Na lang puzzelen gaat het inderdaad de indeling worden die
hierboven afgebeeld is.
Ik ga mijn eigen kabeltjes maken voor de pin headers van de MinimOSD welke ik na ga maken zoals Oscar Liang hem gemaakt heeft in zijn
blog. Ik vind dit een erg strakke oplossing!
code:
1
2
3
4
5
| ---------------------------
|GND|RSSI|GND|Vout|GND|Vin|
---------------------------
|GND|GND |5V |RX |TX |DTR |
--------------------------- |
Ik heb dit setje gekocht om de kabeltjes te voorzien van stekkertjes:
100 PCS 1P+ 3P Dupont Jumper
Ik heb ook maar direct een nieuwe FC besteld om nu de pin headers wel goed te doen

De headers ga ik nu ook eerst echt goed uitproberen wat mooi past en zo min mogelijk ruimte in beslag neemt. Ik zat te denken om ze naar beneden en naar binnen te richten zodat ik boven de FC een hoop ruimte over hou, of naar boven richten en de spacer tussen de PDB en FC verlagen want ik heb inmiddels een
setje binnen met allerlei lengtes. Hier wil ik dan de RX plaatsen, de VTX komt dan achterop voor de beste airflow.
De MinimOSD wil ik dan achter de camera plaatsen of vast tapen aan de RX.
Ook zal ik nu de signal wire vanaf de PDB aansluiten op de FC zoals te zien in het schema. Dit heb ik nu niet gedaan omdat ik blind de video tutorial van de
Mini Quad Bro's volgde en toen niet wist dat die gebruikt wordt voor de lost place finder

Nu is dit een hele goede tutorial maar is dus niet compleet voor mijn setup.
Nu zit ik er ook aan te denken om camera mounts 3D te laten printen, iemand enig idee wat dat kost om dat te laten drukken hier in Nederland?
Als ik hierbij dan alle kabeltjes netjes inkort en de ESC naar de armen verplaats en de draden van de LED en signaal van de ESC tussen de 2 bodemplaten prop denk ik dat ik een aardig cleane build ga krijgen.
Maar goed, dat was de theorie, nu dus wachten en dan een poging wagen om dat uit te voeren
Oja, ik heb ook nog een
Sim kabel gekocht. Mijn home made kabel werkt gewoon niet in geen enkele SIM.

glennvho schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:02:
Ik wil graag Tri-blade 5x4 props op een sunnysky x2204-2300KV plaatsen. Nu zat ik te kijken naar wat voor ESC ik moet gebruiken.
Als ik de productinfo erbij neem (
http://www.banggood.com/S...FPV-Racing-p-1045176.html) dan zie ik geen cijfers staan voor tri-blade props.
Ik ben van plan om 4 cellen te gebruiken dus het verbruik op max throttle kan best wel heel hoog uitkomen. Als ik kijk naar de cijfers voor de gewone 5x4 prop dan zit die al op 17A volgens de tabel, een tri-blade prop zal dus nog meer stroom trekken logischerwijs.
De DYS 20A esc's waar ik naar zat te kijken zal ik dus niet kunnen gebruiken denk ik, dan moet ik eerder naar 30A ESC's gaan kijken maar die dingen zijn per stuk al snel 10gram zwaarder als de 20A variant.
Wat raden jullie aan?
Volgens mij kunnen je ESC wel een bepaalde hoge burst aan voor een x aantal seconden en je zult waarschijnlijk niet heel vaak heel lang vol gas vliegen dus in werkelijkheid zal je amperage lager uitvallen, althans zo had ik het begrepen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Radiance op 14-06-2016 20:58
]