Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
Eén van de leds werkt meteen al niet meer. Schijnt nogal slechte quality control te zijn, maar in ieder geval leuk voor een geintje.
Zelf zojuist een Moontop M9912 besteld (vrijwel hetzelfde, maar iets langere flight time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
SurfBoy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:19:
[...]

Aha, dankjewel voor het linkje! Zou dit een groot verschil maken zonder de LightBridge?
Over Lightbridge kan ik niet oordelen, aangezien ik dat niet heb. Ik heb alleen wifi (Blade 350QX3) en ik vind het vooral traag.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 07-01-2016 11:54 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Mijn F450 met Naze32 heb ik ondertussen kunnen fijntunen met vrij goede PID settings. Nu vliegt hij mooi stabiel. :)

Ik ben ondertussen ook aan het kijken voor een betaalbare fpv setup. Ik heb bij hobbyking al de diy oplossingen gezien waarmee je een super grote doos op je hoofd zet met dan een 5inch schermpje erin. Dit vind ik er net iets te lomp uitzien en volgens mij is het ook niet praktisch om zo iets zwaar op je hoofd te hebben.
Een gewoon schermpje dat je aan je zender hangt lijkt mij ook niet praktisch als de zon wat fel schijnt, zeker in de zomer.

Ik ben nu dus aan het kijken naar de fatshark brillen. Maar nu vraag ik mij af waar je die het goedkoopste kan vinden in onze contreien. Bij hobbyking vind je ze wel in de europese store maar staan ze constant in Back order.

Weet er iemand nog een goeie winkel hiervoor? Of zijn er betere eventueel goedkopere oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:45

arie_papa

Running on Ubuntu

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
glennvho schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:01:
Mijn F450 met Naze32 heb ik ondertussen kunnen fijntunen met vrij goede PID settings. Nu vliegt hij mooi stabiel. :)

Ik ben ondertussen ook aan het kijken voor een betaalbare fpv setup. Ik heb bij hobbyking al de diy oplossingen gezien waarmee je een super grote doos op je hoofd zet met dan een 5inch schermpje erin. Dit vind ik er net iets te lomp uitzien en volgens mij is het ook niet praktisch om zo iets zwaar op je hoofd te hebben.
Een gewoon schermpje dat je aan je zender hangt lijkt mij ook niet praktisch als de zon wat fel schijnt, zeker in de zomer.

Ik ben nu dus aan het kijken naar de fatshark brillen. Maar nu vraag ik mij af waar je die het goedkoopste kan vinden in onze contreien. Bij hobbyking vind je ze wel in de europese store maar staan ze constant in Back order.

Weet er iemand nog een goeie winkel hiervoor? Of zijn er betere eventueel goedkopere oplossingen?
Betaalbaar en Fatshark. Die mis ik even ;) (grapje natuurlijk, ieder z'n eigen budget)

De Quanum V2 schijnt wel een fijner/mooier beeld te hebben dan een "echte" bril. Misschien toch eens testen van iemand? Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat een bril/doos op je hoofd bij sommige toepassingen niet fijn of gewenst is. Er zijn ook schermpjes met zonneschermpjes bijvoorbeeld. Dan heb je dus én zicht op je drone, én je ziet wat er gefilmd wordt. Kun je beide goed in de gaten houden. (Maar dit zeg ik als leek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:01

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

glennvho schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:01:

Ik heb de hobbyking Quanum v1 set op mijn ZMR180.
Het is wel een grote doos maar het werkt gewoon goed (ik heb er wel een 120° lens op gezet) en is goedkoop.
Zowel de vtx/vrx/cam en bril voor ongeveer 70 euro. https://www.hobbyking.com...wItem.asp?idProduct=63646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Omdat je het over een F450 hebt; let wel op dat vliegen met bril én gimbal niet relaxed is, je bewegingen vertalen niet lekker naar je beeld.

Mijn FPV racers (met vaste camera) vlieg ik allemaal met mijn skyzone bril, maar mijn F450 met gimbal (wat binnenkort een hexa gaat worden), vlieg ik met een los scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

'Drone nieuw statussymbool voor inwoners VS'
WASHINGTON - De drone lijkt een van de nieuwe statussymbolen voor inwoners van de Verenigde Staten te worden. Eigenaren van drones die meer wegen dan circa een half pond moeten sinds 21 december aangifte doen bij de federale luchtvaartadministratie. Binnen twee weken meldden al 181.061 mensen hun drone aan.

Naar schatting 400.000 Amerikanen hebben de afgelopen feestdagenperiode een drone gekocht. Over heel 2015 bedroeg de omzet al bijna 100 miljoen euro. De elektronicasector in de VS verwacht dat de omzet snel zal groeien. In 2016 gaan naar verwachting 2,8 miljoen drones over de toonbank. Wat de beroepssectoren betreft zijn onder meer politiekorpsen en makelaars gretige afnemers.

Het aantal incidenten met en klachten over drones houdt gelijke tred met de toenemende verkopen. Van begin 2014 tot september vorig jaar werden bijvoorbeeld 158 incidenten gemeld over drones die te dicht in de buurt van vliegtuigen of helikopters kwamen. De klachten hebben onder meer betrekking op schending van privacy.
http://www.luchtvaartnieu...ssymbool-voor-inwoners-vs

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
barrymossel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Betaalbaar en Fatshark. Die mis ik even ;) (grapje natuurlijk, ieder z'n eigen budget)

De Quanum V2 schijnt wel een fijner/mooier beeld te hebben dan een "echte" bril. Misschien toch eens testen van iemand? Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat een bril/doos op je hoofd bij sommige toepassingen niet fijn of gewenst is. Er zijn ook schermpjes met zonneschermpjes bijvoorbeeld. Dan heb je dus én zicht op je drone, én je ziet wat er gefilmd wordt. Kun je beide goed in de gaten houden. (Maar dit zeg ik als leek...)
Hmm dan ga ik misschien toch maar kijken voor een Quanum V2, dan kan ik schermpje eventueel nog apart gebruiken als ik de "doos" niet aangenaam vind.
Jammer dat Hobbyking hem niet op voorraad heeft in de europese store. Ik weet niet of ik hem wel wil bestellen in de global store. Bij mijn vorige bestelling kwamen er namelijk nog een pak inklaringskosten bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
glennvho schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:26:
[...]

Hmm dan ga ik misschien toch maar kijken voor een Quanum V2, dan kan ik schermpje eventueel nog apart gebruiken als ik de "doos" niet aangenaam vind.
Jammer dat Hobbyking hem niet op voorraad heeft in de europese store. Ik weet niet of ik hem wel wil bestellen in de global store. Bij mijn vorige bestelling kwamen er namelijk nog een pak inklaringskosten bij...
Ik zag er ook 1 aangeboden via MP, misschien is dat iets? (Je kunt een bod wagen.)
(disclaimer: ik heb er geen belangen bij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
Flinke kortingen nu op DJI Phantom 3. tot 30% zelfs.
http://store.dji.com/event/10years/

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
guapper schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:27:
[...]

Ik zag er ook 1 aangeboden via MP, misschien is dat iets? (Je kunt een bod wagen.)
(disclaimer: ik heb er geen belangen bij.)
Zag er vandaag toevallig ook één. Met allemaal zooi erbij voor 110 euro ofzo (hoogste bod was 90 ofzo). Nou, ik wacht wel even (ben ook op zoek namelijk)...

---edit---
Die KingKong unbreakable props zijn toch niet zo unbreakable haha. Zojuist één tuimeling gemaakt in het gras en dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZtTNXXU.jpg

Hoe gaan jullie trouwens om met de kabels van de accu? Ben een beetje bang dat hij door de props geraakt gaat worden. Inkorten?

[ Voor 29% gewijzigd door barrymossel op 09-01-2016 13:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:26

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

barrymossel schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 02:07:
Hoe gaan jullie trouwens om met de kabels van de accu? Ben een beetje bang dat hij door de props geraakt gaat worden. Inkorten?
Het probleem speelt zeker, ik heb al eens door een accudraad heen gehakt. Zeker wanneer je FPV vliegt is het fijn om vrij zeker te zijn dat alles goed ingesnoerd is, dan kan je na een crash waarbij je rechtop geland bent weer naar jezelf toevliegen zonder er heen te hoeven lopen :P
Ik weet dat je geen 3d printer hebt, maar ik heb het zo opgelost: http://www.thingiverse.com/thing:1086315
Afhankelijk van de plaatsing van je batterij en de lengte van z'n draad zou je misschien de tegenovergestelde stekker direct op je PCB kunnen solderen/lijmen.Een andere optie is het 'staartje' van je quad vastzetten met een tie-wrap zodat ie rechtop komt te staan. Zo creëer je een soortgelijke situatie als mijn ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zojuist maar met tie wraps vastgezet. Voorlopig ook een prima oplossing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

barrymossel schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:37:
Zojuist maar met tie wraps vastgezet. Voorlopig ook een prima oplossing :)
Prima oplossing, ik zet mijn accu omgedraaid op het frame. De kabels steken er dan naar voren waardoor ze eerst naar achteren moeten om aan te sluiten (ik plaats ze dan onder het het klittenband, het gaat geen kant op).

[ Voor 9% gewijzigd door Sumerechny op 09-01-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

De nieuwe DJI Inspire beater van Yuneec@

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nAvNBPyoreU"]YouTube: Yuneec Typhoon H[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=feZ7yRpg4UE"]YouTube: Yuneec Typhoon H Avoids Falling Tree - Unveiled at CES 2016 by Intel[/video]

[ Voor 14% gewijzigd door T.E op 10-01-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

m0nk

16-09-2003 15.15

Meld me ook maar eens in dit topic. Na al een tijd met kleinere drones gevlogen te hebben maar de overstap gemaakt naar wat groters. Twijfelde nog over zelfbouw of een dure DJI, maar ben nog niet helemaal overtuigd van mijn vlieg skills dus heb maar een Cheerson CX-20 besteld welke maandag is binnen gekomen. Heb er 8 DJI 9450 propellers bij gekocht (de bijgeleverde zijn niet echt goed te noemen had ik gelezen) en een Imax B6 lipo lader en extra batterij. Heb er helaas nog niet mee kunnen vliegen (behalve in de woonkamer om hem te calibreren). Moet zeggen dat ik best onder de indruk ben voor wat je krijgt voor 209,-.

Ik wacht nog op mijn 3DR Telemetry setje van ebay zodat ik hem ook via android kan besturen straks. Ook wil ik nog een 2 axis gimbal kopen, maar dat komt wel.. Meer mensen hier die een cx-20 of Nova hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 13-01-2016 09:02 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Vandaag is mijn Syma X11 binnen gekomen. Dat ding vliegt echt heel fijn. Fijner dan een JJRC H6C en volgens veel reviews ook fijner dan de Hubsan X4. De props zijn iets groter en lijken beter bestand tegen een crash(je). Ook het hoge gezoem is daardoor wat minder.
Vliegtijd met een andere accu (die ik had liggen van de JJRC) is een heel stuk langer (doordat de X11 geared is schijnbaar). In vergelijking met de JJRC vliegt de X11 een stuk stabieler (hoveren is een "makkie").

Ik hoop dat de kwaliteit een beetje ok is, maar ik denk dat dit een perfecte beginnersquad is. Aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
m0nk schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:01:
Meer mensen hier die een cx-20 of Nova hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb jij de stock landing gear er nog op zitten? Zit eraan te denken om deze uit te gaan printen:

http://www.thingiverse.com/thing:617324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
m0nk schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:58:
Heb jij de stock landing gear er nog op zitten? Zit eraan te denken om deze uit te gaan printen:

Nee, ik heb er Phantom landing gear onder zodat de boel wat hoger staat zodat de gimbal eronder past.
Maar die heeft hetzelfde probleem als de stock; het tilt vrij snel naar voor of achter.
Beste methode is een lichte stang/stock o.i.d. onderaan je landing gear vast te zetten.
(Min of meer hetzelfde idee als wat jij linkt).

Maar goed; 't ding ligt al een paar weken half uit elkaar want ik kan mezelf er niet toe verzetten om er weer mee bezig te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Even een vraag aan de racers onder ons, hoe ziet een middagje vliegen er bij jullie uit? Ga je naar een open veld waar je gewoon wat in het wildeweg rondvliegt, gebruik je natuurlijke obstakels of neem je zelf vlaggen/poortjes mee? Ik merk zelf vaak dat ik na een batterijlading wat in het rond gevlogen te hebben een beetje een doel of een uitdaging mis. Voorheen cirkelde ik wat rond bomen, maar zeker nu er geen blaadjes meer aan de takken zitten zijn die verdomd lastig te zien via FPV :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

-Tim- schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:09:
Even een vraag aan de racers onder ons, hoe ziet een middagje vliegen er bij jullie uit? Ga je naar een open veld waar je gewoon wat in het wildeweg rondvliegt, gebruik je natuurlijke obstakels of neem je zelf vlaggen/poortjes mee? Ik merk zelf vaak dat ik na een batterijlading wat in het rond gevlogen te hebben een beetje een doel of een uitdaging mis. Voorheen cirkelde ik wat rond bomen, maar zeker nu er geen blaadjes meer aan de takken zitten zijn die verdomd lastig te zien via FPV :F
Ik vlieg meestal met wat andere lui, dat maakt het sowieso gezelliger.
Als het even kan met natuurlijke objecten, dat is een beetje afhankelijk van de locatie.

Sommige van onze groep hebben ook vlaggen en poortjes, als die meegaan word er meestal een leuk circuitje uitgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

RonnieB82 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Ik vlieg meestal met wat andere lui, dat maakt het sowieso gezelliger.
Als het even kan met natuurlijke objecten, dat is een beetje afhankelijk van de locatie.

Sommige van onze groep hebben ook vlaggen en poortjes, als die meegaan word er meestal een leuk circuitje uitgezet!
Ah kijk dat is natuurlijk het leukste. Toevallig omgeving Eindhoven? ;)
En de poortjes etc. zit daar ook zelfbouw of andere makkelijke oplossingen tussen? Zit er aan te denken oud koepeltentje open te knippen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

wij zitten voornamelijk omgeving utrecht/amersfoort ;)

we hebben wat officiele vlaggen en poortjes van gemfan, maar zelfbouw kan ook makkelijk.
Een koepeltent slopen is zonde, ik denk dat bij een paar crashes tegen de poortjes, deze al wel rijp voor de sloop zijn ;)
Beter is om de bij de bouwmarkt wat pvc pijp te scoren, kost geen drol, en makkelijk te koppelen. ook goed buigbaar, en je drukt het (in de lente/zomer/najaar) zo de grond in.
Even iets er omheen maken (vlaggetjes ofzo), en dan kan je ze via de fpv cam ook op tijd zien.

zie hier een oud filmpje met de zelfbouw vlaggen/poortjes: YouTube: last lap of the day, breaking a prop in style!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
m0nk schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:58:

Overigens; nog een tip voor je: lees dit goed door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Piet91 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Overigens; nog een tip voor je: lees dit goed door. ;)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Was ik een paar posts geleden al "lyrisch" over de Syma X11, vandaag ben ik er helemaal blij mee. Zojuist mijn Devo 7e Tx gemod, zodat hij met een hoop andere protocollen overweg kan, waaronder die van de Syma. Nu vliegt ie echt fantastisch. Het lukt me zowaar om redelijk bochten te maken en op tijd te reageren (vooral de throttle werkt nu een stuk beter).

Dus voor de beginner echt een aanrader, zeker als je hem met een betere Tx vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Voor de Turnigy en FlySky i6 radio bezitters: Ik zag dat het i-bus protocol geïmplementeerd is in Cleanflight en nu ook Betaflight. Ik zocht even verder en het schijnt dat deze 6 channel receiver gewoon 10 kanalen aan kan. Even de gemodde firmware er op flashen en upgraden naar de nieuwste Beta/Cleanflight dus :)

Je moet hier wel de ia6b receiver voor hebben geloof ik. Voor de mensen die zich aan het oriënteren zijn op een TX, dat maakt dus een sub €50 tx/rx set met 10 kanalen :)

[ Voor 24% gewijzigd door -Tim- op 16-01-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Even een crosspost omdat ik niet goed weet waar ik mijn vraag kwijt kan:

Ik heb een kistradio waarvoor ik een LiPo gebruik. Echter zijn twee cellen van de LiPo afgelopen weekend leeggelopen: 2,7V en 2,9V. In principe zat er geen load op de +/- kabel, maar wel had ik een protectie-pieper aangesloten op de balancer cable. Ik vermoed dat deze de hele nacht (ik kwam er om half vijf 's nachts, toen ik naar het toilet ging, achter dat ie piepte) heeft liggen piepen en dat dit de cellen heeft leeg getrokken.
Is deze LiPo nog te redden? Niet verstandig toch?

Daarom heb ik een nieuwe LiPo besteld (nu 4S 16000mAh). Als ik de min van zowel de load cable als de min van de balancer cable schakel (wanneer ik de kistradio niet gebruik), dan kan de LiPo niet leeg lopen toch? De beeper hoeft toch alleen gebruikt te worden om te voorkomen dat de accu leeg raakt tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ie niet bol is gaan staan zou ik hem gewoon op de laagste laadstroom die je kunt gebruiken aan de lader leggen en na een paar minuten even meten of de voltages zich weer hersteld hebben tot normale waarden. Dan rustig vol laten laden. Als je lader ook kan ontladen en liefst ook kan meten hoeveel mAh er dan uit komt kun je dat doen en dan kijken of de cellen gelijke eindvoltages hebben. Anders onder normale load ontladen en voltages van de individuele cellen checken. Als die niet teveel uiteen lopen denk ik dat het wel zal loslopen. Evt. een paar keer laden/ontladen herhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-01-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Nu ik mijn zelfbouw drone een beetje onder controle kan houden wil ik graag een FPV ervoor gaan aanschaffen. Alleen zijn er zoveel verschillende antennes, camera's, monitoren etc, dat ik het bos niet meer kan zien. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik had het volgende setje op het oog: http://www.banggood.com/E...ransmission-p-970051.html + http://www.banggood.com/E...ver-Battery-p-993668.html. De beoordelingen zijn grotendeels positief en het is handig dat het een redelijk compleet setje is, waardoor je geen kabels hoeft te knippen, los aan te schaffen e.d.

Ik heb alleen mijn twijfels over de camera, het lijkt me zo weinig geld omda ter ook al een zender bij zit. Het hoeft geen filmkwaliteit te zijn, maar een beetje goed beeld wil ik wel. Dat mag wel wat kosten vind ik.

Wat denken jullie, is dit een goed setje voor een beginner in FPV?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CaptJackSparrow schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:06:
Als ie niet bol is gaan staan zou ik hem gewoon op de laagste laadstroom die je kunt gebruiken aan de lader leggen en na een paar minuten even meten of de voltages zich weer hersteld hebben tot normale waarden. Dan rustig vol laten laden. Als je lader ook kan ontladen en liefst ook kan meten hoeveel mAh er dan uit komt kun je dat doen en dan kijken of de cellen gelijke eindvoltages hebben. Anders onder normale load ontladen en voltages van de individuele cellen checken. Als die niet teveel uiteen lopen denk ik dat het wel zal loslopen. Evt. een paar keer laden/ontladen herhalen.
Heb een zeer simpele balance lader, waar ik geen laadstroom kan ingeven. Heb hem uiteraard wel aan de lader gelegd en iedere keer krijg ik na een x-aantal minuten een error. Die error had ik nog niet opgezocht bedenk ik me net, maar die houdt dus het volgende in:
According to the manual on the files: "One or more cells are damaged on the battery "
Neem aan dat het dan klaar is...? Of nog eens met een betere lader proberen? En iemand een tip voor een goede lader (binnen een fatsoenlijk budget)?
amas schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:16:
Nu ik mijn zelfbouw drone een beetje onder controle kan houden wil ik graag een FPV ervoor gaan aanschaffen. Alleen zijn er zoveel verschillende antennes, camera's, monitoren etc, dat ik het bos niet meer kan zien. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik had het volgende setje op het oog: http://www.banggood.com/E...ransmission-p-970051.html + http://www.banggood.com/E...ver-Battery-p-993668.html. De beoordelingen zijn grotendeels positief en het is handig dat het een redelijk compleet setje is, waardoor je geen kabels hoeft te knippen, los aan te schaffen e.d.

Ik heb alleen mijn twijfels over de camera, het lijkt me zo weinig geld omda ter ook al een zender bij zit. Het hoeft geen filmkwaliteit te zijn, maar een beetje goed beeld wil ik wel. Dat mag wel wat kosten vind ik.

Wat denken jullie, is dit een goed setje voor een beginner in FPV?
Die camera en Tx heb ik ook. Nog niet getest, maar ik hoorde hier ergens dat je beter voor de CCD versie van de camera kan gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door barrymossel op 18-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat stoppen met foutmelding is met een trucje te omzeilen. Stop het balanceerconnectortje van een goede accu die niet helemaal vol is samen met de hoofdlaadconnector van de zieke accu in de lader. Dan zal de lader in elk geval wat stroom in de zieke accu pompen. Dan na een paar minuten stoppen en meten of zelfs een metertje aan het balanceersnoertje van de zieke cel hangen tijdens het laden. Die is toch vrij dan. :)

Blijf er wel bij staan natuurlijk en hou in de gaten dat er geen gekke dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

barrymossel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:20:
[...]

Die camera en Tx heb ik ook. Nog niet getest, maar ik hoorde hier ergens dat je beter voor de CCD versie van de camera kan gaan.
Thx! Ik ben even gaan rondkijken en CCD camera's worden idd aangeraden. Prijs is ook nagenoeg hetzeflde. Besteld :)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

amas schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:01:
[...]

Thx! Ik ben even gaan rondkijken en CCD camera's worden idd aangeraden. Prijs is ook nagenoeg hetzeflde. Besteld :)
Gelijk ook deze: http://www.banggood.com/A...enna-1-Pair-p-961730.html en http://www.banggood.com/F...ngle-Cable-p-1022382.html meebestellen, dan heb je een redelijk complete set.

Ik zou trouwens niet voor een schermpje gaan, zeker als je nu met een ZMR of iets dergelijks vliegt. Het is veel makkelijker vliegen met zo'n ding op je hoofd. Eventueel de http://www.hobbyking.com/...or_Kit_EU_Warehouse_.html nemen wanneer deze weer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Bij de eerder gelinkte producten zit al een antenne als het goed is. Of zijn die standaard dingen niet goed/betrouwbaar genoeg?
Ik zou trouwens niet voor een schermpje gaan, zeker als je nu met een ZMR of iets dergelijks vliegt. Het is veel makkelijker vliegen met zo'n ding op je hoofd. Eventueel de http://www.hobbyking.com/...or_Kit_EU_Warehouse_.html nemen wanneer deze weer beschikbaar is.
Ik had idd ook al gekeken naar zo'n FPV bril, maar ik had net iets als de PC + VR bril in gedachten. Monitor is essentieel en een VR bril is dan een luxe extra. Of denk ik helemaal verkeerd en is FPV met een bril the way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:13
Met bril mag je niet alleen vliegen, misschien ook iets om mee te nemen in de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

amas schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:27:
[...]

Bij de eerder gelinkte producten zit al een antenne als het goed is. Of zijn die standaard dingen niet goed/betrouwbaar genoeg?

[...]

Ik had idd ook al gekeken naar zo'n FPV bril, maar ik had net iets als de PC + VR bril in gedachten. Monitor is essentieel en een VR bril is dan een luxe extra. Of denk ik helemaal verkeerd en is FPV met een bril the way to go?
Bril is de way to go. Je moet het ook niet zo zeer zien als een VR bril, maar eerder als een donker kamertje zodat je het scherm buiten wel kan zien. Want betwijfel ten zeerste of dat zou lukken met het scherm waar je nu aan zit te denken.
Ik zou gewoon voor de Quanum goggles V2 gaan van Hobbyking. Wordt erg veel gebruikt in deze hobby en is beste bang for buck. Wat daarnaast ook een interessante ontwikkeling is, is dat ze dergelijke schermen ook bij Banggood beginnen aan te bieden, zoals deze en deze. Ik zou daarvoor echter wel even wat goede onafhankelijke reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
amas schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:27:
[...]

[...]

Zover ik me herinner (je foto's in het topic doen het niet meer) heb je idd een racequad (ZMR?). Dan zou ik ook gewoon voor een bril gaan. Dat lijkt me toch echt een mooiere ervaring en veel makkelijker. Die Quanum V2 ga ik eind deze maand (als het goed is dan weer in stock) bestellen. Goedkoper dan menig schermpje en volgens de reviews een zeer prima ding (volgens sommige reviews beter en mooier dan de dure brillen van bijv. Fatshark). Ja misschien wat minder mooi, maar het is verdikkeme geen modeshow! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

-Tim- schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Bril is de way to go. Je moet het ook niet zo zeer zien als een VR bril, maar eerder als een donker kamertje zodat je het scherm buiten wel kan zien. Want betwijfel ten zeerste of dat zou lukken met het scherm waar je nu aan zit te denken.
Ik zou gewoon voor de Quanum goggles V2 gaan van Hobbyking. Wordt erg veel gebruikt in deze hobby en is beste bang for buck. Wat daarnaast ook een interessante ontwikkeling is, is dat ze dergelijke schermen ook bij Banggood beginnen aan te bieden, zoals deze en deze. Ik zou daarvoor echter wel even wat goede onafhankelijke reviews afwachten.
De bril als donker kamertje voor een scherm was iets anders dan ik in gedachten had :> Als het echt alleen een scherm is kan ik me voorstellen dat het idd handiger kan zijn dan een scherm op je controller.

Die Quanum goggles zijn zeker interessant, al helemaal omdat andere goggles bij HK als snel honderden euros zijn 8)7
barrymossel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:20:
[...]

Zover ik me herinner (je foto's in het topic doen het niet meer) heb je idd een racequad (ZMR?). Dan zou ik ook gewoon voor een bril gaan. Dat lijkt me toch echt een mooiere ervaring en veel makkelijker. Die Quanum V2 ga ik eind deze maand (als het goed is dan weer in stock) bestellen. Goedkoper dan menig schermpje en volgens de reviews een zeer prima ding (volgens sommige reviews beter en mooier dan de dure brillen van bijv. Fatshark). Ja misschien wat minder mooi, maar het is verdikkeme geen modeshow! ;)
Ik heb inderdaad een ZMR250 quad. Jullie maken de aanschaf van die goggles wel erg verleidelijk. Stel dat ik deze bestel, dan moet daar natuurlijk nog een video receiver, antenne en batterij bij. Iets zoiets goed: Receiver + antenne + batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

amas schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:23:
[...]

De bril als donker kamertje voor een scherm was iets anders dan ik in gedachten had :> Als het echt alleen een scherm is kan ik me voorstellen dat het idd handiger kan zijn dan een scherm op je controller.

Die Quanum goggles zijn zeker interessant, al helemaal omdat andere goggles bij HK als snel honderden euros zijn 8)7

[...]

Ik heb inderdaad een ZMR250 quad. Jullie maken de aanschaf van die goggles wel erg verleidelijk. Stel dat ik deze bestel, dan moet daar natuurlijk nog een video receiver, antenne en batterij bij. Iets zoiets goed: Receiver + antenne + batterij
Ja lijkt me goede selectie, vooral verstandig om voor de stevige Aomway antennes te gaan :)
Denk er wel even om dat je bij HobbyKing alleen uit het European warehouse besteld, anders betaal je je scheel aan verzendkosten.
Wat betreft de lipo kan ik niet veel zeggen. Ik gebruik na volle tevredenheid een Xiaomi powerbank met een omvormertje naar 12v voor de receiver en de goggles. Erg makkelijk zo om de acculading in de gaten te houden en makkelijk op te laden. De 10000mAh powerbank past precies in het zijvakje van de Quanum goggles.

[ Voor 4% gewijzigd door -Tim- op 19-01-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amas schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:23:
Vergeet je de video transmitter niet? ;) Als je toch begint met FPV racing, neem dan op zijn minst iets met raceband frequenties (vrx + vtx). Ook als je nooit officieel gaat racen kan dit een grote plus zijn als je eenmaal met vrienden gaat vliegen. Op banggood kan je ook goedkoop aan raceband materieel komen, hoeft niet per se alleen met ImmersionRc :P

http://www.banggood.com/A...enna-1-Pair-p-961730.html
http://www.banggood.com/B...V-Receiver-p-1023220.html
http://www.banggood.com/E...h-RaceBand-p-1022303.html

[ Voor 12% gewijzigd door Sensei_D op 20-01-2016 09:26 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- dubbelpost -

[ Voor 97% gewijzigd door Sensei_D op 20-01-2016 09:19 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Sensei_D schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:17:
[...]
Vergeet je de video transmitter niet? ;) Als je toch begint met FPV racing, neem dan op zijn minst iets met raceband frequenties (vrx + vtx). Ook als je nooit officieel gaat racen kan dit een grote plus zijn als je eenmaal met vrienden gaat vliegen. Op banggood kan je ook goedkoop aan raceband materieel komen, hoeft niet per se alleen met ImmersionRc :P

http://www.banggood.com/A...enna-1-Pair-p-961730.html
http://www.banggood.com/B...V-Receiver-p-1023220.html
http://www.banggood.com/E...h-RaceBand-p-1022303.html
Thx voor de suggesties! Mag ik vragen wat je met raceband frequenties bedoelt? Is dat de 5.8GHz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amas schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:35:
[...]

Thx voor de suggesties! Mag ik vragen wat je met raceband frequenties bedoelt? Is dat de 5.8GHz band?
Het is een specifieke verdeling van de frequenties over de 5Ghz band waarbij je zo min mogelijk overlap hebt, hierdoor schijn je (ik heb het nog niet) met 8 vliegers tegelijkertijd te kunnen vliegen, waar dat met 32 kanalen vaak wordt beperkt tot 4. En raceband heeft maar 8 kanaaltjes op de band, het is gewoon beter verdeeld. Het bestaat nog niet zo lang, maar china heeft het inmiddels ook opgepikt ;). Ik denk zelf dat je met raceband spullen hebt waar je uiteindelijk langer van zult genieten. En met het china spul krijg je de andere 32 kanalen er gewoon bij :9

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Nu heb ik een andere lader gekocht van Banggood voor m'n Syma X5C aangezien de standaard lader lijkt te overladen. Alleen de stekkers zijn anders :/ Met een klein beetje modden gaan ze er wel in alleen hoe weet ik zeker dat ik het juist om aansluit? Ik weet dat er bijv accu's zijn die prima werken in de X5C maar die je andersom moet aansluiten. Met de multimeter meet ik in beide mogelijke gevallen een positieve stroom dus daar kan ik het niet uit afleiden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Wow, de gimbal die ik gebruik op mijn MyTwinDream is nu voor 80 euro te koop op hobbyking! Z-1 tiny2 gimbal, die is echt bijzonder goed. Heb er zelf 250 voor betaald een tijd geleden en totaal geen spijt van.

Heb meer video's ermee op mijn kanaal staan, zie hier mijn eerste vlucht(en):

De Fox-800 1.2 ghz 800mw (600mw is meer realistisch) video zenders zijn overigens ook nog steeds iets van 20 euro los op aliexpress. Voor wie lange afstand en/of stabiel videobeeld wil (en een zendlicentie heeft) is dat een hele mooie oplossing.

[ Voor 35% gewijzigd door warcow op 23-01-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben ook even door de HobbyKing aanbiedingen aan het lopen. Accu die ik vorige week heb besteld kost nu 20 euro minder :( (ja, ik kan hem terugsturen en voor dezelfde prijs opnieuw bestellen, maar daar heb ik weinig zin in).

Kwam ook deze tegen: http://www.hobbyking.com/...wItem.asp?idProduct=84803

Erg goede prijs als je beseft dat de transmitter alleen al zo'n 90 dollar kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Een tijdje terug keek ik eens rond of er niet toevallig een nano quad te vinden was met een acro mode, niks gevonden.
Nu keek ik gisteren eens naar wat info over de Eachine H8 en wat vond ik?
Eachine H8 mini acro firmware:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2512604

Meteen maar in de bestelling gegooid, ben benieuwd!
Dus als mensen nog een leuk oefendingetje zoeken, ik zal mn bevindingen wel posten als de boel binnen is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 24-01-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Mutatie schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:15:
Een tijdje terug keek ik eens rond of er niet toevallig een nano quad te vinden was met een acro mode, niks gevonden.
Nu keek ik gisteren eens naar wat info over de Eachine H8 en wat vond ik?
Eachine H8 mini acro firmware:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2512604
[video]

Meteen maar in de bestelling gegooid, ben benieuwd!
Dus als mensen nog een leuk oefendingetje zoeken, ik zal mn bevindingen wel posten als de boel binnen is :)
Kijk, dat is nog eens interessant. Ik zit de laatste tijd steeds vaker er aan te denken een micro FPV quad te bouwen voor binnen, maar loop tegen het probleem aan dat mijn radio (Flysky i6) niet ondersteund wordt door de micro FC's zoals de Scisky.
Een simpel microquadje als de H8 ombouwen is dan misschien ook wel een interessante en goedkope optie. Acro is er dus al, nu nog een fpv oplossing. Hopen dat ie zoiets kan dragen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
-Tim- schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:07:
[...]

Kijk, dat is nog eens interessant. Ik zit de laatste tijd steeds vaker er aan te denken een micro FPV quad te bouwen voor binnen, maar loop tegen het probleem aan dat mijn radio (Flysky i6) niet ondersteund wordt door de micro FC's zoals de Scisky.
Een simpel microquadje als de H8 ombouwen is dan misschien ook wel een interessante en goedkope optie. Acro is er dus al, nu nog een fpv oplossing. Hopen dat ie zoiets kan dragen :9~
YouTube: Eachine H8 mini FPV modification :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik durf het toch niet helemaal aan aangezien het lijkt alsof maar 1 iemand zo gek is geweest dit te doen :P Mogelijk ben ik beter af met een Hubsan X4, ook qua parts en dergelijke. Al kan die dan weer geen acro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Net een DJI Phantom 3 advanced gekocht. Bij de Mediamartk zijn alle drones met 21 Btw korting ( 17% korting over het totaal). Dus van 899 voor 742 euro. voor degene die nog aan het twijfelen is kan dit de doorslag geven ;) wat ook belangrijk is is dat ik gewoon naar de plaatselijke mm kan gaan als hij stuk is. Waarschijnlijk zal de service toch via DJI lopen maar ik heb tenminste een aanspreek punt in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cellkuh schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:50:
Net een DJI Phantom 3 advanced gekocht. Bij de Mediamartk zijn alle drones met 21 Btw korting ( 17% korting over het totaal). Dus van 899 voor 742 euro. voor degene die nog aan het twijfelen is kan dit de doorslag geven ;) wat ook belangrijk is is dat ik gewoon naar de plaatselijke mm kan gaan als hij stuk is. Waarschijnlijk zal de service toch via DJI lopen maar ik heb tenminste een aanspreek punt in de buurt
De hele reeks:

Phantom 3 Standard: €495,01
Phantom 3 Advanced: €742,91
Phantom 3 4K: €957,80
Phantom 3 Professional: €1.156,12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Vergeet niet shopkortingxl voor extra 3% korting, scheelde mij ook weer mooi een paar tientjes op koelkast+wasmachine net.

Afgelopen zaterdag een mooie vlucht nog gemaakt met de MTD, met wat geluk win ik daar ook nog de dragonlink wekelijkse videowedstrijd mee. Vaak niet zoveel inzendingen en sinds vorige week is de prijs 200$ shoptegoed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Wow, vet. Hoe weet je nu zeker dat je de weg terug vind naar de opstijglocatie? :P Zit er GPS op die dat doet ofzo?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
Piet91 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:29:
[...]

De hele reeks:

Phantom 3 Standard: €495,01
Phantom 3 Advanced: €742,91
Phantom 3 4K: €957,80
Phantom 3 Professional: €1.156,12
De Advanced word nu toch wel interessant. En ik kan nog geld vangen voor mijn oude drone.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 21:42

TradeMarkNL

Videoproducer
Ook zitten twijfelen om er 1 te halen, uiteindelijk was ik te laat dus het twijfelen over welke te kopen gaat door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:27:
Afgelopen zaterdag een mooie vlucht nog gemaakt met de MTD, met wat geluk win ik daar ook nog de dragonlink wekelijkse videowedstrijd mee. Vaak niet zoveel inzendingen en sinds vorige week is de prijs 200$ shoptegoed. :)

[video]
Hoe zorg je ervoor dat je niet in het vaarwater van de kleine luchtvaart terecht komt? Neem je specifieke maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:42:
[...]

Hoe zorg je ervoor dat je niet in het vaarwater van de kleine luchtvaart terecht komt? Neem je specifieke maatregelen?
Daarom mag je niet meer dan 120 meter hoog vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Jegorex schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:59:
[...]

Daarom mag je niet meer dan 120 meter hoog vliegen.
Ik was in de veronderstelling dat er in NL alleen maar line of sight gevlogen mocht worden (of FPV met spotters, maar 12 km spotten zie ik niet gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Klopt, ik heb er een spotter bij maar 12 km is buiten line of sight. Als oplossing zou je iemand mee moeten laten rijden met een reserve zender maar dat heb ik nu nog niet gedaan. Ook de 120 meter is overschreden hier. (Nu is 120 meter natuurlijk wel erg krap)

Lokaal vliegverkeer houden we zelf in de gaten, de dag dat ik deze vlucht heb gemaakt was er op wat grote vervoersvliegtuigen op grote hoogte na niks in de lucht. Er zijn dagen dat er wel wat klein spul vliegt (ook op niet legaal lage hoogtes, ze vliegen soms onder de 120 meter waar ik op mag vliegen) en dan vlieg ik niet.

Met quadcopters vlieg ik niet buiten line of sight en tegenwoordig ook ver buiten bebouwing en van mensen vandaan. Een quadcopter heeft iets van 16 componenten waarbij de quadcopter bij falen direct als een baksteen neerstort. Bij mijn vliegtuig kunnen beide motoren uitvallen en hij landt nog steeds zacht en gecontroleerd. Als mijn zender kapot gaat of video weg valt vliegt het geheel zich op de autopilot weer terug.

Zolang er een topic is waar je kan pronken met je verkeersovertredingen/bekeuringen vind ik dat ik deze video ook nog wel kan posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie

Laatst toevallig dit filmpje gezien, is toch wel erg mooi spul vooral voor afstanden.
Dat gedoe over regels begrijp ik wel, heb zelf ook wel de neiging er eens een opmerking over te maken (al ben ik ook gewoon wildvlieger, ik hou me er wel aan met m'n quadcopter. Niemand wil dat de boel nog meer ingeperkt wordt.
Het komt vooral voort uit de hype rond om drones multicopters, zo'n vliegtuig voelt toch als een iets ander verhaal al zijn de risico's vergelijkbaar.
Wat voor motoren, accu, fc e.d. gebruik je op zoiets of wordt het compleet geleverd?
Ik wil zelf eigenlijk ook eens een simpel vliegtuigje bouwen, een trainer oid maar moet me er nog eerst in verdiepen :)
Er ligt hier nog een complete Esky belt cpx heli waar ik niks mee aan kan :X en dacht daar hopelijk onderdelen van te kunnen gebruiken. Heeft een 3800KV 25A motor als ik zo kijk
http://www.v-nix.nl/e-sky-belt-cpx-2-4-ghz-rtf
-Tim- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Ik durf het toch niet helemaal aan aangezien het lijkt alsof maar 1 iemand zo gek is geweest dit te doen :P Mogelijk ben ik beter af met een Hubsan X4, ook qua parts en dergelijke. Al kan die dan weer geen acro..
Bedoel je dat fpv gedeelte? Want in de firmware thread lijkt men positief.
Onderdelen zijn er zat voor de h8
http://www.banggood.com/search/h8-mini.html
Maar de yaw rate is blijkbaar belachelijk. Ik wil hem juist om het modden (hopelijk is de yaw rate ook te veranderen), een hubsan heb ik ook gehad, leuk dingetje, later aan mn neefje gegeven :)
Nu bedenk ik zo, het enige verschil dat acro mode maakt bij de h8 lijkt me dat de acc meter wordt uitgeschakeld, dus het eigenlijk een "3 axis" gyro maakt. De oudere mini quadcopter modellen waren enkel in 3 axis gyro uitvoeringen (de oudere WLtoys modellen bv), zijn allemaal vervangen voor 6 axis modellen.
Dus eigenlijk gewoon een stap terug :P

[ Voor 35% gewijzigd door Mutatie op 28-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Mutatie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:08:
[...]

[video]

Laatst toevallig dit filmpje gezien, is toch wel erg mooi spul vooral voor afstanden.
Dat gedoe over regels begrijp ik wel, heb zelf ook wel de neiging er eens een opmerking over te maken (al ben ik ook gewoon wildvlieger, ik hou me er wel aan met m'n quadcopter. Niemand wil dat de boel nog meer ingeperkt wordt.
Het komt vooral voort uit de hype rond om drones multicopters, zo'n vliegtuig voelt toch als een iets ander verhaal al zijn de risico's vergelijkbaar.
Wat voor motoren, accu, fc e.d. gebruik je op zoiets of wordt het compleet geleverd?
Ik wil zelf eigenlijk ook eens een simpel vliegtuigje bouwen, een trainer oid maar moet me er nog eerst in verdiepen :)
Er ligt hier nog een complete Esky belt cpx heli waar ik niks mee aan kan :X en dacht daar hopelijk onderdelen van te kunnen gebruiken. Heeft een 3800KV 25A motor als ik zo kijk
http://www.v-nix.nl/e-sky-belt-cpx-2-4-ghz-rtf

[...]

Bedoel je dat fpv gedeelte? Want in de firmware thread lijkt men positief.
Onderdelen zijn er zat voor de h8
http://www.banggood.com/search/h8-mini.html
Maar de yaw rate is blijkbaar belachelijk. Ik wil hem juist om het modden (hopelijk is de yaw rate ook te veranderen), een hubsan heb ik ook gehad, leuk dingetje, later aan mn neefje gegeven :)
Nu bedenk ik zo, het enige verschil dat acro mode maakt bij de h8 lijkt me dat de acc meter wordt uitgeschakeld, dus het eigenlijk een "3 axis" gyro maakt. De oudere mini quadcopter modellen waren enkel in 3 axis gyro uitvoeringen (de oudere WLtoys modellen bv), zijn allemaal vervangen voor 6 axis modellen.
Dus eigenlijk gewoon een stap terug :P
De channel van die gast is wel leuk. Volgens mij heeft hij wel affiliaties met mfd maar desalniettemin leuk spul. Heb mijn mtd helemaal zelf opgebouwd, lijst van onderdelen staat bij de video op youtube. Ik ben zelf begonnen met een bixler 3 na veel oefenen op de simulator (zender aan pc). De bixler is een leuke set om mee te beginnen en kan je ook fpv mee doen. De mtd is ook makkelijk in de lucht te houden maar het bouwen duurde wel wat langer dan de bixler. In mijn ogen zijn quadcopters ook heel leuk maar is het wel iets waar een veel groter (beginners) publiek op af komt en zijn de risico's gewoon een stuk groter. Het is lastig onderscheid te maken met wetgeving maar ik denk dat veel van de huidige limitaties niet nodig waren zonder quadcopters. Desondanks zal ik zien wat ik kan doen om mijn vluchten legaal te maken. Als ik een spotter met zender en relay station laat meerijden zou ik legaal een lange afstandsvlucht kunnen maken op 120 meter hoogte. :) moet dan wel ook iets verder van bebouwing en wegen af vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Stond net klokslag 10U bij Media Markt Amsterdam Centrum voor de deur, met zo'n 10 anderen. Lekker rustig dus en ze hadden nog een stuk of 5 DJI Phantom 3 Standards liggen. Nu dus eentje minder ;) Achteraf we blij dat hij er ik de webshop niet meer was als ik zo de berichten over bezorging lees. Nu nog tijd vinden om ermee te spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Ik heb ook met die BTW actie meegedaan en een DJI Phantom 3 Standard gekocht voor 495 euro. Leuke prijs voor een beginner.

Mijn vraag aan de Phantom 3 eigenaren;
De linkerstick op de controller kan ik vastklikken naar beneden. Is dit normaal, of heb ik een defect aan de controller? In de user manual online kan ik hier niets over vinden en ik denk dat het nogal onhandig is, omdat de quadcopter dan kan blijven dalen (en waarschijnlijk vlot ook), als je het niet door hebt.

Heb er nog niet mee gevlogen in dit weer, enkel de nieuwste firmware erop gezet. Nu even wachten op droog weer en weinig wind.

Jammer dat je in de DJI Go app niet van WiFi-kanaal kan wisselen en niet aan kan geven de video op te slaan op een microsd-kaart in mijn Android smartphone. Heb nu dus maar local video cache uitgezet ivm ruimtegebrek bij interne schijfruimte.

edit; never mind, ik zie nu op een DJI-filmpje op YouTube dat dit zo hoort.
Sommige beschrijvingen mogen iets meer helder, het blijft een Chinees product. :)

[ Voor 8% gewijzigd door JK op 30-01-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Ik zat even rond te kijken naar guides om goed te leren vliegen met een quadcopter en ik kwam deze tegen: YouTube: Flite Test - How to Fly a Multirotor. Daar geven ze goede tips om langzaamaan nieuwe technieken te leren.

Wat me opviel is dat ze aangeven om te vliegen in acro modus ipv met self-leveling aan. Ik heb tot nu toe alleen met self-leveling aan gevlogen, maar de meningen van ervaren piloten op internet is dat je in acro mode veel meer vrijheid en rustiger kunt vliegen.

Wat is jullie mening hierover? Altijd in self-level, of beginnen in self-level dan acro, of acro all the way?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
JK schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:31:
Ik heb ook met die BTW actie meegedaan en een DJI Phantom 3 Standard gekocht voor 495 euro. Leuke prijs voor een beginner.

Mijn vraag aan de Phantom 3 eigenaren;
De linkerstick op de controller kan ik vastklikken naar beneden. Is dit normaal, of heb ik een defect aan de controller? In de user manual online kan ik hier niets over vinden en ik denk dat het nogal onhandig is, omdat de quadcopter dan kan blijven dalen (en waarschijnlijk vlot ook), als je het niet door hebt.

Heb er nog niet mee gevlogen in dit weer, enkel de nieuwste firmware erop gezet. Nu even wachten op droog weer en weinig wind.

Jammer dat je in de DJI Go app niet van WiFi-kanaal kan wisselen en niet aan kan geven de video op te slaan op een microsd-kaart in mijn Android smartphone. Heb nu dus maar local video cache uitgezet ivm ruimtegebrek bij interne schijfruimte.

edit; never mind, ik zie nu op een DJI-filmpje op YouTube dat dit zo hoort.
Sommige beschrijvingen mogen iets meer helder, het blijft een Chinees product. :)
Je hebt al wel ervaring met mini quadcopters? Als ik je vraag zo lees lijkt het mij wel handig als je daar eerst veel mee oefent voordat je zo'n groot en duur gevaarte de lucht in slingert. Een crash is zo gemaakt en het is niet verstandig om van gps mode afhankelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb geen ervaring met quads, alleen met een gewoon helikoptertje (en daar had ik dus niet die vaste stand naar beneden met de linkerstick). Heb 'm overigens net al even geprobeerd toen het droog was en er weinig wind stond en dat smaakt naar meer.

Hoe groot is de kans dat GPS wegvalt en wat moet er dan gebeuren behalve wegdrijven, waarbij je over moet op ATTI-mode om 'n terug te brengen? Ik heb juist de Phantom 3 Standard gekocht omdat het mij een prima beginnersquad lijkt voor een heel klein prijsje. 495 euro incl. BTW is geen geld voor zoiets. Bij een DJI Inspire 1 zou ik wel eerst oefenen met iets kleins. Die kost 6x zoveel.

edit; Ohja, en aangeschaft met mijn creditcard, dus een half jaar lang kan ik bij een crash gewoon claimen. Wel 50 euro eigen risico. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door JK op 30-01-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JK schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:58:
Ik heb geen ervaring met quads, alleen met een gewoon helikoptertje (en daar had ik dus niet die vaste stand naar beneden met de linkerstick). Heb 'm overigens net al even geprobeerd toen het droog was en er weinig wind stond en dat smaakt naar meer.

Hoe groot is de kans dat GPS wegvalt en wat moet er dan gebeuren behalve wegdrijven, waarbij je over moet op ATTI-mode om 'n terug te brengen? Ik heb juist de Phantom 3 Standard gekocht omdat het mij een prima beginnersquad lijkt voor een heel klein prijsje. 495 euro incl. BTW is geen geld voor zoiets. Bij een DJI Inspire 1 zou ik wel eerst oefenen met iets kleins. Die kost 6x zoveel.

edit; Ohja, en aangeschaft met mijn creditcard, dus een half jaar lang kan ik bij een crash gewoon claimen. Wel 50 euro eigen risico. O-)
500 euro geen geld om kapot te vliegen? Ok.

Je kunt ook voor twee tientjes een nano drone kopen om mee te oefenen lijkt me. Zo klinkt het een beetje als potentiële kapitaalvernietiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Maar wat is er mis met de simulator van DJI? Hiermee kan je ook zonder GPS oefenen en zelfs nog een windsnelheid en richting meegeven. En zonder GPS(-simulatie) merk je wel dat je natuurlijk de sticks moet blijven vasthouden, net als bij de basic helikopter die ik had. Ik wil er best een kleine quad bijkopen om nog wat meer te oefenen, als wat meer tijd in de simulator oefenen als het buiten toch slecht weer is, niet voldoende is met de realiteit zonder GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

TradeMarkNL schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:33:
Stond net klokslag 10U bij Media Markt Amsterdam Centrum voor de deur, met zo'n 10 anderen. Lekker rustig dus en ze hadden nog een stuk of 5 DJI Phantom 3 Standards liggen. Nu dus eentje minder ;) Achteraf we blij dat hij er ik de webshop niet meer was als ik zo de berichten over bezorging lees. Nu nog tijd vinden om ermee te spelen :p
Ik heb hem woensdag om kwart over 6 in de avond besteld en gister stond de bezorger al voor de deur. voor mij dus geen problemen met leveren maar problemen met het winderig weer :F Veel plezier met je quad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
JK schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:59:
Maar wat is er mis met de simulator van DJI? Hiermee kan je ook zonder GPS oefenen en zelfs nog een windsnelheid en richting meegeven. En zonder GPS(-simulatie) merk je wel dat je natuurlijk de sticks moet blijven vasthouden, net als bij de basic helikopter die ik had. Ik wil er best een kleine quad bijkopen om nog wat meer te oefenen, als wat meer tijd in de simulator oefenen als het buiten toch slecht weer is, niet voldoende is met de realiteit zonder GPS.
Heb zelf geen ervaring met de DJI drones maar over het algemeen zijn simulatoren wel vrij goed. Als je daar goed in kan vliegen dan ben je al een heel eind. Vooral dus zonder gps ook oefenen en ook dat de drone naar je toe wijst. Zelf was ik in het begin vooral veel er mee bezig dat de drone van mij af wijst, daar wordt de besturing makkelijker van maar als hij dan alsnog draait ben je net wat trager met goed reageren.

Bij een kleine drone zou ik mij er los van de kosten niet zo druk om maken omdat je weinig schade aanricht maar een grotere drone is toch best gevaarlijk, je vernielt er zo iets of iemand mee. Ook handig bij de eerste paar keren dat je echt de ruimte om je heen hebt om te oefenen. Een weiland of zo is dan ideaal.

Los daarvan, veel plezier met jullie nieuwe drones, 500 euro is voor zo'n drone zeker niet veel geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amas schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:09:
Ik zat even rond te kijken naar guides om goed te leren vliegen met een quadcopter en ik kwam deze tegen: YouTube: Flite Test - How to Fly a Multirotor. Daar geven ze goede tips om langzaamaan nieuwe technieken te leren.

Wat me opviel is dat ze aangeven om te vliegen in acro modus ipv met self-leveling aan. Ik heb tot nu toe alleen met self-leveling aan gevlogen, maar de meningen van ervaren piloten op internet is dat je in acro mode veel meer vrijheid en rustiger kunt vliegen.

Wat is jullie mening hierover? Altijd in self-level, of beginnen in self-level dan acro, of acro all the way?
Ligt eraan wat je ermee doet denk ik. Ben je een fpv racer? Dan acro all the way, zo snel mogelijk, voor je helemaal vastgeroest zit in self-level, hup hup ;) Ben je een filmer? Dan kun je met self-level denk ik prima uit de voeten, door de gimbal merk je op video toch niets hiervan volgens mij. Wel kan acro prettiger vliegen zijn, maar dan gaat het puur om het vliegen. Wat sowieso geld; eenmaal gewend aan acro en je wilt nooit meer self-leveled vliegen.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@warcow; Met de simulator kan je dan idd goed oefenen en je hebt twee camerastandpunten (misschien nog wel meer). Zo kan je idd goed oefenen als je 'omgedraaid' moet vliegen naar thuislocatie.
Daarnaast heb je in de app nog de mogelijkheid om een beginnersmodus te selecteren, waarin de DJI niet verder en niet hoger dan 30 meter gaat. Zo blijft ie nog redelijk in de buurt. Gister ben ik met even aan de besturing wennen ook niet hoger dan 10 meter gegaan. Ook omdat er redelijk veel plassen regenwater omheen waren en je bij een crash 'm echt helemaal af kan schrijven ipv nieuwe onderdelen te kopen.

Een weiland is een goed idee, hoewel daar vaak wel meer wind staat en je dus meer verbruik hebt om 'm op positie te houden. Zelf heb ik hier in de buurt een mooi groot grasveld van 200m breed en misschien wel 700m lang, met misschien 5 bomen en nagenoeg nooit mensen en alleen aan de rand wat huizen (waar je niet snel komt). Prima plek om te oefenen. Moet alleen nog even een fatsoenlijke rugtas zien te vinden, zodat ik 'm mee kan nemen op de fiets en op de motor (in topkoffer) of als het echt moet, in de auto.

De camera onder de DJI is vrij prijzig (400-500 euro, dus voor de prijs van het complete geval), hoewel het apparaat zelf kan landen of dat je 'm handmatig kan laten landen, laat ik 'm liever 'hoveren' en pak ik 'm uit de lucht. Was een tip van een kennis van mij met een Phantom 2, die veel video's maakt. Ik heb 'm dus ook gekocht om mooie beelden vanuit de lucht te maken (waar dit mag).. en omdat het gewoon een gaaf ding is. Speelgoed is het echt niet, ondanks dat de DJI's in eerste instantie heel makkelijk te besturen zijn.

Maar ik zal nog eens kijken naar een kleine drone, hubsan x4 ofzo. Lekker klein, in huis oefenen en als het eens fout gaat met de 'grote', dan weet je sneller in te grijpen. Daarnaast is handleiding lezen ook verstandig, zodat je weet wat de overige knoppen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
cellkuh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:07:
[...]

Ik heb hem woensdag om kwart over 6 in de avond besteld en gister stond de bezorger al voor de deur. voor mij dus geen problemen met leveren maar problemen met het winderig weer :F Veel plezier met je quad!!
Oke, nou mooi! Die wind schiet inderdaad niet op. Vanavond ga ik dan maar aan de slag met de simulator van DJI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

TradeMarkNL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:12:
[...]

Oke, nou mooi! Die wind schiet inderdaad niet op. Vanavond ga ik dan maar aan de slag met de simulator van DJI.
Ik had 'm ook bij Mediamarkt op woensdagavond besteld, vrijdag in huis.
Wind valt hier redelijk mee. Misschien vanmiddag nog een poging wagen... in de hanleiding staat dat je met maximaal 2 BFT (10m/s) kan vliegen.. nou, dan kan je voorlopig nog wel even wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
JK schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:09:
@warcow; Met de simulator kan je dan idd goed oefenen en je hebt twee camerastandpunten (misschien nog wel meer). Zo kan je idd goed oefenen als je 'omgedraaid' moet vliegen naar thuislocatie.
Daarnaast heb je in de app nog de mogelijkheid om een beginnersmodus te selecteren, waarin de DJI niet verder en niet hoger dan 30 meter gaat. Zo blijft ie nog redelijk in de buurt. Gister ben ik met even aan de besturing wennen ook niet hoger dan 10 meter gegaan. Ook omdat er redelijk veel plassen regenwater omheen waren en je bij een crash 'm echt helemaal af kan schrijven ipv nieuwe onderdelen te kopen.

Een weiland is een goed idee, hoewel daar vaak wel meer wind staat en je dus meer verbruik hebt om 'm op positie te houden. Zelf heb ik hier in de buurt een mooi groot grasveld van 200m breed en misschien wel 700m lang, met misschien 5 bomen en nagenoeg nooit mensen en alleen aan de rand wat huizen (waar je niet snel komt). Prima plek om te oefenen. Moet alleen nog even een fatsoenlijke rugtas zien te vinden, zodat ik 'm mee kan nemen op de fiets en op de motor (in topkoffer) of als het echt moet, in de auto.

De camera onder de DJI is vrij prijzig (400-500 euro, dus voor de prijs van het complete geval), hoewel het apparaat zelf kan landen of dat je 'm handmatig kan laten landen, laat ik 'm liever 'hoveren' en pak ik 'm uit de lucht. Was een tip van een kennis van mij met een Phantom 2, die veel video's maakt. Ik heb 'm dus ook gekocht om mooie beelden vanuit de lucht te maken (waar dit mag).. en omdat het gewoon een gaaf ding is. Speelgoed is het echt niet, ondanks dat de DJI's in eerste instantie heel makkelijk te besturen zijn.

Maar ik zal nog eens kijken naar een kleine drone, hubsan x4 ofzo. Lekker klein, in huis oefenen en als het eens fout gaat met de 'grote', dan weet je sneller in te grijpen. Daarnaast is handleiding lezen ook verstandig, zodat je weet wat de overige knoppen doen.
Als je zelf een beetje kan prutsen zou ik ervoor kiezen de z1-tiny2 (nu nog 80 euro bij hobbyking denk ik) eronder te hangen (gimbal) en er een gopro 3 of 4 in te hangen. Je kan het geheel vrij makkelijk fpv maken door er gewoon zelf een goedkope 5,8 ghz tx aan te plakken met een cloverleaf antenne. Als je op de grond ook een cloverleaf hebt kun je met 25 mw al een paar honderd meter halen denk ik en met een 600 mw zender (zendlicentie heb je dan nodig) is een km of 2 mogelijk. Ideaal voor LOS rondvliegen en filmen. Een Fat Shark of andere videobril is dan erg fijn om er bij te hebben.

Zolang je er nog genoeg plezier van hebt gewoon wat rond te vliegen zou ik het daar eerst bij laten, bij mij ging het vrij snel kriebelen om fpv te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Onder de DJI Phantom 3 Standard hangt al een gimbal van DJI en een camera met Panasonic lens 2.7k @30fps. Ook zit er een FPV zender in, zodat je je telefoon of tablet op de controller kan klikken en live mee kan kijken op 720P over 2.4GHz WiFi.
De 3 Standard kan ongeveer 1km ver komen met deze verbinding (wel onder ideale omstandigheden), qua hoogte zit je rond 420m aan zijn top van het bereik. Heb je DJI Lightbridge op een quadcopter zitten, dan kom je 2KM ver, dit zit alleen op de Advanced en Professional.

Dus voor 495 een complete quad waar je al FPV mee kan vliegen incl. gimbal etc, het is écht een koopje.

Wat ik dus bedoel te zeggen; stel je gaat een keer te hard landen en die camera of gimbal krijgt een te harde klap, dan mag je dus wel 500 euro neerleggen voor een origineel setje gimbal/camera. Dan zou je dus wel kunnen denken aan een andere gimbal en gopro bijv. Vandaar uit de lucht plukken. :+

[ Voor 18% gewijzigd door JK op 31-01-2016 13:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Sensei_D schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:24:
[...]
Ligt eraan wat je ermee doet denk ik. Ben je een fpv racer? Dan acro all the way, zo snel mogelijk, voor je helemaal vastgeroest zit in self-level, hup hup ;) Ben je een filmer? Dan kun je met self-level denk ik prima uit de voeten, door de gimbal merk je op video toch niets hiervan volgens mij. Wel kan acro prettiger vliegen zijn, maar dan gaat het puur om het vliegen. Wat sowieso geld; eenmaal gewend aan acro en je wilt nooit meer self-leveled vliegen.
Zo'n antwoord had ik ook wel een beetje verwacht ;) Ik ben vanmiddag ff gaan proberen te 'vliegen' in acro mode, maar dat is nog knap lastig. Zeker als je bedenkt dat ik redelijk wat uurtjes heb gevlogen met m'n Hubsan X4 (met self-leveling dus). De volhouder vind zeg ik maar, oefenen, oefenen, oefenen. Want leuk is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Meteen maar even inkopen gedaan voor de DJI Phantom 3 Standard;

- Koffer (rugtas koop ik later wel erbij voor de tripjes met motor of fiets) (Nederland)
- Koord voor om je nek om de controller aan te hangen (China)
- Lenscover + gimbal lock (geïntegreerd), originale gimbal lock is een draak van een ding (UK)
- Bestem PhantomGuard tall prop guards, die je makkelijk erop en eraf kan klikken (USA)

Lekker internationaal (want niet tevreden met wat je in NL kan krijgen, of niet meer op voorraad). Nu nog een keer een soort 'sun hood' voor mijn smartphone en volgens in de toekomst nog een extra accu en dan ben ik er denk ik.

Nu maar weer achter de simulator, iets te nat buiten. :P

Zie video voor detachable guard props, maar dan nog wel een tikje groter dan in de video, zodat er ook nog carbon props op zouden kunnen die blijkbaar nog wat groter zijn. Niet dat ik dat nu van plan ben, maar je kan maar beter goed zijn voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
JK schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:49:
Meteen maar even inkopen gedaan voor de DJI Phantom 3 Standard;

- Koffer (rugtas koop ik later wel erbij voor de tripjes met motor of fiets) (Nederland)
- Koord voor om je nek om de controller aan te hangen (China)
- Lenscover + gimbal lock (geïntegreerd), originale gimbal lock is een draak van een ding (UK)
- Bestem PhantomGuard tall prop guards, die je makkelijk erop en eraf kan klikken (USA)
Cool! Ik ben uiteraard ook meteen op zoek gegaan naar accessoires voor de P3S. Die hardcase rugkoffer van DJI is wel erg nice, maar 180 euro vond ik toch iet te gortig dus ik moet ook maar iets anders vinden. Die lenscover + gimbal lock kwam ik ook tegen en die wil ik ook gaan bestellen. Prop guards kwam ik ook tegen, maar die zijn volgens de beschrijving niet voor de Standard. Dat lijkt me stug, maar die van jou zien er nog beter uit en inderdaad onmisbaar voor de beginnende vlieger lijkt me zo. Wel balen altijd van die verzendkosten die de aanschaf bijna 2x zo duur maken...Wat ik ook nog wil aanschaffen zijn UV/ND-filters, maar ook die ben ik enkel nog voor de Advanced/Pro tegen gekomen.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er Phantom 3-vliegers zijn die ervaring hebben met het verwisselen van de gimbal. Bij de 2 kon je er een gimbal icm GoPro onder hangen, en je zou toch zeggen dat dit ook met de Phantom 3 mogelijk moet zijn. Zie bv deze link.

[ Voor 17% gewijzigd door TradeMarkNL op 31-01-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amas schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Zo'n antwoord had ik ook wel een beetje verwacht ;) Ik ben vanmiddag ff gaan proberen te 'vliegen' in acro mode, maar dat is nog knap lastig. Zeker als je bedenkt dat ik redelijk wat uurtjes heb gevlogen met m'n Hubsan X4 (met self-leveling dus). De volhouder vind zeg ik maar, oefenen, oefenen, oefenen. Want leuk is het zeker.
Vlieg je FPV? Dat scheelt. Maar de eerste keren voelt het heel vreemd en zit je continu te overcorrigeren. Gebruik in het begin een flinke expo en zet je rates lekker laag. Als dat eenmaal lukt, dan de rates omhoog. En dan inderdaad oefenen tot je erbij neervalt :P Heeft mij wel behoorlijk wat vlieguurtjes gekost, maar dan voelt het lekker. Daarna kan je dan gaan leren vliegen :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sensei_D schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:59:
[...]
Vlieg je FPV? Dat scheelt. Maar de eerste keren voelt het heel vreemd en zit je continu te overcorrigeren. Gebruik in het begin een flinke expo en zet je rates lekker laag. Als dat eenmaal lukt, dan de rates omhoog. En dan inderdaad oefenen tot je erbij neervalt :P Heeft mij wel behoorlijk wat vlieguurtjes gekost, maar dan voelt het lekker. Daarna kan je dan gaan leren vliegen :+
En die expo en rates stel je dan in op je FC of op je Tx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:03:
[...]

En die expo en rates stel je dan in op je FC of op je Tx?
Voorkeur om beide op FC te doen, maar kan uiteraard ook op Tx. De stick resolutie van een Tx is namelijk lager, maar of je dit merkt is maar de vraag natuurlijk. Maar als het toch al op de FC kan; waarom niet.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ok cool. Nu nog wachten tot HobbyKing mijn Quanum verstuurd (én het wat beter weer is) en dan maar eens beginnen met écht vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mijn CX-20/Nova:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/3u7l5cvm9/index.jpg

Eea aan gedaan:

- DJI 9450 props op gezet ipv de stock.
- De GPS unit zit standaard op de flight controller geplakt. Deze heb ik los gehaald en boven in de copter gemonteerd.
- Andere lipo lader (imax b6) gekocht, degene die er standaard bij geleverd werd schijnt niet goed te zijn.
- Wireless telemetry set in gebouwd zodat ik hem wireless via missionplanner (laptop) of via mijn telefoon (tower app) kan benaderen.
- Wat langere landing gear op gezet, de stock landing gear is ook niet echt goed te noemen.
- Heb er een 2axis brushless gimbal onder gemonteerd. Filmen gaat nu een stuk beter dan met de stock gopro mount. (Op de foto hangt er een Xiaomi Yi onder).

Wacht nog op mijn prop guards. Mijn vlieg skills zijn nog niet goed genoeg om zonder te doen en omdat hij nog weleens wil omtippen bij het landen wil ik het voorlopig nog even met guards doen.

Nu nog wachten op wat beter weer.. heb er pas 2 keer mee kunnen vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Lol, zet er een 3-axis gimbal onder en je hebt exact mijn setup. :P

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5686/21111590044_3e9d9741a2_c.jpg

Dat voorover tippen valt voor een groot deel aan je landinggear.
De stock is prima (zeker als je die rubber dingen op deze manier monteert)
maar als je er een gimbal onder hangt dan wordt die te laag.

De landing gear die jij hebt (DJI style) heb ik ook en die is smaller dan stock. Het beste kun je dus een dun latje o.i.d. onder de gear monteren zodat je poten als het ware langer worden.

Ik heb nog niet veel met de gimbal/camera gevlogen want de quad leek het extra gewicht echt niet leuk te vinden. Overigens had die van mij ook hele rare instellingen en is gecrasht waardoor de hele boel nu in een CX-20 body is gezet. Maar sindsdien nog niet mee gevlogen.

Dit spul lijkt mij trouwens ook wel fijn; ik vind die connectors van elkaar halen soms zo gigantisch lastig gaan. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Piet91 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Lol, zet er een 3-axis gimbal onder en je hebt exact mijn setup. :P

[afbeelding]

Dat voorover tippen valt voor een groot deel aan je landinggear.
De stock is prima (zeker als je die rubber dingen op deze manier monteert)
maar als je er een gimbal onder hangt dan wordt die te laag.

De landing gear die jij hebt (DJI style) heb ik ook en die is smaller dan stock. Het beste kun je dus een dun latje o.i.d. onder de gear monteren zodat je poten als het ware langer worden.

Ik heb nog niet veel met de gimbal/camera gevlogen want de quad leek het extra gewicht echt niet leuk te vinden. Overigens had die van mij ook hele rare instellingen en is gecrasht waardoor de hele boel nu in een CX-20 body is gezet. Maar sindsdien nog niet mee gevlogen.
Mooi ding! :P hehe
Ik had geen problemen met mijn DJI 9450 self tightning props. Geeft meer lift dan de stock propellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
m0nk schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:19:
Mooi ding! :P hehe
Ik had geen problemen met mijn DJI 9450 self tightning props. Geeft meer lift dan de stock propellers.
Waar heb je die besteld? Want neppers schijnen zelfs slechter te zijn dan de stock props.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Piet91 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Waar heb je die besteld? Want neppers schijnen zelfs slechter te zijn dan de stock props.
Lokale quadcopter shop. Maar heb ook 2 setjes besteld bij hobbyking (zwarte el cheapo clones) en die werken ook goed: http://www.hobbyking.co.u...W_2pcs_EU_Warehouse_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

TradeMarkNL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:13:
[...]

Cool! Ik ben uiteraard ook meteen op zoek gegaan naar accessoires voor de P3S. Die hardcase rugkoffer van DJI is wel erg nice, maar 180 euro vond ik toch iet te gortig dus ik moet ook maar iets anders vinden. Die lenscover + gimbal lock kwam ik ook tegen en die wil ik ook gaan bestellen. Prop guards kwam ik ook tegen, maar die zijn volgens de beschrijving niet voor de Standard. Dat lijkt me stug, maar die van jou zien er nog beter uit en inderdaad onmisbaar voor de beginnende vlieger lijkt me zo. Wel balen altijd van die verzendkosten die de aanschaf bijna 2x zo duur maken...Wat ik ook nog wil aanschaffen zijn UV/ND-filters, maar ook die ben ik enkel nog voor de Advanced/Pro tegen gekomen.
Precies, 180 euro voor die DJI koffer is erg veel geld. In China kan je ze voor 70-80 euro vinden met over wat ik mag lezen een goede kwaliteit. De vraag is alleen of je bij de douane weer het een en ander mag betalen (denk het wel). Ik zag bij HobbyKing nog een aardige rugzak voor +/- 60 euro, weet niet of die in het EU-magazijn ligt. Nu dus een harde koffer, en dan dus nog een keer een rugzak erbij voor makkelijk vervoer.

De propguards die jij ziet staan, kan je niet losklikken. En wat ik verder kon vinden moest weer vast met tiewraps. Ik denk niet dat het beter kan dan die van Bestem USA. Ik wil ze juist los kunnen halen ivm koffer/rugtas. Balen dat de verzendkosten hoog uitvallen inderdaad. Ze zijn overigens verstuurd, verwacht ze tussen 5-26 Feb. Hopen dat ik geen naheffing krijg. ;)

Filters van de Adv/Pro passen niet. Ik meen dat de lens zelf ook een andere diameter heeft. Misschien moet je zelf iets fabriceren of wachten. Die lensdop/gimbal-lock voor de Standard is ook moeilijk te vinden. Voor de Adv/Pro kost ie maar 3,50 in China. Ik betaal nu incl. verzendkosten iets van 20 euro. Maar goed, liever dat bedrag, dan een kras op mijn lens of vuil er in.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er Phantom 3-vliegers zijn die ervaring hebben met het verwisselen van de gimbal. Bij de 2 kon je er een gimbal icm GoPro onder hangen, en je zou toch zeggen dat dit ook met de Phantom 3 mogelijk moet zijn. Zie bv deze link.
Ik denk dat er wel een andere gimbal onder zou passen. Je zit te denken aan een GoPro 4 Black er onder te hangen voor 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
TradeMarkNL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:13:
[...]

Waar hebben jullie die gimbal lock/lens cover gevonden want degene die ik overal zie zijn alleen voor de prof en advanced en bij de standard is de lens anders. Weblinks? _/-\o_

Je kunt wel bij Amazon een standard versie vinden maar dan komen ze met 17€ verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
JK schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:48:
[...]

Precies, 180 euro voor die DJI koffer is erg veel geld. In China kan je ze voor 70-80 euro vinden met over wat ik mag lezen een goede kwaliteit. De vraag is alleen of je bij de douane weer het een en ander mag betalen (denk het wel). Ik zag bij HobbyKing nog een aardige rugzak voor +/- 60 euro, weet niet of die in het EU-magazijn ligt. Nu dus een harde koffer, en dan dus nog een keer een rugzak erbij voor makkelijk vervoer.

De propguards die jij ziet staan, kan je niet losklikken. En wat ik verder kon vinden moest weer vast met tiewraps. Ik denk niet dat het beter kan dan die van Bestem USA. Ik wil ze juist los kunnen halen ivm koffer/rugtas. Balen dat de verzendkosten hoog uitvallen inderdaad. Ze zijn overigens verstuurd, verwacht ze tussen 5-26 Feb. Hopen dat ik geen naheffing krijg. ;)

Filters van de Adv/Pro passen niet. Ik meen dat de lens zelf ook een andere diameter heeft. Misschien moet je zelf iets fabriceren of wachten. Die lensdop/gimbal-lock voor de Standard is ook moeilijk te vinden. Voor de Adv/Pro kost ie maar 3,50 in China. Ik betaal nu incl. verzendkosten iets van 20 euro. Maar goed, liever dat bedrag, dan een kras op mijn lens of vuil er in.

[...]

Ik denk dat er wel een andere gimbal onder zou passen. Je zit te denken aan een GoPro 4 Black er onder te hangen voor 4K?
Ja balen, hoop dat er nog wat komt/ik nog filters ga vinden voor de Standard. Wordt het beeld echt veel mooier van plus het is een goeie bescherming vd lens. Maar voorlopig toch eerst nog leren vliegen :) Voorlopig dus in ieder geval maar die PhantomGuard Tall halen.

Wat betreft de GoPro: we hebben bij Tweakers nog onze GoPro 4 Black liggen, dus ik wil inderdaad eens uitzoeken wat hier mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

JoostVerh: Ebay. http://www.ebay.nl/itm/DJ...a7fbdb:g:6hAAAOSwX~dWitlK

Hij heeft een 3D-printer. Op het plaatje is van een Adv/Pro, maar hij heeft dus zijn ontwerp aangepast voor de Standard. Zonder het te zien, gekocht. Die standaard Gimbal lock maakt het ding nog een keer kapot, heb ik het idee.

@TradeMarkNL; Er zal vast nog wel wat komen. Die Phantom Guard Tall zag ik alleen in de US. Een shop in NL had ze, maar nu dus niet meer leverbaar. Als ze binnen zijn en ik heb ze gemonteerd, laat ik het nog wel weten. Leren vliegen is idd wennen. Veel die simulator gebruiken zonder GPS, met GPS is het vliegen an sich niet heel lastig, maar wat als inderdaad GPS eens weg valt....

Vliegen kan tot 5 BFT, maar vandaag ging het toch wat harder. Hopelijk binnenkort droog en wat minder stormachtig. Heb 'm dus zaterdag maar even in de lucht gegooid en voor de rest droog zitten oefenen met die simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
JK schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:39:
JoostVerh: Ebay. http://www.ebay.nl/itm/DJ...a7fbdb:g:6hAAAOSwX~dWitlK

Hij heeft een 3D-printer. Op het plaatje is van een Adv/Pro, maar hij heeft dus zijn ontwerp aangepast voor de Standard. Zonder het te zien, gekocht. Die standaard Gimbal lock maakt het ding nog een keer kapot, heb ik het idee.

@TradeMarkNL; Er zal vast nog wel wat komen. Die Phantom Guard Tall zag ik alleen in de US. Een shop in NL had ze, maar nu dus niet meer leverbaar. Als ze binnen zijn en ik heb ze gemonteerd, laat ik het nog wel weten. Leren vliegen is idd wennen. Veel die simulator gebruiken zonder GPS, met GPS is het vliegen an sich niet heel lastig, maar wat als inderdaad GPS eens weg valt....

Vliegen kan tot 5 BFT, maar vandaag ging het toch wat harder. Hopelijk binnenkort droog en wat minder stormachtig. Heb 'm dus zaterdag maar even in de lucht gegooid en voor de rest droog zitten oefenen met die simulator.
Klinkt goed! Die Tall Phantomguards bestel ik sowieso wel, zag er goed uit! Zelfde geldt voor een gimbal lock, want dat ding dat erbij zit is inderdaad ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
JK schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Ik had 'm ook bij Mediamarkt op woensdagavond besteld, vrijdag in huis.
Wind valt hier redelijk mee. Misschien vanmiddag nog een poging wagen... in de hanleiding staat dat je met maximaal 2 BFT (10m/s) kan vliegen.. nou, dan kan je voorlopig nog wel even wachten. :+
10m/s is al wel 36km/u.
Mijn drone zal daar geen enkel probleem mee hebben als hij met de neus in de wind staat, maar met zijwind merk ik dat hij rond de 40km/u al problemen heeft om de drone stabiel stil te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
Jegorex schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:31:
[...]

10m/s is al wel 36km/u.
Mijn drone zal daar geen enkel probleem mee hebben als hij met de neus in de wind staat, maar met zijwind merk ik dat hij rond de 40km/u al problemen heeft om de drone stabiel stil te laten hangen.
10m/s valt volgens mij onder windkracht 5 of 6, zie: http://www.weerstationuit...l/Schaal-van-Beaufort.htm

Ik hoop ook nog aan het einde van de middag te kunnen vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

10m/s is idd 36km/u en 5 BFT. Tikfoutje. Had het in mijn post van maandag al juist neergezet. :)

Vandaag mijn koffer binnen gekregen. Helaas niet wat ik heb besteld... dus die mag weer terug. Hoop toch niet dat ik de retourkosten mag betalen voor de fout van een ander.
Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.