Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Hoe bestuur je die gimbal eigenlijk op zo'n DJI? Ik kan me voorstellen dat als je gewoon zo'n schuifknopjes hebt op je transmitter dat het dan redelijk vloeiend zou moeten gaan. Maar op de bovenstaande video lijkt het net alsof die camera op basis van een d-pad beweegt.

Vind het wel een mooie video hoor, vraag me gewoon af hoe dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Boven op de remote zit een wieltje waarmee je dus de gimbal verticaal kunt bewegen. Link naar plaatje: http://c783319.r19.cf2.ra...ssional_RC-DiagramBig.jpg

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Vooral opletten met filmen dat je niet een kleine correctie doet. Af en toe zie ik je heel kort 'pannen'. Kan ook zijn omdat je dan de drone niet hoger wil laten vliegen en je per ongeluk de drone een kort tikje naar links of rechts geeft. Verder zou ik bijv. draaisnelheid gelijk houden en ook qua tilt niet bijstellen. Gewoon 1x gaan en klaar. Niet tilt, wacht tilt.

Ik ben hier nog bezig met iets om toestemming te krijgen, dan hoop ik ook nog wat online te kunnen zetten. Gaat om toestemming van een bedrijf om op hun terrein te kunnen filmen. Ik kan uiteraard in het weekend gewoon dat ding over het hek laten vliegen, maar dat vind ik niet zo netjes.

Ohja, die reclames, heb je die zelf ingeschakeld? Zo ja: uitzetten. Je bent commercieel bezig en dat mag (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
JK schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:47:
Vooral opletten met filmen dat je niet een kleine correctie doet. Af en toe zie ik je heel kort 'pannen'. Kan ook zijn omdat je dan de drone niet hoger wil laten vliegen en je per ongeluk de drone een kort tikje naar links of rechts geeft. Verder zou ik bijv. draaisnelheid gelijk houden en ook qua tilt niet bijstellen. Gewoon 1x gaan en klaar. Niet tilt, wacht tilt.

Ohja, die reclames, heb je die zelf ingeschakeld? Zo ja: uitzetten. Je bent commercieel bezig en dat mag (nog) niet.
Thanks voor de feedback! Weet je zeker dat zeker? Ik heb toch niet in opdracht voor iemand gevlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

TheRicolaa10 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:24:
[...]

Thanks voor de feedback! Weet je zeker dat zeker? Ik heb toch niet in opdracht voor iemand gevlogen?
Ik denk dat het door youtube zelf komt. Ik krijg op Tweakers ook reclame op youtube filmpjes omdat ik Tweakers heb gewhitelist.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
TheRicolaa10 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:24:
[...]

Op Youtube worden doorgaans advertenties vertoond in de filmpjes. Google moet toch ergens geld mee verdienen hè. 't Is geen filantropische instelling! ;) Maar als je een Google AdSense account hebt, dan kun je een deel van die advertentie inkomsten krijgen. Zolang je geen inkomsten krijgt, is er sowieso niks aan de hand. Maar anders ook niet hoor. Niemand, buiten Google, zou ook maar weten dat je een cent verdient aan het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

|:( Gister is mijn Dji Advance (bijna) te water gegaan, het viel gelukkig nog mee. voornamelijk spetters door een propeller die het water raakte. Maar nu werk mijn gimbal niet meer naar behoren. de qoad lijkt niets mis mee kwa vliegen etc. het beeld komt normaal binnen op de remote inclusief de gimbal positie indicator. de motortjes van de gimbal werken ook nog. het probleem lijkt hem te zitten in de aansturing van de motortjes.
Nu weet ik even niet wat ik hier mee aan moet. een compleet nieuwe kost bij Dji 310 euro en een indicatie prijs van reparatie heb ik niet. MIsschien hebben jullie nog tips of advies voor mij ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:37
cellkuh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:26:
|:( Gister is mijn Dji Advance (bijna) te water gegaan, het viel gelukkig nog mee. voornamelijk spetters door een propeller die het water raakte. Maar nu werk mijn gimbal niet meer naar behoren. de qoad lijkt niets mis mee kwa vliegen etc. het beeld komt normaal binnen op de remote inclusief de gimbal positie indicator. de motortjes van de gimbal werken ook nog. het probleem lijkt hem te zitten in de aansturing van de motortjes.
Nu weet ik even niet wat ik hier mee aan moet. een compleet nieuwe kost bij Dji 310 euro en een indicatie prijs van reparatie heb ik niet. MIsschien hebben jullie nog tips of advies voor mij ? ;(
Ik neem aan dat je de gimbal al opnieuw gekalibreerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Tijdens calibratie loopt de app vast, bij tablet en telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:13
Zo. 2nd hand een MJX X101 aangeschaft. Eens kijken of ik het leuuk speelgoed vind. Camera eronder en gaan. Hoop ik.

En als het bevalt. Kijken hoe ik de vliegtijd kan verbeteren en de motoren. En dan, indien nodig de maximale afstand. Ik woon in de polders, dus wat verder vliegen zou geen probleem moeten zijn.

Ik weet het, met wat jullie hier hebben, klein grut. Maar ik vind het goed genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 08-04-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:12:
Zo. 2nd hand een MJX X101 aangeschaft. Eens kijken of ik het leuuk speelgoed vind. Camera eronder en gaan. Hoop ik.

En als het bevalt. Kijken hoe ik de vliegtijd kan verbeteren en de motoren. En dan, indien nodig de maximale afstand. Ik woon in de polders, dus wat verder vliegen zou geen probleem moeten zijn.

Ik weet het, met wat jullie hier hebben, klein grut. Maar ik vind het goed genoeg.
Cool! :)
Ik heb destijds getwijfeld tussen de Tarantula X6 en MJX X101. Uiteindelijk gekozen voor de X6.
Beide kunnen een action-cam dragen, mits niet te zwaar (bijv. Runcam of Mobius is zeker geen probleem, GoPro of SJCAM moet net gaan).

Het nadeel zijn de brushed motoren. Die hebben gewoon een beperkte levensduur.
De motoren in mijn X6 gingen zo'n beetje 20 vluchten mee, waarbij ik ze tussentijds liet afkoelen en regelmatig even voorzichtig schoon blies.
Met een camera eronder wordt deze wel meer belast, denk daar aan.

De maximale afstand is wel wat te vergroten (d.m.v. antenna-mod op je Tx) maar verwacht geen honderden meters. Het blijft toy-grade.

Ik heb ontzettend plezier gehad van mijn X6, het is gewoon veel voor weinig. Dat geldt ook voor de X101.

Veel vliegplezier ermee! Filmpjes en foto's graag hier posten ;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

cellkuh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:37:
Tijdens calibratie loopt de app vast, bij tablet en telefoon
Heb je hem wel goed laten drogen? Zie je corrosie op de pcb's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

barrymossel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:43:
[...]

Op Youtube worden doorgaans advertenties vertoond in de filmpjes. Google moet toch ergens geld mee verdienen hè. 't Is geen filantropische instelling! ;)
Nee hoor, je stelt gewoon per filmpje in of reclame wel of niet moet worden ingeschakeld. In mijn drone filmpjes kom je geen reclames tegen. Google krijgt zijn geld wel van heel veel andere video's waarbij reclame aan staat, dus die maken zich niet druk om een honderden miljoenen filmpjes waar geen reclame op staat.

Of ze wel of niet weten of je er geld aan verdient: je reclames staat aan. Dat maakt het commercieel.
Je hoeft niet eens in opdracht van iemand te vliegen, het mag nu simpelweg nog niet, of je hebt kans op een boete. Die kans is vrij klein, want je video moet viral gaan voor ze gaan zeiken, maar ik geef 'm alleen maar het advies reclame uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JK schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:53:
[...]

Nee hoor, je stelt gewoon per filmpje in of reclame wel of niet moet worden ingeschakeld. In mijn drone filmpjes kom je geen reclames tegen. Google krijgt zijn geld wel van heel veel andere video's waarbij reclame aan staat, dus die maken zich niet druk om een honderden miljoenen filmpjes waar geen reclame op staat.

Of ze wel of niet weten of je er geld aan verdient: je reclames staat aan. Dat maakt het commercieel.
Je hoeft niet eens in opdracht van iemand te vliegen, het mag nu simpelweg nog niet, of je hebt kans op een boete. Die kans is vrij klein, want je video moet viral gaan voor ze gaan zeiken, maar ik geef 'm alleen maar het advies reclame uit te schakelen.
Heb je een AdSense account? Zonder kun je zover ik weet geen advertenties uitzetten. Zojuist geprobeerd met een account zonde AdSense en ik kan de optie niet vinden (bij een account mét AdSense wel).

Met AdSense:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oKOuCND.png

Zonder AdSense:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8ibTgJ9.png

Maar sowieso denk ik niet dat je veroordeeld gaat worden voor commercieel gebruik (zonder vergunning) wanneer je niks verdient via advertenties of op welke andere wijze dan ook. Is natuurlijk nog geen jurisprudentie over, dus lastig om iets over te zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik ga het is verder uitzoeken. Ik heb inderdaad een AdSense account. Maar de grens ligt bij Google op €70,- voordat je het "verdiende" geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Try-out 1. X101

Achterste props gaan niet snel genoeg. En als ik hem omdraai, gaan wederom de achterste dus niet snel genoeg. Ergo, zit hem niet in de props. Moet dat ding blijkbaar trimmen. En dat is me lastig. Maar we proberen. Heb al 1 meter boven de grond gevlogen. Nog 34 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben me aan het oriënteren naar een leuke drone (had vroeger een X5C). Hij moet dus wel wat groter en professioneler zijn. Ik wil er ~400 aan uit geven.

Nu kwam ik uit op een tweedehandse Xiro Xplorer G (met Gimbal). Er komt echter een nieuwe variant uit binnen enkele dagen, is het het waard om te wachten op de Xiro Xplorer 2?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:55

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

maartend schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:19:
Try-out 1. X101

Achterste props gaan niet snel genoeg. En als ik hem omdraai, gaan wederom de achterste dus niet snel genoeg. Ergo, zit hem niet in de props. Moet dat ding blijkbaar trimmen. En dat is me lastig. Maar we proberen. Heb al 1 meter boven de grond gevlogen. Nog 34 te gaan.
Heb je de motoren juist gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sumerechny schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:16:
[...]

Heb je de motoren juist gekalibreerd?
Aha, heet dat zo. Nee dus. Eens opzoeken.

Poging 1.2 was nl die props te trimmen met knopjes a,b,c,d. Dat ging dus niet goed. Ding blijft steeds uit evenwicht wb props.

[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 09-04-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

maartend schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:18:
[...]

Aha, heet dat zo. Nee dus. Eens opzoeken.

Poging 1.2 was nl die props te trimmen met knopjes a,b,c,d. Dat ging dus niet goed. Ding blijft steeds uit evenwicht wb props.
Ik weet niet zeker of dat het probleem is maar het lijkt erop dat je drone 'denkt' dat hij scheef staat en dus gaat compenseren door de propellers op verschillende snelheden te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sumerechny schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:42:
[...]

Ik weet niet zeker of dat het probleem is maar het lijkt erop dat je drone 'denkt' dat hij scheef staat en dus gaat compenseren door de propellers op verschillende snelheden te laten draaien.
is heel goed omschreven. Vandaar dat ik je raad erg ter harte neem. kalibreren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@barrymossel; ik heb idd Adsense en dat loopt lekker, maar ik heb het niet aan staan op mijn dronevideos. Blijkbaar gooit YT er ads onder als je geen account hebt. Het zal ook wel niet zo'n vaart lopen, maar stel je hebt ineens een knaller van een video die lekker loopt, dan kunnen ze wel eens gaan lopen zeiken.

Dat Google pas bij 70 euro uitbetaalt, wil niet zeggen dat je tot die 70 euro wel geld mag verdienen. :)
Maar goed, ik stel me ook een beetje aan, de meeste video's van ons zullen nooit redelijk viral gaan en gaat dat het wel, dan heb je vast iets gefilmd waar het niet mocht. Denk aan de Dom van Utrecht, een brand bij een fabriek, de Efteling etc.

Ik hoop morgen weer even een rondje te gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:08
maartend schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:14:
[...]

is heel goed omschreven. Vandaar dat ik je raad erg ter harte neem. kalibreren dus.
Misschien dat je ook eens moet kijken of het reciever board wel "recht" gemonteerd is. Op RCgroups heb ik meldingen gezien dat de pads onder het board soms weleens verschillende dikte hebben.

Zie hier en daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Vandaag even zoeken naar een mooi plekje en eindelijk eentje gevonden. Had nog 70% accu over, dus ongeveer een kwartiertje vliegen lukt dan zeker wel. Mooi rustig aan gevlogen, wat rustig aan gefilmd met de gimbal wat op en neer af en toe. Richting 100 meter gegaan (dan hoor je 'm een stuk minder).. nou, tijd om 'm naar beneden te halen... ik pak 'm uit de lucht en zet 'm uit... kom ik er achter dat ik de knop om op te nemen vergeten ben in te drukken.

Lekker geoefend dus, helaas zonder beeld. :D
Gelukkig komt de zomer er aan, dan kan je door de weeks ook nog wat video's maken, zonder weekenddrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:30
Omdat het goed weer is wilde ik gaan vliegen, maar helaas had ik hem niet opgeladen :P
Hopelijk blijft het de komende dagen zo met net iets minder wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Vandaag met het mooie weer ook m'n ZMR250 mee naar buiten genomen. Ik heb de afgelopen tijd in de achtertuin (minder wind) flink geoefend in acro mode en dat gaat me redelijk goed af... dacht ik. Op het grote grasveld naast het huis dacht ik wat grotere snelheden en afstanden te halen. Maar mijn drone dacht daar anders over.
Als ik hem opdacht geef naar voren te gaan gaat dat even goed, maar na 1-2 seconden kantelt hij naar achter en dan weer naar voren enz, hij gaat dus schommelen. Wat ik ook doe, hij wil niet constant naar voren, of enige andere kant, op blijven gaan. Hij gaat uit zichzelf weer terug. Dit doet hij zowel met self-leveling aan als uit. Iemand enig idee waarom? Het gaat over een KK2.1.5 met stock firmware.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ken de KK niet, maar is die inmiddels niet verouderd?
wellicht een naze of iets nieuwers erop zetten, daarmee vliegen veel meer mensen ;)

in wat voor mode vlieg je? in acro zou ie niet mogen gaan schommelen, wellicht dat je PID instellingen dan verkeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RonnieB82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:08:
Ik ken de KK niet, maar is die inmiddels niet verouderd?
wellicht een naze of iets nieuwers erop zetten, daarmee vliegen veel meer mensen ;)

in wat voor mode vlieg je? in acro zou ie niet mogen gaan schommelen, wellicht dat je PID instellingen dan verkeerd staan.
Acro mode denk ik ;)

Enne, het zou niet uit moeten maken dat een KK wat ouder is, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik heb vandaag weer een mooie ongeplande landing gemaakt met mijn F450. Propeller brak terwijl ik aan het vliegen was.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yrWJSzO.jpg

Nu maakt 1 van de motoren echter een ratelend geluid.
[YouTube: https://youtu.be/kLKbjzFvkPQ]

Is dit te repareren of is het beter om gewoon een nieuwe motor te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

cellkuh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:26:
Het moet toch vocht zijn dat de werking van de gimbal beinvloed. Dus zoals eerder al iemand zei, gimbal demonteren en alles goed droog maken lijkt mij een eerste stap. Wanneer een propeller het water raakt moet toch het camera gedeelte in het water gezeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
Vandaag mijn 250 drone in een ander frame gezet. Ik had de Diatone #17 (leuk de motoren met rubberen vast aan het frame), alleen dit frame trilde waardoor hij heel raar ging doen. Kortom NIET DOEN.

Nu de ZMR250 gekocht en dat frame kent iedereen wel. Ik ben uiterst tevreden met het resultaat en heb ook uiteraard extra dingetjes toegevoegd. Het enige wat ik niet heb is een FPV camera maar zie het resultaat. Morgen maar eens ermee gaan vliegen. Ik ben benieuwd :)

ZMR 1

ZMR 2

ZMR 3

ZMR 4

Oja bijna alle plastic opzetstukjes moest ik aanpassen omdat het anders niet paste :P .

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
JK schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:53:
[...]

Even terugkomend op dit verhaal. Het mag dus inderdaad niet. Ik zal het meteen maar uitschakelen op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

JK schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:47:
In hoeverre is het eigenlijk "verboden"? Wat is de kans op een boete en vooral: is er iemand van ons ooit beboet of iets dergelijks?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
SalimRMAF schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:48:
[...]

In hoeverre is het eigenlijk "verboden"? Wat is de kans op een boete en vooral: is er iemand van ons ooit beboet of iets dergelijks?
Het valt onder commercieel gebruik en daarvoor heb je een vergunning/ontheffing voor nodig. Ik ben zelf nooit beboet. Ik vind persoonlijk dat de huidige regels duidelijk zijn alleen qua handhaving moeten er wat stappen gezet worden. Ik zie wekelijks filmpjes van mensen die boven woonwijken vliegen en heb het idee dat er weinig mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ShittyNL schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:28:
Vandaag mijn 250 drone in een ander frame gezet. Ik had de Diatone #17 (leuk de motoren met rubberen vast aan het frame), alleen dit frame trilde waardoor hij heel raar ging doen. Kortom NIET DOEN.

Nu de ZMR250 gekocht en dat frame kent iedereen wel. Ik ben uiterst tevreden met het resultaat en heb ook uiteraard extra dingetjes toegevoegd. Het enige wat ik niet heb is een FPV camera maar zie het resultaat. Morgen maar eens ermee gaan vliegen. Ik ben benieuwd :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oja bijna alle plastic opzetstukjes moest ik aanpassen omdat het anders niet paste :P .
Nice!

Wel veel licht van die leds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amas schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:02:
Vandaag met het mooie weer ook m'n ZMR250 mee naar buiten genomen. Ik heb de afgelopen tijd in de achtertuin (minder wind) flink geoefend in acro mode en dat gaat me redelijk goed af... dacht ik. Op het grote grasveld naast het huis dacht ik wat grotere snelheden en afstanden te halen. Maar mijn drone dacht daar anders over.
Als ik hem opdacht geef naar voren te gaan gaat dat even goed, maar na 1-2 seconden kantelt hij naar achter en dan weer naar voren enz, hij gaat dus schommelen. Wat ik ook doe, hij wil niet constant naar voren, of enige andere kant, op blijven gaan. Hij gaat uit zichzelf weer terug. Dit doet hij zowel met self-leveling aan als uit. Iemand enig idee waarom? Het gaat over een KK2.1.5 met stock firmware.
Klinkt als een te lage P, dit had ik ook toen ik net ging PID tunen. Inmiddels met Betaflight tune ik helemaal niks meer (zo goed ben ik nie ;)), maar die draait denk ik niet op KK :( Dus ik vrees dat je moet gaan tunen, iig je P.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:00

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie dat je motor savers gebruikt die erg lijken op het design van Judar op Thingiverse, volgens mij heeft Banggood dat design gejat en verkopen ze die inmiddels maargoed. Superhandige dingen, zeker als een keer flink in de modder schept!
Maar ik zie ook dat je nu nog vertrouwt op de pootjes van het ZMR frame zijn echt waardeloos; die liggen er nu waarschijnlijk al af :P Ik heb beide functies samengebracht in een verbeterde motor saver. Verschillende maten voor verschillende motors dus makkelijk passend te maken.

KofjeKoppie schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:26:
Nu maakt 1 van de motoren echter een ratelend geluid.
[video]

Is dit te repareren of is het beter om gewoon een nieuwe motor te kopen?
Dit heb ik ook met al mijn DYS1806 motoren. Heb ze uit elkaar gehaald, en de motor bell vervangen met een nieuwe en zo er achter gekomen dat het aan de lagers moet liggen (want je as kan ook verbogen zijn). Toen een nieuwe set lagers besteld en ze vervangen, echter bleef het probleem bestaan. Experiment mislukt dus.. Al heb ik heel lang nog kunnen vliegen met dergelijk ratelende motoren hoor, echter werden de vibraties te hoog bij mij geloof ik, waardoor de accelerometer in de war raakte.
Nu drie motors vervangen door nieuwe en nog steeds hetzelfde gewobble van de quad, dus óf die ene trilt nog zo erg, of er is een ander probleem. Ik ga binnenkort eens m'n ESC's opnieuw solderen en kijken hoe het dan gaat..

Ik heb inmiddels ook mijn Micro 105 quad in elkaar gezet met onder andere een Scisky flight controller, Hubsan brushless motoren en fpv gear. Erg gepriegel allemaal om in elkaar te zetten, maar het werkt erg goed. Hij vliegt supersmooth en de simpele FPV setup heeft me echt verrast; mini-cameratje direct op vtx pcb gesoldeerd en stukje draad als antenne.
De DSMX transmitter die je bij Toemen voor €20 koopt werkt perfect en bereik is zeker honderd meter in open veld. De hele set ligt zo onder de €100 aan onderdelen als je al een FPV receiver hebt :)

Ik zou het iedereen aanraden die (goedkoop) wil beginnen aan de hobby, echter heb ik nog wel wat problemen met het frame. Het frame dat ik hierboven linkte is al twee keer kapot gegaan en inmiddels heeft de versterkte versie ook het leven gelaten... Ik print in PLA wat een van de zwakste 3d-print materialen is, dus als je de beschikking hebt over printen in ABS is het een perfecte set :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4419250/2016-04-01%2013.52.32.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door -Tim- op 11-04-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf die LED's :) Welke zijn dat / waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:36

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Nadat mijn ZMR180 gebroken was heb ik nu een LT210 (QAV210 clone) gebouwd.
Wat een verschil zeg om van 4" naar 5" props te gaan, dit is veel stabieler en sneller!
Het bleek dat mijn crash kwam door de Matek pdb die ik had gebruikt, als er veel stroom werd gevraagd dan zakte de 12V lijn in tot 3.5V waardoor video wegviel (alleen op 4S, op 3S zakt het niet in).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wm8UGMH.jpg

Voorzichtige maiden flight op 3S (nog met de Matek pdb, wacht nog op nieuw pdb):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
JK schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:56:
@barrymossel; ik heb idd Adsense en dat loopt lekker, maar ik heb het niet aan staan op mijn dronevideos. Blijkbaar gooit YT er ads onder als je geen account hebt. Het zal ook wel niet zo'n vaart lopen, maar stel je hebt ineens een knaller van een video die lekker loopt, dan kunnen ze wel eens gaan lopen zeiken.

Dat Google pas bij 70 euro uitbetaalt, wil niet zeggen dat je tot die 70 euro wel geld mag verdienen. :)
Maar goed, ik stel me ook een beetje aan, de meeste video's van ons zullen nooit redelijk viral gaan en gaat dat het wel, dan heb je vast iets gefilmd waar het niet mocht. Denk aan de Dom van Utrecht, een brand bij een fabriek, de Efteling etc.

Ik hoop morgen weer even een rondje te gaan vliegen.
Even hier op inhaken: Je kan je kanaal monetizen, als je dat aanzet komen er advertenties (dan kan je vast nog bepalen hoe/wat).

Maar, wat YouTube ook doet: als je een muziekje eronder knalt, die copyrighted is, kan de copyrighthouder ervoor kiezen dat er advertenties onder jouw filmpje komen. Zonder dat je daar dus wat aan kan doen, en zonder dat jij er wat aan verdient. Maar goed, moet je ook maar niet een muziekje eronder knallen >_< . Wellicht dat dat het geval is. Heb de film zonder geluid bekeken, dus kan het even niet goed beoordelen of dat het geval is. Of dat het puur adsense is.

Ook iets om bij stil te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

noobgrinder schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:20:
Nadat mijn ZMR180 gebroken was heb ik nu een LT210 (QAV210 clone) gebouwd.
Wat een verschil zeg om van 4" naar 5" props te gaan, dit is veel stabieler en sneller!
Het bleek dat mijn crash kwam door de Matek pdb die ik had gebruikt, als er veel stroom werd gevraagd dan zakte de 12V lijn in tot 3.5V waardoor video wegviel (alleen op 4S, op 3S zakt het niet in).

[afbeelding]

Voorzichtige maiden flight op 3S (nog met de Matek pdb, wacht nog op nieuw pdb):
[video]
Werkt je vtx niet tot 17v? Volgens mij gaan de meest gebruikelijke units namelijk zo hoog. Dan kan je dus direct vanaf je lipo je vTX van stroom voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

lasharor schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:11:
[...]

Werkt je vtx niet tot 17v? Volgens mij gaan de meest gebruikelijke units namelijk zo hoog. Dan kan je dus direct vanaf je lipo je vTX van stroom voorzien.
M'n vtx kan van 7-24v, maar m'n camera heeft 7-13V nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
cavey schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:06:
[...]

Even hier op inhaken: Je kan je kanaal monetizen, als je dat aanzet komen er advertenties (dan kan je vast nog bepalen hoe/wat).

Maar, wat YouTube ook doet: als je een muziekje eronder knalt, die copyrighted is, kan de copyrighthouder ervoor kiezen dat er advertenties onder jouw filmpje komen. Zonder dat je daar dus wat aan kan doen, en zonder dat jij er wat aan verdient. Maar goed, moet je ook maar niet een muziekje eronder knallen >_< . Wellicht dat dat het geval is. Heb de film zonder geluid bekeken, dus kan het even niet goed beoordelen of dat het geval is. Of dat het puur adsense is.

Ook iets om bij stil te staan ;)
In principe kunnen er onder alle video's advertenties worden gezet (waar jij niks aan verdient). Pas als je een AdSense account hebt kun je zelf geld verdienen, óf ervoor kiezen geen ads te laten tonen. Dus zonder AdSense account wordt er vrijwel altijd geld verdient. Door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik geloof je meteen, barry. En wat cavey zegt klopt ook met muziek etc.
Al kan dat wel heel wat maanden soms duren voor je er bericht van krijgt. Ik heb al jaren Adsense op mijn YouTube-kanalen, dus ik weet niet meer anders. Verder gebruik ik creative commons muziek die commercieel gebruikt mag worden. Ik ga niet mijn uren aan tijd en werk en moeite steken in niets verdienen.

Dat was bijv. met die Harlem Shake zo mooi; iedereen veel moeite doen om het meest vette filmpje te maken op die muziek en die artiest (nou ja, zijn platenmaatschappij) streek al het geld op. Niets mooier dan zelf niets doen en flink te cashen. :)

Zo, de P3 Standard is nu aan het updaten. Kreeg voor de vlucht gister al een melding door dat er een nieuwe firmware was, gelukkig kon ik nog vliegen. Nu weer een half uur naar piepjes luisteren...

En nog de vraag of iemand wel eens een boete heeft gehad;
Een kennis van mij 2 boetes, eentje voor het vliegen bij een grote brand en voor het vliegen bij een kerktoren of 's avonds... of het was 's avonds bij een kerktoren. :) 2x 300 euro betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Vreemde vraag mischien, maar is het niet beter om over al dat gedoe over Google een eigen topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Wat betreft camera en vtx raad ik mensen aan er een buck/boost tussen te zetten. Ongeacht het voltage krijg je dan netjes het gewenste voltage. Zet er een LC filter achter en het is nog schoon ook.

Zodra mijn woning woonbaar is gemaakt zal ik weer verder met RC. Moet nog steeds een reparatie aan mijn quanum skullcrusher (auto) maken zodat die ook weer fpv kan, heb nog een grote wing liggen en ik twijfel eraan een quad racer te bouwen. Moet zeggen dat ik van al mijn RC spullen de quads het minste gebruik. Vind dat erg zenuwachtig vliegen, vooral dan met een gopro eronder. Zonder is op zich nog wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

ARGH! In 1 dag is mijn nieuwe drone kapot. De Xiro Xplorer G (met GoPro erin) deed niet wat het moest doen.

Nadat ik normaal opsteeg en de drone zich op ~40 meter afstand bevond begon de controller ineens te trillen en de 2 middelste LED-jes begonnen te knipperen. Volgens de manual:

2nd and 3rd LED flashing Red (connection between aircraft and remote control error)

Wat ik ook deed op de controller; niets had effect. De drone ging vloog op eigen houtje terug naar mij, en kwam onderweg tegen een boom terecht (20 meter hoogte) en de gimbal spatte uiteen met de drone. :(

De gimbal brak in tweeën, waarbij naast het plastic ook enkele datakabels (die platte) kapot zijn gescheurd. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pw0wc1Q.jpg

De drone, controller, telefoon én GoPro waren allemaal opgeladen. Hoe kan dit ineens? En valt dit onder garantie, want ik heb niets verkeerds gedaan. :X

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 12-04-2016 00:20 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maartend schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:34:
Vreemde vraag mischien, maar is het niet beter om over al dat gedoe over Google een eigen topic te openen?
Het is natuurlijk wel relevant. Het gaat erom of je er verstandig aan doet je filmpjes op Youtube te zetten. Er zijn (volgens mij) drie situaties:
  1. Je zet ze zonder AdSense account op Youtube. Google plaatst er advertenties op waaraan jij niks verdient. Is dit commercieel en moet je hiervoor een vergunning hebben? Mijn inziens grijs gebied. Jij verdient niks en jij doet niets in opdracht. Maar kan me voorstellen dat men hier moeilijk over kan gaan doen.
  2. Je zet ze met AdSense account op Youtube en je laat advertenties tonen waaraan jij dus (ook) geld verdient. Dit mag sowieso niet zonder vergunning.
  3. Je zet ze met AdSense account op Youtube en kiest ervoor geen advertenties te tonen. Dit mag, want niemand verdient er geld aan; dus niet commercieel.
Advies zou dus zijn om een AdSense account aan te vragen en je advertenties uit te zetten. Optie 1 is en blijft een grijs gebied. Volgens mij is er nog geen jurisprudentie over en zou je dit na moeten vragen bij een advocaat of bij de gemeente. Al vraag ik me af of er een actief opsporingsbeleid is voor drone filmpjes op Youtube waar de plaatser zelf niets aan verdient...

Maar inderdaad, zolang niemand navraagt bij gemeente of adviseur, is alles denk ik wel gezegd over dit onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Na lange tijd lurken ga ik toch even mijn drone presenteren.
Heb veel enthousiaste verhalen gelezen en youtubefilmpjes gezien.
Conclusie: Ben gelukkig ook slachtoffer geworden van de drone-vrius.

Ik ben nu bezig met alles bij elkaar te zoeken. De drone werkt, maar kan er alleen nog niet mee vliegen.
Dus heb ik een CX10 aangeschaft. Ik oefen nu veel met de Cheerson CX10 en vind het super leuk om te vliegen. Het smaakt iedere dag naar meer.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oNdBqhTD2blMnjkbXkPRgCP3/full.jpg

Specs:
  • ZMR250 v2 (Glasfiber)
  • LDPower 2204/2300kv
  • LDPower 15A ESC
  • Gemfan 5030
  • Naze32 SP Racing F3
  • Matek Mini PDB met 5v en 12v BEC
  • Turnigy 1.3 (3S LiPo)
  • Mobius (oude versie)
Nodig:
  • FPV Set (hand picked, DIY)
  • frSKY Taranis
Als iemand tips heeft of suggesties, dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Dit weekend hopelijk mijn HJ MWX X-Mode weer eens de lucht in laten. Draait nog wel op een KK, wordt dit bordje nog wel wat gebruikt door mede-tweakers? Was van plan om hem vanavond een update te geven naar de nieuwste software.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

DutchWalnut schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:30:

Check de 12V van je Matek pdb even goed met een voltmeter indien je die gaat gebruiken, anders krijg je straks hetzelfde als wat ik had en je valt uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

noobgrinder schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:21:
[...]

Check de 12V van je Matek pdb even goed met een voltmeter indien je die gaat gebruiken, anders krijg je straks hetzelfde als wat ik had en je valt uit de lucht.

[video]
Dank je voor de tip! _/-\o_
Ik heb nog een voltmeter (wie kan er nou zonder) en een losse BEC. Mocht ik hetzelfde ervaren dan zal ik een nieuwe PDB moeten solderen. Hopelijk is het niet nodig, gebruik geen 4S LiPo. Maar dit maakt mij wel zorgen..

[ Voor 10% gewijzigd door DutchWalnut op 12-04-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
SalimRMAF schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:19:
ARGH! In 1 dag is mijn nieuwe drone kapot. De Xiro Xplorer G (met GoPro erin) deed niet wat het moest doen.

Nadat ik normaal opsteeg en de drone zich op ~40 meter afstand bevond begon de controller ineens te trillen en de 2 middelste LED-jes begonnen te knipperen. Volgens de manual:

2nd and 3rd LED flashing Red (connection between aircraft and remote control error)

Wat ik ook deed op de controller; niets had effect. De drone ging vloog op eigen houtje terug naar mij, en kwam onderweg tegen een boom terecht (20 meter hoogte) en de gimbal spatte uiteen met de drone. :(

De gimbal brak in tweeën, waarbij naast het plastic ook enkele datakabels (die platte) kapot zijn gescheurd. Zie foto:

De drone, controller, telefoon én GoPro waren allemaal opgeladen. Hoe kan dit ineens? En valt dit onder garantie, want ik heb niets verkeerds gedaan. :X
Als ik dit zo lees lijkt het erop dat je zender en/of ontvanger er mee op hield.
Fail-safe ging aan en met deze modellen vliegt hij dan in een rechte lijn terug naar 'home'.
(Naza style flight controller.)
Bomen/gebouwen worden niet gezien, dus botsing. (staan massa's filmpjes van op youtube waar hetzelfde gebeurd.)
Ik denk persoonlijk niet dat dit onder garantie valt. :|

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Sensei_D schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:59:
[...]
Klinkt als een te lage P, dit had ik ook toen ik net ging PID tunen. Inmiddels met Betaflight tune ik helemaal niks meer (zo goed ben ik nie ;)), maar die draait denk ik niet op KK :( Dus ik vrees dat je moet gaan tunen, iig je P.
Ah PID tuning, daar had ik niet aan gedacht. Helemaal aan het begin opmde default settings gezet en nooit meer aan gedacht :P

P tunen dus, ga ik mee spelen. Dank voor de reactie!

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ghostley schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:53:
[...]

Als ik dit zo lees lijkt het erop dat je zender en/of ontvanger er mee op hield.
Fail-safe ging aan en met deze modellen vliegt hij dan in een rechte lijn terug naar 'home'.
(Naza style flight controller.)
Bomen/gebouwen worden niet gezien, dus botsing. (staan massa's filmpjes van op youtube waar hetzelfde gebeurd.)
Ik denk persoonlijk niet dat dit onder garantie valt. :|
Het kan toch niet zo zijn dat door een fout van de hardware, ik mis schiet? :F Ik heb niets verkeerds gedaan, de controller gaf ineens de geest terwijl ik me aan alle regels heb gehouden.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

SalimRMAF schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:04:
[...]

Het kan toch niet zo zijn dat door een fout van de hardware, ik mis schiet? :F Ik heb niets verkeerds gedaan, de controller gaf ineens de geest terwijl ik me aan alle regels heb gehouden.
Kan ook komen door gsmmasten, stroommasten etc...
Als er iets ervoor zorgde dat de link wegviel dan gaat de failsafe aan.

[ Voor 29% gewijzigd door noobgrinder op 12-04-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
noobgrinder schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:15:
[...]

Kan ook komen door gsmmasten, stroommasten etc...
Als er iets ervoor zorgde dat de link wegviel dan gaat de failsafe aan.
Dit, mijn quad zet de throttle op 0 als de verbinding weg valt. Resultaat is hetzelfde ;).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

DutchWalnut schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:30:
Nodig:
  • FPV Set (hand picked, DIY)
  • frSKY Taranis
Geen idee hoe je zit qua budget, maar zelf zou ik de 'eis' van een Taranis in twijfel trekken. Veel mensen raden hem aan voor als je verder gaat in de hobby, maar toch wil ik graag benoemen dat een Flysky of Turnigy i6 met ia6b receiver prima werkt. Met een simpele custom firmware upgrade heb je de beschikking over 10 kanalen op die set. Scheelt je meer dan €150 dus wellicht het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

-Tim- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:50:
[...]

Geen idee hoe je zit qua budget, maar zelf zou ik de 'eis' van een Taranis in twijfel trekken. Veel mensen raden hem aan voor als je verder gaat in de hobby, maar toch wil ik graag benoemen dat een Flysky of Turnigy i6 met ia6b receiver prima werkt. Met een simpele custom firmware upgrade heb je de beschikking over 10 kanalen op die set. Scheelt je meer dan €150 dus wellicht het overwegen waard :)
Bedankt voor de tip Tim! Ik ga die eens rustig bekijken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Ben zelf begonnen met het aankopen van deze:

http://www.banggood.com/F...6B-Receiver-p-983537.html

Inderdaad vanwege goede verhalen erover in rcgroups en elders op het internet, en omdat de betreffende ontvanger PPM doet. PPM leek me wel fijn in verband met minder draden.

Aangezien het m'n eerste build ever gaat worden van een quad/rc machine, ga ik het lekker op m'n gemakje in elkaar zetten samen met m'n zoontje (al vraag ik me af hoe dat dan wel weer moet gaan met een drie jarige :P)

Hier m'n lijst:

https://docs.google.com/s...C5cS5qAw/edit?usp=sharing

Kleurtjes zijn meer om aan te geven bij welke webshop/toko ik de goedkoopste heb kunnen vinden. Prijzen zijn die van moment van opzoeken/knippen/plakken. Ach, de sheet wijst zich vanzelf.

Heb alle FPV dingen even uitgezet, twijfel nog beetje over 32channels 200mw Eachine combo set met cmos camera, of toch losse sony ccd met eachine 25mw en 200mw raceband transmitters. En tja, goggles. Geen idee. Het moet wel beetje "low budget" blijven, maar helaas heb ik toch een berg initiele kosten: soldeerbout (al heb ik een simpele 15W weller brandstok), batterijen, lader, kabels en andere klein grut.
En nu ik het zo type, ben ik de nylon standoffs enzo meuk nog vergeten (ebay dingetje, 300 van die plastic dingen voor 8 euro ofzo), en ik vermoed dat ik nog wat borgmoeren moet shoppen.

Build zal nog wel twee maanden op zich laten wachten (misschien 1 maand), aangezien alles gefaseerd besteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

cavey schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:18:
Ben zelf begonnen met het aankopen van deze:

http://www.banggood.com/F...6B-Receiver-p-983537.html

Inderdaad vanwege goede verhalen erover in rcgroups en elders op het internet, en omdat de betreffende ontvanger PPM doet. PPM leek me wel fijn in verband met minder draden.

Aangezien het m'n eerste build ever gaat worden van een quad/rc machine, ga ik het lekker op m'n gemakje in elkaar zetten samen met m'n zoontje (al vraag ik me af hoe dat dan wel weer moet gaan met een drie jarige :P)

Hier m'n lijst:

https://docs.google.com/s...C5cS5qAw/edit?usp=sharing

Kleurtjes zijn meer om aan te geven bij welke webshop/toko ik de goedkoopste heb kunnen vinden. Prijzen zijn die van moment van opzoeken/knippen/plakken. Ach, de sheet wijst zich vanzelf.

Heb alle FPV dingen even uitgezet, twijfel nog beetje over 32channels 200mw Eachine combo set met cmos camera, of toch losse sony ccd met eachine 25mw en 200mw raceband transmitters. En tja, goggles. Geen idee. Het moet wel beetje "low budget" blijven, maar helaas heb ik toch een berg initiele kosten: soldeerbout (al heb ik een simpele 15W weller brandstok), batterijen, lader, kabels en andere klein grut.
En nu ik het zo type, ben ik de nylon standoffs enzo meuk nog vergeten (ebay dingetje, 300 van die plastic dingen voor 8 euro ofzo), en ik vermoed dat ik nog wat borgmoeren moet shoppen.

Build zal nog wel twee maanden op zich laten wachten (misschien 1 maand), aangezien alles gefaseerd besteld wordt.
De betreffende ontvanger doet inderdaad PPM, maar nog beter is gebruik te maken van i-bus wat tegenwoordig ook wordt ondersteund door Cleanflight en Betaflight. Ook alles over 1 draadje, maar dan dus meer kanalen met een custom firmware (ziet er ingewikkelder uit dan het is).

Wat betreft FPV system heb ik iedereen altijd aangeraden gewoon voor de Quanum googles te gaan, maar inmiddels is deze van Banggood mogelijk een betere set. Hogere prijs, maar hier zit al wel een receiver bij. Zeker de grootte van de Quanums tov deze set is ook het overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

-Tim- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:50:
[...]

Tja, de goedkoopste transmitter werkt ook prima, dan ben je wel aan PWM gebonden maar vliegen doet die wel. Een Taranis is juist handig omdat je zonder al te veel problemen veel modellen kan toevoegen en deze allemaal op verschillende manieren kan configureren.

Het is alleen al heel handig dat die Taranis tegen je praat. Geen gezeur meer met het kijken op schermpjes en of kloten met OSD's. Alle informatie die je nodig hebt krijg je gewoon te horen. Daarnaast voelt die natuurlijk ook veel nauwkeuriger aan dan een goedkope tranmistter én heb je de beschikking over veel switches, wat natuurlijk ook erg handig is.

Maarja, er zit natuurlijk wel een prijsverschil in. Ik denk echter wel dat het kwaliteits en "functie" verschil voldoende is om voor vele de keus voor de Taranis te rechtvaardigen.

Ik zou persoonlijk bij alle nieuwe FPV spul kijken of deze ook raceband ondersteunen. Die standaard 32ch dingen uit China doen dat helaas niet. Goed op letten, want als je een keer met andere wilt vliegen is de lol er snel vanaf wanneer blijkt dat je niet het goede spul hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door lasharor op 12-04-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

lasharor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:02:
[...]

Tja, de goedkoopste transmitter werkt ook prima, dan ben je wel aan PWM gebonden maar vliegen doet die wel. Een Taranis is juist handig omdat je zonder al te veel problemen veel modellen kan toevoegen en deze allemaal op verschillende manieren kan configureren.

Het is alleen al heel handig dat die Taranis tegen je praat. Geen gezeur meer met het kijken op schermpjes en of kloten met OSD's. Alle informatie die je nodig hebt krijg je gewoon te horen. Daarnaast voelt die natuurlijk ook veel nauwkeuriger aan dan een goedkope tranmistter én heb je de beschikking over veel switches, wat natuurlijk ook erg handig is.

Maarja, er zit natuurlijk wel een prijsverschil in. Ik denk echter wel dat het kwaliteits en "functie" verschil voldoende is om voor vele de keus voor de Taranis te rechtvaardigen.
Ik heb zelf geen Taranis gehad, dus kan ook niet zoveel zeggen over de toegevoegde waarde van een Taranis. De gesproken informatie lijkt me tof en handig, maar een OSD valt reuze mee qua 'gekloot' hoor :)
Meerdere modellen heeft de i6 ook, maar bij de Taranis zal het vooral gaan om de verschillende ondersteunde protocollen zoals DSMX wat handig kan zijn. Verder heeft de i6 vier extra switches en twee draaiknoppen, wat echt wel genoeg is voor een race quad. Met een OSD kan je trouwens ook nog talloze instellingen doen in het veld. Oja en je bent niet gebonden aan PPM hoor, als je de set neemt met de ia6b receiver heb je PPM en iBus, waarbij de laatste dus 10 kanalen doorgeeft.

Dus ik wil niet zeggen dat de een beter is dan de ander (kan ik ook niet want ik heb immers geen Taranis), maar probeer wel een duidelijker plaatje te schetsen qua functies t.o.v. budget.
Ik denk dat je/men meer lol aan de hobby zal hebben als je het eventueel 'bespaarde' geld stopt in hogere kwaliteit onderdelen. Zoals degelijke motoren, goede batterijen en gereedschap. Want hoe leuk ik het sleutelen ook vind, soms ligt m'n quad weken te verstoffen omdat er weer eens iets mis is...

[ Voor 7% gewijzigd door -Tim- op 12-04-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Tja, ik stap er net in. Kan voor mezelf niet rechtvaardigen om €250 euro uit te geven aan een taranis en frsky receiver. €45 voor een fs-i6 met ppm/ibus ontvanger is dan een stuk schappelijker.
tim: ik heb de firmware mod voorbij zien komen, wellicht een leuk iets om later te doen. Weet alleen niet zo wat ik nou met 10 kanalen aan moet gaan sturen :)

Lost/found leek me wel een handige functie, en verder zal er wel wat met de switches gedaan worden voor flight mode. Maar verder? Led aan/uit? Hoewel een gimbal ooit leuk zou kunnen zijn :)

Qua fpv wil ik inderdaad wel minimaal 40ch raceband hebben. Maar om nou meteen voor fatshark of immersionrc te gaan... Daarvoor ga ik denk ik eerst wel bij de locale modelvliegclub kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SalimRMAF schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:04:
[...]

Om te beginnen; heel k#t voor je :/ meen ik echt, ik ken het gevoel.
Maar wat me meteen te binnen schoot; als je binnen een straal van 20 meter een boom raakt, dan heb je niet de juiste plek uitgekozen om te vliegen.

En de kans acht ik zeer klein dat dit een garantie-kwestie is. Er zijn zoveel externe bronnen die een probleem kunnen veroorzaken (zoals al aangegeven, stroom- en zendmasten bijv.).
Anders terug naar de hobby-shop waar je 'm vandaan hebt en je verhaal uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
-Tim- schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:36:
[...]

Ik zie dat je motor savers gebruikt die erg lijken op het design van Judar op Thingiverse, volgens mij heeft Banggood dat design gejat en verkopen ze die inmiddels maargoed. Superhandige dingen, zeker als een keer flink in de modder schept!
Maar ik zie ook dat je nu nog vertrouwt op de pootjes van het ZMR frame zijn echt waardeloos; die liggen er nu waarschijnlijk al af :P Ik heb beide functies samengebracht in een verbeterde motor saver. Verschillende maten voor verschillende motors dus makkelijk passend te maken.
Ik heb ze van banggood. Ikzelf kan niet 3D printen anders zien die verbeterde motor savers er wel beter uit.

Het lijstje van de drone is:

- Led light holder 2x: in deze heb ik een gat gemaakt zodat ik ze vast kon zetten met schroevjes.
- Led's in de holder
- Receiver antenna holder
- ZMR250 frame + PCB
- Motor Cover
- Side Frame
- Fixed Mount (achterkant voor houder aansluiting stroom)
- Propellers
- Battery Strap
- XT60 Male Plug
- DYS BE1806 2300KV Brushless Motor Black Edition
- TURNIGY Plush 10amp Speed Controller w/BEC
- Spacers
- Turnigy iA6 Receiver 6CH 2.4G AFHDS
- AfroFlight Naze32 Rev5 Acro FunFly Controller

Vandaag de PID ingesteld en geindingd met hele lage PID (Pitch 1.1, 0.009, 3) (Roll 0.8, 0.011, 3) (Yaw 1.5, 0.015,3)

De Horizon mode is nog niet gelukt. De propeller is toen gebroken maar daar is alleen de I nog te hoog. Maar het gaat dus lekker.

Alle plastic onderdelen die ik heb besteld heb ik moeten aanpassen, de motor covers paste net niet. Het side frame moest de achterkant ervan af. Maar het resultaat is prachtig.

Nogmaals de foto :)
ZMR 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bedankt dat je het lijstje hebt gepubliceerd, die fixed mount is wel erg handig.
ShittyNL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:35:
[...]

Alle plastic onderdelen die ik heb besteld heb ik moeten aanpassen, de motor covers paste net niet. Het side frame moest de achterkant ervan af. Maar het resultaat is prachtig.
Daar gaat het om toch? Het modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
DutchWalnut schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:10:
Bedankt dat je het lijstje hebt gepubliceerd, die fixed mount is wel erg handig.

[...]

Daar gaat het om toch? Het modden :)
Ik zie dat je de Led's boven de drone en dan achterop alleen heb zitten. Die led's zijn ideaal voor in het donker. En onderop werkt het prima. Alleen voorzichtig landen. Wie o wie weet het beste voor het instellen. De D wil ik zo laag mogelijk houden, maar het instellen blijft een kriem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

ShittyNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:04:
[...]

Ik zie dat je de Led's boven de drone en dan achterop alleen heb zitten. Die led's zijn ideaal voor in het donker. En onderop werkt het prima. Alleen voorzichtig landen. Wie o wie weet het beste voor het instellen. De D wil ik zo laag mogelijk houden, maar het instellen blijft een kriem.
Welke firmware gebruik je eigenlijk? Betaflight met Luxfloat is voor de meeste mensen prima. Wil je het echt goed doen dan moet je tunen op Rewrite (met zo'n F1 FC). Maar, dat gaat veel makkelijker met een fpv setje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Waarom ben je eigenlijk niet voor de iA6b receiver gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
cavey schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:53:
[...]

Waarom ben je eigenlijk niet voor de iA6b receiver gegaan?
Omdat ik de Turnigy TGY-i6 AFHDS Transmitter and 6CH Receiver (Mode 2)

Kan ik er iets meer mee ofzo dan dat ik weet?
lasharor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:40:
[...]

Welke firmware gebruik je eigenlijk? Betaflight met Luxfloat is voor de meeste mensen prima. Wil je het echt goed doen dan moet je tunen op Rewrite (met zo'n F1 FC). Maar, dat gaat veel makkelijker met een fpv setje :).
Weet ik niet. De standaard????? Ik stel hem nu alleen in in betaflight.

[ Voor 33% gewijzigd door Daniel. op 13-04-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

ShittyNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:58:
[...]

Omdat ik de Turnigy TGY-i6 AFHDS Transmitter and 6CH Receiver (Mode 2)

Kan ik er iets meer mee ofzo dan dat ik weet?

[...]

Weet ik niet. De standaard????? Ik stel hem nu alleen in in betaflight.
Ja met de andere ontvanger, de ia6, kan je meer. Die ondersteund namelijk PPM en iBus, dat zijn twee andere 'talen' die hij kan spreken met de afstandsbediening met als voordeel dat de signalen over 1 draadje gestuurd kunnen worden. Nu moet je per kanaal een draadje aansluiten en zit je dus op 6 kabels bij zes kanalen.
Verder heeft de custom firmware die ik eerder noemde alleen zin op de ia6b, omdat alleen over iBus meer dan 6 kanalen gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ben bang dat het eerder een groot commercieel circus is, maar volgende week worden er op de TU Eindhoven drone races georganiseerd. Er staat verder nergens enige informatie, alleen een link naar formula-fpv.com, wat volgens mij gewoon een bedrijf is dat je inhuurt als je wilt laten zien hoe hip je bent als organisatie. Denk dat ze ook een blik vaste racers open trekken, want heb als student hier nergens een oproep voorbij zien komen om mee te kunnen doen, jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

-Tim- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:54:
Ben bang dat het eerder een groot commercieel circus is, maar volgende week worden er op de TU Eindhoven drone races georganiseerd. Er staat verder nergens enige informatie, alleen een link naar formula-fpv.com, wat volgens mij gewoon een bedrijf is dat je inhuurt als je wilt laten zien hoe hip je bent als organisatie. Denk dat ze ook een blik vaste racers open trekken, want heb als student hier nergens een oproep voorbij zien komen om mee te kunnen doen, jammer ;(
Jammer dat jullie er als student niet direct bij betrokken raken. Je kan nog informeren of er een studenten team opgezet kan worden oid O-) . Voor de TU denk ik alleen maar leuk om die interesse vanaf de studenten te krijgen maar ook om zich te profileren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik heb niet goed gekeken, het is zeker mogelijk je in te schrijven. Voor iedereen overigens :)
http://www.fpv-racing.nl/evenementen-31/fpv-race/
En blijkbaar heb ik niet goed m'n ogen open gehouden, er is zelfs een artikel verschenen in de universiteits krant :P https://www.cursor.tue.nl...n-hoort-bij-drone-racing/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

-Tim- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:01:
Ik heb niet goed gekeken, het is zeker mogelijk je in te schrijven. Voor iedereen overigens :)
http://www.fpv-racing.nl/evenementen-31/fpv-race/
En blijkbaar heb ik niet goed m'n ogen open gehouden, er is zelfs een artikel verschenen in de universiteits krant :P https://www.cursor.tue.nl...n-hoort-bij-drone-racing/
Je moet op Eventbrite kijken ;), daar kan je je ook gelijk inschrijven. Je hebt wel een 25mW raceband vTX nodig om mee te mogen doen ;).

Ik heb daarom ook een nieuwe quad besteld zodat ik mee kan doen met die events. Anders is het altijd zo saai :P:

5" Martian V2 Frame (Alien clone)
HS1177 FPV CAM
FVT LIttlebee 30A
Emax RS2205-2300 Racing Edition
FrySky X4R (Naked; Zonder pinnetjes)
Immersion RC Raceband 25mW TX
CC3D Revolution

Bewust voor de CC3D Revo en de 30A esc's gekozen omdat je met deze combo wel gebruik kan maken van de lage looptimes die Multishot en Raceflight beloven.

[ Voor 52% gewijzigd door lasharor op 14-04-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

let wel op dat die immersion 25mW TX echt heel groot is... op banggood (en getfpv) zijn genoeg andere 25mW raceband zenders te vinden die maar de helft zo groot zijn. (en ook goedkoper)

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 15-04-2016 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlasDev
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:26
RonnieB82 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:17:
let wel op dat die immersion 25mW TX echt heel groot is... op banggood (en getfpv) zijn genoeg andere 25mW raceband zenders te vinden die maar de helft zo groot zijn. (en ook goedkoper)
Zit er eigenlijk een verschil tussen de immersion TX's (of andere duurdere) en de goedkopere? Gebruik nu een goedkope eacine, en heb ook gekeken naar de duurdere. Omdat de prijs verdubbeld waren maar niet genomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

RonnieB82 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:17:
Ik ben me hier bewust van. Maar volgens mij is die immersion ook een van de weinige die echt betrouwbaar is én geen rare dingen doet met het vermogen en frequentie. Ik weet gewoon zeker dat het dan gaat werken en dat het goed is. Bij de goedkopere versies is dat toch een beetje twijfelachtig. Veel van de transmitter hebben last van "bleeding" waardoor je ook veel van de naastgelegen kanalen wegdrukt. Dat lijkt me niet zo handig :)

Heb nog een extra goedkope 200mW 32ch vTX. Ik soldeer die kabels gewoon vast aan een servo connector zodat ik makkelijk kan wisselen tussen de Immersion en de 200mW transmitter.

Heb wat video's bekeken van de bouw van zo'n Alien model en daar lijkt ruimte ook niet echt problematisch te zijn. Dus hopelijk komt dat in mijn geval ook zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag m'n quad maar even uit elkaar gehad om het gras overal tussenuit te peuteren :P
Na het proberen van een flip kwam deze met een doffe klap in 't gras terecht.
Schade: niets!

Tijdens de crash is de quad op z'n 'buik' geland, waardoor de accu losschoot en niets meer draaide.

Alles werkt weer zoals 't hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Hashtag schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:26:
Vandaag m'n quad maar even uit elkaar gehad om het gras overal tussenuit te peuteren :P
Na het proberen van een flip kwam deze met een doffe klap in 't gras terecht.
Schade: niets!

Tijdens de crash is de quad op z'n 'buik' geland, waardoor de accu losschoot en niets meer draaide.

Alles werkt weer zoals 't hoort :)
Een goede dag dus :) (En ook nog het gras erbij mee gemaaid :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door DutchWalnut op 17-04-2016 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik zag dit bericht voorbij komen op nu.nl. Hoewel voor mij niet nieuw is het toch bijzonder om te zien dat er ook echt onderzoek naar gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Vanmiddag met een paar heren hier in de regio geraced. Was bijzonder leuk om te doen en vraagt natuurlijk gelijk naar meer. Alhoewel de locatie wel leuk was is het beton ook niet echt lief voor je quad. Dus er zijn er nogal wat af gevallen vanwege problemen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7enDoxLWdvc]

Blijft wel belangrijk dat het goed geregeld is met de video feed. Eigenlijk is het gelijk al onhandig als mensen geen raceband hebben en/of met slechte transmitters werken. Maarja, aan beide heb ik mij schuldig gemaakt dus ik mag niet echt klagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na wat klein line of sight spul nu toch maar een FPV quadcopter aangeschaft. Heb het lekker budget gehouden en voor een Eachine Racer 250 gegaan. Hopen dat hij lekker snel binnen is! Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Voor de mensen die het gemist hebben, VPRO Tegenlicht | Invasie van de drones. Best interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Toch nog wat geleerd, wist niet hoe groot militaire drones waren. De rest van de documentaire is erg interessant.

edit: Nog meer drone/quadcopter nieuws. Alleen dit keer een ongeluk met een passagiersvliegtuig.

http://www.theguardian.co...w-airport-british-airways

[ Voor 18% gewijzigd door DutchWalnut op 18-04-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theHoff schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:21:
Na wat klein line of sight spul nu toch maar een FPV quadcopter aangeschaft. Heb het lekker budget gehouden en voor een Eachine Racer 250 gegaan. Hopen dat hij lekker snel binnen is! Ben benieuwd.
Alvast gefeliciteerd met je aankoop :)
Heb je meteen een FPV bril meebesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Hashtag schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:39:
[...]

Alvast gefeliciteerd met je aankoop :)
Heb je meteen een FPV bril meebesteld?
Ik zat te twijfelen of ik een losse controller, bril en quadcopter zou kopen of de set waar geen bril maar een beeldscherm bij zat. Aangezien ik een zoontje heb die het vast ook erg mooi vindt om mee te kijken heb ik gekozen voor de set. Een bril koop ik er nog wel bij (of voor m'n verjaardag vragen). Ik was er nog niet helemaal uit welke en eigenlijk wilde ik 'm eerst passen voordat ik er eentje ging kopen. Staat dus op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

lasharor schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:26:
[...]

Ik ben me hier bewust van. Maar volgens mij is die immersion ook een van de weinige die echt betrouwbaar is én geen rare dingen doet met het vermogen en frequentie. Ik weet gewoon zeker dat het dan gaat werken en dat het goed is. Bij de goedkopere versies is dat toch een beetje twijfelachtig. Veel van de transmitter hebben last van "bleeding" waardoor je ook veel van de naastgelegen kanalen wegdrukt. Dat lijkt me niet zo handig :)

Heb nog een extra goedkope 200mW 32ch vTX. Ik soldeer die kabels gewoon vast aan een servo connector zodat ik makkelijk kan wisselen tussen de Immersion en de 200mW transmitter.

Heb wat video's bekeken van de bouw van zo'n Alien model en daar lijkt ruimte ook niet echt problematisch te zijn. Dus hopelijk komt dat in mijn geval ook zo uit.
Ieder z'n keus natuurlijk :)

Ik heb een immersion 25mW raceband in de kast liggen (was voor mijn 250), maar die krijg ik in ieder geval niet passend op een 210 frame..
Op mijn 210 frame heb ik dan ook een lumenier 200mW raceband VTX zitten, mocht ik races gaan vliegen, dan zie ik dat dan wel weer ;)

Van het weekend ook mijn 210 weer gereviseerd, ik had een hoop problemen met de flight controller (en dat was nog 1 van de duurste ook), en ook wat ruzie met de ontvanger.
De flight controller deed bijna niks meer, kon hem flashen, maar daarna alsnog geen communicatie met de pc...

Daarom bijna het hele ding opnieuw opgebouwd, maar voor nu wel helemaal tevreden over de build. (al moet ie nog wel even goed getest gaan worden ;))

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/qav026.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/qav027.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/qav028.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/qav029.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/qav030.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Misschien wel leuk voor de mensen hier met potentieel tot professioneel racer. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Uiteindelijk op dinsdag avond laat besteld en de dinsdag erop binnen (helaas wel met 57 euro douanekosten). Volgende keer toch maar alles in losse onderdelen bestellen. Eerste kleine stukjes gevlogen. De Eachine racer 250 is erg stabiel en makkelijk te vliegen. De camera moest ik even scherpstellen en de hoek iets aanpassen maar voor de rest was alles inderdaad RTF. Tot nu toe erg onder de indruk. Herrie viel me ook alleszins mee. De standaard 2 accu's zijn wat weinig. Het beeldscherm werk op een accu en de drone werkt op een accu. Eentje leeg en je kan niet meer FPV vliegen. Gelukkig zijn de extra accu's al onderweg.
Nu gauw naar een open veld om de echte prestaties te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:29:
Misschien wel leuk voor de mensen hier met potentieel tot professioneel racer. :)

[video]
SQG (NL team) heeft toch mooi 25.000 dollar verdiend hier _/-\o_

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:10:
[...]

Ieder z'n keus natuurlijk :)

- knip-

Van het weekend ook mijn 210 weer gereviseerd, ik had een hoop problemen met de flight controller (en dat was nog 1 van de duurste ook), en ook wat ruzie met de ontvanger.
De flight controller deed bijna niks meer, kon hem flashen, maar daarna alsnog geen communicatie met de pc...

Daarom bijna het hele ding opnieuw opgebouwd, maar voor nu wel helemaal tevreden over de build. (al moet ie nog wel even goed getest gaan worden ;))

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, clean hoor! 8)
Vliegt dat nou anders met die 3-blade props?
theHoff schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:23:
Uiteindelijk op dinsdag avond laat besteld en de dinsdag erop binnen (helaas wel met 57 euro douanekosten). Volgende keer toch maar alles in losse onderdelen bestellen. Eerste kleine stukjes gevlogen. De Eachine racer 250 is erg stabiel en makkelijk te vliegen. De camera moest ik even scherpstellen en de hoek iets aanpassen maar voor de rest was alles inderdaad RTF. Tot nu toe erg onder de indruk. Herrie viel me ook alleszins mee. De standaard 2 accu's zijn wat weinig. Het beeldscherm werk op een accu en de drone werkt op een accu. Eentje leeg en je kan niet meer FPV vliegen. Gelukkig zijn de extra accu's al onderweg.
Nu gauw naar een open veld om de echte prestaties te kunnen beoordelen.
Zitten er extra props bij? Dat wil nog wel eens handig zijn ;)
En welke accu's heb je bijbesteld?

[ Voor 38% gewijzigd door Kars op 20-04-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hashtag schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:42:
[...]

Wow, clean hoor! 8)
Vliegt dat nou anders met die 3-blade props?
Helaas nog niet zelf kunnen testen, maar als het goed is geeft het wat meer punch dan 2-blade.
Moet nog even kijken wanneer ik het zelf kan testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nadat de verbinding tussen mijn Xiro Xplorer drone en de controle verloren is gegaan (met een crash en kapotte gimbal tot gevolg), is het gisteren echt over en uit.

De drone vloog na ~20 seconden VANZELF WEG; ik kon niets meer doen. ;w :-(

Xiro levert absoluut geen kwaliteit; €700 is in een klap verloren gegaan. :X

Wat kun je ertegen doen? Ik heb een review geschreven met meer uitleg:

http://tweakers.net/productreview/130611/xiro-xplorer-g-xr-16002.html

productreview: Xiro Xplorer G XR-16002 review door SalimRMAF

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Heb je van tevoren wel je kompas opnieuw gekalibreerd? Dat zorgt er meestal voor dat een fly away voorkomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

TheRicolaa10 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:57:
Heb je van tevoren wel je kompas opnieuw gekalibreerd? Dat zorgt er meestal voor dat een fly away voorkomen kan worden.
Heb het een week ervoor geprobeerd, maar denk niet dat het me toen lukte. :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als ie GPS heeft, moet je na het aanzetten altijd een paar minuten wachten met wegvliegen, anders heeft ie geen goeie fix... bij mijn naza controller is het zo dat bij het opstijgen je home point ingesteld word; mocht ie dan in failsafe gaan (zender raakt verbinding kwijt, of iets anders), dan gaat ie automatisch landen op zijn startpunt.

Heb jij tijdens het opstijgen geen goede fix, kan het best zijn dat ie een homepoint een aantal (kilo)meter verderop instelt, en dus wegvliegt als je de verbinding kwijt raakt.

Vanavond mijn nieuwe quad eindelijk even snel kunnen proberen, en een start gemaakt met afstellen:

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 21-04-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RonnieB82 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:44:
Als ie GPS heeft, moet je na het aanzetten altijd een paar minuten wachten met wegvliegen, anders heeft ie geen goeie fix... bij mijn naza controller is het zo dat bij het opstijgen je home point ingesteld word; mocht ie dan in failsafe gaan (zender raakt verbinding kwijt, of iets anders), dan gaat ie automatisch landen op zijn startpunt.

Heb jij tijdens het opstijgen geen goede fix, kan het best zijn dat ie een homepoint een aantal (kilo)meter verderop instelt, en dus wegvliegt als je de verbinding kwijt raakt.

Vanavond mijn nieuwe quad eindelijk even snel kunnen proberen, en een start gemaakt met afstellen:
[video]
Mooie beelden!
Ik merk wel dat hij bij het begin een beetje schokkerig gaat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Hashtag schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:42:

[...]

Zitten er extra props bij? Dat wil nog wel eens handig zijn ;)
En welke accu's heb je bijbesteld?
Ik heb nog 2 van de standaard accu's erbij besteld. Eerst maar even kijken of die een beetje kwaliteit zijn. Niet heel veel Mah maar genoeg denk ik voor de tijd die ik wil/kan vliegen.
Props zitten standaard 2 volledige sets van bij, maar heb er al wat setjes bij besteld, net zoals extra armen en een extra schroeven set (en wat locktight blue). Dat moet allemaal nog aankomen maar heeft minder haast. Ook een dongle besteld voor de pc zodat ik daar ook nog wat verder kan oefenen met arials enzo.
Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.