ChojinZ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:58:
[...]
Kan ook noise of vibratie's uit je armen/motors zijn. Of gewoon een half gare FC.
Weet niet of je de optie hebt op je FC maar vaak is de oorzaak ook wel uit de logging te halen van BF.
En wat doet de FC als je hem op tafel legt en dan kijkt in BF? Blijft de (virtuele) quad ook netjes stil staan of doet deze in Betaflight langzaam aan toch een roll?
Zie ook mijn antwoord op het bericht van Kars.
Vibraties zou natuurlijk kunnen, maar is het dan niet vreemd dat de afwijking altijd in dezelfde richting is? Trillingen lijken mij meer een random effect.
FC heeft inderdaad blackbox. Ik heb zo'n bestand net bekeken, maar ik weet niet goed waar ik naar zit te kijken of waar ik op zou moeten letten

Wat ik zie aan motorsturing en gyro-waarden komt allemaal erg onrustig over, maar ik heb geen vergelijk met wat het zou moeten zijn in een goede situatie.
Ergens heeft de roll-gyro wel een ontzettende piek-waarde die niet normaal lijkt, maar dat kan ook een bump tegen de grond geweest zijn. Maar goed, wel weer erg toevallig dan natuurlijk dat het juist de roll-gyro is, want daar lijkt dus ook het probleem in te zitten.
In Betaflight blijft de virtuele quad netjes horizontaal. Draait wel langzaam om de verticale as.
Ik heb nog eens wat op Youtube zitten kijken en ik vind daar wel wat filmpjes met een soortgelijk probleem.
In acro mode gaat het dan goed maar in angle mode een steeds erger wordende drift die er niet uit krijgen is... Brakke gyro/FC is dan meestal het oordeel.
Ik zal mezelf er alvast maar langzaam op voorbereiden dat er een nieuwe FC/stack gekocht moet gaan worden.