Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Kars schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb 'm van het weekend even geprobeerd, maar vind het op de één of andere manier niet lekker vliegen. Het lijkt ook alsof de drone tussen de 25% en 100% throttle net zo hard gaat.

Overigens vlieg ik met de FlySky FS-i6 controller (via USB Sim kabel). Ik heb de mapping op AETR gezet en op m'n radio de mix ingesteld zodat kanaal 4 (standaard throttle kanaal) over kanaal 6 gaat (schijnbaar ziet DCL dat als throttle kanaal).
Waarom met de FlySky controller? Jij kreeg je Taranis ook niet aan de praat?

Ik weet wel dat de FlySky controller in Liftoff ontzettend last had van jitter. Wellicht dat dat ook speelt in DCL en dat je daarom rare throttle responds krijgt?
Kars schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:49:
[...]

20 minuten later vloog ik weer lekker in LiftOff rond :)
Mijns inziens nog steeds de beste SIM. En ze blijven maar doorontwikkelen... Elk half jaar is er wel weer een megapatch die vanalles aanpakt! Ook telkens nieuwe tracks is een goede zaak. Zo vond ik de toevoeging van JB's tuin een grote plus! _/-\o_

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

moozzuzz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:18:
Ik heb ondertussen naar aanleiding van een aantal tips hier, 2 minidrones die af en toe de lucht in gaan. Nu zou ik er graag extra lipo's voor aanschaffen en dacht ik slim te zijn om de standaard 150mAh lipo's te vervangen door 260mAh of zelfs 750mAh versies (steeds zelfde voltage). Maak ik me zelf dan wijs dat de drones langer in de lucht blijven of heb ik die inschatting goed?
Een grotere accu geeft ook meer gewicht, dus zal niet meteen meer vliegtijd geven.
Vaak is er een 'sweet spot' te vinden, waardoor je niet te veel extra gewicht krijgt maar net even een beetje meer vliegtijd.
Zo ben ik bij mijn micro 2S drone van 400 mAh naar 550 mAh gegaan en dat geeft een minuut meer vliegtijd. In jouw geval zou je die 260 mAh kunnen proberen.
ChojinZ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Waarom met de FlySky controller? Jij kreeg je Taranis ook niet aan de praat?

Ik weet wel dat de FlySky controller in Liftoff ontzettend last had van jitter. Wellicht dat dat ook speelt in DCL en dat je daarom rare throttle responds krijgt?
Ik heb geen Taranis, ik vlieg nog steeds met mijn goede oude FS-i6 welke ik onlangs heb voorzien van FlyPlus 10-channel firmware :)
Ik heb gelukkig nooit last gehad van jitter in LiftOff, de usb-sim kabel werkt perfect.
[...]

Mijns inziens nog steeds de beste SIM. En ze blijven maar doorontwikkelen... Elk half jaar is er wel weer een megapatch die vanalles aanpakt! Ook telkens nieuwe tracks is een goede zaak. Zo vond ik de toevoeging van JB's tuin een grote plus! _/-\o_
Absoluut! Het gevoel is ook steeds beter geworden en de 'pid-tuning' is echt drastisch verbeterd.
Met dit weer is LiftOff voor mij de way-to-go :)

Kars wijzigde deze reactie 14-01-2019 17:01 (29%)

Life is too short to remove USB safely

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 07:01
moozzuzz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:18:
Ik heb ondertussen naar aanleiding van een aantal tips hier, 2 minidrones die af en toe de lucht in gaan. Nu zou ik er graag extra lipo's voor aanschaffen en dacht ik slim te zijn om de standaard 150mAh lipo's te vervangen door 260mAh of zelfs 750mAh versies (steeds zelfde voltage). Maak ik me zelf dan wijs dat de drones langer in de lucht blijven of heb ik die inschatting goed?
Ik weet niet welke minidrones je hebt. Maar over het algemeen kunnen ze goed vliegen met lipo's tot 260mah. Of misschien wel 300mah. Deze zullen langere vliegtijden hebben. Maar een 750mah zal een stuk zwaarder zijn met als gevolg dat het niet fijn meer vliegt, en het grotere gewicht de vliegtijd juist weer verkort.

Edit: het antwoord is hierboven dus al gegeven door Kars......

Bugs3 wijzigde deze reactie 14-01-2019 17:49 (3%)

• Salv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-02 11:57
Mede door de komende vakantie ( backpack avontuur voor enkele weken ) en natuurlijk ook als aanschaf ben ik op zoek naar een drone. Het zal een eerste aanschaf zijn en zal gebruikt worden om op vakantie een flyby, dronies, waypoints e.d. gebruikt te worden. De meest bekende vliegmodi, natuurlijk ook voor de arial shots, zal vooral voor hobby gebruik zijn. Beelden zullen gebruikt worden om mogelijk in een foto album voor thuis naslag en met wat videobewerking om thuis nog eens terug te kijken op het avontuur.

Er zijn wel een paar wensen, zoals minimaal 1080p camera, liefst op een gimbal. Liefst met een controller zodat het niet alleen vanuit een app op telefoon zou moeten worden bestuurd. Compact en mobiel zou fijn zijn, zoals de opvouwbaarheid van bv een DJI spark, tevens zou GPS ook prettig zijn.

JJRC X7
https://www.gearbest.com/...04027495.html?wid=1433363
Zeer betaalbaar, verschillende vliegmodi, brushless motor, geen gimbal maar wel 1080P met 90 graden (MP van camera onbekend)

C-Fly DREAM
https://www.gearbest.com/...23174972.html?wid=1433363
Betaalbaar, optical flow en GPS, 2-axis gimbal 1080P (4MP camera), controller

FIMI A3
https://www.gearbest.com/...75912406.html?wid=1349303
Betaalbaar, GPS, 2-axis gimbal, 1080P camera (8MP camera), controller. Helaas niet opvouwbaar

Hubsan Zino
https://www.gearbest.com/...66948704.html?wid=1433363
Duurdere van het lijstje, 3-axis gimbal, GPS, 4K camera, compact, controller

Toevallig mensen met ervaringen van bovenstaande? Ik heb momenteel uren kijk werk er op zitten op YouTube en daar zijn verschillende meningen over bovenstaande. Zoals bijvoorbeeld Zino zijn hoogte zou verliezen bij scherpe bochten? Dat de Fimi A3 last heeft van fluitend geluid en wiebelt wanneer deze hoovert. Alle genoemde vallen binnen de prijs klasse maar als ik er nog een aantal vergeet welke ook goede suggesties zijn verneem ik dat graag.

Hattrick: Iduna United PSN; Salvex

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Salv schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:09:
Mede door de komende vakantie ( backpack avontuur voor enkele weken ) en natuurlijk ook als aanschaf ben ik op zoek naar een drone. Het zal een eerste aanschaf zijn en zal gebruikt worden om op vakantie een flyby, dronies, waypoints e.d. gebruikt te worden. De meest bekende vliegmodi, natuurlijk ook voor de arial shots, zal vooral voor hobby gebruik zijn. Beelden zullen gebruikt worden om mogelijk in een foto album voor thuis naslag en met wat videobewerking om thuis nog eens terug te kijken op het avontuur.

Er zijn wel een paar wensen, zoals minimaal 1080p camera, liefst op een gimbal. Liefst met een controller zodat het niet alleen vanuit een app op telefoon zou moeten worden bestuurd. Compact en mobiel zou fijn zijn, zoals de opvouwbaarheid van bv een DJI spark, tevens zou GPS ook prettig zijn.

JJRC X7
Zeer betaalbaar, verschillende vliegmodi, brushless motor, geen gimbal maar wel 1080P met 90 graden (MP van camera onbekend)

C-Fly DREAM

FIMI A3
Betaalbaar, GPS, 2-axis gimbal, 1080P camera (8MP camera), controller. Helaas niet opvouwbaar

Hubsan Zino

Toevallig mensen met ervaringen van bovenstaande? Ik heb momenteel uren kijk werk er op zitten op YouTube en daar zijn verschillende meningen over bovenstaande. Zoals bijvoorbeeld Zino zijn hoogte zou verliezen bij scherpe bochten? Dat de Fimi A3 last heeft van fluitend geluid en wiebelt wanneer deze hoovert. Alle genoemde vallen binnen de prijs klasse maar als ik er nog een aantal vergeet welke ook goede suggesties zijn verneem ik dat graag.
Als dat het lijstje is, dan raad ik de Fimi X8 SE aan als outsider ;)
https://m.gearbest.com/rc...41810205.html?wid=1349303

De Zino had ik in overweging, maar toen ik de X8 tegenkwam was ik om (met dank aan Tweaker [BoSS]). Met coupon code (GBFIMIX8SE) gaat er nog €50 af (wederom dank @[BoSS]). Alleen weet ik niet zeker of de code nog werkt.

Nadeel is dat het een pre-sale is en pas vanaf half februari wordt verstuurd (als alles meezit).
Gisteren zijn de eerste exemplaren verstuurd naar de gelukkigen die de X8 in de voorverkoop bij Fimi hebben kunnen bestellen (voor slechts $399). De eerste reviews zullen binnenkort dus wel online verschijnen. Aangezien dit het broertje van de Fimi A3 is ben ik wel benieuwd of de X8 ook last heeft van de wobble.

• Salv
ralph075 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Als dat het lijstje is, dan raad ik de Fimi X8 SE aan als outsider ;)
https://m.gearbest.com/rc...41810205.html?wid=1349303

De Zino had ik in overweging, maar toen ik de X8 tegenkwam was ik om (met dank aan Tweaker [BoSS]). Met coupon code (GBFIMIX8SE) gaat er nog €50 af (wederom dank @[BoSS]). Alleen weet ik niet zeker of de code nog werkt.

Nadeel is dat het een pre-sale is en pas vanaf half februari wordt verstuurd (als alles meezit).
Gisteren zijn de eerste exemplaren verstuurd naar de gelukkigen die de X8 in de voorverkoop bij Fimi hebben kunnen bestellen (voor slechts $399). De eerste reviews zullen binnenkort dus wel online verschijnen. Aangezien dit het broertje van de Fimi A3 is ben ik wel benieuwd of de X8 ook last heeft van de wobble.
Deze had ik ook in gedachten alleen onze reis gaat in de tweede week van maart beginnen, mocht een batch hiermee missen dan kan ik naast de pot pissen en niks hebben. De code is trouwens niet meer actief ;)

Kars schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Ik heb geen Taranis, ik vlieg nog steeds met mijn goede oude FS-i6 welke ik onlangs heb voorzien van FlyPlus 10-channel firmware :)
Ik heb gelukkig nooit last gehad van jitter in LiftOff, de usb-sim kabel werkt perfect.
Grappig...ik was in de veronderstelling dat, iemand die hier al zo lang rond hangt, inmiddels wel was overgestapt naar een Taranis! :+

Overigens niks mis met de Flysky. Ik ben nog steeds van mening dat de (stick) ergonomie van mijn FS-i6 beter is dan van mijn Q7. :D
Salv schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:09:

JJRC X7

C-Fly DREAM

FIMI A3

Hubsan Zino

FF snel gekeken op youtube en de JJRC X7 en de C-Fly DREAM zou ik sowieso skippen. De beelden die ze schieten zijn niet om aan te zien.

De beelden van de Zino en Hubsan zagen er redelijk uit. Maar ik persoonlijk zou dan toch door sparen voor een DJI Spark of een oude Phantom. Kost iets meer maar heb je een stuk meer kwaliteit.
Je zou eventueel voor 2e hands kunnen kijken. Is het niets, verkoop je em weer door en blijft de investering minimaal.

Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je verwachtingen. Maar ik zou, als ik speciaal voor mijn vakantie's een drone koop, het wel meteen goed doen.

ChojinZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:41:
[...]

Grappig...ik was in de veronderstelling dat, iemand die hier al zo lang rond hangt, inmiddels wel was overgestapt naar een Taranis! :+

Overigens niks mis met de Flysky. Ik ben nog steeds van mening dat de (stick) ergonomie van mijn FS-i6 beter is dan van mijn Q7. :D

[...]
:P
Ik heb laatst wel met de Q7 gevlogen (met HAL-sensor gimbals) en ik moet zeggen dat het niet tegen viel.
Alleen ben ik zo gewend aan de FS-i6 dat ik met de nieuwe firmware eigenlijk de voor mij prettigste radio heb.
Maar als ik die NV14 Nirvana zie :9~
Salv schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Deze had ik ook in gedachten alleen onze reis gaat in de tweede week van maart beginnen, mocht een batch hiermee missen dan kan ik naast de pot pissen en niks hebben. De code is trouwens niet meer actief ;)
Mijn tip: ga op zoek naar een DJI Spark, in de aanbieding of 2de hands.
Ik heb afgelopen vakantie de Spark van mijn collega mogen lenen en echt, de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak zijn super! Daar kunnen de Chinese equivalenten (nog) niet tegenop (hoewel ik wel onder de indruk ben van de FIMI lijn van Xiaomi).

• Salv
ChojinZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:41:
[...]

[...]

FF snel gekeken op youtube en de JJRC X7 en de C-Fly DREAM zou ik sowieso skippen. De beelden die ze schieten zijn niet om aan te zien.

De beelden van de Zino en Hubsan zagen er redelijk uit. Maar ik persoonlijk zou dan toch door sparen voor een DJI Spark of een oude Phantom. Kost iets meer maar heb je een stuk meer kwaliteit.
Je zou eventueel voor 2e hands kunnen kijken. Is het niets, verkoop je em weer door en blijft de investering minimaal.

Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je verwachtingen. Maar ik zou, als ik speciaal voor mijn vakantie's een drone koop, het wel meteen goed doen.
Thanks voor de feedback!
Kars schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:34:

Mijn tip: ga op zoek naar een DJI Spark, in de aanbieding of 2de hands.
Ik heb afgelopen vakantie de Spark van mijn collega mogen lenen en echt, de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak zijn super! Daar kunnen de Chinese equivalenten (nog) niet tegenop (hoewel ik wel onder de indruk ben van de FIMI lijn van Xiaomi).
Ik zal ook deze tip onthouden, is er bij een 2de hands check nog verborgen gebreken waar een extra controle op gedaan kan worden behalve de standaard fysieke checks?

Salv schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Thanks voor de feedback!

[...]

Ik zal ook deze tip onthouden, is er bij een 2de hands check nog verborgen gebreken waar een extra controle op gedaan kan worden behalve de standaard fysieke checks?
Vaak zie je aan de buitenkant wel of er zuinig mee om is gesprongen. Krassen of beschadigingen in het plastic verraden soms een (kleine) crash.
Vraag om een testvlucht door de verkoper zelf. Kijk vooral of na opstarten van de drone de gimbal (waar de camera aan zit) goed op zijn rustpositie komt, en bekijk na het vliegen de beelden.

Als de verkoper dan zegt "jaa nee de accuus zijn net leeg maar hij doet het 1000%!!" dan lekker laten staan.

• Salv
Check thanks!

Een recente "aanbieding" / zoektocht kom je genoeg modellen tegen die over te nemen zijn, zo ook https://fonetastic.nl/pro...troller-combi-gloednieuw/ dit lijkt mij wel een aparte deal prijs maar zelf kan ik op reviews en bedrijfsgegevens geen gekke dingen vinden. :?

Salv schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:50:
Check thanks!

Een recente "aanbieding" / zoektocht kom je genoeg modellen tegen die over te nemen zijn, zo ook https://fonetastic.nl/pro...troller-combi-gloednieuw/ dit lijkt mij wel een aparte deal prijs maar zelf kan ik op reviews en bedrijfsgegevens geen gekke dingen vinden. :?
Ze hebben, zover ik begrijp van de website, een fysieke winkel. Daar anders is een kijkje nemen? Kan je meteen een indruk krijgen van de toko.

In other news:
https://www.rtvoost.nl/ni...etten-in-Enschede-mislukt
:F
Wie heeft dit nou weer bedacht.... Is er uberhaubt wel een markt voor dronepiloten in Nederland?

BetaFPV heeft weer een nieuwe drone, namelijk de Beta85X

2 versie's zijn beschikbaar.
FPV (4S!!) versie:

HD DVR versie:

Betreft een 'inspiratie' video. Geen echte 85X beelden. De uiteindelijke versie zal worden uitgevoerd moet een CADDX Turtle V2 HD.

Leuk speelgoed weer! Vind vooral de Cinewhoop wel interessant. Micro racers genoeg. Maar HD filmen met een whoop.... Hmmmm.. me like! oOo

ChojinZ wijzigde deze reactie 18-01-2019 22:17 (11%)

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-02 09:48

Hier mijn nieuwe aanwinst!
Dit is mijn 2e build, ik wil deze quad gaan gebruiken voor freestyle FPV.

specs:

Frame: Skitzo Nova
FC: Speedybee F4 met daarop betaflight 3.3.5
ESC's NoName 35A blheli_32
VTX: Akktek X2 Ultimate
Antenna: Foxeer Lollipop
CAM: Foxeer Falkor
Motors: 2207 Racerstar 2500kV
RX: FrSky R-XSR (wordt binnenkort een crossfire receiver)

Daarnaast is deze build uitgerust met GPS zodat ie bij een failsafe netjes terug wordt geleidt naar de opstijglocatie :)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-02 19:19
Met het mooie weer kon ik het niet laten om even naar buiten te gaan, vanmiddag deze shots gemaakt.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Sme4gle schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:59:
[Afbeelding]

Hier mijn nieuwe aanwinst!
Dit is mijn 2e build, ik wil deze quad gaan gebruiken voor freestyle FPV.

specs:

Frame: Skitzo Nova
FC: Speedybee F4 met daarop betaflight 3.3.5
ESC's NoName 35A blheli_32
VTX: Akktek X2 Ultimate
Antenna: Foxeer Lollipop
CAM: Foxeer Falkor
Motors: 2207 Racerstar 2500kV
RX: FrSky R-XSR (wordt binnenkort een crossfire receiver)

Daarnaast is deze build uitgerust met GPS zodat ie bij een failsafe netjes terug wordt geleidt naar de opstijglocatie :)
Leuke setup! Ben benieuwd naar de ervaringen van je Skitzo frame. Ik vind alleen wel de motors wat karig afsteken bij de rest. Nu heb ik geen ervaring met deze motors maar de ervaringen die ik met Racerstar had, waren niet heel goed. Hoe performen deze motors?

• Sme4gle
ChojinZ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:11:
[...]

Leuke setup! Ben benieuwd naar de ervaringen van je Skitzo frame. Ik vind alleen wel de motors wat karig afsteken bij de rest. Nu heb ik geen ervaring met deze motors maar de ervaringen die ik met Racerstar had, waren niet heel goed. Hoe performen deze motors?
Eigenlijk is de complete build best wel budget voor het gekozen frame. Ik heb binnen de groep met wie ik vlieg over deze motoren wel goede dingen gehoord. Vandaar ook dat de keuze hiervoor is gevallen. Hoe ik ze nu ervaar is dat het qua performance wel okay is. Aangezien ik nog best wel beginnend vlieger ben vind ik mezelf nog geen dure motoren waard, wetende dat ik ze binnenkort misschien toch aan gort vlieg.
Sme4gle schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:17:
[...]

Eigenlijk is de complete build best wel budget voor het gekozen frame. Ik heb binnen de groep met wie ik vlieg over deze motoren wel goede dingen gehoord. Vandaar ook dat de keuze hiervoor is gevallen. Hoe ik ze nu ervaar is dat het qua performance wel okay is. Aangezien ik nog best wel beginnend vlieger ben vind ik mezelf nog geen dure motoren waard, wetende dat ik ze binnenkort misschien toch aan gort vlieg.
Ik heb die motoren ook op m'n 2e 5 inch gehad maar ik vond de prestaties erg belabberd en ze zijn erg power hungry. Ik heb nu op beide quads Emax RS2306 2400kv motoren. Die zijn wel iets duurder dan die Racerstar maar dat merk je ook qua prestaties en efficiëntie.

Ik ben begonnen met Racerstar BR2205 en die vond ik persoonlijk prettiger dan die 2207 motoren maar nadat ik eenmaal over ben gestapt naar de Emax merk je wel het verschil.

Desalniettemin, mooie build en je zult er zeker veel plezier van gaan hebben! :)

Ben zelf ook maar weer begonnen met vliegen.
In het najaar is m'n nieuwe main quad in een vijver beland (maiden flight) en alles leek nog te werken op 1 ESC na maar toen ik hem rond de feestdagen wilde oplappen bleek de FC toch kapot te zijn en ook m'n Tramp is toch kapot. Of de rest nog werkt weet ik niet want ben er nog niet aan toegekomen om hem in elkaar te zetten maar vrees dat er toch nog wel het een en ander qua reparatie kosten bij gaat komen. 8)7
Bij m'n 2e quad werkte de USB van de FC ineens niet meer dus nieuwe FC besteld en die werkt inmiddels weer.

Ook heb ik m'n oude Lizard nieuw leven in geblazen met nieuwe motoren en nieuw frame en ben nu nog bezig met een nieuwe 2.5 inch quad bouwen, ik moet ook nog op de Runcam Split mini wachten.
Ik had in eerste instantie een Runcam Racer 2 besteld maar die was ineens out of stock en leverbaar na 27 januari volgens Banggood dus maar geannuleerd en de Split besteld.
Wij gaan in mei naar Hong Kong en dan wil ik eigenlijk ook die 2.5 inch mee nemen (5 inch vind ik te groot) dus dan komt de Split helemaal mooi van pas.
Die Lizard is trouwens al lang geen Lizard meer, het enige wat er nog van de Lizard over is, is de stack.

En last but not least zag ik een poosje terug een kortingscode voor de Rapidfire module voorbij komen dus ook die maar besteld voor 114 euro via Banggood. Die staat nu ook al een poosje op backorder maar goed, heb er geen haast mee en voor 114 euro kon ik hem niet laten liggen. :*)

Het enige wat ik nu qua gear nog wil hebben is de Crossfire module maar die heeft wel m'n laagste prioriteit.
Die starter kit van 210 euro die ze tegenwoordig hebben is wel erg mooi maar ga toch even wachten tot na de vakantie met de aanschaf. O-)

Radiance wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:30 (44%)

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

• Sme4gle
Radiance schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Ik heb die motoren ook op m'n 2e 5 inch gehad maar ik vond de prestaties erg belabberd en ze zijn erg power hungry. Ik heb nu op beide quads Emax RS2306 2400kv motoren. Die zijn wel iets duurder dan die Racerstar maar dat merk je ook qua prestaties en efficiëntie.

Ik ben begonnen met Racerstar BR2205 en die vond ik persoonlijk prettiger dan die 2207 motoren maar nadat ik eenmaal over ben gestapt naar de Emax merk je wel het verschil.

Desalniettemin, mooie build en je zult er zeker veel plezier van gaan hebben! :)

Ben zelf ook maar weer begonnen met vliegen.
In het najaar is m'n nieuwe main quad in een vijver beland (maiden flight) en alles leek nog te werken op 1 ESC na maar toen ik hem rond de feestdagen wilde oplappen bleek de FC toch kapot te zijn en ook m'n Tramp is toch kapot. Of de rest nog werkt weet ik niet want ben er nog niet aan toegekomen om hem in elkaar te zetten maar vrees dat er toch nog wel het een en ander qua reparatie kosten bij gaat komen. 8)7
Bij m'n 2e quad werkte de USB van de FC ineens niet meer dus nieuwe FC besteld en die werkt inmiddels weer.

Ook heb ik m'n oude Lizard nieuw leven in geblazen met nieuwe motoren en nieuw frame en ben nu nog bezig met een nieuwe 2.5 inch quad bouwen, ik moet ook nog op de Runcam Split mini wachten.
Ik had in eerste instantie een Runcam Racer 2 besteld maar die was ineens out of stock en leverbaar na 27 januari volgens Banggood dus maar geannuleerd en de Split besteld.
Wij gaan in mei naar Hong Kong en dan wil ik eigenlijk ook die 2.5 inch mee nemen (5 inch vind ik te groot) dus dan komt de Split helemaal mooi van pas.
Die Lizard is trouwens al lang geen Lizard meer, het enige wat er nog van de Lizard over is, is de stack.

En last but not least zag ik een poosje terug een kortingscode voor de Rapidfire module voorbij komen dus ook die maar besteld voor 114 euro via Banggood. Die staat nu ook al een poosje op backorder maar goed, heb er geen haast mee en voor 114 euro kon ik hem niet laten liggen. :*)

Het enige wat ik nu qua gear nog wil hebben is de Crossfire module maar die heeft wel m'n laagste prioriteit.
Die starter kit van 210 euro die ze tegenwoordig hebben is wel erg mooi maar ga toch even wachten tot na de vakantie met de aanschaf. O-)
Vet! rapidfire staat ook nog op mijn lijstje. Maar daar wacht ik nog eventjes mee. Gisteren weer een rib uitgegeven aan Crossfire >:)

• Swedgin
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03:13
Het kriebelde al enige tijd om zelf een drone (quadcopter) in mekaar te steken, ik heb nul komma nul ervaring met drones maar ben een elektronicus van opleiding. Mijn eerste doelstelling is om de drone een meter te laten opstijgen en te laten zweven. Voor het brein van de drone wil ik een Arduino gebruiken.

Na wat in te lezen had ik beslist om eerst de DC motors te kopen en de rest van de componenten te kopen op basis van de motoren.
Gisteren dan in een impuls 4x DYS Samguk Series Shu 2306 2300KV op de kop getikt voor 28 euro, ze stonden namelijk in korting.

Nu moet ik bijhorende propellers, ESC's, BEC, lipo batterij + alarm aankopen.

Propellers:
Ik zou gaan voor de 5inch blades, omdat ik lees dat deze bij het meeste bij deze motors gebruikt worden. Ik ben niet van plan om er al camera's enzo eraan te hangen, dus het gewicht van de drone zal beperkt blijven. Ik kwam op deze uit:
DALPROP T5045C Cyclone 5 Inch 3 Blade Propeller
of
DYS 5042 5 Inch 3 Blade Propeller Triblade

ESC:
Banggood toonde aan dat bij het aankopen van de DC motoren, deze ESC's het meeste werd aangekocht.
Original DYS NEW Version XM30A XMS30A BLHeli mini 30A V2 ESC
De datasheet van de DC motor geeft ook aan dat deze niet boven de 30A komt, dus dit is een goede ESC volgens mij.

LIPO:
4 ESC's van 30A vragen dus 120A maximum en dit zal waarschijnlijk piekstroom zijn. Ik heb ook geen ervaring met LIPO batterijen.
Na wat zoekwerk over de discharge rate specificatie kwam ik uit dat de discharge current te bereken is als volgt: discharge current = stroomcapaciteit * discharge rate

Mijn zoektocht kwam uit op deze:
RC LiPo Battery 4S 14.8V 4000mAh 40C en volgens mij kan deze de piekstroom leveren.
Een andere goedkopere batterij is deze MOS 4S lipo battery 14.8v 3300mAh 25C maar volgens mij kan deze de nodige stroom niet leveren?

Of is er een andere batterij die aan te raden is?

LIPO alarm:
de eerste beste is deze

BEC:
Om te beginnen wil ik de software schrijven op een Arduino Uno, deze heeft 5V nodig.
Eerste en beste resultaat dat 5V levert is deze, al lijkt me 3A me een overkill.

Deze post een aankoop lijstje geworden en mijn vraag aan jullie is of dit in orde is en of jullie nog aanbevelingen/aanpassingen hebben. Zie ik iets over het hoofd?
Nogmaals, mijn eerste doelstelling is om de drone een meter boven de grond indoor stabiel te laten zweven. Een gyroscoop en andere sensoren zal ik aan de Arduino hangen en de software laten beslissen welke rotors er moeten aangestuurd worden.

De componenten komen uit China dus het zal enige tijd duren vooraleer ik een follow-up post kan maken, maar ik ben van plan om jullie op de hoogte te houden.

Bedankt

• Deem
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:56

Deem

Ontcijfer mij!

Ik ga ervan uit dat je weet dat je met een Flight Controller met een barometer en een gps module je dit gewoon out-of-the-box kan zonder enige kennis van programmeren, en dat dat alles bij elkaar nog geen 50 euro kost en je met iNav alles laat samenwerken.

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

@Swedgin Leuk dat je je in deze hobby verdiept! :)
Dan maar meteen de vraag: wat wil je er uiteindelijk mee gaan doen?

Zoals @Deem ook al aangeeft, hetgeen wat je wil kun je relatief eenvoudig voor mekaar krijgen dmv een geschikte flight controller + gps module.
Als je echt met Arduino aan de slag wil gaan, dan komen er veel meer zaken bij kijken en mag je je opmaken voor een steile leercurve ;)

Denk ook na over een afstandsbediening, want volledig autonoom iets laten vliegen is a) niet toegestaan en b) niet erg veilig als je net begint.

Qua componenten zit je in de goede richting, maar alles valt en staat met mijn eerste vraag. Er zijn namelijk betere/efficiëntere setups te maken.

Wat stroom betreft; de motoren zullen deze piekstroom alleen halen als ze 100% belast worden met de aangegeven propellers.
De accu-rating (C-waarde) geeft aan of een accu deze stroom kan leveren als deze gevraagd wordt.
Een 4000 mAh accu met 40C-rating zal 160A piekstroom kunnen afgeven (4Ah * 40).

Houd er rekening mee dat een 4000mAh accu groot en zwaar is. Voor op een 5'' setup is het eigenlijk not-done.

Kars wijzigde deze reactie 24-01-2019 10:27 (6%)

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Oh ja 4000mah met die 5 inch props op die cheape samguk gaat je echt niet lukken, al helemaal als je voor een custom controller gaat, want die zijn veel zwaarder dan een out-of-the-box FC die specifiek voor dit doel gemaakt is + je gaat waarschijnlijk ook zelf een frame knutselen dat ook zwaarder zal zijn de een doorontwikkeld droneframe.

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

• Swedgin
@Deem en @Kars ik zal jullie beide tegelijk beantwoorden aangezien het bij elkaar hoort.

Ja ik weet dat er goedkope opensource mogelijkheden zijn, echter wou ik de software zelf schrijven. Ik kan programmeren en doe dit graag en dit leek mij een leerrijk project om in elkaar te knutselen. De Arduino is een tussenstap naar een volledig zelf gemaakte pcb. Dit is een project waar ik verwacht lange tijd mee bezig te zijn en ik verwacht ook geen te zotte dingen.
Zoals eerder gezegd wil ik eerst de drone autonoom stabiel laten zweven, daarna wil ik het kunnen besturen mbv een controller. GPS en dergelijke komen later. Autonomie mbv een camera en herkennigssoftware lijkt me ook tof om te implementeren. Illegaliteit zit eigenlijk wat op de achtergrond aangezien ik enkel van plan ben om te vliegen thuis en in de tuin. Dit is eigenlijk echt gewoon een persoonlijk project om me bezig te houden en zaken bij te leren. En dit in kleine stapjes.

Dus zoals ik het goed lees, zijn die DYS Samguk motoren een slechte keuze geweest. Grotere propellers kan ik er waarschijnlijk niet aan hangen aangezien de spanning te hoog is? Ik dacht gelezen te hebben dat deze elk 800gr kunnen liften en ik verwachte eigenlijk niet om boven de 1kg te zitten met mijn eerste drone. Ik heb voor deze gekozen omdat ze goedkoop waren en goede reviews hadden. Ik wil niet direct veel geld uitgeven aan motoren zonder enige kennis. Ik weet dat ik uiteindelijk wel duurdere ga kopen als ik wat verder in het project sta.
De accu-rating (C-waarde) geeft aan of een accu deze stroom kan leveren als deze gevraagd wordt.
Een 4000 mAh accu met 40C-rating zal 160A piekstroom kunnen afgeven (4Ah * 40).
Dit is ook wat ik uitkwam en daarom dacht dat die 3300 mAh accu te weinig stroom kan leveren.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Poeh, weet waar je aan begint, want het project wat jij omschrijft is echt uiterst complex. Het heeft vele jaren en een heel projectteam gekost om de komen waar we nu zijn met opensource controllers. Daarnaast, lijkt me het uiterst leerzaam om eerst met een betaflight flightcontroller zelf een quad te bouwen zodat je weet uit welke basis een quad moet bestaan en wat daar allemaal bij komt kijken. Je kunt heel diep gaan door te knutselen met de PID's en de filters. Uiterst waardevolle info die je daarmee opdoet voordat je echt zelf gaat knutselen, dan heb je een idee wat je te wachten staat :P

Ik heb meerdere racequads met 2306 en 2207 motoren, 5 inch props met een 4S Lipos met een C rating van 100 en een capaciteit van 1400mah. Daar kan ik zo een 4 min voluit mee vliegen met snelheden boven de 120kmh. Als jij gewoon wat hovert kan je wel tot een halfuur tot een uur daarmee vliegen.

Deem wijzigde deze reactie 24-01-2019 11:51 (4%)

• Swedgin
@Deem Ik hoor je. Dit is ook deels waarom ik hier post om met mijn beide voeten op de grond te komen staan. Ik maak dus best eerst een drone met bestaande flight controller en firmware en daarmee wat te knutselen.
Ik zal hier wat verder op zoeken en mijn aankooplijstje aanpassen.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Je kunt later altijd nog besluiten om de flight-controller te vervangen met je eigen bouwsel. Maar dan heb je teminste een referentie. Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar hoe je dit gaat aanpakken.

• Swedgin
Deem schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:03:
Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar hoe je dit gaat aanpakken.
Haha, merci voor het vertrouwen (y)

Componenten:

DC motor: 4x DYS Samguk Series Shu 2306 2300KV
Propeller: 4x DALPROP T5045C Cyclone 5 Inch 3 Blade Propeller of DYS 5042 5 Inch 3 Blade Propeller Triblade
ESC: 4x Original DYS NEW Version XM30A XMS30A BLHeli mini 30A V2 ESC
Batterij: Original Eachine Wizard X220S FPV Racer Spare Part 4S 14.8V 1500mAh 75C Battery XT60
Flightcontroller: Matek Systems BetaFlight F405-CTR Flight Controller
GPS module: Matek Systems M8Q-5883 SAM-M8Q GPS & QMC5883L Compasses Module

Daarnaast moet ik dan nog een geschikte transmitter receiver, frame en afstandsbediening zoeken. Ik ben nog niet van plan om er een camera aan te hangen.
Swedgin schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Haha, merci voor het vertrouwen (y)

Componenten:

DC motor: 4x DYS Samguk Series Shu 2306 2300KV
Propeller: 4x DALPROP T5045C Cyclone 5 Inch 3 Blade Propeller of DYS 5042 5 Inch 3 Blade Propeller Triblade
ESC: 4x Original DYS NEW Version XM30A XMS30A BLHeli mini 30A V2 ESC
Batterij: Original Eachine Wizard X220S FPV Racer Spare Part 4S 14.8V 1500mAh 75C Battery XT60
Flightcontroller: Matek Systems BetaFlight F405-CTR Flight Controller
GPS module: Matek Systems M8Q-5883 SAM-M8Q GPS & QMC5883L Compasses Module

Daarnaast moet ik dan nog een geschikte transmitter receiver, frame en afstandsbediening zoeken. Ik ben nog niet van plan om er een camera aan te hangen.
OK, daarmee kom je een heel eind.
Mijn tip voor een frame: pak een 'box-style' frame (zoals een ImmersionRC Alien of zijn clone, Martian), daarin heb je relatief veel ruimte om je componenten te plaatsen.

En de radio, tja, daar lopen de meningen over uiteen.
Omdat je met een klein budget zit; ga voor de FlySky FS-i6 met bijbehorende receiver.
Wil je wat meer profi gaan, dan zou de FrSky Taranis Q X7 een goeie optie zijn (let op, daar moet nog een losse FrSky receiver bij).

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Je krijgt wat je betaalt voor een Lipo, maar die lipo is niet veel soeps.

Deze heeft een betere reputatie:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Dat Matek spul is wel goed.

• Swedgin
@Kars bedankt voor de aanbevelingen
@Deem bedankt voor de aanbeveling van de batterij, ik heb geen idee waar naar te kijken of het goede batterijen zijn. De flight controller heb ik gekozen op basis van de recommended board van iNav

aantalcomponenteenheidsprijstotale prijs
4DYS Samguk Series Shu 2306 2300KV7.2328.89
2Pair DYS 5042 5 Inch 3 Blade Propeller1.332.66
4Original DYS NEW Version XM30A XMS30A BLHeli mini 30A V2 ESC5,8025,47
1Matek Systems BetaFlight F405-CTR Flight Controller29,0129,01waarom zou ik het duurder bordje kopen als er ook 1 van 15 euro is?
1Matek Systems M8Q-5883 SAM-M8Q GPS & QMC5883L Compasses Module23,0123,01
1GAONENG GNB 1500mAh 4S 14.8V 80C/160C Lipo Battery20,7920,79
1Martian II 220 220mm 4mm Arm Thickness Carbon Fiber Frame Kit w/ PDB2222kan ik ook voor deze goedkopere frame gaan? aangezien er al een PDB in de flightcontroller zit
1FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Radion Transmitter With FS-iA6B Receiver36.1536.15in promotie tot morgen

totale prijs = +- 170 euro

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Swedgin schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:
@Deem bedankt voor de aanbeveling van de batterij, ik heb geen idee waar naar te kijken of het goede batterijen zijn. De flight controller heb ik gekozen op basis van de recommended board van iNav

1Matek Systems BetaFlight F405-CTR Flight Controller29,0129,01waarom zou ik het duurder bordje kopen als er ook 1 van 15 euro is?
1Martian II 220 220mm 4mm Arm Thickness Carbon Fiber Frame Kit w/ PDB2222kan ik ook voor deze goedkopere frame gaan? aangezien er al een PDB in de flightcontroller zit
1FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Radion Transmitter With FS-iA6B Receiver36.1536.15in promotie tot morgen

De "Goedkoop is duurkoop." regel geld bij quadcopters net zo goed.

Die ESC's zijn BlHeli. Die zijn behoorlijk veroudert, dat kan misschien voordeel zijn als je gaat knutselen gezien die uit een simpelere tijd komen. Maar tegenwoordig is BlHeli S al opgevolgd door BlHeli32. ESC's met deze firmware zijn aanzienlijk beter, en met name de BlHeli32 esc's hebben wat opties en beveiligingen waarmee je afgebrande motoren en ontploffende ESC's voorkomt.

Ik zou bij de Martian blijven. Als een arm breekt kan je die makkelijk vervangen. Bij die suggestie die jij hebt bestaan de armen uit 1 geheel en kan je het hele frame vervangen.

Die Matek FC is een F4 flightcontroller en heeft een redelijk recente CPU, goede giroscoop en heeft een redelijke reputatie. Ik dacht dat in principe iedere Flightcontroller die Betaflight kan, ook geflasht kan worden naar iNav.

Als ik jou was zou ik me echt eens even gaan verdiepen in de wereld van (FPV) quads. Goed startpunt is misschien de site van Josha Bardwell en zijn Youtube kanaal. een andere goede bron van info is Oscar Liang.

Deem wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:50 (6%)

• Swedgin
Deem schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:37:
[...]

De "Goedkoop is duurkoop." regel geld bij quadcopters net zo goed.

Die ESC's zijn BlHeli. Die zijn behoorlijk veroudert, dat kan misschien voordeel zijn als je gaat knutselen gezien die uit een simpelere tijd komen. Maar tegenwoordig is BlHeli S al opgevolgd door BlHeli32. ESC's met deze firmware zijn aanzienlijk beter, en met name de BlHeli32 esc's hebben wat opties en beveiligingen waarmee je afgebrande motoren en ontploffende ESC's voorkomt.

Ik zou bij de Martian blijven. Als een arm breekt kan je die makkelijk vervangen. Bij die suggestie die jij hebt bestaan de armen uit 1 geheel en kan je het hele frame vervangen.

Die Matek FC is een F4 flightcontroller en heeft een redelijk recente CPU, goede giroscoop en heeft een redelijke reputatie. Ik dacht dat in principe iedere Flightcontroller die Betaflight kan, ook geflasht kan worden naar iNav.

Als ik jou was zou ik me echt eens even gaan verdiepen in de wereld van (FPV) quads. Goed startpunt is misschien de site van Josha Bardwell en zijn Youtube kanaal. een andere goede bron van info is Oscar Liang.
Bedankt voor de bronnen, ik apprecieer het ten zeerste. Ik zal me wat verder inlezen en mijn lijstje aanpassen als ik voor andere parts kies.
Trouwens, bij een LiPo accu hoort ook een speciale lader. Vergeet die niet!

Kars wijzigde deze reactie 24-01-2019 15:59 (52%)

Swedgin schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:

Die goedkopere Matek FC is geen AIO (All in one) bord. Hierbij zul je dus nog een aparte PDB nodig hebben. De duurdere variant heeft alles aan boord wat je nodig hebt.

Als je alleen wilt hooveren om te testen zou ik me niet al te druk maken om de batterij. Het wordt pas noodzakelijk hoge C rating batterijen te gebruiken als je gaat racen of freestylen. Ik denk dat die Eachine batterij voor wat jij in eerste instantie voor ogen hebt prima te gebruiken is.

Wat de ESC betreft sluit ik me bij @Deem aan echter zal ik gezien jouw project niet voor BLHeli_32 ESC gaan. BLHeli_32 is namelijk closed source waar BLHeli_S opensource is wat voor jouw project wellicht een groot voordeel kan zijn!?

Ik heb zelf goede ervaringen met deze ESC:
https://www.banggood.com/...1101000.html?rmmds=search

Niet duur en niet veel noise, prijs kwaliteit is heel goed van die ESC.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Radiance schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:46:
[...]

Wat de ESC betreft sluit ik me bij @Deem aan echter zal ik gezien jouw project niet voor BLHeli_32 ESC gaan. BLHeli_32 is namelijk closed source waar BLHeli_S opensource is wat voor jouw project wellicht een groot voordeel kan zijn!?
Volgens mij maakt het niet uit. De Firmware van de ESC kan dan wel closed source zijn, maar de manier hoe de ESC communiceert zijn gewoon standaard protocollen.

Deem schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:50:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit. De Firmware van de ESC kan dan wel closed source zijn, maar de manier hoe de ESC communiceert zijn gewoon standaard protocollen.
Dat klopt maar kan me in zijn situatie voorstellen dat de code als referentie best handig kan zijn. Ben zelf geen programmeur dus correct me if I'm wrong. Daarbij zijn de ESC die ik gelinkt hebt goedkoop en zeker voor de prijs gewoon goed. BLHeli_32 ESC in die prijsklasse zijn naar mijn ervaring in ieder geval een stuk slechter qua noise handling.

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06:36
hoi, kan iemand me een leuke drone aanbevelen, met follow me, lijkt me wel leuk
budget onder 100€

ik was na wat googlen vaak uitgekomen op de eachine 511s

is dat iets?
NoFate schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:45:
hoi, kan iemand me een leuke drone aanbevelen, met follow me, lijkt me wel leuk
budget onder 100€

ik was na wat googlen vaak uitgekomen op de eachine 511s

is dat iets?
Om te kijken of het wat voor je is? Zeker.
Om supergave beelden te maken? Nee.

Voor € 100 heb je iets leuks om mee te beginnen, maar kwalitatief is het niet super.

Zie hier de beelden die je daarmee schiet:

• NoFate
Kars schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Om te kijken of het wat voor je is? Zeker.
Om supergave beelden te maken? Nee.

Voor € 100 heb je iets leuks om mee te beginnen, maar kwalitatief is het niet super.

Zie hier de beelden die je daarmee schiet:
[YouTube: E511S - Maiden flight - Eachine E511S GPS Dynamic Follow WIFI FPV With 1080P Camera]
Merci, maar na wat lezen van meerdere reviews blijkt wel goed toestel te zijn, maar waardevolle app..
Blijkbaar is de mjx bugs 2SE een betere versie , goede app ook en follow me... Tikkeltje duurder wel..

Iemand ervaring mee?

• Vailen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 12:53

Vailen

Shit happens

NoFate schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Merci, maar na wat lezen van meerdere reviews blijkt wel goed toestel te zijn, maar waardevolle app..
Blijkbaar is de mjx bugs 2SE een betere versie , goede app ook en follow me... Tikkeltje duurder wel..

Iemand ervaring mee?
Ik heb zelf de Bugs 5W.
Erg leuke drone die ook nog aardige beelden maakt

jjpro x5 epik is dezelfde drone maar met een andere brand

Beide zijn best vaak voor een leuke prijs in de aanbieding
Bugs 5w
http://s.click.aliexpress.com/e/cVIPUAfQ
Drone met 3 batterijen en een tas voor €141,-
of €105 voor alleen drone met 1 batterij

JJPRO X5
http://s.click.aliexpress.com/e/bEiAEx9e
Drone met 3 batterijen en een tas voor €136,-
of €113 voor alleen drone met 1 batterij

en als nieuwe gebruiker gaat er ook nog $4 af

Vailen wijzigde deze reactie 25-01-2019 12:48 (20%)

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 16Gb HyperX DDR3L |

• NoFate
Vailen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Ik heb zelf de Bugs 5W.

[YouTube: Bugs 5W no gps fload]

Bugs 5w

JJPRO X5

ah merci , die bugs 5w heeft precies ook follow me en gps, en goedkoper dan de bugs 2 SE
toch eens in detail gaan zoeken wat de verschillen zijn

• Vailen

Vailen

Shit happens

NoFate schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:18:
[...]

ah merci , die bugs 5w heeft precies ook follow me en gps, en goedkoper dan de bugs 2 SE
toch eens in detail gaan zoeken wat de verschillen zijn
Voordeeld van de bugs 5w is ook dat je vanaf de controller de camera omhoog en omlaag kan bewegen

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 16Gb HyperX DDR3L |

• NoFate
Vailen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Voordeeld van de bugs 5w is ook dat je vanaf de controller de camera omhoog en omlaag kan bewegen
idd
had, het net gelezen
camera tilting is idd leuken op de 5w,
denk dat het grote verschil de bereikte is, de 2 SE die kan verder
voor de rest denk ik +- zelfde, al komt de 5w er beter uit in reviews, en zelfs goedkoper

• NoFate
Vailen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:30:
[...]

heb je douana kosten gehad?
hmm, alleen die weblink van u is idd vrij cheap met tas erbij , die andere op ali zelfde type zijn wel wat duurder

NoFate wijzigde deze reactie 25-01-2019 13:49 (18%)

• Vailen

Vailen

Shit happens

Nope geen douane kosten gehad
Maar dat geeft geen garantie natuurlijk.

Voordeeld van aliexpress is de buyers garantie krijg je niets of het verkeerde krijg je gewoon je geld terug

• back2basic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-02 15:14
Misschien hoeven we binnenkort onze PID's niet meer te tunen op betaflight...
Here comes Neoroflight.. (AI PID tuning)

Mijn iRacing profiel

• Swedgin
Radiance schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:46:
[...]

Die goedkopere Matek FC is geen AIO (All in one) bord. Hierbij zul je dus nog een aparte PDB nodig hebben. De duurdere variant heeft alles aan boord wat je nodig hebt.

Als je alleen wilt hooveren om te testen zou ik me niet al te druk maken om de batterij. Het wordt pas noodzakelijk hoge C rating batterijen te gebruiken als je gaat racen of freestylen. Ik denk dat die Eachine batterij voor wat jij in eerste instantie voor ogen hebt prima te gebruiken is.

Ik heb zelf goede ervaringen met deze ESC:
https://www.banggood.com/...1101000.html?rmmds=search

Niet duur en niet veel noise, prijs kwaliteit is heel goed van die ESC.
Bedankt voor de uitleg. Ik heb mijn doelstellingen voor het 'project' aangepast naar gewoon een drone in mekaar te steken met bestaande firmware nadat Deem en Kras me eruit hebben gepraat. Racen en freestylen zit er niet direct in denk ik aangezien het voor mij nu gewoon meer om de fun gaat en bezig te zijn met een project.

Ik zal de ESC eens bekijken en naast elkaar leggen en dan beslissen. Voorlopig ben ik dus nog niet van plan zelf te beginnen coderen dus closed of open source doet er niet veel toe. Maar als ze met standaard protocollen werken zoals Deem zegt moet dat er niet zoveel moeilijker op maken. Het aansturen zal hetzelfde blijven. Enkel ga ik niet under the hood kunnen kijken maar dat moet ook niet volgens mij.

Nu is het ook aan mij om te beslissen of ik die 15 euro wil uitsparen aan de goedkopere FC of niet aangezien er een PDB aanwezig is in de Martian frame.

@Kras merci om die lipo lader aan te raden. Ik had al verwacht dat ik hiervoor ook iets speciaals ging moeten voor aankopen laat had er nog niet achter gezocht. Degene die je gelinkt hebt ziet er goed uit en ook redelijk future proof aangezien ik er verschillende types mee kan opladen en dus niet vast zit aan 1 bepaald type.

• NoFate
Vailen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:32:
Nope geen douane kosten gehad
Maar dat geeft geen garantie natuurlijk.

Voordeeld van aliexpress is de buyers garantie krijg je niets of het verkeerde krijg je gewoon je geld terug
ordered :)

• Swedgin
Ik heb me wat verder ingelezen in de verschillen in ESC tussen _S en _32 waaronder deze blog. Wat ik er van uithaal is dat de 32bit versie rapper is (met name een hogere dshot protocol) en bidirectioneel is waardoor er meer controle is en geen calibratie nodig is. Echter lees ik ook dat er niet echt merkbaar verschil is in het vliegen zelf. Ik ben dus van neiging om voor die ESC's te gaan die @Radiance gepost heeft en zo 15 euro uit te sparen die ik dan in de duurdere FC kan steken. Ik lees ook dat _S niet meer ontwikkeld wordt maar ook dat het goed werkt, dus dat moet geen problemen opleveren.

Dus ja, ik denk dat ik nu alles heb en kan gaan beginnen bestellen. Ik zit momenteel op mobile dus kan de tabel niet aanpassen. Ik ben dat van plan te doen wanneer ik weer achter een computer zit.

Daarnaast heb ik ng een vraag over kabels en connectors. Ik ga via aliexpress ook zaken bestellen en zou terwijl ook de juiste connectors aankopen. Kan er iemand mij de juiste connectors aanduiden die gebruikt worden in drones? Zodat ik direct kan beginnen bouwen zonder eerst nog op zoek te gaan achter de juiste connectors of nog een maand te moeten wachten tegen dat ze toekomen. Bedankt

Swedgin wijzigde deze reactie 28-01-2019 06:37 (18%)

• Vailen

Vailen

Shit happens

Welke is het geworden?

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Swedgin schreef op maandag 28 januari 2019 @ 05:57:
Ik heb me wat verder ingelezen in de verschillen in ESC tussen _S en _32 waaronder deze blog. Wat ik er van uithaal is dat de 32bit versie rapper is (met name een hogere dshot protocol) en bidirectioneel is waardoor er meer controle is en geen calibratie nodig is. Echter lees ik ook dat er niet echt merkbaar verschil is in het vliegen zelf. Ik ben dus van neiging om voor die ESC's te gaan die @Radiance gepost heeft en zo 15 euro uit te sparen die ik dan in de duurdere FC kan steken. Ik lees ook dat _S niet meer ontwikkeld wordt maar ook dat het goed werkt, dus dat moet geen problemen opleveren.
Blheli32 kan Dshot1200 maar dat heeft pas voordeel als je de flight-controller de instellingen giroscoop en PID loop boven de 16K laat draaien. Dat is CPU intensief en op dit moment alleen weggelegd voor F7 flight-controllers. Dan is het verschil merkbaar doordat je minder 'propwash' hebt in scherpe bochten en maneuvers.
Een ander voordeel is dat Blheli32 current-sensing en telemetry heeft, en daarmee je dus je motoren of esc's niet meer makkelijk kan opblazen als de propeller is geblokkeerd door een tak bijvoorbeeld. De telemetry informatie kan door de flightcontroller worden gebruikt om te schatten hoeveel energie word gebruikt daarmee hoe veel lading je van de Lipo je hebt gebruikt, en daarmee weer hoe lang je nog kan vliegen.

Blheli_S kan alleen max Dshot600 en heeft standaard geen current-sensor en kan geen current-limiting doen en daardoor potentieel sneller stuk, al helemaal als beginner. Doordat de ESC's geen informatie over verbruik sharen met de FC, moet de FC die voorziening hebben of de functie ontbreekt compleet, waardoor je gebruik moet maken van lipobeepers of je het moet inschatten op basis van tijd of voltage.

De ontwikkelingen gaan zo ongelofelijk snel en daarom zou ik nu kiezen voor blheli32. 3 jaar geleden vlogen we nog met BLheli, anderhalf jaar geleden was BLheli_S nog cutting-edge en nu op dit moment is dat Blheli_32 en over een jaar ofzo zal er wel weer wat anders zijn dat weer beter is dan Blheli32. Het gaat gewoon zo snel dat als je nieuw koopt je imo het beste af bent door gewoon de meest recente "stand der techniek" te pakken, dan heb je er meer plezier van op de lange termijn.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Radiance schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:08:
[...]
BLHeli_32 ESC in die prijsklasse zijn naar mijn ervaring in ieder geval een stuk slechter qua noise handling.
Ik begrijp niet pressies wat je hiermee bedoel omdat 'noise' meerder facetten kan bestrijken. De vraag is over welk soort noise je het hebt.

Noise in het signaal tussen FC en ESC heeft sinds de introductie van DShot geen invloed meer gezien het signaal digitaal is, (dit in tegenstelling tot Oneshot en Multishot) en daarmee de hoeveelheid noise in je build geen invloed meer heeft op de ESC.

Deem wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:21 (10%)

• NoFate
ook de bugs 5w , met 3 batterijen extra en draagtas, 150€ incl verzending
Deem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Blheli32 kan Dshot1200 maar dat heeft pas voordeel als je de flight-controller de instellingen giroscoop en PID loop boven de 16K laat draaien. Dat is CPU intensief en op dit moment alleen weggelegd voor F7 flight-controllers. Dan is het verschil merkbaar doordat je minder 'propwash' hebt in scherpe bochten en maneuvers.
Een ander voordeel is dat Blheli32 current-sensing en telemetry heeft, en daarmee je dus je motoren of esc's niet meer makkelijk kan opblazen als de propeller is geblokkeerd door een tak bijvoorbeeld. De telemetry informatie kan door de flightcontroller worden gebruikt om te schatten hoeveel energie word gebruikt daarmee hoe veel lading je van de Lipo je hebt gebruikt, en daarmee weer hoe lang je nog kan vliegen.

Blheli_S kan alleen max Dshot600 en heeft standaard geen current-sensor en kan geen current-limiting doen en daardoor potentieel sneller stuk, al helemaal als beginner. Doordat de ESC's geen informatie over verbruik sharen met de FC, moet de FC die voorziening hebben of de functie ontbreekt compleet, waardoor je gebruik moet maken van lipobeepers of je het moet inschatten op basis van tijd of voltage.

De ontwikkelingen gaan zo ongelofelijk snel en daarom zou ik nu kiezen voor blheli32. 3 jaar geleden vlogen we nog met BLheli, anderhalf jaar geleden was BLheli_S nog cutting-edge en nu op dit moment is dat Blheli_32 en over een jaar ofzo zal er wel weer wat anders zijn dat weer beter is dan Blheli32. Het gaat gewoon zo snel dat als je nieuw koopt je imo het beste af bent door gewoon de meest recente "stand der techniek" te pakken, dan heb je er meer plezier van op de lange termijn.
Niet iedere blheli_32 heeft telemetrie en een current sensor. Zeker de goedkopere ESC hebben dit vaak niet.

Dat van die 16k pid loop of zelfs 32k werkt alleen met de gevoelige gyroscoop waardoor je weinig noise van je ESC wilt hebben. Dat het signaal digitaal ie zegt niet dat je ESC geen noise veroorzaken die bij de gyro terecht komen die je er met de software moet uit filteren. Hoe minder noise hoe beter je quad vliegt en je pid instellingen zijn wat meer vergevingsgezind.

De goedkopere blheli 32 esc die ik gehad heb waren dramatisch qua noise. Slechte fpv feed en warme motoren. Nadat ik die vervangen heb voor de Tekko32 ESC waren die problemen direct verholpen terwijl de rest van m'n setup ongewijzigd is.

Hoe had jij die trouwens in gedachte dat de esc hun telemetrie data doorsturen zonder fpv feed? Zal dan toch moeten via telemetrie op een zender en dan kan je net zo goed de telemetrie data van de FC uitlezen voor je voltage. Daarbij hebben veel FC tegenwoordig ook een currentsensor die ook de current meet van de overige apparatuur aan boord dus niet alleen van de motoren. Is dus meer accuraat dan alleen ESC telemetrie.

Als er zender zoals de flysky gebruikt gaat worden zal ie toch iets van een beeper voor het voltage nodig hebben, met of zonder Blheli 32 ESC.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Radiance schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Niet iedere blheli_32 heeft telemetrie en een current sensor. Zeker de goedkopere ESC hebben dit vaak niet.
Iedere blheli_32 heeft telemetrie en een current sensor, het is namelijk onderdeel van de blheli32 spec en essentieel voor de werking van de functies van BLheli32.
Radiance schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Dat van die 16k pid loop of zelfs 32k werkt alleen met de gevoelige gyroscoop waardoor je weinig noise van je ESC wilt hebben. Dat het signaal digitaal ie zegt niet dat je ESC geen noise veroorzaken die bij de gyro terecht komen die je er met de software moet uit filteren. Hoe minder noise hoe beter je quad vliegt en je pid instellingen zijn wat meer vergevingsgezind.
Hier haal je denk ik 2 dingen door elkaar. Je hebt het over noise in het Giro signaal dat wordt gegeven aan de FC en noise die de ESC introduceert in het voedingscircuit.

'Noise' die de giro oppikt komt voort uit trillingen, met name uit het frame, gegenereerd door o.a. de motoren, maar heeft geen invloed op de werking van de giro zelf. De enige invloed ie een ESC daar nog op heeft is dat de motoren niet ideaal laat draaien, waardoor trilling zou kunnen ontstaan, maar tegenwoordig speelt dit niet. Hoe gevoeliger de giroscoop hoe meer trillingen uit het frame die kunnen opgepikt en worden gemisinterpreteerd door de flight-controller als zijnde een legitieme vliegbeweging.

'Noise' in powercircuit ontstaat door dat je voltage van je Lipo onder verschillende load fluctueer en het snel switchen van de MOSFETs die op je ESC zitten. Zowel op de ESC als op de flight-controllers zitten condensatoren (vaak hele kleine) om die noise weg te filteren. Ook ontstaat vaak noise als de motoren moeten 'remmen' omdat dat juist stroom opwekt dat terug wordt gevoed in je powercircuit. Deze noise heeft geen direct effect op de giro (maar potentieel wel indirect, maar dan moet je wel heel veel noise in je circuit hebben). Deze noise is vooral vervelend voor FPV transmitters en camera's gezien dat zichtbare lijnen op je beeld oplevert. Iets dat makkelijk op te lossen is door een 1000mu, 40vcap op de voeding te solderen.

Ik denk dat het niet uit maakt of je goedkope BLheli_S of BLheli_32 ESC's koopt gezien er dan vaak op de niet essentiële componenten wordt bespaart, en dan met name de capacitors die dus elektrische noise tegen gaan. Het heeft dus niets te maken met BLheli_32. Sterker nog, een van de best geteste en onovertroffen ESC's is de Tekko32 en die is BLheli_32.

Deem wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:04 (37%)

• Salv
Kars schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Vaak zie je aan de buitenkant wel of er zuinig mee om is gesprongen. Krassen of beschadigingen in het plastic verraden soms een (kleine) crash.
Vraag om een testvlucht door de verkoper zelf. Kijk vooral of na opstarten van de drone de gimbal (waar de camera aan zit) goed op zijn rustpositie komt, en bekijk na het vliegen de beelden.

Als de verkoper dan zegt "jaa nee de accuus zijn net leeg maar hij doet het 1000%!!" dan lekker laten staan.
Om er even op terug te komen, via MP zaterdag een spark combo + vele accessoires opgehaald, voor een schappelijk prijs. Het was echter wel best winderig maar de test vlucht was doorstaan :)

Spark is een jaartje oud heeft max 2 uur in de lucht gehangen en de 3 batterijen hebben allen max 9 charges gehad, denk dat ik hier veel plezier aan ga beleven :)

Komende week de Spark maar eens terug zetten naar FB instellingen en rustig alle koppelingen eens doorlopen, merkte al wel dat de DJI app moeite had om via mijn toestel camera de QR codes te scannen, toestel met wifi verbonden en toen was het geen probleem.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Afgelopen week maar eens mijn Hyperlite Toothfairy afgemaakt met onderdelen die ik her en der nog had liggen. Eerst T-motor F40 Pro2 motoren erop maar die waren me echt te luid. Dus toch maar de Diatone 2306 motoren erom gezet en dat klonk al een stuk beter.

Deem schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Je krijgt wat je betaalt voor een Lipo, maar die lipo is niet veel soeps.
Geen ervaring met de 4S lipo's maar de 2S en 3S LiPo's van GNB zijn best wel goed. Te vergelijken met Infinity, RDQ en de goedkopere Tattu's. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee en de performance doet niet onder aan de eerder genoemde merken.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ben ik met je eens, en had dan ook een lipo van GNB in wat posts later geadviseerd ;).

Deem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:44:
Ben ik met je eens, en had dan ook een lipo van GNB in wat posts later geadviseerd ;).
Excuses! Niet gezien! :)

• NoFate
Vailen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Ik heb zelf de Bugs 5W.

[YouTube: Bugs 5W no gps fload]

Bugs 5w

JJPRO X5

had jij die van die ALI site besteld van zelfde shop? want ik heb nog steeds geen melding dat payment OK is, of order shipped, normaal is dat sneller op ali :)
die shop krijgt ook geen goede commentaren lijkt het zo

• Vailen

Vailen

Shit happens

NoFate schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:48:
[...]

had jij die van die ALI site besteld van zelfde shop? want ik heb nog steeds geen melding dat payment OK is, of order shipped, normaal is dat sneller op ali :)
die shop krijgt ook geen goede commentaren lijkt het zo
Nee ik had hem bij Gearbest.
Ik kwam deze toevallig tegen toen ik opzoek was naar een extra batterij.

Er is ook iemand op marktplaats die hem tekoop heeft aangeboden voor 125 met 4 batterijen

• NoFate
Vailen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Nee ik had hem bij Gearbest.
Ik kwam deze toevallig tegen toen ik opzoek was naar een extra batterij.

Er is ook iemand op marktplaats die hem tekoop heeft aangeboden voor 125 met 4 batterijen
ah , nuja, ondertussen berichje gestuurd naar shop, en ook response gehad dat ze bezig waren met packaging
dus komt wel goed :)
Deem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Iedere blheli_32 heeft telemetrie en een current sensor, het is namelijk onderdeel van de blheli32 spec en essentieel voor de werking van de functies van BLheli32.

[...]

Hier haal je denk ik 2 dingen door elkaar. Je hebt het over noise in het Giro signaal dat wordt gegeven aan de FC en noise die de ESC introduceert in het voedingscircuit.

'Noise' die de giro oppikt komt voort uit trillingen, met name uit het frame, gegenereerd door o.a. de motoren, maar heeft geen invloed op de werking van de giro zelf. De enige invloed ie een ESC daar nog op heeft is dat de motoren niet ideaal laat draaien, waardoor trilling zou kunnen ontstaan, maar tegenwoordig speelt dit niet. Hoe gevoeliger de giroscoop hoe meer trillingen uit het frame die kunnen opgepikt en worden gemisinterpreteerd door de flight-controller als zijnde een legitieme vliegbeweging.

'Noise' in powercircuit ontstaat door dat je voltage van je Lipo onder verschillende load fluctueer en het snel switchen van de MOSFETs die op je ESC zitten. Zowel op de ESC als op de flight-controllers zitten condensatoren (vaak hele kleine) om die noise weg te filteren. Ook ontstaat vaak noise als de motoren moeten 'remmen' omdat dat juist stroom opwekt dat terug wordt gevoed in je powercircuit. Deze noise heeft geen direct effect op de giro (maar potentieel wel indirect, maar dan moet je wel heel veel noise in je circuit hebben). Deze noise is vooral vervelend voor FPV transmitters en camera's gezien dat zichtbare lijnen op je beeld oplevert. Iets dat makkelijk op te lossen is door een 1000mu, 40vcap op de voeding te solderen.

Ik denk dat het niet uit maakt of je goedkope BLheli_S of BLheli_32 ESC's koopt gezien er dan vaak op de niet essentiële componenten wordt bespaart, en dan met name de capacitors die dus elektrische noise tegen gaan. Het heeft dus niets te maken met BLheli_32. Sterker nog, een van de best geteste en onovertroffen ESC's is de Tekko32 en die is BLheli_32.
Ik zal het anders verwoorden, niet iedere BLHeli_32 ESC heeft de pads voor telemetrie. (Waardeloze ESC trouwens in die link)

Dat van die noise ben ik niet geheel met je eens. Theoretisch klopt het allemaal wat je zegt maar in de praktijk had ik met de hierboven gelinkte ESC behoorlijke last van noise in de FPV feed en kwam m'n quad met warme motoren naar beneden. Nadat ik de overstap heb gemaakt naar de Tekko32 waren beide problemen verholpen. Ik had al een 35v 1000uf cap op m'n setup wat niet mocht baten. Zelfs 25v 4xxuf (weet exacte voltage niet meer) caps op alle power leads van de ESC hielpen niet. Die gebruik ik nu met de Tekko ESC niet meer. :)

Mijn technische uitleg klopte misschien niet helemaal als ik jouw verhaal zo lees maar dat is hoe ik het geïnterpreteerd heb van vele Youtube filmpjes van Bardwell, Dronemesh etc. maar in de praktijk klopt jouw verhaal voor mij persoonlijk niet.
Maar als het budget er is en closed source geen issue is zou ik zeker de Tekko32 van Holybro aanraden! Het enigste nadeel wat ik heb kunnen ontdekken bij de Tekko ESC is dat de caps op de ESC er snel afgerukt worden door de props. Een simpele ESC protector die je kan (laten) 3d printen voldoet uitstekend om dit nadeel weg te nemen.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Radiance schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:13:
[...]

Theoretisch klopt het allemaal wat je zegt maar in de praktijk had ik met de hierboven gelinkte ESC behoorlijke last van noise in de FPV feed en kwam m'n quad met warme motoren naar beneden.
De discussie die we hadden ging het over het effect van elektrische noise gegenereerd door ESC heeft op de giroscoop (geen effect) en niet in de FPV feed (veel effect).
Over de effecten van noise op je FPV feed in je build zijn we het beide eens:
Deem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Deze noise heeft geen direct effect op de giro (maar potentieel wel indirect, maar dan moet je wel heel veel noise in je circuit hebben). Deze noise is vooral vervelend voor FPV transmitters en camera's gezien dat zichtbare lijnen op je beeld oplevert. Iets dat makkelijk op te lossen is door een 1000mu, 40vcap op de voeding te solderen.

Deem wijzigde deze reactie 01-02-2019 14:07 (4%)

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05:39

BoAC

Memento mori

* BoAC heeft een nieuwe set besteld om in elkaar te gaan knutselen:Een VTX die ook audio door geeft heb ik nog liggen, dus die hoef ik niet meer te bestellen :)
Nu nog passende props vinden voor 4S accu's die ik nu heb en later gewoon met 5" props met 6S. Ik moet nog even kijken wat het beste past.
Ook een HD camera heb ik nog nodig al geeft een Runcam HD al redelijk beeld :)

BoAC wijzigde deze reactie 01-02-2019 18:52 (3%)

Deem schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:01:
[...]

De discussie die we hadden ging het over het effect van elektrische noise gegenereerd door ESC heeft op de giroscoop (geen effect) en niet in de FPV feed (veel effect).
Over de effecten van noise op je FPV feed in je build zijn we het beide eens:

[...]
Weet ik en ik had niet enkel over noise in de fpv feed maar ook warme motoren wat voor zover ik weet komt door electrische noise aangezien de motoren koel waren na de swap naar de Tekko32 ESC. Heb verder niets veranderd aan die setup, ook niet in de software. :)

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:10
[BoSS] schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:12:
Ook ik ben in de markt voor een drone. Hou van (landschaps)fotografie & reizen en zit al een tijd te azen op een mooie compacte drone. 1 probleem: ik woon te dicht bij Rotterdam Airport, dus thuis oefenen zit er niet in en daarom heb ik er voor gekozen geen grote investering te doen in bijv. een mooie Mavic Air Fly More bundel.

In eerste instantie was ik van plan om een Xiaomi Mi Drone 4k te kopen, te krijgen voor ca. €400, maar dat is al een wat ouder model wat wel goed uit de test komt, maar in vergelijking met een DJI Phantom 3/4....en vooral niet erg compact.

Toen zag ik dat Xiaomi 2 nieuwe modellen heeft aangekondigd:Allebei mooie modellen, heb besloten om de gok te wagen en de Fimi X8 SE te bestellen _/-\o_ Nu lang wachten, de launch is begin februari, en dan moet hij nog vanuit China verzonden worden. Ik ben erg benieuwd....hopelijk vanaf die tijd een leuke nieuwe hobby erbij :9~
BoAC schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:50:
* BoAC heeft een nieuwe set besteld om in elkaar te gaan knutselen:Een VTX die ook audio door geeft heb ik nog liggen, dus die hoef ik niet meer te bestellen :)
Nu nog passende props vinden voor 4S accu's die ik nu heb en later gewoon met 5" props met 6S. Ik moet nog even kijken wat het beste past.
Leuke bestellijst! d:)b
BoAC schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:50:

Runcam Split 2 (mini) al overwogen? Kheb zelf mijn Runcam2 HD vervangen door een split en dat bevalt best goed! De latency is niet/nauwelijks merkbaar en het scheelt een hoop gewicht! Ook geen moeilijk gedoe met mounting en zo... :)

• klaasiek
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik ben totaal nieuw in het zelf in elkaar knutselen van een drone, ik kom meer vanuit de andere richting. Jaren geleden begonnen met een GoPro, daarna de DJI Phantom reeks in combinatie met systeemcamera's om films te maken.

Onlangs zag ik beelden van ene Johnny FPV op YouTube en ik was zwaar onder de indruk van de actieshots gemaakt met een kleine drone en de GoPro 7 erop. Ik heb al wat zitten rondkijken en opzoeken, maar heb geen idee wat nou een goed starterspakket is qua drone om wat te testen of het iets is. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Ga ik je gelijk uit een droom helpen: Johhny FPV word gezien als 1 van de beste FPV piloten op aarde en wat hij doet met een drone en een Go-Pro is voor de meeste van ons niet weggelegd. Een aantal hier probeert het wel, maar wij simpele zielen prutsen maar wat aan in vergelijking met Johnny. :+
Het is geeneens de hardware, want die kan iedereen kopen en is relatief goedkoop (<1000 ). Maar zijn skills zijn gewoon ontzettend goed.

Uiteraard kan je best aardige beelden schieten met een FPV drone. Voorwaarde is wel dat je wat handig bent met electronica. Je zal regelmatig onderdelen moeten vervangen/repareren omdat deze stuk zijn gegaan tijdens een crash. Om kunnen gaan met een soldeerbout is eigenlijk wel een vereiste,

Ik zou als ik jou was kijken naar een Ready to Fly drone, met daarnaast een degelijke radio en wat accu's (LiPO's). Leer eerst daar mee vliegen. Het vliegen van een FPV drone is namelijk totaal niet te vergelijken met de besturing van een DJI drone. Bij FPV drones stabiliseer jij zelf de drone en niet een sensor/chip. Bij DJI (wat jij waarschijnlijk gewend bent) vlieg je wel gestabiliseerd en dat is een stuk makkelijker.

Leuke lijst met Ready To Fly drones:
https://www.fpvknowitall.com/fpv-shopping-list-rtf/

Lijst met de meest gebruikte controllers:
https://www.fpvknowitall....-controller-and-receiver/

Shop waar half de wereld zijn FPV spul haalt:
https://www.banggood.com/

Hoe je binnen 24 uur FPV vliegen leert 8) :

ChojinZ wijzigde deze reactie 03-02-2019 22:16 (4%)

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-02 08:59
Hoi,

Ik wil graag een DJI mavic pro aanschaffen.
De eerste versie is nu enigszins betaalbaar (999 euro voor een fly more combi) tov 1750 voor de pro 2.

Ik gebruik hem voornamelijk om te filmen.
Daarnaast vind ik de live-view belangrijk. Dus hoge resolutie en reactiesnelheid op het scherm tijdens de vlucht.

Daarnaast wil ik hem gebruiken voor autonoom vliegen (patronen). Ik lees mindere berichten over de eerste versie en dat dit sterk verbeterd is in de 2e versie.

Maarja is de pro 2 750 euro meer het waard?

• klaasiek
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-02 21:14
ChojinZ schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:13:
[...]

Ga ik je gelijk uit een droom helpen: Johhny FPV word gezien als 1 van de beste FPV piloten op aarde en wat hij doet met een drone en een Go-Pro is voor de meeste van ons niet weggelegd.
Dank je voor de mooie opsomming, daar was ik al bang voor :+ Misschien schaf ik wel iets goedkoops aan om te zien of het iets is. Misschien komt DJI binnenkort wel met iets toegankelijker ;)
Remko24 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:00:
Maarja is de pro 2 750 euro meer het waard?
Als je je dat afvraagt, zou ik serieus voor de eerste Mavic gaan. Of beter nog; voor de Zoom, waar de zoomfunctie wel een serieuze meerwaarde kan zijn. De Mavic Pro 2 is mijn inziens echt voor de semi-pro's die achter in post nog kleuren / contrasten serieus willen gaan tweaken. Neem een goedkoper model en koop met dat verschil iets leuks voor erbij.

• BoAC

BoAC

Memento mori

ChojinZ schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:32:
[...]

Leuke bestellijst! d:)b

[...]

Runcam Split 2 (mini) al overwogen? Kheb zelf mijn Runcam2 HD vervangen door een split en dat bevalt best goed! De latency is niet/nauwelijks merkbaar en het scheelt een hoop gewicht! Ook geen moeilijk gedoe met mounting en zo... :)
De Runcam Split 2 heb ik al op een andere quad zitten. Daar heb ik al een keer een probleem mee gehad: de processor werd te heet! Tijdens de vlucht bevroor het beeld (OSD bleef wel actief) zodat ik blind moest landen. Gelukkig geen schade gehad maar heb em wel geknepen want ik zat ongeveer boven mezelf ..
Verder is de ruimte beperkt in dit frame. Ik kijk nog wel of ik alsnog een Split 2s koop. Eerst maar eens kijken of dit wat wordt :)
klaasiek schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:46:
[...]

Dank je voor de mooie opsomming, daar was ik al bang voor :+ Misschien schaf ik wel iets goedkoops aan om te zien of het iets is. Misschien komt DJI binnenkort wel met iets toegankelijker ;)
Een DJI koop je puur vanwege het filmen. FPV vliegen is veel meer. FPV-en doe je ook voor het vliegen zelf, het knutselen en het tunen. Filmen is daar ook een onderdeel van maar veel minder als bij een DJI. Sterker nog, een hoop gasten vliegen helemaal niet met een HD cam.

Dus wil je je vooral bezig houden met filmen: Blijf dan bij DJI. Zoek je een hobby die wat meer bied, koop dan een FPV quad.

En als je twijfelt? Begin dan gewoon met wat kleins. Kijk eerst even of het het vliegen wat voor je is en dan kan je eventueel later alsnog wat groots kopen. Voor nog geen 60 euro heb je een starterkitje:
https://www.banggood.com/...D=531097&cur_warehouse=CN
BoAC schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:57:
[...]

De Runcam Split 2 heb ik al op een andere quad zitten. Daar heb ik al een keer een probleem mee gehad: de processor werd te heet! Tijdens de vlucht bevroor het beeld (OSD bleef wel actief) zodat ik blind moest landen. Gelukkig geen schade gehad maar heb em wel geknepen want ik zat ongeveer boven mezelf ..
Verder is de ruimte beperkt in dit frame. Ik kijk nog wel of ik alsnog een Split 2s koop. Eerst maar eens kijken of dit wat wordt :)
Ik heb er 2 en het gekke is: 1 van de 2 word bij mij ook gloeiend heet. Die ander blijft redelijk koel. Vond het zelf ook al vreemd maar ik heb er voor de rest geen problemen mee. Maar als ik dan hoor dat het beeld bij jou bevriest...... Hmmmm.... geen fijn idee... :/

• BoAC

BoAC

Memento mori

ChojinZ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:08:
[...]

Ik heb er 2 en het gekke is: 1 van de 2 word bij mij ook gloeiend heet. Die ander blijft redelijk koel. Vond het zelf ook al vreemd maar ik heb er voor de rest geen problemen mee. Maar als ik dan hoor dat het beeld bij jou bevriest...... Hmmmm.... geen fijn idee... :/
Hij zat toen onderop de stack. Ik heb hem daarna bovenop geplaatst zodat er meer airflow langs gaat. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Ow ja, ik zet op deze build ook een R9 mm module op die ik nog binnen moet krijgen. Dat is mijn eerste ervaring met LongRange. Ik heb laatst de FrSky X9D plus met R9M module binnen gekregen. De zender heb ik al geupdated met de laatste versie van OpenTX en de module voorzien van LBT Flex. Ik hoop dat het allemaal een beetje betrouwbaar gaat werken :)

• Bugs3
ChojinZ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:07:
BetaFPV heeft weer een nieuwe drone, namelijk de Beta85X

2 versie's zijn beschikbaar.
FPV (4S!!) versie:
[YouTube: BetaFPV 85X | 2S / 3S / 4S | First Flights]

HD DVR versie:
[YouTube: Cinewhoop 4k - Micro drone with 4k Gopro]
Betreft een 'inspiratie' video. Geen echte 85X beelden. De uiteindelijke versie zal worden uitgevoerd moet een CADDX Turtle V2 HD.

Leuk speelgoed weer! Vind vooral de Cinewhoop wel interessant. Micro racers genoeg. Maar HD filmen met een whoop.... Hmmmm.. me like! oOo
De ontwikkeling van de Cinewhoop gaat heel hard op het moment. Happymodel komt deze maand met een hele mooie 75mm:

https://www.banggood.com/...D=529998&cur_warehouse=CN

Een kwestie van tijd voor de eerste 65mm cinewhoop wordt geïntroduceerd....

Bugs3 wijzigde deze reactie 05-02-2019 18:52 (3%)

Bugs3 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:49:
[...]

De ontwikkeling van de Cinewhoop gaat heel hard op het moment. Happymodel komt deze maand met een hele mooie 75mm:

https://www.banggood.com/...D=529998&cur_warehouse=CN

Een kwestie van tijd voor de eerste 65mm cinewhoop wordt geïntroduceerd....
Had de nieuwe Mobula7 al gezien! wil eigenlijk eerst even de reviews afwachten en er dan ook 1 halen! :9

• Bugs3
ChojinZ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:06:
[...]

Had de nieuwe Mobula7 al gezien! wil eigenlijk eerst even de reviews afwachten en er dan ook 1 halen! :9
Er zijn sinds deze week al aardig wat reviews. Vooral deze baart mij zorgen:

YouTube: Mobula7 HD First flights

Behoorlijk wat jello :X
Vacature drone piloot bij de brandweer:

https://www.nationalevaca...ts-voor-jou%7Eaf16e79d%2F

8)
Wat best gek is. Kheb wat pre-productie videos gezien van de quad en daar werd ook al geklaagd dat er veel jello was. Dit zouden ze zeker weten uit het productie model gaan halen.

ChojinZ wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:02 (35%)

• Bugs3
ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:24:

8)

[...]

Wat best gek is. Kheb wat pre-productie videos gezien van de quad en daar werd ook al geklaagd dat er veel jello was. Dit zouden ze zeker weten uit het productie model gaan halen.
Zie deze video van AndyRC waarin hij het uitlegt:

YouTube: Mobula 7 HD Why less Jello & Crash Testing

Hij heeft er veel minder last van en het blijkt te zitten in de canope (of hoe schrijf je dat) en de rubbers onder het FC board. Denk dat de uiteindelijke versie er geen, of bijna geen last van gaat hebben.
Bugs3 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:51:
[...]

Zie deze video van AndyRC waarin hij het uitlegt:

YouTube: Mobula 7 HD Why less Jello & Crash Testing

Hij heeft er veel minder last van en het blijkt te zitten in de canope (of hoe schrijf je dat) en de rubbers onder het FC board. Denk dat de uiteindelijke versie er geen, of bijna geen last van gaat hebben.
Maar de belangrijkste vraag: Ga jij hem halen? 8)

Twijfel zelf nog over deze of de BetaFPV 85X HD. Die is, op papier en wat ik zie op youtube, wel een stuk beter maar hij is ook gelijk een stuk duurder (200 euro).

Drone lijkt me vooral leuk voor feestjes/trouwenrijen/uitjes. Kan je leuke HD beelden schieten zonder dat je mensen in gevaar brengt. :)

• Bugs3
ChojinZ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:45:
[...]

Maar de belangrijkste vraag: Ga jij hem halen? 8)

Twijfel zelf nog over deze of de BetaFPV 85X HD. Die is, op papier en wat ik zie op youtube, wel een stuk beter maar hij is ook gelijk een stuk duurder (200 euro).

Drone lijkt me vooral leuk voor feestjes/trouwenrijen/uitjes. Kan je leuke HD beelden schieten zonder dat je mensen in gevaar brengt. :)
Nah.... ik wacht nog even. Waarschijnlijk komt er zo'n grote run op dat het ding de eerste maand toch in backorder staat.

BetaFPV 85 heb ik ook gezien. Maar die is nog groter dan de Mobula. Ziet er wel mooi uit!

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:32

SG

SG surft naar info hardewaren

Naast Longrange 6" a 7". Zie ik ook op YT veel Endurance builds ook 5"
Zoals kant en klare Kingkong / LDARC 200GT een 1806 5" 199 gram Racer. Met uiteraard lichte 5" triblade prop.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Bugs3 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:54:
[...]

BetaFPV 85 heb ik ook gezien. Maar die is nog groter dan de Mobula. Ziet er wel mooi uit!
Kon mezelf niet inhouden en heb er maar 1tje besteld. :+ Lees ik vervolgens een dag later dat de huidige ESC die ze gebruiken, regelmatig in de fik vliegt. :F

Ben benieuwd. Nu maar hopen dat die van mij wel heel blijft. :X

AndyRC (pre)review:

• Bugs3
ChojinZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Kon mezelf niet inhouden en heb er maar 1tje besteld. :+ Lees ik vervolgens een dag later dat de huidige ESC die ze gebruiken, regelmatig in de fik vliegt. :F

Ben benieuwd. Nu maar hopen dat die van mij wel heel blijft. :X

AndyRC (pre)review:
[YouTube: BetaFPV 85X HD First Look]
Die review zat ik ook net te kijken :X
Heb verder geen reviews gezien waar dit ook gebeurde dus hoop dat het een incident betreft.

Vandaag heb ik de Beta65 pro 2 binnen gekregen. Ben onder de indruk van deze 2S 65mm Whoop. Het ding vliegt erg precies en heeft toch niet de brute kracht van de Mobula 7 en de Trashcan. Ik denk vanwege de kleinere props. Ik vind deze Beta65 net wat uitdagender vliegen dan de UK65,,,,
Pfff.... Mobula 7 (2x want 1 ingebouwd in een 65mm frame), Trashcan, UK65, Beta65 pro 2..... Ik heb de laatste tijd teveel uitgegeven aan dit speelgoed 8)

• Ruubie200
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-02 16:31
ik heb een vraagje weet niet of dit de goede plek is maar ik heb zojuist een accucel 6 gekocht van turnigy en al wil ik balance laden zegt hij balance connect error wat kan ik doen? en hij zegt dat 2 van de 6 cellen op 0v zijn

Ruubie200 wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:30 (11%)

Ruubie200 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:25:
ik heb een vraagje weet niet of dit de goede plek is maar ik heb zojuist een accucel 6 gekocht van turnigy en al wil ik balance laden zegt hij balance connect error wat kan ik doen? en hij zegt dat 2 van de 6 cellen op 0v zijn
Dan ben ik bang dat je batterij overleden is, althans, die 2 cellen die 0v aangeven.

Je kan de betreffende cellen nog testen met een andere lader, lipo checker of voltage meter om uit te sluiten dat het niet aan je lader ligt.

Radiance wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:47 (14%)

• DutchWalnut
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-02 22:38

DutchWalnut

[Freestyle FPV Pilot]

ChojinZ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:24:

8)
[...]
Ik heb zelf de mobula 7 aangeschaft. Ja, hij heeft inderdaad jello, maar is simpel te fixen met een steviger frame.
Na een paar rondes binnen vliegen heb ik al het originele fragiele frame gesloopt. De rest werkt als een trein! Nadeel was wel dat ik een Non-EU versie heb, dus moest er een XM+ op lassen.

Een maatje van mij heeft de Eachine Trashcan, die vind ik persoonlijk beter dan de gehypte mobula 7. Ziet er stevig uit, is licht en heeft een betere camera. (In mijn beleving weegt de camera zwaar mee.)

Zelf vlieg ik ook met een LDARC GT7, dit is een 2S versie. Die vlieg wel heerlijk, maar is niet sneller dan een Mobula en een trashcan op 2S. Dalrc GT7 is gewoon te zwaar.

Ook heb ik een omgebouwde Eachine 010 met 'Mockingbird' instellingen, deze werkt leuk, maar zou ik niet meer aanschaffen.

Mocht je echt een stevige frame willen, dan is de Emax TinyHawk zeker een optie! Nadeel is wel, geen turtle mode en dat is echt superhandig.

Mocht ik het nu voor het kiezen hebben dan is het of de Trashcan of Emax TinyHawk.

DutchWalnut wijzigde deze reactie 13-02-2019 10:16 (19%)

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

• Ted038
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:04
Ga/wil binnenkort een keus maken voor een "budgetvriendelijke vouwbare "4k met gimbal" cameradrone", maar na wat tegenvallende tests van de hubsan zino bestaat mijn huidige shortlist uit :
Fimi x8se ( rond de 400 euro via chinese webshops)
Parrot Anafi ( rond de 500 via italiaanse amazon / 660 voor extended versie )

Zelf al beetje pro's en cons aan t afwegen :
meerprijs van de parrot tov de x8se, maar ivm frans model in italie gekocht betere/"goedkopere" garantie mits nodig.
Parrot beter uitontwikkeld ivm langer op markt, vraag is of x8se , welke pas net op markt is,wel de (hoog)nodige softwareupdates gaat krijgen ( blauwe videowaas, horizon soms scheef en bepaalde app functies werken nog niet (lekker)
Parrot heeft als extra gimmick de HDRvideo en ook naar boven kunnen filmen, de Fimi zou in theorie verder bereik hebben ( maar persoonlijk ga ik dat niet gebruiken)

Iemand verder een mening hierover ?

( ps de tig-honderd meerprijs voor een minimaal vergelijkbare DJI vind ik het geld niet waard )
DutchWalnut schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Ik heb zelf de mobula 7 aangeschaft. Ja, hij heeft inderdaad jello, maar is simpel te fixen met een steviger frame.
Na een paar rondes binnen vliegen heb ik al het originele fragiele frame gesloopt. De rest werkt als een trein! Nadeel was wel dat ik een Non-EU versie heb, dus moest er een XM+ op lassen.

Een maatje van mij heeft de Eachine Trashcan, die vind ik persoonlijk beter dan de gehypte mobula 7. Ziet er stevig uit, is licht en heeft een betere camera. (In mijn beleving weegt de camera zwaar mee.)

Zelf vlieg ik ook met een LDARC GT7, dit is een 2S versie. Die vlieg wel heerlijk, maar is niet sneller dan een Mobula en een trashcan op 2S. Dalrc GT7 is gewoon te zwaar.

Ook heb ik een omgebouwde Eachine 010 met 'Mockingbird' instellingen, deze werkt leuk, maar zou ik niet meer aanschaffen.

Mocht je echt een stevige frame willen, dan is de Emax TinyHawk zeker een optie! Nadeel is wel, geen turtle mode en dat is echt superhandig.

Mocht ik het nu voor het kiezen hebben dan is het of de Trashcan of Emax TinyHawk.
De ontwikkeling op micro gebied is het afgelopen jaar zo snel gegaan dat het bijna niet meer bij te houden is. De ene na de andere 'top' drone komt uit. Keuze zat en de prijs valt vaak erg mee.

Maar doordat er zo'n groot aanbod is, kan je wel heel gericht gaan zoeken naar een model die gericht is op hele specifieke situatie's.
Nu heb ik al een aantal micro's maar wat ontbrak was een tiny whoop achtig model die HD kon filmen. Iets kleins wat relatief veilig rondom mensen gebruikt kan worden.

Nu weet ik dat de Trashcan of Emax TinyHawk hele degelijke drones zijn. Maar daar ontbreekt helaas wel het HD gedeelte. Ik zou dat wel zelf kunnen inbouwen, maar dan koop ik liever toch iets kant en klaar.
Vandaar dus dat ik toch maar de BetaFPV 85X HD heb besteld. :)

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-02 19:00
Ik vindt deze wel leuk, zou dat wat zijn?

https://www.banggood.com/...D=533870&cur_warehouse=CN

Leuk voor in de tuin, op de camping en bij slecht weer door het huis.

• Bugs3
Tadango schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:16:
Ja, dat is zeker wat. Inderdaad leuk om binnen mee te vliegen en op mooie/windstille dagen buiten.
Ongeveer hetzelfde als de Eachine UK65/US65. Zijn genoeg reviews van te vinden op YT.

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-02 17:55

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Na lang wachten was het goed vliegweer dit weekend, dus meteen een aantal lipo's geladen en op pad gegaan. :)

Tadango schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:16:

https://www.banggood.com/...D=533870&cur_warehouse=CN

[Afbeelding]

Leuk voor in de tuin, op de camping en bij slecht weer door het huis.
Voor binnen zeker een leuke drone! Voor buiten enkel geschikt bij windkracht 1/2. Waait het harder, dan krijgt hij het moeilijk (te weinig power).

Dit is echter een verouderd model. Er is al een opvolger waarbij ze alle zwakke punten van dit model hebben aangepakt, namelijk de UK/US65.

Met welke zender ben je van plan te gaan vliegen? En ga je voor LOS of FPV?
DCFreak schreef op zondag 17 februari 2019 @ 00:33:
Na lang wachten was het goed vliegweer dit weekend, dus meteen een aantal lipo's geladen en op pad gegaan. :)

[YouTube: Dusting off the 7 inch]
Is dit met 5.8Ghz video? :)

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-02 19:00
ChojinZ schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:13:
[...]

Voor binnen zeker een leuke drone! Voor buiten enkel geschikt bij windkracht 1/2. Waait het harder, dan krijgt hij het moeilijk (te weinig power).

Dit is echter een verouderd model. Er is al een opvolger waarbij ze alle zwakke punten van dit model hebben aangepakt, namelijk de UK/US65.

Met welke zender ben je van plan te gaan vliegen? En ga je voor LOS of FPV?
AH bedankt, ik wist niet dat de UK / US een verbeterde versie was. Helaas ziet dat er niet uit, dus dat wordt ook een extra frame kitje bestellen dan. Het wordt uiteraard een FPV icm met een fatshark bril (vandaag net even afgestoft :)) Als zender heb ik een FrSky X12s met custom antennes.

• Bugs3
Tadango schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:07:
[...]

AH bedankt, ik wist niet dat de UK / US een verbeterde versie was. Helaas ziet dat er niet uit, dus dat wordt ook een extra frame kitje bestellen dan. Het wordt uiteraard een FPV icm met een fatshark bril (vandaag net even afgestoft :)) Als zender heb ik een FrSky X12s met custom antennes.
Een extra frame is sowieso verstandig bij de UK65 aangezien het standaard frame enorm breekbaar is.
Bugs3 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Een extra frame is sowieso verstandig bij de UK65 aangezien het standaard frame enorm breekbaar is.
Kheb die van mij gelukkig nog heel weten te houden!

O-)
Tadango schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:07:
[...]

Mocht je hem binnen hebben, dan raad ik je aan de Project Mockingbird settings te gebruiken. Met deze settings vliegt hij eens stuk beter en haal je het maximale uit de drone.

https://www.rcgroups.com/...ops-to-Fly-like-Inductrix

• Bugs3
ChojinZ schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:04:
[...]

Kheb die van mij gelukkig nog heel weten te houden!

O-)
Die van mij brak al vrij snel. Maar kan natuurlijk te maken hebben met de skills van de piloot 8)

Anyway.... Het frame van de UR65 voldoet prima :Y
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True