Vlaampie schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:36:
Ik heb hulp nodig.
Ik wil een drone maken, gewoon om een beetje te vliegen met vrienden etc. Maarrr zonder camera.
Door de nieuwe wetgeving van drones valt een speelgoed drone onder de 250 gram (en dan wel zonder camera) alles boven de 250 gram of drones met camera maakt niet uit vanaf hoeveel gram moeten geregistreerd staan.
Nu heb ik al wat research gedaan maar omdat dit mijn eerste drone is die ik zelf wil gaan bouwen raak ik een beetje verward in de vele producten die er aanwezig zijn op banggood.com. Heeft iemand een klein opzetje waar ik verder mee kan of eventueel wat een goede starters setup is.
En nee, ik wil geen kant en klare RTF. Ik wil hem graag zelf bouwen ook al kom ik dan duurder uit. Het bouwen lijkt me namelijk ook gaaf.
Aan de drone zelf wil ik niet meer dan ~150 euro uitgeven.
Alvast bedankt!
Ohja, ik heb geen flauw idee hoeveel inch frame ik moet kopen. Of in vedergeval mee te beginnen. Meestal staat er bij het frame welke motors, props etc moet kopen.
Met camera lijkt mij ook geen probleem met de aankomende regelgeving.
Ik zal iig wel licentie halen. Het gedeelte Privacy is dan het belangrijkste. En uiteraard ook zo handelen.
FPV is ook geen probleem , mits er iemand naast je daadwerkelijk spot en je zijn aanwijzingen ook opvolgt.
En je mag met de nieuwe aankomende regelgeving ook in donker vliegen. Dus aardig wat LED gebruiken. Voor je spotter.
Het is ook belangrijk om de officiele regel geving op te zoeken dan welles nietes hier te volgen.
Er zijn ook hele lichte 5” frames zoals de LDARC GT200.
Met 4” frame is onder 250 gram makelijker te realizeren.
3” inch nog makkelijker maar je leverd power en effiecentie in.
Daarbij als je toch voor LOS gaat er moet gespot worden bij FPV hou er rekening mee dat een kleinere Quadje moeilijk te zien is zo ook bepalen van orientatie. LED helpen daarbij.
Bepaalde frames die Asymetrish zijn is orientatie iets makkelijker te volgen.
In mijn geval de SkyHero Club Racer 6” K frame.
Voor binnenhuis of in de tuin is tammere ducted micro quad geoptimaliseerd voor close proximity flying.
Tegenwoordig is er ook meer keuze in 20x20 stacks en zijn er 16x16 stacks en FC.
Ik denk dat ik zelf wat micro quads aan mijn vloot toevoeg gezien ik wat framepjes heb en motortjes , mis alleen de stacks.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K