Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Tazzy schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:07:
Zat gisteravond nog even rond te neuzen. Vermoed dat ik met mijn stick beweging niet de juiste waarde haal om te disarmen. Dat vermoed ik soort van nu ;-)

Zal straks wel ff kijken wat cleanflight doet
Dat is herkenbaar O-) . Ik heb het signaal op de Rx versterkt en toen was het opgelost. Je zou armen ook onder een switch kunnen zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Is arm/disarm met schakelaar is dit met baseflight of cleanflight handiger? Wil zowiezo ff naar cleanflight kijken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik ben voor Cleanflight gegaan omdat de kanalen werken met ranges i.p.v. low/medium/high. Met een beperkt aantal kanalen, kun je toch redelijk wat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Heb em werkend met cleanflight, arm op aux1 gezet :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzy op 21-12-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Mutatie schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:41:
[...]

Tja, zoveel mensen zoveel wensen :P
Zelf heb ik een Naze32 acro op mn 450 sized quad gezet en dat was haast plug and play, met de basis instellingen en de rates iets hoger voelde het al aan als een grote hubsan x4 zeg maar. Alsof hij behoorlijk vast in de lucht hangt.
Dat ging zo ongeveer zo: Bordje aan usb hangen,motor stop commando instellen (zodat de motoren niet gaan draaien bij het aansluiten vd accu), flight modes op de switches instellen, gyro calibreren, ESC's calibreren en gaan met de banaan.
Daarna komt het tunen eventueel nog wel maar ik vond het zelf wel fijn om eerst aan te voelen hoe hij standaard vloog om daarna aan te kunnen voelen wat betere instellingen zijn.
Bedankt, ik heb de hobbyking kk bordjes met de naze32 bordjes vergeleken en ben tot het besluit gekomen dat de naze32 beter en leuker in elkaar zit. Ik ga er dan ook cleanflight op zetten, lijkt mij wel prettig te werken. Deze heb ik voor nog geen € 20 besteld bij Hobbyking.

Ook heb ik nog 2 accu's besteld, zowel een 3300mah als 5000mah 3s accu.
Voor mijn oude Multiplex Cockpit mm heb ook een 2.4ghz module besteld zodat ik deze kan ombouwen.

Nu nog op zoek naar een mooie zelfbouw mount voor mijn gopro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Zit een wedstrijd van de FIS worldcup slalom te kijken op Europsport, komt er een enorme drone uit de lucht vallen, nog geen seconde achter een van de deelnemers. :X

Zoals de commentator ook al zei: mooie beelden, maar wil je dit wel bij een wedstrijd als ze zomaar uit de lucht kunnen vallen. Zeker bij dit soort wedstrijden op een steile berg, als je geraakt wordt kunnen ze je onderaan de berg opvegen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ethirty schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:56:
Zit een wedstrijd van de FIS worldcup slalom te kijken op Europsport, komt er een enorme drone uit de lucht vallen, nog geen seconde achter een van de deelnemers. :X

Zoals de commentator ook al zei: mooie beelden, maar wil je dit wel bij een wedstrijd als ze zomaar uit de lucht kunnen vallen. Zeker bij dit soort wedstrijden op een steile berg, als je geraakt wordt kunnen ze je onderaan de berg opvegen.
Ik zag de beelden voorbij komen.
YouTube: Drone Almost Hits Slalom Skier Marcel Hirscher In The World Cup Race

Daarom vlieg je dus nooit boven mensen (of een route waar mensen skiën)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Ethirty schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:56:

Sakkerjuu, Als er een engeltje op zijn schouder zat, is dat zeker gewond geraakt. Dat scheelde echt weinig.

Werden de beelden ook voor de uitzending gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 22-12-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Yep, het was uncut. het werd ook een aantal keer herhaald na zijn run. Bijzonder was dat die kerel het niet eens merkte en vervolgens een eerste tijd neerzette.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ethirty schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:48:
Yep, het was uncut. het werd ook een aantal keer herhaald na zijn run. Bijzonder was dat die kerel het niet eens merkte en vervolgens een eerste tijd neerzette.
Ik bedoelde eigenlijk te vragen of de beelden gemaakt vanaf de drone gebruikt werden voor de reportage.
edit> Om duidelijkheid te krijgen of het een drone van de organisatie was, of van een buitenstaander.

Eerste tijd kwam natuurlijk door die wind in de rug van de crash. Ik zou ook doen alsof mijn neus bloed.

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 22-12-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oh zo. Ja, het waren beelden voor bij de wedstrijd. Het zag er ook wel erg gaaf uit vanuit de lucht. Dit is ook wel andere koek dan de gemiddelde thuisdrone. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als het een technisch falen was zoals een prop of motor failure dan was het te voorkomen geweest door een hexacopter of octocopter te gebruiken. Zo te zien (alhoewel niet met zekerheid te zeggen) was het nl. een quad en die vind ik voor dat soort toepassingen eerlijk gezegd niet veilig genoeg. Daarvoor mag je best beter materieel verplicht stellen. De mensen die die eisen zouden moeten opstellen hebben er vermoedelijk nog te weinig verstand van om dat al door te hebben.

Als het pilot error was is het lastiger te voorkomen maar dan kun je de techniek ook te hulp roepen en bijv. de skiërs iets meegeven (een zendertje bijv.) dat door de UAV 'gezien' kan worden en waar het dan niet dichter bij kan komen dan op een minimale veilige afstand.

Kortom. Men heeft nog niet geleerd hoe men op de juiste manier met deze nieuwe technologie om dient te gaan.

Edit: Op grond van nieuwe beelden lijkt het een type te zijn met 4 armen (wat ik eerder meende te kunnen zien) maar met elk twee props (boven en onder). Minder ideaal dan een hexa- of octocopter waarbij de liftkrachten van de resterende props bij uitval van een motor/prop beter verdeeld zijn.

Details vanaf 1:50.

[ Voor 18% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-12-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tsja, ongelukken kunnen altijd gebeuren. Hoe groot was de kans dat dit zou gebeuren? De skiër had ook over een boarding heen kunnen vliegen en met z'n ski een oog kunnen uitsteken bij iemand in het publiek.

Natuurlijk is het goed om ervoor te zorgen dat ongelukken (met drones) tot een minimum beperkt worden, maar we moeten ook weer niet doorslaan. In Nederland moet een piloot die zakelijk vliegt een brevet hebben en de drone een bewijs van luchtwaardigheid hebben. Als een dergelijk bevret en bewijs afdoende zijn (dat kan ik niet beoordelen), dan moet dat eigenlijk wel voldoende zijn. En als de kans (relatief) groot is dat een dergelijke situatie kan voorkomen, dan moet de kwaliteit van zulke brevetten en bewijzen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:46:
Als het een technisch falen was zoals een prop of motor failure dan was het te voorkomen geweest door een hexacopter of octocopter te gebruiken. Zo te zien (alhoewel niet met zekerheid te zeggen) was het nl. een quad en die vind ik voor dat soort toepassingen eerlijk gezegd niet veilig genoeg.
Als je ziet met wat voor klap het ding recht naar beneden komt zou ik bijna stellen dat het om een algeheel falen of een lege accu ging oid. Als het gaat om een quad met 8 motoren waar er eentje uitvalt, dan heb je nog wel wat controle.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij een 'quad' met 2 props per arm moet bij uitval de resterende motor de dubbele lift kunnen genereren. Aangezien het rendement van de prop en motor niet lineair zal zijn moet er dan een veel grotere prestatie geleverd worden waarvan ik op het moment niet overtuigd ben dat ie dat ook zal hebben kunnen leveren. Het hangt dan ook af van het gewicht of er voldoende marge is dus als men er een te zware camera onder hangt dan is de veiligheidsmarge ook weg. Door de veel hogere belasting van de resterende motor en prop is het ook mogelijk dat die dan daardoor ook faalt. En als laatste moet de flight controller firmware die uitval ook goed ondersteunen.

Ik heb natuurlijk geen inzicht in al die variabelen in dit geval maar nader onderzoek daarnaar is zeker gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ik ken heeft een drone gevonden.
Iemand een idee welke het is?
Of dat het de moeite is om hem aan de praat te krijgen? (ik neem aan dat je een losse controller moet kopen oid)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T84oUC8.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:27:
Of dat het de moeite is om hem aan de praat te krijgen? (ik neem aan dat je een losse controller moet kopen oid)

[afbeelding]
http://www.alibaba.com/pr...amera-rc_60193674716.html
Ik ken hem verder niet.

edit:
Dit lijken onderdelen te zijn voor deze drone:
http://www.heli-parts.com...-parts-c-535_744_781.html

[ Voor 13% gewijzigd door Jegorex op 23-12-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
Ik heb 2 weken vakantie (lang leve student ;)) een dus weer en hoop tijd om wat te gaan vliegen.

Feedback is zoals altijd welkom :)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:27:

[afbeelding]
Hmm, zonder controller kun je er weinig mee. En een nieuwe controller kopen voor zo'n (gevonden, dus tweedehands) drone lijkt me wat overdreven. Dan kun je net zo goed een nieuwe kopen, inclusief controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
TheRicolaa10 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:32:
Ik heb 2 weken vakantie (lang leve student ;)) en dus weer en hoop tijd om wat te gaan vliegen.

[video]

Student en zo'n dure drone kunnen aankopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
dotacom schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:44:
[...]

Student en zo'n dure drone kunnen aankopen? :P
Laten we zeggen dat ik "best" veel geluk gehad heb. Ze hebben "per ongeluk" het duurdere model geleverd ipv de goedkopere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TheRicolaa10 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:46:
[...]

Laten we zeggen dat ik "best" veel geluk gehad heb. Ze hebben "per ongeluk" het duurdere model geleverd ipv de goedkopere.
"per ongeluk"? Is dat code voor dat wat hier niet besproken mag worden? :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ethirty schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:00:
[...]

"per ongeluk"? Is dat code voor dat wat hier niet besproken mag worden? :P
Zo ongeveer ja :P. Zal er verder niet teveel over in details gaan voordat ik in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Internationale skifederatie verbiedt het gebruik van drones
"Ik ben erg boos", gaat Waldner verder. "Hirscher heeft heel veel geluk gehad dat hij niet gewond is geraakt." En dat is niet de enige reden van de boosheid bij de wedstrijdleider. De FIS had namelijk het gebruik van drones wel toegestaan, maar niet direct boven het parcours. "De bestuurder heeft onze instructies niet opgevolgd. Hij moest buiten het parcours blijven en de skiërs van 15 meter afstand volgen. Dan was er niets aan de hand geweest", aldus Waldner.
Wat is buiten het parcours? Boven het publiek of binnen de hekken maar buiten de poortjes? Dat laatste lijkt me wat erg krap vliegen.

Ik vraag me af of deze persoon goed snapt wat er zoal aan veiligheidsregels zijn. Ik weet niet precies wat de wettelijke eisen daar zijn of dat het daar privé-terrein betrof maar het is wel een zéér goede gewoonte om niet boven mensenmenigten te vliegen.

Ik zou als eisen stellen dat er een hexa- of octocopter gebruikt wordt (een aparte piloot en cameraman zal daar neem ik aan vanzelfsprekend zijn) en dat er met prop-guards gevlogen wordt. Dat laatste is ook hier volgens de foto niet het geval en vind ik volstrekt onverantwoord met zoveel mensen in de buurt. Alleen daarom vind ik het wel goed dat het ding daar niet meer vliegt maar de verantwoordelijke mensen daar schijnen het allemaal nog niet helemaal door te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://nos.nl/data/image/2015/12/23/243167/864x486.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Aan de setup te zien was de piloot ook cameraman. Fout 1
Quad ipv octo. Fout 2
Niet houden aan de afspraken. Fout 3

Het is een berg, dus openbaar, al zal het parkour zijn afgezet voor deelnemers en baanpersoneel.

Bovenaan de berg is weinig tot geen publiek en een piste is over het algemeen veel breder dan het daadwerkelijke parkour. Zonder de exacte locatie te kennen durf ik wel te stellen dat de afgesproken 15m geen enkel probleem had mogen zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de stuurlui aan wal alweer over elkaar heen buitelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik ga helemaal niet sturen, ik kan mijn eigen drone al niet eens 10 minuten heel houden. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:32:
Ik heb 2 weken vakantie (lang leve student ;)) een dus weer en hoop tijd om wat te gaan vliegen.

[video]

Nice oOo

Feedback? Objecten of dieren van dichtbij proberen te filmen zou helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ethirty schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:46:
Ik ga helemaal niet sturen, ik kan mijn eigen drone al niet eens 10 minuten heel houden. :+
Grotere accu's kunnen je daar bij helpen. Dan hoeft je niet zo snel te landen.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:38:
Ik zie dat de stuurlui aan wal alweer over elkaar heen buitelen :+
Ik heb nog niks kapotgevlogen. :*) Kan die brokkenpiloot daar niet zeggen. ;)

En trouwens... wij staan niet aan wal. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

guapper schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:52:
[...]

Grotere accu's kunnen je daar bij helpen. Dan hoeft je niet zo snel te landen.
:P
Goed idee, die accu heeft vast een positief effect op mijn stuurmanskunsten. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ethirty schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:31:
[...]

Goed idee, die accu heeft vast een positief effect op mijn stuurmanskunsten. :+
jup, het extra gewicht helpt niet alleen bij de vliegduur, maar zorgt tevens voor extra stabiliteit.

Nadeel is wel dat de crashes die je nog beleeft harder zijn, en de gaten in het gazon dieper...

(Ieder voordeel heb z'n nadeel natuurlijk.)

[ Voor 19% gewijzigd door guapper op 23-12-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zo wordt het fenomeen Drone ook nog eens goed gefilmd en in de picture gezet. Conclusie: labiele bestuurder en brakke hardware leveren gevaarlijke situaties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het is maar net hoe je het bekijkt. Na het journaal heeft de ene helft van de bevolking besloten dat die dingen levensgevaarlijk zijn, de andere helft dat ze ook een drone willen.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nokiaan958GB schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:34:
labiele bestuurder en brakke hardware
Geen van beide is relevant. Het gaat hier om een professionele bestuurder en dito hardware. Dat daar ook weleens iets mis gaat is een ander verhaal.

Met jouw omschrijving is het net alsof er een TBS'er met een speelgoedje van de Intertoys rondvloog _O-

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:38:
Het gaat hier om een professionele bestuurder en dito hardware. Dat daar ook weleens iets mis gaat is een ander verhaal.
Vergeet niet dat 'Professioneel' alleen maar betekent dat iemand zich voor zijn diensten laat betalen. Het betekent (helaas) niet automatisch dat die persoon ook een expert is op het onderhavige terrein. Het kan ook een complete beunhaas zijn, of iets er tussenin.

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:28:
Vergeet niet dat 'Professioneel' alleen maar betekent dat iemand zich voor zijn diensten laat betalen.
Ik was dat zeker niet vergeten (al is het strikt genomen iemand die van zijn diensten leeft, niet iemand die alleen maar betaald wordt). Mijn post was echter breder dan dat - ik verzette mij tegen de benaming labiel en brak. Voor het eerste is geen bewijs en lijkt achteruit geredeneerd, het tweede heeft vanwege die professionele insteek en de beelden de schijn sterk tegen.

• barrymossel
CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:28:
[...]

Vergeet niet dat 'Professioneel' alleen maar betekent dat iemand zich voor zijn diensten laat betalen. Het betekent (helaas) niet automatisch dat die persoon ook een expert is op het onderhavige terrein. Het kan ook een complete beunhaas zijn, of iets er tussenin.
In Nederland zou dat dus wel het geval moeten zijn. Van iemand met een brevet moet je aan kunnen nemen dat deze expert is (anders moet er iets aan de kwaliteitseisen van het brevet worden gedaan). Weet iemand überhaupt wat de regels zijn in Italië? Want het kan dus heel goed dat 'professioneel' wél betekent dat het een expert is.

Bron: http://www.enac.gov.it/Se...ions/info-1220929004.html
Article 17
Pilot
  1. Pursuant to the Code of Navigation, the pilot of the RPAS is responsible for the safe operation of the flight. The pilot shall be designated by the operator and must be at least 18 years of age.
  2. The pilot is required to know the applicable rules of the air. Such knowledge can be attested by the possession of a civil pilot’s license or of an Italian VDS (pleasure flying) pilot attestation, issued in accordance with the Presidential Decree No 133/2010.
  3. Pilots must have attended, either at the manufacturer, at organisations authorised by the manufacturer, or at the operator itself, if authorised by ENAC, a training program for the specific RPAS.
  4. Concerning medical fitness, the pilot must hold a valid second-class medical certificate in accordance with ENAC "Medical Organisation and medical certificates of fitness for the achievement of licenses and aeronautical certificates”
  5. For RPAS with maximum take-off mass of less than 25 kg and used in non-critical operations, the operator must ensure in the declaration to be presented to ENAC that the pilot is qualified for the system, as he/she has the necessary knowledge of the Rules of Air, the competencies to operate the system and holds an appropriate medical certificate.
  6. In the case of critical specialised operations of RPAS with maximum take-off mass more than or equal to 25 kg, the pilot qualification provided by the operator shall be recognised by ENAC who verifies the appropriateness of the qualifications, the experience, and the adequacy of the training carried out.
  7. On the basis of the recognition issued by ENAC referred to in paragraph 6 above, the pilot is authorised to operate the system for a maximum of five years, unless otherwise provided by ENAC.
  8. A qualified pilot, as referred to in paragraph 5 or 6, cannot conduct flight activities, if in the 90 days preceding the date of the operations he/she has not performed at least three takeoffs and three landings with the authorised RPAS.

[ Voor 60% gewijzigd door barrymossel op 24-12-2015 08:56 . Reden: toevoeging ]

• glennvho
Mijn bestelde onderdelen bij Hobbyking zijn al onderweg met de UPS bestelwagen. In het tracking overzicht van UPS zag ik wel het volgende staan:
12/24/2015 4:45 A.M. The receiver must pay the duties or taxes due on the package.
Het lijkt er dus op dat de douane beslist heeft dat ik invoerrechten moet betalen op het pakje. Hebben jullie dit ook al voor gehad bij een bestelling van Hobbyking? De prijs van de goederen was ongeveer €120 + nog eens € 20 verzendkosten. Ik vraag mij dus af hoeveel mij dit nog zal kosten?

• barrymossel
glennvho schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:59:
Mijn bestelde onderdelen bij Hobbyking zijn al onderweg met de UPS bestelwagen. In het tracking overzicht van UPS zag ik wel het volgende staan:

[...]

Het lijkt er dus op dat de douane beslist heeft dat ik invoerrechten moet betalen op het pakje. Hebben jullie dit ook al voor gehad bij een bestelling van Hobbyking? De prijs van de goederen was ongeveer €120 + nog eens € 20 verzendkosten. Ik vraag mij dus af hoeveel mij dit nog zal kosten?
Zelf nooit gehad. Ik probeer vanuit Europa te bestellen, of in kleinere batches (indien gratis verzending) waarbij ik onder de 22 euro blijf. Ook vraag ik altijd om de verkoper een lagere prijs te vermelden wanneer ik toch iets bestel dat meer dan 22 euro kost.

Wat je gaat moeten betalen kun je hier vinden: http://www.belastingdiens...edrijven/rekenvoorbeelden

Inklaringskosten moet je even opzoeken bij de bezorger.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

glennvho schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:59:

[...]

Kan een standaard melding zijn. Anders ben je 21% BTW + inklaringskosten kwijt, reken dan op zo'n €40 extra.

#team_UTC+1

• glennvho
Hmm dan zie ik het wel als het pakje toekomt. Hoe dan ook, de onderdelen die ik nodig had waren niet beschikbaar in het europese magazijn dus ik kon niet anders als bij de globale bestellen. De volgende keer zal ik ook vragen om er een lagere waarde op te zetten voor de zekerheid. Bedankt voor de tips! :)

• guapper
Ik denk niet dat een lagere waarde vermelden verschil maakt.

Wanneer er tracking aan een pakket zit, gaat de bel rinkelen een ligt het voor de hand dat waarde + verzendkosten hoger is dan 22 euri. ( Al was het maar omdat verzending alleen al vaak rond de 20 euri ligt, China/Zweden/Singapore post daargelaten)

Maar je kunt natuurlijk mazzel hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 24-12-2015 10:49 ]

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ethirty schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:53:
Aan de setup te zien was de piloot ook cameraman. Fout 1
Quad ipv octo. Fout 2
Niet houden aan de afspraken. Fout 3

Het is een berg, dus openbaar, al zal het parkour zijn afgezet voor deelnemers en baanpersoneel.

Bovenaan de berg is weinig tot geen publiek en een piste is over het algemeen veel breder dan het daadwerkelijke parkour. Zonder de exacte locatie te kennen durf ik wel te stellen dat de afgesproken 15m geen enkel probleem had mogen zijn.
Corrigeer me als ik het fout heb hoor, maar aan de foto te zien is het wel een octo uitvoering.

• barrymossel
Verschil zit hem in het aantal armen, dus de verdeling van de thurst. Een octocopter vs een X8: http://blog.oscarliang.net/types-of-multicopter/

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
barrymossel schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:36:
Verschil zit hem in het aantal armen, dus de verdeling van de thurst. Een octocopter vs een X8: http://blog.oscarliang.net/types-of-multicopter/
Duidelijk. Ik ging uit van 8 props.

• Jegorex
barrymossel schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:36:
X8 – 8 Motors

An octocopter uses 8 motors that are mounted on four arms, on an “X” shaped frame with four sets of CW and CCW props
Het is dus een octocopter in X8 uitvoering?

In de video lijkt de drone recht omlaag te vallen, wat erop kan wijzen dat de accus leeg zijn.
Mogelijk zijn de accus sneller leeg gelopen doordat het koud is.
Als dit de reden is heeft de piloot waarschijnlijk teveel op de camerabeelden gelet en niet op de accuduur.

• barrymossel
De prop adapters van mijn DYS BE1806 motoren zijn allemaal CW. De meningen zijn hierover verdeeld: de ene zegt dat het niks uitmaakt, zolang je ze maar voor de vlucht controleert, de ander zegt locknuts, weer iemand anders zegt dat je beter CCW prop adapters kunt bestellen.

Hoe zijn de meningen hier?

En waar kan ik (goedkoop) rode of zwarte locknuts kopen (mag er allemaal wel een beetje leuk uitzien) als dat de beste optie is? En dan flanged of niet?
Of weet iemand waar ik makkelijk CCW prop adapters voor de DYS BE1806 kan halen?

• glennvho
Er kwam hier net een man van UPS langs met mijn pakje van Hobbyking. Blijkbaar moest ik direct aan hem 47.32 euro inklaringskosten betalen op mijn pakje dat incl verzendkosten 141.52 euro waard is.

Ik had het cashgeld niet op zak dus kon het ook niet betalen. Hij heeft het pakje terug meegenomen en zal volgende week terugkomen.

Is dit normaal? Ik dacht dat je gewoon een brief van de Douane kreeg om het te betalen? Ik was eerlijk gezegd ook wat wantrouwig om bijna 50 euro zomaar aan de man te betalen?

• Jegorex
glennvho schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:51:
Er kwam hier net een man van UPS langs met mijn pakje van Hobbyking. Blijkbaar moest ik direct aan hem 47.32 euro inklaringskosten betalen op mijn pakje dat incl verzendkosten 141.52 euro waard is.

Ik had het cashgeld niet op zak dus kon het ook niet betalen. Hij heeft het pakje terug meegenomen en zal volgende week terugkomen.

Is dit normaal? Ik dacht dat je gewoon een brief van de Douane kreeg om het te betalen? Ik was eerlijk gezegd ook wat wantrouwig om bijna 50 euro zomaar aan de man te betalen?
Heb ik ook wel eens gehad met een pakketje, ik moest zelfs gepast betalen omdat hij geen wisselgeld had.

• barrymossel

Inklaringskosten alleen? Of BTW én inklaringskosten? Anders lijkt het me erg veel.

Wat gebeurt er trouwens als je het dan maar laat terugsturen? Krijg je dan je geld terug?

• glennvho
Als je bij het eu warehouse besteld heb je dan ook nog kans dat je heel wat extra kosten moet betalen? Bij gelijk wat ik in mijn winkelmandje leg dat beschikbaar is in het EU warehouse komt er maar 6.71 euro bij om te verzenden naar Belgïe. Ik had beter de lipo batterijen daar besteld en de modules bij de global warehouse.

Hoe dan ook, nu is het al te laat om nog iets te veranderen denk ik?

• barrymossel
glennvho schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:24:
Als je bij het eu warehouse besteld heb je dan ook nog kans dat je heel wat extra kosten moet betalen? Bij gelijk wat ik in mijn winkelmandje leg dat beschikbaar is in het EU warehouse komt er maar 6.71 euro bij om te verzenden naar Belgïe. Ik had beter de lipo batterijen daar besteld en de modules bij de global warehouse.

Hoe dan ook, nu is het al te laat om nog iets te veranderen denk ik?
In ieder geval iets van geleerd ;)

Vanuit EU geen extra kosten. Dus altijd ervoor proberen te zorgen dat iets buiten de EU minder waard is dan 22 euro. En bij voorkeur laten verzenden door de goedkoopste (gratis) verzender. Dan is de kans op inklaringskosten het kleinst. Want ook onder de 22 euro mogen die gerekend worden in theorie.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zo werkt het helaas bij sommige transporteurs. Heb het bij PostNL ook 1x gehad met een zending uit de VS. Bij UPS is het tenminste nog eigen personeel, bij PostNL geef je je geld aan een ZZP'er en moet je je maar afvragen of het verder netjes afgehandeld wordt.

Lijkt me sowieso een kostbaarder proces dan een acceptgiro sturen, al zullen een aantal mensen daar wel onderuit proberen te komen. Nu moet je wel betalen als je je pakketje wil.

#team_UTC+1

• barrymossel
Ethirty schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:18:
[...]

Zo werkt het helaas bij sommige transporteurs. Heb het bij PostNL ook 1x gehad met een zending uit de VS. Bij UPS is het tenminste nog eigen personeel, bij PostNL geef je je geld aan een ZZP'er en moet je je maar afvragen of het verder netjes afgehandeld wordt.

Lijkt me sowieso een kostbaarder proces dan een acceptgiro sturen, al zullen een aantal mensen daar wel onderuit proberen te komen. Nu moet je wel betalen als je je pakketje wil.
Er kan ook een acceptgiro worden gestuurd en dan pas geleverd natuurlijk. Maar we gaan wat off-topic...

Niemand dus een XT60 kabel over voor me die ik kan overnemen?

Verwijderd

Ik kwam iets relevants tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a8MWr81_700b.jpg

Ja, dat kan en dat klopt. Ik moest bij een telefoon precies hetzelfde doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2015 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

barrymossel schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:40:
De prop adapters van mijn DYS BE1806 motoren zijn allemaal CW. De meningen zijn hierover verdeeld: de ene zegt dat het niks uitmaakt, zolang je ze maar voor de vlucht controleert, de ander zegt locknuts, weer iemand anders zegt dat je beter CCW prop adapters kunt bestellen.

Hoe zijn de meningen hier?

En waar kan ik (goedkoop) rode of zwarte locknuts kopen (mag er allemaal wel een beetje leuk uitzien) als dat de beste optie is? En dan flanged of niet?
Of weet iemand waar ik makkelijk CCW prop adapters voor de DYS BE1806 kan halen?
Gewoon M5 borgmoeren van de bouwmarkt kan je prima gebruiken, echter moet je zorgen dat je ze niet te hard vast draait anders gaat het alu schroefdraad er aan. Ik heb zelf nu alu borgmoertjes en dat gaat helemaal prima.
Nieuw probleem is nu wel dat ik DAL bullnose props heb liggen en die hebben een nogal dikke hub, hierdoor grijpen de normale borgmoertjes niet op de borging. Hiervoor zijn low profiel locknuts te krijgen, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Heb nog wel compleet nylon M5 moertjes van HK, ik hoop dat die ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net voor kerst nieuwe motortjes binnengekregen voor mijn Tarantula X6.
Na 't inbouwen bleek dat één van de propellors de verkeerde kant op draaide. Ik had alles dubbel gecheckt dus alles zat wel goed. Bleek dat 1 van de motoren verkeerd was gesoldeerd (vanuit de fabriek) :/
Dus hup, soldeerstation aan en ff ombakken.

Dus tip voor eenieder: check de polariteit van deze China-motortjes als je gaat vervangen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben bezig met mijn quad: nu heb ik de flip32 gekozen als controller. Deze heb ik gekregen, compleet gesoldeerd met 90 graden headers:
Afbeeldingslocatie: http://forum.flitetest.com/attachment.php?attachmentid=38281&d=1421358228&thumb=1
Maar nu begrijp ik dat de usb de achterzijde is, waardoor de aansluitingen dus buiten het frame komen te zitten. Kan ik de flip32 ook 90 graden draaien? Anders is hij niet bruikbaar
zoals hier?
Afbeeldingslocatie: https://d2obrsbtn4fa9r.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/12/IMG_20151124_204431.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hashtag schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:42:
Dus tip voor eenieder: check de polariteit van deze China-motortjes als je gaat vervangen :)
Sowieso is het nooit een slecht idee om de basiswaarden van nieuwe onderdelen even snel te controleren. Het kan een enorme berg hoofdpijn achteraf schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
sander817 schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:02:
ik ben bezig met mijn quad: nu heb ik de flip32 gekozen als controller. Deze heb ik gekregen, compleet gesoldeerd met 90 graden headers:
[afbeelding]
Maar nu begrijp ik dat de usb de achterzijde is, waardoor de aansluitingen dus buiten het frame komen te zitten. Kan ik de flip32 ook 90 graden draaien? Anders is hij niet bruikbaar
zoals hier?
[afbeelding]
Ik weet niet welke firmware je gebruikt, maar in Cleanflight kun je de oriëntatie van het bord draaien.
Ik dacht dat dat ook op de Flip geïnstalleerd kan worden, maar check het even voor je het flashed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:32:
[...]

Sowieso is het nooit een slecht idee om de basiswaarden van nieuwe onderdelen even snel te controleren. Het kan een enorme berg hoofdpijn achteraf schelen.
Zeker als het uit China komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt bijna alles wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:02
Vandaag is mijn Denver drone aangekomen :)
Tot nu toe is de besturing nog erg lastig en heeft hij een grote afwijking, maar de handleiding kan goed vertellen hoe je hem kan kalibreren en hoe hij stabieler kan gaan vliegen.

Ik hoop dat dit goed gaat :P

Zijn eerste avontuur eindigde in de struik....

[ Voor 8% gewijzigd door Jochemd13 op 28-12-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
guapper schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:02:
[...]

Ik weet niet welke firmware je gebruikt, maar in Cleanflight kun je de oriëntatie van het bord draaien.
Ik dacht dat dat ook op de Flip geïnstalleerd kan worden, maar check het even voor je het flashed. ;)
Ja, zowel BF als CF kun je prima op de Flip32 gooien. :)
In beide firmwares is het mogelijk om de orientatie 90 graden te draaien.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Na een poosje stof staan happen pak ik mijn quad weer om te gaan vliegen. Reden van stofhappen was ook dat het weer in Friesland erg brak was de afgelopen weken/maanden (veel wind).

Zojuist maar eens een USB programming board besteld om mijn KK2 FC naar de nieuwste firmware te flashen. Wellicht wordt acro mode dan ook wat bestuurbaarder.

Overigens vraag ik me af waar momenteel meer mee wordt gevlogen, FPV-racers of grotere quads?? Heb zelf een 500MM quad (HJ MWC X-mode frame)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand interesse in een EzOSD (TBS versie)? Ik heb deze in gebruik gehad op mijn Disco Pro maar gebruik nu de TBS Core Pro. Inclusief kabels. Geen idee wat zoiets nog waard is, graag een PM bij interesse :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben bezig met het testen van mijn zmr250. esc's gecalibreerd. Maar, 1 van de motoren stopt er na even draaien mee. Als ik de throttle net zo zet dat ze beginnen te draaien, stopt 1 motor er na een paar seconden mee.
Zou dat kunnen omdat ik links 2 esc+motor heb, en rechts 1?(1 esc is doorgebrand, moet wachten op een nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een algemene vraag met betrekking tot garantie, wat ik net een apart topic waard vind.

Op 3/10/2015 een DJI Phantom 3 Advanced gekocht bij een fysieke winkel.
Nu zijn er alleen problemen met de camera, die geen beeld meer geeft (Gimbal werkt wel nog goed).
Elke paar seconden een harde piep (bij ongeveer 35 seconden).
[YouTube: https://youtu.be/-1WQD1nHxTU]

Nu kan ik hem terug brengen naar de winkel waarna die uiteraard de lange cirkel ingaat van reparaties e.d.

Al geprobeerd:
- Updaten van de camera met een SD kaart (3 stuks geprobeerd), werkt niet.
- Updaten van de joystick, werkt niet.

Iemand nog ideeën om dit zelf op te lossen?

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Web-Brielle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:46:
Een algemene vraag met betrekking tot garantie, wat ik net een apart topic waard vind.

Nu zijn er alleen problemen met de camera, die geen beeld meer geeft (Gimbal werkt wel nog goed).
[video]

Nu kan ik hem terug brengen naar de winkel waarna die uiteraard de lange cirkel ingaat van reparaties e.d.

Al geprobeerd:

Dus als ik het goed begrijp deed de camera het eerder wel?
Ik zou z.s.m. terug gaan naar de winkel. Wellicht kunnen zij de boel snel resetten/flashen/updaten :)

• Web-Brielle
  • Niet online
Hashtag schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:57:
[...]

Dus als ik het goed begrijp deed de camera het eerder wel?
Ik zou z.s.m. terug gaan naar de winkel. Wellicht kunnen zij de boel snel resetten/flashen/updaten :)
Heeft altijd netjes gewerkt ja, tot een fout met een update, toen niets meer..
Denk dat de firmware corrupt is..

• -Tim-

-Tim-

sander817 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:25:
ik ben bezig met het testen van mijn zmr250. esc's gecalibreerd. Maar, 1 van de motoren stopt er na even draaien mee. Als ik de throttle net zo zet dat ze beginnen te draaien, stopt 1 motor er na een paar seconden mee.
Zou dat kunnen omdat ik links 2 esc+motor heb, en rechts 1?(1 esc is doorgebrand, moet wachten op een nieuwe)
Als je je motoren test via de motors tab in Cleanflight moet het niet uitmaken dat je een ESC minder hebt. Op deze manier kan je de motoren namelijk afzonderlijk aansturen en wordt de aansturing naar de motoren niet automatisch berekend.
Stoppen de motoren trouwens na een tijdje draaien of komen ze niet tot een compleet rondje? In het laatste geval kan het zijn dat het schroefdraad waar je je motoren mee vast zet aan de arm te ver de motor in komen.

• glennvho
Gisterenavond mijn DJI F450 kunnen afwerken, de PID config had ik aan de hand van testen in mijn garage ook al wat getuned. Deze middag dan maar onder de middag naar een veld in de buurt getrokken voor de echte maiden flight in open lucht. Dit is het resultaat, jammer dat er in het begin een druppeltje op de lens van de gopro zat (het lange gras was nog wat nat):

Ik ga nog wat moeten spelen met de PID config maar voor een eerste vlucht ben ik heel tevreden over het resultaat. Dit is trouwens mijn eerste echte grote drone, ik had thuis wel al wat vluchten kunnen doen met een eachine h8 mini maar dat is toch niet hetzelfde. Een grote drone is vliegt veel relaxter. :)

Ik heb overigens nog geen landingsgestel en gimbal op de F450. De camera heb ik gewoon met wat spanbandjes en wat schok absorberend materiaal tussen het frame en de camera. De camera is een GoPro Hero 2014 instap model. Beste wel tevreden van de kwaliteit.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Eindelijk na 2 1/2 maand wachten, mailen en meer wachten mijn motor binnen om mijn kapotte te vervangen. Dit weekend maar inbouwen. Dan ook gelijk maar mijn CC3D vervangen door een SP3 met Cleanflight.

Volgende keer koop ik 2 setjes motoren als ik een volgende ga bouwen. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoagent.dk/single_picture/11174/138/large/DENVER_DCH_600.jpg

Ik heb voor de kerst deze drone cadeau gekregen.
Het leren vliegen ermee gaat met vallen en opstaan, (en drone uit boom verwijderen :) )

Maar nu vanmiddag start 1 van de achterste motoren niet meer.
Als de rest draait en ik geef hem een zacht duwtje dan start hij wel, maar met duidelijk minder vermogen zodat sturen zo goed als onmogelijk is geworden.

Kan het zijn dat een motortje na een paar keer vliegen al kapot/versleten is?
Of kan het ook iets anders zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:31:
[afbeelding]

Het leren vliegen ermee gaat met vallen en opstaan, (en drone uit boom verwijderen :) )

Als de rest draait en ik geef hem een zacht duwtje dan start hij wel, maar met duidelijk minder vermogen zodat sturen zo goed als onmogelijk is geworden.

Dat kan zeker. Waarschijnlijk heeft deze dan teveel weerstand gehad (bijv. tak ertussen maar toch proberen door te draaien) en daar houden brushed motortjes niet zo van.
Tip: nieuwe (brushed) motortjes altijd even laten indraaien (zgn. break-in) dan gaan ze langer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hashtag schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:04:
[...]

Tip: nieuwe (brushed) motortjes altijd even laten indraaien (zgn. break-in) dan gaan ze langer mee :)
Interresant wat je daar zegt.
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? ( hoeveel throttle, hoe lang indraaien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:31:
[afbeelding]

Zelf heb ik ook een drone van Denver (De DCH-330) en ik had zelf ook bijna de DCH-600 gekocht, maar ik vond de DCH-330 er leuker uit zien :P

Als de motor het nu al niet meer doet is hij helaas kapot denk ik. Zelf heb ik met mijn Denver dat hij al snel afwijkt en bij mij kwam hij al snel in een struik terecht, maar toen had ik gelijk de motors uitgezet dus draaide hij niet verder gelukkig.

Dus zo snel gaan de motors kapot denk ik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:44:
[...]

Interresant wat je daar zegt.
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? ( hoeveel throttle, hoe lang indraaien?)
Dit heb ik ooit geleerd in mijn rc auto tijd :) Toen reed ik niet met brushless (volgens mij waren die er toen nog niet óf ze waren veeeel te duur) en werd er geadviseerd om bij een nieuwe motor of nieuwe brushes altijd onbelast in te rijden.

Hier een mooie foto van een opengemaakte (behoorlijk vieze) brushed motor van een Syma X8.
Links zie je op het zwarte kunststof de brushes zitten (3 geleidertjes), welke slijten:
Afbeeldingslocatie: http://ateliermadman.zenfolio.com/img/s1/v46/p774223841-4.jpg

Zelf draai ik de motortjes ongeveer 2 minuten in op ~15% throttle.
Hierbij komt de quad niet van de grond en draaien de motoren rustig. Daarna even schoonblazen (anders zie plaatje) met perslucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Help, ik heb zonet mijn Syma X5C-1 ontvangen maar kan slaag er niet in om controller & quad te syncen. Heb zitten googlen voor oplossing maar vind er alleen terug die hetzelfde probleem als mij hebben.

Deze reddit thread is exact mijn probleem: https://www.reddit.com/r/...syncing_hasnt_worked_yet/

Dus ik zet eerst transmitter aan, & daarna de quad. Zoals het hoort flashen de LEDs van de quad eerst heel snel en daarna wat trager. Als ik dan via mijn transmitter de linkerhendel omhoog (klik) en omlaag (klik) doe, gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

eindelijk tijd gevonden om al m'n foto's uit te zoeken voor het bouwverslag van de qav210:
http://www.fpvraceforum.n...uild-log/msg5044/#msg5044

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/qav025.jpg

Nu nog even wachten op mooi weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:57:
eindelijk tijd gevonden om al m'n foto's uit te zoeken voor het bouwverslag van de qav210:

[afbeelding]

_/-\o_ Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
RonnieB82 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:57:

[afbeelding]

Cool, ben benieuwd hoe ie bevalt!

Ik ben zelf bezig mijn QAV250 aan te passen, o.a. andere fc (SP3) en andere vtx erop. Vind de nieuwe RaceBlades ook wel interessant omdat je snel andere armen (ook andere maten) kunt monteren. Wellicht iets voor het voorjaar.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

die raceblades zien er wel goed uit, maar wel weer flink aan de prijs :(

Inmiddels wil ik ook een 180 (4") frame gaan bouwen, moet nog even kijken welk frame dat precies gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ja dat spul van Lumenier/GetFPV is altijd enorm prijzig. Snap dat innovatie/R&D ook ergens uit betaald moet worden, alleen weet je met dat soort prijzen zeker dat mensen hun spullen nog sneller van Banggood e.d. halen (zoals b.v. deze clone van de QAV210: http://www.banggood.com/L...Quadcopter-p-1001216.html) Lumenier is trouwens ook vaak gewoon rebranded meuk uit China met een markup bovenop de prijs.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt voor de voetjes voor het ZMR250 frame.
Afbeeldingslocatie: http://thingiverse-production-new.s3.amazonaws.com/renders/dc/45/e3/4c/5e/414ab50fba0b67271d5492c9455214bf_preview_featured.jpg
Als iemand ze ook graag wilt, maar niet de beschikking heeft over een 3d printer, print ik graag een setje voor je als je me de postzegeltjes vergoed :) PM bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gaaf! Hoe worden ze bevestigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Je schroeft ze onderop de armen met de schroefjes van je motors. Het is dus wel van belang de juiste maten te kiezen voor je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
dotacom schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:33:
Help, ik heb zonet mijn Syma X5C-1 ontvangen maar kan slaag er niet in om controller & quad te syncen. Heb zitten googlen voor oplossing maar vind er alleen terug die hetzelfde probleem als mij hebben.

Deze reddit thread is exact mijn probleem: https://www.reddit.com/r/...syncing_hasnt_worked_yet/

Dus ik zet eerst transmitter aan, & daarna de quad. Zoals het hoort flashen de LEDs van de quad eerst heel snel en daarna wat trager. Als ik dan via mijn transmitter de linkerhendel omhoog (klik) en omlaag (klik) doe, gebeurt er niets.
Zitten er verse batterijen, bij voorkeur niet-oplaadbare alkaline, in de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Web-Brielle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:46:

[video]

Al geprobeerd:

Opnames maken werkt nog wel? Misschien als test eens proberen met een ander smart device, en wat zegt de firmware upgrade log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
DCFreak schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:37:
[...]
Opnames maken werkt nog wel? Misschien als test eens proberen met een ander smart device, en wat zegt de firmware upgrade log?
3 telefoons en 2 tablets geprobeerd, geen effect.
Opnames werken ook niet, update log word niet eens aangemaakt..

Is terug naar de verkopende patrij, opgestuurd ter reparatie.. afwachten nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog interesse in een setje nieuwe motortjes voor de Tarantula X6?
Heb ze dubbel besteld en nu 1 set over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zojuist een Cheerson CX-10 binnengekregen. Heb hem besteld voor een stagiair die binnenkort weggaat (lekker in het roze), omdat hij er iedere keer naar vraagt. Maar wat een onwijs leuk speleding. Ga er zo ook eentje voor mezelf bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Vanwege het 10-jarige bestaan van DJI geven ze nu korting op de volgende modellen:
  • DJI Phantom 3 Advanced
  • DJI Phantom 3 4K (NIEUW)
  • DJI Phantom 3 Standard
http://store.dji.com/event/10years/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:38
Had het gezien, dat van DJI. Nu word het misschien wel interesant om een drone te kopen, vooral die 4k lijkt mij wel wat. Zelfs 22% korting krijg je erop! Dat lijkt me wel een hele leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
SurfBoy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:35:
Had het gezien, dat van DJI. Nu word het misschien wel interesant om een drone te kopen, vooral die 4k lijkt mij wel wat. Zelfs 22% korting krijg je erop! Dat lijkt me wel een hele leuke aanbieding.
Houd er wel rekening mee dat Lightbridge mist op deze drone. In plaats daarvan word Wifi gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
TheRicolaa10 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Houd er wel rekening mee dat Lightbridge mist op deze drone. In plaats daarvan word Wifi gebruikt.
Ik heb het een beetje gevolgd, maar kan je dat even precies uitleggen? Ik weet dat je met de Lightbridge verder kan streamen naar je tablet of mobiel, maar voor de rest houdt het bij mij op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
SurfBoy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb het een beetje gevolgd, maar kan je dat even precies uitleggen? Ik weet dat je met de Lightbridge verder kan streamen naar je tablet of mobiel, maar voor de rest houdt het bij mij op :+
Ik heb zelf geen Phantom, dus heb geen persoonlijke ervaringen. Maar Lightbridge zorgt voor een vloeiende HD stream (720p) met volgens DJI een range van 5KM. Meer info hier: http://www.dji.com/product/lightbridge-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
TheRicolaa10 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:47:
[...]

Ik heb zelf geen Phantom, dus heb geen persoonlijke ervaringen. Maar Lightbridge zorgt voor een vloeiende HD stream (720p) met volgens DJI een range van 5KM. Meer info hier: http://www.dji.com/product/lightbridge-2.
Aha, dankjewel voor het linkje! Zou dit een groot verschil maken zonder de LightBridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
barrymossel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:00:
Zojuist een Cheerson CX-10 binnengekregen. Heb hem besteld voor een stagiair die binnenkort weggaat (lekker in het roze), omdat hij er iedere keer naar vraagt. Maar wat een onwijs leuk speleding. Ga er zo ook eentje voor mezelf bestellen 8)
Ik heb zelf een aantal CX10's liggen waarmee we regelmatig dogfights houden.
Geweldige dronetjes zijn dat.
Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.