Ik ben van het weekend een challenge aangegaan met wat vrienden om te kijken wie de goedkoopste budget 5" quad kon samenstellen op sites zoals Banggood en AliExpress. Bij een aantal onderdelen heb ik niet totaal het onderste uit de kan gehaald omdat dan de kwaliteit ook zeer de wensen over laat, denk hierbij aan de motoren
. Ik weet dus dat de build inweze nog veel goekoper had gekund als je voor mindere kwaliteit ook tevreden bent. Mijn uiteindelijke lijstje bestaat hieruit:
Ik had hier die Racerstars bijvoorbeeld ook kunnen omwisselen voor een setje Emax redbottoms (~$12,-)
Dat had dan nog 30 dollar gescheeld.. maar ik ging hier toch voor de racerstars omdat ik deze thuis nog had liggen
Nu is het wachten op ome ali tot de componenten zijn afgeleverd.. En dan maar eens zien of het vliegt!
Type | Naam | Prijs |
---|---|---|
Frame | Alien Clone | $15,50 |
STACK | Mamba F405 AIO | $42,- |
VTX | Eachine TX805 | $12,06 |
Camera | FPV 1200TVL unbranded | $5,32 |
Motors | Racerstar Green 2207 2500kV | $41,99 |
Receiver | FrSky XM+ | $12,64 |
Totaal: | $129,51 |
Ik had hier die Racerstars bijvoorbeeld ook kunnen omwisselen voor een setje Emax redbottoms (~$12,-)
Dat had dan nog 30 dollar gescheeld.. maar ik ging hier toch voor de racerstars omdat ik deze thuis nog had liggen
Nu is het wachten op ome ali tot de componenten zijn afgeleverd.. En dan maar eens zien of het vliegt!
[ Voor 9% gewijzigd door Sme4gle op 29-04-2019 09:37 ]