Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AlbAlb2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 20:11
Ik heb het net aangedurfd om een accu aan mijn quad-in-wording te hangen om een eerste test van de motoren te doen. Geen rook! :)

Vanuit Betaflight kan ik alle motoren sturen, geen problemen.
Draairichting was van 3 stuks verkeerd.

Maar, als ik met BLHeli Configurator contact maak met de ESC dan leest ie maar 3 van de 4 ESC's uit.
Ik zie dus maar 3 in plaats van 4 ESC's.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Draadjes van de desbetreffende motor omwisselen om de richting om te draaien kan natuurlijk ook, maar ik vind het vreemd dat ik wel alle motoren aan kan sturen, maar dat ik maar 3 ESC's zie in BLHeli.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:58
heeft iemand ervaring met een wetsuit voor zijn drone?

phantom rain heeft er enkele. Ik zat er aan te denken om 1 aan te schaffen zodat je wellicht in de sneeuw ook wat veiliger de lucht in kan met je drone. Zijn er mensen die met dit weer hun drone de lucht in gooien, dus met sneeuwval?

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:48
harrybeuker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:51:
... Zijn er mensen die met dit weer hun drone de lucht in gooien, dus met sneeuwval?
Mijn buurman met zijn Mini 2 net, maar die kwam niet ver :P

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Polyphemus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Mijn buurman met zijn Mini 2 net, maar die kwam niet ver :P
Want? Wind? Accu leeg door kou?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:48
SnoeiKoei schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Want? Wind? Accu leeg door kou?
Wind, en ongeoefend denk ik, want hij heeft hem pas :)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:21
Zijn er mensen die met dit weer hun drone de lucht in gooien, dus met sneeuwval?
Zo lang er sneeuw blijft vallen, blijft ie stationair aan de grond :)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Polyphemus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Wind, en ongeoefend denk ik, want hij heeft hem pas :)
Geen goed moment om te oefenen... :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Zijn er mensen die met dit weer hun drone de lucht in gooien, dus met sneeuwval?
Ja, weleens gedaan met FPV drones. Maar is geen aanrader. :/

Er zijn diverse coatings op de markt die electronica waterdicht maken. Omdat alle electronica bij een FPV drone bloot ligt is de coating eenvoudig aan te brengen. Je drone bestand maken tegen water/sneeuw is niet heel lastig.

LiPo's kunnen erg slecht tegen kou en bij koud weer word de prestatie erg slecht (kortere vliegtijd). Maar bij FPV drones is dat vrij makkelijk op te lossen door zelf een 'jasje' te maken voor je Lipo. Je neemt wat oud verpakkingsmateriaal, een stuk tape en dat wikkel je om je lipo waarbij je het uiteinde vrij laat (om de Lipos te wisselen) Hierdoor vangen ze minder kou en gaan ze een stuk langer mee.
Dus ook voor koude lipo's is een oplossing.

Waar ik echter tegenaan liep en waar ik zelf geen oplossing voor vond:
  • Water/sneeuw op de FPV cam. Hierdoor zie je niets meer. Alles word 1 grote blur en sommige delen van je beeld worden vergroot door het lens-effect van waterdruppels.
  • Kou. Als jij 20 minuten stil staat of zit krijg je het behoorlijk koud. Het begint met je vingers die stroef worden waardoor je ineens een stuk minder accuraat kan vliegen. Maar het eindigt met rillingen over je hele lijf die doorwerken naar je stick waardoor het lijkt of de drone bestuurd word door iemand met Parkison. :X
En de kou was mijn grootste obstakel. Dikker aankleden/handschoenen met open vingers uiteraard ook geprobeerd. En dan hou ik het 10 minuten langer uit. Maar dan heb ik het echt wel gehad. Dan wil ik naar huis voor een warme mok chocomel en een dekentje. :+

[A] Beatstep Pro Sequencer/controller [175 euro]

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:25
ChojinZ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Ja, weleens gedaan met FPV drones. Maar is geen aanrader. :/

Er zijn diverse coatings op de markt die electronica waterdicht maken. Omdat alle electronica bij een FPV drone bloot ligt is de coating eenvoudig aan te brengen. Je drone bestand maken tegen water/sneeuw is niet heel lastig.

LiPo's kunnen erg slecht tegen kou en bij koud weer word de prestatie erg slecht (kortere vliegtijd). Maar bij FPV drones is dat vrij makkelijk op te lossen door zelf een 'jasje' te maken voor je Lipo. Je neemt wat oud verpakkingsmateriaal, een stuk tape en dat wikkel je om je lipo waarbij je het uiteinde vrij laat (om de Lipos te wisselen) Hierdoor vangen ze minder kou en gaan ze een stuk langer mee.
Dus ook voor koude lipo's is een oplossing.

Waar ik echter tegenaan liep en waar ik zelf geen oplossing voor vond:
  • Water/sneeuw op de FPV cam. Hierdoor zie je niets meer. Alles word 1 grote blur en sommige delen van je beeld worden vergroot door het lens-effect van waterdruppels.
  • Kou. Als jij 20 minuten stil staat of zit krijg je het behoorlijk koud. Het begint met je vingers die stroef worden waardoor je ineens een stuk minder accuraat kan vliegen. Maar het eindigt met rillingen over je hele lijf die doorwerken naar je stick waardoor het lijkt of de drone bestuurd word door iemand met Parkison. :X
En de kou was mijn grootste obstakel. Dikker aankleden/handschoenen met open vingers uiteraard ook geprobeerd. En dan hou ik het 10 minuten langer uit. Maar dan heb ik het echt wel gehad. Dan wil ik naar huis voor een warme mok chocomel en een dekentje. :+
De kou is ook de reden dat ik nu geen enkele drang voel om te vliegen :+

Ik zie in filmpjes nog wel eens dat die gasten gewoon in de auto zitten als ze vliegen. Weet alleen niet hoe goed t signaal daar doorheen komt.
Makrolon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:17:
[...]

Typische Whoop weer toch? :P
[...]

Ik zie in filmpjes nog wel eens dat die gasten gewoon in de auto zitten als ze vliegen. Weet alleen niet hoe goed t signaal daar doorheen komt.
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Maar ik zie zelden long-range videos vanuit de auto dus het zal wel wat doen met de range. :+

ChojinZ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:30:
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Maar ik zie zelden long-range videos vanuit de auto dus het zal wel wat doen met de range. :+
Think outside the car, guys :+ Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar je kan de antennes (eventueel met ontvanger en een plastic zak erom) toch altijd buiten de auto plaatsen? Kachel op max en gaan :D

[Voor 3% gewijzigd door Sensei_D op 08-02-2021 11:31]

sensei_d.fpv channel

• TukkerTweaker
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 09:18
[...]

Valt goed mee, ik ervaar niet heel veel verschil met buiten.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:21
DJI Fpv drone unboxing gelekt
YouTube: UNBOXING THE UNRELEASED DJI FPV DRONE COMBO

[Voor 48% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-02-2021 09:09]

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Ben benieuwd of dit gaat aanslaan. Ik zie alleen maar nadelen tegenover de huidige FPV drones en vraag me af wat nu precies de meerwaarde is.

• Tjahneee
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:32
ChojinZ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Ben benieuwd of dit gaat aanslaan. Ik zie alleen maar nadelen tegenover de huidige FPV drones en vraag me af wat nu precies de meerwaarde is.
Ik zie voornamelijk het probleem dat deze drone moeilijk is te repareren. Zeker met het racen heb je heb je toch wel grote kans op schaden 8)7

Heeft iemand trouwens al iets vernomen van wanneer de DJI bril eindelijk weer beschikbaar is? :>

• ybjlus
  • Laatst online: 16-02 20:43
Tjahneee schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Ik zie voornamelijk het probleem dat deze drone moeilijk is te repareren. Zeker met het racen heb je heb je toch wel grote kans op schaden 8)7

Heeft iemand trouwens al iets vernomen van wanneer de DJI bril eindelijk weer beschikbaar is? :>
Ik denk dat dit dus gewoon een dji drone is (dus zonder acro) maar dan met iets meer pitch en een fpv bril. Door alle senssoren is crashen een stuk moeilijker geworden.

De v2 bril, popt in sommige landen nu langzaam op als pre order. Dus denk dat het niet lang meer zal duren nu...

• TukkerTweaker
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 09:18
ybjlus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat dit dus gewoon een dji drone is (dus zonder acro) maar dan met iets meer pitch en een fpv bril. Door alle senssoren is crashen een stuk moeilijker geworden.

De v2 bril, popt in sommige landen nu langzaam op als pre order. Dus denk dat het niet lang meer zal duren nu...
Er is volgens de berichten wel een acro mode maar dan met een save knop die de drone direct stil / onder controle zet.

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Iemand een tip voor een goede droneshop voor onderdelen voor DJI Phantom 4.
De mijne was zondag zo aardig om spontaan. aan de fly away te gaan met NO-GPS-errors. Uit het zicht, geen contact meer en verdwenen. Zowaar is hij vandaag gevonden. Stond bij iemand in de tuin op het terras _/-\o_

Gezien de GPS-errors is of de GPS module stuk. Of probleem met de Power interface module, met gevolg dat o.a. de gps gaat zitten klojen. Dat laatste schijnt nog weleens voor te komen. Die preventief vervangen. Meest makkelijke ook om te vervangen wat ik zo lees.

• BurrowedLurker
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-02 22:53
Ik heb interesse in hobbymatig drone vliegen. Ik begrijp dat er sinds 2021 nieuwe regelgeving is waardoor dit vrij makkelijk zou moeten zijn met een drone zoals de DJI Mini 2?

Ik woon echter in Eelde. Als ik het goed begrijp is dit een control area en mag ik dus überhaupt niet vliegen in één groot gebied rond Groningen AirPort? Dus ook niet in de achtertuin of om bijvoorbeeld filmpjes te maken van het dorp?

Klopt dat? En hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe in 2021? Is er nu genoeg te vliegen en filmen of is het in Nederland met al die control zones en natuurgebieden nog steeds grotendeels pointless?

• RobAkm
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 00:31
Als je met z'n 3e gaat betaal je 50€/h/p voor een rondvlucht, de vraag is dan of zo'n drone voor jou dan rendabel is als je (haast) nergens mag vliegen ?

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 16:18

thunder8

Het gedonder begint weer.

BurrowedLurker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:55:
Ik heb interesse in hobbymatig drone vliegen. Ik begrijp dat er sinds 2021 nieuwe regelgeving is waardoor dit vrij makkelijk zou moeten zijn met een drone zoals de DJI Mini 2?

Ik woon echter in Eelde. Als ik het goed begrijp is dit een control area en mag ik dus überhaupt niet vliegen in één groot gebied rond Groningen AirPort? Dus ook niet in de achtertuin of om bijvoorbeeld filmpjes te maken van het dorp?

Klopt dat? En hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe in 2021? Is er nu genoeg te vliegen en filmen of is het in Nederland met al die control zones en natuurgebieden nog steeds grotendeels pointless?
Download de GoDrone app van de overheid en je hebt een goed idee waar je wel en niet mag vliegen met je drone. (kan ook via de website) Je kan dan redelijk snel zien waar de NFZ (No-Fly Zones) of controlled airspaces zijn. Dan kan je bepalen of je het de moeite waard vindt of niet. ;) In Enschede is het ook drama, door een heliport midden in de stad en het af en toe in gebruik zijnde Airport Twente. Hopelijk komt hier in de toekomst nog verbetering in. :)

De DJI Mini 2 hoef je alleen voor te registreren bij het RDW, 23€ aftikken voor het eerste jaar, het registratienummer op de drone zetten, de handleiding lezen en je mag aan de slag in de zones waar het toegestaan is. Ook na 2023 kan je met de Mini 2 door blijven vliegen zonder issues.

PSN-ID: Thunder76nl

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:37

RBH

Wazzup?

BurrowedLurker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:55:

Grappig, ik zit in exact dezelfde situatie als jij (maar dan in Groningen-stad). Ik heb de app GoDrone gedownload en zie dat er nog best wel veel plekken in Groningen (provincie) zijn waar je zonder problemen mag vliegen. Alleen de Natura 2000 gebieden (volgens mij) niet, maar dat is van wat ik er van lees sowieso een heel onduidelijk geval.. Elke link die ik tegen kom over Natura 2000 gebieden zegt dat het niet mag, dat is wel jammer.

Hoe gaan anderen hier om met Natura 2000 gebieden?

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• BurrowedLurker
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-02 22:53
RBH schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Grappig, ik zit in exact dezelfde situatie als jij (maar dan in Groningen-stad). Ik heb de app GoDrone gedownload en zie dat er nog best wel veel plekken in Groningen (provincie) zijn waar je zonder problemen mag vliegen. Alleen de Natura 2000 gebieden (volgens mij) niet, maar dat is van wat ik er van lees sowieso een heel onduidelijk geval.. Elke link die ik tegen kom over Natura 2000 gebieden zegt dat het niet mag, dat is wel jammer.

Hoe gaan anderen hier om met Natura 2000 gebieden?
Ja klopt in de omliggende gebieden kan nog wel vrij veel. Ik moet zeggen dat ik het wel hinderlijk vind dat ze in Nederland zo’n grove maatregelen nemen. Ik vind toch echt dat het uitgangspunt van een rechtsstaat zou moeten zijn dat je in principe vrijheid hebt en dat dit alleen zover noodzakelijk wordt beperkt. Het lijkt er wel een beetje op dat ze voor het gemak maar grote gebieden verboden maken. Je zou van de overheid wel meer maatwerk mogen verwachten.

Het ziet er wel leuk uit maar ik twijfel nog wel. Hier in Eelde ben ik binnen 10 minuten in de weilanden en dat maakt het leuk en toegankelijk om even wat te vliegen. Ik ben bang dat als ik elke keer een stuk moet rijden om het te mogen, het uiteindelijk toch stof gaat verzamelen...

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:37

RBH

Wazzup?

BurrowedLurker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Ja klopt in de omliggende gebieden kan nog wel vrij veel. Ik moet zeggen dat ik het wel hinderlijk vind dat ze in Nederland zo’n grove maatregelen nemen. Ik vind toch echt dat het uitgangspunt van een rechtsstaat zou moeten zijn dat je in principe vrijheid hebt en dat dit alleenstaande over noodzakelijk wordt beperkt. Het lijkt er wel een beetje op dat ze voor het gemak maar grote gebieden verboden maken. Je zou van de overheid wel meer maatwerk mogen verwachten.

Het ziet er wel leuk uit maar ik twijfel nog wel. Hier in Eelde ben ik binnen 10 minuten in de weilanden en dat maakt het leuk en toegankelijk om even wat te vliegen. Ik ben bang dat als ik elke keer een stuk moet rijden om het te mogen, het uiteindelijk toch stof gaat verzamelen...
Ja, dat begrijp ik heel goed. Ik ga begin volgend jaar verhuizen naar een plek waar ik ook in mijn tuin al mag vliegen, dus nu durf ik het wel aan. :)

Maar denk je niet dat je na 5x je huis/dorp gefilmd te hebben het ook wel gezien hebt daar en alsnog erop uit trekt om te gaan filmen?

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• AlbAlb2
Mijn L.O.S. build op basis van een 9" frame is vliegklaar.

Sommige dingen nog niet helemaal definitief vastgezet, eerst maar eens een paar testvluchten maken.

Frame: HSKRC XL9
FC: Racerstar Melo F4
ESC: Van een Eachine Tyro 129 (40A)
Motoren: 2212, 1400KV (van een gecrashte XK X350)
Accu: Tattu 2300mAh, 3S
Props: 8045
RX: Frsky M+ (ACCESS, f.port)
Extra: Matek LED/Beeper

[Voor 20% gewijzigd door AlbAlb2 op 19-02-2021 15:24]

AlbAlb2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:25:

Sommige dingen nog niet helemaal definitief vastgezet, eerst maar eens een paar testvluchten maken.

[Afbeelding]
Je hebt in ieder geval het juiste merk LiPo's te pakken. 8)

Heb je wat meer specs? Ben wel benieuwd! d:)b

• AlbAlb2
ChojinZ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Je hebt in ieder geval het juiste merk LiPo's te pakken. 8)

Heb je wat meer specs? Ben wel benieuwd! d:)b
Spec's erbij gezet...

Die Tattu's houden het goed uit inderdaad, nog geen enkele vervorming of degradatie te bemerken.
Ik heb ook een "Sigma/RC-plus" accu van de lokale RC shop maar die is na een seizoen vliegen al bol.
(Zowel Tattu als Sigma zijn 45C, of zouden dat moeten zijn...)

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:25
Nog even over mn video probleem

Zal t nog even kort uitleggen, ik had een nieuwe drone gebouwd, daarmee heb ik zwarte strepen in het beeld als ik nog maar 10 meter oid weg vlieg..

Mn andere drone was de video wel prima van. Zelfde vtx, camera en fc.

Nu heb ik de goede drone overgebouwd op een ander frame, met dezelfde ESC's als de drone waar ik de video niet goed van krijg.

Je raad t al, het zelfde probleem...

Maar het gekke is, ook als de motoren niet draaien geven ze dit probleem. Kan dit door de ESC;s komen?

Ik heb nu alles geprobeerd volgens mij, spanning van de 9v regulator gehaald, op batterijspanning geprobeerd, ik heb een condensator toegevoegd. Overal t zelfde probleem.

Ik heb zelfs uit pure wanhoop geprobeerd of ik niet de camera en vtx kan voeden met een andere lipo, maar omdat ie toch aan de fc hangt voor de osd gaat dat ook niet goed..

Ik ben ten einde raad, hebben jullie nog ideen?

Ik zou t ook zonde vinden om nu voor beide quads nieuwe esc's te moeten kopen..

• AlbAlb2
AlbAlb2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:25:

Frame: HSKRC XL9
FC: Racerstar Melo F4
ESC: Van een Eachine Tyro 129 (40A)
Motoren: 2212, 1400KV (van een gecrashte XK X350)
Accu: Tattu 2300mAh, 3S
Props: 8045
RX: Frsky M+ (ACCESS, f.port)
Extra: Matek LED/Beeper

[Afbeelding]
Vandaag bleek bij een eerste vlieg-poging dat één motor een probleem had. Ik was daar al een beetje bang voor omdat die motor net niet zo soepel draaide als de rest. Wellicht toch schade bij de crash van de donor-drone.

Maar een nieuwe besteld via "Ali". Vier geheel andere motoren had natuurlijk ook gekund...
Makrolon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:18:
Nog even over mn video probleem

Zal t nog even kort uitleggen, ik had een nieuwe drone gebouwd, daarmee heb ik zwarte strepen in het beeld als ik nog maar 10 meter oid weg vlieg..

Mn andere drone was de video wel prima van. Zelfde vtx, camera en fc.

Nu heb ik de goede drone overgebouwd op een ander frame, met dezelfde ESC's als de drone waar ik de video niet goed van krijg.

Je raad t al, het zelfde probleem...

Maar het gekke is, ook als de motoren niet draaien geven ze dit probleem. Kan dit door de ESC;s komen?

Ik heb nu alles geprobeerd volgens mij, spanning van de 9v regulator gehaald, op batterijspanning geprobeerd, ik heb een condensator toegevoegd. Overal t zelfde probleem.

Ik heb zelfs uit pure wanhoop geprobeerd of ik niet de camera en vtx kan voeden met een andere lipo, maar omdat ie toch aan de fc hangt voor de osd gaat dat ook niet goed..

Ik ben ten einde raad, hebben jullie nog ideen?

Ik zou t ook zonde vinden om nu voor beide quads nieuwe esc's te moeten kopen..
Welke ESC's zijn het? Het zou inderdaad goed kunnen dat die (ernstig) storen.
En heb je een common ground voor je cam en vtx?

Life is too short to remove USB safely

Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True