Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

KLX16 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:53:
Ik wil constant haaks op het aardoppervlakte filmen, zijn daar special gimbals voor?
Mijn gimbal kan recht naar beneden draaien, en zelfs iets verder zodat je alsnog stabiel beeld hebt dan. 'T is een simpele €50 gimbal uit chinaland :P

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.petitie24.nl/p...n-de-regels--voor-drones-

Petitie om Drone vliegen beetje leuk te houden.

Inmiddels vliegt deze jongen richting bert58 vanuit China, de Hubsan H501S X4

Afbeeldingslocatie: http://static-product.multoweb.nl/afbeelding2-5263-39850-1452370169.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:38
JK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:55:
[...]

Gewoon camera naar beneden draaien en klaar? Meeste gimbals zijn nu toch wel 3-axis.
Bedankt beide,....
Dat is met de hand instellen, ik dacht misschien, dat er iets was waarbij het constant 180 graden instelling opzocht.

Mijn doel is op een punt de drone neer zetten, gps punt inlezen, waarbij hij zelf naar 25 50 100 150 meter vliegt en dan filmt of een foto schiet en dan weer op dezelfde punt land. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.
Keek naar software, maar dit is schijnbaar zo specifiek gebruik, niet (moeilijk) te achterhalen, wie, wat kan.
Dus niet elke keer een heel vliegschema programmeren.
En tevens, wat een geschikte combinatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:00:
http://www.petitie24.nl/p...n-de-regels--voor-drones-

Petitie om Drone vliegen beetje leuk te houden.

Inmiddels vliegt deze jongen richting bert58 vanuit China, de Hubsan H501S X4

[afbeelding]
Ik moet nog echt gaan beginnen maar voordat ik straks niet eens echt kán beginnen de petitie getekend :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

KLX16 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:31:
[...]

Bedankt beide,....
Dat is met de hand instellen, ik dacht misschien, dat er iets was waarbij het constant 180 graden instelling opzocht.

Mijn doel is op een punt de drone neer zetten, gps punt inlezen, waarbij hij zelf naar 25 50 100 150 meter vliegt en dan filmt of een foto schiet en dan weer op dezelfde punt land. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.
Keek naar software, maar dit is schijnbaar zo specifiek gebruik, niet (moeilijk) te achterhalen, wie, wat kan.
Dus niet elke keer een heel vliegschema programmeren.
En tevens, wat een geschikte combinatie is.
Zo moeilijk is dat niet, kan je zelfs handmatig doen met GPS-hold. Hou er wel rekening mee dat 150 meter boven de legale limiet van 120 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
KofjeKoppie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Zo moeilijk is dat niet, kan je zelfs handmatig doen met GPS-hold. Hou er wel rekening mee dat 150 meter boven de legale limiet van 120 zit.
Max 100 is eigenlijk wel genoeg.
Ik heb nog geen drone, dan is het moeilijk inlezen( terminologie en betekenis) en keuzes maken, vooral bij iets specifieks als hoe activeert, hij de camera om een shot te nemen als hij stabiel en op hoogte hangt. Is daar een koppeling mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

KLX16 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Max 100 is eigenlijk wel genoeg.
Ik heb nog geen drone, dan is het moeilijk inlezen( terminologie en betekenis) en keuzes maken, vooral bij iets specifieks als hoe activeert, hij de camera om een shot te nemen als hij stabiel en op hoogte hangt. Is daar een koppeling mogelijk.
De goedkope oplossing: monteer een servomotor die de sluiterknop raakt.
De dure oplossing: koop een professionele DJI (>€5000) en een Sony camera, daar is een heel systeem voor gemaakt
De makkelijke oplossing: zet de camera aan en ga vliegen

Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:57

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

KofjeKoppie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:04:
[...]

De goedkope oplossing: monteer een servomotor die de sluiterknop raakt.
De dure oplossing: koop een professionele DJI (>€5000) en een Sony camera, daar is een heel systeem voor gemaakt
De makkelijke oplossing: zet de camera aan en ga vliegen

Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan
Kunnen bepaalde action cams ook niet om de zoveel seconde een opname maken? Een vriend van me heeft dat volgens mij gedaan met z'n RC helikopter.

Dan kan je de servo dus ook achterwege laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:15:
[...]

Kunnen bepaalde action cams ook niet om de zoveel seconde een opname maken? Een vriend van me heeft dat volgens mij gedaan met z'n RC helikopter.

Mobius camera heeft wel een time-lapse functie. Erg handig voor losse foto's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Sumerechny schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:15:
[...]

Mijn Hero3+ black kan filmen en foto's tegelijk maken. 1080P30 en elke 5 sec een foto. Komt er nog steeds op neer dat je de camera moet aanzetten voordat je opstijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piloten zien ze nu ook al op 5 km hoogte vliegen 8)7

http://www.telegraaf.nl/e/25825652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19
:') dat moet een beste drone zijn geweest. En dat een piloot dat kan zien als ie 800 kilometer per uur gaat.

Het liegen begint wel erge vormen aan te nemen.

het record staat op 3.4 kilometers (11,150 feet) voor een drone.
http://www.popularmechani...4/drone-flown-11000-feet/ (idioten zijn het)

Meneer de piloot is een liegbeest.

[ Voor 20% gewijzigd door rejer op 20-05-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
rejer schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:01:
[...]

:') dat moet een beste drone zijn geweest. En dat een piloot dat kan zien als ie 800 kilometer per uur gaat.

Het liegen begint wel erge vormen aan te nemen.

het record staat op 3.4 kilometers (11,150 feet) voor een drone.
http://www.popularmechani...4/drone-flown-11000-feet/ (idioten zijn het)

Meneer de piloot is een liegbeest.
Nou nou, omdat een DJI phantom tot 3.4 km hoogte kan stijgen, kan het onmogelijk nog hoger en liegt de piloot?

Ja hoor, laten we vooral doen alsof het probleem bij de luchtvaart zit!!

Door dit soort idiote dingen worden de regels straks (weer) flink aangescherpt. De VVD wil een gewichtsbeperking. Wat moet ik dan met mij 13kg wegende modelvliegtuigen? Er is ook al een forse hoogtebeperking. Als ik niet bij een KnVVL vliegclub zou vliegen, zou ik niet eens een normale looping kunnen vliegen, want dan zou ik al te hoog zitten met mijn modelvliegtuigen!

Alleen door die paar idioten die het niet genoeg vinden om gewoon normaal met hun drone in line-of-sight te vliegen op plaatsen waar dat niet gevaarlijk is. Nee hoor, we gaan masaal FPV vliegen en dan liefst nog rond de domtoren of (veel) te hoog. En dan vooral filmpjes op youtube zetten zodat de overheid ook mee kan kijken! :X

En ik kan straks niet meer met mijn modelvliegtuigen vliegen.

[ Voor 43% gewijzigd door FragDaddy op 20-05-2016 13:23 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 09:04

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

FragDaddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:17:
[...]

Nou nou, omdat een DJI phantom tot 3.4 km hoogte kan stijgen, kan het onmogelijk nog hoger en liegt de piloot?

Volgens mij kan een DJI nooit die hoogte halen met 1 batterij lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
noobgrinder schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Volgens mij kan een DJI nooit die hoogte halen met 1 batterij lading.
Geen idee, maar een een beetje fatsoenlijke grote zelfbouw octo- of hexacopter met een paar fatsoenlijke lipos moet een heel eind komen gok ik zo. Maar je moet het gewoon niet willen, mijn benzine modelvliegtuigen kunnen ook prima op die hoogte komen. Vliegtijd van 25 minuten. Maar waarom zou ik?

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 20-05-2016 13:25 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 09:04

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

FragDaddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Geen idee, maar een een beetje fatsoenlijke grote zelfbouw octo- of hexacopter met een paar fatsoenlijke lipos moet een heel eind komen gok ik zo. Maar je moet het gewoon niet willen, mijn benzine modelvliegtuigen kunnen ook prima op die hoogte komen. Vliegtijd van 25 minuten. Maar waarom zou ik?
Uiteraard moet dit niet gebeuren.
Als ik zelf vlieg kom ik sporadisch boven de bomen uit. (geen idee hoe hoog dat is, maar veel zal het niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
FragDaddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:17:
[...]

Door dit soort idiote dingen worden de regels straks (weer) flink aangescherpt. De VVD wil een gewichtsbeperking. Wat moet ik dan met mij 13kg wegende modelvliegtuigen? Er is ook al een forse hoogtebeperking. Als ik niet bij een KnVVL vliegclub zou vliegen, zou ik niet eens een normale looping kunnen vliegen, want dan zou ik al te hoog zitten met mijn modelvliegtuigen!

Alleen door die paar idioten die het niet genoeg vinden om gewoon normaal met hun drone in line-of-sight te vliegen op plaatsen waar dat niet gevaarlijk is. Nee hoor, we gaan masaal FPV vliegen en dan liefst nog rond de domtoren of (veel) te hoog. En dan vooral filmpjes op youtube zetten zodat de overheid ook mee kan kijken! :X

En ik kan straks niet meer met mijn modelvliegtuigen vliegen.
Laat mij maar eens een drone zien die 5km de lucht in kan. En dan moet hij ook nog te zien zijn door een piloot die 800km/pu gaat.
Die piloot ziet spoken en moet zijn ogen laten testen.

"Ja hoor, laten we vooral doen alsof het probleem bij de luchtvaart zit!!"

Waar zie je mij dat zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door rejer op 20-05-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Als ik het nieuwsbericht lees, moet die drone op zo'n 700m het vliegtuig hebben gepasseerd. Dat lijkt een forse drone te zijn. Waarom gaat iedereen er trouwens van uit dat dat een quad of hexacopter moet zijn geweest?
Een fors vliegtuig lijkt me op die afstand makkelijker zichtbaar in verband met de afmetingen van de body en vleugels. FragDaddy geeft al aan dat dat niet zo moeilijk te realiseren is.
Helicopters bereiken toch een stuk eerder hun plafond, waar de draagkracht van de rotors niet meer volstaat om nog op een efficiënte manier verder te stijgen, lijkt mij (maar ik heb er niet voor geleerd).
FragDaddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:
[...]

[ Voor 25% gewijzigd door guapper op 20-05-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Radiance schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:32:
Ik sluit me aan bij Sumerechny.

Ik heb die nu ook al ligt ie nu in de prak maar onderdelen zijn onderweg. Ik was nog geen 25 euro kwijt voor 60 reserve propellers, 4 batterijen, 4 protectie ringen, 4 motoren, 4 rubber pootjes, een nieuwe body en een u tool voor de propellers, die ben ik kwijt geraakt.

Hij is al regelmatig uit een boom gevallen of van 3 hoog naar beneden en er zit 1 klein barstje in de body en de hond van de buurman hapte hem laatst uit de lucht en sloopte een motortje en de laatste reserve propellers die ik had.
Waar kan je die bestellen voor 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
427 SOHC schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Even bij elkaar zoeken. Ik kon zo snel het niet als pakket vinden (maar blijf denk wel onder de 25 euro):

http://www.gearbest.com/hubsan-x4-_gear/c_11302/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:08
guapper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:05:
Als ik het nieuwsbericht lees, moet die drone op zo'n 700m het vliegtuig hebben gepasseerd. Dat lijkt een forse drone te zijn. Waarom gaat iedereen er trouwens van uit dat dat een quad of hexacopter moet zijn geweest?
Een fors vliegtuig lijkt me op die afstand makkelijker zichtbaar in verband met de afmetingen van de body en vleugels. FragDaddy geeft al aan dat dat niet zo moeilijk te realiseren is.
Helicopters bereiken toch een stuk eerder hun plafond, waar de draagkracht van de rotors niet meer volstaat om nog op een efficiënte manier verder te stijgen, lijkt mij (maar ik heb er niet voor geleerd).

[...]
Ook mijn gedachte, het woord drone is wel te misbruiken.. Wie zegt dat het om een multirotor gaat?
Kan het me niet echt voorstellen, die hoogte en hem zo goed zien dat de afstanden en al zo goed te bepalen zijn..
Ik heb echt het gevoel dat er een klopjacht op ons gaande is :X
Maarja, er zijn helaas genoeg idioten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Mutatie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:36:
[...]

Ook mijn gedachte, het woord drone is wel te misbruiken.. Wie zegt dat het om een multirotor gaat?
Kan het me niet echt voorstellen, die hoogte en hem zo goed zien dat de afstanden en al zo goed te bepalen zijn..
Ik heb echt het gevoel dat er een klopjacht op ons gaande is :X
Maarja, er zijn helaas genoeg idioten :|
En degene die niks weten van drones geloven het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Beste tweakers,

Na ruim een halfjaar te mogen vliegen met een jjrc h8c en h12w wil ik graag een upgrade doen naar een grotere drone. Ik heb heel erg lopen luren naar een DJI phantom 3 standard maar ook heb ik interesse in een zelfbouw drone. Dit omdat je deze namelijk kunt upgraden en redelijk gemakkelijk onderdelen kan vervangen.

Waarvoor ik de drone wil gebruiken:
Vooral mooie foto's/ videos maken maar hij mag ook wel een flinke vaart maken.

Eisen:
-GPS gestuurd
-OSD met batterij waarschuwing etc.
-Live camera footage vanuit de action camera
-Minimaal 1km range van zowel de camera live footage als de transmitter.
-beveiliging dat wanneer hij out of range gaat dat hij teruggaat naar startpunt (RTH)

Wat ik heb/ kan:
Budget van €500,-
Solderen

Wat ik niet heb:
Geen enkel onderdeel dus ook geen transmittor.
Niet bekend met programmeren van deze zelfbouwdrones. (de flightcontroller)

Sta open voor alles qua onderdelen mits het uiteindelijk voldoet aan de eisen.
Nu twijfel ik dus sterk tussen een leuk projectje en een DJI phantom 3 gezien de dji alles al mooi in 1 app heeft zitten met beveiligingen en wat direct werkt.
Wat in principe perfect zou zijn is de functionaliteit van de phantom zelf inbouwen.
Nu vraag ik jullie natuurlijk om advies en of het slim is. Word de prijs kwaliteit erop beter met zelfbouw.

Daarnaast wil ik de actioncam die op zelfbouwdrone komt natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruiken omdat ik in de zomer mijn watersport beoefen dus is dat ook mooi meegenomen. + de DJI standard heeft 1080p 30fps en dat vind ik nou net niet de sweetspot.

Nu ben ik compleet nieuw met zelfbouw al heb ik me er wel in verdiept en onderdelen uitgezocht.
Ik kon weinig vinden over live video beeld en heb dit dus ook niet verwerkt. Ik heb 2 lijstjes gemaakt.
Met deze lijstjes weet ik niet zeker of alles op elkaar past... En er is geen rekening gehouden (denk ik) met live video.

lijstje 1:
http://www.hobbyking.com/...ad_copter_Frame_Kit_.html
http://www.hobbyking.com/...ng_X_Rotor_ESC_20amp.html
http://www.hobbyking.com/...er_10x5_CW_CCW_2pcs_.html
http://www.hobbyking.com/...r_Motor_Built_by_DYS.html

lijstje 2: (mooi alles in 1 pakket en niet eens zo heel veel duurder als lijstje 1 maar wel een mooie grote 6axis.)
http://www.hobbyking.com/...39_s_and_Motors_ARF_.html

De onderdelen die allemaal op lijstje 1 of 2 komen:

Gimbal:
http://www.hobbyking.com/...wItem.asp?idproduct=43670

alles voor accu:
http://www.hobbyking.com/...15C_LiPo_Pack_w_XT60.html
http://www.hobbyking.com/...idproduct=7028&aff=224284
http://www.hobbyking.com/...dproduct=11758&aff=224284

flight controller
http://www.hobbyking.com/...GPS_and_Power_Module.html

Transmitter & Receiver
http://www.hobbyking.com/...tml?strSearch=FrSky%20DJT
http://www.hobbyking.com/...Radio_System_Mode_2_.html

camera + kan je met deze camera beeld wegzenden. Er zit hdmi kabel op dus ik denk dan dat dat kan.. Verder mis ik hier dus geloof ik nog wat extra onderdelen voor het verzenden van het video beeld.
http://www.banggood.com/E...-2-Inch-LCD-p-994488.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
427 SOHC schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Ik heb alles van AliExpress gehaald.
Body
Motoren
U Tool
Rubber pootjes
Propellers
Protectie ringen
Lipo's
Charger

Zie wel dat sommige prijzen nu hoger zijn dan toen ik ze besteld heb maar zal vast niet heel veel meer zijn.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
KofjeKoppie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:28:
[...]

Mijn Hero3+ black kan filmen en foto's tegelijk maken. 1080P30 en elke 5 sec een foto. Komt er nog steeds op neer dat je de camera moet aanzetten voordat je opstijgt :P
Ik wil juist alleen op een bepaalde hoogte foto nemen, dus niet de timelapse functie gebruiken, dan krijg je zoveel foto's die moet je dan ook allemaal weer uitzoeken.
Ik vroeg me dan ook af of er iets aangestuurd kon worden met wifi of BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

KLX16 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:41:
[...]
Ik wil juist alleen op een bepaalde hoogte foto nemen, dus niet de timelapse functie gebruiken, dan krijg je zoveel foto's die moet je dan ook allemaal weer uitzoeken.
Ik vroeg me dan ook af of er iets aangestuurd kon worden met wifi of BT.
Wifi moet je sowieso niet gebruiken want dit stoort met je normale 2.4gHz signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Wie weet waar ik "goede" M2 boutjes om de motors van mijn quad vast te maken kan vinden? Weet ook niet precies welke ik überhaupt moet hebben? DYS1806 met ZMR250 frame.

Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

barrymossel schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:17:
Wie weet waar ik "goede" M2 boutjes om de motors van mijn quad vast te maken kan vinden? Weet ook niet precies welke ik überhaupt moet hebben? DYS1806 met ZMR250 frame.

Iemand?
Op de product site van HK staan een verwijzing. Heb je al bij RVS paleis gekeken? Daar heb ik een keer een gigantische hoeveelheid besteld en de rest bij de Hornbach gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
Sinds van de week de meesterlijke ImmersionRC Vortex 250 Pro in huis. wat een beest is dat :)
Altijd leuk naast de Phantom 4 en na paar jaar vliegen leek het mij wel leuk om ook fpv te vliegen.
Is er een lijst met leuke en uitdagende FPV vlieg locaties hier of meetings?

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Qualixo schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:01:
Sinds van de week de meesterlijke ImmersionRC Vortex 250 Pro in huis. wat een beest is dat :)
Altijd leuk naast de Phantom 4 en na paar jaar vliegen leek het mij wel leuk om ook fpv te vliegen.
Is er een lijst met leuke en uitdagende FPV vlieg locaties hier of meetings?
In de Ikea :+ >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Afgelopen weken aan het kutten geweest met m'n qav210, omdat ik hem maar niet goed getuned kreeg..

Uiteindelijk lijkt het erop dat de flight controller een rotte gyro heeft, alleen voordat ik daar achter was, had ik al een motor en al mijn esc's vervangen...

Nu een nieuwe FC erop, en hij vliegt als een malle! even 1 accu gebruikt om hem wat te tunen, maar daarna helemaal los, hij vliegt heerlijk strak nu! (zelfs met best wat wind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Ik had van het weekend ook een leuk geintje; batterij bijna leeg van de DJI P3S, hij hovert onder wat takken en daarboven hangen een aantal elektriciteitslijnen op een meter of... 20, 30?

Bij 14% wil ie opeens naar zn thuispunt vliegen, vanwege de batterij. Dus dat ding vliegt volgens procedure omhoog om 30m te bereiken, net langs de takken maar de elektriciteitslijnen kunnen nog een obstakel vormen. Blij dat ik op mijn controller labels heb geplakt met wat wat doet qua switches, dus kon de RTH direct annuleren. Wil ik 'm uit de lucht pakken (wat ik vaker doe dan het ding echt aan de grond zetten), alleen omdat ik was afgeleid, pak ik 'm net wat te hoog vast, met mijn duim bij de rotor. Die is zeker een avondje gevoelig geweest. :P

Wat hebben we er van geleerd? Dat het goed is geweest dat ik die labels heb opgeplakt en dat ik 'm voortaan lager vast moet pakken (wat ik normaal ook doe). :+

Wat ik overigens wel merk, is dat ik op zo'n 250 meter afstand een (video)signaalstoring krijg, dus ik ga maar eens op zoek naar wat aluminium om achter de antenne te plaatsen, om het signaal te boosten, hoewel de video feed natuurlijk uit de drone zelf moet komen. Aan de andere kant; straks mogen we toch niet meer verder dan 100 meter, dus eigenlijk heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Iemand al ervaring met de Hubsan x4 501s. Ik zag dat hij bij Bert58 onderweg was, maar wellicht iemand die hem al heeft gebruikt?

Na wat geknutsel met zelfbouw e.d. zoek ik nu gewoon een simpele drone met cam om wat filmpjes te kunnen schieten. Deze ziet er, mede door de vliegtijd, wel interessant uit.

Een Phantom 3 (standard) is ook nog wel interessant, alleen die accu's zijn onbetaalbaar...

[ Voor 13% gewijzigd door Ebayzo op 23-05-2016 12:15 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Van het weekend een impulsaankoop gedaan, een Phantom 3 Standard, maar die gaat weer retour naar de winkel.

- Verloor video signaal na ~60 meter horizontaal en ~20 meter verticaal
- Na een firmware update verloor ik signaal na ~40 meter verticaal waardoor hij de return to home uitvoerde, hierbij werd hij door de wind meegenomen (windkracht 3) en botste bijna tegen een boom. Kreeg net op tijd weer verbinding met de controller om hem snel de andere kant op te sturen.

Verder is dit mijn eerste drone en was eigenlijk de bedoeling om toffe beelden te maken van onder andere de hond. De laatste is erg bang voor de drone, dus dat gaat hem niet worden.

Omdat het vliegen met een drone toch best wel tof is, ben ik van plan om een goedkopere (met camera voor eventuele foto's of video's voor instagram) drone te halen en komend weekend weer de lucht in te gaan.

Ik zat hierbij zelf te twijfelen tussen;
- WLToys V222
- Syma X8C
- Syma X5C-1

Mijn budget is ~150 max (tenzij de camera van de Syma's zo bar slecht is dat de X8G van 180 het waard is). Het liefst haal ik hem gewoon in nederland omdat ik komend weekend weer lekker wil vliegen als het weer goed is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

"mini drone met camera" nu €30 bij de HEMA. Kan verder weinig vinden over dit model. Iemand meer informatie (merk/type/reviews)? Kan alleen zien dat er "Future" op staat.

Afbeeldingslocatie: http://images.hema.nl/products/vanaf-14-jaar-10-x-10-wit-15190090-product_rd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 23-05-2016 10:49 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Galinsky schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:38:
Beste tweakers,

Na ruim een halfjaar te mogen vliegen met een jjrc h8c en h12w wil ik graag een upgrade doen naar een grotere drone. Ik heb heel erg lopen luren naar een DJI phantom 3 standard maar ook heb ik interesse in een zelfbouw drone. Dit omdat je deze namelijk kunt upgraden en redelijk gemakkelijk onderdelen kan vervangen.

Waarvoor ik de drone wil gebruiken:
Vooral mooie foto's/ videos maken maar hij mag ook wel een flinke vaart maken.

Eisen:
-GPS gestuurd
-OSD met batterij waarschuwing etc.
-Live camera footage vanuit de action camera
-Minimaal 1km range van zowel de camera live footage als de transmitter.
-beveiliging dat wanneer hij out of range gaat dat hij teruggaat naar startpunt (RTH)

Wat ik heb/ kan:
Budget van €500,-
Solderen

Wat ik niet heb:
Geen enkel onderdeel dus ook geen transmittor.
Niet bekend met programmeren van deze zelfbouwdrones. (de flightcontroller)

Sta open voor alles qua onderdelen mits het uiteindelijk voldoet aan de eisen.
Nu twijfel ik dus sterk tussen een leuk projectje en een DJI phantom 3 gezien de dji alles al mooi in 1 app heeft zitten met beveiligingen en wat direct werkt.
Wat in principe perfect zou zijn is de functionaliteit van de phantom zelf inbouwen.
Nu vraag ik jullie natuurlijk om advies en of het slim is. Word de prijs kwaliteit erop beter met zelfbouw.

Daarnaast wil ik de actioncam die op zelfbouwdrone komt natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruiken omdat ik in de zomer mijn watersport beoefen dus is dat ook mooi meegenomen. + de DJI standard heeft 1080p 30fps en dat vind ik nou net niet de sweetspot.

Nu ben ik compleet nieuw met zelfbouw al heb ik me er wel in verdiept en onderdelen uitgezocht.
Ik kon weinig vinden over live video beeld en heb dit dus ook niet verwerkt. Ik heb 2 lijstjes gemaakt.
Met deze lijstjes weet ik niet zeker of alles op elkaar past... En er is geen rekening gehouden (denk ik) met live video.

lijstje 1:
http://www.hobbyking.com/...ad_copter_Frame_Kit_.html
http://www.hobbyking.com/...ng_X_Rotor_ESC_20amp.html
http://www.hobbyking.com/...er_10x5_CW_CCW_2pcs_.html
http://www.hobbyking.com/...r_Motor_Built_by_DYS.html

lijstje 2: (mooi alles in 1 pakket en niet eens zo heel veel duurder als lijstje 1 maar wel een mooie grote 6axis.)
http://www.hobbyking.com/...39_s_and_Motors_ARF_.html

De onderdelen die allemaal op lijstje 1 of 2 komen:

Gimbal:
http://www.hobbyking.com/...wItem.asp?idproduct=43670

alles voor accu:
http://www.hobbyking.com/...15C_LiPo_Pack_w_XT60.html
http://www.hobbyking.com/...idproduct=7028&aff=224284
http://www.hobbyking.com/...dproduct=11758&aff=224284

flight controller
http://www.hobbyking.com/...GPS_and_Power_Module.html

Transmitter & Receiver
http://www.hobbyking.com/...tml?strSearch=FrSky%20DJT
http://www.hobbyking.com/...Radio_System_Mode_2_.html

camera + kan je met deze camera beeld wegzenden. Er zit hdmi kabel op dus ik denk dan dat dat kan.. Verder mis ik hier dus geloof ik nog wat extra onderdelen voor het verzenden van het video beeld.
http://www.banggood.com/E...-2-Inch-LCD-p-994488.html
Pfoeh, da's een flinke lijst :)

Wil je RTF (Ready To Fly) en weinig zelf willen prutsen, ga dan voor bijv. Quanum Nova / Cheerson CX-20 of duurdere DJI Phantom.
Wil je ARF (Almost ready To Fly) en jezelf verdiepen in de wondere wereld van de multicopters, koop dat losse onderdelen. Je lijst met HobbyKing onderdelen gaat de goede richting op.

Let op: voor het overbrengen van videosignaal, is een 5.8GHz tx en rx wel handig.
Tourniquet schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:39:
"mini drone met camera" nu €30 bij de HEMA. Kan verder weinig vinden over dit model. Iemand meer informatie (merk/type/reviews)? Kan alleen zien dat er "Future" op staat.

[afbeelding]
Da's een rebrand van de Cheerson CX-10c.
Er zijn wel meer van dit soort rebranded modellen en eigenlijk vliegen ze allemaal wel aardig.

Punt is wel dat een CX-10 of vergelijkbaar model (bijv. Eachine H8 Mini) vanuit China maar de helft kost.
- Edit - het betreft het c-model, dus met camera. Dan is de prijs best redelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Kars op 23-05-2016 13:06 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:49

Falastine

Think about my signature...

Al mijn quadcopters en hexacopters staan inmiddels op Vraag en Aanbod :D

Mocht iemand nog een leuke nieuwe zoeken.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hashtag schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Wil je RTF (Ready To Fly) en weinig zelf willen prutsen, ga dan voor bijv. Quanum Nova / Cheerson CX-20 of duurdere DJI Phantom.
Wil je ARF (Almost ready To Fly) en jezelf verdiepen in de wondere wereld van de multicopters, koop dat losse onderdelen. Je lijst met HobbyKing onderdelen gaat de goede richting op.

Let op: voor het overbrengen van videosignaal, is een 5.8GHz tx en rx wel handig.

[...]

Da's een rebrand van de Cheerson CX-10c.
Er zijn wel meer van dit soort rebranded modellen en eigenlijk vliegen ze allemaal wel aardig.

Punt is wel dat een CX-10 of vergelijkbaar model (bijv. Eachine H8 Mini) vanuit China maar de helft kost.
- Edit - het betreft het c-model, dus met camera. Dan is de prijs best redelijk.
Thanks, grappig dingetje wel.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Goede middag,

Ik wil me gaan storten op het fps drone racen.
Ik zou graag een RTF set nemen liefst inclusief scherm (maar zonder bril)wat rade
n jullie aan?

Ik dacht aan zoiets http://www.2brothersrc.co...emart_manufacturer_id=285

Ik heb een bedrag van maximaal 600 euro te besteden inclusief aardig wat extra batterijen lijkt mij wel noodzaak hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ebayzo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:37:
Iemand al ervaring met de Hubsan x4 501s. Ik zag dat hij bij Bert58 onderweg was, maar wellicht iemand die hem al heeft gebruikt?

Na wat geknutsel met zelfbouw e.d. zoek ik nu gewoon een simpele drone met cam om wat filmpjes te kunnen schieten. Deze ziet er, mede door de vliegtijd, wel interessant uit.

Een Phantom 3 (standard) is ook nog wel interessant, alleen die accu's zijn onbetaalbaar...
Hmm, blijkt toch lastig te zijn om voor beperkt budget én FPV én GPS én flight time te krijgen. Denk dat ik het geld dan toch maar in de zak houdt i.p.v. teleurstellingen aan te schaffen. Of toch de Hubsan x4 501, deze ziet er opzich nog wel degelijk uit.

Erg jammer dat DJI zijn accu's zo asociaal duur heeft gemaakt. Zie ook niet zo gauw een mooie hack ervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 23-05-2016 14:55 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

jeroni1976 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:20:
Goede middag,

Ik wil me gaan storten op het fps drone racen.
Ik zou graag een RTF set nemen liefst inclusief scherm (maar zonder bril)wat rade
n jullie aan?

Ik dacht aan zoiets http://www.2brothersrc.co...emart_manufacturer_id=285

Ik heb een bedrag van maximaal 600 euro te besteden inclusief aardig wat extra batterijen lijkt mij wel noodzaak hahaha
Als ik zo naar je link kijk heb ik het idee dat het wel erg prijzig is. Lijkt het je niet leuk om zelf te bouwen? Dat is niet moeilijk, een stuk goedkoper en je leert je drone direct repareren.....want kapot gaat hij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Nou wil eerst een complete ....zelf bouwen komt nog wel hahhaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

jeroni1976 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:19:
Nou wil eerst een complete ....zelf bouwen komt nog wel hahhaha
Heb je al ervaring met drones? Zo niet: wellicht kan je eerst starten met een goedkoop model. Er zijn genoeg mensen die instappen met 300+ euro en teleurgesteld zijn of hem kapot vliegen...in mij ogen is dat toch jammer van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Ja dat klopt. ...
Het is allemaal een beetje dubbel.
Ik kan nu een basic drone kopen,maar mij kennende zit ik zeer binnenkort dan weer aan kosten. En ben geen kiddy (hahahah)bijna 40.....niet dat dat iets zegt maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

xPhantom schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:20:
Van het weekend een impulsaankoop gedaan, een Phantom 3 Standard, maar die gaat weer retour naar de winkel.

- Verloor video signaal na ~60 meter horizontaal en ~20 meter verticaal
- Na een firmware update verloor ik signaal na ~40 meter verticaal waardoor hij de return to home uitvoerde, hierbij werd hij door de wind meegenomen (windkracht 3) en botste bijna tegen een boom. Kreeg net op tijd weer verbinding met de controller om hem snel de andere kant op te sturen.
Heb je uberhaupt wel de handleiding gelezen voor je ging vliegen?
Dat signaal zo snel verliezen duidt bijna op het verkeerd positioneren van de antenne op de controller tegenover de drone. Daarnaast denk ik dat je de switches op de controller zo hebt gezet, dat je niet op GPS vliegt. Ook met RTH blijft GPS actief en hoort deze zeker niet af te drijven. Je kan met windkracht 5 nog stabiel blijven hangen op één positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
JK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:38:
[...]

Heb je uberhaupt wel de handleiding gelezen voor je ging vliegen?
Dat signaal zo snel verliezen duidt bijna op het verkeerd positioneren van de antenne op de controller tegenover de drone. Daarnaast denk ik dat je de switches op de controller zo hebt gezet, dat je niet op GPS vliegt. Ook met RTH blijft GPS actief en hoort deze zeker niet af te drijven. Je kan met windkracht 5 nog stabiel blijven hangen op één positie.
Ja dat heb ik zeer zeker gedaan. Het is immers een machine van 550 euro, wat als student zijnde toch aardig wat is. Nogal zonde om deze te verliezen door het niet lezen van de handleiding.

De antenne stond overigens schuin omhoog gericht en de S1 switch staat naar boven, op P - GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Heel vreemd dat ie dan afdrijft, had je voor zover je nog info had op je smartphone of tablet nog zicht op het aantal GPS-satellieten?

Wat betreft de antenne, met 'schuin omhoog' weet ik niet precies wat je bedoelt, maar dit plaatje geeft het in elk geval goed weer hoe je 'm moet gebruiken;

Afbeeldingslocatie: http://www.phantompilots.com/attachments/dji-transmission-range-jpg.18160/

De eerste vlucht deed ik het ook fout en had ik ook geen signaal meer op 50 a 60 meter en nog geen 10 meter van mij af. Maar de kilometer waar DJI het over heeft, is zonder lightbridge in elk geval bij mij niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hashtag schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor je response! tx en rx is nieuw voor mij en ga ik voor inlezen!:) het overbrengen van videosignaal een upgrade word voor later, gezien ik binnen het budget moet blijven voor nu.
Dit is mijn lijstje:
alles voor accu:
http://www.hobbyking.com/...B3AC_Compact_Charger.html
http://www.hobbyking.com/...witem.asp?idproduct=69287
Frame + motors + ecs + props:
http://www.hobbyking.com/..._ARF_.html?strSearch=s550
Camera:
http://www.banggood.com/H...-Camera-FPV-p-996349.html
Transmittor + Receiver:
http://www.banggood.com/F...Transmitter-p-940819.html

Ik had gelezen dat je beter gelijk voor een goede transmitter kon gaan en dat is deze dus. Ik neem nog geen gimbal (ook upgrade voor later) en mount de camera met iets anders voor eerst en gebruik zijn wifi om live mee te kunnen kijken.
Nu vind ik het kiezen van een flightcontroller + gps lastig. Ik weet niet precies waar het allemaal impact op heeft zoals gimbal, leds, osd etc. Nu zou ik graag een flightcontroller willen dat een gimbal, RTH, en osd. Nu is dat budget ongeveer 50 tot 80 euro. Wat raad/ raden jij/jullie aan?
Ook omdat de prijzen gigantisch uiteenvallen en de producten die 10x zo duur zijn niet eens zo heel veel lijken te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is deze deal voor die Taranis niet iets voor je? Krijg je er een koffer bij en je besteld hem dichter bij huis dus geen invoerrechten/btw en garantie.

Heb zelf geen ervaringen met die webshop of met de transmitter en koffer maar was die eerder een keer tegen gekomen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Vind het wel frappant dat mensen vaak karig zijn met de laders. Lipo's hebben veel liefde nodig voor maximale levensduur. Zeker als je ze langere tijd niet gebruikt kun je ze het beste "ontladen" tot 3.8 volt per cell. Meeste goede laders en dan ook wel helaas duurdere laders hebben de "storage"optie welke dit perfect voor je doet. Of je kunt zelf hobbien met een volt meter met alarm en een lamp erop.

Hoe slaan jullie de lipo's op? opgeladen of netjes tot +- 3.8 volt of gewoon niet opgeladen na een vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
JK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:51:
Heel vreemd dat ie dan afdrijft, had je voor zover je nog info had op je smartphone of tablet nog zicht op het aantal GPS-satellieten?

Wat betreft de antenne, met 'schuin omhoog' weet ik niet precies wat je bedoelt, maar dit plaatje geeft het in elk geval goed weer hoe je 'm moet gebruiken;

[afbeelding]

De eerste vlucht deed ik het ook fout en had ik ook geen signaal meer op 50 a 60 meter en nog geen 10 meter van mij af. Maar de kilometer waar DJI het over heeft, is zonder lightbridge in elk geval bij mij niet haalbaar.
Ja, ik heb eigenlijk constant 8 tot 11 satellieten waar ik vloog. Mijn smartphone gaf aan dat de RC Signal lost was en de video feed was een volledig grijs scherm waar later een pop up kwam met de vraag of hij RTH moest inzetten.

Mijn antenne heb ik eigenlijk constant op de linker manier gehouden, zo'n 45 graden ten opzichte van de controller. Ik zit dus inderdaad dat de antenne verkeerd stond met het recht omhoog vliegen. Maar komt dat dan echt zo precies, op 39 meter al signaal verlies?

Morgen nog maar eens vliegen, zou droog moeten blijven met windkracht 2 a 3.

Ik ga in ieder geval nog de Syma x8w of x5c halen om in ieder geval de controls wat meer onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Als de DJI boven je vliegt (of in de buurt), zou ik 'm zoals rechts houden. Maar ik had ook al vrij snel verlies, omdat ik de punt naar de quadcopter richtte. Heb in elk geval een booster gekocht, om het signaal 180 graden rond te sturen ipv 360 graden. Benieuwd of ik verschil merk, nu is het na een 250 meter klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Qualixo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:19:
Vind het wel frappant dat mensen vaak karig zijn met de laders. Lipo's hebben veel liefde nodig voor maximale levensduur. Zeker als je ze langere tijd niet gebruikt kun je ze het beste "ontladen" tot 3.8 volt per cell. Meeste goede laders en dan ook wel helaas duurdere laders hebben de "storage"optie welke dit perfect voor je doet. Of je kunt zelf hobbien met een volt meter met alarm en een lamp erop.

Hoe slaan jullie de lipo's op? opgeladen of netjes tot +- 3.8 volt of gewoon niet opgeladen na een vlucht?
Idd, ik denk dat veel mensen het idee van een lipo niet door hebben, gevoeligheid, "onderhoud".
Zelf heb ik de storage functie nog nooit gebruikt, wel balanceer ik ze na gebruik tot zo'n 3.8-3.85V. Het verschil met zo'n goedkope heb ik wel gemerkt, er kwam er een bij een heli lang terug, binnen een half jaar stonden de lipo's flink bol. Ik laadde ze wel op gevoel half op na een vlucht. Nu met een goede lader zijn mn lipo's een jaar later nog helemaal perfect
Ook als ze langere tijd (paar maanden) stil liggen af en toe eens checken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 23-05-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mutatie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:33:
[...]

Idd, ik denk dat veel mensen het idee van een lipo niet door hebben, gevoeligheid, "onderhoud".
Zelf heb ik de storage functie nog nooit gebruikt, wel balanceer ik ze na gebruik tot zo'n 3.8-3.85V. Het verschil met zo'n goedkope heb ik wel gemerkt, er kwam er een bij een heli lang terug, binnen een half jaar stonden de lipo's flink bol. Ik laadde ze wel op gevoel half op na een vlucht. Nu met een goede lader zijn mn lipo's een jaar later nog helemaal perfect
Ook als ze langere tijd (paar maanden) stil liggen af en toe eens checken :)
Wat zien jullie onder "opslaan"? Langere tijd niet gebruiken? Of ook gewoon één dag niet gebruiken?

Zelf gebruik ik mijn (grote) LiPo's voor een kistradio en die liggen de ene keer een tijdje op 3,8-3,9V en een andere keer op 4,2V. Meestal gebruik ik ze iedere week wel een keer, maar soms komt het ook wel voor dat ze langer redelijk vol niks liggen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Lipo hebben life time van 1000 laad cyclie, bij goed gebruik.
Dat kan verlengt of verkort worden door iets lager dan 4.2V te laden.
En minder diep ontladen. Overladen en diep ontladen verkort de levensduur.
Lipo abuse is mogelijk dat die dingen spontaan de fik in gaan.
Een lipo moet je dus bij laden in de gaten houden.
Ook bij crashes checken of ze niet beschadigd zijn.

Ik ben mij ook verdiepen in flight controlers.
Voor Racer die hebben vaak niet zo een uitgebreide featureset nodig. En gezien wereldwijd het voor massa geen ruk mag kosten zijn er zeer goedkope kale race FC. De meeste ondersteunen niet GPS. Die kan dan optioneel voor OSD gebruikt worden. Maar GPS benodigde flight modes kan je dan vergeten.
Voor grotere drones heb je FC die wel breed ondersteuning bieden voor autonome flight modes en dus ook GPS.
Mijn GPS furious is dus geen echte racer de FC APM mega. Niet echt een Race FC. Is er ook in non GPS uitvoering op CC3D based wel meer Racer.
Het blijkt dat hoe groter hoe logger hoe minder fel dus de pro gaan meer voor klein fel agile.
Mij lijkt dat als je autonoom en racen wilt mergen dat je sowieso een compromie sluit als zijnde niet optimaal voor beide dissiplines.
Maar Openflight Revolution FC is F4 cpu based FC met GPS support en Race trekjes met genoeg compute power voor extra features.
Dat lijkt mij leuk voor snelle parkouren voor 300+ sized racers
Als je zelf race parkour uitzet kan je er snelle parkour van maken zonder de extreme bochten. Indie 500 ;)
Viel mij al op dat Race frames groter dan 250 zeldzamer worden. Ze bestaan wel maar zijn dead end. Ik wil juist groter een allround Racer feature rijk en gezien compromie geen winner.
Er naast uiteraard een pure racer.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bezig met mijn tweede drone voor Acro. Blijkbaar werkt het verslavend en haal ik veel plezier uit het bouwen. 8)

De Lisam210 van Banggood:
Specs: KISS FC, KISS ESC (onderweg), LDPower 2204/2300kv en Turnigy 9x reciever.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xGKTEvL8DyRPzWWY1PnB9Yqo/full.jpg
In het plaatje zie je een naze32 F3 + Matek PCB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Knoop doorgehakt en toch voor een Phantom 3 Standard gegaan. Nadeel is de hoge prijs van de extra accu's, maar volgens mij heb je hiermee (op de advanced etc, na) wel de beste drone in dit segment. Ben zeer benieuwd :)

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

DutchWalnut schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:09:
Bezig met mijn tweede drone voor Acro. Blijkbaar werkt het verslavend en haal ik veel plezier uit het bouwen. 8)

Specs: KISS FC, KISS ESC (onderweg), LDPower 2204/2300kv en Turnigy 9x reciever.

[afbeelding]
Het kan aan mij liggen maar het lijkt dat de asjes van de motoren niet in de borgring van je borgmoeren draaien. Misschien moet je hier wat aan doen om te voorkomen dat ze lostrillen.

Oh en is het niet handiger om een 6kanaals ontvanger te gebruiken? Die standaardontvanger van de 9x is zo ontzettend lomp. In mijn F450 quad kon ik hem nauwelijks kwijt, laat staan in een 250 miniquad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

KofjeKoppie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:30:
[...]

Het kan aan mij liggen maar het lijkt dat de asjes van de motoren niet in de borgring van je borgmoeren draaien. Misschien moet je hier wat aan doen om te voorkomen dat ze lostrillen.

Oh en is het niet handiger om een 6kanaals ontvanger te gebruiken? Die standaardontvanger van de 9x is zo ontzettend lomp. In mijn F450 quad kon ik hem nauwelijks kwijt, laat staan in een 250 miniquad :X
Goed gezien. Ik heb inderdaad andere borgmoeren besteld, flange Low profile, dat moet het probleem oplossen.

Ja de 9x is lomp. Maar de behuizing gaat er af en bescherm ik het met tape. Mijn zmr250 heeft al onder water gestaan en desondanks de tape werkt de reciever gewoon. Heb je trouwens een aanrader qua reciever die ook op de Turnigy 9x wil werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

DutchWalnut schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:35:
[...]

Goed gezien. Ik heb inderdaad andere borgmoeren besteld, flange Low profile, dat moet het probleem oplossen.

Ja de 9x is lomp. Maar de behuizing gaat er af en bescherm ik het met tape. Mijn zmr250 heeft al onder water gestaan en desondanks de tape werkt de reciever gewoon. Heb je trouwens een aanrader qua reciever die ook op de Turnigy 9x wil werken?
Elke flysky ontvanger werkt
Ik heb zelf deze als testreceiver, en die werkt prima met mijn 9x met standaardmodule

En als je het nog niet gedaan hebt: ik kan je aanraden om ER9X op je transmitter te zetten. Werkt 80k x fijner dan de standaardsoftware, en het is nog gratis ook *O*

[ Voor 10% gewijzigd door KofjeKoppie op 24-05-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

KofjeKoppie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:38:
[...]

Elke flysky ontvanger werkt
Ik heb zelf deze als testreceiver, en die werkt prima met mijn 9x met standaardmodule
bedankt voor de tip! Heb ik weer wat te lezen en uit te zoeken.
En als je het nog niet gedaan hebt: ik kan je aanraden om ER9X op je transmitter te zetten. Werkt 80k x fijner dan de standaardsoftware, en het is nog gratis ook *O*
nice! Meer leeswaar. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door DutchWalnut op 24-05-2016 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qualixo
Waarom geen diversity ontvangers?
Ik ben zeer tevreden over de: Spektrum DSMX Quad Race Receiver with Diversity (SPM4648)
http://www.spektrumrc.com...fault.aspx?ProdID=SPM4648

Kost wel een duit meer maar ding is super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Na een jaar gespeeld te hebben met een €50 drone van de Bart Smit ben ik toe aan een iets serieuzere drone die het ook nog doet bij windsnelheden boven de 20 km/h :+

Vereisten:
- RTF
- Fatsoenlijke camera (vind ik één van de belangrijkere dingen
- niet te lastig voor beginners
- FPV mogelijkheden in de toekomst zouden leuk zijn (liefst via verbinding met telefoon
- Budget maximaal €200, liefst minder.

Ik zat zelf te denken aan een Syma x8g, maar die heeft geen FPV mogelijkheid.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Johan9711 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:21:
Na een jaar gespeeld te hebben met een €50 drone van de Bart Smit ben ik toe aan een iets serieuzere drone die het ook nog doet bij windsnelheden boven de 20 km/h :+

Vereisten:
- RTF
- Fatsoenlijke camera (vind ik één van de belangrijkere dingen
- niet te lastig voor beginners
- FPV mogelijkheden in de toekomst zouden leuk zijn (liefst via verbinding met telefoon
- Budget maximaal €200, liefst minder.

Ik zat zelf te denken aan een Syma x8g, maar die heeft geen FPV mogelijkheid.
Ben ook aan het zoeken geweest, maar kon in die prijsklasse geen serieuze kandidaat vinden. Of je had FPV en geen GPS, of wel GPS en geen FPV etc. Was het allemaal net niet. Ik zou toch even doorsparen als je serieus wil spelen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
barrymossel schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:17:

Iemand?
Diverse modelbouw winkels.

Of hier:

http://www.topfproducts.n...ories/Boutjes_en_moertjes

conrad.nl heeft ze ook in assortiment zitten

of hier

http://www.quartel.nl/web...owser.php?keyword=m2+bout

Google m2 bouten modelbouw en je komt er wel wat tegen. Je lokale modelbouw/rc shop zal vast ook goed helpen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
cavey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Diverse modelbouw winkels.

Of hier:

http://www.topfproducts.n...ories/Boutjes_en_moertjes

conrad.nl heeft ze ook in assortiment zitten

of hier

http://www.quartel.nl/web...owser.php?keyword=m2+bout

Google m2 bouten modelbouw en je komt er wel wat tegen. Je lokale modelbouw/rc shop zal vast ook goed helpen :D
Ik zat meer met de lengte en de kwaliteit. De meegeleverde draaide ik zo kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
ahzo, eh.... ja, dan zou ik gaan zoeken naar een lokale modelbouw rc shop of ze je daar goed advies kunnen geven erover. Of in ieder geval een paar verschillende materialen kunnen tonen.

Maar die dingen zijn zo klein, die draai je toch al in notime kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ebayzo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Ben ook aan het zoeken geweest, maar kon in die prijsklasse geen serieuze kandidaat vinden. Of je had FPV en geen GPS, of wel GPS en geen FPV etc. Was het allemaal net niet. Ik zou toch even doorsparen als je serieus wil spelen.
Ik wil toch graag binnen budget blijven. Misschien neem ik dan wel een Syma X8G (http://www.banggood.com/S...-Quadcopter-p-985603.html) En ga ik op zoek naar een gimbal mod.
Zal vast wel iets over te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Johan9711 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:12:
[...]

Ik wil toch graag binnen budget blijven. Misschien neem ik dan wel een Syma X8G (http://www.banggood.com/S...-Quadcopter-p-985603.html) En ga ik op zoek naar een gimbal mod.
Oh ja, heb ik ook zitten kijken, maar de (opgegeven) vliegtijd vond ik dan weer erg minimaal. Zeker als je praktijk verhalen met camera gebruik etc las. Maar het is in ieder geval een mooie prijs.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

DutchWalnut schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:09:

[afbeelding]
Ja mijn big brother heeft ook KISS FC ESC PDB besteld de FC binnen.
Voor QAVR 5" met emax racer editions

Zelf heb naze32 rev6 voor Flip 260 frame en daarmee moet ik het mee doen.
Nog niet compleet mis VTX

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm ik heb dus de verkeerde motoren besteld, zijn CCW motoren dus heb links schroefdraad borgmoeren nodig alleen kan ik geen borgmoeren vinden, wel normale. Iemand een tip waar ik deze kan vinden?

De laatste onderdelen van m'n Hubsan zijn vandaag ook gearriveerd dus die ga ik zo ook weer in elkaar zetten :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Radiance schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:05:
Hmm ik heb dus de verkeerde motoren besteld, zijn CCW motoren dus heb links schroefdraad borgmoeren nodig alleen kan ik geen borgmoeren vinden, wel normale. Iemand een tip waar ik deze kan vinden?

De laatste onderdelen van m'n Hubsan zijn vandaag ook gearriveerd dus die ga ik zo ook weer in elkaar zetten :)
Hobbyking heeft die wel.

Dit zijn dan M5 Nylock moeren.
http://www.hobbyking.com/...ack_CW_4_Silver_CCW_.html

:)
SG schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:43:
[...]

Ja mijn big brother heeft ook KISS FC ESC PDB besteld de FC binnen.
Voor QAVR 5" met emax racer editions

Zelf heb naze32 rev6 voor Flip 260 frame en daarmee moet ik het mee doen.
Nog niet compleet mis VTX
ben erg benieuwd naar de KISS. Heb zelf nu ook Naze32 F3 en ben er zeer content mee. Ben benieuwd of die KISS echt beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thanks :) Duur foutje, dan heb je 8 moeren waar je anders 100 moeren voor had kunnen kopen 8)7
Ik heb wel een flesje HK-171 Thread Locker mee besteld eerder dus ik gebruik dat wel als ik propellers van de CW motoren moet vervangen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
barrymossel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:36:
[...]

Wat zien jullie onder "opslaan"? Langere tijd niet gebruiken? Of ook gewoon één dag niet gebruiken?

Zelf gebruik ik mijn (grote) LiPo's voor een kistradio en die liggen de ene keer een tijdje op 3,8-3,9V en een andere keer op 4,2V. Meestal gebruik ik ze iedere week wel een keer, maar soms komt het ook wel voor dat ze langer redelijk vol niks liggen te doen.
Opslaan is ze bewaren op een bepaald voltage, ongeveer 3.8 3.85 Volt per cell. Langere tijd zie ik als aantal weken/maanden. Toch zit het me niet erg lekker als ik ze paar dagen/een week opgeladen weg leg al moet dat niet echt kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ebayzo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:17:
Knoop doorgehakt en toch voor een Phantom 3 Standard gegaan. Nadeel is de hoge prijs van de extra accu's, maar volgens mij heb je hiermee (op de advanced etc, na) wel de beste drone in dit segment. Ben zeer benieuwd :)
De Phantom 3 is geen racer natuurlijk, maar haalt toch heel verdienstelijk bijna 60 km/u. Daarnaast is het een prima foto/video platform, het is echt een statief in de lucht en met een beetje aandacht voor de camera instellingen kan er een prima resultaat behaald worden. :)

Morgen ga ik voor het eerst FPV vliegen met mijn Advanced, voor dat doel heb ik het volgende aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0986/3456/products/white_large.png?v=1444320359

De Headplay HD met een schermresolutie van 1280x800, wat in de praktijk neerkomt op 1280x720 aangezien de hdmi aansluiting op de remote een 720p signaal geeft. Bij het testen in huis merk ik amper vertraging, ik schat de latency zo rond de 200 a 250 ms maar de praktijk buitenshuis zal uitwijzen of het prettig vliegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Radiance schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:07:
[...]

Thanks :) Duur foutje, dan heb je 8 moeren waar je anders 100 moeren voor had kunnen kopen 8)7
Ik heb wel een flesje HK-171 Thread Locker mee besteld eerder dus ik gebruik dat wel als ik propellers van de CW motoren moet vervangen.
Zijn het plastic propellors? Zo ja; ik meen me te herinneren dat plastic kan oplossen onder invloed van threadlocker...kan dat klopppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit er nu over te lezen inderdaad, dat wist ik niet. :\
Ik lees in ieder geval ook dat als je niet heel veel Loctite gebruikt zodat het niet echt direct in aanraking komt met de propeller het geen kwaad kan. Ik lees ook iemand, en die klinkt logisch, dat je je propeller toch wel stuk vliegt voordat de Loctite het plastic erg genoeg heeft aangetast.

Ook zie ik mensen voorbij komen die überhaupt geen borgmoeren of Loctite gebruiken.

Ik denk dat ik het maar even aankijk en in de tussentijd gewoon 2 CW motoren erbij bestel :X

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

DCFreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:39:
[...]
De Phantom 3 is geen racer natuurlijk, maar haalt toch heel verdienstelijk bijna 60 km/u. Daarnaast is het een prima foto/video platform, het is echt een statief in de lucht en met een beetje aandacht voor de camera instellingen kan er een prima resultaat behaald worden. :)
Nee, eens. Was ook zeker niet op zoek naar een racer want dan was ik wel goedkoper klaat geweest hehe. Zocht inderdaad echt naar een videoplatform met goede flight time. Heb het zelf knutselen daarvoor opgegeven, want dat heeft me inmiddels net zoveel gekost met teleurstellend resultaat :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Elke accu tech heeft zijn eigenschappen. En lipo zijn een van lijpste soort. Dus goede lader niet diep ontladen en niet overladen. En niet in gebruik op stock zetten. Eerste investering is kwaliteits lader met de modes voor lipo beheer.
Blalans laden
Discharge
Stock laden.
Optie gewoon laden.
En als haast hebt en wat minder cycly life time genoegen neemt
Fast charge.
Dan heb je nog advance features
Interne weerstand
Instelbaar max laad voltage zoals 4.15 ipv 4.2.
En ondersteuning voor high voltage lipo, wat wel eens problemen geeft met lipo alarmen.

Mijn Furious de dwijl nep racer met OSD GPS snelheids weergave heb ik 75km/ u horizontaal gemeten.
De anakin geen OSD moet ik ook nog inbouwen. Heb gevoel dat het heel stuk harder gaat.

Gezien lipo je begint met RTF van 1 naar 4 naar 9 stuks is een lader waar paar tegelijk kan laden wel handig. De goeie die kosten wel wat maar is investering die je praktisch wel nodig hebt. Anders ben je de dag ervoor of de hele ochten bezig met laden.
Denk dat ik voor dagje vliegen toch wel 12 stuks nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
De Headplay HD met een schermresolutie van 1280x800, wat in de praktijk neerkomt op 1280x720 aangezien de hdmi aansluiting op de remote een 720p signaal geeft. Bij het testen in huis merk ik amper vertraging, ik schat de latency zo rond de 200 a 250 ms maar de praktijk buitenshuis zal uitwijzen of het prettig vliegen is.
Met een Phantom heb je echt geen last van die vertraging hoor, denk dat veel mensen met die vertraging vliegen op een Phantom, al dan niet in goggles.
Met een racer krijg je hier eventueel wel problemen mee, maar dan gebruik je gewoon een analoge cam. Het verschil met de racer is dat je ook met 60 langs vlaggen, bomen, muren en poortjes heen jaagt terwijl je hairpins aan het nemen bent en rolls aan het oefenen gaat :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sensei_D schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:31:
[...]
Met een Phantom heb je echt geen last van die vertraging hoor, denk dat veel mensen met die vertraging vliegen op een Phantom, al dan niet in goggles.
Met een racer krijg je hier eventueel wel problemen mee, maar dan gebruik je gewoon een analoge cam. Het verschil met de racer is dat je ook met 60 langs vlaggen, bomen, muren en poortjes heen jaagt terwijl je hairpins aan het nemen bent en rolls aan het oefenen gaat :+
Het zal bij de Phantom idd niet het verschil maken tussen een crash of nog net op tijd een object ontwijken, maar een vertraagde reactie kan sowieso bij mij irritatie veroorzaken. :P
Zodra ik vlak langs de grond ga vliegen om een snelheidsgevoel op te wekken, ga ik mij orienteren op iets dat daar meer geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

[...]

Morgen ga ik voor het eerst FPV vliegen met mijn Advanced, voor dat doel heb ik het volgende aangeschaft:

[afbeelding]

Wat ook nog een optie is/was is de Litchi app (niet te verstaan maar ik hoop dat het beeld het een en ander verduidelijkt 8)7 ). dan hoef je dus geen HDMI upgrade te doen aan je remote en de camera beweegt met je hooft mee ( alleen verticaal ) helaas alleen mogelijk met een vr bril voor je phone. Ik gebruik deze al een tijd en het bevalt prima

[ Voor 3% gewijzigd door cellkuh op 25-05-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Vandaag voor het eerst gevlogen met 6x4.5 na alleen met 5x3 props ervaring te hebben. Wat een power hebben die dingen zeg! De quad lijkt een stuk meer te 'zweven' dan met 5x3 (hogere inertia van de 6" props?)

Alleen heb ik de power een klein beetje onderschat en ben ik na een paar minuten behoorlijk hard op het asfalt gecrashed (op de kop) en nu wil het scherm van de KK2.1.5 niet meer aan en hij armed ook niet meer :( Waarschijnlijk de geest gegeven dus.

Gelukkig was de Naze32 al onderweg uit Amerika, maar aangezien hij nog niet eens te tracken is ben ik bang dat het nog wel even duurt... Best klote nu het eindelijk weer mooi weer wordt.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik zie zojuist dat Hobbyking de Quanum V2 flink in prijs heeft verlaagd. De basis set is van 50 euro naar 25 euro gegaan!

Dit is toch écht het overwegen waard volgens mij :*)

Edit: Niet geheel onverwachts is de PRO backorder in de EU, het HK beleid kennende duurt het dan nog 2 maanden voordat hij geleverd zal worden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Sumerechny op 25-05-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een DJI Phantom 2 Vision + op de kop getikt vorige week. Maar de gimbal is defect. Op termijn zou ik deze graag wel herstellen. Maaaaar, heeft er iemand een idee of er ergens een replacement gimbal bestaat waar ik een gopro op kan installeren maar dat ik de gimbal kan controleren met de vision app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Bedankt voor de tip van dat ding bij de Hema. Heb 'm gekocht na mijn slechte ervaring met de Hubsan Q4 die ik defect uit China kreeg. Deze vliegt een heel stuk beter en precies zoals het hoort. Heb er nog geen microsd kaart ingedrukt om te zien wat daar de kwaliteit van is (al is het maar 640x480), maar voor het filmen heb ik mijn DJI Phantom 3 Standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:18:
Ik zie zojuist dat Hobbyking de Quanum V2 flink in prijs heeft verlaagd. De basis set is van 50 euro naar 25 euro gegaan!

Dit is toch écht het overwegen waard volgens mij :*)

Edit: Niet geheel onverwachts is de PRO backorder in de EU, het HK beleid kennende duurt het dan nog 2 maanden voordat hij geleverd zal worden ;)
Gisteren was back order nog niet beschikbaar maar de pop up zegt maximaal 30 dagen.

Ik twijfel een beetje trouwens voor een bril.
De Eachine One vind ik ook wel interessant. Wel een stukje duurder maar met name die ventilator lijkt me wel chill aangezien ik best snel kan zweten als het wat warmer wordt. Hij is alleen nog niet te bestellen dus wilde sowieso de eerste reviews even afwachten. Wellicht is tegen die tijd die Quanum ook weer gewoon leverbaar.

De Eachine EV800 vind ik ook wel interessant trouwens voor die prijs maar ook daar is het even de reviews weer afwachten. Dat het scherm afneembaar is vind ik wel een leuke gimmick trouwens voor als je vrienden eens een keer wilt laten kijken.

De Quanum heeft weer als grote voordeel dat je de lenzen kunt verstellen al draag ik in het dagelijks leven geen bril en heb voor zover ik weet geen rare oog afwijkingen dus geen idee of ik het echt nodig zal hebben maar lees dat wel als een grote plus voor een hoop mensen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

amas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:53:
Vandaag voor het eerst gevlogen met 6x4.5 na alleen met 5x3 props ervaring te hebben. Wat een power hebben die dingen zeg! De quad lijkt een stuk meer te 'zweven' dan met 5x3 (hogere inertia van de 6" props?)

Alleen heb ik de power een klein beetje onderschat en ben ik na een paar minuten behoorlijk hard op het asfalt gecrashed (op de kop) en nu wil het scherm van de KK2.1.5 niet meer aan en hij armed ook niet meer :( Waarschijnlijk de geest gegeven dus.

Gelukkig was de Naze32 al onderweg uit Amerika, maar aangezien hij nog niet eens te tracken is ben ik bang dat het nog wel even duurt... Best klote nu het eindelijk weer mooi weer wordt.
Krijgt hij nog wel stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

KofjeKoppie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:16:
[...]

Krijgt hij nog wel stroom?
Ja, ik schreef het verkeerd. De backlight van het scherm gaat wel aan, maar er verschijnt geen tekst meer, geen biepjes en armed niet meer.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

amas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:48:
[...]

Ja, ik schreef het verkeerd. De backlight van het scherm gaat wel aan, maar er verschijnt geen tekst meer, geen biepjes en armed niet meer.
Krijgt de Atmel wel stroom dan? Kan misschien dat bepaalde delen wel stroom krijgen en andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Radiance schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Gisteren was back order nog niet beschikbaar maar de pop up zegt maximaal 30 dagen.

Ik twijfel een beetje trouwens voor een bril.
De Eachine One vind ik ook wel interessant. Wel een stukje duurder maar met name die ventilator lijkt me wel chill aangezien ik best snel kan zweten als het wat warmer wordt. Hij is alleen nog niet te bestellen dus wilde sowieso de eerste reviews even afwachten. Wellicht is tegen die tijd die Quanum ook weer gewoon leverbaar.

De Eachine EV800 vind ik ook wel interessant trouwens voor die prijs maar ook daar is het even de reviews weer afwachten. Dat het scherm afneembaar is vind ik wel een leuke gimmick trouwens voor als je vrienden eens een keer wilt laten kijken.

De Quanum heeft weer als grote voordeel dat je de lenzen kunt verstellen al draag ik in het dagelijks leven geen bril en heb voor zover ik weet geen rare oog afwijkingen dus geen idee of ik het echt nodig zal hebben maar lees dat wel als een grote plus voor een hoop mensen.
Als ik FPV door ga zetten ga ik wel een Quanum V2 kopen, dit is qua budget een goede en als brildrager moet je bijna wel volgens mij...

Ik heb me deze avond in elk geval even verder zitten oriënteren op FPV gebied. Ik verdwijn alleen een beetje in de mogelijkheden :X ..de basis lijkt me duidelijk (5.8 Ghz, 25 mW met cloverleaf (>25 mW is natuurlijk beter...maarja wetgeving O-) ) alleen kom ik niet uit de Tx/Rx.

De keuze is grofweg een combi die 60 euro kost of 30 euro, hoeveel verschilt deze kwaliteit? En hoe relevant is het voor een beginner? Durft iemand daar een uitspraak over te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:32
Is deze hier al voorbij gekomen? http://en.miui.com/thread-285322-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

cellkuh schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Wat ook nog een optie is/was is de Litchi app (niet te verstaan maar ik hoop dat het beeld het een en ander verduidelijkt 8)7 ). dan hoef je dus geen HDMI upgrade te doen aan je remote en de camera beweegt met je hooft mee ( alleen verticaal ) helaas alleen mogelijk met een vr bril voor je phone. Ik gebruik deze al een tijd en het bevalt prima
Zeker een goede tip, maar om eerlijk te zijn had ik het hdmi board al besteld voordat ik aan dit alternatief dacht. Als de huidige setup niet bevalt, ga ik alsnog kijken voor zo'n smartphone bril. 8)

Voordeel van die Headplay is overigens wel dat er een 5.8GHz receiver in zit, mocht ik ooit overstappen op een reguliere multirotor dan is hij daarmee gewoon bruikbaar. Het vliegen heb ik overigens maar uitgesteld naar morgen ivm het weer, volgens de voorspelling windstil met een beetje zon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johan9711 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:12:
[...]

Mijn vriendin zit nu ook naar deze drone te kijken en ik kwam dit filmpje tegen

Ik was wat aan het stunten in een parkje hier in de buurt en zij vond het leuk om te filmen maar het filmpje van die Hubsan is waardeloos.
Nu heeft ze wel een beetje de smaak te pakken en haar oog viel dus ook op de Syma X8 alleen wil ik dan wel voor de versie zonder camera gaan, die is 48 euro. Dan met 3 batterijen erbij en de transmitter komt ie rond de 93 euro uit (ipv 109). Met gimbal erbij kom ik op 149,28 uit. Ik heb zelf een GoPro welke op de gimbal gezet kan worden :)

We keken eerst naar de Phantom 3 standaard maar dat is toch net even een stapje te duur al zijn de functies wel heel erg gaaf.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:48:
Heb een DJI Phantom 2 Vision + op de kop getikt vorige week. Maar de gimbal is defect. Op termijn zou ik deze graag wel herstellen. Maaaaar, heeft er iemand een idee of er ergens een replacement gimbal bestaat waar ik een gopro op kan installeren maar dat ik de gimbal kan controleren met de vision app?
Dit zoek je:
http://dronexpert.nl/prod...ool-for-phantom-2-vision/

Kun je een zenmuse met go pro onder hangen en nog de app gebruiken.
Kost wel een duit want naast deze adapter heb je nog een zenmuse nodig en go pro uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Qualixo op 25-05-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Met welke props vliegen de fpv'ers onder ons eigenlijk?

Ik gebruik nu die Dal V1 Tri blades maar ik merk vaak dat ze na minieme schade al in de lucht uit elkaar spatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb de HQ 5040x3's erop voor het freestyle vliegen... wil ik iets rustiger aan doen, dan zet ik normale kingkong 5040's erop. (2 blad)
heb daarnaast ook nog 5045BN HQ's in mijn koffer zitten, maar die heb ik al even niet gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

KofjeKoppie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Krijgt de Atmel wel stroom dan? Kan misschien dat bepaalde delen wel stroom krijgen en andere weer niet.
Ehm geen idee. Hoe controleer ik dat? :) Sorry, ben erg nieuw in het hele multirotor gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nou, de Phantom 3 was binnen gister en gelijk even beetje gevlogen gisteravond. Wat een ding man :) Geen gezeik, alles opladen, even updaten en gaan. Helaas was mijn telefoon niet echt opgeladen dus die hield er eerder mee op dan de drone hehe. Echt prettig om niet na het opstijgen al gelijk op je accu status te hoeven letten. Na 13 minuutjes aankloten had ik nog steeds 10 minuten ruimte.

En die beelden :) Even snel filmpje in elkaar geklust. Was niet de meest boeiende omgeving en weer hielp ook niet mee, maar voor testvluchtje wel ideaal stukje grond.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0BpCOkeOHLA]

De software welke wordt geleverd voor de telefoon / tablet is ook echt af. Goede bediening en duidelijke informatie in het scherm. Bij return to home ook een extra confirmatie noodzakelijk om je even wakker te houden :)

Al had de daling bij return to home wel iets sneller mogen zijn, maar volgens mij is dit nog aan te passen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 26-05-2016 08:07 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Radiance schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Mijn vriendin zit nu ook naar deze drone te kijken en ik kwam dit filmpje tegen
[video]

Ik was wat aan het stunten in een parkje hier in de buurt en zij vond het leuk om te filmen maar het filmpje van die Hubsan is waardeloos.
Nu heeft ze wel een beetje de smaak te pakken en haar oog viel dus ook op de Syma X8 alleen wil ik dan wel voor de versie zonder camera gaan, die is 48 euro. Dan met 3 batterijen erbij en de transmitter komt ie rond de 93 euro uit (ipv 109). Met gimbal erbij kom ik op 149,28 uit. Ik heb zelf een GoPro welke op de gimbal gezet kan worden :)

We keken eerst naar de Phantom 3 standaard maar dat is toch net even een stapje te duur al zijn de functies wel heel erg gaaf.
Ik heb wel de versie met camera gekocht, omdat de camera die er bij zit erg weinig weegt, en andere camera's met accu wegen meer. Ik ga zelf met de creditcard truc een stabilisator knutselen, als dat echt niets is kan ik altijd nog een gimbal kopen.

Misschien haal ik ooit nog een pico cam.

Als je nog meer wil besparen zou je ook de transmitter voor de X5 kunnen halen, die schijnt ook te werken met de X8.

[ Voor 4% gewijzigd door Johan9711 op 26-05-2016 12:30 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.