Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-10 09:56
Ik heb momenteel een CX-20, met een xiaomi yi eronder.
Werkt super, en ben heel blij met het resultaat van de beelden.
Nu wil ik graag een upgrade naar FPV, alleen vraag ik me af wat dan de beste en goedkoopste oplossing is, en zo ja waar ik dat kan kopen.
Ik weet dat er een app is van Xiaomi voor het live meekijken van de Yi, alleen werkt deze volgens mij op dezelfde frequentie als de quad en is de delay erg groot.
Ik hoef geen FPV Glasses, het liefst via mn Telefoon (iphone) Of een schermpje wat ik boven mn Controller kan zetten.

Iemand die me wat kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
(jarig!)
Pandawan schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:46:
Nu wil ik graag een upgrade naar FPV, alleen vraag ik me af wat dan de beste en goedkoopste oplossing is, en zo ja waar ik dat kan kopen.
Ik weet dat er een app is van Xiaomi voor het live meekijken van de Yi, alleen werkt deze volgens mij op dezelfde frequentie als de quad en is de delay erg groot.
Ik hoef geen FPV Glasses, het liefst via mn Telefoon (iphone) Of een schermpje wat ik boven mn Controller kan zetten.

Is dit niet wat?
http://www.banggood.com/X...512.html?cur_warehouse=CN

Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2015/04/SKU223123_3.jpg

Alleen nog een TX nodig en natuurlijk iets om het signaal op te vangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostley op 08-06-2016 13:00 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-10 09:56
Ghostley schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Is dit niet wat?
http://www.banggood.com/X...512.html?cur_warehouse=CN

[afbeelding]

Alleen nog een TX nodig en natuurlijk iets om het signaal op te vangen.
Bedoelde eigenlijk een hele set, toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:35:
Hoe snel beslaan die brillen trouwens want de Eachine goggle One heeft een ingebouwde fan wat wellicht wel handig is met dit warme weer. Ik kan sowieso flink zweten al zijn dat meer mijn handen.
Ik vind alleen het prijs verschil voor een fan wat veel, oké zit ook een beter scherm is maar het sowieso eerst de reviews afwachten voor de goggle One.
Ik heb nog een vraagje, welke FPV camera gebruiken jullie? Ik zat zelf te kijken naar een Runcam-Swift maar ik lees in het topic op RC Groups vrij veel verhalen over afgebroken chips en trillingen door slechte plaatsing en vorm van de sensor. Iemand tips? :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Ik heb nog een vraagje, welke FPV camera gebruiken jullie?
Hierin is de keus eigenlijk heel makkelijk; Sony HS1177 :9

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik kies altijd voor de RunCam-PZ0420M. Maar die heeft het zelfde CCD zie ik, en zal dus vergelijkbaar zijn in kwaliteit.

Voor de grap heb ik een DAL 700TVL op een teksumo geplakt... ik heb er nog niet mee gevlogen, maar het beeld leek best aardig nog voor het geld.
http://www.banggood.com/D...-Wide-Angle-p-957174.html
Pandawan schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:46:

Dit schermpje heb ik zelf (alleen dan de 32 kanaals versie) en ik ben er erg tevreden over.
Gebruik hem als ik met de film hexa op pad ga, op mijn zender gemonteerd.

http://www.banggood.com/E...ver-Battery-p-993668.html

Met de TVout kabel voor je Yi kan je naar een VTX gaan, bijvoorbeeld een TS840 (lekker cheap).

[ Voor 60% gewijzigd door Extera op 08-06-2016 13:45 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag zijn de Drone Lab lipo's binnen gekomen dus ik kan weer een poging gaan wagen :D
Alleen is hier helaas de wind behoorlijk in kracht toegenomen sinds vanochtend, windkracht 4 op het moment dus dat is dan weer minder.
Toch ga ik zo even een poging wagen om te vliegen maar dan met de tip van guapper, vast aan een touw :P
guapper in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

Ik heb alles nog een keer dubbel nagelopen in Cleanflight alleen de enigste failsafe die ik nog moet testen is de out of range test, de rest werkt. LED strips werken nu ook helemaal naar behoren trouwens, indicatie werkt goed, voor en achter heeft een mooi kleurtje met de oriantation mode welke ook direct handig is om de verschillende vlieg standen te kunnen zien en als het goed is gaat de boel rood knipperen bij een lege batterij.

Als straks de CW motoren er zijn en de FPV gear dan ga ik denk ik voor en achter nog een LEDje plaatsen om de armed status te kunnen zien, dat kan ik nu niet. Ik heb nu geen zin om alles uit elkaar te halen voor 2 extra LEDjes :)
Ik ga dan toch ook eens wat beter kijken naar m'n kabels. Welke kunnen er ingekort worden en welke kan ik onder het frame weg stoppen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
Radiance schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:58:
Vanmiddag zijn de Drone Lab lipo's binnen gekomen dus ik kan weer een poging gaan wagen :D
Alleen is hier helaas de wind behoorlijk in kracht toegenomen sinds vanochtend, windkracht 4 op het moment dus dat is dan weer minder.
Toch ga ik zo even een poging wagen om te vliegen maar dan met de tip van guapper, vast aan een touw :P
guapper in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

Ik heb alles nog een keer dubbel nagelopen in Cleanflight alleen de enigste failsafe die ik nog moet testen is de out of range test, de rest werkt. LED strips werken nu ook helemaal naar behoren trouwens, indicatie werkt goed, voor en achter heeft een mooi kleurtje met de oriantation mode welke ook direct handig is om de verschillende vlieg standen te kunnen zien en als het goed is gaat de boel rood knipperen bij een lege batterij.

Als straks de CW motoren er zijn en de FPV gear dan ga ik denk ik voor en achter nog een LEDje plaatsen om de armed status te kunnen zien, dat kan ik nu niet. Ik heb nu geen zin om alles uit elkaar te halen voor 2 extra LEDjes :)
Ik ga dan toch ook eens wat beter kijken naar m'n kabels. Welke kunnen er ingekort worden en welke kan ik onder het frame weg stoppen.
Lege batterij test kun je doen door tijdelijk de minimum voltage in te stellen, dat heb ik ook gedaan. Kun je een foto laten zien van je bouwwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 11:26
Zojuist toch maar een Dominator v3 besteld. Mijn Fat Shark Teleporter V4 hou ik er naast als iemand wil mee kijken of als reserve. Was wel tevreden met teleporter maar nadat ik vandaag de Dominator v3 op had van een race maatje was ik verkocht..
extra bonus is dat de Dominator ook via HDMI op de pc kan en dan ook zo met LiftOff kan vliegen. Usb trainer met mijn Spektrum DX6i werkt verbazing wekkend realistisch vergeleken met vliegen met mijn Vortex 250 Pro en zelfbouw quad.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

In Amerika (Phoenix, Arizona) hebben ze ook al zo'n spectaculaire racetrack, ik vraag mij af wanneer zoiets in Nederland opgebouwd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Lege batterij test kun je doen door tijdelijk de minimum voltage in te stellen, dat heb ik ook gedaan. Kun je een foto laten zien van je bouwwerk?
Ik heb vbat niet aangesloten dus ik zal het met de buzzer moeten doen van de PDB welke overigens prima werkt :)
Ik heb op Google foto's een album gemaakt:
https://goo.gl/photos/N8Yv2ze6dXV7tvMcA

Ik heb net voor het eerst (zelf) gevlogen met de quad. (De vorige keer had de quad zelf de controle in handen genomen :P)
Eerst 1 batterij leeg gevlogen aan het touw en dat ging best aardig. Het waaide hard en merkte dat ie met de GoPro iets naar voren hing en het zwaar had, voelde lomp aan. Toen maar even de GoPro eraf gehaald en de tweede lipo het touw losgemaakt. Heel voorzichtig en niet hoger dan een meter of 3 heb ik een klein beetje heen en weer gevlogen maar ik merkte dat ie ondanks dat ie op angle mode stond na het keren vrij langzaam weer recht trok. Niet heel erg maar wel wennen. Toen nog even voorzichtig geprobeerd te vliegen op horizon mode maar ik gebruikte de sticks niet heftig genoeg om naar acro over te gaan. Toen ik acro mode activeerde ging ineens het gas erop, ik denk dat ik airmode niet gedeactiveerd heb door niet op te slaan, die had ik eerst op die positie staan namelijk :)

Opzich ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar G Tune aangezien ik nog niet echt verstand heb van PID tuning. Heb hier en daar wel wat gelezen maar nog niks veranderd. Ik heb wel een USB OTG kabel en EZ-GUI geïnstalleerd op m'n telefoon en deze connect wel dus misschien de volgende keer maar even een beetje rommelen. Ander bijkomend probleem met G Tune is dat ik de failsafe knop op m'n transmitter dan moet gebruiken om G-Tune te activeren of ik moet het op dezelfde knop als de betreffende flight mode zetten met de OTG kabel en daarna weer uit als de tune voltooid is.

Al met al een geslaagde 2e poging dus! :D
DCFreak schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:10:
In Amerika (Phoenix, Arizona) hebben ze ook al zo'n spectaculaire racetrack, ik vraag mij af wanneer zoiets in Nederland opgebouwd gaat worden.

[video]
Heel erg vet!
Lijkt wel een game zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Radiance op 08-06-2016 22:14 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@Radiance ja met zo'n baan wil iedereen wel een rondje vliegen denk ik :)

Over jouw drone, wat weegt dat ding nou in totaal? Die batterij ziet er echt loodzwaar uit, en dan die grote camera, het hele frame en dan 4 kleine props die dat in de lucht moeten brengen.. (ik heb er geen verstand van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is zwaar, 745 gram met die grote batterij. Ik heb nu een kleinere batterij erop zitten als op die foto's welke ~70 gram lichter is. De protective case van de GoPro weegt ook nog eens 115 gram geloof ik dus die is behoorlijk zwaar vandaar dat ik de GoPro er maar afgehaald heb. Ik ga die trouwens ook niet gebruiken zonder case. Ik gebruik hem normaal voor het snowboarden en andere activiteiten dus hij moet voor dat geld wel heel blijven :)

Misschien dat ik een wat goedkopere Chinese variant koop ofzo, we zien wel maar denk dat ik hem er voorlopig maar gewoon af laat. Misschien als ik eens een keer iets wil filmen van bovenaf dat ik hem erop zet want hij kan opzich wel hooveren met de GoPro en case.
Dus...helaas jongens, geen leuke filmpjes van een noob die z'n drone continue in de prak vliegt :P

Ik had trouwens inderdaad vergeten Airmode te verwijderen dus vandaar dat de quad gas gaf toen ik dacht acro te activeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Radiance op 08-06-2016 22:33 ]

Youtube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Afgelopen maandag de quad weer even losgelaten... even het lekkere gooi en smijtwerk :P

(inclusief de nodige crashes) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:34:
Afgelopen maandag de quad weer even losgelaten... even het lekkere gooi en smijtwerk :P

[video]

Heerlijk om te zien die crashes _/-\o_ Verder een mooie video!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:11:
...
Ik heb net voor het eerst (zelf) gevlogen met de quad. (De vorige keer had de quad zelf de controle in handen genomen :P)
...
Al met al een geslaagde 2e poging dus! :D
Ah Radiance, ik zie dat je soldeerskills erg op de mijne lijken :+ Ik wilde eigenlijk gaan zeggen dat je gewicht helemaal niet zo hoog is, maar toen zag ik dat je nog geen FPV gear hebt ;) Maar kop op, eerste build, lekker man ;) En als ie de eerste keer vliegt, dat is toch geweldig, niet? Alleen dat airmode verhaal snap ik niet, dit zou geen throttle up moeten geven als je hem aanzet hoor. Ja een klein beetje, maar niet dat ie de lucht in schiet. Toch zou ik die inderdaad nu uitzetten. Waarom? Omdat de props blijven draaien met throttle down en aangezien je nu de reflex waarschijnlijk nog niet hebt om meteen te disarmen. Zo spaar je onderdelen ;)

Eigenlijk is de grootste tip die ik je kan geven over je build; kort je kabels in ;) Je hebt de escs al gesoldeerd op de motoren _/-\o_, maar dit heb je gedaan door de kabels te solderen. Ik vind dat een lastige klus, kabels op elkaar solderen. Omdat die kabels zo lang zijn nemen ze ook nog eens heeel veel ruimte in op de arm. Dus wat je beter kan doen; kabels van de escs af solderen, motor kabels afknippen tot een mooie lengte en die motor kabels weer op de escs. De escs zet je dan op de armen. Dit zal enorm schelen en bovendien ontvangen je escs dan wat extra koeling. Is dat eng om te doen? Ja man, rete, maar als je het eenmaal doet zul je zien dat dit klusje echt veel makkelijker is dan kabels aan elkaar solderen.

Verder, dat driften in angle; is je quadje gebalanceerd? CoG netjes in het midden? Zo ja, f*ck angle en acro gaan vliegen, zodra je durft ;) En PIDs.... eerst maar leren vliegen, dan komen die PIDs wel. Zeker als je al betaflight gebruikt.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:52

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:37:
[...]
Eigenlijk is de grootste tip die ik je kan geven over je build; kort je kabels in ;) Je hebt de escs al gesoldeerd op de motoren _/-\o_, maar dit heb je gedaan door de kabels te solderen. Ik vind dat een lastige klus, kabels op elkaar solderen. Omdat die kabels zo lang zijn nemen ze ook nog eens heeel veel ruimte in op de arm. Dus wat je beter kan doen; kabels van de escs af solderen, motor kabels afknippen tot een mooie lengte en die motor kabels weer op de escs. De escs zet je dan op de armen. Dit zal enorm schelen en bovendien ontvangen je escs dan wat extra koeling. Is dat eng om te doen? Ja man, rete, maar als je het eenmaal doet zul je zien dat dit klusje echt veel makkelijker is dan kabels aan elkaar solderen.
Dit!
Ik was hetzelfde verhaal aan het typen :P
Check bijvoorbeeld hoe het er bij mij uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8253753/lt210.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:34:

[video]

Gaaf filmpje en vooral gafe omgeving!
Sensei_D schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:37:
[...]
Ah Radiance, ik zie dat je soldeerskills erg op de mijne lijken :+ Ik wilde eigenlijk gaan zeggen dat je gewicht helemaal niet zo hoog is, maar toen zag ik dat je nog geen FPV gear hebt ;) Maar kop op, eerste build, lekker man ;) En als ie de eerste keer vliegt, dat is toch geweldig, niet? Alleen dat airmode verhaal snap ik niet, dit zou geen throttle up moeten geven als je hem aanzet hoor. Ja een klein beetje, maar niet dat ie de lucht in schiet. Toch zou ik die inderdaad nu uitzetten. Waarom? Omdat de props blijven draaien met throttle down en aangezien je nu de reflex waarschijnlijk nog niet hebt om meteen te disarmen. Zo spaar je onderdelen ;)

Verder, dat driften in angle; is je quadje gebalanceerd? CoG netjes in het midden? Zo ja, f*ck angle en acro gaan vliegen, zodra je durft ;) En PIDs.... eerst maar leren vliegen, dan komen die PIDs wel. Zeker als je al betaflight gebruikt.
Bedank voor je tips! Ik was er zelf inmiddels inderdaad al achter dat de kabels een zooitje zijn en dit wil ik gaan aanpakken als de CW motoren er zijn en de FPV gear. Ik heb niet zo'n zin nu alles al aan te pakken en dat vindt m'n vriendin ook wat minder :P
De motoren direct op de ESC solderen had ik helemaal nog niet aan gedacht maar denk dat dit wel een klein beetje vergelijkbaar is met het solderen van de led strips dus moet wel te doen zijn. Ik vind het zelf wel leuk om te zien dat ik per stap steeds iets handiger werd met solderen. De kabels heb ik in elkaar gedraaid en met een tangetje samen geperst en toen vertint. Dat had ik ergens in een filmpje gezien.

Maar inderdaad, ik was erg blij dat alles nu goed ging en dat ie zonder problemen de lucht in ging. Dat van die airmode kwam denk ik omdat ik er mee probeerde op te stijgen en had gelezen in de documentatie van Cleanflight dat dat lastig kan zijn. Ik schrok er ook van want zag al weer zo'n crash als zaterdag gebeuren maar dit keer wist ik snel de fail switch om te halen dus er gebeurde niets gelukkig.

Ik neem aan de je met CoG de gewicht verdeling bedoelt? De batterij ligt in het midden maar verder heb ik nog niet echt aandacht besteed aan balanceren.
Ik heb airmode nu dus verwijderd uit de settings dus dat zou dan nu acro moeten zijn. (geen enkele flight mode geselecteerd op die positie van de switch)
noobgrinder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Dit!
Ik was hetzelfde verhaal aan het typen :P
Check bijvoorbeeld hoe het er bij mij uit ziet:
[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit!

Ik ga zeker de kabels nog aanpakken. Zo zijn de kabels van de led strips nu belachelijk lang en zit er nog een stekker tussen de FC en de strips, die wil ik er ook tussenuit halen. Ook zitten alle stekkertjes nog aan de kabels die naar de receiver en LED gaan dus die wil ik er ook nog vanaf haken en isoleren met krimpkousen. Ik heb nu ook geen ruimte meer voor FPV gear dus ik zal hoe dan ook weer aan de bak moeten als ik FPV gear heb. Duurt nog wel even want heb nog niets besteld uiteindelijk maar het groene licht is er van mijn ouders als verjaardag kado volgende maand. :*)

Nu ik het toch over FPV heb, wie van jullie gebruiken een LC filter? Ik begrijp dat er al iets van filtering op de PDB zit maar dat een LC filter erbij nooit kwaad kan.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Radiance schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Ik heb vbat niet aangesloten dus ik zal het met de buzzer moeten doen van de PDB welke overigens prima werkt :)
Nice album! Thanks voor het delen. Zo te zien heb je hetzelfde probleem met solderen als waar ik tegen aanliep: De soldeerbout kan bij lange na niet heet genoeg worden om fatsoenlijk te solderen. Ik heb een 15Watt bout, en die trekt het niet om de pads op de PDB goed te vertinnen. Te grote heatsink. Dus alsnog maar de Yihua 936 bij HobbyKing besteld :D en een quanum v2 pro in de aanbieding op backorder. Maar soit.

Anyways, wat anderen zeggen: kort je kabels in :D En als je de dikke kabels aan elkaar wilt solderen, strip een kleiner stukje kabel, zodat je de kabeleindes tegen elkaar aan kan duwen. Even zien, volgens mij had Bruce van RCModelReviews hier een goede methode voor <zoek filmpje>

YouTube: Low cost miniquad racing drone build video PART 2

Vanaf daar even koekeloeren hoe hij het doet. Maakt een mooie clean connectie + build en minder bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Vind solderen aan ESC niet fijn zo ook ik heb kabel naar motor ingekort en gekoppeld met 2 mm banaan stekkers dus 12 setjes nodig. Zijn 30A FVT Littlebee. Die krijg je dus niet zomaar kwijt. Opde Hoovertings Flip 260 wel.
Die heeft lage Deck waar Matek PDB de kabels en ESC onder liggen. En daarmee ook de ESC op de armen beshermen. En daar zit de kabel rommel.
Ja niet clean de voedings kabel zouden ingekort kunnen worden. Zo ook de aanstuur kabels.

Heb gehoort dat ESC vaak een rare soort Tin gebruiken die moeilijk loslaat. Hoge smelt punt.

Paar dagen ervoor Anakin OSD geinstalleerd en dat is ramp want de kabelboom niet gepland en dat is dus een monster geworden.

Op de Flip260 wil ik ook OSD maar daar had ik een stackble naze32 r5 OSD clone. Past niet goed onder naze32 R6 dus vervangen door de realthing
OSDoge 1 1/2 die mooi past bij de Naze32 R6. Geen geklooi met kabel boom. Helaas had naze al gepind dus niet helemaal clean.

Tja RX gebind Taranis ingesteld en toen was het 03:00 tijd om naar bed te gaan.
Is geset voor 4S en heb alleen 2,6Ah en 2,8Ah Lipo voor Furious .
Geen weegschaal maar heb wel idee dat ie zwaar is.

Overweeg ook om de ZMR250 te bouwen met cleanbuild ZMRPDB V4.1 met OSD optie die krijgt dan de SPRacing F3 EVO. Maar eerst kijken of 30A passen.
Ben dus even bezig.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:44:
Nu ik het toch over FPV heb, wie van jullie gebruiken een LC filter? Ik begrijp dat er al iets van filtering op de PDB zit maar dat een LC filter erbij nooit kwaad kan.
Ik gebruik nu een Matek v3.1 PDB, hiermee heb ik geen enkel probleem met m'n fpv feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Radiance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:44:

Op mijn 3 quads heb ik geen LC filter, ook geen vreemde storingen gehad.
Let wel op dat je zowel je camera als je vtx op een goede ground aansluit om problemen te voorkomen. (het liefst dezelfde ground.)
Moet wel zeggen dat ik op mijn quads de vtx en camera's allemaal power via een PDB, dus dat zorgt voor een stabiel voltage. (en waarschijnlijk ook wat filtering)
Ben erg tevreden over de matek bordjes hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

LC en filtering heeft te maken met inductie pieken gegenereerd door de ESC en motoren. De ESC hebben een Elko Condensator over de voeding heen.
littlebee hebben dit niet.
Dampening light aan im ESC kunnen pieken wel de 40V halen genoeg om bij 5-28V een doorslag spanning te geven als ze direct aan lipo hangen.
Een LC dempt de Pieken en daarmee ook minder storing.

Een andere FPV heeft daarmee al twee VTX doorgefikt.
Een 12VBec help ook maar low ESR 1000uF over de lipo aansluiting bij PDB of bij elke ESC aansluiting 4 kleinere elko's.
Zelfheb de dikke C nog niet en LC die ik heb zijn 3S
Dus dampening light heb ik uit staan.
VTX sluit ik aan 12V BEC.
Matek 5 in 1 en OSDoge hebben gezamelijk genoeg 12V uitgangen voor cam en VTX

De ZMR_PDB heeft integreerde LC en BEC 5V & 12V
En spots voor elko per ESC.

Bij de meeste shops zie ik wel LC maar geen losse C

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
SG schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:51:
Heb gehoort dat ESC vaak een rare soort Tin gebruiken die moeilijk loslaat. Hoge smelt punt.
Wat eigen soldeertin erop doen, dan laat het makkelijker los.
Kan alleen even niet meer terug vinden bij welke video ik dit heb gezien. Denk een van de videos van het youtube kanaal FlightClub (z'n QAV250 of QAV-R builds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Yep advies ook normale Tin erbij voegen. Misshien help ook krachtige soldeerbout. Heb soldeer station voor fijne werk en tin zuiger.

Bij Lipo EC3 naar XT60 mod is in Thermische beveiliging gegaan.
Of EC5 XT60 adapter kabeltje. Een van die twee.

[ Voor 30% gewijzigd door SG op 09-06-2016 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cavey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Nice album! Thanks voor het delen. Zo te zien heb je hetzelfde probleem met solderen als waar ik tegen aanliep: De soldeerbout kan bij lange na niet heet genoeg worden om fatsoenlijk te solderen. Ik heb een 15Watt bout, en die trekt het niet om de pads op de PDB goed te vertinnen. Te grote heatsink. Dus alsnog maar de Yihua 936 bij HobbyKing besteld :D en een quanum v2 pro in de aanbieding op backorder. Maar soit.

Anyways, wat anderen zeggen: kort je kabels in :D En als je de dikke kabels aan elkaar wilt solderen, strip een kleiner stukje kabel, zodat je de kabeleindes tegen elkaar aan kan duwen. Even zien, volgens mij had Bruce van RCModelReviews hier een goede methode voor <zoek filmpje>

YouTube: Low cost miniquad racing drone build video PART 2

Vanaf daar even koekeloeren hoe hij het doet. Maakt een mooie clean connectie + build en minder bekabeling.
De stroomtoevoer op de PDB is met mijn oude 30 watt soldeerbout erop gesoldeerd en die werd inderdaad verre van warm genoeg. Ik heb nu een 60 watt ding met temperatuur regelaar welke tot 450 graden gaat. Geen idee of ie dat ook daadwerkelijk wordt want het is een ding van AliExpress van 8 euro maar hij werkt in ieder geval stukken beter dan die van 30 watt. Ook die kabels wil ik nog beter vast gaan zetten als ie uit elkaar is of los getrokken wordt bij een crash.

Dit is de soldeerbout:
2015 New Arrive EU plug 60W 220V Temperature Adjustable Electric Welding Solder Soldering Iron Handle Heat Pencil Tool Wholesale
http://s.aliexpress.com/3AzMV7Rr
noobgrinder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:52:
[...]

Ik gebruik nu een Matek v3.1 PDB, hiermee heb ik geen enkel probleem met m'n fpv feed.
Ik heb deze van Banggood:
Matek PDB BEC-5V/3A LED Lighting Control Tracker Low Voltage Alarm LED & POWER HUB 5in1
https://bnc.lt/4Sug/PO7t0v0xCt

Dat zou dus voldoende moeten zijn.
SG schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:10:
LC en filtering heeft te maken met inductie pieken gegenereerd door de ESC en motoren. De ESC hebben een Elko Condensator over de voeding heen.
littlebee hebben dit niet.
Dampening light aan im ESC kunnen pieken wel de 40V halen genoeg om bij 5-28V een doorslag spanning te geven als ze direct aan lipo hangen.
Een LC dempt de Pieken en daarmee ook minder storing.

Een andere FPV heeft daarmee al twee VTX doorgefikt.
Een 12VBec help ook maar low ESR 1000uF over de lipo aansluiting bij PDB of bij elke ESC aansluiting 4 kleinere elko's.
Zelfheb de dikke C nog niet en LC die ik heb zijn 3S
Dus dampening light heb ik uit staan.
VTX sluit ik aan 12V BEC.
Matek 5 in 1 en OSDoge hebben gezamelijk genoeg 12V uitgangen voor cam en VTX

De ZMR_PDB heeft integreerde LC en BEC 5V & 12V
En spots voor elko per ESC.

Bij de meeste shops zie ik wel LC maar geen losse C
Ik heb dampening Light wel aangezet. Dit zorgt er toch voor dat de ESC sneller reageren? Ik had ergens gelezen dat je die functie aan moet zetten voor betere performance.

[ Voor 21% gewijzigd door Radiance op 09-06-2016 11:19 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 19:07
Ik ben een Lisam LS210 aan het samenstellen qua onderdelen.

Nu ben ik op zoek naar een goede OSD. Ik zag op banggood dit http://www.banggood.com/M...375.html?cur_warehouse=CN

Dat is dus een PCB en OSD in één. Wat denken jullie, goed of kan ik beter een appart PDB en OSD bordje halen en ze dan boven elkaar monteren samen met de Naze32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

glennvho schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:14:

Nu ben ik op zoek naar een goede OSD. Ik zag op banggood dit http://www.banggood.com/M...375.html?cur_warehouse=CN

Dat is dus een PCB en OSD in één. Wat denken jullie, goed of kan ik beter een appart PDB en OSD bordje halen en ze dan boven elkaar monteren samen met de Naze32?
Lijkt mij meer PDB die OSD cam en VTX voeding kan geven
Maar op de achter kant zie electonica dat zou de OSD kunnen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door SG op 09-06-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb hier de versie zonder OSD van gehad, de eerste vlucht vloog die condensator er af...
Nu heb ik een BeeRotor F3 Flightcontroller met ingebouwde OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ziet er op papier wel ok uit, maar bij de reviews lees ik meerdere mensen die last hebben dat de OSD het niet meer doet.

Op 2 quads heb ik een micro minimosd (een apart bordje voor OSD), en op mijn laatste quad heb ik een RROSD (PDB+OSD).
de laatste ben ik erg tevreden over, deze laat ook het aantal verbruikte mAh zien, dus weet ik precies hoeveel er van mijn accu verbruikt is. (veel betere indicatie dan het voltage)

De RROSD is wel wat prijzig, maar zorgde wel voor een hele cleane build!
de minimosd heeft wel veel meer functies (bijvoorbeeld PID tuning via OSD!), maar ik vind het een vervelend bordje om netjes weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 19:07
RonnieB82 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Ziet er op papier wel ok uit, maar bij de reviews lees ik meerdere mensen die last hebben dat de OSD het niet meer doet.

Op 2 quads heb ik een micro minimosd (een apart bordje voor OSD), en op mijn laatste quad heb ik een RROSD (PDB+OSD).
de laatste ben ik erg tevreden over, deze laat ook het aantal verbruikte mAh zien, dus weet ik precies hoeveel er van mijn accu verbruikt is. (veel betere indicatie dan het voltage)

de minimosd heeft wel veel meer functies (bijvoorbeeld PID tuning via OSD!), maar ik vind het een vervelend bordje om netjes weg te werken.
Bedankt voor de info, dan ga ik denk ik toch maar voor de micro minimosd: http://www.banggood.com/M...556.html?cur_warehouse=CN

De software krijg ik daar dan op via dit: http://www.banggood.com/3...726.html?cur_warehouse=CN veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ben dus niet de enige met Micro minimOSD bekabeling nacht merries. Zelf nog niet bij bangood besteld zal ik ook niet doen. Maar het advies wat ik kreeg over banggood is vooral de reviews checken. Bangood is goedkoop dus tussen troep kan ook wel eens iets goed zitten.
Advies wat ik lees is dat chinezen heel veel klonen, zijn daarmee dus heel stuk goedkoper , soms doen ze het goed maar passen soms mindere componenten en afwerking. Dus reviews lezen. Erzijn ook A merk chinezen zoals Dji en T- motors. Maar ook fake zooi. Soms passen cloners ook verbeteringen toe.

Volgende micro OSD ervaring wil ik eerst kabelboom plannen en assorti connectoren en kabels om goed te doen. Moet sowieso de anakin overnieuw doen. Voor OSDoge heb je paar micro MinimOSD voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

glennvho schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor de info, dan ga ik denk ik toch maar voor de micro minimosd: http://www.banggood.com/M...556.html?cur_warehouse=CN

De software krijg ik daar dan op via dit: http://www.banggood.com/3...726.html?cur_warehouse=CN veronderstel ik?
Hier vind je alle info over de software die je op de minimosd kan zetten:
http://www.mwosd.com/

je hebt inderdaad wel zo'n programmeer bordje nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu mijn ZMR250-achtige frame besteld op Aliexpress. Wat raden jullie hierbij aan qua kabelmanagement? Ik zie veel mensen naar zo'n Power Distribution Board. Maar dat klinkt in mijn oren wel weer als zwaarder. In hoeverre maakt een paar gram extra uit bij een 250MM vliegen (niet hardcore, dit wordt m'n eerste quad). Het staat wel netter en is misschien wel makkelijker. Maar ook weer duurder en dus zwaarder. Daarnaast zie ik als PDB losse kleine vierkante chipjes, maar ook dit soort dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.rc-planes.nl/files/images/1574.jpg

Is dat nóg handiger? Of juist niet aan te raden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dat is een PDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:32:
Ik heb nu mijn ZMR250-achtige frame besteld op Aliexpress. Wat raden jullie hierbij aan qua kabelmanagement? Ik zie veel mensen naar zo'n Power Distribution Board. Maar dat klinkt in mijn oren wel weer als zwaarder. In hoeverre maakt een paar gram extra uit bij een 250MM vliegen (niet hardcore, dit wordt m'n eerste quad). Het staat wel netter en is misschien wel makkelijker. Maar ook weer duurder en dus zwaarder. Daarnaast zie ik als PDB losse kleine vierkante chipjes, maar ook dit soort dingen:

[afbeelding]

Een PDB heeft als voordeel dat je geen kabelboom hoeft te maken en dus je kabels mooi kort en overzichtelijk houdt.
Uiteindelijk is een kleine PDB (bijv. van Matek) ongeveer net zo zwaar of zelfs lichter dan de kabels die je bespaart.

Er zijn veel verschillende PDB's, wat vooral te maken heeft met de features.
Heel simpel board om je power mee te distributen ;)
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.bigcommerce.com/s-kcd473/products/434/images/1200/Mini_PDB_Single__47551.1437221042.640.720.jpg?c=2

Geavanceerder PDB met LED-hub, alarm, 5V out, enz.
Afbeeldingslocatie: http://www.hobbyrc.co.uk/content/images/thumbs/0003486_matek-5-in-1-led-power-hub-v3-advanced-pdb.jpeg

Mijn mening: PDB gewoon doen. Kijk naar wat je uiteindelijk wil en baseer daarop je keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 09-06-2016 13:00 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dat zijn hele specifieke ZMR PDB die bovenste plaat waar de armen met onderplaat gesandwiched zijn vervangt. En daar zijn veel varrianten in.
Mijn twee ZMR PDB zijn anders dan die en hebben meer freatures.

Zo heeft mijn laaste aanwinst al 2 BEC erin.
Elko en OSD reserving spots.
En geschikt voor CC3D en naze32 en SP3.
Dus hele cleane build mee mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

MsG schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:32:

[afbeelding]

Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt maar ik lees er veel slechte ervaringen over, dat het niet sterk genoeg zou zijn bij crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Oscar Liang to the rescue voor Micro MinimOSD:

https://oscarliang.com/minimosd-micro-setup-naze32-pid-rssi/

En ik kwam laatst nog iemand tegen die ook een dual row pinheader erop had gezet, met wat losse kabels vanaf de andere pads naar de pinheader zodat je een redelijke clean build overhoudt met kabels.
Hops, gevonden:

http://mclean.blogdns.net...d-cleanflight-1-10-setup/

[ Voor 17% gewijzigd door cavey op 09-06-2016 14:52 . Reden: link gevonden naar micro minimosd kabel oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

noobgrinder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt maar ik lees er veel slechte ervaringen over, dat het niet sterk genoeg zou zijn bij crashes.
Lijkt mij heel logisch. Het blijft een compromie.
De full bodemplaat ZMR250 PDB dienen ook als frameplaat. De hebben dan ook te maken met crash. Als Dikke arme gebruikt hou je de armen heel maar verrekt frame eerder. Zou dus dunnere en reserve armen nemen.
Het vervangt frameplaat. Uneversele PDB houden het relstief ook wat cleaner maar dat is dus extra plaat. Geen PDB maakt het ook niet echt lichter aangezien je dan de bekabeling van af de lipo aansluiting moet trekken. Die kabel power bomen zijn ook leverbaar. Maar is ook gewicht.

Compromie compromie.
Voor crash bestendig oefenen lijkt mij shendrone krieger of zo met dikke armen.
En minimalistische hardware wel wat.
Soms als de props heel zijn na de crash en op pootjes staat kan je weer opstijgen. Hoe kleiner hoe meer het kan hebben. 180 of 210 frame.
En kan je ook de grenzen opzoeken. En 1 reserve quad ipv 5 ;)

Heb wel es gezien dat men komt opdraven eerste opstijging vol gas vooruit agressief laag maar in acro dus boort paar meter verder de grond in. Dan sta je daar met vollo Lipo. Met tyraps nog kunnen verder vliegen.
F210 walkera Krieger Kriegerpuss heb ik zelf gezien veel crashes maar vliegen nog. Alleen extreem krap voor de electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

Misschien een domme vraag, maar waarom hebben alle racers 2000kv motors en de andere 1000kv motors? Voor een racer kan ik mij wel voorstellen dat je een hoog kv wil hebben zodat je sneller kan accelereren, maar waarom gebruikt men dit dan niet op een normale quadcopter? Heeft dit met vliegtijd of torque te maken?

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, low kv heeft meer torque en kan een (veel) grotere prop laten draaien. Om dezelfde thrust te halen hoeft de prop veel langzamer te draaien en kan je langer vliegen. Zit DJI niet op 10 inch? Racers zitten gemiddeld op 5 ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik maar eens de FPV set ga bestellen zo.
Ik heb veel gelezen over van alles en nog wat en kom tot de volgende setup:
Quanum Cyclops Goggle
Quanum Elite X40 transmitter
Turnigy nano tech 1500mah 2S (goggle lipo)
Micro MinimOSD KV Team MOD
5.8Ghz Petals Clover Mushroom antenne (1x haaks en 1x recht)
FTDI tool
Foxeer XAT600M DC5V-22V 600tvl Sony Super HAD

Ik denk dat dit bij elkaar wel een aardig setje is om te beginnen :)

Wat zou ongeveer het bereik zijn van deze setup trouwens?

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat betreft kabelboom vs pdb, dan ga ik vaak voor een pdb, maar een kabelboom kan net zo clean; dit is de cleanste kabelboom build die ik ooit heb gezien; http://www.fpv-racing.nl/...epiquad-210-bouwverslag!/

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:48:
Wat betreft kabelboom vs pdb, dan ga ik vaak voor een pdb, maar een kabelboom kan net zo clean; dit is de cleanste kabelboom build die ik ooit heb gezien; http://www.fpv-racing.nl/...epiquad-210-bouwverslag!/
Dat is zeker een mooie build.
Wat voor mount gebruikt hij voor z'n GoPro en FPV camera, weet iemand dat? Ziet er wel straks uit. Ik wilde zelf voor de FPV camera gewoon de meegeleverde mount gebruiken.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Radiance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:56:
[...]

Dat is zeker een mooie build.
Wat voor mount gebruikt hij voor z'n GoPro en FPV camera, weet iemand dat? Ziet er wel straks uit. Ik wilde zelf voor de FPV camera gewoon de meegeleverde mount gebruiken.
dat is de standaard mount die geleverd word bij dat frame; epiquad.

ik heb mijn bouwverslag ook afgerond trouwens:
http://www.fpv-racing.nl/...g-qav-r-5'-kiss-lumenier/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:46:
Ik denk dat ik maar eens de FPV set ga bestellen zo.
Ik heb veel gelezen over van alles en nog wat en kom tot de volgende setup:
Quanum Cyclops Goggle
Quanum Elite X40 transmitter
Turnigy nano tech 1500mah 2S (goggle lipo)
Micro MinimOSD KV Team MOD
5.8Ghz Petals Clover Mushroom antenne (1x haaks en 1x recht)
FTDI tool
Foxeer XAT600M DC5V-22V 600tvl Sony Super HAD

Ik denk dat dit bij elkaar wel een aardig setje is om te beginnen :)

Wat zou ongeveer het bereik zijn van deze setup trouwens?
Afgezien van die bril en lipo zou ik het volgende nemen:

AOMWAY Antenne (check even of je RP-SMA of normale SMA nodig hebt)
HS1177
Foxeer switchable VTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:31:
[...]

Afgezien van die bril en lipo zou ik het volgende nemen:

AOMWAY Antenne (check even of je RP-SMA of normale SMA nodig hebt)
HS1177
Foxeer switchable VTX
Zelfde camera dus alleen had ik op Surveilzone een oranje gekozen en is ie op Banggood 2 euro goedkoper.
Ik wilde die oranje zodat ie lekker opvalt en die is niet in stock op Banggood :)

Waarom die transmitter en die antennes? :)

Edit:
De antennes krijgen wel heel veel lof dus denk dat dat wel duidelijk is, die hebben zich meer dan bewezen :)
Wat de transmitter betreft zit het grote voordeel hem in het wisselen van signaal sterkte klopt dat?
600mW vreet meer stroom maar heeft meer bereik dan 200mW en 200 is weer meer dan 25mW. Afhankelijk van wat je gaat doen en hoe ver je wilt kan je het stroomverbruik dus een soort van aanpassen.
Volgens mij is die transmitter wel vrij nieuw want er valt nog weinig over te vinden.

Interessant filmpje maar die gozer z'n stem en de hele setup pff :P :O

[ Voor 27% gewijzigd door Radiance op 09-06-2016 19:30 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

RonnieB82 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:59:
[...]

dat is de standaard mount die geleverd word bij dat frame; epiquad.

ik heb mijn bouwverslag ook afgerond trouwens:
http://www.fpv-racing.nl/...g-qav-r-5'-kiss-lumenier/
Lijkt wel stoeltje op koets : shotgun! ik zit voren ;)
Broer heeft ook Kiss setje klaarliggen. Maar is nu op vakantie.
Ook QAV ding.
QAV RXL is meer mijn ding.
Die Kiss 24A zien er wel groot uit. Je ziet de armen niet meer.
Of is dat frame zo klein.
Heb hier ook transparante krimpkous.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:15:
[...]

Zelfde camera dus alleen had ik op Surveilzone een oranje gekozen en is ie op Banggood 2 euro goedkoper.
Ik wilde die oranje zodat ie lekker opvalt en die is niet in stock op Banggood :)

Waarom die transmitter en die antennes? :)

Edit:
De antennes krijgen wel heel veel lof dus denk dat dat wel duidelijk is, die hebben zich meer dan bewezen :)
Wat de transmitter betreft zit het grote voordeel hem in het wisselen van signaal sterkte klopt dat?
600mW vreet meer stroom maar heeft meer bereik dan 200mW en 200 is weer meer dan 25mW. Afhankelijk van wat je gaat doen en hoe ver je wilt kan je het stroomverbruik dus een soort van aanpassen.
Volgens mij is die transmitter wel vrij nieuw want er valt nog weinig over te vinden.

[video]
Interessant filmpje maar die gozer z'n stem en de hele setup pff :P :O
die Transmitter is idd nieuw op de markt. Durf je dat niet aan dan zou ik de non switchable nemen. Die doen het allemaal prima en zijn niet zo log/groot als die quanum.

Wisselen van signaal sterkte is inderdaad handig. In mijn Martian zit nu een TBS Unify pro. Daarmee kan ik van 25mW naar 800mW switchen. Bijzonder handig want dan kan ik eigenlijk altijd mee doen (vaak vliegen groepen op een bepaalde sterkte. Races zijn altijd 25mW). Qua stroomverbruik hoef je het niet echt te laten.

Geen idee hoe ver je kan trouwens, ik vlieg nooit ver. Maar 200 meter tussen bomen e.d. lukt prima op 600mW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand moet het proberen uiteindelijk :P
Dat van de grote is zeer zeker waar.

Oke voor nu misschien nog niet heel handig dus maar wel toekomst proof, daar is voor 10 euro meer en kleiner opzich niets mis mee.

200 meter vind ik al ver dus als ie dat haalt is dat meer dan prima!

Ik heb alles besteld op de goggle en de lipo na, Hobbyking site ligt eruit al zegt de error dat ze geen shipping costs kunnen opvragen bij DHL :P

Edit:
Net weer even gevlogen en dat ging best aardig al zeg ik het zelf.
Ik had geen GoPro mee al had ik die best nog eens willen proberen want het waaide nu niet heel hard.

Acro modus werkt nu ook maar dat is me nog te lastig.
2x vrij hard gecrashed, dit keer wel op het gras gelukkig, omdat ik compleet de oriëntatie kwijt was en hij lijkt ook een stuk sneller te gaan.
De battery straps die ik gekocht heb zijn trouwens niet echt top, heb er 3 gebroken :P

Maar in angle modus ging alles best goed. Keren ging best goed en heb een paar keer een beetje vaart geprobeerd te maken al vond ik dat wel nog wat eng :P Was sowieso heel spannend weer allemaal. :D
M'n tweede batterij heb ik bijna aan een stuk door leeg gevlogen want had maar 1 crash de bosjes in.
Paar 'donuts' gemaakt wat ook best goed ging dus gewoon helemaal super!
Wat een gaaf geluid ook als dat ding overkomt en met name als ie op een afstandje naar beneden remt klinkt gaaf, beetje als een straalmotor bijna.

Alleen nu wil ik net voor het eerst m'n batterijen parallel gaan opladen alleen krijg ik na een paar seconde cell voltage invallid. De batterijen laden individueel wel gewoon op...parallelbord gaar of doe ik misschien iets verkeerd?

[ Voor 59% gewijzigd door Radiance op 09-06-2016 22:15 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 13:54
Nu twee weken een DJI Phantom 3 standard in mijn bezig, wat een gaaf ding!
Merk alleen wel dat het bereik beperkt is en dat hij al snel de connectie verliest bij een hoogte van ongeveer 100m (yes ik weet dat je de antenne moet richten)

Hier een van m'n eerste hobby drone filmpjes:
YouTube: Sunset over the IJssel, Zwolle (Netherlands)

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Radiance: ze moeten ongeveer zelfde voltage hebben als je ze parallel gaat opladen. Heb je ze individueel gecontroleerd op voltage?

Anders heb je kans dat ze in elkaar gaan "ontladen"/"overladen" met hoge stromen. Dat vindt de balancer waarschijnlijk niet zo koel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

TQAirstrike schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:57:
Nu twee weken een DJI Phantom 3 standard in mijn bezig, wat een gaaf ding!
Merk alleen wel dat het bereik beperkt is en dat hij al snel de connectie verliest bij een hoogte van ongeveer 100m (yes ik weet dat je de antenne moet richten)

Hier een van m'n eerste hobby drone filmpjes:
YouTube: Sunset over the IJssel, Zwolle (Netherlands)
Ik heb zelf ook wat wisselende ervaring qua bereik. Krijg de laatste keren regelmatig signal lost heel even. Heb al wat gespeeld met de antenne maar erg wisselend.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Ik heb er ook al na gekeken. Heb je nog invoerkosten moeten betalen? Dat houd mij eigenlijk nog tegen. Heb nu een Matek (30A) PDB voor mijn Banggood Lisam210.

Gisteren aan het solderen geweest, kom ik er achter dat de USB-poort naar de XT-60 adapter wijst. Dus moest de PDB opnieuw solderen. Met succes.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G8RKaIpB8xmuFNBjeQMhIE8D/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door DutchWalnut op 10-06-2016 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Zoals al eerder aangegeven wil ik zelf voor het eerst een eigen quad bouwen.
Nu heb ik meerdere youtube filmpjes gekeken en berichten hier gelezen...
Maar het blijft toch een ervarings verhaal, wat wel en niet betrouwbaar is. Ook lees ik nog veel afkortingen die mij nog niks zeggen :9

Ik dacht eraan om een ZMR250 frame te kopen. Echter weet ik niet of ik dan fiberglass of beter voor de carbon fiber kan gaan. Ik wil voor een eerste quad niet te veel uitgeven, maar wel gewoon degelijk spul hebben. Maar ik betaal liever iets meer dan goedkoop is duurkoop.

Tevens lees ik ook dat je bij een transmitter maar beter gelijk een goede kan kopen (FrySky taranis) dan eerst een goedkope (Turnigy 9X) omdat je later toch een goede wilt hebben.

Dan het verhaal wat ik hier ook lees, spullen halen in de EU of toch via Banggood of HobbyKing bestellen (ivm tax). Blijft allemaal wel persoonlijke ervaringen die ik nog niet heb :P

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cavey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:55:
Radiance: ze moeten ongeveer zelfde voltage hebben als je ze parallel gaat opladen. Heb je ze individueel gecontroleerd op voltage?

Anders heb je kans dat ze in elkaar gaan "ontladen"/"overladen" met hoge stromen. Dat vindt de balancer waarschijnlijk niet zo koel :D
Uiteraard, heb het gemeten met een multimeter en beiden waren 14.8 volt.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Voor banggood en andere chinese shops: probeer je bestellingen op te splitsen in transacties van rond de 20 USD, dat scheelt al potentiele invoerkosten omdat alles onder de 20usd blijft (en verzendkosten zijn meestal toch gratis).

Hobbyking heeft een EU-warehouse, dat scheelt je al invoerkosten, helaas is veel daar ook wel vaak in back order.

ZMR-frame heb ik gewoon een setje gehaald via AliExpress. Dat was helaas 100 euro in een keer, maar is zonder problemen langs de douane gekomen. Ook al stond er in grote letters op dat er een multirotor frame inzat ter waarde van 89 usd O_o

Wat er in zat: http://www.aliexpress.com...5045Prop/32580462558.html

en zo te zien is die in de aanbieding nu.

Wat ik er van heb kunnen vinden op internet: alle onderdelen zijn gewoon nette starters onderdelen. En wat ik uit eigen ervaring kan melden: het is _echt_ spul, ok, de Naze32 is een clone (ik mis het afro kapsel :P), maar werkt verder prima in cleanflight.

Er ontbreekt wel een PDB/BEC!! Dus je moet ergens 5V regelen voor de flight controller. Hetzij via een PDB met BEC, danwel een losse BEC (BEC =battery Elimination Circuit. Geen idee waarom het zo heet, maar goed je hebt het nodig voor je flight controller en eigenlijk alles wat op 5V moet draaien.

Ergens in dit topic heb ik al enkele keren m'n spreadsheet gedeeld, moet 'm weer eens bijwerken. Zijn toch wat onderdelen extra bijgekomen voor het kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperflipNL schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:46:
Zoals al eerder aangegeven wil ik zelf voor het eerst een eigen quad bouwen.
Nu heb ik meerdere youtube filmpjes gekeken en berichten hier gelezen...
Maar het blijft toch een ervarings verhaal, wat wel en niet betrouwbaar is. Ook lees ik nog veel afkortingen die mij nog niks zeggen :9

Ik dacht eraan om een ZMR250 frame te kopen. Echter weet ik niet of ik dan fiberglass of beter voor de carbon fiber kan gaan. Ik wil voor een eerste quad niet te veel uitgeven, maar wel gewoon degelijk spul hebben. Maar ik betaal liever iets meer dan goedkoop is duurkoop.

Tevens lees ik ook dat je bij een transmitter maar beter gelijk een goede kan kopen (FrySky taranis) dan eerst een goedkope (Turnigy 9X) omdat je later toch een goede wilt hebben.

Dan het verhaal wat ik hier ook lees, spullen halen in de EU of toch via Banggood of HobbyKing bestellen (ivm tax). Blijft allemaal wel persoonlijke ervaringen die ik nog niet heb :P
Ik heb via Banggood een FlySky i6 transmitter gekocht welke tot nu toe erg goed werkt.

Paar pagina's terug heb ik nog een post er over geschreven hoe ik de gimbal's beter heb gekregen en met een data kabel welke je los kan bestellen kan je er custom firmware op flashen om het van een 6 kanaal TX een 10 kanaal TX kan maken. Mijn data kabel is nog onderweg maar zal als ie er eenmaal is een update geven of en hoe dat precies werkt.

Ik heb voor 16 euro een ZMR frame gehaald, carbon fiber, op AliExpress en ik ben afgelopen zaterdag dus echt hard vol op een van de armen op het asfalt gestort en alles is nog helemaal heel.

Ik heb op pagina 52 uit mijn hoofd mijn shoppinglist staan.

Edit: pagina 54:
Radiance in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Bedankt voor de tips allemaal. Zal er zeker naar kijken!

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou de UpAir Chase/One (is/zijn dat dezelfde?) iets kunnen zijn?
Ik zie dat deze normaal >$400,- kost?

Nu vind ik dat wat veel. Maar er komt een aanbieding aan waarbij deze voor <$200,- te verkrijgen is.
Zo op beeld en reviews lijkt ie me die $200,- wel waard, toch?
4K, 800M bereik, etc
.

Edit: Nevermind...
Te mooi om waar te zijn. Is er maar 1 voor die prijs beschikbaar..l

[ Voor 14% gewijzigd door readytoflow op 10-06-2016 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:08:
[...]

Ik heb via Banggood een FlySky i6 transmitter gekocht welke tot nu toe erg goed werkt.

Paar pagina's terug heb ik nog een post er over geschreven hoe ik de gimbal's beter heb gekregen en met een data kabel welke je los kan bestellen kan je er custom firmware op flashen om het van een 6 kanaal TX een 10 kanaal TX kan maken. Mijn data kabel is nog onderweg maar zal als ie er eenmaal is een update geven of en hoe dat precies werkt.
Ik heb de Hobbyking versie hiervan (Turnigy TGY-i6).
Je kan deze ook gewoon flashen met een FTDI en drie losse draadjes (heb ik ook gedaan).
Sinds ik iBus gebruik zijn mijn kanalen ook super stabiel, op ppm gingen ze nog een beetje heen en weer (paar punten omhoog/omlaag) maar nu zijn ze precies 1500 (en 1000 voor throttle) en helemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
noobgrinder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:47:

Ik heb de Hobbyking versie hiervan (Turnigy TGY-i6).
Je kan deze ook gewoon flashen met een FTDI en drie losse draadjes (heb ik ook gedaan).
Sinds ik iBus gebruik zijn mijn kanalen ook super stabiel, op ppm gingen ze nog een beetje heen en weer (paar punten omhoog/omlaag) maar nu zijn ze precies 1500 (en 1000 voor throttle) en helemaal stabiel.
Hoe werkt de failsafe procedure nu met iBus? Had gelezen dat dit niet helemaal lekker zou werken.

Maak je ook gebruik van telemetry? En eh, hoe zit de boel dan aangesloten? de iBus input op bijv. een Naze32 wordt dan toch de UART2 tx/rx combi?

Ik zit zelf nog te dubben tussen ppm en ibus. Als ik ppm zou gaan gebruiken, dan heb ik 2 seriele poorten over. 1 voor telemetry naar de controller, de ander voor OSD. Als ik iBus zou gaan gebruiken, dan ga ik een seriele poort missen (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

cavey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:03:
[...]

Hoe werkt de failsafe procedure nu met iBus? Had gelezen dat dit niet helemaal lekker zou werken.

Maak je ook gebruik van telemetry? En eh, hoe zit de boel dan aangesloten? de iBus input op bijv. een Naze32 wordt dan toch de UART2 tx/rx combi?

Ik zit zelf nog te dubben tussen ppm en ibus. Als ik ppm zou gaan gebruiken, dan heb ik 2 seriele poorten over. 1 voor telemetry naar de controller, de ander voor OSD. Als ik iBus zou gaan gebruiken, dan ga ik een seriele poort missen (dacht ik).
Ik heb niks raars gemerkt met de failsafe, deze werkt nog gewoon goed. Wel heb ik de failsafe opnieuw ingesteld, misschien dat het niet meer werkt als je dat niet doet?
Telemetry heb ik niet aan staan, ik dacht dat de ia6B geen telemetry naar de flightcontroller stuurt, maar kan het mis hebben.
Mijn flightcontroller (BeeRotorF3) heeft 3 UART's en ik heb er nu nog 1 vrij (OSD en iBus dus).
Het lijkt ook alsof m'n quad fijner vliegt met iBus, maar dat kan misschien ook liggen aan betaflight 2.8.1. Met ppm had ik nog betaflight 2.7 er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk ook met ibus en op mijn SP F3 Clone zou ik ook geen problemen moeten hebben om alles aan te sluiten.

Ik dacht dat je met Naze op UART2 moest aansluiten welke gedeelt wordt met de USB port, of was het UART1?

Telemetry zou de ia6b wel moeten kunnen met een MOD. Ergens iets doorknippen dan stuurt ie je batterij voltage maar de TX. http://www.rcgroups.com/f...g2=F4O6OKI8EyNvrnIjj5GBYA

Failsafe werkt voor zover ik getest heb ook bij mij prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Radiance op 10-06-2016 12:24 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DutchWalnut schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb er ook al na gekeken. Heb je nog invoerkosten moeten betalen? Dat houd mij eigenlijk nog tegen. Heb nu een Matek (30A) PDB voor mijn Banggood Lisam210.

Gisteren aan het solderen geweest, kom ik er achter dat de USB-poort naar de XT-60 adapter wijst. Dus moest de PDB opnieuw solderen. Met succes.

[afbeelding]
Ik had geen invoerkosten op die RROSD gelukkig :)

ziet er goed uit! wellicht te laat, maar je hebt hoogstwaarschijnlijk lang niet alle aansluitingen nodig van je kiss-fc, die zou je dus achterwege kunnen laten. (ik heb alles gesoldeerd, werd op mn 1e eerste quad helemaal gek van stekkertjes die niet goed vastzaten enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Uiteraard, heb het gemeten met een multimeter en beiden waren 14.8 volt.
Ook de cellen apart? want als daar grote verschillen in zitten, kan dat ook voor problemen zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Ook de cellen apart? want als daar grote verschillen in zitten, kan dat ook voor problemen zorgen...
Nee dat heb ik niet gemeten, zou ook niet weten hoe met een multimeter. Heb wel van die apparaatjes gezien die dat kunnen, misschien maar eentje bestellen dan maar als dit zo is hoe los ik dat dan op?
Eerst discharge doen maar een bepaalt voltage en dan laden?

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 22:19
Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:37:
[...]

Nee dat heb ik niet gemeten, zou ook niet weten hoe met een multimeter. Heb wel van die apparaatjes gezien die dat kunnen, misschien maar eentje bestellen dan maar als dit zo is hoe los ik dat dan op?
Eerst discharge doen maar een bepaalt voltage en dan laden?
edit: je kunt het met de multimeter controleren door te meten aan de min van de XT60 stekker, en de plus te meten aan de balance kabel. In de balance kabel zitten bij een 3-cell accu 3x de plus, en bij een 4-cell 4x de plus enz.
/edit

[ Voor 49% gewijzigd door guapper op 10-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Ik had geen invoerkosten op die RROSD gelukkig :)

ziet er goed uit! wellicht te laat, maar je hebt hoogstwaarschijnlijk lang niet alle aansluitingen nodig van je kiss-fc, die zou je dus achterwege kunnen laten. (ik heb alles gesoldeerd, werd op mn 1e eerste quad helemaal gek van stekkertjes die niet goed vastzaten enz)
Ja die stekkers, ik vind het er cleaner uitzien dan losse kabels. Maar het is wel een dingetje. Maar als ze eenmaal zitten dan lijm ik ze vast met hotglue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik had gisteren iets vreemds tijdens een vlucht.
Bij een powerloop viel m'n fpv feed ineens weg voor 1-2 seconden, ik gok door een voltage drop omdat ik maximale throttle gaf, maar hoe kan ik dit testen op de bench? Ik gebruikte een Dinogy 4S 65C Lipo.
Zie het filmpje op 0:52
[YouTube: https://youtu.be/7X8eeEi8t5Q]
Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:22:
Telemetry zou de ia6b wel moeten kunnen met een MOD. Ergens iets doorknippen dan stuurt ie je batterij voltage maar de TX. http://www.rcgroups.com/f...g2=F4O6OKI8EyNvrnIjj5GBYA

Failsafe werkt voor zover ik getest heb ook bij mij prima.
Hier heb ik m'n OSD al voor ingesteld, het enige wat ik zou willen van de RX is RSSI, maar dat kan niet?

[ Voor 53% gewijzigd door noobgrinder op 10-06-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
noobgrinder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:02:
Bij een powerloop viel m'n fpv feed ineens weg voor 1-2 seconden, ik gok door een voltage drop omdat ik maximale throttle gaf, maar hoe kan ik dit testen op de bench? Ik gebruikte een Dinogy 4S 65C Lipo.
[video]

[...]

Hier heb ik m'n OSD al voor ingesteld, het enige wat ik zou willen van de RX is RSSI, maar dat kan niet?
Drone in de bankschroef, multimeter er aan hangen, en vol gas geven lijkt me een acceptabele methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
noobgrinder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:13:
Ik heb niks raars gemerkt met de failsafe, deze werkt nog gewoon goed. Wel heb ik de failsafe opnieuw ingesteld, misschien dat het niet meer werkt als je dat niet doet?
Telemetry heb ik niet aan staan, ik dacht dat de ia6B geen telemetry naar de flightcontroller stuurt, maar kan het mis hebben.
Mijn flightcontroller (BeeRotorF3) heeft 3 UART's en ik heb er nu nog 1 vrij (OSD en iBus dus).
Het lijkt ook alsof m'n quad fijner vliegt met iBus, maar dat kan misschien ook liggen aan betaflight 2.8.1. Met ppm had ik nog betaflight 2.7 er op staan.
Je kan via een UART de telemetry van de FC doorsturen over ibus, als ik het goed begrepen heb. Was even benieuwd, maar je hebt sowieso al een andere FC, met meer uarts, dus dat maakt niet uit.

@Radiance: UART1 op de naze wordt gedeeld met usb. UART2 zit aan de zijkant, en kan gebruikt worden voor ibus input. Naja, zodra ik FPV heb, boeit telemetry ook niet meer zo hard, dan gaat dat via OSD. Tot die tijd leek het me wel interessant/leuk om het naar de transmitter te sturen over ibus.

Voorlopig kan ik geen kant op, m'n soldeerbout is niet sterk genoeg 8)7 en m'n order staat in de pijplijn bij Hobbyking, alleen de goggles staan op backorder waardoor de rest opgehouden wordt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
guapper schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:46:
[...]

edit: je kunt het met de multimeter controleren door te meten aan de min van de XT60 stekker, en de plus te meten aan de balance kabel. In de balance kabel zitten bij een 3-cell accu 3x de plus, en bij een 4-cell 4x de plus enz.
/edit
Dat kan ik de volgende keer wel proberen maar stel ze zijn heel ongelijk moet ik ze dan eerst dischargen met de charger zodat de cellen weer in balans zijn?
[video]

[...]

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.insidegadgets...g-to-osd-for-fpv-display/

En die dropout, kan je dat dan niet opvangen met een lc filter? Ik ga er denk ik toch maar eentje maken trouwens want ik wil niet m'n FPV gear opblazen en damped light wil ik aan laten. Misschien overdreven maar ik werk voor een grofvuil dienst dus ik vind zat oude apparatuur dus ik sloop wel het een en ander voor een ferrite ring. Condensator heb ik nog liggen van een ander projectje. :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
cavey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Voorlopig kan ik geen kant op, m'n soldeerbout is niet sterk genoeg 8)7 en m'n order staat in de pijplijn bij Hobbyking, alleen de goggles staan op backorder waardoor de rest opgehouden wordt |:(
Had ik mijn goggles op tijd besteld :D Wacht nu op een receiver die bij Banggood in backorder staat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:50:
[...]
En die dropout, kan je dat dan niet opvangen met een lc filter? Ik ga er denk ik toch maar eentje maken trouwens want ik wil niet m'n FPV gear opblazen en damped light wil ik aan laten. Misschien overdreven maar ik werk voor een grofvuil dienst dus ik vind zat oude apparatuur dus ik sloop wel het een en ander voor een ferrite ring. Condensator heb ik nog liggen van een ander projectje. :)
Een LC filter wordt toch alleen gebruikt voor noise in het signaal?
Mijn PDB geeft nu 12V naar m'n cam en vtx, daar ga ik eerst ff checken of er iets niet goed gesoldeerd is ofzo.
De 5V naar m'n FC gaat blijkbaar wel goed aangezien er geen reset is in m'n FC en OSD.

[ Voor 8% gewijzigd door noobgrinder op 10-06-2016 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Dat kan ik de volgende keer wel proberen maar stel ze zijn heel ongelijk moet ik ze dan eerst dischargen met de charger zodat de cellen weer in balans zijn?

[...]
Balanceren, is als het goed is ook een optie op je lader. Anders per cell opladen naar een in te stellen voltage via de balance kabel >> we op een laag amperage, anders smelten de kabels.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 10-06-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Een LC filter wordt toch alleen gebruikt voor noise in het signaal?
Mijn PDB geeft nu 12V naar m'n cam en vtx, daar ga ik eerst ff checken of er iets niet goed gesoldeerd is ofzo.
De 5V naar m'n FC gaat blijkbaar wel goed aangezien er geen reset is in m'n FC en OSD.
Ik heb geen flauw idee. Ik dacht dat je rare veranderingen in voltage op kan vangen met een lc filter. Ik probeer gewoon een beetje mee te denken :P
guapper schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Balanceren, is als het goed is ook een optie op je lader. Anders per cell opladen naar een in te stellen voltage via de balance kabel >> we op een laag amperage, anders smelten de kabels.
Ik zal er dit weekend eens naar kijken en anders even contact opnemen met de verkoper van het bord.

[ Voor 27% gewijzigd door Radiance op 10-06-2016 14:32 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Ik heb geen flauw idee. Ik dacht dat je rare veranderingen in voltage op kan vangen met een lc filter. Ik probeer gewoon een beetje mee te denken :P
Ik ben ook geen electronica expert hoor :P
Zojuist even de quad uit elkaar gehaald, en alle draden nagelopen. Het leek erop dat m'n + kabel (van de LiPo naar PDB) te bewegen was op het soldeerpunt... Misschien dat dat het was, heb het nu opnieuw gesoldeerd en het zit nu goed vast.
Vanavond maar even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:31:

[...]

Ik zal er dit weekend eens naar kijken en anders even contact opnemen met de verkoper van het bord.
Ik heb een video toegevoegd aan mijn reactie
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt maar het mocht niet baten.
Ik heb de individuele voltages gekeken van beide batterijen en die waren in de batterijen gelijk en de onderlinge batterijen verschilden precies 0,1 volt dus daar kan het dan niet aan liggen lijkt mij.

Nog steeds dezelfde foutmelding dus ik ga er een filmpje van maken en ik contacteer de verkoper voor een refund of nieuw exemplaar. :)

Anyway, ik heb net ook weer gevlogen nu het nog kon. Dat gaat hem van het weekend niet worden vrees ik ivm het weer.
Ik had dit keer de GoPro weer mee en 4 filmpjes geschoten welke best aardig gelukt zijn. Oke het is een beetje saai allemaal vergeleken met wat er hier gepost wordt maar ach :P

Ik heb 2 filmpjes achter elkaar geplakt, eentje die gewoon lekker ging en waar ik iets meer dan 3 minuten lekker gevlogen heb en er achter geplakt een fimpje van een minuut met een mooie crash aan het einde :P
Hij is nu aan het uploaden en zal de link zo posten :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Misschien oude of slechte lipo.
Check de inwendige weerstan.
Dat wordt ook hoger met de tijd.
Ja lipo zijn slijt componenten.
Gemiddeld 1000 cycli.
2000 vertroelen
Tot abuse de fik er in.
Sommige laders geven ook inwendige weerstand aan.
Is die groter geworden.
Zal de spanning harder kelderen.
En warmte dus vermogen in de lipo verbruikt worden.
Lipo kunnen dus dan ook te warm worden.
65C x degelijke capaciteit is goed voor flinke stroom.
Mits de Lipo dik in orde is.
Op een of andere online guide is dude die de eerst gemeten inwendige weerstand noteerd per Cell op de nieuwe Lipo zelf. Zo dat hij een indicatie krijgt van verval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou de webshop waar ik ze gekocht heb oude lipo's verkopen want ik heb ze sinds woensdag. Ze worden nu voor de 2e keer opgeladen :P Kan het wel even checken trouwens als de eerste lipo zo vol is :)

De weerstand van de batterijen zijn als volgt: 017, 007, 007, 007 en de ander 011, 005, 006, 006.

[ Voor 20% gewijzigd door Radiance op 10-06-2016 22:19 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:43:
Bedankt maar het mocht niet baten.
Ik heb de individuele voltages gekeken van beide batterijen en die waren in de batterijen gelijk en de onderlinge batterijen verschilden precies 0,1 volt dus daar kan het dan niet aan liggen lijkt mij.

Nog steeds dezelfde foutmelding dus ik ga er een filmpje van maken en ik contacteer de verkoper voor een refund of nieuw exemplaar. :)

Anyway, ik heb net ook weer gevlogen nu het nog kon. Dat gaat hem van het weekend niet worden vrees ik ivm het weer.
Ik had dit keer de GoPro weer mee en 4 filmpjes geschoten welke best aardig gelukt zijn. Oke het is een beetje saai allemaal vergeleken met wat er hier gepost wordt maar ach :P

Ik heb 2 filmpjes achter elkaar geplakt, eentje die gewoon lekker ging en waar ik iets meer dan 3 minuten lekker gevlogen heb en er achter geplakt een fimpje van een minuut met een mooie crash aan het einde :P
Hij is nu aan het uploaden en zal de link zo posten :)
Wat voor instellingen voer je in die lader in eigenlijk? (Geef ook even de specs van de accu's er bij).
Ik neem aan dat je een parallel board gebruikt?

Je weet dat wanneer je 2 accu's van 12V 1500mAh parallel laad, je op je lader in moet stellen dat je een accu van 12V 3000mAh wil laden, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 10-06-2016 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Misschien wel handig ja.
Accucel 6: 3A 4S. (2x 1500mah=3000mah/1000=3A had ik begrepen)
Lipo's: 2x Drone Lab 1500mah 50C-100C 4S lipo.

Snelle levering trouwens! Zondag besteld, woensdag in huis.

Individueel laden ze beiden prima op in net iets meer dan een uurtje op 1.5A

En het filmpje is eindelijk geüpload :)
[YouTube: https://youtu.be/J_qjVPO78fk]

Die crash aan het einde was zo bedoelt btw! Het doel was gewoon om in het enigste gat te landen op dat hele grasveld :P

[ Voor 19% gewijzigd door Radiance op 10-06-2016 23:47 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:02:
Dan zou de webshop waar ik ze gekocht heb oude lipo's verkopen want ik heb ze sinds woensdag. Ze worden nu voor de 2e keer opgeladen :P Kan het wel even checken trouwens als de eerste lipo zo vol is :)

De weerstand van de batterijen zijn als volgt: 017, 007, 007, 007 en de ander 011, 005, 006, 006.
Lijken mij normale waardes bij 100A zit je op 1,7V excl PDB kabel en contact overgangs verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Radiance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:30:
Misschien wel handig ja.
Accucel 6: 3A 4S. (2x 1500mah=3000mah/1000=3A had ik begrepen)
Lipo's: 2x Drone Lab 1500mah 50C-100C 4S lipo.

Snelle levering trouwens! Zondag besteld, woensdag in huis.

Individueel laden ze beiden prima op in net iets meer dan een uurtje op 1.5A

En het filmpje is eindelijk geüpload :)
[video]

Die crash aan het einde was zo bedoelt btw! Het doel was gewoon om in het enigste gat te landen op dat hele grasveld :P
Of je microfoon pakt hele rare trillingen op, of je PIDs staan heel raar... het klinkt in ieder geval niet helemaal lekker!

Vliegt het wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SG schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:53:
[...]

Lijken mij normale waardes bij 100A zit je op 1,7V excl PDB kabel en contact overgangs verliezen.
Ik denk dat het bordje dan gewoon gaar is.
RonnieB82 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 02:15:
[...]

Of je microfoon pakt hele rare trillingen op, of je PIDs staan heel raar... het klinkt in ieder geval niet helemaal lekker!

Vliegt het wel ok?
Hij vliegt best oké hoor maar heb niks aan de PID instellingen veranderd nog.
Ik vlieg wel met de case om de GoPro heen, misschien dat die raar begint te trillen. Hij klink ook niet zo raar irl in ieder geval.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:45
EDIT nvm, vergist 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Mutatie op 11-06-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Misschien al eens gezien, maar echt...OMG

Zelfde gevoel krijg ik een beetje bij de huidige discussies hier in ons land

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Met de ia6b moest het ook wel kunnen. Maar dan moet je dacht ik een pic of atmel cpu ertussen hangen om het berichten verkeer om te bouwen. Heb de sites helaas niet gebookmarked, maar ik weet ze denk ik nog wel te vinden. Herinner me er even aan dat ik ze opzoek :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ebayzo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:30:

[video]

OMG indeed -O-
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Bij ons in meerdere parkjes hebben we tot nu toe gehoord dat 1 iemand het niet op prijs stelde, maar verder; zoooveel leuke reacties, hele begripvolle mensen. Van jong tot oud vinden ze het prachtig om te zien en blijven vaak even kijken. Het toppunt was zelfs nog dat op een mooi groot speelveld, die op dat moment verlaten was, de initiatiefnemers van die (hele mooie) locatie op ons af kwamen. We wilden de spullen al gaan inpakken, just in case ze het niet op prijs stelden (want als het gevraagd wordt gaan we gewoon). In tegendeel; ze vroegen of we geen video's wilden maken voor hun website :D. We legden uit dat racers anders vliegen en ze vonden het echt fascinerend. We legden ook uit dat we met kinderen op het veld gewoon weer gaan. Ze begrepen echter ook dat de oudere kinderen dit geweldig vinden en we moesten juist terug blijven komen en konden er gewoon blijven vliegen, zo kan het dus ook! :> Later was er nog een stel en die maakten zich zorgen over onze drones en zeiden dat het "gevaarlijke dingen" zijn want dat hadden ze op het nieuws gezien, omdat ze daar zo slecht worden afgebeeld. We legden uit dat het voor ons meer is dan een gehaktmolen de lucht in gooien en gaven aan waar we allemaal op letten en welke beveiligingen we hebben ingebouwd. En dat we niet eens denken aan het in de buurt vliegen van een vliegtuig of wat dan ook. Maar we gaven toe dat die mensen er wel zijn en dat wij het idee van een verplicht vliegbewijs voor drones heel erg zien zitten. Ze gingen met een heel ander beeld van onze machines en een lach weer weg. Goeie voorlichtig is echt key hier, want drones zijn toch echt here to stay.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Mijn Flip260 ook deels geassembleerd, maar merk wel gestotter van de motoren. In de ESC flash je ook een min en max waarde per motor getweak
Dat doe je op gehoor. Nog niet gedaan. Je merkt dat bij langzaam throtle verhogen er motor later opspind of stotterd. Dus van zero RPM full throtle take of kan dan lijp zijn met afzwaaier.
Daarna komt de PID tuning.

Had gezien hoe dat moest, maar weet het ook niet meer. Dus ESC tune guide? Dus iets voor later.
Ondertussen bezig met de ZMR250.
Daar komt een SP Racing Evo op. Al is de PDB SP3 het ouwe model voorberijd .
Nu verdiepen in SP3Evo

[ Voor 4% gewijzigd door SG op 11-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Als ik het zo hoor moet je ze calibreren...

[ Voor 29% gewijzigd door Extera op 11-06-2016 13:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:05
Sensei_D schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Bij ons in meerdere parkjes hebben we tot nu toe gehoord dat 1 iemand het niet op prijs stelde, maar verder; zoooveel leuke reacties, hele begripvolle mensen. Van jong tot oud vinden ze het prachtig om te zien en blijven vaak even kijken. Het toppunt was zelfs nog dat op een mooi groot speelveld, die op dat moment verlaten was, de initiatiefnemers van die (hele mooie) locatie op ons af kwamen. We wilden de spullen al gaan inpakken, just in case ze het niet op prijs stelden (want als het gevraagd wordt gaan we gewoon). In tegendeel; ze vroegen of we geen video's wilden maken voor hun website :D. We legden uit dat racers anders vliegen en ze vonden het echt fascinerend. We legden ook uit dat we met kinderen op het veld gewoon weer gaan. Ze begrepen echter ook dat de oudere kinderen dit geweldig vinden en we moesten juist terug blijven komen en konden er gewoon blijven vliegen, zo kan het dus ook! :> Later was er nog een stel en die maakten zich zorgen over onze drones en zeiden dat het "gevaarlijke dingen" zijn want dat hadden ze op het nieuws gezien, omdat ze daar zo slecht worden afgebeeld. We legden uit dat het voor ons meer is dan een gehaktmolen de lucht in gooien en gaven aan waar we allemaal op letten en welke beveiligingen we hebben ingebouwd. En dat we niet eens denken aan het in de buurt vliegen van een vliegtuig of wat dan ook. Maar we gaven toe dat die mensen er wel zijn en dat wij het idee van een verplicht vliegbewijs voor drones heel erg zien zitten. Ze gingen met een heel ander beeld van onze machines en een lach weer weg. Goeie voorlichtig is echt key hier, want drones zijn toch echt here to stay.
Toffe ervaring! Heb tot nu toe vele positieve reacties ontvangen. Ze staan vaak versteld van de mogelijkheden. Ik hoop dat deze nieuwe wetgeving in gaat. Komen er weer een hoop nieuwe mogelijkheden, op commercieel gebied.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 07-10 18:41
Vraagje, ik ben van plan een DJI Phantom 3 Advanced te kopen, loont het om zo iets te importeren?
Laatste keer dat ik iets voor 170 heb geïmporteerd( XK X251) kon ik import etc gaan betalen.

Is er een 100% controle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rejer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:30:
Vraagje, ik ben van plan een DJI Phantom 3 Advanced te kopen, loont het om zo iets te importeren?
Laatste keer dat ik iets voor 170 heb geïmporteerd( XK X251) kon ik import etc gaan betalen.

Is er een 100% controle?
Nee, maar ik zou er wel altijd rekening mee houden. Dan kan het alleen maar meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 08:46

amphora

Websites & Fotografie

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:54:

Toffe ervaring! Heb tot nu toe vele positieve reacties ontvangen. Ze staan vaak versteld van de mogelijkheden. Ik hoop dat deze nieuwe wetgeving in gaat. Komen er weer een hoop nieuwe mogelijkheden, op commercieel gebied.
Die wetgeving gaat er zeker komen. Het is nu nog alleen nog onduidelijk waar en wanneer je de cursus/examen kan doen. Ik wil zelf ook die ROC-Light gaan halen, kan ik legaal wat geld gaan verdienen!
Dutch Drone Academy heeft al aangekondigd dit straks aan te gaan bieden.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

rejer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:30:

Is er een 100% controle?
Heb je een goede reden om niet direct de P4 te nemen?

Verder ga ik altijd uit bij dt soort bedragen van importheffingen, tenzij alles al is afgedragen. Als je direct bij DJI besteld krijg je direct tax erbij (dus niet goedkoper dan hier bestellen bij een winkel, tenzij je kunt wachten op black friday, dat scheelt zomaar een paar honderd euro!)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Ebayzo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:30:

[video]

Haha, vond het wel grappig dat het uiteindelijk gewoon goed kwam :P

Maar jammer dat mensen zo doen...
Pagina: 1 ... 18 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.