Lipo hebben life time van 1000 laad cyclie, bij goed gebruik.
Dat kan verlengt of verkort worden door iets lager dan 4.2V te laden.
En minder diep ontladen. Overladen en diep ontladen verkort de levensduur.
Lipo abuse is mogelijk dat die dingen spontaan de fik in gaan.
Een lipo moet je dus bij laden in de gaten houden.
Ook bij crashes checken of ze niet beschadigd zijn.
Ik ben mij ook verdiepen in flight controlers.
Voor Racer die hebben vaak niet zo een uitgebreide featureset nodig. En gezien wereldwijd het voor massa geen ruk mag kosten zijn er zeer goedkope kale race FC. De meeste ondersteunen niet GPS. Die kan dan optioneel voor OSD gebruikt worden. Maar GPS benodigde flight modes kan je dan vergeten.
Voor grotere drones heb je FC die wel breed ondersteuning bieden voor autonome flight modes en dus ook GPS.
Mijn GPS furious is dus geen echte racer de FC APM mega. Niet echt een Race FC. Is er ook in non GPS uitvoering op CC3D based wel meer Racer.
Het blijkt dat hoe groter hoe logger hoe minder fel dus de pro gaan meer voor klein fel agile.
Mij lijkt dat als je autonoom en racen wilt mergen dat je sowieso een compromie sluit als zijnde niet optimaal voor beide dissiplines.
Maar Openflight Revolution FC is F4 cpu based FC met GPS support en Race trekjes met genoeg compute power voor extra features.
Dat lijkt mij leuk voor snelle parkouren voor 300+ sized racers
Als je zelf race parkour uitzet kan je er snelle parkour van maken zonder de extreme bochten. Indie 500

Viel mij al op dat Race frames groter dan 250 zeldzamer worden. Ze bestaan wel maar zijn dead end. Ik wil juist groter een allround Racer feature rijk en gezien compromie geen winner.
Er naast uiteraard een pure racer.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K