Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

• Die ZMR lijkt mij te goedkoop om van echt carbon te zijn. Carbon gaat veel minder snel kapot. Al dat andere spul is veel minder sterk.
  • FS-T6 is ouder en heeft geen Telemetry. Maar, hier ben ik ook mee begonnen en werkt uitstekend.
  • Zo'n Transmitter pack heb je niet nodig. Er gaan gewoon batterijen in je T6.
  • Lipo's moeten kwaliteit zijn. Minimaal 60C. Haal Nano-Tech, Graphene of iets in die richting. Die groene Multistars zijn ook prima.
  • Die PSU zou het moeten doen. Maar waarschijnlijk haal je die 10A niet. In veel gevallen is 7~8A al voldoende ;)
  • Motoren, ESC's en PDB zijn prima!
Je kan trouwens ook gewoon met KingKong props beginnen. Maakt allemaal niet zo veel uit. Die Triblades zijn iets duurder dan standaard props dus het is zonde als je na elke vlucht 3 euro moet weggooien :').

[ Voor 3% gewijzigd door lasharor op 11-05-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke deze dan: Turnigy nano tech 1800mah 4S 65C~130C

Klopt het dat de C rate hoger moet zijn naarmate de capaciteit toeneemt? Dat maak ik een klein beetje uit je post op namelijk :)

Wat is trouwens de meer waarde van telementry behalve het zien van het voltage van de lipo en een gimmick?
Is er anders een ander vergelijkbaar model in deze prijsklasse met telementry? Ik kwam een FSi6 tegen maar deze is toch weer 13 euro duurder.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:36

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Een gopro als fpv camera zou ik niet doen omdat het voor extra latency zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:42:
Oke deze dan: Turnigy nano tech 1800mah 4S 65C~130C

Klopt het dat de C rate hoger moet zijn naarmate de capaciteit toeneemt? Dat maak ik een klein beetje uit je post op namelijk :)

Wat is trouwens de meer waarde van telementry behalve het zien van het voltage van de lipo en een gimmick?
Is er anders een ander vergelijkbaar model in deze prijsklasse met telementry? Ik kwam een FSi6 tegen maar deze is toch weer 13 euro duurder.
C Rating en capaciteit staan op zich los van elkaar. Capaciteit * C rating = Amps (geloof ik). Dus het een heeft wel invloed op het ander. Alles tussen 1300 en 1800 én een C rating van 60+ is in mijn ogen prima. Andere zullen wellicht een lagere C rating ook prima vinden maar ik vind het een merkbaar verschil.

Tja, je hebt geen telemetry nodig. Ik gebruik eigenlijk alleen maar het voltage om een waarschuwing te krijgen dat ik moet landen én een indicatie heb van de signaalsterkte. In het PDB die nu in het lijstje staat zit een soortgelijke functie (voltage). Dus je hebt het allemaal niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:21:
Oké dat is jammer. Dan de GoPro maar alleen voor filmpjes gebruiken.
lasharor schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:55:
[...]

C Rating en capaciteit staan op zich los van elkaar. Capaciteit * C rating = Amps (geloof ik). Dus het een heeft wel invloed op het ander. Alles tussen 1300 en 1800 én een C rating van 60+ is in mijn ogen prima. Andere zullen wellicht een lagere C rating ook prima vinden maar ik vind het een merkbaar verschil.

Tja, je hebt geen telemetry nodig. Ik gebruik eigenlijk alleen maar het voltage om een waarschuwing te krijgen dat ik moet landen én een indicatie heb van de signaalsterkte. In het PDB die nu in het lijstje staat zit een soortgelijke functie (voltage). Dus je hebt het allemaal niet echt nodig.
Oké ik dacht de 1300mah nano tech alleen maar 45c gezien te hebben vandaar mijn vraag.

Dat van die warning in de PDB had ik gezien inderdaad vandaar dat ik die low voltage module geschrapt heb. Hoewel het natuurlijk wel strakker is om het daadwerkelijke voltage te zien op de transmitter vind ik het ook het wachten of de meerprijs niet waard. Die At9 kon trillen bij low voltage en dat leek me dan wel weer handig.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
Radiance schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:26:
[...]

Oké dat is jammer. Dan de GoPro maar alleen voor filmpjes gebruiken.
[...]

Oké ik dacht de 1300mah nano tech alleen maar 45c gezien te hebben vandaar mijn vraag.

Dat van die warning in de PDB had ik gezien inderdaad vandaar dat ik die low voltage module geschrapt heb. Hoewel het natuurlijk wel strakker is om het daadwerkelijke voltage te zien op de transmitter vind ik het ook het wachten of de meerprijs niet waard. Die At9 kon trillen bij low voltage en dat leek me dan wel weer handig.
ze zijn er wel in 60C, maar niet in stock.

De 45C versie kan constant 45C x 1300mAh = 58500 mAh leveren, maar liefst heb 20% tot 30% boven wat je verwacht te gebruiken als veiligheidsmarge. De burst rating vind ik niet echt iets waar je mee moet gaan rekenen als je wil gaan racen met je quad.

http://multicopter.forestblue.nl/lipo_need_calculator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:21:
Ik heb me hier nog iets meer in verdiept en buiten de lag om is de GoPro ook niet geschikt voor het snel wisselen van licht inval. Het enigste leuke aan zo'n optie zou eventueel zijn om even snel te kunnen kijken wat de GoPro filmt.
guapper schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:04:
[...]

ze zijn er wel in 60C, maar niet in stock.

De 45C versie kan constant 45C x 1300mAh = 58500 mAh leveren, maar liefst heb 20% tot 30% boven wat je verwacht te gebruiken als veiligheidsmarge. De burst rating vind ik niet echt iets waar je mee moet gaan rekenen als je wil gaan racen met je quad.

http://multicopter.forestblue.nl/lipo_need_calculator.html
Oke helder, dank voor de link en je uitleg.

Ik heb het volgende nog in mijn winkelwagentje erbij gegooit:
1m WS2812 LED Strip
Jumper kabels

LED verlichting lijkt me niet alleen mooi maar ook erg handig voor de oriëntatie :)

Ik kom nu totaal op 346,19 uit en met de verzendkosten van Hobbyking kom ik totaal op 351,72 uit.

Ik denk dat ik vanavond maar eens op de order knop ga drukken :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Ik zou niet voor de Flysky FS-T6 gaan maar voor de i6 met ia6b receiver. Dit omdat je dan twee antennes hebt en meer bereik. Als je voor een instap TX/RX gaat. Bij banggood moet die wel in stock zijn. En laatst was er nog een mooie korting op ook zodat je die voor rond de €45 moet kunnen shoppen. Free shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangepast alleen kan ik niet zo zeer het verschil vinden tussen de IA6 en IA6B.

Ik zie de IA6 namelijk op AliExpress een stuk goedkoper dan de B variant.
Beiden ondersteunen geen telemetry zonder een mod voor zover ik zie.

Edit:
De B variant lijkt telemetry geschikt te zijn met een adapter. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 17% gewijzigd door Radiance op 12-05-2016 10:52 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
IA6B ondersteund PPM en SBUS, de IA6 niet.

Volgens mij kun je de IA6B flashen met andere firmware om 10 kanalen te krijgen (weet ik niet 100% zeker).

Ik heb zelf een IA6 (welke overigens prima werkt), maar ik had achteraf beter de IA6B kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Radiance
Leuk om te zien dat je ook bezig bent met je zoektocht :)
Ik heb naast dit topic ook veel op het blog van Oscar Liang gelezen en veel Youtube fimpjes zitten kijken.

Ik heb nu een QAV210 clone (Lisam) op aanraden van @lasharor en geen moment spijt van. Ook ik vlieg nu nog LOS, maar ben al aan het sparen voor een leuk FPV set.
De FS-T6 inmiddels wel vervangen voor de FS-i6 met IA6 ontvanger. Voor LOS vliegen is deze ontvanger meer dan voldoende (~500 meter bereik). Overigens is deze TX/Rx combo goed te modden (bijv. 10 kanaals Tx en V-batt via de Rx).

Zelf heb ik er 2 x Zippy Compact 3S 1500 LiPo's bij, welke i.c.m. 5045 bullnose props het ongeveer 6 minuten uithouden, met 5030 props red ik de 8 min.

Uiteindelijk was ik voor het hele set net geen € 200 kwijt, en dat vind ik nog steeds erg netjes voor de fun die ik er mee heb.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:46:
Aangepast alleen kan ik niet zo zeer het verschil vinden tussen de IA6 en IA6B.

Ik zie de IA6 namelijk op AliExpress een stuk goedkoper dan de B variant.
Beiden ondersteunen geen telemetry zonder een mod voor zover ik zie.

Edit:
De B variant lijkt telemetry geschikt te zijn met een adapter. Correct me if I'm wrong.
De rssi gaat alleen terug naar je transmitter (voltage ook, maar is nutteloos omdat hij de 5V teruggeeft, maar daar is ook een mod voor) maar dit zie je toch niet als fpv vliegt.
De iA6B is ook full range in tegenstelling tot de iA6. Je kan beter een paar euro meer uitgeven en de iA6B nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door noobgrinder op 12-05-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jodel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:15:
IA6B ondersteund PPM en SBUS, de IA6 niet.

Volgens mij kun je de IA6B flashen met andere firmware om 10 kanalen te krijgen (weet ik niet 100% zeker).

Ik heb zelf een IA6 (welke overigens prima werkt), maar ik had achteraf beter de IA6B kunnen nemen.
Oké ik dacht niks gelezen te hebben over SBUS, wel over PPM inderdaad maar was me niet opgevallen dat de normale variant dit niet heeft.
Hashtag schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:25:
@Radiance
Leuk om te zien dat je ook bezig bent met je zoektocht :)
Ik heb naast dit topic ook veel op het blog van Oscar Liang gelezen en veel Youtube fimpjes zitten kijken.

Ik heb nu een QAV210 clone (Lisam) op aanraden van @lasharor en geen moment spijt van. Ook ik vlieg nu nog LOS, maar ben al aan het sparen voor een leuk FPV set.
De FS-T6 inmiddels wel vervangen voor de FS-i6 met IA6 ontvanger. Voor LOS vliegen is deze ontvanger meer dan voldoende (~500 meter bereik). Overigens is deze TX/Rx combo goed te modden (bijv. 10 kanaals Tx en V-batt via de Rx).

Zelf heb ik er 2 x Zippy Compact 3S 1500 LiPo's bij, welke i.c.m. 5045 bullnose props het ongeveer 6 minuten uithouden, met 5030 props red ik de 8 min.

Uiteindelijk was ik voor het hele set net geen € 200 kwijt, en dat vind ik nog steeds erg netjes voor de fun die ik er mee heb.
Heb je misschien een lijstje met wat je allemaal aangeschaft hebt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Die blog van Oscar Liang is inderdaad zeker een aanrader. Heb dat lijstje met 250 gear die Cavey gisteren linkte inmiddels aardig goed doorgelezen en ook de tutorial van zijn blog omtrent de LED strips doorgenomen. Heldere en nuttige info daar!
noobgrinder schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:54:
[...]

De rssi gaat alleen terug naar je transmitter (voltage ook, maar is nutteloos omdat hij de 5V teruggeeft, maar daar is ook een mod voor) maar dit zie je toch niet als fpv vliegt.
De iA6B is ook full range in tegenstelling tot de iA6. Je kan beter een paar euro meer uitgeven en de iA6B nemen.
Die termen zeggen mij nu nog vrij weinig, weet wel grofweg wel wat rssi inhoud maar zou nu niet zo 1 2 3 weten hoe dit te vertalen behalve dat het een beter signaal zou moeten opleveren.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:34:
Oké ik dacht niks gelezen te hebben over SBUS, wel over PPM inderdaad maar was me niet opgevallen dat de normale variant dit niet heeft.
Het heet iBUS bij de ia6B
Die termen zeggen mij nu nog vrij weinig, weet wel grofweg wel wat rssi inhoud maar zou nu niet zo 1 2 3 weten hoe dit te vertalen behalve dat het een beter signaal zou moeten opleveren.
rssi geeft de signaalsterkte aan, hoe meer interferentie hoe lager je rssi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
PPM is sowieso heel erg handig. Scheelt je een bos met kabels van je receiver naar je flightcontroller :D. Hoe het werkt met iBUS en de telemetry ben ik nog niet helemaal over uit bij bijv. een Naze32. Wil het wel gaan gebruiken/in gaan stellen.

Was wat gehannes met de seriele poorten die beschikbaar zijn op de Naze32. Maar het wordt in ieder geval wel ondersteund.

Zie bijv: Support FlySky i-Bus telemetry

En de 8ch/10ch firmware hack (aangezien de hardware in de FS-I6 hetzelfde is als de FS-I10, alleen andere firmware): benb0jangles flysky i6 mod.
8 kanalen kunnen over PPM gestuurd worden, als je voor 10 kanalen gaat moet het over de iBUS heen.

Of je het echt nuttig kan gebruiken, geen idee :) Wellicht als je wat LED's op afstand wil besturen. Of niet genoeg hebt aan buzzer aan/uit en rate-mode settings. Advanced configuraties. Ik ga voorlopig beginnen met de default 6 kanaals firmware. Dat is wel genoeg vooralsnog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was ik ook van plan ja. Die LEDs zijn meer voor de oriëntatie. Niet heel boeiend om in een vlucht van kleur te veranderen o.d. Imo.

Ik heb wel rond gekeken over Sbus op de naze en vanaf rev 6 is er geen inverter meer nodig, die zit ingebakken. Welke pin precies weet ik niet meer maar zou moeten kunnen.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Bij flysky gaat het over iBUS. Let daar even op ;) SBUS is van Futaba dacht ik. Wordt ook door FrSky gebruikt inderdaad voor telemetry voorzover ik me daarover heb ingelezen, en dan heb je zo'n inverter nodig voor het signaal.

Dus verwar de twee bussen niet met elkaar!! Kan je je misschien lelijk aan branden. Naze32 heeft een telemetry poort, waar SBUS data overheen kan, maar voor een flysky ding moet je gebruik maken van UART1 of UART2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik begrijp is het met de FC die ik op het oog heb, een gemodde Naze32 Rev6 niet nodig om een inverter kabel aan te schaffen. Misschien dat ik je verkeerd begrijp maar ik dacht dus dat de signaaldraad op pin 4 moet. (links in onderstaand schema)
Afbeeldingslocatie: http://www.dronetrest.com/uploads/db5290/original/2X/1/1edf096963d86a8a8c65d39db923382bd9b08f74.jpg

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Waarom nu opeenseen Naze variant? In je vorigw lijst staat nog een F3 bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch een upgraded naze32 of begrijp ik dat verkeerd?

Er is in ieder geval geen inverter kabel voor dat bordje nodig volgens de specs.

[ Voor 42% gewijzigd door Radiance op 12-05-2016 18:04 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:02:
Dat is toch een upgraded naze32 of begrijp ik dat verkeerd?

Er is in ieder geval geen inverter kabel voor dat bordje nodig volgens de specs.
Banggood is soms wat fantasierijk met de namen. Stiekem is dat een SP Racing F3 kloon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

cavey schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:18:
Bij flysky gaat het over iBUS. Let daar even op ;) SBUS is van Futaba dacht ik. Wordt ook door FrSky gebruikt inderdaad voor telemetry voorzover ik me daarover heb ingelezen, en dan heb je zo'n inverter nodig voor het signaal.

Dus verwar de twee bussen niet met elkaar!! Kan je je misschien lelijk aan branden. Naze32 heeft een telemetry poort, waar SBUS data overheen kan, maar voor een flysky ding moet je gebruik maken van UART1 of UART2!
S-bus is van Fatuba maar FrSky gebruikt het ook.
S-bus lowlag digital seriele aansturing
Tov CPPM seriele aansturing. Meer lag dus
Met als voordeel ook meer kanalen. PWM is de oer methode alles apart.

S-port van FrySky is een soort Can- bus o.a. voor telemetry. Je kan dus sensoren in chain linken. Alleen RSSI PWM niet.
Ik gebruik Taranis met XSR reciever die CPPM en S-bus support en S- port.
Maar de anakin is CC3D. Ondersteund ook Sbus.
Nadeel de XSR heeft geen PWM outs voor extra dingen aan te sturen.
Heb een S-port Lipo check alarm van frysky met display erop.
Helaas kan googles op niet op mijn taranis kijken.
Maar heeft ook voice alarm. Moet dat nog instellen.

Voor Flip 260 heb ik naze Rev 6 afro. En X4R reciever. Maar nog niet gebouwed.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:40:
[...]

Banggood is soms wat fantasierijk met de namen. Stiekem is dat een SP Racing F3 kloon
Dat het geen origineel bordje was wist ik wel maar ik dacht dus dat ze een Naze32 aangepast hadden om de functies van de F3 na te maken.

Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Heb je misschien een lijstje met wat je allemaal aangeschaft hebt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Die blog van Oscar Liang is inderdaad zeker een aanrader. Heb dat lijstje met 250 gear die Cavey gisteren linkte inmiddels aardig goed doorgelezen en ook de tutorial van zijn blog omtrent de LED strips doorgenomen. Heldere en nuttige info daar!
Lijstje zoals u vraagt :)

- Lisam LS-210 Power Pack (met Emax 2300kv motors, 12A SimonK ESC's, Naze32 FC, setje props)
- FlySky FS-i6 Tx met iA6 Rx
- Low Voltage alarm
- Velcro battery strap
- Matek Mini-PDB
- Battery Plug
- Zippy Compact 3S 1500 LiPo

Ik zie dat dit nu totaal op net iets meer dan € 200 komt.
Hier zit geen lader bij, maar die kreeg ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er ook goed uit!
En battery straps, dat is een goede. Die heb ik ook direct aan m'n winkelmandje toegevoegd. :)

Ik kom net dit setje tegen op AliExpress:
4x DYS SE2205 2300KV + 4x FVT LittleBee 30A ESC

Zijn alleen nog geen reviews van al lijkt de verkoper betrouwbaar. Scheelt wel 22 euro en deze ESC zijn sterker zie ik. Die 20A versie heeft een burst rate van 25A voor 10 sec en de propellers 5045 geven 25A power vol gas. Nu zal je vast niet snel langer dan 10 sec vol gas geven maar een beetje speling kan geen kwaad toch?

[ Voor 75% gewijzigd door Radiance op 12-05-2016 20:33 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:30:
Dat ziet er ook goed uit!
En battery straps, dat is een goede. Die heb ik ook direct aan m'n winkelmandje toegevoegd. :)

Ik kom net dit setje tegen op AliExpress:
4x DYS SE2205 2300KV + 4x FVT LittleBee 30A ESC

Zijn alleen nog geen reviews van al lijkt de verkoper betrouwbaar. Scheelt wel 22 euro en deze ESC zijn sterker zie ik. Die 20A versie heeft een burst rate van 25A voor 10 sec en de propellers 5045 geven 25A power vol gas. Nu zal je vast niet snel langer dan 10 sec vol gas geven maar een beetje speling kan geen kwaad toch?
In de lucht ga je nooit dezelfde resultaten halen als die reviewers doen. Je kan prima met deze motoren en de gemiddelde 3 blade prop vliegen op 20a esc's.

Mijn littlebees 20a worden nog niet eens warm. Dus ik zou gewoon voor de 20a versie gaan. Ook zorgen dat je bij voorkeur allemaal motoren haalt die hetzelfde schroefdraad hebben zodat je standaard boutjes kan gebruiken. Vaak krijg je bij dit soort pakketjes 2x ccw en 2x cw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 22:19
Toch nog maar een drone gekocht,

XK X251 With Brushless Motor 3D 6G Mode RC Quadcopter RTF
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/08/52/1a601c60-998f-443e-8d65-f219d616be45.jpg
en de
New Version Upgraded Hubsan X4 V2 H107L 2.4G 4CH RC Quadcopter RTF(die kent iedereen wel gok ik)
om eerst wat te oefenen :)

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:30:
[...]

In de lucht ga je nooit dezelfde resultaten halen als die reviewers doen. Je kan prima met deze motoren en de gemiddelde 3 blade prop vliegen op 20a esc's.

Mijn littlebees 20a worden nog niet eens warm. Dus ik zou gewoon voor de 20a versie gaan. Ook zorgen dat je bij voorkeur allemaal motoren haalt die hetzelfde schroefdraad hebben zodat je standaard boutjes kan gebruiken. Vaak krijg je bij dit soort pakketjes 2x ccw en 2x cw.
Ik laat die Ali deal toch maar schieten en hou het gewoon op m'n Banggood bestelling.
Er staat bijvoorbeeld niet bij wat er in het setje zit en dat vind ik niks.

Ik zag wel dat het setje LittleBee's die jij had gelinkt zogenaamde Pro versies zijn welke dus 11 euro duurder zijn dan 4 losse 'normale' ESC's. Ik kan vrij weinig vinden over een Pro versie behalve dat het gebakken lucht is. Zou dit weer zo'n leuke naam zijn van Banggood, normale = clone en pro = origineel o.d.?
Reviews van de normale zijn goed in ieder geval.
Die 30A ESC's zijn trouwens ook totaal 20 gram zwaarder, zal je vast niet gek veel van merken maar een hoop kleine beetje wordt vanzelf veel natuurlijk.

Ik heb ze ook op Ali gevonden voor 28,20
rejer schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:31:
Toch nog maar een drone gekocht,

XK X251 With Brushless Motor 3D 6G Mode RC Quadcopter RTF
[afbeelding]
en de
New Version Upgraded Hubsan X4 V2 H107L 2.4G 4CH RC Quadcopter RTF(die kent iedereen wel gok ik)
om eerst wat te oefenen :)

Ik ben benieuwd.
Ik heb nu een X4 107D en die heeft mij dus aangestoken nu een stap verder te gaan _/-\o_

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 22:19
Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Ik heb nu een X4 107D en die heeft mij dus aangestoken nu een stap verder te gaan _/-\o_
Dan heb ik om te oefenen een goede gekozen dus :)

Omdat het me toch erg leuk lijkt heb ik direct ook maar een "moeilijkere" er bij gekocht. Want volgens mij duurt het tijden voordat het hier is van banggoods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Ik laat die Ali deal toch maar schieten en hou het gewoon op m'n Banggood bestelling.
Er staat bijvoorbeeld niet bij wat er in het setje zit en dat vind ik niks.

Ik zag wel dat het setje LittleBee's die jij had gelinkt zogenaamde Pro versies zijn welke dus 11 euro duurder zijn dan 4 losse 'normale' ESC's. Ik kan vrij weinig vinden over een Pro versie behalve dat het gebakken lucht is. Zou dit weer zo'n leuke naam zijn van Banggood, normale = clone en pro = origineel o.d.?
Reviews van de normale zijn goed in ieder geval.
Die 30A ESC's zijn trouwens ook totaal 20 gram zwaarder, zal je vast niet gek veel van merken maar een hoop kleine beetje wordt vanzelf veel natuurlijk.

Ik heb ze ook op Ali gevonden voor 28,20
[...]

Als het gebakken lucht zou zijn dan had ik het natuurlijk niet gelinkt :+. De Pro versie heeft een snellere processor waardoor deze sneller en beter op je input reageert. Ook is de communicatie tussen FC en ESC sneller (lagere looptimes). Er is wel een merkbaar verschil tussen de Pro en Non-Pro versie.

Maar, je kan zonder problemen ook voor die goedkopere variant gaan. De normale FVT 20A esc's voldoen ook hoor.

Edit: Met mijn Pro hoor je heel goed dat de motor anders reageert op elke beweging van je sticks. Bij de non-pro versie is dat minder het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door lasharor op 12-05-2016 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rejer schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Dan heb ik om te oefenen een goede gekozen dus :)

Omdat het me toch erg leuk lijkt heb ik direct ook maar een "moeilijkere" er bij gekocht. Want volgens mij duurt het tijden voordat het hier is van banggoods :)
Honden vinden hem schijnbaar ook leuk, hond van m'n buurman hapt hem net uit de lucht 8)7
lasharor schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Als het gebakken lucht zou zijn dan had ik het natuurlijk niet gelinkt :+. De Pro versie heeft een snellere processor waardoor deze sneller en beter op je input reageert. Ook is de communicatie tussen FC en ESC sneller (lagere looptimes). Er is wel een merkbaar verschil tussen de Pro en Non-Pro versie.

Maar, je kan zonder problemen ook voor die goedkopere variant gaan. De normale FVT 20A esc's voldoen ook hoor.

Edit: Met mijn Pro hoor je heel goed dat de motor anders reageert op elke beweging van je sticks. Bij de non-pro versie is dat minder het geval.
Hehe nee oke maar ik Google ook maar wat zonder echt ergens iets specifieks te kunnen vinden, vandaar dat ik het opperde. :)
Ik heb inmiddels wat meer gevonden en gelezen dus dat stukje kan doorgestreept worden :)

Maar heb ik het echt nodig? Scheelt toch 26 euro die ik dan zou kunnen investeren in reserve propellers en toch een beter frame.

[ Voor 4% gewijzigd door Radiance op 12-05-2016 22:34 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:31:
[...]

Honden vinden hem schijnbaar ook leuk, hond van m'n buurman hapt hem net uit de lucht 8)7

[...]

Hehe nee oke maar ik Google ook maar wat zonder echt ergens iets specifieks te kunnen vinden, vandaar dat ik het opperde. :)
Ik heb inmiddels wat meer gevonden en gelezen dus dat stukje kan doorgestreept worden :)

Maar heb ik het echt nodig? Scheelt toch 26 euro die ik dan zou kunnen investeren in reserve propellers en toch een beter frame.
Als budget een factor is zou ik kiezen voor die normale versie ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

lasharor schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:30:
[...]

Zou goed kunnen. Maar real flight kan juist erger zijn. Heb ik het idee.
Een fix prop zal zelf de lucht moeten weg werken als een desktop ventilator.
In vlucht heb je de lichtere situatie dat je al al snelheid hebt en lucht maar extra zetje mee krijgt een lichte prop motor belasting. Dus in begin van opspinnen zou je de zwaarste last hebben. Nou nee er meer mogelijk.
Zoals met racen en scherpe turns. Kan vol gas op de bocht afkomen.
Knal hem om flip reverse turn. En nu moet je lucht dat eerst zware drag lucht was weer de andere kant op blazen.
Heb parkour ooit uitgestald met scherpe 30 graden bocht. Dat is een geweld.
Mijn stille Anakin maakt dan ook wat herrie. Maar Kriegerpus nog veel meer.
Een schreeuwend geluid.

Een stroom sensor logger lijkt mij dan ook handig dan droge test.
Grote props is meer effecientie maar ook prop massa maar ook lucht massa wat verplaats wordt. Ook pitch kan stuk zwaarder maken en dus grotere motor belasting. Blijkbaar spelen ze toch klaar om motoren en ESC door te branden.
Voor high power use pakken ze een maatje kleiner dan wat de motor max aankan.
Die LB 30A zijn niet al te groot. En mijn plan is om ook iets grotere racer te bouwen wat multi functionelere 350 6S. Dus zelfde hardware scheeld reserve delen.
En 30A zijn 6 S geschikt.
Mijn broer heeft de 20A voor QAV R 5"

De kriegerpuss piloot heeft emax race motoren met afra esc maar na research blijkt dat triblades 6" te zwaar zijn.

Op mijn anakin 6" heb ik 5" sixblades. Merk wel dat de lipo full throtle erg dipt.
Mischien toch ook maar eens standaard 6" uitproberen.

Ja het nogal wat, je match de
Props motoren esc lipo. Zijn 4 crusiale dingen die in balans moeten zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik zag zojuist dat de Accucel weer in stock was bij Hobbyking dus direct maar besloten overal op de betaal knop te drukken.

Met verzendkosten en PayPal kosten/wisselkoersen kwam ik nu uiteindelijk op 317,69 uit.
Nu kan het wachten beginnen :D

Dit is er nu uiteindelijk onderweg:
Battery straps x10
Jumper cables
Parallel bord
10 paar KingKong 5045 Propellers
SP Racing F3 FC
ZMR250 Frame kit
Reserve armen
Krimpkousen
4x FVT LittleBee 20A
WS2812 LED Strip 1 meter
4x DYS SE2205
Matek PDB met alarm
PSU voor de lader
FlySky FS-I6 + iA6B
Turnigy Accucel 6 80W
2 kleuren Wire Mesh
Thread Locker
2x Turnigy nano tech 1800mah 65C LiPo

[ Voor 78% gewijzigd door Radiance op 13-05-2016 07:32 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Radiance schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:15:
Ik zag zojuist dat de Accucel weer in stock was bij Hobbyking dus direct maar besloten overal op de betaal knop te drukken.

Met verzendkosten en PayPal kosten/wisselkoersen kwam ik nu uiteindelijk op 317,69 uit.
Nu kan het wachten beginnen :D

Dit is er nu uiteindelijk onderweg:
......
Leuk, ga je foto's posten van je build? :9

Na de laatste keer vliegen is mijn piezo buzzer vrijwel het volledige volume kwijt na een crash. Puur uit elektronica interesse vraag ik me af of iemand weet hoe dat kan (vervangen kost immers niet zoveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat sowieso! En filmpjes vanaf de GoPro als het eenmaal een beetje gaat met vliegen.

Ik vergeet alleen wel een sim kabel mee te bestellen maar ik begreep dat het gewoon een PS2 naar jack aansluiting is die dan vervolgens de jack in je mic ingang. Als dat zo is kan ik zelf ook wel even gaan knutselen met een oude muis/toetsenbord.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:40:
Dat sowieso! En filmpjes vanaf de GoPro als het eenmaal een beetje gaat met vliegen.

Ik vergeet alleen wel een sim kabel mee te bestellen maar ik begreep dat het gewoon een PS2 naar jack aansluiting is die dan vervolgens de jack in je mic ingang. Als dat zo is kan ik zelf ook wel even gaan knutselen met een oude muis/toetsenbord.
Dat kabeltje heb ik ook voor mijn tx (tgy-i6, zelfde als de flysky) en hij is weer eens in voorraad in de international warehouse
http://www.hobbyking.com/...witem.asp?idproduct=63756

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Gisteren op een voor mij nieuw plekje geweest om te vliegen. Bijna crash nadat ik besloot om tegen de richting in te gaan (we waren maar met 2 personen). Ik had zelf geen video maar die andere jongen wel.

Zie eerste paar seconden :p :

Uiteindelijk zonder crashes weer naar huis gegaan. Die nieuwe spulletjes vliegen echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Radiance schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:15:
Goed dat ik deze melding even lees! Hun "notify me when bla is back in stock" optie werkt toch niet helemaal zo lekker. Meteen m'n ontbrekende batterijen en lader fix kunnen doen.

Moet ik ook meteen een PDB, heatshrinks en nylon spacers aanschaffen. Ole *O* tnx voor de headsup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Deze middag eindelijk weer even gevlogen, na afloop alles even nagekeken omdat hij gek opzij trok. Bleek dat één van de armen van m'n ZMR frame gewoon half los zat :/ . Alles weer even goed aangedraaid morgen gaan we weer lekker!

Heeft iemand trouwens een idee wat grofweg het minimum voltage op de Tx mag zijn? Mijn Turnigy geeft inmiddels 9.5 V aan (met AA batterijen, geen LiPo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat net dit filmpje te kijken die Cavey gelinkt had en daar zag ik iets over jumpers omtrent de camera aansluiten op het PDB. Nu wil ik later nog een camera toevoegen maar moet ik dan nu wel die jumpers solderen? Want het lijkt met best lastig om het soldeer weer weg te halen zonder de boel te beschadigen. Of kan ik die kant van de printplaat gewoon met rust laten en alles aansluiten wanneer ik dat wil?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik zoek een drone puur om mooie shots / foto's te maken. Mijn budget is 400 a 500 euro. Ik heb nog niks geen transmitter etc (eventueel een Ipad2). Alleen ervaring opgedaan met een h12w en een h8c.

Specifieke eisen:
Return to home & gps.
FPV (met osd) nog niet via bril maar die mogelijkheid om dat later makkelijk te kunnen doen zou fijn zijn.
Waarschuwing voor bijna lege batterij.
Gimbal die support heeft voor chinese cams.
minimaal 1km vliegafstand.

Wat heb ik al gevonden
-2de hands DJI phantom 3
Kant en klaar lekker makkelijk natuurlijk. Heeft alles wat ik in principe wil. Nu leek het mij leuker om er een projectje van te maken en zelf een drone te maken. Al ben ik heer nog niet compleet zeker over gezien de phantom mooi alles in 1 app heeft zitten. Zelf ben ik compleet nieuw in de DIY drone wereld en ben benieuwd of alles in 1 ook gedaan kan worden.
Daarbij vraag ik om jullie ervaring/ hulp.

Wat ik zelf heb uitgezocht:
Frame: http://www.banggood.com/S...550mm-Black-p-978627.html
Gimbal: http://www.dx.com/nl/p/hj...black-310903#.VzZWF5GLQkk
Motors: http://www.banggood.com/W...shless-Motor-p-60600.html
ESC: http://www.banggood.com/H...ulticopters-p-947342.html
Distribution/ flight control board: http://www.banggood.com/O...tion-Board-p-1000084.html
Accu: http://www.banggood.com/Z...y-XT60-Plug-p-986715.html
Lader: http://www.banggood.com/S...AC-110V-240V-p-79385.html

Waar ik nu vast loop en de bomen door het bos niet meer zie is het fpv gedeelte en het moederbord..
Het liefste zou ik natuurlijk willen zien wat mijn camera ziet waarmee ik film. Ook de goede transmitter en receiver weet ik niet goed te vinden daarvoor. + eventueel zo'n schermpje.

van de motors, esc en props neem ik er 6. Had gelezen dat SunnySky vrij goede motortjes waren.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Radiance schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:57:
Ik zat net dit filmpje te kijken die Cavey gelinkt had en daar zag ik iets over jumpers omtrent de camera aansluiten op het PDB. Nu wil ik later nog een camera toevoegen maar moet ik dan nu wel die jumpers solderen? Want het lijkt met best lastig om het soldeer weer weg te halen zonder de boel te beschadigen. Of kan ik die kant van de printplaat gewoon met rust laten en alles aansluiten wanneer ik dat wil?
[video]
Ik zou ze alvast met de juiste lengte bevestigen. Stukje krimpkous op de uiteinden dan staat alles klaar.

Als het echter nog lang gaat duren voordat je hem wil plaatsen kan je overwegen hem dan te herbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SG

SG

FPV cam heb soorten.
5 volt die dus 5 V Bec nodig heben.
12 volt die dus 12 V Bec nodig hebben
Ook types die direct op lipo kunnen.
Is dus uitkijken.

Ik mis nog VTX
Heb Cmos pan tilt fatshark cam.
Runcam CCD

En LED voor Line of sight vliegen. Maar ook dat je in FPV mekaar beter ziet.
ADHD ufotjes ;)
Gister avond 2 mm male bullit connectoren aan de Cobra motoren gesoldeerd
Nu nog de FVT Littlebee 30A.

Voor grotere film drone. Zou ik Zelfbouw op Pixhwak basis nemen. Op Arducopter zijn hint voor zelfbouw en ook wat voor optionele hardware je er op kan doen. Al is een optie voor Revo FC met F4 ook een optie. Een film drone die 100 km/ u kan. Race film drone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
@Radiance: wat sumerechny zegt, je kan de benodigde stroomdraden alvast aansluiten. Of gewoon laten doen tot het over is. Je moet dan toch de boel weer opengooien voor de werkzaamheden :D

En wat SG zegt is ook helemaal waar: VTX en Camera hebben zoveel verschillende voltages. Ik zat eerst te kijken naar de Eachine ET25R en ET200R VTX'n, maar die schijnen een brakke 5V uitgang te hebben voor de camera (er komt veelal 4.2V uit ofzo). De Aomway VTX'n doen wel netjes 5V eruit gooien. Dus dan kan je zoeken naar een 5V camera, die je voedt vanuit de VTX. Hoef je niet meer al te moeilijk te doen met de 12V aansluiting op de PDB. En dan hoef je je ook geen zorgen te maken over eventuele blackouts op je video signaal als je met 3S vliegt en de 12V uitgang op je PDB stiekem meer iets van 11V is. De VTX'n kunnen meestal wel iets van 3S tot 5S aan. Dus die kan je direct vanaf de batterij voeden.

Ach, ik ga eerst LOS doen, daarna pas komt het FPV deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga ook zeker eerst LoS vliegen maar wil wel zeker weten later upgraden voor FPV gebruik.
Ik vroeg mij gewoon af als ik heel het video gedeelte op de PDB met rust laat of het dan niet ook gewoon werkt of dat ik dan errors o.d. krijg.
T.z.t. een nieuw PDB bestellen is ook wel te doen, zo duur zijn ze ook weer niet.
Ik zat zelf te denken aan de volgende setup:
Eachine ET600 40CH 600mW
Runcam Swift 600TVL
Micro MinimOSD KV Team MOD
Eachine VR-007

Komt totaal uit op 126,12 euro
noobgrinder schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:30:
[...]

Dat kabeltje heb ik ook voor mijn tx (tgy-i6, zelfde als de flysky) en hij is weer eens in voorraad in de international warehouse
http://www.hobbyking.com/...witem.asp?idproduct=63756
Thanks ik ga er eens naar kijken hoe dit allemaal precies werkt. Lees wisselende verhalen over die kabels.
lasharor schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:37:
Gisteren op een voor mij nieuw plekje geweest om te vliegen. Bijna crash nadat ik besloot om tegen de richting in te gaan (we waren maar met 2 personen). Ik had zelf geen video maar die andere jongen wel.

Zie eerste paar seconden :p :

[video]

Uiteindelijk zonder crashes weer naar huis gegaan. Die nieuwe spulletjes vliegen echt super.
Vet filmpje, scheelt inderdaad maar heel erg weinig haha.
Galinsky schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 01:57:
Ik zoek een drone puur om mooie shots / foto's te maken. Mijn budget is 400 a 500 euro. Ik heb nog niks geen transmitter etc (eventueel een Ipad2). Alleen ervaring opgedaan met een h12w en een h8c.

Specifieke eisen:
Return to home & gps.
FPV (met osd) nog niet via bril maar die mogelijkheid om dat later makkelijk te kunnen doen zou fijn zijn.
Waarschuwing voor bijna lege batterij.
Gimbal die support heeft voor chinese cams.
Ik kwam deze tegen op Youtube en vond het er zelf wel goed uitzien.

Edit:
Mooie reeks tutorials over een SP F3:

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

cavey schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Kan je dan niet beter zoeken naar een andere prop-adapter die gewoon normaal rechtsdraaiend is? Dan kan je de standaard borgmoeren gebruiken en hoef je niet speciaal rond te gaan zoeken. De bouwmarkt kan je dan prima van dienst zijn, ipv een random internet shop als je haast hebt :D
Ik heb het al gevonden en gisteren bij hobbyking besteld.
http://www.hobbyking.com/...er_CCW_EU_Warehouse_.html

Ben gisteren dus inderdaad mijn moer verloren tijdens de eerste FPV vlucht. :'(
Dus nu wachten op de onderdelen, gelukkig is het niet al te stralend weer om te vliegen.

Heb dus eindelijk mijn zmr250 compleet, dat dan weer wel. 8)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JnmRtWwv6xwb1OoIkZNSNds0/full.png
Solderen van het FPV gedeelte.

ZMR250 V2 Carbon Fiber Frame Kit
Upgrade NAZE32 SP Racing F3 Flight Control Acro 6
Matek Mini Power Hub Power Distribution Board
Eachine TS5840
Eachine CCD 700TVL 148 Degree Lens FPV Camera
Boscam RC832 FPV 5.8G 48CH Wireless AV Receiver
MICRO MinimOSD
Aomway 5.8GHz FPV 4 Leaf Clover
RC Lipo Battery low voltage Alarm
Eachine Battey Tie Down Strap
LED Decoration Board Strip
LDPOWER D250-1 Multicopter Power System 2204-2300kv
Turnigy nano-tech 1300mAh 3S 45~90C Lipo 6x
Quanum DIY FPV Goggle V2
Mobius actioncamera FPV-camera
Turnigy 9X 9Ch Transmitter
Aluminum Low Profile Nyloc Nut M5 CW & CCW
VOLTCRAFT B6 Mini lader
en natuurlijk een heleboel tiewraps en heatshrinks.

Volgende project wordt een Lisam LS-210 210mm Carbon Fiber Frame Kit (al in bestelling) met KISS FC en KISS ESC O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Gisteren voor het eerst met een Dji phantom standard (3) gevlogen, deze is van een bekende en liet mij even 5 minuten vliegen. Wat een gave ervaring en mooi om te zien hoe ver de techniek is die in deze apparaten en de app zit. Hij woont op een boerderij in de flevopolder dus genoeg ruimte en geen buren die last van ons hadden tijdens de vlucht :) Het viel mij overigens mee hoe je met weinig ervaring deze drone toch goed op zn plek weet te houden.

Nu ben ik al wat langer dit topic en andere info over drones aan het volgen en het kriebelt eigenlijk om ook 'aan de slag' te gaan. Afgezien van wat spelen met een cheerson en gister vliegen met de phantom heb ik geen ervaring met vliegen. Ik lees veel over het beginnen met een drone zoals een cheerson cx20, of de syma, maar ik zou het eigenlijk 'zonde' vinden om hier €100 aan uit te geven als ik toch al naar een phantom neig. Advies is altijd welkom in deze, zoals gezegd ben ik een beginner en moet ik het doen met info en ervaringen die ik oa hier lees.

Het doel voor mij is vooral hobbymatig, ik vind het tof om mooie beelden te maken en begrijp uiteraard de risico's. Met de regelgeving ben ik overigens grotendeels bekend en het is vooral mijn idee om in de polder te gaan filmen/vliegen. Ben benieuwd naar jullie tips of info waar ik me verder op kan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Ik ben op zoek naar goede ND-filters voor mijn Phantom 3 Pro. Aangezien mijn beelden regelmatig overbelicht zijn. Ik had verwacht dat de camera zodanig zich eigen aanpast qua belichting? Helaas kan ik op mijn telefoon ook niet zien of het overbelicht is, dus daar kom ik thuis pas achter. Ik heb zelf ook al gezocht naar ND filters en ik kom deze 2 tegen:

- https://www.polarprofilte...filter?variant=8037735045
- http://taco-rc.com/taco-r...al-advance-free-shipping/

Vind beide sowieso wat aan de prijzige kant. Heb ook al naar een variable ND filter gekeken maar daar lees ik alleen maar negatieve verhalen over.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@BertP Zelf ben ik ook begonnen met een Phantom 3 Advanced zonder enige voorgaande ervaring wat vliegen met een quadcopter betreft. Naar mijn mening is de Phantom 3 dusdanig stabiel en simpel te bedienen dat er normaal gesproken maar weinig kans is op een crash. Zolang je een aantal basis zaken maar in de gaten houdt.

Voor het vliegen
• voldoende kennis van de bediening
• gps lock en registratie van het home point
• calibratie van het kompas
• volle accu van toestel, remote en smart device

Tijdens het vliegen
• accu status van toestel (hoewel er voldoende automatische waarschuwingen komen wanneer dit een probleem kan gaan vormen)
• afstand tussen jou en het toestel en de daar aan gerelateerde signaalsterktes van de bediening en telemetrie/videofeed

Wanneer je naar goed Nederlands gebruik de handleiding van te voren doorleest O-) kan er weinig fout gaan, tenzij er sprake is van een verstoring waar je geen invloed op hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DCFreak helemaal mee eens.
Als ik daar even aan toe mag voegen: zorg ervoor dat je op een overzichtelijk plek staat (open ruimte), zodat àls het fout gaat de schade beperkt houdt en, nog veel belangrijker, geen schade aan anderen toebrengt.

Dus niet als je 'm voor het eerst hebt opgeladen lekker boven de woonwijk gaan vliegen. Zoek een mooi punt op, al moet je er voor in de auto stappen. Scheelt een hoop en geeft jezelf ook meer rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:08
Zojuist een prop adapter gesloopt, eentje die standaard bij turnigy D-2830 1000kv motoren komen.
Gewoon afgebroken door het aandraaien, de eerste keer vliegen lang terug was er al een afgeschoten door niet te vast aandraaien. Ze moeten goed vast zitten, dus een fijn gevoel heb ik er niet bij.
Weet iemand ander type adapters die op zulke motoren passen?
De as afslijpen is geen probleem maar ik kan niet goed vinden wat er op past..als ze al bestaan.
BertP schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:46:
maar ik zou het eigenlijk 'zonde' vinden om hier €100 aan uit te geven als ik toch al naar een phantom neig. Advies is altijd welkom in deze, zoals gezegd ben ik een beginner en moet ik het doen met info en ervaringen die ik oa hier lees.
Neem er dan bv een Hubsan X4 bij, gewoon om de controls te oefenen, of een H8 mini (al is de yaw rate daarvan erg hoog). Dan heb je de controls wat in de vingers mocht het daar op aankomen met een Phantom
Als je met zo'n ding bezig gaat is het wel fijn dat je ook manual kan vliegen mocht er wat misgaan met de GPS verbinding oid :)

[ Voor 45% gewijzigd door Mutatie op 16-05-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

@Hashtag goede punten, maar ik verwacht dat open ruimte in de flevopolder geen probleem zal zijn. })

@TheRicolaa10 ik ben geen expert op het gebied van camera instellingen, maar ik dacht altijd dat het plaatsen van een ND filter alleen zin heeft als correctie op een handmatige lage shutter speed, waardoor anders overexposure zou optreden. Normaal gesproken zou de ISO en shutter speed instelling op automatisch (en dus goed) moeten staan, dit kan je nakijken in de instellingen van de app. In auto mode kan de exposure nog gecompenseerd worden met de EV instelling (rechter draaiwiel op de remote), zet deze om te beginnen op nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
DCFreak schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:31:
@TheRicolaa10 ik ben geen expert op het gebied van camera instellingen, maar ik dacht altijd dat het plaatsen van een ND filter alleen zin heeft als correctie op een handmatige lage shutter speed, waardoor anders overexposure zou optreden. Normaal gesproken zou de ISO en shutter speed instelling op automatisch (en dus goed) moeten staan, dit kan je nakijken in de instellingen van de app. In auto mode kan de exposure nog gecompenseerd worden met de EV instelling (rechter draaiwiel op de remote), zet deze om te beginnen op nul.
Hmm toch ook om te voorkomen dat er teveel licht de lens binnenkomt? ISO en shutter speed staat inderdaad op auto. Zal de EV instelling is nakijken.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Mutatie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:20:
Zojuist een prop adapter gesloopt, eentje die standaard bij turnigy D-2830 1000kv motoren komen.
Kan je er eens een foto van plaatsen?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

TheRicolaa10 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:34:
[...]

Hmm toch ook om te voorkomen dat er teveel licht de lens binnenkomt? ISO en shutter speed staat inderdaad op auto. Zal de EV instelling is nakijken.
Ja, door een lage shutter speed komt er immers meer licht in de camera en dat kan tot overexposure leiden. Handmatig aanpassen van de shutter speed word vaak gedaan om een bepaald effect te bereiken, bij het verlagen krijg je bijvoorbeeld motion blur. De EV is een handmatige aanpassing van de ISO en shutter speed combinatie in de auto mode, waarbij als dat niet voldoende is je moet omschakelen naar manual mode (en dan kan je eventueel filters nodig hebben).

Maargoed, is allemaal theorie. Ik heb zelf nog geen tijd gehad dit allemaal in praktijk uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
KofjeKoppie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Kan je er eens een foto van plaatsen?
U vraagt, wij draaien :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2gTaVlh.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i4gSLGM.jpg?1

http://www.hobbyking.com/...witem.asp?idproduct=36392

Het ziet eruit alsof er wat anders op kan. Ik zie verschillende types langskomen maar ik weet niet zeker wat past :X

Afbeeldingslocatie: http://shop.eliminator-rc.com/graphics/00000001/735557649036.jpg
Zoiets zou beter zijn, al staan de props dan wel verder boven de motor (dat is dan denk ik een puur cosmetisch iets? )

[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 16-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 15-09 23:49
DCFreak schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:02:
@BertP Zelf ben ik ook begonnen met een Phantom 3 Advanced zonder enige voorgaande ervaring wat vliegen met een quadcopter betreft. Naar mijn mening is de Phantom 3 dusdanig stabiel en simpel te bedienen dat er normaal gesproken maar weinig kans is op een crash. Zolang je een aantal basis zaken maar in de gaten houdt.

Voor het vliegen
• voldoende kennis van de bediening
• gps lock en registratie van het home point
• calibratie van het kompas
• volle accu van toestel, remote en smart device

Tijdens het vliegen
• accu status van toestel (hoewel er voldoende automatische waarschuwingen komen wanneer dit een probleem kan gaan vormen)
• afstand tussen jou en het toestel en de daar aan gerelateerde signaalsterktes van de bediening en telemetrie/videofeed

Wanneer je naar goed Nederlands gebruik de handleiding van te voren doorleest O-) kan er weinig fout gaan, tenzij er sprake is van een verstoring waar je geen invloed op hebt.
Thanx, duidelijk verhaal! Ga sowieso nog even goed lezen en vergelijken, blijft toch wel een redelijk bedrag om zo uit te geven. De DJi medewerker wist mij via de chat te melden dat drones die via hun site gekocht worden niet meer belast worden met inklaring en of douane kosten. Dan zou ik voor €450 een hele complete 3 standard kunnen aanschaffen, dat is niet gek :)

Adviseren jullie nog om direct een extra batterij aan te schaffen of is de meegeleverde om te starten genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Mutatie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:17:
[...]

U vraagt, wij draaien :)
[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.hobbyking.com/...witem.asp?idproduct=36392

Het ziet eruit alsof er wat anders op kan. Ik zie verschillende types langskomen maar ik weet niet zeker wat past :X

[afbeelding]
Zoiets zou beter zijn, al staan de props dan wel verder boven de motor (dat is dan denk ik een puur cosmetisch iets? )
Mijn ervaring met die laatste prop adapter is juist dat de propeller dichter op de motor zit. Bij mij waren de vibraties meteen weg na het wisselen van de motoren. En mocht het schroefdraad ooit verslijten/afbreken oid dan kan je de boel makkelijk vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:05

MsG

Forumzwerver

Ik zie hier dat 9 van de 10 volgens mij FPV doet. Zouden jullie een 250 MM aanraden voor gewoon LoS vliegen? Of moet je dan echt groter gaan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
KofjeKoppie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Mijn ervaring met die laatste prop adapter is juist dat de propeller dichter op de motor zit. Bij mij waren de vibraties meteen weg na het wisselen van de motoren. En mocht het schroefdraad ooit verslijten/afbreken oid dan kan je de boel makkelijk vervangen :)
Ik heb idd ook last van vibraties, als dat ook helpt zou heel mooi zijn. De assen had ik al wat afgekort dus vandaar dat de props al aardig laag staan, de assen zouden dan minder snel krom raken bij problemen.
Maargoed, dat maakt verder niet uit.
Een deel vd motor bovenop steekt ook iets uit, wat verhoogd zeg maar, dus of dat ook meespeelt bij een andere adapter weet ik niet zeker.
Ze zijn in alle opzichten beter, ook wisselen of verwijderen van props is gewoon rot met deze. En ik vertrouw ze niet echt meer, wie weet staat er een of meer op knappen :X
MsG schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:04:
Ik zie hier dat 9 van de 10 volgens mij FPV doet. Zouden jullie een 250 MM aanraden voor gewoon LoS vliegen? Of moet je dan echt groter gaan?
Dat is persoonlijk denk ik.
Ik heb een grotere gebouwd toen de kleinere net populair aan het worden waren, voor lekker wat LoS rondvliegen is het wel fijn, ik kan me voorstellen dat de kleinere een stuk feller zijn en groter dus wat logger. Maar op afstand is volgens mij orienteren wat makkelijker (wat ik nog steeds gigantisch lastig vind, als je even kwijt bent hoe je hem in de lucht hebt staan is de crash meestal paar seconden later :+ )
FPV lijkt me wat dat betreft een stukje makkelijker.

[ Voor 37% gewijzigd door Mutatie op 17-05-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
dp

[ Voor 97% gewijzigd door Mutatie op 17-05-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mutatie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Ik heb idd ook last van vibraties, als dat ook helpt zou heel mooi zijn. De assen had ik al wat afgekort dus vandaar dat de props al aardig laag staan, de assen zouden dan minder snel krom raken bij problemen.
Maargoed, dat maakt verder niet uit.
Een deel vd motor bovenop steekt ook iets uit, wat verhoogd zeg maar, dus of dat ook meespeelt bij een andere adapter weet ik niet zeker.
Ze zijn in alle opzichten beter, ook wisselen of verwijderen van props is gewoon rot met deze. En ik vertrouw ze niet echt meer, wie weet staat er een of meer op knappen :X

[...]

Dat is persoonlijk denk ik.
Ik heb een grotere gebouwd toen de kleinere net populair aan het worden waren, voor lekker wat LoS rondvliegen is het wel fijn, ik kan me voorstellen dat de kleinere een stuk feller zijn en groter dus wat logger. Maar op afstand is volgens mij orienteren wat makkelijker (wat ik nog steeds gigantisch lastig vind, als je even kwijt bent hoe je hem in de lucht hebt staan is de crash meestal paar seconden later :+ )
FPV lijkt me wat dat betreft een stukje makkelijker.
Thanks, ja de oriëntatie leek mij ook het meest heikele punt. probleem is een beetje dat FPV erg duur klinkt als ik dat zo zie. Je hebt wel pauperkits maar dan betaal je alsnog 100+ euro, en zo'n bril met een beetje fatsoenlijk beeld is zo 300+ euro. Dat is me iets te serieus als beginner.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
MsG schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:24:
[...]

Thanks, ja de oriëntatie leek mij ook het meest heikele punt. probleem is een beetje dat FPV erg duur klinkt als ik dat zo zie. Je hebt wel pauperkits maar dan betaal je alsnog 100+ euro, en zo'n bril met een beetje fatsoenlijk beeld is zo 300+ euro. Dat is me iets te serieus als beginner.
Ik hoor over deze heel goede dingen voor beginners:
http://www.hobbyking.com/...witem.asp?idproduct=78129
Als ik mijne met fpv wil uitbreiden wordt het die.
Je bent wettelijk verplicht altijd een spotter bij je te hebben als je met een bril vliegt. Maar buiten dat lijkt het in mn eentje lastig, je weinig/geen besef wat om je heen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

[...]
probleem is een beetje dat FPV erg duur klinkt als ik dat zo zie. Je hebt wel pauperkits maar dan betaal je alsnog 100+ euro
Hoeft niet hoor:
http://www.banggood.com/E...ver-Module-p-1045477.html

http://www.banggood.com/F...or-RC-Model-p-939880.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
[...]

Thanks, ja de oriëntatie leek mij ook het meest heikele punt.
En dan zie je deze dingen :o

Hoe ze dat doen..kan toch niet anders dan puur in het hoofd? Ik zou het puur op zicht nooit kunnen volgen 8)7
Gewoon rustig aan LoS in acro mode vind ik al wat :+

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 17-05-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Er zijn modes waar je op kan terug vallen sommige FC en software ondersteunen dat.

Simple en super simple mode.
Je transmiter radio bestuurd multicopter vanuit bestuurder perspectief.
Simpel is naar je toe is stick back ongeacht orientatie.
Super simpel is het om je heen stick back dan komt die naar je toe.

Maar ervaren LOS piloten vliegen op geheugen en kunnen zien aan reactie van multicopter wat ongeveer de orientatie is.
Er zijn zelf bekende FPV racers die slecht zijn in LOS.
Dat komt omdat we dan kort LOS oefen en dan snel uitsluitend FPV vliegen.
Maar gezien mogelijke FPV problemen is LOS fallback wel nodig dat beetje LOS kan als FPV piloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

De kijkdozen voldoen prima om mee te starten. Ik denk dat nog relatief veel mensen in dit soort brillen blijven hangen omdat je een erg grote fov hebt. Zeker vergeleken met een fatshark.

Wel grappig, de mensen in mijn omgeving die eerst met een oude fatshark vlogen zijn Super enthousiast over de hd2 (want; beeld is groot) terwijl mensen met een quanum juist kiezen voor een wat kleiner fov omdat je dan alles kan zien.

Ik zou die grote brillen écht niet zo makkelijk afschrijven. Voor 100 euro heb je al een (prima) setje voor op je Quad én op je hoofd. Let wel op dat mocht je met anderen willen vliegen je wel moet investeren in een kwalitatieve vtx. Anders is het een kansloze bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lasharor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:43:
De kijkdozen voldoen prima om mee te starten. Ik denk dat nog relatief veel mensen in dit soort brillen blijven hangen omdat je een erg grote fov hebt. Zeker vergeleken met een fatshark.
Helemaal mee eens, en ook de reden dat ik voor een Quanum ben gegaan toen (en nu nog). Met fatshark/skyzone zit je in de bios naar een scherm te kijken. Met Quanum/Headplay zit je in de quad ;)

Maar wat voor mij nog veel belangrijker is; ik kan hem dragen met mijn bril op. Met al dat jarenlange getuur naar onze beeldschermen moeten er toch meer FPV'ers zijn hier met een bril, ofwat :+

Ohja, imho wordt deze hobby pas echt verslavend als je eenmaal FPV gaat. LoS vond ik geweldig leuk, FPV is echter zo verslavend dat ik ontwenningsverschijnselen krijg bij 3 dagen niet vliegen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sensei_D op 17-05-2016 09:31 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sensei_D schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:28:
[...]
Ohja, imho wordt deze hobby pas echt verslavend als je eenmaal FPV gaat. LoS vond ik geweldig leuk, FPV is echter zo verslavend dat ik ontwenningsverschijnselen krijg bij 3 dagen niet vliegen :+
Amen! Gisteren voor het eerst van LOS naar FPV gegaan. Maar erg verslavend! Wel even wennen omdat ik nu LOS gewend was. :9

Heb zelf ook een Quanum V2, die is erg fijn.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWalnut op 17-05-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

lasharor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:43:

Wel grappig, de mensen in mijn omgeving die eerst met een oude fatshark vlogen zijn Super enthousiast over de hd2 (want; beeld is groot) terwijl mensen met een quanum juist kiezen voor een wat kleiner fov omdat je dan alles kan zien.

Ik zou die grote brillen écht niet zo makkelijk afschrijven. Voor 100 euro heb je al een (prima) setje voor op je Quad én op je hoofd. Let wel op dat mocht je met anderen willen vliegen je wel moet investeren in een kwalitatieve vtx. Anders is het een kansloze bedoeling.
Ik word wel wat enthousiaster van FPV nu ik jullie zo her en der lees. Die quanum v2 of V2 pro is inderdaad niet zo gek duur. Wel zie ik iedereen met zo'n 5Ghz antenne op de drone zelf èn op je bril. Die ook weer 30 euro per stuk zijn? En dan nog zo'n daadwerkelijke transmit module voor de bril, ook weer 60?

Ik denk dat ik eerst alvast de drone quadcopter-onderdelen bestel, dan heb ik wat te bouwen, en het daarna uitbouw naar FPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die weg bewandel ik ook.
Ik heb nu een paar maanden mijn LS-210, welke ik (hopelijk binnenkort) ga uitbreiden met een niet te duur FPV set.

Die 5.8 GHz antennes zijn wel makkelijk als je over die frequentie je signaal wil versturen en ontvangen ;)
Je hebt dus nodig voor bijv. de Quanum V2:
- De goggle zelf
- Ontvanger in/op de goggle
- Accu voor scherm in goggle en ontvanger
- Camera voor op de quad
- Zender voor camerabeelden
- Setje cloverleaf of mushroom antennes (voor beter bereik)

Vaak zijn er kits beschikbaar waar al een hoop in zit, maar kijk goed na wat er wel en niet in zit.
Niets is zo lullig als één onderdeel niet meebestellen waardoor je uiteindelijk nog niet kan FPV'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam vanmorgen deze tegen van Quanum en wil zelf gaan wachten totdat hier wat meer over bekend is.
http://www.hobbyking.com/...duct.asp?idproduct=105250

Wellicht dat de prijzen van de V2 (pro) nog verder gaan zakken maar ik vind zelf de hogere resolutie van de Genesis wel een plus denk ik. Lees toch ook wel vaak dat de resolutie best wat omhoog mag van die instap FPV brillen al zou ik zelf ook voor eentje gegaan zijn met lagere resolutie als ik deze niet was tegengekomen.

En buiten dat wilde ik sowieso nog even wachten met FPV vliegen.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Mwoah, 30 euro voor een setje antennes? Nee hoor, +/- 15 euro en je bent goed bezig:
http://www.banggood.com/A...enna-1-Pair-p-961730.html

Deze bevallen zeer goed volgens de meeste reviews (rcmodelreviews o.a., er is ook nog een mooie shootout, even opzoeken).

YouTube: FPV ANTENNA SHOOTOUT. Are $$$ antennas worth it? Find out? FPV antenna shootout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holland vanuit een nieuw perspectief. De afgelopen tijd zijn wij van DRONOLOGY op pad geweest door Nederland om de mooiste plekken van ons land in kaart te brengen. Denk aan Kinderdijk, de Keukenhof en Neeltjes Jans. Any thoughts?

Check: YouTube: Holland's most beautiful Landmarks | A bird's eye view (drone)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

cavey schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45:
Mwoah, 30 euro voor een setje antennes? Nee hoor, +/- 15 euro en je bent goed bezig:
http://www.banggood.com/A...enna-1-Pair-p-961730.html

Deze bevallen zeer goed volgens de meeste reviews (rcmodelreviews o.a., er is ook nog een mooie shootout, even opzoeken).
Ik heb dit setje ook. Bevalt prima tot nu toe. Maar heb er nog weinig vlieguren meegedraaid.
Hashtag schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:31:
Die weg bewandel ik ook.
Ik heb nu een paar maanden mijn LS-210, welke ik (hopelijk binnenkort) ga uitbreiden met een niet te duur FPV set.

Die 5.8 GHz antennes zijn wel makkelijk als je over die frequentie je signaal wil versturen en ontvangen ;)
Je hebt dus nodig voor bijv. de Quanum V2:
- De goggle zelf
- Ontvanger in/op de goggle
- Accu voor scherm in goggle en ontvanger
- Camera voor op de quad
- Zender voor camerabeelden
- Setje cloverleaf of mushroom antennes (voor beter bereik)

Vaak zijn er kits beschikbaar waar al een hoop in zit, maar kijk goed na wat er wel en niet in zit.
Niets is zo lullig als één onderdeel niet meebestellen waardoor je uiteindelijk nog niet kan FPV'en...
Vergeet ook niet te kijken naar bijpassend adapters. RP-SMA male/female of SMA-Male/female. Let goed op of de spullen ook passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik zou stiekem nu al die Quanum kit kopen als je er toch aan denkt om ooit zo'n bril aan te schaffen. Ik verwacht niet dat ze nog meer gaan zakken. Lijkt me niet heel erg logisch. Als boodschappenlijstje zoiets:

Bril set optie 1:
Bril: Quanum v2 39,15 EUR
Lipo: 1300 3S ~11 EUR
Eachine RC840 17 EUR

Is in totaal 67 Euro.

Bril set optie 2:

Eachine VR-007 60 EUR

De resolutie van de Quanum is hoger maar hij is wel veel logger en onhandiger dan zo'n Eachine. Daarintegen staat natuurlijk wel dat je iets fexibeler bent met betrekking tot receivers etc.

Het is daarnaast ook wel leuk om op je quad goede spullen te zetten. Met zo'n Eachine camera die ze op banggood samen met een Vtx voor 20 euro verkopen is leuk als je in een groot open gebied vliegt. Maar takken etc, ga je echt niet zien zitten. Dus dat is wel redelijk belangrijk voor een goede fpv ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Broer heeft de quanum maar toch later voor atitude fatshark gegaan. Je ziet bij de pro ook vooral fatshark. Ik vermoed dat het ten eerste heel mobiel is. En daarmee zijn de veel vliegers eerder backpack piloten. Dan is zoon compacte googles handig. En racedrones acrodrones zijn klein. Dus je bent heel stuk mobieler. En je bent er vaak op pad mee. Ze zijn heel duur maar als je serieus bezig bent dan is het longterm investering. Dus zelf even moeten slikken mijn eerste FPV ervaring is met Dominator HD en had al oude DXi de furious kwam met een Devo 10 maar toch al snel voor taranis gegaan 3 de radio.
Ik vind die quanum kijkdozen log groot. Maar kan goed zijn dat breeder FOV heb wat idealer is. Mijn ervaring is voornamelijk met de Dominstor dus kan nog niet zo goed vergelijken. Maar recording van de dominator is nogal omslachtig. Het is dat de Furious FPV cam ook SD heeft en via Gear schakelaar kan activeren.
Wij gebruiken Race band.
Ik LeftHand SMA clover antennes of RightHand V2 setjes.
Zodat we met zijn drie-en tegelijk FPV kunnen vliegen.

En ja FPV is vet 6 degelijke vlaggen 100 dots en laag over de grond scheren
Krijg het gevoel dat ik klaar ben voor de eerste gate ervaring. Hebben 3 gates helaas niet van geweldige kwaliteit.
Voor LOS is grotere drone wel handig maar daylight bright LED verlichting en kleur verdeling kunnen goed helpen. Trouwens voor FPV is wat LED verlichting ook handig. Drones zijn al kleinen worden kleiner met groothoek lensen. Ik vlieg nog zonder op mijn FPV racer. Het is nog niet af die Anakin Sky Hero. Mis nog OSD heb die al in de onderdelen bak micro minimOSD Mavlink. Dus moet omgeflashed worden naar MUltiW software voor Naze32

Anakin support 6 flightmodes.
Dus supersimpel mode voor paniek of oriëntatie.
Nog niks ingesteld dus 1 mode.

Soms als iemand zomaar de drone powerd val bij andere piloot de FPV weg paniek dus. Dan is GPS position en attitude hold wel fijn. Maar nog beter goede spreiding over de race band en RH LH clover antennes afwisselen over de race band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

SG schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:21:
Broer heeft de quanum maar toch later voor atitude fatshark gegaan. Je ziet bij de pro ook vooral fatshark. Ik vermoed dat het ten eerste heel mobiel is. En daarmee zijn de veel vliegers eerder backpack piloten. Dan is zoon compacte googles handig. En racedrones acrodrones zijn klein. Dus je bent heel stuk mobieler. En je bent er vaak op pad mee. Ze zijn heel duur maar als je serieus bezig bent dan is het longterm investering. Dus zelf even moeten slikken mijn eerste FPV ervaring is met Dominator HD en had al oude DXi de furious kwam met een Devo 10 maar toch al snel voor taranis gegaan 3 de radio.
Ik vind die quanum kijkdozen log groot. Maar kan goed zijn dat breeder FOV heb wat idealer is. Mijn ervaring is voornamelijk met de Dominstor dus kan nog niet zo goed vergelijken. Maar recording van de dominator is nogal omslachtig. Het is dat de Furious FPV cam ook SD heeft en via Gear schakelaar kan activeren.
Wij gebruiken Race band.
Ik LeftHand SMA clover antennes of RightHand V2 setjes.
Zodat we met zijn drie-en tegelijk FPV kunnen vliegen.

En ja FPV is vet 6 degelijke vlaggen 100 dots en laag over de grond scheren
Krijg het gevoel dat ik klaar ben voor de eerste gate ervaring. Hebben 3 gates helaas niet van geweldige kwaliteit.
Voor LOS is grotere drone wel handig maar daylight bright LED verlichting en kleur verdeling kunnen goed helpen. Trouwens voor FPV is wat LED verlichting ook handig. Drones zijn al kleinen worden kleiner met groothoek lensen. Ik vlieg nog zonder op mijn FPV racer. Het is nog niet af die Anakin Sky Hero. Mis nog OSD heb die al in de onderdelen bak micro minimOSD Mavlink. Dus moet omgeflashed worden naar MUltiW software voor Naze32

Anakin support 6 flightmodes.
Dus supersimpel mode voor paniek of oriëntatie.
Nog niks ingesteld dus 1 mode.

Soms als iemand zomaar de drone powerd val bij andere piloot de FPV weg paniek dus. Dan is GPS position en attitude hold wel fijn. Maar nog beter goede spreiding over de race band en RH LH clover antennes afwisselen over de race band.
Nja, ik heb eerst die Quanums gehad en ben daarna overgestapt op Fatshark Dominator V3's.

Was het écht nodig? Absoluut niet. Het beeld van de Quanums voldoet prima. Het is echter wel zo dat zo'n Dominator veel relaxter op je hoofd zit. Daarnaast is het voor mij iets makkelijker vliegen omdat het FOV niet zo groot is. Het is echt niet zo dat je gelijk 300 euro neer moet leggen om een goede ervaring te krijgen.

Waar haal jij die "dots" vandaan? Als ik op ebay kijk vind ik ze nog wat te duur. Is er in Nederland een partij die ze goedkoop aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Valt mee toch?

Even random gezocht naar voetbal kegels en ik kom hier uit:

https://www.athleteshop.nl/axi-markerspro404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

cavey schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:51:
Valt mee toch?

Even random gezocht naar voetbal kegels en ik kom hier uit:

https://www.athleteshop.nl/axi-markerspro404
:X danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

BertP schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:37:
[...]

Thanx, duidelijk verhaal! Ga sowieso nog even goed lezen en vergelijken, blijft toch wel een redelijk bedrag om zo uit te geven. De DJi medewerker wist mij via de chat te melden dat drones die via hun site gekocht worden niet meer belast worden met inklaring en of douane kosten. Dan zou ik voor €450 een hele complete 3 standard kunnen aanschaffen, dat is niet gek :)

Adviseren jullie nog om direct een extra batterij aan te schaffen of is de meegeleverde om te starten genoeg?
Lastig om daarin te adviseren gezien de kosten. Het is natuurlijk prettig om wat langer te kunnen vliegen wanneer je speciaal op pad bent gegaan naar een vlieglocatie, en de tijd gaat al zo snel voorbij als je lekker bezig bent.

Phantom 3 batterijen zijn behoorlijk duur, dus het zal er vanaf hangen hoeveel je kan en mag uitgeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SG schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:21:
Dit eerste is vrij normaal hoor, dat is een power spike. Je hoeft er niet altijd last van te hebben, maar dingen die bij mij vaak gebeuren zijn inderdaad; beeld valt volledig weg voor een seconde of zo of beeld slaat compleet wit uit en komt daarna terug. Mijn vliegmaatje meldt het gewoon altijd als hij de accu aansluit, als ik mij kan voorbereiden is er niets aan de hand. Zonde om daarvoor GPS en attitude hold te gebruiken, die balast hoort niet op een racer :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren gelukkig nog even kunnen vliegen. Ging heerlijk, backflips en zelfs frontflips gaan nu bijna perfect.
Wat wel apart is, is dat ik met de 5030 props veel soepeler flips maak dan met de 5045 BN props, ookal hebben ze minder punch...

Kan niet wachten tot ik m'n FPV kan bestellen want dat wordt een hele andere ervaring 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 21-07 08:52
HI iedereen ben opzoek naar een leuke drone om wat mee te spelen, budget 100-199 euro.
Bedoeling is om veel bang voor mijn buck te hebben.
Een model te hebben dat vb nog sterk te upgraden is en waar eenvoudig reserve onderdelen voor te krijgen zijn.
Vb camera heb ik niet nodig( ma vb wel mogelijkheid tot latere uitbreiding) maar welk een stevige drone met een hoge betrouwbaarheid en een gebruiksvriendelijke besturing. dus zelf wil ik er in eerste instantie niet teveel aan moeten knutselen daar heb ik momenteel ook geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

427 SOHC schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:14:
HI iedereen ben opzoek naar een leuke drone om wat mee te spelen, budget 100-199 euro.
Een model te hebben dat vb nog sterk te upgraden is en waar eenvoudig reserve onderdelen voor te krijgen zijn.
Vb camera heb ik niet nodig( ma vb wel mogelijkheid tot latere uitbreiding) maar welk een stevige drone met een hoge betrouwbaarheid en een gebruiksvriendelijke besturing. dus zelf wil ik er in eerste instantie niet teveel aan moeten knutselen daar heb ik momenteel ook geen tijd voor.
Je kan kijken naar een Quanum nova/CHeerson cx20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Pas trouwens op met het kopen van LiPo chargers.

Ik heb een paar weken geleden deze charger gekocht, in de veronderstelling dat het een originele SkyRC charger is. Helaas is het een chineze kloon die er voor zorgt dat mijn LiPo's waarschijnlijk de prullenbak in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Jodel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:21:

Ik heb een paar weken geleden deze charger gekocht, in de veronderstelling dat het een originele SkyRC charger is. Helaas is het een chineze kloon die er voor zorgt dat mijn LiPo's waarschijnlijk de prullenbak in kunnen.
Je kan klagen bij banggood, vaak geven ze je je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

427 SOHC schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:14:
Vanwaar een bedrag van 100 - 199 eu? Als je een stevige drone wil om "wat mee te spelen" ben je voor een kleine 50 eu volgens mij beter uit. Die kleintjes kunnen veel hebben!

Ik was zelf begonnen met een Hubsan X4, die heeft flink wat tikken gehad O-) . Het vervangen van props en motoren is super eenvoudig en kost niks.

Edit: In mijn ogen gaat dit niet heel goed samen trouwens "Een model te hebben dat vb nog sterk te upgraden is en waar eenvoudig reserve onderdelen voor te krijgen zijn.". Dan moet je toch echt zelf gaan bouwen volgens mij..maar daar hebben andere users wellicht meer zicht op.

[ Voor 12% gewijzigd door Sumerechny op 18-05-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sluit me aan bij Sumerechny.

Ik heb die nu ook al ligt ie nu in de prak maar onderdelen zijn onderweg. Ik was nog geen 25 euro kwijt voor 60 reserve propellers, 4 batterijen, 4 protectie ringen, 4 motoren, 4 rubber pootjes, een nieuwe body en een u tool voor de propellers, die ben ik kwijt geraakt.

Hij is al regelmatig uit een boom gevallen of van 3 hoog naar beneden en er zit 1 klein barstje in de body en de hond van de buurman hapte hem laatst uit de lucht en sloopte een motortje en de laatste reserve propellers die ik had.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hashtag schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:04:
Gisteren gelukkig nog even kunnen vliegen. Ging heerlijk, backflips en zelfs frontflips gaan nu bijna perfect.
Wat wel apart is, is dat ik met de 5030 props veel soepeler flips maak dan met de 5045 BN props, ookal hebben ze minder punch...

Kan niet wachten tot ik m'n FPV kan bestellen want dat wordt een hele andere ervaring 😀
Flips LOS is niet zo moeilijk, FPV is iets anders omdat je dan niet kan zien hoeveel hoogte je verliest.

Moest ik in het begin ook erg aan wennen. Zolang je niet vergeet om het gas helemaal op 0 te zetten gaat het meestal goed :+ Maar persoonlijk vind ik het nog steeds moeilijk om in te schatten hoe lang ik nu een bepaalde kant op moet gaan. Het is moeilijk om het 0 punt weer te vinden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar maanden gevlogen te hebben met een 100€ chinese droon wordt het toch maar eens tijd voor iets beter. Niet mij eerste vliegervaring, dit ding kon moeilijk level blijven vliegen, heeft verschillende keren de bomen gezien van heel dicht bij.. Enfin, tijd voor iets nieuws..
Al heb ik geen idee waar ik moet zoeken, heb het topic wel eens diagonaal doorgelezen maar heb een aantal eisen waardoor ik het toch maar eens vraag.

Ik zoek iets (mag DIY zijn, hoeft niet, wil gerust wat tweaken maar het moet wel 'straightforward' blijven) wat dicht in de buurt komt van een DJI phantom. A.K.A. een videodrone, geen racer.
Liefst beschik ik over de mogelijkheid om ook 'live' te kunnen zien wat de camera op de drone ziet (kijk ik dan naar een permanente camera of naar iets zoals een gopro?). Moet een 'return to home' functie hebben en het liefst ook een degelijk systeem waardoor hij toch gewoon kan blijven hoveren, zelfs als er wat wind staat.

Kwa budget ben ik vrij losjes, mag wel wat kosten maar ook geen 500+ (hoe goedkoper, hoe beter).
Weet niet echt waar zoeken..
Is zoiets iets interessant? http://www.gearbest.com/r...e&utm_campaign=shareasale
Of kijk ik beter naar een zelfbouw pakket?

Hopelijk niet te veel irritante vragen maar ik zie door de bomen het bos niet echt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

In het kader van een mooie drone is niet lelijk, hier een voor in de vitrine kast. :)

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b5/70/f2/b570f25c46a72cd253605f3010b7b01c.jpg

Het is de STORM Racing Drone (RTF / SRD280 Military Spec) voor USD $499 bij helipal.com

Nog eentje dan..

Afbeeldingslocatie: http://image.helipal.com/storm-srd-280-m-big008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 21-07 08:52
Sumerechny schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:23:
[...]

Vanwaar een bedrag van 100 - 199 eu? Als je een stevige drone wil om "wat mee te spelen" ben je voor een kleine 50 eu volgens mij beter uit. Die kleintjes kunnen veel hebben!

Ik was zelf begonnen met een Hubsan X4, die heeft flink wat tikken gehad O-) . Het vervangen van props en motoren is super eenvoudig en kost niks.

Edit: In mijn ogen gaat dit niet heel goed samen trouwens "Een model te hebben dat vb nog sterk te upgraden is en waar eenvoudig reserve onderdelen voor te krijgen zijn.". Dan moet je toch echt zelf gaan bouwen volgens mij..maar daar hebben andere users wellicht meer zicht op.
Idd denk dat het verstandiger is om eerst wat te spelen met zo een hubsan X4 V2 allen ben ik eens aan het zien voor die extra batterijen, neem ik die van 380 of 500 mah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

427 SOHC schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:55:
[...]

Idd denk dat het verstandiger is om eerst wat te spelen met zo een hubsan X4 V2 allen ben ik eens aan het zien voor die extra batterijen, neem ik die van 380 of 500 mah?
Bij mij zorgden de grotere batterijen voor meer onbalans (niet geheel onverwachts ;) ). Dat maakt het vliegen wellicht iets.....uitdagender.

Er zijn overigens genoeg alternatieven voor de Hubsan. Maar in mijn ogen zit er weinig groot verschil tussen.

Laat maar horen hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Wel zuur dat je geen originele hebt gekregen als je die denkt te kopen, maar die chinezen kunnen dingen tegenwoordig best goed namaken... ik heb een originele en een kloon, maar beiden doen het eigenlijk prima. Het is niet echt rocket science in zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey

Hmm, zo'n Imax B6 kost origineel meer richting de 30euro/usd. Alles daaronder kan je vanuit gaan dat het fake is. Ook als je de case bekijkt ziet het er uit als een van de vele Imax B6 clones.

RCGroups staat vol met verhalen over de SkyRC Imax B6 clones. Ik zou 'm aanmelden bij BangGood, en daarna voor een andere gaan op banggood of aliexpress waarbij de reviews wel duiden op een genuine versie.

Bijv:
http://www.aliexpress.com...y-Charge/32326152994.html

http://www.banggood.com/S...ger-SK100084-p-929890.htm

Ik zie net dat deze beiden linken naar de Imax B6 mini. Dit is de opvolger van de Imax B6. Deze vind je ook terug op skyrc.com in het actuele aanbod ;)

Of ga voor deze:

http://www.hobbyking.com/...apable_EU_Warehouse_.html

Heb die nu sinds gisteren binnen, werkt tot nu toe wel goed denk ik. Heb nog niet met LiPo getest. Wel om de meebestelde Nano Tech's op storage charge te zetten, maar daar stonden ze al op :P Heb wel een oude sony walkman batterij ermee op kunnen laden oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Modbreak:Allen, dit topic is geen marktplaats. Ik heb daarom een aantal berichten getrasht. Voor V&A kan je terecht in http://tweakers.net/aanbod/ of Vraag & Aanbod overig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
Ik wil constant haaks op het aardoppervlakte filmen, zijn daar special gimbals voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

KLX16 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:53:
Ik wil constant haaks op het aardoppervlakte filmen, zijn daar special gimbals voor?
Gewoon camera naar beneden draaien en klaar? Meeste gimbals zijn nu toch wel 3-axis.
Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.