Nee dat zou wel lullig zijn. Ik ben een avondje zoet geweest met firmware updaten. Maar het is uiteindelijk gelukt! Bleef steeds hangen op een bepaald percentage etc, schijnen veel mensen last van te hebben een een echt eenduidige oplossing heb ik nog niet gevonden. Bij mij deed hij het simpelweg na heel vaak proberen. Dus we kunnen weer vliegen
De knoop is doorgehakt: mijn Tarantula X6 mag naar een nieuw baasje.
Ik heb 'm nu zelf een half jaar in bezit en nog steeds heel tevreden over, maar wil toch de overstap gaan maken naar brushless.
Dus te koop (advertentie volgt vanavond):
JJRC Tarantula X6
Komt helemaal compleet (quad zelf, doos, lader, Tx, accu, instructieboekje) + extra's:
[list]
[li] 2 extra accu's (totaal 3)[/li]
[li] net nieuwe set motortjes geplaatst + extra nieuw set bijgeleverd[/li]
[li] bearing upgrade gedaan (de messing busjes vervangen voor kogellagers, voor minder wrijving op de gear-shafts)[/li]
[li] extra set gear-shafts, extra set props, extra set motor mounts[/li]
[li] DIY creditcard mount voor jello-free video's maken (je eigen cam kan er onder)[/li]
[/list]
Mijn X6 heeft het #2 FCB, maar heeft geen issues (vliegt gewoon stabiel).
Verkocht
Ik heb 'm nu zelf een half jaar in bezit en nog steeds heel tevreden over, maar wil toch de overstap gaan maken naar brushless.
Dus te koop (advertentie volgt vanavond):
JJRC Tarantula X6
Komt helemaal compleet (quad zelf, doos, lader, Tx, accu, instructieboekje) + extra's:
[list]
[li] 2 extra accu's (totaal 3)[/li]
[li] net nieuwe set motortjes geplaatst + extra nieuw set bijgeleverd[/li]
[li] bearing upgrade gedaan (de messing busjes vervangen voor kogellagers, voor minder wrijving op de gear-shafts)[/li]
[li] extra set gear-shafts, extra set props, extra set motor mounts[/li]
[li] DIY creditcard mount voor jello-free video's maken (je eigen cam kan er onder)[/li]
[/list]
Mijn X6 heeft het #2 FCB, maar heeft geen issues (vliegt gewoon stabiel).
Verkocht
[ Voor 6% gewijzigd door Kars op 04-02-2016 08:40 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik haal over een maandje de cx22 nova onder de 250 euro denk ik het beste wat er te halen is onder de quadcopters zat ook te twijfelen over de xk380 maar die is meteen een stuk duurder. En de cx22 is superveel support voor en mods om er heel veel uit te halen.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Vraagjes met betrekking tot de CC3D:
1. CC3d heeft standaard geen vbat monitoring. Die STM32 ondersteunt dit echter blijkbaar wel. Ik wil eigenlijk van mijn OSD af omdat ik deze niet echt veel vind toevoegen (afgezien van de voltages etc). Wanneer ik dit toevoeg aan de CC3D kan ik dan gelijk via Betaflight een buzzer af laten gaan bij een bepaald voltage? Er lijken trouwens meerdere manieren te zijn ivm die vbat. Heeft iemand dit hier al geprobeerd en wat zijn de ervaringen?
2. Je kan geen BLheli flashen via de CC3D. Echter zie ik op het internet wel berichten staan waarbij het zou lukken om via die flex poorten en een FTDI adapter BLheli te flashen op de ESC's. Heeft iemand dit al gedaan? en if so, hoe moet ik dit aansluiten?
1. CC3d heeft standaard geen vbat monitoring. Die STM32 ondersteunt dit echter blijkbaar wel. Ik wil eigenlijk van mijn OSD af omdat ik deze niet echt veel vind toevoegen (afgezien van de voltages etc). Wanneer ik dit toevoeg aan de CC3D kan ik dan gelijk via Betaflight een buzzer af laten gaan bij een bepaald voltage? Er lijken trouwens meerdere manieren te zijn ivm die vbat. Heeft iemand dit hier al geprobeerd en wat zijn de ervaringen?
2. Je kan geen BLheli flashen via de CC3D. Echter zie ik op het internet wel berichten staan waarbij het zou lukken om via die flex poorten en een FTDI adapter BLheli te flashen op de ESC's. Heeft iemand dit al gedaan? en if so, hoe moet ik dit aansluiten?
Ik moest bij het fw updaten van de Phantom 3 zo denken aan een oude 8088 PC, het merk Olivetti ging door mijn hoofd. Wat een gekraak en gepiep, het sloeg echt nergens op.TradeMarkNL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:55:
Nee dat zou wel lullig zijn. Ik ben een avondje zoet geweest met firmware updaten. Maar het is uiteindelijk gelukt! Bleef steeds hangen op een bepaald percentage etc, schijnen veel mensen last van te hebben een een echt eenduidige oplossing heb ik nog niet gevonden. Bij mij deed hij het simpelweg na heel vaak proberen. Dus we kunnen weer vliegen
Bij mij ging de fw update redelijk vlot, 15 a 20 minuutjes hooguit. Geen last gehad van onderbrekingen. Wellicht veel andere access points rond het kanaal tussen quadcopter en telefoon? Maar goed, blijkbaar kiest hij zelf het juiste kanaal uit.
Hoop morgen wat te horen over de koffer. Heb nog geen zin gehad om te bellen, qua mail streven ze naar maximaal 48 uur. Als het niets gaat worden, koop ik wellicht een koffertje bij Hobbyking.co.uk, al weet ik nog niet wat de verzendkosten daar zijn... staat wel een mooie rugtas daar te koop ook.
1. Is het niet gewoon handiger om zo'n alarmpje te halen? Dan kan je ook makkelijk je lipo voltages 'met de hand' checken.lasharor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:36:
Vraagjes met betrekking tot de CC3D:
2. Heb je toevallig een Arduino Nano liggen? Daar flash ik altijd ESC's mee en is erg makkelijk. Eerst speciale software op de Arduino zetten en daarna plug en play. Hier staat meer info er over.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan zeg je eigenlijk-Tim- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:41:
[...]
1. Is het niet gewoon handiger om zo'n alarmpje te halen? Dan kan je ook makkelijk je lipo voltages 'met de hand' checken.
2. Heb je toevallig een Arduino Nano liggen? Daar flash ik altijd ESC's mee en is erg makkelijk. Eerst speciale software op de Arduino zetten en daarna plug en play. Hier staat meer info er over.
Zo'n Low voltage buzzer heb ik wel hoor maar dat is wat mij betreft niet een super oplossing. Ik wil gewoon dat het in mijn Taranis terecht komt. Ik heb vaak dat ik die buzzer in het gras moet gaan zoeken...
Nja, wellicht is het via die CC3D wel iets te moeilijk, begrijp ook dat het via die d4r ontvanger gaat dus dan zal ik dat maar doen.
Punt 2: Wil wel echt via die ftdi adapter werken. Heb wel een nano maar die doet het niet... Toevallig wel een werkende FTDI adapter dus als het kan met die adapter + de cc3d dan ben ik helemaal blij
http://www.rcgroups.com/f...p?p=32769944&postcount=10lasharor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:33:
[...]
Zo'n Low voltage buzzer heb ik wel hoor maar dat is wat mij betreft niet een super oplossing. Ik wil gewoon dat het in mijn Taranis terecht komt. Ik heb vaak dat ik die buzzer in het gras moet gaan zoeken...
Vrij moeilijk blijkbaar...
Wellicht kan je nog iets met deze blog van Oscar Liang (ctrl+f op CC3D, in de reacties wordt er over gesproken). Ik heb me er niet erg in verdiept maar ik krijg de indruk dat het op de Naze32 eenvoudiger is.lasharor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:33:
[...]
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan zeg je eigenlijk
Nja, wellicht is het via die CC3D wel iets te moeilijk, begrijp ook dat het via die d4r ontvanger gaat dus dan zal ik dat maar doen.
Punt 2: Wil wel echt via die ftdi adapter werken. Heb wel een nano maar die doet het niet... Toevallig wel een werkende FTDI adapter dus als het kan met die adapter + de cc3d dan ben ik helemaal blijBlijkbaar kan het ook, ik weet alleen niet hoe
Ah van daar, ik weet ook natuurlijk niet helemaal je situatie. Een andere 'simpele' oplossing zou kunnen zijn van flight controller te wisselen, zag dat de Naze32 tegenwoordig nog maar €11,80 kost en misschien dat het nog wat andere dingen oplost/toevoegt. Een vriend van me heeft ook de CC3D en merk toch dat daar wel vaker dingen net even minder lekker mee kunnen dan met mijn Naze.lasharor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:33:
[...]
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan zeg je eigenlijk
Helaas, waar ik mijn koffer kocht, hebben ze geen koffer meer waar een DJI P3S in past (dit moeten Phantom 2 koffers zijn ivm de controller). Morgen dan maar de verkeerde koffer terugsturen en geld afwachten. Omschrijving op de website was onjuist, dus ik betaal inderdaad geen retourkosten.
Zojuist bij Hobbyking dan maar een koffer én rugtas gekocht. Als je wat langer op een pagina blijft staan, krijg je rond de 9% korting. Dus nu een luxe rugtas voor 76 euro, koffer voor 48 euro en dan nog 5 euro verzendkosten. Uiteindelijk dus een stuk goedkoper uit dan het in NL kopen.
In die rugtas kan ik ook nog een andere quad gooien, niet per se DJI spul.
Rugtas: http://hobbyking.co.uk/ho...ckpack_EU_Warehouse_.html
Koffer: http://hobbyking.co.uk/ho...copter_EU_Warehouse_.html
En zoals je ziet past de quad in de koffer met de props er nog op. Calibreren en vliegen maar!
Mocht je daar wat bestellen, wacht dus even een paar minuten op de pagina voor 9% korting, komt dat niet tevoorschijn, dan gewoon in een privé-sessie (zonder cookies) openen en in je winkelwagentje gooien. Let wel op dat je ze uit het EU-warehouse haalt, anders betaal je je scheel aan BTW/douane/inklaringskosten etc.
Zojuist bij Hobbyking dan maar een koffer én rugtas gekocht. Als je wat langer op een pagina blijft staan, krijg je rond de 9% korting. Dus nu een luxe rugtas voor 76 euro, koffer voor 48 euro en dan nog 5 euro verzendkosten. Uiteindelijk dus een stuk goedkoper uit dan het in NL kopen.
En zoals je ziet past de quad in de koffer met de props er nog op. Calibreren en vliegen maar!
Mocht je daar wat bestellen, wacht dus even een paar minuten op de pagina voor 9% korting, komt dat niet tevoorschijn, dan gewoon in een privé-sessie (zonder cookies) openen en in je winkelwagentje gooien. Let wel op dat je ze uit het EU-warehouse haalt, anders betaal je je scheel aan BTW/douane/inklaringskosten etc.
Dat langer op een pagina staan is inderdaad een goede tip voor hobbyking als je er nog niet vaak hebt besteld. Werkt geloof ik alleen voor 1 item in een bestelling. Zodra je veel bestellingen hebt geplaatst krijg je steeds meer korting. Ik zit ondertussen al op het maximum en krijg dan over het algemeen minimaal dezelfde prijs die je na lang wachten krijgt. Mag ook wel als je ziet wat ik er het afgelopen jaar wel niet heb uitgegeven.. 
Nog een paar uurtjes knutselen en dan is mijn bestuurbare auto (quanum skull crusher) in grote lijnen af. Heb er een dragonlink, ccd camera (met pan en tilt), vtx 1.2 ghz en microfoontje op geplaatst. Heb er ook een video switcher bij zodat ik er later nog een mobius of gopro bij kan hangen voor mooie beelden.
Daarna nog even een stacked biquad video antenne bouwen ter vervanging van de 12 euro yagi die ik niet helemaal meer vertrouw en dan kan ik aan mijn nieuwste vliegtuig beginnen. Dat wordt mijn eerste flying wing, de fx-79 die tijdens black friday in de aanbieding was. Misschien dat ik de nieuwe dragonlink v3 haal en dan zijn er leuke dingen mogelijk met de ingebouwde bi-directionele telemetrie.
Nog een paar uurtjes knutselen en dan is mijn bestuurbare auto (quanum skull crusher) in grote lijnen af. Heb er een dragonlink, ccd camera (met pan en tilt), vtx 1.2 ghz en microfoontje op geplaatst. Heb er ook een video switcher bij zodat ik er later nog een mobius of gopro bij kan hangen voor mooie beelden.
Daarna nog even een stacked biquad video antenne bouwen ter vervanging van de 12 euro yagi die ik niet helemaal meer vertrouw en dan kan ik aan mijn nieuwste vliegtuig beginnen. Dat wordt mijn eerste flying wing, de fx-79 die tijdens black friday in de aanbieding was. Misschien dat ik de nieuwe dragonlink v3 haal en dan zijn er leuke dingen mogelijk met de ingebouwde bi-directionele telemetrie.
Helemaal mee eens. Ik heb ook 1 keer een CC3D gehad, terwijl ik Naze gewend was. Je merkt gewoon dat veel functionaliteit die wordt gemaakt uitgaat van een Naze32. Ik werd zelf helemaal gek van het feit dat CC3D geen adressable led strips kan aansturen en je er niet zomaar een beeper op kan prikken, gestuurd door de CC3D. Dit is standaard op de Naze32. De CC3D heeft dan wel betere ondersteuning voor SBUS, wat een voordeel kan zijn. Ik denk echter dat als je eenmaal per se SBUS wilt gebruiken dat je dan allang aan een sneller bordje zit dat de Naze/CC3D-Tim- schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:38:
[...]
Ah van daar, ik weet ook natuurlijk niet helemaal je situatie. Een andere 'simpele' oplossing zou kunnen zijn van flight controller te wisselen, zag dat de Naze32 tegenwoordig nog maar €11,80 kost en misschien dat het nog wat andere dingen oplost/toevoegt. Een vriend van me heeft ook de CC3D en merk toch dat daar wel vaker dingen net even minder lekker mee kunnen dan met mijn Naze.
En doe eens snel een linkje naar die Naze32 voor €11,80, ik zoek nog een rev6
Banggood is wederom je vriend. Erg snel zal het echter niet gaan ivm Chinees nieuwjaar, binnen 4-7 dagen shippen ze nu pas.Sensei_D schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:03:
[...]
En doe eens snel een linkje naar die Naze32 voor €11,80, ik zoek nog een rev6
Ik zie zojuist op BG een grappige FPV optie.
Ik weet alleen niet hoe praktisch het is...
. Wel een mooie combinatie FPV/LOS.
Ik weet alleen niet hoe praktisch het is...
Thanks, erg vreemd dat ik hem niet kon vinden-Tim- schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:16:
[...]
Banggood is wederom je vriend. Erg snel zal het echter niet gaan ivm Chinees nieuwjaar, binnen 4-7 dagen shippen ze nu pas.
Had dit al eens eerder gezien ja, kun je zo op een eventuele "normale" bril plakken. Volgens mij wordt je dan helemaal gekSumerechny schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:22:
Ik zie zojuist op BG een grappige FPV optie.
Ik weet alleen niet hoe praktisch het is.... Wel een mooie combinatie FPV/LOS.
Ik heb het op twee items, misschien omdat ik nog geen klant was.warcow schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:43:
Dat langer op een pagina staan is inderdaad een goede tip voor hobbyking als je er nog niet vaak hebt besteld. Werkt geloof ik alleen voor 1 item in een bestelling. Zodra je veel bestellingen hebt geplaatst krijg je steeds meer korting. Ik zit ondertussen al op het maximum en krijg dan over het algemeen minimaal dezelfde prijs die je na lang wachten krijgt. Mag ook wel als je ziet wat ik er het afgelopen jaar wel niet heb uitgegeven..
Als je inderdaad veel hebt besteld, krijg je idd altijd diezelfde korting. Maar mooie prijzen daar, jammer dat er in het EU Warehouse niet zoveel DJI-spullen liggen.
Mijn Amerikaanse propguards liggen ondertussen al in Amsterdam. Gaat best snel nog. Nu maar zien wat de douane gaat doen. Volgens mij zijn dit ook de enige verwijderbare propguards waarbij niet de motortjes volledig los moeten.
Die koffer ziet er wel goed uit, denk dat ik die ook wel ga bestellen. Met die guards had ik even moeten wachten want inmiddels zijn ze bij een Nederlandse webshop op voorraad en dat was waarschijnlijk sneller gegaan plus goedkoper. Maar we gaan het zien, die van mij zijn voorlopig nog in Miami
Als je ze ook hebt besteld bij Bestem, gaat het snel hoor... Tucker, Miami, West Palm Beach, Louisville, Philadelphia, Parijs, Keulen, Amsterdam.
Als die van jou nu in Miami ligt, is ie over 2 werkdagen in Amsterdam. Of ze moeten doorwerken in het weekend, ik weet niet hoe dat met cargovluchten gaat.
Denk niet dat je megaveel van zo'n koffer moet voorstellen. Ik had hier een andere koffer, de kwaliteit was redelijk OK, maar niet alles was even recht. Ik denk dat die koffer uit dezelfde fabriek komt. Wil je een goeie koffer, dan ga je richting 250-300 euro denk ik. Handig opbergen is prima met zo'n koffer, het vliegtuig in met zo'n goedkoop ding is echt af te raden. Voor het geld doet het wat het moet doen en dan moet je ook niet over de kwaliteit zeuren.
Wat betreft die voorraad... tja, ik wist het ook niet, anders had ik ook even gewacht. Maar met webshops weet je eigenlijk nooit of ze nog weer voorraad krijgen, tenzij je elke keer persoonlijk contact gaat zoeken. Ik wilde dat ding gewoon snel compleet hebben. Ik zie wel wat voor extra kosten eruit komen.. ben toch al lekker bezig met geld uitgeven.
Ohja, ook nog een Hubsan Q4 gekocht om nog wat mee te oefenen. Volgens mij niet helemaal een beginnersding, maar erg geinig om te zien; piepklein en een yaw rate van heb ik jou daar.
Weet zeker dat de yaw rate van de DJI er nooit aan kan tippen. Dat ding draait om z'n as als een malle.:P
Denk niet dat je megaveel van zo'n koffer moet voorstellen. Ik had hier een andere koffer, de kwaliteit was redelijk OK, maar niet alles was even recht. Ik denk dat die koffer uit dezelfde fabriek komt. Wil je een goeie koffer, dan ga je richting 250-300 euro denk ik. Handig opbergen is prima met zo'n koffer, het vliegtuig in met zo'n goedkoop ding is echt af te raden. Voor het geld doet het wat het moet doen en dan moet je ook niet over de kwaliteit zeuren.
Wat betreft die voorraad... tja, ik wist het ook niet, anders had ik ook even gewacht. Maar met webshops weet je eigenlijk nooit of ze nog weer voorraad krijgen, tenzij je elke keer persoonlijk contact gaat zoeken. Ik wilde dat ding gewoon snel compleet hebben. Ik zie wel wat voor extra kosten eruit komen.. ben toch al lekker bezig met geld uitgeven.
Ohja, ook nog een Hubsan Q4 gekocht om nog wat mee te oefenen. Volgens mij niet helemaal een beginnersding, maar erg geinig om te zien; piepklein en een yaw rate van heb ik jou daar.
Neuh nouja ik hoef voor nu ook geen koffer die het vliegtuig overleeft. Gaat er vooral om dat ik 'm makkelijk kan meenemen en dan lijkt die koffer me handiger dan een rugtas. En die guards hebben ook niet verschrikkelijk haast want doordeweeks kom ik toch niet aan vliegen toe.
Vandaag eindelijk m'n eerste kwartiertje gevlogen. Wel voorzichtig want het waaide nog aardig dus niet te hoog gegaan. Maar toch tof om die eerste meters gemaakt te hebben!
Vandaag eindelijk m'n eerste kwartiertje gevlogen. Wel voorzichtig want het waaide nog aardig dus niet te hoog gegaan. Maar toch tof om die eerste meters gemaakt te hebben!
[ Voor 12% gewijzigd door TradeMarkNL op 05-02-2016 20:52 ]
Weet je zeker dat je P3S in een P2 koffer past? ik lees net dat het landingsgestel van de P3S breder is dan die van de P2JK schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:39:
Helaas, waar ik mijn koffer kocht, hebben ze geen koffer meer waar een DJI P3S in past (dit moeten Phantom 2 koffers zijn ivm de controller). Morgen dan maar de verkeerde koffer terugsturen en geld afwachten. Omschrijving op de website was onjuist, dus ik betaal inderdaad geen retourkosten.
Dan zou het alleen passen als er op die plek genoeg ruimte is of ga je het bijsnijden?
@TradeMarkNL; Ik denk dat ik nog maar 5 minuten heb gevlogen IRL en op de simulator nog een half uur ofzo. Hopelijk is het morgenochtend droog, dan spring ik wat vroeger uit m'n bed om er even mee te spelen. Anders zit ik wat krap in de dag zelf. Doordeweeks heb ik ook geen tijd, dan is het al donker als ik tijd heb.
@JoostVerh; Dan is het idd bijsnijden. Als ie ietsje groter is, zal dat niet te lastig zijn. De controller van de P3S is gelijk aan de P2 en dat is toch echt een ander ding dan de P3 Adv/Pro/Inspire controller. Dat is meer werk om passend te krijgen. Ik moet misschien sowieso bijsnijden ivm de verwijderbare propguards waarbij de adapter misschien een paar mm uitsteekt.
@JoostVerh; Dan is het idd bijsnijden. Als ie ietsje groter is, zal dat niet te lastig zijn. De controller van de P3S is gelijk aan de P2 en dat is toch echt een ander ding dan de P3 Adv/Pro/Inspire controller. Dat is meer werk om passend te krijgen. Ik moet misschien sowieso bijsnijden ivm de verwijderbare propguards waarbij de adapter misschien een paar mm uitsteekt.
Ok ja dat is een mogelijkheid bijsnijden zal goed te doen zijn.
Ben benieuwd of dat hij je bevalt ben ook aan het rondkijken maar een beetje betaalbare koffer waarbij je de props kunt laten zitten zijn er niet veel.
Ben benieuwd of dat hij je bevalt ben ook aan het rondkijken maar een beetje betaalbare koffer waarbij je de props kunt laten zitten zijn er niet veel.
Het spul is onderweg sinds vandaag, dus ik laat hopelijk volgende week wel wat weten.
Volgens mij is alles onderweg nu, ook de lensdop+gimbal lock. Denk dat deze nog geprint moest worden.
Volgens mij is alles onderweg nu, ook de lensdop+gimbal lock. Denk dat deze nog geprint moest worden.
Zat net wat te zoeken naar een koffer of rugtas en toen kwam ik die officiële van DJI voor een mooie prijs tegen. Normaal is ie 180, 160 als je geluk hebt maar bij Conrad staat hij nu voor 99 en op voorraad. Stond wel weinig productbeschrijving bij maar het moet hem wel zijn. Dus we gaan het zien volgende week!
Ik twijfel of dat de echte is. Volgens de Conrad gegevens wel, maar het plaatje is van een neppert. DJI zet echt 'DJI' erop, bij de neppers zie je een quadcopter. Pin me er niet op vast, maar dat is wat mij zo snel opvalt. Maar aan de andere kant, bij de neppers zie je meer lijntjes. Zijn te koop voor ongeveer 70 euro (ex douane kosten).
Ik heb vanmorgen de DJI even wat beter uitgelaten en ben niet geheel tevreden. Er gaat iets mis, waarbij ik de connectie verlies bij met name de videolink. De flightcontroller zelf blijft prima hanteerbaar, maar videosignaal is weg en dan moet ik op zicht vliegen. Juist is die Phantom zo mooi om foto's en video te maken. Ik steeg op in een stadspark met wel veel huizen met WiFi-signaal, maar in WiFi Analyzer allemaal -80dB.
Als ik de P3S omhoog stuur, zeg een metertje of 50, 1 meter van mij af, dan is de videolink al bijna weg. Soms al veel lager. Dan moet je toch geen last van de huizen hebben, daar was ik zeker 50+ meter vandaan (zoals het moet). Het kan ook zijn dat mijn mobiel een slechte antenne heeft, Motorola Moto G 2nd gen dual sim. Ik ga binnenkort testen met een oude iPhone 4 en zal ook mijn Ipad Mini 2 gebruiken (al heb ik daar geen houder voor). Zal ook verder even Googlen.
Misschien gooi ik zo de video wel even online. Baal er wel van, je hoort toch bij dit soort korte afstanden een goede videolink houden, al zit de 2.4GHz band natuurlijk tjokvol. In een stadspark zonder antennes etc. mag dit toch niet gebeuren. Kreeg trouwens wel leuke reacties van mensen, die waren enthousiast.
Ben tot 60 meter gegaan, maar zonder link en telkens de melding in het scherm dat er 'signal lost' meldingen zijn en ik 'm via de app ook niet naar huis kon sturen, vond ik het wat eng. Op de controller kan je S1 natuurlijk 2x heen en weer klikken om 'm terug te halen, dat dan wel.
Ik heb vanmorgen de DJI even wat beter uitgelaten en ben niet geheel tevreden. Er gaat iets mis, waarbij ik de connectie verlies bij met name de videolink. De flightcontroller zelf blijft prima hanteerbaar, maar videosignaal is weg en dan moet ik op zicht vliegen. Juist is die Phantom zo mooi om foto's en video te maken. Ik steeg op in een stadspark met wel veel huizen met WiFi-signaal, maar in WiFi Analyzer allemaal -80dB.
Als ik de P3S omhoog stuur, zeg een metertje of 50, 1 meter van mij af, dan is de videolink al bijna weg. Soms al veel lager. Dan moet je toch geen last van de huizen hebben, daar was ik zeker 50+ meter vandaan (zoals het moet). Het kan ook zijn dat mijn mobiel een slechte antenne heeft, Motorola Moto G 2nd gen dual sim. Ik ga binnenkort testen met een oude iPhone 4 en zal ook mijn Ipad Mini 2 gebruiken (al heb ik daar geen houder voor). Zal ook verder even Googlen.
Misschien gooi ik zo de video wel even online. Baal er wel van, je hoort toch bij dit soort korte afstanden een goede videolink houden, al zit de 2.4GHz band natuurlijk tjokvol. In een stadspark zonder antennes etc. mag dit toch niet gebeuren. Kreeg trouwens wel leuke reacties van mensen, die waren enthousiast.
Ben tot 60 meter gegaan, maar zonder link en telkens de melding in het scherm dat er 'signal lost' meldingen zijn en ik 'm via de app ook niet naar huis kon sturen, vond ik het wat eng. Op de controller kan je S1 natuurlijk 2x heen en weer klikken om 'm terug te halen, dat dan wel.
Als je onder je phantom staat is het verstandiger de antenne horizontaal te houden tov de phantom, is de phantom verder van je vandaan dan verticaal.
Zo werd het in een instructievideo van DJI weergegeven.
Zo werd het in een instructievideo van DJI weergegeven.
Ik zal wel even nog wat van die filmpjes bekijken. Heb wel wat met de antenne zitten spelen, maar ik vraag me ook af waar de videolink heen gaat, naar de controller of direct naar je telefoon.
Signaal tussen controller en Phantom is perfect. Ik ga nog wel wat experimenteren, want toen de Phantom uit stond en de controller niet, bleef ik 'm zien in de WiFi analyzer.
Ik zal straks ff een saai videootje uploaden, maar wat hangt dat ding stabiel in de lucht, zelfs met wind!
Verder nog even uitzoeken waar die pan stutter vandaan komt in mijn montageprog (Magix Video Deluxe) en YouTube. Volgens mij heeft YT liever Quicktime dan H.264 mp4's. In originele materiaal komt er geen pan stutter voor.
Signaal tussen controller en Phantom is perfect. Ik ga nog wel wat experimenteren, want toen de Phantom uit stond en de controller niet, bleef ik 'm zien in de WiFi analyzer.
Ik zal straks ff een saai videootje uploaden, maar wat hangt dat ding stabiel in de lucht, zelfs met wind!
Verder nog even uitzoeken waar die pan stutter vandaan komt in mijn montageprog (Magix Video Deluxe) en YouTube. Volgens mij heeft YT liever Quicktime dan H.264 mp4's. In originele materiaal komt er geen pan stutter voor.
Die gaat naar je controller daar zitten twee wifi antennes in, en van de controller gaat het naar je smartphone.
Ja inderdaad dat is prachtig om te zien hoe stabiel hij blijft ondanks de behoorlijke wind.
Ja inderdaad dat is prachtig om te zien hoe stabiel hij blijft ondanks de behoorlijke wind.
Achievement unlocked: Destroy a camera.
This just happened. Na een middagje schuren en boren had ik eindelijk de camera houder van mijn ZMR250 tot de juiste grootte gekregen dat hij daadwerkelijk in het frame past (chinese kwaliteit
). Eenmaal de camera er in geschroefd zette ik de stroom erop en vrijwel direct een rookwolkje en stank. Wat blijkt, en van de componenten (ik weet niet hoe die heet) maakte contact met de carbon fiber houder en heeft daadwerkelijk het carbon gesmolten. In het proces is dat stukje van het moederbord dus ook meegegaan de dood in, want de camera geeft niets dan zwart beeld.
Had ik eindelijk m'n Quanum goggles binnen, kan ik nog steeds niet FPV vliegen
This just happened. Na een middagje schuren en boren had ik eindelijk de camera houder van mijn ZMR250 tot de juiste grootte gekregen dat hij daadwerkelijk in het frame past (chinese kwaliteit

Had ik eindelijk m'n Quanum goggles binnen, kan ik nog steeds niet FPV vliegen
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Balen, amas! Dure camera?
@Joost; Hmm dan zou het dus een probleem zijn tussen controller en mijn smartphone die niet zo lekker met elkaar praten? In de simulator zag ik het ook soms. Zal eens zien wat de simulator doet icm Ipad.
Heb overigens zojuist de gimbal lock en propguards binnen. Geen extra kosten voor de propguards.
Ik merk wel op uit de video en zo op het zicht, dat de camera niet recht zit... even zien hoe we die gimbal kunnen fixen en dan die lock eens testen. Zal toch niet zo zijn dat ik de gimbal al scheef heb gemaakt door dat achterlijke lockding van DJI.
edit; gimbal ietsje aangepast en na calibratie stond ie al beter.
Lensdop + gimballock zit perfect. Wat een gemak vergeleken met de lock van DJI.
Vanavond de propguards erop schroeven.
Hier het saaie filmpje, maar zoals je ziet wel heel veel ruimte om te spelen met een quad/hex/octo;
@Joost; Hmm dan zou het dus een probleem zijn tussen controller en mijn smartphone die niet zo lekker met elkaar praten? In de simulator zag ik het ook soms. Zal eens zien wat de simulator doet icm Ipad.
Heb overigens zojuist de gimbal lock en propguards binnen. Geen extra kosten voor de propguards.
Ik merk wel op uit de video en zo op het zicht, dat de camera niet recht zit... even zien hoe we die gimbal kunnen fixen en dan die lock eens testen. Zal toch niet zo zijn dat ik de gimbal al scheef heb gemaakt door dat achterlijke lockding van DJI.
Hier het saaie filmpje, maar zoals je ziet wel heel veel ruimte om te spelen met een quad/hex/octo;
[ Voor 23% gewijzigd door JK op 06-02-2016 17:28 ]
Ik wil hier wel even op reageren, ik heb zelf geen Phantom. Maar een Blade 350QX3. Verbinding valt dan niet weg maar is enorm traag. En dit wifi netwerk zit zelfs op 5,8Ghz. Daarom tevens naar andere drones aan het kijken die wel een "fatsoenlijke" verbinding leveren.JK schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:02:
Als ik de P3S omhoog stuur, zeg een metertje of 50, 1 meter van mij af, dan is de videolink al bijna weg. Soms al veel lager.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Mooie plek om te vliegen met dat uitzicht over de stad.JK schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:02:
Balen, amas! Dure camera?
[video]
Beelden zien er hetzelfde uit als bij mij, prima beeldkwaliteit en lekker rustig maar je ziet dat je net wat licht te kort komt door het grijze weer.
Ik denk niet dat het aan de connectie met je telefoon ligt maar eerder tussen de controller en de de Phantom, je weet dat je niet met je vingers aan de voorkant moet komen aangezien daar links en rechtsvoor de wifi zit?
@TheRicolaa10; De 5GHz-band, daarbij is het vermogen toch ook lager en dus ook mogelijk bereik?
Je zou nog kunnen denken aan DJI's Lightbridge, wat op de P3 Advanced en Professional standaard zit. Het bereik is ook een stuk groter. Zit nog wel in de 2.4GHz, maar ik zal me er nog eens verder op inlezen. Heb er met mijn P3S niets aan en ik ga ook niet nu nog eens minimaal 400 euro extra neerleggen voor een quadcopter, als deze maar 495 heeft gekost, speciaal voor een betere videolink.
@Joost; Inderdaad iets licht te kort door het grijze weer, al kan je qua software natuurlijk nog wel één en ander aanpassen. Mooi uitzicht idd en genoeg ruimte om te spelen, zonder mensen te hinderen, privacy te ontnemen en je vliegt ook eens niet over gebouwen heen. Hoewel filmen rondom gebouwen toch ook wel erg gaaf kan zijn. Bijv. oude gebouwen etc. maar ik ga dat soort dingen niet zonder toestemming doen.
Ik weet niet waar ik mijn vingers heb gelaten, ik denk niet vooran, hoewel links wel de gimbal-draaiknop zit. Maar er zit dus meer dan één antenne in, naast de externe antenne. Goed om te onthouden, ik blijf proberen en zal ook wat andere plekken proberen met hopelijk minder WiFi-netwerken.
Als het signaal tussen controller en P3S slecht is, dan is dat alleen voor video, want de sticks luistert hij op 65m, tot waar ik ben gebleven, prima naar (en dat is in eerste instantie ook het belangrijkste).
Je zou nog kunnen denken aan DJI's Lightbridge, wat op de P3 Advanced en Professional standaard zit. Het bereik is ook een stuk groter. Zit nog wel in de 2.4GHz, maar ik zal me er nog eens verder op inlezen. Heb er met mijn P3S niets aan en ik ga ook niet nu nog eens minimaal 400 euro extra neerleggen voor een quadcopter, als deze maar 495 heeft gekost, speciaal voor een betere videolink.
@Joost; Inderdaad iets licht te kort door het grijze weer, al kan je qua software natuurlijk nog wel één en ander aanpassen. Mooi uitzicht idd en genoeg ruimte om te spelen, zonder mensen te hinderen, privacy te ontnemen en je vliegt ook eens niet over gebouwen heen. Hoewel filmen rondom gebouwen toch ook wel erg gaaf kan zijn. Bijv. oude gebouwen etc. maar ik ga dat soort dingen niet zonder toestemming doen.
Ik weet niet waar ik mijn vingers heb gelaten, ik denk niet vooran, hoewel links wel de gimbal-draaiknop zit. Maar er zit dus meer dan één antenne in, naast de externe antenne. Goed om te onthouden, ik blijf proberen en zal ook wat andere plekken proberen met hopelijk minder WiFi-netwerken.
Als het signaal tussen controller en P3S slecht is, dan is dat alleen voor video, want de sticks luistert hij op 65m, tot waar ik ben gebleven, prima naar (en dat is in eerste instantie ook het belangrijkste).
Die twijfel had ik ook. Maar kan m altijd terugsturen dus ik wilde de gok wel nemen.JK schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:02:
Ik twijfel of dat de echte is. Volgens de Conrad gegevens wel, maar het plaatje is van een neppert. DJI zet echt 'DJI' erop, bij de neppers zie je een quadcopter. Pin me er niet op vast, maar dat is wat mij zo snel opvalt. Maar aan de andere kant, bij de neppers zie je meer lijntjes. Zijn te koop voor ongeveer 70 euro (ex douane kosten).
Ok als je hem toch kunt retourneren is dit misschien ook iets om te overwegen.TradeMarkNL schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:09:
[...]
Die twijfel had ik ook. Maar kan m altijd terugsturen dus ik wilde de gok wel nemen.
Ik denk niet dat ie slecht is, mogelijk zelfs uit dezelfde fabriek. De DJI-versie heeft minder reliëf op de achterkant dan de kloons. Even zien wat je binnen krijgt. Conrad kan 'm mogelijk ook voor 45 euro inkopen en voor het dubbele wegzetten. Wat denk je dat die koffertjes kosten? Zelf importeren kan nog best wel schelen, vooral als de Chinese bedrijven in de EU een magazijn hebben. De Chinezen zijn ook niet gek en bouwen hier steeds meer magazijnen, omdat ze ook wel zien dat men vaak niet meer items koopt van meer dan 22 euro buiten de EU. Natuurlijk kunnen ze er nog 'gift' op zetten en een lager bedrag, maar bij veel producten gaat dat niet lukken. 
Hier trouwens een foto van de lensdop+gimballock. Ben er heel erg blij mee. Nu direct vast ipv lopen prutsen.
Ook de propguards zitten erop, fluitje van een cent. Nu dus nog wachten op de neckstrap en de koffers. En natuurlijk de Hubsan Q4, die is vandaag trouwens op de post gegaan. Met het Chinese nieuwjaar zal dat misschien wat langer duren dan 2 weekjes.
Hier trouwens een foto van de lensdop+gimballock. Ben er heel erg blij mee. Nu direct vast ipv lopen prutsen.
Ook de propguards zitten erop, fluitje van een cent. Nu dus nog wachten op de neckstrap en de koffers. En natuurlijk de Hubsan Q4, die is vandaag trouwens op de post gegaan. Met het Chinese nieuwjaar zal dat misschien wat langer duren dan 2 weekjes.

Ik weet niet wat de regels van die toko zijn plus daar betaal je misschien weer veel voor het terugsturen ivm buitenland. Kan altijd die nog bestelen als die van Conrad bevaltMediacj schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:15:
[...]
Ok als je hem toch kunt retourneren is dit misschien ook iets om te overwegen.
Die lenscover ga ik zeker ook ff bestellen!
Over lenscover gesproken deze is ook wel interessantTradeMarkNL schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:50:
[...]
Ik weet niet wat de regels van die toko zijn plus daar betaal je misschien weer veel voor het terugsturen ivm buitenland. Kan altijd die nog bestelen als die van Conrad bevalt![]()
Die lenscover ga ik zeker ook ff bestellen!
11,30 voor lenscover en tegenlichtkap incl. verzenden naar NL
Die tegenlichtcover kan wat zijn, maar die gimballock zou dus niet passen op een Standard. Zou de diameter van de lens gelijk zijn?
Ook dit is nog wel wat om de signaalsterkte te vergroten;
http://www.amazon.de/Hobb...ywords=phantom+3+standard
Ik zal sowieso de volgende keer extra op de stand van de antenne letten aan de hand van waar de quad hangt.
Denk dat ik 'm inderdaad niet correct heb gericht en dat het dus niet aan de verbinding tussen telefoon en controller ligt.
Ik zal sowieso de volgende keer extra op de stand van de antenne letten aan de hand van waar de quad hangt.
Denk dat ik 'm inderdaad niet correct heb gericht en dat het dus niet aan de verbinding tussen telefoon en controller ligt.
Die gimballock past prima, deze is zowel geschikt voor de standaard als de twee andere door de opstaande openingen. Heb op een duits forum gelezen dat hij perfect past op de standaard, staat ook duidelijk in de omschrijving. De andere gimballocks passen inderdaad enkel op de adv/prof of de standaard.JK schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:40:
Die tegenlichtcover kan wat zijn, maar die gimballock zou dus niet passen op een Standard. Zou de diameter van de lens gelijk zijn?
Ja die heb ik ook gezien maar daar lees ik toch wisselende ervaringen over, er zijn er bij wie het echt werkt maar andere zien weer geen verschil. Het kost ook niet veel en je kunt ze zelfs zelf maken met wat aluminium op Youtube staat een video.
Er zijn nog andere signaalverbeteraars zoek maar eens op argtek of dbsmod in het phantompilots forum. Die argtek versie kun je al voor 35 euro ofzo bij Aliexpress kopen. Maar tot nu toe heb ik nog geen klachten over het bereik alhoewel ik ook nog niet verder dan 125 meter ver en 26 meter hoogte ben gegaan
Ik lees inderdaad ook veel dat die gimballock goed past op de standard. Ook besteld inmiddels dus we gaan het zien. Wel irritant dat de diameter vd lens vd standard verschilt gen opzichte van de pro en advanced. Ben dus ook op zoek naar een uv/nd-filter en daar is ook wat onduidelijkheid over welke nou we of niet zou passen. En die zijn iets duurder dan een tientje waardoor ik daar de gok niet zo snel voor zou nemen 
Kennen jullie overigens uav forecast? Handige site/app met gegevens omtrent het vliegweer.
Kennen jullie overigens uav forecast? Handige site/app met gegevens omtrent het vliegweer.
Nee die kende ik nog niet hele handige site/app inderdaad bedankt!TradeMarkNL schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:38:
Ik lees inderdaad ook veel dat die gimballock goed past op de standard. Ook besteld inmiddels dus we gaan het zien. Wel irritant dat de diameter vd lens vd standard verschilt gen opzichte van de pro en advanced. Ben dus ook op zoek naar een uv/nd-filter en daar is ook wat onduidelijkheid over welke nou we of niet zou passen. En die zijn iets duurder dan een tientje waardoor ik daar de gok niet zo snel voor zou nemen
Ik heb op Youtube ook een mooie oplossing gevonden waardoor je een 10 inch tablet zoals de ipad kunt gebruiken.
Hier te koop voor slechts €3,17 Heb ik ook maar besteld kijken of het werkt ik vind het op een tablet er toch een stuk beter uitzien.
Handige site, zal de app ook nog wel even downloaden.
Ik zal misschien ook nog wel een Chinese lensdop/gimballock voor 3 euro bij DX kopen, kijken of dat past. Maar de gimbal is dus ook net even anders op de duurdere modellen.
Dat van die tablet-oplossing heb ik ook gevonden op YouTube, maar ik weet niet of ik dat aan durf met een iPad Mini 2...
Wat betreft bereik; ik ga eerst eens kijken wat het nu doet. En anders zelf iets fabriceren met aluminiumfolie idd, zodat alles in elk geval één kant op gaat, de andere kant op is toch zinloos.
Ik ben tot nu toe denk niet ver gevlogen qua afstand tot de zender. Qua hoogte op 65,7 meter. Wat mij betreft wil ik qua hoogte wel de 120m kunnen halen met een goede live feed qua video en qua afstand is 200 a 300 meter meer dan zat. Ik wil 'm nog wel kunnen zien en dat zijn ook de regels.
Ik zal misschien ook nog wel een Chinese lensdop/gimballock voor 3 euro bij DX kopen, kijken of dat past. Maar de gimbal is dus ook net even anders op de duurdere modellen.
Dat van die tablet-oplossing heb ik ook gevonden op YouTube, maar ik weet niet of ik dat aan durf met een iPad Mini 2...
Wat betreft bereik; ik ga eerst eens kijken wat het nu doet. En anders zelf iets fabriceren met aluminiumfolie idd, zodat alles in elk geval één kant op gaat, de andere kant op is toch zinloos.
Ik ben tot nu toe denk niet ver gevlogen qua afstand tot de zender. Qua hoogte op 65,7 meter. Wat mij betreft wil ik qua hoogte wel de 120m kunnen halen met een goede live feed qua video en qua afstand is 200 a 300 meter meer dan zat. Ik wil 'm nog wel kunnen zien en dat zijn ook de regels.
Ik ben eruit, ik ga mijn grotere drone wegdoen, ik vind met kleintjes vliegen toch echt leuker. Daarom mag mijn WLtoys V262 FPV drone weg. FPV werkt goed met de display op de controler. Uiteindelijk maar een paar keer mee gevlogen. Wel extra accu en 3 volledige sets extra props erbij.
Mocht iemand interesse hebben, laat het even weten.
Mocht iemand interesse hebben, laat het even weten.
Ik heb ook de knoop doorgehakt, heb mijn drone te koop gezet. Benieuwd wat ik er eventueel voor kan krijgen 
Edit:
De vraag is wel natuurlijk of het zin heeft om te investeren in een nieuwe van DJI. Verwacht eigenlijk binnen een paar maanden de nieuwe generatie al.
Edit:
De vraag is wel natuurlijk of het zin heeft om te investeren in een nieuwe van DJI. Verwacht eigenlijk binnen een paar maanden de nieuwe generatie al.
[ Voor 42% gewijzigd door TheRicolaa10 op 08-02-2016 14:09 ]
Eachine H8 aanbieding op Aliexpress voor €4. Mogelijk te mooi om waar te zijn, maar ik heb het toch geprobeerd, je krijgt als het goed is gewoon buyers protection van Alibaba als je niks krijgt of iets anders.
Geen beoordeling, open sinds 2 februari, alle prijzen te mooi om waar te zijn... Ik ben bang dat je over een tijdje een bericht krijgt dat AliExpress je suspicous order zal refunden...-Tim- schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:41:
Eachine H8 aanbieding op Aliexpress voor €4. Mogelijk te mooi om waar te zijn, maar ik heb het toch geprobeerd, je krijgt als het goed is gewoon buyers protection van Alibaba als je niks krijgt of iets anders.
Iemand ervaring met het tijdelijk vliegen op grote hoogte?
Voor een test zou ik een felle rode lamp tijdelijk op 145Mtr hoogte willen laten "hangen".
Het huren van een zeppelin is bij navraag geen optie, die mogen op max 50Mtr hoogte hangen.
Mijn volgende optie is een drone huren/kopen met een felle lamp gemonteerd en deze voor een aantal minuten op 145Mtr hoogte laten hooveren.
Officieel is voor een dergelijke actie een projectontheffing nodig denk ik:
Iemand ervaring met een dergelijke actie en wat tips?
Voor een test zou ik een felle rode lamp tijdelijk op 145Mtr hoogte willen laten "hangen".
Het huren van een zeppelin is bij navraag geen optie, die mogen op max 50Mtr hoogte hangen.
Mijn volgende optie is een drone huren/kopen met een felle lamp gemonteerd en deze voor een aantal minuten op 145Mtr hoogte laten hooveren.
Officieel is voor een dergelijke actie een projectontheffing nodig denk ik:
- Bij daglicht en met continue goed zicht op je vliegtuig;
- Tot maximaal 120 meter hoog;
- Niet boven aaneengesloten bebouwing;
- Niet boven wegen, spoorwegen, waterwegen, havens, of grote bouwwerken (bruggen en dergelijke), met uitzondering van 30- en 60 km wegen;
- Minimaal 3 km uit de buurt van civiele- en militaire luchthavens;
- Per vlucht een provinciale vergunning Tijdelijk en Uitzonderlijk Gebruik (TUG) te verkrijgen. Sommige provincies eisen dit niet;
- Toestemming van de eigenaar van de grond waarvan je opstijgt en landt;
- 5 dagen voorafgaand aan de vlucht via beheerder luchtruim een Notice To Air Man (NOTAM) indienen;
- 1 dag voorafgaand aan de vlucht een melding naar de burgemeester van de gemeente waarvan je opstijgt en naar ILT.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Nou, de koffer en rugtas zijn al binnen! Vanmorgen ff de tracking bekeken en kon niets vinden. Krijg ik van mijn vrouw wat het grote pakket is wat ze zojuist heeft aangenomen. Kon maar één ding zijn!
Iets van 55 euro dus voor deze aluminium koffer. De vorige (verkeerde) die ik had, was van Brofish. De kwaliteit van deze koffer lijkt een stuk beter en kost iets meer dan de helft van zojuist genoemde. Deze is recht en de deksel zit niet scheef als je 'm lichtjes dicht doet. Ook komen er geen onderdelen iets los van de deksel als je de boel vast zet.

Even wat wezen hakken en zagen om de controller te laten passen. De maat is vanuit zichzelf voor 90% goed, heb iets weg moeten halen om de smartphonehouder ook te laten passen. De Phantom 2 kent deze niet, de Vision (+) geloof ik wel. De koffer is specifiek voor de Phantom 1 en 2, ik denk gemaakt nog voor dat de Vision-modellen op de markt kwamen.

En toen had ik de koffer boven geparkeerd en zag ik de propguards liggen.... even een plekje voor zien te vinden en weer wat wegsnijden. Ik denk op de plek van de extra props en dan bij het terugplaatsen van de Phantom hopen dat de rotors dan nog door de propguards heen passen, om ze niet te hoeven demonteren. Juist, je kan gewoon de props erop laten zitten. Ideaal! Zoals je ziet ook nog wat plek voor extra accu's en een reep Snickers ofzo.

De rugtas is ook binnen. Even mijn normale rugtas er naast. Wat een joekel. Past niet in mijn motorkoffer van 46 liter. Wel heel erg stevig, ik denk dat je 'm misschien nog wel het vliegtuigruim in kan doen in deze tas. Doe ik niet, eens kijken of zoiets mee mag als personal item en dan in een overhead cabin gooien om een keer in een warm land mooie opnames te maken (moet ik wel eerst de regels opzoeken van het specifieke land). Verder prima voor op de fiets.
Nu dus nog even wat gaan zagen om de propguards er nog in te krijgen.
Iets van 55 euro dus voor deze aluminium koffer. De vorige (verkeerde) die ik had, was van Brofish. De kwaliteit van deze koffer lijkt een stuk beter en kost iets meer dan de helft van zojuist genoemde. Deze is recht en de deksel zit niet scheef als je 'm lichtjes dicht doet. Ook komen er geen onderdelen iets los van de deksel als je de boel vast zet.

Even wat wezen hakken en zagen om de controller te laten passen. De maat is vanuit zichzelf voor 90% goed, heb iets weg moeten halen om de smartphonehouder ook te laten passen. De Phantom 2 kent deze niet, de Vision (+) geloof ik wel. De koffer is specifiek voor de Phantom 1 en 2, ik denk gemaakt nog voor dat de Vision-modellen op de markt kwamen.

En toen had ik de koffer boven geparkeerd en zag ik de propguards liggen.... even een plekje voor zien te vinden en weer wat wegsnijden. Ik denk op de plek van de extra props en dan bij het terugplaatsen van de Phantom hopen dat de rotors dan nog door de propguards heen passen, om ze niet te hoeven demonteren. Juist, je kan gewoon de props erop laten zitten. Ideaal! Zoals je ziet ook nog wat plek voor extra accu's en een reep Snickers ofzo.

De rugtas is ook binnen. Even mijn normale rugtas er naast. Wat een joekel. Past niet in mijn motorkoffer van 46 liter. Wel heel erg stevig, ik denk dat je 'm misschien nog wel het vliegtuigruim in kan doen in deze tas. Doe ik niet, eens kijken of zoiets mee mag als personal item en dan in een overhead cabin gooien om een keer in een warm land mooie opnames te maken (moet ik wel eerst de regels opzoeken van het specifieke land). Verder prima voor op de fiets.
Mijn tips zijn:arjants schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:13:
[...]
- Je intenties niet van tevoren aankondigen op een openbaar toegankelijk internet forum.
- Jezelf concentreren op de delen van het plan die praktisch uitvoerbaar zijn.
- Na uitvoering e.e.a. snel inpakken en wegwezen.
Ziet er inderdaad heel goed uit, dit is toch die koffer van hobbyking?JK schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:39:
Nou, de koffer en rugtas zijn al binnen! Vanmorgen ff de tracking bekeken en kon niets vinden. Krijg ik van mijn vrouw wat het grote pakket is wat ze zojuist heeft aangenomen. Kon maar één ding zijn!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Denk dat ik die ook maar eens ga bestellen dan
Hangt er heel erg vanaf waar je het wil doen. Wil je het in het donker doen zou ik het echt ver van bebouwing en mensen vandaan doen. Is het gewoon overdag dan valt die hoogte wel wat mee maar dan nog helpt het als je het niet doet in een gebied waar je eigenlijk al niet mag vliegen. (dicht bij vliegvelden of bebouwing)arjants schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:13:
Iemand ervaring met het tijdelijk vliegen op grote hoogte?
Officieel is voor een dergelijke actie een projectontheffing nodig denk ik:Helaas gaat deze ontheffing maar tot 120Mtr, liefst zou ik ook even op 200Mtr willen testen.
- Bij daglicht en met continue goed zicht op je vliegtuig;
- Tot maximaal 120 meter hoog;
- Niet boven aaneengesloten bebouwing;
- Niet boven wegen, spoorwegen, waterwegen, havens, of grote bouwwerken (bruggen en dergelijke), met uitzondering van 30- en 60 km wegen;
- Minimaal 3 km uit de buurt van civiele- en militaire luchthavens;
- Per vlucht een provinciale vergunning Tijdelijk en Uitzonderlijk Gebruik (TUG) te verkrijgen. Sommige provincies eisen dit niet;
- Toestemming van de eigenaar van de grond waarvan je opstijgt en landt;
- 5 dagen voorafgaand aan de vlucht via beheerder luchtruim een Notice To Air Man (NOTAM) indienen;
- 1 dag voorafgaand aan de vlucht een melding naar de burgemeester van de gemeente waarvan je opstijgt en naar ILT.
Woon zelf tijdelijk bij mijn ouders ver van de bewoonde wereld en tot zover heb ik nog nergens last van gehad. Ben mij er wel bewust van dat het kan komen en kijk nu ook naar mogelijkheden mijn hobby 100% legitiem te beoefenen, zendlicentie en een spotter met zender die in zichtveld van het rc voertuig is. Had al wel de buren van het weekend aan de deur, of ik wat verder bij hun huis vandaan wou vliegen. Was er vorige zomer kennelijk in de buurt gekomen en dat hadden ze liever niet. Kleine moeite voor mij om daar dan rekening mee te houden.
Je maakt ons nieuwsgierig...arjants schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:13:
Maar ik zou in ieder geval proberen uit te zoeken (juist als je het "illegaal" doet) waar en wanneer er luchtvaart langs zou kunnen komen. Dat zal op die hoogte neem ik aan wel meevallen (zolang je ver uit de buurt van vliegvelden blijft), maar zekere voor het onzekere. Zolang je dan nog goed uit de buurt van bebouwing (en dus politie etc.) zal het, mits van korte duur, wel mogelijk moeten zijn zonder consequenties.
Maar in ieder geval goed voorbereiden, zodat alles veilig gebeurt.
Nice, m'n rugtas/koffer van Conrad is binnen en het is zowaar de officiële van DJI
Ziet er goed en degelijk uit. Blijft een hoop geld 99 euro, maar dit lijkt me wel een fijn ding. Phantom Guards ook binnen, dat zijn wel flinke dingen zeg! Nu nog even een houder voor m'n 7-inch tablet bestellen.

[ Voor 48% gewijzigd door TradeMarkNL op 09-02-2016 10:34 ]
@JoostVerh: Yup, van Hobbyking. Het spul komt uit Etten-Leur. Wel opletten dat je uit de EU-warehouse je spul haalt, want anders heb je grote kans op extra kosten.
@TradeMarkNL; Nice! En idd origineel. Dan is het nog best een aardig prijs.
Toch is die rugtas van mij ook behoorlijk stevig. Zal alleen nooit zo stevig zijn als dit ding van DJI.
Heb in mijn koffer nu plek gemaakt voor de propguards. De losse extra props leg ik nu naast de Phantom zelf neer. Kan niet wachten tot het weer een beetje lekker weer is om even te spelen.
Toch is die rugtas van mij ook behoorlijk stevig. Zal alleen nooit zo stevig zijn als dit ding van DJI.
Heb in mijn koffer nu plek gemaakt voor de propguards. De losse extra props leg ik nu naast de Phantom zelf neer. Kan niet wachten tot het weer een beetje lekker weer is om even te spelen.
Ah netjes! Ik denk niet dat ik die guards er ook nog bij krijg maar dat is niet de grootste ramp. Wat me we opviel is dat er niet echt veel ruimte zit tussen de propellers en de guards (heb ook de tall). Of tenminste een kant van een propeller komt er echt akelig dichtbij dat ik twijfel of dat niet fout gaat. Want wat als door wat wind die guard iets verplaatst en de propeller de guard raakt? Dat moet je niet hebben...Of zie ik dat verkeerd en kan dat niet gebeuren? Ik heb al geprobeerd het voetje iets strakker of minder strak te monteren maar dit lijkt geen effect te hebben. Het zou natuurlijk ook nog aan de afmeting van die ene guard liggen maar dat lijkt me stug.JK schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:52:
Pfff, had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om mijn huidige drone van de hand te doen. Ik denk dat de prijs velen afschrikt.
@TradeMarkNL; ik heb zeker een centimeter ruimte tussen prop en guard. Weet je zeker dat je de tall hebt ontvangen? Dit moet op het zwarte karton staan van de 'zak'. Ook kan het zijn dat je ze verkeerd hebt gemonteerd. Ze moeten op de laatste schroeven per arm, het kliksysteem steekt ietsje uit. Kijk anders eens of alle guards wel even groot zijn.
@TheRicolaa10; op Tweakers heb je er geen prijs aan gehangen. Kost 489 nieuw? Misschien denk ik wel vreemd, maar het kan ook zijn dat mensen er nog nooit van hebben gehoord en dan liever een DJI kopen, omdat ze daar veel filmpjes van hebben gezien. Beetje hetzelfde als GoPro. Ik heb dan een GoPro 4S camera liggen, maar ook een Drift Ghost-S, die ik veel fijner vind werken.
@TheRicolaa10; op Tweakers heb je er geen prijs aan gehangen. Kost 489 nieuw? Misschien denk ik wel vreemd, maar het kan ook zijn dat mensen er nog nooit van hebben gehoord en dan liever een DJI kopen, omdat ze daar veel filmpjes van hebben gezien. Beetje hetzelfde als GoPro. Ik heb dan een GoPro 4S camera liggen, maar ook een Drift Ghost-S, die ik veel fijner vind werken.
Neuh het zijn de juiste en ze zitten goed. Vandaag kort gevlogen en het is wel een beetje waar ik al bang voor was: bij bepaalde bewegingen komen de guards in beeld. Vooral bij snelle bewegingen, dus bv vanuit hover volle kracht vooruit of snel naar hoveren. Maar goed, daar valt wel omheen te werken en wie weet kunnen ze er na wat vlieguren ook wel af.JK schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:38:
@TradeMarkNL; ik heb zeker een centimeter ruimte tussen prop en guard. Weet je zeker dat je de tall hebt ontvangen? Dit moet op het zwarte karton staan van de 'zak'. Ook kan het zijn dat je ze verkeerd hebt gemonteerd. Ze moeten op de laatste schroeven per arm, het kliksysteem steekt ietsje uit. Kijk anders eens of alle guards wel even groot zijn.
Bij mij komen de propellers heel af en toe ook in beeld zonder dat ik guards heb bij remmen of snelle bewegingen.
Ik moet zeggen dat ik niet meer gevlogen heb na de montage, maar ik heb dus wel 1cm ruimte. Hopelijk dit weekend weer even. Dat ze in beeld komen... ja dat zal best, maar dat komen de props volgens mij ook, als je vol gas een kant op gaat. Je ziet het vaak zat op YT. Gewoon die camera iets omlaag draaien en dan volle gas!
Nou ja, ik heb wel mijn YouTube kanaal in de post staan. Maar goed, ik wil eigenlijk voor het complete pakket een euro of 600 hebben. Is dat teveel?JK schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:38:
Ik had ook interesse idd maar 600 euro is heel veel geld het is ook niet nieuw meer maar alweer een jaar oud. En een koffer kost ook veel geld die mensen moeten kopen terwijl ze hier geen interesse in hebben. Voor 490 euro had je een week terug een nieuwe dji phantom 3 of bouw je een hele mooie cheerson met 2km range.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
DJI kondigt evenement aan.

Zonder koffer is het inderdaad veel geld. Maar ik denk dat je voor deze prijs nergens een drone met koffer en 3 accu's kunt kopen.Falastine schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:56:
Ik had ook interesse idd maar 600 euro is heel veel geld het is ook niet nieuw meer maar alweer een jaar oud. En een koffer kost ook veel geld die mensen moeten kopen terwijl ze hier geen interesse in hebben. Voor 490 euro had je een week terug een nieuwe dji phantom 3 of bouw je een hele mooie cheerson met 2km range.
[ Voor 75% gewijzigd door TheRicolaa10 op 11-02-2016 17:06 ]
Ze zullen de Phantom 4 daar aankondigen.TheRicolaa10 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:13:
[afbeelding]
[...]
Zonder koffer is het inderdaad veel geld. Maar ik denk dat je voor deze prijs nergens een drone met koffer en 3 accu's kunt kopen.
Plaatje doet het nietTheRicolaa10 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:13:
[afbeelding]
[...]
Zonder koffer is het inderdaad veel geld. Maar ik denk dat je voor deze prijs nergens een drone met koffer en 3 accu's kunt kopen.
Phantom 4, zeker. 
@TheRicolaa10; tja, ik heb dus de DJI P3S gekocht voor 495. Was dan een aanbieding, maar voor 599 heb je een nieuwe met 2 jaar garantie. Daarnaast heb jij dan wel 3 accu's, maar op 1 accu kan je al 25 minuten vliegen i.t.t. 8-12 minute oid met die Blade? Een koffertje heb je al voor 55 euro bij Hobbyking. Voor iets meer dan 650 euro heb je dan een nieuwe P3S met koffer en garantie.
Dat is gewoon het nadeel, die Phantom 3 Standard is gewoon spotgoedkoop geworden. Je ziet hier op Tweakers ook mensen met een Vision 2+ of een gewone Phantom 2 met gimbal etc. voor prijzen die gelijk zijn of richting een nieuwe P3S gaan. Ik kies dan persoonlijk voor nieuw, zeker als de verschillen klein zijn.
@TheRicolaa10; tja, ik heb dus de DJI P3S gekocht voor 495. Was dan een aanbieding, maar voor 599 heb je een nieuwe met 2 jaar garantie. Daarnaast heb jij dan wel 3 accu's, maar op 1 accu kan je al 25 minuten vliegen i.t.t. 8-12 minute oid met die Blade? Een koffertje heb je al voor 55 euro bij Hobbyking. Voor iets meer dan 650 euro heb je dan een nieuwe P3S met koffer en garantie.
Dat is gewoon het nadeel, die Phantom 3 Standard is gewoon spotgoedkoop geworden. Je ziet hier op Tweakers ook mensen met een Vision 2+ of een gewone Phantom 2 met gimbal etc. voor prijzen die gelijk zijn of richting een nieuwe P3S gaan. Ik kies dan persoonlijk voor nieuw, zeker als de verschillen klein zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Maar dan ben ik benieuwd naar wat voor prijs jullie hem zouden verkopen?JK schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:36:
[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 11-02-2016 20:05 ]
Dan moet ik er echt dieper op induiken. Waarom is jouw Blade 600 euro waard, wat kan deze beter dan een DJI Phantom 3 Standard? Goed, je hebt 1080p/60fps, maar de P3S heeft weer 2.7k (al dan niet met 60fps, maar dat zal mij niet boeien, ik ga geen slomo footage maken er mee).
Het is voor de vroege kopers balen dat DJI de P3S zo voordelig heeft gemaakt. Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik geen quad had, als de P3S niet zo voordelig was (en dan heb ik 'm voor 495 euro).
Het is voor de vroege kopers balen dat DJI de P3S zo voordelig heeft gemaakt. Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik geen quad had, als de P3S niet zo voordelig was (en dan heb ik 'm voor 495 euro).
Je ziet als je wat meer 'gas' geeft inderdaad die PhantomGuard tall beschermers in beeld komen. Maakt niet uit, ben toch nog aan het oefenen. En anders camera op de gimbal ietsje omlaag draaien of minder snel vliegen.
Net weer lekker gespeeld, nu tot 120m hoogte en ik moet zeggen dat dat toch behoorlijk hoog is.
Antenne nu wel op juiste manier en videosignaal was prima. Heel soms even een signal loss, maar hooguit 1x per vlucht.
Wat wel erg vreemd was, was dat ik in de app volledige live vluchtinfo kwijt was, op het moment dat de microsd vol zat. Ik had alleen nog videofeed en verder niets, had geen contact meer met de Phantom wat betreft tussen smartphone en controller. Kon 'm gewoon netjes naar beneden sturen en opnieuw starten, maar dat is wel een lelijke bug. Maar goed, 8GB kaart eruit, nu gewoon een 32GB erin die hier toch nog stof liggen te rapen. Dat probleem dan ook weer redelijk opgelost.
Ideaal zo'n koffer waar de props erop kunnen blijven zitten. Scheelt gewoon tijd.
Net weer lekker gespeeld, nu tot 120m hoogte en ik moet zeggen dat dat toch behoorlijk hoog is.
Antenne nu wel op juiste manier en videosignaal was prima. Heel soms even een signal loss, maar hooguit 1x per vlucht.
Wat wel erg vreemd was, was dat ik in de app volledige live vluchtinfo kwijt was, op het moment dat de microsd vol zat. Ik had alleen nog videofeed en verder niets, had geen contact meer met de Phantom wat betreft tussen smartphone en controller. Kon 'm gewoon netjes naar beneden sturen en opnieuw starten, maar dat is wel een lelijke bug. Maar goed, 8GB kaart eruit, nu gewoon een 32GB erin die hier toch nog stof liggen te rapen. Dat probleem dan ook weer redelijk opgelost.
Ideaal zo'n koffer waar de props erop kunnen blijven zitten. Scheelt gewoon tijd.
Goede tip daarbij als je iets wil filmen terwijl je er naar toe vliegt, je kan ook achteruit vliegen en dan vlieg je er vanaf waarbij je minder snel props/guard in beeld krijgt.
Achteruit vliegen is idd ook wel een goeie. Eventueel kan je het beeldmateriaal omdraaien mits er geen auto's, vogels of fietsers etc. in beeld zijn.
Zo 120 meter zover ben ik nog niet gekomen het hoogste wat ik tot nu toe gehaald heb is 70 meter en dat vond ik al heel hoogJK schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:08:
Je ziet als je wat meer 'gas' geeft inderdaad die PhantomGuard tall beschermers in beeld komen. Maakt niet uit, ben toch nog aan het oefenen. En anders camera op de gimbal ietsje omlaag draaien of minder snel vliegen.
Ik heb die koffer inmiddels ook binnen en hij is inderdaad ideaal met de props er op en ziet er prima uit.
Ik had vandaag wel heel veel problemen met "strong interference" meldingen terwijl ik op een groot weiland stond waar ik dat hiervoor nog niet gehad heb. Ik heb het kunnen oplossen(lijkt het) door mijn iPhone helemaal opnieuw op te starten toen verdween de melding. En inderdaad heb ik ook af en toe wel eens een melding van weak signal maar dat is telkens maar heel even.
70 meter is ook al een flink eind, 120 meter is wat mij betreft waar ik 'm voor gebruik (omgeving filmen), mooi zat. Maar qua techniek moet die Standard nog wel tot 400 meter kunnen komen, wat uiteraard illegaal is ivm vliegverkeer op minimaal 300m hoogte.
Mooi koffertje he? Kost weinig en zo prettig. Gister die koffer in de auto gesmeten en op twee plekken gevlogen. Wel ijskoud, en dan voel je je vingers niet echt meer zo goed. Ik heb wel van die handschoenen voor tablets/smartphones, maar volgens mij werken die ook niet optimaal bij koude vingers..
Mooi koffertje he? Kost weinig en zo prettig. Gister die koffer in de auto gesmeten en op twee plekken gevlogen. Wel ijskoud, en dan voel je je vingers niet echt meer zo goed. Ik heb wel van die handschoenen voor tablets/smartphones, maar volgens mij werken die ook niet optimaal bij koude vingers..
Ik wilde gisteren ook even vliegen maar het bleek toch echt te hard te waaien. Hadden jullie daar geen last van? Nu speelt denk ik mee dat ik nogal in de buurt van het water woon, maar m'n phantom ging toch mooi even over de kop toen ik hem wilde laten opstijgen. Misschien steeg ik te langzaam op?
[ Voor 6% gewijzigd door TradeMarkNL op 14-02-2016 13:29 ]
Over de kop? Wist niet dat er een stuntmode in zat.
Ik laat 'm altijd automatisch opstijgen. Met koud weer sowieso ook beetje zorgen dat de accu warm blijft. Als ik 'm er in druk is deze al goed warm en dan laat ik 'm nog een minuutje hoveren en dan pas ga ik echt vliegen.
Gister in het weiland waaide het ook nog best redelijk, maar dan is GPS echt een uitkomst (voor wat ik er mee wil).
Hebben jullie al videootjes online staan?
Deze is van gister met het stukje 120 meter om te zien of ik dan nog steeds een goede videolink had, vanwege het ge-emmer van de vorige keer, even een grote fabriek gefilmd in een dorp in de buurt.
Gister in het weiland waaide het ook nog best redelijk, maar dan is GPS echt een uitkomst (voor wat ik er mee wil).
Hebben jullie al videootjes online staan?
Deze is van gister met het stukje 120 meter om te zien of ik dan nog steeds een goede videolink had, vanwege het ge-emmer van de vorige keer, even een grote fabriek gefilmd in een dorp in de buurt.
Haha nee hij werd door de wind meegenomen en rolde een stukkie weg. Gelukkig geen schade, behalve het middenbalkje van een van de guards. Maar daar zijn ze voor
Ik heb 1 korte video online staan, stelt weinig voor:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YIv-bwIiHOk]
Ik heb 1 korte video online staan, stelt weinig voor:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YIv-bwIiHOk]
Mooie beelden maken jullie al! Ik heb nog niets online staan. Mooi ook die beelden met een laagstaande zon, krijg je toch een mooier warmer licht dan in het midden van de dag.
Mijn interference meldingen ontstaan als ik binnen de app niet het vluchtscherm verlaat maar er in blijf en als ik dan later opnieuw ga vliegen krijg je die meldingen. Ga ik na een vlucht met het huisje naar het startscherm binnen de app dan krijg ik bij een volgende vlucht geen meldingen.
Mijn interference meldingen ontstaan als ik binnen de app niet het vluchtscherm verlaat maar er in blijf en als ik dan later opnieuw ga vliegen krijg je die meldingen. Ga ik na een vlucht met het huisje naar het startscherm binnen de app dan krijg ik bij een volgende vlucht geen meldingen.
Ik heb er zelfs nog een contrastfiltertje overheen gedaan, het blijft wat grijs buiten. 
Gelukkig geen schade, TradeMarkNL. Die dingen zijn er idd voor gemaakt.
@Joost; ik ga altijd wel uit de app, dus heb die melding nog niet meegemaakt.
Volgens mij, als het niet sneeuwt, zijn er nu denk ik ook wel hele mooie beelden te maken van het sneeuwlandschap. Binnenkort ook maar een keer een video maken waarbij ik ook iets meer afstanden vlieg, hoewel dat stukje met die fabriek ik nog wel iets van een kilometer in totaal gevlogen heb (niet qua maximale afstand van de zender, hoor), al zet ik dat allemaal niet in de video. Moet allemaal niet te langdradig zijn.
Gelukkig geen schade, TradeMarkNL. Die dingen zijn er idd voor gemaakt.
@Joost; ik ga altijd wel uit de app, dus heb die melding nog niet meegemaakt.
Volgens mij, als het niet sneeuwt, zijn er nu denk ik ook wel hele mooie beelden te maken van het sneeuwlandschap. Binnenkort ook maar een keer een video maken waarbij ik ook iets meer afstanden vlieg, hoewel dat stukje met die fabriek ik nog wel iets van een kilometer in totaal gevlogen heb (niet qua maximale afstand van de zender, hoor), al zet ik dat allemaal niet in de video. Moet allemaal niet te langdradig zijn.
Wat heb je nou uiteindelijk aangepast aan de antenne? Ik was vandaag even vliegen en op 30 meter hoogte (minder dan 10m afstand) had ik geen video signal meer.JK schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:08:
Ik was zo'n domme IT'er die niet weet hoe een antenne werkt. 
Ik was in de veronderstelling dat de antenne als een halve bol zou uitstralen incl. via de punt. En ja, dat klopt niet helemaal. Je moet dus niet de punt richten naar de quad, maar 'm rechtop zetten en met z'n 'body' richting naar het vliegende gevaarte. Dan heb je ook op 120 meter nog prima video feed.
Zo dus:
Ik was in de veronderstelling dat de antenne als een halve bol zou uitstralen incl. via de punt. En ja, dat klopt niet helemaal. Je moet dus niet de punt richten naar de quad, maar 'm rechtop zetten en met z'n 'body' richting naar het vliegende gevaarte. Dan heb je ook op 120 meter nog prima video feed.
Zo dus:
Ah, dan ben je niet de enige die er zo over dacht
Ik ga het morgen (wanneer eindelijk weinig wind wordt voorspeld) meteen in de praktijk brengen.
Weten jullie een manier om een flitser te gebruiken bij een Phantom 2 Vision +? De flitser hoeft niet op de drone gemonteerd te worden.
(Het is bedoeld om een gebouw te fotograferen met een vrij groot overstek, waardoor de wanden erg donker worden i.v.m. het dak vanwege het niet al te denderende dynamisch bereik van het cameraatje).
(Het is bedoeld om een gebouw te fotograferen met een vrij groot overstek, waardoor de wanden erg donker worden i.v.m. het dak vanwege het niet al te denderende dynamisch bereik van het cameraatje).
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Flitsen zal niet gemakkelijk zijn, maar ik weet wel dat architectuur fotografen werken met lampen (op accu) die ze opstellen om het gebouw uit te lichten voordat de foto gemaakt wordt.LethalInnocence schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:08:
Weten jullie een manier om een flitser te gebruiken bij een Phantom 2 Vision +? De flitser hoeft niet op de drone gemonteerd te worden.
Een flitser op afstand besturen is niet zo moeilijk, maar het moet natuurlijk wel synchroon gaan met je camera sluiter. Daar zijn ook afstand bedieningen voor.
In jouw geval denk ik dan toch aan de portable lampen, aangezien je al aan geeft dat de camera niet denderend is.
Ik ga er dan voor het gemak van uit dat je niet de mogelijkheid hebt om de camera op een afstandbediening aan te sluiten.
Zal het niet makkelijker zijn om een betere camera te nemen ipv lampen te gebruiken?
Zelfs al hang je er een dure camera onder, dan nog heb je te weinig licht. Om nog maar niet te spreken over de risico's die het met zich mee brengt, en de hogere last die de drone moet dragen (met een zeer negatief effect op accuduur).Jegorex schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:45:
Zal het niet makkelijker zijn om een betere camera te nemen ipv lampen te gebruiken?
Omdat de camera niet op een statief staat kun je ook geen lange sluitertijd gebruiken, dus zul je alsnog kunstmatig licht moeten toevoegen.
Een hoge ISO waarde kan niet op tegen een goede belichting van het onderwerp. Synchroon flitsen wordt dan wel een mogelijkheid, alleen zie je met een/meerdere flitser(s) niet van te voren hoe het object wordt uitgelicht.
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 16-02-2016 12:54 ]
Ik weet niet wat voor drone je gebruikt, met de mijne (Inspire 1 met standaard camera) kan ik zonder al te veel problemen scherpe fotos maken met 5 sec sluitertijd.guapper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:53:
[...]
Zelfs al hang je er een dure camera onder, dan nog heb je te weinig licht.
Omdat de camera niet op een statief staat kun je ook geen lange sluitertijd gebruiken, dus zul je alsnog kunstmatig licht moeten toevoegen.
Een hoge ISO waarde kan niet op tegen een goede belichting van het onderwerp. Synchroon flitsen wordt dan wel een mogelijkheid, alleen zie je met een/meerdere flitser(s) niet van te voren hoe het object wordt uitgelicht.
Ik fotografeer niet met een drone, maar uit de hand, vanaf statief of whatever de camera stabiel kan houden.Jegorex schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:56:
[...]
Ik weet niet wat voor drone je gebruikt, met de mijne (Inspire 1 met standaard camera) kan ik zonder al te veel problemen scherpe fotos maken met 5 sec sluitertijd.
Mijn DSLR kan met beeldstabilisatie een 3-tal stops compenseren, maar dan houd het toch wel op.
Misschien Waarschijnlijk heeft dat ook wel met mijn definitie van 'scherp' te maken; ik kan soms nogal een pixeln**ker zijn.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat de verwachtingen / toepassingen zijn bij het fotograferen.
edit: Maar echt: 5 seconden sluitertijd en dan nog een scherpe foto over houden? Dat is toch indrukwekkend, zelfs als de foto niet geheel scherp is..
[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 16-02-2016 13:14 ]
Ik noem mezelf absoluut geen goede fotograaf en wat ik goed vind kan een ander best slecht vinden.guapper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:07:
[...]
Ik fotografeer niet met een drone, maar uit de hand, vanaf statief of whatever de camera stabiel kan houden.
Mijn DSLR kan met beeldstabilisatie een 3-tal stops compenseren, maar dan houd het toch wel op.
Misschien Waarschijnlijk heeft dat ook wel met mijn definitie van 'scherp' te maken; ik kan soms nogal een pixeln**ker zijn.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat de verwachtingen / toepassingen zijn bij het fotograferen.
edit: Maar echt: 5 seconden sluitertijd en dan nog een scherpe foto over houden? Dat is toch indrukwekkend, zelfs als de foto niet geheel scherp is..
Ik heb ook nog maar 1x in het donker gevlogen en toen waaide het eigenlijk net te hard waardoor ongeveer de helft van de foto's bewogen is.
Vanavond, als ik thuis ben, zal ik kijken of ik hier een foto kan plaatsen.
Voor de geïnteresseerden; DJI geeft nu ook korting op de Phantom 3 Professional vanwege hun 10-jarig bestaan. Link: http://store.dji.com/event/10years/
Dit is 5 sec sluitertijd met ISO-200guapper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:07:
[...]
Het kan vast beter, maar ik ben echt slecht in fotografie

Wat was het vandaag fantastisch vliegweer zeg. Na het werk nog even snel een half uurtje gefilmd. Jammer dat er weer wat technische problemen roet in het eten gooide. Dit keer was het het bereik van de controller dat steeds wegviel als ik verder dan pakweg vijftien meter vloog (hoog of in de breedte). Aardig gedoe nog met die stand van de antenne. Las ook ergens dat je smartphone/tablet de boel kan blokkeren. Hoe hebben jullie die arm gepositioneerd? Bij mij hangt ie wel iets boven de bovenkant van de controller...
[ Voor 19% gewijzigd door TradeMarkNL op 16-02-2016 21:56 ]
Mijn ZMR250 is er ook helemaal klaar voor. Heb van het weekend alles af gemaakt. Kan het voltage nu aflezen via mijn Taranis. Heb daarnaast ook nog mijn CC3D officieel van die openpilot bootloader afgeholpen. Werkt nu uitstekend met Betaflight.
Was nog wel even een klus om erachter te komen hoe ik nu die ESC's kon flashen dmv de CC3D en een FTDI adapter. Maar ook dat blijkt achteraf gezien niet al te moeilijk te zijn. Afgezien van het feit dat die Littlebee ESC's niet echt mee willen werken wanneer er nieuwe firmware naar geschreven wordt (je moet echt 10x opnieuw proberen, want je krijg 9x een write error; lijkt allemaal echt random te gaan). Maar ook daar staat nu de laatste versie van BLHeli op met dat mooie damped light
Hopelijk is het dit weekend en volgende week droog. Heb er in ieder geval weer zin in
Was nog wel even een klus om erachter te komen hoe ik nu die ESC's kon flashen dmv de CC3D en een FTDI adapter. Maar ook dat blijkt achteraf gezien niet al te moeilijk te zijn. Afgezien van het feit dat die Littlebee ESC's niet echt mee willen werken wanneer er nieuwe firmware naar geschreven wordt (je moet echt 10x opnieuw proberen, want je krijg 9x een write error; lijkt allemaal echt random te gaan). Maar ook daar staat nu de laatste versie van BLHeli op met dat mooie damped light
Hopelijk is het dit weekend en volgende week droog. Heb er in ieder geval weer zin in
Misschien kan je de details in lightroom meer naar voren trekken?Jegorex schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Dit is 5 sec sluitertijd met ISO-200
Het kan vast beter, maar ik ben echt slecht in fotografie
[afbeelding]
Blaat het niet dan schaapt het niet
Cool!lasharor schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:05:
Mijn ZMR250 is er ook helemaal klaar voor. Heb van het weekend alles af gemaakt. Kan het voltage nu aflezen via mijn Taranis. Heb daarnaast ook nog mijn CC3D officieel van die openpilot bootloader afgeholpen. Werkt nu uitstekend met Betaflight.
Ik ben me aan het oriënteren op een 250 quad, maar zie veel DIY-kits met CC3D uitgevoerd.
OpenPilot schijnt nog wel okee te zijn, maar CleanFlight moet veel makkelijker werken.
Waarom heb je voor BetaFlight gekozen?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik zou sowieso niet echt meer kiezen uit de typische Chinese DIY kits. Deze hebben nog redelijk oude spullen (CC3D etc) terwijl nieuwe alternatieven niet voor veel duurder te koop zijn.Hashtag schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:31:
[...]
Cool!
Ik ben me aan het oriënteren op een 250 quad, maar zie veel DIY-kits met CC3D uitgevoerd.
OpenPilot schijnt nog wel okee te zijn, maar CleanFlight moet veel makkelijker werken.
Waarom heb je voor BetaFlight gekozen?
Lisam LS-210: 24 Dollar
Naze rev 6: 12 Dollar
4x FVT Littlebee: 46 Dollar
Matek PDB: 8 Dollar
4x Emax Motoren: 70 Dollar
Andere zaken (kabels etc): 10 Dollar
Betaal je wel meer maar dan de meeste DIY kits maar hiermee kan je wel goed vooruit. Voor 30 Dollar meer heb je dan ook nog dat standaard FPV setje.
Mijn CC3D komt uit een standaard kit, voldoet voor mij nog, Betaflight samen met Lux zorgt ervoor dat je niet hoeft te tunen. Alhoewel ik dat wel al had gedaan in openpilot vliegt het alsnog beter in Betaflight. Daarnaast werkt Cleanflight in het algemeen wat beter in mijn ogen. (oh; en je kan je ESC's niet flashen met Openpilot, met cleanflight gaat dat wel
[ Voor 3% gewijzigd door lasharor op 17-02-2016 16:42 ]
Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.