Na veel knutselen aan mijn freestyle quad, is deze eindelijk af.
Met veel dank aan dit topic, waar ik op de achtergrond veel informatie uit heb kunnen halen!
De drone bestaat uit de volgende onderdelen.
Frame: Realacc real4 (Reverb clone)
Cam: Runcam swift 2 PAL
RX: Frsky R-XSR (F.Port)
VTX: ImmersionRC Tramp HV int.
ESC: 4x Holybro Tekko32 35A BLHeli_32
Motors: Emacs ECO Series 2306 2400KV
FC: Speedybee F4 AIO v2
LiPo: Tattu FunFly 1550 4S
Props: LDARC 5040 5x4x3 3-Blade
Bril: Quanum Cyclops Diversity
TX: Taranis X9D plus
Afgelopen dagen heb ik er voor het eerst mee gevlogen, en hij vliegt vrij aardig met de default PID settings.
Alleen merkte ik dat de roll steeds wat aan het corrigeren(wiebelen) was. Bij hoover, maar ook vooral na een roll. Het was zeker niet heel veel, maar wel duidelijk aanwezig.
De ESC's had ik toen als volgt ingesteld staan
PWM Freq. 48khHz
Motor Timing Auto..
De rest van de ESCs op default, op de direction na voor twee motoren.
Vervolgens heb ik na de eerste flight de motor timing van de ESCs van auto afgehaald en fixed op 22 gezet.
En in de FC de roll PID P waarde van 42 naar 46 gezet.
Toen was het al een stuk beter, maar ik heb het idee dat het nog verre van optimaal is. Motoren bleven overigens gewoon koel in alle gevallen.
Bij full throttle lijkt hij in te houden (oscillation?). Max current draw is dan ook 40A, vermoed aan de lage kant op full throttle voor deze setup.
Nu weet ik alleen niet echt goed waar ik moet beginnen qua PID settings.
Ik kan ook niet even makkelijk vliegen/loggen, en thuis weer de blackbox uitlezen. Moet voor een goede vlieg locatie +/- 20min rijden :-)
Op het veld kan ik ook wel gewoon mijn PID settings veranderen middels de Taranis TX en via BT van de FC.
Aangezien dit mijn eerste quad is die ik moet tunen, heb ik daar dus nog niet heel veel ervaring/gevoel bij.
Is er hier iemand die misschien mijn blackbox log en DVR(met audio) eens zou willen inzien, en mij een kleinbeetje op weg kan helpen waar te beginnen met het tunen van de PID/Filter/other settings als ik weer op het veld sta?.
(DVR stoort wel wat, daar had ik zelf in de bril absoluut geen last van, is denk ik de DVR van de Quanum Cyclops Diversity)
Hier wat foto's van het resultaat.
De DVR en Log file:
https://we.tl/t-oJWpNRsxOj
Alvast bedankt, en sowieso bedankt voor alle info die ik hier heb kunnen verzamelen!
[
Voor 0% gewijzigd door
Jelleh op 29-04-2020 16:08
. Reden: Props toegevoegd ]