Moet je een keer zonder props proberen en dan goed kijken naar de ledjes. Kan namelijk vanalles zijn. Heb wel eens gehad dat de FC midden in een vlucht opnieuw start. Bleek het een instabiele 5v verbinding te zijn...Hashtag schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:26:
Vandaag vrij, dus tijd om te vliegen.
Net naar het grote veld gelopen en de quad opgelaten. Vliegt heerlijk!
Wel meteen een issue, de verbinding viel tot 2 keer toe kortstondig weg..
Ik heb nu de antenne aan de achterkant gemaakt, dus hopelijk nu geen last meer van. Maar schrikken was het wel
Het voelde heel vreemd. De quad bleef ook gewoon vliegen, maar geen reactie op input. En plots weer wel, waarna deze goed bleef.lasharor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:41:
[...]
Moet je een keer zonder props proberen en dan goed kijken naar de ledjes. Kan namelijk vanalles zijn. Heb wel eens gehad dat de FC midden in een vlucht opnieuw start. Bleek het een instabiele 5v verbinding te zijn...
Ik had het vooral met van me af vliegen op ongeveer 1.50 meter hoogte.
Nu ik de antenne aan de achterkant heb geplaatst, merk ik dat het beter is.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Hoe staat je failsafe ingesteld als deze gewoon bleef vliegen? Was het wel signaal verlies dan?Hashtag schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:32:
[...]
Het voelde heel vreemd. De quad bleef ook gewoon vliegen, maar geen reactie op input. En plots weer wel, waarna deze goed bleef.
Ik had het vooral met van me af vliegen op ongeveer 1.50 meter hoogte.
Nu ik de antenne aan de achterkant heb geplaatst, merk ik dat het beter is.
Bij mij gaat thottle op 0 zodat er niks doorfikt als hij verkeerd land/crasht.
Mijn failsafe staat op 2 sec na verlies van signaal, dan zal hij proberen te landen.Mutatie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:45:
[...]
Hoe staat je failsafe ingesteld als deze gewoon bleef vliegen? Was het wel signaal verlies dan?
Bij mij gaat thottle op 0 zodat er niks doorfikt als hij verkeerd land/crasht.
Mijn ESC's gaan uit als de motoren niet ronddraaien door teveel weerstand.
Ah oke, ja dan gaat die nog niet in werking inderdaad. Ben wel benieuwd of ik dat bij mijne ook zo kan instellen, geen idee, gaan we uitzoeken

Eeum? Failsafe bij Flysky is gewoon motoren uit? Mij niet gelukt om daarmee een "echte" failsafe in te stellen. Met een wat geavanceerder setje kan je in bijv. cleanflight ervoor zorgen dat je op een nette manier land (wat ik trouwens niet zo handig vind. Beter helemaal uit inplaats van landen op iemands hoofd).
Komt meestal niet door het signaal. Tenzij je echt heel ver weg vliegt. Wellicht voor de zekerheid ook nog even de kabels tussen de receiver en de FC controleren.
Komt meestal niet door het signaal. Tenzij je echt heel ver weg vliegt. Wellicht voor de zekerheid ook nog even de kabels tussen de receiver en de FC controleren.
Dat gaat lekker hard! Je setup lijkt me vergelijkbaar met wat ik heb, of vlieg je op 4s? Wat is ongeveer de hoek van je camera's?lasharor schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:59:
Gaat alweer beter dan gisteren
[video]
dat bewerken heb ik ergens in de eerste 10 seconden van de video opgegeven.![]()
Begrijp alleen niet hie ik nu die rolls en flips beter kan doen. In Openpilot had je daar zo'n instelling voor zodat je veel sneller om je as heen kon draaien. Maar, in betaflight kan ik dat niet direct vinden...
Op mn turnigy TGY-i6 staat als failsafe channel 3 (throttle) op -100% Of kan ik dat beter anders regelen?lasharor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:41:
Eeum? Failsafe bij Flysky is gewoon motoren uit? Mij niet gelukt om daarmee een "echte" failsafe in te stellen. Met een wat geavanceerder setje kan je in bijv. cleanflight ervoor zorgen dat je op een nette manier land (wat ik trouwens niet zo handig vind. Beter helemaal uit inplaats van landen op iemands hoofd).
Getest door gewoon zender uit te zetten als de quad draait, valt meteen stil.
Dank je voor de reactie, de ESC's heb ik al paar keer gekalibreerd. De naze32 kalibreerd zich toch niet elke keer bij het aanzetten zoals veel van die toy grade dingetjes? Zou maf zijn want ik start nooit waterpas, of bedoel je wat anders?-Tim- schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:56:
[...]
Ik heb met mijn probleem een beetje zitten rondspammen en heb de volgende adviezen gekregen. Ten eerste wat recalibraties doen is altijd verstandig. Volgens mij doet ie het elke keer als je je quad aanzet, maar je kan op het begintabje je accelerometer rechtzetten in de Cleanflight configurator (weet niet of Baseflight hetzelfde is in dat geval). Ook het kalibreren van je ESC's is handig, dit doe je het makkelijkst door met de lipo los in de motor tab je motoren (zonder props) vol open te zetten, dan je batterij aan te sluiten en dan de masterslider weer naar 0 te brengen.
Verder schijnt de PID controller meer uit te maken dan ik dacht. Ik vloog op de default in Betaflight en die gaf me eerst wel goede resultaten. Met Cleanflight heb ik dezelfde problemen. Op Reddit zei iemand het volgende 'Do not use the default PID controller (multiwii), make sure you're using either the 2.3 rewrite or luxfloat.', dus ik ga dat maar eens proberen vanmiddag. Misschien kan het jou ook helpen.
Ik heb verder geen ervaring met Baseflight, maar overal waar ik lees hebben het mensen wel over Cleanflight of Betaflight. Mogelijk is het dus eens waard om een upgrade te doen, want volgens mij worden deze twee versies veel heftiger ontwikkeld. Van Betaflight lees ik veel dat het losse PID tunen niet eens meer nodig is door de vele ontwikkelingen in de controlleralgoritmes. Voordat mijn quad zo begon te driften vloog ik echt supersoepel, mogelijk was dat dus niet op de default PID controller.
Ik ga er binnenkort eens mee bezig, wat in verdiepen en dingetjes uitproberen. Gister nog even gevlogen en weinig van de yaw drift gemerkt, hij lijkt wel wat "losser" yaw naar rechts te willen dan naar links maar het is subtiel zeg maar.
PID tunig moest ik ook nog doen maar hij vloog al netjes (hieronder) met standaard instellingen, alleen wat hogere rates. Ben wel benieuwd naar andere PID controllers.
Simpel filmpje, ben nog aan het leren en niet veel ruimte om goed rond te gaan, omsingeld door bomen.
Ik heb ook de H8 mini gemod zodat deze in acro mode kan vliegen en nu durf ik het helemaal niet meer met de grote

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 29-02-2016 14:53 ]
De failsafe heb ik ingesteld op m'n Naze32 via CleanFlight.lasharor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:41:
Maar ik ga alles nog even checken.
Dank allen!
Volgens mij wordt aangeraden om je failsafe dubbel in te stellen. Dus op je receiver en op je FC. Je receiver/radio heb je nu dus goed staan, maar als je het nu ook in de FC nog aanzet zit je nog veiliger. Als je je radio uitzet zal de failsafe van de receiver inkicken, maar niet als het draadje losschiet tussen je receiver en je FC. Daarom is het ook handig te zorgen dat die er ook mee stopt als er niks meer binnenkomt. Beiden eenvoudig te testen natuurlijk, kijken wat ie doet als je je radio uitzet en daarnaast het receiver draadje even loshalen.Mutatie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:46:
[...]
Op mn turnigy TGY-i6 staat als failsafe channel 3 (throttle) op -100% Of kan ik dat beter anders regelen?
Dat ie bij failsafe soms nog even één pulse gas er in gooit heb ik ook een keer gehad, maar weet niet waar het aan ligt. Daarna gaan de motoren wel uit.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, misschien haal ik gyro en de acc door elkaar. Ik weet in ieder geval wel dat je na het aansluiten van de batterij je hem stil moet laten liggen en even moet wachten op het bevestigingsbiepje dat ie íets heeft gecalibreerd.[...]
Dank je voor de reactie, het calibreren is me allemaal wel duidelijk (vaker gedaan) De naze32 kalibreerd zich toch niet elke keer bij het aanzetten zoals veel van die toy grade dingetjes? Zou maf zijn want ik start nooit waterpas, of bedoel je wat anders?
Ik ga er binnenkort eens mee bezig, wat in verdiepen en dingetjes uitproberen. Gister nog even gevlogen en weinig van de yaw drift gemerkt, hij lijkt wel wat losser yaw naar rechts te willen dan naar links maar het is subtiel zeg maar.
Simpel filmpje, ben nog aan het leren en niet veel ruimte om goed rond te gaan, omsingeld door bomen.
[video]
Nog even iets anders, lijkt het jullie leuk om een keer met wat mensen af te spreken om eens samen te vliegen/ervaringen te delen? Zit zelf in regio Eindhoven, moet toch haast wel dat daar mede enthousiastelingen in de buurt wonen
Nop, dit is ook 3s. 4s is nog een beetje teveel van het goede denk ik-Tim- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:43:
[...]
Dat gaat lekker hard! Je setup lijkt me vergelijkbaar met wat ik heb, of vlieg je op 4s? Wat is ongeveer de hoek van je camera's?
Aha, dat gaat blijkbaar wel op die i6, wist ik nietMutatie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:46:
[...]
Op mn turnigy TGY-i6 staat als failsafe channel 3 (throttle) op -100% Of kan ik dat beter anders regelen?
[...]
Dank je voor de reactie, de ESC's heb ik al paar keer gekalibreerd. De naze32 kalibreerd zich toch niet elke keer bij het aanzetten zoals veel van die toy grade dingetjes? Zou maf zijn want ik start nooit waterpas, of bedoel je wat anders?
Ik ga er binnenkort eens mee bezig, wat in verdiepen en dingetjes uitproberen. Gister nog even gevlogen en weinig van de yaw drift gemerkt, hij lijkt wel wat "losser" yaw naar rechts te willen dan naar links maar het is subtiel zeg maar.
PID tunig moest ik ook nog doen maar hij vloog al netjes (hieronder) met standaard instellingen, alleen wat hogere rates. Ben wel benieuwd naar andere PID controllers.
[video]
Ik heb ook de H8 mini gemod zodat deze in acro mode kan vliegen en nu durf ik het helemaal niet meer met de groteMn V959 lijkt er ook wat op maar veel slomer en gelimiteerd tot een bepaalde hoek en dat gaat me goed af. Maar met de H8 mini crash ik echt alle kanten op, zo fel en klein
Ik ben er zelf nog niet helemaal achter hoe ik nu die mooie rolls krijg. Heb de rates nu omhoog gegooid maar ook nu is het allemaal niet zo soepel. Dat ging op cleanflight veel beter moet ik zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door lasharor op 29-02-2016 14:59 ]
Heerlijk gevlogen zojuist! Super weer, rolls en flips als een paar maand geleden..heerlijk 
Na een crash verloor mijn piezo buzzer echter veel volume (vrijwel niet meer hoorbaar). Ik denk dat hij wellicht nat geworden is. Als hij droog is maar even testen.
Leuk om te zien dat de DIY builds en de Phantoms elkaar afwisselen op het topic btw.
Na een crash verloor mijn piezo buzzer echter veel volume (vrijwel niet meer hoorbaar). Ik denk dat hij wellicht nat geworden is. Als hij droog is maar even testen.
Leuk om te zien dat de DIY builds en de Phantoms elkaar afwisselen op het topic btw.
Sumerechny schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:52:
Heerlijk gevlogen zojuist! Super weer, rolls en flips als een paar maand geleden..heerlijk
Tnx! Ga ik ook ff uitzoeken, weet niet meer of ik dat ook in de FC had geregeld-Tim- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:56:
[...]
Volgens mij wordt aangeraden om je failsafe dubbel in te stellen. Dus op je receiver en op je FC. Je receiver/radio heb je nu dus goed staan, maar als je het nu ook in de FC nog aanzet zit je nog veiliger. Als je je radio uitzet zal de failsafe van de receiver inkicken, maar niet als het draadje losschiet tussen je receiver en je FC. Daarom is het ook handig te zorgen dat die er ook mee stopt als er niks meer binnenkomt. Beiden eenvoudig te testen natuurlijk, kijken wat ie doet als je je radio uitzet en daarnaast het receiver draadje even loshalen.
Dat ie bij failsafe soms nog even één pulse gas er in gooit heb ik ook een keer gehad, maar weet niet waar het aan ligt. Daarna gaan de motoren wel uit.
[...]
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, misschien haal ik gyro en de acc door elkaar. Ik weet in ieder geval wel dat je na het aansluiten van de batterij je hem stil moet laten liggen en even moet wachten op het bevestigingsbiepje dat ie íets heeft gecalibreerd.
Nog even iets anders, lijkt het jullie leuk om een keer met wat mensen af te spreken om eens samen te vliegen/ervaringen te delen? Zit zelf in regio Eindhoven, moet toch haast wel dat daar mede enthousiastelingen in de buurt wonen

Ik heb hem trouwens niet op PPM staan, in het begin even geprobeerd maar lukte niet. (moet ik de hele stekker eraf trekken om te testen wat niet zomaar gaat, zit het elk geval wel vast
Ik denk dat je dan de acc meter bedoeld, klinkt logischer. Ik had dat eigenlijk helemaal niet door.
Zojuist nog even gevlogen (nu kan 't nog) en ging heerlijk. Gelukkig ook geen signal loss meer gehad, of wat 't dan ook was.
Wel m'n eerste crash gehad
Vol in de takken van een boom, en toen nog een meter of 5 naar beneden.
Maar na alles zorgvuldig te hebben gecheckt, was alles nog in orde. Zelfs geen bend-marks in m'n props... Dus hup, weer gaan met de handel en het ging weer prima
Wel m'n eerste crash gehad
Maar na alles zorgvuldig te hebben gecheckt, was alles nog in orde. Zelfs geen bend-marks in m'n props... Dus hup, weer gaan met de handel en het ging weer prima
Ik had in het beging ook een beetje yaw-drift. Dit kwam schijnbaar door de jitter in de Tx Rx combo.Mutatie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:46:
[...]
Dank je voor de reactie, de ESC's heb ik al paar keer gekalibreerd. De naze32 kalibreerd zich toch niet elke keer bij het aanzetten zoals veel van die toy grade dingetjes? Zou maf zijn want ik start nooit waterpas, of bedoel je wat anders?
[video]
Ik heb ook de H8 mini gemod zodat deze in acro mode kan vliegen en nu durf ik het helemaal niet meer met de groteMn V959 lijkt er ook wat op maar veel slomer en gelimiteerd tot een bepaalde hoek en dat gaat me goed af. Maar met de H8 mini crash ik echt alle kanten op, zo fel en klein
In CleanFlight heb ik de yaw_deadband op 5 gezet. Probleem opgelost
Werkt nu prima.
[ Voor 6% gewijzigd door Kars op 29-02-2016 19:39 ]
In mijn speurtocht naar de oorzaak van mijn heen en weer gezwaai kwam ik dit ook tegen als mogelijke veroorzaker. Misschien dat de overstap van PPM naar iBus dergelijke jitter met zich meebrengt. Ik merk het echter niet in de receiver-tab van Cleanflight dat de waarde heen en weer gaat, had jij dat wel? Of is het slechts heel minimaal?Hashtag schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:39:
[...]
Ik had in het beging ook een beetje yaw-drift. Dit kwam schijnbaar door de jitter in de Tx Rx combo.
In CleanFlight heb ik de yaw_deadband op 5 gezet. Probleem opgelost
Werkt nu prima.
Even een vraagje aan de zelfbouwers in dit topic. Moet het gewicht precies in balans zijn aan alle zijden van de quad, of kan in geval van een onbalans dit handmatig of automatisch gecompenseerd worden?
Verwijderd
Ik zelf kom uit de omgeving van Veghel dus zou inderdaad een mogelijkheid zijn ookal heb ik nog niet veel ervaring omdat mijn FC niet stabiel blijft en ik nog niet duidelijk voor mezelf heb welke FC ik nu aan wil schaffen.-Tim- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:56:
Het mooiste is natuurlijk als ie compleet in balans is.DCFreak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:34:
Even een vraagje aan de zelfbouwers in dit topic. Moet het gewicht precies in balans zijn aan alle zijden van de quad, of kan in geval van een onbalans dit handmatig of automatisch gecompenseerd worden?
Helaas red dit je niet altijd, door de plaatsing van diverse componenten. (denk aan accu, videozender, ontvanger, eventuele gps)
De flight controller compenseert dat kleine beetje onbalans wel.
Belangrijk is wel om de flight controller goed te centreren (al heb je ook daar nog wat marge).
Zolang je het niet te gek maakt, mag ie best een beetje uit balans zijn
Ik lees hier veel frustratie vanwege het winterweer. Met Multicopter Racing Oss huren we regelmatig een grote sporthal om indoor te racen. Alle racers zijn welkom, er is genoeg variatie in skills zodat iedereen het naar z'n zin kan hebben. Enige beperking: alleen 25mw raceband zenders zijn toegestaan. Wil je meeracen dan kan dit, neem even contact met me op via pb!
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
DJI Phantom 4!
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dan hebben ze het echt net aangepast. Heb 'm net volledig gezien.
Verwijderd
YouTube: Hands-On with DJI's Phantom 4 Quadcopter Drone!
en
YouTube: DJI Phantom 4 Preview
Voor de duitssprekende mensen onder ons: Eerste unboxing video ook online:
YouTube: DJI Phantom 4: Unboxing und First Look
en
YouTube: DJI Phantom 4 Preview
Voor de duitssprekende mensen onder ons: Eerste unboxing video ook online:
YouTube: DJI Phantom 4: Unboxing und First Look
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 18:07 ]
Erg vet!! De Phantom 3 zit op 25 minuten.
Mooie upgrade, ben wel benieuwd naar de prijzen. Denk dat ik nog steeds een mazzeltje heb met 495 voor de Phantom 3 Standard.
Nu we het toch over Phantoms hebben, vanmiddag mijn sunhood voor de P3S binnen gekregen van JScopter.nl, 12,95 incl verzenden. Een must-have als je geen goggles hebt. HIj past gelukkig nog net in mijn koffer. Nu ben ik redelijk klaar met alles wat ik nodig heb, nu nog een keer een aanbieding van een accu. 149 euro voor een accu is gekkenwerk, 100 euro is mooi genoeg.
Mooie upgrade, ben wel benieuwd naar de prijzen. Denk dat ik nog steeds een mazzeltje heb met 495 voor de Phantom 3 Standard.
Nu we het toch over Phantoms hebben, vanmiddag mijn sunhood voor de P3S binnen gekregen van JScopter.nl, 12,95 incl verzenden. Een must-have als je geen goggles hebt. HIj past gelukkig nog net in mijn koffer. Nu ben ik redelijk klaar met alles wat ik nodig heb, nu nog een keer een aanbieding van een accu. 149 euro voor een accu is gekkenwerk, 100 euro is mooi genoeg.
Mooie techniek hoor!
Zeker in die Duitse video zie je goed dat de anti bots sensoren werken, wel is waar bij een niet al te hoge snelheid maar het werkt. Weer een stap vooruit.
Ja zo'n sunhood is geen overbodige luxe inderdaad moet er ook eens naar kijken, zeker als je een smartphone gebruikt is het zicht niet altijd optimaal in de zon.
Zeker in die Duitse video zie je goed dat de anti bots sensoren werken, wel is waar bij een niet al te hoge snelheid maar het werkt. Weer een stap vooruit.
Ja zo'n sunhood is geen overbodige luxe inderdaad moet er ook eens naar kijken, zeker als je een smartphone gebruikt is het zicht niet altijd optimaal in de zon.
[ Voor 14% gewijzigd door Mediacj op 01-03-2016 19:51 ]
Bedankt voor je reactie, het gaat inderdaad om de GPS ontvanger die ik noodgedwongen een beetje (boel) uit het lood heb moeten plaatsen bij een Phantom 3 Standard. Ik zat al te denken aan het plaatsen van een contragewicht, maar wie wil er nu overbodig gewicht toevoegen aan zijn multicopter?RonnieB82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:03:
[...]
Het mooiste is natuurlijk als ie compleet in balans is.
Helaas red dit je niet altijd, door de plaatsing van diverse componenten. (denk aan accu, videozender, ontvanger, eventuele gps)
De flight controller compenseert dat kleine beetje onbalans wel.
Belangrijk is wel om de flight controller goed te centreren (al heb je ook daar nog wat marge).
Zolang je het niet te gek maakt, mag ie best een beetje uit balans zijn
Ik zal echter eerst even gaan testen voordat ik de kap er weer op zet, want die zijn een ramp om weer los te krijgen wanneer weer vastgeklikt.
Wanneer je copter een beetje uit balans is zal de FC hiervoor corrigeren door de motoren aan die zijde meer lift te laten genereren. Dat kost energie >> gaat dus ten koste van je accuduur.DCFreak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:03:
[...]
Bedankt voor je reactie, het gaat inderdaad om de GPS ontvanger die ik noodgedwongen een beetje (boel) uit het lood heb moeten plaatsen bij een Phantom 3 Standard. Ik zat al te denken aan het plaatsen van een contragewicht, maar wie wil er nu overbodig gewicht toevoegen aan zijn multicopter?
Ik zal echter eerst even gaan testen voordat ik de kap er weer op zet, want die zijn een ramp om weer los te krijgen wanneer weer vastgeklikt.
Wanneer je extra gewicht toe voegt om te compenseren, moeten de motoren aan de andere kant ook harder werken, dus kost je dat nog meer accuduur.
Zo simpel denk ik dat het is tenminste.
Leuk plan. Ik zit in de buurt ( Eckart), maar kom helaas al een half jaar niet meer aan vliegen met de 250 toe. Misschien dat wat groepsdruk helpt om de accu's weer eens op te laden.-Tim- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:56:
[...]
Op het moment zal dat ook nog niet echt lukken, maar wanneer de klok weer vooruit is gezet zou het 's avonds (wanneer de kleine in bed ligt) toch moeten lukken om weer eens het luchtruim te gaan verkennen.
[ Voor 28% gewijzigd door guapper op 01-03-2016 23:30 ]
Lijkt mij trouwens ook leuk om een keer af te spreken. Kom zelf ook uit de buurt (Venlo) dus een dagje vliegen in Eindhoven en omgeving zie ik wel zitten
Dat klinkt goed! Alleen zou ik zo niet mee kunnen doen met mijn vTX. Maar zoiets zou dus voldoen?Tassadar32 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:28:
Ik lees hier veel frustratie vanwege het winterweer. Met Multicopter Racing Oss huren we regelmatig een grote sporthal om indoor te racen. Alle racers zijn welkom, er is genoeg variatie in skills zodat iedereen het naar z'n zin kan hebben. Enige beperking: alleen 25mw raceband zenders zijn toegestaan. Wil je meeracen dan kan dit, neem even contact met me op via pb!
guapper schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:23:
Leuk plan. Ik zit in de buurt ( Eckart), maar kom helaas al een half jaar niet meer aan vliegen met de 250 toe. Misschien dat wat groepsdruk helpt om de accu's weer eens op te laden.
Op het moment zal dat ook nog niet echt lukken, maar wanneer de klok weer vooruit is gezet zou het 's avonds (wanneer de kleine in bed ligt) toch moeten lukken om weer eens het luchtruim te gaan verkennen.
Tof om te zien zoveel mensen (relatief) uit de buurt, dat kan zeker wel een keer samen vliegen worden. Ik zit zelf dus in Eindhoven, maar vlieg meestal in parkjes die denk ik al snel te klein worden met meerdere mensen. Al het weer straks wat is bijgetrokken lijkt het me dus leuk om op een goede vlieglocatie eens af te spreken!lasharor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:57:
Lijkt mij trouwens ook leuk om een keer af te spreken. Kom zelf ook uit de buurt (Venlo) dus een dagje vliegen in Eindhoven en omgeving zie ik wel zitten
Ik zou als ik jou was voor de ImmersionRC 25mw raceband VTX gaan. Dit is de standaard in drone-racing omdat er erg weinig problemen mee zijn. Alternatief zou de VTX van lumenier zijn (TX5G serie). We hebben afgelopen jaar veel problemen met crappy Chinese VTX-en gehad. Deze werken prima als je in je eentje vliegt maar als je met meer mensen wil vliegen geven ze vaak veel storing op naastgelegen kanalen! Aangezien je hier voornamelijk anderen het leven zuur mee maakt zou ik je dus afraden om deze te gebruiken.-Tim- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Dat klinkt goed! Alleen zou ik zo niet mee kunnen doen met mijn vTX. Maar zoiets zou dus voldoen?
Let wel op dat je dus ook een receiver moet hebben die alle raceband kanalen kan ontvangen
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Het ziet er inderdaad leuk uit, maar ik krijg bij heel veel aspecten het idee van "Nee, dat gaat zo niet" of op z'n minst "Eerst zien dan geloven". Bijvoorbeeld de vertraging bij het besturen met de smartphone, en zeker bij het fpv vliegen, zal denk ik zo erg zijn dat het voor beginnende piloten nog lastiger wordt het onder de knie te krijgen. Ik vind daarom het plaatsen van het dronerace filmpje in het bos ook een erg vertekend beeld geven van wat er uiteindelijk echt mee zou kunnen.
Maar zonder al te zuur te reageren; ik vind dergelijke marketingovergoten pagina's altijd wel een mooi inzicht geven van wat blijkbaar verkoopt en wat dus de gewone man graag zou zien in deze techniek
Ik heb zaterdag voor het eerst met 4S op m'n ZMR180 gevlogen, na alle verhalen over dat het een enorme stap zou zijn vanaf 3S deed ik het een beetje rustig aan in het begin.
Maar eigenlijk vliegt dit zoveel beter dan 3S, als ik eerder een foutje maakte laag bij de grond was een crash niet te vermijden, met 4S kan je 'm toch nog redden door even flink gas te geven
Maar eigenlijk vliegt dit zoveel beter dan 3S, als ik eerder een foutje maakte laag bij de grond was een crash niet te vermijden, met 4S kan je 'm toch nog redden door even flink gas te geven
Gisteren nog even snel eind van de middag kunnen vliegen.
Wat me opvalt, is dat ik bij een daling een beetje 'wobble' krijg. Niet veel, maar toch.
Nu vlieg ik met de MultiWii Rewrite en dat gaat opzich prima, behalve die wobble.
Qua instellingen had ik deze thread al gevonden;
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2416149
Iemand een idee?
Wat me opvalt, is dat ik bij een daling een beetje 'wobble' krijg. Niet veel, maar toch.
Nu vlieg ik met de MultiWii Rewrite en dat gaat opzich prima, behalve die wobble.
Iemand een idee?
Dalen door je eigen propwash levert altijd wat wobble op. Probeer als je ver naar beneden moet om met een spiraal naar beneden te vliegen om hier minder last van te hebben.
Waarom gebruik je niet Luxfloat?Hashtag schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:20:
Gisteren nog even snel eind van de middag kunnen vliegen.
Iemand een idee?
Check. Ga ik doen!Tassadar32 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:11:
Dalen door je eigen propwash levert altijd wat wobble op. Probeer als je ver naar beneden moet om met een spiraal naar beneden te vliegen om hier minder last van te hebben.
Voor de 'beginnende' piloot werd dit aanbevolen.
Maar ik zal eens kijken vanavond
[ Voor 39% gewijzigd door Kars op 08-03-2016 17:09 ]
Heb m'n Blade waarschijnlijk verkocht. Komt volgende week iemand langs
. Hopelijk ergens een tweedehands Professional op de kop tikken.
Dit is wel een epic fail trouwens
Dit is wel een epic fail trouwens

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:57:
Heb m'n Blade waarschijnlijk verkocht. Komt volgende week iemand langs. Hopelijk ergens een tweedehands Professional op de kop tikken.
Dit is wel een epic fail trouwens![]()
![]()
[video]

Over een week is deze afgebouwd compleet met fpv en xbee pro s1 zenders te besturen vanaf laptop tot 4km ver en met zender ook makkelijk 3km. Zit heel heel heel heel heel veel werk in. Vind het programmeren stuk leuker dan het vliegen. Zodra die klaar is maiden vlucht en doe ik hem weer weg. Zit trouwens philips scherm bij telemetrie scherm en nog 200 extra onderdelen ik gebuik enkel top onderdelen. Ik heb bij mijn vorige drones gemerkt dat de goedkopere onderdelen snel heel snel kapot gaan hij lift trouwens 2 kg. Doe alles straks weg me gopro 2 en de graupner mx20 krijg je erbij.
Alle opties ook altitude hold gps headless vliegen failsafe naar huis soiezo veel meer opties dan nogmale quadcopters incl gimbal ook die vanaf de zender te besturen is. Je neemt op en vliegt fpv tegelijk.
Dus als iemand interesse heeft hoor ik het mag straks weg voor een tweakers prijsje
[ Voor 14% gewijzigd door Falastine op 09-03-2016 10:58 ]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Heel gaaf ding zeg!
Helaas bouw ik liever alles zelf, anders had ik misschien wel intresse
Ik ga binnenkort een 550 hexa bouwen, omdat ik op mijn f450 niet alles kwijt kan zoals ik wil, en dat de vliegtijd wat te kort is.
Op die 450 vlieg ik op 3S, met een 4500mAh lipo, 8"props en 1000kv motoren.
Om met de hexa wat langere vliegtijden te kunnen halen, denk ik dat ik naar 4S moet (of meer?), en andere props/motoren moet gaan gebruiken.
Enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken?
Ik ga binnenkort een 550 hexa bouwen, omdat ik op mijn f450 niet alles kwijt kan zoals ik wil, en dat de vliegtijd wat te kort is.
Om met de hexa wat langere vliegtijden te kunnen halen, denk ik dat ik naar 4S moet (of meer?), en andere props/motoren moet gaan gebruiken.
Je moet inderdaad heel veel lezen zoals ik ook gedaan heb. Vaak schelen propellors heel veel slowfly of apc en de motoren welke ik gebruik mk3638 zijn speciaal ontworpen om veel te tillen. Zelf heb ik 12x6 L Props hiermee is hij wendbaar en snel maar de batterij gaat dan 25% korter mee als dat ik de 13x45 slow fly props gebruik. Zelf vlieg ik met 4s 6600
Ben echt avonden bezig geweest met inlezen gelukkig heb ik voor mijn quadcopter een hele goede wiki zoals je hier ziet http://wiki.mikrokopter.d...16V_.284S.29_12.22_Carbon
per prop berekend wat ik aan trust en vliegtijd kan winnen.
Dit zijn mijn vliegtijden: met 12x6 props grotere krijg ik dus meer vliegtijd.
Lipo 6600/4s
max. Flight time 28 min
with 200g payload 24 min
with 500g payload 21 min
with 750g payload 18 min
with 1000g payload 16 min
with 1250g payload 14 min
with 1500g payload 13 min
Flight time
You can estimate the flight time with this formular:
Time = 54 * Lipo / Current
(54 because we estimate 10% losses -> 60 * 0,9)
In case we would have a 3300 Lipo (3,3Ah), the Flight time for the 13x6,5 would be:
Time = 54 * 3,3 / 7,2 = 24,7 min
The same for the 12x8 Prop:
Time = 54 * 3,3 / 9,6 = 18,5 min
That is a different of 33% in flight time!
zomaar een voorbeeldje...
Ben echt avonden bezig geweest met inlezen gelukkig heb ik voor mijn quadcopter een hele goede wiki zoals je hier ziet http://wiki.mikrokopter.d...16V_.284S.29_12.22_Carbon
per prop berekend wat ik aan trust en vliegtijd kan winnen.
Dit zijn mijn vliegtijden: met 12x6 props grotere krijg ik dus meer vliegtijd.
Lipo 6600/4s
max. Flight time 28 min
with 200g payload 24 min
with 500g payload 21 min
with 750g payload 18 min
with 1000g payload 16 min
with 1250g payload 14 min
with 1500g payload 13 min
Flight time
You can estimate the flight time with this formular:
Time = 54 * Lipo / Current
(54 because we estimate 10% losses -> 60 * 0,9)
In case we would have a 3300 Lipo (3,3Ah), the Flight time for the 13x6,5 would be:
Time = 54 * 3,3 / 7,2 = 24,7 min
The same for the 12x8 Prop:
Time = 54 * 3,3 / 9,6 = 18,5 min
That is a different of 33% in flight time!
zomaar een voorbeeldje...
[ Voor 17% gewijzigd door Falastine op 09-03-2016 14:43 ]
Heb je al een online calculator gebruikt? In de OP staat er een genoemd.RonnieB82 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:01:
Heel gaaf ding zeg!
Vet!! Heb er (vrij zeker) helaas geen geld voor. Hoe duur was deze in onderdelen? Wil zoiets zelf ooit ook een keer bouwen.Falastine schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:47:
[...]
[afbeelding]
Over een week is deze afgebouwd compleet met fpv en xbee pro s1 zenders te besturen vanaf laptop tot 4km ver en met zender ook makkelijk 3km. Zit heel heel heel heel heel veel werk in. Vind het programmeren stuk leuker dan het vliegen. Zodra die klaar is maiden vlucht en doe ik hem weer weg. Zit trouwens philips scherm bij telemetrie scherm en nog 200 extra onderdelen ik gebuik enkel top onderdelen. Ik heb bij mijn vorige drones gemerkt dat de goedkopere onderdelen snel heel snel kapot gaan hij lift trouwens 2 kg. Doe alles straks weg me gopro 2 en de graupner mx20 krijg je erbij.
Alle opties ook altitude hold gps headless vliegen failsafe naar huis soiezo veel meer opties dan nogmale quadcopters incl gimbal ook die vanaf de zender te besturen is. Je neemt op en vliegt fpv tegelijk.
Dus als iemand interesse heeft hoor ik het mag straks weg voor een tweakers prijsje
- AtlasDev
In onderdelen heel veel per motor ben je 85 euro kwijt. Frame is 800 euro totaal zit je al snel rond de €4500 nieuw met ontvanger en fpv gear. Ga er straks denk ik 1200 euro voor vragen.
Ik ken hem, maar helaas missen er een hoop motoren in de gratis versie. hierdoor is het lastig om bepaalde configs met elkaar te vergelijkenSumerechny schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:03:
[...]
Heb je al een online calculator gebruikt? In de OP staat er een genoemd.
nieuws: T-Mobile gaat in Nederland 4g-masten inzetten op 5GHz-wifi-band
en
reviews: Binnenkort: 4g op wifi-frequentie - Lte-advanced pro is de opstap na...
Kan iemand met kennis van zaken vertellen of dit gaat (of kan gaan) storen op de frequenties die voor fpv gebruikt worden? Het bereik van dit soort zenders is een stuk groter dan dat van thuis wifi.
edit:
Waarschijnlijk zal het wel mee vallen met de 'overlast' omdat dit met name ingezet zou worden op drukke plaatsen, waar je met fpv of modelvliegtuigen in het algemeen niets te zoeken hebt.
en
reviews: Binnenkort: 4g op wifi-frequentie - Lte-advanced pro is de opstap na...
Kan iemand met kennis van zaken vertellen of dit gaat (of kan gaan) storen op de frequenties die voor fpv gebruikt worden? Het bereik van dit soort zenders is een stuk groter dan dat van thuis wifi.
edit:
Waarschijnlijk zal het wel mee vallen met de 'overlast' omdat dit met name ingezet zou worden op drukke plaatsen, waar je met fpv of modelvliegtuigen in het algemeen niets te zoeken hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 11-03-2016 20:18 ]
Na een tijdje wikken en wegen heb ik besloten een micro quadcopter te gaan bouwen, zodat ik binnenshuis of wat eenvoudiger in een klein parkje wat rond kan vliegen. Ik ga hem bouwen op basis van dit ontwerp en bijbehorend boodschappenlijstje. Wat me vooral lang heeft tegengehouden is dat de gebruikte Scisky een geïntegreerde DSM ontvanger heeft en ik daar geen gebruik van kan maken met mijn i6 radio. Maar nu kwam ik bij Toemen.nl deze radio tegen, wat me een prima transmitter lijkt voor een micro'tje. Totaal komt het zo met wat spare onderdelen rond de €110 bij gebruik van m'n Quanum goggles die ik al heb liggen.
Misschien ook interessante combo voor anderen
Leuk projectje, ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb zelf nog een 120/150 frame in gedachten...maar dan moeten de financiën dat eerst toestaan-Tim- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:18:
Na een tijdje wikken en wegen heb ik besloten een micro quadcopter te gaan bouwen, zodat ik binnenshuis of wat eenvoudiger in een klein parkje wat rond kan vliegen. Ik ga hem bouwen op basis van dit ontwerp en bijbehorend boodschappenlijstje. Wat me vooral lang heeft tegengehouden is dat de gebruikte Scisky een geïntegreerde DSM ontvanger heeft en ik daar geen gebruik van kan maken met mijn i6 radio. Maar nu kwam ik bij Toemen.nl deze radio tegen, wat me een prima transmitter lijkt voor een micro'tje. Totaal komt het zo met wat spare onderdelen rond de €110 bij gebruik van m'n Quanum goggles die ik al heb liggen.

Waarom zit je aan een 120/150 te denken? Zit zelf nog niet zo in de micro's dus ben benieuwd wat ik mogelijk mis ten opzichte van die maatSumerechny schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:57:
[...]
Leuk projectje, ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb zelf nog een 120/150 frame in gedachten...maar dan moeten de financiën dat eerst toestaan
Je hebt me ook weer aan het denken gezet. Ziet er tof uit met FPV erop. Bordje kende ik niet, maar is erg interessant. Waar/hoe ga je het frame laten printen?-Tim- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:18:
Het lijkt me een leuke uitdaging om de 'normale' componenten in zo'n klein frame te plaatsen (proppen-Tim- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:14:
[...]
Waarom zit je aan een 120/150 te denken? Zit zelf nog niet zo in de micro's dus ben benieuwd wat ik mogelijk mis ten opzichte van die maat

Als je op YouTube ziet hoe sommige piloten LOS met een hubsan x4 te keer gaan twijfel ik er geen moment aan dat je hier veel plezier aan kunt beleven.Sumerechny schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:54:
[...]
Het lijkt me een leuke uitdaging om de 'normale' componenten in zo'n klein frame te plaatsen (proppen). Daarnaast schijnen ze zich buiten ook vrij goed te houden (binnen vliegen gaat hem hier niet worden met twee kleintjes).
Ik denk wel dat je rekening moet houden met het extra gewicht ten opzichte van het model waar die motoren origineel voor bedoelt zijn, eventueel op ziek gaan naar een ftame met 6 motoren als het AUW gewicht behoorlijk hoger uit valt.
Ik heb zelf een 3d printer (had ik die voetjes niet eens voor je uitgeprint?barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:24:
[...]
Je hebt me ook weer aan het denken gezet. Ziet er tof uit met FPV erop. Bordje kende ik niet, maar is erg interessant. Waar/hoe ga je het frame laten printen?
De Scisky is helemaal Cleanflight en Betaflight compatible dus lijkt me heerlijk om op een semi-serieuze manier toch wat FPV te kunnen vliegen. Het grootste voordeel vind ik nog wel dat de onderdelen erg goedkoop zijn, dus goedkoop vervangen en veel batterijtjes.
Zit nu al tijdje met m'n ZMR250 aan de grond. De DYS1806 rammelden zoveel dat de quad moeilijk te besturen was. Nu heb ik van de week nieuwe lagers er in gezet, maar na de eerste poging is het er niet veel beter op geworden.. Zit er nu aan te denken om een totale motorupgrade te doen, want deze motortjes blijven vervangen is op lange termijn toch wel erg prijzig.
Oh ja klopt! Korsakoff-Tim- schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 00:30:
[...]
Ik heb zelf een 3d printer (had ik die voetjes niet eens voor je uitgeprint?) dus dat is een groot voordeel, als er iets breekt heb ik zo weer een nieuw frame. De Scisky lijkt nu wel de keuze te zijn in de micro wereld, heb het niet heel veel gevolgd, maar andere keren was het allemaal op basis van AlienWii en BrushefBeef die erg prijzig en lastig te krijgen waren.
De Scisky is helemaal Cleanflight en Betaflight compatible dus lijkt me heerlijk om op een semi-serieuze manier toch wat FPV te kunnen vliegen. Het grootste voordeel vind ik nog wel dat de onderdelen erg goedkoop zijn, dus goedkoop vervangen en veel batterijtjes.
Zit nu al tijdje met m'n ZMR250 aan de grond. De DYS1806 rammelden zoveel dat de quad moeilijk te besturen was. Nu heb ik van de week nieuwe lagers er in gezet, maar na de eerste poging is het er niet veel beter op geworden.. Zit er nu aan te denken om een totale motorupgrade te doen, want deze motortjes blijven vervangen is op lange termijn toch wel erg prijzig.
Zelf nog te weinig met mijn ZMR250 gevlogen. Naast wat proefvluchtjes eerlijk gezegd nog niks door het klote weer. Bij de laatste proefvlucht raakten wat schroefjes los, dus was de quad niet meer in de lucht te houden. Dus binnenkort maar weer eens het hele apparaat nakijken.
Maar aangezien ik niet direct naast de deur kan vliegen is het wel leuk om nog een FPV quadje te hebben die gewoon redelijk veilig in de buurt kan vliegen...
Wat je nu ook ziet is dat formaat met brushless motoren, lijkt me wel erg gaaf. Prijs wordt natuurlijk wel hoger dan.-Tim- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:18:
Een mooi klein frame van carbon heb je ook voor paar euro, mss is het wat
http://www.banggood.com/L...erglass-G10-p-995864.html
Edit: Ik lees net dat je zelf een 3D printer hebt
Volgens de beschrijving is dat Fiberglass en niet Carbon.Mutatie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:46:
[...]
Een mooi klein frame van carbon heb je ook voor paar euro, mss is het wat
http://www.banggood.com/L...erglass-G10-p-995864.html
En dat staat zelfs in de naamJegorex schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:12:
[...]
Volgens de beschrijving is dat Fiberglass en niet Carbon.
Moet je eens op het flitetest kanaal kijken op youtube. Meen me te herrineren dat deze transmitter daar besproken wordt. Wellicht in dat filmpje waar ze zo'n houte pocket controller maken.-Tim- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:18:
Ben zelf ook wel geintresseerd in die micro's. Zie alleen een beetje op tegen het feit dat ik dan weer nieuwe lipo's moet gaan kopen. Ben je opeens 200 euro kwijt aan het hele grapje
Zo duur zijn die lipo's nou ook weer niet toch? http://goo.gl/I6lYwGlasharor schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:40:
[...]
Moet je eens op het flitetest kanaal kijken op youtube. Meen me te herrineren dat deze transmitter daar besproken wordt. Wellicht in dat filmpje waar ze zo'n houten pocket controller maken.
Ben zelf ook wel geintresseerd in die micro's. Zie alleen een beetje op tegen het feit dat ik dan weer nieuwe lipo's moet gaan kopen. Ben je opeens 200 euro kwijt aan het hele grapje
barrymossel schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:47:
[...]
Zo duur zijn die lipo's nou ook weer niet toch? http://goo.gl/I6lYwG
Oh, ik had die links ook niet gechecked. Die 2S LIpo's voor brushless motoren vind ik alsnog redelijk aan de prijs. Zeker als je er 5~6 wilt halen. Maar dit valt inderdaad wel mee.
Even een boodschappenlijstje maken, ben nu wel enthausiast
Haha, ik ook. Heb al goedkeuring van de vrouw. Zoals ze tactisch zei: je hebt toch weer een nieuwe hobby nodig...
Ah interessant, ik heb hem gevonden, zal binnenkort eens kijkenlasharor schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:40:
[...]
Moet je eens op het flitetest kanaal kijken op youtube. Meen me te herrineren dat deze transmitter daar besproken wordt. Wellicht in dat filmpje waar ze zo'n houte pocket controller maken.
Ik heb deze set van 5 lipo's besteld. Wel 1s, maar die gast op Thingiverse lijkt er prima op te vliegen wat mij betreft.
[ Voor 34% gewijzigd door -Tim- op 18-03-2016 23:09 ]
Van de week toch Luxfloat erop gezet. Hoewel ik even moest wennen, vliegt dit wel een stuk fijner.
Dit weekend maar verder met fine-tunen
Dit weekend maar verder met fine-tunen
Heb jij nu exact hetzelfde genomen als dat op thingiverse? Ben je ongeveer 70 euro aan kwijt? Plaats aub even een review als je alles hebt. Ben benieuwd-Tim- schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:07:
[...]
Ah interessant, ik heb hem gevonden, zal binnenkort eens kijken
Ik heb deze set van 5 lipo's besteld. Wel 1s, maar die gast op Thingiverse lijkt er prima op te vliegen wat mij betreft.
Drone is verkocht!! Nu meteen een 2e hands Phantom 3 Pro besteld.
Ik heb een hele tijd geleden ook een simpel quadcoptertje gehad, maar deze is toen stukgegaan. Nu wil ik graag een nieuwe, maar ik woon sinds kort op het platteland waar het continu tussen de windkracht 2 en 4 waait en dus niet weet wat voor grootte hier geschikt voor is. De vraag is nu dus ook:
Met wat voor windsnelheden vliegen jullie en wat voor multicopters zijn dit dan?
Met wat voor windsnelheden vliegen jullie en wat voor multicopters zijn dit dan?
Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter
Ik heb mijn eachine h8 geflasht en kan er nu acro mee vliegen. Maar jeetje wat valt dat tegen zeg. Ik kan geen bocht meer inzetten. Hoveren gaat prima, maar zodra ik yaw met iets van horizontale snelheid, gaat werkelijk alles verkeerd. Maar het is wel echt heel leuk. Als ik dit een beetje onder de knie krijg ga ik toch maar eens investeren in een iets grotere brushless quad.
Ik heb nooit echt heel veel last van de wind met mijn ZMR250. Je merkt het wel maar het is niet direct storend en/of onvliegbaar ofzo. Neem aan dat als je wilt filmen met een grotere quad dit wel wat meer invloed kan hebben maar de gemiddelde FPV racer laat zich niet kennen door een beetje wind.Sigm4tic schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:13:
Ik heb een hele tijd geleden ook een simpel quadcoptertje gehad, maar deze is toen stukgegaan. Nu wil ik graag een nieuwe, maar ik woon sinds kort op het platteland waar het continu tussen de windkracht 2 en 4 waait en dus niet weet wat voor grootte hier geschikt voor is. De vraag is nu dus ook:
Ik heb vrijwel exact hetzelfde genomen als de link op Thingiverse inderdaad. Optellen zou je dan zelf even moeten doen, ik kwam op ongeveer 100-110 euro uit inclusief die goedkope radio die ik eerder noemde. Als ik die niet had gevonden had ik het niet gedaan uit het principe dat ik bijna evenveel geld kwijt zou zijn aan de radio als de micro onderdelen.lasharor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:04:
[...]
Heb jij nu exact hetzelfde genomen als dat op thingiverse? Ben je ongeveer 70 euro aan kwijt? Plaats aub even een review als je alles hebt. Ben benieuwd
Zodra ik alles in elkaar heb zal ik hier mijn ervaringen posten.
Verwijderd
Rare vraag misschien, maar kun je met zo'n racer ook gewoon rustig vliegen om te filmen, foto's te maken of vliegen ze dan niet relaxed?lasharor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:32:
[...]
Ik heb nooit echt heel veel last van de wind met mijn ZMR250. Je merkt het wel maar het is niet direct storend en/of onvliegbaar ofzo. Neem aan dat als je wilt filmen met een grotere quad dit wel wat meer invloed kan hebben maar de gemiddelde FPV racer laat zich niet kennen door een beetje wind.
Kan prima, hangt er vooral van af hoe je hem afsteld, als een zenuwachtige stuntquad of eentje om smooth mee te cruisen. Hij kan geen gimbal dragen dus je beeldmateriaal zal altijd wat schokkeriger zijn dan een quad die dedicated is voor fotografie. Maar het is allemaal stabiel genoeg voor wat mooie shots hoor.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:36:
[...]
Rare vraag misschien, maar kun je met zo'n racer ook gewoon rustig vliegen om te filmen, foto's te maken of vliegen ze dan niet relaxed?
Ik zie dat er vrij weinig mensen mee doen met het Formula FPV Sim Event. Best jammer want de simulator is bijzonder goed en die leaderbords hebben nu slechts 2 Nederlandse deelnemers
.
Kost helemaal niks, je hebt alleen een transmitter nodig die je met je pc kan verbinden.
https://dronesimulation.co.uk/index.html
Kost helemaal niks, je hebt alleen een transmitter nodig die je met je pc kan verbinden.
https://dronesimulation.co.uk/index.html
Wat zou een Phantom 3 standard met 25 vluchten en een flightcase nog op moeten opbrengen? (geen schade).
Ik twijfel erover om een pro of advanced te halen.
Ik twijfel erover om een pro of advanced te halen.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Waar over twijfel je nog?
Nou, hoeveel ik bij zou moeten leggen wanneer in mijn Phantom 3 standard zou verkopen en of de prijs de meerwaarde verantwoord.
De meerwaarde zou voor mij vooral bereik zijn. De Phantom 3 standard heb ik nu over de 1 km gekregen maar 3 is fantastisch.
Leuk en goedkoop oefengoaltje om doorheen te vliegen. Ik heb een soortgelijke en met het net er uit blijft ie prima staan. Makkelijk mee te nemen naar het veld en dergelijke uitdagingen helpen je heel erg om preciezer leren te vliegen met je racequad.
Ik heb laatst voor de fun een eachine h8 gekocht bij zo'n Chinese site. Kostte niks en ik verwachtte ook niks, maar vind het stiekem best grappig om mee te vliegen en proberen onder controle te houden. Dat laatste is best wel lastig. Er zitten wel allerlei functies op, echter is de handleiding niet zo duidelijk. Weet iemand of het met deze ook mogelijk is om hem bijv. stabiel stil te laten 'zweven'? Of moet je dan gewoon een duurdere hebben?
Als je bedoelt dat ie automatisch zijn hoogte behoud dan is dat niet mogelijk. Dan heb je inderdaad eentje nodig met meerdere sensoren, zodat ie bijvoorbeeld de afstand tot de grond kan meten. Hij kan je zover ondersteunen door zichzelf telkens horizontaal proberen te houden, daar heeft ie wel een sensor voor. Als je het bij dit model wilt houden zal je toch echt zelf hoogte moeten leren houden (sowieso goed om onder de knie te hebben).Palomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:32:
Ik heb laatst voor de fun een eachine h8 gekocht bij zo'n Chinese site. Kostte niks en ik verwachtte ook niks, maar vind het stiekem best grappig om mee te vliegen en proberen onder controle te houden. Dat laatste is best wel lastig. Er zitten wel allerlei functies op, echter is de handleiding niet zo duidelijk. Weet iemand of het met deze ook mogelijk is om hem bijv. stabiel stil te laten 'zweven'? Of moet je dan gewoon een duurdere hebben?
http://nos.nl/artikel/209...egtuigen-op-schiphol.html
Eerst was ik benieuwd wanneer de beelden op YouTube opduiken, maar als je de zin "De piloot van een Airbus liet de luchtverkeersleiding weten zelfs drie drones te hebben gezien." mag geloven, klinkt het meer als een slecht complot.
Eerst was ik benieuwd wanneer de beelden op YouTube opduiken, maar als je de zin "De piloot van een Airbus liet de luchtverkeersleiding weten zelfs drie drones te hebben gezien." mag geloven, klinkt het meer als een slecht complot.
Holy crap...
Een complot gaat imo wel ver, al zijn er zeker mensen die drones graag zien verdwijnen.
Je wist gewoon dat het zou gebeuren...wat een idioten lopen er rond!
Het zal maar mis gaan...wat dan? Heb je een vliegtuig ongeluk met alle ellende van dien en een totaal verbod op drones
Het zou wel heel dom zijn om die beelden op youtube te zetten, maar met zo'n idiote aktie zou het ook niet raar zijn.
Nieuws tegenwoordig, als ze van horen zeggen hebben dat de piloot er 3 heeft gezien roepen ze het al..wel typisch, langs 3 vliegtuigen gevlogen, en een piloot heeft er 3 gezien. Of het bericht letterlijk klopt vraag ik wel een beetje af, stemmingsmakerij lijkt me niet vreemd.
Een complot gaat imo wel ver, al zijn er zeker mensen die drones graag zien verdwijnen.
Je wist gewoon dat het zou gebeuren...wat een idioten lopen er rond!
Het zal maar mis gaan...wat dan? Heb je een vliegtuig ongeluk met alle ellende van dien en een totaal verbod op drones
Het zou wel heel dom zijn om die beelden op youtube te zetten, maar met zo'n idiote aktie zou het ook niet raar zijn.
Nieuws tegenwoordig, als ze van horen zeggen hebben dat de piloot er 3 heeft gezien roepen ze het al..wel typisch, langs 3 vliegtuigen gevlogen, en een piloot heeft er 3 gezien. Of het bericht letterlijk klopt vraag ik wel een beetje af, stemmingsmakerij lijkt me niet vreemd.

[ Voor 39% gewijzigd door Mutatie op 03-04-2016 00:38 ]
Ik hoop ten zeerste dat dit niet waar is. Mocht het zo zijn dan zijn dit de types die de hobby verpesten voor de mensen die er wél normaal mee omgaan.
Overigens ben ik vorige week aangesproken op (een afgesloten vanwege werkzaamheden) straat. Ik vloog bij een leegstaande watertoren omdat die misschien binnenkort gesloopt ging worden. Een vrouw gaf aan dat ze het vervelend vond dat ik haar tuin kon filmen. Gelukkig kon ik via de Google map binnen de DJI app mijn vliegpad laten zien en dus bewijzen dat ik niet haar huis had gefilmt of dat mijn interesse daar uberhaubt lag. Toen kreeg ze grote interesse voor de drone en werd ze enthousiast. Leuke ervaring om het zo positief te kunnen brengen.
Overigens ben ik vorige week aangesproken op (een afgesloten vanwege werkzaamheden) straat. Ik vloog bij een leegstaande watertoren omdat die misschien binnenkort gesloopt ging worden. Een vrouw gaf aan dat ze het vervelend vond dat ik haar tuin kon filmen. Gelukkig kon ik via de Google map binnen de DJI app mijn vliegpad laten zien en dus bewijzen dat ik niet haar huis had gefilmt of dat mijn interesse daar uberhaubt lag. Toen kreeg ze grote interesse voor de drone en werd ze enthousiast. Leuke ervaring om het zo positief te kunnen brengen.
Helemaal mee eens..ik zou overigens begrip hebben voor de overheid als ze de regelgeving verder opvoeren bij een toename van deze incidenten. Als het bij een vliegveld mis gaat dan kan het ook echt mis gaan...Kecin schreef op zondag 03 april 2016 @ 02:02:
Ik hoop ten zeerste dat dit niet waar is. Mocht het zo zijn dan zijn dit de types die de hobby verpesten voor de mensen die er wél normaal mee omgaan.
Ik was afgelopen vrijdag bij een terwaterlating (er indrukwekkend trouwens, ik had het nog nooit eerder gezien). Er waren twee drones waarvan één vanuit het publiek opgelaten werd...maar ook in het publiek geland!

Edit: Een was van de werf volgens mij
[ Voor 10% gewijzigd door Sumerechny op 03-04-2016 09:18 ]
Nooit geweten dat een boot zo het water in wordt gelatenSumerechny schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:07:
[...]
Helemaal mee eens..ik zou overigens begrip hebben voor de overheid als ze de regelgeving verder opvoeren bij een toename van deze incidenten. Als het bij een vliegveld mis gaat dan kan het ook echt mis gaan...
Ik was afgelopen vrijdag bij een terwaterlating (er indrukwekkend trouwens, ik had het nog nooit eerder gezien). Er waren twee drones waarvan één vanuit het publiek opgelaten werd...maar ook in het publiek geland!
Edit: Een was van de werf volgens mij(deze hield prima afstand )
Ik ben het helemaal oneens met je.Sumerechny schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:07:
[...]
Helemaal mee eens..ik zou overigens begrip hebben voor de overheid als ze de regelgeving verder opvoeren bij een toename van deze incidenten. Als het bij een vliegveld mis gaat dan kan het ook echt mis gaan...
Je kunt regels maken zoveel je wil, maar zolang er niet gehandhaafd wordt zijn jij, ik en alle andere liefhebbers van deze mooie hobby er de dupe van, terwijl de idioten gewoon door gaan met het begaan van enorme stommiteiten.
Dit is precies de reden waarom zoveel mensen, liefhebbers en buitenstaanders, een hekel hebben aan drones. Geen hond die een probleem heeft met model vliegtuigen en helikopters, omdat die eigenlijk nooit voor problemen hebben gezorgd in de afgelopen 70 jaar.
[ Voor 22% gewijzigd door guapper op 03-04-2016 10:56 ]
Excuus, ik verwoord het wel erg kort. Ik begrijp dat de regelgeving opgevoerd zal worden maar ik verwacht dat deze incidenten daardoor niet snel zullen afnemen. Blij zal ik ook niet zijn met een importverbod op drones bijvoorbeeld maar als er een vliegtuigcrash is en dit is het gevolg kan ik me er in vinden...(even een heel extreem voorbeeld....een 'vliegbewijs' is wellicht relevanter en realistischerguapper schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:51:
[...]
Ik ben het helemaal oneens met je.
Je kunt regels maken zoveel je wil, maar zolang er niet gehandhaafd wordt zijn jij, ik en alle andere liefhebbers van deze mooie hobby er de dupe van, terwijl de idioten gewoon door gaan met het begaan van enorme stommiteiten.
Dit is precies de reden waarom zoveel mensen, liefhebbers en buitenstaanders, een hekel hebben aan drones. Geen hond die een probleem heeft met model vliegtuigen en helikopters, omdat die eigenlijk nooit voor problemen hebben gezorgd in de afgelopen 70 jaar.

Het zijn inderdaad gigantische mafkezen die bij een vliegveld gaan vliegen

(en weer verder met een dag meten...leuk zo'n weekend

Edit: Een vuurwapen vergunning is ook een aardige vergelijking. Het gros van de schutters kan er verantwoord mee omgaan. Ik moet er echter niet aan denken dat vuurwapens makkelijk verkrijgbaar zouden zijn.
Ik hoop in elk geval dat er een oplossing gevonden kan worden om de hoeveelheid 'idioten' met drones iets in te perken.
[ Voor 11% gewijzigd door Sumerechny op 03-04-2016 11:11 ]
In mijn optiek werkt dit ook het beste. Gewoon laten zien wat je aan het doen bent.Kecin schreef op zondag 03 april 2016 @ 02:02:
Ik heb tot nu toe eigenlijk nog helemaal geen negatief commentaar gegeven. Mensen zijn veelal zeer geintresseerd Ik heb daarom ook altijd een extra monitor bij me (5";) ) waarmee mensen de fpv feed kunnen volgen. Als ze dan zien hoe het is om tussen de bomen te racen worden veel mensen nog enthousiaster
Ik merk ook dat vaak de eerste reactie van mensen is "Ben je aan het filmen?" of "Staan we op de foto?"
Dan laat ik zien dat er geen camera op zit en dat ik gewoon lekker aan 't rondscheuren ben
Hier in de buurt heb ik eigenlijk altijd wel aanspraak van mensen die langs wandelen en toch even blijven staan kijken. Als je zelf enthousiast bent en keurig uitlegt wat je aan het doen bent, worden ze vaak ook enthousiast en vinden ze 't leuk om te zien.
Iets anders:gisteren gevlogen met 5045 bullnose props.. Veel meer punch en snelheid! Zoveel zelfs dat door de wind één van mijn antennes tussen de props is gekomen en nu 3cm korter is
Dan laat ik zien dat er geen camera op zit en dat ik gewoon lekker aan 't rondscheuren ben
Hier in de buurt heb ik eigenlijk altijd wel aanspraak van mensen die langs wandelen en toch even blijven staan kijken. Als je zelf enthousiast bent en keurig uitlegt wat je aan het doen bent, worden ze vaak ook enthousiast en vinden ze 't leuk om te zien.
Iets anders:gisteren gevlogen met 5045 bullnose props.. Veel meer punch en snelheid! Zoveel zelfs dat door de wind één van mijn antennes tussen de props is gekomen en nu 3cm korter is
Die vraag krijg ik inderdaad ook altijd..helaas heeft mijn ZMR ook geen cameraHashtag schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:30:
Ik merk ook dat vaak de eerste reactie van mensen is "Ben je aan het filmen?" of "Staan we op de foto?"
Off topic:gisteren gevlogen met 5045 bullnose props.. Veel meer punch en snelheid! Zoveel zelfs dat door de wind één van mijn antennes tussen de props is gekomen en nu 3cm korter is
AangepastSumerechny schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:33:
[...]
Die vraag krijg ik inderdaad ook altijd..helaas heeft mijn ZMR ook geen camera. Off-topic is het niet in het drone topic toch?...wel zuur.
Ja idd zuur, heb een range test gedaan en die is niet minder geworden gelukkig. Is een FS-iA6 parkflyer ontvanger, dus valt mee.
@Hashtag, ontvanger kost 6 dollar ofzo
. Volgens mij kan je ook relatief makkelijk een nieuwe antenne erop solderen. Je moet alleen zorgen dat de kabel lengte hetzelfde blijft.
Mijn taranis begon bij onderstaande flink te zeuren dat de ontvangst toch te laag was
. Na het tunen van mijn quad op PID rewrite is het echt een stuk beter dan met lux.
Mijn taranis begon bij onderstaande flink te zeuren dat de ontvangst toch te laag was

Reken ongeveer 75% van de huidige nieuwprijs (afhankelijk van garantie en hoeveel procent de batterij nog heeft). Omgerekend 450 tot maximaal 500 euro.Kecin schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:07:
[...]
Nou, hoeveel ik bij zou moeten leggen wanneer in mijn Phantom 3 standard zou verkopen en of de prijs de meerwaarde verantwoord.
De meerwaarde zou voor mij vooral bereik zijn. De Phantom 3 standard heb ik nu over de 1 km gekregen maar 3 is fantastisch.
Een tweedehands Advanced voor ongeveer 700 en een Professional voor 900. Vraag jezelf af of de upgrade van 2.7K naar 4K + opladen in een 65 in plaatst van 85 minuten het extra bedrag waard is (verschil tussen de Advanced en de Professional). Naar mijn mening is het dat niet waard, al had ik geluk tijdens de MM BTW dagen.
Die 3KM ga je (los van regelgeving) naar alle waarschijnlijkheid niet halen.
@Lasharor, kekke GIF'je maar gaat er nou een digitale computermuis door het beeld heen?
[ Voor 5% gewijzigd door PixellBox op 04-04-2016 01:39 . Reden: Aanvulling Lasharor ]
Ooooh zo'n rioolbuis wil ik ook nog eens doen. Supergaaf zeglasharor schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:17:
@Hashtag, ontvanger kost 6 dollar ofzo. Volgens mij kan je ook relatief makkelijk een nieuwe antenne erop solderen. Je moet alleen zorgen dat de kabel lengte hetzelfde blijft.
Mijn taranis begon bij onderstaande flink te zeuren dat de ontvangst toch te laag was. Na het tunen van mijn quad op PID rewrite is het echt een stuk beter dan met lux.
[afbeelding]
Zaterdag m'n frame gebroken...
Tijdens een roll is m'n MinimOSD los geraakt en deze kwam tegen een propeller aan waardoor het beeld helemaal weg viel.
Tijdens een roll is m'n MinimOSD los geraakt en deze kwam tegen een propeller aan waardoor het beeld helemaal weg viel.

[ Voor 14% gewijzigd door noobgrinder op 04-04-2016 10:15 ]
Licecap (wat ik gebruik voor dit gifje) is een soort screenrecorder dus ben perongelijk met de muis over de video geweest. Resultaat is inderdaad een soort ufo door het beeld.PixellBox schreef op maandag 04 april 2016 @ 01:37:
[...]
@Lasharor, kekke GIF'je maar gaat er nou een digitale computermuis door het beeld heen?
@Sensei_D als je het rustig doet lukt het meestal wel, je moet alleen oppassen dat je ongeveer even hoog blijft als je in die buis zit. En waarschijnlijk valt ergens in het midden je beeld helemaal weg
Eerste filmpje met mijn nieuwe drone. Ben er nog niet helemaal tevreden over. Meer oefenen dus
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lE-2OA0wOQY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lE-2OA0wOQY]
Wel al erg mooi hoor!TheRicolaa10 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:25:
Eerste filmpje met mijn nieuwe drone. Ben er nog niet helemaal tevreden over. Meer oefenen dus![]()
[video]
Het lastige is om echt vloeiende bochten te maken. Ik merk dat het nog een beetje schokkerig gaat
Klopt. Tot nu toe maak ik de bochten nog wat te snel en dan zie je dat de framerate te laag is. Dus daar moet ik nog op oefenen.Jochemd13 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:52:
[...]
Wel al erg mooi hoor!
Het lastige is om echt vloeiende bochten te maken. Ik merk dat het nog een beetje schokkerig gaat
Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.