X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Wil er nu graag een gimbal bij voor max. 100 Euro, En uit de EU of zelfs Nederland
Nu heb ik al de Walkera G-2D gezien via Aliexpress uit de EU, echter als ik de videobeelden bekijk zie je nog wel redelijk wat lichte trillingen.
Is er een gimbal die iemand me kan aanraden onder de 100 euro die dit niet heeft?
Alvast bedankt
Ik heb de walkera g-2d en ben er zeer tevreden over. Absoluut geen trillingen hier.Pandawan schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:03:
Heb nu al een tijdje de CX-20 icm een Xiaomi Yi.
Wil er nu graag een gimbal bij voor max. 100 Euro, En uit de EU of zelfs Nederland
Nu heb ik al de Walkera G-2D gezien via Aliexpress uit de EU, echter als ik de videobeelden bekijk zie je nog wel redelijk wat lichte trillingen.
Is er een gimbal die iemand me kan aanraden onder de 100 euro die dit niet heeft?
Alvast bedankt
Trillingen ligt niet aan je gimbal (tenzij hij oscilleert, maar dat lijkt me niet logisch). Probeer je propellers en motoren eens te balanceren, dat hielp bij mij heel erg met jello en andere trillingen weg te halen.Pandawan schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:03:
Heb nu al een tijdje de CX-20 icm een Xiaomi Yi.
Alvast bedankt
Verstuurd vanaf mijn magnetron
Gelijk een nieuw setje motoren en sterkere batterijen er bij gekocht. Uiteindelijk wil ik er ook FPV mee vliegen dus heb al een kleine combi camera besteld.
Dat ding vliegt echt superfijn! En vooral leuk als het zo slecht weer is buiten.
Onderdelen:
-Inductrix Blade
-CL-0615-14 (fast) motoren (Blade Nano QX)
-Turnigy Nano-Tech 200mah 1S 35~70C LiPoly Battery
-Minicam + 5,8ghz 8ch reciever (3gram)

Bedenk wel dat die cardboard en VR-dingen voor de telefoon ook diepte simuleren middels verschil in beeld tussen je linkeroog en je rechter, waardoor het soms wat intenser nog wordt. Fpv is niet stereoscopisch, althans niet gangbaar. Dit is ook mogelijk, maar dat lijkt me wat te veel van het goede :-P.Radiance schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:30:
Ik heb net mijn eerste VR momentje gehad met jawel, de Freek Vonk Card Box van de Albert Hein van 2,50 haha. Heb die achtbaan app gedownload uit de Play store en stond dus op straat even te kijken totdat m'n vriendin zij dat ik bijna omviel![]()
Best wel gaaf dus!
Ben nu nog nieuwsgieriger hoe dat straks met FPV gaat zijn, dat moet echt een belevenis gaan worden waar je U tegen zegt.
Ik verwacht aankomende week alle gear want voor zo ver ik in de track & trace kan zien is op de condensator voor de LC filter na alles inmiddels in Nederland aangekomen.
Ik ben ook een eigen blog begonnen waar ik alles een beetje bij wil houden en tutorials en reviews wil gaan posten vooral voor zaken die ik wat lastiger vond om uit te zoeken in de vele informatie die op internet te vinden is. Niet heel interessant voor de meeste hier waarschijnlijk maar leek mij wel leuk zoiets eens te proberen en het houdt je ook van de straat op die vieze regenachtige dagen van afgelopen week.
Er valt hier nog steeds amper te vliegen want al het water van afgelopen week is nog steeds niet weg op de grasvelden. (regio Haaglanden)
Zo lag het Zuiderpark er vanochtend bijvoorbeeld bij hier vanochtend.![]()
https://www.instagram.com/p/BHEd3FchjqH/
Welke bril heb jij nu gehaald? Ik baal er van dat ik die FPV V2 Pro toch niet heb gekocht, hij is nu weer 60 euro
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Supervette beelden! Ook wel eens mooier dan de polderlandschappen van NL.Spike_wolf schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:12:
[...]
Och, dat ding kan een hoop hebben, en ik heb inmiddels aardig wat uren vliegervaring nu
Vanaf de kust naar Klein Bonaire vliegen? Geen probleem, 5 km over water een boot volgen, been there. Vlak over vrachtschepen en machines van de Zoutwinning heen, kinderspel, tussen windsurfers door, onder machines van de zoutwinning.. geen probleem... Alleen springende kites zijn nog wat spannend
(Maar stiekem breekt het zweet je toch wel uit bij de meeste van die acties)
[video]
[video]
[video]
[video]
Hierboven op 7:30 onder die arm van de zoutsplitser door was ook wel even heel spannend
[video]
Heb je hem zelf meegenomen naar Bonaire of is die daar aangekocht?
Ben zeer benieuwd hoe het gaat als ik mijn Phantom meeneem in de flightcase bij de douane en of die mee mag in de handbagage... Iemand ervaringen mee?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Kort google rondje levert een enigszins bruikbare link op:
http://www.dronewatch.nl/...t-nemen-in-het-vliegtuig/
Wat ook deels mijn advies zou zijn geweest: vraag het na bij de maatschappij waar je mee gaat vliegen. En als zij het ok vinden, dat je dat ook zwart-op-wit ergens krijgt.
Hoe bestuur je deze? Met module?DutchWalnut schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:21:
Ben ook maar op de Tinywhoop hypetrain gestapt en heb mezelf een inductrix Blade gekocht.
Gelijk een nieuw setje motoren en sterkere batterijen er bij gekocht. Uiteindelijk wil ik er ook FPV mee vliegen dus heb al een kleine combi camera besteld.
Dat ding vliegt echt superfijn! En vooral leuk als het zo slecht weer is buiten.
Onderdelen:
-Inductrix Blade
-CL-0615-14 (fast) motoren (Blade Nano QX)
-Turnigy Nano-Tech 200mah 1S 35~70C LiPoly Battery
-Minicam + 5,8ghz 8ch reciever (3gram)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is waar maar neemt niet weg dat ik steeds meer zin krijg om FPV te gaan vliegen.MsG schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:12:
[...]
Bedenk wel dat die cardboard en VR-dingen voor de telefoon ook diepte simuleren middels verschil in beeld tussen je linkeroog en je rechter, waardoor het soms wat intenser nog wordt. Fpv is niet stereoscopisch, althans niet gangbaar. Dit is ook mogelijk, maar dat lijkt me wat te veel van het goede :-P.
Welke bril heb jij nu gehaald? Ik baal er van dat ik die FPV V2 Pro toch niet heb gekocht, hij is nu weer 60 euro.
Ik heb de Quanum Cyclops en een USBASP programmer met OLED schermpje gekocht om de firmware te modden zodat je zelf kanalen kan kiezen maar ook de auto scan nog kan gebruiken.
Zie onderstaande link voor meer info.
https://github.com/Dvogonen/cyclop_plus
ESC: DYS XM20A
Motor: RCX H2205 2633KV
FC: Beerotor F3
RX: iA6B
VTX: TS5823
Antenne: Aomway
PDB: Matek V3.1
Cam: Crappy 420TVL CCD, past ook niet echt mooi in dit frame
Nu nog even wachten op mooi weer voor de eerste vlucht...

Thanks. Dit zijn eigenlijk alleen maar beelden van machines zie ik nu, zal straks eens wat meer natuur en surfers bij elkaar zoeken. Ik denk ook dat ik er in Nederland veel minder mee zou doen dan hier. Bijna overal waar je hier een camera op richt is mooi of interessant, in Nederland heb ik dat gevoel een stuk minder.Kecin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
[...]
Supervette beelden! Ook wel eens mooier dan de polderlandschappen van NL.
Heb je hem zelf meegenomen naar Bonaire of is die daar aangekocht?
Ben zeer benieuwd hoe het gaat als ik mijn Phantom meeneem in de flightcase bij de douane en of die mee mag in de handbagage... Iemand ervaringen mee?
Ik baal er wel van dat er geen cruiseschepen gepland stonden tijdens mijn verblijf, daar had ik ook wel graag omheen willen vliegen bij aankomst of vertrek
Hij is (jammergenoeg) niet van mij, maar van een vriend die hier woont. Hij heeft hem in de VS gekocht en mee genomen, volgens mij als handbagage, maar dat zou ik even moeten navragen.
Maar ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen, hij zit ruim binnen de toegestane afmetingen, hij weegt bijna niets, er zit niets scherps aan, ook met de props kun je niet zomaar iemand bezeren, wellicht dat ze bij de controle willen dat je hem er uit haalt en de motoren eens (zonder props) start net als vroeger met laptops. En wellicht dat ze liever zien dat je de props in je gewone bagage gooit, maar ik zie niet in waarom ze hier moeilijk over zouden doen
Ik hoor hier ook dat er wel vaker toeristen met quads aan komen zetten, dus die dingen worden wel vaker mee genomen in het vliegtuig.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Bedankt voor je antwoord.Spike_wolf schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:15:
[...]
Thanks. Dit zijn eigenlijk alleen maar beelden van machines zie ik nu, zal straks eens wat meer natuur en surfers bij elkaar zoeken. Ik denk ook dat ik er in Nederland veel minder mee zou doen dan hier. Bijna overal waar je hier een camera op richt is mooi of interessant, in Nederland heb ik dat gevoel een stuk minder.
Ik baal er wel van dat er geen cruiseschepen gepland stonden tijdens mijn verblijf, daar had ik ook wel graag omheen willen vliegen bij aankomst of vertrek
Hij is (jammergenoeg) niet van mij, maar van een vriend die hier woont. Hij heeft hem in de VS gekocht en mee genomen, volgens mij als handbagage, maar dat zou ik even moeten navragen.
Maar ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen, hij zit ruim binnen de toegestane afmetingen, hij weegt bijna niets, er zit niets scherps aan, ook met de props kun je niet zomaar iemand bezeren, wellicht dat ze bij de controle willen dat je hem er uit haalt en de motoren eens (zonder props) start net als vroeger met laptops. En wellicht dat ze liever zien dat je de props in je gewone bagage gooit, maar ik zie niet in waarom ze hier moeilijk over zouden doen
Ik hoor hier ook dat er wel vaker toeristen met quads aan komen zetten, dus die dingen worden wel vaker mee genomen in het vliegtuig.
[afbeelding]
Accu en props in het ruimbagage doen, kan er in principe niets mis gaan volgens mij
Binnenkort met (jaja) Ryanair naar Zuid-Spanje, wel leuk om mee te nemen (we hebben een villa vrij in de bergen). Nu zou het top zijn als Ryanair dat zou accepteren. Zal eens contact met ze opnemen.
Dit is wel een hele fijne tas overigens, hard case met zachte padding tegen je rug, erg fijn om mee rond te lopen.Kecin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Accu en props in het ruimbagage doen, kan er in principe niets mis gaan volgens mij. Heb echter een flightcase en geen draagtas, dat lijkt me minder prettig, maar niet onmogelijk.
Binnenkort met (jaja) Ryanair naar Zuid-Spanje, wel leuk om mee te nemen (we hebben een villa vrij in de bergen). Nu zou het top zijn als Ryanair dat zou accepteren. Zal eens contact met ze opnemen.
Zolang je case binnen de maximum afmetingen past en je eventueel je accu en props in het ruim gooit denk ik niet dat je problemen zal hebben. Maar even contact zoeken om het zeker te weten is natuurlijk altijd prettig.
Deze windmolens waren een Auto Pilot testje, heb een recht pad gemaakt langs de molens op en elke molen als camera focus punt ingesteld, niet heel spannend, maar hij deed het best netjes.
Ik heb met wat kitesurfers afgesproken dat ik vanmiddag weer naar Atlantis ga, als het rustig genoeg is gaan we proberen wat toffere beelden dichterbij te maken
[Edit]
Net even geïnformeerd bij die vriend, hij vloog met United en had de Phantom inderdaad als handbagage, ze keken er niet eens naar om
[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 27-06-2016 14:45 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Hmm, batterijen in het ruim wordt niet op prijs gesteld. Die moeten over het algemeen in de cabine mee vliegen.Kecin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Accu en props in het ruimbagage doen, kan er in principe niets mis gaan volgens mij. Heb echter een flightcase en geen draagtas, dat lijkt me minder prettig, maar niet onmogelijk.
http://blog.tsa.gov/2013/...esday-safely-packing.html
Die regels zijn vrij algemeen gehanteerd over de hele wereld.
Mooie plaatjes!! Heb je de ia6B op de bodemplaat gemonteerd? plastic kap eraf, en pinnen gedesoldeerd? Het ziet er zo clean uit (wellicht had/moet ik de mijne ook maar op de bodem zetten, ipv op de toekomstige bovenplaat. Alleen zit mijn matek micro pdb nu vastgeplakt op de bodem omdat die niet op standoffs kan).noobgrinder schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Omdat er alleen maar regen viel dit weekend heb ik m'n nieuw ZMR180 frame in elkaar gezet.
ESC: DYS XM20A
Motor: RCX H2205 2633KV
FC: Beerotor F3
RX: iA6B
VTX: TS5823
Antenne: Aomway
PDB: Matek V3.1
Cam: Crappy 420TVL CCD, past ook niet echt mooi in dit frame
Nu nog even wachten op mooi weer voor de eerste vlucht...
Kan je ook wat plaatjes van het binnenwerk laten zijn tijdens montage? Dus eigenlijk wat WiP fotos?
Zal er eens een paar euro aan wagen
De RX zit inderdaad op de bodemplaat, de plastic kap is eraf maar de pinnen zitten er nog op. Ik heb er tape omheen gedaan zodat er geen kortsluiting kan komen.cavey schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:00:
[...]
Mooie plaatjes!! Heb je de ia6B op de bodemplaat gemonteerd? plastic kap eraf, en pinnen gedesoldeerd? Het ziet er zo clean uit (wellicht had/moet ik de mijne ook maar op de bodem zetten, ipv op de toekomstige bovenplaat. Alleen zit mijn matek micro pdb nu vastgeplakt op de bodem omdat die niet op standoffs kan).
Kan je ook wat plaatjes van het binnenwerk laten zijn tijdens montage? Dus eigenlijk wat WiP fotos?
Als ik de plastic kap erop had laten zitten paste het niet mooi in het frame.
Ik heb helaas geen WiP foto's, ik heb een paar closeups gemaakt van hoe het zit.

[ Voor 3% gewijzigd door noobgrinder op 27-06-2016 15:18 ]
Dank voor de closeups! Dat verduidelijkt de boel wel. Netjes naar achteren geplaatst.noobgrinder schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:16:
[...]
De RX zit inderdaad op de bodemplaat, de plastic kap is eraf maar de pinnen zitten er nog op. Ik heb er tape omheen gedaan zodat er geen kortsluiting kan komen.
Als ik de plastic kap erop had laten zitten paste het niet mooi in het frame.
Ik heb helaas geen WiP foto's, ik heb een paar closeups gemaakt van hoe het zit.
Ik heb een drone met daaronder een camera (gitup git2). Ik wil dit graag uitbreiden naar fpv zodat ik kan meekijken vanaf boven. Daarvoor heb ik dit bij elkaar gezocht.
transmittor:
http://www.banggood.com/E...Transmitter-p-975425.html
receiver:
http://www.banggood.com/E...eiver-RC832-p-975426.html
accu voor transmittor:
http://www.banggood.com/Z...ry-JST-Plug-p-967681.html
monitor:
http://www.banggood.com/L...aspberry-Pi-p-926332.html
extra connectors voor accus etc. om alles goed te solderen.
http://www.banggood.com/T...e-Connector-p-953609.html
Ik heb zelf nog een 3S accu over voor de monitor en de receiver. Gaat dit allemaal werken? Of zijn er betere ideeen?
Werkt mijn 3S accu welke een rc plus 3700mah 11.1 volt lipo (T connector) accu is met de receiver en monitor?
Alvast bedankt voor jullie input.
EDIT:
Ik bezit ook dit kabeltje: (wel een belangrijk puntje
http://www.ebay.com/itm/F...ype=price&talgo=undefined
EDIT 2:
En kan ik met deze setup ook gaan upgraden naar een iosd van dji met mijn naza?
[ Voor 12% gewijzigd door Galinsky op 27-06-2016 20:50 ]
Ja dat kan. Dan heb je Bind to Fly. Dit is een RTF met transmitter, maar wel met de BTF functie. Ik heb geen Taranis waarop zo'n module op past. Anders moet ik de T9x ombouwen. Daar had ik nu nog geen trek in.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/geen_belasting_betalen_reizigers/wat_mag_ik_belastingvrij_meenemen
Persoonlijke bagage is belastingvrij. Dit is de bagage die u meeneemt uit Nederland als u op reis gaat. Uw tandenborstel of fotocamera bijvoorbeeld. Het gaat om goederen zonder handelskarakter.
We kunnen u om een bewijs vragen dat u uw persoonlijke bagage in Nederland of een ander land van de EU hebt gekocht. Bijvoorbeeld als het om luxe en kostbare goederen gaat, zoals camera's, laptops of sieraden. Het is daarom handig om van deze artikelen een aankoop- of garantiebewijs mee te nemen als u op reis gaat. U kunt ook een foto maken van deze bewijzen, en die bewaren in de de app Douane Reizen.
Uitreis:
http://www.belastingdiens...ge/ik_reis_nederland_uit/
[ Voor 7% gewijzigd door KLX16 op 27-06-2016 21:25 ]
Het vliegen met een drone beviel mij erg goed. Nu denk ik dat vliegen met een drone van die prijsklasse iets makkelijker gaat zijn dan met een goedkopere drone.
In de SP staat de Hubsan X4 als goed instap model en om te leren vliegen. Is dat nog steeds zo of zijn er inmiddels betere alternatieven?
Zelfbouw gaat echt pas voor later zijn. Eerst kijken of ik het vliegen leuk blijf vinden!
Eh, als deze monitor sneeuw geeft, in plaats van een blauw scherm, als het signaal heel brak wordt: dan kan je deze monitor wel goed gebruiken (volgens enkele reviews wordt deze ook voor FPV gebruikt, maar ik kwam niet zo snel iets tegen over een blauw scherm of sneeuw.Galinsky schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:52:
Hallo,
Ik heb een drone met daaronder een camera (gitup git2). Ik wil dit graag uitbreiden naar fpv zodat ik kan meekijken vanaf boven. Daarvoor heb ik dit bij elkaar gezocht.
http://www.banggood.com/L...aspberry-Pi-p-926332.html
Als je receiver en monitor ergens tussen de 10V en 12V input accepteren, moet dat geen probleem zijn. Zo te zien accepteren ze allebei 12V, dus dat zal wel loslopen met je 3S accu.Ik heb zelf nog een 3S accu over voor de monitor en de receiver. Gaat dit allemaal werken? Of zijn er betere ideeen?
Werkt mijn 3S accu welke een rc plus 3700mah 11.1 volt lipo (T connector) accu is met de receiver en monitor?
Alvast bedankt voor jullie input.
EDIT:
Ik bezit ook dit kabeltje: (wel een belangrijk puntje)
http://www.ebay.com/itm/F...ype=price&talgo=undefined
EDIT 2:
En kan ik met deze setup ook gaan upgraden naar een iosd van dji met mijn naza?
Een osd zit tussen je camera en transmitter signaal in, dus ik ga er vanuit dat dit bij een iOSD van DJI hetzelfde zal zijn. Dus zal je er geen problemen mee moeten ondervinden als je die tussen je camera en transmitter signaal in hangt
wordt mijn eerste drone / multirotor ervaring
dus ik ben wel heel erg benieuwd
camera van ali
bril ook van ali
drone van conrad
ik zit alleen nog even te twijfelen om extra accu's bij te bestellen, en welke dan te bestellen
en waar ik die camera mount kan halen (heb namelijk zelf geen 3D printer)
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Hij is niet gecrashed of wat dan ook, de motor werkt plotseling niet goed meer.
Zie dit filmpje om te zien wat er precies gebeurt:
YouTube: Cx-20 Probleem.
Iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn en hoe dit te fixen valt?
Alvast bedankt!
Edit: Het probleem lijkt aan de motor te liggen, als ik deze handmatig beweeg gaat dat veel minder soepel dan bij de andere 3 motoren. Heb de motor uit elkaar gehaald om te kijken of er wat mis was maar heb niks gevonden behalve wat blauw spul tussen de magneetjes (zie foto).
Als iemand hier meer over weet/zelfde probleem had hoor ik het graag!
http://imgur.com/a/18sYv
[ Voor 29% gewijzigd door Pandawan op 28-06-2016 19:44 . Reden: Extra info na onderzoek ]
De komende dagen eens kijken welke video Rx/Tx ik erbij ga pakken. Momenteel overweg ik Banggood maar zover ik momenteel kan vinden zijn het allemaal CMOS camera's.
Het weer is er ook niet helemaal naar, alles natSumerechny schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:01:
Ik heb eindelijk een Quanum V2 pro besteld. Helaas uit het international warehouse van HK, maar dan had ik maar eerder moeten bestellen! Direct een paar nieuwe LiPo's erbij, ik vlieg al een week of vier niet meer omdat de vorige LiPo's allemaal opgezet zijn naar meerdere crashes
Vlieg je de lipo's niet te leeg of krijgen ze echt een flinke klap?
Niet allemaal: http://www.banggood.com/E...Transmitter-p-977402.htmlDe komende dagen eens kijken welke video Rx/Tx ik erbij ga pakken. Momenteel overweg ik Banggood maar zover ik momenteel kan vinden zijn het allemaal CMOS camera's.
Gisteren had ik BetaFlight geïnstalleerd en net even kunnen testen.
Ik heb gekozen voor Integer/Error setup en ik moet zeggen dat zelfs met de standaard PIDs deze heerlijk vliegt
Mooi stabiel en geen 'horizon drift' waar ik hiervoor last van had op Acro.
Zijn 't niet je lagers? Of een kromme motor-as?Pandawan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:33:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn CX-20, een motor start niet goed meer op en werkt na het unlocken van de motoren ook niet meer.
Hij is niet gecrashed of wat dan ook, de motor werkt plotseling niet goed meer.
Zie dit filmpje om te zien wat er precies gebeurt:
YouTube: Cx-20 Probleem.
Iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn en hoe dit te fixen valt?
Alvast bedankt!
Edit: Het probleem lijkt aan de motor te liggen, als ik deze handmatig beweeg gaat dat veel minder soepel dan bij de andere 3 motoren. Heb de motor uit elkaar gehaald om te kijken of er wat mis was maar heb niks gevonden behalve wat blauw spul tussen de magneetjes (zie foto).
Als iemand hier meer over weet/zelfde probleem had hoor ik het graag!
http://imgur.com/a/18sYv
[ Voor 57% gewijzigd door Kars op 28-06-2016 21:54 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Zojuist even de motors verwisseld en blijkt dat het om een gefrituurde esc gaat. Gelukkig kosten die dingen geen drol dus heb er meteen 2 besteld voor het geval datHashtag schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:53:
[...]
Zijn 't niet je lagers? Of een kromme motor-as?
Ze hadden een flinke tik gehad, er was een duidelijke deuk zichtbaar.BoAC schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:32:
[...]
Het weer is er ook niet helemaal naar, alles nat
Vlieg je de lipo's niet te leeg of krijgen ze echt een flinke klap?
[...]
Niet allemaal: http://www.banggood.com/E...Transmitter-p-977402.html
Dank voor de camera link
Flip260
F210
Kriegerpuss
Het werkt .
Had zelf de cam op grond zoek stand dus hard naar voren zie grond naar achteren . Vergeten de camerastand op horizon te zetten .
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ik heb deze week besteld:Sumerechny schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:07:
[...]
Ze hadden een flinke tik gehad, er was een duidelijke deuk zichtbaar.
Dank voor de camera link
- Eachine LCD5802S 5802 40CH Raceband 5.8G 7 Inch Diversity Receiver Monitor with Build-in Battery
- Foxeer XAT600M HS1177 600TVL CCD 2.8MM IR Mini FPV Camera IR Blocked 5-22v with Bracket
- FX795T-6 5.8G Switchable 25mW/600mW 40CH Raceband AV FPV Transmitter Module
- Aomway 5.8GHz FPV 4 Leaf Clover AV Transmission RHCP Antenna 1 Pair Blue Red
- MICRO MinimOSD Minim OSD Mini OSD W/ KV Team MOD For Racing F3 Naze32 Flight Controller
Had dan deze er meteen bij besteld http://www.hobbyking.com/...V_Diversity_Receiver.htmlSumerechny schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:01:
Ik heb eindelijk een Quanum V2 pro besteld. Helaas uit het international warehouse van HK, maar dan had ik maar eerder moeten bestellen! Direct een paar nieuwe LiPo's erbij, ik vlieg al een week of vier niet meer omdat de vorige LiPo's allemaal opgezet zijn naar meerdere crashes![]()
De komende dagen eens kijken welke video Rx/Tx ik erbij ga pakken. Momenteel overweg ik Banggood maar zover ik momenteel kan vinden zijn het allemaal CMOS camera's.
Omdat het internationaal is zullen de inklaringskosten ook lekker hoog worden op deze manier..Sensei_D schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:47:
[...]
Had dan deze er meteen bij besteld http://www.hobbyking.com/...V_Diversity_Receiver.html![]()
Bijzonder. Heeft dat zoveel invloed op het draaien van de motor zonder last?Pandawan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:00:
[...]
Zojuist even de motors verwisseld en blijkt dat het om een gefrituurde esc gaat. Gelukkig kosten die dingen geen drol dus heb er meteen 2 besteld voor het geval dat
Die stroevere motor draait nog steeds stroef als ik hem verwissel van esc, echter draait hij dan wel normaal en heeft even veel lift als de andere motoren. Gek, maar ligt dus wel aan het esc.Hashtag schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:19:
[...]
Bijzonder. Heeft dat zoveel invloed op het draaien van de motor zonder last?
Dat blauwe spul hoort er trouwens op te zitten, dat wordt er bij het balanceren op gezetPandawan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Die stroevere motor draait nog steeds stroef als ik hem verwissel van esc, echter draait hij dan wel normaal en heeft even veel lift als de andere motoren. Gek, maar ligt dus wel aan het esc.
Ik moet het helaas met een budget werken, in eerste instantie ga ik daaromvoor iets goedkopere componenten (helaas...Sensei_D schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:47:
[...]
Had dan deze er meteen bij besteld http://www.hobbyking.com/...V_Diversity_Receiver.html![]()
Ah okee, helder.Pandawan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Die stroevere motor draait nog steeds stroef als ik hem verwissel van esc, echter draait hij dan wel normaal en heeft even veel lift als de andere motoren. Gek, maar ligt dus wel aan het esc.
Maar kan het dan zo zijn dat de stroeve motor ervoor gezorgt heeft dat die ESC is doorgefikt? Lijkt me dat 'ie dan teveel current trekt om mee te komen.
Zomaar een gedachte
Ik heb ook op budget gekozen voor onderstaand:Sumerechny schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Ik moet het helaas met een budget werken, in eerste instantie ga ik daaromvoor iets goedkopere componenten (helaas...) .
- 700tvl Sony Cam
- Boscam RC305 Rx
- Boscam TS351 Tx
Bevalt prima!
[ Voor 42% gewijzigd door Kars op 29-06-2016 16:37 ]
Zou kunnen ja... Enig idee hoe ik dit kan controleren? Wil nu niet meteen eventueel onnodig geld uitgeven aan een esc en motor :CHashtag schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:33:
[...]
Ah okee, helder.
Maar kan het dan zo zijn dat de stroeve motor ervoor gezorgt heeft dat die ESC is doorgefikt? Lijkt me dat 'ie dan teveel current trekt om mee te komen.
Zomaar een gedachte
Held! DankHashtag schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:33:
[...]
Ah okee, helder.
Zomaar een gedachte
[...]
Ik heb ook op budget gekozen voor onderstaand:
- 700tvl Sony Cam
- Boscam RC305 Rx
- Boscam TS351 Tx
Bevalt prima!
Ik zie dat u een hoop antwoorden heeft en ik hoop dat u mij ook zou kunnen helpen!
Ik heb gisteren een nieuwe drone binnengekregen, Syma X5
Vandaag batterijen opgeladen en wilde voor het eerst ermee gaan vliegen, instructies gevolgd, van de beveiligde modus afgehaald, maar hij wil maar niet van de grond af komen.
Batterijen opnieuw opgeladen, propellers nagekeken, maar niks lijkt te werken.
ik hoop dat u nog een idee heeft!
met vriendelijke groeten en alvast bedankt
Kayleigh
Iedere dag als ik uit mijn werk kom regent het. Heel de dag droog en zon maar als ik thuis ben even een lekker buitje. Ik heb nu niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor voor het laatst gevlogen.
Wel zat het sim kabeltje vandaag in de brievenbus dus ben nu een beetje aan het rotzooien in LiftOff.
Werkt prima tot nu toe en ik vind het best wel heel erg lastig om in acro mode te vliegen.
Met name het weer recht trekken na een bocht vind ik nog erg lastig en die poortjes door hoef ik nog lang niet aan te beginnen
Maar het is wel een vermakelijk spelletje dat zeker!
Ik weet er alles vanRadiance schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:39:
Ik word zo langzamerhand een beetje gek hier...
Iedere dag als ik uit mijn werk kom regent het. Heel de dag droog en zon maar als ik thuis ben even een lekker buitje. Ik heb nu niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor voor het laatst gevlogen.![]()
Wel zat het sim kabeltje vandaag in de brievenbus dus ben nu een beetje aan het rotzooien in LiftOff.
Werkt prima tot nu toe en ik vind het best wel heel erg lastig om in acro mode te vliegen.
Met name het weer recht trekken na een bocht vind ik nog erg lastig en die poortjes door hoef ik nog lang niet aan te beginnen
Maar het is wel een vermakelijk spelletje dat zeker!
Dat heb ik natuurlijk meteen even uitgeprobeerd en het werkt inderdaad al heb ik nog niet helemaal de feeling te pakken maar ach, dat komt wel.Mutatie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
[...]
Ik weet er alles vanGaat me nog steeds niet lekker af! Ik had dan wel een V959 voor de tijd die een soort van acro mode heeft maar gelimiteerd tot een bepaalde hoek. Alleen dat is een schilpad met een jachtluipaard vergelijken
Een tip die ik kreeg was als je een bocht maakt in acro de pitch naar achter sturen, plots maakte ik mooie bochten.
Ik heb nog wel eens dat als ik uit een bocht kom ik in mijn angle blijf hangen en als ik dan recht trek ga ik niet meer de kant op die ik op wil gaan, kan ik weer opvangen met yaw maar dan kantelt ie weer...het moet nog even een gevoel worden ipv een beeld corrigeren en dan komt het vast ooit wel een keertje goed, hoop ik
Bedankt voor de tip in ieder geval!
gister de inductrix binnen gekregencreon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:31:
Ook maar een tiny whoop aangeschaft
wordt mijn eerste drone / multirotor ervaring
dus ik ben wel heel erg benieuwd
camera van ali
bril ook van ali
drone van conrad
ik zit alleen nog even te twijfelen om extra accu's bij te bestellen, en welke dan te bestellen
en waar ik die camera mount kan halen (heb namelijk zelf geen 3D printer)
natuurlijk meteen de accu opgeladen en even geprobeerd
heel veel mensen horen zeggen dat hij makkelijk te besturen is
maar voor iemand die nog nooit met iets gevlogen heeft is het toch wel lastig
maar na een accu lading of 5 kan ik hem nu een beetje stil laten hangen
vanavond nog meer oefenen
is wel handig dat die rotors zo goed beschermt zitten, anders was ik al snel klaar geweest met oefenen denk ik
Wat houdt die specific thrust precies in?
Eerst binnen, toen buiten windstil, vanmorgen in windkracht 5 met windstoten.
Maakt het vliegen een stuk uitdagender
Hij dropte regelmatig 3 tot 4 meter recht naar beneden en als je hem scherp om gooide terwijl hij tegen de wind in vloog hoorde je de propellers buigen. Daarom heb ik ook de propeller bescherming er af moeten halen.
Bijzonder was wel dat je nauwelijks gas hoeft te geven, de wind doet een hele hoop.
Ja, ik weet er alles van, deze hobby is echt reteduurSumerechny schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Ik moet het helaas met een budget werken, in eerste instantie ga ik daaromvoor iets goedkopere componenten (helaas...) .
Maar ik snap je zeker hoor, en als je geen diversity hoeft zijn er nog best wat vrxen voor een schappelijke prijs.
Jij hebt het virus behoorlijk te pakken zegRadiance schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:20:
[...]
Dat heb ik natuurlijk meteen even uitgeprobeerd en het werkt inderdaad al heb ik nog niet helemaal de feeling te pakken maar ach, dat komt wel.
Ik heb nog wel eens dat als ik uit een bocht kom ik in mijn angle blijf hangen en als ik dan recht trek ga ik niet meer de kant op die ik op wil gaan, kan ik weer opvangen met yaw maar dan kantelt ie weer...het moet nog even een gevoel worden ipv een beeld corrigeren en dan komt het vast ooit wel een keertje goed, hoop ik
Bedankt voor de tip in ieder geval!
Maar bochten zijn pittig ja; pitch naar achter als tip helpt zeker, maar verder is het alleen maar oefenen, je leert steeds sneller weer level te vliegen en op een gegeven moment denk je daar niet eens meer over na. Als je dan ook nog eenmaal gaat FPV'en zien we je hier denk ik niet meer terug, iig niet op de zonnige dagen
Mijn FPV setje komt over 2 weken pas binnen, en wil graag enigszins voorbereid zijn. Tot op dit moment heb ik het niet aangedurfd om Acro te vliegen in LOS, en LOS vliegen in FPV Freerider voelt niet echt hetzelfde aan.
FPV vliegen in Freerider gaat daarentegen wel steeds beter.
LOS in een sim is wel lastiger omdat het er niet zo uit ziet als in het echt,
[ Voor 34% gewijzigd door noobgrinder op 30-06-2016 15:24 ]
Hangt grotendeels af van jouw PID tune en rates.Jodel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:14:
Weet iemand in hoeverre vliegen met FPV Freerider en simulator kabel lijkt op "het echte werk"?
Mijn FPV setje komt over 2 weken pas binnen, en wil graag enigszins voorbereid zijn. Tot op dit moment heb ik het niet aangedurfd om Acro te vliegen in LOS, en LOS vliegen in FPV Freerider voelt niet echt hetzelfde aan.
FPV vliegen in Freerider gaat daarentegen wel steeds beter.
Je kan de sim zo instellen dat het redelijk overeen komt met jouw multirotor.
psn: lupusergo
Echter had deze LaTrax Alias ook een 'manual' (acro) mode, waarmee ik na een tijdje mee ben gaan vliegen. Best spannend, vooral LoS.
Maar de quads die ik daarna heb gehad hadden alleen maar stabilized modes, dus tja dan verleer je het acro-vliegen wel.
Nu met FPV ben ik weer op acro overgestapt (LoS deed ik in angle) en inderdaad, het vliegt veel lekkerder. Vooral nu ik BetaFlight erop geflashed heb
Bochtjes en flips zijn wennen, vooral nu PID tuning om de hoek komt kijken
Haha ja klopt ik heb het virus inderdaad aardig te pakkenSensei_D schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:22:
[...]
Jij hebt het virus behoorlijk te pakken zegWat je zegt is ook de reden dat je snel van die stabiele modussen af moet. Bij acro begin je gewoon weer opnieuw en voelt alles vreemd en out of control aan. De bochten komen echt wel. Je moet eerst dat acro gevoel krijgen. Het is heel gek, maar er komt dus echt een moment dat je denkt; "ah, dit vliegt echt veel lekkerder" (heeft bij mij echt even geduurd
)
Maar bochten zijn pittig ja; pitch naar achter als tip helpt zeker, maar verder is het alleen maar oefenen, je leert steeds sneller weer level te vliegen en op een gegeven moment denk je daar niet eens meer over na. Als je dan ook nog eenmaal gaat FPV'en zien we je hier denk ik niet meer terug, iig niet op de zonnige dagen
Ik heb alles nu ontvangen op de VTX na trouwens, ik hoop echt dat deze morgen of zaterdag nog geleverd wordt want dan kan ik van het weekend lekker aan de slag.
Wat zijn die camera en die Micro MinimOSD klein zeg! Dat had ik niet verwacht zo klein
Ik moet zo eerste even met vriendin lief de stad in had ik beloofd maar ik ga in iedergeval de OSD vanavond nog klaar maken en flashen denk ik en misschien dat ik de quad alvast uit elkaar ga halen want de voorspellingen lijken er toch niet echt op vooruit te gaan.
De VTX en nieuwe FC liggen trouwens ook al een paar dagen bij de douane dus heb goede hoop dat alles er is voor het weekend
Ik had trouwens ook nog een kaal printplaatje besteld om een LC filter op te maken. Dat ga ik vanavond ook nog even knutselen. Ik vond toevallig gisteren op mijn werk 3 moederborden en heb nu in totaal 22 ferrite ringen en heb ook condensatoren zat dus wilde er direct een paar maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Radiance op 30-06-2016 17:34 ]
Het frame is echt zeer stevig. De armen zijn met 5mm wel aan de extreem dikke kant hebben we gemerkt. Ik denk dat we bij vervanging en meer ervaring gewoon 3 mm pakken want op het moment passen de motor guards niet tussen het motortje en de arm.
Na een hoop gestuntel er achter gekomen dat de ZRM250 rev 2 met 5mm armen niet helemaal past met 2204 motoren. (heb sunnysky's besteld en volgens mij ook originele gekregen in het doosje). Na wat boren en schuren en slijpen met een dremel er achter gekomen dat carbon hard is. Heel erg hard zelfs. Maar bij een vriend hebben ze op het werk een heel assortiment aan goed slijp / schuur / vijl gereedschap. En nu is het allemaal passend.
Vandaag gaan we de oude quad ook ombouwen naar een Naze 32 en de nieuwe quad verder netjes maken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
VTX en een nieuwe FC omdat ik de oude wat verprutst had met solderen.
Ik ga dit keer ook een uitgebreid bouwverslag bij houden om te posten op m'n blog maar zal hem ook hier neerzetten als ie af is. Ik heb het weekend in ieder geval genoeg te doen te beginnen met het uit elkaar halen van de quad
Welke FC heb je genomen? Ik ben zelf ook aan het kijken en vergelijken, dus ik ben wel nieuwsgierig wat de overwegingen van een ander zijn.Radiance schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:28:
Zo blij als een klein kind, de laatste 2 onderdelen zijn binnen!
VTX en een nieuwe FC omdat ik de oude wat verprutst had met solderen.
Ik ga dit keer ook een uitgebreid bouwverslag bij houden om te posten op m'n blog maar zal hem ook hier neerzetten als ie af is. Ik heb het weekend in ieder geval genoeg te doen te beginnen met het uit elkaar halen van de quad
Je hebt 2 modus op de Blade. Acro en Level die je kan instellen door je linkerpook in te drukkencreon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:25:
[...]
gister de inductrix binnen gekregen
natuurlijk meteen de accu opgeladen en even geprobeerd
heel veel mensen horen zeggen dat hij makkelijk te besturen is
maar voor iemand die nog nooit met iets gevlogen heeft is het toch wel lastig
maar na een accu lading of 5 kan ik hem nu een beetje stil laten hangen
vanavond nog meer oefenen
is wel handig dat die rotors zo goed beschermt zitten, anders was ik al snel klaar geweest met oefenen denk ik
Erg handig voor FPV en om te oefenen.
Ik heb ook nog een alu cnc frame besteld voor de inductrix, aangezien ik de propellerbescherming al 4x gesloopt hebt.
http://www.rakonheli.com/...-kit-blade-inductrix.html?
en vergeet ook niet je motor's ook een upgrade te geven. Vanwege het gewicht van de camera (en vliegminuten)
https://www.toemen.nl/mic...ade-set-snel-p-20919.html
maar dan zit je ook weer aan nieuwe batterijen van 200mah
[ Voor 8% gewijzigd door DutchWalnut op 02-07-2016 10:34 ]
1 motor heeft er al geen zin meer in dus ik heb 4 medium motoren besteldDutchWalnut schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:32:
[...]
Je hebt 2 modus op de Blade. Acro en Level die je kan instellen door je linkerpook in te drukken
Ik heb ook nog een alu cnc frame besteld voor de inductrix, aangezien ik de propellerbescherming al 4x gesloopt hebt.![]()
en vergeet ook niet je motor's ook een upgrade te geven. Vanwege het gewicht van de camera (en vliegminuten)
maar dan zit je ook weer aan nieuwe batterijen van 200mahen zo wordt het weer een dure hobby. Hahaha
Accu heb ik naar zitten kijken maar de 205 zijn nergens in voorraad dus daar wacht ik nog even mee
Ach ik moet nog wachten tot de camera en bril binnen zijn dus tot die tijd kan ik nog oefenen met de orginele accu
Het ging alwel beter, totdat de motor ermee stopte
Tunen is redelijk simpel, al is het met 2-bladed props niet echt stabiel te noemen. Mede ook veroorzaakt door de hoge KV motoren.
psn: lupusergo
Zo wat een prijzen voor die motortjesDutchWalnut schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:32:
[...]
Je hebt 2 modus op de Blade. Acro en Level die je kan instellen door je linkerpook in te drukken
Ik heb ook nog een alu cnc frame besteld voor de inductrix, aangezien ik de propellerbescherming al 4x gesloopt hebt.![]()
maar dan zit je ook weer aan nieuwe batterijen van 200mahen zo wordt het weer een dure hobby. Hahaha

Origineel komen ze hier vandaan
Daar heb ik mijn nieuwe motoren ook besteldHashtag schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Zo wat een prijzen voor die motortjes![]()
Moet alleen wachten tot ze binnen zijn
Bij toemen heb je ze misschien de volgende dag al omdat die vanuit NL verstuurd worden, of je kan ze zelf halen als je in de buurt woont dan heb je ze nog sneller
Jup, alleen geen voorraad. Anders had ik het inderdaad daar ook besteld.Hashtag schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Zo wat een prijzen voor die motortjes![]()
Ja jammer is dat dan. Had ik ook al met het frame. Maar gelukkig alles goed aan elkaar zitten lijmen. Die klik komt er wel.creon schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:07:
[...]
1 motor heeft er al geen zin meer in dus ik heb 4 medium motoren besteld
Accu heb ik naar zitten kijken maar de 205 zijn nergens in voorraad dus daar wacht ik nog even mee
Ach ik moet nog wachten tot de camera en bril binnen zijn dus tot die tijd kan ik nog oefenen met de orginele accu
Het ging alwel beter, totdat de motor ermee stopte
Wachten of direct fun en de hoofdprijs betalen. Ja kiezen of delen. Ik wou niet wachten ivm het slechte weer in NL. Heb ik tenminste wat te vliegen.creon schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:36:
[...]
Daar heb ik mijn nieuwe motoren ook besteld
Moet alleen wachten tot ze binnen zijn
Bij toemen heb je ze misschien de volgende dag al omdat die vanuit NL verstuurd worden, of je kan ze zelf halen als je in de buurt woont dan heb je ze nog sneller
Heb ook een smokestopper gemaakt van een auto achterlicht bolletje (12V 5W). De motoren komen nu niet eens meer in beweging.cavey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:53:
[...]
Nou ja, het doorbranden was m'n eigen fout, soort van. Wellicht ook verkeerde firmware, maar dat ligt dan meer aan de leverancier dat die niet geleverd heeft wat ik verwacht had. Het is ook iets wat wel vaker voor schijnt te komen. Niet bij iedereen, maar goed, ik heb die pech weer gehad. De meeste mensen zijn denk ik ook wel door schade en schande wijs geworden. Zo zag ik op interent iemand die op OSX met BLHeliSuite de firmware aan het updaten was, en na elke stap update/configuratie aanpassing haalde hij de LiPo eraf. Waarschijnlijk om rook te voorkomen.
Dit is in ieder geval iets wat ik ga bouwen voor m'n volgende setje ESC's/motoren:
Smoke stopper:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2327875
Of iets soortgelijks.
..
Heb nog wel het eea gezocht naar het doorfikken van esc's en motoren. Maar ik kan eigenlijk niet veel dingen vinden dat de esc doorfikt bij het flashen. Wanneer je dus zo'n ding al had en je daarna in real life ging testen, zouden je esc's alsnog zijn doorgefikt vanwege de evt foutieve firmware.
Ik lees alleen van beveiligingen voor het niet tegen het plafond vliegen van de drone bij het erop laten zitten van de props wat ik uberhaupt al niet doe bij het configureren van de FC
Ik heb een SP F3 clone en ben er erg tevreden mee. Alles is makkelijk aan te sluiten en alle kabeltjes en headers worden meegeleverd.DCFreak schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 02:59:
[...]
Welke FC heb je genomen? Ik ben zelf ook aan het kijken en vergelijken, dus ik ben wel nieuwsgierig wat de overwegingen van een ander zijn.
De FPV gear is inmiddels aangesloten en werkt alleen ben ik tijdens al het gepuzzel vergeten foto's te maken
Ik krijg alleen de camera met geen mogelijkheid lekker gemonteerd op het frame met de bijgeleverde bracket dus dat gaat een 3d printje worden. Ik kwam deze tegen op Thingiverse en heb inmiddels een verzoek geplaatst bij een 3d print service.
In eerste instantie liep ik tegen het probleem aan dat de OSD geen data toonde.
Ik gebruik de UART2 van de FC om de OSD data door te sturen.
Toen ik alles op UART1 aansloot werkte de OSD prima dus het lag niet aan de OSD zelf.
Ik heb toen de manual van de SP F3 nog eens goed nagelezen en kwam er toen achter dat ik de TX en RX kabel verkeerd om had aangesloten. Kabeltjes omgedraaid en alles werkte.
Ik moest wel in Betaflight het voltage aanpassen omdat deze standaard niet klopte. Ik zat eerst te kloten in de OSD maar had er even niet bij stil gestaan dat ik de FC hier voor gebruik en het dus daar heel makkelijk kan aanpassen
Ik had de arm status rechts bovenin geplaatst en amp en flight helemaal onderaan geplaatst maar ik miste een stukje van de gegevens op het scherm. Deze heb ik dus iets verplaatst en heb het amperage uitgezet want ik denk dat dit te veel afleid, continue die wisselende waardes en geknipper.
Dit keer heb ik ook eerst alles proef aangesloten en de kabeltjes opgemeten en het ziet er een stuk netter uit. Ik heb wel besloten dat ik de LED verlichting achterwege ga laten zoals ik hem had. Het voegt erg weinig toe en zorgt toch voor enorm veel extra kabels. Misschien dat ik de strip aan de onderkant van de armen ga plakken maar ben er nog niet helemaal over uit. Ik zit er ook aan te denken om alleen een stripje met 3 LEDS aan de achterkant te plaatsen om de arm status makkelijk te kunnen zien mocht ik een keer LoS gaan vliegen.
De LED was in eerste instantie om te oriënteren met LoS vliegen maar je ziet de propellers veel beter en ik begin nu ook wel aardig te onthouden wat mijn positie is.
Toen ik de VBAT kabel op de PDB wilde solderen ontstond er bij de negatieve kant een soort van glimmend laagje op de pad waardoor de tin er direct vanaf rolde, hoe ontstaat dit en hoe kan ik dit weg halen/voorkomen? Ik heb de draad nu op een andere negatieve pad aangesloten dus het is niet echt een probleem maar ik heb dit al eens eerder gehad. Ik heb een klein beetje nagellak remover gebruikt om te ontvetten maar dit mocht niet baten helaas en ook soldeer pasta hielp niet.
Verder baal ik een klein beetje van mijn soldeer werk op de OSD chip, de draadjes hadden veel korter gekund waardoor ie nu met krimpkous bijna even groot is geworden als de FC. Het past wel maar had het toch liever kleiner gehad. Volgende keer beter
De Quanum Cyclops geeft mooi beeld trouwens alleen is er wel een kleine reflectie te zien aan de bovenkant van de lens. Het beeld is helder en duidelijk en ook details zijn er goed in te zien.
Het signaal van de VTX is ook uitstekend al is dat te verwachten in dezelfde kamer op nog geen meter afstand maar ik zie geen enkele vorm van ruis of sneeuw.
De camera krijgt zijn stroom van de VTX en die zit rechtstreeks op de PDB aangesloten. Ik heb dus niet de ground van de camera en VTX aangesloten op de OSD. Ik las wat verhalen dat dit problemen kan opleveren met de OSD data maar als het goed is zijn alle ground verbindingen een common ground en zou het zo dus moeten werken voor zover ik begrepen heb. Mocht dit niet zo zijn kan ik de boel vrij makkelijk aanpassen om alles naar de OSD grounds te lijden maar wilde het eerst zo proberen.
Zo zit alles nu aangesloten

Ik zat ook nog even te puzzelen hoe ik de OSD kabel van de camera ging gebruiken.
In eerste instantie wilde ik OSD kabel tussen de VTX en de camera plaatsen maar ik had geen geschikt stekkertje voor de VTX over en ik vond het te veel gedoe om het stekkertje wat ik op de quad gebruik aan te passen. Toen wilde ik de OSD kabel aanpassen zodat ik hem rechtstreeks op de TV kan aansluiten maar ineens ging er een lichtje branden dat bij mijn goggle een DC verlengkabeltje zit om een lipo aan te sluiten. Dat kabeltje past perfect op de DC input van de OSD kabel en ik heb toen met een audio tulp kabel de OSD kabel met mijn TV verbonden en de lipo van de goggle er aan gehangen. Ik heb de instellingen van Oscar Liang z'n blog over genomen maar moet dit natuurlijk nog in de praktijk gaan testen.
Het enigste wat ik nu nog moet doen is het aansluiten van de motoren op de ESC.
Iemand hier gaf me de tip om ze rechtstreeks op de ESC te solderen maar ik zelf neig toch meer naar de draden aan elkaar solderen. Als zeg ik het zelf, daar ben ik inmiddels best goed in geworden
Wat betreft dat glimmende laagje waar de soldeertin niet wil vloeien, kan ik mij alleen maar voorstellen dat er vervuiling aanwezig is. Wellicht kan je de oude laag eerst verwijderen met een tinpomp of desoldeerdraad?
Die KISS FC ziet er inderdaad ook wel nice uit!DCFreak schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:51:
@Radiance ik heb zelf gekozen voor de KISS FC omdat men claimt een simpele setup te hebben. Aangezien ik een Phantom gewend ben, moet het allemaal niet te gek worden qua instellingen. De meeste spullen die ik denk nodig te hebben zijn inmiddels onderweg, behalve de props en lipo's. Een videozender en camera ga ik sowieso pas op een later moment kopen, anders zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer.
Wat betreft dat glimmende laagje waar de soldeertin niet wil vloeien, kan ik mij alleen maar voorstellen dat er vervuiling aanwezig is. Wellicht kan je de oude laag eerst verwijderen met een tinpomp of desoldeerdraad?
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb desoldeer wick en pomp liggen. Misschien de volgende keer maar even proberen.

Dit is het resultaat geworden uiteindelijk
De in isolatie tape gewikkelde onderdelen zijn de LC filter en de MinimOSD. Rechts is de LC filter en in het midden is de OSD. De VTX zit onder de TX geplakt en heb ik voor nu op 200mW gezet, dat lijkt mij voorlopig voldoende.
Ik heb nog met de LED strips zitten puzzelen maar ik ga ze er niet allemaal weer opzetten anders wordt het weer een zooitje.
Het wachten is nu dus op de 3d print voor de FPV camera en dan kan ie weer de lucht in.
Het enigste waar ik niet uit kom is de lost plane finder werkend krijgen die op de PDB zit. Ik heb het met servo tilt geprobeerd maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat...

Dit is al het draad wat ik over had na het inkorten en loze stekkertjes verwijderen, ruimt aardig op zo.
Dat is idd een grote opruiming.Radiance schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:50:
[...]
Dit is al het draad wat ik over had na het inkorten en loze stekkertjes verwijderen, ruimt aardig op zo.
Wat is nu het totale gewicht inclusief batterij?
Ik moet ook de top plate er nog opzetten en de 3d geprinte mount moet er nog bij.
Ik heb trouwens ook een 3d geprinte mount besteld voor de GoPro waar dan zo'n lens protector van GoPro zelf overheen gaat.
Dat scheelt ook al zo'n 70 gram tov de protective case.
Ik zou die esc's direct aan de motoren solderen. Dan liggen ze wat meer naar buiten (dus aan de binnenkant van de prop). Op deze manier gaan ze denk ik relatief snel kapot omdat de prop er bij crashes tegenaan komt.Radiance schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:50:
[...]
Die KISS FC ziet er inderdaad ook wel nice uit!
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb desoldeer wick en pomp liggen. Misschien de volgende keer maar even proberen.
[afbeelding]
Dit is het resultaat geworden uiteindelijkZiet er een stuk netter uit vind ik zelf.
De in isolatie tape gewikkelde onderdelen zijn de LC filter en de MinimOSD. Rechts is de LC filter en in het midden is de OSD. De VTX zit onder de TX geplakt en heb ik voor nu op 200mW gezet, dat lijkt mij voorlopig voldoende.
Ik heb nog met de LED strips zitten puzzelen maar ik ga ze er niet allemaal weer opzetten anders wordt het weer een zooitje.
Het wachten is nu dus op de 3d print voor de FPV camera en dan kan ie weer de lucht in.
Het enigste waar ik niet uit kom is de lost plane finder werkend krijgen die op de PDB zit. Ik heb het met servo tilt geprobeerd maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat...
[afbeelding]
LC filter heb je met dit PDB in deze configuratie ook niet nodig. Die 12v en 5v zijn al aardig gefilterd. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.
Je moet voor de lost plane finder trouwens Servo tilt aanzetten. En dan de waardes overnemen zoals in de handeiding (min, max neutral etc). Vergeet ook niet om een kanaal op je Tx te configureren.
Ik twijfelde wel over de LC filter maar ik lees toch vaak dat het nooit kwaad kan op wat extra gewicht na.
Ik had het materiaal liggen dus ik heb er maar gewoon een LC filter tussen gezet.
Ik heb de lost plane finder inmiddels aan de praat.
Ik moest de PDB aansluiten op ESC7 en dan servo 0 gebruiken op de 3 way switch.
DroneKeeper Mini

Leek mij een zeer handig ding om te hebben. Zit eigen oplaadbare batterij in, dus niet afhankelijk van de main lipo en kan alarm geven bij gebrek aan beweging of bij verbreken van contact met de lipo. Tevens kan het dienst doen als voltage alarm en hij laadt automatisch op wanneer hij wel verbonden is met de lipo.
Je hebt dan 3 draden, plus, min en signal.
Als je de PDB op aansluiting 7 aansluit en vervolgens in Cleanflight/Betaflight servo tilt aanzet in de configuratie tab en dan servo 0 aan een 3 positie switch koppelen gaat de PDB piepen als de switch omhoog staat. Als de lipo dus loskomt werkt het niet meer zoals die jij linkt maar dit kan ook wel handig zijn. Ik heb al eens die pieper van de GoPro gebruikt maar ik had begrepen dat de wifi van de GoPro het VTX signaal verstoort dus de wifi blijft uit.
Ik kreeg vanmiddag nog een berichtje dat de camera mount op de bus is gedaan dus die zal ik dinsdag hebben.
Ik ben er ook achter dat ik toch de ground van de camera op een common ground moet aansluiten want als ik gas geeft verdwijnt af en toe de OSD data. Dat ga ik morgen dus maar even fixen.
Ja op de PBD van Matek heb je een buzzer en bij bijvoorbeeld de KISSFC kan je de Buzzer instellen via een knop op je transmitter. Ook erg handig en geen onnodig gepiep.Radiance schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:49:
De lost plane finder zit op de PDB. Ik sluit de PDB aan op de FC op een ESC aansluiting.
Je hebt dan 3 draden, plus, min en signal.
//edit: Tenzij je Lipo verbroken is, dan werkt het bovenstaande ook niet.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchWalnut op 04-07-2016 14:02 ]
In eerste instantie wilde ik de OSD bovenop de FC maar ik moest naar mijn gevoel de top plate te veel aandrukken om dat passend te krijgen en dat zal vast geen goed doen tijdens een crash.
Ik heb ook een behoorlijke tijd LiftOff gespeeld en het gevoel hoe je stuurt en recht trekt begint in de game langzaam aan te komen. Natuurlijk is zo'n spel niet representatief voor de werkelijkheid en ga je in de game al snel de meest gekke capriolen uithalen maar het zal denk ik toch wat meer vertrouwen geven als ik straks echt ga vliegen.
Sommige van jullie hebben ze in brandwerend zakjes maar waar leggen jullie deze dan?
Ik stop ze nu in luchtdichte ijzeren emmer met beetje zand buiten.
Was bang dat ze in de fik stond nadat ik 1 lege cel (3s) opnieuw leven blies.
Ik heb ze in een gesloten lipo tas op een tafel staan.Zandhaas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:07:
Vroeg me af waar jullie LiPo's bewaren?
Sommige van jullie hebben ze in brandwerend zakjes maar waar leggen jullie deze dan?
Ik stop ze nu in luchtdichte ijzeren emmer met beetje zand buiten.
Was bang dat ze in de fik stond nadat ik 1 lege cel (3s) opnieuw leven blies.
Bij het vliegen zorg ik er voor dat ik altijd land op storage niveau, als dat niet lukt dan balanceer ik ze eerst voordat ze de tas in gaan.
Zodra ik iets merk aan de lipo, bollen, scheuren o.i.d. dan gaan ze voor de zekerheid op het balkon in een emmer met zand.

De bedoeling is dat er een brandwerende kast komt, het worden er nu wel erg veel zo.
Wanneer je er gewoon correct mee omgaat en niet buiten beeld oplaadt, is er volgens mij weinig gevaar bij
In tablets zitten ook LIPO's volgens mij.
[ Voor 8% gewijzigd door BoAC op 05-07-2016 11:28 ]
Lijkt mij een hermetisch gesloten behuizing niet handig, de druk moet weg kunnen, maar dan wel gecontroleerd lijkt mij.
Zo gebruik ik een oude munitie kist, komt op hetzelfde idee neer.
Belangrijk punt is wel dat de kist niet luchtdicht mag zijn, zodat er geen druk op kan bouwen met explosie gevaar tot gevolg.
Wat voor dingen zijn dat, ik wil er 1 hebben maar ik kan ze niet vinden... geen idee wat voor zoekterm ik zou moeten gebruiken.
Smiling as the shit comes down...
http://www.banggood.com/W...d-Controller-p-66240.htmlScrooLoose schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:31:
Als men op Youtube motors en/of propellers aan het testen zijn hebben ze er vaak gewoon een "draaiknop" aan hangen in plaats van gewoon radio/receiver.
Wat voor dingen zijn dat, ik wil er 1 hebben maar ik kan ze niet vinden... geen idee wat voor zoekterm ik zou moeten gebruiken.
Smiling as the shit comes down...

Helaas is het wel erg makkelijk te omzeilen..

[ Voor 10% gewijzigd door TheRicolaa10 op 06-07-2016 21:44 ]
Ik had ergens iets gelezen dat dit gedrag kan komen door Luxfloat, dus MultiWii weer geprobeerd, zelfde probleem in wederom alle flight modes. Transmitter doet het in LiftOff prima en zonder propellers lijken de motoren ook allemaal tegelijk te gaan draaien en gaan niet direct heel hard draaien.
Uiteraard heb ik ook gecontroleerd of de propellers allemaal goed zitten en dat zitten ze.
Wat me wel opviel is dat de ESC tegelijk booten maar de laatste piepjes zijn niet altijd synchroon. Ik heb er wat op gegoogeld maar niest gevonden dat dit kan duiden op problemen.
Het enigste wat ik me eigenlijk kan bedenken is dat ik een ground kabel van de VBAT op een ESC ground heb gesoldeerd omdat de ground van de VBAT niet lekker meer wat te solderen dankzij mijn soldeer kunsten.
Voordat ik alle FPV gear ging aansluiten was er niets aan de hand.
Iemand misschien een suggestie waar ik moet zoeken?
Edit:
Ik heb nog even zitten testen in Betaflight en alles in BLHeli suite alles na gelopen maar de motoren trippen hem behoorlijk. Ze lijken echt compleet random vol gas te geven. Als ik rustig gas geef gaat ie steeds meer gas geven en daarna gaan de motoren een compleet eigen leven lijden lijkt het.
Zou dit een brakke gyroscoop kunnen zijn? In het start scherm van Betaflight lijkt alles normaal te functioneren. Ook de TX input in Betaflight is normaal en zie geen rare vibraties o.d.
De motoren zitten allemaal op de goede plaats, 1 rechts onder, 2 rechts boven 3 links onder 4 links boven en draaien allemaal de goede kant op.
Als ik de motoren in de tab van Betaflight en BLHeli Suite omhoog doe op de master blijven ze wel mooi allemaal op het goede aantal toeren draaien en synchroon voor zo ver ik dat met het blote oog kan zien.
Maar zodra ik dus gas geef gaan ze alle kanten op, ook als ik hem beet hou en rond beweeg. Je ziet wel verschillen dan in het toerental maar ze blijven allemaal minimaal half throttle tot vol bij minimaal gas geven. De motoren en ESC worden dan ook vrij snel warm maar dat zal wel komen omdat er binnen geen airflow is natuurlijk en ze vol gas draaien.
De TX zit aangesloten zoals ie zat, daar heb ik niets aan veranderd en zoals gezegd draaien alle motoren gewoon soepel en zoals gezegd vertoont ie dit gedrag in alle flight modes en airmode staat uit en motor stop staat aan.
Ik ga nu even Betaflihjt 2.8.1. installeren met de laatste werkende settings anders weet ik het even niet meer. Dat hielp ook niet.
Edit 2:
Nog een keer alles nagelopen en motor 3 en 4 zaten toch omgedraaid

Morgen nog maar een keer proberen dan
[ Voor 40% gewijzigd door Radiance op 06-07-2016 22:35 ]
Ik zou zeggen, gelukkig is het makkelijk te omzeilen. Stel je voor dat het niet te omzeilen was geweest, dan had je niet kunnen vliegen in een gebied waar helemaal geen beperking van toepassing is.TheRicolaa10 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:06:
Vandaag een vluchtje gemaakt met mijn P3Pro. Had al van te voren gekeken op http://www.drone.aeret.nl/ of ik in een no-fly zone zit of een CTR van een vliegveld. Niet het geval. Kreeg meteen bij het opstarten van de drone een melding dat ik moest accepteren dat ik veilig zou vliegen omdat ik in een risicogebied zit (helaas geen screenshot van kunnen maken). Ben wel benieuwd welke map DJI gebruikt voor hun no-fly zones. Als ik daarna de motoren aanzet komt deze melding tevoorschijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan de DJI map zien via deze link (wel inloggen met je DJI account).
http://www.dji.com/flysafe/geo-system/unlock
Volgens mij zijn ze helemaal gek geworden, bijna heel Nederland is een warning zone.

[ Voor 9% gewijzigd door DCFreak op 06-07-2016 23:49 ]
En dan ben je in NL al gauw beperkt . Maar in andere landen heb soms extreem veel ruimte .
Wat mij opvalt dat als het goed mis gaat met een drone en nog extremer met racedrone dan is de gevaren zone heel stuk groter . Heb flinke crashes gezien maar 25 meter is niks . Als ongeleide projectiel van halve kilo tot hele voor racedrone . Niet race drones zijn stuk zwaarder hebben bij lagere snelheid toch flinke kracht .
Gezien massa aan hobby beginnen te vaak zonder zich goed in te lezen , geven die Dji waarschuwingen toch wel hint , of tot denken aanzet .
En als remote piloot uiteraard ookzelf niet in de gevaren zone zitten .
Zoals piloten flyby is not done , een gopro , runcam of foxeer op statief waar je langs knald is veiliger . Of knullige landing dat crash wordt tussen de piloten .
LOS in acro is als beginner ook lijp , dus zal zorgen dat mijn zelfbouw drones toch wat beter orientatie Te zien is door LED .
Furious 320 is dat goed op orde maar heeft geen acro mode .
Anakin en Flip zijn nog LED loos .
Ook dat je mekaar in FPV beter kan waarnemen .
Bij sommige gevallen is het inderdaad wel handig, maar als het gewoon bij vliegvelden uit te zetten is.. Wat is dan nog nut van geofencing?DCFreak schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:15:
[...]
Ik zou zeggen, gelukkig is het makkelijk te omzeilen. Stel je voor dat het niet te omzeilen was geweest, dan had je niet kunnen vliegen in een gebied waar helemaal geen beperking van toepassing is.
Ja nu snap ik wel waarom hij warnings gaf..DCFreak schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:15:
[...]
Volgens mij zijn ze helemaal gek geworden, bijna heel Nederland is een warning zone.
[ Voor 21% gewijzigd door TheRicolaa10 op 07-07-2016 10:55 ]
Op die map zie ik dat ik precies tussen 3 no-fly zones zitTheRicolaa10 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:06:
Vandaag een vluchtje gemaakt met mijn P3Pro. Had al van te voren gekeken op http://www.drone.aeret.nl/ of ik in een no-fly zone zit of een CTR van een vliegveld. Niet het geval. Kreeg meteen bij het opstarten van de drone een melding dat ik moest accepteren dat ik veilig zou vliegen omdat ik in een risicogebied zit (helaas geen screenshot van kunnen maken). Ben wel benieuwd welke map DJI gebruikt voor hun no-fly zones. Als ik daarna de motoren aanzet komt deze melding tevoorschijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarschijnlijk gebruikt DJI ook wel dezelfde map
Het veldje is veel te klein om te testen hoe ie zich gedraagt in de lucht maar dat komt volgende week wel weer.
Heb helaas van het weekend geen tijd om te gaan vliegen dus ik hoop dat het weer volgende week een beetje goed blijft zodat ik dan eindelijk echt voor de eerste keer kan gaan FPV vliegen!
Met een beetje mazzel is m'n GoPro mount er dan ook zodat ik ook kan filmen.
De vorige keer was het totale gewicht 745 gram met 1800mah turnagy nano tech GoPro met case en GoPro mount.DCFreak schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:01:
[...]
Dat is idd een grote opruiming.![]()
Wat is nu het totale gewicht inclusief batterij?
Hij weegt nu met diezelfde batterij, GoPro met case én FPV gear 748 gram maar ik heb wel de LED strip eraf gehaald. Het overtollige draad en de stekkertjes wogen 20 gram en de LED strip weegt 14 gram dus dat is 34 gram. Daarbij zijn er in totaal nog zo'n 10 kleine tie wraps en 1 grote tie wrap minder gebruikt dus dat scheelt ook wel behoorlijk in gewicht. Al met al weegt ie dus nu met FPV setup 3 gram meer dus dat is een behoorlijke winst!
[ Voor 47% gewijzigd door Radiance op 07-07-2016 22:17 ]
Je hebt natuurlijk gelijk dat de regels en gezond verstand altijd leidend zijn bij het vliegen van een multicopter, maar er zijn (nog) voldoende plaatsen in Nederland waar dit veilig kan. Voor de duidelijkheid zal ik een screenshot plaatsen van de restricted en warning zones in Nederland volgens DJI.SG schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:52:
Lijkt mij omdat NL nogal volgebouwed is en hoge bevolking density . En vliegen in de buurt van bebouwing en of mensen en of verkeer is not done .
En dan ben je in NL al gauw beperkt . Maar in andere landen heb soms extreem veel ruimte .
Wat mij opvalt dat als het goed mis gaat met een drone en nog extremer met racedrone dan is de gevaren zone heel stuk groter . Heb flinke crashes gezien maar 25 meter is niks . Als ongeleide projectiel van halve kilo tot hele voor racedrone . Niet race drones zijn stuk zwaarder hebben bij lagere snelheid toch flinke kracht .
Gezien massa aan hobby beginnen te vaak zonder zich goed in te lezen , geven die Dji waarschuwingen toch wel hint , of tot denken aanzet .
En als remote piloot uiteraard ookzelf niet in de gevaren zone zitten .
Zoals piloten flyby is not done , een gopro , runcam of foxeer op statief waar je langs knald is veiliger . Of knullige landing dat crash wordt tussen de piloten .
LOS in acro is als beginner ook lijp , dus zal zorgen dat mijn zelfbouw drones toch wat beter orientatie Te zien is door LED .
Furious 320 is dat goed op orde maar heeft geen acro mode .
Anakin en Flip zijn nog LED loos .
Ook dat je mekaar in FPV beter kan waarnemen .

Dan het overzicht van drone.aeret.nl

Dit is een stuk redelijker en ook gebaseerd op feitelijke omstandigheden zoals de aanwezigheid van een luchthaven, militair oefengebied of tijdelijke beperkingen in het geval van evenementen etc. De vraag is dus simpelweg op basis waarvan DJI de extra, op dit moment nog onderdrukbare, warning zones vaststeld.
Ik denk dat de restricted zones zoals luchthavens niet uit te zetten zijn via de app.TheRicolaa10 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:49:
[...]
Bij sommige gevallen is het inderdaad wel handig, maar als het gewoon bij vliegvelden uit te zetten is.. Wat is dan nog nut van geofencing?
[...]
Ja nu snap ik wel waarom hij warnings gaf..
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.