Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:24
Ik ben van het weekend een challenge aangegaan met wat vrienden om te kijken wie de goedkoopste budget 5" quad kon samenstellen op sites zoals Banggood en AliExpress. Bij een aantal onderdelen heb ik niet totaal het onderste uit de kan gehaald omdat dan de kwaliteit ook zeer de wensen over laat, denk hierbij aan de motoren :P. Ik weet dus dat de build inweze nog veel goekoper had gekund als je voor mindere kwaliteit ook tevreden bent. Mijn uiteindelijke lijstje bestaat hieruit:

TypeNaamPrijs
FrameAlien Clone$15,50
STACKMamba F405 AIO$42,-
VTXEachine TX805$12,06
CameraFPV 1200TVL unbranded$5,32
MotorsRacerstar Green 2207 2500kV$41,99
ReceiverFrSky XM+$12,64
Totaal: $129,51

Ik had hier die Racerstars bijvoorbeeld ook kunnen omwisselen voor een setje Emax redbottoms (~$12,-)
Dat had dan nog 30 dollar gescheeld.. maar ik ging hier toch voor de racerstars omdat ik deze thuis nog had liggen :P

Nu is het wachten op ome ali tot de componenten zijn afgeleverd.. En dan maar eens zien of het vliegt! :D

Sme4gle wijzigde deze reactie 29-04-2019 09:37 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sme4gle schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:30:
Ik ben van het weekend een challenge aangegaan met wat vrienden om te kijken wie de goedkoopste budget 5" quad kon samenstellen op sites zoals Banggood en AliExpress. Bij een aantal onderdelen heb ik niet totaal het onderste uit de kan gehaald omdat dan de kwaliteit ook zeer de wensen over laat, denk hierbij aan de motoren :P. Ik weet dus dat de build inweze nog veel goekoper had gekund als je voor mindere kwaliteit ook tevreden bent. Mijn uiteindelijke lijstje bestaat hieruit:

TypeNaamPrijs
FrameAlien Clone$15,50
STACKMamba F405 AIO$42,-
VTXEachine TX805$12,06
CameraFPV 1200TVL unbranded$5,32
MotorsRacerstar Green 2207 2500kV$41,99
ReceiverFrSky XM+$12,64
Totaal: $129,51

Ik had hier die Racerstars bijvoorbeeld ook kunnen omwisselen voor een setje Emax redbottoms (~$12,-)
Dat had dan nog 30 dollar gescheeld.. maar ik ging hier toch voor de racerstars omdat ik deze thuis nog had liggen :P

Nu is het wachten op ome ali tot de componenten zijn afgeleverd.. En dan maar eens zien of het vliegt! :D
Altijd leuk zulk soort projectjes! Maaruh, waarom niet bij Banggood? ik zie dat sommige zaken daar nog net ff wat goedkoper zijn. :)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sme4gle
ChojinZ schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:15:
[...]

Altijd leuk zulk soort projectjes! Maaruh, waarom niet bij Banggood? ik zie dat sommige zaken daar nog net ff wat goedkoper zijn. :)
Ik heb in dit geval eigenlijk alles bij AliExpress besteld omdat ik de laatste tijd gek word van de EXTREEM lange levertijd :P. Verder zijn de bovengenoemde bedragen inclusief shipping. (Dit had ik er misschien bij moeten vermelden haha)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:35
Bugs3 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:17:
Na aankoop van mijn eerste (echte) drone, de MJX Bugs3, was ik vooral gericht op Whoops. Inmiddels al aardig wat (stuk of 10) van deze kleine badboys in mijn bezit. Ik dacht dat mijn volgende wens een HD Whoop was. Is het nog wel maar ik wacht de ontwikkelingen af tot in het najaar waar altijd veel nieuwe indoor quads worden gepresenteerd.
Toch wil ik zo langzamerhand naar buiten met FPV en heb nu het volgende besteld:
https://www.banggood.com/...D=529569&cur_warehouse=CN
Happymodel Sailfly. Lekker klein, weegt weinig, en daarom laagdrempelig.

Lijkt me erg leuk om buiten in het park mee te vliegen. Echter zal deze pas ergens eind mei beschikbaar zijn....
Ik ben pas sinds kort begonnen met brushless whoops (als vader van 2 kleine kids is het niet altijd makkelijk om tijd te nemen om lekker op een veldje rond te gaan crossen) en man wat is dat leuk! Ik heb dus precies hetzelfde als jij; wil graag een HD whoop, maar het lijkt nog net iets te vroeg; bordjes fikken nog veel af en met ducts is het toch allemaal nog net iets te log allemaal. Maar die toothpick frames, zoals de Sailfly, oooooooooo _/-\o_ :9~ En dan zag ik ook nog de nieuwe Caddx Tarsier vandaag :9~ :9~ Micro's hebben de toekomst :+

Om een (extreem voorbeeld) idee te krijgen voor mensen die het nog niet kennen ;)
https://www.facebook.com/aiyazen/videos/10161575843070548

Sensei_D wijzigde deze reactie 06-05-2019 16:36 (4%)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:57
Sensei_D schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:27:
[...]
Ik ben pas sinds kort begonnen met brushless whoops (als vader van 2 kleine kids is het niet altijd makkelijk om tijd te nemen om lekker op een veldje rond te gaan crossen) en man wat is dat leuk! Ik heb dus precies hetzelfde als jij; wil graag een HD whoop, maar het lijkt nog net iets te vroeg; bordjes fikken nog veel af en met ducts is het toch allemaal nog net iets te log allemaal. Maar die toothpick frames, zoals de Sailfly, oooooooooo _/-\o_ :9~ En dan zag ik ook nog de nieuwe Caddx Tarsier vandaag :9~ :9~ Micro's hebben de toekomst :+

Om een (extreem voorbeeld) idee te krijgen voor mensen die het nog niet kennen ;)
https://www.facebook.com/aiyazen/videos/10161575843070548
Yep :Y

Ken nie wachten tot ie binnen komt. Lijkt mij erg laagdrempelig. Gewoon op het veldje voor mijn huis met 3 bomen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sme4gle
Ik gebruik in mijn video's meestal hypersmooth van GoPro.. Maar eigenlijk is dit gewoon om te verbergen dat er gekke trillingen in mijn quad's. Nu is mijn vraag, wie kan mij helpen met wat PID tuning basics uitleggen in Jip en Janneke taal?

Acties:
  • +3Henk 'm!
Sme4gle schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:35:
Ik gebruik in mijn video's meestal hypersmooth van GoPro.. Maar eigenlijk is dit gewoon om te verbergen dat er gekke trillingen in mijn quad's. Nu is mijn vraag, wie kan mij helpen met wat PID tuning basics uitleggen in Jip en Janneke taal?
PID tuning is in princiepe niet heel lastig. Uitleggen is echter niet vrij snel te doen. Het beste is gewoon wat video's kijken op youtube.

Er zijn flink wat PID tuning video's te vinden, maar ik vond deze serie het meest prettig:

Hij is vrij lang maar hij laat van elke variabelen zien wat deze precies doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:02

BoAC

Memento mori

ChojinZ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:08:
[...]

PID tuning is in princiepe niet heel lastig. Uitleggen is echter niet vrij snel te doen. Het beste is gewoon wat video's kijken op youtube.

Er zijn flink wat PID tuning video's te vinden, maar ik vond deze serie het meest prettig:
[YouTube: PID Tuning Masterclass - Part 1 - P Term From Low To High]

Hij is vrij lang maar hij laat van elke variabelen zien wat deze precies doet.
Let wel op dat PID tuning voor Versie 4 van BetaFlight bijna niet meer nodig is :)
YouTube: Betaflight 4.0 | RELEASE OVERVIEW
en
YouTube: Betaflight 4.0 is trying to kill you. Here's how to stop it.

Maar zie ook:
YouTube: YOUR PIDS DON'T MATTER!
:P

We worden op onze wenken bediend: YouTube: Betaflight 4.0 PID tune for best stick feel | ITERM RELAX AND FEEDFO...
Ik had BetaFligh 3.5 waarbij ik MidThrottle Oscillations heb.
Bij BetaFlight 4.0 is het beter (minder Oscillations) maar nog niet helemaal over. Ik hoop dat 4.0.2 nog meer verbetert omdat er een filter bij is gekomen zie ik.
Oorzaak van de Oscillations is volgens mij heel klein beetje speling op 2 van mijn motors.. maar nieuwe motors is mij een beetje te kostbaar..

BoAC wijzigde deze reactie 09-05-2019 18:19 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:04

GrimScythe

Game Addict

Ìn mijn zoektocht naar drones kwam ik ook deze tegen:
https://www.hubsan.com/eu...duct_info&products_id=544

Is dat wat?
Deze is dan echt bedoeld om lol mee te hebben in tegenstelling to de mavic waar ik mijn wederhelft nog voor ben aan het overtuigen :+

Acties:
  • +3Henk 'm!
GrimScythe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:34:
Ìn mijn zoektocht naar drones kwam ik ook deze tegen:
https://www.hubsan.com/eu...duct_info&products_id=544

Is dat wat?
Deze is dan echt bedoeld om lol mee te hebben in tegenstelling to de mavic waar ik mijn wederhelft nog voor ben aan het overtuigen :+
Het is een nogal een raar en duur 'pakket'. Het is een racedrone waarbij het FPV scherm is ingebouwd op de controller wat niet heel gebruikelijk is. Hierdoor is de controller erg duur maar het nadeel is wel dat je de controller enkel met hubsan producten kan gebruiken. Mocht je ooit een andere drone kopen, dan moet je ook weer een nieuwe controller kopen. Hetzelfde geld voor het scherm. Ook die kan je niet voor andere drones gebruiken.

Ik zou zelf een losse drone, een losse controller en los scherm/bril halen. Volgens mij heb je dan voor hetzelfde geld iets veel beters. Daarnaast ben je wat meer toekomst bestendig, mocht je meer interesse krijgen in de hobby.

Is dat filmen in HD (ready) een must? Nee, dan zou ik eerder zoiets halen:

Mobula 7
Flysky controller
Box Goggles

Mobula 7 is/was heel populair, simpelweg omdat hij zo goed vliegt. Ik vermoed dat je veel meer plezier met vliegen hebt op de Mobula dan de Hubsan.

ChojinZ wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:40 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
ChojinZ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:39:
[...]

Mobula 7
Flysky controller
Box Goggles

Mobula 7 is/was heel populair, simpelweg omdat hij zo goed vliegt. Ik vermoed dat je veel meer plezier met vliegen hebt op de Mobula dan de Hubsan.
Mee eens. Ik zat nog even te kijken naar de EV800D goggles i.v.m. diversity maar deze is 2x zo duur.
V.w.b. de Mobula 7: Deze vlieg ik al zo'n half jaar en verbaas met er nog steeds over hoe soepel en stil deze is in vergelijking met de Trashcan. En de batterijduur is enorm goed.

• Sensei_D
Bugs3 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:56:
[...]

Mee eens. Ik zat nog even te kijken naar de EV800D goggles i.v.m. diversity maar deze is 2x zo duur.
V.w.b. de Mobula 7: Deze vlieg ik al zo'n half jaar en verbaas met er nog steeds over hoe soepel en stil deze is in vergelijking met de Trashcan. En de batterijduur is enorm goed.
Stil? Hmm, ik heb denk ik kromme shafts want mijn mobula is echt niet stil, soortgelijk geluid als de trashcan eigenlijk wel. Ik vlieg alleen 2s trouwens, ook door de huiskamer en dan hoor je ze goed ;)

De trashcan heb ik pas recent, maar de FOV is wel ff wennen zeg ten opzichte van de mobula. Lijkt nu een beetje of ik voor op de motorkap zit in plaats van achter het stuur :+ Maar om de een of andere reden crash ik met deze FOV wel minder.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-06 21:52

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

[BoSS] schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:12:
Ook ik ben in de markt voor een drone. Hou van (landschaps)fotografie & reizen en zit al een tijd te azen op een mooie compacte drone. 1 probleem: ik woon te dicht bij Rotterdam Airport, dus thuis oefenen zit er niet in en daarom heb ik er voor gekozen geen grote investering te doen in bijv. een mooie Mavic Air Fly More bundel.

In eerste instantie was ik van plan om een Xiaomi Mi Drone 4k te kopen, te krijgen voor ca. €400, maar dat is al een wat ouder model wat wel goed uit de test komt, maar in vergelijking met een DJI Phantom 3/4....en vooral niet erg compact.

Toen zag ik dat Xiaomi 2 nieuwe modellen heeft aangekondigd:Allebei mooie modellen, heb besloten om de gok te wagen en de Fimi X8 SE te bestellen _/-\o_ Nu lang wachten, de launch is begin februari, en dan moet hij nog vanuit China verzonden worden. Ik ben erg benieuwd....hopelijk vanaf die tijd een leuke nieuwe hobby erbij :9~
Alweer even behoorlijke oude post, maar eindelijk een update: mijn Fimi X8 SE komt vandaag binnen! :9~

Na lang wachten bij Gearbest (drama daar, hebben volgens mij nog geen enkele Fimi X8 uitgeleverd) twee weken geleden besteld bij Banggood (waren daar even op voorraad) en die konden wel leveren _/-\o_

Al iemand anders in het bezit van deze drone? Vanmiddag maar eens opladen en hopelijk in het weekend wat tijd vinden om te testen 8)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:41
@[BoSS] Ben benieuwd naar de fimi, dus als je wat voorbeelden heb dan zie ik ze graag :D
Ik haat niet Aliexpress maar ik haat nu wel 1 bepaalde winkel bij Aliexpress.. de Realacc Store..
Emax motoren besteld daar (11 stuks in totaal) tijdens de sale.. gewoon niet willen versturen en een al gebruikte T&T code opgeven en de status op shipped zetten. Uiteindelijk maar dispute ingevuld en gelukkig wel mijn geld terug.. Maar baal nog steeds want was echt een goede deal. Gisteren maar 4x emax eco 2306 1700KV besteld, en eerst maar eens 6S testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sme4gle

Bizar veel last van trillingen in m'n quad de laatste tijd. Vanmiddag eens kijken of ik de oorzaak kan vinden. Ik vermoed dat ik een overlijdende ESC heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Naiki schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:59:
@[BoSS] Ben benieuwd naar de fimi, dus als je wat voorbeelden heb dan zie ik ze graag :D
Hij is inmiddels binnen, tot mijn verbazing zelfs met een door Fimi geleverde EU-powerkabel (ook een verloopstukje, maar die heb k dus niet nodig). Je zou dus kunnen zeggen dat ze een EU model uitleveren :*)

De drone en de afstandsbediening zien er echt goed afgewerkt en heel degelijk uit. De batterij is nu aan het opladen, eens kijken of ik hem zondag een keer kan uitproberen _/-\o_

Update: inmiddels ook alle updates geïnstalleerd. Kreeg nog wel een hartverzakking want gisteravond bleef hij hangen bij een update en herkende hij mijn geheugenkaart niet meer. Ook niet na opnieuw opstarten. Dacht dat hij was overleden...

Vanochtend weer geprobeerd en ging prima, alle updates staan erop nu en hopelijk morgen even uitproberen 😁

[BoSS] wijzigde deze reactie 11-05-2019 10:15 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 31-05 08:41
ik heb een quadcopter zmr 250 met kiss ecc erin en 1806 2300kv motoren

alleen loop ik steeds tegen het zelfde probleem aan.
als ik er mee vlieg en wil hem stil hangen begint die best te trillen ,als ik dan iets stuur is het weg maar zodra ik hem weer stil hang dan trilt die weer

ik heb er librepilot op draaien iemand een tip voor me? of je juiste config
wil er gewoon rustig mee vliegen

Acties:
  • 0Henk 'm!
red-devil84 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:01:
ik heb een quadcopter zmr 250 met kiss ecc erin en 1806 2300kv motoren

alleen loop ik steeds tegen het zelfde probleem aan.
als ik er mee vlieg en wil hem stil hangen begint die best te trillen ,als ik dan iets stuur is het weg maar zodra ik hem weer stil hang dan trilt die weer

ik heb er librepilot op draaien iemand een tip voor me? of je juiste config
wil er gewoon rustig mee vliegen
Klinkt als een verkeerde PID tune. Misschien P- en D-gain iets verlagen? Flightcontroller wel goed vast? Wellicht ook ff softmounten? Check ook even je motors of deze nog wel goed zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• red-devil84
ChojinZ schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:05:
[...]

Klinkt als een verkeerde PID tune. Misschien P- en D-gain iets verlagen? Flightcontroller wel goed vast? Wellicht ook ff softmounten? Check ook even je motors of deze nog wel goed zijn.
wat kan ik aan de motoren controleren dan ?

de afstellingen moet ik is kijken of me dat lukt in librepilot
heb 1 drone met cleanflight en die heb ik wel goed werkend gekregen
maar op cc3d draait librepilot op

red-devil84 wijzigde deze reactie 10-05-2019 21:29 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
[BoSS] schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:38:
[...]
Na lang wachten bij Gearbest (drama daar, hebben volgens mij nog geen enkele Fimi X8 uitgeleverd) twee weken geleden besteld bij Banggood (waren daar even op voorraad) en die konden wel leveren _/-\o_
Mazzelaar! Na het GB debacle ook maar bij BG besteld twee weken geleden. Hij is 29 April shipped, maar nog geen vooraankondiging gezien dat ie in het land is.

Veel plezier ermee! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:55
[BoSS] schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Vanochtend weer geprobeerd en ging prima, alle updates staan erop nu en hopelijk morgen even uitproberen 😁
Inmiddels al geprobeerd? Wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

FR1908MAX schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Inmiddels al geprobeerd? Wat zijn je ervaringen?
Helaas (door omstandigheden) nog niet. Hopelijk wel snel - lastige is dat ik niet mag opstijgen bij mijn huis (te dicht bij Rotterdam Airport) en dus even een stukje moet rijden om hem uit te proberen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elitebook8530
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-06 14:22
Xiaomi FIMI X8 SE in de aanbieding bij Banggood

https://www.banggood.com/...search&cur_warehouse=GWTR

Gebruik de code: BG2558, om de prijs naar 356.87€ te brengen! Zeer nette prijs. Ik heb hem vorige week nog besteld voor 390€ (helaas), ben zeer benieuwd!

Overigens nu wel een langere processing time van 7-10 business days :/

elitebook8530 wijzigde deze reactie 14-05-2019 12:28 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
red-devil84 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Kijk even of ze niet beschadigd zijn en goed lopen. Voel na het vliegen ook even aan de motors en kijk of deze heet zijn.

Gare motors kunnen voor flink wat problemen zorgen.
[...]

Ben niet bekend met Librepilot maar hebben ze daar geen PID settings of iets dergelijks?
En anders ook overstappen op een (oude versie van) Cleanflight?

In other news:
https://www.slashgear.com...ild-up-the-hype-13576384/

Goed alternatief voor de go-pro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bugs3
Dit lijkt mij niet duur:

[80,49€ 40% OFF]FrSky Taranis X9 Lite 2.4GHz ACCESS 24CH Classic Form Factor Portable Transmitter for RC Drone/Fixed Wing/Multicopters/Helicopter RC Parts from Toys Hobbies and Robot on banggood.com
https://banggood.app.link/VRCiwfdXGW

Zit er een adder onder het gras?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bugs3 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:15:
Dit lijkt mij niet duur:

[80,49€ 40% OFF]FrSky Taranis X9 Lite 2.4GHz ACCESS 24CH Classic Form Factor Portable Transmitter for RC Drone/Fixed Wing/Multicopters/Helicopter RC Parts from Toys Hobbies and Robot on banggood.com
https://banggood.app.link/VRCiwfdXGW

Zit er een adder onder het gras?
Volgens mij geen adder:

It seems like Frsky is trying very hard to push this radio, they are currently selling it for only $60-$70 depending on where you are getting it from. My prediction of the final price is around $80 when the promotion ends.
https://oscarliang.com/frsky-taranis-x9-lite-radio/

Maar zat jij niet al aan de Taranis?

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:11

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Wel opletten dat het protocol dat die x9 lite gebruikt een nieuw protocol is. Deze word alleen nog door enkele ontvangers ondersteund. Ze willen uiteindelijk wel alle ontvangers updaten naar het nieuwe protocol.

Verder is dit inderdaad een goedkopere versie van hun al bestaande zenders. Kleiner en goedkoper plastic voor de behuizing.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• BoAC

BoAC

Memento mori

thijsco19 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:36:
Wel opletten dat het protocol dat die x9 lite gebruikt een nieuw protocol is. Deze word alleen nog door enkele ontvangers ondersteund. Ze willen uiteindelijk wel alle ontvangers updaten naar het nieuwe protocol.

Verder is dit inderdaad een goedkopere versie van hun al bestaande zenders. Kleiner en goedkoper plastic voor de behuizing.
Ik heb begrepen dat als de andere receivers (XM R-XSR enz) worden geupdated naar dat ACCESS protocol, er niet meer terug gegaan kan worden naar vorige firmwares..

• Bugs3
ChojinZ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Volgens mij geen adder:

It seems like Frsky is trying very hard to push this radio, they are currently selling it for only $60-$70 depending on where you are getting it from. My prediction of the final price is around $80 when the promotion ends.
https://oscarliang.com/frsky-taranis-x9-lite-radio/

Maar zat jij niet al aan de Taranis?
Nee, ik heb Flysky.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Maar je overweegt wel de overstap? Lastig in jou situatie. Volgens mijn ben je dan meer geld kwijt aan nieuwe ontvangers dan de zender zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sme4gle
Ik heb gisteren mijn Emax ECO's ontvangen. en vervolgens gelijk die brakke Racerstars die op mijn Skitzo Nova zaten vervangen. Van het weekend eens even testen hoe deze beauties vliegen! Kwalitatief voelen ze in ieder geval al veel beter aan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
ChojinZ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Maar je overweegt wel de overstap? Lastig in jou situatie. Volgens mijn ben je dan meer geld kwijt aan nieuwe ontvangers dan de zender zelf.
Inderdaad lastig in mijn situatie omdat ik dan FC's zou moeten wisselen. Wordt een dure grap.
Ik hoor/lees veel positieve verhalen over FrSky dus denk er wel eens over.
Maar zie het verhaal van deze oude man:

YouTube: No Frsky... just No! (opinion: why the 9x Lite is a bad idea)

Zet je wel aan het denken......

• Rybar
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 10:20
@ChojinZ In other news. Heb je de video van Ummagawd gezien over de nieuwe Runcam 5 ? Oscar Liang heeft er ook een video over.
Ziet er veel belovend uit. Op 4k weinig tot geen verschil met de Session 5 en dat voor $99,-.

@Bugs3 En dan nog het hele Frsky en Jumper gebeuren. Vind de actie die Frsky neemt om dreigbrieven te sturen naar winkels nu niet echt een goede zet. Check YouTube al genoeg video's te vinden van Kabab, Joshua, Xjet en Paweł Spychalski over Access en Frsky acties tegen Jumper.

Rybar wijzigde deze reactie 18-05-2019 10:27 (38%)

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:16
Als iemand nog een wizard x220 wilt overnemen. Ik heb er 1 keer mee gevlogen maar bak er niets van, en gezien de pit die erin zit is een race drone dus niets voor mij.
Ik heb hem daarom na 6 uur printen, tunen en verdiepen en 10 min vliegen dezelfde dag nog op tweakers V&A gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 20:53

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Vanmorgen was het helaas niet erg zonnig, maar gevlogen moet er worden! Desnoods de laag hangende bewolking/mist in. :) Achteraf natuurlijk weer spijt dat ik niet geprobeerd heb om er bovenuit te komen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elitebook8530
[BoSS] schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:39:
[...]

Helaas (door omstandigheden) nog niet. Hopelijk wel snel - lastige is dat ik niet mag opstijgen bij mijn huis (te dicht bij Rotterdam Airport) en dus even een stukje moet rijden om hem uit te proberen ;)
Inmiddels al met de Xiaomi FIMI X8 aan het vliegen geweest? Ben zeer benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rybar schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:17:
@ChojinZ In other news. Heb je de video van Ummagawd gezien over de nieuwe Runcam 5 ? Oscar Liang heeft er ook een video over.
Ziet er veel belovend uit. Op 4k weinig tot geen verschil met de Session 5 en dat voor $99,-.
Had em gezien idd. Ziet er wel veel belovend uit. Enige wat ik wel een gemis vind, zijn ND-filters. Daar slaat Runcam de plank wel een beetje mis. Ook voor de Runcam Split zijn deze nog niet. En ik ben dat zelf in elkaar knutselen van ND filters een beetje zat.

Overigens is hij nog nergens te krijgen. Ik zie al meer dan een maand (pre)review maar ik spot ze nog nergens in het wild.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-06 21:26

SG

SG surft naar info hardewaren

[...]

Inspcteer of de motoren lekker draaien met de hand.
Lagers kunnen gaar zijn maar ook van mindere kwaliteit.
Cleanflight en libre pilot vallen niet zizeer onder de cutting edge software dat de tech pushed.
Betaflight/ butterflifht Kiss en Raceflight one .
CC3D en Naze F1 heb ik al lang laten vallen gezien de laaste FC software wat zwaarder geworden zijn en feature packt dat zelf F3 met Betaflight 4.0.x niet volledig mee kan komen ivm flash mem grote.

Zelf gebruik ik Betaflight 4.0.0 en 4.0.2
In motor tab kan je per motor testen of ze soepeltjes draaien en ook sensor weergave waar je trillingen kan waarnemen.
Carbon fibre franes hebben soms last van de- lamineren of scheuren en soms is dat niet goed te zien dus ook frame inspecteren .

Zelf twee ouwe ZMR250 met moderne hardware op 4.0.0 een met GPS een F4 en F7 met BL 32. Had geen moderne props.
Maar met props is het ook zo bij beschadiging kunnen ze ook voor trillingen geven. Als FPV beeld trilt is ook teken dat props niet goed kunnen zijn.

Iig heb ik wat 6" triblades besteld om te zien of ZMR250 70km/u met tamme props kan overtreffen.

Tamme props zijn goed voor efficient hooveren uiteraard niet voor top speed.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

elitebook8530 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Inmiddels al met de Xiaomi FIMI X8 aan het vliegen geweest? Ben zeer benieuwd naar de ervaringen!
Gisterenavond voor het eerst gevlogen om even uit te proberen, wat een fantastisch apparaat! Vliegt heel erg stabiel, waaide best wel gisteravond maar was heel erg stabiel in de lucht.

Wat mij wel opviel is de nerveuze/snel reagerende bediening, ik heb de gevoeligheid daarvan naar beneden bijgesteld en dat vliegt een stuk beter. Ook moet ik op zoek naar een andere geheugenkaart, mijn UHS-I U3 geheugenkaart van Samsung (Evo Plus, nieuw model) geeft warnings op snelheid.

De genoemde issues in fora (o.a. blauwe tint in video-opnames en niet zo nauwkeurige Auto Return/Precision Landing) heb ik nog niet kunnen testen, was de afgelopend 2 weken druk met wat privé zaken helaas (en woon zelf in de no-fly zone van Rotterdam Airport, dus moet even op stap om met de drone te kunnen spelen).

• SG

SG

remcoXP schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:01:
Als iemand nog een wizard x220 wilt overnemen. Ik heb er 1 keer mee gevlogen maar bak er niets van, en gezien de pit die erin zit is een race drone dus niets voor mij.
Ik heb hem daarom na 6 uur printen, tunen en verdiepen en 10 min vliegen dezelfde dag nog op tweakers V&A gezet.
Wij zijn in 2016 begonnen op 3S met Racer rond de halve kilo dat was ook al stuk tammer met 1800mah lipos. Kwa props kan je ook nog de pitch wat tammer pakken.

De throttle kan je ook een exponential curve geven en nog verder een rescale met throttle limiet.
Stretch X geef je ook beter pitch controle voor fijner gevoel in hoogte houden bij voorwaarts vlucht.

De racer verzwaren door een zwaardere lipo..

Zelf heb ik 2700 & 2800mah wat van een 1,1kg 320mm nep racer zijn. Op ZMR en dat vliegt ook gewoon wat tammer en langer.

Daarnaast geen ervaring met supperlichte racers 300gram probleem is een gewicht thrust ratio van meer dan 10 hebben beginners sowieso moeite mee maar ook veteranen die laat op leeftijd begonnen zijn of niet zo intensieef veel vliegen.
Daarnaast is er naast pure licht gewicht Racers ook de zwaardere Freestyle 5" waarbij men voor smooth flight toch wat inertia wilt hebben 600gr en uiteraard met gopro erop en Racen kan je daarmee ook.

Soms beter omdat een goed gebalanceerde quad die je goed onder controlle hebt waarbij de power goed in de track kan inzetten. Is beter als de pilot van de super lichte niet de top skills hebben om die 10++ ratio aan thrust te benutten. Bij locale races. In de top leage is de skill stuk hoger en is extra gewicht afhankelijk van track vaak wel doorslag gevende handicap.

Ik vlieg te weinig en ondanks dat ik al vanaf begin 2016 vlieg zijn mijn skills ietje boven beginner.
Dus aan superlichte racer zou ik alleen pakken om er endurance cruiser van te maken.
Door low KV en low pitch prop te kiezen en dan voor vliegduur te gaan. LDARC 200GT een 5" 200Gram Racer al zou ik 1806 door 2204 of 2205 vervangen

Ben 2 moderne Racers aan bouwen 3BR frames 1ste met Dys Storm motor.
En probeer iFlight Xing 2208 2450KV uit. Op de 2de. Met gedachte hogere stator beter voor hoge rpm torque.

Gezien mijn beperkte pilot skills en dat de jeugd de veteranen in de top al verdrongen zijn richt ik mij meer op freestyle enduranc en top speed.

De tweede 3BR krijgt
FC Matek F722SE AIO
Matek 40ch VTX
Typhone 4in1 had ik nog liggen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• elitebook8530
[BoSS] schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:03:
[...]

Gisterenavond voor het eerst gevlogen om even uit te proberen, wat een fantastisch apparaat! Vliegt heel erg stabiel, waaide best wel gisteravond maar was heel erg stabiel in de lucht.

Wat mij wel opviel is de nerveuze/snel reagerende bediening, ik heb de gevoeligheid daarvan naar beneden bijgesteld en dat vliegt een stuk beter. Ook moet ik op zoek naar een andere geheugenkaart, mijn UHS-I U3 geheugenkaart van Samsung (Evo Plus, nieuw model) geeft warnings op snelheid.

De genoemde issues in fora (o.a. blauwe tint in video-opnames en niet zo nauwkeurige Auto Return/Precision Landing) heb ik nog niet kunnen testen, was de afgelopend 2 weken druk met wat privé zaken helaas (en woon zelf in de no-fly zone van Rotterdam Airport, dus moet even op stap om met de drone te kunnen spelen).
Dat klinkt zeer goed! Gevoeligheid van de controller aanpassen is dus een aanrader... Hij stond verder in de gewone modus, niet op sports oid...

Die Precision Landing bij de auto return maak ik mij niet zo heel druk om, die is zelf wel enigzins bij te sturen als hij tijdens het hoveren maar stabiel is. Ik lees online nog wel klachten over de calibratie van de gimball, geen perfecte leveling van de horizon, en soms zelfs een afwijking van zo'n 6 graden, lijkt mij wel zeer storend. Dit was bij jou wel gewoon in orde?

Die van mij komt morgen binnen, kan niet wachten om hem te testen! :) :)
elitebook8530 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:07:
[...]

En wij kunnen niet wachten om de eerste beelden te zien! 8)

Ik lees best goede verhalen over de Xiaomi en wat concurrentie voor DJI zou de markt geen kwaad doen. :)

• SG

SG

Ben de lasste tijd de Record speed Racedrones aan volgen en daarover aan het brain stormen.
Joshua Bardwell heeft Ryan L geinterviewd met 3part YT . DRL heeft pging gedaan.
Hun pogingen zit heel veel tijd maar mogelijk ooo sponering en hebben goede werkplek om xoiets te ontwikkelen.

Voor mij met tijd en werkplek beperking is meer wat kan je macimaal uit gangbaar
Prop motor lipo set halen met zo airodynamisvhe 3D printed frame.

Voor meten is fijn dat Betaflight 4.0x GPS ondersteund en gaat puur voor snelheid meting.
Heb 4 Breitlin BN880
Voor top speed is ook fijnere pitch handling handig dus flinke stretch frame wat ook help is achter props hooger gepositioneerd. airodynamisch sowieso in motor airflow kolom en hull in de voorwaarts 85graden richting.
Je hebt dan een FPV cam met flinke hoek nodig 45 graden of meer.
Met dual cam switch van Matek F722SE hoefd dat ook geen probleem te zijn.
Hoe sneller gaat drag een overtreffende rol spelen 6S of meer om Lipo Sack te beteugelen.
Enige waarmee geexperimenteerd kan worden is zoeken naar de beste prop voor speed.
2-blade APC zou daar specifiek voor gemaakt zijn.
ipv OpenSCad ben ik recent mijn Fusion360 skillz aan ontwikkelen.

Maar eerst hoe snel gaat 3BR frame met gemiddeld race setup.
ZMR 250 had tamme props mischien nog eerder hoever gaan Race 6" props over de 70km/u heen..

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

elitebook8530 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:07:
[...]
En, al binnen?

Morgen heb ik tijd om wat langer te vliegen, kijken of ik dan ook wat eerste beelden kan maken en uploaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 13:20
https://www.dronewatch.nl...neregelgeving-aangenomen/
Voor recreatieve dronevliegers gaat er veel veranderen. Zo komt er een registratieplicht voor dronepiloten die vliegen met een drone die zwaarder weegt dan 250 gram of met een camera aan boord. Voor drones die meer wegen dan 900 gram tot aan de limiet van 4 kg komt er een verplicht dronebrevet. Dat betekent dat men een theorie-opleiding moet volgen die afgesloten wordt met een examen.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ach.... ik ben allang blij dat het een jaar is uitgesteld. Eigenlijk zouden ze de regelgeving in begin 2019 al uitrollen.Maar het word er allemaal niet makkelijker op... :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FR1908MAX
Is al bekend wat dan de maximale 'legale' hoogtes en afstanden worden om te vliegen of komt dat nog?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sensei_D
Zo komt er een registratieplicht voor dronepiloten die vliegen met een drone die zwaarder weegt dan 250 gram of met een camera aan boord
Uhh... klopt dit wel? Dus onder de 250g maar met camera aan boord moet ook worden geregistreerd?? Dat kan haast niet kloppen, want dat betekent dat dit ook geld voor tiny whoops 8)7
Anyways, voor de races/freestylers is het makkelijk; voor US en andere landen zijn er inmiddels heel veel sub 250g modellen ontwikkeld :9

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sensei_D schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:23:
[...]
Uhh... klopt dit wel? Dus onder de 250g maar met camera aan boord moet ook worden geregistreerd?? Dat kan haast niet kloppen, want dat betekent dat dit ook geld voor tiny whoops 8)7
Anyways, voor de races/freestylers is het makkelijk; voor US en andere landen zijn er inmiddels heel veel sub 250g modellen ontwikkeld :9
Ik volg dit nieuws al een tijdje vrij goed en dat van die camera is pas recent opgenomen. Dat heeft er voorheen nooit in gestaan.

Maar ik maak me niet druk. Handhaving gaat toch niet lukken. Ik vermoed niet dat elke agent met een weegschaal rondloopt die nauwkeurig in grammen kan wegen. En NL kennende zal het opvragen van gegevens in de registratie database ook ontwikkeltijd hebben van minimaal 3 jaar (overheid en ICT).

Ik heb zelf, tijdens het vliegen, tot 2 keer toe met een agent gesproken. Beide agenten waren totaal niet op de hoogte van de regels. Sterker nog, 1 agent heeft even met mijn HDO op zijn hoofd gezeten omdat hij toch wel nieuwsgierig was naar het beeld. Nooit wat gehoord over het feit dat ik enkel LOS mag vliegen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 15:32

qless

...vraag maar...

Als ze het net zo mooi maken als nu al in Frankrijk vindt ik het prima, net gisteren mijn Franse drone attest gehaald (gratis online!)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:08
Het is zover. Ik ga me ook wagen aan fpv. Ik heb nu een paar rc helis zoals logo 600, trex 700.

Ik wil eigelijk een rtf setje halen incl fpv bril. Wie kan er eentje aanbevelen? Qua budget, onder de 300 zou mooi zijn :) Buiten vliegen heeft mijn voorkeur.

Ik heb al gezocht maar dan kom ik uit op Walkera. Een merk dat bij de serieuze heli mensen niet echt goed valt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:23
Nieuwe dromen regels betekend dat iedereen met een Mavic 2 een brevet moet halen naast de registratie, deze zijn zwaarder dan 900 gram.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
Bugs3 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:17:
Na aankoop van mijn eerste (echte) drone, de MJX Bugs3, was ik vooral gericht op Whoops. Inmiddels al aardig wat (stuk of 10) van deze kleine badboys in mijn bezit. Ik dacht dat mijn volgende wens een HD Whoop was. Is het nog wel maar ik wacht de ontwikkelingen af tot in het najaar waar altijd veel nieuwe indoor quads worden gepresenteerd.
Toch wil ik zo langzamerhand naar buiten met FPV en heb nu het volgende besteld:
https://www.banggood.com/...D=529569&cur_warehouse=CN
Happymodel Sailfly. Lekker klein, weegt weinig, en daarom laagdrempelig.

Lijkt me erg leuk om buiten in het park mee te vliegen. Echter zal deze pas ergens eind mei beschikbaar zijn....
Sailfly-X is vandaag verstuurd. Lees op RC Groups verhalen over het fc board dat problemen zou geven met 3S...... Ben benieuwd.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elitebook8530
[BoSS] schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:59:
[...]

En, al binnen?

Morgen heb ik tijd om wat langer te vliegen, kijken of ik dan ook wat eerste beelden kan maken en uploaden.
Zeker, ben zeer enthousiast. Geweldig apparaat. Enige probleem wat ik tot nu toe ervaar is dat er "horizon tilt' ontstaat na het maken van Yaw bewegingen... Hier dus nog even induiken of het te fixen is....

Zie hier een voorbeeld van mijn eerste beelden:
YouTube: Dutch Xiaomi Fimi X8 SE first footage Groningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FR1908MAX
@[BoSS] @elitebook8530 Hebben jullie de X8 SE toevallig kunnen vergelijken met de Mavic Air? Ik wil de Air gaan aanschaffen, maar als de X8 SE vergelijkbaar is ga ik die zeker overwegen als alternatief. Ik ben alleen niet echt bekend met de after-sales etc van Xiaomi in Nederland. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
qless schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:35:
Als ze het net zo mooi maken als nu al in Frankrijk vindt ik het prima, net gisteren mijn Franse drone attest gehaald (gratis online!)
Helaas... die regels worden volgens jaar ook geschrapt. De regels worden EU breed uitgerold.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:06

Gutteguttegut

CEO of TFD

FR1908MAX schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:18:
@[BoSS] @elitebook8530 Hebben jullie de X8 SE toevallig kunnen vergelijken met de Mavic Air? Ik wil de Air gaan aanschaffen, maar als de X8 SE vergelijkbaar is ga ik die zeker overwegen als alternatief. Ik ben alleen niet echt bekend met de after-sales etc van Xiaomi in Nederland. Wat is jullie ervaring hiermee?
Hier ook een X8 SE besteld bij BG. Hij is nog onderweg maar ik heb er geen haast mee.
Ik heb (nog) geen ervaring met de Mavic Air maar wel met de Phantom 4 Pro/Advanced en Parrot Anafi.
De X8 SE is natuurlijk een stuk goedkoper dan een Air.
Ik ben vooral benieuwd naar wat ik uit het beeld kan halen in post (Adobe Première).
Daarnaast ga ik een Insta360 One X er onder hangen en misschien ook een GoPro Fusion.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FR1908MAX
Gutteguttegut schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 01:03:
[...]
Hier ook een X8 SE besteld bij BG. Hij is nog onderweg maar ik heb er geen haast mee.
Ik heb (nog) geen ervaring met de Mavic Air maar wel met de Phantom 4 Pro/Advanced en Parrot Anafi.
De X8 SE is natuurlijk een stuk goedkoper dan een Air.
Ik ben vooral benieuwd naar wat ik uit het beeld kan halen in post (Adobe Première).
Daarnaast ga ik een Insta360 One X er onder hangen en misschien ook een GoPro Fusion.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn als je hem binnenkrijgt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
ChojinZ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb zelf, tijdens het vliegen, tot 2 keer toe met een agent gesproken. Beide agenten waren totaal niet op de hoogte van de regels. Sterker nog, 1 agent heeft even met mijn HDO op zijn hoofd gezeten omdat hij toch wel nieuwsgierig was naar het beeld. Nooit wat gehoord over het feit dat ik enkel LOS mag vliegen. :+
Het is echter wel zaak om mensen te mijden. Merk dat 'iedereen' de regels 'kent' en je erop gaat wijzen wat volgens hun niet mag.

Overigens zag ik in m'n drone hulp appje dat er de laatste tijd ontzettend veel beperkte gebieden of verboden te vliegen gebieden bij zijn gekomen. Ijssel- en markermeer bijvoorbeeld, maar ook veel kleinere gebieden boven land.

Duurt nog even en dan kun je het beter omdraaien: waar mag je nog wél vliegen?
Zie bijvoorbeeld kaartje hier, weinig wit meer over.

Kadaster drone kaart vind je hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Het is echter wel zaak om mensen te mijden. Merk dat 'iedereen' de regels 'kent' en je erop gaat wijzen wat volgens hun niet mag.
Zeker. En dat probeer ik ook altijd te doen. Word het te druk op mijn spot, dan pak ik alles in en ben ik weg...
Naarmate ik meer en meer vlieg word ik mij ook steeds meer van bewust dat het best wel gevaarlijk speelgoed kan zijn. Vooral de 5 inch en groter kunnen flink wat schade veroorzaken. Door die bewustwoording ben ik nog voorzichtiger geworden.
NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Duurt nog even en dan kun je het beter omdraaien: waar mag je nog wél vliegen?
Zie bijvoorbeeld kaartje hier, weinig wit meer over.

Kadaster drone kaart vind je hier.
Het is momenteel echt onduidelijk. Zo zit ik in mijn wijk met een een heliport van een ziekenhuis waardoor ik niet mag vliegen (no-fly zone). MAAR.... dat ziekenhuis is al een jaar dicht en de heliport word al 2 jaar niet gebruikt. Maar een update van de no-fly zone komt maar niet. :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
ChojinZ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Zeker. En dat probeer ik ook altijd te doen. Word het te druk op mijn spot, dan pak ik alles in en ben ik weg...
Naarmate ik meer en meer vlieg word ik mij ook steeds meer van bewust dat het best wel gevaarlijk speelgoed kan zijn. Vooral de 5 inch en groter kunnen flink wat schade veroorzaken. Door die bewustwoording ben ik nog voorzichtiger geworden.
Ik vlieg met een Mavic pro en ben ook voorzichtig. Apparaat is gewoon zwaar dus als ie uit de lucht valt en verkeer of een persoon raakt is schade niet ondenkbaar. Tis sowieso fijner om gewoon de ruimte te hebben om te vliegen, dan geniet ik er meer van dan als je mensen om je heen hebt lopen of die in ene tegen je gaan praten. Moet toch dat ding in de gaten houden :)
Het is momenteel echt onduidelijk. Zo zit ik in mijn wijk met een een heliport van een ziekenhuis waardoor ik niet mag vliegen (no-fly zone). MAAR.... dat ziekenhuis is al een jaar dicht en de heliport word al 2 jaar niet gebruikt. Maar een update van de no-fly zone komt maar niet. :|
Vooral Ijsselmeer/Markermeer vind ik jammer: fijne ruimte om af en toe boven te vliegen. Kustlijn is een dankbaar onderwerp en met gezond verstand blijf je uit de buurt van kite stranden en vogelbroedgebieden.

Denk alleen dat als ik zie hoe het alleen in onze eigen wijk al mis gaat dat gezond verstand gewoon een kansloze exercitie blijkt. Vliegen met vuurwerk (en je drone dan ook kwijtraken nadat ie op hol sloeg), vliegen boven de tuin (buurman stond briezend voor de deur of ik boven zijn vlonder vloog op 3 meter hoogte, was ook een Mavic pro, maar niet de mijne), vliegen boven een brand op een industrieterrein verderop. Mensen kunnen het niet laten.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Zo, ik ben een tijdje niet meer hier geweest, maar vlieg nog zeker wel :)

Mijn nieuwe 'drone' is een wing, namelijk de Sonicmodell AR Wing 900. Dat vliegt totaal anders, maar zo ontzettend gaaf!
Vliegtijd gaat van krap 3 minuten naar 15 tot 20 minuten, echt heerlijk.

Hier een kort filmpje:
synx6 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:12:
Het is zover. Ik ga me ook wagen aan fpv. Ik heb nu een paar rc helis zoals logo 600, trex 700.

Ik wil eigelijk een rtf setje halen incl fpv bril. Wie kan er eentje aanbevelen? Qua budget, onder de 300 zou mooi zijn :) Buiten vliegen heeft mijn voorkeur.

Ik heb al gezocht maar dan kom ik uit op Walkera. Een merk dat bij de serieuze heli mensen niet echt goed valt ;)
Inderdaad, Walkera zou ik ook niet doen. Vreemde modellen die ze uitbrengen, dure spare parts en bijna alles is alléén Walkera wat er in past.

Ik zou (nog steeds) de Eachine Wizard 220S Ready-to-fly aanbevelen, samen met de Eachine EV800D bril.

Life is too short to remove USB safely

Acties:
  • 0Henk 'm!
Had de Wizard niet last van deathroll problemen? Of is dat inmiddels gefixed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sme4gle
Ik raad deze combi juist af. En ik weet dat veel mensen het niet met me eens gaan zijn. Maar ik raad mensen altijd aan om gewoon een goedkope DIY build te doen met componenten van sites zoals AliExpress of Banggood. Hierdoor leer je gelijk de anatomie van een race/freestyle drone. Wat op z'n beurt handig kan zijn bij reparaties door stukgegane apparatuur in crashes.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Sme4gle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Ik raad deze combi juist af. En ik weet dat veel mensen het niet met me eens gaan zijn. Maar ik raad mensen altijd aan om gewoon een goedkope DIY build te doen met componenten van sites zoals AliExpress of Banggood. Hierdoor leer je gelijk de anatomie van een race/freestyle drone. Wat op z'n beurt handig kan zijn bij reparaties door stukgegane apparatuur in crashes.
Ik denk dat beide manieren werken en dat het vooral voorkeur is. Voor de 1 werkt RTF goed, voor de ander DIY.

Probleem is wel met DIY dat je wel wat gereedschap maar ook 'bouwmateriaal' moet hebben. Om aan het FPV-en te 'proeven' is RTF goedkoper en makkelijker.

Uiteraard ben ik met je eens dat DIY veel leerzamer is. En vroeg of laat zal je toch wat moeten vervangen. Veel mensen zijn zich daar niet van bewust dus de DIY optie noemen is zekeer een goed punt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• red-devil84
Het probleem is opgelost
het probleem zat hem in de esc ik had de standaard geselecteerd en dat moest niet
gelukkig vliegt die nu wel goed
nu nog een gps antenne zoeken voor de cc3d dan ben ik wel tevreden

bedankt voor je uitleg verder
SG schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:00:
[...]

Inspcteer of de motoren lekker draaien met de hand.
Lagers kunnen gaar zijn maar ook van mindere kwaliteit.
Cleanflight en libre pilot vallen niet zizeer onder de cutting edge software dat de tech pushed.
Betaflight/ butterflifht Kiss en Raceflight one .
CC3D en Naze F1 heb ik al lang laten vallen gezien de laaste FC software wat zwaarder geworden zijn en feature packt dat zelf F3 met Betaflight 4.0.x niet volledig mee kan komen ivm flash mem grote.

Zelf gebruik ik Betaflight 4.0.0 en 4.0.2
In motor tab kan je per motor testen of ze soepeltjes draaien en ook sensor weergave waar je trillingen kan waarnemen.
Carbon fibre franes hebben soms last van de- lamineren of scheuren en soms is dat niet goed te zien dus ook frame inspecteren .

Zelf twee ouwe ZMR250 met moderne hardware op 4.0.0 een met GPS een F4 en F7 met BL 32. Had geen moderne props.
Maar met props is het ook zo bij beschadiging kunnen ze ook voor trillingen geven. Als FPV beeld trilt is ook teken dat props niet goed kunnen zijn.

Iig heb ik wat 6" triblades besteld om te zien of ZMR250 70km/u met tamme props kan overtreffen.

Tamme props zijn goed voor efficient hooveren uiteraard niet voor top speed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elitebook8530
FR1908MAX schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:18:
Helaas niet, heb geen DJI drones... Deze week nog even gevlogen:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cem.
  • Laatst online: 15-06 10:06
Goede morgen allemaal,
Eachine E011 hoe doe je headless mode op de controller? Ik heb zelfs eachine gemaild en zij weten niet eens, gewoon waardeloos, zij sturen mij deze link YouTube: Eachine
Dit wist ook al 30 jaar geleden, gewoon dom.
Hoop dat jullie mij kan helpen :)

cem. wijzigde deze reactie 04-06-2019 10:12 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bugs3
cem. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:11:
Goede morgen allemaal,
Eachine E011 hoe doe je headless mode op de controller? Ik heb zelfs eachine gemaild en zij weten niet eens, gewoon waardeloos, zij sturen mij deze link YouTube: Eachine
Dit wist ook al 30 jaar geleden, gewoon dom.
Hoop dat jullie mij kan helpen :)
Eachine E010 is in principe hetzelfde. Je moet iets doen met de knop links bovenop de transmitter. Het lijkt op ingedrukt houden en dan nog een keer indrukken of zo maar dat kan ik er niet goed uithalen.

Manual:
http://img.banggood.com/f...chine%20E010%20Manual.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cem.
Bugs3 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Eachine E010 is in principe hetzelfde. Je moet iets doen met de knop links bovenop de transmitter. Het lijkt op ingedrukt houden en dan nog een keer indrukken of zo maar dat kan ik er niet goed uithalen.

Manual:
http://img.banggood.com/f...chine%20E010%20Manual.pdf
Bedankt, ik ga nu lezen. Hmmmm ik kom ook niet uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik zie deze set op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1419748431

De Taranis heb ik sowieso al op het oog en wil ik sowieso hebben, maar de rest van de quad/onderdelen kan ik niet zo goed inschatten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bugs3
cem. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:24:
[...]

Bedankt, ik ga nu lezen. Hmmmm ik kom ook niet uit.
Het knopje linksonder moet je op pijltje omlaag drukken. Dat zou het moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cem.
Bugs3 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:57:
[...]

Het knopje linksonder moet je op pijltje omlaag drukken. Dat zou het moeten zijn.
Ik ga zo proberen :)

cem. wijzigde deze reactie 04-06-2019 13:30 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SG

SG

Twee 3BR frame racers aan bouwen kom ik er achter dat de Thyphone 4-1 verkeerd georrienteerd heb.
Pas ontdek bij motor draairichting check van uh. Waarom draaid motor 2 met slider moter 1.
Even kort paniek aanval ,van ik ga die compacte build niet uitmekaarhalen om motor kabeltjes om te leggen.
Maar resource motor omleggen werkt heel simpel. Dus probleem met wat volgorde omzetting op kladje in CLI wat regeltjes ingetikt save en power cycle en opgelost. Ik weer blij.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sme4gle
ImmortalSoul schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:04:
Ik zie deze set op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1419748431

De Taranis heb ik sowieso al op het oog en wil ik sowieso hebben, maar de rest van de quad/onderdelen kan ik niet zo goed inschatten.
Die drone ziet er vrij gedateerd uit. 3S ben je ook al gauw uitgegroeid denk ik. Ik zou eerder opzoek gaan naar een leuke drone die op 4S vliegt.

• cem.
Lukt niet.

• Bugs3

• cem.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bugs3
Ik raad je aan om sowieso niet te vliegen met headless mode. Tenzij het voor je (zeer jonge) kinderen is.
Van vliegen met dit (best wel leuke) ding zonder poespas als HM of RTH leer je veel meer mocht je verder gaan met deze hobby.

Ff wat anders: net mijn Sailfly-X ontvangen. Binnen en in mijn tuin mee gevlogen (zeer voorzichtig). Komend weekend ermee naar buiten. Zin in!!!!

• cem.
Bugs3 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ik raad je aan om sowieso niet te vliegen met headless mode. Tenzij het voor je (zeer jonge) kinderen is.
Van vliegen met dit (best wel leuke) ding zonder poespas als HM of RTH leer je veel meer mocht je verder gaan met deze hobby.

Ff wat anders: net mijn Sailfly-X ontvangen. Binnen en in mijn tuin mee gevlogen (zeer voorzichtig). Komend weekend ermee naar buiten. Zin in!!!!

[Afbeelding: Sailfly-X]
Mooi ding, hoeveel kost het?

• Bugs3
€80,00 bij BangGood

• SG

SG

[...]

Headless mode lijkt mij meer iets voor beginnend LOS vliegen. Wat handig kan zijn als de drone visueel slecht de oriëntatie van drone kan zien.
RTH is ook Betaflight feature. Daarnaast vind ik GPS modes juist belangrijk bij FPV vliegen want als je met meerdere vliegt zijn er altijd van die gasten die zomaar Lipo contacten met hun drone. of hun drone ophalen vlak voor je aan komen lopen waar signaal weg gedrukt wordt.

Mijn eerste Quadcopter heeft GPS en dus niet gecrasht maar gPS mode ingeschakeld. ipv disarm en crash.
Mijn racers erna hadden geen GPS aangezien Betaflight dat niet ondersteunde dus bij zo een situatie disarm en crash.

Betaflight GPS is zeer beperkt maar nut is ook meer bedoeld voor zulke reddingen. RTH is beperkt dus geen volwaardige RTH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sensei_D
[...]

:9~ :9~ Ik twijfel nog, zeker met de upcoming eachine red devil, maar supervet ding man _/-\o_

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 16:44
mijn broertje heeft een dji mavic 2 pro gekocht en deze doet het zeer goed echter zijn we nog een beetje zoekende om een oplossing voor het geluid te vinden. je kunt geluid opnemen via je telefoon maar de controller fan maakt zo veel geluid dat er dan weinig overblijft van de omgevingsgeluiden.

het zullen vooral filmpjes zoals deze worden en zeker later in het jaar als er modder in het spel is en de trekkers echt moeten werken is het wel leuk om er ook geluid bij te hebben.

mijn vraag dus hoe lossen jullie het geluids probleem op of maken jullie alleen filmpjes zonder geluid.

FS19 server info http://des-clan.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SG

SG

De pro drones hangen pro cam gimbald onder en die dure equip zal wel ook een richt microphone en anti wind geruis hoes eroverheen hebben.
Die drones zijn veel zwaarder groter en de props maken low RPM.

De hobby piloot luister naar zijn motorgeluid of zet er copyrightfree muziekje onder in de Edit met zijn mini drone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjvg
SG schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:20:
De pro drones hangen pro cam gimbald onder en die dure equip zal wel ook een richt microphone en anti wind geruis hoes eroverheen hebben.
Die drones zijn veel zwaarder groter en de props maken low RPM.

De hobby piloot luister naar zijn motorgeluid of zet er copyrightfree muziekje onder in de Edit met zijn mini drone.
het is dus hobby niet professioneel. maar de mavic 2 pro heeft geen microfoon aanboort van de drone dus daar is het standaard sowieso niet op te nemen. alleen opnemen via de telefoon microfoon is een optie echter aangezien de telefoon vast zit aan de controller en de controller fan ook nogal wat herrie maakt valt het geluid alsnog zo goed als weg.

vandaar mij vraag hoe anderen dit oplossen of laten ze geluiden gewoon weg en doen er alleen een muziekje onder monteren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:36

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

hjvg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:50:
[...]

het is dus hobby niet professioneel. maar de mavic 2 pro heeft geen microfoon aanboort van de drone dus daar is het standaard sowieso niet op te nemen. alleen opnemen via de telefoon microfoon is een optie echter aangezien de telefoon vast zit aan de controller en de controller fan ook nogal wat herrie maakt valt het geluid alsnog zo goed als weg.

vandaar mij vraag hoe anderen dit oplossen of laten ze geluiden gewoon weg en doen er alleen een muziekje onder monteren
Ik heb zelf geen ervaring met een Mavic, maar als je zegt dat de telefoon microfoon wordt gebruikt, kan je dan niet een externe microfoon op je telefoon aansluiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjvg
noobgrinder schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met een Mavic, maar als je zegt dat de telefoon microfoon wordt gebruikt, kan je dan niet een externe microfoon op je telefoon aansluiten?
misschien wel maar dan zou dit via een bluetooth microfoon moeten (telefoon word omklemt door de controller dus daar zijn geen kabels in te pluggen) maar heb geen idee als een bluetooth mic word ondersteund door de dji app.

we wachten wel even af misschien dat er iemand hier op het forum is die er wel ervaring mee heeft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:36

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

hjvg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:56:
[...]

misschien wel maar dan zou dit via een bluetooth microfoon moeten (telefoon word omklemt door de controller dus daar zijn geen kabels in te pluggen) maar heb geen idee als een bluetooth mic word ondersteund door de dji app.

we wachten wel even af misschien dat er iemand hier op het forum is die er wel ervaring mee heeft
Aha, dat wist ik dus niet.
Als er echt geen enkele aansluit optie zou zijn, dan kan het ook heel simpel met een audiorecorder bij de geluidsbron en het geluid syncen met het beeld tijdens editen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Waar in Nederland heb je dit opgenomen?
hjvg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:26:
mijn broertje heeft een dji mavic 2 pro gekocht en deze doet het zeer goed echter zijn we nog een beetje zoekende om een oplossing voor het geluid te vinden. je kunt geluid opnemen via je telefoon maar de controller fan maakt zo veel geluid dat er dan weinig overblijft van de omgevingsgeluiden.

[YouTube: Loonbedrijf de Fittuh Gras hakselen met een Claas 880.]

het zullen vooral filmpjes zoals deze worden en zeker later in het jaar als er modder in het spel is en de trekkers echt moeten werken is het wel leuk om er ook geluid bij te hebben.

mijn vraag dus hoe lossen jullie het geluids probleem op of maken jullie alleen filmpjes zonder geluid.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjvg
enriqueeeee schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:41:
Waar in Nederland heb je dit opgenomen?

[...]
dit is vlak bij Koekange (drenthe) opgenomen hoezo?

• enriqueeeee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

hjvg schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:25:
[...]

dit is vlak bij Koekange (drenthe) opgenomen hoezo?
Hoopte een boer in de Flevopolder gevonden te hebben. Die ook vliegt, alleen vliegen wordt beetje saai.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• FR1908MAX
Heeft iemand hier ervaring met vliegen in Kroatië? Ga deze zomer 2 weken daar op vakantie, maar op de ene site staat dat alle drones een brandplaatje nodig hebben en op een andere site alleen drones boven de 900 gram.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sme4gle
Van het weekend weer eens lekker gevlogen in het zuiden van t' land

Sme4gle wijzigde deze reactie 12-06-2019 13:31 (24%)

• colorsone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:04
Zijn hier ook mensen die in Nijmegen vliegen? Lijkt me wel leuk om een keer te komen kijken. Vlieg zelf met een Mavic, maar een race drone lijkt me ook heel gaaf.

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik wil een simpele eerste quad gaan bouwen en ik kwam toevallig deze set hier op tweakers tegen: V&A aangeboden: FPV RACE DRONE, Compleet in onderdelen - NIEUW!

4S lijkt me prima, het frame lijkt me ook in orde ... maar wat vinden jullie van de rest van de onderdelen?

• BoAC

BoAC

Memento mori

ImmortalSoul schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:43:
Ik wil een simpele eerste quad gaan bouwen en ik kwam toevallig deze set hier op tweakers tegen: V&A aangeboden: FPV RACE DRONE, Compleet in onderdelen - NIEUW!

4S lijkt me prima, het frame lijkt me ook in orde ... maar wat vinden jullie van de rest van de onderdelen?
Voor iets meer geld kun je meer kwaliteit krijgen volgens mij. Maar voor een eerste start lijkt het mij niet slecht. Wel zul je ook een zender en een goede lader moeten hebben, en die zitten er niet bij.
En een stap verder is nog een bril. Zo ben ik ook begonnen :)
Die invoerrechten is echt een lachertje. Als rustig sprokkelt met niet te grote orders, komt alles gewoon binnen zonder extra kosten.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:06

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mijn op 23 mei bestelde FIMI X8 SE is net geleverd.
Ziet er erg degelijk uit allemaal.

[edit]...en meteen een issue...
Een fout melding "Accelerometer error", dus vliegen wordt het niet vandaag. :)

Eens kijken wat support er aan gaat doen want het schijnt een bekend probleem te zijn.

Gutteguttegut wijzigde deze reactie 18-06-2019 13:00 (54%)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Arunia
  • Laatst online: 19:32
De afgelopen weken precies de momenten dat ik tijd heb geen mogelijkheid gehad om te vliegen door slecht weer, harde wind of gewoon andere afspraken.
Zag op de kaart een plek nabij mijn woonplaats waar ik dus blijkbaar wel mag vliegen. Zou een groot grasveld moeten zijn en wel wat bomen, maar dat mag de pret niet drukken. Of iig niet voor lange tijd... :P
Hoop wellicht dit weekend eens te kunnen vliegen daar. Moet heel veel gaan oefenen met deze drone. Mocht ik het dan nog steeds erg leuk vinden, wil ik toch de stap maken naar een drone om mee te filmen. Onderzoek doen voor op vakantie's etc lijkt me ook erg leuk en dan specifieke plekken vinden waar het mooi is en waar je dan kan gaan vliegen.

Heb nu de Eachine ex2mini en met dank en iemand hier ook het scherm wat er bij past/hoort gevonden en gekocht. Van hout een adaptertje gemaakt zodat hij ook aan de controller gekoppeld kan worden. Met veel dank aan mijn schoonvader voor de creatieve oplossingen. :P
Een bril op is niet echt mijn ding.
Enige wat ik had verwacht is dat ik wel iets had kunnen filmen met die ex2mini, maar om één of andere reden lukt me dat niet. Of iig ik kijk er misschien over heen of iets?
Zie iemand die een mobius camera eronder heeft gehangen met elastieken. >_> Wellicht gaat dat ietswat te verder. De Möbius mini v2. Wellicht ook nog wel een leuke om eens te halen.

Zie ook net dat er andere modes op de drone zitten. Misschien dat hij bij aanpassen dan rustiger vliegt. Ben nog niet zo dat ik erg hard met de drone wil vliegen. Maakt het wellicht makkelijker om te oefenen.

enige wat me op valt is dat het moeilijk is om informatie te vinden over waar je wel en niet mag vliegen in het buitenland. Er zou een app moeten zijn, maar die werkt sinds enige tijd niet meer. Bij mij ook iig niet op de telefoon.
Loop al een tijdje in mijn hoofd om al die informatie per land te combineren zodat het makkelijker is de informatie te vinden, maar volgens mij is daar ook nog door niemand echt wat mee gedaan om een werkend iets te krijgen en houden.

Arunia wijzigde deze reactie 18-06-2019 13:24 (26%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:05
Na mijn laatste vlucht dit weekend even mijn drone geïnspecteerd, en tot mijn verbazing zit er weer een scheur in de arm. Mijn drone is nog nooit neergestort of ergens tegenaan gevlogen. De enige optie die ik kan bedenken is stress aan de body/armen. Echter is deze scheur een stuk groter dan van mijn vorige drone, de Phantom 3 Pro. De winkel heeft toen geadviseerd om hem in te ruilen en het verschil bij te betalen.

Wat kan ik het beste doen? Reparatie? Doorvliegen (niet mijn voorkeur)? Kan ik nog garantie claimen (6-10-2017)?
https://tweakers.net/ext/f/0fCIU8d74y0XtlNgAEkqO5R1/thumb.jpg

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True