Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Reinout W schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:45:
[...]

Thanks! Ondanks dat ik geen design werk doe, heb ik m'n best gedaan. :)

In de komende week ga ik forecast (7 dagen toekomstige weerdata) implementeren.

De website is: https://droneweatheronline.com
Geweldig. Ik ga een tip geven.

Doe een dag in 3'en en geef idd alvast het weer voor de volgende dag. Ik ben nl. benieuwd hoe het morgenochtend is rond zonsopgang en of ik vroeg mijn nest uit moet. Of dat het gedurende de dag beter is, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinout W
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-02 18:36
maartend schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:02:
[...]

Geweldig. Ik ga een tip geven.

Doe een dag in 3'en en geef idd alvast het weer voor de volgende dag. Ik ben nl. benieuwd hoe het morgenochtend is rond zonsopgang en of ik vroeg mijn nest uit moet. Of dat het gedurende de dag beter is, enz.
Goeie! Ik verwacht volgende week de 7 daagse weersverwachting functie af te hebben.

Ik zal het dan opsplitsen in een ochtend, middag en avond weersverwachting, bij elke dag v/d week. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Prosperot schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:21:
[...]

Hier is de identificatie inmiddels afgerond, ik ben benieuwd naar de training en examen
Hier nog niet. Naja heeft ook geen haast, is toch pas vanaf 31-12-2020 geldig en ik heb alleen een drone die onder de C0 standaard valt, alleen zit die sticker er niet op. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

thunder8 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:52:
[...]

Hier nog niet. Naja heeft ook geen haast, is toch pas vanaf 31-12-2020 geldig en ik heb alleen een drone die onder de C0 standaard valt, alleen zit die sticker er niet op. ;)
En geslaagd, je moet net zo vaak terug totdat je alle vragen goed hebt.

Een heel ander (lees: lager) niveau dan de ROC Light , maar goed, ik denk dat het zeker zin heeft voor de mensen die nog helemaal geen training gehad hebben. En mooi dat dit dus gratis en on-line kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Reinout W schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:12:
[...]

Goeie! Ik verwacht volgende week de 7 daagse weersverwachting functie af te hebben.

Ik zal het dan opsplitsen in een ochtend, middag en avond weersverwachting, bij elke dag v/d week. (y)
Mag ik dan nog allerlaatste tip toevoegen? Tijden zonsopgang en -ondergang. Dan heb ik alle info bj elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Prosperot schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:06:
[...]

En geslaagd, je moet net zo vaak terug totdat je alle vragen goed hebt.

Een heel ander (lees: lager) niveau dan de ROC Light , maar goed, ik denk dat het zeker zin heeft voor de mensen die nog helemaal geen training gehad hebben. En mooi dat dit dus gratis en on-line kan.
Net mail gekregen dat ik geaccordeerd ben. Vanavond even netjes het filmpje kijken en examen doen. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybjlus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
thunder8 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:06:
[...]

Net mail gekregen dat ik geaccordeerd ben. Vanavond even netjes het filmpje kijken en examen doen. :D
Ik zou zo graag bij die lui op kantoor willen meekijken _O-
Al die Nederlanders die massaal een bewijs aanvragen, wat moeten ze wel niet denken haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinout W
maartend schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:07:
[...]

Mag ik dan nog allerlaatste tip toevoegen? Tijden zonsopgang en -ondergang. Dan heb ik ale info bj elkaar
Will do!

Deels van de ochtend, middag en avond data loopt al goed, nu nog verder inbouwen en designen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

thunder8 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:06:
[...]

Vraag, bij het opsturen van je id of rijbewijs, heb je daar je bsn nummer zichtbaar gelaten? Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor het verstrekken van een kopie van mijn id aan een buitenlandse website.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor al die gatsen die denken hem even in Ierland op te halen;

Ctrl C/Ctrl V uit ander forum;
Ik heb inmiddels begrepen dat de RDW nog *niet* in staat zal zijn om een Iers bewijs A1/A3 te accepteren zodra je een A2 certificaat wilt gaan aanvragen. Je moet dus ofwel alsnog aankloppen bij een Nederlandse opleider, ofwel afwachten totdat de RDW wel zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Franko P. schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:29:
[...]

Vraag, bij het opsturen van je id of rijbewijs, heb je daar je bsn nummer zichtbaar gelaten? Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor het verstrekken van een kopie van mijn id aan een buitenlandse website.
Ik doe dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Op je rijbewijs staat geen BSN aan de voorkant en op de laatste editie van de ID-kaart ook niet. Pas op de achterzijde en die hoef je niet op te sturen. Gebruik de ID-Kopie app en zet er alsnog een watermerk overheen, zodat bij eventueel geouwehoer je meteen weet waar het lek vandaan komt. Maar ga ervan uit dat een luchtvaartautoriteit een gedegen systeem heeft om het veilig op te slaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybjlus
maartend schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 06:57:
Voor al die gatsen die denken hem even in Ierland op te halen;

Ctrl C/Ctrl V uit ander forum;
Ik heb inmiddels begrepen dat de RDW nog *niet* in staat zal zijn om een Iers bewijs A1/A3 te accepteren zodra je een A2 certificaat wilt gaan aanvragen. Je moet dus ofwel alsnog aankloppen bij een Nederlandse opleider, ofwel afwachten totdat de RDW wel zover is.
Ook weer lekker typisch... Omdat de RDW z'n zaakjes niet op orde heeft, kunnen gebruikers hun behaalde EU bewijs niet gebruiken. Vind het zo ergerlijk dat ze hun probleem tot de jouwe bombarderen. Je houdt je netjes aan de regels, behaald een EU bewijs en vervolgens kun je niet vliegen/je beroep uitvoeren totdat de RDW besluit om hun zaken goed te regelen.
Het is ook niet zo dat ze geen tijd hebben gehad of niet wisten dat deze bewijzen in de gehele EU behaald konden worden.

Laten we maar hopen dat Dhr. drs. A. (Ab) van Ravestein een beetje rap z'n zaken op orde gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
[...]

misschien ben ik al te laat met mijn reply, maar ik had mijn bsn weggehaald op de achterkant en voorkant (regels onderaan) en alleen het documentnummer laten staan. was gewoon geaccepteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:16
Ik heb de proof of online training binnen (H)

Ben benieuwd of ik er zometeen in nederland wat aan heb, maar dan heb ik t maar he :9 in nederland betaald halen kan altijd nog.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinout W
Hoi!

Update voor https://droneweatheronline.com

Na nog een aantal uren coderen staat het bovenstaande, 5 day forecast! :) Zonsopgang en -ondergang data wordt nog aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ybjlus schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:47:
[...]

Ook weer lekker typisch... Omdat de RDW z'n zaakjes niet op orde heeft, kunnen gebruikers hun behaalde EU bewijs niet gebruiken. Vind het zo ergerlijk dat ze hun probleem tot de jouwe bombarderen. Je houdt je netjes aan de regels, behaald een EU bewijs en vervolgens kun je niet vliegen/je beroep uitvoeren totdat de RDW besluit om hun zaken goed te regelen.
Het is ook niet zo dat ze geen tijd hebben gehad of niet wisten dat deze bewijzen in de gehele EU behaald konden worden.

Laten we maar hopen dat Dhr. drs. A. (Ab) van Ravestein een beetje rap z'n zaken op orde gaat krijgen.
Inderdaad typisch. Als Nederlander hoor je per 31-12-2020 volledig aan de regels te voldoen, maar de instantie die het allemaal in goede banen moet leiden heeft het weer eens niet op orde. Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat we überhaupt kunnen aanmelden bij het RDW.

Ik heb vrijdag ook mijn Ierse papiertje gehaald. Voorlopig nog niet nodig, omdat mijn Mini 2 deze niet nodig heeft, maar ik moet me alsnog wel aanmelden bij het RDW als Dronepiloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Reinout W schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:10:
Hoi!

Na nog een aantal uren coderen staat het bovenstaande, 5 day forecast! :) Zonsopgang en -ondergang data wordt nog aan gewerkt.
ziet er heel netjes uit! en kudos voor je zwitserland video's :9
(tussendoor: het nummer van de eerste video lijkt ontzettend op Flume? Wie is het? :P)

https://reinoutwijnholds.myportfolio.com/switzerland-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout W
unconnected schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:28:
[...]

ziet er heel netjes uit! en kudos voor je zwitserland video's :9
(tussendoor: het nummer van de eerste video lijkt ontzettend op Flume? Wie is het? :P)

https://reinoutwijnholds.myportfolio.com/switzerland-2020
Thanks! Haha. Het nummer is vanuit een Johnny fpv video ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Reinout W schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:10:
Hoi!

Vet weer. Kom ik weer met een tip 'rondom de dagen die je aangeeft in de toekomst alvast een kleurtje die aangeeft ; rood, oranje, groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout W
maartend schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:41:
[...]

Vet weer. Kom ik weer met een tip 'rondom de dagen die je aangeeft in de toekomst alvast een kleurtje die aangeeft ; rood, oranje, groen?
Dat heb ik inderdaad overwogen, de rede dat ik dat nog niet gedaan heb is omdat het overzichtelijk moet blijven.

Ik zal het eens proberen en kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Reinout W schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:43:
[...]

Dat heb ik inderdaad overwogen, de rede dat ik dat nog niet gedaan heb is omdat het overzichtelijk moet blijven.

Ik zal het eens proberen en kijken hoe het bevalt.
Grappig. Ik kom er op doordat ik om de woensdag een kringetje zie. En vandaag staat als zwart. Dus je doet er blijkbaar al iets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinout W
maartend schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:47:
[...]

Grappig. Ik kom er op doordat ik om de woensdag een kringetje zie. En vandaag staat als zwart. Dus je doet er blijkbaar al iets mee.
Yes, de ring duidt aan wat de beste dag van de week is om te vliegen op basis van 12:00uur. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Reinout W schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...]

Yes, de ring duidt aan wat de beste dag van de week is om te vliegen op basis van 12:00uur. :D
Geweldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinout W
*UPDATE*

Nu is https://droneweatheronline.com ook te gebruiken als app!

Als je op een iPhone op het deel icon klikt, en vervolgens "Zet op beeldscherm", dan pakt hij hem automatisch als app i.p.v. website link.

Iemand die dit hier op android kan testen in chome? Bij het inladen van de website hoort er een "+" symbol te staan in de zoekbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybjlus
Reinout W schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:07:
*UPDATE*

Als je op een iPhone op het deel icon klikt, en vervolgens "Zet op beeldscherm", dan pakt hij hem automatisch als app i.p.v. website link.

Iemand die dit hier op android kan testen in chome? Bij het inladen van de website hoort er een "+" symbol te staan in de zoekbalk.
Heb even op android voor je gekeken, bij het laden van de pagina krijg ik een pop-up met "toevoegen aan startpagina". Als ik die weg klik zie ik geen "+" symbool in de zoekbalk staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:20

Even getest voor je, er komt onderin Chrome een balk met 'Add Drone Weather to Home screen'. Dus het werkt ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout W
ybjlus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:11:
[...]

Heb even op android voor je gekeken, bij het laden van de pagina krijg ik een pop-up met "toevoegen aan startpagina". Als ik die weg klik zie ik geen "+" symbool in de zoekbalk staan.
Whoops. "toevoegen aan startpagina" is 'm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybjlus
Reinout W schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:12:
[...]

Whoops. "toevoegen aan startpagina" is 'm
In dat geval werkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout W
Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 08:59
*UPDATE*

Is het geen leuk idee om hiervan een algemeen drone dashboard app van te maken? Ik heb nog wel een paar leuke ideeën:

- Weergaven om te ze zien of je je in een no-fly zone bevind.
Hiervoor kan je misschien deze API gebruiken.

- Iets van een waarschuwing als er dichtbij vliegverkeer is op je locatie (Bijvoorbeeld; een hulpdienst helikopter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout W
Tjahneee schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:26:
[...]

Is het geen leuk idee om hiervan een algemeen drone dashboard app van te maken? Ik heb nog wel een paar leuke ideeën:

- Weergaven om te ze zien of je je in een no-fly zone bevind.
Hiervoor kan je misschien deze API gebruiken.

- Iets van een waarschuwing als er dichtbij vliegverkeer is op je locatie (Bijvoorbeeld; een hulpdienst helikopter).
Goeie!

Staat genoteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Iemand enig idee hoe lang die verificatie van het SRS duurt?
Heb vorige week al mijn paspoort geüpload en na 7 dagen nog steeds geen verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Haunting_Spirit schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:01:
Iemand enig idee hoe lang die verificatie van het SRS duurt?
Heb vorige week al mijn paspoort geüpload en na 7 dagen nog steeds geen verificatie.
Bij mij was het een dag een 3-4. Kan natuurlijk zijn dat het nu erg druk is en men op volgorde aan het reviewen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:29
Examen kan elke idioot halen.
Is mij namelijk ook gelukt.

Tijden het examen, staan er "wat" tips over de juiste antwoorden, zelfs op de goede volgorde.

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
Ik ben ook nog steeds bezig met de verificatie. Ik heb gekozen een kopie van mijn rijbewijs op te sturen, omdat ik niet graag mijn paspoort upload naar een onbekende brakke website. Hierdoor is mijn verificatie al 2 keer afgewezen, omdat mijn doopnaam niet goed is geregistreerd. Hebben meer mensen hier last van?

• thunder8

thunder8

Tjahneee schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:08:
Ik ben ook nog steeds bezig met de verificatie. Ik heb gekozen een kopie van mijn rijbewijs op te sturen, omdat ik niet graag mijn paspoort upload naar een onbekende brakke website. Hierdoor is mijn verificatie al 2 keer afgewezen, omdat mijn doopnaam niet goed is geregistreerd. Hebben meer mensen hier last van?
Lijkt mij wel handig dat je je gegevens die je handmatig moet invoeren wel gelijk houdt aan wat op je ID-bewijzen staat. Anders gaan ze het inderdaad afkeuren. Dat is bij veel instanties zo, zelfs bij vliegtickets moet je je naam exact gelijk hebben aan je ID-kaart/Paspoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinout W
maartend schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:07:
[...]

Mag ik dan nog allerlaatste tip toevoegen? Tijden zonsopgang en -ondergang. Dan heb ik alle info bj elkaar
Voila! Staat erbij.

Volgende stap is de no fly zone.

• superiscch
  • Nu online
Reinout W schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:34:
[...]

Voila! Staat erbij.

Volgende stap is de no fly zone.
Als ik het uur aanpas verandert de cirkel bij de dagen, is dat normaal? 😊

Leuke website trouwens 👍👍

[ Voor 6% gewijzigd door superiscch op 17-12-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
superiscch schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:29:
[...]

Lijkt mij idd dat per tijdstip het beste moment op een andere dag is/kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

maartend schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:02:
[...]

Precies, dit is handig als je wil weten op welke ochtend je het best kunt vliegen enzo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:04:
[...]

Precies, dit is handig als je wil weten op welke ochtend je het best kunt vliegen enzo.
Perfect. gemaakt

• Reinout W
superiscch schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:29:
[...]

Klopt inderdaad, eerst was het altijd op basis van 12:00, en nu is het de beste dag op het tijdstip dat je geselecteerd hebt.

En thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Nu online
maartend schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:02:
[...]

Aah OK 👍👍 Ik heb dat bericht hier waarschijnlijk gemist 🙈 had niet gezien dat dit de reden was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

https://www.nu.nl/tech/60...jst-verenigde-staten.html

DJI op de amerikaanse shitlist...

Oh staat ook op onze frontpage zie ik nieuws: Regering VS stelt handelsverbod in voor DJI en Chinese processorfabri...

[ Voor 55% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-12-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
Ik zag het net ook. Dit is waarschijnlijk wel balen.. Ik stond net op het punt om een DJI FPV goggle te gaan halen. Ik zat nog alleen te wachten voor de specs van de V2. Weet iemand tot hoever die regelgeving in Amerika ook in het EU wordt opgelegd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tjahneee schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:08:
[...]

Ik zag het net ook. Dit is waarschijnlijk wel balen.. Ik stond net op het punt om een DJI FPV goggle te gaan halen. Ik zat nog alleen te wachten voor de specs van de V2. Weet iemand tot hoever die regelgeving in Amerika ook in het EU wordt opgelegd? :/
USA is heel makkelijkl wat dat betreft. Wij willen het niet, dus jullie mogen het niet. Kijk maar naar het verhaal rondom die gsm's of de bouycot van de USA op Iran. Bedrijven in NL die ook in USA zaten werden gesanctioneerd, hoewel het spul uit NL kwam en mocht van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tjahneee schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:08:
[...]

Wij zullen denk ik weinig last gaan hebben van de regels opzich, kijk maar naar Huawei waarvan de telefoons ook gewoon nog te koop zijn in Europa. Maar net als Huawei zal DJI op zoek moeten naar alternatieven voor Amerikaanse toeleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
Bedankt voor de info. Het wordt dus even afwachten wat DJI doet in Europa. Het viel me al wel op dat de FPV systeem volledig out of stock is (link) en de bril los ook (link).

Maar dat zou mogelijk te maken hebben dat er mogelijk een nieuwe versie komt. Ik neem aan dat DJI normaal gesproken anders wel genoeg op voorraad heeft met de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 11:53
Joshua Bardwell laat het verhaal iets anders zien. Hij zegt dat ze nog gewoon in de US mogen verkopen (net als Huawei), maar dat ze geen Amerikaanse producten meer mogen gebruiken in hun apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
ice-T106 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:10:
Weet iemand of er vanaf 2021 in de laagvlieg gebeiden nog steeds de regel geld dat er altijd iemand mee moet kijken? Kan dit echt nergens vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9OLA1DKJHD3V4bs6TBKmJ6_ZTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRlSVFUNch64WZ8JKZr30HBW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:53
Bedankt. Ja zoiets had ik tot nu toe ook begrepen, maar vroeg me af of er volgend jaar iets zou veranderen met de nieuwe regels.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Momenteel ben ik aan het kijken naar een fotografie/film drone (onder de 250 gram als dat kan). Maar ik vroeg me af of er ook drones zijn die zo gemakkelijk vliegen als in watch dogs legion.
Allereerst de belangrijkste spec, de accu duur bij die drones is onbeperkt, dat is natuurlijk niet te verkrijgen.
Verder heb ik even gelet op de mapping van de controls op de acties van de drone (PlayStation).
Linker/rechter trigger, stijgen/dalen
Linker analoge stick:
boven/onder, vooruit/achteruit
links/rechts, links/rechts
Rechter analoge stick:
boven/onder, "niets" (draait de camera boven/onder)
links/rechts, draai links/rechts

Daarnaast valt ook op dat deze ideale drones eigenlijk altijd op dezelfde positie blijven hangen als je geen input geeft.

Mijn vraag, zijn zulke drones überhaupt verkrijgbaar en zo ja, welke zijn dat dan?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
Tim_bots schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:38:
Momenteel ben ik aan het kijken naar een fotografie/film drone (onder de 250 gram als dat kan). Maar ik vroeg me af of er ook drones zijn die zo gemakkelijk vliegen als in watch dogs legion.
Allereerst de belangrijkste spec, de accu duur bij die drones is onbeperkt, dat is natuurlijk niet te verkrijgen.
Verder heb ik even gelet op de mapping van de controls op de acties van de drone (PlayStation).
Linker/rechter trigger, stijgen/dalen
Linker analoge stick:
boven/onder, vooruit/achteruit
links/rechts, links/rechts
Rechter analoge stick:
boven/onder, "niets" (draait de camera boven/onder)
links/rechts, draai links/rechts

Daarnaast valt ook op dat deze ideale drones eigenlijk altijd op dezelfde positie blijven hangen als je geen input geeft.

Mijn vraag, zijn zulke drones überhaupt verkrijgbaar en zo ja, welke zijn dat dan?
DJI Mavic mini 2 is wat je zoekt

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Laatst online: 05-09 16:11
Mijn XK X350 is een tijdje geleden uit de lucht gevallen door een eletronisch probleem. Frame kapot en geen idee wat het probleem is want de beep-code die het ding geeft na aansluiten van de accu kan ik nergens vinden. Omdat onderdelen relatief duur zijn en niet zo goed meer beschikbaar zijn is repareren niet echt een optie meer.

Ik heb daarom het idee er een zelfbouw project van te maken, ter lering en vermaak.
Het enige wat ik dan overhoud van het wrak zijn de 4 motoren: 2212, 1400KV. Wat ik zo gevonden heb, doen deze motoren niet meer dan 20 ampere bij grotere propellors dan 8". Een 40A ESC lijkt me dan dik genoeg.
Ik wil er line of sight mee gaan vliegen, FPV kan altijd nog. Accu's: 3S, 2200MAh.

Ik heb dus minimaal nodig:
- flightcontroller
- ESC
- 8" frame

Ik wil er geen bakken geld aan uitgeven, zoals gezegd is het een project om van te leren. Dus dit is mijn lijstje:

Flightcontroller:
Racerstar MELO F4 Bluetooth Flight Controller AIO OSD BEC Support APP Configuration for RC Drone FPV Racing
Pluspunt: SD-card voor blackbox en bluetooth voor Speedybee app.

https://www.banggood.com/...warehouse=CN&rmmds=search

Is blijkbaar hetzelfde als de FC van een Eachine Tryo129, maar dan met bluetooth.

Daar past dan ook de ESC van de Tyro129 bij:

Een andere optie zou deze stack kunnen zijn:

MAMBA F405 MK2 Betaflight Flight Controller F40 40A 3-6S DSHOT600 FPV Racing Brushless ESC 30.5x30.5mm

https://www.banggood.com/...=tanghao&cur_warehouse=CN

Wat frames betreft heb ik niet echt een idee. Deze drie heb ik gevonden:

https://nl.banggood.com/F...=61553136291560&rmmds=buy

https://nl.banggood.com/A...e=CN&ID=6133831&rmmds=buy

https://nl.banggood.com/H...e=CN&ID=6155313&rmmds=buy

Welke zouden jullie kiezen? Zijn er andere opties?

Gaat dit vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
Hey @AlbAlb2, wat in jouw lijstje nog ontbreekt is een receiver die werkt met je controller en eventueel XT60 of XT30 connector om een batterij aan te sluiten.

De FC's die je aangeeft zijn allemaal voldoenden. Het verschil in deze F4 FC's zijn voornamelijk de layout van de PCB en de aantal I/O poorten. Als je niet van plan bent om veel extra toeters en bellen op je drone te zetten zou ik voor de goedkoopste gaan. Kijk wel even goed naar de reviews, sommige FC's zijn zeer slecht gesoldeerd waardoor deze kapot aankomen of niet tegen een stootje kunnen.

Ik raad je het aan om direct 2 FC's te bestellen als je begint aan zelfbouw. Je hebt een grote kans dat je per ongeluk een FC frituurt bij het verkeert aansluiten. Mogelijk dat een 'smokestopper' je kan helpen bij het testen.

Voor het frame moet je even goed kijken naar de maten. Niet alle motoren/propellers passen op alle frames, dit is terug te vinden in de specificaties van het frame.

Ik zou in ieder geval geen frame halen met een vaste GoPro mount oid. Dit is allemaal onnodige extra gewicht. Dan kan je beter zelf een mount maken die je op het frame kan bevestigen als je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich is er niet heel veel mis met je lijstje (ok, er mist een ontvanger ) maar je motors worden wel een uitdaging.

2212 motoren, 1400KV van een C-merk (no offence) en dan ook nog eens 3S, 2200MAH vliegen op een 7/8 inch frame word ontzettend zwaar voor de drone. Ik vermoed dat je tegen problemen gaat aanlopen.

Ik zou dus ook kijken voor andere motoren. Maar dan word de investering weer zo groot dat je net zo goed voor volledige zelfbouw kan gaan. En wellicht ook beter voor een 5 inch drone kan gaan.

Ik snap het idee achter het knutselprojectje. Leuk om te doen, leerzaam en je hoeft je oude onderdelen niet weg te gooien. Maar ik denk dat het resultaat gaat tegen vallen. Ik denk dat de drone voor geen meter zal vliegen (again: no offence :) ). Je kan je dan afvragen of het geld wel waard is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybjlus
@AlbAlb2 wat ik nog wilde toevoegen, los van de reacties hierboven.
Je zegt dat je eerst line of sight (Los) wil gaan vliegen en later eventueel fpv wil toevoegen. Ik denk dat dit plan vies gaat tegenvallen. Los vliegen is ten eerste echt serieus moeilijk en daarnaast gaat elke zelfbouw quad gewoon te snel! Zelfs een 1s tiny whoop is onwijs moeilijk los.

Mijn advies zou dan ook zijn, vergeet los en koop gelijk een camera en goggles. Want als je denkt, ik bouw en ga lekker los vliegen, kom je van een koude kermis thuis.

En wellicht nog het belangrijkste, het kan serieus gevaarlijk zijn met een 8inch! Je raakt zo snel je oriëntatie kwijt waardoor links ineens rechts is geworden. Ik oefen nog wel eens met een tinyhawk, en vlieg regelmatig tegen iets aan of soms zelfs tegen mijzelf.

[ Voor 20% gewijzigd door ybjlus op 26-12-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ybjlus schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:41:
@AlbAlb2 wat ik nog wilde toevoegen, los van de reacties hierboven.
Je zegt dat je eerst line of sight (Los) wil gaan vliegen en later eventueel fpv wil toevoegen. Ik denk dat dit plan vies gaat tegenvallen. Los vliegen is ten eerste echt serieus moeilijk en daarnaast gaat elke zelfbouw quad gewoon te snel! Zelfs een 1s tiny whoop is onwijs moeilijk los.

Mijn advies zou dan ook zijn, vergeet los en koop gelijk een camera en goggles. Want als je denkt, ik bouw en ga lekker los vliegen, kom je van een koude kermis thuis.
Zeer goede aanvulling! LOS is inderdaad 1 van de meest lastige manieren van vliegen op FPV gebied.

Heb zelf al flink wat vlieguren erop zitten. Powerloops, mattyflips, reversed yawspins.... allemaal geen probleem. Maar los vliegen, daar bak ik na 5 jaar nog steeds geen ruk van... :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybjlus
ChojinZ schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:49:
[...]

Zeer goede aanvulling! LOS is inderdaad 1 van de meest lastige manieren van vliegen op FPV gebied.

Heb zelf al flink wat vlieguren erop zitten. Powerloops, mattyflips, reversed yawspins.... allemaal geen probleem. Maar los vliegen, daar bak ik na 5 jaar nog steeds geen ruk van... :X
Same here... Als ik filmpjes kijk van andyrc en hoe hij los vliegt, echt serieus respect!

Je raakt zo snel je oriëntatie kwijt, zelfs al bij het hoveren als je kleine aanpassingen moet doen.

Het lukt alleen als ik er achteraan blijf lopen, zodat links altijd links blijft haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbAlb2
Bedankt voor jullie reacties. Even zonder quotes mijn verhaal.

Ik heb inderdaad ook nog een ontvanger nodig en wat los spul, zoals bijvoorbeeld anti-slip matje voor onder de accu en bedrading.

Wat is goede draad voor gebruik tussen motor en ESC?

Als ontvanger wordt het waarschijnlijk een FrSky Archer M+ of een Archer RS.
Ik moet in elk geval ook iets met melding van lage accuspanning via telemetrie of met een piepertje op de drone.
Telemetrie heeft de voorkeur, wat is daar voor nodig? (mijn zender is een X9 Lite)

Het frame wordt de HSKRC XL9, denk ik. Zie ik meer voorbij komen op Youtube voor dit soort builds en heeft ongeveer dezelfde afmetingen als de XK X350 waar de motoren uit komen.

Wat de motoren betreft: ze komen dus uit een drone met een startgewicht van 700 gram. Met 2-blads 8 inch props op 3S haalde dat ding 85 km/h. Dat gaat dus wel werken. Kwaliteit van de motoren zien we dan wel. Als er op termijn andere op moeten, geen probleem.

Dan het aspect LOS vliegen.
Dat is wat ik twee seizoenen heerlijk heb gedaan met de XK X350. Inderdaad totaal anders als FPV (ik heb ook een 5" FPV quad).

LOS vloog ik nooit Acro, altijd gestabiliseerd. Maar, je moet dan inderdaad goed opletten welke kant de voorkant van de drone is. FPV is anders, ben ik dit jaar mee begonnen. FPV is meer gedoe: meer zooi mee en een spotter nodig. Daarom wil ik dus ook een grotere LOS-quad erbij.

LOS Acro zoals Andyrc doet vind ik inderdaad ook erg knap!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybjlus
AlbAlb2 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:26:

Dat is wat ik twee seizoenen heerlijk heb gedaan met de XK X350. Inderdaad totaal anders als FPV (ik heb ook een 5" FPV quad).

LOS vloog ik nooit Acro, altijd gestabiliseerd. Maar, je moet dan inderdaad goed opletten welke kant de voorkant van de drone is. FPV is anders, ben ik dit jaar mee begonnen. FPV is meer gedoe: meer zooi mee en een spotter nodig. Daarom wil ik dus ook een grotere LOS-quad erbij.

Maar wat doe je dan zoal qua vliegen? Als je mij nu vraagt om een 8inch quad die 85km/u haalt LOS te vliegen, weet ik oprecht niet hoe... Ik zou na de nodige oefening misschien heen en weer kunnen vliegen.

Ik ben oprecht benieuwd hoe jij dan 2 jaar hebt gevlogen, echt uit interesse.

En dat fpv gedoe is, en je meer moet meenemen is natuurlijk ook niet echt waar. Een goggle is het enige wat je extra mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
Ik gebruik overal silicone kabels voor, is fijn mee te werken ivm flexibiliteit. Als je weet wat de maximale ampère is wat door de kabel gaat kan je opzoeken wat de diameter moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
ybjlus schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:27:
[...]
Maar wat doe je dan zoal qua vliegen? Als je mij nu vraagt om een 8inch quad die 85km/u haalt LOS te vliegen, weet ik oprecht niet hoe... Ik zou na de nodige oefening misschien heen en weer kunnen vliegen.

Ik ben oprecht benieuwd hoe jij dan 2 jaar hebt gevlogen, echt uit interesse.

En dat fpv gedoe is, en je meer moet meenemen is natuurlijk ook niet echt waar. Een goggle is het enige wat je extra mee moet nemen.
Ik vlieg zeker niet zoals in dit filmpje (vanaf 9 minuten):

YouTube: HSKRC 9INCH LOS QUAD | BUILD REVIEW & TESTFLIGHT

Bij mij is het vooral mooie bochten draaien, een duikvlucht, allemaal geen hoogstaand acrobatisme 😄
Het eerste wat ik moest leren was dat een bocht maken een combinatie van roll en yaw is...
Je moet daarbij inderdaad de hele tijd geconcentreerd de oriëntatie van de quad in de smiezen hebben want als je dat kwijt bent wordt het even lastig.

Anyway, een lekkere bezigheid voor een zomeravond. Effe alleen naar een weiland en vliegen maar.

FPV is daar dit jaar bij gekomen. Samen met een kameraad daarmee begonnen, zo kunnen we elkaar helpen en elkaars spotter zijn. Samen met de hobby bezig zijn is natuurlijk tof, maar het vergt dus ook wat afstemming. In die zin dus wat meer "gedoe" dan gauw in je uppie na het avondeten naar het weiland. 😄

Met FPV ben ik nog niet verder dan een looping of een roll. De oriëntatie van de quad in de smiezen hebben gaat eigenlijk vanzelf omdat je het beeld vanaf de quad zelf hebt i.p.v. kijken naar een ding op 50 meter afstand.

Eens kijken of ik morgen het een en ander kan bestellen. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor jullie reacties. Even zonder quotes mijn verhaal.

Ik heb inderdaad ook nog een ontvanger nodig en wat los spul, zoals bijvoorbeeld anti-slip matje voor onder de accu en bedrading.

Als ontvanger wordt het waarschijnlijk een FrSky Archer M+ of een Archer RS.
Ik moet in elk geval ook iets met melding van lage accuspanning via telemetrie of met een piepertje op de drone.
Telemetrie heeft de voorkeur, wat is daar voor nodig? (mijn zender is een X9 Lite)

Het frame wordt de HSKRC XL9, denk ik. Zie ik meer voorbij komen op Youtube voor dit soort builds en heeft ongeveer dezelfde afmetingen als de XK X350 waar de motoren uit komen.

Wat de motoren betreft: ze komen dus uit een drone met een startgewicht van 700 gram. Met 2-blads 8 inch props op 3S haalde dat ding 85 km/h. Dat gaat dus wel werken. Kwaliteit van de motoren zien we dan wel. Als er op termijn andere op moeten, geen probleem.

Misschien denk ik wel te 'classic 5 inch freestyle'. Maar het is in mijn ogen een vreemde build.

85 Km/per uur is best traag. Zeker voor iets met 2 props. Maargoed, misschien zoek je geen snelheid. Motor prop combi geeft ook relatief weinig thrust (zie ik op youtube) waardoor snelle bewegingen lastig te maken zijn.
Daarnaast hebben 2 blade props minder grip dan 3 blade props.

Deze build zal wel vliegen maar zal nergens in uitblinken. Daarentegen, een race monster heb je niet nodig als je net begint met LOS. :)

Maar wat nu als je beter word? Dan moet je weer gaan upgraden.

Wat je wellicht ook zou kunnen overwegen: 6inch frame met 3 blade props en 4s of 5s Lipo's. Ik vermoed dat je dan net ff wat meer punch en grip hebt wat in de toekomst, als je wat beter word, van pas kan komen.

En wat betreft die motoren: Ik ben onder de indruk dat hij zulke snelheden uberhaubt haalt met zo'n gewicht. :o

Tot slot nog even wat buildmateriaal van de LOS koning:

:X

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 26-12-2020 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbAlb2
ChojinZ schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:17:
[...]
Misschien denk ik wel te 'classic 5 inch freestyle'. Maar het is in mijn ogen een vreemde build.

85 Km/per uur is best traag. Zeker voor iets met 2 props. Maargoed, misschien zoek je geen snelheid. Motor prop combi geeft ook relatief weinig thrust (zie ik op youtube) waardoor snelle bewegingen lastig te maken zijn.
Daarnaast hebben 2 blade props minder grip dan 3 blade props.

Deze build zal wel vliegen maar zal nergens in uitblinken. Daarentegen, een race monster heb je niet nodig als je net begint met LOS. :)

Maar wat nu als je beter word? Dan moet je weer gaan upgraden.

Wat je wellicht ook zou kunnen overwegen: 6inch frame met 3 blade props en 4s of 5s Lipo's. Ik vermoed dat je dan net ff wat meer punch en grip hebt wat in de toekomst, als je wat beter word, van pas kan komen.

En wat betreft die motoren: Ik ben onder de indruk dat hij zulke snelheden uberhaubt haalt met zo'n gewicht. :o

Tot slot nog even wat buildmateriaal van de LOS koning:
[YouTube: xknight 4" 2004 3000kv t4x2x3 hqprop betafpv aio f7 35a 3s550-4s650 95c]
:X
Je maakt terechte opmerkingen, maar top-performance is geen doel met deze build.

Wat ik wil:
- LOS vliegen, dus een 380mm frame
- bouwervaring opdoen
- makkelijk klooien in het veld met betaflight, dus fc met bluetooth

Dit frame kan met een setje andere armen een 5" worden. Wordt het helemaal niks, dan is het een begin van mijn parts-bin 😄

Toen ik een jaar of 15 was, was een paar rc auto's (Tamiya) en speedboot zo ver als mijn zakgeld reikte. Vliegen was onbetaalbaar: 4-kanaalszender, benzinemotoren etc.

Nu, 35 jaar later (iets met Abraham...) is dat allemaal anders: de electronica is zoveel verder en het hoeft allemaal niet meer van zakgeld 😄

Ik vind het prachtig dat je een quad kan laten vliegen met voor 100 euro aan onderdelen. Was 35 jaar geleden ondenkbaar.

Kortom, ook zonder top-performance heb ik mijn lol met deze hobby 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlbAlb2 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:12:
[...]

Je maakt terechte opmerkingen...
Jij ook. ;)

Als je gewoon lekker wil knutselen en zien waar het schip strand is dit best een leuk project. En omdat je nog spare part hebt liggen is het ook allemaal wat goedkoper.

Althans... voor nu.... Ik heb namelijk het gevoel dat jij hier weleens meer interesse in kan gaan krijgen en voordat je het weet ben je met build nummer 15 bezig. Bedenk je dus goed voordat je aan deze hobby begint. ;)
AlbAlb2 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:12:
[...]

Kortom, ook zonder top-performance heb ik mijn lol met deze hobby 👍
En dat is het belangrijkste. En het is, zoals je zegt ook een leuke manier om ervaring op te doen.
Maar hou ons vooral op de hoogte. Ik denk dat de meeste wel benieuwd zijn naar deze build!
En post wat pics alstie klaar is. :)

https://www.getfpv.com/learn/fpv-essentials/fpv-drone-wire/

20awg to 18awg en altijd silicone pakken. Al het andere (plastic) draad smelt als je de soldeerbout er tegen aan houd. :X

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 27-12-2020 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
ChojinZ schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:56:
[...]
Althans... voor nu.... Ik heb namelijk het gevoel dat jij hier weleens meer interesse in kan gaan krijgen en voordat je het weet ben je met build nummer 15 bezig. Bedenk je dus goed voordat je aan deze hobby begint. ;)
[...]
Ik denk dat het daarvoor al te laat is. O-)
Mijn vrouw moest al lachen toen ik haar laatst zo'n T-shirt liet zien met de opdruk "Just one more drone, I promise". :)
Maar hou ons vooral op de hoogte. Ik denk dat de meeste wel benieuwd zijn naar deze build!
En post wat pics alstie klaar is. :)
Ik heb net de bestelling bij Banggood afgerond, dus hopelijk kan het bouwen over een paar weken beginnen. Ik zal de resultaten (positief of negatief) hier zeker delen.
Ter lering en/of (leed)vermaak... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:38
Hoi! Nieuw hier! Even een vraagje: ik heb interesse in fpv drones. Maar dit is dus sowieso illegaal? Ook met spotter? En ik heb een mini 2 moet ik die ook gebruiken samen met iemand anders? Zou het niet interessant zijn om fpv gebieden te creëren waar dit gewoon mag? Hartelijk dank voor het beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
b0art schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:04:
Hoi! Nieuw hier! Even een vraagje: ik heb interesse in fpv drones. Maar dit is dus sowieso illegaal? Ook met spotter? En ik heb een mini 2 moet ik die ook gebruiken samen met iemand anders? Zou het niet interessant zijn om fpv gebieden te creëren waar dit gewoon mag? Hartelijk dank voor het beantwoorden!
Vanaf volgende week is Fpv officieel legaal met een spotter. Maar nobody cares 🤷‍♂️. Gewoon gezond verstand gebruiken en niemand die je tegenhoud.

Aangezien je de mini 2 niet Fpv vliegt hoef je dus ook geen spotter te hebben.

Vooral met Sub 250 gram mag je straks heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
sweebee schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:34:
[...]

Vanaf volgende week is Fpv officieel legaal met een spotter. Maar nobody cares 🤷‍♂️. Gewoon gezond verstand gebruiken en niemand die je tegenhoud.

Aangezien je de mini 2 niet Fpv vliegt hoef je dus ook geen spotter te hebben.

Vooral met Sub 250 gram mag je straks heel veel.
Waar zie jij dat fpv met drone nu legaal is met spotter? Maar niemand die hier ooit een boete heeft gekregen voor fpv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
b0art schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:44:
[...]

Waar zie jij dat fpv met drone nu legaal is met spotter? Maar niemand die hier ooit een boete heeft gekregen voor fpv?
Fpv is nu niet legaal. Volgende week wel (2021 :P)

Ik heb tot nu toe nog geen tegenspraak gehad. Men kent de regels ook gewoon niet. Je zult eerder een boete krijgen voor (geluids)overlast oid.

Ik zou me totaal niet druk maken over Fpv zonder spotter. Echt niemand die er iets van zal zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
Nieuwe regels geven aan dat drone’s zichtbaar moeten blijven toch? Fpv met goggles lijkt me dat lastig. Er staat naar mijn idee in de nieuwe regelgeving niks over spotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Gewoon zorgen dat je altijd ergens vliegt waar je niemand in gevaar brengt of overlast bezorgd. Dan denk ik dat het allemaal wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
b0art schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:07:
Nieuwe regels geven aan dat drone’s zichtbaar moeten blijven toch? Fpv met goggles lijkt me dat lastig. Er staat naar mijn idee in de nieuwe regelgeving niks over spotters.
Ja de drone moet in zicht blijven, maar of je dit nu zelf ziet of een spotter maakt niet uit, zie de regels hier: https://www.rijksoverheid...first-person-view-vliegen
• U moet uw de drone altijd in het zicht houden (VLOS);
• Bestuurt u de drone met een videobril op? Dan moet er een
waarnemer naast u staan die de drone en de omgeving voor u in
de gaten houdt. Zorg ervoor dat u goed en duidelijk onderling
kunt communiceren;

[ Voor 21% gewijzigd door sweebee op 27-12-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Makrolon schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:35:
Gewoon zorgen dat je altijd ergens vliegt waar je niemand in gevaar brengt of overlast bezorgd. Dan denk ik dat het allemaal wel mee valt.
dit idd, zo doe ik het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
haha ben benieuwd of iedereen er zo over denkt. Maar goed om te weten dat FPV met spotter dus wel mogelijk is vanaf volgende week. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybjlus
b0art schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:17:
haha ben benieuwd of iedereen er zo over denkt. Maar goed om te weten dat FPV met spotter dus wel mogelijk is vanaf volgende week. Bedankt!
De meeste mensen hier vliegen fpv, dus ja ik denk dat de meeste van ons er zo over denken.

Ik vlieg inmiddels al een tijdje (altijd alleen) en ben ook al meerdere keren aangesproken door boa's. Mijn ervaring is, dat ze het wel gaaf vinden. En zolang ze zien dat je verantwoord bezig bent is er helemaal niets aan de hand. Hiermee bedoel ik vooral, niet boven en vlakbij mensen gaan vliegen. Wellicht reageren ze anders als je boven of bij commercieel vastgoed aan het vliegen bent, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Dus zolang je gewoon bij een weiland, veldje, bos oid vliegt en dit verantwoord doet, is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
ybjlus schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:13:
[...]

De meeste mensen hier vliegen fpv, dus ja ik denk dat de meeste van ons er zo over denken.

Ik vlieg inmiddels al een tijdje (altijd alleen) en ben ook al meerdere keren aangesproken door boa's. Mijn ervaring is, dat ze het wel gaaf vinden. En zolang ze zien dat je verantwoord bezig bent is er helemaal niets aan de hand. Hiermee bedoel ik vooral, niet boven en vlakbij mensen gaan vliegen. Wellicht reageren ze anders als je boven of bij commercieel vastgoed aan het vliegen bent, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Dus zolang je gewoon bij een weiland, veldje, bos oid vliegt en dit verantwoord doet, is er weinig aan de hand.
Bedankt! Daar kan ik wat mee! Hoe zit het met no fly zones? Houden jullie je daar strict aan? Hier in Utrecht is heel veel no fly😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
Weet iemand hier meer over de eigen fvp drone die DJI zou uitbrengen? Ik ben er stiekem wel heel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ik vlieg ook met een scherm boven m'n afstandsbediening, dus niet met een bril. Ik denk dat dat ook verschil maakt. Vind ik zelf ook een prettiger idee trouwens, dat ik gewoon nog om me heen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
Makrolon schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:41:
Ik vlieg ook met een scherm boven m'n afstandsbediening, dus niet met een bril. Ik denk dat dat ook verschil maakt. Vind ik zelf ook een prettiger idee trouwens, dat ik gewoon nog om me heen kan kijken.
Hoe is dat in combinatie met fpv? Wat voor schermpje gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
b0art schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:05:
[...]

Hoe is dat in combinatie met fpv? Wat voor schermpje gebruik je dan?
Ja voor mij en een vriend van me werkt het prima.
Maar ik moet dan wel zeggen dat we beiden nooit met bril gevlogen hebben...

We gebruiken allebei nu dit scherm
https://droneshop.nl/lcd5802d-7-inch-fpv-monitor

Daar heb ik dan een beugeltje voor gemaakt dat ie boven m'n afstandsbediening bediening zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
b0art schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:23:
[...]

Bedankt! Daar kan ik wat mee! Hoe zit het met no fly zones? Houden jullie je daar strict aan? Hier in Utrecht is heel veel no fly😂
Ik woon in regio Eindhoven, daar is ook een grote no fly-zone. ik pak daarom altijd de fiets of auto als ik wil vliegen.

Stel er gebeurt iets tijdens het vliegen en het komt negatief in de media, dan wil ik niet de persoon zijn waardoor de regels worden aangescherpt. Je verpest dan de hobby voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]sweebee schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:56:
[...]

Fpv is nu niet legaal. Volgende week wel (2021 :P)

Ik heb tot nu toe nog geen tegenspraak gehad. Men kent de regels ook gewoon niet. Je zult eerder een boete krijgen voor (geluids)overlast oid.

Ik zou me totaal niet druk maken over Fpv zonder spotter. Echt niemand die er iets van zal zeggen.
[/quote]
Uhhhh... het is dus precies andersom.... Nu is FPV nog illegaal (je moet altijd LOS vliegen), vanaf 2021 is FPV legaal mits met spotter (+ nog wat andere voorwaarden). ;)

• Bestuurt u de drone met een videobril op? Dan moet er een
waarnemer naast u staan die de drone en de omgeving voor u in
de gaten houdt.
Zorg ervoor dat u goed en duidelijk onderling
kunt communiceren;

Misschien ff je post aanpassen. Het brengt mensen op het verkeerde spoor. :>

Excuses.... verkeerd gelezen... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 28-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
Makrolon schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:42:
[...]

Ja voor mij en een vriend van me werkt het prima.
Maar ik moet dan wel zeggen dat we beiden nooit met bril gevlogen hebben...

We gebruiken allebei nu dit scherm
https://droneshop.nl/lcd5802d-7-inch-fpv-monitor

Daar heb ik dan een beugeltje voor gemaakt dat ie boven m'n afstandsbediening bediening zit.
Hoe is zo’n schermpje met zon? Goed te zien nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Iemand tips voor een goede (en betaalbare) rugzak voor een Phantom 4 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
b0art schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:22:
[...]

Hoe is zo’n schermpje met zon? Goed te zien nog?
Ja ik ondervind er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Is ergens nog een dji fpv goggles te koop en leverbaar voor een normale prijs
Ik heb vorige week een protek 25 gekocht maar die bril wordt een probleem geloof ik

• b0art
Supertjeduc schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:23:
Is ergens nog een dji fpv goggles te koop en leverbaar voor een normale prijs
Ik heb vorige week een protek 25 gekocht maar die bril wordt een probleem geloof ik
Ik kan hem ook nergens vinden.. Ze denken dat er een nieuwe aankomt. Maar weet niet of dat de reden is.

• thunder8

thunder8

Zo 23€ lichter, maar geregistreerd als Droneexploitant bij de RDW. Even tijdelijke papieren stickers gemaakt met nummer wat op de drone moet. Binnenkort maar even kijken naar een weerbestendige sticker voor permanente plaatsing. Iemand tips voor een goed en goedkope leverancier hiervoor?

• unconnected
thunder8 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:43:
Zo 23€ lichter, maar geregistreerd als Droneexploitant bij de RDW. Even tijdelijke papieren stickers gemaakt met nummer wat op de drone moet. Binnenkort maar even kijken naar een weerbestendige sticker voor permanente plaatsing. Iemand tips voor een goed en goedkope leverancier hiervoor?
Ik zag ook net dat alles online staat:

https://www.rdw.nl/partic...itantnummer-van-een-drone

Zo ook maar even aanvragen. Wat heb je gedaan met je vliegbewijs? iI heb die Ierse gedaan, maar die mag vast nog niet gebruikt worden hier :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

unconnected schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:47:
[...]

Ik zag ook net dat alles online staat:

https://www.rdw.nl/partic...itantnummer-van-een-drone

Zo ook maar even aanvragen. Wat heb je gedaan met je vliegbewijs? iI heb die Ierse gedaan, maar die mag vast nog niet gebruikt worden hier :/
Het vliegbewijs dat je via de RDW krijgt na een NL theorietest, is hetzelfde als degene die je via Ierland krijgt na de video en het examen. Hier doe je dus niets mee, want je hebt er al 1. Voor mijn Mini 2 heb ik hem sowieso niet nodig, dus laat het nu zo. Het Ierse bewijs zou vanwege de EU regels hier gewoon geldig moeten zijn.

Let op dat als je stickers maakt van je exploitantnummer, het deel na het koppelstreepje laat je weg op je sticker op je drone. Las dit ook pas nadat ik de stickers al geprint had. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Binnenkort maar even kijken naar een weerbestendige sticker voor permanente plaatsing. Iemand tips voor een goed en goedkope leverancier hiervoor?
Die Dymo beletteringsapparaten? Dat is iig wat ik ga gebruiken.

• TheRicolaa10
Moet je de verzekering ook invullen? Is dit een specifieke drone verzekering of?

• thunder8

thunder8

TheRicolaa10 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:43:
[...]

Moet je de verzekering ook invullen? Is dit een specifieke drone verzekering of?
Nee, dacht ook dat ik die moest invullen, maar dat hoeft niet. Als die zeurt om die in te vullen, dan kan je de knop verzekering verwijderen weer indrukken.

Natuurlijk moet je wel even navragen bij je aansprakelijkheidsverzekering of je verzekerd bent voor schade door je drone. Anders kan het duur uitvallen als je niet verzekerd bent en je beschadigt bijvoorbeeld een auto.

• TheRicolaa10
thunder8 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:47:
[...]

Nee, dacht ook dat ik die moest invullen, maar dat hoeft niet. Als die zeurt om die in te vullen, dan kan je de knop verzekering verwijderen weer indrukken.

Natuurlijk moet je wel even navragen bij je aansprakelijkheidsverzekering of je verzekerd bent voor schade door je drone. Anders kan het duur uitvallen als je niet verzekerd bent en je beschadigt bijvoorbeeld een auto.
Thanks! Had ondertussen ook al een belletje gepleegd, maar inderdaad dus geen verplicht veld. Het kan later wel aangepast worden volgens de mevrouw aan de telefoon.

• thunder8

thunder8

Weet iemand of nachtvliegen nu wel of niet is toegestaan onder de nieuwe 2021 EU regels? Kan het zo niet vinden met zoeken. Had begrepen dat nachtvluchten nu wel toegestaan zouden zijn, als je drone een groene strobe aan heeft staan, wat ik met mijn Mini 2 in kan stellen. Maar weet dus niet zeker of deze regel het heeft gehaald of dat er nog uitzonderingen op zijn. Vanavond is een mooie avond om toch te gaan filmen op hoogte. En waar ik vanavond ben is gelukkig net buiten een NFZ :)

• TheRicolaa10
thunder8 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:16:
Weet iemand of nachtvliegen nu wel of niet is toegestaan onder de nieuwe 2021 EU regels?
Nee:
Daarnaast blijft het nationale verbod op nachtvluchten van kracht. Ook hierin wijkt het ministerie af van de Europese regels, die wel voorzien in nachtvluchten door dronevliegers in de Open categorie.
https://www.dronewatch.nl...nbemande-luchtvaartuigen/

[ Voor 11% gewijzigd door TheRicolaa10 op 31-12-2020 11:18 ]

• thunder8

thunder8

Jammer en lekker duidelijk weer dat er dan toch weer afgeweken wordt/kan worden van de EU regels... 8)7

Pagina: 1 ... 85 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.