Ik heb net voor het eerst gevlogen met Betaflight ipv Cleanflight en het viel mij direct op dat hij echt veel sneller reageert en met name heel goed en snel reageert op de yaw welke ik eerst wat log aan vond voelen met Cleanflight. Zal wellicht te maken hebben met de default PID settings maar dit is wel veel leuker zo! En eigenlijk ook beter te controleren.
Ik vlieg nu trouwens gewoon met de MultiWii Rewrite default settings. Ik zag dat ie standaard op Lux stond maar las hier wisselende verhalen over dus ben voor MultiWii gegaan.

Zijn hier mensen die met de Lux PID controller vliegen en wat zijn nu de voor en nadelen?
Ik had de GoPro wel mee maar kwam er op het veld achter dat de sd kaart nog in mijn pc zat dus geen filmpje helaas.
Ben trouwens ook op zoek gegaan naar een beter veldje en heb een mooi veldje gevonden op een kwartiertje rijden.
De FlySky heeft zich trouwens ook goed gehouden met de nieuwe firmware. Nu heeft Betaflight geen G Tune meer zag ik maar ach, dat het werkt is überhaupt al leuk en wie weet wat ik er in de toekomst nog mee kan gaan rommelen als ik alles wat beter snap

PID tunen werkt ansich wel alleen zit er zeg maar geen stop op, zal vast een instelling zijn alleen heb ik nu geen batterij meer om te testen en m'n lader ben ik bij mijn vriendin thuis vergeten
Al met al ben ik echt super tevreden en blij met de quad zoals ie nu al is en kan echt niet wachten op het FPV gedeelte maar dit is echt al machtig mooi!

Ik blijf me keer op keer verbazen hoeveel power er achter zit zeker nu ie ook zo snel reageert. Ik vlieg trouwens wel nog steeds in angle modus, dat is voor LoS vliegen voor nu wel even voldoende
Mijn vriendin heeft nu ook voor het eerst gevlogen met deze quad en die vond het ook super gaaf. Het ging ook best goed voor haar eerste keer! Ze gebruikte alleen een keer de kill switch toen een crash naderde en ik had ingesteld dat ie dan moet 'landen' alleen voordat de landing procedure werd ingeschakeld lag de quad al op de grond dus dat heb ik nu maar uitgeschakeld. We vliegen allebei toch niet heel hoog en/of hard dus dan is dit beter zo denk ik
Wel heel irritant om nog maar 2 batterijen te hebben als het net lekker ging en de batterij op is, dan moet er toch gedeeld worden

Maar ik verwacht volgende week de 2 van Dinogy en wellicht m'n replacement van Hobbyking dus dan heb ik er 3 batterijen bij.
Edit:
Nog iets, vliegen jullie met een GoPro of andere camera's? Ik gok dat niemand met een case vliegt maar nemen jullie dan gewoon het risico de lens van de camera te beschadigen of hebben jullie daar bescherming voor? Ik kwam de
LayerLens tegen en heb een webshop in de Uk
gevonden welke hem omgerekend en met shipping voor 35 euro verkoopt maar wellicht zijn er goedkopere alternatieven?
[
Voor 76% gewijzigd door
Radiance op 18-06-2016 01:33
]