ShittyNL schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:28:
Vandaag mijn 250 drone in een ander frame gezet. Ik had de Diatone #17 (leuk de motoren met rubberen vast aan het frame), alleen dit frame trilde waardoor hij heel raar ging doen. Kortom NIET DOEN.
Nu de ZMR250 gekocht en dat frame kent iedereen wel. Ik ben uiterst tevreden met het resultaat en heb ook uiteraard extra dingetjes toegevoegd. Het enige wat ik niet heb is een FPV camera maar zie het resultaat. Morgen maar eens ermee gaan vliegen. Ik ben benieuwd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oja bijna alle plastic opzetstukjes moest ik aanpassen omdat het anders niet paste

.
Ik zie dat je motor savers gebruikt die erg lijken op het design van
Judar op Thingiverse, volgens mij heeft Banggood dat design gejat en verkopen ze die inmiddels maargoed. Superhandige dingen, zeker als een keer flink in de modder schept!
Maar ik zie ook dat je nu nog vertrouwt op de pootjes van het ZMR frame zijn echt waardeloos; die liggen er nu waarschijnlijk al af

Ik heb beide functies samengebracht in een
verbeterde motor saver. Verschillende maten voor verschillende motors dus makkelijk passend te maken.
Dit heb ik ook met al mijn DYS1806 motoren. Heb ze uit elkaar gehaald, en de motor bell vervangen met een nieuwe en zo er achter gekomen dat het aan de lagers moet liggen (want je as kan ook verbogen zijn). Toen een nieuwe set lagers besteld en ze vervangen, echter bleef het probleem bestaan. Experiment mislukt dus.. Al heb ik heel lang nog kunnen vliegen met dergelijk ratelende motoren hoor, echter werden de vibraties te hoog bij mij geloof ik, waardoor de accelerometer in de war raakte.
Nu drie motors vervangen door nieuwe en nog steeds hetzelfde gewobble van de quad, dus óf die ene trilt nog zo erg, of er is een ander probleem. Ik ga binnenkort eens m'n ESC's opnieuw solderen en kijken hoe het dan gaat..
Ik heb inmiddels ook mijn
Micro 105 quad in elkaar gezet met onder andere een Scisky flight controller, Hubsan brushless motoren en fpv gear. Erg gepriegel allemaal om in elkaar te zetten, maar het werkt erg goed. Hij vliegt supersmooth en de simpele FPV setup heeft me echt verrast; mini-cameratje direct op vtx pcb gesoldeerd en stukje draad als antenne.
De
DSMX transmitter die je bij Toemen voor €20 koopt werkt perfect en bereik is zeker honderd meter in open veld. De hele set ligt zo onder de €100 aan onderdelen als je al een FPV receiver hebt
Ik zou het iedereen aanraden die (goedkoop) wil beginnen aan de hobby, echter heb ik nog wel wat problemen met het frame. Het frame dat ik hierboven linkte is al twee keer kapot gegaan en inmiddels heeft
de versterkte versie ook het leven gelaten... Ik print in PLA wat een van de zwakste 3d-print materialen is, dus als je de beschikking hebt over printen in ABS is het een perfecte set
[
Voor 41% gewijzigd door
-Tim- op 11-04-2016 11:48
]