Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-05 21:19

Processorkoeler

Geen stock koeler

@ChojinZ

Het gaat echt om de contactpunten op de FC, een grote(re) platte bout helpt daar niet mee denk ik. Voor het gemak nog wat (close up) foto's van de FC en PDB. Zoals je ziet is dat geen pretje.

https://imgur.com/a/7juIS3F

Kun je flux gewoon bij een bouwmarkt kopen? Voor zover bij mij bekend is dat zo'n pasta, ik zie en lees overal dat mensen gewoon gelijk soldeer ergens op gooien zonder het te gebruiken. Dat ging prima blijkbaar, dus ik moet iets fout doen.
Solderen is vooral oefenen. Kijk of je nog oude, defecte electronica hebt liggen en ga daar desnoods componenten van afhalen enkel om te oefenen. Klinkt misschien stom, maar zo doe je wel ervaring op.
Zeker een goede tip! Ik heb vorige week het huis opgeruimd, maar who knows is er ergens wat te vinden. Desoldeertin of zo'n spuit ga ik eens opzoeken in de bouwmarkt.

@Radiance

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...-2000-6/9200000010662993/

Hij werkt best fijn en snoerloos is super handig. Het probleem met de drone is dat het soldeerwerk nu echt gewoon waardeloos is, en dat ik niet precies weet wat waar moet (uiteindelijk). Draden zijn al echt heel kort, dus wat eraf halen om "het nog een keer te proberen" gaat uiteindelijk tekort doen, en dan gaat helemaal niks meer passen. Ik zou het liefst zelf een hele dag hieraan zitten, maar daar heb ik de tijd niet voor in combinatie met studie en werk.

edit: voor beiden; in de video die ChojinZ heeft gelinkt legt de meneer opop de video uit dat er al flux in de sodeer zit. Dat heb ik ook. Is het dan alsnog nodig?

Processorkoeler wijzigde deze reactie 18-03-2019 21:57 (8%)

Ik heb zelf geen ervaring met een soldeerbout op gas maar de foto die je laat zien, zien denk ik de meeste van ons niet als een uitdaging om los te krijgen. Heb je trouwens wel iets van een 3e hand of bankschroef? Dat is ook wel een must vind ik. Als je dat niet hebt zou je de chip nog vast kunnen plakken aan je werkplek met een stukje dubbelzijdige tape, zei het als tijdelijke oplossing.

Als er al flux in de soldeertin zit, heb je geen flux meer nodig. Heb wel een potje staan maar toen ik eenmaal een degelijke soldeerbout had heb ik die flux nooit meer gebruikt dus weet eigenlijk ook niet of het toen der tijd echt wat toevoegde of dat het tussen de oren zat, waarschijnlijk het laatste.

Radiance wijzigde deze reactie 18-03-2019 22:04 (28%)

RadianceFPV.nl | Youtube

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Radiance schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:01:
Ik heb zelf geen ervaring met een soldeerbout op gas maar de foto die je laat zien, zien denk ik de meeste van ons niet als een uitdaging om los te krijgen. Heb je trouwens wel iets van een 3e hand of bankschroef? Dat is ook wel een must vind ik. Als je dat niet hebt zou je de chip nog vast kunnen plakken aan je werkplek met een stukje dubbelzijdige tape, zei het als tijdelijke oplossing.

Als er al flux in de soldeertin zit, heb je geen flux meer nodig. Heb wel een potje staan maar toen ik eenmaal een degelijke soldeerbout had heb ik die flux nooit meer gebruikt dus weet eigenlijk ook niet of het toen der tijd echt wat toevoegde of dat het tussen de oren zat, waarschijnlijk het laatste.
De derde hand is een goede ja, de bankschroefluxe heb ik niet. Als armzalige student weet ik alleen niet hoe duur dat allemaal is. Flux, desoldeertouw, derde hand, etc klinkt prima maar zou dit echt de oplossing zijn? Ik ben gewoon totaal niet handig met soldeerbouten en dergelijken.
Processorkoeler schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:23:
[...]

De derde hand is een goede ja, de bankschroefluxe heb ik niet. Als armzalige student weet ik alleen niet hoe duur dat allemaal is. Flux, desoldeertouw, derde hand, etc klinkt prima maar zou dit echt de oplossing zijn? Ik ben gewoon totaal niet handig met soldeerbouten en dergelijken.
Ik heb ook geen bankschroef hoor maar de derde hand is onmisbaar. :+ Je hebt een vrije hand nodig om de draden los te trekken als de tin gesmolten is en als de boel beweegt heb je weer het risico dat er een klodder vloeibare tin gelanceerd wordt die de boel sloopt. Dat risico heb je trouwens ook als je te ongeduldig bent en al aan draadjes gaat trekken waarvan de tin nog niet helemaal vloeibaar is kan ik uit ervaring vertellen. 8)7
Flux heb je niet eens nodig als het in de tin verwerkt zit. Ik denk persoonlijk dat het aan de soldeerbout ligt maar als je geen vrije hand hebt en de boel niet goed op z'n plaats kan houden dan zou dat ook heel goed het probleem kunnen zijn.

RadianceFPV.nl | Youtube

• foekie01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-05 15:26
Processorkoeler schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:54:
[
[...]

@Radiance

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...-2000-6/9200000010662993/

Hij werkt best fijn en snoerloos is super handig. Het probleem met de drone is dat het soldeerwerk nu echt gewoon waardeloos is, en dat ik niet precies weet wat waar moet (uiteindelijk). Draden zijn al echt heel kort, dus wat eraf halen om "het nog een keer te proberen" gaat uiteindelijk tekort doen, en dan gaat helemaal niks meer passen. Ik zou het liefst zelf een hele dag hieraan zitten, maar daar heb ik de tijd niet voor in combinatie met studie en werk.
Let wel op met deze soldeerbout. Deze is geschikt voor het "grovere" werk. Als je dus iets te enthousiast bent kun je je pads van de PCB smelten als deze iets kleiner zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

foekie01 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:51:
[...]

Let wel op met deze soldeerbout. Deze is geschikt voor het "grovere" werk. Als je dus iets te enthousiast bent kun je je pads van de PCB smelten als deze iets kleiner zijn.
Klopt, ik zag de maximumtemperatuur en die lag wel wat hoger dan andere bouten, maar ik zet 'm nooit zo heel hoog. Ik probeer altijd zo min mogelijk contact te maken maar juist het soldeer te laten vloeien, aldus ook die filmpjes op YouTube.

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-05 16:47
@Processorkoeler Ff doorbijten zou ik zeggen. Voordat ik aan deze hobby begon wist ik niets van solderen, maar kom op, het is voor ons doel echt geen rocket science. En ik had veel ergere blobs tin op mijn PDB de eerste keer :+ Dus waarom moet het er per se eerst helemaal af? Zeker als je geen tinzuiger hebt?

Het echte probleem wat je hebt is een beginnersprobleem, je mist onderelen. En ja, koperdraad is ook een onderdeel :P Als je het helemaal niet hebt, koop het dan. Of rip het uit oude computer onderdelen ffs :+ Tip; neem goed siliconendraad zoals die roodkleurige op je foto. Die witkleurige is de "bad kind", zeg maar (al werkt het wel). Soldeer je huidige verbindingen die verkeerd zijn simpelweg los, maar laat die blob tin lekker zitten. Daar douw je een nieuw draad in en gaan met die banaan.

Die gaatjes zijn inderdaad iets minder zonder tinzuiger, maar als het maar vast zit. Als het nog nieuw was zou ik de draad aan de andere zijde door het gat steken en dan solderen aan de juiste zijde, dat is supermakkelijk.

Kop op man :+ Ook al is dit inderdaad een krappe, niet beginners, build.

Oh, en een 3de hand is zeker handig, maar het kan ook zeker zonder. Is kut, maar kan echt wel. Zo'n ding kost trouwens geen drol bij een action of Lidl...

sensei_d.fpv channel

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-05 20:42
Voor de FPV racers onder ons, er is binnenkort een indoor race in de Kaaihallen, Den Bosch:

Tassadar32 wijzigde deze reactie 20-03-2019 14:24 (5%)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:40
Tassadar32 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:23:
Voor de FPV racers onder ons, er is binnenkort een indoor race in de Kaaihallen, Den Bosch:

[Afbeelding]
Is er een website waar ik meer info kan vinden? Heb gegoogled maar kom alleen een website tegen die het (bij mij althans) niet doet: www.team-mro.nl

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Sensei_D schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:50:
@Processorkoeler Ff doorbijten zou ik zeggen. Voordat ik aan deze hobby begon wist ik niets van solderen, maar kom op, het is voor ons doel echt geen rocket science. En ik had veel ergere blobs tin op mijn PDB de eerste keer :+ Dus waarom moet het er per se eerst helemaal af? Zeker als je geen tinzuiger hebt?

Het echte probleem wat je hebt is een beginnersprobleem, je mist onderelen. En ja, koperdraad is ook een onderdeel :P Als je het helemaal niet hebt, koop het dan. Of rip het uit oude computer onderdelen ffs :+ Tip; neem goed siliconendraad zoals die roodkleurige op je foto. Die witkleurige is de "bad kind", zeg maar (al werkt het wel). Soldeer je huidige verbindingen die verkeerd zijn simpelweg los, maar laat die blob tin lekker zitten. Daar douw je een nieuw draad in en gaan met die banaan.

Die gaatjes zijn inderdaad iets minder zonder tinzuiger, maar als het maar vast zit. Als het nog nieuw was zou ik de draad aan de andere zijde door het gat steken en dan solderen aan de juiste zijde, dat is supermakkelijk.

Kop op man :+ Ook al is dit inderdaad een krappe, niet beginners, build.

Oh, en een 3de hand is zeker handig, maar het kan ook zeker zonder. Is kut, maar kan echt wel. Zo'n ding kost trouwens geen drol bij een action of Lidl...
Bedankt voor de tips! Binnenkort maar eens op avontuur naar de Action en bouwmarkten etc. Overigens heb ik de soldeertin die ik gebruik gevonden: https://www.gereedschapce...s15-soldeertin-100gr.html

De witte siliconendraad kwam bij de ESC, die ESC's zijn wel heel erg klein en dichtgeplakt met plastic, dus de soldeerpunten van het signaaldraad is nog een grote uitdaging om te fixen. Ik denk dat die draden wel prima zitten mits ze niet korter gaan. De reden dat alles op de onderkant van de FC is gesoldeerd (en nog moet worden gefixt), is omdat het er wat netter uit zou moeten zien.

Volgende keer maar een makkelijkere build pakken, de GEP-ZX5 stond al bekend als een wat moeilijker frame, maar ik vond 'm zo cool dat ik alles even heb overschat.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-05 20:42
@Bugs3
Zaterdag 6 April van 12.00-22.00 organiseert Team MRO wederom een indoor evenement in onze trainingshal in Den Bosch.
Het aantal piloten is beperkt tot 32, en vol-is-vol. Je kunt je inschrijven door een mail te sturen naar info@team-mro.nl. Je ontvangt vervolgens een mail met betaal instructies.
Indien het max. aantal piloten bereikt is, wordt je op de wachtlijst gezet.
De kosten voor deelname zijn EUR 24,=, incl. pizza. Graag je dieet wensen doorgeven via de mail.

Mocht je alleen willen vliegen, en niet mee-eten, dan zijn de kosten EUR 12,50.

Agenda voorstel
12:00 - Inloop piloten
12:20 - Briefing, track walk
12.30 - Practice round
13.00 - 16.30 Qualification rounds: 4 heats x 8 piloten (alternatief 5 heats x 6 piloten)
16.30 - GoPro runs
16.45 - Micro drones fun race
17.30 - Pizza
18:30 - Qualify: 3 heats, 4x 8 piloten
19.30 - Kwart finale: 3 heats, 4x 4 piloten
20.30 - Micro drones fun race
21.00 - Halve finale: 3 heats, 2x 4 piloten
21.30 - Dag finale: chase-the-ace, 2-5 heats, 1x 4 piloten
22.00 - Track afbreken

Parkeren bij de Kaaihallen is tegenwoordig betaald (EUR 0.50ct per 20 minuten, 1e 20 minuten zijn gratis). We gaan daar pragmatisch mee om; spullen uitladen, parkeren op een vrij-parkeren locatie in de buurt en 1 vrijwilliger die dan terug rijdt en parkeert bij de Kaaihallen.
Meer info in de FPV Nederland slack groep (invite link), op onze Facebook pagina of je mag hier verder vragen stellen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ha waarde Tweakers. We zijn bezig om wat algemene tips op te stellen qua aankoopadvies voor verschillende producten, dus zo ook drones.
Jullie startpost bevat al wat relevantie informatie maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een drone? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Zo ja stuur mij dan een DM, dan zijn we je alvast eeuwig dankbaar. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:20

Koeitje

Back-up tiems now?

Heeft er iemand ervaring met de EV200D? Ik twijfel tussen die en een Fatshark Dominator V3. De Fatshark gaat een stuk duurder zijn (of tweedehands). Ik heb alleen 16:9 cams, klein hoofd (:D) en draag een bril.

Koeitje wijzigde deze reactie 31-03-2019 14:23 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Koeitje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:18:
Heeft er iemand ervaring met de EV200D? Ik twijfel tussen die en een Fatshark Dominator V3. De Fatshark gaat een stuk duurder zijn (of tweedehands). Ik heb alleen 16:9 cams, klein hoofd (:D) en draag een bril.
Ik heb geen ervaring met de EV200D, maar mijn advies zou de Fat Shark zijn.
Ook als je wat verder de hobby in gaat, dan is dit wel de betere keuze. Ook gezien de modules die er in kunnen.

De FOV is met 30 graden wel klein. Welke bril heb je nu?

Life is too short to remove USB safely

Acties:
  • +1Henk 'm!
Koeitje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:18:
Ga voor de Fatshark. Ja, is een stuk duurder maar dat istie ook wel waard. De kwaliteit is een stuk beter. Ook is de garantie afhandeling door Fatshark zeer degelijk. Fatshark heeft trouwens ook correctie lenzen voor de bril:

https://www.banggood.com/...EALw_wcB&cur_warehouse=HK

Zeker als je wat verder groeit in de hobby ga je vroeg of laat toch voor een Fatshark dus nu investeren in een EV200 kan weggegooid geld zijn.

ChojinZ wijzigde deze reactie 01-04-2019 13:37 (23%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Kars schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb geen ervaring met de EV200D, maar mijn advies zou de Fat Shark zijn.
Ook als je wat verder de hobby in gaat, dan is dit wel de betere keuze. Ook gezien de modules die er in kunnen.

De FOV is met 30 graden wel klein. Welke bril heb je nu?
Ik heb nu geen bril (ja, een extreme budget box goggles). De EV200D ondersteund ook dezelfde modules, dus dat is geen reden om voor de Fatshark te gaan. Daarnaast zijn de stock modules al vrij goed en moet je flink wat geld uitgeven om beter te krijgen, terwijl er bij een Fatshark nog een bak geld bij komt om ze te krijgen. Zeker omdat je nu alleen maar de Dominator kan kopen met een niet-diversity module...die kan dus direct de prullenbak in terwijl je er wel voor betaald.
ChojinZ schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:36:
[...]

Ga voor de Fatshark. Ja, is een stuk duurder maar dat istie ook wel waard. De kwaliteit is een stuk beter. Ook is de garantie afhandeling door Fatshark zeer degelijk. Fatshark heeft trouwens ook correctie lenzen voor de bril:

https://www.banggood.com/...EALw_wcB&cur_warehouse=HK

Zeker als je wat verder groeit in de hobby ga je vroeg of laat toch voor een Fatshark dus nu investeren in een EV200 kan weggegooid geld zijn.
EV200D ondersteund dezelfde diopters, en ik zal sowieso echte lenzen op maat laten maken (m'n rechteroog heeft geen standaard afwijking, en beiden zijn rond de -3...dus ook niet optimaal).

Hoe is de garantie afhandeling bij tweedehands Fatsharks van 2 jaar oud? Want dat is zo te zien de enige reden om voor een Fatshark te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Ik heb geen idee hoe Fatshark met garantie is bij een bril van 2 jaar oud.. die is wel namelijk buiten de garantie. Maar hun customer service vind ik wel top. Mijn faceplate van mijn HDO heeft namelijk scheurtje en een breuk bij de neus gedeelte. Nou weet ik niet waardoor dit gekomen is (vermoed bij het vast zetten) kan dus wel degelijk mijn schuld zijn. Dit gemeld bij Fatshark, binnen een week een nieuwe faceplate binnen. Waren ook redelijk snel met reageren. Maar goed nu gaat het wel om de HDO dus daar mag ook wel goede service tegenover staan, kreeg echt pijn in mijn portomonnee van dat ding :P

Iets anders trouwens, ben ik de enige die altijd dezelfde propellor breekt? Ik breek altijd de CCW props, en vaak ook nog op dezelfde arm...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Koeitje schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:26:
[...]

Hoe is de garantie afhandeling bij tweedehands Fatsharks van 2 jaar oud?
Weet ik niet. Maar customer support is heel goed. Fatshark doet zelden moeilijk en heeft bijna alle onderdelen op voorraad. Als iets stuk is, kan je vrij makkelijk bij Fatshark een replacement aanvragen.

Nu weet ik niet hoe dat bij Eachine is, maar ik vermoed dat zij daar een stuk lastiger in zijn. Niets slechts over eachine maar het is wel een budget merk en vaak moeten ze dan ergens op besparen en dat is vaak customer support.
Koeitje schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:26:
[...]

Want dat is zo te zien de enige reden om voor een Fatshark te gaan.
-Bouwkwaliteit
-Customer support
-Quality control (Eachine wil nog weleens een slecht exemplaar versturen)
-Zit comfort (Als je een grote neus hebt, schijnt de Eachine absoluut niet prettig te zitten)
-Resale value

Wil je zeker weten dat je een goed product krijgt, dan zou ik voor Fatshark gaan. Wil je een gokje wagen en iets anders proberen dan de grote meute, ga dan voor de Eachine.

Persoonlijk zou ik meteen voor een HDO gaan. OLED heeft echt wel dikke meerwaarde in een FPV bril. Maar dan moet je wel flink je portemonnee trekken.
Naiki schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:24:

Iets anders trouwens, ben ik de enige die altijd dezelfde propellor breekt? Ik breek altijd de CCW props, en vaak ook nog op dezelfde arm...
Same here. En dan wil je de prop vervangen, en dan blijkt dat je nog een stuk of 10 CW props hebt, maar geen enkele CCW prop.... :+

ChojinZ wijzigde deze reactie 01-04-2019 15:58 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Naiki
  • Nu online
@ChojinZ Gelukkig ligt dus niet aan mij :P vanavond of morgen in Betaflight maar de reversed prop rotation aanzetten.. misschien dat ik eens wat CW breek ipv CCW :P

Ook balen, kan mijn oplader niet vinden...... daar zit ik dan met 7 lege batterijen. Vanavond huis maar eens overhoop gooien.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:54:
[...]

Weet ik niet. Maar customer support is heel goed. Fatshark doet zelden moeilijk en heeft bijna alle onderdelen op voorraad. Als iets stuk is, kan je vrij makkelijk bij Fatshark een replacement aanvragen.

Nu weet ik niet hoe dat bij Eachine is, maar ik vermoed dat zij daar een stuk lastiger in zijn. Niets slechts over eachine maar het is wel een budget merk en vaak moeten ze dan ergens op besparen en dat is vaak customer support.

[...]

-Bouwkwaliteit
-Customer support
-Quality control (Eachine wil nog weleens een slecht exemplaar versturen)
-Zit comfort (Als je een grote neus hebt, schijnt de Eachine absoluut niet prettig te zitten)
-Resale value
En met een kleine neus? Zit de Fatshark dan juist niet te los ;).

Realistisch gezien kost een Fatshark 100 euro meer voor mindere beeldkwaliteit in ruil voor service. Ben ook geen fan van hun policy om alleen een model zonder diversity te verkopen.
Wil je zeker weten dat je een goed product krijgt, dan zou ik voor Fatshark gaan. Wil je een gokje wagen en iets anders proberen dan de grote meute, ga dan voor de Eachine.

Persoonlijk zou ik meteen voor een HDO gaan. OLED heeft echt wel dikke meerwaarde in een FPV bril. Maar dan moet je wel flink je portemonnee trekken.
Maar geen 16:9 jammer genoeg. Als hij nog een beetje high res was en 16:9 was het misschien de moeite waard. De prijs is echt belachelijk vergeleken met vr headsets.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Koeitje schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:52:
[...]

Realistisch gezien kost een Fatshark 100 euro meer voor mindere beeldkwaliteit in ruil voor service. Ben ook geen fan van hun policy om alleen een model zonder diversity te verkopen.

[...]

Maar geen 16:9 jammer genoeg. Als hij nog een beetje high res was en 16:9 was het misschien de moeite waard. De prijs is echt belachelijk vergeleken met vr headsets.
Dan draai ik het om: ga voor een EV200D en vertel ons je ervaring :)
Ik denk dat er relatief weinig mensen zijn met een EV200D alhoewel er voldoende reviews op YT staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
Koeitje schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:52:
[...]

[...]

Volgens mij twijfel jij helemaal niet meer tussen de EV200 en de Fatshark ;)

Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen met de Eachine by the way 8)

Bugs3 wijzigde deze reactie 01-04-2019 18:05 (5%)

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Ik heb geen ervaring met beiden, en jullie blijkbaar ook niet. Dus dan schiet het niet op natuurlijk. Er is maar 1 vergelijkende review op youtube te vinden.
Koeitje schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:34:
Ik heb geen ervaring met beiden, en jullie blijkbaar ook niet. Dus dan schiet het niet op natuurlijk. Er is maar 1 vergelijkende review op youtube te vinden.
Ik heb geen ervaring met de bril maar wel veel ervaring met Eachine producten. En met Eachine is het vaak hit or mis. Sommige producten zijn top, maar de meeste producten zijn gewoon matig tot bagger.

Fatshark heeft daarentegen een goede naam (behalve dan dat ze duur zijn) en heb je de garantie dat het altijd een degelijk product is.

Omdat een bril al snel een paar honderd euro kost, gaat iedereen voor de veilige optie, namelijk Fatshark.
Maar zoals ik al eerder zei: Als jij de gok wilt wagen, vooral doen!
Laat ons maar weten hoe hij bevalt. :)

De ervaring die ik heb, is met Fatshark en de Eachine EV100. Ik heb zelf namelijk de Dominator V1 met 32 graden fov en die bevalt super.
De EV100 was gewoon een blamage, ondanks dat ie maar €85,- was.

Verder sluit ik me aan bij @ChojinZ want met veel Eachine producten is het een gok.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Kars schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:46:
De ervaring die ik heb, is met Fatshark en de Eachine EV100. Ik heb zelf namelijk de Dominator V1 met 32 graden fov en die bevalt super.
De EV100 was gewoon een blamage, ondanks dat ie maar €85,- was.

Verder sluit ik me aan bij @ChojinZ want met veel Eachine producten is het een gok.
Dat de EV100 niets is, zegt natuurlijk ook niets. Ik vind elke lcd tv van LG ook een blamage, maar dat zegt niets over hun andere line-up van tv's ;).

• Naiki
  • Nu online
Even snel gekeken, maar de EV200D is al rond de 250. Je kan eventueel ook de fatshark HD3 bestellen bij Hobbyking voor 350, moet je nog wel een module er bij. True-d heb je daar al voor 50 euro de laatste keer dat ik keek.
Anders zijn de commanders of een skyzone ook nog optie. Ik heb zelf een Skyzone sky02 reserve liggen en werkte altijd prima. Heb wel een periode gehad dat die soms niet opstarten (zwarte schermen) maar had later een keer de bril per ongeluk aangelaten totdat de batterij leeg was en sindsdien doet die het prima.. Maar goed ben zeer blij met mijn HDO :)

Oh lader weer gevonden zat in een andere tas 8)7

Edit: kleine toevoeging, bij skyzone en commanders heb je natuurlijk net al eachine geen garantie/support. Fatshark heeft reparatie centrum in de UK.

Naiki wijzigde deze reactie 02-04-2019 14:07 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Koeitje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:48:
[...]

Dat de EV100 niets is, zegt natuurlijk ook niets. Ik vind elke lcd tv van LG ook een blamage, maar dat zegt niets over hun andere line-up van tv's ;).
Sorry, maar ik snap je niet.....

Je zegt dat je twijfelt, wij komen met redelijk sterke argumenten waarom je toch een Fatshark moet nemen maar al die adviezen worden in de wind geslagen en het lijkt erop dat je de keuze al hebt gemaakt.

Niet lullig bedoelt, maar waar twijfel je dan over? Alles aan de EV200 is volgens jou beter. De punten waarop Fatshark goed scoort (support) vind je weer niet belangrijk...Het lijkt er namelijk helemaal niet op dat je twijfelt....

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:43
Heeft er iemand nog een leuk idee voor mijn quad? Ik heb een grote quad welke een payload van 500-1000g kan hebben en ik gebruik deze niet meer. Ik wil er iets mee gaan doen maar weer nog niet wat. Ik zit te denken aan een grijparm oid maar wellicht zijn er leukere ideeën. Een flink zoeklicht en dan ufo gaan spelen is ook maar 1 keer leuk.....

En nee, een camera eronder is niet leuk want ik heb een DJI camera drone welke in bijna alles beter is.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:25:
[...]

Sorry, maar ik snap je niet.....

Je zegt dat je twijfelt, wij komen met redelijk sterke argumenten waarom je toch een Fatshark moet nemen maar al die adviezen worden in de wind geslagen en het lijkt erop dat je de keuze al hebt gemaakt.

Niet lullig bedoelt, maar waar twijfel je dan over? Alles aan de EV200 is volgens jou beter. De punten waarop Fatshark goed scoort (support) vind je weer niet belangrijk...Het lijkt er namelijk helemaal niet op dat je twijfelt....
Ik sla geen argumenten in de wind. Ik geef aan dat een vergelijking zonder ervaring met het daadwerkelijke product kant nog wal slaat. Over de Fatshark Attitude lees ik geen goede dingen. Je kan dan beter een model hoger pakken. Maar de door jullie gevolgde logica is dat doordat de EV100 niet goed is, ook de EV200 per definitie niet goed is. Wat dus ook wil zeggen dat Fatshark geen optie is doordat de Attitude bestaat.

Het enige waar je wat over kan zeggen zonder de gebruik gemaakt te hebben is ervaringen met garantie afhandeling. Dat is een overweging die ik meeneem.

Koeitje wijzigde deze reactie 02-04-2019 17:48 (3%)

Koeitje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:47:
[...]

Ik geef aan dat een vergelijking zonder ervaring met het daadwerkelijke product kant nog wal slaat
Maar die vergelijking kan je ook nergens anders vinden (op 1 review na). Waarom zou je die dan wel kunnen vinden op Tweakers?

Iemand met een Fatshark HD3 zal niet zo snel een EV200 kopen omdat de verschillen te klein zijn. Iemand met een EV200 zal ook niet zo snel een HD3 kopen wederom omdat de brillen heel dicht bij elkaar liggen.
De kans dat iemand beide brillen heeft is al niet zo groot. Laat staan dat die persoon zich begeeft op tweakers. Maw, de kans is heel klein dat je iemand tegen komt met beide brillen simpelweg omdat het bezitten van beide brillen niet heel logisch is.

Daarnaast, niemand heeft weliswaar ervaring met het product maar de meeste hier zijn wel bekend met Eachine producten. Support van Eachine is non- existing maar ze laten ook regelmatig steekjes vallen bij de QC. Een de hand van ervaringen met een merk kan je dan zeker wel input leveren.
Tevens is iedereen hier opzoek naar ideale bril. De meeste hier zijn dan ook echt wel bekend met de reviews van de EV200. En aan de hand van de reviews kan je wel degelijk gaan vergelijken.
[...]

Over de Fatshark Attitude lees ik geen goede dingen.
Niks mis met de Attitude. Hij is alleen wat ouder en daarom misschien zijn geld niet meer waard. Het enige minpuntje is de reciever. Die is matig. Maar op de rest van de bril is weinig op te merken. Zeg ik uit persoonlijke ervaring. ;)
[...]

Maar de door jullie gevolgde logica is dat doordat de EV100 niet goed is, ook de EV200 per definitie niet goed is.
Jullie? volgens mij heeft maar 1 iemand dat gezegd... ;)

Ik wil je niet overhalen om iets te kopen. Tis immers jou geld. Ik hoop alleen niet voor je dat je terug gaat komen van een koude kermis omdat je de zoveelste bent met een defect/half werkend Eachine product. En daar wil ik je wel voor behoeden. :)

Als je namelijk het RCgroups topic doorleest zie ik toch nog wat kinderziektes/bugs voorbij komen. Channel locking, motion blur in donkere gebieden. Light bleed omdat de casing niet sluit... en zo zijn er wel nog meer rare bugjes waar mensen tegen aan lopen...

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:05:
[...]

Maar die vergelijking kan je ook nergens anders vinden (op 1 review na). Waarom zou je die dan wel kunnen vinden op Tweakers?
Omdat niet elke gebruiker een review schrijft.
Iemand met een Fatshark HD3 zal niet zo snel een EV200 kopen omdat de verschillen te klein zijn. Iemand met een EV200 zal ook niet zo snel een HD3 kopen wederom omdat de brillen heel dicht bij elkaar liggen.
De kans dat iemand beide brillen heeft is al niet zo groot. Laat staan dat die persoon zich begeeft op tweakers. Maw, de kans is heel klein dat je iemand tegen komt met beide brillen simpelweg omdat het bezitten van beide brillen niet heel logisch is.
Het is niet onrealistisch aan te nemen dat iemand een bril van een bekende heeft geprobeerd.
Daarnaast, niemand heeft weliswaar ervaring met het product maar de meeste hier zijn wel bekend met Eachine producten. Support van Eachine is non- existing maar ze laten ook regelmatig steekjes vallen bij de QC. Een de hand van ervaringen met een merk kan je dan zeker wel input leveren.
Tevens is iedereen hier opzoek naar ideale bril. De meeste hier zijn dan ook echt wel bekend met de reviews van de EV200. En aan de hand van de reviews kan je wel degelijk gaan vergelijken.
Die ervaringen wil ik dus horen.
[...]

Niks mis met de Attitude. Hij is alleen wat ouder en daarom misschien zijn geld niet meer waard. Het enige minpuntje is de reciever. Die is matig. Maar op de rest van de bril is weinig op te merken. Zeg ik uit persoonlijke ervaring. ;)
De Dominator V3 is ouder dan de Attitude V4, volgens die logica is de Dominator dan ook zijn geld niet meer waard.
[...]

Jullie? volgens mij heeft maar 1 iemand dat gezegd... ;)

Ik wil je niet overhalen om iets te kopen. Tis immers jou geld. Ik hoop alleen niet voor je dat je terug gaat komen van een koude kermis omdat je de zoveelste bent met een defect/half werkend Eachine product. En daar wil ik je wel voor behoeden. :)

Als je namelijk het RCgroups topic doorleest zie ik toch nog wat kinderziektes/bugs voorbij komen. Channel locking, motion blur in donkere gebieden. Light bleed omdat de casing niet sluit... en zo zijn er wel nog meer rare bugjes waar mensen tegen aan lopen...
Het topic op RCgroups heb ik inderdaad doorgelezen. Lightbleed maak ik mij niet zoveel zorgen over, daarover lees je van elke bril klachten (zelfs van de HDO). Het motion blur verhaal ben ik nog niet tegengekomen, het enige wat ik gelezen heb is dat bepaalde modules dat veroorzaken (de stock modules zijn meer dan goed, dus een non-issue). Channel locking en andere bugs...ja..maar het is niet duidelijk om welke firmware het gaat.
Koeitje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:18:
[...]

De Dominator V3 is ouder dan de Attitude V4, volgens die logica is de Dominator dan ook zijn geld niet meer waard.
Nee. Toen de Attitude uit kwam, was deze bedoelt om het lagere segment op te vullen. Toen viel de Dom V3 nog in het hogere segment. Toen de Attitude net uit was, had je niet heel veel keus was dat DE bril voor een budget van 300 euro. Ik zou de bril nu niet meer zo snel halen omdat er betere alternatieven zijn. Maar dat maakt de bril niet slecht. Integendeel, het is een degelijk bril. Alleen in de huidige markt is hij te duur.
Koeitje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:18:
[...]

Het topic op RCgroups heb ik inderdaad doorgelezen. Lightbleed maak ik mij niet zoveel zorgen over, daarover lees je van elke bril klachten (zelfs van de HDO). Het motion blur verhaal ben ik nog niet tegengekomen, het enige wat ik gelezen heb is dat bepaalde modules dat veroorzaken (de stock modules zijn meer dan goed, dus een non-issue). Channel locking en andere bugs...ja..maar het is niet duidelijk om welke firmware het gaat.
Zoek even de Kabab FPV review. Daarin word de motionblur color blur besproken.
En de review van JB gezien? Lenzen worden ontzettend snel vies, lenzen zijn niet volledige te zien door het zoom mechanisme (buitenste gedeelte valt weg). OSD valt gedeeltelijk buiten het beeld waardoor je bepaalde zaken niet kan lezen. Maar misschien wel het belangrijkst: Het beeld van de Dom is scherper en ziet er levendiger uit waarbij de EV200 dus meer waziger en uitgesmeerd lijkt.

Maargoed, zoals ik al eerder zei... ik hoor wel hoe de EV200 bevalt... voor de rest... no hard feelings. :)

• Naiki
  • Nu online
Er is 1 nederland op youtube die vliegt met de attitude V4 link maar goed die is maar 40 euro goedkoper dan de HD3 core editie.

Persoonlijk ben ik van mening dat je beter in 1 keer een goede bril kan kopen aangezien deze langer mee zal gaan. Hoewel mijn skyzones altijd bevielen vind ik de HDO wel vele malen beter, en de FOV van 37 is perfect. Groter hoeft voor mij echt niet want de randen zijn nu al soms lastig te zien.

Hopelijk blijft het droog, wil even spelen met feed forward settings in betaflight :+

• Rybar
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19-05 13:26
Er staan genoeg vergelijkings reviews op YouTube over fpv goggles.
Wat ik als conclusie daaruit getrokken heb is, dat als geld geen rol speelt en je wil de beste bril met de beste support haal je een Fat Shark HDO dan kost je dat wel rond de €600,- en dan nog is die niet perfect .
Maar er zijn rond de €250,- genoeg goede brillen te vinden en ja deze zijn ook niet perfect.
Zoals bijvoorbeeld de EV200D, Aomway Commander, Skyzone 02 etc.
Het is maar net hoeveel je er voor over hebt.
Droneracer101, UAVfutures, Josh Bardwell, Drone Mesh en ook de boys van Rotor Riot alsmede anderen hebben reviews genoeg over goggles.
Alle brillen hebben wel iets wat niet goed is, persoonlijke voorkeur en budget geven dan de doorslag. :)

• Sensei_D
EV200D vs Fatshark Domi V3, voor mij persoonlijk zou ik gaan voor een goggle met module bay om je mooie RapidFire in te proppen! :+ En anders dus met externe ingang om je (toekomstige) RapidFire op aan te sluiten. Diversity is leuk tot je dus overgaat naar RapidFire. OK, de hint is volgens mij wel duidelijk :+ Nee ik werk niet voor ImmersionRC ;)

Maar goed, een module bay dus. Die maakt de goggles meer future proof vind ik.

Sensei_D wijzigde deze reactie 03-04-2019 12:24 (10%)

sensei_d.fpv channel

Naiki schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:40:

Hopelijk blijft het droog, wil even spelen met feed forward settings in betaflight :+
Ik vond het niets... :/ Ben van 3.5 weer terug gegaan naar 3.3. Kreeg 3.5 niet lekker getuned, mede door Feed Forward. Zal uiteraard aan mijzelf liggen, maar het tunen van 3.3 gaat me veel makkelijker af. :+
Ook krijg ik D16-8ch niet aan de praat op mijn XM recievers waardoor stick filtering niet goed werkt.

Ben overigens wel benieuwd naar 4.0. :)

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-05 23:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Naiki schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:40:
Er is 1 nederland op youtube die vliegt met de attitude V4 link maar goed die is maar 40 euro goedkoper dan de HD3 core editie.

Persoonlijk ben ik van mening dat je beter in 1 keer een goede bril kan kopen aangezien deze langer mee zal gaan. Hoewel mijn skyzones altijd bevielen vind ik de HDO wel vele malen beter, en de FOV van 37 is perfect. Groter hoeft voor mij echt niet want de randen zijn nu al soms lastig te zien.

Dat heb ik gedaan, meteen voor Dominator HD2 gegaan. De RX module heb ik Diversity overgenomen va mijn broer maar we hebben beide ook Prototype Triversity voor op statief. Maar denk dat dat al ingehaald is door Clearview en nu met Rapidfire. Heb ik beide niet mijn broer heeft wel rapidfire.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Naiki
  • Nu online
Ik heb gekozen voor True-D aangezien dit het enige wat beschikbaar was bij quadcopterenzo en betaalbaar was. Vond HDO + Rapidfire even te veel van het goede. In de toekomst wanneer ik meer met andere personen zal gaan vliegen en op andere locaties wil ik best rapidfire. Voor nu is True-D voldoende.

Vind de hobby eigenlijk niet leuk meer.. kost zoveel geld. Wil nog een keer een wat grotere tas.. hoppa rond de 100 euro. Nog steeds onderdelen nodig om op voorraad te houden, Lipo's nodig.... props....
pfff.. dure hobby 8)7 :X

Edit:
Nou net gevlogen met mijn tweede kwad 2205 2300KV motoren. En merkte wel degelijk een verschil met 2206 2700kv motoren. Tevens voortaan maar 1 soort motor.. Heb nu CCW motoren er op (hadden toen niets anders) en ben een propellor moertje kwijt.. en deze heeft natuulijk weer een andere draai richting. Grrr, dat wordt vanavond 2 motoren vervangen voor een CW versie zodat ik van alle soort een backup heb totdat ik nieuwe motoren binnen heb. De emax eco 2306 zijn onderweg alleen dat duurt nog wel even want ze zijn niet meer op voorraad... 8)7

Oh nog een foto van mijn propellor voorraad :+
prop count2
8)7 Links CCW en rechts CW 8)7

Naiki wijzigde deze reactie 04-04-2019 14:44 (43%)

• Joseph
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:12
Joseph schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:43:
Een wellicht wat ongebruikelijke reactie... (weet ik niet helemaal zeker, heb het hele topic niet doorgenomen :$ )

Aankomend weekend (zondag) wil ik een begin maken met 'urban exploring'. Mijn plan is om een groot verlaten complex te gaan bezoeken. Het zou mooi zijn als ik hier ook luchtbeelden van zou kunnen maken (heeft trouwens ook andere voordelen), maar ik heb helaas geen drone.

Het oorspronkelijke idee was om te kijken of ik een drone van iemand kan lenen. Het hoeft geen dure drone te zijn en de beelden hoeven ook echt niet 4K+HDR etc. te zijn. Maar na een kort overleg met moderators hier is het wellicht ook een idee om te kijken of iemand zin heeft om mee te gaan.

Indien iemand interesse heeft om mee te gaan of bereid is om mij een drone uit te lenen hoor ik dat graag. Je moet er wel vanuit gaan dat we er een dag mee zoet zijn...
Inmiddels ben ik er een keer geweest met iemand buiten dit forum. Het complex is dusdanig groot dat ik voor mijn gevoel minder dan de helft gezien heb. Het was in ieder geval enorm gaaf!

Ik wil er zeker nog een tweede keer naartoe. Het ligt vlak over de grens bij onze zuiderburen. Als er mensen zin hebben om mee te gaan, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jelleh
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-05 10:48
Beste Tweakers,

Gister heb ik voor het eerst FPV gevlogen met een Eachine Trashcan, alleen was dat helaas van korteduur.

Wellicht herkend iemand onderstaande problemen met de Trashcan of met een Crazybee F4 controller.

Het volgende is er aan de hand.
Na een stuk of 3 keer gevlogen te hebben ben ik tegen de bank gecrashed.. heel zacht eigenlijk, heb iets hardere klappers gemaakt, was allemaal met 1s configuratie, dus geen extreme snelheden.
Maar na deze crash was direct mijn FPV beeld weg, en de Trashcan reageerde ook niet meer op de transmitter, verder brande alleen nog maar het eena rechtse lampje op de led strip.
De Trashcan direct uit en aangezet, had toen weer fpv beeld, maar de Taranis transmitter meld constant dat de telemetry lost is en weer verbonden is(zo ongeveer om de seconde), dat blijft oneindig loopen.
Ook de led strip brand met alle leds vel wit. op de OSD zie ik dat de accu van de Trashcan 0.9V is, dat is ook vreemd, dit doet hij ook met een net opgelade accu, voltage werdt voor de crash wel juist weer gegeven op het OSD.

Het vreemde is, als ik de Trashcan aan de computer hang met USB, dan werkt alles naar behoren, de Trashcan bind dan goed met de Taranis, zonder die connect/disconnect loop.. ook de LED strip brand dan normaal.
De Betaflight configurator leest hem dan ook goed uit, als ik na dat hij geboot is met USB de accu er aan hang, kan ik ook alle 4 de motoren voluit laten draaien vanuit betaflight configurator.
Alles lijkt dus te werken als ik de Trashcan start via USB en uitlees met Betaflight configurator, behalve dat ook de configurator aangeeft dat de aangeslote accu op 0.9V zit. de oplader geeft voor die zelfde accu gewoon 4.35(LiHV) aan.
Zodra ik de Trashcan uit zet, en hem gewoon weer aan zet met alleen de accu... dan krijg ik weer die constante connect/disconnect's(om de seconden)

Volgende geprobeert, maar zelfde resultaat.
- Zonder vtx en led strip aangezet
- Telemetry disabled in beta flight
- Zo wel 1s als met 2s accu configuratie
- Trashcan ge flashed naar Betaflight 4.0.0 RC6.
- Settings gecleared op de controller.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat er nog te proberen valt.
Heb hem bij Banggood besteld, zou dit onder garantie vallen? Op google vind ik ook nergens dat andere dit probleem hebben.
Zou het een maandag ochtend model zijn. Zal toch niet door de zeer zachte crash op de bank veroorzaakt zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bugs3
Jelleh schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:13:
Beste Tweakers,

Gister heb ik voor het eerst FPV gevlogen met een Eachine Trashcan, alleen was dat helaas van korteduur.

Wellicht herkend iemand onderstaande problemen met de Trashcan of met een Crazybee F4 controller.

Het volgende is er aan de hand.
Na een stuk of 3 keer gevlogen te hebben ben ik tegen de bank gecrashed.. heel zacht eigenlijk, heb iets hardere klappers gemaakt, was allemaal met 1s configuratie, dus geen extreme snelheden.
Maar na deze crash was direct mijn FPV beeld weg, en de Trashcan reageerde ook niet meer op de transmitter, verder brande alleen nog maar het eena rechtse lampje op de led strip.
De Trashcan direct uit en aangezet, had toen weer fpv beeld, maar de Taranis transmitter meld constant dat de telemetry lost is en weer verbonden is(zo ongeveer om de seconde), dat blijft oneindig loopen.
Ook de led strip brand met alle leds vel wit. op de OSD zie ik dat de accu van de Trashcan 0.9V is, dat is ook vreemd, dit doet hij ook met een net opgelade accu, voltage werdt voor de crash wel juist weer gegeven op het OSD.

Het vreemde is, als ik de Trashcan aan de computer hang met USB, dan werkt alles naar behoren, de Trashcan bind dan goed met de Taranis, zonder die connect/disconnect loop.. ook de LED strip brand dan normaal.
De Betaflight configurator leest hem dan ook goed uit, als ik na dat hij geboot is met USB de accu er aan hang, kan ik ook alle 4 de motoren voluit laten draaien vanuit betaflight configurator.
Alles lijkt dus te werken als ik de Trashcan start via USB en uitlees met Betaflight configurator, behalve dat ook de configurator aangeeft dat de aangeslote accu op 0.9V zit. de oplader geeft voor die zelfde accu gewoon 4.35(LiHV) aan.
Zodra ik de Trashcan uit zet, en hem gewoon weer aan zet met alleen de accu... dan krijg ik weer die constante connect/disconnect's(om de seconden)

Volgende geprobeert, maar zelfde resultaat.
- Zonder vtx en led strip aangezet
- Telemetry disabled in beta flight
- Zo wel 1s als met 2s accu configuratie
- Trashcan ge flashed naar Betaflight 4.0.0 RC6.
- Settings gecleared op de controller.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat er nog te proberen valt.
Heb hem bij Banggood besteld, zou dit onder garantie vallen? Op google vind ik ook nergens dat andere dit probleem hebben.
Zou het een maandag ochtend model zijn. Zal toch niet door de zeer zachte crash op de bank veroorzaakt zijn?
Klote dat ie het zo snel niet meer doet. Deze quad zou tegen een stootje moeten kunnen dus ik zou wel BangGood er over aanspreken.

Ik dacht bij het lezen van de klacht aan dit filmpje van Albert Kim waarbij de regulator stuk is. NIet helemaal dezelfde klacht als jij beschrijft maar komt wel in de buurt:

YouTube: Fix Your CrazyBee 🛠️😀👍

Er schijnt ook een FB site te zijn waar dit besproken wordt (heb zelf geen FB dus kan het niet checken)
Misschien hier?

https://www.facebook.com/...7598746/?ref=group_header

Bugs3 wijzigde deze reactie 07-04-2019 16:10 (3%)

• Jelleh
Bugs3 schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:04:
[...]

Klote dat ie het zo snel niet meer doet. Deze quad zou tegen een stootje moeten kunnen dus ik zou wel BangGood er over aanspreken.

Ik dacht bij het lezen van de klacht aan dit filmpje van Albert Kim waarbij de regulator stuk is. NIet helemaal dezelfde klacht als jij beschrijft maar komt wel in de buurt:

YouTube: Fix Your CrazyBee 🛠️😀👍

Er schijnt ook een FB site te zijn waar dit besproken wordt (heb zelf geen FB dus kan het niet checken)
Misschien hier?

https://www.facebook.com/...7598746/?ref=group_header
Bedankt voor je antwoord!
Dat filmpje had ik ook gevonden, mijn vermoede is dat het een zelfde probleem is.
Probleem lijkt dus in de volt regulator te zitten aangezien dat battery voltage ook verkeerd uitgelezen wordt.
Verder is me ook op gevallen, dat als je hem aanzet met de battery, dan hoor ik maar 3 toontjes van de ESC. Volgens mij moeten hij dan nog twee toontjes extra geven.
In een fimpje heb ik gezien dat de ESC dan niet verder komt dan de init. de oorzaak kan een defecte volt regulator zijn.
(YouTube: Response to Brian Schwab - Troubleshooting BLheli Startup Tones)

Ondertussen bij Banggood een garantie claim ingediend, hopelijk valt het onder garantie.
WTF???

VTX heeft heilige rook gegeven..... mid air tijdens het vliegen... :X

VTX is flink doorgebrand:

Zo doorgebrand dat hij een gedeelte van de FC heeft aangetast:

FC werkt nog wel maar, zoals te zien op de foto, is de ribboncable naar de gyro ook gesmolten. Eigenlijk durf ik de FC niet meer te gebruiken. En het rare is: Met de setup vlieg ik al 9 maanden. Vorige week nog mee gevlogen en in mijn rugzak gestopt. Vervolgens dit weekend uit dezelfde rugzak gehaald. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naiki
  • Nu online
@ChojinZ dat is mooi kut.. ben best benieuwd waarom dit gebeurde, alleen denk dat je daar niet meer achter komt.. Voor die ribbon als goed is heb je een reserve ribbon bij je FC gekregen.. hopelijk dat zwarte weg te krijgen met wat alcohol :)

Ondertussen gevlogen met betaflight 4.0 en moet wel zeggen het werkt wel goed met de instellingen vanuit de tuning guide van betaflight. zover ik kan merken zijn flips en rolls bijna zonder bounce backs. (ik zie of hoor het niet)
Een ander raar fenomeen , een van mijn quads gaf geen beeld meer door incl geen OSD. Even snel gezocht op internet daar kwam naar boven waarschijnlijk kapotte camera.. even getest met andere camera.. en werkte weer.. Plug toch weer even voor de zekerheid de oude camera aangesloten, ook weer beeld.... Vage shizzel 8)7
Naiki schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:07:
@ChojinZ dat is mooi kut.. ben best benieuwd waarom dit gebeurde, alleen denk dat je daar niet meer achter komt.. Voor die ribbon als goed is heb je een reserve ribbon bij je FC gekregen.. hopelijk dat zwarte weg te krijgen met wat alcohol :)
Klopt, maar ik durf het risico niet te nemen. VTX zal ongetwijfeld ergens sluiting hebben gemaakt en ik ben bang dat de FC dan ook ergens beschadigd is, ook al is dat in eerste instantie niet te merken. Voor die 3 tientjes speel ik wel op save en koop ik wel een nieuwe. :+
Naiki schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:07:

Een ander raar fenomeen , een van mijn quads gaf geen beeld meer door incl geen OSD. Even snel gezocht op internet daar kwam naar boven waarschijnlijk kapotte camera.. even getest met andere camera.. en werkte weer.. Plug toch weer even voor de zekerheid de oude camera aangesloten, ook weer beeld.... Vage shizzel 8)7
Vaak toch een los contactje/kabelbreukje of gare connector. Meestal vervang ik dan gewoon de bekabeling. :)

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 20:53

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Van het weekend weer lekker gevlogen met de 7" al begin ik het 5" freestyle geweld wel een beetje te missen. Maar goed, de spanning van een quad wat verder weg te laten vliegen, vooral boven water geeft ook een lekkere rush. :)

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 24-05 15:55
Ik heb van het weekend de Korte Duinen onveilig gemaakt. Na 6 maanden begin ik als ik het zelf zeg toch steeds handiger te worden met m'n quads. en ga daardoor ook gewaagdere gaps pakken.
Sme4gle schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:27:
Ik heb van het weekend de Korte Duinen onveilig gemaakt. Na 6 maanden begin ik als ik het zelf zeg toch steeds handiger te worden met m'n quads. en ga daardoor ook gewaagdere gaps pakken.
[YouTube: Satisfy the rage | FREESTYLE FPV]
6 maanden? Zeker niet slecht hoor!! d:)b
Mooie locatie ook!

• Sme4gle
ChojinZ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:41:
[...]

6 maanden? Zeker niet slecht hoor!! d:)b
Mooie locatie ook!
Bedankt haha! Locatie is inderdaad echt geweldig! Hier rond Utrecht/Zeist/Soest zitten veel van dit soort mooie spots.

• Naiki
  • Nu online
@DCFreak netjes :) wat ik altijd jammer vind is dat in nederland alles plat is, levert toch niet zulke mooie vluchten op..

@Sme4gle nice gevlogen, ook leuke spot. Even onthouden om er een keer heen te gaan :)

Zelf sinds gisteren de cam er weer opgezet (foxeer box) 1 batterij opgenomen... flinke jello... grrr..
Maar goed, wel lekker gevlogen vandaag :)....

• DCFreak

DCFreak

Naiki schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:25:
@DCFreak netjes :) wat ik altijd jammer vind is dat in nederland alles plat is, levert toch niet zulke mooie vluchten op..
Jip... het is wat het is helaas. Ik ben wel van plan deze zomer wat verschillende plekken in NL te bezoeken om nog enigzins wat afwisseling te krijgen. Maar hoe saai de omgeving ook is, ik beleef aan het vliegen nog altijd veel plezier. :)

• Steeldunes
  • Laatst online: 29-04 19:28
Voor de mensen die het leuk vinden, een korte video van de track van de MRO sessie afgelopen weekend.

Pilot: SirCrashAlot

MaiOnHigh was er ook bij en heeft ook nog een vlog online gegooid:

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Naiki
  • Nu online
Wat een schijt dag gisteren, ik ben er achtergekomen dat er vibratie in mijn quad zit, wat vooral merkbaar is bij recht vliegen en bij mid throttle. Ondertussen SD kaart er in gestopt voor de blackbox, dus plug usb kabel in de quad om blackbox te configureren indien nodig (eerste keer blackbox). Update voor Betaflight configurator, prima geïnstalleerd blackbox settings bekeken, trek ik de usb kabel er uit.. komt die stomme usb connector los.... grmbl vloek vloek, nog meer gevloek...
Daarna de P en D omhoog gegooid maar kreeg nog die vibratie er niet helemaal uit. Gooi zometeen nog wel wat elektra tape on de motoren, en anders is het jammer dan, dan ga ik wel crashen met deze quad.. Tijd voor meer onderdelen :P

• inc
  • Laatst online: 16:32
2 jaar terug ben ik aangestoken met het drone virus, helaas ben ik toen door omstandigheden er tussenuit geweest. Maar als het goed is komt volgende week mijn Blade Torrent 110 binnen.

Nu zoek ik nog een plek om te vliegen, ik woon aan de rand van Amsterdam. Abcoude/Diemen/Weesp zou prima kunnen.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

Naiki schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:43:
Wat een schijt dag gisteren, ik ben er achtergekomen dat er vibratie in mijn quad zit, wat vooral merkbaar is bij recht vliegen en bij mid throttle. Ondertussen SD kaart er in gestopt voor de blackbox, dus plug usb kabel in de quad om blackbox te configureren indien nodig (eerste keer blackbox). Update voor Betaflight configurator, prima geïnstalleerd blackbox settings bekeken, trek ik de usb kabel er uit.. komt die stomme usb connector los.... grmbl vloek vloek, nog meer gevloek...
Daarna de P en D omhoog gegooid maar kreeg nog die vibratie er niet helemaal uit. Gooi zometeen nog wel wat elektra tape on de motoren, en anders is het jammer dan, dan ga ik wel crashen met deze quad.. Tijd voor meer onderdelen :P
Mid Throttle oscilliation kan een irritant probleem zijn. Wellicht dat je hier wat aan hebt:

• Naiki
  • Nu online
@ChojinZ Al bekeken :) maar goed probeer nog wel wat met de filters via de OSD. Hopelijk worden de emax motoren binnenkort verzonden zodat ik de huidige aokfly 2205 kan vervangen.

Is er iemand al aan het overstappen naar 6S?

• yvdb
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12-05 14:15
Misschien ben ik de zoveelste hoor maar mensen een advies voor een RTF setje? ik was zelf aan het kijken naar de X220S of X220HV om te beginnen, en dan alleen nog een fpv goggle die ik nodig heb ik hoor graag mensen hun mening of advies! Woon in Almere als er mensen zijn waarbij ik een keer kan mee kijken een keer ergens in een weekend zou helemaal geweldig zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

Deem

Ontcijfer mij!

yvdb schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:48:
Misschien ben ik de zoveelste hoor maar mensen een advies voor een RTF setje? ik was zelf aan het kijken naar de X220S of X220HV om te beginnen, en dan alleen nog een fpv goggle die ik nodig heb ik hoor graag mensen hun mening of advies! Woon in Almere als er mensen zijn waarbij ik een keer kan mee kijken een keer ergens in een weekend zou helemaal geweldig zijn
Pak geen Eachine, maar een Diatone RTF. In die Eachine wizzard zit echt het goedkoopste van het goedkoopste.

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

Naiki schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:47:

Is er iemand al aan het overstappen naar 6S?
Ik wacht wel totdat de onderdelen stuk zijn. Ik zou nu teveel moeten vervangen/modden wil ik overstappen. Daarnaast voldoed 4S nog steeds aan mijn wensen. :)
Wat Deem ook al zegt: Lekker links laten liggen. De Wizard word heel slecht gereviewed. Daarnaast hebben heel veel gebruikers last van deadrolls. Iets wat je als beginner absoluut niet wil hebben.

Als je net begint en je zoekt iets degelijks, neem dan idd wat van Diatone. Kwalitatief een stuk beter.

• yvdb
Deem schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:55:
[...]

Pak geen Eachine, maar een Diatone RTF. In die Eachine wizzard zit echt het goedkoopste van het goedkoopste.
Heb je zo modellen die je kan adviseren me grens kwa prijs is bepalend dat snap ik, zit ergens tussen de 300 a max 350(daarvoor moet ik natuurlijk wel lipos drone receiver enzo allemaal hebben)

yvdb wijzigde deze reactie 15-04-2019 17:28 (9%)

• Naiki
  • Nu online
Ik zou persoonlijk lekker weg blijven van premade drones, en zelf bouwen. voor 150 heb je echt al een goede drone...

OK... ik ga voortaan niet meer snel iets testen, had een desync.. motor vervangen en "even" testen.
Snel naar buiten rondje vliegen... raak ik net een klein klote boompje. En wat had ik niet gedaan, de ESC beschermd met een propellor.. Nou volgens mij is het wel duidelijk wat er is gebeurt :+ 1 ESC mist een cap..

Hoop gevloek, en van die ESC niks op voorraad. Andere quad had een dode gyro. Daarvan de ESC's maar over gezet zodat ik toch nog 1 werkende quad heb.. leuk tot 11 uur in de avond aan het solderen |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:31

BoAC

Memento mori

Naiki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:36:
Ik zou persoonlijk lekker weg blijven van premade drones, en zelf bouwen. voor 150 heb je echt al een goede drone...
Ik ben juist van plan om een 2/3" HD quad te gaan kopen, hoewel er 1 bouwen ook leuk is :P
OK... ik ga voortaan niet meer snel iets testen, had een desync.. motor vervangen en "even" testen.
Snel naar buiten rondje vliegen... raak ik net een klein klote boompje. En wat had ik niet gedaan, de ESC beschermd met een propellor.. Nou volgens mij is het wel duidelijk wat er is gebeurt :+ 1 ESC mist een cap..

Hoop gevloek, en van die ESC niks op voorraad. Andere quad had een dode gyro. Daarvan de ESC's maar over gezet zodat ik toch nog 1 werkende quad heb.. leuk tot 11 uur in de avond aan het solderen |:(
Zet je de esc's er dan kaal op? ik stop ze altijd in een krimpkous. Echter nooit tegen een boom gevlogen met als gevolg dat een propeller in een esc slaat. Nou ben ik wel een hele voorzichtige vlieger ben, wat gelukkig aan het veranderen is :D

• Naiki
  • Nu online
@BoAC Met voorzichtig vliegen kom je nergens.. en soms schat ik ook wel eens dingen verkeerd in. Diepte perceptie is toch even anders met een camera vliegen :P. Normaal gesproken (tip van Mr. Steele) doe ik een 1 propellor blad er boven op, mocht dan de propellor naar beneden worden gebogen dan raakt die plastic ipv de ESC. Maar ja even snel testen he :P volgende keer ook voor testen afbouwen/bedekken. :)

Net nog even 4 lipos leeg gevlogen, en hoewel er andere ESC's opzitten nu heb ik nog steeds last van die klote vibraties, dus vermoed eigenlijk de huidige motoren... Nog even met de tune gespeeld maar ook dat hielp niet echt. Iemand enig idee of het kan komen dat Cyclone 5045 te hevige pitch heeft voor een 2205 motor en daardoor de vibraties kunnen optreden?

Tijd voor shoppen op banggood/aliexpress.. Vind eerlijk gezegd dat de nederlandse webshops wel wat variatie mogen brengen in aanbod motoren. Meeste motoren te koop in nederland zijn rond de 19.95.

• Sensei_D
Naiki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:21:
@BoAC Met voorzichtig vliegen kom je nergens.. en soms schat ik ook wel eens dingen verkeerd in. Diepte perceptie is toch even anders met een camera vliegen :P. Normaal gesproken (tip van Mr. Steele) doe ik een 1 propellor blad er boven op, mocht dan de propellor naar beneden worden gebogen dan raakt die plastic ipv de ESC. Maar ja even snel testen he :P volgende keer ook voor testen afbouwen/bedekken. :)

Net nog even 4 lipos leeg gevlogen, en hoewel er andere ESC's opzitten nu heb ik nog steeds last van die klote vibraties, dus vermoed eigenlijk de huidige motoren... Nog even met de tune gespeeld maar ook dat hielp niet echt. Iemand enig idee of het kan komen dat Cyclone 5045 te hevige pitch heeft voor een 2205 motor en daardoor de vibraties kunnen optreden?

Tijd voor shoppen op banggood/aliexpress.. Vind eerlijk gezegd dat de nederlandse webshops wel wat variatie mogen brengen in aanbod motoren. Meeste motoren te koop in nederland zijn rond de 19.95.
Je komt echt wel ergens met voorzichtig vliegen, alleen duurt het iets langer, ik doe het zelf ook. Zijn wel mijn eigen centjes waar ik hard voor werk wat niet meteen allemaal tegen de boom aan hoeft :+

Heb jij je FC gesoftmount? Ik heb op 1 build last gehad van mid throttle vibrations en na soft mounten van de FC was het verdwenen :)

Tippie voor motoren; quadcoptersenzo heeft net de nieuwe Emax ECO motoren binnen, fokking 13 eurootjes maar in NL joh _/-\o_

sensei_d.fpv channel

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:31

BoAC

Memento mori

Sensei_D schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:04:
[...]
Je komt echt wel ergens met voorzichtig vliegen, alleen duurt het iets langer, ik doe het zelf ook. Zijn wel mijn eigen centjes waar ik hard voor werk wat niet meteen allemaal tegen de boom aan hoeft :+
Dat inderdaad :) Ik vlieg tegenwoordig al agressiever dan een jaar geleden maar nog steeds voorzichtig. Je leert dan anders de grenzen van je quad kennen :)
Heb jij je FC gesoftmount? Ik heb op 1 build last gehad van mid throttle vibrations en na soft mounten van de FC was het verdwenen :)
Ik heb hetzelfde echter door speling in 1 van mijn motors. Als ik die motor op de bench langzaam (zonder props) laat opspinnen met betaflight configurator zie ik de gyro allemaal trillingen opnemen. Mijn FC is gesoftmount. Ik verwacht hiervoor veel van BF 4.0. Hij is juist uitgekomen, dus binnenkort erop zetten. Ik heb in BF 3.5 gewoon de lage filters allemaal aan staan waardoor het een stuk minder is gelukkig.
Tippie voor motoren; quadcoptersenzo heeft net de nieuwe Emax ECO motoren binnen, fokking 13 eurootjes maar in NL joh _/-\o_
De reviews van die motoren zijn echt lovend hoewel ze minder tegen crashes kunnen.

• Naiki
  • Nu online
@Sensei_D Softmount zou niet nodig moeten zijn met een Kakute F7, gyro zit op foam. Maar goed heb nu de rubberen stand offs weer beschikbaar aangezien mijn andere quad kapot is. Dus wou het wel alsnog een kans geven.
Potjandorie... heeft quadcopterenzo ze eindelijk... grr... zit te wachten op een levering van ome alie.... (11 motoren in totaal :P ). Hoop wel dat ze voldoende op voorraad hebben en krijgen, want die motoren zijn op het moment slecht te verkrijgen.
Tuurlijk vlieg je in het begin voorzichtiger :), enige reden waarom ik voorzichtig ga vliegen is als ik geen voorraad oinderdelen meer heb :P. Haat het als ik niet kan vliegen, geen zen moment. :P
Naiki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:21:
Iemand enig idee of het kan komen dat Cyclone 5045 te hevige pitch heeft voor een 2205 motor en daardoor de vibraties kunnen optreden?
Zou makkelijk moeten kunnen. Ik vlieg met Cyclones 5040, 5045 en 5046 op 2205 en 2206 motoren (2300 tot 2600KV) en ben nog nooit tegen zulke problemen aangelopen. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Gisteren weer op pad geweest en deze keer een beetje geoefend met het chasen van een quad, wat nog lastiger blijkt te zijn dan dat je zou denken in de eerste instantie. Gelukkig kon ik mijn frustratie afreageren bij een verdwaalde hijskraan. :9

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:43

AW_Bos

Geen gemekker, bier is lekker!

Ik zou morgen met een vriend wat videobeelden met een drone (geen idee welk merk) maken boven de weilanden rond Zegveld. Echter hoorde ik net dat zijn drone kapot is, nadat die op de grond viel, in een reflex nadat hij per ongeluk zijn nagel er per ongeluk af liet hakken door dat ding. Nu wil die drone dus niet meer vliegen. Volgens hem komt dat door een veiligheidssysteem, en moet het spul eerst nagecontroleerd en gereset worden door een specialist.

Hebben alle drones zo'n beveiliging? Opsich kan ik het me indenken dat je niet met een drone wilt vliegen die al schade of mogelijke schade heeft.

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• Mud.Starrr
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-05 23:22

Mud.Starrr

I shoot people for money

DCFreak schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:07:
Gisteren weer op pad geweest en deze keer een beetje geoefend met het chasen van een quad, wat nog lastiger blijkt te zijn dan dat je zou denken in de eerste instantie. Gelukkig kon ik mijn frustratie afreageren bij een verdwaalde hijskraan. :9

[YouTube: Beach Chase with Tulips]
Mooie plek, kom ik ook wel (bij de kleine marina haven). Jij start vanaf het grote strand?

Instagram
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A7III
Zeiss: 25mm F/2.0 | 55mm F/1.8 | 85mm F/1.8
Sony: 12-24 F/4 G | 24-70 F/2.8 GM | 100-400 F/4.5-5.6 GM
DJI: Inspire Pro X5

AW_Bos schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:58:

Hebben alle drones zo'n beveiliging? Opsich kan ik het me indenken dat je niet met een drone wilt vliegen die al schade of mogelijke schade heeft.
Nee, integendeel.... De meeste drones hebben dat juist niet. Om welk merk gaat het?

• AW_Bos

AW_Bos

ChojinZ schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:27:
[...]

Nee, integendeel.... De meeste drones hebben dat juist niet. Om welk merk gaat het?
Geen idee. Ik zal 't hem vanmiddag eens vragen! :)

AW_Bos schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:28:
[...]

Geen idee. Ik zal 't hem vanmiddag eens vragen! :)
Graag! Ben wel benieuwd naar de techniek. :) Ik ken alleen Parrot AR die zo'n functie zou hebben.

Bij zelfbouw zie je het in ieder geval niet. Dat is gewoon vliegen en kijken wat de drone doet. :+

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

AW_Bos schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:58:
Ik zou morgen met een vriend wat videobeelden met een drone (geen idee welk merk) maken boven de weilanden rond Zegveld. Echter hoorde ik net dat zijn drone kapot is, nadat die op de grond viel, in een reflex nadat hij per ongeluk zijn nagel er per ongeluk af liet hakken door dat ding. Nu wil die drone dus niet meer vliegen. Volgens hem komt dat door een veiligheidssysteem, en moet het spul eerst nagecontroleerd en gereset worden door een specialist.

Nog niet eerder gezien nee. Wel dat hij uitgaat als de props geblocked worden. Maar daarna kan hij gewoon weer direct gebruikt worden. Nagel heeft hij nog geluk mee, ik ben een vingertopje kwijt door mijn Inspire een keer verkeerd uit de lucht te pakken.
Doe ik normaal nooit maar waaide nogal hard en hij hing zo extreem schuin in de lucht dat normaal landen niet ging lukken. Sindsdien met harde wind (30+knopen) hang ik hem gewoon zo laag mogelijk boven de grond en doe dan de kill switch waardoor de motoren uitvallen, kleine stukje (15cm) naar beneden vallen gaat goed, en als ik gewoon zou landen kost het me props.

Instagram
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A7III

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-05 23:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Na lange tijd weer gevlogen.
Heb moderne 3BBB race frames maar daar nog niks mee gedaan.
Wel de ooit gecrashed 2de Mixuko frame FC vervangen maar is meer mee aan de hand. Moest snel iets vliegklaar hebben.
Alles F4 & F7 naar BF 4.0 geflashed
Mode2 Ghost 7" eerste maiden .
Ook de twee ZMR250 vlieg klaar gemaakt een met GPS. Beide met moderne Hardware en ook hun Upgrade Maiden gedaan.
GPS werkt , snelheid is magere 70km/u valt tegen die oudjes. Wat mij opvalt dat het op 4S al traag aanvoelt en 3S al helemaal kan ook aan de wat tamme props liggen.

Ouwe 1ste Mixuko met oude hardware en niet naar BF4.0 maar op BF3.5x Ging kwa gevoel nog steeds hard. zonder GPS geen idee hoe hard. Heel stuk harder dan de ZMR250

Denk er toch aan om tweede GPS module toch ook op moderne Racer te zetten om te weten hoe hard die dingen werkelijk gaan.

Wat mij ook opviel was dat moderne hardware met Unify en Tramps heel mooi FPV beeld gaven en Mixuko met hobbyking iets in ALU doosje toch stuk minder beeld gaf. FC is Cyclone F3 toen was er nog geen OSD in FC. Alleen nog testen met nieuwe verse Clover Antenne. Heb alleen niks vers.

Moet alleen nog kijken of ik de Matek F405 of F411-one voor 3BB gebruik of toch meteen voor MatekF722SE ga. Ook voor de ClubRacer ouwe 6" Racer maar meer racey dan de ZMR wil daar ook POD voor 3Dprinten voor twee Cams en GPS.

Een Endurance hover ding leek mij wel leuk. Lekker wat langer vliegen. Blijkbaar vind ik speed ook wel lekker en maakt het ook net wat leuker. Dus wil ook iets airo dynamischer dat wat snelheid kan maken.
ZMR250 is grote Airbrake. Mixuko met breede armen ook niet ideaal voor speed.

Mode2 Ghost heeft een beperkte maiden gehad dus dat moet ik nog overdoen.

Broer is bezig met X-class avontuur , ook voor eerst ermee zien vliegen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• AW_Bos

AW_Bos

Mud.Starrr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:24:
[...]

Nog niet eerder gezien nee. Wel dat hij uitgaat als de props geblocked worden. Maar daarna kan hij gewoon weer direct gebruikt worden. Nagel heeft hij nog geluk mee, ik ben een vingertopje kwijt door mijn Inspire een keer verkeerd uit de lucht te pakken.
Doe ik normaal nooit maar waaide nogal hard en hij hing zo extreem schuin in de lucht dat normaal landen niet ging lukken. Sindsdien met harde wind (30+knopen) hang ik hem gewoon zo laag mogelijk boven de grond en doe dan de kill switch waardoor de motoren uitvallen, kleine stukje (15cm) naar beneden vallen gaat goed, en als ik gewoon zou landen kost het me props.
Het is een DJI Spark, heb ik vernomen. :)

• Sme4gle
Hier mijn laatste video. Mijn eerste vlucht die ik uncut al redelijk youtube waardig vond! #onepack.

• GrimScythe
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-05 14:51

GrimScythe

Game Addict

Ik overweeg de aanchaf van een drone en op dit moment neig ik heel erg naar een DJI Mavic pro 2 of een DJI Phantom 4 pro v2

Helaas snap ik niet zo goed wat nu de verschillen zijn tussen de twee drones (gebrek aan kennis aan mijn zijde denk ik) buiten dat de Mavic inklapbaar is.

Zelf bouwen is nog niet echt een optie en aangezien het mij meer gaat om de beelden die ik kan maken dan capriolen in de lucht ben ik ook niet op zoek naar een race/stunt drone. (als het virus zich wat dieper nestelt komt die vast wel)

Mijn vraag is vooral of iemand mij kan uitleggen wat de verschillen zijn tussen de twee genoemde drones en eventueel wat vergelijkbaar is.

Kernpunten voor mij:
Goede beeldkwaliteit
Redelijk groot bereik
Gemak/veiligheid in gebruik

Nu weet ik dat in NL je een drone maximaal 120m hoog mag vliegen (weet niet of dit met of zonder vergunnning is) en dat deze altijd in zicht moet zijn.
Het grote bereik is voor mij vooral van belang als ik bij mijn familie in Italie ben, daar heb ik een behoorlijke vallei waar ik kan vliegen en daar wil ik uiteraard dan ook gebruik van maken :)

• Rybar
Ik heb dus een RTF X220S gekocht en een EV100 bril beiden van Eachine voor nog geen €300.
En ja er zijn betere quads, radio en bril maar je moet ergens beginnen. Tevens had ik ook een beperkt budget a €300. Wilde niet te gek doen want het is mijn eerste drone en nooit met iets gevlogen hiervoor.
Met die set kun je vliegen zit een lipo en lader bij.
Daarna wel een ISDT Q6 Pro lader gekocht en Tattu lipo's. Die zijn veel beter als de bijgeleverde lipo en lader. Andere props gehaald want de standaard props die bij de X220S zitten zijn shit.

Door de mooie video's op YouTube enthousiast begonnen maar dat viel wel even tegen.
Daardoor ook al vaak gecrashed 8)7 maar alles is nog heel :*) . Doe het nu wat rustiger aan en dan komt het vanzelf wel hoop ik :D .

Ben wel van plan om de volgende quad zelf te bouwen want het bouwen/repareren/fine tunen is een groot deel van de hobby.
Als je Taranis radio haalt met een Diatone quad en wat betere bril, Aomway EV200D, ga je toch al snel naar de €500 of meer en dat was mij net iets te gek.

Al met al is het niet het beste set maar voldoet prima als starter set met beperkt budget. En als er wat kapot gaat kun je het goedkoop vervangen. Niet iedereen heeft direkt Fat Shark, Armattan etc geld.
Hoop dat je er wat mee kunt :) .

• cavey
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 14:59
Processorkoeler schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Het hoeft niet duur te zijn.

http://www.stickvise.com/

Heb er zelf een in elkaar geschroefd (letterlijk) met 6mm schroefdraad, paar vleugelmoeren en bouten en lomp gezaagde stukjes rest hout. Dan nog wat klauwen 3d printen. STL's zijn allemaal te vinden op stickvise.com ;D

• Sme4gle
Rybar schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:34:
Door de mooie video's op YouTube enthousiast begonnen maar dat viel wel even tegen.
Daardoor ook al vaak gecrashed 8)7 maar alles is nog heel :*) . Doe het nu wat rustiger aan en dan komt het vanzelf wel hoop ik :D .
Vergelijk jezelf niet met de grote jongens, dit kan negatieve invloed hebben op je resultaten. Leer van je eigen fouten door bijvoorbeeld je eigen beeld materiaal te bekijken. Daarnaast is het handig / en of leuk als je mensen in de buurt op zoekt om samen mee te gaan vliegen. Als je nieuwe truukjes wilt proberen die je misschien nog niet helemaal aan durft is het verstandig om deze eerst te proberen in de sim. Dit scheelt je een hoop reparatie kosten. Verder hoort crashen er gewoon bij, dat doen de pro's ook nog steeds.

• Rybar
@Sme4gle Nee dat doe ik niet. Had al snel door dat die van een andere klasse zijn. En gelukkig zie je ook steeds vaker dat de pro's ook fouten maken zoals laatst de clip van Wild Willy FPV en dat geeft de mens weer hoop.
Vlieg meestal samen met mijn broer en met zijn 2 weet je meer als 1. Hij vliegt ook anders dan ik dus leer je van elkaar en ook handig altijd een spotter bij de hand. Vlieg veel in de weilanden heb je de ruimte.
5 minuten fietsen en zee van ruimte en weinig tot geen mensen.
Wilde er eerst niet aan maar, een sim is zeer leerzaam en goedkoper kwa schade :D .
Oefening baart kunst. Dus ik moet nog veel oefenen en crashen hahaha. Hoort er allemaal bij.
Maar belangrijkste is dat je veel FUN hebt met het vliegen en elkaar das wel key voor de hobby vind ik.
GrimScythe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:46:
Ik overweeg de aanchaf van een drone en op dit moment neig ik heel erg naar een DJI Mavic pro 2 of een DJI Phantom 4 pro v2

Helaas snap ik niet zo goed wat nu de verschillen zijn tussen de twee drones (gebrek aan kennis aan mijn zijde denk ik) buiten dat de Mavic inklapbaar is.

Zelf bouwen is nog niet echt een optie en aangezien het mij meer gaat om de beelden die ik kan maken dan capriolen in de lucht ben ik ook niet op zoek naar een race/stunt drone. (als het virus zich wat dieper nestelt komt die vast wel)

Mijn vraag is vooral of iemand mij kan uitleggen wat de verschillen zijn tussen de twee genoemde drones en eventueel wat vergelijkbaar is.

Kernpunten voor mij:
Goede beeldkwaliteit
Redelijk groot bereik

Nu weet ik dat in NL je een drone maximaal 120m hoog mag vliegen (weet niet of dit met of zonder vergunnning is) en dat deze altijd in zicht moet zijn.
Het grote bereik is voor mij vooral van belang als ik bij mijn familie in Italie ben, daar heb ik een behoorlijke vallei waar ik kan vliegen en daar wil ik uiteraard dan ook gebruik van maken :)
Geen antwoord op je vraag maar wel een tip:

Ergens halverwege 2019 zal de regelgeving volledig op de schop gaan en komen er EU regels voor terug. Er zal ontzettend veel veranderen en wat nu nog wel mag, mag straks misschien niet meer. De nieuwe regels zullen ook voor Italie gaan gelden.

Voordat je begint met je nieuwe hobby zou ik eerst even kijken wat die nieuwe regels inhouden. Het zou zonde zijn als jij straks een dure drone haalt en er vervolgens bijna nergens mee mag vliegen.

https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas
Rybar schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:54:
. En gelukkig zie je ook steeds vaker dat de pro's ook fouten maken zoals laatst de clip van Wild Willy FPV en dat geeft de mens weer hoop.
Zoals dit:

Pffff..... wat een amateur...... :+

ChojinZ wijzigde deze reactie 24-04-2019 17:22 (10%)

• DCFreak

DCFreak

Mud.Starrr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 01:40:
[...]

Mooie plek, kom ik ook wel (bij de kleine marina haven). Jij start vanaf het grote strand?
Ja vanaf het strand, maar in het midden zit helaas wel een enorme stoorbron in de vorm van een gms mast met daarop ook een straalzender (denk ik). Zowel crossfire als video op 2.4 worden daar volledig weggedrukt. :(

• kitao
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-05 16:27
Sme4gle schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:24:
Vergelijk jezelf niet met de grote jongens, dit kan negatieve invloed hebben op je resultaten. Leer van je eigen fouten door bijvoorbeeld je eigen beeld materiaal te bekijken. Daarnaast is het handig / en of leuk als je mensen in de buurt op zoekt om samen mee te gaan vliegen. Als je nieuwe truukjes wilt proberen die je misschien nog niet helemaal aan durft is het verstandig om deze eerst te proberen in de sim. Dit scheelt je een hoop reparatie kosten.
Verder hoort crashen er gewoon bij
dat doen de pro's ook nog steeds.
Lekker slimme electronica zit er in dan https://fordmondeoclub.nl/phpBB3/images/smilies/blind.gif

• Sme4gle
kitao schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:07:
[...]

Lekker slimme electronica zit er in dan [Afbeelding]
Ik snap je reactie niet helemaal

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

DCFreak schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:13:
[...]

Ja vanaf het strand, maar in het midden zit helaas wel een enorme stoorbron in de vorm van een gms mast met daarop ook een straalzender (denk ik). Zowel crossfire als video op 2.4 worden daar volledig weggedrukt. :(
Strandje bij stichtse brug kun je ook mooi vliegen. Geen stoorzender :)

Instagram
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A7III

• yvdb
Bedankt voor je antwoord, ik heb nu de tinyhawk gekocht en heb in de aanbieding een tanaris QX7 gekocht met accu, als de tinyhawk bevalt ga ik opzoek naar een betere bril langzaamaan en zie daarna wel denk dat ik inderdaad voor de Diatone M540 wil gaan, eerst de basis maar is oppakken met de tinyhawk!
Rybar schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:34:
[...]

Ik heb dus een RTF X220S gekocht en een EV100 bril beiden van Eachine voor nog geen €300.
En ja er zijn betere quads, radio en bril maar je moet ergens beginnen. Tevens had ik ook een beperkt budget a €300. Wilde niet te gek doen want het is mijn eerste drone en nooit met iets gevlogen hiervoor.
Met die set kun je vliegen zit een lipo en lader bij.
Daarna wel een ISDT Q6 Pro lader gekocht en Tattu lipo's. Die zijn veel beter als de bijgeleverde lipo en lader. Andere props gehaald want de standaard props die bij de X220S zitten zijn shit.

Ben wel van plan om de volgende quad zelf te bouwen want het bouwen/repareren/fine tunen is een groot deel van de hobby.
Als je Taranis radio haalt met een Diatone quad en wat betere bril, Aomway EV200D, ga je toch al snel naar de €500 of meer en dat was mij net iets te gek.

Al met al is het niet het beste set maar voldoet prima als starter set met beperkt budget. En als er wat kapot gaat kun je het goedkoop vervangen. Niet iedereen heeft direkt Fat Shark, Armattan etc geld.
Hoop dat je er wat mee kunt :) .

• Rybar
@yvdb You're welcome, is denk ik wel een goeie keuze eerst met een kleintje beginnen.En de Taranis QX7 is een goede radio. Door het enthousiasme van mijn broer had ik in no time de X220S RTF set gekocht en als eerste quad is dat wel heftig kwa power. Vooral met de 5051 props. Nu vlieg ik met 5040/5045 props en dat vergroot de beheersbaarheid aanzienlijk.
Het went wel snel maar wil voor de winter wel een tiny whoop halen kan ik mooi binnen en rond het huis wat vliegen met een 5" is dat toch iets lastiger :D .

@ChojinZ Dat crashen in de clip :D daarin ben ik net zo goed als de pro's hahahaha :D
kitao schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:07:
[...]

Lekker slimme electronica zit er in dan [Afbeelding]
Klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt? :+
yvdb schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:22:
Bedankt voor je antwoord, ik heb nu de tinyhawk gekocht en heb in de aanbieding een tanaris QX7 gekocht met accu, als de tinyhawk bevalt ga ik opzoek naar een betere bril langzaamaan en zie daarna wel denk dat ik inderdaad voor de Diatone M540 wil gaan, eerst de basis maar is oppakken met de tinyhawk!

[...]
Goeie keuzes! Ideaal om mee te beginnen. Veel plezier! d:)b
Rybar schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:57:

@ChojinZ Dat crashen in de clip :D daarin ben ik net zo goed als de pro's hahahaha :D
Het geeft gewone stervelingen als ons weer wat hoop... 8)

• kitao
Sme4gle schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:38:

Ik snap je reactie niet helemaal
Dan licht ik die graag toe :)
Het ging over pro's en dan neem ik aan dat zij de wat duurdere drone-modellen gebruiken. Net als in zelfrijdende auto's had ik dan sensoren verwacht die moeten voorkomen dat er tegen een muur of boom wordt gevlogen of tegen de grond. Zoals ik het nu lees, en ik kijk soms in dit topic, ik volg het niet helemaal omdat ik zelf geen drone heb, wou er ooit wel eens eentje maken, de Parallax Elev-8, maar is meer voor gevorderden, vliegen de drones ahw blind rond. Een vleermuis is ook blind maar heeft radar.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:15
GrimScythe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:46:

Kernpunten voor mij:
Goede beeldkwaliteit
Redelijk groot bereik

Er zitten een paar kleine verschillen tussen deze twee drones; de M2 heeft Ocusync 2.0 ipv Ocusync op de Phantom. Daarnaast heeft de M2 een aantal verbeterde smart flight modes. Beide filmen 4k op 100mb/s, alleen filmt de Phantom wel in 60fps en de Mavic slechts 30fps.

Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel qua specificaties. Gezien dat je zegt dat je mee wilt nemen naar Italië zou ik zelf voor de Mavic 2 Pro / Zoom kiezen. Ook zal de M2 langer ondersteund worden, de Phantom 4 is volgens mij zelfs al end of life.

Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Jelleh
kitao schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:08:
[...]

Het ging over pro's en dan neem ik aan dat zij de wat duurdere drone-modellen gebruiken. Net als in zelfrijdende auto's had ik dan sensoren verwacht die moeten voorkomen dat er tegen een muur of boom wordt gevlogen of tegen de grond. Zoals ik het nu lees, en ik kijk soms in dit topic, ik volg het niet helemaal omdat ik zelf geen drone heb, wou er ooit wel eens eentje maken, de Parallax Elev-8, maar is meer voor gevorderden, vliegen de drones ahw blind rond. Een vleermuis is ook blind maar heeft radar.
Dat is geloof ik niet het idee van een race/freestyle drone, net als dat Verstappen ook geen parkeer/afstands sensoren in zijn F1 wagen heeft zitten.

• kitao
Jelleh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:22:

Dat is geloof ik niet het idee van een race/freestyle drone, net als dat Verstappen ook geen parkeer/afstands sensoren in zijn F1 wagen heeft zitten.
Dan had ChojinZ gelijk over klok en lepel :$
Veel vliegplezier nog iedereen. :)

• GrimScythe
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-05 14:51

GrimScythe

Game Addict

TheRicolaa10 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:11:
[...]

Er zitten een paar kleine verschillen tussen deze twee drones; de M2 heeft Ocusync 2.0 ipv Ocusync op de Phantom. Daarnaast heeft de M2 een aantal verbeterde smart flight modes. Beide filmen 4k op 100mb/s, alleen filmt de Phantom wel in 60fps en de Mavic slechts 30fps.

Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel qua specificaties. Gezien dat je zegt dat je mee wilt nemen naar Italië zou ik zelf voor de Mavic 2 Pro / Zoom kiezen. Ook zal de M2 langer ondersteund worden, de Phantom 4 is volgens mij zelfs al end of life.

Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)
Thanks, ik ga me nog even verder verdiepen in de M2

• Sme4gle
Jelleh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:22:
Ik doelde inderdaad op race/freestyle drones. Deze hebben al die sensoren niet nodig die je wel zult vinden in de gemiddelde DJI en soortgelijke. En als we naar de pro's kijken (Skitzo, LeDrib, Steele, JohnyFPV etc.)
Maken zij met deze freestyle drones regelmatig flinke stuiters :P

Sme4gle wijzigde deze reactie 25-04-2019 13:34 (8%)
Reden: verkeerde quote

[...]

Er is nog niet echt onderscheid tussen pro spul en consumenten spul. Amateurs vliegen ook met pro hardware en zat pro's die weleens budget spul kopen. Pro hardware is ook nog relatief goedkoop. Voor <1000 euro vlieg je al met hetzelfde spul als de top van de wereld.
Voordeel daarvan is wel dat het dus vooral aan komt op skills en de hardware voor iedereen bereikbaar is. Iedereen (pro en amateur) vliegt min of meer met hetzelfde spul waardoor de kansen gelijk blijven.

Er is ook zat electronica die je zou kunnen helpen maar je wilt juist zoveel mogelijk handmatig doen. De keuzes die electronica maakt zijn niet altijd de juiste en met de huidige stand van zaken maakt ons brein sneller en betere beslissingen. Daarnaast maakt het handmatig vliegen het vliegen juist zo leuk. Juist omdat je zelf de keuzes moet maken vergt het vliegen meer skills wat het een leukere uitdaging maakt.

Als alles geautomatiseerd zou worden, blijft er van het vliegen weinig over en word het best wel saai....

• FR1908MAX
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:09
Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van een drone voor tijdens mijn vakantie en zat eigenlijk vooral aan de Mavic Air te denken, maar nu kwam ik de Fimi X8 drone tegen, welke (van wat ik gezien heb qua video's) redelijk vergelijkbaar zou zijn. Ook zag ik dat een aantal mensen in dit topic de Fimi besteld hadden. Nu vroeg ik me af wat hier de ervaringen mee zijn en wellicht of iemand hem heeft kunnen vergelijken met de Mavic Air?

• Bugs3
Na aankoop van mijn eerste (echte) drone, de MJX Bugs3, was ik vooral gericht op Whoops. Inmiddels al aardig wat (stuk of 10) van deze kleine badboys in mijn bezit. Ik dacht dat mijn volgende wens een HD Whoop was. Is het nog wel maar ik wacht de ontwikkelingen af tot in het najaar waar altijd veel nieuwe indoor quads worden gepresenteerd.
Toch wil ik zo langzamerhand naar buiten met FPV en heb nu het volgende besteld:
https://www.banggood.com/...D=529569&cur_warehouse=CN
Happymodel Sailfly. Lekker klein, weegt weinig, en daarom laagdrempelig.

Lijkt me erg leuk om buiten in het park mee te vliegen. Echter zal deze pas ergens eind mei beschikbaar zijn....

Bugs3 wijzigde deze reactie 26-04-2019 15:19 (4%)

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True