Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Mijn vriendin zit nu ook naar deze drone te kijken en ik kwam dit filmpje tegen
[video]

Ik was wat aan het stunten in een parkje hier in de buurt en zij vond het leuk om te filmen maar het filmpje van die Hubsan is waardeloos.
Nu heeft ze wel een beetje de smaak te pakken en haar oog viel dus ook op de Syma X8 alleen wil ik dan wel voor de versie zonder camera gaan, die is 48 euro. Dan met 3 batterijen erbij en de transmitter komt ie rond de 93 euro uit (ipv 109). Met gimbal erbij kom ik op 149,28 uit. Ik heb zelf een GoPro welke op de gimbal gezet kan worden :)

We keken eerst naar de Phantom 3 standaard maar dat is toch net even een stapje te duur al zijn de functies wel heel erg gaaf.
Dit is inderdaad een prima oplossing.
Kijk wel even welke GoPro je hebt en hoe zwaar 'ie is, anders wordt de combi met gimbal te zwaar voor de X8C.
Zoals @Johan9711 ook aangeeft, de truc met de creditcard mount werkt ook wel aardig, hoewel je dan geen superstabilisatie hebt (camera blijft direct meebewegen met de quad) maar wel redelijk schok-vrij.

Voorbeeldje van mijn vorige X6 met GoPro HD à 99 gram:

YouTube: Tarantula X6 - Evening Flight

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Sumerechny schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:06:
Als ik FPV door ga zetten ga ik wel een Quanum V2 kopen, dit is qua budget een goede en als brildrager moet je bijna wel volgens mij...

Ik heb me deze avond in elk geval even verder zitten oriënteren op FPV gebied. Ik verdwijn alleen een beetje in de mogelijkheden :X ..de basis lijkt me duidelijk (5.8 Ghz, 25 mW met cloverleaf (>25 mW is natuurlijk beter...maarja wetgeving O-) ) alleen kom ik niet uit de Tx/Rx.

De keuze is grofweg een combi die 60 euro kost of 30 euro, hoeveel verschilt deze kwaliteit? En hoe relevant is het voor een beginner? Durft iemand daar een uitspraak over te doen?
Dit is misschien wel een idee: AOMWAY 25mW/200mW switchable VTX

Hoef je alleen nog maar een RX te shoppen om aan je Quanum v2 te hangen. En damnit, die quanums zijn wel erg aantrekkelijk geprijsd zo voor EUR 25 met scherm enzo.

Zit zelf te dubben over quanum v2 en eachine 007. 480x272 is niet helemaal verkeerd (Gewoon hetzelfde als een PSP scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hashtag schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Dit is inderdaad een prima oplossing.
Kijk wel even welke GoPro je hebt en hoe zwaar 'ie is, anders wordt de combi met gimbal te zwaar voor de X8C.
Zoals @Johan9711 ook aangeeft, de truc met de creditcard mount werkt ook wel aardig, hoewel je dan geen superstabilisatie hebt (camera blijft direct meebewegen met de quad) maar wel redelijk schok-vrij.

Voorbeeldje van mijn vorige X6 met GoPro HD à 99 gram:

YouTube: Tarantula X6 - Evening Flight
Ik heb een Hero 3+ zilver. Die is ergens rond de 75 gram. Ik zag al een filmpje voorbij komen met deze setup dus hij zou het moeten trekken.

Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cavey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:14:
[...]
Zit zelf te dubben over quanum v2 en eachine 007. 480x272 is niet helemaal verkeerd (Gewoon hetzelfde als een PSP scherm)
Ik heb de Quanum v1 gehad (ook 480x272) en daarna de v2. Trust me, die resolutie maakt uit. En als je de Quanum V2 Pro weet te krijgen voor de 35 euro waar die nu voor staat heb je een zeer mooie bril voor echt een hele lage prijs. Alleen nog een ontvanger erbij. Ja, die diversity quanum is prijzig, maar schijnt geweldig te zijn en diversity levert je zoveel meer op. Ook dat heeft die eachine niet.
Ik werk niet voor Hobbyking hoor :+ maar ik zag gister pas die prijsverlaging van de v2Pro en dacht; "DAMN :9~ "

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Woei die is omlaag gegaan inderdaad. Zit er aan te denken deze ook alvast te bestellen. In Europa uitverkocht zie ik. Ik weet niet hoe bang je moet zijn voor invoerrechten bij HobbyKing?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

MsG schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:53:
Woei die is omlaag gegaan inderdaad. Zit er aan te denken deze ook alvast te bestellen. In Europa uitverkocht zie ik. Ik weet niet hoe bang je moet zijn voor invoerrechten bij HobbyKing?
EU webshop geen probleem.

Via US ben ik altijd t haasje.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWalnut op 26-05-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die is uitverkocht, vandaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:04

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

cavey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:14:
[...]

Dit is misschien wel een idee: AOMWAY 25mW/200mW switchable VTX

Hoef je alleen nog maar een RX te shoppen om aan je Quanum v2 te hangen. En damnit, die quanums zijn wel erg aantrekkelijk geprijsd zo voor EUR 25 met scherm enzo.

De wisselbare Tx had ik nog niet voorbij zien komen. Qua kosten maakt het volgens mij relatief weinig uit. Uiteindelijk zal een basis FPV setup zo'n 100 - 120 euro kosten volgens mij.
MsG schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:53:
Volgens mij is er sprake van steekproeven, wellicht dat pakket formaat of gewicht nog een rol speelt. In mijn beleving wordt er niet op de afzender gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie dat de verzendkosten ook lomp hoog zijn dan. Jammer, ik hoop dat hij weer komt in de EU warehouse. Maar denk dat er binnenkort een nieuwe Quanum komt (https://www.hobbyking.com...item.asp?idproduct=105250).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is vergelijkbaar met de nieuwe Eachine die ik een paar posts terug linkte. Die EV800 en ik vind de Eachine er net iets beter uitzien. Ook dat afneembare scherm is wel een leuke gimmick. De prijs van de Quanum zou dan wel een stukje lager moeten zijn dan de Eachine imo.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, ik zag dat ik gewoon een hele pagina achterloop in dit topic :D

Wat betreft de switchable vtx; je moet hem solderen om te switchen, houd daar rekening mee. Bij switchable denk ik zelf altijd aan een switch, somehow :+

Let bij die EV800 op, dat juist door het afneembare scherm hij dus wel erg front heavy wordt. Dat kan natuurlijk balans issues gaan geven. Maar zeker een leuke gimmick.
Die Eachine One vind ik zelf dan ook een erg mooi ding, maar die moet eerst maar eens op de pijnbank van wat youtubers ;) Hij klinkt wel geweldig, als er nou ook nog diversity op zat...
Die nieuw aangekondigde Quanums heeft weer alles in huis, maar goed; prijs onbekend.

Ja, Sumerechny, als je nu begint met FPV heb je het moeilijk qua goggle keuze :+ Qua vx/tx ben ik zelf begonnen met een 2dehands 8 kanaals boscam setje, een ccd cam en dipole antennes. Ja, het stoort wat meer :+, maar de rush voor een beginner is hetzelfde als met een duur setje hoor. Mocht je al zeker weten dat je de hobby leuk blijft vinden, dan ja, kwaliteit kost geld en je merkt wel verschil ja.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Sensei_D schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:37:

Wat betreft de switchable vtx; je moet hem solderen om te switchen, houd daar rekening mee. Bij switchable denk ik zelf altijd aan een switch, somehow :+
Gewoon een mini dip switch aanknopen. Ofwel direct erop solderen, dan wel met een draadje. Hoef je niet steeds zo'n 0-ohm resistor bridge om te solderen (is ook niet fijn in het veld :P)

De AOMWAY is in ieder geval op mijn shortlist beland. Vooral ook omdat de Eachine ET25R/ET200R een hele brakke 5V hebben voor de camera. (4.2V ofzo?), en de aomway volgens diverse rapporten op youtube/rcgroups wel netjes 5.1V aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

.......

Ja, Sumerechny, als je nu begint met FPV heb je het moeilijk qua goggle keuze :+ Qua vx/tx ben ik zelf begonnen met een 2dehands 8 kanaals boscam setje, een ccd cam en dipole antennes. Ja, het stoort wat meer :+, maar de rush voor een beginner is hetzelfde als met een duur setje hoor. Mocht je al zeker weten dat je de hobby leuk blijft vinden, dan ja, kwaliteit kost geld en je merkt wel verschil ja.
Het gaat best snel af en toe :P . De goggles ben ik wel uit, ik twijfel alleen tussen de aankoop van FPV of iets wat helemaal niks met quads te maken heeft. De bankrekening is nog niet erg gespekt dus het is een moeilijke keuze.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let bij die EV800 op, dat juist door het afneembare scherm hij dus wel erg front heavy wordt. Dat kan natuurlijk balans issues gaan geven. Maar zeker een leuke gimmick.
Die Eachine One vind ik zelf dan ook een erg mooi ding, maar die moet eerst maar eens op de pijnbank van wat youtubers ;) Hij klinkt wel geweldig, als er nou ook nog diversity op zat...
Die nieuw aangekondigde Quanums heeft weer alles in huis, maar goed; prijs onbekend.

Ik ga ook sowieso eerst de reviews even uit de boom kijken ;)

Die extra frontload is een goed punt om rekening mee te houden want zo vaak zal je het denk ik niet gebruiken.

Voor mij zou de nieuwe Quanum en Eachine One aankomen op diversity vs fan en wellicht het prijsverschil maar dat weten we nog niet.

Beslaat zo'n lens nou snel op een warme dag als je begint te zweten? Skibrillen e.d. hebben natuurlijk ook snel de neiging en allerlei anti fog systemen om beslaan tegen te gaan. Ik ervaar dit zelf ook met mijn eigen skibril met anti fog, die beslaat ook af en toe.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

cavey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Gewoon een mini dip switch aanknopen. Ofwel direct erop solderen, dan wel met een draadje. Hoef je niet steeds zo'n 0-ohm resistor bridge om te solderen (is ook niet fijn in het veld :P)

De AOMWAY is in ieder geval op mijn shortlist beland. Vooral ook omdat de Eachine ET25R/ET200R een hele brakke 5V hebben voor de camera. (4.2V ofzo?), en de aomway volgens diverse rapporten op youtube/rcgroups wel netjes 5.1V aflevert.
Volgens mij kan je veel beter deze foxeer nemen: http://www.surveilzone.co...VTX-with-Race-Band-g-1511

Vorige ontvangers van foxeer zijn best goed. Deze is switchable via een knop en heeft meer standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3lle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-07-2023
Radiance schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Mijn vriendin zit nu ook naar deze drone te kijken en ik kwam dit filmpje tegen
[video]

Ik was wat aan het stunten in een parkje hier in de buurt en zij vond het leuk om te filmen maar het filmpje van die Hubsan is waardeloos.
Nu heeft ze wel een beetje de smaak te pakken en haar oog viel dus ook op de Syma X8 alleen wil ik dan wel voor de versie zonder camera gaan, die is 48 euro. Dan met 3 batterijen erbij en de transmitter komt ie rond de 93 euro uit (ipv 109). Met gimbal erbij kom ik op 149,28 uit. Ik heb zelf een GoPro welke op de gimbal gezet kan worden :)

We keken eerst naar de Phantom 3 standaard maar dat is toch net even een stapje te duur al zijn de functies wel heel erg gaaf.
Koop een 2dehands phantom 1 (Of 2, prijzen verschillen de laatste tijd amper) van marktplaats. Komt wel wat hoger boven je budget, maar ben er zelf voor 175+gimbal en actioncam voor in totaal 250 mee begonnen. Super om mee te beginnen, en nog beter door de GPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
@lasharor oh jeej, nog eentje voor de shortlist >_< wilde al de foxeer hs1177 halen bij surveilzone, en deze 25/200/600 mW vtx ziet er ook wel aanlokkelijk uit O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 12:04
Gisteren mijn eerste GPS-Quad binnen gekregen, De cheerson cx-20. (jaja klassiekert :+ )
Daardat ik even moest wennen aan de kracht die er achter zo'n ding zit (Brushed naar Brushless) is hij een paar keer gecrashed, zonder heftige schade; alleen de propellers zijn wat versleten en de landing gear is kaduuk.

Nu heb ik gelezen en ervaren dat de landinggear erg schijt is (omvallen bij landen), dus heb ik vandaag een nieuw landingsgestel gekocht bij v-nix.nl: http://www.v-nix.nl/extre...ding-gear-for-dji-phantom (€1,-!!!)
Nu heb ik ook nieuwe props besteld, DJI phantom 1 8" props.
Hier is t linkje van de props: http://www.v-nix.nl/dji-phantom-propeller-pair-8-inch

Nu weet ik alleen niet helemaal 100% zeker of deze ook op de cx-20 passen, aangezien phantom 2 self-tightening props er wel op passen, is er iemand die dit kan bevestigen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net weer even op pad geweest met de Hubsan om leuke plekjes in de buurt te zoeken voor m'n racer.
Ben een leuke spot tegen gekomen maar helaas veel wandelaars met honden die trouwens helemaal gek worden van de piep toon van die motortjes. Lijkt als een honden fluit te werken want ze komen van ver blaffende aanrennen met verbaasde baasjes erachteraan dus tsja, niet zo'n succes uiteindelijk :P

Uiteindelijk een klein veldje gevonden waar het wat rustiger was maar eigenlijk ook net weer te klein omringd door hoge bomen. Duurde ook niet lang voordat de Hubsan in de boom hing hèhè. Gelukkig niet al te hoog dus kon bij de tak waar ie in hing om hem eruit te schudden.

Toen nog even naar een ander parkje gereden waarvan ik al wist dat het voor de racer straks te klein is maar prima voldoet voor de Hubsan alleen bleek na een crash op de vorige plek een van de motortjes het niet goed meer te doen.

Thuis trok ik de 2 printplaten van elkaar dus kon meteen een keer goed aan de slag met solderen wat best aardig ging. Het is wel een gepriegel zeg maar komt ook omdat ik er niet helemaal lekker bij kon maar na een klein uurtje priegelen vliegt ie weer 8)

Er zat ook een kennisgeving in de bus dat het frame er is en de rest van de onderdelen op de ESC na ligt inmiddels op Schiphol.

Ik kan niet wachten totdat alles er is en echt aan de slag te gaan al moet ik wel nog een betere spot zien te vinden. Van het weekend heb ik helaas geen tijd meer maar ik heb al een groot open veld in gedachten waar ik volgende week eens ga kijken wellicht dan ook direct met m'n diy quad.

De filmpjes van die Hubsan zijn trouwens echt totaal onbruikbaar als je een beetje los gaat :P
J3lle schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:55:
[...]
Koop een 2dehands phantom 1 (Of 2, prijzen verschillen de laatste tijd amper) van marktplaats. Komt wel wat hoger boven je budget, maar ben er zelf voor 175+gimbal en actioncam voor in totaal 250 mee begonnen. Super om mee te beginnen, en nog beter door de GPS :)
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van 2e hands met electeonica.

[ Voor 11% gewijzigd door Radiance op 26-05-2016 22:36 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Xiaomi heeft gisteren hun drone laten zien, ziet er best wel tof uit moet ik zeggen.
Xiaomi kondigt quadcopter met 4k-camera aan.

Op banggood kun je hem al pre-orderen.
De 1080p kost 364,75, de 4k versie kost 455.94. Dit exclusief verzendkosten (11,08 voor 7-15 werkdagen) en mogelijke invoerrechten.

- 5100 mAh batterij die het zo'n 27 minuten vol moet houden
- Landingsgestel is inklapbaar waardoor je een erg platte drone krijgt
- Zo'n 2 kilometer bereik
- 12.4MP camera van Sony
- GPS en GLONASS
- Waypoints, automatisch opstijgen + landen, tap to fly, orbit
- etc.

Best een interessant ding, hopelijk wordt hij ook geimporteerd door nederlandse shops.

Hier nog een unboxing (tot 36:00 praat hij wat over de features, daarna haalt ie hem uit de doos)

Ben benieuwd of DJI hierop gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er ook veel belovend uit!
Stuk goedkoper dan de Dji hoewel de prijzen hier wel hoger zullen liggen dan Banggood en het is even afwachten hoe ie het in de lucht doet maar ik ga hem zeker in de gaten houden!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd al wat ongeduldig omdat via track&trace mijn drone al een week vanuit China in Nederland was, maar vanmorgen een brief van Post/Douane gekregen dat ze willen weten wat er in het pakje zit en wat de waarde is.
Dat wordt dus betalen, maar iemand een idee hoeveel extra tijd dit gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
xPhantom schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:35:
Xiaomi heeft gisteren hun drone laten zien, ziet er best wel tof uit moet ik zeggen.
Xiaomi kondigt quadcopter met 4k-camera aan.

Op banggood kun je hem al pre-orderen.
De 1080p kost 364,75, de 4k versie kost 455.94. Dit exclusief verzendkosten (11,08 voor 7-15 werkdagen) en mogelijke invoerrechten.

- 5100 mAh batterij die het zo'n 27 minuten vol moet houden
- Landingsgestel is inklapbaar waardoor je een erg platte drone krijgt
- Zo'n 2 kilometer bereik
- 12.4MP camera van Sony
- GPS en GLONASS
- Waypoints, automatisch opstijgen + landen, tap to fly, orbit
- etc.

Best een interessant ding, hopelijk wordt hij ook geimporteerd door nederlandse shops.

Hier nog een unboxing (tot 36:00 praat hij wat over de features, daarna haalt ie hem uit de doos)
[video]

Ben benieuwd of DJI hierop gaat reageren.
Eindelijk getoond; al maandenlang werd dat ding verwacht.

Theoretische specs die je krijgt zijn niet mis en de prijs is ook mooi.
Echter na invoerkosten (die je sowieso gaat krijgen) zit je tegen de €600.
Zie het niet snel gebeuren dat Nederlandse shops dit gaan verkopen maar dan kun je er nog wel een euro of honderd bij tellen. Voor dat geld koop je hier ook een DJI Phantom 3.

En gebaseerd op de paar videobeelden die ik van deze heb gezien is het vlieggedrag niet te vergelijken met een Phantom.

Desalniettemin wel benieuwd naar ervaringen/reviews van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:52:
Ik werd al wat ongeduldig omdat via track&trace mijn drone al een week vanuit China in Nederland was, maar vanmorgen een brief van Post/Douane gekregen dat ze willen weten wat er in het pakje zit en wat de waarde is.
Dat wordt dus betalen, maar iemand een idee hoeveel extra tijd dit gaat kosten?
Vaak kan de webshop een fake factuur voor je maken met een lager bedrag bijvoorbeeld onder de 150 euro zodat je alleen btw hoeft te betalen. Geen idee hoeveel extra tijd het gaat kosten though want *knocks on wood* ben zelf nog nooit er tussen uitgeplukt. Ook nu niet trouwens, heb van alles een kennisgeving in de bus op het moment dus ik kan alles op de Esc na maandag ophalen als het goed is. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiance schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:46:
[...]
Vaak kan de webshop een fake factuur voor je maken met een lager bedrag bijvoorbeeld onder de 150 euro zodat je alleen btw hoeft te betalen.
Klinkt leuk, maar merk en type staan erbij en als drone hier 500€ kost en daar 149€ is dat wel vreemd denk ik.
Ze dreigen in brief al met administratieve boetes als je waarde niet juist opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fair enough, heb er wel eens wat over gelezen maar ging toen wel over lagere bedragen. Zoals ik al zei heb ik zelf altijd mazzel gehad

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Gisteren een hele rits van de Graphene lipo's die hobbyking verkoopt binnen gekregen. De hoeveelheid rotzooi die je krijg is wel abnormaal groot. Was opzich wel grappig om de eerste uit te pakken :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yzfBtTnl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LH08yfNl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7fCRav5l.jpg

Eerste indruk is wel zeer goed. Ze voelen veel krachtiger aan dan de standaard Turnigy lipo's. Daarnaast is de bouwkwaliteit ook veel beter. Deze batterijen staan bekend dat ze weinig voltage sag hebben. Dat is duidelijk merkbaar. Je ziet dat ook gelijk terug als je een na een landing die lipo's checked. Die standaard Turnigy's laten een groot verschil zien tussen de gegevens van mijn Taranis en die van een voltage checker. Maar bij die graphenes zijn die waardes nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:20
Ik zoek een goede 64gb microSD kaart voor mijn Phantom 3 Pro, hebben jullie suggesties?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:32:
Ik zoek een goede 64gb microSD kaart voor mijn Phantom 3 Pro, hebben jullie suggesties?
Ik heb geen rechtstreeks antwoord op je vraag. Als ik een keuze zou moeten maken gewoon hetzelfde merk als wat DJI levert bij de Phantom, met specificaties zoals omschreven in de handleiding.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24ctmj5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
Ik zoek nog een Brushless gimbal voor onder mijn CX-20, eentje zoals deze: http://m.banggood.com/FPV...tom-GoPro-3-p-908068.html

Heeft iemand enig idee of er ook gimbals zoals deze verkocht worden in Nederland voor een niet veel hogere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandawan schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:20:
Ik zoek nog een Brushless gimbal voor onder mijn CX-20, eentje zoals deze: http://m.banggood.com/FPV...tom-GoPro-3-p-908068.html

Heeft iemand enig idee of er ook gimbals zoals deze verkocht worden in Nederland voor een niet veel hogere prijs?
Deze gimbal die je aangeeft is wel strak geprijsd hoor.
Je kunt 'm ook uit de EU shop halen:
http://eu.banggood.com/Wh...Phantom-wp-Eu-968168.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
Hashtag schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Deze gimbal die je aangeeft is wel strak geprijsd hoor.
Je kunt 'm ook uit de EU shop halen:
http://eu.banggood.com/Wh...Phantom-wp-Eu-968168.html
Ah, uit de EU, Top! Scheelt weer mooi die 'Afhandelingskosten' van de Douane hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Zijn hier gevorderde dronevliegers met 1) een eigen drone en 2) een GoPro/schroefdraad connector om daar een camera onder te hangen die 3) in (de buurt van) Amsterdam of Friesland/Flevoland wonen/werken en 4) tijd hebben om medio volgende week eens een aantal 360 graden camera's er onder te hangen? ;)

Ik ben bezig met een Tweakers review met een aantal 360 graden camera's en wil daar wat goed vergelijkbaar beeldmateriaal voor produceren, waarbij in alle hoeken iets te zien is. Een drone leent zich daar uitstekend voor, maar we hebben zelf niet de beschikking over een geschikt exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:32:
Ik heb voor een Phantom 3 Standard deze gehaald van het weekend:

https://www.bol.com/nl/p/...90r-80w/9200000038460963/

Werkt prima. Met 80MB/s zit je dan ook binnen de specs voor de Pro. Neem aan dat je er ook wel een 64GB variant van hebt.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:20
Ebayzo schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:14:
[...]
Ik heb voor een Phantom 3 Standard deze gehaald van het weekend:

https://www.bol.com/nl/p/...90r-80w/9200000038460963/

Werkt prima. Met 80MB/s zit je dan ook binnen de specs voor de Pro. Neem aan dat je er ook wel een 64GB variant van hebt.
Heb er zaterdagavond meteen een besteld. 16gb en 4K is wat aan de krappe kant als je langer vliegt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:28
TheRicolaa10 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Heb er zaterdagavond meteen een besteld. 16gb en 4K is wat aan de krappe kant als je langer vliegt.
Ik zou deze Samsung microSD dan kopen, die is goedkoper ;) https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000026701783/

/edit niet goed gekeken, overigens hier goedkoper: https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000045277912/

[ Voor 13% gewijzigd door BertP op 30-05-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, het mag gaan gebeuren: ik ga een fpv setje aanschaffen.

Ik twijfel tussen de Quanum V2, Eachine VR-007 of Eachine EV800.
Nu heb ik een beperkt budget (max 100,- , blijft hobby) dus veel rek zit er niet in.

Qua camera ga ik voor de 700tvl CCD van Eachine.

Ik heb alles een beetje vergeleken, de VR-007 is lekker cheap maar heeft een lage resolutie. Dan is de EV800 of Quanum wel beter.

Wat is jullie idee?
(niet 'doorsparen' want ik heb meer hobbies die geld kosten ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hashtag schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:15:
Ok, het mag gaan gebeuren: ik ga een fpv setje aanschaffen.

Ik twijfel tussen de Quanum V2, Eachine VR-007 of Eachine EV800.
Nu heb ik een beperkt budget (max 100,- , blijft hobby) dus veel rek zit er niet in.

Qua camera ga ik voor de 700tvl CCD van Eachine.

Ik heb alles een beetje vergeleken, de VR-007 is lekker cheap maar heeft een lage resolutie. Dan is de EV800 of Quanum wel beter.

Wat is jullie idee?
(niet 'doorsparen' want ik heb meer hobbies die geld kosten ;-) )
Quanym V2, Standaard VRX, Die switchable Foxeer en een degelijke camera. Als het even kan niet van Eachine. Je moet niet selectief zijn op de resolutie van je bril en dan vervolgens de meest crappy camera kopen want dan heb je er alsnog niets aan. Met een betere camera "zie" je dingen die je op een goedkope camera gewoon niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Ok, het moet er toch maar van komen! Na weken met mijn Hubsan X4 te hebben gespeeld wil ik een ZMR250 gaan bouwen. De afgelopen weken heb ik al menig avondje threads gelezen en youtube clips gekeken en ben ik tot deze shoppinglist gekomen. Uitgangspunt is wel om de totale kosten ietwat laag te houden (+- €300,-) omdat ik nog niet weet hoe lang ik me hiermee ga weten te vermaken.

Hebben jullie wellicht advies op devolgende punten?

1. 1300mAh, 1500mAh of zelfs 2200mAh?
Ik zie mensen die met 1300mAh - 2200mAh vliegen. Wat raden jullie aan voor een beginner die rustig aan wil gaan starten met non-FPV vliegen? Is het verschil in handling enorm anders bij 2200mAh dan bij 1300mAh? (De iets langere flight time spreekt me wel aan)

2. Zouden jullie een ander frame aanraden dan onderstaand? Wellicht toch een ander frame met losse PDB? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik heb gekozen voor onderstaand frame om devolgende redenen:
- PDB met leds included
- Minder draden doordat ik de kabels van de ESCs direct op de PDB kan solderen
- 3mm reserve armen zijn goed te krijgen
(Ik houd rekening met de extra spacers die nodig zijn om shorts van de carbon armen op de PDB te voorkomen)

ZMR250 V2 PCB Frame Kit Carbon Fiber With LED Board

Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/oaupload/banggood/images/33/71/bc473e5f-2a9f-8d53-3fcc-e4ceab5c1991.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

F0kke schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:28:

Ik zie mensen die met 1300mAh - 2200mAh vliegen. Wat raden jullie aan voor een beginner die rustig aan wil gaan starten met non-FPV vliegen? Is het verschil in handling enorm anders bij 2200mAh dan bij 1300mAh? (De iets langere flight time spreekt me wel aan)

2. Zouden jullie een ander frame aanraden dan onderstaand? Wellicht toch een ander frame met losse PDB? Heb ik iets over het hoofd gezien?
- PDB met leds included
(Ik houd rekening met de extra spacers die nodig zijn om shorts van de carbon armen op de PDB te voorkomen)

[afbeelding]
Ik vlieg zelf met 1300mAh, dit is grofweg 6 minuten vliegtijd (LOS). Ik durf niet te zeggen of 1500 mAh verbetering zal geven. Wellicht dat 2200 mAh al voor meer balans problemen kan gaan zorgen welke de vliegtijd nog meer drukken in combinatie met toegenomen gewicht. Zelf ben ik hier ook wel benieuwd naar.

PDB hoeft niet perse, mijn eerste build had ik een PDB van 2,50 oid. Na een rebuild heb ik gewoon een kabelboom gemaakt wat ook perfect werkt en tevens goed is voor mijn ZEER beperkte soldeer ervaring :). Het PDB wat bij dit frame zit zou in theorie ook kunnen breken bij een crash, maar ik weet niet hoe groot deze kans is.

Wellicht dat iemand anders meer zinnigs te zeggen heeft O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 31-05-2016 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ok, het moet er toch maar van komen! Na weken met mijn Hubsan X4 te hebben gespeeld wil ik een ZMR250 gaan bouwen. De afgelopen weken heb ik al menig avondje threads gelezen en youtube clips gekeken en ben ik tot deze shoppinglist gekomen. Uitgangspunt is wel om de totale kosten ietwat laag te houden (+- €300,-) omdat ik nog niet weet hoe lang ik me hiermee ga weten te vermaken.

- PDB met leds included

[afbeelding]
Ik zat een aantal weken geleden in exact hetzelfde scenario als jij. Ook een Hubsan X4 maar meer willen.

Zie mijn post wat ik uiteindelijk besteld heb en de pagina's daarvoor met een hele hoop nuttige informatie van de leden hier om tot die build te komen.

Radiance in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

Ik heb op de ESC na nu alles in huis trouwens maar moest ook een nieuwe soldeerbout bestellen, die ik nu heb (30 watt) wordt niet warm genoeg lijkt het. Wilde vandaag de batterij kabel op het PDB solderen, eerst de draad netjes vol laten lopen met tin en daarna een hoopje tin op de PDB maar wilde maar niet samen smelten. Ook maar direct een 3e hand besteld en soldeerpasta. Dit verwacht ik vrijdag ofzo en hoop dat de ESC dan ook binnen zijn voor het weekend.

Net nog even in het park gevlogen hier in de buurt met m'n Hubsan en een man leren kennen met een glider vliegtuig (vet ging ook!) en hij was erg geïnteresseerd in quads maar nog niet overtuigd er zelf eentje te maken maar hij zou zeker een keer komen kijken naar m'n racer als je af is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Radiance op 31-05-2016 22:11 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

- PDB met leds included

[afbeelding]
Voor de meeste mensen is 1300~1500 het beste. 2200 vliegt iets langer en wellicht ook wat rustiger (door het gewicht) maar het verschil in wendbaarheid en gevoel is wel erg groot. Ik zou dus niet voor zo'n grote lipo gaan.

Kan je niet een budget geven voor puur je quad? Zonder lipo's? Ik denk namelijk dat het lijstje wat je hebt op een aantal punten nogal wat te kort komt. Een tijd geleden heeft een user hier deze kit
gehaald en die is al gelijk een stuk beter dan wat jij nu in het lijstje hebt staan. Maar omdat het budget voor je quad nu niet helemaal duidelijk is is het gelijk moeilijker om een goed advies te geven.

Ik ben trouwens niet zo'n fan van die full body pdb's. Vooral niet wanneer je er allemaal dingen aan gaat solderen (voltage regulators etc) ik heb er alleen maar ellende mee gehad. Ik ben zelf erg tevreden over deze 5-1 PDB van matek.

@Radiance Ik doe altijd tin aan de kabel, maak de connector vol met tin. Smelt vervolgens de tin op de connector en duw die kabel er dan gewoon in. Tin smelt dan ook vrijwel direct van de kabel. Verbinding is dan meestal prima. Extra hulpmiddel is wel heel erg handig idd :)

[ Voor 4% gewijzigd door lasharor op 31-05-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik de XT60 connector en kabel inderdaad met elkaar verbonden en dat ging opzich wel. Duurde eventjes en de hechting is wat dof van kleur maar het zit wel stevig. Krimpkous erom en klaar. Het ging mij om de PDB, ik had netjes een klein hoopje tin op de PDB gelegd en daarna wilde ik de kabel smelten op de PDB maar dat lukte dus niet, het wilde niet meer smelten.

Ik had vanmorgen een mailtje van Banggood dat de DYS SE2205 in de aanbieding is. Scheelde een paar cent en voor de netheid toch maar even twee Clockwise motortjes besteld samen met een extra setje KingKong propellers in een andere kleur.

Ik heb ook even contact gezocht met de leverancier van de ESC want de track & trace werkte nog niet. (stond al vanaf de 14e op elektronische informatie ontvangen) Direct een berichtje terug en vanmorgen werkte de track & trace ineens en zouden ze vandaag nog de lucht in moeten gaan vanuit China. Zal wel ergens iets mis zijn gegaan maar het is in ieder geval netjes opgelost door de verkoper en dat is nou eenmaal het nadeel van bestellingen vanuit China. Ik zal nog even geduldig moeten wachten dus :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:12:
[...]

Quanym V2, Standaard VRX, Die switchable Foxeer en een degelijke camera. Als het even kan niet van Eachine. Je moet niet selectief zijn op de resolutie van je bril en dan vervolgens de meest crappy camera kopen want dan heb je er alsnog niets aan. Met een betere camera "zie" je dingen die je op een goedkope camera gewoon niet ziet.
Dank, helder.
Ik hoorde goeie verhalen over deze camera.
lasharor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:21:
[...]

.... Een tijd geleden heeft een user hier deze kit
gehaald en die is al gelijk een stuk beter dan wat jij nu in het lijstje hebt staan. ...
Klopt, dat ben ik :)
En zoals ik in eerdere posts aangaf, nog steeds super tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hashtag schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:16:
[...]

Dank, helder.
Ik hoorde goeie verhalen over deze camera.

[...]

Klopt, dat ben ik :)
En zoals ik in eerdere posts aangaf, nog steeds super tevreden over!
Heb je die gewoon zo besteld? Ik ben altijd een beetje huiverig om zoiets duurs in 1 keer te bestellen vanwege importkosten. Of werd je er niet uitgeplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nog voordat het jaar voorbij is zullen de regels voor amateur dronepiloten flink worden aangescherpt. Zo gaat de maximale vlieghoogte omlaag naar 50 meter, en mag men niet verder dan 100 meter horizontaal van zich af vliegen. Ook gaat staatssecretaris Dijksma onderzoeken of de straffen op overtredingen verzwaard kunnen worden.
Naar verwachting komen er in 2018 Europese regels voor het recreatief en professioneel gebruik van drones. Tot op heden denkt luchtvaartorganisatie EASA aan een maximale vlieghoogte van 120 meter. Of dat zo blijft, hangt onder meer af van een onderzoek dat de EASA is gestart naar de gevolgen van een botsing tussen een vliegtuig en een drone. De resultaten van dit onderzoek worden in juli verwacht.
Ah come on...

Bedankt tokkies met drones, en bedankt kansloze regering :') Blij dat ik een Phantom heb gekocht joh, lekker 100 meter ver vliegen. Woohoooooo.Op dit moment vind ik het nog ver zat, maar echt die regeltjes...

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Omdat ik zo tevreden was met mijn QAV-210, en weer wat wilde gaan bouwen, heb ik ook de X variant besteld, de QAV-R!

Ditmaal met KISS flight controller en esc's, omdat ik op de 210 nog best wat problemen had met de ESC's, en daarop 2 flight controller heb afgeschreven.

Ook ervoor gekozen om eens niet met de standaard minimosd mee te gaan, maar voor een RROSD.
Deze is niet zo uitgebreid, en ik kan nu ook niet meer mijn PID's tunen via OSD. Maar met de RROSD kan ik wel precies zien hoeveel power er is geleverd, dus een veel betere indicatie hoe leeg de lipo is!

Even snel een foto'tje hoe de QAV-R naast zijn broertje eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/Qav-R/QAV-set.jpg

En zo vliegt het dan :)

Heeft nog wat kleine tuning nodig, maar vliegt al wel erg strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Ebayzo schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:50:
[...]

[...]

Ah come on...

Bedankt tokkies met drones, en bedankt kansloze regering :') Blij dat ik een Phantom heb gekocht joh, lekker 100 meter ver vliegen. Woohoooooo.Op dit moment vind ik het nog ver zat, maar echt die regeltjes...
Och, jij kunt dan in ieder geval met je Phantom nog gewoon de lucht in.

Ik hoop wel dat ze onderscheid gaan maken tussen drones en modelvliegtuigen. Zo niet, dan kan ik helemaal niet meer vliegen. :'( Ik heb die 100mtr verticale ruimte al nodig als landingsbaan. En die 50mtr hoogte.. tja.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-XwB3sbsOxkk/VfrVmeFJ4xI/AAAAAAAAGac/kBTWnircgHYWBqBUs4oK7X7gI6HDVIecgCCo/s800/20150909_203014_small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5FTIjrv46Xs/UkccD6xc6KI/AAAAAAAAFAg/apMVJCp_Rp82OXywHpqCX57ZP9iWCGqoQCCo/s800/IMG_3188.jpg

Al die jaren probleemloos met giant scale modellen kunnen vliegen. Een paar prutsers met quadcopter speelgoed en je hobby is weg :(

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 01-06-2016 09:27 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ja, volledig eens.. Leuk dat elke prutser met zijn Kruidvat drone kan vliegen maar om nou gelijk de hele groep weer te verbannen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
De huidige regels (max 120mtr hoog en 300mtr op modelvliegvelden en niet vliegen boven mensenmassa's, bebouwing en in CTR van vliegvelden) zijn op zich prima. 300mtr kom ik ook niet aan als ik normaal vlieg. Dan is het zelf met grote modellen stipje vliegen. Alleen mensen met hele grote schaalzwevers (spanwijdte van 7mtr of meer) hebben daar 'last' van.

De regels zijn prima, de handhaving is prut! En dan kun je wel strengere regels en zwaardere straffen instellen om mensen af te schrikken, maar als de handhaving er niet is heb je er nog niets aan.

Behalve dat de normale modelvliegers/dronepiloten straks niet meer verzekerd zijn als er toch een keer een ongeluk gebeurt (het blijft een mechanische/electronisch hobby, er kan altijd iets stuk gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:43:
[...]

Heb je die gewoon zo besteld? Ik ben altijd een beetje huiverig om zoiets duurs in 1 keer te bestellen vanwege importkosten. Of werd je er niet uitgeplukt?
Yep, was geen probleem. Ze (Banggood) hadden keurig de waarde op de pakbon gezet, maar dan zo dat 't niet boven de € 20 uitkwam en ik daardoor geen belasting hoefde te betalen :)

Vanuit China heb ik nog geen importkosten hoeven te betalen, vanuit US tot nu toe elke keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

IMO moeten ze met die wetgeving niet alles in 1 potje willen stoppen... er zit al zoveel verschil tussen verschillende drones, en dan heb je ook nog eens de heli's en de vleugels!

Voor die grotere vleugels heb je gewoon veel ruimte nodig, en geen enkele amateur koopt zo'n ding als ie er niet fatsoenlijk mee kan vliegen. (wat met de phantom drones wel anders is, iedereen met vingers kan zo'n ding in de lucht krijgen)

Als ze die regelgeving echt gaan doorvoeren, betekend dat ook voor de fpv-vliegers einde oefening; als ik een fpv-bril op mijn kop heb, heb ik geen line of sight meer met mijn drone.
Zou ik dan die line of sight regel af willen schaffen? Nee! Zeker voor die automatische drones zoals phantom's; prima regel dat je zo'n altijd in zicht moet houden, zodat je weet waar je bent en hoe je vliegt.
Die dingen kunnen IMO veel te ver weg vliegen.
Op een FPV-racer is het anders; ik vlieg constant vooruit (dus zie waar ik heen vlieg), en ben altijd binnen 50-75 meter van waar ik zit...
Dus ik weet zeker dat ik geen vreemde verrassingen kan krijgen. (daar zoek ik mijn locatie wel op uit)

volgende punt is de naleving van deze regels... als ze dit doorvoeren zullen de amateurs die vliegen bij verenigingen of mensen die vliegen met kennis van zaken zich wel aan de regels houden... Maar de brokkenpiloot die zijn phantom kloon uit china heeft laten komen; vliegt nog doodleuk rondjes om de dom... en daar zit het pijnpunt voornamelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
RonnieB82 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:39:
Als ze die regelgeving echt gaan doorvoeren, betekend dat ook voor de fpv-vliegers einde oefening; als ik een fpv-bril op mijn kop heb, heb ik geen line of sight meer met mijn drone.

...

volgende punt is de naleving van deze regels... als ze dit doorvoeren zullen de amateurs die vliegen bij verenigingen of mensen die vliegen met kennis van zaken zich wel aan de regels houden... Maar de brokkenpiloot die zijn phantom kloon uit china heeft laten komen; vliegt nog doodleuk rondjes om de dom... en daar zit het pijnpunt voornamelijk!
FPV is met de huidige regelgeving al niet toegestaan. Je moet je vliegtuig kunnen blijven zien. Je mag dus niet met een FPV bril op vliegen. Tenzij je aan de leerling kant van een leraar-leerling zenderset staat. :>

Maar het is inderdaad waar dat het gevaar niet bij serieuze hobbisten zit, maar juist bij de mensen die zo'n drone kopen puur als speeltje. Dit zijn overigens ook de mensen die je niet 'pakt' met strengere regels, want die kennen ze toch niet.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 01-06-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Komen ze vandaag met een 'Veilig dronen'-campagne. Volgens mij nog steeds veel onduidelijk of grijs gebied.
Je mag bijv. wel boven 60km/u wegen vliegen buiten de bebouwde kom, zie je verder nergens terug.
Verder advies om 50m van wegen vandaan te blijven (buiten die 60km/u wegen dan), maar geen harde eis waar je echt een grens trekt. 50 meter hoog en 100 meter ver is natuurlijk onzin. Voor een Phantom in principe vaak genoeg, maar dan nog.. 200 meter ver en 120 meter hoog is ook niets mis mee met drones en wat al gezegd is; maak onderscheid tussen drones en RC vliegtuigjes (of die joekels die zojuist voorbij kwamen).

Maar goed, regels worden vaak gemaakt door mensen die er geen snars van snappen. :(

Maar goed, handhaving is wat anders, en dat is vaak lastig.
Casey Neistat vloog van de week ook lekker door Amsterdam heen;
YouTube: CAUGHT Skinny Dipping in the Canals
Kort stukje in het begin en richting het eind nog aerial shots van het Vondelpark.

En met z'n wakeboarden door de grachten, gesponsord door Red Bull en The Next Web, werd ook gebruik gemaakt van een drone. Weet niet of het die van hem was of van een ander, maar dat was ook zeker geen legaal gebruik er van. Maar goed, je kan beter om vergeving vragen, dan om toestemming.

[ Voor 29% gewijzigd door JK op 01-06-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Ok, het moet er toch maar van komen! Na weken met mijn Hubsan X4 te hebben gespeeld wil ik een ZMR250 gaan bouwen. De afgelopen weken heb ik al menig avondje threads gelezen en youtube clips gekeken en ben ik tot deze shoppinglist gekomen.
Ik zou duidelijk voor een andere lader gaan. De Imax B6 met ingebouwde AC aansluiting is volgens vele internetters een regelrechte ramp (en zeer waarschijnlijk nog fake ook voor dat bedrag).

Huidige "officiele" SkyRC Imax B6'n zijn de "Mini's", van 60W. Op Aliexpress zijn ze te vinden voor rond de 30 euro (officieel, met hologram scratch code bla). Of een HobbyKing Accucel-6 80W. Moet je wel zelf ergens een 12V voeding knutselen (ik gebruik nu een oude ATX voeding, waar ik een XT60 connector aan een molex heb gehangen).

Voor de rest een aardige boodschappenlijst, lijkt redelijk op die van mij :) Heb zelf ook een Matek XT60 gekocht, daarnaast ook een Micro Matek. De PDB is echt _klein_.

Voor props kan je hier naar kijken:

http://www.aliexpress.com...s-CW-CCW/32595453776.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
JK schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:31:
Maar goed, handhaving is wat anders, en dat is vaak lastig.
Casey Neistat vloog van de week ook lekker door Amsterdam heen;
YouTube: CAUGHT Skinny Dipping in the Canals
Kort stukje in het begin en richting het eind nog aerial shots van het Vondelpark.

En met z'n wakeboarden door de grachten, gesponsord door Red Bull en The Next Web, werd ook gebruik gemaakt van een drone. Weet niet of het die van hem was of van een ander, maar dat was ook zeker geen legaal gebruik er van. Maar goed, je kan beter om vergeving vragen, dan om toestemming.
Z'n eigen drone gebruik zal wel zwaar illegaal zijn. Wat het wakeboarden betreft: in een andere video (z'n busted for bla video) bleek dat ze gewoon vergunningen hadden om te mogen wakeboarden door de grachten. Ik ga er dan vanuit dat Red Bull ook wel een fatsoenlijke vergunning heeft geregeld om met de drone te vliegen. Al kunnen ze zichzelf vast ook wel een boete permitteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Een vergunning om binnen een CTR te mogen vliegen? Vraag me af of je dat voor elkaar krijgt.
Maar goed, hij vliegt toch overal en nergens, valt mij echt nog mee dat hij in NYC geen gezeik heeft gehad. Maar goed, illegaal of niet, die beelden die hij er mee maakt kan ik wel van genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

JK schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:50:
Een vergunning om binnen een CTR te mogen vliegen? Vraag me af of je dat voor elkaar krijgt.
Maar goed, hij vliegt toch overal en nergens, valt mij echt nog mee dat hij in NYC geen gezeik heeft gehad. Maar goed, illegaal of niet, die beelden die hij er mee maakt kan ik wel van genieten. :)
man, heerlijk kijkbaar zijn vlogs mede door de beelden en gadgets.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Een van de weinig vloggers waar ik idd graag naar kijk. Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd wat minder is, maar dat is ook helemaal niet erg. Het enige wat ik niet snap, is dat ze 2 miljoen voor die show kregen 'The Neistat Brothers'. Dat is zijn geluk geweest, maar zijn stop-motion-techniek is echt geweldig. Zit meer tijd in dan de meeste mensen beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister avond en vanmorgen even bezig geweest met pin headers solderen op m'n flight controller met m'n nieuwe soldeerbout maar mijn soldeer skills zijn een regelrechte ramp en als klap op de vuurpijl heb ik de haakse pin headers verleerd om gesoldeerd :(

Ik ga vandaag maar even opzoek naar nieuwe pin headers en dan hopen dat ik alles er nog netjes af krijg zonder het bord te slopen. :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Radiance schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:59:
Gister avond en vanmorgen even bezig geweest met pin headers solderen op m'n flight controller met m'n nieuwe soldeerbout maar mijn soldeer skills zijn een regelrechte ramp en als klap op de vuurpijl heb ik de haakse pin headers verleerd om gesoldeerd :(

Ik ga vandaag maar even opzoek naar nieuwe pin headers en dan hopen dat ik alles er nog netjes af krijg zonder het bord te slopen. :P
Verkeerd om in de zin van naar binnen gericht ipv naar buiten of de de binnenzijde van de headers aan de buitenzijde?

Als ze naar binnen gericht zijn hoeft het geen probleem te zijn, volgens mij zijn er mensen die dit met opzet doen om ruimte te besparen aan de buitenzijde.

(...pfff hoe moet je dit omschrijven :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:59:

Ik zou alles gewoon direct er op solderen zonder pin headers, die dingen nemen onnodig ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Verkeerd om in de zin van naar binnen gericht ipv naar buiten of de de binnenzijde van de headers aan de buitenzijde?

Als ze naar binnen gericht zijn hoeft het geen probleem te zijn, volgens mij zijn er mensen die dit met opzet doen om ruimte te besparen aan de buitenzijde.

(...pfff hoe moet je dit omschrijven :/ )
Nee ik heb de lange kant zeg maar vast gesoldeerd dus de pin met de korte haakse bocht sluit niet goed aan op het stekkertje.
noobgrinder schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Ik zou alles gewoon direct er op solderen zonder pin headers, die dingen nemen onnodig ruimte in beslag.
Ik zat er al aan te denken om het inderdaad rechtstreeks op het bord te solderen als ik geen nieuwe pin headers kan vinden maar denk dat ik pin headers en stekkertjes toch makkelijker vind.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Afgelopen week is m'n USB kit binnen gekomen: 22-in-1-RC Flight Simulator Cable @ Banggood

Na wat geklooin/gehannes, moest de schakelaar op G5-G7 staan en alles aangesloten en aan voor FPV Freerider werd opgestart. Calibreren en rondjes vliegen maar. LOS is moeilijker dan FPV zeg. Blij dat ik even virtueel kan oefenen. Ook al is het maar in de demo versie.

computer: rMBP, OS x 10.11.5
tx: FS-i6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
JK schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:50:
Onze vliegclub vliegt al sinds begin der tijden in het CTR van Deelen. Nou is dat niet een hele actieve vliegbasis en moeten we elke dag voor we gaan vliegen toestemming vragen, maar het kan dus wel.
Op vliegbasis Deelen en zelfs op vliegbasis Leeuwarden zitten ook modelvlieg clubs. Dan zit je niet alleen in de CTR, maar zelfs op de start/landingsbaan of de taxibaan.

Even iets heel anders.. In de Metro van vanochtend kwam ik een artikel over Drones tegen. Daarin werden ook de regels nog een keer duidelijk op een rijtje gezet. Ik ben geen fan van de Metro, maar ik denk dat de Metro wel een heel geschikt blaadje is voor zo'n artikel. Wordt vooral door jongeren/studenten gelezen en dat zijn natuurlijk ook voornamelijk de drone vliegers.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lBrZinf70Rs/V0_unbhFG2I/AAAAAAAAJTU/tash0yBI6ZcLTM3lWGSUbK7d5P3syjB_gCCo/s800/IMG_20160602_101221.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lraOjIIgvs4/V0_unQpYx7I/AAAAAAAAJTU/ESumvwHyfSsQZNmUuiFza8__C6vTC5xowCCo/s800/IMG_20160602_101231.jpg

Zoals ik van de week ook al zei.. Voor de FPV vliegers: Let even op de laatste regel in dit rijtje!

Ow en die regel van max 4 kilo had ik ook nog niet mee gekregen. Als modelvliegtuigen straks max 4 kilo mogen wegen kan ik wel stoppen. Alleen de motor+uitlaten van sommige van mijn vliegtuigen weegt al 4 kilo.

[ Voor 47% gewijzigd door FragDaddy op 02-06-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik wilde net mijn LiPo's voor het eerst parallel gaan laden blijkt er één ontzettend bol te staan, die gaan we dus even ontladen :| .

Hoe werkt dat eigenlijk bij Phantoms en vergelijkbare modellen? Die LiPo's zitten toch in een harde case? Kan de gebruiker daardoor de kwaliteit niet veel minder goed inschatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Sumerechny schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:34:
Ik wilde net mijn LiPo's voor het eerst parallel gaan laden blijkt er één ontzettend bol te staan, die gaan we dus even ontladen :| .
Als ie ontzettend bol staat kun je die lipo beter gewoon weglazeren. Of HEUL goed in de gaten houden tijdens het laden.
Hoe werkt dat eigenlijk bij Phantoms en vergelijkbare modellen? Die LiPo's zitten toch in een harde case? Kan de gebruiker daardoor de kwaliteit niet veel minder goed inschatten?
Ik denk dat de lipo's bij de Phantoms ook niet bol gaan staan. Lipos gaan bol staan door misbruik. Zowel het laden als het ontladen (bij gebruik in de drone) wordt door de electronica van zo'n commerciele drone gewoon strak geregeld. Met te hoge stroom ontladen of te diep ontladen kan gewoon niet, want dan staat de drone al lang op de grond omdat de electronica tijdig ingrijpt.

Ik gebruik ook lipo's in een paar kleine electrokistjes. Die kan ik ook gewoon helemaal leeg vliegen. Tot het propellortje niet meer rond wil. Zit geen electronica in die dan ingrijpt. Maar dan gaan de lipo's maar een handvol vluchten mee.

[ Voor 55% gewijzigd door FragDaddy op 02-06-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50

Ik denk dat 98% van de Phantom gebruikers gewoon geen idee heeft wat een LiPo is, en hoe er mee om te gaan. Maar dan ook echt niet.
Die komen thuis van het vliegen, en gooien de accu in de lader zodat deze volgende week weer gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:32:
[...]

Ow en die regel van max 4 kilo had ik ook nog niet mee gekregen. Als modelvliegtuigen straks max 4 kilo mogen wegen kan ik wel stoppen. Alleen de motor+uitlaten van sommige van mijn vliegtuigen weegt al 4 kilo.
De gereguleerde vliegclubs zijn natuurlijk wel goed ingevoerd bij de instanties, en ik ga er eigenlijk wel van uit dat daar ontheffingen voor komen, zoals nu ook al het geval is met bijvoorbeeld de toegestane vlieghoogte.
In dit geval is het niet meer dan terecht dat er uitzonderingen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
guapper schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:44:
[...]

De gereguleerde vliegclubs zijn natuurlijk wel goed ingevoerd bij de instanties, en ik ga er eigenlijk wel van uit dat daar ontheffingen voor komen, zoals nu ook al het geval is met bijvoorbeeld de toegestane vlieghoogte.
In dit geval is het niet meer dan terecht dat er uitzonderingen gemaakt worden.
Nou, dat is niet helemaal waar. De vliegclubs hebben helemaal niets bij de overheid in te brokkelen. Veel te kleine groep om een gesprekspartner van de overheid te zijn. De KnVVL doen zijn best, maar ook daar zijn de middelen beperkt en zelfs die overkoepelende organisatie voor al het vliegverkeer (dus niet alleen voor modelvliegtuigen) heeft er moeite mee om de overheid te beinvloeden.

Voorbeeld: Twee jaar geleden was er bijvoorbeeld sprake van dat de overheid drones niet boven de openbare weg wilde laten vliegen. Aangezien voor de overheid een drone gewoon een modelvliegtuig is, zou dat betekenen dat modelvliegtuigen niet meer boven de openbare weg mogen vliegen. Aangezien elke modelvliegveld in principe langs een openbare weg ligt (want je moet er ook kunnen komen en zelfs een zandpad is een openbare weg) zou dat dan weer betekenen dat we op die modelvliegtuigen dus niet meer kunnen vliegen, want er loopt een weg langs en we kunnen die modelvliegtuigen nou eenmaal niet boven het veld houden (wat vaak iets van 100x100mtr is) en we kruisen dus bijvoorbeeld bij de start of de landing die weg.

Deze regel is nog ternauwernood tegengehouden, maar het heeft niets gescheeld.

Ander voorbeeld: De hoogtebeperking van 120mtr is doorgevoerd met uitzondering van KnVVL modelvliegclubs. Daar mag je nog tot 300mtr gaan. Wat moeten de vliegclubs die niet zijn aangesloten bij de KnVVL? Kun je dus met grote kisten, jets of met vliegwedstrijden (kunstvlucht, zweven) niet meer terecht, want 120mtr is te laag voor dat soort dingen. Heel fijn allemaal :'( (al wordt hier ook al aan gewerkt)

Bedenk wel dat we een halve eeuw met modelvliegtuigen hebben aangerommeld zonder noemenswaardige problemen. Nu is dit voor het grote publiek letterlijk leuk speelgoed door goed gestabiliseerde, makkelijk te vliegen drones en nu hebben we opeens gezeik. Ben je lekker mee! :X

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 02-06-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Als ie ontzettend bol staat kun je die lipo beter gewoon weglazeren. Of HEUL goed in de gaten houden tijdens het laden.

[...]

Ik denk dat de lipo's bij de Phantoms ook niet bol gaan staan. Lipos gaan bol staan door misbruik. Zowel het laden als het ontladen (bij gebruik in de drone) wordt door de electronica van zo'n commerciele drone gewoon strak geregeld. Met te hoge stroom ontladen of te diep ontladen kan gewoon niet, want dan staat de drone al lang op de grond omdat de electronica tijdig ingrijpt.

Ik gebruik ook lipo's in een paar kleine electrokistjes. Die kan ik ook gewoon helemaal leeg vliegen. Tot het propellortje niet meer rond wil. Zit geen electronica in die dan ingrijpt. Maar dan gaan de lipo's maar een handvol vluchten mee.
Ik was van plan om hem inderdaad te ontladen en dan weg te gooien, zeker nu mij opvalt dat er een prop in gebeten heeft :X .

Goed punt dat de duurdere quads iets beter gereguleerd worden door de elektronica, daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Er zit ook software in bij een Phantom om automatisch te ontladen. Standaard staat deze op 10 dagen ongebruikt.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:53:
[...]
Bedenk wel dat we een halve eeuw met modelvliegtuigen hebben aangerommeld zonder noemenswaardige problemen. Nu is dit voor het grote publiek letterlijk leuk speelgoed door goed gestabiliseerde, makkelijk te vliegen drones en nu hebben we opeens gezeik. Ben je lekker mee! :X
Ik snap je frustratie helemaal, het word gewoon belangrijk dat de regels eens goed onder de loep genomen worden, en aangepast worden naar de huidige toepassingen.
De techniek staat niet stil, deze verandering zat er natuurlijk al wel een tijd aan te komen.
Helaas is er lange tijd te weinig mee gedaan, en gaan ze nu opeens in paniek een aantal kansloze regels verzinnen.

Hetzelfde geld voor het fpv vliegen, in USA is dit al een hot item aan het worden, met live uitzendingen van wedstrijden e.d.
Als het gaat betekenen dat je dit in NL alleen indoor kan uitvoeren, gaat dat natuurlijk heel erg wringen; indoor vliegen = spullen slopen, helemaal als je nog niet ervaren bent.
IMO moet fpv vliegen met een spotter prima kunnen. (vooral op die korte afstanden)

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 02-06-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
RonnieB82 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:35:
Hetzelfde geld voor het fpv vliegen, in USA is dit al een hot item aan het worden, met live uitzendingen van wedstrijden e.d.
Als het gaat betekenen dat je dit in NL alleen indoor kan uitvoeren, gaat dat natuurlijk heel erg wringen; indoor vliegen = spullen slopen, helemaal als je nog niet ervaren bent.
IMO moet fpv vliegen met een spotter prima kunnen. (vooral op die korte afstanden)
Het punt is dat commercieel met twee mensen wordt gevlogen. Een piloot bestuurt de drone, gewoon op zicht. De andere persoon bekijkt op een scherm wat de camera opneemt en bestuurt de camera/gimbal. Dat is dan wel in FPV perspectief, maar die persoon is dus niet de piloot.

Daarnaast kan het niet zo zijn dat omdat de techniek het mogelijk maakt, we de wet dan dus maar overtreden. je kunt met een Bugatti Veyron technisch gezien ook 400km/h halen. Om het dan maar op de nederlandse snelwegen toe te staan is natuurlijk onzin.

FPV vliegen brengt gewoon weer een extra risico met zich mee.

Overigens is het geen kwestie van 'gaat betekenen'. Je mag met de huidige regels al geen FPV vliegen. Dat heeft nooit gemogen. Je moest altijd je vliegtuig op zicht kunnen besturen. Behalve als je aan de leerling kant van een leerling/leraar zenderset hangt. Zoals gezegd.

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 02-06-2016 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

FragDaddy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Het punt is dat commercieel met twee mensen wordt gevlogen. Een piloot bestuurt de drone, gewoon op zicht. De andere persoon bekijkt op een scherm wat de camera opneemt en bestuurt de camera/gimbal. Dat is dan wel in FPV perspectief, maar die persoon is dus niet de piloot.

Daarnaast kan het niet zo zijn dat omdat de techniek het mogelijk maakt, we de wet dan dus maar overtreden. je kunt met een Bugatti Veyron technisch gezien ook 400km/h halen. Om het dan maar op de nederlandse snelwegen toe te staan is natuurlijk onzin.

FPV vliegen brengt gewoon weer een extra risico met zich mee.

Overigens is het geen kwestie van 'gaat betekenen'. Je mag met de huidige regels al geen FPV vliegen. Dat heeft nooit gemogen. Je moest altijd je vliegtuig op zicht kunnen besturen. Behalve als je aan de leerling kant van een leerling/leraar zenderset hangt. Zoals gezegd.
Het fpv racen is niet te vergelijken met het commerciele vliegen; bij fpv racen is je quad zo klein, en moet je zo precies vliegen, dat dat niet LOS kan.

natuurlijk brengt het FPV vliegen risico's met zich mee, maar dat is niet te vergelijken met een bugatti.
met een bugatti kan je op geen manier veilig 400km/u rijden tussen het andere verkeer, dus dat is niet gek dat daar de regelgeving niet op aangepast is.
Op een leeg grasveldje van 50x50 meter kan ik prima veilig fpv vliegen, en al helemaal als er een spotter bij zit.

En ja, ik ben bewust dat het nu eigenlijk niet mag...
Heb al eens een agent bij me gehad toen ik aan het vliegen was, die zag ook dat wel veilig en verantwoord aan het vliegen waren.
Hij vond het ook erg interressant, ik had ook een schermpje mee zodat ie mee kon kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat vraag ik mij dus ook al een tijdje af en had het er van de week ook over met iemand in het park: hoe heftig wordt er gehandhaafd op FPV vliegen? Ik woon in Den Haag, dicht bij de duinen dus en ik kan me voorstellen dat staatsbosbeheer niet blij gaat zijn met een Quad in de duinen ivm natuur en lawaai. Nu zijn er zat leuke parkjes te vinden hier en ook zat wijken in aanbouw met grote braakliggende stukken terrein. Hebben meer mensen een aanvaring gehad met politie boswachters handhavers etc ivm FPV vliegen? Als ik zo eens om me heen kijk naar snor brommers die 40+ rijden en hoe slecht fout geparkeerde auto's bekeurd worden kan ik me haast niet voorstellen dat er echt actief gehandhaafd wordt voor FPV vliegen, ze hebben tenslotte zat ander werk te doen waar ze ook niet aan toe komen en als je een beetje een rustig plekje op zoekt zie ik niet zo snel problemen komen, ook niet als die nieuwe wetten er straks zijn.

Ik denk persoonlijk zolang je niet in een druk gebied vliegt ze bij lange na niet de capaciteit hebben om dit te handhaven, zelfde geldt voor het vliegen buiten de gestelde limieten.

Ik ben overigens net stad en land afgeweest en heb hier overal rond gebelt op zoek naar pinheeaders maar heb niks geschikt kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik maar een klein zakje jumper kabels gekocht (grote zak is onderweg vanuit China maar was zoek geraakt dus gisteren opnieuw verzonden) om toch verder te kunnen vanmiddag.
3e hand en soldeerpasta ligt inmiddels bij de buren en stiekem hoop ik dat mijn ESC in de brievenbus liggen maar ik denk volgende week pas.
cavey schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:49:
Afgelopen week is m'n USB kit binnen gekomen: 22-in-1-RC Flight Simulator Cable @ Banggood

Na wat geklooin/gehannes, moest de schakelaar op G5-G7 staan en alles aangesloten en aan voor FPV Freerider werd opgestart. Calibreren en rondjes vliegen maar. LOS is moeilijker dan FPV zeg. Blij dat ik even virtueel kan oefenen. Ook al is het maar in de demo versie.

computer: rMBP, OS x 10.11.5
tx: FS-i6
Ik probeer er op het moment zelf eentje te maken met een oude s video kabel die ik nog had liggen.
http://www.smartpropoplus...y-mini-din-trainer-socket

[ Voor 20% gewijzigd door Radiance op 02-06-2016 14:02 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die FPV bril is weer op voorraad bij HobbyKing. Ik ben bang dat als die nieuwe Quanum komt er geen goedkope FPV-bril meer is. Daarom wil ik graag binnenkort bestellen. Ik vind van de welbekende ZMR wel tientallen clones op ali. Weet iemand welke je in ieder geval niet moet willen? Die bekende Australiër met z'n filmpjes zeikt de ZMR250 überhaupt af, maar komt met frames van 100 euro aanzetten.

Ik zie bij HK bijvoorbeeld deze: http://www.hobbyking.com/...n_Fibre_Racing_Frame.html

Wel een stuk duurder dan ik ze op Ali zie. Op Aliexpress zijn ze soms ook niet van carbon fibre, maar glass. Zwaarder maar niet-geleidend. Iets wat ik als noob misschien juist fijner vind.

Bijvoorbeeld:

ZMR250 van 16 euro
ZMR250 van 8 euro

Ik zit nu globaal te denken aan:

Frame: 1 van de ZMR250's
Flight Controller: Naze32
ESC: Emax Simonk Series 12A (lees ik goede verhalen over. Of overkill als noob?)
Motoren: MT2204 (lees ik goede verhalen over. Of overkill als noob?)

Qua zenders twijfel ik nog over dit:
- Tweedehands Spektrum
- Turnigy 9X
- Hobby King oranje
- FlySky FS-i6

Het wordt überhaupt niet echt wild racen. Maar FPV lijkt me wel leuk. Ben bang dat als ik groter ga dan 250mm het zo oncompact wordt. Al kan je dan wel langer vliegen, maar volgens mij worden de onderdelen ook weer duurder.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 02-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb vorig jaar de ZMR250 carbon van banggood besteld, met een PDB erbij.
Dat ding heb ik een jaar lang misbruikt; rollend door het gras, schuivend door de parkeergarage, ondersteboven op het asfalt... en nog steeds geen schade aan het frame!
al wel 1 of 2 motoren moeten vervangen, en een hele bende props, maar het frame gaat nog steeds lekker door ;)

Binnenkort gaat ie wel in de verkoop; er is een 180 frame onderweg, en 4 quads word me echt teveel :D

De SimonK ESC's zou ik laten liggen, die zijn inmiddels al aardig verouderd.
Pak een setje met blheli, die zijn wat meer futureproof. (bijvoorbeeld littlebee's 20A of DYS 20A)
Ik zou wel 20A nemen, mocht je over willen stappen naar 4S lipo's, dan hoef je je esc's niet gelijk te vervangen.
Qua motoren is er genoeg te vinden, ben zelf erg te spreken over de sunnysky's 2204, die zijn erg stevig. (ik vlieg ook met lumenier 2204, maar daar zou ik niet mee beginnen, die kunnen veel minder hebben)
eigenlijk elke 2204 motor met 2000-2300kv is prima, ik hoor ook goeie berichten over dys motoren (zijn meestal niet zo duur)

Als je echt fpv wilt vliegen voor het fpv vliegen, dan zou ik sowieso niet groter gaan dan 250, alle grotere frames zijn meer voor het rustig vliegen voor videobeelden. (vaak icm gimbal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

MsG schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:42:
Die FPV bril is weer op voorraad bij HobbyKing. Ik ben bang dat als die nieuwe Quanum komt er geen goedkope FPV-bril meer is. Daarom wil ik graag binnenkort bestellen. Ik vind van de welbekende ZMR wel tientallen clones op ali. Weet iemand welke je in ieder geval niet moet willen? Die bekende Australiër met z'n filmpjes zeikt de ZMR250 überhaupt af, maar komt met frames van 100 euro aanzetten.

Ik zie bij HK bijvoorbeeld deze: http://www.hobbyking.com/...n_Fibre_Racing_Frame.html

Wel een stuk duurder dan ik ze op Ali zie. Op Aliexpress zijn ze soms ook niet van carbon fibre, maar glass. Zwaarder maar niet-geleidend. Iets wat ik als noob misschien juist fijner vind.

Bijvoorbeeld:

ZMR250 van 16 euro
ZMR250 van 8 euro

Ik zit nu globaal te denken aan:

Frame: 1 van de ZMR250's
Flight Controller: Naze32
ESC: Emax Simonk Series 12A (lees ik goede verhalen over. Of overkill als noob?)
Motoren: MT2204 (lees ik goede verhalen over. Of overkill als noob?)

Qua zenders twijfel ik nog over dit:
- Tweedehands Spektrum
- Turnigy 9X
- Hobby King oranje
- FlySky FS-i6

Het wordt überhaupt niet echt wild racen. Maar FPV lijkt me wel leuk. Ben bang dat als ik groter ga dan 250mm het zo oncompact wordt. Al kan je dan wel langer vliegen, maar volgens mij worden de onderdelen ook weer duurder.
Ik heb een LT210 (http://www.banggood.com/L...-Propeller-p-1011578.html)
Deze is van carbon en kan je krijgen met een 5mm bodemplaat en is erg stevig.
Ik zou voor de DYS XM20A esc's gaan, dit zijn erg goede esc's en je bent direct klaar als je overstapt naar 4S (wat waarschijnlijk redelijk snel gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik vanmiddag als ik thuis ben maar direct die Quanum bril plus de rest ga bestellen 8)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De nieuwe quanum lijkt me juist goedkoper (en een stuk beter volgens de reviews op youtube);
http://www.hobbyking.com/...Monitor_and_Receiver.html

Deze is inclusief raceband receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die had ik nog niet voorbij zien komen, alleen die nieuwe Genesis.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee ik ook niet. Hmm toch maar even weer nadenken :-P.

Ik vind die LT210 wel weer wat serieus geprijsd. Ik kijk nog even rond.

Ik zie trouwens een behoorlijk prijsverschil tussen een originele Naze32 (de flight controller waar ik over nadenk) en clones. Hebben jullie allemaal een originele? Het lijkt me dat áls de clone werkt hij gewoon werkt? De meerprijs is namelijk jammer indien onnodig imo.

Hmm, deze vind de V2 Pro weer beter qua kwaliteit van beeld

[ Voor 13% gewijzigd door MsG op 02-06-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:43
Zo, hier meld zich een nieuwe verslaafde drone piloot. Voor een schamele 2 tientjes heb ik een x aantal weken geleden nieuwe clone van SYMA X5C (de ... K300) weten te bemachtigen. Had al wat ervaring met een RC helicpoter maar de drone vliegt echt stukken beter en leuker. Zowel indoor als outdoor gaat het geweldig, tussen de bomen en struiken door etc. Een kleine week later dit topic gevonden waarna het lezen in Deel 1 was begonnen. Nu weer een paar weekjes verder zowel deel 1 als deel 2 uit en begonnen met topics in modelbouwforum.nl.

Omdat ik het niet kon laten heb ik alvast een afstandsbediening en frame gekocht. Zag namelijk dat de afstandsbediening in "back order" staat bij hobbyking en voor als nog geen haast mee (Projecten, tentamens, trainingen (leuk dat HBO))

Huidige order lijst:
- Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
- Q450 V3 Glass Fiber Quadcopter Frame

Waarom de 9X:
- uiteraard een zeer leuke beginners prijs
- schijnt beter in de hand te liggen dan de 9XR
- naar wensen uit te breiden met wat soldeer skills (gelukkig aanwezig)
- 9 kanalen (nog geen idee wat ik er mee ga doen, in ieder geval toekomst save)

Waarom de Q450 V3:
- racer kan later ook nog, eerst rustig beginnen
- bedoeling om vanuit dit frame een zelfbouw frame te maken (omdat het kan)
- relatief gezien lekker groot waardoor je de mogelijkheid hebt om er meer onder te hangen
- als je LoS gaat vliegen ben je de racer eerder uit het zicht dan de 450 (FPV komt later)

Overige componenten:
- FC word hoogstwaarschijnlijk een Naze32 rev6
- Motors - ntb.
- Props - ntb.
- LiPo 4s
- ESC zo rond de 20/25A (misschien wel meer ivm 4s)
- Overige - ntb.

Bedoeling is dat er ook GPS op gaat komen en dat er een leuke compacte (video)camera onder gehangen kan worden.

Kortom, nog genoeg om uit te zoeken :*)

Toekomst plannen
- Uiteraard lekker rondvliegen met een redelijke nette up tijd. Hoop ergens rond de 15 minuten uit te komen. Meer is altijd beter.
- Voor in de toekomst een FPV setje
- Voor het sportievere gebeuren misschien nog een racertje bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die cyclops is gelikt zeg :~ En die prijs _/-\o_ Ik zou normaal zeggen: "Jammer, geen diversity", maar die prijs. Ik kon destijds toen ik begon gaan voor; FatShark, Skyzone en Quanum v1 en vond de keuze al moeilijk :+

Oh en qua frame; in het begin heb je geen duur frame nodig joh. Je gaat waarschijnlijk als een slakje :+ en tegen de tijd dat je full throttle gaat heb je allang een andere Quad (die misschien wel is gebaseerd op een duur frame), kijk maar naar Ronnie :P

[ Voor 38% gewijzigd door Sensei_D op 02-06-2016 17:01 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

idd, gewoon lekker rustig beginnen met wat goedkoop spul, dan crash je toch nog veel...
minder boeiend als je wat sloopt.
Zorg wel dat je wat spul reserve hebt, heb wel eens 4 weken niet kunnen vliegen omdat ik op 1 kutmotortje vanuit china aan het wachten was.

gewoon lekker veel vliegen (en crashen), en dan gaat het vanzelf steeds beter... dan kan je beter een wat steviger/lomper frame hebben wat kan incasseren.

Dit was een half jaar geleden, toen ik net begon met acro vliegen: (na 2:58 een aantal van de vele crashes)

en zo gaat het nu:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Productief avondje maar zit nog wel met een probleempje.
De Accucel geeft een error DC low input. Ik heb een XT60 connector op een laptop adapter gesoldeerd en als ik hem meet met een multimeter geeft ie 19 volt aan. Is deze adapter gewoon gaar of zie ik iets over het hoofd?

Heb de pin headers gelukkig wel uit de FC kunnen halen zonder de FC te slopen. Even aan de PC gehangen en gyroscoop werkt nog en ook de transmitter wordt nu herkend als ie stroom van de PDB krijgt. :)

De simulator kabel is deels gelukt, wellicht dat iemand me daar nog mee kan helpen.
Ik heb SmartPropoPlus geïnstalleerd en dat werkt alleen krijgt ie continue input zodat ik geen knoppen kan binden in HotProps en FPV Freerider. Het viel mij ook op dat in Cleanflight de input van de transmitter niet constant is maar continue lichte input krijgt. Hoort dit en hoe kan ik dit verhelpen als dit niet zo hoort?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:22:
De Accucel geeft een error DC low input. Ik heb een XT60 connector op een laptop adapter gesoldeerd en als ik hem meet met een multimeter geeft ie 19 volt aan. Is deze adapter gewoon gaar of zie ik iets over het hoofd?

Heb de pin headers gelukkig wel uit de FC kunnen halen zonder de FC te slopen. Even aan de PC gehangen en gyroscoop werkt nog en ook de transmitter wordt nu herkend als ie stroom van de PDB krijgt. :)

De simulator kabel is deels gelukt, wellicht dat iemand me daar nog mee kan helpen.
Ik heb SmartPropoPlus geïnstalleerd en dat werkt alleen krijgt ie continue input zodat ik geen knoppen kan binden in HotProps en FPV Freerider. Het viel mij ook op dat in Cleanflight de input van de transmitter niet constant is maar continue lichte input krijgt. Hoort dit en hoe kan ik dit verhelpen als dit niet zo hoort?
Met hoeveel A probeer je te laden? Voltage kan nogal snel inzakken waardoor je charger die fout geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:59:
[...]

Met hoeveel A probeer je te laden? Voltage kan nogal snel inzakken waardoor je charger die fout geeft.
Als ik de lader opstart krijg ik direct die melding.
Ik heb er dan nog niks aanhangen.

Ik krijg die melding trouwens ook als ik hem rechtstreeks aan de USB hang.

[ Voor 11% gewijzigd door Radiance op 02-06-2016 22:22 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Was van het weekend op de fotofair. En eigenlijk wil ik nu dus ook zo'n 'ding' hebben :+

Alleen waren die DJI's daar beetje boven mijn budget.
Afhankelijk van de mogelijkheden zou ik maximaal 200,- uit willen geven. Maar liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik dus nog nooit gevlogen heb. Ik ben beetje aan het lezen en wil graag de volgende mogelijkheden op de Drone:
Geen mini model, dus moet wel beetje houvast hebben.
Bereik 100m
Inclusief camera (geen idee welke MP? Ik denk 720P voldoende voor mij?)
FPV mogelijkheden (ofwel via mijn iPhone, ofwel met vast schermpje)
Return to home knop
Makkelijk te vliegen
Reparatiemogelijkheden (reserve onderdelen beschikbaar dus)
>10 minuten vliegen (liefst 15 minuutjes)

Die laatste is lastig op 1 accu met,in budget denk?

Ik zag op Banggood een CX35 en bijv. een Symantec X8HG

Het liefst koop ik echter in NL met snelle levertijd. Dan zie ik bijv. ook een MJX X101

Zit ik met deze drones een beetje in de goede richting om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Msg: kijk hier eens naar.

http://s.aliexpress.com/nAvUZbYj

Heb ik besteld, frame is van carbon, geverifieerd met m'n dmm. Top en bottom geleiden niet door de coating, de tussen lagen wel. dys BL20a, 4x dys 1806-2300 met 5mm prop adapter. Even bij de karwei of praxis wat rvs borgmoeren shoppen M5, een pdb bij banggood met BEC en je kan denk ik wel aan de slag gaan voor relatief weinig.

Ik weet alleen nog niet hoe het met DOA zit van esc en motoren. Moet m nog in elkaar solderen hehe. Wacht nog op nylon spacers om de Pdb en fc vast te zetten

[ Voor 9% gewijzigd door cavey op 03-06-2016 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Zo mijn 2e build gaat bijna van start, KISS FC, KISSesc en Emax 'Red bottom" CCW/CW 2205/2300kv binnen. Deze worden geplaatst op de Lisam210 frame van banggood.

Het wachten is eigenlijk nog op de PCB (+25A) gezien de 24A Esc.
Met de 3-Blade 5045 5x4.5 Bullnose Propeller zou de ESC zeker 22A vragen. Better safe then sorry.

Kan niet wachten tot ik deze kan vliegen. :9

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8X6IIlfn4iyo5tBAf5l6ancL/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KNw0qnYmAmN8fs6AIG98qbf2/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door DutchWalnut op 03-06-2016 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:21:
[...]

Als ik de lader opstart krijg ik direct die melding.
Ik heb er dan nog niks aanhangen.

Ik krijg die melding trouwens ook als ik hem rechtstreeks aan de USB hang.
Hoeveel Ampere levert je voeding?
Mijn Imax B6 doet dit ook als ik een 3A voeding gebruik (ik laad op1.3A)
Ik heb nu een Xbox 360 voeding gemod en die levert 14.2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een goeie, dat heb ik niet gemeten.
Ik heb thuis nog 2 XBoxen staan met adapters, zal vanmiddag eens kijken wat ik daar nog mee kan, bedankt voor de tip.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

DutchWalnut schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:13:
Zo mijn 2e build gaat bijna van start, KISS FC, KISSesc en Emax 'Red bottom" CCW/CW 2205/2300kv binnen. Deze worden geplaatst op de Lisam210 frame van banggood.

Het wachten is eigenlijk nog op de PCB (+25A) gezien de 24A Esc.
Met de 3-Blade 5045 5x4.5 Bullnose Propeller zou de ESC zeker 22A vragen. Better safe then sorry.

Kan niet wachten tot ik deze kan vliegen. :9

[afbeelding]

[afbeelding]
Hou er wel rekening mee dat carbon elektrisch geleidend is. Als je geen isolatie tussen je esc's en frame doet kan je nog wel eens een onverwachte vuurwerkshow krijgen :Y)

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Radiance schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:22:
Eh, 19Volt? Ik hoop dat je 12Volt bedoelt? De accucel kan geen 19V aan.
Als je nog een oude AT/ATX voeding over hebt, kan je ook een molex losknippen en een XT60 aan de zwarte en gele draad solderen.

En dit natuurlijk: ATX lab bench
Hmm, naja, jitter zul je altijd wel hebben denk ik. Dit is of op je controller in te stellen, of bij je FC. Iets met deadzone denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

KofjeKoppie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:28:
[...]
Hou er wel rekening mee dat carbon elektrisch geleidend is. Als je geen isolatie tussen je esc's en frame doet kan je nog wel eens een onverwachte vuurwerkshow krijgen :Y)
Bedankt! Die zal ik zeker wel onthouden voor ik dat ik de heat op de shrink gooi :9
Vuurwerk houd ik wel van, maar niet door de quadcopter :+

Edit: En gefeliciteerd *O*

[ Voor 3% gewijzigd door DutchWalnut op 03-06-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cavey schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Eh, 19Volt? Ik hoop dat je 12Volt bedoelt? De accucel kan geen 19V aan.
Als je nog een oude AT/ATX voeding over hebt, kan je ook een molex losknippen en een XT60 aan de zwarte en gele draad solderen.

En dit natuurlijk: ATX lab bench

[...]

Hmm, naja, jitter zul je altijd wel hebben denk ik. Dit is of op je controller in te stellen, of bij je FC. Iets met deadzone denk ik.
Nee ik meet echt 19 volt. Ik heb helaas geen oude ATX liggen maar dus wel een slim en phat xbox 360 supply dus daar ga ik vanmiddag eens maar kijken. Ik zal dan ook een mail naar Banggood sturen omtrent die adapter maar zal wel niks krijgen omdat ik al geknipt heb. Zonde maar helaas.

Ik heb me even niet meer bezig gehouden met die sim kabel maar ook daar ga ik zeker nog naar kijken aangezien SmartPropoPlus gewoon werkt. Ik zal van het weekend de svideo kabel en de jack eens solderen, misschien scheelt dat nog. Had nu de kabeltjes van de svideo om de jack heen gewikkeld wat de noise ook niet ten goede komt natuurijk.

Ik heb vanmorgen voor werk ook nog even zitten spelen met de led strips en de eerste aan de FC vast gemaakt voor de stroom en dit werkte direct goed alleen hebben mijn lipo's te weinig voltage nu waardoor ik alleen de warning werkend krijg. Snap sowieso nog niet heel veel van die GUI maar dat komt vanzelf wel. Nu nog hopen dat die ESC dit weekend komen grrrr haha maar ze liggen nog in China volgens de track en trace al zegt dat niet altijd iets. >:)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De nieuwe regels voor zakelijk gebruik voor drones zijn nu wel een beetje uitgekristalliseerd. Al met al (terecht) een flinke versoepeling. Wij gebruiken onze Phantom 2 vooral om foto's van (vrijstaande) gebouwen te maken, en daarvoor is de grens van 50 meter afstand tot bebouwing wel lastig (maar in de praktijk natuurlijk moeilijk te controleren, en daarom wel werkbaar voor ons, want 30 meter is prima). Een cursus en een verzekering vind ik opzich best een redelijke eis.

Hoe schatten jullie de kans in dat DJI een Phantom gaat maken die precies onder de 1 kilo grens valt? (ter vergelijk: de P3 weegt 1280 gram, de P4 1380 gram).

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
LethalInnocence schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:56:
zakelijk gebruik

..

daarvoor is de grens van 50 meter afstand tot bebouwing wel lastig (maar in de praktijk natuurlijk moeilijk te controleren, en daarom wel werkbaar voor ons, want 30 meter is prima).
Kijk dit begrijp ik dan niet he. :X

Zitten we hier allemaal te mopperen op drone-idioten die zich niet aan de regels houden en dat daardoor de regels (nog) strenger worden. Komt er gewoon op een publiek forum roeptoeteren dat ie zakelijk met drones vliegt en daarbij stelselmatig de regels overtreedt!

Hier begrijp ik dan ook helemaal niets van. Wat mij betreft mogen ze je die drone afnemen. :(

Is het nou zo moeilijk voor mensen om zich gewoon aan een handvol eenvoudige regeltjes te houden?

[ Voor 49% gewijzigd door FragDaddy op 03-06-2016 15:26 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.