Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:18:
[...]

Kijk dit begrijp ik dan niet he. :X
Zal het even uitleggen...

Ik fotografeer gebouwen op het strand. Dat doe ik doorgaans tussen 5 en 8 's ochtends (golden hour). Ik kan je verklappen dat het dan erg rustig is op het strand (hoef je niet zelf te gaan kijken ;) ).

Mag jij zeggen of je het gevaarlijk vind om dan i.p.v. 50 meter op 30 meter van zo;n gebouw te vliegen.

Aanvulling: overigens geldt de regel voor AANEENGESLOTEN bebouwing, dus mag je gewoon dichterbij een gebouw vliegen, al is daar wat onduidelijkheid over.

[ Voor 13% gewijzigd door LethalInnocence op 03-06-2016 15:29 . Reden: aanvulling ]

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

LethalInnocence schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:26:
[...]

Ik fotografeer gebouwen op het strand. Dat doe ik doorgaans tussen 5 en 8 's ochtends (golden hour). Ik kan je verklappen dat het dan erg rustig is op het strand (hoef je niet zelf te gaan kijken ;) ).

Mag jij zeggen of je het gevaarlijk vind om dan i.p.v. 50 meter op 30 meter van zo;n gebouw te vliegen.
nee maar 100 i.p.v. 50 meter hoog vind ik ook niet gevaarlijker. Toch willen ze dat beperken en zal je je aan de regeltjes moeten houden. Juist door het stelselmatig overtreden van de regels momenteel komen die domme nutteloze regeltjes.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
[...]

Mag jij zeggen of je het gevaarlijk vind om ...
Het gaat hier niet om wat er wel of niet gevaarlijk is, maar om handhaving van regels.

Mag je nu ook opeens midden in de nacht door rood rijden op een kruispunt "omdat er toch geen hond op de weg is"?

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Steeldunes schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Het gaat hier niet om wat er wel of niet gevaarlijk is, maar om handhaving van regels.

Mag je nu ook opeens midden in de nacht door rood rijden op een kruispunt "omdat er toch geen hond op de weg is"?
Door rood rijden zou ik niet doen, 121 rijden dan weer wel. Vind dit meer in de categorie 121 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40
[...]

Aanvulling: overigens geldt de regel voor AANEENGESLOTEN bebouwing, dus mag je gewoon dichterbij een gebouw vliegen, al is daar wat onduidelijkheid over.
Zal ik jou even uitleggen.

Ik rij in mijn auto, dat doe ik doorgaans tussen 2 en 5 's ochtends (golden hour). Ik kan je verklappen dat het dan erg rustig is op de snelweg.

Mag jij zeggen of je het gevaarlijk vindt om dan ipv 100km/h met 250km/h over de snelweg te vliegen.

Aanvulling: overigens geldt de regel voor de AUTOWEG, dus mag je op de snelweg gewoon hard rijden, al is over de precieze snelheid wat onduidelijkheid.

Hou je nou gewoon aan de regels, je weet dat drones nu enorm (negatief) in de spotlight staan en dat de overheid bezig is om te inventariseren en de regels aan te passen. Laten we ons allemaal gewoon even gedragen (zeker de zakelijke gebruikers!) en laten we de overheid nou niet nog meer munitie geven. En ALS je dan al de regels overtreedt, zet het dan NIET op een publiek forum man!
LethalInnocence schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:36:
[...]
Door rood rijden zou ik niet doen, 121 rijden dan weer wel. Vind dit meer in de categorie 121 rijden.
Het gaat er om dat de overheid niet bezig is met autorijden in te perken omdat mensen zich niet aan de regels houden, maar dronegebruik in te perken omdat mensen zich niet aan de regels houden. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen |:( 8)7

Nou nog een voorbeeld dan: Die beroemde vlucht rond de Dom in Utrecht was ook heel onschuldig. Mooi fimpje toch en het wat bijna windstil, dus prima. Probleem is dat het gewoon tegen de regels is!
Dat soort dingen, en vooral ook de publiciteit daarvan, is de aanleiding voor de overheid om drone gebruik verder in te perken! :(

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 03-06-2016 15:43 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Het wordt een beetje flauw, maar de vergelijking tussen 250 en 100 is wel weer absurd. Natuurlijk probeer ik me aan de regels te houden, maar dan moeten die regels wel DUIDELIJK en REALISTISCH zijn. Dat waren de regels totaal niet, het wordt nu iets duidelijker, maar het is nog steeds niet duidelijk of de 50 meter regel nu geldt voor aaneengesloten bebouwing of voor bebouwing. En wat is bebouwing? Een hondenhok? Een dug-out naast een voetbalveld? Een gebouw in aanbouw?

Kortom, wat mij betreft is er nog veel teveel onduidelijk, en politici worden alleen maar gek gemaakt door rondwaaiende plastic zakken op vliegvelden, dat maakt de zaak er niet beter op. Laten we met z'n allen strijden voor betere en vooral duidelijke regels, die echter wel ruimte bieden aan innovatie, een verplichte (maar betaalbare) cursus met examen voor dronevliegers (vergelijkbaar met vaarbewijs bijv.) maar regels als maximaal 50 meter hoog zijn wat mij betreft een beetje onzinnig.

Aanvulling: Van Dale geeft als definitie van het woord bebouwing: geheel van gebouwen, wat ik interpreteer als een samenstelling van meerdere gebouwen. Dus het door mij omschreven gebruik is toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door LethalInnocence op 03-06-2016 15:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40
Wat jij wil en wat jij wel/niet zinnig vindt is voor de wetgever niet van belang en met dat gedrag worden de regels niet verruimd.

Doordat jij (en vele andere dronevliegers) zich structureel niet aan de regels houdt gaat de overheid alleen maar de regels nog strenger maken.Die domme regels zijn er namelijk al vanwege drone vliegers! Naleven kunnen ze niet en er wordt door het publiek verwacht dat de overheid wel wat doet, want men ziet zo'n drone boven zijn achtertuin hangen. Dus gaan ze de regels maar strenger maken. Dat is namelijk het enige wat ze kunnen doen.

Drone vliegers zijn een kleine groep die het voornamelijk uit hobby doen. Dat is makkelijk weg te reguleren hoor. Zeker als de publieke opinie de drones als vliegende overlastgevende, gevaarlijke privacy-schend speelgoed zien.

Het lullige vind ik altijd dat jij met je drone van 30x30 cm inderdaad gewoon vanuit je kofferbak weg kunt vliegen over een strand en 10 minuten later dat ding weer in de kofferbak hebt zitten. Regels of geen regels. Pak-kans is 0,0.

Als ik straks de hele zaterdagmiddag met mijn 3.1mtr grote modelvliegtuig rondjes wil vliegen op een modelvliegveld, dan valt het wel op dat ik hoger vlieg dan 50mtr of verder dan 100mtr bij me vandaan. Dan is handhaving wel mogelijk! Sterke nog, de vliegclub wordt gewoon opgedoekt, want die zijn makkelijk aan te pakken.

En dan maakt het de wetgever geen drol uit dat het compleet veilig is want dat doen wel al 50 jaar! En we zijn allemaal gebrevetteerde vliegers op vliegclubs die bol staan van de regels (voor de veiligheid).

Mijn punt is dat die individuele drone vliegers het verkloten en er daarmee regels in worden gevoerd waar zij geen last van hebben, maar de modelvliegers die al 50 jaar elke zaterdag probleemloos hun rondjes vliegen zonder problemen rechtstreeks door geraak worden. EN DAT IS HEEL ZUUR!
Aanvulling: Van Dale geeft als definitie van het woord bebouwing: geheel van gebouwen, wat ik interpreteer als een samenstelling van meerdere gebouwen. Dus het door mij omschreven gebruik is toegestaan.
Ja hoor, het was mij al lang duidelijk dat jij de regels zo interpreteert dat het jou goed uitkomt. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 03-06-2016 16:16 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Ik wil (samen met jou hoop ik) duidelijke en realistische regels, waarbij jij de ruimte hebt om binnen veilige normen je hobby uit te oefenen, en waarbinnen ik de mogelijkheid heb om op een veilige manier een mooie foto van een gebouw op het strand te maken. Jij wil graag hoger vliegen dan 50 meter, ik wil graag iets dichterbij een gebouw mogen komen. Daarom ook mijn vraag om de toekomst voor drones lichter dan een kilo, waar dat wel mee zou mogen.

Daarnaast heb je best een leuke hobby, en ik hoop dat je die nog heel lang legaal en veilig mag uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Even iets anders (niet echt).

Ik woon 4 hoog in een portiek, de hele straat is aan een stuk door portiek en de straat achter mij ook. Daartussen (misschien 25 meter) is achtertuinen van de mensen die het geluk hebben op de begane grond te wonen en er loopt nog een gangetje tussenin.

Nu kwam er vorige week op 3 hoog een man op zijn balkon boven die tuinen zijn speelgoed quadcoptertje rondvliegen. Dat moest misgaan want alleen het landen op een balkon van nog geen 1 bij 3 lijkt me al lastig. En ja hoor, binnen de kortste keren was het neergestort in iemands achtertuin. Vervolgens probeert die maloot dan zonder eerst even aan te bellen via een deur in de hek de achtertuin binnen te komen. Gelukkig was die gesloten.

Ik snap niet wat zo iemand bezielt :F Nummer zoveel waar we alle regels aan te danken hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jep, dat is exact de oorzaak. Samen met de zogenaamde bijna botsingen met vliegtuigen (waar ik overigens niets van geloof)

Beter is de verkoop van al die goedkope troep bij Kruidvat e.d. te verbieden en alleen nog fatsoenlijke aparaten toe te staan. Daarmee leg je ook een financiële drempel.

[ Voor 41% gewijzigd door Ebayzo op 03-06-2016 17:21 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Hoeveel Ampere levert je voeding?
Mijn Imax B6 doet dit ook als ik een 3A voeding gebruik (ik laad op1.3A)
Ik heb nu een Xbox 360 voeding gemod en die levert 14.2A
Ik blijk dus alleen nog maar een Slim adapter te hebben en de tutorials op internet zijn voor een FAT, heb jij die toevallig ook gebruikt?

Ik krijg niet meer dan 5 volt output met de slim adapter. Er zitten 7 draden in: 2x geel, 2x zwart, 1x rood (5v), 1x blauw en 1x grijs. Ik heb al aardig wat combinaties geprobeerd maar durf niet zomaar alles met elkaar te verbinden om 12v te krijgen, iemand een idee?

Nvm het is al gelukt, althans krijg 12 volt nu :)
Ik had de tutorial niet goed gelezen, het enigste verschil is de hoeveelheid draden in de adapter.

Geel met geel verbinden, zwart + grijs met elkaar verbinden en blauw met rood verbinden.
Blauw/rood + zwart/grijs = 5v
Geel + zwart/grijs = 12v

Nu aan elkaar solderen en kijken of de Accucel aan wil :)

Edit:
En de lader werkt :)
Alleen een van de 2 lipo's geeft een voltage error :(

[ Voor 23% gewijzigd door Radiance op 03-06-2016 19:02 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

FragDaddy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:59:
Wat jij wil en wat jij wel/niet zinnig vindt is voor de wetgever niet van belang en met dat gedrag worden de regels niet verruimd.

Doordat jij (en vele andere dronevliegers) zich structureel niet aan de regels houdt gaat de overheid alleen maar de regels nog strenger maken.Die domme regels zijn er namelijk al vanwege drone vliegers! Naleven kunnen ze niet en er wordt door het publiek verwacht dat de overheid wel wat doet, want men ziet zo'n drone boven zijn achtertuin hangen. Dus gaan ze de regels maar strenger maken. Dat is namelijk het enige wat ze kunnen doen.

Drone vliegers zijn een kleine groep die het voornamelijk uit hobby doen. Dat is makkelijk weg te reguleren hoor. Zeker als de publieke opinie de drones als vliegende overlastgevende, gevaarlijke privacy-schend speelgoed zien.

Het lullige vind ik altijd dat jij met je drone van 30x30 cm inderdaad gewoon vanuit je kofferbak weg kunt vliegen over een strand en 10 minuten later dat ding weer in de kofferbak hebt zitten. Regels of geen regels. Pak-kans is 0,0.

Als ik straks de hele zaterdagmiddag met mijn 3.1mtr grote modelvliegtuig rondjes wil vliegen op een modelvliegveld, dan valt het wel op dat ik hoger vlieg dan 50mtr of verder dan 100mtr bij me vandaan. Dan is handhaving wel mogelijk! Sterke nog, de vliegclub wordt gewoon opgedoekt, want die zijn makkelijk aan te pakken.

En dan maakt het de wetgever geen drol uit dat het compleet veilig is want dat doen wel al 50 jaar! En we zijn allemaal gebrevetteerde vliegers op vliegclubs die bol staan van de regels (voor de veiligheid).

Mijn punt is dat die individuele drone vliegers het verkloten en er daarmee regels in worden gevoerd waar zij geen last van hebben, maar de modelvliegers die al 50 jaar elke zaterdag probleemloos hun rondjes vliegen zonder problemen rechtstreeks door geraak worden. EN DAT IS HEEL ZUUR!

[...]

Ja hoor, het was mij al lang duidelijk dat jij de regels zo interpreteert dat het jou goed uitkomt. |:(
De tijd gaat vooruit, zaken worden langzamerhand toegankelijker. Ik denk dat dit niet een ontwikkeling is die je tegen kan houden. Wanneer we drones zouden vervangen met parkflyers zou het alsnog problematisch kunnen zijn. Het is echt niet zo dat drones specifiek het probleem veroorzaken. Het feit dat RC vliegtuigen in het algemeen gewoon toegankelijker worden is iets wat hier aan te grondslag ligt.

Kan je wel heel moeilijk gaan doen over hoe jij met je mega vliegtuigen vliegt en dat je stiekem geen verandering wilt maar de tijden en omstandigheden veranderen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ebayzo schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:20:
Jep, dat is exact de oorzaak. Samen met de zogenaamde bijna botsingen met vliegtuigen (waar ik overigens niets van geloof)

Beter is de verkoop van al die goedkope troep bij Kruidvat e.d. te verbieden en alleen nog fatsoenlijke aparaten toe te staan. Daarmee leg je ook een financiële drempel.
Kruidvat rommel maakt niet uit, hier vliegt iemand zijn nieuwe P3A tegen een kerktoren aan. 8)7

http://www.bd.nl/opinie/b...rk-in-oss-video-1.6071525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:20:
Je zou kunnen zeggen dat het ministerie of de Tweede Kamer wellicht wakker is geschrokken van een reeks incidenten, of dat het onderwerp na het eerste incident op de radar van de media is verschenen. Als je wat wantrouwiger bent zou je kunnen denken dat er een goed geregisseerde campagne gevoerd is om het te veranderen beleid in te leiden. De vrij plotse en daarna gestage stroom berichten was in ieder geval opvallend te noemen.

Overigens vind ik het zelf ook opvallend dat er allang regels zijn die de huidige incidenten rondom Schiphol zouden moeten voorkomen. Nog strenger verbieden lijkt geen oplossing te zijn, want als men zich nu aan de regels had gehouden waren er geen incidenten geweest. Het is verboden en het blijft verboden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:56

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

DCFreak schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:17:
[...]

Kruidvat rommel maakt niet uit, hier vliegt iemand zijn nieuwe P3A tegen een kerktoren aan. 8)7

`
...ik heb er geen woorden voor. Wel opmerkelijk dat hij met naam en voornaam vermeld wordt. Ik ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt (buiten de media aandacht en mogelijke politieke gevolgen :+ ).

Volgens mij zitten personal drones op dit moment ook in de piek van de Gartner hypecycle. Als het goed is raakt het gros van de mensen dit jaar of volgend jaar gedesillusioneerd en zal de rust enigszins terugkeren. Maar niet voordat de regelgeving aangepast is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk juist dat de kruidvat/aldi/lidl/blokker drone niet zoveel uit maakt, die dingen hebben 30 of 50 meter bereik, wegen niks en kunnen beperkt schade aanrichten en zeker niet aan vliegtuigen want zo hoog komen ze niet.
Is het niet opvallend dat er nu al wetgeving klaar ligt terwijl die vliegtuig incidenten, tot op 5 km hoogte, vrij recent zijn.
Ooit eerder een wet zo snel klaar gezien? Ook in andere landen wordt de drone wetgeving aangepast

http://nos.nl/artikel/206...-eigen-kentekenplaat.html

Ik denk eerder dat het om andere dingen gaat dan een paar kinderen met speelgoed, drones zijn eng, ongrijpbaar
http://nos.nl/artikel/208...es-met-een-roofvogel.html

https://terrorismemonitor...-te-plegen-in-het-westen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wederom een productief avondje :)

Allereerst natuurlijk de XBOX 360 adapter omgetoverd tot een power supply voor de Accucel zie paar posts terug :)

Omdat de ESC er helaas niet waren ben ik maar begonnen met wat voorbereiden werk, de LED lichtjes :)
Bloed zweet en tranen want solderen is dus echt lastig gewoon maar het is gelukt! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2f8ccd72a16a82d1126a77fa1aa44868.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2047589f87d06c3e7b723d77a3a6df18.jpg

Zoiets moet het straks dus gaan worden.
Het had me leuk geleken om indicaties te geven met sturen etc. door middel van een knipperende kleur maar ik krijg er niks zinnigs uit. Daarom maar besloten om voor nu maar oranje voor te doen en groen achter en op alle lampjes zit een warning zodat ze rood gaan knipperen als de batterij leeg is geloof ik.

Het wachten is dan nu echt op de ESC, het enigste wat ik nog kan doen is de simulator kabel proberen werkend te krijgen om alvast in een sim te oefenen.

Ik merk wel dat het solderen me steeds beter af gaat maar m'n FC ziet er niet echt netjes meer uit :$ Het solderen van de LEDjes vandaag ging dan wel weer erg goed al zeg ik het zelf.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Radiance schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:22:

Allereerst natuurlijk de XBOX 360 adapter omgetoverd tot een power supply voor de Accucel zie paar posts terug :)

Omdat de ESC er helaas niet waren ben ik maar begonnen met wat voorbereiden werk, de LED lichtjes :)
Bloed zweet en tranen want solderen is dus echt lastig gewoon maar het is gelukt! :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Het had me leuk geleken om indicaties te geven met sturen etc. door middel van een knipperende kleur maar ik krijg er niks zinnigs uit. Daarom maar besloten om voor nu maar oranje voor te doen en groen achter en op alle lampjes zit een warning zodat ze rood gaan knipperen als de batterij leeg is geloof ik.

Het wachten is dan nu echt op de ESC, het enigste wat ik nog kan doen is de simulator kabel proberen werkend te krijgen om alvast in een sim te oefenen.

Ik merk wel dat het solderen me steeds beter af gaat maar m'n FC ziet er niet echt netjes meer uit :$ Het solderen van de LEDjes vandaag ging dan wel weer erg goed al zeg ik het zelf.
Al doende leert men en oefening baart kunst! Je probeert iig te solderen ipv naar de winkel te rennen om een phantom te kopen zoals iedereen doet. d:)b

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

[afbeelding]
[afbeelding]

Welke ledjes heb je en hoe heb je deze aangesloten op je FC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

KofjeKoppie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Al doende leert men en oefening baart kunst! Je probeert iig te solderen ipv naar de winkel te rennen om een phantom te kopen zoals iedereen doet. d:)
He niet zo lullig :D Ik heb ook eerst veel geëxperimenteerd met zelfbouw. Maar nu besloten om gewoon een compleet platform met goede accutijden zonder gezeur te kopen :D

De hobby factor had zijn charmes, maar de teleurstelling en uiteindelijk kostenplaatje om een zelfde ervaring te evenaren wegen niet tegen de kosten van een Phantom op :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KofjeKoppie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Al doende leert men en oefening baart kunst! Je probeert iig te solderen ipv naar de winkel te rennen om een phantom te kopen zoals iedereen doet. d:)b
Dat komt ook omdat ik het wel leuk vind om te doen. Ik had vroeger als kind ook een soldeerpistool waar ik me uren mee vermaakt heb. En het geeft denk ik meer voldoening om alles zelf te maken al zal ik straks best wel een beetje zenuwachtig zijn als ie voor het eerst de lucht in gaat :P
lasharor schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:17:
[...]

Welke ledjes heb je en hoe heb je deze aangesloten op je FC?
Ik heb hiereen strip van een meter besteld en daar 4 stukjes van 2 LEDjes afgeknip (en heb nog heel veel over!). Dan zie je op de strip GND, DO en 5v+. GND en 5v+ zitten op de - en + pol van de ESC pads op de FC en de DO zit op pin 7 van I_O1.
Ik heb de LEDs nu op aansluiting 7 zitten en de PDB op 5. Op 8 en 6 lukte het niet meer om netjes vast te solderen. 1 t/m 4 zijn over voor de motoren dus dat moet straks allemaal wel in 1x goed gaan :P

Hier nog wat foto's van wat dichterbij :)

De rode draad gaat via het meegeleverde stekkertje naar PIN7 op de FC, de groene draad naar de LED strip. Ik moet dit nog netter en korter maken en vooral goed verbinden want dat zit het nu niet (test opstelling)
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6ee7b2b9ab182592dee22464d9a564d6.jpg

Stroomtoevoer
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9af08714005424f9dc775ec2c38034a5.jpg

De LED strip zelf alvast een beetje vorm gegeven om op de quad te passen
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/576914312f7e10415f0ce0c800ca6f42.jpg

Op de eerste foto zie je dus ook al hoe erg ik de FC mishandeld heb :P

PS, let niet op de verschillende kleuren draad tussen de LED strips, ik had even niks anders liggen en heb een oude kabel van een PC gebruikt en die in stukken en op maat geknipt. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Radiance op 04-06-2016 11:06 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ebayzo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:41:
[...]
He niet zo lullig :D Ik heb ook eerst veel geëxperimenteerd met zelfbouw. Maar nu besloten om gewoon een compleet platform met goede accutijden zonder gezeur te kopen :D

De hobby factor had zijn charmes, maar de teleurstelling en uiteindelijk kostenplaatje om een zelfde ervaring te evenaren wegen niet tegen de kosten van een Phantom op :P
Het was juist als een compliment bedoeld, excuses als het anders over kwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

KofjeKoppie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Het was juist als een compliment bedoeld, excuses als het anders over kwam :X
haha, zie mijn smiley. Probeer mijn eigen uitgave ook een beetje te verantwoorden :P

Vanavond eens zonsondergang proberen te filmen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[...]

oh heerlijk. Heeft duidelijk ook de 23 warnings niet gelezen die je krijgt bij starten van DJI Go app.

Maar kan me er wel iets bij voorstellen, maar speel dan eerst even in de weilanden. Ikzelf had mijn phantom tegen de onderkant van een bruggetje aan toen hij het signaal verloor. Maar daar had ik alleen mezelf mee.

Nog een mooie:
http://www.bd.nl/regio/de...ijn-drone-kwijt-1.5700776

[ Voor 15% gewijzigd door Ebayzo op 04-06-2016 12:19 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:52:

Stroomtoevoer
[afbeelding]

Op de eerste foto zie je dus ook al hoe erg ik de FC mishandeld heb :P
Het lijkt erop alsof je soldeerbout niet heet genoeg is, of je de soldeerpads niet genoeg verhit.
Vertin je wel eerst de pads en je draden voordat je ze vast soldeerd? Het moet er glimmend en glad uit zien, op je foto's lijkt het erg korrelig.
Je Lipo aansluit kabel ziet eruit alsof deze bij een harde crash gelijk eraf wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

^mee eens. Gebruik je ook een punt met een groot genoeg oppervlak? want met een klein puntje is het erg lastig om mooi te solderen. En je kan ook proberen de soldeerbout iets langer op de print te houden.

[ Voor 21% gewijzigd door KofjeKoppie op 04-06-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

[...]

Ik zie net op de FP dat het een Tweaker is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01

[afbeelding]
[afbeelding]

Je hebt ze correct aangesloten :) anders zou je geen kleuren kunnen toewijzen via Cleanflight.
Ik heb juist gisterenavond ook 2 ledstrips aangesloten van 3 leds.
Hiervoor heb ik deze instructie gevolgd zodat ik nu kan zien of mijn motors zijn ge-armed en welke richting ik op ga: http://www.dronetrest.com...ght-controller-guide/1605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Echt superknap al die zelfbouw!
Helaas niet echt voor mij weggelegd qua tijd, ruimte en kunde...

Ik denk aan deze om mee te beginnen:
mjx-x101-fpv-quadcopter

Is dat wat voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ebayzo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:16:
[...]
oh heerlijk. Heeft duidelijk ook de 23 warnings niet gelezen die je krijgt bij starten van DJI Go app.

Maar kan me er wel iets bij voorstellen, maar speel dan eerst even in de weilanden. Ikzelf had mijn phantom tegen de onderkant van een bruggetje aan toen hij het signaal verloor. Maar daar had ik alleen mezelf mee.

Nog een mooie:
http://www.bd.nl/regio/de...ijn-drone-kwijt-1.5700776
Ja, ergens ben ik wel dankbaar dat het een periode slecht weer was toen ik mijn phantom kocht. Ik kon niet anders dan youtube (crash) filmpjes kijken en de handleiding lezen. :+

Maar hoe zat je tegen de onderkant van een bruggetje dan? Viel hij daardoor niet in het water?

Ook nog even een algemene vraag voor de kenners. Ik ben op zoek naar een lipo lader/ontlader met balancing, en ik kwam deze tegen op ebay. Het gaat om het laden/ontladen van simpele 2S lipos. Is dit gewoon goed genoeg, of moet ik weg blijven van dit ding?

Afbeeldingslocatie: http://www.rcmotors.ru/upload/products/4/45187/images/sources/1402045980.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

DCFreak schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Ja, ergens ben ik wel dankbaar dat het een periode slecht weer was toen ik mijn phantom kocht. Ik kon niet anders dan youtube (crash) filmpjes kijken en de handleiding lezen. :+

Maar hoe zat je tegen de onderkant van een bruggetje dan? Viel hij daardoor niet in het water?

Ook nog even een algemene vraag voor de kenners. Ik ben op zoek naar een lipo lader/ontlader met balancing, en ik kwam deze tegen op ebay. Het gaat om het laden/ontladen van simpele 2S lipos. Is dit gewoon goed genoeg, of moet ik weg blijven van dit ding?

[afbeelding]
Zou ik niet doen om 2 redenen:
-Chinese 230v elektronica is echt niet te vertrouwen
-Kans bestaat dat het ding niet accuraat is en dus slecht balanceert/overlaadt.

Ik zou gewoon een lader op hobbyking kopen, die zijn gewoon goed en niet zo gek duur.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.hobbyking.com/...apable_EU_Warehouse_.html

€26+€5 verzendkosten, geen douanekosten en waarschijnlijk dinsdag al in huis als je hem nu bestelt. Let er wel op dat je een losse 12-18v voeding koopt die genoeg stroom kan leveren. Of doe mij na, en sluit hem aan op de atx-voeding van je pc 8)

[ Voor 14% gewijzigd door KofjeKoppie op 04-06-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

readytoflow schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:58:
Echt superknap al die zelfbouw!
Helaas niet echt voor mij weggelegd qua tijd, ruimte en kunde...

Ik denk aan deze om mee te beginnen:
mjx-x101-fpv-quadcopter

Is dat wat voor een beginner?
Dat hangt er vanaf wat je wil en verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

DCFreak schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Zal het filmpje nog wel even uploaden. Maar ik was bijna onder het bruggetje door waarna ik het signaal verloor. Reactie van de Phantom is dan uiteraard RTH. Maar daarvoor wilde hij eerst naar 30m stijgen. Helaas zat daar dus een brug tussen. En gelukkig een platte brug dus hij bleef gewoon dom tegen het plafond hangen.

Op dat moment heb ik een iets andere hoek aangenomen en had ik weer contact waarna ik hem door kon vliegen en weer eroverheen kon wippen. Eind goed, al goed. Heeft me alleen 4 props gekost. Waarvan eentje nog maar de helft was qua lengte. Best knap nog dus dat hij soepel terugkwam.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Sumerechny schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Dat hangt er vanaf wat je wil en verwacht ;)
Niet heel veel qua power en snelheid.
Gewoon leuk vliegen, beetje proberen ook kennismaken met dronefotografie.

Ik had deze punten bedacht:
Geen mini model, dus moet wel beetje houvast hebben.
Bereik 100m
Inclusief camera (geen idee welke MP? Ik denk 720P voldoende voor mij?)
FPV mogelijkheden (ofwel via mijn iPhone, ofwel met vast schermpje)
Return to home knop zo leuk/makkelijk zijn
Makkelijk te vliegen
Reparatiemogelijkheden (reserve onderdelen beschikbaar dus)
>10 minuten vliegen (liefst 15 minuutjes)

Die laatste is lastig op 1 accu met,in budget denk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Begin gewoon wat kleiner :-) bestel eens een kleinte in China van 15 euro en kijk eerst of je het wat vind voor je 100-150 euro gaat uitgeven.

Klinkt vreemd maar zelfs met de mini die je niet wil kan je wel ontzettend veel leren ( met name de besturing).

Wil je hem toch kopen kijk dan even goed naar de prijzen...die variëren nogal...van 59 eur in China tot 140 eur in NL.

De batterijtjes vallen wel mee :

http://www.banggood.com/M...po-Battery-p-1005924.html

Let wel dat dit ding brushed motor's heeft....die leven niet heel lang...kans is groot dat je na een vlucht of 30 een rookpluim ziet en die motor kan gaan vervangen. Heb je pech en valt hij van redelijke hoogte dan is je frame hoogstwaarschijnlijk ook rijp voor de kliko.

Kijk ook eens op YT naar beelden...je ziet daar ook hoe slecht dat ding eigenlijk vliegt....het lijkt een beetje op mijn oude MJX F45 Heli waar ik ooit mee begon >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Schiksie op 04-06-2016 15:02 . Reden: toevoeging ]

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu dit frame besteld: KLIK Voor een budget-beginners quadcopter vond ik de aangeraden alternatieven wat te duur.

Zit nu een beetje te lezen over de Flight Controller. Ik zie dat eigenlijk velen de custom firmware 'CleanFlight' gebruikt, deze kan je ook op de Naze32 flashen. Lees wel wat gedoe met de nieuwste revision 6. Weet niet of dit al weer achterhaald is? De ontwikkelingen gaan zo snel.

Ik zie veel FPV-beelden met telemetry ingebouwd. En zie dat de naze32 dit ook kan. Wat heb je hier verder voor nodig? Ik lees op internet alleen maar over telemetry in een frsky-zender. Maar stel je hebt een random andere zender, hoe krijg je de telemetry van je FPV-quad dan op je scherm?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hier nog het korte bruggetje avontuur

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

M'n drone heeft zojuist een flinke klap gekregen omdat het signaal met de transmitter compleet wegviel :X Na ongeveer 100m viel het helemaal weg. Dacht eerst dat het kwam omdat er wat bomen tussen zaten, maar op een groot open veld hetzelfde probleem. Na pak 'em beet 100m valt het signaal weg, valt hij even naar beneden en pakt het signaal weer op. Echt in een bol van 100m om mij heen is er signaal en daarbuiten niet. Boven, achter, voor, maakt niet uit. Het gaat om een Hobby King 2.4Ghz Receiver 6Ch V2 + Turnigy 9X.

Is 100m gewoon de range van zo'n ding of is er iets mis aan mijn kant? Want dit vind ik wel erg kort namelijk :/ Op verschillende fora is een bereik van 1km geen uitzondering en zelfs 3km is bereikt. Heeft iemand ervaring met deze combo?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

KofjeKoppie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Ik zou gewoon een lader op hobbyking kopen, die zijn gewoon goed en niet zo gek duur.

Bijvoorbeeld deze:

€26+€5 verzendkosten, geen douanekosten en waarschijnlijk dinsdag al in huis als je hem nu bestelt. Let er wel op dat je een losse 12-18v voeding koopt die genoeg stroom kan leveren. Of doe mij na, en sluit hem aan op de atx-voeding van je pc 8)
Bedankt voor de tip, ik ga nog even kijken welke voeding ik hiervoor kan gebruiken of dat ik toch een lader koop met geïntegreerde voeding. Ik heb genoeg oude pc voedingen, maar ik wilde juist voorkomen dat het weer een hele opstelling wordt met kabels en losse kastjes.
Sowieso gaat het maar kleine lipos, maar als ik in de toekomst een niet RTF drone koop heb ik natuurlijk ook een goede lader nodig.

Weet jij toevallig van dit model de diameter van de voedingsplug?
Ebayzo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:03:
Hier nog het korte bruggetje avontuur

[video]
Volgens mij ben jij de grootste geluksvogel uit de phantom-vlieg-geschiedenis. :o
Gelukkig had je ook propguards geinstalleerd, dus dat zal iets geholpen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
amas schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:03:
M'n drone heeft zojuist een flinke klap gekregen omdat het signaal met de transmitter compleet wegviel :X Na ongeveer 100m viel het helemaal weg. Dacht eerst dat het kwam omdat er wat bomen tussen zaten, maar op een groot open veld hetzelfde probleem. Na pak 'em beet 100m valt het signaal weg, valt hij even naar beneden en pakt het signaal weer op. Echt in een bol van 100m om mij heen is er signaal en daarbuiten niet. Boven, achter, voor, maakt niet uit. Het gaat om een Hobby King 2.4Ghz Receiver 6Ch V2 + Turnigy 9X.

Is 100m gewoon de range van zo'n ding of is er iets mis aan mijn kant? Want dit vind ik wel erg kort namelijk :/ Op verschillende fora is een bereik van 1km geen uitzondering en zelfs 3km is bereikt. Heeft iemand ervaring met deze combo?
Hoe positioneer je de antenne op je zender en hoe staan ze op de ontvanger?
Staan er misschien zendmasten in je buurt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

DCFreak schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:05:
[...]

[...]
Volgens mij ben jij de grootste geluksvogel uit de phantom-vlieg-geschiedenis. :o
Gelukkig had je ook propguards geinstalleerd, dus dat zal iets geholpen hebben. :)
Die zijn er overigens nu wel af. Maar blij dat ze er toen opzaten inderdaad. Maar ben er mee uitgestunt na deze ervaring ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

BoAC schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:13:
[...]

Hoe positioneer je de antenne op je zender en hoe staan ze op de ontvanger?
Staan er misschien zendmasten in je buurt ofzo?
Antennes staan zowel op de zender als ontvanger verticaal omhoog.

Zendmasten weet ik niet, maar ik heb op twee plekken gevlogen, dus dat zou toevallig moeten zijn.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ebayzo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:30:
[...]
Die zijn er overigens nu wel af. Maar blij dat ze er toen opzaten inderdaad. Maar ben er mee uitgestunt na deze ervaring ;)
Ik heb mijn phantom gekocht omdat ik luchtfotografie als hobby wilde doen/proberen. Tot nu toe is dat er weinig van gekomen omdat ik het vliegen zelf zo leuk vind (ook FPV). Ik zie mezelf nog wel een racer kopen of bouwen als ik tijd heb.. dag foto hobby. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
amas schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:41:
[...]

Antennes staan zowel op de zender als ontvanger verticaal omhoog.

Zendmasten weet ik niet, maar ik heb op twee plekken gevlogen, dus dat zou toevallig moeten zijn.
Zie ook deze post: JK in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2" :) daar lijkt je synptoom een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

[...]
Precieze maten weet ik niet, ik weet wel dat laptopladers er prima in passen. Mijn laders werden wel met een kabeltje geleverd, van krododillenbekjes naar de voedingsplug, hier kan je ook wat mee knutselen mocht niks passen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
[...]
Bedankt voor de tip, ik ga nog even kijken welke voeding ik hiervoor kan gebruiken of dat ik toch een lader koop met geïntegreerde voeding. Ik heb genoeg oude pc voedingen, maar ik wilde juist voorkomen dat het weer een hele opstelling wordt met kabels en losse kastjes.
Sowieso gaat het maar kleine lipos, maar als ik in de toekomst een niet RTF drone koop heb ik natuurlijk ook een goede lader nodig.

Ook ik zou een lader met ingebouwde AC/DC transformator afraden, ook al gaat het om kleine lipo's! Overigens is Imax intern exact hetzelfde als Accucel. DC jack zit er standaard meestal wel bij, nieuwere accucel laders gebruiken vaak xt60 connectors, wat wellicht makkelijk kan zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Het lijkt erop alsof je soldeerbout niet heet genoeg is, of je de soldeerpads niet genoeg verhit.
Vertin je wel eerst de pads en je draden voordat je ze vast soldeerd? Het moet er glimmend en glad uit zien, op je foto's lijkt het erg korrelig.
Je Lipo aansluit kabel ziet eruit alsof deze bij een harde crash gelijk eraf wordt getrokken.
Nou hij heeft de eerste harde crash overleefd hoor....lipo direct naar de klote want daar lande die vol op :(

Heel apart maar jullie kunnen me vast wel op weg helpen want opgeven doen we hier niet aan. :)

Ik ging net dus naar het park voor een eerste test vlucht, thuis alles nagelopen motortjes werkten goed transmitter signaal komt gewoon goed binnen dus good to go, dacht ik.

Ik wil opstijgen en eerst draait de propeller links voor niet, moertje te strak gedraaid denk ik want na een klein tikje los stijgt ie wel op alleen ik probeer rustig omhoog te komen en ineens gaat ie vol gas en verlies ik de controle. Het ging ter nauwe nood goed want hij belande bijna in de sloot op het betonnen pad zo'n 60 meter van de plek waar ik opsteeg.

Het was even schrikken maar de enigste schade is een gebroken propeller en ben 4 schroefjes van de motoren kwijt. Nu lijkt het erop dat ik bij mijn motoren ik toch de lange schroefjes moet gebruiken want de schroefjes draaien niet zich niet helemaal lekker vast.

Het frame is in ieder geval sterk! Geen krasje op te bekennen en hij kwam van een metertje of 20 a 30 hoog naar beneden zetten.

Al met al ben ik niet geheel ontevreden, de drone werkt, mijn soldeerkunsten houden zich tot nog toe goed, alles werkt nog en de enigste schade is een gebroken propeller en een kapotte batterij. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
Radiance schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:59:
[...]

Nou hij heeft de eerste harde crash overleefd hoor....lipo direct naar de klote want daar lande die vol op :(

Heel apart maar jullie kunnen me vast wel op weg helpen want opgeven doen we hier niet aan. :)

Ik ging net dus naar het park voor een eerste test vlucht, thuis alles nagelopen motortjes werkten goed transmitter signaal komt gewoon goed binnen dus good to go, dacht ik.

Ik wil opstijgen en eerst draait de propeller links voor niet, moertje te strak gedraaid denk ik want na een klein tikje los stijgt ie wel op alleen ik probeer rustig omhoog te komen en ineens gaat ie vol gas en verlies ik de controle. Het ging ter nauwe nood goed want hij belande bijna in de sloot op het betonnen pad zo'n 60 meter van de plek waar ik opsteeg.

Het was even schrikken maar de enigste schade is een gebroken propeller en ben 4 schroefjes van de motoren kwijt. Nu lijkt het erop dat ik bij mijn motoren ik toch de lange schroefjes moet gebruiken want de schroefjes draaien niet zich niet helemaal lekker vast.

Het frame is in ieder geval sterk! Geen krasje op te bekennen en hij kwam van een metertje of 20 a 30 hoog naar beneden zetten.

Al met al ben ik niet geheel ontevreden, de drone werkt, mijn soldeerkunsten houden zich tot nog toe goed, alles werkt nog en de enigste schade is een gebroken propeller en een kapotte batterij. :)
Een 1e test kun je ook heel goed doen in je tuin, met wat hulp van een kort touw en een ballast. ;)

Zo kun je je een beetje bekend maken met het geluid, en hoe het ding reageert. Ook handig dat je al je gereedschap in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Dank allemaal voor de adviezen mbt de lipo lader. Ik heb de lader die @Schlumpie aanprees besteld, dus dat zal wel goedkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:13:
[...]

Een 1e test kun je ook heel goed doen in je tuin, met wat hulp van een kort touw en een ballast. ;)

Zo kun je je een beetje bekend maken met het geluid, en hoe het ding reageert. Ook handig dat je al je gereedschap in de buurt hebt.
Ik heb geen tuin en ben blij dat ik hem niet hier voor de deur heb uitgeprobeerd want dan was ie er nu niet meer geweest denk ik :P
Denk ook dat ie aan een touw meer schade had gehad want hij bleef gas geven ook al deed ik de throttle omlaag. Pas toen ie disarmde omdat ik throttle lang naar beneden hield kwam ie naar beneden maar toen was ie dus al een meter of 20 a 30 hoog schat ik. Hij is wel eecht ongelofelijk snel zeg niet normaal. Werd er gewoon een beetje bang van en dit is zeer zeker geen speelgoed maar dat wist ik al.

Ik heb al het benodigde gereedschap mee trouwens op een soldeerbout na :)
BoAC schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Je hebt ze correct aangesloten :) anders zou je geen kleuren kunnen toewijzen via Cleanflight.
Ik heb juist gisterenavond ook 2 ledstrips aangesloten van 3 leds.
Hiervoor heb ik deze instructie gevolgd zodat ik nu kan zien of mijn motors zijn ge-armed en welke richting ik op ga: http://www.dronetrest.com...ght-controller-guide/1605
Ik was voor mijn testvlucht nog bezig geweest met de LEDs en ik kon nu ook zien of ie gearmed is. Richting ben ik niet meer mee bezig geweest en kan nu niet meer testen omdat ik geen goede batterijen meer heb dus alleen warning lampjes knipperen met de lipo die ik nog heb. Maar ik ga het eens doorlezen, bedankt voor de link, die kende ik nog niet :)
KofjeKoppie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Bijvoorbeeld deze:

Een XBOX 360 adapter werkt ook perfect met een simpele modificatie.
Radiance in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"
[...]

[...]
Ik heb dus een oude XBOX 360 Slim adapter voor gebruikt :)
Er zit een XT60 aansluiting als input op de Accucel 6.

[ Voor 66% gewijzigd door Radiance op 04-06-2016 23:01 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

DCFreak schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:41:
[...]
Ik heb mijn phantom gekocht omdat ik luchtfotografie als hobby wilde doen/proberen. Tot nu toe is dat er weinig van gekomen omdat ik het vliegen zelf zo leuk vind (ook FPV). Ik zie mezelf nog wel een racer kopen of bouwen als ik tijd heb.. dag foto hobby. :w
Moet zeggen dat de fotos niet erg mooi zijn. Settings? Films daarintegen...net even bij de ondergaande zon gespeeld :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Radiance schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Ik heb dus een oude XBOX 360 Slim adapter voor gebruikt :)
Er zit een XT60 aansluiting als input op de Accucel 6.
Ah ja, maar ik zat in het PS3 kamp, dus ik heb geen oude xbox adapter. :P

Weet je zeker dat het een XT60 is? Op de foto van hobbyking zie ik een barrel plug?
Ebayzo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:51:
[...]
Moet zeggen dat de fotos niet erg mooi zijn. Settings? Films daarintegen...net even bij de ondergaande zon gespeeld :)
Ik heb de foto settings nog op fabrieksinstelling staan en met een beetje redelijke belichting (zon) ziet het er in mijn ogen allemaal fris en fruitig uit. Maar ik ben snel tevreden wat de technische aspecten van digitale fotografie betreft, het gaat mij meer om de compositie.

Je bent niet de preview data van de raw images aan het bekijken? Die zijn namelijk van behoorlijk lagere kwaliteit dan de raw en jpg bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCFreak schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:39:
[...]
Ah ja, maar ik zat in het PS3 kamp, dus ik heb geen oude xbox adapter. :P

Weet je zeker dat het een XT60 is? Op de foto van hobbyking zie ik een barrel plug?
Ik zie nu dat jij de 50 watt variant gekocht hebt, ikzelf heb de 80 watt versie welke een XT60 input heeft.
Misschien heb jij wel gewoon een DC aansluiting, dat zou ik niet weten.

Edit:
Ik zit zo nog eens te kijken naar batterijen en er werd mij geadviseerd vanaf 65c te kijken maar de enigste nano tech 1300mah batterijen in stock zijn 60c met 90c burst.
Als ik mijn stats invoer op deze lipo calculator zit ik met 9/10 gas op 60c en als ik vol gas ga heeft de batterij een burst rating tot 90c. Dit zou dan toch voldoende moeten zijn voor mijn setup?

[ Voor 29% gewijzigd door Radiance op 05-06-2016 02:39 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Gisteren gelukkig goed weer gebleven. Genoeg redenen om de quadcopter uit te laten. Helaas na 2 lipo's al een heerlijke crash, lijnrecht naar beneden, veroorzaakt door mogelijk het lostrillen van een kabel van de reciever of een connectie probleem van de controller (Turnigy 9x). *geen idee*
amas schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:03:

Ja, ik heb het gisteren ook gehad. Compleet uitvallen van de connectie. Met een Turnigy 9X en ook binnen 100 meter. Op de video goed te horen dat het opeens stil valt. Bijna aan de grond zaten de motoren opeens op volle kracht.

Dit is het laatste moment van de ZMR250v2:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yTcLhFYy48SInjtM8RAPuOpr/full.png

Thuis maar even alles vastgelijmd:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JfpAy2m6ajXqKJg4n8OkVDr6/full.png

Weer wat geleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchWalnut op 05-06-2016 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

DutchWalnut schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:20:
[...]

Ja, ik heb het gisteren ook gehad. Compleet uitvallen van de connectie. Met een Turnigy 9X en ook binnen 100 meter. Op de video goed te horen dat het opeens stil valt. Bijna aan de grond zaten de motoren opeens op volle kracht.

[afbeelding]

[afbeelding]

Weer wat geleerd.
Wat voor failsafe heb je ingesteld dan? Motoren op volle toeren zonder sturing kan snel leiden tot een fly-away ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:47:
[...]

Wat voor failsafe heb je ingesteld dan? Motoren op volle toeren zonder sturing kan snel leiden tot een fly-away ;)
Ik heb inderdaad een failsafe met cutoff. Maar zat zelf met mijn dikke vinger op de throttle omdat ik niet wou crashen. :)

Edit: Daarom verdenk ik eerder dat het lag aan de verbinding ipv een los stekkertje.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchWalnut op 05-06-2016 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Heb je de FC met cleanflight al gekalibreerd? Lijkt erop dat de nul-stand niet goed is of geen leveling is gedaan.

Wel shit dat ie is gecrashed...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
Radiance schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Ik heb geen tuin en ben blij dat ik hem niet hier voor de deur heb uitgeprobeerd want dan was ie er nu niet meer geweest denk ik :P
Denk ook dat ie aan een touw meer schade had gehad want hij bleef gas geven ook al deed ik de throttle omlaag. Pas toen ie disarmde omdat ik throttle lang naar beneden hield kwam ie naar beneden maar toen was ie dus al een meter of 20 a 30 hoog schat ik. Hij is wel eecht ongelofelijk snel zeg niet normaal. Werd er gewoon een beetje bang van en dit is zeer zeker geen speelgoed maar dat wist ik al.

Ik heb al het benodigde gereedschap mee trouwens op een soldeerbout na :)

[...]
Ik zeg ook niet dat je 100m touw moet gebruiken, 2m is genoeg om alles te testen, alleen kun je dan geen flips oefenen.. ;)
Als je indoor wil oefenen kun je het touw nog wat korter houden. Owja, gebruik wel een dik touw, niet iets duns waar de props zo doorheen klieven. Een mm of 6 tot 8 geweven touw is niet overdreven.

Zoals je al aan geeft: deze dingen hebben meer power dan je zou verwachten. Een ballast kies je beter wat te zwaar dan te licht, da's beter voor je meubilair.

Qua schade kun je dan eigenlijk alleen je props slopen, of je echt pech hebben een en as van een motor buigen.

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 05-06-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hashtag schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Heb je de FC met cleanflight al gekalibreerd? Lijkt erop dat de nul-stand niet goed is of geen leveling is gedaan.

Wel shit dat ie is gecrashed...
Dat heb ik gedaan ja, hij staat mooi level in Cleanflight. Ik ben inmiddels wel wat verder met de controller na lopen, hier stond ook niet alles goed in en ik had minimum throttle niet ingesteld en de failsafe in cleanflight op landen gezet ipv drop down. Misschien dat die samenloop van settings dit veroorzaakt hebben maar dat moet ik dus gaan testen al moet ik dan wel nieuwe lipo's hebben.

Ik heb de kapotte lipo gister avond trouwens ontdaan van de tape om te kijken hoe ie er van binnen uitziet.
De cellen lijken allemaal nog prima in orde te zijn, alleen de rode draden zijn van de batterij afgebroken.
Het lijkt een easy fix maar durf niet zo goed met batterijen te rommelen dus ik beschouw hem maar gewoon als verloren :'(

Als ik mail terug heb van Hobbyking omtrent de kapotte batterij die ik geleverd heb gekregen ga ik wel nieuwe bestellen, wellicht dat ze er dan eentje gratis ofzo bijstoppen om de kapotte te vervangen.
Die heb ik gister avond trouwens toch nog eens aan de lader gehangen en kreeg nu een balance connect error.
guapper schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat je 100m touw moet gebruiken, 2m is genoeg om alles te testen, alleen kun je dan geen flips oefenen.. ;)
Als je indoor wil oefenen kun je het touw nog wat korter houden. Owja, gebruik wel een dik touw, niet iets duns waar de props zo doorheen klieven. Een mm of 6 tot 8 geweven touw is niet overdreven.

Zoals je al aan geeft: deze dingen hebben meer power dan je zou verwachten. Een ballast kies je beter wat te zwaar dan te licht, da's beter voor je meubilair.

Qua schade kun je dan eigenlijk alleen je props slopen, of je echt pech hebben een en as van een motor buigen.
Bedankt voor de tip, ik ga het inderdaad een volgende keer toch eerst zo proberen want gister ging echt maar net goed. Beter een kapotte motor dan een quad in de sloot of op iemand z'n hoofd omdat ie compleet de weg kwijt raakt.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:33

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Wegens werk in het buitenland moet ik helaas afscheid nemen van m'n quad. Ik heb de hele set aangeboden op de V&A. Ik heb er een aardig uitgebreide beschrijving bij getypt; als je verder nog info nodig hebt moet je even in dit topic teruglezen op m'n naam of een berichtje sturen :)

V&A aangeboden: FPV quadcopter / drone - Complete set met koffer, alles wat j...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

Of gewoon alles eerst zonder Props testen en een range check uitvoeren in het park. Ook zonder props.

Min/max settings behoren tot basis instellingen, alsmede het kalibreren van de rx en escs. Altijd eerst doen voor al het andere.
Radiance schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Dat heb ik gedaan ja, hij staat mooi level in Cleanflight. Ik ben inmiddels wel wat verder met de controller na lopen, hier stond ook niet alles goed in en ik had minimum throttle niet ingesteld en de failsafe in cleanflight op landen gezet ipv drop down. Misschien dat die samenloop van settings dit veroorzaakt hebben maar dat moet ik dus gaan testen al moet ik dan wel nieuwe lipo's hebben.

Ik heb de kapotte lipo gister avond trouwens ontdaan van de tape om te kijken hoe ie er van binnen uitziet.
De cellen lijken allemaal nog prima in orde te zijn, alleen de rode draden zijn van de batterij afgebroken.
Het lijkt een easy fix maar durf niet zo goed met batterijen te rommelen dus ik beschouw hem maar gewoon als verloren :'(

Als ik mail terug heb van Hobbyking omtrent de kapotte batterij die ik geleverd heb gekregen ga ik wel nieuwe bestellen, wellicht dat ze er dan eentje gratis ofzo bijstoppen om de kapotte te vervangen.
Die heb ik gister avond trouwens toch nog eens aan de lader gehangen en kreeg nu een balance connect error.

[...]

Bedankt voor de tip, ik ga het inderdaad een volgende keer toch eerst zo proberen want gister ging echt maar net goed. Beter een kapotte motor dan een quad in de sloot of op iemand z'n hoofd omdat ie compleet de weg kwijt raakt.

psn: lupusergo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerlijk is eerlijk, ik ben in m'n enthousiasme gewoon te snel naar buiten gegaan :)

Ik ben nog wat verder gaan instellen in Cleanflight en heb nu een werkende kill switch op m'n transmitter maar als ik de transmitter uitzet blijven de motoren gewoon draaien. Ik heb ook failsafe op de transmitter ingesteld dus ik hen geen idee waar dit aan kan liggen.

Ik heb in de failsafe tab in Cleanflight hold al geprobeerd bij throttle maar ook dit maakte niets uit
.
Edit:
Ik heb het gevonden, ik had de jumper kabel in de reicever laten zitten. Ik heb deze er nu uitgetrokken en nu werkt failsafe zoals het hoort, motoren uit als ik de transmitter uit zet :)

Ook heb ik nog antenne mounts gemaakt met een tie wrap en een krimpkous zodat de antennes nu mooi stabiel in een hoek van 90 graden staan al zullen de krimpkousen na een crash vast snel scheuren. Misschien dat ik een volgende keer 2 krimpkousen gebruik.

Ik heb ook 4 nieuwe lipo's besteld :) Ik wil ivm de zware GoPro toch een lichtere lipo dus wil 1500mah 4s.
Aangezien alles bij Hobbyking out of stock is en ik echt batterijen wil heb ik uiteindelijk deze besteld en 2 van deze ivm de snelle levertijd :)

Het gewicht met GoPro is 745 gram trouwens want ik wil voorlopig wel de protective case erop houden :P
C4D schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:43:
Of gewoon alles eerst zonder Props testen en een range check uitvoeren in het park. Ook zonder props.

Min/max settings behoren tot basis instellingen, alsmede het kalibreren van de rx en escs. Altijd eerst doen voor al het andere.

[...]
Ik heb de ESC gekalibreerd, gesynched en van de laatste firmware voorzien inmiddels :)
Ook min/max throttle heb ik aangepast.

[ Voor 21% gewijzigd door Radiance op 06-06-2016 07:56 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
[...]

... Het ging ter nauwe nood goed want hij belande bijna in de sloot op het betonnen pad zo'n 60 meter van de plek waar ik opsteeg...
Een betonnen pad in een sloot? 8)7

Maar gelukkig is het goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pad net naast de sloot natuurlijk 8)7

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik ga verstandig doen en jullie adviezen opvolgen.
Ik heb een Global Drone GW007 besteld €52,-

Kijken of ik het inderdaad leuk vind en beetje onder de knie krijg.

Voornamelijk omdat de Xiaomi Mi Drone heel veel gave features bunnen bereik brengt.
Dan geef ik nu liever wat minder uit om eea uit te proberen om dan over te stappen naar een DJI of, zoals ik het nu zie, die Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Van wat ik zie van de Xiaomi drone wordt ik er niet enthousiast van.
Ja; het lijkt goede specs voor betrekkelijk weinig geld te bieden, maar als je invoerkosten meerekend zit je tegen de €600.
Daar koop je ook een DJI Phantom 3 Standard voor en dat lijkt me een veel betere deal dan de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik ben er nog niet zo in thuis. Waarom denk je dat?
DJI is ook Chinees toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:50:
Ik ben er nog niet zo in thuis. Waarom denk je dat?
Ik moet toegeven dat ik nog niet heel veel van de Xiaomi heb gezien, maar van de paar videos die ik heb gezien waar die vliegt, vliegt deze niets beter dan iets als de Cheerson CX-20/Quanum Nova.

Het is waar dat de Xiaomi een aantal features heeft die de CX-20 niet heeft en de manier waarop DJI en Xiaomi FPV verzorgen is een stuk handiger/praktischer dan met een 5.8GHz. zender/ontvanger e.d. te gaan werken, maar als ik dan zie hoe onrustig de Mi vliegt...
Dan wordt ik denk ik blijer van een Phantom 3.

Maar goed; dat is op basis van wat ik tot nu toe heb gezien; misschien als de echte reviews binnen druppelen dat ik dat kan bijstellen. :P
DJI is ook Chinees toch?
Klopt. Maar die Phantom 3 koop je hier in Nederland (of iets als Amazon.de) en dan heb je 'm morgen binnen zonder enige andere kosten.
Bij de Xiaomi duurt het een tijd voordat je 'm binnen hebt en je krijgt sowieso invoerkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

DutchWalnut schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:20:
Gisteren gelukkig goed weer gebleven. Genoeg redenen om de quadcopter uit te laten. Helaas na 2 lipo's al een heerlijke crash, lijnrecht naar beneden, veroorzaakt door mogelijk het lostrillen van een kabel van de reciever of een connectie probleem van de controller (Turnigy 9x). *geen idee*

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Weer wat geleerd.
Heb je de kabel aan de kant van de Naze ook vastgelijmd? Ik ken iemand waarbij deze los was gaan zitten (gelukkig wel dicht bij de grond en met een lage snelheid :+ )
En zouden wij ook mogen genieten van je crash? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DutchWalnut schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Ik heb inderdaad een failsafe met cutoff. Maar zat zelf met mijn dikke vinger op de throttle omdat ik niet wou crashen. :)

Edit: Daarom verdenk ik eerder dat het lag aan de verbinding ipv een los stekkertje.
Check met die carbon frames altijd even goed of je antenne's wel goed buiten het frame vallen. ik had ooit een goedkope receiver met (te) korte antenne's, en daardoor viel bij bepaalde bochten altijd het signaal weg... (en m'n quad dus naar de grond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

KofjeKoppie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:31:
[...]
Heb je de kabel aan de kant van de Naze ook vastgelijmd? Ik ken iemand waarbij deze los was gaan zitten (gelukkig wel dicht bij de grond en met een lage snelheid :+ )
En zouden wij ook mogen genieten van je crash? :P
Goed plan. Zal ik ook maar doen.
Ja ik zal de video hieronder even plaatsen. Altijd leuk! :P Niets spannends met vliegen maar Crash rond de 38 secondes.
RonnieB82 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:43:
[...]

Check met die carbon frames altijd even goed of je antenne's wel goed buiten het frame vallen. ik had ooit een goedkope receiver met (te) korte antenne's, en daardoor viel bij bepaalde bochten altijd het signaal weg... (en m'n quad dus naar de grond)
ja dit is een turnigy. Die heeft maar 1 antenna. Kan dus ook goed mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

DutchWalnut schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Ja ik zal de video hieronder even plaatsen. Altijd leuk! :P Niets spannends met vliegen maar Crash rond de 38 secondes.

[...]
ja dit is een turnigy. Die heeft maar 1 antenna. Kan dus ook goed mogelijk zijn.

[video]
Offtopic: Grappig, dat is ook mijn vliegveldje. Heb mijn quad nu in puin liggen, dus zal wel weer even duren voordat ik er weer ga vliegen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Op kantoor al een tijdje gevlogen met een JJRC h20 en de cheerson cx10w, zag ik vandaag deze voor €19,04 incl. shipping voorbij komen: http://www.banggood.com/G...ign=12&utm_content=250262.

Voor dat geld kon ik m niet laten liggen :) Ben benieuwd, binnenkort maar eens mee spelen op een open stukkie land hier in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchWalnut schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:30:
[...]

[...]

[video]
Hmm vaag, het lijkt wel alsof je door een dead-spot heen vliegt.

Collega van me heeft op zijn vliegclub ook zo'n plek. Daar zijn meerdere quadcopters en vliegtuigen het water in gestort omdat ze ineens contact verloren. Dit gebeurde overigens bijna allemaal met de OrangeTX setjes van HK.

Het kan ook een brakke 5V zijn vanuit je FC naar je Rx.
Maar goed, blijft speculeren ;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Shiver23 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Offtopic: Grappig, dat is ook mijn vliegveldje. Heb mijn quad nu in puin liggen, dus zal wel weer even duren voordat ik er weer ga vliegen.
:) hoop dat ik je dan een keer tegen kom als je quad weer werkt.
Hashtag schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:52:
[...]

Hmm vaag, het lijkt wel alsof je door een dead-spot heen vliegt.

Collega van me heeft op zijn vliegclub ook zo'n plek. Daar zijn meerdere quadcopters en vliegtuigen het water in gestort omdat ze ineens contact verloren. Dit gebeurde overigens bijna allemaal met de OrangeTX setjes van HK.

Het kan ook een brakke 5V zijn vanuit je FC naar je Rx.
Maar goed, blijft speculeren ;)
Ik geloof denk ik eerder dat het ligt aan de FC of de PCB met BEC. (Misschien toch maar even meten op dipjes) Als het mij vaker gebeurt dan plaats ik wel een bec tussen lipo en de FC. Kijken of het een verschil maakt. Tips zijn altijd welkom. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben vanavond nog even bezig geweest met de instellingen en het viel mij op dat in de receiver tab sommige kanalen fluctueren namelijk de roll en de yaw. Met name de roll was vrij belabberd want die haalde vaak ook niet helemaal het einde en stotterde nogal in de bewegingen, niet vloeibaar dus.

Na wat rommelen met de subtrim op de transmitter werd het al iets beter en na het verzetten van de endpoints leek het weer iets beter te gaan maar ik was nog niet tevreden.

Na wat speurwerk op Google kwam ik dit filmpje tegen

In de comments staat iemand die de draden achter de gimbal wat verschoven heeft en alles toen werkte.
Dat vond ik wel de moeite waard om te proberen dus transmitter open geschroefd en wat bleek, de draden van de gimbals lopen over de achterkant van de gimbals heen. Ik heb de draadjes aan beide kanten iets verplaatst in een klein nisje in het plastic frame weg van de gimbals en de output van yaw en roll zijn nu perfect en lopen mooi geleidelijk op en schieten uit tot hun maximum en weer naar center bij loslaten.

Misschien dat anderen die ook zoiets ervaren hier nog wat aan hebben :)

Ik heb ook een data kabeltje besteld via AliExpress om eens te experimenteren met de custom firmware om 10 channels en dacht zelfs telementry toe te voegen. Dan zou dit wellicht wel eens de best bestede 42 euro geweest zijn als dat allemaal netjes werkt :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
Zelf heb ik een iets ander probleempje met die transmitter, zo uit het niets deden 3 pixel lijnen horizontaal het niet meer, gelukkig is alles nog leesbaar. Uit elkaar gehaald en blijkbaar heeft iets tegen de flatcable gedrukt, wat beschadigd. Niet te fixen en ook geen reserve display kunnen vinden (iemand?).
Ik denk dat het sowiso niet verkeerd is om alles even na te kijken, schroefjes, stekkertjes etc.
Ach chinese meuk, voor dat geld nog steeds een erg goede koop :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mutatie op 06-06-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Is hij überhaupt een beetje goed te openen? Ik lees er wisselende ervaringen over qua gebruik, maar hij is wel goedkoop en met firmwares en mods vrij goed te upgraden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
hey ook een multirotor topic op tweakers :)

Ik ben nu 3 weekjes aan het vliegen met een zmr250. naze32 erop met xn20a en sunnysky 2300kv.
het is een chinees frame (banggood) met PDB.... ik heb een paar flinke klappers gemaakt, en na een aantal keer repareren heb ik besloten om nog een 2e ZMR te kopen.

Ik heb de kwaliteit van mijn banggood frame eens vergeleken met die van een frame van fpvmodel.com
dat is toch een stuk beter! nu dat frame besteld met F3 controller en emax 2205 2300kv en xm30a esc's...

wat een verslavende hobby is dit toch.

Ik vlieg trouwens met een skyzone SKY02 bril, boscam 5.8 VTX zenders en een FrSky Taranis.
Zowel de bril als de taranis kan ik iedereen aanraden, echt goed spul voor de prijs!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
MsG schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:57:
Is hij überhaupt een beetje goed te openen? Ik lees er wisselende ervaringen over qua gebruik, maar hij is wel goedkoop en met firmwares en mods vrij goed te upgraden.
Aantal schroefjes en open is hij, makkelijker kan niet :+
Persoonlijk ben ik er zeer te spreken over, signaal lijkt rock solid, heel ver van me af heb ik niet gevlogen, een meter of 200 denk ik, maar bereik van 7-800 meter moet haalbaar las ik.
Ik heb hem nog standaard maar ook wel eens van plan er wat aan te modden, moet idd goed mogelijk zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 07-06-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:57:
Ik heb hem nog niet in de praktijk kunnen testen maar alles lijkt nu goed en stabiel te werken volgens de meters in de controller zelf en de metertjes in Cleanflight.

Het openmaken was een kwestie van 4 schroefjes los draaien en je ziet direct het moederbord liggen dus een kind kan de was doen wat dat betreft. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw wat betreft vliegen / hobbyen met quadcopters. Heb wel al 1 keer met mijn werk een half uurtje kunnen vliegen met zo'n ding.
De techniek interesseert mij al een stuk langer, maar door videos van Tweakers en CoriddorDigital (how its made) bijvoorbeeld begint het bij mij wel te borrelen.

Door mijn HBO elektronica opleiding (embedded kant) ben ik ook wel erg geintresseerd in zelfbouw. Dus ik wil eens kijken of dit echt een leuke hobby wat iedereen beweerd. Ik ben ook bewust van de negatieve berichten van mensen en media, maar ik hou gewoon van techniek en wil dit zelf eens ervaren. Al zal dat bij mij lastig worden door de no-fly zone van Schiphol. Ben woonachtig in de gemeente Haarlemmermeer en alleen in het
zuiderlijkste puntje is vliegen mogelijk (zit ook de HLC vliegclub).

Kennen jullie goede website met informatie over zelfbouw quadcopters? En eventueel tips voor goede instap modellen om mee te oefenen? Weet dat het forum hier vol staat, maar dat wordt wel heel veel lezen :P

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Handige map voor de no-fly zones:

http://www.aeret.nl/drone/

@superflipnl:

Lees deze post van mij voor wat kijk en luistervoer
cavey in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
cavey schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:39:
Handige map voor de no-fly zones:

http://www.aeret.nl/drone/

@superflipnl:

Lees deze post van mij voor wat kijk en luistervoer
cavey in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"
Ah, mijn dank is groot _/-\o_

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik vlieg sinds een aantal weken met een DJI-f550 met de volgende onderdelen:

motoren 6x e305
esc 6x 420 lite
props 6x Z-blad 9450
FC pixhawk
lipo 5000mah 3S

Dit is zeg maar "kaal". Ik haal vluchttijden van rond de 10 minuten. Op zich ben ik hier content mee. Ik zit te overwegen een zwaardere lipo (7500,10000) eronder te hangen, maar ben benieuwd of het daadwerkelijk ook meer flighttime gaat opleveren. Dat het apparaat logger te besturen wordt maakt me niet zoveel uit. Ik zou het alleen jammer vinden dat ik veel geld neertel voor 1 minuutje extra flighttime.zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:45:
Hallo allen,

Ik vlieg sinds een aantal weken met een DJI-f550 met de volgende onderdelen:

motoren 6x e305
esc 6x 420 lite
props 6x Z-blad 9450
FC pixhawk
lipo 5000mah 3S

Dit is zeg maar "kaal". Ik haal vluchttijden van rond de 10 minuten. Op zich ben ik hier content mee. Ik zit te overwegen een zwaardere lipo (7500,10000) eronder te hangen, maar ben benieuwd of het daadwerkelijk ook meer flighttime gaat opleveren. Dat het apparaat logger te besturen wordt maakt me niet zoveel uit. Ik zou het alleen jammer vinden dat ik veel geld neertel voor 1 minuutje extra flighttime.zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Gewicht gaat ook ten koste van je vliegtijd.

Dit is een leuke site omhet te berekenen.

http://multicopter.forestblue.nl/lipo_need_calculator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik ben zelf ook beetje aan denken en orrienteren voor efficient hoover platform.
Wat ik weet en uiteraard niet compleet is dat het afhangt van
Frame type quad is effecient ivm grootste props wat meer efficentie bied.
Frabikanten van motoren hebben data sheets:
prop - Cell aantal - stroom - thrust - watts - Watts per gram Thrust .
Dat laaste is vooral de hint.
Thrust van 10-100% trohtle of 1 tot max amps
Paar props en paar cell aantal types.

Nou hebben Racers amper 5 Watt/ g
Dure grote props kunnen 20W/ g maar het wordt dan erg groot en duur.
Betaalbaar en niet al te groot tussen 10 a 15 W/g
Omdat vlieg tijd heel grillig kan zijn is maatstaaf hoovertijd want dat kan je vergelijken. Elke manoevre trek extra vermogen en verkort de tijd.
Zo ook gewicht en extras.

Het frame bepaald max props. Ik zou kijken naar lichtste wat je kan vinden want dan heb je meer marge voor dikkere Lipo en dus hoovertime.
Geen idee of flamewheel 550 bij de lichtste in zijn klasse hoort.
Ik zou dan ook zoeken naar data sheet van motoren gemaakt voor efficientie en de props die ze gebruiken.
T- motors
KDE
Sunnyfly

Vaak zijn dat low KV pancake motoren met grote diameter voor torque om grote prop te spinnen

Dus je setup wegen.
Data sheet van motoren opzoeken en of 50% thrust >= je totaal gewicht.
Zo ja dan weeg je lipo en zoek je lipo erbij die je drone zwaarder maakt tot hoover gewicht.
Is je drone al zwaarder dan is je motor combi niet efficent en krachtig genoeg.
Of frame te zwaar.

Als je ook beetje performance wilt behouden 1:2 gewicht : maxthrust verhouding wel fijn. Daar kan je iets wat van afwijken.
Ook als er cam onder wilt hangen telt dat allemaal mee

[ Voor 4% gewijzigd door SG op 07-06-2016 17:45 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:43
Geheel onverwachts vandaag een pakketje ontvangen van HobbyKing.

De eerder bestelde (in backorder) Turnigy 9X en F450 frame zijn sneller binnen dan verwacht. Gelukkig maar want m'n "amateur" drone heeft gezwommen afgelopen weekend en na 45 minuten vliegen stopte 1 motortje ermee.

Ik zit nu alleen met het volgende. Ben al een paar dagen opzoek naar geschikte motoren voor de F450, echter kan ik ze nog niet vinden.

FC word een Naze32 (dat staat al wel zo goed als vast, tenzij hier gegronde redenen genoemd worden om het niet te kiezen)

Met de calculator uit de begin post heb ik een beetje lopen stoeien en daar kwam het volgende in naar voren. Graag hoor ik jullie mening welke motoren ik het beste kan gebruiken voor m'n F450.

P.S. Mijn idee was/is om op 4S LiPo's te gaan vliegen, echter wanneer ik deze waardes in de calculator invul spacen diverse metertjes de pan uit.

Test 1:
http://oi65.tinypic.com/352k610.jpg

Test 2:
http://oi67.tinypic.com/2cfcbvr.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:25

amphora

Websites & Fotografie

Is dit ook de plek om leuke drone video's te delen?

Ben sinds een week namelijk de trotse eigenaar van een DJI Phantom 3 Advanced en inmiddels twee serieuze filmpjes gemaakt en op m'n YouTube: Nick de Kruijk kanaal geplaatst. En de laatste is gewoon door RTV Utrecht gedeeld op Facebook en binnen een uur 4000 6000 views. Best trots op, en dat voor m'n 2e serieuze filmpje!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Mooi gefilmd! Leuk geedit :) van mij mag je ze delen. Legaliteit is nog de vraag, maar zo te zien zit je te filmen rond het gouden uur, lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die wel eens een wat groter bedrag bij Hobbyking international warehouse hebben besteld en hoe zit het met de factuur die zij op de pakbon zetten? Is dit net als bij de andere grote Chinese webshops een fake bedrag tegen de belasting? Ik wil graag de Quanum Cyclops bestellen met een Quanum Elite X40 receiver maar de Cyclops staat niet in de EU warehouse.

Oh en hoe zit het met de settings restore in Cleanflight?
Ik heb van de week geüpdate van 1.12 naar 1.13 en in 1.12 de settings opgeslagen alleen toen ik deze wilde restoren in 1.13 liep Cleanflight vast. Ik moet met dat clone board de bootloader pins shorten anders kan ik überhaupt niet updaten dus alle settings gaan dan verloren.
Dat was nu nog niet zo heel erg vervelend maar kan me voorstellen dat het steeds vervelender gaat worden om alles opnieuw te moeten instellen na een update. Of kan je settings simpelweg niet van een oude naar nieuwe versie kopiëren?

[ Voor 43% gewijzigd door Radiance op 08-06-2016 07:59 ]

Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:45:
Zijn er mensen die wel eens een wat groter bedrag bij Hobbyking international warehouse hebben besteld en hoe zit het met de factuur die zij op de pakbon zetten? Is dit net als bij de andere grote Chinese webshops een fake bedrag tegen de belasting? Ik wil graag de Quanum Cyclops bestellen met een Quanum Elite X40 receiver maar de Cyclops staat niet in de EU warehouse.
Ik heb wel eens voor 150euro besteld en op de pakbon stond dan iets van 25 euro ofzo, dan krijg je inderdaad geen invoerkosten e.d.
Als je vanuit USA warehouse gaat bestellen dan krijg je vrijwel zeker wel extra kosten.
Bij alle bestellingen (˜20) die ik heb gedaan heb ik alleen bij USA bestellingen bij moeten betalen voor invoer/belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké net zoals de andere grote Chinese webshop dus. Blijft uiteraard een gokje maar wil toch wel heel graag fpv gear :)

De eerste reviews van de Quanum zijn goed en de eerste van de Eachine EV800 een stuk minder mede doordat er geen foam op zit waardoor ie oncomfortabel aanvoelt en dit kan ik me zo voorstellen.

Hoe snel beslaan die brillen trouwens want de Eachine goggle One heeft een ingebouwde fan wat wellicht wel handig is met dit warme weer. Ik kan sowieso flink zweten al zijn dat meer mijn handen.
Ik vind alleen het prijs verschil voor een fan wat veel, oké zit ook een beter scherm is maar het sowieso eerst de reviews afwachten voor de goggle One.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

noobgrinder schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Ik heb wel eens voor 150euro besteld en op de pakbon stond dan iets van 25 euro ofzo, dan krijg je inderdaad geen invoerkosten e.d.
Als je vanuit USA warehouse gaat bestellen dan krijg je vrijwel zeker wel extra kosten.
Bij alle bestellingen (˜20) die ik heb gedaan heb ik alleen bij USA bestellingen bij moeten betalen voor invoer/belasting.
Klopt, via USA is het altijd raak. FedEX controleert de pakketten altijd. Dus krijg je 14 euro invoerkosten.

Via Banggood nog nooit iets gezien en heb er behoorlijk veel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DutchWalnut schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Klopt, via USA is het altijd raak. FedEX controleert de pakketten altijd. Dus krijg je 14 euro invoerkosten.

Via Banggood nog nooit iets gezien en heb er behoorlijk veel besteld.
Ik heb al meerdere malen wat spullen besteld bij getfpv (=USA), ook met orders over de $100 en $200. Gelukkig nog nooit invoerkosten erbij gekregen.

Volgens mij moet je gewoon geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

RonnieB82 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb al meerdere malen wat spullen besteld bij getfpv (=USA), ook met orders over de $100 en $200. Gelukkig nog nooit invoerkosten erbij gekregen.

Misschien dat het ook aan de verzender ligt?
Mijn USA bestellingen kwamen via FedEx en hadden altijd invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

noobgrinder schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Misschien dat het ook aan de verzender ligt?
Mijn USA bestellingen kwamen via FedEx en hadden altijd invoerkosten.
RonnieB82 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Met FedEX is het altijd raak inderdaad. De rest is op geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16
Ik had een half jaar geleden bij Hobbyking voor € 150 besteld aan spullen, dit kwam uit China en heb een dikke € 40 verzendkosten mogen betalen. Sindsdien bestel ik alles via de Europe warehouse of kijk ik of het niet bij Banggood of Alieexpres te krijgen is. Die rekenen geen verzendkosten en je kan gebruikmaken van hun drop shipment zodat de afzender er niet opstaat en dat het "gifts" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

thanks! toch de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

RoadRunnerRik schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:20:
Geheel onverwachts vandaag een pakketje ontvangen van HobbyKing.

De eerder bestelde (in backorder) Turnigy 9X en F450 frame zijn sneller binnen dan verwacht. Gelukkig maar want m'n "amateur" drone heeft gezwommen afgelopen weekend en na 45 minuten vliegen stopte 1 motortje ermee.

Ik zit nu alleen met het volgende. Ben al een paar dagen opzoek naar geschikte motoren voor de F450, echter kan ik ze nog niet vinden.

FC word een Naze32 (dat staat al wel zo goed als vast, tenzij hier gegronde redenen genoemd worden om het niet te kiezen)

Met de calculator uit de begin post heb ik een beetje lopen stoeien en daar kwam het volgende in naar voren. Graag hoor ik jullie mening welke motoren ik het beste kan gebruiken voor m'n F450.

P.S. Mijn idee was/is om op 4S LiPo's te gaan vliegen, echter wanneer ik deze waardes in de calculator invul spacen diverse metertjes de pan uit.

Test 1:
http://oi65.tinypic.com/352k610.jpg

Test 2:
http://oi67.tinypic.com/2cfcbvr.jpg
Drone setup is grote compromie balans war je doet. Het helpt om de lichtste en efficienste componenten te gebruiken. Kan toch aardig schelen.
Meer cellen is hoge stromen meer vermogen minder effecientie. Nodig voor power lift of performance. Daar kunnen motoren nogal in verschillen.
Als je wat meer puur voor hoovertime gaat dan is 2s of 3S een goede start. Als er ook wat gelift moet worden dan wordt het een compromie van 3S 4S.
Gezien men lang wilt vliegen met ook 4K cam eronder met gimbal .
Heb je dus ook lift compromie erbij. Het kiezen van lichste Cam en gimbal is dan ook van belang.

Naze32 is F1 CPU een oude populaire no nonses , dus kale Race FC een kalekip dus. Om Racen ook goedkoop te houden.
Bij Racen gaat men meer voor F3 FC ook kaal maar krachtiger voor nieuwe ESC met strakere looptimes en performance features . Oneshot. 125 of 42 en multishot. Maar vaak ook kaal soms met GPS support.
OpenPilot Revolution is F4 en ondersteund aardig wat features.

Maar voor pro drones is APM , pixhawk en de Dji Naze V2 / lite de FC voor grotere werk. Gezien de features ook in als GPS sets verkrijgbaar en uiteraard stuk duurder. Ook veel soorten sensoren ondersteund .

Zelf voor grotere multifunctionele semi racer 350 zou ik voor Revolution openflight GPS set gaan , met frame voor snelheid en head mounted gimbal optie . Voor hoover drone voor autonomus flight zou ik voor Pixhawk gaan.

Voor effiecentie is motor prop keuze belangrijk want dat geeft je ruimte voor lift lipo size en vliegtijd compromie.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.