Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• basduijn
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-10 13:53
Ik heb pas mijn (eerste) drone gebouwd met onderstaande specificaties:

Frame: S500 Glasvezel Quadcopter Frame 480mm - Integrated PCB
Motors: 4x Racerstar BR2830 850KV 2-4S
ESC: Racerstar RS20AX4
Flight controller: DJI Naza-M Lite + GPS Combo (Flashed with V2 firmware)
Props: 10" props

Deze drone vliegt erg stabiel, maar niet erg lang.

Op dit moment heb ik twee accu's, een 4000mAh 3S 12C en een Tattu 1300mAh 3S 75C.

Met elke accu kan ik ongeveer 4 minuten vliegen.

Is er iets dat ik kan doen om mijn vliegtijd te verlengen?

@basduijn dit is geen topic waard voor in Spielerij > ik heb je post samen gevoegd met dit topic:)
PS: je links verwijderd, dat zien we als spam...

Geronimous wijzigde deze reactie 19-06-2019 20:19 (24%)

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:47

Geronimous

Moderator Spielerij
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:49:
Na mijn laatste vlucht dit weekend even mijn drone geïnspecteerd, en tot mijn verbazing zit er weer een scheur in de arm. Mijn drone is nog nooit neergestort of ergens tegenaan gevlogen. De enige optie die ik kan bedenken is stress aan de body/armen. Echter is deze scheur een stuk groter dan van mijn vorige drone, de Phantom 3 Pro. De winkel heeft toen geadviseerd om hem in te ruilen en het verschil bij te betalen.

Wat kan ik het beste doen? Reparatie? Doorvliegen (niet mijn voorkeur)? Kan ik nog garantie claimen (6-10-2017)?
[Afbeelding]
Neem contact op met de fabrikant om te vragen of dit een bekend probleem is. Je garantie zul je echter bij de verkoper moeten neerleggen. Of je die krijgt lijkt me een moeilijke zaak aangezien jij niet kaan aantonen dat het een fabrieksgebrek is. Dit soort schade is vaak eerder van impacts, en dan valt zoiets niet onder garantie. Ik zou dus kijken naar reparatiemogelijkheden of zelfs naar mogelijkheden van het zelf verstevigen van de armen...

FT-17 FTW!

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:27

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:46:
Mijn op 23 mei bestelde FIMI X8 SE is net geleverd.
Ziet er erg degelijk uit allemaal.

[edit]...en meteen een issue...
Een fout melding "Accelerometer error", dus vliegen wordt het niet vandaag. :)

Eens kijken wat support er aan gaat doen want het schijnt een bekend probleem te zijn.
Tweede keer aanzetten en ik krijg de melding van een firmware update, een moetje want anders komt je niet in de app dus de update maar gedaan.
Zelfde probleem.
Op rcgroups.com lees ik dat er meer mensen met dit probleem zijn.
Ook las ik daar dat er net weer een nieuwe update beschikbaar was.
Dus ik weer alles opstarten maar ik kreeg hm niet.
Na een half uur nog eens proberen en toen wel, beetje apart maar nu is de foutmelding weg...en kan ik dus gaan vliegen....als het weer het toelaat. -O-

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:47
Geronimous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:26:
[...]

Neem contact op met de fabrikant om te vragen of dit een bekend probleem is. Je garantie zul je echter bij de verkoper moeten neerleggen. Of je die krijgt lijkt me een moeilijke zaak aangezien jij niet kaan aantonen dat het een fabrieksgebrek is. Dit soort schade is vaak eerder van impacts, en dan valt zoiets niet onder garantie. Ik zou dus kijken naar reparatiemogelijkheden of zelfs naar mogelijkheden van het zelf verstevigen van de armen...
Ik ga sowieso volgende week even langs bij de winkel waar ik hem destijds gekocht heb. Ik weet dat het een moeilijke zaak is, de flight logs laten zien dat ik niet gecrashed ben, en ik vind het niet kunnen dat een drone 'zo maar' een flinke scheur krijgt in de arm en het is de tweede keer dat dit gebeurt.

TheRicolaa10 wijzigde deze reactie 20-06-2019 13:05 (4%)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:47

Geronimous

Moderator Spielerij
TheRicolaa10 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Ik ga sowieso volgende week even langs bij de winkel waar ik hem destijds gekocht heb. Ik weet dat het een moeilijke zaak is, de flight logs laten zien dat ik niet gecrashed ben, en ik vind het niet kunnen dat een drone 'zo maar' een flinke scheur krijgt in de arm en het is de tweede keer dat dit gebeurt.
Zoek anders op internet naar fora / artikelen, zoveel mogelijk bewijs dat dit een bekend of veelvoorkomend probleem is bij dit model. Ik snap dat je het niet vind kunnen dat dit tot 2 maal toe gebeurd, maar de bewijslast ligt na 6 maanden bij jou helaas.

Waar heb je 'm de vorige keer laten repareren?

FT-17 FTW!

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:25

BoAC

Memento mori

Bugs3 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ff wat anders: net mijn Sailfly-X ontvangen. Binnen en in mijn tuin mee gevlogen (zeer voorzichtig). Komend weekend ermee naar buiten. Zin in!!!!

[Afbeelding: Sailfly-X]
En wat zijn je ervaringen?
Wat voor accu's gebruik je? Ik heb nog wat 2s 450mah accu's liggen en denk erover om deze te kopen :)

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:50
BoAC schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:59:
[...]

En wat zijn je ervaringen?
Wat voor accu's gebruik je? Ik heb nog wat 2s 450mah accu's liggen en denk erover om deze te kopen :)
Het is voor mij een level-up. Na 2 jaar vliegen met Whoop Style is dit andere koek. Het ding gaat hard!!!
Maar ik vind het geweldig. Kan ermee naar het naburige parkje en leef me daar uit. Ik heb een aantal 2S Uruav 300mah lipo's gekocht maar vind deze eigenlijk wel te zwaar. Vlieg het liefst met de meegeleverde 3S en heb het gevoel dat deze ook lichter is dan de 2S van Uruav. Zal me er nog verder in verdiepen v.w.b. de lipo's.
Gezien dat ik meer dan 5 minuten kan doen met 300mah denk ik dat 450mah teveel van het goede is.
Maar vooralsnog erg blij met deze aankoop!!!

Bugs3 wijzigde deze reactie 21-06-2019 19:41 (6%)

• red-devil84
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
ik heb van de week een walkera onderrdelen overgekocht samen met een 450 frame

nu heb ik de esc en de motoren op een 450 frame gebouwd,
de rest van de walkera onderdelen verwijderd en een eigen cc3d met librepilot erop gezet
gebruik nu ook mijn eigen zender .

alleen vind ik dat de motoren niet veel vermogen hebben
dus ben opzoek naar de spec van deze electronica en of iemand van hier dit ook heeft gebruikt met walkera esc en motoren samen met een cc3d

• Arunia
  • Nu online
Vandaag gevlogen voor het eerst op een open veld. Maar man, wat zuig ik echt verschrikkelijk met de ex2mini. Gelukkig kan die heel wat hebben. Is meer dat ik soort van in paniek raak als die een kant op schiet. :P En dan tegen sturen is meer over sturen idem voor omhoog en omlaag.
Zal heus oefenen zijn, maar is toch even een soort koude kermis zeg maar.

Is een film drone zoals de duurdere DJI zoveel anders? Wil het uiteraard goed leren door niet allerlei hulp dingen te hebben overigens.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• BoAC

BoAC

Memento mori

Arunia schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:06:
Vandaag gevlogen voor het eerst op een open veld. Maar man, wat zuig ik echt verschrikkelijk met de ex2mini. Gelukkig kan die heel wat hebben. Is meer dat ik soort van in paniek raak als die een kant op schiet. :P En dan tegen sturen is meer over sturen idem voor omhoog en omlaag.
Zal heus oefenen zijn, maar is toch even een soort koude kermis zeg maar.

Is een film drone zoals de duurdere DJI zoveel anders? Wil het uiteraard goed leren door niet allerlei hulp dingen te hebben overigens.
Leren hoveren heeft gewoon tijd nodig ook in horizon modus. Een DJI helpt daar zeker bij maar ja daar is ook de prijs naar :) Gewoon veel oefenen :)
Als je dat kunt, krijg je de drone goed in de hand en weet je ook hoe hij zich gedraagt en dan zul je merken dat hij dan niet meer doorschiet omdat je merken zult dat je een kleine 'push' tegen moet geven :p

• Arunia
  • Nu online
@BoAC het ging ook wel langzaamaan steeds beter. Maar moet even uit de frustratie van guards terug klikken. Wel spectaculair als je onderdelen ziet weg vliegen.
Maar, zit er niet op te wachten om een dure dji de grond in te boren. ;)

Maar inderdaad, muscle memory kweken.
Heb nog niet de perfecte plek gevonden om rustig te kunnen vliegen met genoeg ruimte.
Dit is een laagvlieggebied. Maar ze waren ook met combiners e.d. Bezig daar. Werd niet weggestuurd, dus dat valt dan wel weer mee.

Voor vandaag was het wel weer even genoeg. :p hoop de komende tijd wat meer te vliegen.

Arunia wijzigde deze reactie 22-06-2019 15:29 (6%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-12 11:40

qless

...vraag maar...

Leren vliegen met een goedkopere drone is idd heel goed, dji's maken het wel stuk makkelijk (hoveren, weinig drift door vps, altitude hoogte is ook nauwkeuriger) maar daar is de prijs wel na. Als ik het vlieg gedrag van mijn phantom 2 vergelijk met mijn mavic is het al een wereld van verschil.

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik heb hier inmiddels een UK65 vliegen en heb ook extra frames en accu's onderweg :) Ik twijfel over het vervangen van de motoren door 0803's. Heeft iemand dat gedaan en maakt dat echt een verschil?

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:50
Tadango schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:56:
Ik heb hier inmiddels een UK65 vliegen en heb ook extra frames en accu's onderweg :) Ik twijfel over het vervangen van de motoren door 0803's. Heeft iemand dat gedaan en maakt dat echt een verschil?
Ik heb ze vervangen door 0803 van HappyModel. 19000kv. Geeft extra power en ongeveer een halve minuut langer vliegen.
Hiervoor had ik 0802 16000kv maar die vond ik niet sterk genoeg. Wel een minuut langere vliegtijd dan de originele motoren.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:47
Geronimous schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Zoek anders op internet naar fora / artikelen, zoveel mogelijk bewijs dat dit een bekend of veelvoorkomend probleem is bij dit model. Ik snap dat je het niet vind kunnen dat dit tot 2 maal toe gebeurd, maar de bewijslast ligt na 6 maanden bij jou helaas.

Waar heb je 'm de vorige keer laten repareren?
De vorige keer heeft de winkel geadviseerd om hem in te ruilen voor een nieuwe drone. Ze zeiden destijds dat je je moet afvragen of je een drone die al 2-3 jaar oud is nog wil laten repareren. Ik ben toen voor het blok gezet omdat de dagwaarde variabel was en ik de tijd wilde hebben om na te denken. Uiteindelijk overstag gegaan en de drone ingeruild. Sindsdien ben ik er niet meer geweest.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:36
nooit een kaarte wat nog verborgen partities heeft gebruiken :P een echt lege fat32 kaart loste dit probleem op.
zojuist mijn nieuwe fimi x8se uitgepakt. maar bij het firmware updaten krijg ik:
a12 not connected (kan nergens vinden wat a12 is)
of ik krijg wel de mogelijkheid om update te klikken maar dan krijg ik bij 50 procent een time-out.

iemand die weet wat ik moet doen?

remcoXP wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:27 (18%)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ik had de micro usb connector van mijn flight controller afgebroken. Die fijne pootjes zijn niet met een gewone bout en soldeertin te solderen. Uiteindelijk met een flinke tinbrug blijven zitten.
Heb bij Banggood flux besteld en vandaag binnen gekregen (13 dagen verzendtijd) Na met flux en koper lint prutsen weer helemaal goed :)
Morgen weer testen.

• red-devil84
  • Nu online
ik heb een gps ontvanger voor mijn cc3d flight controller
ik wil deze nu configureren via u center met een TTL serieel converter

nu ziet het programma de gps ook wel en het werkt ook wel
alleen zoals in dit filmpje
YouTube: (3/3) CC3D Revolution and LibrePilot: Adding GPS and extra calibrati...

moet je bepaalde dingen uitzetten en dat doet die bij mij niet , heb het idee dat ik helemaal niks kan aanpassen wat die dan opslaat .

iemand dit toevallig al een x gedaan en mij wil helpen hiermee

Acties:
  • +1Henk 'm!
Inmiddels heb ik de Eachine Reddevil binnen en had initieel spijt; op 2s was de performance ondermaats en ik wilde graag 2s vliegen. Ik bedacht mij echter dat ik nog 2 450mah 3sjes had liggen en ben er gister op uit gegaan met dus in totaal 3 accu's (er zit er 1 bij)..

Wat een overpowerde raket is het op 3s. Ik durfde niet zoveel punches te geven, want het park was niet groot genoeg :+ Maar ik vond het verbluffend! Ik vond mensen altijd een beetje overdrijven als ze zeiden dat het net zo vloog als een 5 inch. Naar mijn mening kon dat niet, want je mist massa. En hoewel de hangtime niet zo lang is als bij een 5 inch, voelt het dus wel gewoon hetzelfde!

Maar wat mij het meest verbaasde; na 6,5 minuut rustig vliegen met een aantal punches ben ik geland, ik dacht dat er iets mis was met de voltage en current sensors, want de accu zou nog niet leeg zijn. Dat vond ik onrealistisch :+ Thuis gekomen... nog 3.73V per cell. Mind... blown _/-\o_ _/-\o_

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0Henk 'm!
red-devil84 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:49:
ik heb een gps ontvanger voor mijn cc3d flight controller
ik wil deze nu configureren via u center met een TTL serieel converter

nu ziet het programma de gps ook wel en het werkt ook wel
alleen zoals in dit filmpje
YouTube: (3/3) CC3D Revolution and LibrePilot: Adding GPS and extra calibrati...

moet je bepaalde dingen uitzetten en dat doet die bij mij niet , heb het idee dat ik helemaal niks kan aanpassen wat die dan opslaat .

iemand dit toevallig al een x gedaan en mij wil helpen hiermee
Ik denk dat je hier vrij weinig support gaat vinden, want het is iets wat bijna niet voorkomt.
De CC3D is al een paar jaar obsolete, en LibrePilot is ingehaald door o.a. BetaFlight en iNav.

Persoonlijk denk ik dat je beter voor een paar tientjes een F4 (of F7) flight controller kunt kopen en daarmee aan de slag moet gaan. Daar is veel meer support op, ook omdat dit veel recenter spul is.
Er zijn meer mensen die ervaring hebben met Betaflight/iNav/ArduPilot dan met LibrePilot en/of BaseFlight.

Life is too short to remove USB safely

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12 23:17
Ik vlieg al een jaartje LOS met een brushed quad en SIM wat in verschillende SIM's (LOS en FPV). Niet bijster veel, maar nu de kinderen alle 2 naar school gaan en omdat ik in de ploegen werk komt er tijd vrij.
Nu zit ik over een brushles quad na te denken.
Nu lees ik veel positive reacties over de GEPRC CinePro 4K HD. Deze is te koop met een coupon voor 180 euro. Is dit een goede deal of is het beter zelf iets te bouwen.

Solderen is geen probleem electronica ook niet! Het ontbeert mij alleen aan de juiste onderdelen kennis.
Dus stel je bent van menig dat het beter kan voor pak weg 200 euro? Laat maat zien dan! :9

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-12 17:53

SG

SG surft naar info hardewaren

Gezien de nieuwe regelgeving lijkt mij voor buiten met high performance een quad die 3" of 4" zat voor FPV
Mijn Tiny Hawk voldoet daaraan met Magnum stack.
Voor binnen lijk mij wat tammere duct 2" fijner want optimale indor huiskamer vliegeigenschappen gaan niet samen met high power race eigenschappen.
Waarbij de orginele tiny whoop FPV te zwak zijn en log vliegen.

LoS buiten. Probleem is die dingen zijn zo klein dat je ze op 50 meter al niet ziet laat staan orientatie van ding kan zien. Voor LOS is tammere grotere handiger.
Los in de tuin zal niet zo groot probleem zijn tenzij hele grote of juist lange tuin hebt.

Met nieuwe regels mag je wel nacht vliegen maar moet de goed zicht baar zijn LED.
Sub 250gr valt onder speelgoed. Binnen huis is niet relevant. Maar in de tuin is VLOS geen probleem.
Maar met Cam FPV heb je wel Certificaat nodig.

Omdat de certificaat met 40 vragen ook o.a. over Privacy aankaart. Voor de C1 en A1 klasse.

Maar er is dan nog een overgang periode dus tussen de 250g en 900gr is er 500g
Ook is er snelheids limiet -19m/s en of 80J.

Onder de 250gr is zelfs 5" mogelijk is meteen ook meer endurance met lange vliegtijd.

Dus ja optimale 90 indoor
Optimale tuin duct 100mm frame
FPC endurance 110 duct binnen bouwde kom tam FPV.

130 Racer FPV
5" endurance quad 200gr

En endurance night flyer 5"

Gezien de FPV is Certificaat sowieso nodig en dedicated spotter en dan is tot 900 gram ook het probleem niet. Alleen de snelheids limiet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:39
@Bertha781 Het ligt er aan wat je exact wilt doen. Ga je freestyle doen/Racen of wil je echt video opnames maken. Degene die je aangeeft is puur gemaakt voor het creeëren van video's.
Wil je gewoon leuk vliegen, dan raad ik aan zelfbouw te doen. Je beland vanzelf een keer hard handig op de grond :P en dan weet je hoe je het moet fixen :).

Dat gezegd hebben, zojuist de laatste onderdelen voor een 6S build binnen, behalve een 6S lipo.
Voor 4S heb ik nu een aantal Turnigy's en een Dinogy. Beide presteren even goed voor zover ik merk.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een 6S maar is het aanbod wel heel summier. Iemand nog tips voor merk/winkel voor 6S lipo die betaalbaar zijn? (Zit nu denken om bij Quadcopterenzo de Dinogy 6S te bestellen)

• Bertha781
Naiki schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:53:
@Bertha781 Het ligt er aan wat je exact wilt doen. Ga je freestyle doen/Racen of wil je echt video opnames maken. Degene die je aangeeft is puur gemaakt voor het creeëren van video's.
Wil je gewoon leuk vliegen, dan raad ik aan zelfbouw te doen. Je beland vanzelf een keer hard handig op de grond :P en dan weet je hoe je het moet fixen :).

Dat gezegd hebben, zojuist de laatste onderdelen voor een 6S build binnen, behalve een 6S lipo.
Voor 4S heb ik nu een aantal Turnigy's en een Dinogy. Beide presteren even goed voor zover ik merk.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een 6S maar is het aanbod wel heel summier. Iemand nog tips voor merk/winkel voor 6S lipo die betaalbaar zijn? (Zit nu denken om bij Quadcopterenzo de Dinogy 6S te bestellen)
Heb ik ook over nagedacht. Zelf samenstellen en er een Runcam 5 op knuppen. Ik wil wel mooie filmpjes. Terug kijken hoe er gevlogen vind ik een must.
Nog tips over welke onderdelen juist wel of niet te gebruiken?

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:39
@Bertha781 Opnemen kan inderdaad ook met een actie camera (foxeer box, runcam of als je echt pro wilt Gopro hero ), Dit zie je op jouwbuis op de meeste freestyle video's zoals van Le Drib, Mr Steele etc. (rotor riot)

Voor aangeraden onderdelen kan je kijken op https://www.fpvknowitall.com/ of https://oscarliang.com/

Mijn nieuwe 6S multirotor/quadcopter/kwad/drone bestaat eigenlijk uit emax eco motoren, mamba F405 flightcontroller + ESC. De overige onderdelen had ik al en zullen worden hergebruikt.

• Bertha781
Bedankt ik zal die site eens doorlezen.

Is er een active groep mensen in het noorden van Nederland? Zelf woon ik in het oosten van Drenthe.

• red-devil84
  • Nu online
Kars schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat je hier vrij weinig support gaat vinden, want het is iets wat bijna niet voorkomt.
De CC3D is al een paar jaar obsolete, en LibrePilot is ingehaald door o.a. BetaFlight en iNav.

Persoonlijk denk ik dat je beter voor een paar tientjes een F4 (of F7) flight controller kunt kopen en daarmee aan de slag moet gaan. Daar is veel meer support op, ook omdat dit veel recenter spul is.
Er zijn meer mensen die ervaring hebben met Betaflight/iNav/ArduPilot dan met LibrePilot en/of BaseFlight.
zal ik daar is naar kijken
of als iemand er 1 te koop heeft
heb hier ook nog wel een naze 32 liggen is dat beter

• SG

SG

Naze32 is F1

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

red-devil84 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:56:
[...]

zal ik daar is naar kijken
of als iemand er 1 te koop heeft
heb hier ook nog wel een naze 32 liggen is dat beter
Nope! Komt uit ongeveer dezelfde tijdsperiode als je CC3D. Je zou nog wel een oudere betaflight/cleanflight kunnen proberen maar verwacht geen vliegwonderen. Zoals Kars al zei: Het is beter om gewoon een wat nieuwe bordje te halen.

Naze32 is een F1 bord. Wat dat inhoud kan je hier lezen:
https://oscarliang.com/f1-f3-f4-flight-controller/

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• red-devil84
  • Nu online
ChojinZ schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:24:
[...]

Nope! Komt uit ongeveer dezelfde tijdsperiode als je CC3D. Je zou nog wel een oudere betaflight/cleanflight kunnen proberen maar verwacht geen vliegwonderen. Zoals Kars al zei: Het is beter om gewoon een wat nieuwe bordje te halen.

Naze32 is een F1 bord. Wat dat inhoud kan je hier lezen:
https://oscarliang.com/f1-f3-f4-flight-controller/
dan toch maar is kijken naar een f7 bordje en welk gps ik daar voor nodig heb

• SG

SG

Ik gebruik Breitlin BN 880 heb er 4 voor Betaflight op mijn F7 builds.
Maar GPS voor Betaflight is zeer beperkte feature.
Mijn hoofd functie is
1st Snelheid weergave
2de GPS failsave return to home // wel een half bakken functie dus pas op.

Misschien dat toekomst uitgebreid wordt.

Wil je GPS breder toepassen is iNav betere keuze gezien daar GPS breder geimplementeerd is.

F7 ondersteuning is nieuw in iNav dus kies wel F7 die door iNav ondersteund wordt.

Op github wiki sites van iNav en Betaflight kan je uitvogelen welke FC en GPS ondersteund worden die ook getest zijn door feedback vanuit de community dev.community.

Inderdaad, de Beitian GPS modules (o.a. BN-180, BN-220 en BN-880) zijn relatief goedkoop en werken prima.

Ik gebruik zelf de BN-180 (lekker klein) op mijn quadcopter met BetaFlight om snelheid en homepoint weer te geven en voor 'return-to-home' bij evt failsafe.

Op mijn fixed wing heb ik de BN-220 zitten (zelfde funties als de BN-180, maar dan net iets groter) in combinatie met iNav.
Daar gebruik ik het voor weergave van snelheid, homepoint en coördinaten en voor Auto-launch en Return-to-home.

De keuze voor BetaFlight of iNav is afhankelijk van de vraag: wat wil je met je drone gaan doen?

Kars wijzigde deze reactie 12-07-2019 08:44 (5%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 22:08
Voor de mensen die mogelijk nog twijfelen over welke drone aan te schaffen, ik heb inmiddels enkele maanden ervaring met de Parrot Anafi en ben er erg blij mee. De Anafi is een directe concurrent van de DJI Mavic Air, met de Air heb ik een aantal keer gevlogen dus ik kan een aardige vergelijking maken.

Pluspunten van de Anafi:
- Ontzettend stil, je kan vlakbij mensen opstijgen/vliegen zonder dat ze iets doorhebben. Het verschil qua geluid met de Air is groot.
- De gimbal kan omhoog kantelen en door het ontwerp van de drone komen er nooit propellers in beeld. In mijn onderstaande video had ik de shots op 0:53 en 1:12 met de Air niet kunnen maken.
- De camera kwaliteit is goed, video gelijk aan de Air en de stills zijn beter.
- De doorontwikkeling van de drone is boven verwachting, sinds ik de drone heb zijn er al meerdere updates van de app geweest met noemenswaardige toevoegingen zoals bijvoorbeeld het kunnen terugkijken van video zonder deze op je mobiel te moeten downloaden of nieuwe picture profiles.

Minpunt van de Anafi:
- Het bereik is mij af en toe tegenvallen. Of dit slechter is dan de Air kan ik moeilijk zeggen omdat ik ze niet side-by-side heb vergeleken en het bereik zeer locatie gebonden is. Het blijft natuurlijk Wifi technologie dus de verwachting mag in deze categorie niet al te hoog liggen. Gelukkig ben ik nooit in de problemen hiermee gekomen door altijd goed zicht op de drone te houden, niet met een te laag accuniveau te gaan vliegen en doordat de drone prima zijn weg terug naar een goed signaal weet te vinden.
- De drone heeft alleen aan de onderkant sensoren, verder is de drone 'blind'. Dit maakt deze drone minder een beginnersmodel, je moet goed weten wat je doet op het moment dat je dicht bij obstakels gaat vliegen.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan :)

Ik heb in elk geval mijn eerste echte video met de Anafi geschoten, zie hieronder:

Ik ga nu toch maar in ND filters kopen, het tekort aan motionblur in een shot als op 1:30 is achteraf gezien namelijk toch jammer. Geen tekortkoming van de drone, is gewoon iets waar je in moet willen te investeren. Iemand ervaring met ND filters voor de Anafi?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unconnected
  • Laatst online: 07:21
PJ. schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:28:
Ik heb in elk geval mijn eerste echte video met de Anafi geschoten, zie hieronder
Dik punten voor de edit! :9 Ik heb afgelopen 4 weken in Spanje aardig wat beeldmateriaal verzameld met mijn DJI Mavic 2 Pro, benieuwd of ik ook maar iets in de buurt van jouw skills kan komen :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:48
PJ. schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:28:
Voor de mensen die mogelijk nog twijfelen over welke drone aan te schaffen, ik heb inmiddels enkele maanden ervaring met de Parrot Anafi en ben er erg blij mee. De Anafi is een directe concurrent van de DJI Mavic Air, met de Air heb ik een aantal keer gevlogen dus ik kan een aardige vergelijking maken.

Pluspunten van de Anafi:
- Ontzettend stil, je kan vlakbij mensen opstijgen/vliegen zonder dat ze iets doorhebben. Het verschil qua geluid met de Air is groot.
- De gimbal kan omhoog kantelen en door het ontwerp van de drone komen er nooit propellers in beeld. In mijn onderstaande video had ik de shots op 0:53 en 1:12 met de Air niet kunnen maken.
- De camera kwaliteit is goed, video gelijk aan de Air en de stills zijn beter.
- De doorontwikkeling van de drone is boven verwachting, sinds ik de drone heb zijn er al meerdere updates van de app geweest met noemenswaardige toevoegingen zoals bijvoorbeeld het kunnen terugkijken van video zonder deze op je mobiel te moeten downloaden of nieuwe picture profiles.

Minpunt van de Anafi:
- Het bereik is mij af en toe tegenvallen. Of dit slechter is dan de Air kan ik moeilijk zeggen omdat ik ze niet side-by-side heb vergeleken en het bereik zeer locatie gebonden is. Het blijft natuurlijk Wifi technologie dus de verwachting mag in deze categorie niet al te hoog liggen. Gelukkig ben ik nooit in de problemen hiermee gekomen door altijd goed zicht op de drone te houden, niet met een te laag accuniveau te gaan vliegen en doordat de drone prima zijn weg terug naar een goed signaal weet te vinden.
- De drone heeft alleen aan de onderkant sensoren, verder is de drone 'blind'. Dit maakt deze drone minder een beginnersmodel, je moet goed weten wat je doet op het moment dat je dicht bij obstakels gaat vliegen.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan :)

Ik heb in elk geval mijn eerste echte video met de Anafi geschoten, zie hieronder:
[YouTube: roadtrip. Bosnia–Herzegovina & Croatia.]
Ik ga nu toch maar in ND filters kopen, het tekort aan motionblur in een shot als op 1:30 is achteraf gezien namelijk toch jammer. Geen tekortkoming van de drone, is gewoon iets waar je in moet willen te investeren. Iemand ervaring met ND filters voor de Anafi?
Vette video! Waar heb je de beelden op 1.30 gemaakt? Is dat Krka nationaal park? Ik vertrek morgen naar Kroatië voor een roadtrip van 2 weken en neem mijn Mavic Air ook mee, maar wist niet zeker of je bij Krka wel mag vliegen. (Bij Plitvice mag het niet zag ik al, maar wil toch wel wat beelden van 1 van de 2 parken vanuit de lucht :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 22:08
Nee op 1:30 is in Bosnië, dat zijn de Kravice watervallen. Op 2:06 is Krka te zien. Krka kan aardig druk zijn, let dus even op waar je vliegt. Ik heb een medewerker aangesproken en die vond het prima dat ik ging vliegen, wees mij zelfs een plek aan waar je dichtbij de watervallen kon opstijgen zonder daarbij over de grote mensenmassa's te moeten vliegen. Het is een uitgestrekt park en de meeste mensen verzamelen zich rond 1 uitzichtpunt (bij de houten brug over het water), gelukkig heb je met de drone het voordeel dat je niet op die plek hoeft te zijn om een mooi beeld te kunnen vastleggen :)

• FR1908MAX
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:48
PJ. schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:04:
Nee op 1:30 is in Bosnië, dat zijn de Kravice watervallen. Op 2:06 is Krka te zien. Krka kan aardig druk zijn, let dus even op waar je vliegt. Ik heb een medewerker aangesproken en die vond het prima dat ik ging vliegen, wees mij zelfs een plek aan waar je dichtbij de watervallen kon opstijgen zonder daarbij over de grote mensenmassa's te moeten vliegen. Het is een uitgestrekt park en de meeste mensen verzamelen zich rond 1 uitzichtpunt (bij de houten brug over het water), gelukkig heb je met de drone het voordeel dat je niet op die plek hoeft te zijn om een mooi beeld te kunnen vastleggen :)
Oke, nice! Bedankt voor de info! Veiligheid altijd voorop uiteraard.

• red-devil84
  • Nu online
wat raden jullie aan
heb nu een cc3d met librepilot wil daar gps werkend op hebben maar dat werkt allemaal ruk

nu zit ik op ali te kijken naar een f4 of f7 en is dit wel makkelijk te configureren

of heeft iemand nog iets wat ik geschikt kan overnemen
tis voor een 450 frame

red-devil84 wijzigde deze reactie 16-07-2019 20:39 (17%)

• SG

SG

Ik zou gaan voor goed actieve doorontwikkelde software.
Mij lijkt dat de openpilot libredev achter loopt op de andere.
Voor kleine drones 3" tot 7" is betaflight .maar gps beperkt.
Gps is iNav voor 6" tot 8" ontwikkeling alive en beter in GPS dan Betaflight.

Voor grotere quadcopters zoals flink groter dan 7" is Pixhawk Cube de betere.
Waar GPS volwassen is maar nog belangrijker de PiD loop daar is ontwikkel met focus voor grotere multicopters. Maar is ook relatief duur. Dan heb je nog DJI FC .

Je zal toch moeten orrienteren bij software makers of die aan jouw feature eisen voldoen.

Je zou om te beginnen bij youtube kanalen kunnen checken die iNav en Ardupilot Pixhawk bespreken.
Zoals Painless360

red-devil84 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:37:
wat raden jullie aan
heb nu een cc3d met librepilot wil daar gps werkend op hebben maar dat werkt allemaal ruk

nu zit ik op ali te kijken naar een f4 of f7 en is dit wel makkelijk te configureren

tis voor een 450 frame
Dan nogmaals de vraag: wat wil je met je drone gaan doen?

• red-devil84
  • Nu online
Kars schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:19:
[...]

Dan nogmaals de vraag: wat wil je met je drone gaan doen?
ik wil graag dat de drone stil kan hangen
en de comming home functie ,
ik wil er foto;s mee gaan maken
en heb er ookeen fpv camera op zitten
daarom ook de functie comminghome als ik hem is kwijt ben

Acties:
  • +1Henk 'm!
red-devil84 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:58:
[...]

ik wil graag dat de drone stil kan hangen
en de comming home functie ,
ik wil er foto;s mee gaan maken
en heb er ookeen fpv camera op zitten
daarom ook de functie comminghome als ik hem is kwijt ben
Kijk, da's een mooi uitgangspunt :)

Mijn advies is:
- een F4 of F7 flight controller board (bijv. de Matek F405-CTR)
- iNav software voor op de flight controller

De Matek F405-CTR is geschikt voor iNav, en heeft standaard OSD (informatie die je in je fpv-camera beeld krijgt).

Ga je inlezen in iNav, bijvoorbeeld door filmpjes te kijken van Painless360 en Ragthenutsoff.

red-devil84 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:37:
wat raden jullie aan

tis voor een 450 frame
Je flightcontroller is verouderd en moet vervangen worden. Maar ik vermoed dat de rest van je hardware ook een stuk ouder is. Je ESC's hebben dan waarschijnlijk ook hun beste tijd gehad. Wellicht ook tijd om die te vervangen? Je koopt nu een F4/F7 bord die vrij snel is maar die snelheid word niet gebruikt, simpelweg omdat je ESC's te oud zijn.

Nu is het vervangen van je ESC's geen must. Maar na je Flightcontroller is dat wel het onderdeel wat ik zou vervangen.

• red-devil84
  • Nu online
Das een aanname van je dat de rest ook oud is
Maar de rest valt hard mee en is vrij nieuw
Ik had deze flight controle nog liggen en dacht waarom die dan nieuw kopen,
Deze hoef ook niet snel te zijn,
Dan pak ik mijn 5 inch racer wel

Deze is meer bedoelt voor foto s en films maken,
Alleen de GPS krijg ik niet goed werkend door de. Verouderde cc3d,

Moet in iedergeval geen flight controller hebben waar alleen maar sbus op kan want dat heb ik niet
red-devil84 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:25:
Das een aanname van je dat de rest ook oud is
Klopt maar dat geef ik ook nadrukkelijk aan:
ChojinZ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:18:
[...]

Maar ik vermoed dat de rest van je hardware ook een stuk ouder is.
:)
red-devil84 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:25:

Moet in iedergeval geen flight controller hebben waar alleen maar sbus op kan want dat heb ik niet
Die zijn er heel weinig. Op 99% van de FC's kan je diverse protocollen gebruiken. Daarnaast zijn er ook flink wat mods om het alsnog aan de praat te krijgen.

Maar met welk protocol vlieg je ?

ChojinZ wijzigde deze reactie 17-07-2019 16:33 (33%)

• red-devil84
  • Nu online
Ppm/pwm

red-devil84 wijzigde deze reactie 17-07-2019 16:54 (40%)

• red-devil84
  • Nu online
Gebruik nog een futaba ff9

Deze heb ik altijd nog bewaard na dat ik ben gestopt met modelvliegtuigen

Heb er wel een 2,4 module erin zitten

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 29-11 13:11
Gisteren ben ik voor het schemeren even wezen vliegen bij de Hollandse waterlinie. Vet leuke locatie met veel mooie gaps. Ik ga hier vaker naartoe denk ik! :P

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:16
Zijn er meer mensen die sinds een tijdje allemaal van die shady Bl*d* 720 advertenties te zien krijgen? Enorm wazig verhaal. Zou een zogenaamde ex-werknemer zijn van een grote drone fabrikant (je ziet steeds DJI spul) en hij is opgestapt omdat DJI zogenaamd inferieur spul in de drone zou zetten. Daardoor marge verhoogt en daarom is die voor zichzelf begonnen. Tot daar was het nog ietwat geloofwaardig, maar dan gaat de advertentie lekker de mist in:
  1. Kostprijs van een Mavic zou ongeveer €40 zijn en de rest betaal je voor de naam en marketing.
  2. Zij kunnen een gelijkwaardige drone aanbieden als de Mavic Pro voor €99.
  3. Zij kunnen zo goedkoop leveren, omdat ze met weinig marge genoeg nemen.
Dan begint het bij mij al wat te jeuken, maar daarna is het helemaal feest:
• Ze maken gebruik van dezelfde hoogwaardige materialen als de concurrentie (die 30s eerder nog inferieur spul maakte).
• Goedkope levering kan doordat ze niet adverteren (ik kijk op dat moment naar een Google video ad)
• De website is helemaal om te gieren. Je zou er bijna een kijkje moeten nemen om te zien hoe triest het is
Ik heb bewust de merknaam verbasterd zodat ze geen back-link krijgen, maar denk aan Blade Runner en je weet wat je op de sterretjes moet invullen.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie dit gekocht heeft en hoe het bevalt. Ziet er zo slecht uit, dat het juist een marketing verhaal is i.p.v. productontwikkeling.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Tuurlijk is dat zo. Het ding 'lijkt' op een Mavic, maar is het geenszins.

Volgens mij zie ik ze wel eens voorbij komen. Uit mijn hoofd is de drone in kwestie een rebranded Eachine E58 (welke nog geen € 40,- kost).

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kars schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:27:
Tuurlijk is dat zo. Het ding 'lijkt' op een Mavic, maar is het geenszins.

Volgens mij zie ik ze wel eens voorbij komen. Uit mijn hoofd is de drone in kwestie een rebranded Eachine E58 (welke nog geen € 40,- kost).
Yup!
https://m.banggood.com/it...9298J16_qGXhoC_FIQAvD_BwE

:+

• Denneke,,!
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 20:36
Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en ik ben aan het oefenen met een cheap syno quadcopter.

Nu krijg ik een aanbod: een Walkera Runner 250pro met fatshark goggles en koffer. Devo 7 remote. (Ik weet niet welke fat shark maar het is een zwarte met bovenop witte knopjes)

Heeft alleen een defect door een crash is de connector van de FC van een motor kapot, zou te solderen moeten zijn.

Wat voor bedrag zou een goede/redelijke prijs zijn voor deze set?

Denneke,,! wijzigde deze reactie 27-07-2019 12:24 (13%)

• Denneke,,!
Niemand? En mocht de fc niet meer te redden zijn, makkelijk te wisselen kwa compatibiliteit?

Mijn sumo vandaag gevraagd, een prop draaide niet meer. Wat bleek was een tandwieltje bij de Servo beschadigd, wel kunnen fixen maar ik twijfel wel om nu een replacement setje bij Ali te bestellen van 20 euro met alle gangbare spullen erbij. Of ik skip dat en leg die 20 euro bij die runner 250 pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SG

SG

De quadcopter kan je uiteraard FC vervangen en alle andere hardware.
Fatshark is ook nog steeds zeer relevant.
Maar die devo is meer walkera RTF locked in RX closed gedoe.

Lijkt mij RTF Walkera. dus Devo lijkt mij wel nodig. Zelf zou ik het op BNF en meer defacto standaard Remote halen waar de RX van goed verkrijgbaar zijn en failsave ook goed in te stellen van zijn door google fu.

Walkera was onze 1ste Drones RTF en met Devo remotes. Volgende Racers waren BNF Sky hero Anakins. Daar kan je met Devo RX niks mee. zo ook het aller belangrijkste failsave te kunnen instellen.
Ik ben toen overgestapt op Taranis voor Sky Hero, 3de tot 10de zelfbouw racer zijn Frsky RX aangestuurd.
Broer is ondertussen Crossfire gegaan en ook nog 2 andere remotes daar tussen.

Ik koop zelden 2dehands dus ben slecht met prijzen.

Heb wel van "pro" racer ooit een Sky hero clubracer 6" overgekocht. Maar de prijs ben ik totaal vergeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Denneke,,! schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:36:
Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en ik ben aan het oefenen met een cheap syno quadcopter.

Nu krijg ik een aanbod: een Walkera Runner 250pro met fatshark goggles en koffer. Devo 7 remote. (Ik weet niet welke fat shark maar het is een zwarte met bovenop witte knopjes)

Heeft alleen een defect door een crash is de connector van de FC van een motor kapot, zou te solderen moeten zijn.

Wat voor bedrag zou een goede/redelijke prijs zijn voor deze set?
De Walkera 250 pro is best wel oude meuk. Ik zou enkel voor de drone niet meer dan 6 a 7 tientjes geven.
De Devo 7 is nieuw rond de 50 euro. 2e hands zou ik niet meer dan 3 tientjes betalen.
De fatshark is een lastige. Je hebt Fatsharks van 250 euro maar ook van 500 euro. 2e hands prijs bepalen is lastig zonder het type te weten.

Kapotte FC vervangen is relatief makkelijk. Qua compatibilitiet hoef je je geen zorgen te maken. 99% van alle FC's zijn goed verwisselbaar.

Ik zou niet voor de set gaan (tenzij je hem echt heel goedkoop kan krijgen) maar zelf wat samenstellen. Die Walkera is het gewoon niet meer. Je hebt nu veel beter spul voor een fractie van de nieuwprijs van de walkera.

• Denneke,,!
@ SG, ChojinZ, bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik wat aan, ik laat hem voor wat het is en ik probeer eerst die Syma maar eens onder controle te krijgen want dat is al moeilijk zat.

• Denneke,,!
De syma x8c al kwijt :( windvlaag pakte hem en smeet hem denkelijk ergens op een dak van een groot gebouw. Headless stond niet aan dus kreeg hem niet terug gebracht. Nu zijn ze tweedehands niet echt te krijgen of voor belachelijke prijzen. En ik heb net voor paar tientjes bij Ali vanalles besteld.

Iemand nog een x8 versie die weg mag voor een zacht prijsje?

En anders wat voor suggesties dan om te kopen? Hoeft nog niet fpv te zijn.

Denneke,,! wijzigde deze reactie 30-07-2019 21:17 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Denneke,,! schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:16:
De syma x8c al kwijt :( windvlaag pakte hem en smeet hem denkelijk ergens op een dak van een groot gebouw. Headless stond niet aan dus kreeg hem niet terug gebracht. Nu zijn ze tweedehands niet echt te krijgen of voor belachelijke prijzen. En ik heb net voor paar tientjes bij Ali vanalles besteld.

Iemand nog een x8 versie die weg mag voor een zacht prijsje?

En anders wat voor suggesties dan om te kopen? Hoeft nog niet fpv te zijn.
Ik ga je even een (ongevraagde) tip geven: gebruik nooit headless mode. Als je daaraan gewend bent, kom je er heel moeilijk vanaf. Hetzelfde geldt voor angle-mode (of self leveling / auto-level mode), dat is ook drama om het af te leren.
Probeer altijd zoveel mogelijk 'handmatig' te vliegen.

Ik weet dat veel 'toy-grade' drones (zoals Syma, MJX e.d.) geen rate/acro-mode ondersteunen en dat vliegen in auto-leveling ontzettend makkelijk is, maar alle extra hulpsystemen geven je straks met FPV vliegen alleen maar nadelen.

Stap 1: begin met op één plek op één hoogte te blijven hangen, daarna rustig naar links en naar rechts te vliegen. Eventueel draaien (yaw). Daarna altijd weer op de basisplaats terug komen.
Stap 2: als je bovenstaand onder de knie hebt, probeer dan eens een stukje van je af te vliegen, om te draaien en daarna op je af te komen vliegen. Nu moet je als het ware 'andersom denken'
Stap 3: nu kun je meerdere dingen proberen, zoals 8-jes of tussen obstakels door vliegen.

Als je straks FPV gaat vliegen, schakel dan meteen over op acro (volledig manueel). Daarmee kun je namelijk ook tricks en flips uitvoeren, en dit geeft je uiteindelijk alle controle.
Er bestaat ook een 'horizon-mode' (een mix van self-leveling en acro) maar die moet je meteen vergeten en nooit gebruiken.

Zelf vlieg ik altijd op acro-mode, maar heb angle-mode wel onder een switch zitten in het geval van nood.

Wat betreft je Syma X8c, wel balen dat 'ie is weggevlogen..
Kijk even op Marktplaats, daar staan er genoeg en kun je waarschijnlijk snel een mooie deal maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denneke,,!
Kars schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:53:
[...]

Ik ga je even een (ongevraagde) tip geven: gebruik nooit headless mode. Als je daaraan gewend bent, kom je er heel moeilijk vanaf. Hetzelfde geldt voor angle-mode (of self leveling / auto-level mode), dat is ook drama om het af te leren.
Probeer altijd zoveel mogelijk 'handmatig' te vliegen.

Ik weet dat veel 'toy-grade' drones (zoals Syma, MJX e.d.) geen rate/acro-mode ondersteunen en dat vliegen in auto-leveling ontzettend makkelijk is, maar alle extra hulpsystemen geven je straks met FPV vliegen alleen maar nadelen.

Stap 1: begin met op één plek op één hoogte te blijven hangen, daarna rustig naar links en naar rechts te vliegen. Eventueel draaien (yaw). Daarna altijd weer op de basisplaats terug komen.
Stap 2: als je bovenstaand onder de knie hebt, probeer dan eens een stukje van je af te vliegen, om te draaien en daarna op je af te komen vliegen. Nu moet je als het ware 'andersom denken'
Stap 3: nu kun je meerdere dingen proberen, zoals 8-jes of tussen obstakels door vliegen.

Als je straks FPV gaat vliegen, schakel dan meteen over op acro (volledig manueel). Daarmee kun je namelijk ook tricks en flips uitvoeren, en dit geeft je uiteindelijk alle controle.
Er bestaat ook een 'horizon-mode' (een mix van self-leveling en acro) maar die moet je meteen vergeten en nooit gebruiken.

Zelf vlieg ik altijd op acro-mode, maar heb angle-mode wel onder een switch zitten in het geval van nood.

Wat betreft je Syma X8c, wel balen dat 'ie is weggevlogen..
Kijk even op Marktplaats, daar staan er genoeg en kun je waarschijnlijk snel een mooie deal maken :)
Thx voor de tips! :) Headless mode had ik misschien snel moeten aanzetten om hem terug te krijgen. Maar goed.

Marktaats valt toch vies tegen, gelukkig leuk prijsje nieuw de x8w met fpv optie op telefoon kunnen kopen. Hier maar eens mee oefenen en dan eens beslissen of ik meer wil. :)
Nieuwe FPV bril van DJI, special voor freesty/racing:
https://www.dji.com/nl/fpv/info

Ben benieuwd!

ChojinZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:51:
Nieuwe FPV bril van DJI, special voor freesty/racing:
https://www.dji.com/nl/fpv/info

Ben benieuwd!
Dit wordt een regelrechte game-changer!
Ik heb de eerste reviews gezien, en hoewel er nog wel wat verbeteringen moeten komen (zoals de pasvorm van de goggles) is dit wel revolutionair te noemen.

Overigens, Fat Shark komt binnenkort met 'Byte Frost' uit, hun eigen digitale FPV systeem.

Kars schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Dit wordt een regelrechte game-changer!
Ik heb de eerste reviews gezien, en hoewel er nog wel wat verbeteringen moeten komen (zoals de pasvorm van de goggles) is dit wel revolutionair te noemen.

Overigens, Fat Shark komt binnenkort met 'Byte Frost' uit, hun eigen digitale FPV systeem.
Yup! Tot nu toe zijn de reviewers helemaal lyrisch! Gaat DJI de FPV scene dan toch eindelijk serieus nemen?

ChojinZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Yup! Tot nu toe zijn de reviewers helemaal lyrisch! Gaat DJI de FPV scene dan toch eindelijk serieus nemen?
Ik kan mij nog een filmpje van Joshua Bardwell herinneren waarin hij aangaf waarom we nog op analoog videosignaal vliegen.
De reden: R&D kosten zijn té hoog om dit in deze niche-markt te ontwikkelen. De enige fabrikant met de mogelijkheid om hierin te investeren is DJI...

En zie hier: ze hebben het gedaan.
Dit betekend dat ze mogelijkheden zien (cinematic flying a la JohnnyFPV is echt wel toegevoegde waarde) in een zeer kleine markt en dat ze hier maar 1 kans krijgen (even het Snail systeem niet meegerekend).

Brillenfabrikant ORQA (je weet wel, die startup die met een 'betaalbare' goggle zou komen) heeft net zijn OLED fpv goggle uitgebracht voor dik 600 dollar... Die gaan nu enorm het schip in.

Ik zag dat het hele DJI set (radio, fpv-cam + hd-cam, zender + ontvanger) op dit moment net geen $ 900,- kost.
Om dit in perspectief te zien, reken even mee:
- FrSky Q7 radio incl. ontvanger € 150,-
- Fat Shark incl. goeie vRx € 500,-
- Runcam Split 2 Camera + goeie vTx € 100,-

En dan hebben we het nog steeds over analoog beeld in je bril...

Is het set van DJI dan perfect? Zeker niet, vooral de bril schijnt niet goed aan te sluiten op de meeste gezichten dus 'light-leak' schijnt best erg te zijn. Ook wordt de ontvanger/zender unit erg warm.

Maar deze stap.. Ja, dit is echt een grote.
Bedenk wat er straks nog meer mogelijk is; tijdens een rally-wedstrijd gewoon live HD beeld vanaf de drone :9~

• Bertha781
Ik wilde binnen afzienbare tijd googles en dergelijke kopen. Hink nu wel op 2 gedachten. Denk dat ik een Frsky q7 koop voor 80e ter vervanging van mijn brakke Flysky i6. En blijf simmen tot na de winter. Mochten dit een succes worden zullen de Fatsharks marktplaats ook weten te vinden.

• Kadett
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:59
Jammer dat je als brildrager FU bent, zo te zien geen mogelijkheid om lenzen erin te stoppen zoals bij de FatShark.
Kadett schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:27:
Jammer dat je als brildrager FU bent, zo te zien geen mogelijkheid om lenzen erin te stoppen zoals bij de FatShark.
Toch wel, van wat ik lees op hun site:
An industrial design makes the DJI FPV Goggles comfortable to use, even for those who wear glasses. DJI also offers custom-made myopia lenses for users with nearsightedness

• remcoXP
ik heb een vraagje over de fimi x8se ik maak er mooie vluchtjes mee maar als ik op 120m hoogte ben krijg ik de warning: reached max altitude.
de settings stond inderdaad nog op 120. maar als ik die voor of tijdens vliegen verander naar 500 lijkt dit nog niet te werken. is dit een bekend probleem?

beginner mode staat niet meer aan, batterij ladig is vol, laatste updates.

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 22:21
remcoXP schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:02:
ik heb een vraagje over de fimi x8se ik maak er mooie vluchtjes mee maar als ik op 120m hoogte ben krijg ik de warning: reached max altitude.
de settings stond inderdaad nog op 120. maar als ik die voor of tijdens vliegen verander naar 500 lijkt dit nog niet te werken. is dit een bekend probleem?

beginner mode staat niet meer aan, batterij ladig is vol, laatste updates.
Eerste reactie:
Is 120 meter niet ruim genoeg?? Daarmee vlieg je over de Dom in Utrecht, over het provinciehuis in Den Bosch...
(En staat er in de wet geen max hoogte+de verplichting dat je ‘m altijd moet kunnen zien?).

Ik weet het, ik val je lastig met niet-antwoorden, maar mij lijkt dat je met dit soort hoogtes de drone gemeenschap geen goede naam bezorgd.

• SG

SG

Ik hoor ook geruchten dat die grote DJI digital VTX blok aardig warm wordt. En dus kan down throttlen.
Ook nog anderprobleem is de manier van beeld degradatie.
Beeld wordt blokkering artefacten. Dan frame hakkelen tot slide show en dan zit je dus in de problemen.
Analoog heeft voordeel dat geleidelijk gebeurt en altijd nog iets kan zien dus geleidelijk gaat dan abrupt.

Het is nog Beta. Denk dat geweld in 2020 goed op gang komt.
Met wat keuze.

De eerste was Connex
2de Hertec link
En nu DJI in aantocht.
En fatshark komt er ook.

Probleem vind ik toch wel de grote van VTX blok. En wordt erg warm.

Ik zie DJI systeem ook meer gericht tegen Hertec Link gezien het ook flinke range heeft 4Km

Latency van Dji is blijkbaar ok geschikt voor Racen en Freestyle monsters het nite op top Niveau is.
Fat shark digital system zal Meer gericht zijn op Racen en Freestyle Zola’s Connex system.

2020 wordt interresant
Meer spellers op die markt drukt de Prijs

• Kadett
Gasten van Rotor Riot zeggen niet direct iets van lag te bespeuren, beeld degradatie bij extreme situaties.
Fatshark was kennelijk al in ver gevorderd R&D fase want heeft afgelopen dagen beelden/info naar buiten gebracht ook bezig te zijn met digitale HD beelden. Voelen nu natuurlijk de hete adem van DJi

En wat betreft de prijs, Fatshark HDO + Rapid fire is al 600+ dan de rest er nog bij. Scheelt je 60-100gram voor een Gopro Hero/Runcam/Foxeer HD camera +mount bovenop. Die je dus ook al niet meer hoeft aan te schaffen. Dus je hebt meer vliegtijd, wendbaarder en bespaart je kosten als je geen HD camera wilt (als je 1080p voldoende vindt).

Zo gek vindt ik het totaal plaatje niet voor die 900-1000 euro.
Alleen de meegeleverde zender is mij te 'mainstream'. Maar of je meer nodig hebt?
Kars schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

De reden: R&D kosten zijn té hoog om dit in deze niche-markt te ontwikkelen. De enige fabrikant met de mogelijkheid om hierin te investeren is DJI...
Voor mijn gevoel heeft Fatshark te lang makkelijk geld verdient en te weinig gedaan aan ontwikkeling. Brillen waren mijns inziens overpriced. Als je kijkt wat de concurrentie aanbied of wat een gemiddelde VR bril kost dan vind ik Fatsharks behoorlijk duur.
Het is dan ook goed om te zien dat DJI nu ineens een grote concurrent is geworden. Nu is de zet aan Fatshark en zullen ze wel met iets nieuws moeten komen.
[...]

Ik zag dat het hele DJI set (radio, fpv-cam + hd-cam, zender + ontvanger) op dit moment net geen $ 900,- kost.
Om dit in perspectief te zien, reken even mee:
- FrSky Q7 radio incl. ontvanger € 150,-
- Fat Shark incl. goeie vRx € 500,-
- Runcam Split 2 Camera + goeie vTx € 100,-

En dan hebben we het nog steeds over analoog beeld in je bril...
Klopt. De prijs valt idd wel mee. Maar je oude investeringen zijn ineens geen klap meer waard. Zo heb ik zelf ongeveer 9 maanden geleden nog een HDO gekocht. Zodra ik zou overstappen ga ik die HDO nooit meer gebruiken. :+
[...]

Is het set van DJI dan perfect? Zeker niet, vooral de bril schijnt niet goed aan te sluiten op de meeste gezichten dus 'light-leak' schijnt best erg te zijn. Ook wordt de ontvanger/zender unit erg warm.
Sowieso ff afwachten hoe het product zich houd wanneer het massaal word gebruikt. Leuk al die enthousiaste reviewers maar die krijgen cherry picked producten. De echte zwaktes/bugs komen pas later naar boven. Maar spannend is de ontwikkeling zeker! :)

• SG

SG

Ik heb sinds 2016 Dominator €500+ De Dji is $529
Taranis is €250 de Dji Remote $299
Dji Cam $59 & VTX $99 dat is wat duurder dan de betere analoge alternative energy met kabel en antennes is dat $179 per Quad.

waarbij de grove van de VTX voor Veel moderne frames een problem is.

Ja de prijs valt mee, kijk ook uit wat Fatshark ByteFrost te Bieden heeft.

• Bertha781
Ik gebruik ongeveer een jaar de Turnigy Accucel-6 80W 10A voor het laden van 5 1s lipo's. Nu wil ik overgaan op een 4s built. Is er ergens een rekentool hoeveel 4s batterijen van bv 1000mA ik kan opladen op 1C.

Er zal ergens een tool zijn maar ik kan deze niet vinden.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Bertha781 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:30:
Ik gebruik ongeveer een jaar de Turnigy Accucel-6 80W 10A voor het laden van 5 1s lipo's. Nu wil ik overgaan op een 4s built. Is er ergens een rekentool hoeveel 4s batterijen van bv 1000mA ik kan opladen op 1C.

Er zal ergens een tool zijn maar ik kan deze niet vinden.
Ik begrijp dat je parallel wilt laden?
De eerst vraag is: Wat voor voeding gebruik je en hoeveel kan die leveren?
Je kunt met 80W maximaal (80 / 16.2 = 4.9) ongeveer 5 accu's tegelijk opladen :)
Ik laad altijd maximaal 4 accu's tegelijk.

BoAC wijzigde deze reactie 02-08-2019 21:51 (3%)

• Bertha781
Ik heb destijds een oude laptopvoeding gekocht. Dell meen ik. Een bak van een ding die uit mijn hoofd 24V 150w geeft. Ben niet thuis dus kan het niet opzoeken. Maar ik weet zeker dat de voeding meer kan geven dan de lader gebruikt

Maar 4 stuks kan ik prima mee leven.

Even opgezocht in dit forum. 8)7 8)7 8)7

Bertha781 wijzigde deze reactie 02-08-2019 22:24 (27%)

• Kadett
Net van Joshua de review/beoordeling over de DJI HD gehoord, blijkt dat de Europese versie op max 25mw staat en 700 meter max reikwijdte heeft itt de 4km van de US versie (800mw?)

DJI kennende kan je dat vast niet zelf aanpassen zonder garantie te verliezen.

• remcoXP
Inderdaad. Gaat meer omdat het kan. of juist niet kan :P
Hkuit schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Eerste reactie:
Is 120 meter niet ruim genoeg?? Daarmee vlieg je over de Dom in Utrecht, over het provinciehuis in Den Bosch...
(En staat er in de wet geen max hoogte+de verplichting dat je ‘m altijd moet kunnen zien?).

Ik weet het, ik val je lastig met niet-antwoorden, maar mij lijkt dat je met dit soort hoogtes de drone gemeenschap geen goede naam bezorgd.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Bertha781 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:51:
Ik heb destijds een oude laptopvoeding gekocht. Dell meen ik. Een bak van een ding die uit mijn hoofd 24V 150w geeft. Ben niet thuis dus kan het niet opzoeken. Maar ik weet zeker dat de voeding meer kan geven dan de lader gebruikt

Maar 4 stuks kan ik prima mee leven.

Even opgezocht in dit forum. 8)7 8)7 8)7
Die lader kan volgens de specs die ik kan vinden maximaal 18v input aan.
Lees je ook goed in over parallel laden. Heb je een Lipo tester om de voltages van je accu te checken voordat je gaat laden? Ik storage altijd mijn accu's ma iedere vlucht zodat ze altijd op het correcte niveau zijn bij een volgende laad sessie :)

Voor mijn ISDT lader gebruik ik een oude computervoeding die ik omgetuigd en van een XT60 connector voorzien heb. Netjes een stabiele 12v :Y)

BoAC wijzigde deze reactie 03-08-2019 11:43 (8%)

• Bertha781
BoAC schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Die lader kan volgens de specs die ik kan vinden maximaal 18v input aan.
Lees je ook goed in over parallel laden. Heb je een Lipo tester om de voltages van je accu te checken voordat je gaat laden? Ik storage altijd mijn accu's ma iedere vlucht zodat ze altijd op het correcte niveau zijn bij een volgende laad sessie :)

Voor mijn ISDT lader gebruik ik een oude computervoeding die ik omgetuigd en van een XT60 connector voorzien heb. Netjes een stabiele 12v :Y)
Het is een 12V 220W 18A Dell voeding. Dus dat komt goed. Ik heb een lipo tester. Dit is een kleine zwarte die cell voor cell weergeeft. De mooie ISDT checker komt er met de tijd ook wel. In de toekomst ook een nieuwe lipo charger kopen. Maar eerst de rest maar eens aanschaffen. Incl lipo's

Waar halen jullie lipo's vandaag?

• Bertha781
Is een mobiele lader van pakweg 20 18650 batterijen een optie. Ik fiets nog wel eens naar een vlieg plek.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Bertha781 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Het is een 12V 220W 18A Dell voeding. Dus dat komt goed. Ik heb een lipo tester. Dit is een kleine zwarte die cell voor cell weergeeft. De mooie ISDT checker komt er met de tijd ook wel. In de toekomst ook een nieuwe lipo charger kopen. Maar eerst de rest maar eens aanschaffen. Incl lipo's

Ik bestel tattu's bij GensAce zelf en laat ze in Duitsland bij een kennis bezorgen zodat ik geen verzendkosten betaal. Hier in Nederland zijn ze tegenwoordig ook goedkoper te krijgen :)

• Bertha781
BoAC schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Ik bestel tattu's bij GensAce zelf en laat ze in Duitsland bij een kennis bezorgen zodat ik geen verzendkosten betaal. Hier in Nederland zijn ze tegenwoordig ook goedkoper te krijgen :)
Ik vond de site gister. En dit is voor mij ook een optie. Woon in Oost Drenthe dus als dat een goede optie is!!

• Kadett
Bij https://www.multirotorpar...tattu-lipo.html?limit=all ... kosten ze evenveel. Tenminste ik keek naar 6S dan :)
Bertha781 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

https://droneshop.nl/merken/tattu
Bertha781 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:59:
Is een mobiele lader van pakweg 20 18650 batterijen een optie. Ik fiets nog wel eens naar een vlieg plek.
Dan zou ik eerder nog wat extra LiPo's kopen en die thuis opladen. 20 18650 accu's opladen om deze dan weer te ontladen klinkt mij wat omslachtig. Vooral door het grote aantal batterijen wat je dan moet opladen.

Mijns inziens is opladen vooral een kwestie van goed plannen. Daarnaast helpt het als je er een 2e lader bij hebt. Kheb zelf deze:
https://www.banggood.com/...EALw_wcB&cur_warehouse=CN
Degelijke kwaliteit, laad snel en heeft een eigen voeding. Dat naast de Accucell 6 die ik heb, gaat het dan best rap.

Overigens kan je met degelijke LiPo's ook op C2 charge wat ook een hoop scheelt.

ChojinZ wijzigde deze reactie 04-08-2019 22:45 (3%)

• SG

SG

Kadett schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:34:
Net van Joshua de review/beoordeling over de DJI HD gehoord, blijkt dat de Europese versie op max 25mw staat en 700 meter max reikwijdte heeft itt de 4km van de US versie (800mw?)

DJI kennende kan je dat vast niet zelf aanpassen zonder garantie te verliezen.
Nu Betaflight GPS beperk ondersteund en ik ook Home point en distance en snelheid kan zien in OSD. Kom ik niet vender dan 75 meter . Kan zijn dat veldje waar ik toen vloog Klein is. Maar groot Genoeg voor racetrack. Dan is 25mW ook genoeg en ook sociaal Tov Racers onderling.

Daarnaast vind ik longrange onpraktisch en sommige piloten Houden ook green rekening mee met wat er allemaal bij komt Kijken bij longrange . zo ook tech opzetten en Instellingen voor long range en ook bij failsave retrieval hulp middelen Om je quad gericht te zoeken.
Daar begin ik dus niet aan. Geen zin in failsave verweg en quad zoeken. wel interreseerd in endurance cruisen en freestyle.

• Kadett
Had het duidelijker moeten uitleggen;

700 meter is dan ook optimaal, bij Rotor Riot kwamen ze op een rechte weg niet verder dan 2.4km. Natuurlijk heel netjes. Maar dat is maar 60% van de geclaimde waarde. Als je dit terugzet naar 700 meter op 25mw is dat 420 meter. Nog steeds meer dan zat maar dit is wel LOS zonder iets ertussen. Oftewel op 25 mw freestyle kunnen doen tussen obstakels met dit systeem... hard hoofd in. Paar dikke bomen en je hebt een bevroren beeld.

Ik ga niet racen, dat je voor (indoor) racing aan 25mw genoeg heb snap ik ook wel. Maar ook hier komt limitatie naar voren met max 8 kanalen. En omdat dit een eigen protocol is kan je ook niet meekijken met andere racers die geen DJI systeem hebben.

• Iiib
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:48
Als ik mijn flysky fs-i6x aansluit op de computer met deze kabel (https://banggood.app.link/5v07wwk2XY), dan toont dcl-the game dat mijn beide sticks in het midden staan, hoe ik ze ook heb staan. Ik heb op het internet zitten zoeken, maar geen oplossing gevonden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Iiib schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:21:
Als ik mijn flysky fs-i6x aansluit op de computer met deze kabel (https://banggood.app.link/5v07wwk2XY), dan toont dcl-the game dat mijn beide sticks in het midden staan, hoe ik ze ook heb staan. Ik heb op het internet zitten zoeken, maar geen oplossing gevonden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Je link werkt hier niet, maar er zijn 2 type kabels:
- Data kabel
- Simulator kabel (hier een ander type)

Ik weet dus niet welke je hebt, maar met de data-kabel gaat het niet lukken om je transmitter voor simulatie te gebruiken.

• Iiib
Kars schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Je link werkt hier niet, maar er zijn 2 type kabels:
- Data kabel
- Simulator kabel (hier een ander type)

Ik weet dus niet welke je hebt, maar met de data-kabel gaat het niet lukken om je transmitter voor simulatie te gebruiken.
Ik gebruik de simulatorkabel die je gelinkt hebt
Iiib schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Ik gebruik de simulatorkabel die je gelinkt hebt
Dan lijkt het op een calibratie issue in DCL.
Bij mij (FlySky FS-i6) werkte de yaw standaard ook niet, toen heb ik moeten klooien in de calibratie.

• Iiib
Kars schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Dan lijkt het op een calibratie issue in DCL.
Bij mij (FlySky FS-i6) werkte de yaw standaard ook niet, toen heb ik moeten klooien in de calibratie.
Ik heb ondertussen de vjoy monitor software ook eens gedownload omdat hij gebruik maakt van een vjoy driver en daar heb ik hetzelfde probleem.
Iiib schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Ik heb ondertussen de vjoy monitor software ook eens gedownload omdat hij gebruik maakt van een vjoy driver en daar heb ik hetzelfde probleem.
Werkt een andere simulator wel?
Als je gratis iets wil testen, kun je bijvoorbeeld de demo van FPV Freerider proberen.

• Iiib
Kars schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:30:
[...]

Als je gratis iets wil testen, kun je bijvoorbeeld de demo van FPV Freerider proberen.
Ik zal dat straks eens proberen, bedankt voor de tip
Iiib schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Misschien de kabel gaar? Je kan makkelijk zelf 1 tje extra bouwen. Er zijn zat DIY tutorials die je kan gebruiken.

OVerigens was mijn ervaring niet heel positief met de FS 6i. Mijn controller had in-game ontzetten veel last van jitter. Zodra ik de controller aansloot waren de sticks continu aan het bewegen. @Kars : Heb jij dat ook?

ChojinZ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Misschien de kabel gaar? Je kan makkelijk zelf 1 tje extra bouwen. Er zijn zat DIY tutorials die je kan gebruiken.

OVerigens was mijn ervaring niet heel positief met de FS 6i. Mijn controller had in-game ontzetten veel last van jitter. Zodra ik de controller aansloot waren de sticks continu aan het bewegen. @Kars : Heb jij dat ook?
Nee, gelukkig geen last van. Een collega van me echter wel, die heeft het ook bij PWM-based receivers (iBus gek genoeg niet)..
Zou het uitgaande signaal van die trainer-poort ook PWM zijn?

• Iiib
Kars schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:30:
[...]

Ook hier geeft hij aan dat mijn beide sticks altijd in het midden staan
Iiib schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Ook hier geeft hij aan dat mijn beide sticks altijd in het midden staan
Zit er bij jou een selectieknopje aan de zijkant van de USB-kabel? Zo ja, probeer eens een ander 'protocol'
Zoals hieronder:

Kars wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:16 (5%)

• Iiib
Kars schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Zit er bij jou een selectieknopje aan de zijkant van de USB-kabel? Zo ja, probeer eens een ander 'protocol'
Zoals hieronder:
[Afbeelding]
Er zit geen enkel knopje op
Iiib schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Er zit geen enkel knopje op
Hmm vreemd. Wat je zou kunnen proberen is het volgende;
- Kabel achterin je transmitter steken (stukje zonder USB)
- 3.5mm audio kabel in je microfoon-ingang van je pc en in de kabel die achterin je transmitter zit
- SmartPropoPlus software installeren (https://sourceforge.net/projects/smartpropoplus/)

Dat is het veel gebruikte alternatief voor de USB verbinding.

Als dat niet werkt, weet ik het ook niet meer :P

Pagina: 1 ... 76 ... 79 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True