Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

glennvho schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Bedankt! Dan ga ik gewoon voor de LS 210 gaan.

EDIT: Ik zie net dat er ook al een V2.1 bestaat. Ik ben benieuwd welke ik zal binnenkrijgen van Banggood. Ik hoop de gewone versie 2 met de gaten in het frame, kan toch makkelijker aan alles.

[afbeelding]
Hahaha, wel grappig dat ze gewoon besloten hebben om dan maar alle gaten uit die bodemplaat te halen. Lijkt me moeilijk om nu bepaalde zaken te monteren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Binnenkort RC sale bij banggood. Goede prijzen voor de fs-i6 tx met ia6b RX. Vanaf 20 juni.

Hopelijk werkt de link

banggood rc sale

Uit de nieuwsbrief van banggood. Al zullen er vast een hoop zijn die die ook krijgen en lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb net voor het eerst gevlogen met Betaflight ipv Cleanflight en het viel mij direct op dat hij echt veel sneller reageert en met name heel goed en snel reageert op de yaw welke ik eerst wat log aan vond voelen met Cleanflight. Zal wellicht te maken hebben met de default PID settings maar dit is wel veel leuker zo! En eigenlijk ook beter te controleren.
Ik vlieg nu trouwens gewoon met de MultiWii Rewrite default settings. Ik zag dat ie standaard op Lux stond maar las hier wisselende verhalen over dus ben voor MultiWii gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d8889f92a12a7de753b440d60cd0152e.png
Zijn hier mensen die met de Lux PID controller vliegen en wat zijn nu de voor en nadelen?

Ik had de GoPro wel mee maar kwam er op het veld achter dat de sd kaart nog in mijn pc zat dus geen filmpje helaas.
Ben trouwens ook op zoek gegaan naar een beter veldje en heb een mooi veldje gevonden op een kwartiertje rijden.

De FlySky heeft zich trouwens ook goed gehouden met de nieuwe firmware. Nu heeft Betaflight geen G Tune meer zag ik maar ach, dat het werkt is überhaupt al leuk en wie weet wat ik er in de toekomst nog mee kan gaan rommelen als ik alles wat beter snap :) PID tunen werkt ansich wel alleen zit er zeg maar geen stop op, zal vast een instelling zijn alleen heb ik nu geen batterij meer om te testen en m'n lader ben ik bij mijn vriendin thuis vergeten :(

Al met al ben ik echt super tevreden en blij met de quad zoals ie nu al is en kan echt niet wachten op het FPV gedeelte maar dit is echt al machtig mooi! :*) Ik blijf me keer op keer verbazen hoeveel power er achter zit zeker nu ie ook zo snel reageert. Ik vlieg trouwens wel nog steeds in angle modus, dat is voor LoS vliegen voor nu wel even voldoende :)

Mijn vriendin heeft nu ook voor het eerst gevlogen met deze quad en die vond het ook super gaaf. Het ging ook best goed voor haar eerste keer! Ze gebruikte alleen een keer de kill switch toen een crash naderde en ik had ingesteld dat ie dan moet 'landen' alleen voordat de landing procedure werd ingeschakeld lag de quad al op de grond dus dat heb ik nu maar uitgeschakeld. We vliegen allebei toch niet heel hoog en/of hard dus dan is dit beter zo denk ik :)
Wel heel irritant om nog maar 2 batterijen te hebben als het net lekker ging en de batterij op is, dan moet er toch gedeeld worden :P Maar ik verwacht volgende week de 2 van Dinogy en wellicht m'n replacement van Hobbyking dus dan heb ik er 3 batterijen bij. :)

Edit:
Nog iets, vliegen jullie met een GoPro of andere camera's? Ik gok dat niemand met een case vliegt maar nemen jullie dan gewoon het risico de lens van de camera te beschadigen of hebben jullie daar bescherming voor? Ik kwam de LayerLens tegen en heb een webshop in de Uk gevonden welke hem omgerekend en met shipping voor 35 euro verkoopt maar wellicht zijn er goedkopere alternatieven? :)

[ Voor 76% gewijzigd door Radiance op 18-06-2016 01:33 ]

Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Fixed wings gezien vanuit het multicopter perspectief, vond het zelf wel spectaculair. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

cavey schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:32:
Binnenkort RC sale bij banggood. Goede prijzen voor de fs-i6 tx met ia6b RX. Vanaf 20 juni.

Hopelijk werkt de link

banggood rc sale

Uit de nieuwsbrief van banggood. Al zullen er vast een hoop zijn die die ook krijgen en lezen :)
Zijn de prijzen op die pagina al de prijzen die het tijdens de sale wordt? Want die transmitter is aldoor al rond de 40 euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:38:
Ik heb net voor het eerst gevlogen met Betaflight ipv Cleanflight en het viel mij direct op dat hij echt veel sneller reageert en met name heel goed en snel reageert op de yaw welke ik eerst wat log aan vond voelen met Cleanflight. Zal wellicht te maken hebben met de default PID settings maar dit is wel veel leuker zo! En eigenlijk ook beter te controleren.
Ik vlieg nu trouwens gewoon met de MultiWii Rewrite default settings. Ik zag dat ie standaard op Lux stond maar las hier wisselende verhalen over dus ben voor MultiWii gegaan.
[afbeelding]
Zijn hier mensen die met de Lux PID controller vliegen en wat zijn nu de voor en nadelen?

Ik had de GoPro wel mee maar kwam er op het veld achter dat de sd kaart nog in mijn pc zat dus geen filmpje helaas.
Ben trouwens ook op zoek gegaan naar een beter veldje en heb een mooi veldje gevonden op een kwartiertje rijden.

De FlySky heeft zich trouwens ook goed gehouden met de nieuwe firmware. Nu heeft Betaflight geen G Tune meer zag ik maar ach, dat het werkt is überhaupt al leuk en wie weet wat ik er in de toekomst nog mee kan gaan rommelen als ik alles wat beter snap :) PID tunen werkt ansich wel alleen zit er zeg maar geen stop op, zal vast een instelling zijn alleen heb ik nu geen batterij meer om te testen en m'n lader ben ik bij mijn vriendin thuis vergeten :(

Al met al ben ik echt super tevreden en blij met de quad zoals ie nu al is en kan echt niet wachten op het FPV gedeelte maar dit is echt al machtig mooi! :*) Ik blijf me keer op keer verbazen hoeveel power er achter zit zeker nu ie ook zo snel reageert. Ik vlieg trouwens wel nog steeds in angle modus, dat is voor LoS vliegen voor nu wel even voldoende :)

Mijn vriendin heeft nu ook voor het eerst gevlogen met deze quad en die vond het ook super gaaf. Het ging ook best goed voor haar eerste keer! Ze gebruikte alleen een keer de kill switch toen een crash naderde en ik had ingesteld dat ie dan moet 'landen' alleen voordat de landing procedure werd ingeschakeld lag de quad al op de grond dus dat heb ik nu maar uitgeschakeld. We vliegen allebei toch niet heel hoog en/of hard dus dan is dit beter zo denk ik :)
Wel heel irritant om nog maar 2 batterijen te hebben als het net lekker ging en de batterij op is, dan moet er toch gedeeld worden :P Maar ik verwacht volgende week de 2 van Dinogy en wellicht m'n replacement van Hobbyking dus dan heb ik er 3 batterijen bij. :)

Edit:
Nog iets, vliegen jullie met een GoPro of andere camera's? Ik gok dat niemand met een case vliegt maar nemen jullie dan gewoon het risico de lens van de camera te beschadigen of hebben jullie daar bescherming voor? Ik kwam de LayerLens tegen en heb een webshop in de Uk gevonden welke hem omgerekend en met shipping voor 35 euro verkoopt maar wellicht zijn er goedkopere alternatieven? :)
Volgens mij zit er met de laatste betaflight versies bijna geen verschil meer tussen rewrite en lux. Rewrite is wel iets makkelijker te tunen geloof ik.

Heb zelf een Yi, met kapotte lens omdat ik het niet nodig vond om er een protector op te zetten :p.

Vervaging kost 14 EUR dus die een week geleden besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Sinds m'n collega zo'n Cheerson CX-10 op kantoor heeft wil ik nu ook graag een drone, alleen wel eentje die wat steviger is dan dat kleine ding ghehe. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, 't liefst zou ik er eentje willen met FPV omdat me dat erg gaaf lijkt, alleen heb ik dan echt geen flauw idee welk merk ik nou naar zou moeten kijken.. Het liefst zou ik gelijk een Hubsan H501S X4 willen halen, alleen wordt dat gelijk vrij duur :P (€243.57 via BangGood) Hoop dat ik dit ook hier kan vragen. Ik heb totaal geen verstand van solderen etc. dus zelf een drone bouwen is niks voor mij waarschijnlijk :P

Het liefst onder de 100 euro, FPV is dan geen must maar lijkt me wel 't leukst 't Is voor mij niet voor op kantoor bedoelt overigens :P

[ Voor 14% gewijzigd door clockw1ze op 18-06-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
MsG schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Zijn de prijzen op die pagina al de prijzen die het tijdens de sale wordt? Want die transmitter is aldoor al rond de 40 euro.
Ja, transmitter only is rond de 40-45 euro ja, met de ia6 receiver (alleen PWM) Maar dit is transmitter MET ia6B receiver, die ook PPM (single wire) doet, en telemetry via i-bus kan terug sturen naar de transmitter. En heeft ook i-bus ondersteuning voor het ontvangen (met firmware mod op de transmitter heb je dan 10 channels ter beschikking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik was vorige week van plan deze zender te bestellen, zie mijn eerdere post iets daarboven. Daar waren ze op zowel Alie als Bang beide ongeveer 41-43 euro mèt die ia6B receiver erbij. Ik hoop dus dat er tijdens de sale daadwerkelijk wat af gaat, en dit niet al de sale prijs is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
DCFreak schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:50:
Fixed wings gezien vanuit het multicopter perspectief, vond het zelf wel spectaculair. :)

[video]
Wat een heerlijk filmpje!
Hoe houden ze die vliegtuigen zo strak in het beeld? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

clockw1ze schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:01:
Sinds m'n collega zo'n Cheerson CX-10 op kantoor heeft wil ik nu ook graag een drone, alleen wel eentje die wat steviger is dan dat kleine ding ghehe. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, 't liefst zou ik er eentje willen met FPV omdat me dat erg gaaf lijkt, alleen heb ik dan echt geen flauw idee welk merk ik nou naar zou moeten kijken.. Het liefst zou ik gelijk een Hubsan H501S X4 willen halen, alleen wordt dat gelijk vrij duur :P (€243.57 via BangGood) Hoop dat ik dit ook hier kan vragen. Ik heb totaal geen verstand van solderen etc. dus zelf een drone bouwen is niks voor mij waarschijnlijk :P

Het liefst onder de 100 euro, FPV is dan geen must maar lijkt me wel 't leukst 't Is voor mij niet voor op kantoor bedoelt overigens :P
Voor 250 euro zijn er onderhand ook complete PNF setjes beschikbaar. Zie; LINK

FPV voor onder de 100 euro zoals de meeste hier doen zal niet lukken. Wellicht is het interessant om een micro quad te bouwen? Deze inductrix heeft een enorme community van mensen die hem gebruikt om FPV te vliegen. Vrij gemakkelijk om daar een micro fpv camera en transmitter op te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
lasharor schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Voor 250 euro zijn er onderhand ook complete PNF setjes beschikbaar. Zie; LINK

FPV voor onder de 100 euro zoals de meeste hier doen zal niet lukken. Wellicht is het interessant om een micro quad te bouwen? Deze inductrix heeft een enorme community van mensen die hem gebruikt om FPV te vliegen. Vrij gemakkelijk om daar een micro fpv camera en transmitter op te monteren.
En wat is dan het voordeel t.o.v. bijvoorbeeld zo'n kant en klare Habsun drone? En wat wordt er bedoelt met PNF setje? :P Rond de 150€ is denk ik een beetje de max. voor m'n eerste drone :P

[ Voor 3% gewijzigd door clockw1ze op 18-06-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik ga rond de €150 uitkomen voor mijn eerste quad, wat ik heb gekocht:Totaal: €147

Maar dit is nog zonder FPV-bril, en ik verwacht ook nog wel een paar reservestukken/batterijen te moeten kopen. Dus in totaal zal het eerder richting de €200 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
clockw1ze schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:01:
Ik heb totaal geen verstand van solderen etc. dus zelf een drone bouwen is niks voor mij waarschijnlijk :P
Dat had ik ook niet en ik was ook een beetje huiverig dat het een groot fiasco zou worden door direct zelf een drone te gaan bouwen maar het valt echt reuze mee! Oke het ziet er niet zo strak uit als op de foto's en filmpjes of van een kant en klaar exemplaar maar het geeft ook wel voldoening en als je iets sloopt weet je wel hoe je het moet repareren. :)

Als je iets kant en klaar koopt en het gaat kapot, bijvoorbeeld een motor of er komt een draadje los zul je alsnog moeten solderen, dat heb ik ook met mijn Hubsan X4 ervaren. Kant en klaar gekocht, inmiddels al een aantal keer compleet aan gort gevlogen en opnieuw in elkaar gezet.
demichiel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:44:
Ik ga rond de €150 uitkomen voor mijn eerste quad, wat ik heb gekocht:Totaal: €147

Maar dit is nog zonder FPV-bril, en ik verwacht ook nog wel een paar reservestukken/batterijen te moeten kopen. Dus in totaal zal het eerder richting de €200 gaan.
Is een 2200mah batterij niet aan de zware kant? Ik heb er zelf nog niet veel verstand van maar in mijn speurtocht naar informatie kwam ik tot de conclusie dat 1800mah de max is qua gewicht/efficiëntie. (Correct me if I'm wrong)

[ Voor 42% gewijzigd door Radiance op 18-06-2016 19:31 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

clockw1ze schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:01:
[...]

En wat is dan het voordeel t.o.v. bijvoorbeeld zo'n kant en klare Habsun drone? En wat wordt er bedoelt met PNF setje? :P Rond de 150€ is denk ik een beetje de max. voor m'n eerste drone :P
Plug and fly.

Dat setje wat demichel onder je post is trouwens ook heel netjes. Voor je eerste quad maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Een Hubsan drone is veeeel trager dan de meeste FPV quads. Het hangt er maar net vanaf wat je eigenlijk wilt gaan doen. Als het FPV racen leuk lijkt dan is het verstandig om gewoon met iets te beginnen wat soort van gelijkwaardig is en niet met een goedkope chinese DJI cloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze

Hmm.. Gaat zoiets dan niet juist heel snel kapot? Met die blote chips die zichtbaar zijn? En wat is nou ongeveer de vliegtijd met zoiets? En dan nog een vraag... Omdat alles uit China komt, krijg je dan geen gezeur met invoerrechten ofzo? 8)7 Lijkt me zo'n gave hobby dit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Met banggood is bij mij alles al door de douane gekomen. Voor de quad zelf is de kans wat groter, die is door UPS verzonden. De rest komt uit het EU warehouse van hobbyking, sowieso geen invoerrechten dus. Je zou de transmitter ook uit die EU warehouse kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee hoe snel die KingKong kapot gaat maar hun propellers zijn best sterk :P

De vliegtijd hangt af van de batterij maar zal tussen de 5 en 8 minuten liggen gok ik.

Invoerrechten hoef je pas te betalen vanaf 150 euro maar vanaf 22 euro dacht ik zou je Btw moeten betalen. De shops zetten meestal een lager bedrag op de doos dan de daadwerkelijke kosten en meestal glip je dan wel door de douane heen maar het risico blijft dat je eventueel btw zou moeten betalen.
Ik ben er zelf afgelopen week voor het eerst tussenuit gepikt en moest 30,50 betalen voor een order van 80 euro.
demichiel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:49:
Met banggood is bij mij alles al door de douane gekomen. Voor de quad zelf is de kans wat groter, die is door UPS verzonden. De rest komt uit het EU warehouse van hobbyking, sowieso geen invoerrechten dus. Je zou de transmitter ook uit die EU warehouse kunnen halen.
Ik ben er dus van de week via Hobbyking met Ups tussenuit gepikt.

Kan gebeuren maar wat ik wel belachelijk vond is dat ze alleen maandag tm vrijdag bezorgen in de ochtend en ik het pakket alleen op zou kunnen halen in Schiedam terwijl ik in Den Haag woon. Ik werk gewoon fulltime en heb geen alternatief adres om het pakket te laten bezorgen op hun tijden dus het koste me een dag verlof of een ritje in de spits naar Schiedam. Ik heb voor verlof gekozen :P

Edit:
lasharor schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Volgens mij zit er met de laatste betaflight versies bijna geen verschil meer tussen rewrite en lux. Rewrite is wel iets makkelijker te tunen geloof ik.

Heb zelf een Yi, met kapotte lens omdat ik het niet nodig vond om er een protector op te zetten :p.

Vervaging kost 14 EUR dus die een week geleden besteld
Volgens de FAQ van Betaflight klopt dat inderdaad maar er zit volgens diezelfde documentatie wel een verschil in de self leveling modes.
In Luxfloat level/horizon modes, full max angle is reached at full stick. This means very low stick sensitivity in level/horizon modes at rates that are quite snappy in acro, especially if max_angle is set to a low value, like 45 degrees. The stick sensitivity does not change with changing rates. I personally can't fly level/horizon like this.

In rewrite, stick sensitivity is managed differently; sensitivity depends on rates and is closer to acro sensitivity. This may result in reaching max angle before the sticks reach their full travel. I personally prefer this (it was my coding hack, I think, that made it like this). It's good both for teaching and for experienced pilots.
In mijn ogen betekend dat ik nu met MultiWii rewrite beter af ben dan met Luxfloat maar als ik over stap op acro mode Lux weer beter is dan MultiWi.
LuxFloat uses Floating Point maths whereas Rewrite uses Integer maths. What does this mean ? Floating Point maths needs more processing power from the Flight Controller, and so F3 (and above) CPU based FCs will have a much easier time calculating the values in the PID loop since it has a dedicated Floating Point Unit (FPU) for these calculations. Why should this matter ? The longer the PID controller takes to process the Gyro/Accelerometer data the slower the "loop time". Faster loop times are desirable as it makes the copter more responsive to pilot commands, and also (more importantly) the ability to correct to external disturbances to the copter (like wind and propwash).

From a development point of view, LuxFloat is easier to understand since ReWrite has to emulate mathematical functions using complicated routines rather than simple commands that a dedicated FPU can handle.
Maar zoals jij aangeeft is LuxFloat lastiger om te tunen.
The main problem with Luxfloat is that the CleanFlight Configurator GUI by default only gives you 0.1 precision, which is too big of a step for Luxfloat. It would be like trying to tune Rewrite, and only being able to use whole integers like 4.0, 5.0, 6.0.
bron: https://github.com/betafl...-rewrite-pid-controllers-

[ Voor 90% gewijzigd door Radiance op 18-06-2016 22:54 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik ben wel benieuwd naar de stevigheid van dat frame, het ziet er niet heel stevig uit in combinatie met de beschrijving. Het oogt als een aardige deal...iets te aardig :+ . Waarom heb je hiervoor gekozen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sumerechny op 18-06-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
In mijn zoektocht naar een goed 5 inch frame ben ik op een nieuwe kandidaat gestoten. De clone variant van de Alien 5" :)

Deze heet de Martian 230 (mooie naam voor de clone :p ) en is voor € 30 te koop bij banggood. Ik ga er de optionele 4mm armen bij kopen aangezien de standaard armen maar 3mm dik zijn. Dit kost dan nog eens € 3. Dus voor € 33 heb je een bijna zo goed als identiek frame aan de ImmersionRC Alien die onder andere gebruikt wordt door Mr. Steele in al zijn video's.
Natuurlijk is de echte gemaakt van beter carbon en heeft die een mooire afwerking maar voor die $ 130 die je er mag voor neertellen lijkt mij de clone een mooie optie.

Nu komt dit frame wel met een eigen PDB zonder LC filters. Ik was eigenlijk van plan om een LS210 te bouwen met een Beerotor F3 FC en bijhorende PDB met ingebouwde BEC en LC filter (zie http://rctimer.com/product-1527.html & http://rctimer.com/product-1619.html).
Aangezien het PDB een structureel onderdeel van het frame is lijkt het mij dus stom om het niet te gebruiken. Bovendien denk ik niet dat er nog plaats zal zijn om het extra PDB en de FC boven elkaar te monteren in het frame. Ik zal dus een losse 5V BEC en 12V BEC en ook nog eens een LC filter moeten monteren. Hierdoor heb ik natuurlijk weer heel wat extra kabels.

Iemand een tip om het met minder componenten en dus ook minder kabels te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Inductrix heb ik ook. Geinig dingetje. Leuk om mee te beginnen. Als je niet zeker weet of dit een hobby wordt. Zo ja dan lijkt mij inductrix 200 beter. Om mee te beginnen. Is ook FPV voorbereid. Wel stuk duurder. Ook Ducted fan design. Maar dan ook meer in de mini race maat. Maar is geen racer.
Die inductrix 200 staat ook wel op mijn verlang lijst als semi indoor & outdoor drone.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Sumerechny schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:04:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de stevigheid van dat frame, het ziet er niet heel stevig uit in combinatie met de beschrijving. Het oogt als een aardige deal...iets te aardig :+ . Waarom heb je hiervoor gekozen?
Ik wou eerlijk gezegd besparen waar ik kon. Ik verwacht ook niet dat dit het stevigste frame is, maar na een stevige crash kan ik alles dan overzetten op een nieuw frame. Als je de motoren, ESC's, flight controller en FPV-gear optelt zit je al ver boven de €50. Dus zelfs met een nieuw frame kom ik iets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

glennvho schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:09:
In mijn zoektocht naar een goed 5 inch frame ben ik op een nieuwe kandidaat gestoten. De clone variant van de Alien 5" :)

Deze heet de Martian 230 (mooie naam voor de clone :p ) en is voor € 30 te koop bij banggood. Ik ga er de optionele 4mm armen bij kopen aangezien de standaard armen maar 3mm dik zijn. Dit kost dan nog eens € 3. Dus voor € 33 heb je een bijna zo goed als identiek frame aan de ImmersionRC Alien die onder andere gebruikt wordt door Mr. Steele in al zijn video's.
Natuurlijk is de echte gemaakt van beter carbon en heeft die een mooire afwerking maar voor die $ 130 die je er mag voor neertellen lijkt mij de clone een mooie optie.

Nu komt dit frame wel met een eigen PDB zonder LC filters. Ik was eigenlijk van plan om een LS210 te bouwen met een Beerotor F3 FC en bijhorende PDB met ingebouwde BEC en LC filter (zie http://rctimer.com/product-1527.html & http://rctimer.com/product-1619.html).
Aangezien het PDB een structureel onderdeel van het frame is lijkt het mij dus stom om het niet te gebruiken. Bovendien denk ik niet dat er nog plaats zal zijn om het extra PDB en de FC boven elkaar te monteren in het frame. Ik zal dus een losse 5V BEC en 12V BEC en ook nog eens een LC filter moeten monteren. Hierdoor heb ik natuurlijk weer heel wat extra kabels.

Iemand een tip om het met minder componenten en dus ook minder kabels te doen?
Die Martian op banggood is het oude model. De nieuwe koop je hier: http://www.hobbyin.com/it...Frame-4mm-Arm-803498.html

Ze hebben op die site allemaal 4mm armen trouwens. Ik zou sowieso deze versie nemen. Vooral ook omdat de camera hier wel verstelbaar is.

Ik heb dit frame zelf ook. Alleen de ESC's heb ik op het PDB van de quad gemonteerd. Alle het andere spul gaat via dit Matek 5-1 PDB Ik heb daar boven weer een SPR3. De ESC kabels heb ik niet vast gesoldeerd. Dus er is genoeg ruimte om het een en ander te monteren.

Er is niet super veel ruimte op het PDB zelf om allemaal van die BEC's en LC filters te monteren. Wel een top frame trouwens (de II). Zit erg stevig in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik heb gisteren ook mijn eerst FPV setje gekocht. Graag wil ik weten wat jullie ervan vinden. Sinds ik alle verhalen hierop lees over FPV heb ik er ook zin in om er maar aan te beginnen en jullie hebben me over de streep geholpen.
Het is een Eachine setje gekocht bij banggood. Het zag er allemaal wel goed uit en ik ben benieuwd hoe het straks is.
Lijstje:

Eachine LCD5802D 5802 5.8G 40CH 7 Inch FPV Monitor with DVR Build-in Battery
Eachine 800TVL CCD 148° FPV Camera ET200R 5.8G 40CH 200mW Mini AV Transmitter

Ik heb de 200mw gekozen ipv de 600mw. Je kan met de 200mw dezelfde afstand halen als met 600mw als je maar goede antennes hebt heb ik gelezen. Daarnaast verbruikt die ook minder stroom wat mooi meegenomen is.
Alles is van eachine en dat is dacht ik wel allemaal redelijk spul. En de camera natuurlijk 148° ipv 110°, dan zie je gewoon meer :) of kan er een nadeel aan zitten aan die grote kijkhoek, achja in ieder geval is dit er dacht ik eentje die kan wisselen door aan de lens te draaien.

Verder heb ik ook nog wat kabeltjes antennes en wat andere dingetjes gekocht om het af te maken.
Dit alles moet op een ZMR250 komen. Ik had er al eerder een foto van geplaatst. Ik denk wel dat ik alles moet inkorten. Ik heb er nu een full cover omheen en ik denk nu niet dat het allemaal past. Ik heb de esc nu gewoon in het frame gepropt maar misschien moet ik de esc nu maar op de poten zetten en alle kabeltjes inkorten.
Graag jullie mening hierover.

ZMR 4

Nou als aller laatste wat vinden jullie van het setje. Ik heb voor een scherm gekozen omdat dit mij makkelijker lijkt om te beginnen. Iedereen kan meekijken, makkelijker switchen tussen het scherm en de drone zelf.
Je hebt ook een goedkopere variant van het scherm, maar deze heb ik juist gekozen omdat je met deze ook op een SD kaart kan opnemen wat mij wel handig lijkt voor snelle beelden en ook om met jullie te delen :)

Nu mijn aller allerlaatste vraag.
In camera's heb je verschillen tussen CCD en CMOS. Ik heb nu CCD gekozen leek mij beter, was ook duurder, maar wat zijn precies de voordelen/nadelen ervan. Kon het niet zo snel en makkelijk googlen, daarom jullie mening.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

ShittyNL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:42:
Ik heb gisteren ook mijn eerst FPV setje gekocht. Graag wil ik weten wat jullie ervan vinden. Sinds ik alle verhalen hierop lees over FPV heb ik er ook zin in om er maar aan te beginnen en jullie hebben me over de streep geholpen.
Het is een Eachine setje gekocht bij banggood. Het zag er allemaal wel goed uit en ik ben benieuwd hoe het straks is.
Lijstje:

Eachine LCD5802D 5802 5.8G 40CH 7 Inch FPV Monitor with DVR Build-in Battery
Eachine 800TVL CCD 148° FPV Camera ET200R 5.8G 40CH 200mW Mini AV Transmitter

Ik heb de 200mw gekozen ipv de 600mw. Je kan met de 200mw dezelfde afstand halen als met 600mw als je maar goede antennes hebt heb ik gelezen. Daarnaast verbruikt die ook minder stroom wat mooi meegenomen is.
Alles is van eachine en dat is dacht ik wel allemaal redelijk spul. En de camera natuurlijk 148° ipv 110°, dan zie je gewoon meer :) of kan er een nadeel aan zitten aan die grote kijkhoek, achja in ieder geval is dit er dacht ik eentje die kan wisselen door aan de lens te draaien.

Verder heb ik ook nog wat kabeltjes antennes en wat andere dingetjes gekocht om het af te maken.
Dit alles moet op een ZMR250 komen. Ik had er al eerder een foto van geplaatst. Ik denk wel dat ik alles moet inkorten. Ik heb er nu een full cover omheen en ik denk nu niet dat het allemaal past. Ik heb de esc nu gewoon in het frame gepropt maar misschien moet ik de esc nu maar op de poten zetten en alle kabeltjes inkorten.
Graag jullie mening hierover.

[afbeelding]

Nou als aller laatste wat vinden jullie van het setje. Ik heb voor een scherm gekozen omdat dit mij makkelijker lijkt om te beginnen. Iedereen kan meekijken, makkelijker switchen tussen het scherm en de drone zelf.
Je hebt ook een goedkopere variant van het scherm, maar deze heb ik juist gekozen omdat je met deze ook op een SD kaart kan opnemen wat mij wel handig lijkt voor snelle beelden en ook om met jullie te delen :)

Nu mijn aller allerlaatste vraag.
In camera's heb je verschillen tussen CCD en CMOS. Ik heb nu CCD gekozen leek mij beter, was ook duurder, maar wat zijn precies de voordelen/nadelen ervan. Kon het niet zo snel en makkelijk googlen, daarom jullie mening.

Vergelijking tussen cmos en ccd is op 5:00

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
KofjeKoppie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:46:
[...]

[video]
Vergelijking tussen cmos en ccd is op 5:00
Oh wauw wat een verschil, goede keuze gelukkig dus ahah. :)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
lasharor schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Die Martian op banggood is het oude model. De nieuwe koop je hier: http://www.hobbyin.com/it...Frame-4mm-Arm-803498.html

Ze hebben op die site allemaal 4mm armen trouwens. Ik zou sowieso deze versie nemen. Vooral ook omdat de camera hier wel verstelbaar is.

Ik heb dit frame zelf ook. Alleen de ESC's heb ik op het PDB van de quad gemonteerd. Alle het andere spul gaat via dit Matek 5-1 PDB Ik heb daar boven weer een SPR3. De ESC kabels heb ik niet vast gesoldeerd. Dus er is genoeg ruimte om het een en ander te monteren.

Er is niet super veel ruimte op het PDB zelf om allemaal van die BEC's en LC filters te monteren. Wel een top frame trouwens (de II). Zit erg stevig in elkaar.
Bedankt, deze ga ik bestellen! :-)

Kan je eventueel nog eens een foto maken van jouw quad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

glennvho schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Bedankt, deze ga ik bestellen! :-)

Kan je eventueel nog eens een foto maken van jouw quad?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m8gRf9el.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0vJBcDdl.jpg

Zoals je ziet, past prima met een PDB. Zolang je maar gebruik maakt van een VTX van normale omvang is er eigenlijk niet echt iets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
lasharor schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:41:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals je ziet, past prima met een PDB. Zolang je maar gebruik maakt van een VTX van normale omvang is er eigenlijk niet echt iets om je zorgen over te maken.
Ziet er mooi uit! Die alien 5" vind ik echt een van de mooiste racing frames die er zijn. Jammer dat ze zo duur zijn, gelukkig is er nog dit alternatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gister is mijn Eachine H8 Mini binnengekomen, leuk om alvast de basisbesturing van een quad een beetje te oefenen. Ik ben vliegtuigjes gewend, waarbij je voor sturen veel meer de aileron gebruikt, en amper rudder. Terwijl je bij een quadcopter veel meer de rudder gebruikt om te sturen. Ik vind dat nog wel lastig bij de quad, om ineens de linkerstick ook veel meer te moeten gebruiken. Het liefst zou ik dan voor quads ook op mode 4 willen vliegen, maar dan wijk je zo enorm af dat dat niet handig is, dus ik ga met de H8 maar proberen om mode 2 voor quads onder de knie te krijgen :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vandaag 8 lipo's leeg gevlogen zonder noemenswaardige crashes 8)
Ik ben een keertje laag in een boom beland en was jammer dat ik geen machete bij me had om bij die boom te komen maar ging goed. :P

Ik ben vandaag in horizon mode gaan vliegen en dit ging best goed! Heb voorzichtig aan wat flips en rolls geprobeerd en dat ging best aardig al zeg ik het zelf. Ik begin steeds beter te worden met het onthouden van mij positie zodat ik de oriëntatie niet verlies maar ik blijf het met overvliegen toch nog wat lastig vinden.

We gaan nu naar een verlaten voetbal vereniging waar het lekker rustig is en genoeg ruimte. Eerst waren er wat mensen dus hebben even gewacht alleen later kwamen we er achter dat er nog 2 velden waren dus ruimte zat hier! Ook een mooi veld om FPV te oefenen straks want ik zag al wat leuke passages tussen de 3 velden in en er staan nog 2 goals welke ook een leuke hindernissen zijn al zal een crash tegen een paal wel hard zijn. :P

Ik zal morgen wat filmpjes aan elkaar plakken en uploaden. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Beste Tweakers.

Ik heb een probleem met met dji phantom 3 pro. Of eigenlijk de app en mijn One plus one. Als ik mijn telefoon aansluit en set alles aan dan krijg ik een melding welk protocol ik wil gebruiken voor de usb verbinding. Maar welke ik ook probeer de App wil niet verbinden met de phantom.
Heeft dit iets te maken met die usb opties?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Matthijz98 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:20:
Beste Tweakers.

Ik heb een probleem met met dji phantom 3 pro. Of eigenlijk de app en mijn One plus one. Als ik mijn telefoon aansluit en set alles aan dan krijg ik een melding welk protocol ik wil gebruiken voor de usb verbinding. Maar welke ik ook probeer de App wil niet verbinden met de phantom.
Heeft dit iets te maken met die usb opties?

Alvast bedankt
Het lijkt erop dat behoorlijk veel mensen problemen hebben met deze combinatie. Mogelijke oplossingen zouden zijn:

1. telefoon in airplane mode zetten en zoveel mogelijk apps afsluiten.
2. eerst de controller aanzetten en daarna pas de telefoon verbinden.

Om uit te sluiten dat er niets mis is met de USB aansluiting van de remote, zou je het eigenlijk eerst even moeten testen met een ander smartdevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Gisteren voor het eerst mijn hooverthings Flip260 uitgelaten. Maiden LOS flight.
Vlieg de laaste tijd alleen FPV dus mijn LOS skillz beneden peil dus rustig aan gedaan. En Full Throttle recht naar boven. En dat ging ook recht naar boven.
Afro Naze 32 rev.6
Cobra 2100KV race editions
littleBee 30A
2800mAh 4S.
6" Dal6045 props.
Ook FPV gevlogen voor OSDoge test en die
Foxeer CCD cam en inschakelbare VTX met Raceband.
Handig als je LOS vliegt hoeft de VTX de Lipo niet zo te belasten en bezet de Raceband niet.
Helaas heb nog geen recording Cam. Dominator HD heeft DVR functie maar is zo omslachtig. Heb ook nog een FPV monitor met AV out voor eventueel een SD DVR. Voordeel is dat ook OSD opgenomen wordt.
Dus ben aan orienteren voor SD recorder. Wil ook FPV met OSD stream opnemen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Filmpje van gisteren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Radiance op 21-06-2016 10:21 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 09:46

filthy rich

löp wa los

Ik heb laatst een hobbyspeelding gekocht; de GW007-1. Een paar propellors zijn stuk (dingen breken gewoon af op hoge toeren). Heeft iemand ervaring met het vervangen van die propellors?

Ik krijg de propellors er namelijk niet opgedrukt en dan gebruik ik al redelijk veel kracht voor die fragiele motortjes. Misschien doe ik iets fout? Ik ben bang de motortjes te slopen maar nu kan ik ook niet vliegen:(

Edit: gelukt door toch harder te drukken op de kop op tafel

[ Voor 7% gewijzigd door filthy rich op 20-06-2016 18:14 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
Na uitgebreid zoeken op internet naar een leuke eerste RTF drone/quad ben ik uitgekomen op de "XK X251" voor +- €110,-.
Lijkt me een leuke beginners quad en is ook nog wat te tweaken in de instellingen van de controller, en nog uit te breiden met een FPV camera.

Nu zit ik alleen wat verder te lezen over deze quad en zie ik dat ze bij de nieuwe stock "Acro/3D"-mode eruit hebben gehaald en nu "Rattitude" in plaats daarvan gedaan hebben, waardoor je dus niet meer manual flips/tricks kan uitvoeren... Is dit nou een ramp voor een eerste quad? Leek me juist wel heel erg tof als ik de basis en besturing na een paar weken goed snap om dan met tricks te experimenteren maar dat kan dan dus niet meer.. Dat is vervangen voor een simpele "flip"-knop.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

clockw1ze schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:27:
Na uitgebreid zoeken op internet naar een leuke eerste RTF drone/quad ben ik uitgekomen op de "XK X251" voor +- €110,-.
Lijkt me een leuke beginners quad en is ook nog wat te tweaken in de instellingen van de controller, en nog uit te breiden met een FPV camera.

Nu zit ik alleen wat verder te lezen over deze quad en zie ik dat ze bij de nieuwe stock "Acro/3D"-mode eruit hebben gehaald en nu "Rattitude" in plaats daarvan gedaan hebben, waardoor je dus niet meer manual flips/tricks kan uitvoeren... Is dit nou een ramp voor een eerste quad? Leek me juist wel heel erg tof als ik de basis en besturing na een paar weken goed snap om dan met tricks te experimenteren maar dat kan dan dus niet meer.. Dat is vervangen voor een simpele "flip"-knop.. :(
In openpilot is "rattitude" een gestabiliseerde modus waar je alsnog flips en rolls mee kan doen. Dit doet die dan ook nagenoeg automatisch omdat hij automatisch gas terugneemt op het juiste moment. Niet super uitdagend dus.

Is trouwens absoluut geen acro. Het is en blijft gestabiliseerd. De échte 45 graden limiet zit er dan echter niet meer op.

Moest even zoeken naar die quad waar jij het over hebt. Wellicht is dit een betere optie (geen ervaring mee). Hier zit een CC3D in waardoor je zeker bent van recente firmwares en alle gangbare vlieginstellingen. de meerprijs (hier zit een vtx en camera bij) lijkt me het wel waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Cool! nu snel naar acro (en fpv), anders leer je die horizon flips niet meer af ;)

Ik heb vorige week de onderdelen voor een 180 frame binnen gekregen, en die even in elkaar geknutseld...
Rechts op de foto bij zijn broertjes: ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/quads.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
lasharor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:38:
[...]

In openpilot is "rattitude" een gestabiliseerde modus waar je alsnog flips en rolls mee kan doen. Dit doet die dan ook nagenoeg automatisch omdat hij automatisch gas terugneemt op het juiste moment. Niet super uitdagend dus.

Is trouwens absoluut geen acro. Het is en blijft gestabiliseerd. De échte 45 graden limiet zit er dan echter niet meer op.

Moest even zoeken naar die quad waar jij het over hebt. Wellicht is dit een betere optie (geen ervaring mee). Hier zit een CC3D in waardoor je zeker bent van recente firmwares en alle gangbare vlieginstellingen. de meerprijs (hier zit een vtx en camera bij) lijkt me het wel waard.
Die Roa Parkour 280 krijgt hele slechte reviews en wordt zelfs afgeraden om te kopen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
:'(
Heb ik mn Global drone GW007 net ontvangen vandaag. Doet een propellor het niet. Hij tikt ook niet soepel door als je jem beweegt.

Het ijzertje waar die aan vast zat was wel gloeiend heet. Nieuwe propellor precies hetzelfde.

Is dat een beetje te vervangen zo'n motortje? Of maar weer linea recta terug naar China sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Cool! nu snel naar acro (en fpv), anders leer je die horizon flips niet meer af ;)

Ik heb vorige week de onderdelen voor een 180 frame binnen gekregen, en die even in elkaar geknutseld...
Rechts op de foto bij zijn broertjes: ;)

[afbeelding]
Ik heb het heel even geprobeerd en lag heel snel weer op de grond :P

Mooie quads! Zien er erg straks uit. :)
readytoflow schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:52:
Heb ik mn Global drone GW007 net ontvangen vandaag. Doet een propellor het niet. Hij tikt ook niet soepel door als je jem beweegt.

Het ijzertje waar die aan vast zat was wel gloeiend heet. Nieuwe propellor precies hetzelfde.

Is dat een beetje te vervangen zo'n motortje? Of maar weer linea recta terug naar China sturen?
Ik denk niet dat het heel erg moeilijk is om te vervangen maar zou het zeker rapporteren bij de verkoper. (Banggood?) Over het algemeen zijn ze wel chill met kapotte producten en refunds. Je kan proberen een setje motoren los te krijgen bij ze.

[ Voor 28% gewijzigd door Radiance op 21-06-2016 09:10 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Darn it, afgelopen weekend vlijtig aan de gang geweest met het afmaken van de nodige bedrading en mooi makerij, fikken m'n ESC's door deze ochtend bij/na het flashen van de laatste BLHeli update.

Nu ergens kunnen vinden dat het toch niet zo handig is om direct je LiPo aan te sluiten als je gaat flashen.

Flashen gedaan via CleanFlight passthrough, werkte op zich als een tierelier, maar ergens bij het instellen van een setting en het resetten van de flightcontroller/esc ging er boelveel stroom lopen door de motoren (zonder dat ze gingen draaien). Magic smoke, en later begon er nog een ESC te branden. Die had ondertussen kortsluiting opgelopen.

Best een stukje balen. 3 motoren opgebrand, 2 ESC's kapot, en een ietwat dure wijze les geleerd: zet er een weerstand tussen, om de stroom wat in te perken.

Had wel een mega clean build gemaakt, enkele fotos (voor degenen die op fpv-racing rondslingeren, daar heb ik m'n buildthread: http://www.fpv-racing.nl/...ouwverslag-cavey's-zmr250

Ploatjes (klikbaar voor fullsize)
Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/cavey/quad/IMG_9238_640.jpg

M'n OCD alarm ging hard in shockmode toen er een druppel soldeer op de blauwe mesh viel :X , rechtsbovenin te zien.

Detail opname ESC's solderen
Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/cavey/quad/IMG_9235_640.jpg

En de ontplofte boel:
Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/cavey/quad/IMG_9316_640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/cavey/quad/IMG_9317_640.jpg

Elk nadeel heeft z'n voordeel: ik heb nu wel een berg rare earth magnets om een eigen magnetische propellor balancer te maken :D (Alleen waar kan je fatsoenlijke prop cones vinden?)

Zo, is dit setje enigszins betrouwbaar? (Lees alweer ernstige verhalen over fake RS2205's en LB 20A's).
http://www.aliexpress.com...-Bee-20a/32672790321.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:38
Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:00:
[...]

Ik heb het heel even geprobeerd en lag heel snel weer op de grond :P
Hoe doe je de flips precies in Horizon modus? Acro op grote hoogte vind ik ook lastig.
cavey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:53:
Darn it, afgelopen weekend vlijtig aan de gang geweest met het afmaken van de nodige bedrading en mooi makerij, fikken m'n ESC's door deze ochtend bij/na het flashen van de laatste BLHeli update.

Nu ergens kunnen vinden dat het toch niet zo handig is om direct je LiPo aan te sluiten als je gaat flashen.
Zonde, moet je weer wachten op nieuwe spullen ;(
Zo, is dit setje enigszins betrouwbaar? (Lees alweer ernstige verhalen over fake RS2205's en LB 20A's).
Ik heb de gok gewaagd en een setje besteld :) Duurt denk ik wel ff voordat die binnen zijn. Kun je dat goed zien of het fakes zijn?
Leuke conversatie over fakes: spaans forum :D De doosjes houden ze dus :P

[ Voor 9% gewijzigd door BoAC op 21-06-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flashen gedaan via CleanFlight passthrough, werkte op zich als een tierelier, maar ergens bij het instellen van een setting en het resetten van de flightcontroller/esc ging er boelveel stroom lopen door de motoren (zonder dat ze gingen draaien). Magic smoke, en later begon er nog een ESC te branden. Die had ondertussen kortsluiting opgelopen.

Best een stukje balen. 3 motoren opgebrand, 2 ESC's kapot, en een ietwat dure wijze les geleerd: zet er een weerstand tussen, om de stroom wat in te perken.

Had wel een mega clean build gemaakt, enkele fotos (voor degenen die op fpv-racing rondslingeren, daar heb ik m'n buildthread: http://www.fpv-racing.nl/...ouwverslag-cavey's-zmr250

[afbeelding]

M'n OCD alarm ging hard in shockmode toen er een druppel soldeer op de blauwe mesh viel :X , rechtsbovenin te zien.

[afbeelding]

En de ontplofte boel:
[afbeelding]

[afbeelding]

Elk nadeel heeft z'n voordeel: ik heb nu wel een berg rare earth magnets om een eigen magnetische propellor balancer te maken :D (Alleen waar kan je fatsoenlijke prop cones vinden?)

Dat is balen! Ik heb deze besteld en Dys SE2205 motoren en heb nergens last van gehad tijdens het upgraden van de BLHeli firmware.
BoAC schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Hoe doe je de flips precies in Horizon modus? Acro op grote hoogte vind ik ook lastig.
Gewoon de rechter stick helemaal naar links, rechts, onder of boven bewegen en gewoon een beetje rommelen I guess :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 13:17

C4D

[afbeelding]

[afbeelding]

En de ontplofte boel:
[afbeelding]

[afbeelding]

Welke ESCs zijn dat? Tot nu toe ongeveer 60x geflashed door de ESC aan de lipo te hangen (wel via PDB, maar dat maakt niet uit). Nooit problemen gehad.

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Het waren DYS BL20A's, maar BLHeliSuite gaf aan dat de firmware Afro 12A erop stond. Nu heb ik deze gevonden, met wat waarschuwingen omtrent labeling en firmware:

http://www.banggood.com/B...QAV180-250-p-1023318.html

Dus ik kan er wel vanuit gaan dat ik fake ESC's heb ontvangen. Misschien maar eens een dispute openen (voorzover dat nog kan) op AliExpress.
Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:55:

Dat is balen! Ik heb deze besteld en Dys SE2205 motoren en heb nergens last van gehad tijdens het upgraden van de BLHeli firmware.
Oeh ja die had ik ook gezien, is wel iets goedkoperder (de ESCs). De DYS heb ik ook voorbij zien komen, schijnen on-par te zijn met de Emax RS2205. Ga denk ik dan zelf voor 4 stuks CCW rotation, CW thread. Dan hoef ik niet moeilijk te denken welke kant ik de bout op moet draaien :D

[ Voor 49% gewijzigd door cavey op 21-06-2016 14:46 . Reden: Reactie op Radiance erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie diverse builds waarbij de ESC's op/in het framegedeelte zelf worden gezet, en honderden builds waarbij de ESC's gewoon op de armen zitten. Is daar echt nog wat voor te zeggen voor 1 van de 2? Of is het gewoon optische voorkeur? Wat stabiliteitsgewicht op de armen klinkt mij als leek ook niet zo gek in de oren, en het is minder gepruts qua ruimte.

Wordt wel een beetje bang van die doorbrandverhalen. Ik zit qua budget ook een beetje in het Chineze circuit, maar je wil natuurlijk niet dat het doorbrand door eventueel prutspul. Die ESC's van 27 euro voor 4 Littlebee's worden ook als nep beschouwd door sommige reviews, maar Radiance heeft er bijvoorbeeld weer prima ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
MsG schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:44:
Ik zie diverse builds waarbij de ESC's op/in het framegedeelte zelf worden gezet, en honderden builds waarbij de ESC's gewoon op de armen zitten. Is daar echt nog wat voor te zeggen voor 1 van de 2? Of is het gewoon optische voorkeur? Wat stabiliteitsgewicht op de armen klinkt mij als leek ook niet zo gek in de oren, en het is minder gepruts qua ruimte.

Wordt wel een beetje bang van die doorbrandverhalen. Ik zit qua budget ook een beetje in het Chineze circuit, maar je wil natuurlijk niet dat het doorbrand door eventueel prutspul. Die ESC's van 27 euro voor 4 Littlebee's worden ook als nep beschouwd door sommige reviews, maar Radiance heeft er bijvoorbeeld weer prima ervaringen mee.
Nou ja, het doorbranden was m'n eigen fout, soort van. Wellicht ook verkeerde firmware, maar dat ligt dan meer aan de leverancier dat die niet geleverd heeft wat ik verwacht had. Het is ook iets wat wel vaker voor schijnt te komen. Niet bij iedereen, maar goed, ik heb die pech weer gehad. De meeste mensen zijn denk ik ook wel door schade en schande wijs geworden. Zo zag ik op interent iemand die op OSX met BLHeliSuite de firmware aan het updaten was, en na elke stap update/configuratie aanpassing haalde hij de LiPo eraf. Waarschijnlijk om rook te voorkomen.

Dit is in ieder geval iets wat ik ga bouwen voor m'n volgende setje ESC's/motoren:

Smoke stopper:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2327875

Of iets soortgelijks.

Wat betreft locatie ESC's: Tja, ieder voor zich. Het meest gebruikte argument wat ik heb gehoord is "op de armen, want dan krijgen ze nog extra lucht verplaatsing van de props". Zelf vind ik het wat minder eruit zien. Qua onderhoud is het natuurlijk veel makkelijker: langere draden om te solderen naar de PDB, minder gepriegel (hooguit tussen de motor en de esc, maar op een 250 frame is dat ook geen probleem).

Waarschijnlijk als je echt hardcore gaat racen, en een hoop spul stuk maakt, dat je vanzelf "sloppy" wordt en de boel op de arm gooit vanwege bovenstaande reden.

Zelf is het m'n eerste build, en tja, dan denk ik "ik ga voorlopig nog niet hard scheuren... en ik sloop vast helemaal niks :F " dus doe ik het netjes en minimalistisch.

Anderen knallen gewoon alles erop, zonder kabels in te korten of kabel management te doen. Tja, ieder voor zich :D

[ Voor 21% gewijzigd door cavey op 21-06-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cavey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:20:
eh ja die had ik ook gezien, is wel iets goedkoperder (de ESCs). De DYS heb ik ook voorbij zien komen, schijnen on-par te zijn met de Emax RS2205. Ga denk ik dan zelf voor 4 stuks CCW rotation, CW thread. Dan hoef ik niet moeilijk te denken welke kant ik de bout op moet draaien :D
Die fout maakte ik ook, dan moet je dus 4x CW motoren bestellen, die hebben CW thread :)
Ik had dus 4x CCW thread besteld |:(
cavey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:53:
Anderen knallen gewoon alles erop, zonder kabels in te korten of kabel management te doen. Tja, ieder voor zich :D
Ik zeg niks O-)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:37:
Die fout maakte ik ook, dan moet je dus 4x CW motoren bestellen, die hebben CW thread :)
Ik had dus 4x CCW thread besteld |:(
Oh, heh, dan moet ik goed lezen en interpreteren dus wat ze dan weer met CW/CCW bedoelen. Kwam al wat verwijzingen tegen over CW/CCW voor de threads, en niet de motor richting. En ergens anders ging het weer over de motorrichting >_< |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De motor richting maakt niets uit, CW en CCW motoren zijn op het schroefdraad na identiek.
CW motoren hebben rechts schroefdraad, dus rechtsom is vast zoals we gewend zijn, en CCW motoren hebben links schroefdraad, zoals we dat niet gewend zijn :P

De CCW motoren, rechts boven en links onder, sluit je recht aan op de ESC en de CW motoren, links boven en rechts onder, sluit je de buitenste draden kruis links aan op de ESC.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Nou ja, bijv. de Emax RS2205 komen in CW en CCW uitvoering, waarbij dan CW en CCW voor de draairichting van de motor zelf staat, en dus zijn de schroefdraden tegenover gesteld.

Bij de DYS SE2205 gaat het dus om de richting van de schroefdraad. Man man man, kunnen ze het niet eens consistent houden :D

Op een andere noot: Telemetry werkt gewoon door m'n Naze32, over ibus naar de ia6b!!! Ik zat gisteravond te experimenteren met wat oude laptop 18650 Li-Ion cellen (als alternatief voor het kunnen flashen van de ESC's later op 2S ipv 3S, en met zeker minder amperage capaciteiten), en ik zag dat op 1S de Naze32 3.6V doorgaf aan m'n receiver. Die toonde "IntV" op 3.6 \o/ Nu nog even VBat aansluiten.

En bijgevolg: een IA6B en Naze32 draaien dus ook op 1S :P maar dat was vast al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja oke maar als je de draden van de motoren op de ESC zou omdraaien kunnen ook die Emax de andere kant dan je ze kocht laten draaien. Misschien dat die van binnen al de contacten omdraaien ofzo dat zou ik niet weten maar een brushless motor kan beide kanten op draaien, heeft puur met het aansluiten van de draden te maken zover ik begrepen heb.

Bij mijn Hubsan heb ik ook een CW motor op een CCW positie geplaatst en heb de + en - omgedraaid en dit werkt prima.

En volgens mij kan je het bij sommige ESC in BLHeli nog aanpassen zonder de draden om te hoeven solderen.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Je hoeft in feite niet die draden om te draaien. Heb ik ook niet gedaan. BLHeli heeft de optie om de draairichting in de software aan te passen. Zolang je BLHeli flashed kan je dit gewoon doen.

Langzaam maar zeker komen de BLHeli_S versies van de meest gangbare ESC's beschikbaar dus wellicht is het interessant om daar naar te kijken.

Ik heb zelf de Littlebee Pro variant. Het verschil met de oude (non-pro, heb ik ook) is wel noemenswaardig. Zeker wanneer je multishot flashed is het gewoon merkbaar in de besturing van je quad. Het reageert dan allemaal veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
@Radiance: Thanks. Ik maak me ook minder zorgen om de uiteindelijke draai richting van de motor, eerder de draairichting van de prop bout. Wil ze wel allemaal rechtsom vastdraaien :) heb bij m'n eerste bouw netjes de draden gekruist voor CW rotatie en 1-op-1 voor CCW. Het heeft allemaal wel gedraaid, dat was wel mooi om te zien en te horen.

@lasharor: heeft multishot nut op een F1 FC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 20:22

Gister ook ontvangen van Banggood maar bij mij is de oplader (zekering) al doorgebrand (kwam rook uit bij 1e x aansluiten). Daarna opengemaakt en zag ook dat er een kabel los zat in de adapter zelf. Mailtje naar de klantenservice gestuurd met de klacht, nu maar ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

cavey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:51:
@Radiance: Thanks. Ik maak me ook minder zorgen om de uiteindelijke draai richting van de motor, eerder de draairichting van de prop bout. Wil ze wel allemaal rechtsom vastdraaien :) heb bij m'n eerste bouw netjes de draden gekruist voor CW rotatie en 1-op-1 voor CCW. Het heeft allemaal wel gedraaid, dat was wel mooi om te zien en te horen.

@lasharor: heeft multishot nut op een F1 FC?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

Ik zie net op YouTube een reclame van ANWB autoverzekering voorbij komen die is opgenomen in Amersfoort in de wijk Vathorst. Zou een bedrijf via een vergunning mogen vliegen binnen de stadsgrenzen over 50km/u wegen? YouTube: Nieuw: ANWB beloont veilige rijders met extra korting

Tussendoor zie je wat shots, ook over straat achter een auto aan op anderhalve meter hoogte, maar ook recht naar beneden boven een rotonde.

Ik heb het idee dat bedrijven die dit aanbieden, ook vaak zo maar iets doen zonder vergunning. Zelfs tv-zenders doen dit volgens mij. Maar goed, zonder handhaving kan je alles flikken natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:55:

[...]

Gewoon de rechter stick helemaal naar links, rechts, onder of boven bewegen en gewoon een beetje rommelen I guess :P
Heb je gesleuteld aan je P-waardes van je PID? De yaw is namelijk ook heel traag bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Baseflight Betaflight geïnstalleerd en daarvan gebruik ik de standaard waardes met de MultiWii rewrite controller.
Met Cleanflight ging yaw bij mij ook ontzettend traag maar met Baseflight gaat ie als een raket :)

[ Voor 5% gewijzigd door Radiance op 21-06-2016 20:09 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:56:
Ik heb Baseflight geïnstalleerd en daarvan gebruik ik de standaard waardes met de MultiWii rewrite controller.
Met Cleanflight ging yaw bij mij ook ontzettend traag maar met Baseflight gaat ie als een raket :)
Zou daardoor ook mijn flips niet lukken? De stick helemaal naar recht resulteerde bij mij bijna een crash ipv een snelle flip :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:59:
[...]

Zou daardoor ook mijn flips niet lukken? De stick helemaal naar recht resulteerde bij mij bijna een crash ipv een snelle flip :X
Exucuses ik heb Betaflight geïnstalleerd, niet Baseflight.

De standaard waardes zijn daar wel anders dus wellicht zit het hem alleen daar in.
Ik had gelezen dat de performance in Betaflight beter is dus wilde het een keertje proberen en m'n quad vloog inderdaad stukken beter :P

Mijn waardes zijn Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d8889f92a12a7de753b440d60cd0152e.png

Betaflight configureer je gewoon met de Cleanflight configurator. Het is gewoon Cleanflight met wat wijzigingen onder de motorkap, misschien dat iemand anders dit verder toe kan lichten? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Radiance op 21-06-2016 20:11 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wou vanavond nog effe vliegen, maar het blijft hier miezeren... Dan maar op YouTube naar de laatste filmpjes van Rotor Riot gekeken, geniaal die gasten :') 8)
Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:09:
[...]
Betaflight configureer je gewoon met de Cleanflight configurator. Het is gewoon Cleanflight met wat wijzigingen onder de motorkap, misschien dat iemand anders dit verder toe kan lichten? :)
Ja daar verwoord je het wel goed eigenlijk.
Hier nog een mooie uitgebreide uitleg: https://oscarliang.com/betaflight-firmware-setup/

[ Voor 5% gewijzigd door Kars op 21-06-2016 21:00 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie nu net dat er ook een Betaflight configurator is nu!
Je kan van daaruit ook Betaflight updaten ipv handmatige flash.
https://github.com/betaflight/betaflight/releases/tag/v2.8.1
https://chrome.google.com...fopacdngbohiknlhcocjccjao

En ik zie dat de PID controller namen veranderd zijn.
Je hebt alleen keuze uit Integer of Floating, Integer = MutliWii rewrite en Floating = LuxFloat.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/57a56414b4b5f999d11fda243c9b8100.png

[ Voor 29% gewijzigd door Radiance op 21-06-2016 21:46 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:38
Heeft iemand ervaring met eglobalcentral.nl met het bestellen van een Phantom 3?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BoAC schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:59:
[...]

ligt niet zozeer aan de firmware, maar aan je rates.
Je rates bepalen hoe gevoelig de quad is op je stick inputs.
In betaflight staan deze standaard een stuk hoger dan cleanflight, dus dat verklaart waarom flips in betaflight makkelijker gaan ;)

neemt niet weg dat je ook prima in cleanflight je rates omhoog kan gooien, en dan ook flips kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk dat flips alleen beter gaan naarmate je meer oefent ;)

In het begin (toen ik mijn LaTrax Alias op acro vloog) probeerde ik ook flips te maken, wat resulteerde in loopings. Ik gaf gewoon teveel gas.
Toen ik met mijn collega's samen met de H8 Mini's vloog, zag ik dat ze veel meer met throttle speelde, om zo momentum te creëren en na 'gas los' een flip in te zetten.

Nu lukt het me eigenlijk met alle quads om eenvoudig flips te maken, zelfs in Angle-mode.

Zoals RonnieB82 al aangeeft, als je je rates ophoogt dan zal je quad feller reageren op stick-input, wat flips makkelijker maakt. Let wel, je zal eerst even moeten wennen aan de nieuwe rates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Nou dat is dus afstelwerkt met de laptop in het veld :) Of stellen jullie thuis eerst af en dan in het veld testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 14:29

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:00:
Nou dat is dus afstelwerkt met de laptop in het veld :) Of stellen jullie thuis eerst af en dan in het veld testen?
Ik gebruik m'n OSD daarvoor.
Je kan ook EZ-GUI Ground station gebruiken als je een android toestel hebt: Google Play: EZ-GUI Ground Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
noobgrinder schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Ik gebruik m'n OSD daarvoor.
Je kan ook EZ-GUI Ground station gebruiken als je een android toestel hebt: Google Play: EZ-GUI Ground Station
Ik heb FPV nog niet werkend en heb nog geen osd module, dus dat gaat niet werken :)
Ik heb nog een HTC magic liggen, kijken of ik die kan misbruiken daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

BoAC schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Ik heb FPV nog niet werkend en heb nog geen osd module, dus dat gaat niet werken :)
Ik heb nog een HTC magic liggen, kijken of ik die kan misbruiken daarvoor :)
Je kan er ook een Bleutooth module voor kopen en via je telefoon tweaken.

Voorbeeld: http://www.banggood.com/M...ammer-Module-p-86049.html

Edit: De rates kan je volgens mij ook wel op gevoel instellen. Dat is wat ik destijd heb gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Sumerechny op 22-06-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Sumerechny schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Je kan er ook een Bleutooth module voor kopen en via je telefoon tweaken.

Voorbeeld: http://www.banggood.com/M...ammer-Module-p-86049.html

Edit: De rates kan je volgens mij ook wel op gevoel instellen. Dat is wat ik destijd heb gedaan.
Allemaal leuk, maar ik heb zelf geen Android phone maar een Windows Phone :)
De HTC Magic die ik heb liggen ondersteunt naar ik heb gezocht geen USB Hosting (heb er android 2.2.3 op staan) maar misschien lukt het wel met 2.3.3 maar ik vrees dat die het ook niet doet, omdat de HTC Magic het gewoon niet ondersteunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Radiance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:59:
De motor richting maakt niets uit, CW en CCW motoren zijn op het schroefdraad na identiek.
CW motoren hebben rechts schroefdraad, dus rechtsom is vast zoals we gewend zijn, en CCW motoren hebben links schroefdraad, zoals we dat niet gewend zijn :P

De CCW motoren, rechts boven en links onder, sluit je recht aan op de ESC en de CW motoren, links boven en rechts onder, sluit je de buitenste draden kruis links aan op de ESC.
Ik heb een drone met self locking props.
AlsRechtse draad de default is.
Dan als de motor throttled dan wild die de prop vast draaien.
En als je de props niet goed vast heb dan vliegen ze met dampening light er af.
Dat houd in dat als motor de prop met rechtse draad wilt vast draaien de motor CCW moet draaien , los draaien is dan met de draai richting mee

De torque van de motor moet de prop vast draaien.
De motor outrun hull en as kan als bout zien dat powered de nut wilt vast setten dus als bout en moer vast draaid door aan beide te draaien moer of prop CW en motor CCW.
Met selflocking nut maakt draairichting niet uit maar als die nut CW vast zijn rechtse draad , dan zijn de motoren CCW
Dat weet ik omdat de
Furious 6,5" selflocking props heeft.
F210 ook en van full trothle down de niet vast gezette props recht omhoog ervan af vliegen paar meters hoog en ook gezien heb.
Anakin niet self locking cones er op heeft.
Maar mijn flip260 met Cobra race editions allemaal rechtse draad hebben dus CCW motoren.
Dus bij furious F210 Anakin is CW CCW belangrijk of motor hun as linkse of rechtse draad heeft.
Bij mijn flip260 niet , houd wel in niet selflocking props gebruiken. Maar self locking nuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hallo,

Ik had een klein vraagje over de naza lite m.
Ik heb een 3S accu en een 4S accu.
Ik heb tot op heden altijd de 3S accu gebruikt maar wil nu mijn nieuwe 4S accu ook gebruiken
Echter in de software zie je onder advanced->voltage battery types staan. En daar kan je kiezen tussen 2S 3S 4S 5S en 6S.Daaronder zie je een protection wat de drone gaat doen bij welke voltage voor welke batterij. Nu misschien een best wel domme vraag...

Is het kiezen in de software tussen de verschillende batterij cellen alleen nodig om hun voltage protection in te stellen of ook echt om de quadcopter aan te geven op hoeveel "S" hij gaat runnen.
Wat ik wil zeggen is moet ik elke keer als ik van batterij switch hem van 3S naar 4S zetten (en andersom) en als ik dit niet doe wat gebeurd er dan? werkt dan alleen mijn voltage protection niet meer of gebeuren er ergere dingen?

Met andere woorden: ziet de quadcopter zelf op hoeveel "S" de batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galinsky schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:57:
Hallo,

Ik heb tot op heden altijd de 3S accu gebruikt maar wil nu mijn nieuwe 4S accu ook gebruiken
Echter in de software zie je onder advanced->voltage battery types staan. En daar kan je kiezen tussen 2S 3S 4S 5S en 6S.Daaronder zie je een protection wat de drone gaat doen bij welke voltage voor welke batterij. Nu misschien een best wel domme vraag...

Is het kiezen in de software tussen de verschillende batterij cellen alleen nodig om hun voltage protection in te stellen of ook echt om de quadcopter aan te geven op hoeveel "S" hij gaat runnen.
Wat ik wil zeggen is moet ik elke keer als ik van batterij switch hem van 3S naar 4S zetten (en andersom) en als ik dit niet doe wat gebeurd er dan? werkt dan alleen mijn voltage protection niet meer of gebeuren er ergere dingen?

Ik denk dat je dat makkelijk kan testen.
Zet 'm in de software op 4S en sluit daarna een 3S batterij aan. Dan kijken wat 'ie doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hashtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat je dat makkelijk kan testen.
Zet 'm in de software op 4S en sluit daarna een 3S batterij aan. Dan kijken wat 'ie doet :)
Ik denk dat ie prima werkt zonder het in te stellen. Als de quad het zelf kon "zien" hoefde je het natuurlijk niet in te stellen :+ Echter verlies je je voltage detection inderdaad. Staat ie op 3S, maar vlieg je met 4S dan kun je de lipo te ver ontladen met kans op een vliegende vuurbal :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Galinsky schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:57:
Hallo,

Batterij selectie is puur voor je voltage-protection.
Het beste gewoon uitzetten en een losse batterij pieper gebruiken.
Of (als je het aangesloten hebt) via telemetrie uitlezen.
Scheelt een uit zichzelf landende quad als er een dipje in het voltage zit. :)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ghostley schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:09:
[...]

Batterij selectie is puur voor je voltage-protection.
Het beste gewoon uitzetten en een losse batterij pieper gebruiken.
Of (als je het aangesloten hebt) via telemetrie uitlezen.
Scheelt een uit zichzelf landende quad als er een dipje in het voltage zit. :)
Bedankt, weet ik waar ik precies aan toe ben! Het klopt precies wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online

Foto's gestuurd. Filmpje gemaakt en nu moet ik dit doen:
"Could you please change the seat of the motors to check wheather if the motor or receiver board has something wrong"
Wat verwachten ze nu van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Ze willen gechecked hebben of er contact problemen zijn tussen het ontvanger bord en de motor door deze even eruit te halen en opnieuw te plaatsen.

Als ik je goed begrijp wordt de betreffende motor wel heet of bedoel je de bevestiging?
Ik heb even bij banggood gekeken, je kunt de motor makkelijk losmaken. Loopt hij dan wel als je gas geeft?

Ik heb een soortgelijke drone meegemaakt dat de propellor te hard was aangedrukt waardoor hij niet ging lopen, maar ik begrijp dat je de propellor al vervangen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik bedoel denk de bevestiging. Het pinnetje waar het blad opgeklikt wordt. Dat wordt erg heet.

Maar ik moet dus de motor eruit halen? Beetje vreemd toch? Straks doe ik wel iets verkeerd en is de garantie helemaal weg. Maar goed nu doet ie ook niks. Zal wel eens kijken of het lukt.

Nou, ik heb even gekeken. Dit is niks voor mij. Priegelwerk levert meer schade dan goeds op. Ik neem wel contact op met de verkoper.

Kan die motor er toch niet zelf uit gaan halen en verplaatsen? Nu 3 bladen geprobeerd. Maar als de motor uitstaat merk je ook dat ze heel stroef draaien. Daar waar de andere bladen heel soepel en snappy ronddraaien wanneer je ze beweegt.

[ Voor 60% gewijzigd door readytoflow op 24-06-2016 11:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
Misschien leuk om hier te posten. Sinds vorige week een Phantom 3 4K, en wilde er een launch- / landingpad voor maken. Hieronder het resultaat.

Het ontwerp laten uitsnijden uit stickerfolie, MDF "ingepakt" in wrappingfolie en LED-verlichting ingebouwd (omdat het kan).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1Emn3L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RWeC1jZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6BhXGKF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P86SGh9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

readytoflow schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:35:
Ik bedoel denk de bevestiging. Het pinnetje waar het blad opgeklikt wordt. Dat wordt erg heet.

Maar ik moet dus de motor eruit halen? Beetje vreemd toch? Straks doe ik wel iets verkeerd en is de garantie helemaal weg. Maar goed nu doet ie ook niks. Zal wel eens kijken of het lukt.

Nou, ik heb even gekeken. Dit is niks voor mij. Priegelwerk levert meer schade dan goeds op. Ik neem wel contact op met de verkoper.

Kan die motor er toch niet zelf uit gaan halen en verplaatsen? Nu 3 bladen geprobeerd. Maar als de motor uitstaat merk je ook dat ze heel stroef draaien. Daar waar de andere bladen heel soepel en snappy ronddraaien wanneer je ze beweegt.
Als een motor niet goed draait, dan zit er iets tussen, of is ie goed stuk... tijd voor een nieuwe motor denk ik dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

basvanderploeg schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:08:
Misschien leuk om hier te posten. Sinds vorige week een Phantom 3 4K, en wilde er een launch- / landingpad voor maken. Hieronder het resultaat.

Het ontwerp laten uitsnijden uit stickerfolie, MDF "ingepakt" in wrappingfolie en LED-verlichting ingebouwd (omdat het kan).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De led verlichting is wel de icing on the cake. Nu erop landen, in het donker, met niets anders dan FPV. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

readytoflow schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:35:

Had ook geluidje bij met de hand de rotor rondraaien van mijn Flip260 Race drone. tja dan doe je wat olie op de lagers. Heb ik dus gedaan op beide lagers die bij de prop en de ander op de mount. Het zijn outrunners.
Laten inwerken en weg geluid.

Maar de as kan krom zijn. Bij racer met harde crashes niet ongewoon.
Een slecht lager die warm wordt en stroef draaid.
Bij de wat merk motoren zijn die motorparts ook los leverbaar zoals het asje en de lagers.
Maar ja heb nog setje van mijn motoren liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Zo de kogel is hier ook door de kerk. Gister de overige bestellingen geplaatst voor de Q450 zelfbouw.

Dit is nu het totaalpakket:
Q450 v3 frame
turnigy 9x ch trans.
Naze32 REV6a
Afro ESC 30amp (simonk firmware) zonder bec
buzzer voor accu
Turnigy accucel 80w 10a balancer / charger
Zippy compact 2700mAh 3s 35c (word later vervangen voor hogere mAh)
Turnigy 2650 mAh 3S 1c (voor transmitter)
Berg connectoren
Matek system power distriution board 5in1
Gemfan 9047 Propellors
Gemfan graupner 1050 propellors

Motoren heb ik ook al op het oog, de Cobra 2217 of SunnySky 2212/2412.

Tot zo ver het budget systeem :X

Later word er nog een FPV systeempje toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net mijn eerste VR momentje gehad met jawel, de Freek Vonk Card Box van de Albert Hein van 2,50 haha. Heb die achtbaan app gedownload uit de Play store en stond dus op straat even te kijken totdat m'n vriendin zij dat ik bijna omviel :P
Best wel gaaf dus!

Ben nu nog nieuwsgieriger hoe dat straks met FPV gaat zijn, dat moet echt een belevenis gaan worden waar je U tegen zegt. :*)

Ik verwacht aankomende week alle gear want voor zo ver ik in de track & trace kan zien is op de condensator voor de LC filter na alles inmiddels in Nederland aangekomen.

Ik ben ook een eigen blog begonnen waar ik alles een beetje bij wil houden en tutorials en reviews wil gaan posten vooral voor zaken die ik wat lastiger vond om uit te zoeken in de vele informatie die op internet te vinden is. Niet heel interessant voor de meeste hier waarschijnlijk maar leek mij wel leuk zoiets eens te proberen en het houdt je ook van de straat op die vieze regenachtige dagen van afgelopen week.
Er valt hier nog steeds amper te vliegen want al het water van afgelopen week is nog steeds niet weg op de grasvelden. (regio Haaglanden)
Zo lag het Zuiderpark er vanochtend bijvoorbeeld bij hier vanochtend. :|
https://www.instagram.com/p/BHEd3FchjqH/

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0aZswhtl.jpg

Zojuist mijn Qav in elkaar gezet. Heeft ongeveer 4 uur geduurt. Zitten nog wel mijn oude Emax motoren op. Denk niet dat ik heel veel vluchten met die motoren kan maken op 4s met redelijke props. Dus vlieg gewoon totdat ze kapot zijn.

Beetje jammer van het weer, een testvlucht zit er zo niet in :/

Edit: kom zojuist dit filmpje tegen. Volgens mij werkt dit het beste op een mobiele telefoon:

[ Voor 17% gewijzigd door lasharor op 25-06-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
lasharor schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:51:
[afbeelding]

Zojuist mijn Qav in elkaar gezet. Heeft ongeveer 4 uur geduurt. Zitten nog wel mijn oude Emax motoren op. Denk niet dat ik heel veel vluchten met die motoren kan maken op 4s met redelijke props. Dus vlieg gewoon totdat ze kapot zijn.

Beetje jammer van het weer, een testvlucht zit er zo niet in :/
Wat voor een esc gebruik je daarbij?
Die camera staat wel erg hoog gericht.

Heb je al een andere set liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

BoAC schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:08:
[...]

Wat voor een esc gebruik je daarbij?
Die camera staat wel erg hoog gericht.

Heb je al een andere set liggen?
Ja die camera gaat weer iets omlaag. Hij zit nu nog niet helemaal vast. Dit frame heeft normaal van die carbon zijkanten waar je de camera mee vast kan maken. Maar dat past niet goed met deze HS1177. Wellicht had ik de kleinere versie moeten nemen.

Zitten ook nog mijn oude Littlebee 20A ESC's op. Als dit kapot gaat koop ik weer een setje RS2205 en eventueel die nieuwe BLHeli_S ESC's. Maarja, zonde om dit nu weg te gooien natuurlijk :).

Heb nu 2 werkende quads. Hiervoor nog een ZMR gehad en een ander chinees frame. De martian wacht nog op een nieuwe ESC. Die is veel krachtiger dan wat ik vandaag gemaakt heb maar wil graag een backup hebben. Beetje irritant als je halverwegen moet stoppen omdat er iets kapot gaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qbFXDQKl.jpg

Heb onderhand eigenlijk wel alles wat ik hebben wil. Genoeg Graphenes 4s voor een hele dag. Taranis, Fatshark Dom v3, en deze 2 quads. Wellicht nog een micro maken voor binnen maar dan ben ik ook wel echt klaar :P

[ Voor 9% gewijzigd door lasharor op 25-06-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Dat vastzetten van je antennes is met tywraps is een handige oplossing maar dan staan ze niet helemaal 90 graden, is dat geen probleem voor je ontvangst?

Die andere quad heeft emax 2205's? de 2300 of 2600 versie?

Wel een leuk setje bij elkaar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

BoAC schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:17:
Dat vastzetten van je antennes is met tywraps is een handige oplossing maar dan staan ze niet helemaal 90 graden, is dat geen probleem voor je ontvangst?

Die andere quad heeft emax 2205's? de 2300 of 2600 versie?

Wel een leuk setje bij elkaar zo :)
Ik heb nog nooit ontvangst problemen gehad. Die quad met de Emax RS 2205 (2300 trouwens) heb ik eigenlijk nog niet eens vast gemaakt die antennes hangen door de gaatjes van dat frame (daar zit die nieuwe Sbus ontvanger in met erg korte antennes). Heb in die configuratie geen probleem dus verwacht ook geen problemen met die nieuwe.

Ik ben vooral benieuwd naar de Vtx. Omdat ik die hier ook enthousiast aan het aanraden ben (Foxeer Switchable Vtx). Heb nog niet gekeken wat er gebeurt wanneer ik beide op raceband zet en dan 1 kanaal van elkaar af ga zenden. Hopelijk is dat geen probleem :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
BoAC schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:29:
Ik heb de gok gewaagd en een setje besteld :) Duurt denk ik wel ff voordat die binnen zijn. Kun je dat goed zien of het fakes zijn?
Leuke conversatie over fakes: spaans forum :D De doosjes houden ze dus :P
Ik heb de gok ook maar gewaagd, er ging nog eens €7 vanaf door een 11% kortings actie via de aliexpres app. €65 euro nu voor het setje. Tja, eh, ik zie wel dan maar haha ^_^

Zolang het maar gaat draaien en vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Radiance schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:30:
Ik heb net mijn eerste VR momentje gehad met jawel, de Freek Vonk Card Box van de Albert Hein van 2,50 haha. Heb die achtbaan app gedownload uit de Play store en stond dus op straat even te kijken totdat m'n vriendin zij dat ik bijna omviel :P
Best wel gaaf dus!
Ben ook benieuwed naar VR zelf totaal geen ervaring mee , maar de techniek is wel bekend . Met speciale lenzen krijg je breed gezicht veld dat zorgt wel dat bij beperkte resolutie het beeld pixelated overkomt of de zwarte tussen ruimtes van pixels kan zien. Deze hoge FPS en high reso rendering is nogal zwaar voor PC hardware. En draadloos over Wifi heb flinke latency voor digitale overdracht.
Zou geinig zijn als FPV ook over oculust rift kon zien of de HTC vive.
FPV is analoog signaal dat door lage latency eisen niet te zwaar mag zijn.
Ik denk dat latency wel omlaag kan maar dat houd in veel krachtigere encoder chips en decoders in je hardware en dus duurder.
VR gamer wacht ik tot volgend jaar. Voor FPV ben je beperkt tot de minste spect van de FPV cam En VTX en Google kunnen verwerken en weergeven.
Ben nu nog nieuwsgieriger hoe dat straks met FPV gaat zijn, dat moet echt een belevenis gaan worden waar je U tegen zegt. :*)
Ja de toekomst zal FPV ook wel richting VR gelijkende beeld en resolutie zijn. DSP decoder en encoder chips worden krachtiger en goedkoper en nieuwe comprisie codecs ook efficenter.
Heb in mijn dominator HD de trinity HT module. En alvast een pan & Tilt cam op stock liggen.
Ik verwacht aankomende week alle gear want voor zo ver ik in de track & trace kan zien is op de condensator voor de LC filter na alles inmiddels in Nederland aangekomen.
Heb wat extra condesatoren gehaald 1mF aangezien Littlebee zonder worden geleverd dus elco op de PDB ECS power rail
Ik ben ook een eigen blog begonnen waar ik alles een beetje bij wil houden en tutorials en reviews wil gaan posten vooral voor zaken die ik wat lastiger vond om uit te zoeken in de vele informatie die op internet te vinden is.
Ja de techniek gaat hard ben orienteren naar F4 FC maar vereist Raceflight , terwijl mijn drones elk andere software nodig hebben.
Furios320 APM of mission planner
Annakin SkyHero OpenPilot
Flip260 CleanFlight
F4 dacht ik aan CC3D Revolution
Niet heel interessant voor de meeste hier waarschijnlijk maar leek mij wel leuk zoiets eens te proberen en het houdt je ook van de straat op die vieze regenachtige dagen van afgelopen week.
Er valt hier nog steeds amper te vliegen want al het water van afgelopen week is nog steeds niet weg op de grasvelden. (regio Haaglanden)
Zo lag het Zuiderpark er vanochtend bijvoorbeeld bij hier vanochtend. :|
https://www.instagram.com/p/BHEd3FchjqH/
Naast FPV casual racing heb ik nog andere hobby's
Gitaar & bas
Gamen
Hobby programmeren van games.
Heb tijd te weinig ook met regen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben de afgelopen weken redelijk intensief aan het vliegen met de Phantom 3 Pro van een vriend die hem amper gebruikt, ik heb hem mezelf even toegeëigend en vlieg er dagelijks mee, leuk spul, maar twee dagen terug heb ik ook m'n eerste "crash" meegemaakt. Niet helemaal, want ik kon netjes op eigen kracht terug vliegen, maar was wel heel even bang dat de Phantom voorgoed verloren was :P

Ik zat hier een goeie 5 meter boven de standaard max van de kites, maar de surfer sprong vlak voor me ineens meters hoog de lucht in, de Phantom kan als een malle stijgen, maar de kite was sneller dan ik, hoewel het niet heel veel scheelde.
De surfer hoorde de Phantom pas toen hij eenmaal in de lucht hing en kon niets meer doen om te ontwijken, maar hij was gelukkig erg competent en hield z'n kite verder bizar stil om de phantom niet nog een tik na te geven. Hij zag hem tollend van 32 naar 6 meter vallen voor de Phantom zijn eigen val stopte en netjes bleef hangen.

Toen ik van de schrik bekomen was en door had dat ik nog vloog en niet in het water lag (de gimbal was 90º omlaag gedraaid, dus ik zag op het scherm alleen maar blauw :o en was de Phantom zelf uit het oog verloren), kon ik netjes op eigen kracht weer terug vliegen. Hoewel de Phantom of de gimbal scheef hingen, welke van de twee ben ik nog niet achter, dat corrigeerde zichzelf nadat ik de gimbal wat ging draaien, dus ik vermoed dat die wat overstuur was.

De surfer kwam achter me aan en we hebben de gear van beide geïnspecteerd (geen van beide ook maar een krasje!), een tijd staan praten en de beelden bekeken, hij vond het gelukkig alleen maar grappig.
Naderhand konden we beide weer vrolijk verder vliegen :)

Hier de crash nog eens maar dan met de flight data om een idee te geven van wat er met de quad gebeurde, in werkelijkheid zit ik 2m hoger dan hij aangeeft, dat is het verschil tussen zee niveau en mijn start punt.

Deze video is nog aan het processen op het moment, kan dus even duren voor die zichtbaar is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Mooie locatie zeg. Corrigeert die phantom zelf bij dit soort dingen? Mooi stukje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

lasharor schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:24:
Mooie locatie zeg. Corrigeert die phantom zelf bij dit soort dingen? Mooi stukje techniek.
Atlantis Beach, Bonaire.
Ja, vanaf het moment dat ik de Kite raakte heb ik vrij weinig meer gedaan, toen hij echt omlaag viel heb ik de sticks niet meer aangeraakt en hij "ving" zichzelf op. Daar was ik zelf ook wel onder de indruk van :)

De vriend van wie hij is heeft hem ook al eens ergens tegenaan gevlogen, maar toen stopte alle motoren er mee, hij kwam op een dak terecht war hij vlak boven hing en hij ging er vanuit dat hij alle motoren stop zette wanneer hij wat raakt en dus uit de lucht valt. Daar was ik hier dus ook bang voor, maar ik denk dat hij toen stopte omdat de Phantom dacht dat hij geland was omdat hij op dat dak ineens rechtop stil stond.

[ Voor 32% gewijzigd door Spike_wolf op 26-06-2016 17:36 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jij durft met een geleende quad! Maar wel supervette beelden en een mooie locatie. Ook mooi om te zien hoe het apparaat corrigeert.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kecin schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:11:
Jij durft met een geleende quad! Maar wel supervette beelden en een mooie locatie. Ook mooi om te zien hoe het apparaat corrigeert.
Och, dat ding kan een hoop hebben, en ik heb inmiddels aardig wat uren vliegervaring nu :P
Vanaf de kust naar Klein Bonaire vliegen? Geen probleem, 5 km over water een boot volgen, been there. Vlak over vrachtschepen en machines van de Zoutwinning heen, kinderspel, tussen windsurfers door, onder machines van de zoutwinning.. geen probleem... Alleen springende kites zijn nog wat spannend :P

(Maar stiekem breekt het zweet je toch wel uit bij de meeste van die acties :P)

Hierboven op 7:30 onder die arm van de zoutsplitser door was ook wel even heel spannend :P

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.