Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
TradeMarkNL schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:43:
Wat was het vandaag fantastisch vliegweer zeg. Na het werk nog even snel een half uurtje gefilmd. Jammer dat er weer wat technische problemen roet in het eten gooide. Dit keer was het het bereik van de controller dat steeds wegviel als ik verder dan pakweg vijftien meter vloog (hoog of in de breedte). Aardig gedoe nog met die stand van de antenne. Las ook ergens dat je smartphone/tablet de boel kan blokkeren. Hoe hebben jullie die arm gepositioneerd? Bij mij hangt ie wel iets boven de bovenkant van de controller...
Bij mij hangt hij daar ook, zoveel keuze heb je daarin niet helaas.

Ik ben vandaag ook wezen vliegen en ben naar nieuwe plaatsen gegaan, op 1 weiland had ik heel veel last van wegvallende signalen dat ik het na 5 minuten opgegeven heb, er staan daar ook GSM masten in de buurt.

Vervolgens een paar kilometer verder gegaan en daar was het signaal uitstekend nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:42:
[...]

Ik zou sowieso niet echt meer kiezen uit de typische Chinese DIY kits. Deze hebben nog redelijk oude spullen (CC3D etc) terwijl nieuwe alternatieven niet voor veel duurder te koop zijn.

Lisam LS-210: 24 Dollar
Naze rev 6: 12 Dollar
4x FVT Littlebee: 46 Dollar
Matek PDB: 8 Dollar
4x Emax Motoren: 70 Dollar
Andere zaken (kabels etc): 10 Dollar

Betaal je wel meer maar dan de meeste DIY kits maar hiermee kan je wel goed vooruit. Voor 30 Dollar meer heb je dan ook nog dat standaard FPV setje.

Mijn CC3D komt uit een standaard kit, voldoet voor mij nog, Betaflight samen met Lux zorgt ervoor dat je niet hoeft te tunen. Alhoewel ik dat wel al had gedaan in openpilot vliegt het alsnog beter in Betaflight. Daarnaast werkt Cleanflight in het algemeen wat beter in mijn ogen. (oh; en je kan je ESC's niet flashen met Openpilot, met cleanflight gaat dat wel :), dus dan hoef je niet een extra linker te kopen)
Dank voor je uitleg!
Nu is mijn budget niet erg hoog, dus zal eens ff een lijst maken voor mezelf.
Wat ik nog moet hebben;
- LiPo + balanced lader
- Tx Rx setje
- Dozijntje props ;)
- enz..

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

TradeMarkNL schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:43:
Wat was het vandaag fantastisch vliegweer zeg. Na het werk nog even snel een half uurtje gefilmd. Jammer dat er weer wat technische problemen roet in het eten gooide. Dit keer was het het bereik van de controller dat steeds wegviel als ik verder dan pakweg vijftien meter vloog (hoog of in de breedte). Aardig gedoe nog met die stand van de antenne. Las ook ergens dat je smartphone/tablet de boel kan blokkeren. Hoe hebben jullie die arm gepositioneerd? Bij mij hangt ie wel iets boven de bovenkant van de controller...
Zit je niet met je vingers voor de interne antennes van de controller? Op de voorkant staan waarschuwingen waar je de vingers niet moet houden. Verder de antenne rechtop zetten en er redelijk op richten en dan wil ie wel. Verder zou ik er een wifi analyzer bijhouden om te zien hoe druk het daar is waar jij vliegt.

De arm heb ik niet echt aangepast, smartphone erin met 5" scherm. Ik richt de controller verder wel naar het apparaat als ik 'm bestuur. Line of sight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:42

TradeMarkNL

Videoproducer
JK schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:22:
[...]

Zit je niet met je vingers voor de interne antennes van de controller? Op de voorkant staan waarschuwingen waar je de vingers niet moet houden. Verder de antenne rechtop zetten en er redelijk op richten en dan wil ie wel. Verder zou ik er een wifi analyzer bijhouden om te zien hoe druk het daar is waar jij vliegt.

De arm heb ik niet echt aangepast, smartphone erin met 5" scherm. Ik richt de controller verder wel naar het apparaat als ik 'm bestuur. Line of sight.
Volgens mij doe ik dat allemaal ook zo, ja. Wifi analyzer is nog wel een goeie. Hopelijk morgen eind vd dag weer even vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik heb de wish-list compleet :)
Volgens mij heb ik een aardig budget-vriendelijk set bij elkaar gesprokkeld:
- FlySky FS-i6 Tx met FS-IA6 Rx
- Matek 5-in-1 PDB
- Diatone 250 Frame
- KingKong Power Combo (motoren, CC3D, ESC's, props)
- Lader
- 3S LiPo
- Kabel voor accu
- Velcro straps

Heb ik nog wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Hashtag schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:11:
- Matek 5-in-1 PDB
- Diatone 250 Frame
- Lader
- 3S LiPo
- Kabel voor accu
- Velcro straps

Heb ik nog wat gemist?
Ik zou die Diatone toch vervangen met minstens een ZMR frame. Je kan ook die goedkope nemen.

Lader is 10x niets. Kijk eens op de site van Hobbyking. Accucel 6 bijv.

Je kan imo beter die standaard chinese DIY kit kopen van Banggood. En daar een PDB aan toevoegen dat wel redelijk is. Dat is beter dan dat je nu hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

TradeMarkNL schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:00:
[...]

Volgens mij doe ik dat allemaal ook zo, ja. Wifi analyzer is nog wel een goeie. Hopelijk morgen eind vd dag weer even vliegen :)
En kijk ff naar de omgeving qua antennes, stroomkabels (torens) in weilanden etc. wat allemaal negatief effect kan geven.

Mijn Hubsan Q4 (of was het nou een X4?) komt later aan. Mocht niet mee het vliegtuig in vanwege het batterijtje. Nu sturen ze 'm op een andere manier. Benieuwd hoe lang het nu nog mag duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:43

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Hashtag schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:11:
- Matek 5-in-1 PDB
- Diatone 250 Frame
- Lader
- 3S LiPo
- Kabel voor accu
- Velcro straps

Heb ik nog wat gemist?
Hoe makkelijk kan je die ESC's en motoren uit het setje apart krijgen? Het zou jammer zijn dat er een kapot gaat en vervanging slecht te krijgen is (of als als het DOA is).

Edit: tevens zou ik ook voor een ZMR (achtig) frame gaan. Volgens mij zijn die armen net iets steviger.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumerechny op 19-02-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allen hartelijk dank!

lasharor: thanks voor de FS-T6 en de hulp met zoeken!
Sumerechny: inderdaad een goeie, heb daarom voor een andere kit gekozen (zie hieronder).

Mijn lijst op dit moment:
- Lisam 210 Combo pack
- Matek 5-in-1 PDB
- Extra set props
- Kabel naar accu
- 3S LiPo
- Velcro strap
- Schroevendraaier

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Kars op 19-02-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:19:
Allen hartelijk dank!

Sumerechny: inderdaad een goeie, heb daarom voor een andere kit gekozen (zie hieronder).

Mijn lijst op dit moment:
- Lisam 210 Combo pack
- Matek 5-in-1 PDB
- Extra set props
- Kabel naar accu
- 3S LiPo
- Velcro strap
- Schroevendraaier

:)
Ziet aardig uit :) . Je PDB kan je goedkoper doen eventueel. Met een piezoelectric pieper kan de Naze32 ook laag voltage aangeven bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:03:
[...]

Ziet aardig uit :) . Je PDB kan je goedkoper doen eventueel. Met een piezoelectric pieper kan de Naze32 ook laag voltage aangeven bv.
Jep, da's waar.
Maar kan die Naze 12V als input aan? Of moet dit ook 5V zijn? Kan tot 16V zie ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 19-02-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:11:
[...]

Jep, da's waar.
Maar kan die Naze 12V als input aan? Of moet dit ook 5V zijn?
Je moet de juiste pool aansluiten anders ben je hem inderdaad kwijt. Zelf heb ik er een beeper op zitten, werkt super. Je kan de alarm drempels dan ook instellen via de software.

Ik zie wel dat er een BEC op het PDB zit, ik durf niet te zeggen of us die wel/niet nodig hebt. Zit het niet op de ESC's? (bij mij wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Mutatie schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:15:
Een tijdje terug keek ik eens rond of er niet toevallig een nano quad te vinden was met een acro mode, niks gevonden.
Nu keek ik gisteren eens naar wat info over de Eachine H8 en wat vond ik?
Eachine H8 mini acro firmware:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2512604
[video]

Meteen maar in de bestelling gegooid, ben benieuwd!
Dus als mensen nog een leuk oefendingetje zoeken, ik zal mn bevindingen wel posten als de boel binnen is :)
Even een update:
Afgelopen week de bestellingen binnen gekregen, gisteren aan het modden gegaan en het resultaat is perfect!
Hij kan nu in autolevel en acro mode, en wat een verschil. Zal het later buiten even proberen want binnen is er in acro mode echt te weinig ruimte.
Ik had al een beetje ervaring door de V959 maar de H8 in acro is echt een fel beestje, lijkt me dus perfect om mee te oefenen (goed, 360 roll gaat niet, hij is gelimiteerd tot een bepaalde hoek).
De yaw rate is ook stukken lager gezet, ideaal dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 19-02-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sumerechny schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Je moet de juiste pool aansluiten anders ben je hem inderdaad kwijt. Zelf heb ik er een beeper op zitten, werkt super. Je kan de alarm drempels dan ook instellen via de software.

Ik zie wel dat er een BEC op het PDB zit, ik durf niet te zeggen of us die wel/niet nodig hebt. Zit het niet op de ESC's? (bij mij wel ;) )
Die ESC's hebben wel een BEC. Dus je kan gewoon die ESC's gebruiken. Volgens mij is er een 16v versie van de naze maar je zou moeten checken of de versie in deze kit ook geschikt is voor 16v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Inderdaad, zitten op de ESC's.
Heb inmiddels deze gevonden.
lasharor schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:20:
[...]

Die ESC's hebben wel een BEC. Dus je kan gewoon die ESC's gebruiken. Volgens mij is er een 16v versie van de naze maar je zou moeten checken of de versie in deze kit ook geschikt is voor 16v.
Jep, deze kan tot 16V.

[ Voor 9% gewijzigd door Kars op 19-02-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hashtag: houd er rekening mee dat een ontvangertje vaak niet met meer dan 5V om kan gaan. Dus als je je ontvanger voedt vanuit je naze moet je je naze weer voeden met 5V. Anders de ontvanger los voeden, maar dat biedt imho geen voordelen. Door de Naze te voeden met 5V zijn alle uitgangen ook netjes 5V. We willen natuurlijk niet dat er iets doorfikt ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:48:
@Hashtag: houd er rekening mee dat een ontvangertje vaak niet met meer dan 5V om kan gaan. Dus als je je ontvanger voedt vanuit je naze moet je je naze weer voeden met 5V. Anders de ontvanger los voeden, maar dat biedt imho geen voordelen. Door de Naze te voeden met 5V zijn alle uitgangen ook netjes 5V. We willen natuurlijk niet dat er iets doorfikt ;)
Dank!
Maar als ik het goed begrijp kan dat vanuit de BEC die op de ESC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hashtag schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:04:
[...]

Dank!
Maar als ik het goed begrijp kan dat vanuit de BEC die op de ESC zit.
Dus dan kan je net zo goed alles via de bec doen op je ESC? Het heeft geen voordeel om de FC direct te verbinden met je Lipo als je toch al (meerdere) 5v bronnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

lasharor schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Dus dan kan je net zo goed alles via de bec doen op je ESC? Het heeft geen voordeel om de FC direct te verbinden met je Lipo als je toch al (meerdere) 5v bronnen hebt.
Inderdaad, je kan aansluiten op deze manier:

LiPo -> Kabelboom/PDB -> ESC (met BEC) -> FC -> Rx

Hiernaast kan je de LiPo dus direct aan je Naze32 koppelen (heel goed opletten!) en een beeper op je Naze32 voor voltage alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:00

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Hashtag schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:19:
Allen hartelijk dank!

Je had eerst een i6 radio en nu heb je een T6 gekozen? Dat is absoluut een slechtere .Wat ik je sowieso wou aanraden is om te zorgen dat je de i6 set neemt met een iA6b ontvanger. Is niet eens duurder dan de set met de oude ontvanger.

De nieuwe ondersteund iBus en PPM waardoor je met 1 draadje al je kanalen kan doorgeven. Maar het allermooiste is nog wel dat je met een custom firmware op je radio er een 10 channel radio van maakt. De standaard zes zijn in principe genoeg voor een racer, maar meer is zeker handig, zeker als het dus niks meer kost. Arm-switch, buzzer aan, flight mode kiezen en tune-switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

-Tim- schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:53:
[...]

Je had eerst een i6 radio en nu heb je een T6 gekozen? Dat is absoluut een slechtere .Wat ik je sowieso wou aanraden is om te zorgen dat je de i6 set neemt met een iA6b ontvanger. Is niet eens duurder dan de set met de oude ontvanger.

De nieuwe ondersteund iBus en PPM waardoor je met 1 draadje al je kanalen kan doorgeven. Maar het allermooiste is nog wel dat je met een custom firmware op je radio er een 10 channel radio van maakt. De standaard zes zijn in principe genoeg voor een racer, maar meer is zeker handig, zeker als het dus niks meer kost. Arm-switch, buzzer aan, flight mode kiezen en tune-switch.
T6 voldoet ook hoor, plus aangeboden voor een erg zacht prijsje ;). Op het moment dat het dan echt iets blijkt te zijn kan je alsnog upgraden. Die i6 en T6 ontlopen elkaar niet zoveel, zeker wanneer je gaat vergelijken met bijv. een Taranis...

[ Voor 9% gewijzigd door lasharor op 21-02-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Misschien een rare vraag hier, maar zijn er mensen die dus een drone hebben gekocht en die er na een paar weken / maanden al weer aardig spijt van kregen omdat ze er toch eigenlijk niet heel veel mee doen?

Ik zit namelijk te denken over de aanschaf van een Phantom 3 Standard of de Advanced ( is de meerprijs de moeite waard? ) om wat leuke shots te maken tijdens vakanties of in de weekends e.d., maar het zijn toch flinke bedragen, en ik weet nu al dat mijn vrouw ongeveer een schuimbekkende woede zal uitbarsten op het moment dat dat ding bezorgd wordt ( ze draait overigens altijd wel weer snel bij, want ze is wel wat gewend ).

Ik zie namelijk weinig Phantom 3 Standard of Advanced 2e hands te koop staan, dus ik heb toch het idee dat iedereen er wel veel plezier aan heeft.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Reinhard schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:40:
Misschien een rare vraag hier, maar zijn er mensen die dus een drone hebben gekocht en die er na een paar weken / maanden al weer aardig spijt van kregen omdat ze er toch eigenlijk niet heel veel mee doen?

Ik zit namelijk te denken over de aanschaf van een Phantom 3 Standard of de Advanced ( is de meerprijs de moeite waard? ) om wat leuke shots te maken tijdens vakanties of in de weekends e.d., maar het zijn toch flinke bedragen, en ik weet nu al dat mijn vrouw ongeveer een schuimbekkende woede zal uitbarsten op het moment dat dat ding bezorgd wordt ( ze draait overigens altijd wel weer snel bij, want ze is wel wat gewend ).

Ik zie namelijk weinig Phantom 3 Standard of Advanced 2e hands te koop staan, dus ik heb toch het idee dat iedereen er wel veel plezier aan heeft.
Ik heb een ZMR 250 gebouwd en ik heb een paar nano-drones. Doe ik momenteel vrij weinig mee. Misschien in de zomer. Het bouwen was in ieder geval leuker tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik vlieg er nog niet zoveel mee, heb 'm nu denk ik een maand en heb nog maar 3x eventjes gevlogen. Ligt meer aan het slechte weer en de vroege avonden waarin je toch niets meer ziet (en het niet eens mag). Ik verwacht er toch wel wat meer mee te spelen riching de zomer. :o

Weg doen ga ik 'm echt niet. Dit is gewoon een natte droom, een vliegende videocamera! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
JK schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:13:
[...]

Dit is gewoon een natte droom, een vliegende videocamera! _/-\o_
Ja, daarvan probeer ik mijn vrouw dus ook te overtuigen. Maar die is wat dwarsig :9~ :-(

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Tim- schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:53:
[...]

Ik begrijp je volledig, maar ik heb nu eenmaal een bepaald budget waar ik me redelijk aan heb kunnen houden.
En die aanbieding van lasharor was erg goed ;)

Maar goed, wellicht in de toekomst. Die link is inderdaad erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik denk dat het belangrijk is de verschillende deelgebieden binnen de drone-hobby te zien en daar voor jezelf over te oordelen. Zoals hierboven gezegd is een vliegende camera natuurlijk supertof, maar hier zijn nog verschillende invullingen aan te geven. Je hebt het nu bijvoorbeeld over een Phantom, wat meer een vliegend statief is dan de snelle en wendbare race quads. Waar ligt dus meer je interesse? Bij het maken van mooie shots of de vliegsensatie an sich? Voor het fotografie gedeelte is het natuurlijk van belang dat je mooie plekjes kan (en gaat) opzoeken of dat je andere dingen hebt om te filmen, want na een tijdje heb je je woonwijk je of dorpje wel gezien van boven.

Daarnaast heb je nog de splitsing tussen het knutselen en het vliegen. Zoals sommigen hierboven ook al zeiden; het bouwen is al een hobby op zich. Het is een leuk doel om zo'n ding de lucht in te krijgen, en dat helpt je echt met het leren van talloze technische dingetjes. Ik heb zo al 3 vrienden aan het solderen en wat elektronica-inzicht geholpen :) Wederom een keuze om mee te nemen. Het is natuurlijk de vraag of je er zin en tijd voor hebt, maar met zelfbouw heb je dus wel meer 'hobby' voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
-Tim- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 01:16:
[...]

Ik denk dat het belangrijk is de verschillende deelgebieden binnen de drone-hobby te zien en daar voor jezelf over te oordelen. Zoals hierboven gezegd is een vliegende camera natuurlijk supertof, maar hier zijn nog verschillende invullingen aan te geven. Je hebt het nu bijvoorbeeld over een Phantom, wat meer een vliegend statief is dan de snelle en wendbare race quads. Waar ligt dus meer je interesse? Bij het maken van mooie shots of de vliegsensatie an sich? Voor het fotografie gedeelte is het natuurlijk van belang dat je mooie plekjes kan (en gaat) opzoeken of dat je andere dingen hebt om te filmen, want na een tijdje heb je je woonwijk je of dorpje wel gezien van boven.

Daarnaast heb je nog de splitsing tussen het knutselen en het vliegen. Zoals sommigen hierboven ook al zeiden; het bouwen is al een hobby op zich. Het is een leuk doel om zo'n ding de lucht in te krijgen, en dat helpt je echt met het leren van talloze technische dingetjes. Ik heb zo al 3 vrienden aan het solderen en wat elektronica-inzicht geholpen :) Wederom een keuze om mee te nemen. Het is natuurlijk de vraag of je er zin en tijd voor hebt, maar met zelfbouw heb je dus wel meer 'hobby' voor je geld.
Vergeet niet de (zeer) strikte regelgeving wat betreft vliegen in Nederland in bepaalde gebieden en rondom woningen etc gewoon strict verboden is.Woon je in z'n gebied (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, veel ruimte om vliegvelden etc. ) dan moet je bereid zijn om elke keer dat je even wilt vliegen je ver moet reizen voordat je kan vliegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen moment.
Ik ben afgelopen jaar overstag gegaan en heb toen mijn eerste quadcopter gekocht (toevallig ook van een tweaker).
Voor mij was het puur om te proberen of ik het wat zou vinden, maar stiekem wist ik wel dat het leuk zou zijn. Ik heb vroegah met rc auto's en vliegtuigjes gespeeld, dus ergens zat het er wel in zeg maar :)
Nu heb ik mijn 4de quad besteld, steeds een stapje verder.

Tip: begin met een klein simpel ding (bijv. Syma X5C of een Eachine H8 Mini). Dan kun je eens proberen en kijken of je het leuk lijkt.
Zo ja, dan precies wat -Tim- zegt, wat lijkt je leuk? Racen of filmen? Of beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Hoop reacties al, leuk!. Het gaat mij vooral om de mooie plaatjes en het filmen, en verder het feit dat je hele routes op de kaart kunt uitstippelen en terugkijken. In racen dus eigenlijk niet echt interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Reinhard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:41:
Hoop reacties al, leuk!. Het gaat mij vooral om de mooie plaatjes en het filmen, en verder het feit dat je hele routes op de kaart kunt uitstippelen en terugkijken. In racen dus eigenlijk niet echt interesse.
Wellicht een idee om bij iemand te kijken die al zo'n ding heeft. Gebeurt natuurlijk vaak bij dit soort dingen dat wanneer de nieuwigheid ervan af is alle interesse ook weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Reinhard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:41:
Het stomme is dat je afhankelijk bent van het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat is het hier ook. Ik heb met mijn racer nog geen enkele keer fatsoenlijk kunnen vliegen (buiten een beetje in de speeltuin voor de deur - zonder kinderen, haha). Wind en regen zijn niet echt vriendjes van zo'n drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik via een kennis van me verslaafd geraakt aan het drone wereldje.

Als eerst kreeg ik een kleine quadcopter cadeau (handpalm groote) die ik voor indoor gebruikte.
Voor de mensen die deze misschien kennen het gaat om de Hema quadcopter oranje met zwart.

Hier kwam ik redelijk mee uit de voeten (trap omhoog vliegen door de keuken tussen de lampen).
Alles lukte zonder te crashen. Ben er zelfs mee buiten gaan vliegen tot boven de bomen helaas is die dan nog te klein om te zien wat voor en achter is haha.

Ik heb sinds kort een gebruikte hexa gekocht.
Nu zat hier geen FC bij en heb ik de KK 2.1.5 Hardcase besteld.

Na deze aangesloten en gecalibreerd te hebben wil mijn hexa niet omhoog hij blijft maar naar 1 kant kantelen.

Als test hebben we de FC van die kennis van me geinstalleerd dit is een HK pilot 2.7 en hiermee werkte alles naar behoren.

Nu ben ik op zoek naar iemand die verstand van de KK 2.1.5 heeft en die mij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:12:
Sinds kort ben ik via een kennis van me verslaafd geraakt aan het drone wereldje.

Als eerst kreeg ik een kleine quadcopter cadeau (handpalm groote) die ik voor indoor gebruikte.
Voor de mensen die deze misschien kennen het gaat om de Hema quadcopter oranje met zwart.

Hier kwam ik redelijk mee uit de voeten (trap omhoog vliegen door de keuken tussen de lampen).
Alles lukte zonder te crashen. Ben er zelfs mee buiten gaan vliegen tot boven de bomen helaas is die dan nog te klein om te zien wat voor en achter is haha.

Ik heb sinds kort een gebruikte hexa gekocht.
Nu zat hier geen FC bij en heb ik de KK 2.1.5 Hardcase besteld.

Na deze aangesloten en gecalibreerd te hebben wil mijn hexa niet omhoog hij blijft maar naar 1 kant kantelen.

Als test hebben we de FC van die kennis van me geinstalleerd dit is een HK pilot 2.7 en hiermee werkte alles naar behoren.

Nu ben ik op zoek naar iemand die verstand van de KK 2.1.5 heeft en die mij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt.
Wellicht overbodig...maar ;)
  • Heb je de FC juist georiënteerd?
  • Je zegt dat je hebt gekalibreerd, wat heb je gekalibreerd? De FC of ook de ESC's/motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sumerechny schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:54:
[...]

Wellicht overbodig...maar ;)

Heb je de FC juist georiënteerde?
Je zegt dat je hebt gekalibreerd, wat heb je gekalibreerd? De FC of ook de ESC's/motoren?
Als je met Georienteerd bedoeld ingedeeld op hexa ipv quad of octa dan staat die goed.
Wat ik bedoelde met calibratie is de G sensor terwijl de hexa op een tafel staat. Ook de ESC/Motoren zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Als je met Georienteerd bedoeld ingedeeld op hexa ipv quad of octa dan staat die goed.
Wat ik bedoelde met calibratie is de G sensor terwijl de hexa op een tafel staat. Ook de ESC/Motoren zijn gedaan.
Is de FC ook met de juiste kant naar voren gericht?

Wat is de setup verder overigens? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sumerechny schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
[...]

Hij is naar de juiste kant gericht.
We hebben de exacte opstelling over genomen van de FC die wel werkt dus de motoren op dezelfde output nummers.

Ik zal vanavond even de specs er bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Heel erg basic, maar de motoren/ESC's in de juiste volgorde aangesloten? Verschilt per FC

Waarom eigenlijk de KK gekozen? Een naze32 (acro) is imo toch een stukje fijner en presteerd beter. Ook instellen via foon, tablet, laptop of pc is beter te doen dan via zo'n lcd met knopjes.
Bij banggood is de naze32 full op het moment iets van 12 euro dacht ik

[ Voor 63% gewijzigd door Mutatie op 22-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik haak toch nog even in. Na vorige zomer wat geëxperimenteerd te hebben met zelfbouw is het toch uitgelopen op een kleine teleurstelling. Toch wel redelijk wat euro's verder heb ik het spul grotendeels weer verkocht en/of incompleet aan de kant liggen :)

Nu wil ik misschien wel weer aan de slag ermee op termijn maar er is één ding wat erg tegenviel, en dat was de vliegtijd. Ik wil gewoon redelijk simpel wat kunnen vliegen en met een simpele POV/Actioncam wat beelden schieten. Maar is er een build te bedenken, voor een redelijk beschaafd bedrag, waar je een 20 / 30 minuten op een accu zou kunnen halen?

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Ik denk het haast niet. Ben het zelf nog niet tegen gekomen maar ben wel benieuwd. Maar dan neem je toch gewoon paar extra accu's, zelfde resultaat, alleen af en toe even landen :P

[ Voor 31% gewijzigd door Mutatie op 22-02-2016 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ebayzo schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:18:
Ik haak toch nog even in. Na vorige zomer wat geëxperimenteerd te hebben met zelfbouw is het toch uitgelopen op een kleine teleurstelling. Toch wel redelijk wat euro's verder heb ik het spul grotendeels weer verkocht en/of incompleet aan de kant liggen :)

Nu wil ik misschien wel weer aan de slag ermee op termijn maar er is één ding wat erg tegenviel, en dat was de vliegtijd. Ik wil gewoon redelijk simpel wat kunnen vliegen en met een simpele POV/Actioncam wat beelden schieten. Maar is er een build te bedenken, voor een redelijk beschaafd bedrag, waar je een 20 / 30 minuten op een accu zou kunnen halen?
Met een quad is dat moeilijk. Kijk naar een FPV wing, net even anders maar daarmee haal je wel lange vluchten.

Ben er zelf ook mee bezig. Tijd geleden proberen te vliegen. Is me nog niet gelukt. Maar hoop als het weer wat beter is toch op weg te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ja maar af en toe landen haalt de lol er wel een beetje af als het om de 10 minuten moet. Zal eens naar wing kijken!

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK

JK

Reinhard schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:21:
[...]

Ja, daarvan probeer ik mijn vrouw dus ook te overtuigen. Maar die is wat dwarsig :9~ :-(
Vraag haar eens wat de bruiloft ook alweer heeft gekost. :o

Ik koop wat ik wil, ik doe wat ik wil. Teveel shit (sterfgevallen, ernstige levensbedreigende ziektes) meegemaakt in mijn direct omgeving om te gaan beknibbelen op iets wat ik graag wil. Uiteraard wel met een fijne buffer op de spaarrekening. Hell, ik werk niet eens 40 uur. Genieten moet je van het leven, koop dat ding nou maar! _/-\o_ :) Je kan beter spijt hebben van een aankoop, dan je hele leven denken 'had ik maar...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sumerechny schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
[...]

De setup is een RC timer 800 body
14x4.7 carbon props
4215 650KV motoren
Mutatie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:55:
Heel erg basic, maar de motoren/ESC's in de juiste volgorde aangesloten? Verschilt per FC

Waarom eigenlijk de KK gekozen? Een naze32 (acro) is imo toch een stukje fijner en presteerd beter. Ook instellen via foon, tablet, laptop of pc is beter te doen dan via zo'n lcd met knopjes.
Bij banggood is de naze32 full op het moment iets van 12 euro dacht ik
De reden dat ik voor deze FC heb gekozen is omdat ik er goede verhalen over heb gelezen.
Verder had deze een juiste prijs en was hij leverbaar via een EU warehouse op Hobbyking.

Alleen denk ik nu dat ik een verkeerde beslissing heb gemaakt. Kan niet veel mensen vinden momenteel die deze gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:48:
[...]

De setup is een RC timer 800 body
14x4.7 carbon props
4215 650KV motoren

[...]

De reden dat ik voor deze FC heb gekozen is omdat ik er goede verhalen over heb gelezen.
Verder had deze een juiste prijs en was hij leverbaar via een EU warehouse op Hobbyking.

Alleen denk ik nu dat ik een verkeerde beslissing heb gemaakt. Kan niet veel mensen vinden momenteel die deze gebruiken
Eigenlijk hetzelfde als ik had een jaar geleden, zat tussen de KK en de naze32 te twijfelen, ik las echter betere verhalen over de naze32 :+ de KK was al aardig aan het verouderen leek het.
Heb je de motor volgorde nagekeken?
Mits er een defect in de KK zit en alles gecalibreerd is zou deze het verder wel goed moeten doen dacht ik..met een andere FC deed de hardware het verder goed.
Tijdens het testen ook gewoon je eigen zender en ontvanger gebruikt? (niet dat daar iets verkeerd zit)

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 22-02-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:37:
[...]

Eigenlijk hetzelfde als ik had een jaar geleden, zat tussen de KK en de naze32 te twijfelen, ik las echter betere verhalen over de naze32 :+ de KK was al aardig aan het verouderen leek het.
Heb je de motor volgorde nagekeken?
Mits er een defect in de KK zit en alles gecalibreerd is zou deze het verder wel goed moeten doen dacht ik..met een andere FC deed de hardware het verder goed.
Tijdens het testen ook gewoon je eigen zender en ontvanger gebruikt? (niet dat daar iets verkeerd zit)
Ja alles zit goed aangesloten. Heb zowel mijn zender als die van mijn kennis gebruikt. Bij de fc van mijn kennis werkte alles.

Denk dat ik toch maar de hk pilot 2.7 ga halen aangezien ik later gps wil uitbreiden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JK schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Ik koop wat ik wil, ik doe wat ik wil. Teveel shit (sterfgevallen, ernstige levensbedreigende ziektes) meegemaakt in mijn direct omgeving om te gaan beknibbelen op iets wat ik graag wil. Uiteraard wel met een fijne buffer op de spaarrekening. Hell, ik werk niet eens 40 uur. Genieten moet je van het leven, koop dat ding nou maar! _/-\o_ :) Je kan beter spijt hebben van een aankoop, dan je hele leven denken 'had ik maar...'.
Hoewel je eerste opmerking goud is, vind ik de rest van je verhaal zéér kort door de bocht. Ik ben blij dat je het voor jezelf nuanceert door je spaarrekening te noemen, maar veel mensen hebben geen of te weinig buffer. Dat een vrouw de man (of vice versa) dan voor een totaal nutteloze (maar leuke) grote aankoop behoedt kán verstandig zijn. Daarnaast is het zo dat in een huwelijk het geld vaak gedeeld wordt, dat heet samenleven. Als de man (of vrouw voor mijn part) maar alles koopt wat hij wil, lijkt me dat niet de juiste gang van zaken in een relatie.

Ook die laatste zin is wat 'gevaarlijk': "had ik maar een lening genomen om een dure auto te rijden..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ok, ik ga eens experimenteren met een wing (Sonic 64 EDF Wing)

Afbeeldingslocatie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/25305sub.jpg

Hier zal ik nog geen geweldige flight times mee halen, maar eerst eens kijken of het wat voor me is. Was een leuk ready to fly setje en als het goed is kan ik verder gewoon met mijn huidige Turnigy ia6 sender/receiver aan de slag.

[ Voor 20% gewijzigd door Ebayzo op 23-02-2016 09:15 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
JK schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Ach, zij maakt weer een mooie reis straks. En het houdt me uit de kroeg, en ik heb inderdaad ook nog een spaarbuffer.
Ik twijfel enorm tussen de Yuneec Q500+ en de DJI Phantom 3 Advanced. De eerste komt erg compleet tegen een m.i. lagere prijs dan de Phantom, en heeft ongeveer dezelfde eigenschappen, behalve dan dat hij minder bereik heeft en je er niet echt binnen mee kunt vliegen. Maar hoe vaak doe je dat laatste nu helemaal.
Het ingebouwde scherm op de controller heeft m.i. ook wel voordelen. Wat ik mis bij de Yuneec is dat je een route kunt uitstippelen. Komen er nog firmware ugrades uit waarmee dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:03
Ebayzo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:14:
Ok, ik ga eens experimenteren met een wing (Sonic 64 EDF Wing)

[afbeelding]

Hier zal ik nog geen geweldige flight times mee halen, maar eerst eens kijken of het wat voor me is. Was een leuk ready to fly setje en als het goed is kan ik verder gewoon met mijn huidige Turnigy ia6 sender/receiver aan de slag.
Ik ben ook al een tijdje aan het rond kijken naar een zelfbouw vliegtuig. Met nadruk op zelfbouw omdat het echt spotgoedkoop is, en ik vind het bouwen zeker net zo leuk als het vliegen.

Heb je al eens gekeken bij FliteTest? Daar hebben ze erg leuke bouwtekeningen, compleet met build video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

guapper schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Ik ben ook al een tijdje aan het rond kijken naar een zelfbouw vliegtuig. Met nadruk op zelfbouw omdat het echt spotgoedkoop is, en ik vind het bouwen zeker net zo leuk als het vliegen.

Heb je al eens gekeken bij FliteTest? Daar hebben ze erg leuke bouwtekeningen, compleet met build video's.
Ja, dat is misschien de volgende stap, maar moet zeggen dat ik niet de aller handigste ben in dat soort gepriegel :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

guapper schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Waar haal je die materialen vandaan dan? Leuk dat je zo'n tekeningen krijgt maar dat materiaal heb ik niet rondliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
lasharor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:58:
[...]
Waar haal je die materialen vandaan dan? Leuk dat je zo'n tekeningen krijgt maar dat materiaal heb ik niet rondliggen.
Je kunt dat online kopen (in Nederlands: foamboard), losse platen zijn ook verkrijgbaar bij de betere teken- en schilderwinkel. Soms ook bij de kantoor benodigdheden handel.
Een mij bekende standaard handelsmaat is 700 x 1000mm, Prijs, dacht iets van € 5,- of zo per plaat?

>> Let op dat je de juiste dikte plaat neemt, anders komen je verbindingen niet goed uit! Ik durf zo niet te zeggen wat de juiste maat is, denk 5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:58:
[...]

Ja alles zit goed aangesloten. Heb zowel mijn zender als die van mijn kennis gebruikt. Bij de fc van mijn kennis werkte alles.

Denk dat ik toch maar de hk pilot 2.7 ga halen aangezien ik later gps wil uitbreiden en dergelijke.
En als je het nou eens omdraait, die KK van jou in zijn machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

barrymossel schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:45:
[...]

Hoewel je eerste opmerking goud is, vind ik de rest van je verhaal zéér kort door de bocht. Ik ben blij dat je het voor jezelf nuanceert door je spaarrekening te noemen, maar veel mensen hebben geen of te weinig buffer. Dat een vrouw de man (of vice versa) dan voor een totaal nutteloze (maar leuke) grote aankoop behoedt kán verstandig zijn. Daarnaast is het zo dat in een huwelijk het geld vaak gedeeld wordt, dat heet samenleven. Als de man (of vrouw voor mijn part) maar alles koopt wat hij wil, lijkt me dat niet de juiste gang van zaken in een relatie.

Ook die laatste zin is wat 'gevaarlijk': "had ik maar een lening genomen om een dure auto te rijden..."
Het gaat ook meer over mijzelf, denk ik. Maar jij geeft er ook een mooie draai aan, om over leningen te beginnen. Lenen moet je al helemaal niet doen, behalve voor een huis. Als je ergens geen geld voor hebt, spaar je door tot je dat wel hebt. Ik heb in elk geval genoeg geld op de bank en wat ik wil doen en financieel ook kan zonder mijn buffer kapot te maken, daar denk ik een paar keer over na en dan doe ik het.

In dit geval gaat het om een quadcopter van nog geen 600 euro. Voor mij is dat niet heel veel geld en om dan een keus te maken van wel of niet, terwijl je het echt graag wilt, dan zeg ik; gewoon doen. Mits je het financieel gewoon kan maken. Er zijn mensen die hebben fotograferen als hobby en die kopen lenzen van véél meer geld.

Mijn vrouw kreeg 2 jaar terug kanker en is nog 4 jaar onder behandeling daarvoor (gaat gelukkig wel goed!), mijn pa stierf op 50-jarige leeftijd (toen ik zelf 20 was), mijn schoonmoeder ging 2,5 jaar terug toen ze 56 was. Ik pot dus niet alles op voor mogelijk later. Ik spaar wel, maar ik geef het ook uit. Dingen zoals quadcopters van deze bedragen is allemaal wel te doen. Is het niets, verkoop je het weer en dan is de 'schade' waar je van leert minimaal. Een keer 40km/u te hard kan je duurder komen te staan. Ik zal zelf bijv nooit de Inspire 1 kopen. Van dat geld ga ik liever op vakantie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

JK schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:49:
[...]

om over leningen te beginnen. Lenen moet je al helemaal niet doen, behalve voor een huis. Als je ergens geen geld voor hebt, spaar je door tot je dat wel hebt.
Met bovenstaande ben ik het helemaal eens! Ik zou het geld dat je er voor nodig hebt in een envelop doen of ergens apart bewaren en dan een maandje wachten. Op die manier merk je zelf of je het kunt missen en je denkt er dan nog een aantal keer over voor dat je daadwerkelijk een drone koopt. Ga er wel van uit dat je bij verkoop nooit meer het geld terug krijgt als dat je er voor betaald hebt. De ontwikkelingen gaan daar gewoon te snel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
cellkuh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:48:
[...]
[...] Ga er wel van uit dat je bij verkoop nooit meer het geld terug krijgt als dat je er voor betaald hebt. De ontwikkelingen gaan daar gewoon te snel voor.
Sterker nog: je bent 1 crash verwijdert van totaal verlies van je investering, afgezien van de controller.
Als je het geld niet kunt missen kun je er beter niet aan beginnen.

Maar goed, dat geld ook wanneer je een aquarium wil, al is dat beter te verzekeren. :P

Oh wacht, DJI leest mee!
nieuws: DJI introduceert droneverzekering en reparatiedienst 'DJI Care'

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 23-02-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

haha dat klopt, een aquarium crasht ook niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
cellkuh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:57:
haha dat klopt, een aquarium crasht ook niet zo snel.
crashen niet, maar spelende kinderen zijn dan ook een gevaar, en ziektes liggen ook op de loer. Reken maar dat dat ook veel geld kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hashtag schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:19:
[...]

En als je het nou eens omdraait, die KK van jou in zijn machine?
Dat is inderdaad nog een slim idee :D

Dat deel hebben we nog niet geprobeerd.
Kan het hem wel even vragen of hij hier voor beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Deze week ben ik bezig geweest met wat geluidsisolatieschuim van de bouwmarkt en een koffer die ik had gevonden bij de kringloop voor €3. Ik heb het schuim op maat gesneden zodat het alles kan huisvesten wat ik mee zou willen nemen op een vliegtripje :)

Ik zat eerst naar plukschuim te kijken, maar dat werd al snel tegen de €30 inclusief verzendkosten. Daarnaast zou dat maar gekartelde randen geven. Ik heb het spul nooit in m'n handen gehad, dus misschien valt dat ook wel mee. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Het snijden kan netter met bijvoorbeeld een hete draad, maar zo voor de eerste keer vind ik het prima gelukt.

• Sumerechny

Sumerechny

-Tim- schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:45:
Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Het snijden kan netter met bijvoorbeeld een hete draad, maar zo voor de eerste keer vind ik het prima gelukt.
Dat ziet er vrij gelikt uit! Al helemaal voor dat budget :) .

• barrymossel
-Tim- schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:45:
Deze week ben ik bezig geweest met wat geluidsisolatieschuim van de bouwmarkt en een koffer die ik had gevonden bij de kringloop voor €3. Ik heb het schuim op maat gesneden zodat het alles kan huisvesten wat ik mee zou willen nemen op een vliegtripje :)

Ik zat eerst naar plukschuim te kijken, maar dat werd al snel tegen de €30 inclusief verzendkosten. Daarnaast zou dat maar gekartelde randen geven. Ik heb het spul nooit in m'n handen gehad, dus misschien valt dat ook wel mee. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Het snijden kan netter met bijvoorbeeld een hete draad, maar zo voor de eerste keer vind ik het prima gelukt.
Slim. Zelf zou ik nog wel zo'n rugzak willen. Helaas zijn ze niet kant-en-klaar te krijgen in China voor een schappelijke prijs (lees: <€30). Maar ik ben vooralsnog te lui om zelf te gaan knutselen. Zeker omdat er nog zeeeeer weinig gevlogen is/wordt.

• -Tim-

-Tim-

barrymossel schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:46:
[...]

Slim. Zelf zou ik nog wel zo'n rugzak willen. Helaas zijn ze niet kant-en-klaar te krijgen in China voor een schappelijke prijs (lees: <€30). Maar ik ben vooralsnog te lui om zelf te gaan knutselen. Zeker omdat er nog zeeeeer weinig gevlogen is/wordt.
Daar zat ik ook de hele tijd naar te kijken. Hobbyking had paar weken terug hele mooie aanbieding voor een phantom rugzak voor €15, echter was ik te laat om daar aan mee te doen. Voor de rest heb je nog oplossingen zoals deze, maar dan kan je (ook) je goggles niet kwijt. Over een tijdje is er vast meer aanbod :)

• barrymossel
-Tim- schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:48:
[...]

Daar zat ik ook de hele tijd naar te kijken. Hobbyking had paar weken terug hele mooie aanbieding voor een phantom rugzak voor €15, echter was ik te laat om daar aan mee te doen. Voor de rest heb je nog oplossingen zoals deze, maar dan kan je (ook) je goggles niet kwijt. Over een tijdje is er vast meer aanbod :)
Die Eachine zat ik ook naar te kijken. Grootste probleem vind ik daar dat je hem niet op je rug kan hangen (niet makkelijk). Als ik wil gaan vliegen, zal ik waarschijnlijk op de fiets ergens naartoe gaan namelijk...

• Jochemd13
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Die Eachine zat ik ook naar te kijken. Grootste probleem vind ik daar dat je hem niet op je rug kan hangen (niet makkelijk). Als ik wil gaan vliegen, zal ik waarschijnlijk op de fiets ergens naartoe gaan namelijk...
Tenzij je fiets een krat heeft ;)

• Reinhard
Zat net de YouTube -video van Drone Girl over de Yuneec 500 te kijken. Dit gaat hem dus zeker worden. De 500+ versie dan.Overigens niet gehoord wat ze verder allemaal zei.
YouTube: Yuneec Q500 Typhoon Quadcopter | Electric Aviation by Drone Girl Woman pilot
:9

• barrymossel
Jochemd13 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Tenzij je fiets een krat heeft ;)
Een krat bier misschien. Achterop. Vol. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Mijn eerste vlucht van het jaar is weer een feit :). Merk wel dat ik er niet veel meer van bak. Had toch af en toe moeten blijven vliegen. Heb er echter nog wel vertrouwen in. Moet wel een nieuwe camera zien te regelen. Alles is erg donker met de huidige camera. Dus maar een nieuwe bestellen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.giphy.com/3ornkdAqwezL3mzpLi.gif

Oh, dit was ook wel even grappig :P, zag opeens mijn Yi op de grond liggen. Was mijn quad weggevlogen zonder camera :(:

Afbeeldingslocatie: http://i.giphy.com/3ornkgfyGQIH7V4RR6.gif

Moet ook gelijk nieuwe Lipo's hebben. Merk dat de verschillende updates aan mijn quad opeens veel meer energie vergen. Vloog voorheen eigenlijk ook met 5030 props, met die dal props nu ben ik net even te snel klaar met vliegen.

[ Voor 16% gewijzigd door lasharor op 26-02-2016 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaat prima zo te zien toch? Maar ik heb vaak na een week niet vliegen al het gevoel dat het een stuk minder gaat ;)
Ik heb tot nu toe erg het geluk gehad van een mooie garage in de winter, maar ik ben wel jaloers op jouw mooie parkje :9

Maar serieus; gifs ja? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sensei_D op 26-02-2016 19:04 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Zojuist ook even rustig gevlogen, nieuwe verlichting testen :+
De hele winter eigenlijk niet gevlogen en mn quad wat ge-update. Bluetooth, lichten. Vliegduur leek kort, kan dat ook aan de lipo (heb er maar eentje gebruikt net) liggen die de hele winter eigenlijk niet gebruikt is, heb de lipo's minimaal om de maand gebalanceerd en tussen de 3,8/3,85V bewaard. Zijn nu amper een jaar oud.

EDIT:
Kan het door de kou komen? De lipo zit achter de lader en de voltages zijn nu een stuk hoger dan toen ik stopte met vliegen (is altijd wel iets maar heb nog niet zo'n verschil gezien als nu)

[ Voor 27% gewijzigd door Mutatie op 26-02-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Mutatie schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:05:
Zojuist ook even rustig gevlogen, nieuwe verlichting testen :+
De hele winter eigenlijk niet gevlogen en mn quad wat ge-update. Bluetooth, lichten. Vliegduur leek kort, kan dat ook aan de lipo (heb er maar eentje gebruikt net) liggen die de hele winter eigenlijk niet gebruikt is, heb de lipo's minimaal om de maand gebalanceerd en tussen de 3,8/3,85V bewaard. Zijn nu amper een jaar oud.

EDIT:
Kan het door de kou komen? De lipo zit achter de lader en de voltages zijn nu een stuk hoger dan toen ik stopte met vliegen (is altijd wel iets maar heb nog niet zo'n verschil gezien als nu)
De temperatuur zou invloed moeten hebben inderdaad. Ik ga de komende dagen mijn ZMR ook weer de lucht in gooien...ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Mijn ZMR250 met Naz32 Rev6 en Betaflight vliegt al een tijdje erg raar. Waar Betaflight normaal supersmooth was, is hij nu (met geloof ik zelfs de zelfde setup) erg grillig in de controle. Hij wiebelt alle kanten op en vooral de yaw doet rare dingen. M'n OSD geeft de horizon weer en ik zie ook dat deze hele gekke dingen doen. Ik vermoed dat er iets mis is met de gyro, dus ik ga morgen maar eens experimenteren met Cleanflight of daar hetzelfde gebeurd. Maar tot die tijd, heeft iemand ervaring met dergelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik kan je helaas niet helpen maar ben wel benieuwd naar eventuele reacties.., mijn 450 sized met Naze32 acro rev5 heeft sinds herfst/begin winter wel de neiging yaw naar recht te driften/trekken (niet altijd). Vooral bij heftige manoeuvres. Moet nog steeds uitzoeken hoe dat zit. Ik gebruik Baseflight (de verschillen met Cleanflight en Betaflight zijn me niet helemaal duidelijk, andere algoritmes oid dus voelt anders aan of zoiets?)
Kan dat bv door trillingen worden veroorzaakt? Zal elk geval de props nog eens balanceren en alles kalibreren.

[ Voor 21% gewijzigd door Mutatie op 26-02-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de spullen ontvangen uit China, dus vandaag lekker wezen bouwen :)
Alles werkt goed, nu de batterij volledig opladen en even buiten hoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Hashtag schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:23:
Gisteren de spullen ontvangen uit China, dus vandaag lekker wezen bouwen :)
Alles werkt goed, nu de batterij volledig opladen en even buiten hoveren.
En hopen op goed weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch maar even naar het veld gelopen. Iets meer ruimte, dus wat meer rust in de vingers.
Maar tering wat gaat dit ding hard... Dat wordt weer wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:11

Falastine

Think about my signature...

Welke spullen heb je precies besteld en wat kostte het totaal

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:01:
Toch maar even naar het veld gelopen. Iets meer ruimte, dus wat meer rust in de vingers.
Maar tering wat gaat dit ding hard... Dat wordt weer wennen :P
Ik schrok me de eerste keer ook rot van de snelheid ;) .

Heb je nog een hippe foto van je build? Ik vind het altijd mooi om te zien wat de mede-Tweakers in elkaar hebben gezet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sumerechny op 28-02-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Mutatie schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:01:
Ik kan je helaas niet helpen maar ben wel benieuwd naar eventuele reacties.., mijn 450 sized met Naze32 acro rev5 heeft sinds herfst/begin winter wel de neiging yaw naar recht te driften/trekken (niet altijd). Vooral bij heftige manoeuvres. Moet nog steeds uitzoeken hoe dat zit. Ik gebruik Baseflight (de verschillen met Cleanflight en Betaflight zijn me niet helemaal duidelijk, andere algoritmes oid dus voelt anders aan of zoiets?)
Kan dat bv door trillingen worden veroorzaakt? Zal elk geval de props nog eens balanceren en alles kalibreren.
Ik heb met mijn probleem een beetje zitten rondspammen en heb de volgende adviezen gekregen. Ten eerste wat recalibraties doen is altijd verstandig. Volgens mij doet ie het elke keer als je je quad aanzet, maar je kan op het begintabje je accelerometer rechtzetten in de Cleanflight configurator (weet niet of Baseflight hetzelfde is in dat geval). Ook het kalibreren van je ESC's is handig, dit doe je het makkelijkst door met de lipo los in de motor tab je motoren (zonder props) vol open te zetten, dan je batterij aan te sluiten en dan de masterslider weer naar 0 te brengen.
Verder schijnt de PID controller meer uit te maken dan ik dacht. Ik vloog op de default in Betaflight en die gaf me eerst wel goede resultaten. Met Cleanflight heb ik dezelfde problemen. Op Reddit zei iemand het volgende 'Do not use the default PID controller (multiwii), make sure you're using either the 2.3 rewrite or luxfloat.', dus ik ga dat maar eens proberen vanmiddag. Misschien kan het jou ook helpen.

Ik heb verder geen ervaring met Baseflight, maar overal waar ik lees hebben het mensen wel over Cleanflight of Betaflight. Mogelijk is het dus eens waard om een upgrade te doen, want volgens mij worden deze twee versies veel heftiger ontwikkeld. Van Betaflight lees ik veel dat het losse PID tunen niet eens meer nodig is door de vele ontwikkelingen in de controlleralgoritmes. Voordat mijn quad zo begon te driften vloog ik echt supersoepel, mogelijk was dat dus niet op de default PID controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:19:
[...]

Ik schrok me de eerste keer ook rot van de snelheid ;) .

Heb je nog een hippe foto van je build? Ik vind het altijd mooi om te zien wat de mede-Tweakers in elkaar hebben gezet. :)
Zeker :)

Het begon bij het begin:
Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/uawdyv5mt/IMG_20160226_161506.jpg

En na een dag zwoegen:
Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/u8cic11z9/IMG_20160228_144455.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/87w5vejb9/IMG_20160228_144425.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/8ag1i8myt/IMG_20160228_144444.jpg

Best netjes zo voor het eerst vind ik zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Het begon bij het begin:
[afbeelding]

En na een dag zwoegen:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice :) . Een QAV180 frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, Lisam LS-210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Hoe veel heeft het uiteindelijk gekost eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij elkaar was ik net onder de € 175,- klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:21:
Bij elkaar was ik net onder de € 175,- klaar.
Netjes, bij mij liep het budget budget daar al snel aan voorbij :'( . Maar ik heb wel een aantal reserve onderdelen in huis, jij niet volgens mij. Wel een nette build, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:27:
[...]

Netjes, bij mij liep het budget budget daar al snel aan voorbij :'( . Maar ik heb wel een aantal reserve onderdelen in huis, jij niet volgens mij. Wel een nette build, veel plezier ermee!
Thanks! :)

Heb op dit moment nog 1 ESC liggen (er zaten er 5 in i.p.v. 4) en een setje 5045 DAL-props.
Ook heb ik maar 1 LiPo, dus een set 5030 props en een extra LiPo komen er nog wel een keer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hashtag schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Het begon bij het begin:
[afbeelding]

En na een dag zwoegen:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom heb je zo'n adaptertje gemaakt voor die lipo aansluiting? Kan je niet beter die XT60 connector direct solderen aan de kabels naar je PDB toe?

Dacht dat er in die set Littlebee ESC's zaten, maar dit zijn toch die SimonK 12A variant? Weet je zeker dat dit klopt?

Verder wel nice! Voor een eerste build ziet het er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Op verzoek van mijn zoontje even met de grote helicopter op pad. Toch jammer om erachter te komen dat ik tijdens de re-built één motor verkeerd heb weten aan te sluiten... :F

Vanavond even maken morgen wederom op pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Waarom heb je zo'n adaptertje gemaakt voor die lipo aansluiting? Kan je niet beter die XT60 connector direct solderen aan de kabels naar je PDB toe?

Dacht dat er in die set Littlebee ESC's zaten, maar dit zijn toch die SimonK 12A variant? Weet je zeker dat dit klopt?

Verder wel nice! Voor een eerste build ziet het er netjes uit!
Kabeladapter heb ik omdat ik een T-Plug LiPo had besteld. Maar die was out-of-stock, dus toen bij de HobbyKing deze besteld (maar die was alleen met XT60).
Als de LiPo met T-Plug niet meer binnen komt, dan soldeer ik 'm om.

In deze set zitten wel degelijk de SimonK's, inderdaad 12A. Maar doen 't goed hoor :)

Dank voor de complimenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Gaat alweer beter dan gisteren :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hX3KETNRgr8]
dat bewerken heb ik ergens in de eerste 10 seconden van de video opgegeven. :+

Begrijp alleen niet hie ik nu die rolls en flips beter kan doen. In Openpilot had je daar zo'n instelling voor zodat je veel sneller om je as heen kon draaien. Maar, in betaflight kan ik dat niet direct vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
lasharor schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:59:
Gaat alweer beter dan gisteren :)

[video]
dat bewerken heb ik ergens in de eerste 10 seconden van de video opgegeven. :+

Begrijp alleen niet hie ik nu die rolls en flips beter kan doen. In Openpilot had je daar zo'n instelling voor zodat je veel sneller om je as heen kon draaien. Maar, in betaflight kan ik dat niet direct vinden...
Gaaf hoor die beelden! En een heel mooi gebied om te vliegen!
Ook leuk dat je 60fps kwaliteit hebt, ziet het er toch beter uit dan 30fps :)

Wat is trouwens je set-up?

[ Voor 66% gewijzigd door Jochemd13 op 28-02-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Jochemd13 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Gaaf hoor die beelden! En een heel mooi gebied om te vliegen!
Ook leuk dat je 60fps kwaliteit hebt, ziet het er toch beter uit dan 30fps :)

Wat is trouwens je set-up?
ZMR250, CC3D met Betaflight, Littlebees 20A, Emax 2300kv motoren. Taranis als Transmitter en zo'n Quanum setje als FPV bril :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes gevlogen hoor, smooth! En je bent op zoek naar "rates" . Je kunt ze per kanaal instellen in cleanflight

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Zojuist m'n ZMR weer wat getweakt. Hij is weer (even... :+ ) af.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5mlor4esv/2016_02_28_20_58_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/a5ckbtqvh/2016_02_28_20_58_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/xb2i3pdul/2016_02_28_20_58_35.jpg

Wel ruw omgesprongen met de lijm maar ik ben er zeker van dat het is geïsoleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer lijm is meer beter!

Let wel op dat juist blokken lijm soms makkelijker loskomen dan een dun laagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Meer lijm is meer beter!

Let wel op dat juist blokken lijm soms makkelijker loskomen dan een dun laagje :)
Misschien moet ik die blokken dan maar fixeren met tyraps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:21:
[...]

Misschien moet ik die blokken dan maar fixeren met tyraps :+
:D _/-\o_

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag vrij, dus tijd om te vliegen.
Net naar het grote veld gelopen en de quad opgelaten. Vliegt heerlijk! :)

Wel meteen een issue, de verbinding viel tot 2 keer toe kortstondig weg..
Ik heb nu de antenne aan de achterkant gemaakt, dus hopelijk nu geen last meer van. Maar schrikken was het wel :/

Edit: opgelost, de Rx naar de achterkant plaatsen zodat de antenne ook achterop zit, heeft het probleem verholpen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kars op 29-02-2016 12:37 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.