Naar aanleiding van mijn vorige bericht (hierboven

) ben ik op zoek gegaan naar mogelijke upgrades voor mijn huidige turnigy 9x radio. De turnigy 9X is inmiddels echt bejaard in standaard toestand..
Deze heeft de mogelijkheid om de standaard tx module te vervangen. Hier zijn een aantal opties zoals een frsky module of orangeRX module.
Als ik voor een module kies zijn er een aantal opties, de frsky DJT of XJT of een orangeRX module.
De XJT is, voor zover ik begrijp, een nieuwere module die met de nieuwste receivers kan werken (x serie) waar de DJT alleen met wat oudere receivers kan werken.
De 'oudere' receivers zijn uiteraard nog prima bruikbaar maar eigenlijk gewoonweg niet toekomst bestendig, wel weer de helft van de prijs.
De OrangeRX is voor zover ik lees geen slechte module, evenals de orangeRX receivers. Volgens mij zijn alle orangeRX receivers die te koop zijn compatible met deze tx module.
Om weer terug te komen bij frsky, als 4e optie zit ik te denken aan de
frsky QX7.
Mooie moderne radio die overweg kan met, op dit moment, alle moderne frsky receivers.
Nadeel is wel dat deze optie, inclusief rx dubbel zoveel kost als de XJT module welke inclusief een rx is.
Zit nu eigenlijk nog te twijfelen tussen de frsky XJT of de orangeRX modules. Goedkoper dan een compleet nieuwe radio en hierbij kan ik mijn huidige radio gewoon blijven gebruiken.
Iemand ervaring met 1 van deze modules of tx / rx van 1 van deze merken?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.