Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

GPS is tricky. Bij mijn walkera furious 320 met gesloten hardware met devention spul. GPS home point automatisch geset bij binden. Tijdens gps zoeken krijg ik hem niet Armed . Moet dus even wachten, vind 11 tot max 13 sateliten .
Failsave staat dus grotendeel goed. Maar niet uitgebreid getest.

Anakin eerst met devo RX705 niks over failsave te vinden. Het was dus echt zoon fly away drone. Om die redenen close LOS mee gevlogen. Ivm die walkera gesloten devention gedoe. En geen zin in deviation hack gedoe.
Taranis FRSky met X8R XSR D4R aangeschaft. En koppelen met Sbus en bij RX komt manual mee, hoe binden moet en failsave instellen.
Anakin sky hero dus nu wel FPV mee gevlogen.

Anakin is krap die RX705 is groot die X8R groter maar die XSR is klein zo groot als ESC met krimpkous ipv huisje. X8R vervangen door XSR ook met S- bus

Zelf vind ik GPS fijn want dat mis ik ivm VTX conflicten. De furious ram ik loiter en alles oke kan je aan zonlicht wennen als goggles af doe. Anakin erg slecht beeld is crashen. Anakin ook nog geen OSD in en lipo alarm. GPS drones en recievers hebben mogelijk return to home failsave set. Gezien dat goede GPS instelling niet gegarandeerd kan worden. Is landen betere optie of disarm en crash naar onderen ASAP. Rouge drone is gevaarlijk. Als ik mijn taranis uitschakel dan valt die anakin uit de lucht.

Ook bezig met ZMR build.
Matek PDB met 5 & 12 BEC
Opto ESC littlebee
naze32 acro R6
Cobra motoren.

Wil ik stacken maar geen nylon mouren cq afstand bussen.
Build stop

Vind de motormount slecht als fragiel en 2206 cobra passen niet. Boren vereist. Broer QAV- R 5" armpjes zijn beter en dikker en passen. Dus optie om ander frame te gaan QAVR 6" Of shendrone krieger of andere shendrone 6"
QAV400 wil eigen groter.

Ons groepje iig kriegerpus en walkera F210 zeer crash bestendig, zeer vaak zien crashen. Furious 320 GPS APM is tamme drone. Land hooguit soms op de kop . F210 slechte failsave.
Broer heeft sky hero line dinges radio en reciever en is ook failsave ingesteld voor zijn Anakin .

Eerste keer dat ik GPS mode vloog had laptop mee om home point te checken met APM software. Toen pas "return to home land " getest.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren nog even aan het doe-het-zelf'en geweest:

Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/r4a5riekl/IMG_20160423_180551.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/qsspeqy4l/IMG_20160423_180621.jpg

Ik had nog een koffer (van een decoupeerzaag die ik al niet meer heb), daar past mijn 210 precies in :)
Even netjes gespoten en met schuim een vormpje gemaakt. Werkt perfect!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.rijksoverheid...veilig-vliegen-met-drones

Maximaal 50 meter hoog en 100 meter ver, wordt wel heel beperkt vliegen dan :-?(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

RonnieB82 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:44:

Vanavond mijn nieuwe quad eindelijk even snel kunnen proberen, en een start gemaakt met afstellen:
[video]
Kan het zijn dat je daar vaker zit? Eind januari kwam ik ook iemand tegen toen ik even mijn DJI quad voor het eerst aan het testen was. Die kwam toen met z'n auto aan, ging rustig zitten om een rondje te racen.

Afbeeldingslocatie: http://i1132.photobucket.com/albums/m561/Hellrazor81/Picture.jpg

Was dit trouwens al bekend?
https://www.drones.nl/nie...n-met-drones-in-nederland

Vanaf eind van het jaar max 50 meter hoog en 100 meter ver. |:(
Met dank aan de nepverhaaltjes rondom vliegvelden. Echt knap als je met een aanvliegsnelheid een kleine drone kan zien. Ik heb er al moeite mee als ik 'm moet spotten in de lucht op zeg 100 meter, dan is het even zoeken waar ie ongeveer zit. En de drone bij een Brits toestel was mogelijk een plastic zak.

Maar goed, doe je toch niets tegen. Als de overheid of de vliegwereld eenmaal wat heeft verzonnen, ontkom je er toch nog niet aan. Alleen de handhaving zal wel lastig uit te voeren zijn, als je geen bewijs online zet.

edit; ik was net een paar minuten te laat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

^^ klopt, op die plek word vaker gevlogen!

Op je foto ben ik niet, maar is wel een bekende ;)

Als het weer wat beter wordt, zitten we daar wel vaker, soms zetten we er ook wat Gates neer om doorheen te vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Gister bij FPV racing Eindhoven Cup gekeken tijdens het evenement van de TU/e.
Heel fraai om te zien en echt ziek wat voor controle Boris B en GhettoDino hebben. _/-\o_
Heb nog een stukje gefilmd van Boris B toen hij even aan het freestylen was, ziet er dan allemaal zo simpel uit...

Sprak toevallig daar een andere tweaker die actief is in dit topic, maar was vergeten te vragen naar zijn username. Mocht je denken "Dat was ik met die zwarte cap", een reactie/pm wordt op prijs gesteld ;) dan weet ik wie ik kan volgen met zijn ontwikkelingen.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Iemand verstand van fake Phantom batterijen?
Ik heb een 2de batterij uit uit Duitsland besteld, volgens de verkoper is het de originele. Maar qua text er op wat kleine verschillen?

Hier de vergelijking. Die met chinese text er op/bovenste is de Duitse batterij dus.
http://imgur.com/a/3yXQ0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:30
Vedrano schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:12:
Ik heb een 2de batterij uit uit Duitsland besteld, volgens de verkoper is het de originele. Maar qua text er op wat kleine verschillen?

Hier de vergelijking. Die met chinese text er op/bovenste is de Duitse batterij dus.
Heb je zelf de 2 er op geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Jochemd13 schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:06:
[...]

Heb je zelf de 2 er op geschreven?
Ja, toen ik hem uit de doos haalde, dat ik niet de oude en nieuwe door elkaar zou halen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik weet wel een filmpje van iemand met een nepbatterij, dat deze 'm niet eens wilde starten. DJI ging wel aan, maar de motoren wilden niet draaien. Deze ziet er op het eerste gezicht best aardig uit.

Wat heb je er voor betaald? Is dat rode logo op de zijkant qua kleur exact gelijk?
Ik lees hier en daar dus nepbatterijen, waarbij de gimbal wel draait, maar de motoren niet starten. Ik zou zeggen, prop 'm er in en kijk of de motoren in elk geval starten. De Phantom moet kunnen zien of de batterij echt is of niet, lijkt mij een beveiliging als hij dus niet start.

@RonnieB82; Aaah :) Mooi plekje om te spelen. Geen last van andere mensen, hooguit af en toe een hond.

[ Voor 8% gewijzigd door JK op 25-04-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Ik zit ook steeds meer te denken om een quadcopter aan te schaffen. Ik ben van plan om met een vriend van me beide 1 te bouwen. We hebben ons al wat ingelezen, ook in dit topic en diverse filmpjes op YouTube bekeken.

Waar we nog niet echt uit zijn is de framegrootte. We wonen beide in Groningen, een regio waar de kale vlakten vaak wel redelijk winderig kunnen zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een drone waar je eventueel FPV mee kan doen, maar daar niet toe is beperkt. Dit omdat ik hem gefaseerd wil bouwen en niet meteen geld heb voor de dure FPV-onderdelen. Ik zie bijvoorbeeld ook kleine cameraatjes met een kleine gimbal, die niet eens zo vreselijk duur zijn. Zoiets zou ik graag wel als mogelijkheid willen houden. Ik weet dus niet of het accent wel gaat liggen op het snelle FPV racen, of dat ik het filmen en een beetje rustig rondvliegen leuker ga vinden.

Een frame waar ik dan aan dacht is deze:

500MM:
DJI Spider Discovery (kloon?)

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1mPgxKpXXXXcPXFXXq6xXFXXXJ/FPV-X500-500-Quadcopter-Frame-500mm-for-GoPro-Multicopter-TBS-Team-BlackSheep-Discovery-DJI-Spider.jpg

Of dus:

QAV250 250MM
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1MdxdIXXXXXahXXXXq6xXFXXXI/1set-Blackout-QAV250-Carbon-Fiber-Mini-250-FPV-Quadcopter-Frame-Unassembled-High-Quality-Promotion-Wholesale-Free.jpg_640x640.jpg

Wat is wijsheid hierin?

Mijn bezwaren voor een kleinere (geen idee of dit dus gegrond is)
- Moeilijker te vliegen met wind
- Minder ruimte voor accu's dus kortere vliegduur
- Eigenlijk alleen geschikt voor FPV omdat een camera met of zonder gimbal te zwaar is, net als optionele modules als GPS en dergelijke

Bezwaren voor een grotere:
- Alles wordt wat duurder qua onderdelen? Accu's, krachtigere motoren e.d.
- Minder compact mee te nemen, en trekt wellicht meer ongewenst bekijks
- Er gaat meer stuk / kwetsbaarder

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Vedrano schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:12:

Is geen fake, althans niet op basis van die Chinese karakters. Mijn nieuwste batterijen die rechtstreeks bij dji vandaan komen zien er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:18
MsG schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:39:
Ik zit ook steeds meer te denken om een quadcopter aan te schaffen. Ik ben van plan om met een vriend van me beide 1 te bouwen. We hebben ons al wat ingelezen, ook in dit topic en diverse filmpjes op YouTube bekeken.

Waar we nog niet echt uit zijn is de framegrootte. We wonen beide in Groningen, een regio waar de kale vlakten vaak wel redelijk winderig kunnen zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een drone waar je eventueel FPV mee kan doen, maar daar niet toe is beperkt. Dit omdat ik hem gefaseerd wil bouwen en niet meteen geld heb voor de dure FPV-onderdelen. Ik zie bijvoorbeeld ook kleine cameraatjes met een kleine gimbal, die niet eens zo vreselijk duur zijn. Zoiets zou ik graag wel als mogelijkheid willen houden. Ik weet dus niet of het accent wel gaat liggen op het snelle FPV racen, of dat ik het filmen en een beetje rustig rondvliegen leuker ga vinden.

Een frame waar ik dan aan dacht is deze:

500MM:
DJI Spider Discovery (kloon?)

[afbeelding]

Of dus:

QAV250 250MM
[afbeelding]

Wat is wijsheid hierin?

Mijn bezwaren voor een kleinere (geen idee of dit dus gegrond is)
- Moeilijker te vliegen met wind
- Minder ruimte voor accu's dus kortere vliegduur
- Eigenlijk alleen geschikt voor FPV omdat een camera met of zonder gimbal te zwaar is, net als optionele modules als GPS en dergelijke

Bezwaren voor een grotere:
- Alles wordt wat duurder qua onderdelen? Accu's, krachtigere motoren e.d.
- Minder compact mee te nemen, en trekt wellicht meer ongewenst bekijks
- Er gaat meer stuk / kwetsbaarder
Qua wind gok ik dat er weinig verschil tussen beide is, ze reageren strak in wind maar de grote heeft meer massa dus zal vast wat stabieler zijn. Het zit hem denk ik vooral in het soort filmen, gimball of FPV.
Qua prijs zit er weinig verschil in, hoge of lagere KV motoren en de ESC's verschillen niet veel qua prijs. Je kan het zo gek maken als je wil. (zelf heb ik turnigy D2830motoren a ong. 10 ps, Afro 30A ESC's a 12 ps)
Ik vlieg met mn 450 met 2200 en 3000mAh accu's, bijna zelfde als de kleinere types dus ook daar weinig verschil. Flightcontrollers, zenders allemaal hetzelfde.
Denk wel dat een grotere bij een crash sneller wat breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
ik heb een vraagje over welke drone ik het beste kan halen.

Ik ben al een tijdje bezig met de Cheerson CX-10 (leuk klein ding maar buiten(weilanden) waait het soms best hard.

Ik zag zelf de hubsan x4 v2 staan maar die is niet veel groter.
De Parrot AR Drone 2.0 ziet er ook welk leuk uit en is vast redelijk veilig(?) voor een amateur zoals ik lijkt het.
Daarna de Cheerson CX-20 ziet er ook leuk uit.

(camera mag maar is geen eis)

Zelf bouw is mij te lastig :)

50 tot +/-300 euro.

Er zijn zo veel drones in die prijs klasse, maar ik heb meer vertrouwen in deze forum dan die verkoop websites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Bij sterke wind is de drift enorm. Tot waar de GPS bij hold position zo scheeft moet staan dat het amper positie kan houden. Voordat dat gebeurt dan geld voor mij dat het gewoon geen vliegweer is. Met racer boor je door de wind heen met gemak maar drift of door gates is lastig. Als het meer wind vlagen zijn nog lastiger.
FPV is geen probleem landen wel. En line of sight continu die drift compenseren bij strakke wind is ool niet fijn.

Je zal dan toch ergen een grens trekken of de wind te extreem is.
Een grote wat zwaardere platte drone die vanuit alle richtingen minder wind gevoelig is helpt iets. Mijn twee drones zijn wel zijwind gevoelig.

Ik ook CP S blade nano geprobeerd, maar die drijft zo snel weg en verdwijnd in gras dat ik bijna kwijt was. Mini indore of iets minder kleine semi in/ outdore zijn niet zo geschikt om buiten met veel wind te vliegen.
Inductrix is nog niet buiten geweest.

Er was eens keer dat Walkere Furious door de wind niet goed kon loiteren. Wind te hard voor compenseren. Toen maar met de anakin line of sight gevlogen. Voornamelijk drift compenseren. Eigenlijk gewoon geen fijne vlieg dag.
Bij landen wordt de drone omvergeblazen.
Dus net als carrier landing in de wind richting landen.
Grass maaien is niet zo fijn voor de drone props.
Wat ook help naast plat design is laag design en breede landing basis.
Furious 320 heeft dat niet.
Anakin is laag en breed.
Die hoge instap film drones met actie cam eronder en hoge landing gear blazen nog gemakelijker om.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

SG schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:17:
[knip]
Die hoge instap film drones met actie cam eronder en hoge landing gear blazen nog gemakelijker om.
Maar daar hebben we deze voor. :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=I6iq60Ezoi0"[/video]

[ Voor 12% gewijzigd door DCFreak op 27-04-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

DCFreak schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:09:
[...]
Maar daar hebben we deze voor. :)

[video]
Ik pak 'm gewoon uit de lucht, als ik klaar ben. Tip van iemand die al langer met die dingen vloog. Als het mis gaat en je gimbal gaat naar de klote, is dat een duur geintje. Uiteraard wel makkelijk als GPS dan aan staat, anders kost het wat meer moeite. ;)

Hubsan Q4 quad is binnen na 2 maanden. Dat vliegt even anders dan een DJI. :+
Nog wel oefenen ermee, eigenlijk staan er teveel dingen in de woonkamer en de hond wil 'm graag opvreten, dus ik oefen er alleen mee als de hond uit de kamer is. Die is er als de kippen bij om 'm kapot te bijten.

[ Voor 5% gewijzigd door JK op 28-04-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Pff met die Hubsan Q4 valt niet te vliegen. Ik weet niet wat er mis mee is, hij trekt naar achter toe bij het opstijgen en klapt dan om. Hoveren is onmogelijk. Heb al de props vervangen (en uiteraard de juiste kleuren en A/B op de juiste motors), trimmen werkt niet, calibreren van de controller niet. Props zijn recht... het is onmogelijk om redelijk redelijk recht op te stijgen en te hoveren, hij vliegt meteen vlot naar achter en je hebt heel veel ruimte nodig om 'm onder controle te hebben. Je moet juist met dit ding in kleine ruimtes best aardig kunnen vliegen.

Hij geeft dus veel meer vermogen op 2 motortjes, waardoor ie één kant op trekt. Iemand tips? Doe ik het fout of issie vanuit de doos al niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

JK schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:08:
Pff met die Hubsan Q4 valt niet te vliegen. Ik ......Hij geeft dus veel meer vermogen op 2 motortjes, waardoor ie één kant op trekt. Iemand tips? Doe ik het fout of issie vanuit de doos al niet goed?
Staat hij op een horizontaal oppervlakte als je de batterij er in doet? Het leest alsof dat niet het geval is namelijk.
Er staat in het bericht dat hij is meegenomen door de politie. Zou de eigenaar direct een boete aan z'n broek hebben voor vliegen binnen 50m van gebouwen als hij hem ophaalt? :o

[ Voor 58% gewijzigd door Sumerechny op 29-04-2016 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

JK schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:26:
[...]

Ik pak 'm gewoon uit de lucht, als ik klaar ben. Tip van iemand die al langer met die dingen vloog. Als het mis gaat en je gimbal gaat naar de klote, is dat een duur geintje. Uiteraard wel makkelijk als GPS dan aan staat, anders kost het wat meer moeite. ;)

Hubsan Q4 quad is binnen na 2 maanden. Dat vliegt even anders dan een DJI. :+
Nog wel oefenen ermee, eigenlijk staan er teveel dingen in de woonkamer en de hond wil 'm graag opvreten, dus ik oefen er alleen mee als de hond uit de kamer is. Die is er als de kippen bij om 'm kapot te bijten.
Het is ook een principe kwestie om dat ding gewoon op de grond te kunnen laten landen zonder dat hij omvalt. Daar komt nog bij dat ik best een beetje bang ben voor het geweld van die draaiende props. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Sumerechny schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 06:39:
[...]

Staat hij op een horizontaal oppervlakte als je de batterij er in doet? Het leest alsof dat niet het geval is namelijk.
Yup, batterij is trouwens onboard en kan er niet af (zonder aanpassingen te doen). Ik zet 'm aan als hij al op de grond staat. In andere filmpjes op YT gaat ie redelijk recht omhoog en hovert ie redelijk en zou je 'm daarna nog kunnen trimmen. Bij mij gewoon vol omhoog en naar achter, aan de hand van hoever je de linkerstick omhoog duwt.

Zal nog eens zien of ik die gyro opnieuw kan calibreren, maar denk dat het een fout modelletje is, jammer na bijna 3 maanden wachten.

edit; dat schiet ook niet op. Wat ik heb gedaan is het volgende;

- props nagelopen of ze recht waren
- spare props erop gezet voor de zekerheid (geen effect)
- props uiteraard nagekeken op A/B en juiste kleur etc
- Controller opnieuw gecalibreerd
- gyro/accelerometer opnieuw gecalibreerd op quad
- batterij is helemaal vol

trimmen heeft geen zin, deze afwijking is te sterk. Anyway, case geopend bij DealExtreme, kijken wat ze zeggen.
DCFreak schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:41:
[...]

Het is ook een principe kwestie om dat ding gewoon op de grond te kunnen laten landen zonder dat hij omvalt. Daar komt nog bij dat ik best een beetje bang ben voor het geweld van die draaiende props. :$
Ik heb 'm wel eens netje aan de grond gezet, gewoon met beleid doen, maar omdat ik weet wat een nieuwe gimbal+camera kost, pluk ik 'm uit de lucht .Ik heb er nog wel propguards op zitten, maar ik hang 'm gewoon ietsje hoger en grijp 'm dan bij het landingsstel en duw op de controller alleen de linkerstick naar beneden en dan valt ie uit.

Binnenkort maar weer eens die DJI uitlaten, het weer begint weer beter te worden.

[ Voor 13% gewijzigd door JK op 30-04-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik heb inmiddels een behoorlijke tijd gevlogen met een Hubsan X4 (H107) en wil nu eigenlijk een stap verder. Heeft er iemand suggestie's/tips wat een goed vervolg ( instap model ) is op de Hubsan. Ik wil voor mijn nieuwe drone rond de 200 euro uitgeven en is het liefst zelfbouw/aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
bandy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:22:
Ik heb inmiddels een behoorlijke tijd gevlogen met een Hubsan X4 (H107) en wil nu eigenlijk een stap verder. Heeft er iemand suggestie's/tips wat een goed vervolg ( instap model ) is op de Hubsan. Ik wil voor mijn nieuwe drone rond de 200 euro uitgeven en is het liefst zelfbouw/aanpasbaar.
Je vergeet te melden wat je er mee wil gaan doen, of in welke richting je denkt. Bijvoorbeeld FPV racer of video platform??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
bandy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:22:
Als je zelfbouw wilt kan je zelf iets samenstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

guapper schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Je vergeet te melden wat je er mee wil gaan doen, of in welke richting je denkt. Bijvoorbeeld FPV racer of video platform??
Als je een basic drone wil kan ik je de guide van Bruce aanraden als startpunt. Menig Tweaker heeft hem volgens mij als startpunt gebruikt. Dit zal een goede basis zijn voor een goedkope racer of acrobatische drone. Als je wil filmen zal je er echter te weinig aan hebben :P

Edit: Ik heb een tijd niet op z'n channel gekeken, maar...het is wel een bijzonder figuur :+

[ Voor 25% gewijzigd door Sumerechny op 01-05-2016 20:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren weer een mooi avondje op de hei:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RonnieB82 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:32:
Gisteren weer een mooi avondje op de hei:

[video]
Gaaf hoor!

Waar heb je dat gefilmd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 14:36

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

M'n eerste poging met air gates, dit valt behoorlijk tegen, met een simulator gaat het een stuk makkelijker.
Laatste gedeelte vloog ik met 1 nylon standoff minder bij m'n FC :P
[YouTube: https://youtu.be/icEO4wT9tjU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

noobgrinder schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:33:
M'n eerste poging met air gates, dit valt behoorlijk tegen, met een simulator gaat het een stuk makkelijker.
[video]
Wat is die balk onderaan? LIjkt mij super irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

lasharor schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Wat is die balk onderaan? LIjkt mij super irritant :P
Die geeft aan hoeveel de lipo nog geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Jochemd13 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Gaaf hoor!

Waar heb je dat gefilmd?
ergens in de buurt van de leusderhei (geloof dat het daar onder valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

RonnieB82 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:48:
[...]

ergens in de buurt van de leusderhei (geloof dat het daar onder valt)
Volgens mij zit je dan nèt buiten de CTR van Soesterberg, afhankelijk van waar je gaat vliegen.
Misschien 'm daar ook een keer omhoog gooien, dan moet je het vliegveld nog wel kunnen zien liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Misschien vreemde vraag in dit topic, maar ik ben een radio aan het bouwen en op de versterkerbordjes waarop mijn kabeltjes niet passen. JST-XH ipv JST-SH. Die XH variant wordt ook als balancer cable gebruikt voor 2S LiPo's, dus mijn vraag was of iemand heeeeel toevallig twee JST-XH kabeltjes heeft liggen die ik voor weinig kan overnemen? (Vanuit China bestellen duurt weer zo lang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:33:
[video]
Haha, ja de eerste keer vloog ik ook zo. Normaal heb je de beperkingen van een gate niet, met een gate wordt je omlaag gedwongen, wat natuurlijk raar is als je vliegt :P Maar gewoon blijven doen, elke keer dat je er sneller doorheen gaat krijg je weer een rush. Maar jouw gates lijken wel superduper klein, je kon de uitdaging wel gebruiken? :+
Vlieg je nou trouwens 3S en 4S?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:45:
[...]
Haha, ja de eerste keer vloog ik ook zo. Normaal heb je de beperkingen van een gate niet, met een gate wordt je omlaag gedwongen, wat natuurlijk raar is als je vliegt :P Maar gewoon blijven doen, elke keer dat je er sneller doorheen gaat krijg je weer een rush. Maar jouw gates lijken wel superduper klein, je kon de uitdaging wel gebruiken? :+
Vlieg je nou trouwens 3S en 4S?
M'n gates zijn 110 cm hoog en 90cm breed.
Ik begon met 3S omdat ik nog niet zo veel 4S lipo's heb en ik wilde zoveel mogelijk vliegen.
Toen ik begon met vliegen had ik er al een aantal uren op een simulator op zitten en omdat je overal leest dat je met 3S moet beginnen had ik daar 2 van gekocht, na deze 3x opgeladen te hebben heb ik 3 4S lipo's er bij gekocht omdat ik het niet snel genoeg vond gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:29:
[...]

M'n gates zijn 110 cm hoog en 90cm breed.
Ik begon met 3S omdat ik nog niet zo veel 4S lipo's heb en ik wilde zoveel mogelijk vliegen.
Toen ik begon met vliegen had ik er al een aantal uren op een simulator op zitten en omdat je overal leest dat je met 3S moet beginnen had ik daar 2 van gekocht, na deze 3x opgeladen te hebben heb ik 3 4S lipo's er bij gekocht omdat ik het niet snel genoeg vond gaan :9
Het zal de breedte zijn denk ik, dat lijkt toch vrij smal. Maar goed, prima erdoorheen hoor. Maar na 3x 3S al te weinig snelheid? Holy shit, ik vlieg al een jaar met 3S en begin nu pas top speed te missen, slow learner :+ Ben wel jaloers op je loopings, die zien er goed uit zeg _/-\o_

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:56:
[...]
Het zal de breedte zijn denk ik, dat lijkt toch vrij smal. Maar goed, prima erdoorheen hoor. Maar na 3x 3S al te weinig snelheid? Holy shit, ik vlieg al een jaar met 3S en begin nu pas top speed te missen, slow learner :+ Ben wel jaloers op je loopings, die zien er goed uit zeg _/-\o_
Ik heb helemaal niet nagedacht over de breedte/hoogte :P Dit leek me zo op het oog wel redelijk, maar ik heb net even gegoogled en normale gates zijn zo'n 2,5meter breed... |:(
Misschien moet ik ze toch maar iets breder maken.

Dit was de eerste keer dat ik deze loopings met m'n quad deed, ik heb ze wel eerst goed geoefend in de simulator Lift Off, dat ging daar in het begin goed mis :P

[ Voor 11% gewijzigd door noobgrinder op 04-05-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
noobgrinder schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:05:
[...]

Dit was de eerste keer dat ik deze loopings met m'n quad deed, ik heb ze wel eerst goed geoefend in de simulator Lift Off, dat ging daar in het begin goed mis :P
Wat voor een PID settings gebruik je in Lift Off?
Ik krijg ze op 1 of andere manier niet helemaal geweldig. :/
(Of enorme oscillatie, of zo stroperig als wat.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ghostley schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Wat voor een PID settings gebruik je in Lift Off?
Ik krijg ze op 1 of andere manier niet helemaal geweldig. :/
(Of enorme oscillatie, of zo stroperig als wat.)
Dit zijn m'n PID's
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z5r8pxu.png
Ik gebruikt hierbij de 5045 props, 4s 1300Mah en die groene(dacht ik) snelle motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Kwam deze video vandaag tegen, super tof!

Deze week maar is meer gaan vliegen ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:47
wat is het verschil tussen een Yuneec 500 en de DJI Phanom . Ik ben van plan om een Drone te kopen. Ik heb enige vlieg ervaring vandaar ik niet eerst een budget drone wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

BP14 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:21:
wat is het verschil tussen een Yuneec 500 en de DJI Phanom . Ik ben van plan om een Drone te kopen. Ik heb enige vlieg ervaring vandaar ik niet eerst een budget drone wil.
Je hebt hier toch al een topic over gemaakt? Daarnaast, wat heb je hier zelf al over gevonden?

Alstu: YouTube: DJI Phantom vs Yuneec Q500 - Gadget Guru Opinion dit is echt een van de eerste filmpjes die naar boven komt bij een youtube search.

[ Voor 21% gewijzigd door lasharor op 04-05-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Laatst online: 15:47
Klopt, maar dat was niet het juiste topic gedeelte dus deze wordt denk ik gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

TheRicolaa10 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:33:
Kwam deze video vandaag tegen, super tof!
[video]

Deze week maar is meer gaan vliegen ;)
Ziet er zeer indrukwekkend uit. :)

Dit soort demonstraties lokt mij toch een beetje naar zelfbouw ipv een ready to fly drone. Overigens deed intel een paar maanden geleden iets soortgelijks:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=teQwViKMnxw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik dacht vanmiddag even snel wat lipo's leeg te vliegen...
Iets te enthousiast m'n drone in een boom gevlogen; natuurlijk de hoogste die er te vinden was ;)

Heeft er uiteindelijk 1,5 uur gehangen voordat ik hem eruit had, lipo heeft het helaas niet overleefd, gelukkig de rest wel heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Hoe kreeg je hem er uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Eerst aan de boom staan schudden, maar hij hing veel te hoog... (en ook best vast)

Toen ben ik naar de bouwmarkt gereden, en een stuk touw gekocht.
Touw aan mijn andere quad vastgebonden, en precies over de tak gevlogen waar ie vastzat, en het touw over die tak heen getrokken.
Daarna flink aan het touw getrokken om beweging in de tak te krijgen, en toen uiteindelijk kwam ie naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Weet iemand hier op dit topic waar je zeskant borgmoeren kunt kopen met een linkse tap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:31
Welke maat en waarvoor eigenlijk? Als het voor je Propeller is, is een borgmoer toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Nou, laatste keer dat ik bij DX heb besteld. Die Hubsan Q4 is dus gewoon defect en ze geven je 3 keuzes;

De Q4 was €20,65.

1. Laten repareren in NL en als de reparatiekosten redelijk zijn, betalen zij dit
2. Je krijgt 6 euro terug vanwege dat je een defect artikel hebt gehad
3. Je stuurt 'm terug (verzendkosten met tracking 24,50)

Optie 1 is geen optie, alleen onderzoekskosten zijn al hoger. Optie 3 ook onzin, dus optie 2, maar met dit bedrag ging ik niet akkoord en heb 15 euro gevraagd, ze konden niet meer dan 10 geven. Prima, geef maar 10, maar heb ze wel verteld dat ik daarna nooit meer wat bij ze bestel. Niet dat ik heel veel bij ze heb besteld, denk in totaal voor 200 euro ofzo, maar toch.

de Hubsan gaat binnenkort onder de hamer, letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:18
Dat is wel een beetje het risico van china shopping, het scheelt geld maar soms gaat het wat mis. Volgende keer misschien banggood nemen, zelf goede ervaringen mee :)

Gisteren mn eerste crash gemaakt met mn 450, werd hoog tijd!
Maakte een flip met auto level aan maar hij leek niet goed recht te willen dus ik stuur flink bij, boom!
Enkel 2 gebroken props :)
If you're not crashing, you're not flying. Duss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
JK schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:53:
Nou, laatste keer dat ik bij DX heb besteld. Die Hubsan Q4 is dus gewoon defect en ze geven je 3 keuzes;

De Q4 was €20,65.

...............

de Hubsan gaat binnenkort onder de hamer, letterlijk.
Helaas kost een nieuw reciever board ook al minstens $15,-, dus ook € 10,- is niet voldoende om hem proberen te repareren. Kan je ze niet om een ander board vragen? Misschien zijn daartoe eerder bereid dan geldteruggave.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 07-05-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
noobgrinder schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Dit zijn m'n PID's
[afbeelding]
Ik gebruikt hierbij de 5045 props, 4s 1300Mah en die groene(dacht ik) snelle motoren.
Wat voor FC gebruik jij?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Misschien in het verkeerde topic maar dan excuses daarvoor.

Ik ben van plan een Drone/Quadcopter te kopen om een beetje te oefenen.
Hoef niet veel poespas maar wel een beetje degelijke drone.

Wat ik eigenlijk wil
- Beetje stabiel ding
- Redelijke camera
- Live view (mag ook dmv telefoon oid)
- Wind bestendig??

Nu heb ik al wat rondgekeken op Banggood want dat is een beetje de kant op die ik wil, met mogelijk later wel iets van zelfbouw o.i.d. maar eerst even met een "goedkoop" modelletje oefenen en ben de volgende modellen tegen gekomen.
http://www.banggood.com/S...-Camera-RTF-p-977882.html
http://www.banggood.com/S...-Quadcopter-p-985603.html
http://www.banggood.com/X...copter-RTF-p-1033734.html
http://www.banggood.com/C...Quadcopter-p-1028417.html
http://www.banggood.com/J...era-Monitor-p-965561.html

Nu zie ik een beetje door de bomen misschien het bos niet meer, maar wat is nu een beetje een leuke starter voor het oefenen en hier een daar een filmpje schieten.

Qua prijs zat ik inclusief 1-3 extra accu's te denken aan max ~€150, minder altijd beter natuurlijk mits het niet teveel op kwaliteit o.i.d. inboet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Rubman schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:00:
Misschien in het verkeerde topic maar dan excuses daarvoor.

Ik ben van plan een Drone/Quadcopter te kopen om een beetje te oefenen.
Hoef niet veel poespas maar wel een beetje degelijke drone.

Wat ik eigenlijk wil
- Beetje stabiel ding
- Redelijke camera
- Live view (mag ook dmv telefoon oid)
- Wind bestendig??

Nu heb ik al wat rondgekeken op Banggood want dat is een beetje de kant op die ik wil, met mogelijk later wel iets van zelfbouw o.i.d. maar eerst even met een "goedkoop" modelletje oefenen en ben de volgende modellen tegen gekomen.
http://www.banggood.com/S...-Camera-RTF-p-977882.html
http://www.banggood.com/S...-Quadcopter-p-985603.html
http://www.banggood.com/X...copter-RTF-p-1033734.html
http://www.banggood.com/C...Quadcopter-p-1028417.html
http://www.banggood.com/J...era-Monitor-p-965561.html

Nu zie ik een beetje door de bomen misschien het bos niet meer, maar wat is nu een beetje een leuke starter voor het oefenen en hier een daar een filmpje schieten.

Qua prijs zat ik inclusief 1-3 extra accu's te denken aan max ~€150, minder altijd beter natuurlijk mits het niet teveel op kwaliteit o.i.d. inboet.
Misschien is de Cheerson CX20 iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

elinx schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:27:
[...]
Helaas kost een nieuw reciever board ook al minstens $15,-, dus ook € 10,- is niet voldoende om hem proberen te repareren. Kan je ze niet om een ander board vragen? Misschien zijn daartoe eerder bereid dan geldteruggave.
Neuh gewoon kapot slaan en videootje op YouTube ervan. Levert uiteindelijk vast wel een keer dat extra tientje op. :) Ik weet nu hoe de klantenservice van DX is en ik zag dat ze ook wel eens een review van mij niet hebben geaccepteerd omdat ik te kristisch was. Een reparatiekitje voor Samsung tablets werkte, prima, maar éénmalig, omdat het zachte troep is. Uiteraard willen ze die spullen wel verkopen, dus afgekeurd. Weet je meteen wat je aan DX hebt.

Wat mutatie zegt, BangGood is ook goed en vaak nog sneller ook. Onlangs nog een powerbank gekocht die hier op Tweakers eens werd aangeraden en die was binnen no time binnen. Een eerdere bestelling ook. Ik koop nog wel een klein quadcoptertje, maar dan bij een webshop in NL.

Zometeen nog maar de DJI uitlaten, ff op de fiets, grote rugtas mee waar alle spullen in kunnen en dan meteen mijn vrouw de besturing uitleggen, kan ze het ook leren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

BoAC schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:43:
Welke maat en waarvoor eigenlijk? Als het voor je Propeller is, is een borgmoer toch niet nodig?
Het is voor een 2204/2300kv LDPower, de maat is volgens mij M5.

Ik vind de borgmoer toch iets mooier dan de standaard dop die er op zit.
En daarbij, als de prop kapot gaat kan ik uren zoeken naar een moer.

Ik weet dat het niet zomaar eraf kan vliegen, maar toch wil het zekere voor het onzekere.

Mijn quad 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lZT3viC.png

[ Voor 13% gewijzigd door DutchWalnut op 08-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
50Miles schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:14:
[...]

Wat voor FC gebruik jij?
Ging om de PID settings in de simulator Lift Off. :)
Die wijken wat af van bijv. CF.
Alle voorbeeld settings op google leverde me instant-crashes op.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat is verre van een oefentoestel.

@ Rubman: als je nog niet eerder hebt gevlogen zou ik eerst iets goedkoops/simpels kopen om te oefenen.
Later kun je dan wel kijken naar iets beters/duurders/filmplatform.

Een oefentoestel en filmplatform is niet echt iets wat met elkaar valt te rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Piet91 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:38:
[...]

Dat is verre van een oefentoestel.

@ Rubman: als je nog niet eerder hebt gevlogen zou ik eerst iets goedkoops/simpels kopen om te oefenen.
Later kun je dan wel kijken naar iets beters/duurders/filmplatform.

Een oefentoestel en filmplatform is niet echt iets wat met elkaar valt te rijmen.
Oh sorry, dan heb ik zijn post niet goed gelezen. Ik heb alleen zijn eisen zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:55:
Oh sorry, dan heb ik zijn post niet goed gelezen. Ik heb alleen zijn eisen zien staan.
Zijn eisen zijn ook wat anders dan wat hij eerst vraagt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bedankt voor de info, heb al wel wat gevlogen met een mini cheerson CX10 in huis, lekker zenuwachtig enzo.

Daarnaast hier en daar met een "goedkope" Syma wat geoefend dus kan zeker wel al enigszins vliegen.

Maar wil nog een soort van tussenstap om te filmen met een niet mega dure drone voor ik eventueel zelf ga bouwen en er een echt goede cam onder hang om goede shots te gaan maken.

Ook omdat ik niet meteen bakken met geld wil uitgeven aan een "dure" drone om er vervolgens weinig tot niks mee te doen O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

50Miles schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:14:
[...]

Wat voor FC gebruik jij?
Deze PID's zijn van de simulator LiftOff.
Op m'n eigen quad heb ik nu een naze32 rev5 zitten, maar die gaat binnenkort vervangen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
DutchWalnut schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Het is voor een 2204/2300kv LDPower, de maat is volgens mij M5.

Ik vind de borgmoer toch iets mooier dan de standaard dop die er op zit.
En daarbij, als de prop kapot gaat kan ik uren zoeken naar een moer.

Ik weet dat het niet zomaar eraf kan vliegen, maar toch wil het zekere voor het onzekere.

Mijn quad 8)

[afbeelding]
Kan je dan niet beter zoeken naar een andere prop-adapter die gewoon normaal rechtsdraaiend is? Dan kan je de standaard borgmoeren gebruiken en hoef je niet speciaal rond te gaan zoeken. De bouwmarkt kan je dan prima van dienst zijn, ipv een random internet shop als je haast hebt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Laatst online: 15:49

Falastine

Think about my signature...

Hmm me eerste filmpje met me yuneec heel goed beeld al zeg ik het zelf.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5qMb90L1Wms]

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Falastine schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:14:
Hmm me eerste filmpje met me yuneec heel goed beeld al zeg ik het zelf.

[video]
Mooi hoor!

Gelukkig wordt het weer steeds beter en met minder wind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Hoe is deze http://www.banggood.com/J...Quadcopter-p-1025118.html (basic)

voor een semi startende vlieger? Ik heb nu 2 Drones gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

rejer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:34:
voor een semi startende vlieger? Ik heb nu 2 Drones gehad.
Reviews zijn wel goed, maar persoonlijk zou ik er toch eentje zelf bouwen. Welk doel had je er mee in gedachten?

Bij dat stuk waar ze hem met een ferrari vergeleken lag ik helemaal dubbel :D

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
KofjeKoppie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:42:
[...]

Reviews zijn wel goed, maar persoonlijk zou ik er toch eentje zelf bouwen. Welk doel had je er mee in gedachten?

Bij dat stuk waar ze hem met een ferrari vergeleken lag ik helemaal dubbel :D
Gewoon wat rond vliegen hier boven de weilanden :)

Ja dat van die Ferrari vond ik ook al bedenkelijk.

Zelf maken vind ik niet zo mooi lijken(en zo ver ben ik ook nog niet echt in die dingen), al zal het vast wel een stuk beter zijn :)

Ik zelf had nu 3 favo's

http://www.banggood.com/X...copter-RTF-p-1038369.html
vs
http://www.banggood.com/H...copter-RTF-p-1004657.html
(maarja daar kan ik tijden op lopen wachten voor die prijs)
en dus degene waar ik het eerder over had. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

rejer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:52:
[...]

Gewoon wat rond vliegen hier boven de weilanden :)
Zelf zou ik de hubsan nemen. Dit is toch wel een redelijk bekend merk en de followme mode lijkt me ook wel vet. Alhoewel dat misschien wat minder nuttig is als je gewoon wat rond vliegt in een weiland :P

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
KofjeKoppie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Zelf zou ik de hubsan nemen. Dit is toch wel een redelijk bekend merk en de followme mode lijkt me ook wel vet. Alhoewel dat misschien wat minder nuttig is als je gewoon wat rond vliegt in een weiland :P
Daarom dus, ja true of ik moet heel hard gaan rennen voor dat ding uit dat ie me kan inhalen ;)

De flight time is ook belangrijk voor me namelijk.

http://drones.specout.com/l/307/JUI-Hornet-S-FPV-Quadcopter
25 minuten (lijkt me sterk zou knap zijn)
De hubsan 20m ook erg goed.
http://drones.specout.com...an-X4-FPV-Brushless-H501S

Daarom dus, er zijn zo erg veel verschillende opties :). Voordeel van de hubsan is dat die camera er bij zit.

[ Voor 12% gewijzigd door rejer op 10-05-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds vorig jaar een Hubsan X4 107D en dat is best een grappig dingetje maar ik ben me nu wat meer aan het verdiepen in iets met meer power.
Na wat rond gelezen te hebben is mijn oog op een DIY kit gevallen van Eachine met een Radiolink AT9 Transmitter

Via AliExpress, Banggood en Hobbyking heb ik nu het volgende in mijn winkelmandje:
Eachine 250 racer Naze32
Reserve armen
KingKong 5040
ZOP 1500mah 3S 40C
Radiolink AT9 / R9D
Naze32 SBUS Inverter
SkyRC IMAX B6 Mini
6-in-1-TX60-Plug-2S-6S-Lipo-Battery-Parallel-Charging-Board
Low voltage alarm
HobbyKing 1500mAH Life 3S Transmitter pack

Uiteindelijk als ik goed LoS kan vliegen is het de bedoeling om er een VR bril bij te kopen, eentje zoals de Eachine VR-007 en wellicht ook een gimbal om wat plaatjes te schieten met de GoPro. Ik zag hier wat filmpjes van met een Walkera G-2D Gimbal

Ik ben mij er van bewust dat ik ook dingetjes zal moeten solderen en hoewel mijn soldeer skills niet echt geweldig zijn heb ik er wel de spullen voor in huis.
Ook ben ik mij er van bewust dat ik hier niet mee in de straat voor de deur mee moet gaan oefenen maar een rustig stukje open terrein moet opzoeken ivm de power van zo'n quad.

Ik kies bewust voor de diy kit zodat ik in de toekomst beter zal snappen hoe alles werkt voor het geval ik de Eachine wil upgraden of wellicht helemaal zelf een quad wil gaan maken.

Nu is mijn vraag: hebben jullie nog tips en zie ik dingen over het hoofd? :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:53:
Ik heb sinds vorig jaar een Hubsan X4 107D en dat is best een grappig dingetje maar ik ben me nu wat meer aan het verdiepen in iets met meer power.
Na wat rond gelezen te hebben is mijn oog op een DIY kit gevallen van Eachine met een Radiolink AT9 Transmitter

Via AliExpress, Banggood en Hobbyking heb ik nu het volgende in mijn winkelmandje:
Eachine 250 racer Naze32
Waarom maak je nu niet gelijk een eigen quad? Lijkt me zonde om voor een eachine te gaan.
Deze lipos heb ik ook "in het begin" gekocht. Ze zijn bijzonder snel leeg en halen de C rating niet. Beter even kijken op de hobbyking website. Nano-tech is prima om mee te starten.
Waarom?
Accucel B6 via Hobbyking. Koop aub geen lader via aliexpress...
6-in-1-TX60-Plug-2S-6S-Lipo-Battery-Parallel-Charging-Board
Low voltage alarm
HobbyKing 1500mAH Life 3S Transmitter pack

Uiteindelijk als ik goed LoS kan vliegen is het de bedoeling om er een VR bril bij te kopen, eentje zoals de Eachine VR-007 en wellicht ook een gimbal om wat plaatjes te schieten met de GoPro. Ik zag hier wat filmpjes van met een Walkera G-2D Gimbal

Ik ben mij er van bewust dat ik ook dingetjes zal moeten solderen en hoewel mijn soldeer skills niet echt geweldig zijn heb ik er wel de spullen voor in huis.
Ook ben ik mij er van bewust dat ik hier niet mee in de straat voor de deur mee moet gaan oefenen maar een rustig stukje open terrein moet opzoeken ivm de power van zo'n quad.

Ik kies bewust voor de diy kit zodat ik in de toekomst beter zal snappen hoe alles werkt voor het geval ik de Eachine wil upgraden of wellicht helemaal zelf een quad wil gaan maken.

Nu is mijn vraag: hebben jullie nog tips en zie ik dingen over het hoofd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees best goede verhalen over de Eachine en het lijkt mij een leuke instapper om mee te beginnen ipv direct zelf alles doen. Direct alles zelf doen komt in totaal ook duurder uit, ik moet ook een beetje aan het budget denken.

De Radiolink lijkt mij aan de hand van reviews op YouTube en RC Groups een prima keuze om mee te beginnen. Geld voor een Taranis heb ik niet en hij lijkt me voor in de toekomst beter geschikt dan bijvoorbeeld zo'n 9X zender van SkyFly.

Wat die lader betreft snap ik je zorgen omtrent AliExpress echter zijn de reviews van deze shop positief genoeg en lijkt het om een authentieke lader te gaan. Er zijn veel orders geplaatst en de echtheid sticker lijkt te kloppen volgens de comments. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met AliExpress wat dat betreft. Welke lader bedoel jij trouwens of bedoel je dezelfde alleen dan via Hobbyking?

De lipo's waren voor mij ook een twijfel geval eerlijk gezegd maar ik vond de prijs wel interessant maar je hebt gewoon gelijk. Ik zal me eens verdiepen in betere batterijen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval :-)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Hij bedoelt deze:

http://www.hobbyking.com/...apable_EU_Warehouse_.html

of de 50W variant. Maar deze zijn chronisch in de backorder vanuit europese warenhuis. Ik wacht ook met smart tot ze weer terug zijn, dan kan ik m'n batterijen meteen meebestellen zodat ik eindelijk aan m'n quad kan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:52:
Ik lees best goede verhalen over de Eachine en het lijkt mij een leuke instapper om mee te beginnen ipv direct zelf alles doen. Direct alles zelf doen komt in totaal ook duurder uit, ik moet ook een beetje aan het budget denken.

De Radiolink lijkt mij aan de hand van reviews op YouTube en RC Groups een prima keuze om mee te beginnen. Geld voor een Taranis heb ik niet en hij lijkt me voor in de toekomst beter geschikt dan bijvoorbeeld zo'n 9X zender van SkyFly.

Wat die lader betreft snap ik je zorgen omtrent AliExpress echter zijn de reviews van deze shop positief genoeg en lijkt het om een authentieke lader te gaan. Er zijn veel orders geplaatst en de echtheid sticker lijkt te kloppen volgens de comments. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met AliExpress wat dat betreft. Welke lader bedoel jij trouwens of bedoel je dezelfde alleen dan via Hobbyking?

De lipo's waren voor mij ook een twijfel geval eerlijk gezegd maar ik vond de prijs wel interessant maar je hebt gewoon gelijk. Ik zal me eens verdiepen in betere batterijen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval :-)
Banggood is vaak een veel goedkopere en beter optie als aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cavey schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:57:
Hij bedoelt deze:

http://www.hobbyking.com/...apable_EU_Warehouse_.html

of de 50W variant. Maar deze zijn chronisch in de backorder vanuit europese warenhuis. Ik wacht ook met smart tot ze weer terug zijn, dan kan ik m'n batterijen meteen meebestellen zodat ik eindelijk aan m'n quad kan beginnen :D
Oké bedankt. Ik ga er eens naar kijken al zie ik zelf vooralsnog niet zo'n issue met de lader van Ali gezien de reviews.

Ik ben bekend met zo'n beetje alle grote Chinese webshops en heb met geen enkele tot op heden ooit problemen gehad, ook niet met AliExpress. Ik kijk altijd eerst goed naar de reviews en aantal orders van een product. Daarom staat de diy kit welke ik op Ali goedkoper ben tegen gekomen wel in de winkelwagen bij Banggood, omdat er geen reviews en maar 3 orders zijn bij Ali.
Ik heb nu bewust zoveel bij Ali in de winkelwagen omdat het daar juist goedkoper is dan Banggood. Wat ik opzich ook wel prettig vind is dat alles dan apart verstuurd wordt ivm inklaringskosten.

Ik begrijp trouwens ook dat die Accucel gebaseerd is op die Skyrc alleen heeft de laaste minder vermogen.

Ik kom met deze setup trouwens rond de 307 euro uit en mijn budget was zo rond de 300. Ik zal me nog verdiepen in betere lipo's dus zal m'n budget iets opschroeven richting de 350 dus als iemand mij kan wijzen op een betere setup rond de 350 euro hoor ik het graag. Ik heb zelf natuurlijk nog geen ervaring vandaar mijn vraag om wat advies hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Radiance op 11-05-2016 11:14 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Ik liep/loop tegen hetzelfde aan: met goed zoeken (en reviews lezen) is Aliexpress veelal wat goedkoper dan banggood. Desalniettemin loont het om gewoon overal rond te shoppen en te zoeken.

Zelf twijfel ik ook nog over de lader: accucel-6 80W (hobbyking), of de imax b6 mini (aliexpress). Beiden kunnen helaas niet gecalibreerd worden, noch voorzien worden van de Cheali firmware omdat ze met een oudere MPU werken.

Heb tot nu toe bij aliexpress dit gehaald:
Carbon ZMR250 kit (en ja, het is een echte NAZE32 10DOF, aldus cleanflight, echte DYS1806 motoren, de ESCs zijn BL20a, dus met blheli bootloader. HELLO 1-wire firmware updates via de naze \o/)

Oh, en het is echt carbon, heb weerstand kunnen meten tussen de lagen \o/. Enige wat ontbreekt is een BEC/5V ding. Zit niet op de PDB. Dus dat moet nog geshopt worden. En een batterij aansluiting. De kabels zijn er wel, maar geen stekker. Maar die is ondertussen ook binnen. XT60's via aliexpress :D

XT60 male-female connectors

OSD:
Micro MinimOSD unsoldered

Ik heb m'n spreadsheet nog niet helemaal bijgewerkt, het is weer een verzamelpotje van van alles geworden, had 'm al eens eerder in dit topic gelinkt. Misschien kan je hier wat mee :D

fpv racer zmr250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Falastine schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:34:
[...]

Banggood is vaak een veel goedkopere en beter optie als aliexpress.
Nou nee. Banggood is juist vaak duurder (kan zo een hoop voorbeelden noemen van mijn laatste bestellingen) en geeft standaard geen gratis trackingnummer. Daarnaast heeft AliExpress een onafhankelijke methode voor disputes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cavey schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:21:
Ik liep/loop tegen hetzelfde aan: met goed zoeken (en reviews lezen) is Aliexpress veelal wat goedkoper dan banggood. Desalniettemin loont het om gewoon overal rond te shoppen en te zoeken.

Zelf twijfel ik ook nog over de lader: accucel-6 80W (hobbyking), of de imax b6 mini (aliexpress). Beiden kunnen helaas niet gecalibreerd worden, noch voorzien worden van de Cheali firmware omdat ze met een oudere MPU werken.

Heb tot nu toe bij aliexpress dit gehaald:
Carbon ZMR250 kit (en ja, het is een echte NAZE32 10DOF, aldus cleanflight, echte DYS1806 motoren, de ESCs zijn BL20a, dus met blheli bootloader. HELLO 1-wire firmware updates via de naze \o/)

Oh, en het is echt carbon, heb weerstand kunnen meten tussen de lagen \o/. Enige wat ontbreekt is een BEC/5V ding. Zit niet op de PDB. Dus dat moet nog geshopt worden. En een batterij aansluiting. De kabels zijn er wel, maar geen stekker. Maar die is ondertussen ook binnen. XT60's via aliexpress :D

XT60 male-female connectors

OSD:
Micro MinimOSD unsoldered

Ik heb m'n spreadsheet nog niet helemaal bijgewerkt, het is weer een verzamelpotje van van alles geworden, had 'm al eens eerder in dit topic gelinkt. Misschien kan je hier wat mee :D

fpv racer zmr250
Dat ziet er zeer interessant uit, ik ga me hier later eens goed in verdiepen want de termen die je aanhaalt in de review op Ali (ga er vanuit dat jij degene bent met de NL vlag) zeggen mij nog niet heel veel, dat over die 5 volt aansluiting zeg maar.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Hehe ja dat ben ik.

Waar het op neerkomt: als je deze kit gebruikt, heb je geen 5V aansluiting voor je Flight Controller ( de Naze32) en je receiver. Deze moet als losse module erbij gehaald worden, bijvoorbeeld: 5V DC-DC step-down converter.

Of een alternatief PDB die wel een 5V en eventueel een 12V BEC heeft: Matek Micro-PDB wiht 5v-12v bec.

Voor de rest is het een vrij complete set.

Dit is wel een goede site geweest voor me: Oscar Liang, en diverse youtube kanalen voor multirotor builds en reviews:

UAV Futures
Painless 360
RCModelReviews

Deze build videos:
ZMR250 Miniquad build CC3D
Updated: How to build a a Mini Quadcopter for FPV racing By Mini Quad Bros
Low-cost racing mini-quadcopter build
How to build a Lumenier QAV 250
How to Setup a QAV250

De build van de miniquad bros is echt heeeeeeeeel erg clean en wordt m'n grote voorbeeld :D gecombineerd met de mooie wiremeshes die gebruikt worden in de QAV250 builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt, dat is handig naslagwerk om me verder te verdiepen in quads. uav-review.com is dat de site die bij dat YouTube kanaal hoort btw? Daar heb ik al veel informatie vandaan over de Eachine. Zij spreken daar ook over een leuke instapper die makkelijk te upgraden is als je in een later stadium wat meer power zou willen bijvoorbeeld.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Eh, dat zou kunnen. Ik zit ook veel te kijken van FliteTest, RCAddicts (of iets dergelijks) en nog wat meer van die kanalen. Heb nog niet echt gekeken op websites.

Heb wel deze helemaal doorgelezen voor een build:

http://learnrobotix.com/u...pv-racing-quadcopter.html

Maar verder is het voornamenlijk youtube in m'n zoekresultaten, of rcgroups.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Gisteren maar even de trein wezen filmen. Leek me wel mooi in de schemering. Beelden zijn best fraai te noemen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VWspw9YTWJc]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Falastine schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:04:
Gisteren maar even de trein wezen filmen. Leek me wel mooi in de schemering. Beelden zijn best fraai te noemen.

[video]
bron:
https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier

Mag ik als particulier vliegen met een drone?
U mag als particulier vliegen met een drone, als u zich aan de regels houdt. U moet uw drone bijvoorbeeld altijd kunnen zien. Ook mag u niet binnen de bebouwde kom vliegen.

Waar mag ik wel en niet vliegen?

In verband met de veiligheid, mag u uw drone niet overal laten vliegen.

U moet op veilige afstand van mensen, spoorlijnen, wegen, gebouwen en andere bouwwerken vliegen. Advies is: houd minimaal 50 meter afstand.

(knip)

edit: niet omdat ik jou nou zo graag terecht wil wijzen, maar om ook anderen er op te wijzen dat dit dus niet mag.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 11-05-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Dat is een advies toch? Ik vloog niet boven de spoorlijn, park was leeg waren geen mensen verder. En ik vlieg al enkele jaren ben geen beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Falastine schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:13:
Dat is een advies toch? Ik vloog niet boven de spoorlijn, park was leeg waren geen mensen verder. En ik vlieg al enkele jaren ben geen beginner.
Het is voor mensen die dit filmpje zien niet in te schatten hoe veel ervaring je hebt, en hoe goed je je drone onder de knie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Falastine schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:13:
Inderdaad advies:
U moet op veilige afstand van mensen, spoorlijnen, wegen, gebouwen en andere bouwwerken vliegen. Advies is: houd minimaal 50 meter afstand.

Als is "veilige afstand" op meerdere manieren te interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Door mensen die zich niet aan dit advies houden, zitten we wel mooi met allerlei (al dan niet spook) meldingen over bijna aanvaringen met vliegtuigen en binnenkort ernstig verscherpte regelgeving.

Levert wel mooie beelden op, maar netjes is anders. Heeft Etten-Leur trouwens geen last van een nofly zone?

Hmm, toch niet, dacht even dat Seppe ofzo wel iets van een CTR zou hebben.

Hier een mooie kaart:
http://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:01:
[...]
Oké bedankt. Ik ga er eens naar kijken al zie ik zelf vooralsnog niet zo'n issue met de lader van Ali gezien de reviews.

Ik ben bekend met zo'n beetje alle grote Chinese webshops en heb met geen enkele tot op heden ooit problemen gehad, ook niet met AliExpress. Ik kijk altijd eerst goed naar de reviews en aantal orders van een product. Daarom staat de diy kit welke ik op Ali goedkoper ben tegen gekomen wel in de winkelwagen bij Banggood, omdat er geen reviews en maar 3 orders zijn bij Ali.
Ik heb nu bewust zoveel bij Ali in de winkelwagen omdat het daar juist goedkoper is dan Banggood. Wat ik opzich ook wel prettig vind is dat alles dan apart verstuurd wordt ivm inklaringskosten.

Ik begrijp trouwens ook dat die Accucel gebaseerd is op die Skyrc alleen heeft de laaste minder vermogen.

Ik kom met deze setup trouwens rond de 307 euro uit en mijn budget was zo rond de 300. Ik zal me nog verdiepen in betere lipo's dus zal m'n budget iets opschroeven richting de 350 dus als iemand mij kan wijzen op een betere setup rond de 350 euro hoor ik het graag. Ik heb zelf natuurlijk nog geen ervaring vandaar mijn vraag om wat advies hier.
Je hebt gewoon een aantal basis dingen nodig die je sowieso moet kopen. De rest van het budget kan je opmaken aan de quad.Ik zou het volgende kopen:

Turnigy TGY-i6 45 EUR. Na een tijdje ga je toch voor die Taranis. Maar dit is een prima instap model. Ik zou niet voor een tussenweg gaan. Deze verkoop je gewoon als je overstapt.
Accucel-6 80W 30 EUR gaat tot 10A dus voldoende power. Moet je zelf nog een oude PSU regelen.
Lipo's 30 EUR Afhankelijk van wat je wilt. 3S, 4S etc. Ik zou 2x 4S Turnigy Nanotech 1300 lipo's nemen. Dit moet voor het begin voldoende zijn.

Dus, dan zit je voor die randzaken al aan 105 Euro. Dan heb je nog 245 euro over. Ik weet niet of je wilt FPVén maar daar ga ik wel van uit. Dus heb je ook een bril nodig:

Bril 60 EUR: http://www.banggood.com/E...mAh-Battery-p-960761.html

185 voor je drone:

FVT Littlebee 20a Pro: 60 EUR
DYS SE2205 x4 65 EUR
F3 FC 20 EUR
Matek 5-1 PDB (low voltage, buzzer leds) 8 EUR
Frame naar keus 30 EUR

Dan kom je uit op ong 180 EUR. Je moet Dan nog een VTX/Camera hebben en props. Dus wellicht, is het dan verstandig om eerst alleen LOS te vliegen (heb je die bril ook niet nodig = 60 EUR voor props en lipo's) maar met zo'n combo heb je in mijn ogen wel veel meer waar voor je geld dan wanneer je voor die standaard zooi kiest.

Mijn creatie is trouwens ook (bijna) af mis alleen nog de Sbus receiver die ik hiervoor gekocht heb. Dus gebruik nu een D4R-II:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aHOEVb3.jpg

Martian II frame
FVT Littlebee 20A Pro (Multishot)
F3 FC
Emax 2205 2300kv
HS1177
TBS Unify Pro

Mijn goedkope quad (zmr met alleen maar goedkoop chinees spul) is echt veel minder dan dit ding. Er zit zoveel power in die motoren en een goede camera (HS1177) helpt ook enorm tijdens het vliegen.

Lipo's worden wel heel erg warm trouwens. Dus hoop dat die Turnigy Graphene batterijen snel binnen komen :)

[ Voor 8% gewijzigd door lasharor op 11-05-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makes sense, vaak als beginner kies je voor de simpelste oplossing welke vaak niet de beste is. Dank voor je advies dit geeft me wel weer een andere kijk op de zaken.

De bril wilde ik sowieso nu nog niet mee bestellen omdat ik dus inderdaad eerst goed LoS wil kunnen vliegen voor dat ik FPV wil proberen. Ik heb de Hubsan nu aardig onder controle in expert modus maar dat is niks vergeleken met zo'n setup natuurlijk.

En ik ben over 2 maanden jarig, misschien de familie maar eens subtiele hints gaan geven voor een Taranis tegen die tijd als alles bevalt :P

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:43:
Makes sense, vaak als beginner kies je voor de simpelste oplossing welke vaak niet de beste is. Dank voor je advies dit geeft me wel weer een andere kijk op de zaken.

De bril wilde ik sowieso nu nog niet mee bestellen omdat ik dus inderdaad eerst goed LoS wil kunnen vliegen voor dat ik FPV wil proberen. Ik heb de Hubsan nu aardig onder controle in expert modus maar dat is niks vergeleken met zo'n setup natuurlijk.

En ik ben over 2 maanden jarig, misschien de familie maar eens subtiele hints gaan geven voor een Taranis tegen die tijd als alles bevalt :P
Als je niet wilt FPV'en zou ik die bril achterwegen laten. Dan kan je idd gewoon lipo's en props kopen voor het geld. Alle andere spullen passen perfect in je budget en zijn op dit moment het beste wat er te krijgen is. Je hebt voldoende budget om iets moois te maken.

Ik denk dat de meest mensen zich teveel focussen op randzaken. Gewoon investeren in een goede quad. Beginnen met een goedkope Tx en kwalitatief goede laad spullen/lipo's. Je hebt nu écht niet 5 lipo's nodig. Zo lang houd je dat ding waarschijnlijk niet eens in de lucht. Het is veel beter dat je dan wel kwaliteit gekocht hebt zodat je weet dat je niet een motor of esc moet vervangen.

De pret is snel voorbij als je bij je eerste bocht een boom raakt en gelijk een halve arm verliest. Dan kan je alsnog 10 lipo's hebben maar vliegen kan je dan niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha dat is zeker waar. Nu begreep ik wel dat 4s meer power heeft door de grotere capaciteit vandaar dat ik eigenlijk bij voorbaat 3s wilde of toch maar gewoon in het diepe springen en direct voor 4s gaan.

Ik vraag mij trouwens ook af hoe het nou zit met de motoren, CW en CCW. Ik had ergens gelezen dat het niet uit maakt welke draai richting je koopt want dit is op te lossen door 2 draden naar de ESC om te draaien. Klopt dit? Want waarom worden er dan verschillende draai richtingen gemaakt?

Ziet er mooi uit trouwens, jouw build. Heeft dat nog voor/nadelen btw, 3 wieken op een propeller. Ik zie meestal 2 wieken propellers voorbij komen. Daar heb ik me eigenlijk nog helemaal niet mee bezig gehouden alleen met de grote van de propellers.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:16:
Haha dat is zeker waar. Nu begreep ik wel dat 4s meer power heeft door de grotere capaciteit vandaar dat ik eigenlijk bij voorbaat 3s wilde of toch maar gewoon in het diepe springen en direct voor 4s gaan.

Ik vraag mij trouwens ook af hoe het nou zit met de motoren, CW en CCW. Ik had ergens gelezen dat het niet uit maakt welke draai richting je koopt want dit is op te lossen door 2 draden naar de ESC om te draaien. Klopt dit? Want waarom worden er dan verschillende draai richtingen gemaakt?

Ziet er mooi uit trouwens, jouw build. Heeft dat nog voor/nadelen btw, 3 wieken op een propeller. Ik zie meestal 2 wieken propellers voorbij komen. Daar heb ik me eigenlijk nog helemaal niet mee bezig gehouden alleen met de grote van de propellers.
4S geeft inderdaad meer power. Veelal is dit alleen maar goed omdat je dan meer "over" hebt. Bij 4S kan je altijd nog wel over een obstacel heen (tenminste zo voelt het) maar bij 3S is het soms door het gebrek aan power niet echt genoeg. Je moet er wel voor zorgen dat je de juiste spullen hebt voor 4S. Imo is 3S wel makkelijker om mee te beginnen. Het gaat immers iets langzamer.

Motoren moet je gewoon allemaal in 1 richting kopen. Ik heb geloof ik al mijn Emax motoren in CCW richting gekocht omdat je dan een normale schroefdraad hebt. Dan kan je gewoon locknuts gebruiken om je props vast te maken. CW/CCW gebruik je "normaal" met speciale dopjes. Die draaien zich dan vast omdat de motor de andere kant opdraait dan het schroefdaad waardoor je ze in feite vastdraait. Ik vind het echter irritant tijdens het erin en eruit halen van de props.

Meer oppervlakte is meer thrust. Grotere props werken beter op langzamere motors. 2300kv is volgens mij het efficients op 5". Dus dan moet je of 3 blade props nemen of bullnose om maximale kracht eruit te halen. Bullnose is minder efficient dan de meeste 3 blade props. Dus dan is de keuze snel gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

cavey schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:45:
Door mensen die zich niet aan dit advies houden, zitten we wel mooi met allerlei (al dan niet spook) meldingen over bijna aanvaringen met vliegtuigen en binnenkort ernstig verscherpte regelgeving.

Levert wel mooie beelden op, maar netjes is anders. Heeft Etten-Leur trouwens geen last van een nofly zone?

Hmm, toch niet, dacht even dat Seppe ofzo wel iets van een CTR zou hebben.

Hier een mooie kaart:
http://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/
Mijn drone stijgt niet op in een No fly zone. Zouden alle drones moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:16:
Als je eerst gaat oefenen op een sim dan kan je wel direct naar 4S, ik ben ook op 3S begonnen maar na ˜3 vluchten ben ik al overgestapt op 4S en dan is het gewoon zonde als je 3S hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ook met 4S begonnen. Furious320 tam ding.
Wil voor de next ARF ook de Devo 10 gebruiken.
Maar failsave problem.

Toen maar de knoop doorgehakt en taranis met X8R en XSR
Nu ook bezig met zelf bouw met kale race frame.

Ook FPV gear voor parkour 6 flaggen en 3 gates 100 dots 5 pionnen.
Dus FPV oefenen rond vlag.
Met Furious 320 film ik andere racers.
Anakin FPV racer.
Maar vind hem fragiel.
Dus wil crash bestendige voor wild te gaan.
F210 van mijn broer heeft zich wel bewezen en ook de Kriegerpus van vriend van zusje.

Ik zoek winkel die wat meer produkten heeft voor DiY tube frame te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke ik ben weer even gaan puzzelen en heb nu het volgende in mijn winkelmandje:

ZMR250 Koolstofvezel Quadcopter Frame Kit
Pro SP Racing F3 Vlucht Controller Acro 6
Flysky FS-T6 (zelfde als de Turnigy maar wel in stock :P Toch?!)
Lipo Battery Parallel Charging-Board
Turnigy Accucel 6
HobbyKing 1500mah Life Transmitter pack
Zippy Compact 1800mah 4s 40c (beste wat ik kon vinden in stock?
PSU voor de lader, werkt dit?
4x Favourite FTV LittleBee 20A ESC
4x DYS SE2205 2300KV 3-5S Racing Edition
Upgrade NAZE32 SP Racing F3 Flight Control Acro 6
Matek LED Power HUB 5 in 1 V3
Naze32 FC SBUS Inverter (is deze nog nodig met deze FC?)Nee dus, build in FC
Wire Mesh 6mm 1m 2 kleuren
Thread locker
Heat Shrink 328 stuks

Totaal: 322,85 euro
- 2,67 Invertkabel = 320,18 euro

Het enigste wat er nu nog ontbreekt zijn de propellers en ik begrijp nu dus dat 3 blade props nu beter zijn dan 2 blade's. Dit maak ik ook op uit de tabel van Oscar Liang
Nu ben ik zo aan het rondkijken voor 3 blades maar die zijn wel een stukje duurder dan die KingKong props.
Nu zie ik in die tabel dat het verschil in vermogen niet zo heel gek veel scheelt, althans zo lijkt het. Verschik is 49 Max.Thrust/g, geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Ook kan ik me voorstellen dat reserve schroefjes, moertjes etc. ook wel handig zijn en deze zouden 2.5m en 3m moeten zijn maar is er toevallig ergens een leuk setje te vinden?
Omdat er nu geen camera met receiver in zit lijkt dit me ook wel wat, een receiver die rechtstreeks in een GoPro geplugged kan worden. De reviews die ik las en zag op Youtube waren wel positief maar heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Zou voor mij best of both worlds zijn want heb al een Hero3+, goede FPV camera en filmpjes maken vanaf de GoPro zelf.

Dit alles is nu in stock behalve de lader :P Ik heb hem gewoon op backorder staan en het zou doorgaans 7 tot 30 dagen dure, dit is op zich niet zo'n probleem gezien de rest toch ook uit China over zal moeten komen.

Edit:
Prijs aangepast, FC zat dubbel in m'n mandje
noobgrinder schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:54:
[...]

Als je eerst gaat oefenen op een sim dan kan je wel direct naar 4S, ik ben ook op 3S begonnen maar na ˜3 vluchten ben ik al overgestapt op 4S en dan is het gewoon zonde als je 3S hebt gekocht.
Daar had ik ook al naar zitten kijken, een sim. Ik ga er zeker een aantal proberen al lijkt dat niet te kunnen met deze transmitter tenzij je een speciale USB kabel koopt welke niet in stock is. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Radiance op 11-05-2016 20:56 ]

Youtube

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.