Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:24
Vooraleer ik dit immens topic doorploeter... : vind je hier ook info over min-of-meer kant & klare drones voor (kleinere) kinderen? Ik heb in het begin meegevolgd ivm races etc, maar daar zijn wij nog niet aan toe..

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-02 15:03
moozzuzz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:21:
Vooraleer ik dit immens topic doorploeter... : vind je hier ook info over min-of-meer kant & klare drones voor (kleinere) kinderen? Ik heb in het begin meegevolgd ivm races etc, maar daar zijn wij nog niet aan toe..
Het lijkt het jaar en seizoen van de tiny whoops, keuze genoeg daarin. Maar wat wil je weten?

sensei_d.fpv channel

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05:39

BoAC

Memento mori

moozzuzz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:21:
Begin voor je kinderen eerst met een klein eenvoudig quadje om ze de basics bij te brengen. Dan zou ik pas met wat groters beginnen. Een H8 mini of H8 3d is dan al erg leuk :)
Wat reserve accu's en een goede lader en je hebt uren plezier :P

• VPIPPFR
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-01 10:16
Wat zijn hier de ervaringen met bestellen van lipo's via bv Banggood?

Heb er 4 besteld, maar lees nu verschillende verhalen dat PostNL deze simpelweg weigert te verzenden ivm gevaarzetting. Is dit de ervaring die jullie ook hebben?

Zo ja, wat is een goede shop om ze wel (tegen een schappelijke prijs) in huis te krijgen? Verstuurt PostNL die dingen uberhaupt bv als je via een Nederlandse webshop besteld?

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ik heb 2x 4 4s lipo's besteld hier: https://www.fotobooms.nl/zoek/zoek.html?zoektext=Tattu

Bij Banggood bestel ik alleen kleine lipo's zonder problemen.
Ze rekenen daarvoor wel altijd verzendkosten.

BoAC wijzigde deze reactie 16-11-2018 17:01 (38%)

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 07:01
Heeft iemand een tip waarmee ik een Whoop frame het beste kan repareren? Secondelijm werkt niet omdat het niet flexibel is. Het moet enigszins buigzaam zijn.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:11

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Lassen???

Maw, het plastic op de gebroken plek weer samensmelten.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Bugs3
thijsco19 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:20:
Lassen???

Maw, het plastic op de gebroken plek weer samensmelten.
Zou dat kunnen met een soldeerbout?

• thijsco19
  • Laatst online: 07:11

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@Bugs3 Mogelijk. Heb eigenlijk geen ervaring met plastic lassen :9 , zou je dus niet ver kunnen helpen.

Daarvoor zou je wat filmpjes op YouTube moeten zoeken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• VPIPPFR
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-01 10:16
BoAC schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:59:
Ik heb 2x 4 4s lipo's besteld hier: https://www.fotobooms.nl/zoek/zoek.html?zoektext=Tattu

Bij Banggood bestel ik alleen kleine lipo's zonder problemen.
Ze rekenen daarvoor wel altijd verzendkosten.
Thanks!
Ik ga afwachten of de boel door PostNL komt, anders even via die site bestellen.
Vandaag ben ik wat verder gegaan met nalopen van de 5''. Ik had nog steeds (klein beetje) last van mid throttle oscillations .
Omdat ik die met m'n vorige quad ook al had, vond ik t raar dat na alles vervangen te hebben het nog steeds erin zat. Maar 1 ding had ik niet vervangen; lock nuts op de motor. De nieuwe motoren hadden geen lock nuts meegeleverd, dus die had ik van m'n emax over gezet. Maar 2 van de 4 zijn dus flink uit balans... }:| Zo erg zelfs dat ze bij t vrij spinnen van de motoren al flinke trillingen veroorzaken :/ zonder lock nuts draait alles super smooth..

Life is too short to remove USB safely

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:39
DCFreak schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:31:
Vanmorgen over de Nederrijn, nabij Elst gevlogen en toen drong het tot mij door dat ik handschoenen nodig heb. :+
Langzaam maar zeker probeer ik wat lager te vliegen, maar ik blijf het doodeng vinden, vooral als de zon vol in de camera komt en je bijna het totale zicht word ontnomen.

[YouTube: Thinking Fast and Low]
Mooi gemaakt idd, met wat voor een camera heb je dit gefilmd?

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
EDIT: Update :D
Ik heb het zojuist ein-de-lijk voor elkaar gekregen om SimpleBGC op deze 3 euro controller te flashen! Ik sta echt te springen van geluk... dit heeft me te veel tijd en moeite gekost... maar het is gelukt!

Zoals gezegd....

Het is een BETA V -0.0001, en eigenlijk is dit enkel om even te testen of de motors het houden en hoe groot het frame precies moet zijn. Maar het werkt!

- 2x 5010 120t motors - 60 euro
- Brugi Gimbal controller - 3 euro
- 2 stukken alluminum - uit de voorraadkast
- PU kunststof als glijblokjes - uit de voorraadkast
- Beslag - uit de voorraadkast

Nu, ik ga hem opnieuw maken. Althans,hij kan iets kleine en dan past hij in mijn rugzak opgevouwen. Van dat model zal ik een bouw verslag maken.

Er zit nu een Nikon D5100 met 18x105 lens op. Dit is natuurlijk onzin een zoomlens, maar als dit al werkt dan werkt het straks met kortere en lichtere lenzen nog beter.

De YAW moet er nog opgebouwd worden, maar dat is niet zo belangrijk in mijn geval.

DUS DOEN! Zelf gimbal maken is een eitje!

World Citizen wijzigde deze reactie 18-11-2018 14:06 (11%)

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-02 17:55

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Yihaaa schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:03:
[...]

Mooi gemaakt idd, met wat voor een camera heb je dit gefilmd?
Met een Gopro Session 5. Voor mijn gevoel werkt de combinatie van een felle zon in de ochtend niet zo heel goed met deze camera, de grond is over het algemeen vrij dof en donker. Ik heb daarom nu een ND8 filter op de lens geplaatst en vanochtend gaan testen op het strand bij Scheveningen (en het was koud!!).

Bugs3 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:45:
[...]

Ik heb al diverse brushed Whoops. In mijn verzameling ontbreekt nu alleen nog een 65mm 1S brushless.
En natuurlijk mist er een 65mm 2S brushless. Die laatste is (nog) niet kant en klaar verkrijgbaar. Misschien een leuk projectje om zelf in elkaar te zetten deze winter 8)
Regel ASAP een 65mm. Die zijn namelijk het leukst voor thuis. ;) Ik heb zelf ook de KK ET110 en, ook al vliegtie leuk, hij is eigenlijk te groot voor binnen. Onlangs ook nog gevlogen met een 75mm maar ook die is te groot. 65mm is gewoon ideaal.

Ik had eerst een inductrix maar heb onlangs deze gekocht:
https://www.banggood.com/...10555607&cur_warehouse=CN

1s maar daar ding vliegt ontzetten snel, snel genoeg voor thuis. Van alle micro's die ik heb is dit toch wel de meest ideale quad. Hij kan overal doorheen/onderdoor en door de kleine afmetingen heb je in huis tijdens het racen nauwelijks last van propwash.

Ik zal van de week is een filmpje posten van mijn nieuwe Eachine US65.
VPIPPFR schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:01:
Wat zijn hier de ervaringen met bestellen van lipo's via bv Banggood?

Heb er 4 besteld, maar lees nu verschillende verhalen dat PostNL deze simpelweg weigert te verzenden ivm gevaarzetting. Is dit de ervaring die jullie ook hebben?

Zo ja, wat is een goede shop om ze wel (tegen een schappelijke prijs) in huis te krijgen? Verstuurt PostNL die dingen uberhaupt bv als je via een Nederlandse webshop besteld?
Ik bestel aan de lopen de band LiPo's bij banggood. De afgelopen 3 maanden 5 bestellingen ontvangen. Nooit problemen gehad, komen altijd snel aan. Wel worden ze op een andere wijze verstuurd. Welke weet ik ff niet. Ik zou me er geen zorgen om maken...
Bugs3 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:43:
Heeft iemand een tip waarmee ik een Whoop frame het beste kan repareren? Secondelijm werkt niet omdat het niet flexibel is. Het moet enigszins buigzaam zijn.
Krimpkousje gebruiken?
DCFreak schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:10:
[...]

op het strand bij Scheveningen (en het was koud!!).
Hehe, gister ook gevlogen op Scheveningen. lekker zonnetje maar brrrr.... mijn vingers leken wel ijslollies....

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-02 08:59
Iemand nog een idee of de Mavic Pro 2 komende (black)vrijdag nog in de aanbieding komt?

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 18:33
Remko24 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:19:
Iemand nog een idee of de Mavic Pro 2 komende (black)vrijdag nog in de aanbieding komt?
Kun je rekenen? Reken er maar niet op. De Mavic 2 is net uit en die gaan ze niet in de korting gooien.

Zie voor alle DJI kortingen hier:
https://store.dji.com/event/black-friday?from=buying-guides

• Ghostley
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:38
Kamers Express heeft ook acties op Mavic.
Er staat geen 2 tussen, maar wel sets.
https://www.kamera-expres...k-friday-ke#?category=473
VPIPPFR schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:01:
Ik heb altijd bij Banggood bestelt. En nooit problemen gehad met levering.
Overigens lijkt het me raar dat PostNL er moeilijk over doet... ik zit bij een schietvereniging en bestel munitie online.
Dit word ook gewoon met een PostNL busje afgeleverd. :+

Ghostley wijzigde deze reactie 20-11-2018 10:54 (59%)
Reden: Toevoeging

PSN ID: Ancta

• Bugs3
ChojinZ schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:12:
[...]

Regel ASAP een 65mm. Die zijn namelijk het leukst voor thuis. ;) Ik heb zelf ook de KK ET110 en, ook al vliegtie leuk, hij is eigenlijk te klein voor binnen. Onlangs ook nog gevlogen met een 75mm maar ook die is te groot. 65mm is gewoon ideaal.

Ik had eerst een inductrix maar heb onlangs deze gekocht:
https://www.banggood.com/...10555607&cur_warehouse=CN

1s maar daar ding vliegt ontzetten snel, snel genoeg voor thuis. Van alle micro's die ik heb is dit toch wel de meest ideale quad. Hij kan overal doorheen/onderdoor en door de kleine afmetingen heb je in huis tijdens het racen nauwelijks last van propwash.

Ik zal van de week is een filmpje posten van mijn nieuwe Eachine US65.
De UK65 heb ik inmiddels ook besteld. En gelijk een frame van een URUAV UV65 erbij besteld omdat het frame van de UK/US65 bagger schijnt te zijn.

• Vlaampie
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 31-01 15:59
Mijn vraag
Het is mij nog niet duidelijk. Vliegen bij No-flyzones is sowieso niet toegestaan. Nu heb ik even gekeken op Veiligvliegen.nl en daar hebben ze een handige kaart. Rode vlakken mag je niet vliegen. Dan heb je nog Natura2000 gebieden, daar mag je ook niet vliegen (mits je toestemming vraagt). Maar dan heb je ook nog oranje gebieden: beperkt toegestaan. Wanneer mag ik daar vliegen, kan ik daar zomaar mijn drone de lucht in gooien. Woon zelf in Dordrecht, Dubbeldam om precies te zijn. Daar zijn nogal veel oranje en rode vakken. Als je in de oranje: beperkt toegestane gebieden mag vliegen zou dat al heel fijn zijn.

Trouwens ik gebruik mijn drone als hobby. Niet voor zakelijke doeleinde.

Wat ik weet:
- Niet hoger dan 120 meter vliegen
- Niet verder dan 500 meter.
- Drone in oogbereik houden.
- Niet vliegen boven mensenmassa's
- Niet vliegen boven de bebouwde kom.

Drone die ik gebruik:
DJI Phantom 3 Standard.

Excuseer mij als ik de vraag in het verkeerde forum heb gesteld. Wist niet welk forum ik kon selecteren voor drone gebruik.

Alvast bedankt,
Jens

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:33
Vlaampie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:15:
Mijn vraag
Het is mij nog niet duidelijk. Vliegen bij No-flyzones is sowieso niet toegestaan. Nu heb ik even gekeken op Veiligvliegen.nl en daar hebben ze een handige kaart. Rode vlakken mag je niet vliegen. Dan heb je nog Natura2000 gebieden, daar mag je ook niet vliegen (mits je toestemming vraagt). Maar dan heb je ook nog oranje gebieden: beperkt toegestaan. Wanneer mag ik daar vliegen, kan ik daar zomaar mijn drone de lucht in gooien. Woon zelf in Dordrecht, Dubbeldam om precies te zijn. Daar zijn nogal veel oranje en rode vakken. Als je in de oranje: beperkt toegestane gebieden mag vliegen zou dat al heel fijn zijn.

Trouwens ik gebruik mijn drone als hobby. Niet voor zakelijke doeleinde.

Wat ik weet:
- Niet hoger dan 120 meter vliegen
- Niet verder dan 500 meter.
- Drone in oogbereik houden.
- Niet vliegen boven mensenmassa's
- Niet vliegen boven de bebouwde kom.

Drone die ik gebruik:
DJI Phantom 3 Standard.

Excuseer mij als ik de vraag in het verkeerde forum heb gesteld. Wist niet welk forum ik kon selecteren voor drone gebruik.

Alvast bedankt,
Jens
https://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/ dit is een beter kaart je kan op de vlakken klikken en meer informatie krijgen

Bij Dubbeldam zit je in dit gebied
naam Laagvliegroute VO
ondergrens 30 mtr / 100 ft
bovengrens 300 mtr / 1000 ft
roc Toegestaan na coordinatie met de beheerder en publicatie van NOTAM.
roc-light Toegestaan met waarnemer maximaal 40 meter boven de grond.
recreatief Alleen toegestaan met waarnemer (zie regeling modelvliegen artikel 22 onderdeel h)
beschrijvi In dit gebied oefenen defensie-piloten met laagvliegen.
Artikel 22 bestaat niet, lijkt meer een typo want artikel 2 h.2 gaat wel over laagvliegzones

Artikel 2.h :
vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 120 meter boven de grond of het water in luchtruim met klasse G, mits

2° voor vluchten binnen een gebied waarin laag mag worden gevlogen door civiele of militaire luchtvaartuigen iemand met de bestuurder van het modelluchtvaartuig meekijkt om deze te kunnen waarschuwen voor luchtvaartuigen;
https://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07

• Vlaampie
Bedankt Rmg,

Wat houdt luchtruim met klasse G in.
Ik mag dus vliegen boven oranje: beperkt toegestane gebieden? Mits ik de drone niet hoger vlieg dan 120 meter en de drone binnen oogbereik hou.
Moet ik toestemming vragen aan een beheerder als ik ga vliegen op zo'n oranje zone..?

En als ik iemand moet mee vragen wie moet dat dan zijn als ik met de drone ga vliegen? Zou namelijk ook graag in m'n eentje willen vliegen. 8)

Beetje in jip en janneke taal. Ben een beginnend vlieger!

Jens

Vlaampie wijzigde deze reactie 21-11-2018 09:44 (28%)

• gijoy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 18:40
Ghostley schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:15:
Kamers Express heeft ook acties op Mavic.
Er staat geen 2 tussen, maar wel sets.
https://www.kamera-expres...k-friday-ke#?category=473

[...]

Ik heb altijd bij Banggood bestelt. En nooit problemen gehad met levering.
Overigens lijkt het me raar dat PostNL er moeilijk over doet... ik zit bij een schietvereniging en bestel munitie online.
Dit word ook gewoon met een PostNL busje afgeleverd. :+
Bij dronekenner is er een actie met gratis care refresh bij de mavic 2 https://www.dronekenner.n...-met-gratis-care-refresh/

• Bugs3
Dat werkt inderdaad :)
Alleen ff uitkijken dat je het frame niet smelt >:)
Bugs3 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:34:
[...]

Dat werkt inderdaad :)
Alleen ff uitkijken dat je het frame niet smelt >:)
UK65 al binnen? Of ook 'last' van langere levertijden ivm Blackfriday, Sinterklaas, etc...?

• Bugs3
ChojinZ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:09:
[...]

UK65 al binnen? Of ook 'last' van langere levertijden ivm Blackfriday, Sinterklaas, etc...?
De UK65 is zo populair dat het niet eens op voorraad is. Ik heb gisteren gechat met BangGood en ze gaven aan dat het binnen 48 uur op voorraad zou zijn. Ik ben erg benieuwd of dat zo is.

Heb je al een filmpje gemaakt van de UK65?

• EthiC
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-01 09:46
Kan iemand me hier wat meer vertellen over transmitters en "EU versie", blijkbaar hebben transmitters een EU versie en de receivers dan ook, is dat iets waar rekening moet mee gehouden worden? Is er enig verbod om non-EU transmitters, zoals een gewone taranis qx7, is die dan niet toegelaten? Gaat dat iets beïnvloeden, storen anders?
EthiC schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:51:
Kan iemand me hier wat meer vertellen over transmitters en "EU versie", blijkbaar hebben transmitters een EU versie en de receivers dan ook, is dat iets waar rekening moet mee gehouden worden? Is er enig verbod om non-EU transmitters, zoals een gewone taranis qx7, is die dan niet toegelaten? Gaat dat iets beïnvloeden, storen anders?
De EU-versie heeft te maken met de firmware welke erop staat. Je kunt deze aanpassen door andere firmware te flashen, welke compatibel is met je ontvanger.

• Praetorian
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-02 23:00
EthiC schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:51:
EU versie wil is volgens mij maximaal 100mw output en in geval van de taranis alleen compatible met de X/LR receivers. En de regel voor de protocollen is, luisteren en dan pas zenden.

• EthiC
Heb wat beperkt verder opgezocht erover, en wat ik nu begrijp is: dat de EU andere standaarden heeft dan bv. de US omtrent bv. signaal sterkte etc. En dan dwingen ze de fabrikanten ook om een EU compliant protocol(/whatever) te hebben, anders mogen ze niet verkopen al hier. Dus als je een kant en klare drone koopt, in een winkel al hier zal die sowieso EU compliant zijn. Als je echter zelf wat stukken besteld en dergelijke kan dat gelijk welke protocollen zijn, en zou je in principe moeten ervoor zorgen dat alles EU compliant is. Dus als je een taranis hebt, kan je de firmware flashen naar het EU protocol en dan kan die samenwerken met een EU compliant receiver op je drone.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:55

JB

Cédric roelt!

EthiC schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:19:
Heb wat beperkt verder opgezocht erover, en wat ik nu begrijp is: dat de EU andere standaarden heeft dan bv. de US omtrent bv. signaal sterkte etc. En dan dwingen ze de fabrikanten ook om een EU compliant protocol(/whatever) te hebben, anders mogen ze niet verkopen al hier. Dus als je een kant en klare drone koopt, in een winkel al hier zal die sowieso EU compliant zijn. Als je echter zelf wat stukken besteld en dergelijke kan dat gelijk welke protocollen zijn, en zou je in principe moeten ervoor zorgen dat alles EU compliant is. Dus als je een taranis hebt, kan je de firmware flashen naar het EU protocol en dan kan die samenwerken met een EU compliant receiver op je drone.
CE vs FCC :) Dat had mijn Phantom 3 SE ook, daardoor is ie in EU amper bruikbaar. Zendvermogen werd helemaal geknepen.

Mijn boefje is liev!

Bugs3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:41:
[...]

De UK65 is zo populair dat het niet eens op voorraad is. Ik heb gisteren gechat met BangGood en ze gaven aan dat het binnen 48 uur op voorraad zou zijn. Ik ben erg benieuwd of dat zo is.
Snap ik best. Het is een leuke deal en de lader + 3 lipo's die je er bij krijgt maakt het pakket redelijk RTF.
Bugs3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:41:
[...]

Heb je al een filmpje gemaakt van de UK65?
Zoals altijd, kheb leuke ideeen en wilde plannen maar de tijd ontbreekt gewoon :X . Kheb ff wat in elkaar geflanst. Niets speciaals maar je krijgt wel een redelijke indruk van de performance:

Connectors moet je wel vervangen (maar dat weet je waarschijnlijk al van je andere quads ;) ) want die belemmeren de performance behoorlijk omdat ze simpelweg te klein zijn en dus te weinig amps doorlaten.

Ow, en aanrader:
https://www.rcgroups.com/...ops-to-Fly-like-Inductrix

Wereld van verschil!

• Bugs3
ChojinZ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:08:
[...]

Snap ik best. Het is een leuke deal en de lader + 3 lipo's die je er bij krijgt maakt het pakket redelijk RTF.

[...]

Zoals altijd, kheb leuke ideeen en wilde plannen maar de tijd ontbreekt gewoon :X . Kheb ff wat in elkaar geflanst. Niets speciaals maar je krijgt wel een redelijke indruk van de performance:
[YouTube: UK65 @home]

Connectors moet je wel vervangen (maar dat weet je waarschijnlijk al van je andere quads ;) ) want die belemmeren de performance behoorlijk omdat ze simpelweg te klein zijn en dus te weinig amps doorlaten.

Ow, en aanrader:
https://www.rcgroups.com/...ops-to-Fly-like-Inductrix

Wereld van verschil!
Leuk filmpje!!! d:)b

Er zit standaard toch PH2.0 connector op? Heb ik op zich geen slechte ervaringen mee. Wel met PH1.25
Waar heb jij hem door vervangen?

Project Mockingbird ken ik. Werkt goed :Y
Bugs3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:21:
[...]

Leuk filmpje!!! d:)b

Er zit standaard toch PH2.0 connector op? Heb ik op zich geen slechte ervaringen mee. Wel met PH1.25
Waar heb jij hem door vervangen?

Project Mockingbird ken ik. Werkt goed :Y
Tx! :)

Yup, standaard PH2.0. Kheb ze vervangen door Molex 51005.

Toch weer 30 seconden extra vliegtijd en iets meer performance. :)

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-02 15:26
Wtf.
Ik heb zondag een DJI Ryze Tello besteld (mijn eerste drone)
Gisteravond voelde die zich al niet zo prettig bij mij, ik liet hem opstijgen, en hij vloog weg :'(
Na een aardige zoektocht een wifi signaal kunnen vinden, en ik vermoed dat 'ie bij een oudje in de achtertuin ligt.
Vandaag maar eens aanbellen na het werk, en hopen dat 'ie er ligt, en het nog doet.. (vocht)
Anders is het een snelle 100 euro verspild :')

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-02 08:05
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:35:
Wtf.
Ik heb zondag een DJI Ryze Tello besteld (mijn eerste drone)
Gisteravond voelde die zich al niet zo prettig bij mij, ik liet hem opstijgen, en hij vloog weg :'(
Na een aardige zoektocht een wifi signaal kunnen vinden, en ik vermoed dat 'ie bij een oudje in de achtertuin ligt.
Vandaag maar eens aanbellen na het werk, en hopen dat 'ie er ligt, en het nog doet.. (vocht)
Anders is het een snelle 100 euro verspild :')
Een Tello vind wind ook niet echt heel gaaf :/ Ik heb hem van de zomer in Amerika gekocht en daar met windkracht 2 a 3 nog kunnen vliegen, maar harder moet het echt niet waaien! Ik heb nu een Mavic 2 Pro, die trekt met gemak de 5bft! :9

Mocht je wel met wind willen vliegen: sport mode werkt al beter, en de prop-guards eraf halen. Dat scheelt ook enorm. Moet je hem wel nog helemaal heel terug vinden :+ ik duim voor je!

• 234FaTaLiTy
unconnected schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:58:
[...]

Een Tello vind wind ook niet echt heel gaaf :/ Ik heb hem van de zomer in Amerika gekocht en daar met windkracht 2 a 3 nog kunnen vliegen, maar harder moet het echt niet waaien! Ik heb nu een Mavic 2 Pro, die trekt met gemak de 5bft! :9

Mocht je wel met wind willen vliegen: sport mode werkt al beter, en de prop-guards eraf halen. Dat scheelt ook enorm. Moet je hem wel nog helemaal heel terug vinden :+ ik duim voor je!
Ik vrees van niet :'(

Heb gisteren aangebeld bij mensen waar (naast) hun tuin de enige plek was waar ik nog wifi signaal had. (De avond ervoor)
Mocht even in de tuin kijken (voelde me net een klein kind :P )
maar hij lag er niet. Ze zou vandaag nog een keer kijken bij daglicht, maar ik vrees dat ze niks tegenkomt.
Naja, dat was dan een snel-kwijtgeraakte 92 euro. Gelukkig was die afgeprijsd :+

Ben nog wel met de fabrikant in gesprek, want echt wind was er niet, en hij vloog echt in één lijn weg.
Maar ook hier verwacht ik niks van.
Dan maar even een tijdje geen drone-hobby. Als ik er ooit nog een aanschaf wordt het denk ik wel minimaal een Mavic Pro of iets in die richting :'(

edit: -oh lees nu dat je die zelf ook gebruikt, (de 2 pro dan)
Weer bezig met een project: 8'' UFO :)

Twee jaar terug hebben we voor een lokaal lichtfestival een 10'' quadcopter gebouwd in het 'Días de los Muertos' thema.
Deze was opgebouwd uit de volgende onderdelen:
- Diatone F450 frame
- Racerstar 2212 920kv motoren
- Emax 12A ESC's
- Gemfan 10'' 10x2x45 props
- Naze32 F1 Flight Controller
- 3S 1800mAh LiPo's

Dat zag er in de basis zo uit:

Daarop hebben we een piepschuimen hoofd gezet, handjes gemaakt en met tule een soort spookachtig gewaad eronder gemaakt.
Met RGB-leds eronder zag het er leuk uit en vloog het best OK.

Nu er dit jaar een ander thema is, hebben we besloten de boel om te bouwen naar meer efficiëntie. Dat betekend de volgende setup:
- Zelfde 450 frame
- Racerstar 2212 980kv motoren
- Aikon 35A BLheli32 ESC's
- Gemfan 8045 props
- Matek F405-CTR flight controller (waarop iNav wordt gedraaid)
- BN-220 GPS module
- 4S LiPo's

Daarnaast wordt er vanuit tempex een UFO-achtige layout gemaakt.
Deze is voorzien van groene UV-verf en een led-strip aan voor- en achterkant.

Korte overview van wat we hadden naar waar we naartoe willen:

Als het klaar is, zal ik wat meer neerzetten :)

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-02 08:05
Misschien een long shot, maar het is het proberen waard! De app van de Tello bewaard een logfile in de vorm van een .dat bestand. Hierin staan alle bewegingen van de IMU opgeslagen (links, rechts, voor achter etc). Er is een programma beschikbaar waarmee je dit kan uitlezen en vervolgens kan plotten op een google maps kaart (als je weet waar je bent begonnen). Een en ander staat hier uitgelegd:

https://tellopilots.com/threads/drone-log.2196/

dan weet je waar ie ligt of in elk geval was voordat je wifi verbinding uitviel. Het valt te proberen! :P

(bestand kan je overigens kopieren naar de computer met iTunes of iFunbox)

• 234FaTaLiTy
@unconnected hmm ga ik vanavond eens naar kijken. Had de logs inderdaad al wel doorgestuurd naar de fabrikant.
Ik weet idd nog wel waar ik begonnen ben :)
Thanks voor het meedenken in ieder geval! :)

• jctjepkema
  • Laatst online: 19-02 13:38
Hoi! Ik heb een vraagje, Ik heb een 5065 motor gekocht met een piek vermogen van 1680 watt. Nu komt deze straks op een proef opstelling en hier moet hij een instelbaar toerental krijgen. Dat is geen probleem, maar hij moet wel op dit toerental blijven draaien.

Nu heb ik een racerstar v2 80a ESC. Dat werkt top en draait mooi, alleen als hij iets van wrijving krijgt gaat hij langzamer draaien. Dus ik zoeken op BLHELI_S en constant RPM, iets met helicopters en zal ik dus een andere firmware moeten flashen. Ok gezocht niet beschikbaar voor racerstar v2.

Kan dit wel met biheli_32? Ik kan dus nergens echt exacte info hierover vinden. Ik ben dan ook niet zo ervaren in de RC wereld, echter elektrotechniek snap ik wel. Maar of ik wel zoek met de juiste termen is de vraag. Kunnen jullie mijn vraag beantwoorden?
jctjepkema schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:30:
Hoi! Ik heb een vraagje, Ik heb een 5065 motor gekocht met een piek vermogen van 1680 watt. Nu komt deze straks op een proef opstelling en hier moet hij een instelbaar toerental krijgen. Dat is geen probleem, maar hij moet wel op dit toerental blijven draaien.

Nu heb ik een racerstar v2 80a ESC. Dat werkt top en draait mooi, alleen als hij iets van wrijving krijgt gaat hij langzamer draaien. Dus ik zoeken op BLHELI_S en constant RPM, iets met helicopters en zal ik dus een andere firmware moeten flashen. Ok gezocht niet beschikbaar voor racerstar v2.

Kan dit wel met biheli_32? Ik kan dus nergens echt exacte info hierover vinden. Ik ben dan ook niet zo ervaren in de RC wereld, echter elektrotechniek snap ik wel. Maar of ik wel zoek met de juiste termen is de vraag. Kunnen jullie mijn vraag beantwoorden?
Kan je wat meer vertellen over wat je precies wilt gaan bouwen?

In princiepe zal de RPM nooit helemaal gelijk blijven. Met meer luchtweerstand zullen de toerentallen (zoals je zelf al zegt) langzamer lopen. Dit kan je uiteraard bij sturen door de motor weer meer toeren te laten lopen maar een kleine fluctuatie zal je altijd blijven houden.

Wat het volgens mij nog lastig maakt is dat er in de gemiddelde motor helemaal geen rpm sensor zit. Volgens mij word het dan heel lastig om een vast aantal RPM's vast te stellen en word het meer 'gokken'

• jctjepkema
ChojinZ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:43:
[...]

Kan je wat meer vertellen over wat je precies wilt gaan bouwen?

In princiepe zal de RPM nooit helemaal gelijk blijven. Met meer luchtweerstand zullen de toerentallen (zoals je zelf al zegt) langzamer lopen. Dit kan je uiteraard bij sturen door de motor weer meer toeren te laten lopen maar een kleine fluctuatie zal je altijd blijven houden.

Wat het volgens mij nog lastig maakt is dat er in de gemiddelde motor helemaal geen rpm sensor zit. Volgens mij word het dan heel lastig om een vast aantal RPM's vast te stellen en word het meer 'gokken'
Nou het is een test opstelling die gewoon binnen staat. Mijn motor heeft wel sensoren, 3 hal sensoren dus ik zou gewoon de RPM moeten kunnen terug koppelen. Alleen begreep ik dat je met blheli_s met governor mode het toerental redelijk constant kan houden.

Dit zou toch ook wel in de BLheli_32 moeten zitten? Ik kan het in iedergeval niet op mijn racerstar v2 met blheli_s zetten aangezien die daar niet beschikbaar voor is.
jctjepkema schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:21:
[...]

Nou het is een test opstelling die gewoon binnen staat. Mijn motor heeft wel sensoren, 3 hal sensoren dus ik zou gewoon de RPM moeten kunnen terug koppelen. Alleen begreep ik dat je met blheli_s met governor mode het toerental redelijk constant kan houden.

Dit zou toch ook wel in de BLheli_32 moeten zitten? Ik kan het in iedergeval niet op mijn racerstar v2 met blheli_s zetten aangezien die daar niet beschikbaar voor is.
Ik ben redelijk bekend met BLHeli_32/_s interface maar ben zelf nooit zo'n instelling tegen gekomen. Nu kan ik eerlijk gezegd ook niet bedenken waarom je dat zou willen in BLHeli_32. Een drone zal zijn motoren altijd bljiven corrigeren ik kan me geen situatie bedenken waarbij een een vaste RPM zou willen hebben.

Maargoed, misschien denk ik wel teveel in FPV termen. :+

• jctjepkema
ChojinZ schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:50:
[...]

Ik ben redelijk bekend met BLHeli_32/_s interface maar ben zelf nooit zo'n instelling tegen gekomen. Nu kan ik eerlijk gezegd ook niet bedenken waarom je dat zou willen in BLHeli_32. Een drone zal zijn motoren altijd bljiven corrigeren ik kan me geen situatie bedenken waarbij een een vaste RPM zou willen hebben.

Maargoed, misschien denk ik wel teveel in FPV termen. :+
BLHeli is ooit ontstaan om RC helicopters aan te sturen. Daarvoor was de main en tail firmware van BLHeli_s

Ik had verwacht dat ze dat zouden meenemen naar de BLHeli_32 firmware aangezien er wel genoeg opslag is om die instellingen aan te zetten. Vandaar.

Ik begrijp dus dat dit niet echt mogelijk is? Het heet ook wel governor mode volgens mij.
jctjepkema schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:43:
[...]

BLHeli is ooit ontstaan om RC helicopters aan te sturen. Daarvoor was de main en tail firmware van BLHeli_s

Ik had verwacht dat ze dat zouden meenemen naar de BLHeli_32 firmware aangezien er wel genoeg opslag is om die instellingen aan te zetten. Vandaar.

Ik begrijp dus dat dit niet echt mogelijk is? Het heet ook wel governor mode volgens mij.
Wat zou kunnen is dat de feature pas zichtbaar word in de GUI wanneer governor mode ook aanwezig is. Je ESC heeft geen governor mode (aanname van mij) en daarom is deze ook niet zichtbaar in Bl_Heli?

Ben ook dit trouwens tegen gekomen:

BLHELI is a excellent firmware for ESC, but it depends on the one you have. I usually use cheap ESC from china for my 450 Trex (Turnigy Plush, Turnigy AE 45, ...) they usually dont have a working govenor mode, nor they are comfortable to program, but for comfortable heli flying its required to have a constant head speed. You can get it by setting up a pitch/throttle curve on your transmitter (it takes alot of time to tune it), or you just let the governor (which good ESCs have) control the head speed.
For flashing a ESC you can use serveral Tools (i prefer a Arduino Uno in combination with a LCD Display. That one you can use for flashing and programming the ESC comfortable at the field.
At my Website (shameless advertising) i wrote a article about flashing a ESC with BLHELI, ist in german, but a translator may help you. Have a look here:

https://frickelnundmehr.wordpress.com/startseite/blheli/
https://forum.librepilot.org/index.php?topic=4264.0

• jctjepkema
Exact. Blheli_s had hier voor dan ook drie varianten firmware, die dus geflasht konden worden. Ik heb een Chinese en hier voor is dan ook alleen de multi rotor variant beschikbaar. Mijn vraag echter, blheli_32 heeft geen verschillende firmware versies, dus ikmvroeg me af of het daar een instelling is geworden, of hopelijk van niet maar is het misschien wel geschrapt

• Bugs3
ChojinZ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:29:
[...]

Tx! :)

Yup, standaard PH2.0. Kheb ze vervangen door Molex 51005.
[Afbeelding]

Toch weer 30 seconden extra vliegtijd en iets meer performance. :)
Inmiddels heb ik de UK65 binnen en er een paar keer mee gevlogen. Binnen natuurlijk.
Het vliegt erg direct en je maakt er weinig fouten mee. In vergelijking met mijn Mobula 7 vind ik hem echter minder spannend. 2S is wel veel voor binnen maar ik heb de throttle scale op 75% gezet in betaflight.
Wat me ook opvalt is dat de batterij wel erg snel leeg is. Opgeladen tot 4.2 doe je er net geen 2 en een halve minuut mee. Opgeladen tot HV net 3 minuten. Misschien ook maar eens die molex er aan zetten.

Heb je je lipo's dan ook aangepast of heb je die met molex gekocht?

Inmiddels heb ik de Eachine Trashcan in bestelling staan. Deze 2S whoop komt als het goed is in januari en heeft een 75mm frame, beter fc board, 200mw vtx. Volgens mij in alle opzichten beter dan de Mobula 7.
De Mobula 7 ga ik in een 65mm frame zetten. Dus dan heb ik ook een 65mm 2S whoop.

Bugs3 wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:01 (12%)

• Bugs3

Excuses voor de extra post. Maar dit zijn mijn Whoops tot nu toe....

Bugs3 wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:09 (31%)

jctjepkema schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:16:
of hopelijk van niet maar is het misschien wel geschrapt
Daar lijkt het helaas wel op. In de meeste recente posts die ik vind word enkel gesproken over quads. Over heli's en BLheli lees ik niet veel meer.
Bugs3 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:51:
[...]

Inmiddels heb ik de UK65 binnen en er een paar keer mee gevlogen. Binnen natuurlijk.
Het vliegt erg direct en je maakt er weinig fouten mee. In vergelijking met mijn Mobula 7 vind ik hem echter minder spannend.
Eea is natuurlijk afhankelijk van je verwachtingen/eisen maar ik was toendertijd heel bewust opzoek naar een vervanging van mijn inductrix. Ik had al wat micro's (KK GT90, Diatone GT90R, KK110ET, QX95 en een originele inductrix) maar vond deze voor binnen te groot (KK 110ET) of te snel (KK GT90 en Diatone GT) of te weinig power (originel inductrix) hebben.

Ik wilde ook perse de kleinste brushless zodat ik in huis door de meest kleine gaatjes en bochten kan vliegen.
UK65 voldeed aan mijn eisen en achteraf was het wel precies wat ik zocht. :)
[...]

Wat me ook opvalt is dat de batterij wel erg snel leeg is. Opgeladen tot 4.2 doe je er net geen 2 en een halve minuut mee. Opgeladen tot HV net 3 minuten. Misschien ook maar eens die molex er aan zetten.

Heb je je lipo's dan ook aangepast of heb je die met molex gekocht?
Zijn dat niet de standaard vliegtijden voor 1S? Ik haal ongeveer dezelfde tijden met mijn inductrix en QX95.
Lipo's (en de standaard lader) heb ik aangepast. De HV met molex versie gaf 15 tot 30 seconden extra vliegtijd.
[...]

Inmiddels heb ik de Eachine Trashcan in bestelling staan. Deze 2S whoop komt als het goed is in januari en heeft een 75mm frame, beter fc board, 200mw vtx. Volgens mij in alle opzichten beter dan de Mobula 7.
De Mobula 7 ga ik in een 65mm frame zetten. Dus dan heb ik ook een 65mm 2S whoop.
Puur uit nieuwsgierigheid: Doe je alleen micro's of vlieg je ook nog wat groter spul? :)
Bugs3 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:08:
[Afbeelding]

Excuses voor de extra post. Maar dit zijn mijn Whoops tot nu toe....
Leuke vloot! d:)b

ChojinZ wijzigde deze reactie 21-12-2018 20:00 (12%)

• Bugs3
ChojinZ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:52:

[...]

Eea is natuurlijk afhankelijk van je verwachtingen/eisen maar ik was toendertijd heel bewust opzoek naar een vervanging van mijn inductrix. Ik had al wat micro's (KK GT90, Diatone GT90R, KK110ET, QX95 en een originele inductrix) maar vond deze voor binnen te groot (KK 110ET) of te snel (KK GT90 en Diatone GT) of te weinig power (originel inductrix) hebben.

Ik wilde ook perse de kleinste brushless zodat ik in huis door de meest kleine gaatjes en bochten kan vliegen.
UK65 voldeed aan mijn eisen en achteraf was het wel precies wat ik zocht. :)
Mee eens. Ik moet ook nog wennen een de UK65 en hem aanpassen conform Mocking bird.

[...]

Zijn dat niet de standaard vliegtijden voor 1S? Ik haal ongeveer dezelfde tijden met mijn inductrix en QX95.
Lipo's (en de standaard lader) heb ik aangepast. De HV met molex versie gaf 15 tot 30 seconden extra vliegtijd.
Over het algemeen haal ik tijden van meer 3 minuten op 4.2V. Ben niet zo'n fan van HV vanwege de degradatie van de lipo's. Met de Mobula 7 haal ik zelfs 4 en een halve minuut met 2 lipp;s opgeladen tot 4.2V!!!!

[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: Doe je alleen micro's of vlieg je ook nog wat groter spul? :)
Ik heb ook een Bugs 3 (whats in a name 8) ) maar vind niet zoveel ruimte bij mij in de buurt om ff snel te vliegen. Micro drones kan ik lekker vanaf de bank besturen. Hier en daar in huis een raam openzetten en naar buiten vliegen, over mijn huis naar de andere kant en weer naar binnen vliegen.....
Wil op zich komend jaar wel verder naar buiten met wat groter spul....
De Bugs 3 was mijn kennismaking met quadcopters. Ik kwam er daarna achter dat ik het leuk vind om fpv te vliegen.
Thnx 8)

• EthiC
Had een mobula7 besteld, maar die is gecancelled :(. Heb me dan maar een trashcan gepreordered.

• Bugs3
EthiC schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:35:
Had een mobula7 besteld, maar die is gecancelled :(. Heb me dan maar een trashcan gepreordered.
Ik heb de trashcan ook gepreordered. Maar heb wel het gevoel dat deze gehyped word voordat deze uperhaupt getest is.
Mobula vind ik echt een fijne quad om mee te vliegen. Goed voor binnen en buiten. Bij de Trashcan is het nog afwachten....

• [BoSS]
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 18:16

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ook ik ben in de markt voor een drone. Hou van (landschaps)fotografie & reizen en zit al een tijd te azen op een mooie compacte drone. 1 probleem: ik woon te dicht bij Rotterdam Airport, dus thuis oefenen zit er niet in en daarom heb ik er voor gekozen geen grote investering te doen in bijv. een mooie Mavic Air Fly More bundel.

In eerste instantie was ik van plan om een Xiaomi Mi Drone 4k te kopen, te krijgen voor ca. €400, maar dat is al een wat ouder model wat wel goed uit de test komt, maar in vergelijking met een DJI Phantom 3/4....en vooral niet erg compact.

Toen zag ik dat Xiaomi 2 nieuwe modellen heeft aangekondigd:Allebei mooie modellen, heb besloten om de gok te wagen en de Fimi X8 SE te bestellen _/-\o_ Nu lang wachten, de launch is begin februari, en dan moet hij nog vanuit China verzonden worden. Ik ben erg benieuwd....hopelijk vanaf die tijd een leuke nieuwe hobby erbij :9~

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Mister_GJ
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:43
[BoSS] schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:12:
Ook ik ben in de markt voor een drone. Hou van (landschaps)fotografie & reizen en zit al een tijd te azen op een mooie compacte drone. 1 probleem: ik woon te dicht bij Rotterdam Airport, dus thuis oefenen zit er niet in en daarom heb ik er voor gekozen geen grote investering te doen in bijv. een mooie Mavic Air Fly More bundel.

In eerste instantie was ik van plan om een Xiaomi Mi Drone 4k te kopen, te krijgen voor ca. €400, maar dat is al een wat ouder model wat wel goed uit de test komt, maar in vergelijking met een DJI Phantom 3/4....en vooral niet erg compact.

Toen zag ik dat Xiaomi 2 nieuwe modellen heeft aangekondigd:Allebei mooie modellen, heb besloten om de gok te wagen en de Fimi X8 SE te bestellen _/-\o_ Nu lang wachten, de launch is begin februari, en dan moet hij nog vanuit China verzonden worden. Ik ben erg benieuwd....hopelijk vanaf die tijd een leuke nieuwe hobby erbij :9~
Wauw, dat merk kende ik nog niet! Ik wist niet dat Xiaomi een apart merk had opgezet voor drones...
Ik ben zelf ook op zoek naar een drone en de X8 zou ook voor mij een serieuze contender zijn. Waar heb jij hem besteld?

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mister_GJ schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:01:
Wauw, dat merk kende ik nog niet! Ik wist niet dat Xiaomi een apart merk had opgezet voor drones...
Ik ben zelf ook op zoek naar een drone en de X8 zou ook voor mij een serieuze contender zijn. Waar heb jij hem besteld?
Heb hem bij GearBest besteld met kortingscode GBFIMIX8SE. Met EU Priority Line shipping en transportverzekering komt de prijs op €391.

Overigens waren de eerste Mi Drone 1080p/4k en de Mi Drone Mini ook van Fimi, dus het is zeker geen nieuw merk

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
[BoSS] schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:12:

Tip: rond dat bedrag is ook de Hubsan Zino te overwegen.
https://m.banggood.com/Hu...copter-RTF-p-1361281.html

ralph075 wijzigde deze reactie 24-12-2018 11:47 (4%)

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

ralph075 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:32:
[...]

Tip: rond dat bedrag is ook de Hubsan Zino te overwegen.
Ja, en heb ook nog naar de Parrot Anafi gekeken. Heb zelf meer vertrouwen in Xiaomi dan in Hubsan (ook nav. de goede reviews van de originele Mi Drone 4k) en de Parrot is weer iets duurder, maar heeft wel garantie in NL.

Uiteindelijk een (snelle) beslissing genomen en gekozen voor de Xiaomi vanwege de lage pre-order prijs. Ben trouwens ook benieuwd naar de prestaties van de Xiaomi Fimi A3 (leverbaar vanaf begin januari), hoop dat iemand hier ervaringen wil delen :-)

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-02 09:48
234FaTaLiTy schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:49:
[...]

Ik vrees van niet :'(

Heb gisteren aangebeld bij mensen waar (naast) hun tuin de enige plek was waar ik nog wifi signaal had. (De avond ervoor)
Mocht even in de tuin kijken (voelde me net een klein kind :P )
maar hij lag er niet. Ze zou vandaag nog een keer kijken bij daglicht, maar ik vrees dat ze niks tegenkomt.
Naja, dat was dan een snel-kwijtgeraakte 92 euro. Gelukkig was die afgeprijsd :+

Ben nog wel met de fabrikant in gesprek, want echt wind was er niet, en hij vloog echt in één lijn weg.
Maar ook hier verwacht ik niks van.
Dan maar even een tijdje geen drone-hobby. Als ik er ooit nog een aanschaf wordt het denk ik wel minimaal een Mavic Pro of iets in die richting :'(

edit: -oh lees nu dat je die zelf ook gebruikt, (de 2 pro dan)
Ik snap alleen niet zo goed hoezo je je eerste drone gaat testen in een woonwijk zonder vliegervaring. Dat is vragen om problemen. Als zo'n drone door iemand z'n dakraam gaat ben je de sjaak, en heeft de drone community weer een slechte naam bij het slachtoffer en zn familie/vrienden. Test zoiets op een open locatie. /rant off

• 234FaTaLiTy
Sme4gle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:28:
[...]

Ik snap alleen niet zo goed hoezo je je eerste drone gaat testen in een woonwijk zonder vliegervaring. Dat is vragen om problemen. Als zo'n drone door iemand z'n dakraam gaat ben je de sjaak, en heeft de drone community weer een slechte naam bij het slachtoffer en zn familie/vrienden. Test zoiets op een open locatie. /rant off
Heb je ook helemaal gelijk in.
Ik was gewoon nieuwsgierig, 's avonds na werk ff gauw de lucht in hangen.
Op dat moment gewoon totaal niet bij stil gestaan/over na gedacht.
Mocht ik weer een nieuwe drone kopen zal ik dit zéér zeker anders doen.. |:(

• Arunia
  • Laatst online: 23:27
Heb met de secret santa van coltrui een x2 mini gekregen. De dag zelf op laten gaan in huis, maar meteen gedropt bij het minste beweging opzij. Dus die angst nog overwinnen. Denk dat ik wel in onze tuin wat ga oefenen. Echter wel onder de hoogte van de schutting. Het mag niet, maar anders moet ik voor iedere scheet naar Verweggistan om wat te vliegen. Ga ik zeker nog doen hoor. Maar binnen is even een brug te ver ivm ruimte.
Kijken of er dingen aangepast kunnen worden aan het ding zelf. Camera etc. De afstandsbediening moet ik kijken. De roll knop rechts is standaard ingedrukt namelijk.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-02 19:19
DJI Go 4 werkt niet meer op mijn Galaxy S8. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, m'n usb poort schoongemaakt, "app cache" en "clear data" gedaan, oudere versie geïnstalleerd. Niks wat ik tot nu toe geprobeerd heb werkt niet, iemand nog enig idee wat zou kunnen helpen?

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:03

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
[BoSS] schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:47:
[...]

Ja, en heb ook nog naar de Parrot Anafi gekeken. Heb zelf meer vertrouwen in Xiaomi dan in Hubsan (ook nav. de goede reviews van de originele Mi Drone 4k) en de Parrot is weer iets duurder, maar heeft wel garantie in NL.

Uiteindelijk een (snelle) beslissing genomen en gekozen voor de Xiaomi vanwege de lage pre-order prijs. Ben trouwens ook benieuwd naar de prestaties van de Xiaomi Fimi A3 (leverbaar vanaf begin januari), hoop dat iemand hier ervaringen wil delen :-)
Van de Fimi A3 zijn inmiddels al een hoop filmpjes enz beschikbaar.
Ziet er heel prima uit!

Zelf heb ik de X8 SE begin december besteld in de presale bij Fimi. Ben benieuwd wanneer die geleverd wordt. Er werd toen aangegeven dat ze 15 jan verstuurd worden.

GB/BG enz hadden 'm toen nog niet beschikbaar.
Bugs3 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:13:
[...]

Ik heb ook een Bugs 3 (whats in a name 8) ) maar vind niet zoveel ruimte bij mij in de buurt om ff snel te vliegen. Micro drones kan ik lekker vanaf de bank besturen. Hier en daar in huis een raam openzetten en naar buiten vliegen, over mijn huis naar de andere kant en weer naar binnen vliegen.....
Wil op zich komend jaar wel verder naar buiten met wat groter spul....
De Bugs 3 was mijn kennismaking met quadcopters. Ik kwam er daarna achter dat ik het leuk vind om fpv te vliegen.
Al een 3 inch overwogen? Ik heb zelf ook niet heel veel grote vliegspots in de buurt maar met een 3" inch kan ik toch nog terecht in de wat kleinere parkjes. Juist vanwege het ruimte gebrek vlieg ik momenteel meer met mijn 3" inch quads dan met mijn 5" quads... :o

Alhoewel er momenteel helemaal niet buiten word gevlogen. Wat een weer de afgelopen weken zeg.... :/
Sme4gle schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:28:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk en ik wil ook niemand verdedigen maar beginners kunnen heel veel risico's niet goed inschatten. Drones worden in de media en in reclames ook afgeschilderd als state-of-the-art apparaten die, als je sommige media moet geloven, volledig atuonoom kunnen vliegen en allerlei foefjes hebben om niet crashen. Doordat het allemaal zo makkelijk word gepresenteerd worden mensen overmoedig en nonchalant.

De praktijk is natuurlijk anders. Met een drone kan je ontzettend veel schade aanrichten en het vliegen is vaak lastiger dan men denkt. Zeker tijdens nood situatie's.

Daarom zou ik het verplicht stellen van een brevet/vliegbewijs geeneens zo'n gek idee vinden.

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-02 17:23

rGz

Bliep ?!

Gisteren de drone nog eens uitgepakt om wat foto's van het nieuwe huis van m'n ouders te maken - tijdje geleden dat ik de Phantom 4 gebruikt heb.

Wel lekker even kunnen vliegen en wat foto's kunnen maken. Helaas bleek na de vlucht wel dat de batterij die ik niet gebruikt heb kapot is. Alweer. Batterij laadt niet meer op en gaat ook geen ledje aan als ik op het knopje druk. Zelfde probleem heb ik ook gehad toen ik de Phantom 4 kreeg.. Las op internet dat veel mensen problemen hebben met het niet opladen van de batterijen van een (de) P4 (series)? Wat zijn de ervaringen hier?
rGz schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:45:
Gisteren de drone nog eens uitgepakt om wat foto's van het nieuwe huis van m'n ouders te maken - tijdje geleden dat ik de Phantom 4 gebruikt heb.

Wel lekker even kunnen vliegen en wat foto's kunnen maken. Helaas bleek na de vlucht wel dat de batterij die ik niet gebruikt heb kapot is. Alweer. Batterij laadt niet meer op en gaat ook geen ledje aan als ik op het knopje druk. Zelfde probleem heb ik ook gehad toen ik de Phantom 4 kreeg.. Las op internet dat veel mensen problemen hebben met het niet opladen van de batterijen van een (de) P4 (series)? Wat zijn de ervaringen hier?
Geen ervaringen met DJI producten. Wel met LiPo's. Wanneer een LiPo teveel is leeggelopen willen sommige laders moeilijk doen. De lader verwacht een minimaal voltage. Geeft de lipo deze niet, dan wil de lader niet laden.

Ik zou de batterij die kapot is even nameten. Wellicht dat deze teveel is leeggelopen. Als dat het geval is, zijn er nog wel wat foefjes om de LiPo weer tot leven te wekken.

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-02 17:23

rGz

Bliep ?!

ChojinZ schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:37:
[...]

Geen ervaringen met DJI producten. Wel met LiPo's. Wanneer een LiPo teveel is leeggelopen willen sommige laders moeilijk doen. De lader verwacht een minimaal voltage. Geeft de lipo deze niet, dan wil de lader niet laden.

Ik zou de batterij die kapot is even nameten. Wellicht dat deze teveel is leeggelopen. Als dat het geval is, zijn er nog wel wat foefjes om de LiPo weer tot leven te wekken.
Thanks! Ik heb even contact opgenomen met DJI, de eerste keer deden ze ook niet echt moeilijk met omruilen - al was de Phantom toen net nieuw (en had dus nog garantie).

Ik begreep inderdaad al dat LiPo's wat meer onderhoud vereisen. Las ergens op de DJI forums dat ze toch wel echt iedere 2/3 maanden even een lading nodig hebben en vervolgens weer ontladen moeten worden?

• Arunia
Net even rustig de drone op laten gaan in de achtertuin (20m lang). Gewoon rustig op laten gaan. Maar begrijp wel de reden waarom het niet wenselijk is. Maar dat is in huis iig ook niet.
Rustig omhoog. Niet te ver. Niet te ver! Weer omlaag. Dat gaat te hard. Weer omhoog. Daarna tikte ik tegen het sturen aan en schoot die in de "paniek" richting het huis en zo tegen de muur en de grond (bedankt onkruid).
Even nog getest of hij nog goed werkt en toen maar weer even ingepakt.
We gaan dus op zoek naar een plek met veel ruimte waar je wettelijk gewoon mag vliegen voor de volgende vluchten. Er is een hobby vliegclub in de buurt die vliegtuigen doet, maar ook quadcopter. Misschien kan ik daar wel wat leren.
Er zitten wat krasjes op een blad en guards. Maar die zijn gewoon te vervangen.

Vraag me af of de camera intern te vervangen is voor een betere voor laten we zeggen echt filmen. Schermpje voor de opname is wel los te krijgen iig.

rGz schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:42:
[...]

Ik begreep inderdaad al dat LiPo's wat meer onderhoud vereisen. Las ergens op de DJI forums dat ze toch wel echt iedere 2/3 maanden even een lading nodig hebben en vervolgens weer ontladen moeten worden?
Zou met een Lipo niet veel moeten uitmaken. Wel is het verstandig om ze op storage nivo op te laden wanneer je ze een lange tijd niet gebruikt.
Arunia schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:03:
Net even rustig de drone op laten gaan in de achtertuin (20m lang). Gewoon rustig op laten gaan. Maar begrijp wel de reden waarom het niet wenselijk is. Maar dat is in huis iig ook niet.
Rustig omhoog. Niet te ver. Niet te ver! Weer omlaag. Dat gaat te hard. Weer omhoog. Daarna tikte ik tegen het sturen aan en schoot die in de "paniek" richting het huis en zo tegen de muur en de grond (bedankt onkruid).
Even nog getest of hij nog goed werkt en toen maar weer even ingepakt.
We gaan dus op zoek naar een plek met veel ruimte waar je wettelijk gewoon mag vliegen voor de volgende vluchten. Er is een hobby vliegclub in de buurt die vliegtuigen doet, maar ook quadcopter. Misschien kan ik daar wel wat leren.
Er zitten wat krasjes op een blad en guards. Maar die zijn gewoon te vervangen.
ChojinZ schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:11:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk en ik wil ook niemand verdedigen maar beginners kunnen heel veel risico's niet goed inschatten. Drones worden in de media en in reclames ook afgeschilderd als state-of-the-art apparaten die, als je sommige media moet geloven, volledig atuonoom kunnen vliegen en allerlei foefjes hebben om niet crashen. Doordat het allemaal zo makkelijk word gepresenteerd worden mensen overmoedig en nonchalant.

De praktijk is natuurlijk anders. Met een drone kan je ontzettend veel schade aanrichten en het vliegen is vaak lastiger dan men denkt. Zeker tijdens nood situatie's.
O-)

• Arunia
@ChojinZ haha, had je opmerking hiervoor al gelezen. En ook eigenlijk de reden om mijn ervaring te delen van een beginner.
Die eachine geeft zelfs aan dat kinderen er mee mogen vliegen. Uhhuh. Mijn dochter (4,5j) mag echt niet zomaar vliegen met dat ding. Dat soort uitspraken in een handleiding mag van mij wel verboden worden. :p

In ons gedeelte zuid Holland is er echt totaal geen plek om te vliegen. Dan moet ik de eilanden op en zit je weer met de natuurgebieden. Ik ga nog wel weer eens de kaart bestuderen. Haha. Voor 15 minuten is dat ook weer zoiets. :p

Arunia wijzigde deze reactie 31-12-2018 16:33 (22%)

• Bugs3
ChojinZ schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:11:
[...]

Al een 3 inch overwogen? Ik heb zelf ook niet heel veel grote vliegspots in de buurt maar met een 3" inch kan ik toch nog terecht in de wat kleinere parkjes. Juist vanwege het ruimte gebrek vlieg ik momenteel meer met mijn 3" inch quads dan met mijn 5" quads... :o
Heb je voorbeelden van 3 inch quads?

Ik heb een Eachine Lizard gehad maar die vond ik al te groot en heb ik meteen verkocht.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-02 10:19

Koeitje

Back-up tiems now?

Ik heb een vraag over hoe motoren aan moeten voelen. Na een jaar heb ik eindelijk tijd om m'n quadcopter eens in elkaar te gaan zetten. Maar nu ik voor het eerst de motoren uit de doosjes haal en voel valt mij iets op. Als je eraan draait voel je weerstand en een soort stapjes als je draait. Dat lijkt mij niet de bedoeling of wel? Alle 4 hebben ze er last van, maar eentje iets minder dan de rest.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Koeitje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:21:
Ik heb een vraag over hoe motoren aan moeten voelen. Na een jaar heb ik eindelijk tijd om m'n quadcopter eens in elkaar te gaan zetten. Maar nu ik voor het eerst de motoren uit de doosjes haal en voel valt mij iets op. Als je eraan draait voel je weerstand en een soort stapjes als je draait. Dat lijkt mij niet de bedoeling of wel? Alle 4 hebben ze er last van, maar eentje iets minder dan de rest.
Over wat voor motortjes heb je het? Waarschijnlijk voel je gewoon de magneten die aan de stator trekken :)

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

BoAC schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Over wat voor motortjes heb je het? Waarschijnlijk voel je gewoon de magneten die aan de stator trekken :)
AOKFLY RV2306 . Als het de magneten zijn dan is het inderdaad geen probleem, heb geen ervaring met deze dingen. Eentje is echter anders en lijkt dan lichtere magneten te hebben. Volgens mij een neppert :(.

• DCFreak

DCFreak

Koeitje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:44:
[...]

AOKFLY RV2306 . Als het de magneten zijn dan is het inderdaad geen probleem, heb geen ervaring met deze dingen. Eentje is echter anders en lijkt dan lichtere magneten te hebben. Volgens mij een neppert :(.
Er is altijd wel een beetje verschil tussen motoren, misschien de magneten of anders de lagers die iets zwaarder of lichter lopen. Gewoon inelkaar zetten en vliegen met die handel en dan na 20 of 30 lipo's zal het verschil wel weggesleten zijn. :)

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

DCFreak schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Er is altijd wel een beetje verschil tussen motoren, misschien de magneten of anders de lagers die iets zwaarder of lichter lopen. Gewoon inelkaar zetten en vliegen met die handel en dan na 20 of 30 lipo's zal het verschil wel weggesleten zijn. :)
Het verschil is echt behoorlijk. De andere 3 zijn praktisch gelijk aan elkaar. Zie bij de ene ook wat meer ruimte tussen de magneten en het draaiende ding (hoe dat ook moge heten).

• DCFreak

DCFreak

Koeitje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:58:
[...]

Het verschil is echt behoorlijk. De andere 3 zijn praktisch gelijk aan elkaar. Zie bij de ene ook wat meer ruimte tussen de magneten en het draaiende ding (hoe dat ook moge heten).
Als het verschil zichtbaar is, dan is het inderdaad iets erger dan ik mij had voorgesteld. Misschien komt die afwijkende motor uit een andere productie run, maar presteert hij uiteindelijk gelijkwaaardig.

Ik zou die motoren gewoon monteren en kijken of de quad zich vreemd gedraagt tijdens het hoveren. Als je echt details wilt weten kan je een blackbox log maken, waardoor je kan zien of de flightcontroller alle motoren gelijkwaardig aanstuurd terwijl je stil in de lucht hangt (wat wel zo zou moeten zijn).

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Even wat anders, als ik naar ESC's kijk zie ik nergens staan hoeveel burst ze aankunnen. Veel motoren pieken op 100% tegen de 40A aan, maar je vliegt natuurlijk niet op 100%. Hoeveel piekvermogen kan de gemiddelde ESC extra aan?
Bugs3 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:04:
[...]

Heb je voorbeelden van 3 inch quads?

Ik heb een Eachine Lizard gehad maar die vond ik al te groot en heb ik meteen verkocht.
Kheb zelf een Diatone GT-M3 en een zelfbouw op basis van Cobra 1407 motoren en Kakute F4 bordje. Beide zijn 130mm groot en zijn ideaal voor kleine parkjes. :)
Daarnaast ben ik momenteel bezig met een Armatten Japalura build.

Maar als jij een Eachine Lizard al groot vind, is dat denk ik niets voor jou.. :+
Koeitje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:26:
Even wat anders, als ik naar ESC's kijk zie ik nergens staan hoeveel burst ze aankunnen. Veel motoren pieken op 100% tegen de 40A aan, maar je vliegt natuurlijk niet op 100%. Hoeveel piekvermogen kan de gemiddelde ESC extra aan?
Een standaard 4s quad (met motoren die al een jaar oud zijn) zal niet snel 40A trekken. Eerder ergens tussen de 20A en 30A. Burstmode is vaak op de site van de fabrikant te vinden. Om welk type ESC's gaat het? :)

ChojinZ wijzigde deze reactie 03-01-2019 00:29 (26%)

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:17:

[...]

Een standaard 4s quad (met motoren die al een jaar oud zijn) zal niet snel 40A trekken. Eerder ergens tussen de 20A en 30A. Burstmode is vaak op de site van de fabrikant te vinden. Om welk type ESC's gaat het? :)
Ik ga denk ik gewoon maar nieuwe motoren kopen (RCX 2306 2700kv heb ik op het oog). De ESC's waar ik naar kijk zijn de 35A Tekko32's van Holybro. Niet de nieuwere F3.

• Arunia
Ik vraag me af en na onderzoek denk ik dat het antwoord nee is, is het mogelijk om de camera in de Ex2 mini te vervangen voor wat beters? Met FPV scherm dan weliswaar?
Met het oog op filmen. Of is het zaak als ik deze goed onder controle heb, om een andere ooit aan te gaan schaffen?

Koeitje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Ik ga denk ik gewoon maar nieuwe motoren kopen (RCX 2306 2700kv heb ik op het oog). De ESC's waar ik naar kijk zijn de 35A Tekko32's van Holybro. Niet de nieuwere F3.
Niet doen joh, zonde van je geld.... Bouw je quad en test eerst je motoren. Grote kans dat je er in de praktijk niets van merkt. Zeker niet als je net begint met vliegen.

Overigens hebben je Tekko's een burstrate van 50A. Daar kan je de aankomende jaren wel mee door. ;)
Arunia schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:11:
Ik vraag me af en na onderzoek denk ik dat het antwoord nee is, is het mogelijk om de camera in de Ex2 mini te vervangen voor wat beters? Met FPV scherm dan weliswaar?
Met het oog op filmen. Of is het zaak als ik deze goed onder controle heb, om een andere ooit aan te gaan schaffen?
Kan denk ik wel maar dat is een hoop gemod en getweak. Ik vermoed dat het niet de moeite waard is en beter kan doorsparen voor wat anders.

Maar waar ben je nu niet tevreden over? Het FPV beeld of de HD beelden?

• Arunia
@ChojinZ De verwachting dat het beeld voor filmen niet denderend is, maar dat weet ik niet omdat ik het beeld niet kan zijn. Denk dat ik het scherm los er nog bij moet hebben om überhaupt iets op te kunnen nemen. Kan hem zo alleen los niet vinden om aan te schaffen. Maar dat komt later wel.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Niet doen joh, zonde van je geld.... Bouw je quad en test eerst je motoren. Grote kans dat je er in de praktijk niets van merkt. Zeker niet als je net begint met vliegen.

Overigens hebben je Tekko's een burstrate van 50A. Daar kan je de aankomende jaren wel mee door. ;)
Als een van de drie motoren compleet anders is, is dat dan wel slim? Zou je 3 2306 2300kv's van merk a combineren met 1 2306 2300kv van merk b? Want dat is de essentie hier :P.
Koeitje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Als een van de drie motoren compleet anders is, is dat dan wel slim? Zou je 3 2306 2300kv's van merk a combineren met 1 2306 2300kv van merk b? Want dat is de essentie hier :P.
Maar is 1 van de motoren ook daadwerkelijk nep? Ik heb ook meerdere malen mee gemaakt dat 1 van de 4 motoren minder stroef liep. Eenmaal op de quad merkte ik daar echter niets van.

Maar ik zou het gewoon proberen. In princiepe kan het niet heel veel kwaad mits je er in eerste instantie wel de props eraf haalt.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar het lijkt mij zo zonde om met die andere 3 motoren niets te doen. Is toch weer 6 tientjes...

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Maar is 1 van de motoren ook daadwerkelijk nep? Ik heb ook meerdere malen mee gemaakt dat 1 van de 4 motoren minder stroef liep. Eenmaal op de quad merkte ik daar echter niets van.

Maar ik zou het gewoon proberen. In princiepe kan het niet heel veel kwaad mits je er in eerste instantie wel de props eraf haalt.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar het lijkt mij zo zonde om met die andere 3 motoren niets te doen. Is toch weer 6 tientjes...
Hij ziet er ook anders uit met 6 koelgaten bovenop terwijl de andere er 8 hebben. Officiele webstore van AOKFly zegt (heb een berichtje gestuurd, mijne komen van BG) dat ze er 6 moeten hebben, dus misschien is de niet-stroeve met 6 koelgaten dus wel de echte en de andere anders.

Kan ze eens uit elkaar halen, kijken of de opbouw hetzelfde is.

Koeitje wijzigde deze reactie 03-01-2019 15:22 (3%)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Koeitje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:22:
[...]

Hij ziet er ook anders uit met 6 koelgaten bovenop terwijl de andere er 8 hebben. Officiele webstore van AOKFly zegt (heb een berichtje gestuurd, mijne komen van BG) dat ze er 6 moeten hebben, dus misschien is de niet-stroeve met 6 koelgaten dus wel de echte en de andere anders.

Als je ze bij Banggood hebt besteld: netjes een foto maken van je levering met de verpakking erbij waarmee je ze binnen hebt gekregen waarbij de pakbon (opgeplakt) goed in beeld is. Dan een nette melding doen bij Banggood dat de geleverde producten niet goed zijn. Je krijgt dan vast en zeker een vervanger toegestuurd. De aftersales van Banggood is zeer goed. Heb ik nog nooit problemen mee gehad _/-\o_

• Bugs3
BoAC schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:40:
[...]

Als je ze bij Banggood hebt besteld: netjes een foto maken van je levering met de verpakking erbij waarmee je ze binnen hebt gekregen waarbij de pakbon (opgeplakt) goed in beeld is. Dan een nette melding doen bij Banggood dat de geleverde producten niet goed zijn. Je krijgt dan vast en zeker een vervanger toegestuurd. De aftersales van Banggood is zeer goed. Heb ik nog nooit problemen mee gehad _/-\o_
Koeitje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:21:
Ik vind de aftersales van BG ook heel goed maar vraag me af je na een jaar nog kunt reclameren. Mocht je het gaan proberen dan ben ik reuze benieuwd naar de uitkomst!!!

• Bugs3
ChojinZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:17:
[...]

Kheb zelf een Diatone GT-M3 en een zelfbouw op basis van Cobra 1407 motoren en Kakute F4 bordje. Beide zijn 130mm groot en zijn ideaal voor kleine parkjes. :)
Daarnaast ben ik momenteel bezig met een Armatten Japalura build.

Maar als jij een Eachine Lizard al groot vind, is dat denk ik niets voor jou.. :+
Ik zat eerlijk gezegd te denken aan een 3S Tiny Leader. Zit, zoals ik het inschat, tussen een Whoop en een Lizard in.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Bugs3 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:24:
[...]

[...]

Ik vind de aftersales van BG ook heel goed maar vraag me af je na een jaar nog kunt reclameren. Mocht je het gaan proberen dan ben ik reuze benieuwd naar de uitkomst!!!
Hun antwoord was zoals verwacht nee, maar ze kwamen met verhaaltje van warranty on use blabla dus heb nog een poging gewaagd. Zou het ook niet onredelijk vinden als ze niets doen hoor :).
Koeitje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:22:
[...]

Ok... dat is wel een raar verhaal ja... Zo'n raar verhaal dat ik zelf uit pure nieuwsgierigheid ben gaan googlen. En idd, Banggood schijnt dus gewoon echte maar ook fakes te verkopen!

BoAC schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:40:
[...]

De aftersales van Banggood is zeer goed. Heb ik nog nooit problemen mee gehad _/-\o_
Same here. Ik heb zelfs een keer een volledige nieuwe quad van ze gehad omdat ik een defecte FC had en zij mij vervolgens een 2e defecte FC opstuurde. Om van mijn gezeur af te zijn kreeg ik gewoon een nieuwe quad. 8)
Vraag me alleen af hoe ze hier op gaan reageren. En te lang geleden aangeschaft en ook nog eens een fake product. Ben benieuwd!
Bugs3 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Ik zat eerlijk gezegd te denken aan een 3S Tiny Leader. Zit, zoals ik het inschat, tussen een Whoop en een Lizard in.
Leuke quad, was em zelf ook al tegen gekomen! d:)b
Maar is dat dan weer niet te snel? Kheb zelf een 90mm die op 3S vliegt en dat gaat rete snel. Bijna net zo snel als mijn 3"quads.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

ChojinZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Ok... dat is wel een raar verhaal ja... Zo'n raar verhaal dat ik zelf uit pure nieuwsgierigheid ben gaan googlen. En idd, Banggood schijnt dus gewoon echte maar ook fakes te verkopen!
[YouTube: Banggood order 38798210 received fake AOKFLY 2306 CW motors]
[YouTube: Fake Aokfly 2400kv motors]
De officiele AOKFLY store op Aliexpress spreekt zichzelf ook tegen. Eerst zeiden ze dat hij 6 gaten zou moeten hebben, maar na nog een berichtje heen en weer geven ze aan dat 6 gaten de oude versie is en 8 de nieuwe.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-02 19:19
Ik kwam vanmiddag dit tegen op Facebook omdat ik de DCL (Drone Champions League) volg. Er is dus een team bezig om een fpv race game te bouwen in opdracht van de DCL. Hieronder een korte trailer die ze vandaag online gezet hebben

Er is nu een gratis demo op Steam, zojuist even geprobeerd met een Xbox controller in een sandbox mode in de game. Valt vies tegen ;). Ik ben wel heel benieuwd naar de volledige versie!

Edit:
Ik lees nu op de website dat de beste 200 piloten in de game uitgekozen worden voor een Draft Selection Event in Cannes (Frankrijk) en de kans krijgen om bij een vd teams aan te sluiten om mee te racen. Best tof!

TheRicolaa10 wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:04 (19%)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Vlaampie
Heeft iemand ervaring met Drone Director? Een app in de App Store voor dji drones. Deze app kost 15 euro en wil hem misschien aanschaffen, alleen weet niet of die app mij alles biedt wat ik nodig heb. Vooral omdat ik voor 5 euro meer de Litchi app kan aanschaffen. Of Autopilot, maar die gaat al gauw richting de 30 euro.

Heeft iemand ervaring met de Drone Director app? Ik hoor het graag!

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-02 09:48
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:46:
Ik kwam vanmiddag dit tegen op Facebook omdat ik de DCL (Drone Champions League) volg. Er is dus een team bezig om een fpv race game te bouwen in opdracht van de DCL. Hieronder een korte trailer die ze vandaag online gezet hebben
Dit lijkt extreem veel weg te hebben van DRL (Drone Racing League) vanavond eens kijken of het wat is :)

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
[BoSS] schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:26:
[...]

Heb hem bij GearBest besteld met kortingscode GBFIMIX8SE. Met EU Priority Line shipping en transportverzekering komt de prijs op €391.

Overigens waren de eerste Mi Drone 1080p/4k en de Mi Drone Mini ook van Fimi, dus het is zeker geen nieuw merk
Nog bedankt voor de tip! Ik was van plan voor de Zino te gaan, maar na de X8 gezien te hebben was het een no-brainer om daarvoor te gaan, zeker voor €390.

Als goed voornemen op 1 januari besteld O-) Nu maar wachten....

[YouTube: DCL The Game – Gameplay Trailer]

Er is nu een gratis demo op Steam, zojuist even geprobeerd met een Xbox controller in een sandbox mode in de game. Valt vies tegen ;). Ik ben wel heel benieuwd naar de volledige versie!

Edit:
Ik lees nu op de website dat de beste 200 piloten in de game uitgekozen worden voor een Draft Selection Event in Cannes (Frankrijk) en de kans krijgen om bij een vd teams aan te sluiten om mee te racen. Best tof!
Hmmm.... geinstalleerd maar hij herkend mijn Taranis X 7 niet. :F
Xbox controller heb ik wel liggen maar ik vertik het om daar mee te vliegen. Ik wacht nog wel even af hoe het spel zich ontwikkeld..

• FlaaMindO
  • Laatst online: 13-02 08:46
Goedendag,

Hebben jullie nog tips wat een goede goedkope kleine drone kit is of losse onderdelen dat ik het zelf kan bouwen.. Ik heb geen ambitie om het echte vliegen mijn hobby te maken, maar vind het wel leuk om te bouwen en te sleutelen en zoek een nieuwe uitdaging.

Het echte vliegen zal ook redelijk beperkt zijn ik woon in Uden en er is een redelijk grote no fly zone door Volkel. Dus het zou beperkt worden tot binnen eventueel tuin/weiland of een loods. Daarom ook de eis kleine drone.

Alvast bedankt.

FlaaMindO

[YouTube: DCL The Game – Gameplay Trailer]

Edit:
Ik heb 'm van het weekend even geprobeerd, maar vind het op de één of andere manier niet lekker vliegen. Het lijkt ook alsof de drone tussen de 25% en 100% throttle net zo hard gaat.

Overigens vlieg ik met de FlySky FS-i6 controller (via USB Sim kabel). Ik heb de mapping op AETR gezet en op m'n radio de mix ingesteld zodat kanaal 4 (standaard throttle kanaal) over kanaal 6 gaat (schijnbaar ziet DCL dat als throttle kanaal).

20 minuten later vloog ik weer lekker in LiftOff rond :)

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik heb ondertussen naar aanleiding van een aantal tips hier, 2 minidrones die af en toe de lucht in gaan. Nu zou ik er graag extra lipo's voor aanschaffen en dacht ik slim te zijn om de standaard 150mAh lipo's te vervangen door 260mAh of zelfs 750mAh versies (steeds zelfde voltage). Maak ik me zelf dan wijs dat de drones langer in de lucht blijven of heb ik die inschatting goed?
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True