Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
@thijsco19 Ja die Tyro99 is eigenlijk wel de perfecte instapdrone voor die prijs. De reviews die ik erover heb gezien zijn allemaal lovend, behalve dat de meegeleverde camera ondermaats is.

De koppeling met je huidige vRx moet geen probleem zijn :)

Life is too short to remove USB safely

quote:
thijsco19 schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:21:
Het begint toch weer te jeuken nadat een maat van me een kleine quad van internet had geplukt en we effe ermee gingen vliegen.

Heb nu zelf nog een F450 liggen die ik toentertijd (aantal jaar terug) zelf in elkaar gezet had.
Aangezien de electronica die erop zit verouderd is en stiekem toch niet helemaal geoptimaliseerd is ben ik op zoek naar nieuw spul.
Het liefst wil ik onderdelen die je ook op een 'mini' quad kan zetten maar dat zal voor de motoren natuurlijk niet lukken.
Daarom denk ik dat maar beter een nieuw frame kan kopen, een 5 inch frame (/210mm frame) lijkt me een mooi maatje.

Al snel zitten googlen maar er is tegenwoordig wel erg veel te verkrijgen, FC's met alles erop en eraan, losse FC bordjes, power distribution boards met bec's, 4 in 1 ESC's en dergelijke.

Voor een FC, begrijp dat het handig is om een FC met minimaal een F4 processor te nemen?
Als ik even bij hobbyking kijk zie ik een aantal opties:Is het slim om voor het gemak een AIO FC te nemen? Is bovenstaande dan een goede optie?

Tja voor de andere onderdelen heb ik eigenlijk geen idee wat een goede combi is.
Als ik uit ga van de F450 zouden 950KV motoren in combinatie met 10x4,5 props(?) een goede combi zijn op 3S denk ik?
Mocht ik een mini frame nemen heb ik werkelijk geen flauw idee wat handig is :X .

Of is het handiger om voor kleine 100 euro deze te kopen: https://www.banggood.com/...bid=7191&cur_warehouse=CN.

Toevoeging: zal niet zo snel FPV vliegen aangezien ik natuurlijk nog moet leren vliegen. Bij de F450 heb ik al wel een fpv camera en video tx/rx met een heel simpele videobril.
Is het mogelijk om die eachine tygo tx te koppelen met mijn huidige video rx? (ongeacht het type en merk dus?)
Het bouwen van een quad is de helft van de pret. Maar als je daar niets om geeft kan je beter die Tyro99 halen. Voor dat geld ga je niet snel wat beter krijgen.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:01

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Na nog wat meer gelezen te hebben denk ik dat ik of voor die tyro99 ga of een mooie 5 inch mini maken.
Alleen jammer dat die tyro99 nog niet leverbaar is.

Om de f450 weer tot leven te wekken zal ik wel alles moeten vervangen, zal allemaal nu wel verouderd zijn.
Zitten nu D2836/8 1100kv turnigy motoren op samen met turnigy 20a esc's. (Ondertussen 4/5 jaar geleden denk ik dat ik hem gebouwd heb)

Ook is die f450 stiekem ook best wel 'groot', een mooie 5 of zelfs 4 inch quad is een mooi formaat denk ik.

Zelfbouw is natuurlijk leuker maar vergeleken met de tyro wel duurder denk ik.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-12 09:12
Het is net als met een PC eigenlijk (we zijn immers tweakers); een kant en klare PC is vaak goedkoper dan een home-made. Echter neem je dan genoegen met standaard componenten en veel integrated hardware. Wil je graag gamen op zo'n machine dan merk je in eerste instantie echt geen verschil tussen kant-en-klaar en home-made en je hebt dan toch een hoop geld bespaard. Na een tijdje smaakt het naar meer en is er niets zo vet als zelf een PC samenstellen met zelf gekozen componenten en een transparante kast met glow-in-the-dark waterkoeling :+

Daarom; niets mis met een RTF zoals die prachtige Tyro. Voor het geld is het echt buitengewoon goedkoop. Als je toch lekker wilt solderen zou ik denk ik nu voor een 4-in-1 ESC gaan met een FC met integrated PDB, minimaal F4.

sensei_d.fpv channel

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:16
quote:
Kars schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:42:
[...]

Uiteindelijk is een racer ook wel krachtig genoeg om een bakje eten op te tillen.
Een beetje motor heeft tegenwoordig al dik 1KG stuwkracht, tel dat maal 4 en je komt een heel eind.

Ik krijg wel het gevoel dat ik je moet gaan waarschuwen, dus doe ik dat ook even; Pas alsjeblieft goed op met wat je gaat doen.
Het klinkt allemaal leuk en gaaf, maar gun jezelf de tijd om ervaring op te doen met het vliegen en maak zo'n filmpje pas als je 200% weet waar je mee bezig bent.

Overigens ziet dat Ali-kitje er best aardig uit. Die Tyro vind ik zelf wel heel interessant.
Thnx.
Ja uiteraard voorzichtig er mee om gaan is wel het doel.
Wil geen filmpje hebben waarmee ik de eerste ben die vastlegt hoe een drone in iemand z'n nek laat crashen.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Let wel, de Tyro99 is een kit. D.w.z. je moet alles zelf in elkaar zetten, je krijgt alleen de componenten binnen.
Mede daarom is het m.i. een goeie starter :)

• Sensei_D
quote:
Kars schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:49:
Let wel, de Tyro99 is een kit. D.w.z. je moet alles zelf in elkaar zetten, je krijgt alleen de componenten binnen.
Mede daarom is het m.i. een goeie starter :)
_/-\o_

sensei_d.fpv channel

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Gisteravond het stof van de f450 geblazen.
De accu was nog 'vol' na 4 jaar, uiteraard versleten dus veel power zat er niet meer in :+ .

Wonderbaarlijk vloog ie toch nog best goed, het viel me heel erg mee.
Ga dus voor nu een nieuwere FC, met geïntegreerde pdb, om de f450 wat te moderniseren.
Zal wel deze worden: https://hobbyking.com/nl_...x-bec-current-sensor.html .
Mochten de motoren en esc's het niet meer kunnen bijhouden kijk ik dan wel weer voor nieuw spul. (Wat dan waarschijnlijk voor een 6 inch build word)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• nils7
Heb besloten met een Tello te beginnen, het is weliswaar geen kit maar kan me de basics wel leren.

• darryl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-12 17:46
[inmiddels niet meer relevant - excuus]

darryl wijzigde deze reactie 04-09-2018 14:05 (89%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik vind een drone best interessant, maar de regelgeving (ben al zo'n twijfelaar) maakt me echt heel erg twijfelachtig of ik het nu wel of niet moet doen.
Nu ben ik woonachtig binnen de cirkel van R'dam/The Hague Airport (ofwel Zestienhoven), maar volgens mij mag je dan weer onder een bepaalde hoogte vliegen. Moet daar nog rustig in duiken.
Op vakantie met uitzondering van wellicht auto vakanties zou ik hem wel mee willen nemen.

door een topic van gisteren met de vraag welke drone het was en uiteraard het antwoord hierop, vond ik de Eachine E58 wel interessant. Kon niet vinden of er buiten reserve onderdelen nog stillere onderdelen tzt op gezet konden worden.

Is die E58 ook echt interessant als beginner? Hij is wel lekker goedkoop eigenlijk met alles erbij.

De kaart met de locatie leek in eerste instantie onduidelijk, maar rood is gewoon nee. Jammer dat het grasveld iets verderop daar ook onder valt, maar goed.
Oranje is onder de 120m. En weet toevallig dat er een aantal dorpen verder een groot veld is/was waar ze met modelvliegtuigen vlogen. Afgelopen jaar niet gezien, maar lijkt erop dat dat wel een optie is. Voor de rest is Zuid Holland nabij R'dam een big no.

Arunia wijzigde deze reactie 05-09-2018 13:36 (21%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

quote:
Arunia schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:15:
Ik vind een drone best interessant, maar de regelgeving (ben al zo'n twijfelaar) maakt me echt heel erg twijfelachtig of ik het nu wel of niet moet doen.
Nu ben ik woonachtig binnen de cirkel van R'dam/The Hague Airport (ofwel Zestienhoven), maar volgens mij mag je dan weer onder een bepaalde hoogte vliegen. Moet daar nog rustig in duiken.
Op vakantie met uitzondering van wellicht auto vakanties zou ik hem wel mee willen nemen.

door een topic van gisteren met de vraag welke drone het was en uiteraard het antwoord hierop, vond ik de Eachine E58 wel interessant. Kon niet vinden of er buiten reserve onderdelen nog stillere onderdelen tzt op gezet konden worden.

Is die E58 ook echt interessant als beginner? Hij is wel lekker goedkoop eigenlijk met alles erbij.

De kaart met de locatie leek in eerste instantie onduidelijk, maar rood is gewoon nee. Jammer dat het grasveld iets verderop daar ook onder valt, maar goed.
Oranje is onder de 120m. En weet toevallig dat er een aantal dorpen verder een groot veld is/was waar ze met modelvliegtuigen vlogen. Afgelopen jaar niet gezien, maar lijkt erop dat dat wel een optie is. Voor de rest is Zuid Holland nabij R'dam een big no.
Voor wat betreft de E58, wat verwacht je ervan?
Als ik de reviews bekijk, dan vliegt 'ie best aardig maar is de foto- en videokwaliteit ronduit slecht. Maar hé, het ding kost ook bijna niks :P Dus mooie vakantie-kiekjes kun je wel vergeten.
Daarnaast is de E58 uitgevoerd met brushed motoren, die gaan (relatief) snel stuk en maken veel herrie.
Een model met brushless motoren is wel groter en duurder.

Zelf ben ik wel onder de indruk van de DJI Tello, hoewel deze ook brushed motoren heeft.

quote:
Helaas is dat niet het geval. Alles op en rondom R'dam/The Hague Airport is 1 grote No-Fly zone. Daar mag je niet vliegen, ook al is dat 5cm van de grond.
quote:

Zoals Kars al zegt: Wat verwacht je precies? De drone vliegt wel redelijk stabiel. Maar daar is eigenlijk ook alles mee gezegd. Maarja, de prijs is dan ook weer spotgoedkoop....

• Arunia
@Kars Tja, ik heb inderdaad begrepen dat de camera niet veel soeps is, maar daar is het formaat ook wel naar lijkt me. Betere camera is zwaarder.
Wat me vaak opvalt is dat drones lawaai maken. Dat zal deze denk ik ook wel goed doen. Verwacht ook niet dat er hele stille drones zijn voor die prijs.
Brushless motoren zijn er denk ik niet voor een aardige prijs.

Wat ik er mee wil, tja. Kijken of het wat voor me is, maar ben bang dat ik al een eindje moet rijden om ergens te komen waar je wel gewoon rustig zou kunnen vliegen. Op dat moment ga ik het toch niet doen en dan houdt het eigenlijk al op.

Spijkenisse is voor de helft nog de no fly zone van Zestienhoven en dan ook echt dat stukje rechthoek wat vanaf de cirkel komt dus soort aanvliegroute.
Verder het eiland op richting Brielle kom je wel punten tegen, maar daar is weinig open zodat je kan vliegen. Dan krijg je weer natuurgebieden. Dat is echt het gedeelte wat gewoon er voor zorgt dat het niet tot nauwelijks hier in de omgeving te doen is. Zit er ook niet op te wachten om illegaal bezig te zijn en me dus gewoon netjes aan de regels houden.

Filmen zou tzt wel leuk zijn, maar dan zit je weer met heel veel uitzoekwerk voor vakanties. Al met al lijkt het er op dat het veel te veel moeite gaat zijn.
Wil andere mensen ook niet storen omdat ik zonodig een vliegmachine wil besturen.

• BoAC
  • Laatst online: 18:11

BoAC

Memento mori

quote:
Arunia schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:10:
@Kars Tja, ik heb inderdaad begrepen dat de camera niet veel soeps is, maar daar is het formaat ook wel naar lijkt me. Betere camera is zwaarder.
Wat me vaak opvalt is dat drones lawaai maken. Dat zal deze denk ik ook wel goed doen. Verwacht ook niet dat er hele stille drones zijn voor die prijs.
Brushless motoren zijn er denk ik niet voor een aardige prijs.

Wat ik er mee wil, tja. Kijken of het wat voor me is, maar ben bang dat ik al een eindje moet rijden om ergens te komen waar je wel gewoon rustig zou kunnen vliegen. Op dat moment ga ik het toch niet doen en dan houdt het eigenlijk al op.

Spijkenisse is voor de helft nog de no fly zone van Zestienhoven en dan ook echt dat stukje rechthoek wat vanaf de cirkel komt dus soort aanvliegroute.
Verder het eiland op richting Brielle kom je wel punten tegen, maar daar is weinig open zodat je kan vliegen. Dan krijg je weer natuurgebieden. Dat is echt het gedeelte wat gewoon er voor zorgt dat het niet tot nauwelijks hier in de omgeving te doen is. Zit er ook niet op te wachten om illegaal bezig te zijn en me dus gewoon netjes aan de regels houden.

Filmen zou tzt wel leuk zijn, maar dan zit je weer met heel veel uitzoekwerk voor vakanties. Al met al lijkt het er op dat het veel te veel moeite gaat zijn.
Wil andere mensen ook niet storen omdat ik zonodig een vliegmachine wil besturen.
Misschien is dit dan een betere optie: Eachine EX2mini Brushless ipv deze Eachine E58. Ben je wel wat duurder uit, maar wel brushless :)
Zie ook: YouTube: Eachine EX2 mini Brushless FPV Camera Quadcopter RTF with Video Goggles voor een review :)

• Arunia
@BoAC Die is voor die paar euro meer dan wel een betere optie. Dank je.

Ga nog wel even wat meer op onderzoek uit waar ik in de buurt wel zou kunnen vliegen. Als dat dat veld is een paar km verderop, dan is het op zich nog wel leuk om te doen.

Je kan natuurlijk ook indoor vliegen. Hoewel de uitdaging dan wat groter is, is dat een goed alternatief in no-fly zones :)

• nils7
quote:
nils7 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:56:
Heb besloten met een Tello te beginnen, het is weliswaar geen kit maar kan me de basics wel leren.
En hij kwam kapot aan, 1 motor deed het niet :(
Retour kunnen sturen en als het goed is komt vandaag een nieuwe.

• Arunia
@Kars Haha, dat is een optie, maar denk dat ik mijn huis sloop. Geen idee waar ik anders zou kunnen vliegen. Ik ga er wel eens in duiken. Bedankt voor de ideeen!

Zie net dat het vlieg stukje in een overlappend gebied luchthaven/onder 120 meter zit.
Er zit daar een modelvliegtuig club. Lijkt me sterk dat daar dan niet gevlogen mag worden.

Arunia wijzigde deze reactie 06-09-2018 13:17 (35%)

• Sensei_D
quote:
Arunia schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:19:
@Kars Haha, dat is een optie, maar denk dat ik mijn huis sloop. Geen idee waar ik anders zou kunnen vliegen. Ik ga er wel eens in duiken. Bedankt voor de ideeen!
Vergis je niet, dit is in hartje Amsterdam schijnt het;
Indoor vliegen

Maar toegegeven, dat is wel moeilijker te vinden.

sensei_d.fpv channel

quote:
Arunia schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:10:

Je zal eigenlijk meteen al een keuze moeten maken: Ga je voor de drones waarmee je mooie filmpjes kan schieten (Denk: DJI) of wil je meer fun hebben met het vliegen zelf en ga je dus voor een race/acro drone.

Filmen in huis in natuurlijk geen optie en ben je dus altijd aangewezen op de buitenlucht. Ga je voor een race/acro drone, dan zijn er ook voor binnen zeer leuke alternatieven en zou je voor een tiny whoop (clone) kunnen gaan:
https://www.droneracers.n...nd-aka-indoor-fpv-racing/

Instapprijs is vrij laag, skills opdoen is vrij eenvoudig en je kan gewoon vanaf de bank vliegen zonder schade aan te richten.
Mocht het daarna naar meer smaken, dan kan je altijd nog kijken voor een grotere en snellere drone.
Maar begin gewoon met iets heel kleins. Dan kom je er snel genoeg achter wat je wensen zijn en of de hobby wat voor jou is...

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Van de week de spullen binnengekregen om mijn F450 te upgraden, een mateksys f405 CTR en 2 nieuwe accu's.
Kom ik bij het inbouwen erachter dat mijn receiver geen eens op de FC kan worden aangesloten.
Ik heb hier een turnigy 9x transmitter en een turnigy 9x 8c V2 receiver liggen. De receiver kan alleen een PWM signaal doorgeven terwijl de FC dat helemaal niet kan verwerken. Die kan alleen met een PPM of Sbus signaal werken.

Nu dus maar een converter (https://hobbyking.com/nl_...le-sbus-ppm-pwm-s2pw.html) besteld. 8)7

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Naar aanleiding van mijn vorige bericht (hierboven :9 ) ben ik op zoek gegaan naar mogelijke upgrades voor mijn huidige turnigy 9x radio. De turnigy 9X is inmiddels echt bejaard in standaard toestand..

Deze heeft de mogelijkheid om de standaard tx module te vervangen. Hier zijn een aantal opties zoals een frsky module of orangeRX module.

Als ik voor een module kies zijn er een aantal opties, de frsky DJT of XJT of een orangeRX module.De XJT is, voor zover ik begrijp, een nieuwere module die met de nieuwste receivers kan werken (x serie) waar de DJT alleen met wat oudere receivers kan werken.
De 'oudere' receivers zijn uiteraard nog prima bruikbaar maar eigenlijk gewoonweg niet toekomst bestendig, wel weer de helft van de prijs.
De OrangeRX is voor zover ik lees geen slechte module, evenals de orangeRX receivers. Volgens mij zijn alle orangeRX receivers die te koop zijn compatible met deze tx module.

Om weer terug te komen bij frsky, als 4e optie zit ik te denken aan defrsky QX7.
Mooie moderne radio die overweg kan met, op dit moment, alle moderne frsky receivers.
Nadeel is wel dat deze optie, inclusief rx dubbel zoveel kost als de XJT module welke inclusief een rx is.

Zit nu eigenlijk nog te twijfelen tussen de frsky XJT of de orangeRX modules. Goedkoper dan een compleet nieuwe radio en hierbij kan ik mijn huidige radio gewoon blijven gebruiken.
Iemand ervaring met 1 van deze modules of tx / rx van 1 van deze merken?

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:20
Gisteren bij het hoornsemeer/paterswoldse meer of zo een paar mensen zien vliegen met quads. Heb ze kort gesproken, nu ook zin mijn acro quad weer eens te gebruiken. Zag er uit als een ideale locatie en kennelijk zit er vlakbij mij in Hoogkerk ook een locatie waar ze wel eens vliegen. Nog maar 2 x mee gevlogen sinds ik dat ding heb. Merk dat ik veel meer tijd besteed aan het bouwen van rc speelgoed dan dat ik er werkelijk mee rij/vlieg.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
quote:
warcow schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:07:
Merk dat ik veel meer tijd besteed aan het bouwen van rc speelgoed dan dat ik er werkelijk mee rij/vlieg.
Klinkt bekend :+

Vorige keer na t opbouwen door een stom foutje m'n quad in de grond geprakt, terug naar de bouwtafel. Zo hou je jezelf lekker bezig.

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-12 19:55
Ik heb zojuist een review geplaats van de Mavic 2 Pro:
productreview: DJI Mavic 2 Pro - Grijs review door SpeedingWilly

Voor het grootste deel zijn mijn conclusies van de Mavic 2 Pro ook toepasbaar op de Mavic 2 Zoom. Ik ga in de review niet in op de verschillen tussen deze 2 drones, maar ga in op mijn (eerste) ervaringen met deze geweldige drone!

Veel leesplezier, en als er vragen of op- en aanmerkingen zijn hoor ik het wel.

SpeedingWilly wijzigde deze reactie 11-09-2018 16:13 (8%)

thijsco19 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:48:

Om weer terug te komen bij frsky, als 4e optie zit ik te denken aan defrsky QX7.
Mooie moderne radio die overweg kan met, op dit moment, alle moderne frsky receivers.
Nadeel is wel dat deze optie, inclusief rx dubbel zoveel kost als de XJT module welke inclusief een rx is.
Je moet even goed zoeken en/of wachten op aanbiedingen maar ik heb mijn QX7 voor zo'n 7 tientjes gekocht. Dat is ongeveer net zo duur als de XJT module. De meeste FrSky ontvangers zijn ook niet meer duur dus ik zou persoonlijk toch de Taranis overwegen.

Vooral met OpenTX en LUA scripts zijn je mogelijkheden echt eindeloos heb je ineens heel extra functionaliteit. Ik kom van een FlySky transmitter af (FS i6) maar zou niet meer zonder OpenTX kunnen!
https://www.open-tx.org/

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@ChojinZ Dat is denk ik inderdaad de betere optie.
Laat ik eerst maar weer vliegen met het spul wat ik nu heb voordat ik weer grotere investeringen ga doen.

Hoop dat de pwm converter snel binnenkomt.

Overigens, is de frsky optie sowieso beter als de orangetx optie?

thijsco19 wijzigde deze reactie 12-09-2018 06:41 (15%)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:33
Een vraagje, heb vandaag mijn Kopis 2 binnen gekregen en een Redcon DSMX receiver. Nu is het gelukt om de receiver te binden via de originele spektrum receiver en zie op de scope ook mooi de uart data. Alleen wil betaflight hem niet herkennen, ik heb alles goed ingesteld in de configurator maar bij receiver is alles stil.

Iemand een idee wat dat kan zijn ?

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

thijsco19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:20:
@ChojinZ Dat is denk ik inderdaad de betere optie.
Laat ik eerst maar weer vliegen met het spul wat ik nu heb voordat ik weer grotere investeringen ga doen.

Hoop dat de pwm converter snel binnenkomt.

OrangeTX is een merk dat o.a. het protocol van FrSky gebruikt, maar dan op zelf ontwikkelde boards. Ik hoor er verschillende verhalen over, niet allemaal positief.
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:32:
Een vraagje, heb vandaag mijn Kopis 2 binnen gekregen en een Redcon DSMX receiver. Nu is het gelukt om de receiver te binden via de originele spektrum receiver en zie op de scope ook mooi de uart data. Alleen wil betaflight hem niet herkennen, ik heb alles goed ingesteld in de configurator maar bij receiver is alles stil.

Iemand een idee wat dat kan zijn ?
Zeker weten dat je de juiste uart hebt gekozen voor je serialrx?

• SpeedingWilly
Ik wil binnenkort ook zo'n mini drone voor binnen aanschaffen (b.v. de Whoop). Nu moet ik een keuze maken tussen een Flysky Receiver of FrSky Receiver?

Heeft iemand tips? Ik moet alles nog aanschaffen, dus ook de zender. Wat wordt het meest gebruikt?

• Sensei_D
Kars schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:19:
[...]
OrangeTX is een merk dat het protocol van FrSky gebruikt, maar dan op zelf ontwikkelde boards.
Uhh... weet je dat zeker? Het zou kunnen inmiddels, maar toen ik nog met wagens reed gebruikte OrangeRX het DSM(X) protocol van Spektrum. Destijds vooral ideaal voor DSM(X) bind-and-fly modellen.
thijsco19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:20:
Ik vind van wel. Ik heb een OrangeRX module gehad omdat ik ben begonnen met DSM(X) bind-and-fly modellen. FrSky bestond toen nog niet (ik had ook een Turnigy 9X :9) en Spektrum was (en is) ontzettend duur. OrangeRX bood toen een goed goedkoop alternatief. Ze doen hun ding, maar betrouwbaarheid is niet ideaal. Ze zijn behoorlijk voorbij geraced door FrSky imho.
Als je nu veel DSM(X) modellen hebt of wilt nemen dan is OrangeRX nog steeds de overweging waard. In alle andere gevallen; FrSky.

sensei_d.fpv channel

• Cyrus The Virus
Kars schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:19:
[...]

OrangeTX is een merk dat het protocol van FrSky gebruikt, maar dan op zelf ontwikkelde boards. Ik hoor er verschillende verhalen over, niet allemaal positief.

[...]

Zeker weten dat je de juiste uart hebt gekozen voor je serialrx?
Ja heb hem op R4 gesoldeerd en UART 4 geselecteerd dus zou goed moeten zijn.

EDIT:

Het moest blijkbaar R6 zijn manual is niet echt duidelijk. Maar het werkt :)

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 12-09-2018 10:08 (23%)

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

Sensei_D schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:04:
[...]
Uhh... weet je dat zeker? Het zou kunnen inmiddels, maar toen ik nog met wagens reed gebruikte OrangeRX het DSM(X) protocol van Spektrum. Destijds vooral ideaal voor DSM(X) bind-and-fly modellen.

-knip-
Je hebt gelijk :) Ik dacht dat ze multi-protocol deden, maar schijnbaar niet..

SpeedingWilly schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:03:
Ik wil binnenkort ook zo'n mini drone voor binnen aanschaffen (b.v. de Whoop). Nu moet ik een keuze maken tussen een Flysky Receiver of FrSky Receiver?

Heeft iemand tips? Ik moet alles nog aanschaffen, dus ook de zender. Wat wordt het meest gebruikt?
Hangt vooral van je budget af en in hoeverre je verder wil met de hobby.

Flysky is de goedkope optie. Vliegt degelijk, is betrouwbaar maar mist flink wat features en de zender is van mindere kwaliteit dan bij Frsky.

FrSky is de duurdere optie. Maar daar krijg je wel flink wat functionaliteit voor terug. Daarnaast is de zender van een veel hogere kwaliteit.

Hou je het bij een Whoop en ander toy-grade achtig spul, ga dan voor de FlySky. Heb je meer ambitie's en wil je later ook vliegen met 3, 4 en 5 inch quads, ga dan voor de FrSky.

• SpeedingWilly
ChojinZ schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:18:
[...]
Hou je het bij een Whoop en ander toy-grade achtig spul, ga dan voor de FlySky. Heb je meer ambitie's en wil je later ook vliegen met 3, 4 en 5 inch quads, ga dan voor de FrSky.
Duidelijk verhaal! Dan vrees ik toch dat ik voor FrSky ga >:)
SpeedingWilly schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:26:
[...]

Duidelijk verhaal! Dan vrees ik toch dat ik voor FrSky ga >:)
Goede keus! d:)b

En mocht het niets zijn, volgens mij zijn ze hier op GoT vrij makkelijk te verkopen.

• Cyrus The Virus
Is er een manier om automatisch te armen als throttle een bepaald niveau heeft ? Dus stel throttle heeft een waarde hoger dan 1000 dan armen.

Ik gebruik al jaren de throttle cut op de spektrum om mijn motors te armen. Alleen nu bij betaflight moet ik daar een channel voor opofferen.

Cyrus The Virus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:43:
Is er een manier om automatisch te armen als throttle een bepaald niveau heeft ? Dus stel throttle heeft een waarde hoger dan 1000 dan armen.

Ik gebruik al jaren de throttle cut op de spektrum om mijn motors te armen. Alleen nu bij betaflight moet ik daar een channel voor opofferen.
Volgens mij niet via de GUI maar wellicht dat in de CLI wel wat mogelijk is?

Maar is dat niet tricky? Wat nu als je per ongeluk je throttle omhoog tikt? Dan schiet je quad meteen omhoog!
Persoonlijk zou ik gewoon die switch (channel) opgeven..

• Cyrus The Virus
ChojinZ schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:09:
[...]

Volgens mij niet via de GUI maar wellicht dat in de CLI wel wat mogelijk is?

Maar is dat niet tricky? Wat nu als je per ongeluk je throttle omhoog tikt? Dan schiet je quad meteen omhoog!
Persoonlijk zou ik gewoon die switch (channel) opgeven..
nou als ik de throttle cut gebruik kan ik doen met de throttle wat ik wil maar het signaal blijft gelijk. Met de switch zet ik de throttle op een vaste lage waarde.

• Sensei_D
@Cyrus The Virus Volgens mij kan wat je wilt niet. Gewoon dat kanaal opofferen en je hebt double safety ;) En hoeveel kanalen heb je nu echt nodig met een (FPV?) quad

sensei_d.fpv channel

Cyrus The Virus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:43:

Eigenlijk is throttle cut geen manier om te armen, maar een manier om de motoren niet te laten draaien (geen output naar de receiver).
In Betaflight kun je standaard arming gebruiken, dan gebruik je geen switch maar je sticks. In de Modes tab vink je ARM uit, daarna kun je met je stick-input armen.
https://github.com/martin...b/master/docs/Controls.md

Zoals hierboven al aangegeven wordt, is een arming switch altijd de beste optie.

• Cyrus The Virus
Ja het is niet dat ik kanalen te kort kom, maar die throttle switch zit op logischere plek dan de switch die ik nu gebruik. Plus gebruik het al jaren zo dus het is beetje gewenning.

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:03:
Ja het is niet dat ik kanalen te kort kom, maar die throttle switch zit op logischere plek dan de switch die ik nu gebruik. Plus gebruik het al jaren zo dus het is beetje gewenning.
Kun je die switch niet toewijzen aan je arming?

• cavey
  • Laatst online: 11-12 22:16
Sensei_D schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:10:
Daarom; niets mis met een RTF zoals die prachtige Tyro. Voor het geld is het echt buitengewoon goedkoop. Als je toch lekker wilt solderen zou ik denk ik nu voor een 4-in-1 ESC gaan met een FC met integrated PDB, minimaal F4.
Hmm, waarom zou je bij een 4-in-1 ESC nog een FC met geintegreerde PDB willen? De motoren sluit je al aan op de ESC, dus de PDB op de FC is beetje overbodig dan? Of is dat meer voor het geval je ESC sloopt, en er snel 4 losse ESC's op wilt knallen dat je dan nog die optie hebt?

(Heb ook die combo overwogen, uiteindelijk ben ik bij m'n upgrade gegaan voor 4-in-1 ESC en Holybro Kakute F4 v2 FC, en niet de AiO).

• Cyrus The Virus
Kars schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:13:
[...]

Kun je die switch niet toewijzen aan je arming?
Daar had ik nog niet bij stil gestaan :+ even uitgezocht en dat werkt.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 15-09-2018 01:32 (22%)

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Vanavond de echte eerste vlucht met de nieuwe FC gehad.

Met langzaam vliegen, en hoveren, wiebelt de quad best erg.
Als ik wat snellere bewegingen maak dan is het weg.

Is dit puur het tunen van de pids? Het zijn nu de standaard pid instellingen van betaflight.

Of zou dit kunnen komen doordat ik 5 jaar oude esc's erop heb zitten waar de moderne FC niet mee overweg kan?
Heb namelijk met een snelle zoektocht gelezen dat als de esc's 'te langzaam' zijn, de FC problemen kan gaan geven?

Hier een kort simpel filmpje.
http://imgur.com/a/EP7EP0d

• BoAC

BoAC

Memento mori

thijsco19 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:15:
Vanavond de echte eerste vlucht met de nieuwe FC gehad.

Met langzaam vliegen, en hoveren, wiebelt de quad best erg.
Als ik wat snellere bewegingen maak dan is het weg.

Is dit puur het tunen van de pids? Het zijn nu de standaard pid instellingen van betaflight.

Of zou dit kunnen komen doordat ik 5 jaar oude esc's erop heb zitten waar de moderne FC niet mee overweg kan?
Heb namelijk met een snelle zoektocht gelezen dat als de esc's 'te langzaam' zijn, de FC problemen kan gaan geven?

Hier een kort simpel filmpje.
http://imgur.com/a/EP7EP0d
Dit lijkt mij meer een kwestie van tunen (hij doet de wobble op de roll?).
Verlaag je D en I gain en begin met een lage P voor de roll.
Dan begin je met de P verhogen tot hij zo begint te oscilleren.
Hij zal in het begin dan heel 'loosie' voelen. Door de P te verhogen zal dat strakker worden.
Als hij na verhogen weer begint te oscilleren verlaag je weer de P naar de laatste waarde.
Wanneer hij nu bij harde punches oscilleert kun je die oscillaties weg krijgen met de D-gain.
De D-gain wil je echter zo laag mogelijk houden omdat dat je motors kan laten doorbranden omdat die te heet kunnen worden vanwege de hoog-frequente oscillaties die de te hoge D-gain kan gaan geven. Altijd dus even voelen :)
Wanneer hij nu vanzelf begint weg te 'drijven' kun je dat fixen door de I-gain te verhogen.

Hetzelfde feestje doe je voor de Pitch :)
Welke versie van Betaflight heb je erop gezet?

Ow ja, volg veel info op youtube over tunen van je pids :)

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

BoAC schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:53:
[...]

Dit lijkt mij meer een kwestie van tunen (hij doet de wobble op de roll?).
Niet alleen op de rol, in principe al bij gewoon hoveren.
Verlaag je D en I gain en begin met een lage P voor de roll.
Dan begin je met de P verhogen tot hij zo begint te oscilleren.
Hij zal in het begin dan heel 'loosie' voelen. Door de P te verhogen zal dat strakker worden.
Als hij na verhogen weer begint te oscilleren verlaag je weer de P naar de laatste waarde.
Wanneer hij nu bij harde punches oscilleert kun je die oscillaties weg krijgen met de D-gain.
De D-gain wil je echter zo laag mogelijk houden omdat dat je motors kan laten doorbranden omdat die te heet kunnen worden vanwege de hoog-frequente oscillaties die de te hoge D-gain kan gaan geven. Altijd dus even voelen :)
Wanneer hij nu vanzelf begint weg te 'drijven' kun je dat fixen door de I-gain te verhogen.

Hetzelfde feestje doe je voor de Pitch :)
Welke versie van Betaflight heb je erop gezet?

Ow ja, volg veel info op youtube over tunen van je pids :)
Er staat nu betaflight 3.2.2 op. Inmiddels maar 3.4.1 erop gezet.
Vanochtend al wat filmpjes zitten kijken maar de wobble die daar te zien is lijkt anders dan bij mij.
Vanavond even wezen vliegen, gelukkig kan je tegenwoordig via een app op je telefoon de FC instellen.
Heb de quad nu redelijk goed vliegend. Zo af en toe maakt ie nog een snelle wobble, wat dus aan een te lage D gain kan liggen?? Wil alleen niet te hoog gaan, voel me motor al een beetje warm worden.

Wilde ook een rondje fpv vliegen maar kwam erachter dat me cam los zat... Draad in de behuizing is niet zo lekker meer :( .

Weet iemand trouwens hoe je de throttle naar beneden kan aanpassen? Heb nu nog moeite om de throttle onder controle te houden. Er zit nu eigenlijk te veel snelheid in als ik het gas open zet.
Ik zoek dus eigenlijk een manier om een kleiner gebied van het totale bereik te pakken maar toch de stick range volledig te gebruiken.

• BoAC

BoAC

Memento mori

thijsco19 schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:22:
[...]

[...]

Vanochtend al wat filmpjes zitten kijken maar de wobble die daar te zien is lijkt anders dan bij mij.
Vanavond even wezen vliegen, gelukkig kan je tegenwoordig via een app op je telefoon de FC instellen.
Heb de quad nu redelijk goed vliegend. Zo af en toe maakt ie nog een snelle wobble, wat dus aan een te lage D gain kan liggen?? Wil alleen niet te hoog gaan, voel me motor al een beetje warm worden.

Wilde ook een rondje fpv vliegen maar kwam erachter dat me cam los zat... Draad in de behuizing is niet zo lekker meer :( .

Weet iemand trouwens hoe je de throttle naar beneden kan aanpassen? Heb nu nog moeite om de throttle onder controle te houden. Er zit nu eigenlijk te veel snelheid in als ik het gas open zet.
Ik zoek dus eigenlijk een manier om een kleiner gebied van het totale bereik te pakken maar toch de stick range volledig te gebruiken.
Kijk naar throttle curve op de PID tuning tab.
Beter leer je gewoon met de throttle om te gaan. Je gaat die power waarderen als je die nodig hebt. Veel oefenen met hoveren :)
[...]

[...]

Dat kan je het best doen in je radio. Zoals BoAC ook al aangeeft kan je dit ook in Betaflight doen. Maar persoonlijk vind ik de radio prettiger omdat je de curve dan net ff wat preciezer kan instellen.
https://www.google.nl/sea...=1058&safe=active&ssui=on

• gastje01
[...]
Hoe kun je dat instellen met je telefoon? Gebruik je daar een usb kabel of bluetooth voor?

Ik heb namelijk een BT module gekocht, maar ik krijg het niet voor elkaar om een verbinding met de config software goed tot stand te brengen. Ik gebruik iNav, maar daar zou dat ook mee moeten kunnen voor zo ver ik weet.

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@gastje01 USB, telefoon moet wel beschikken over de OTG usb optie (tegenwoordig iedere android geloof ik) en je moet uiteraard een otg kabel hebben.

Er zijn een aantal apps: speedybee, te vinden in de playstore. En Betaflight CM, te vinden op racedronesoft.com.
Zelf gebruikt ik betaflight CM, moet je wel voor betalen (2 dollar oid).
Gebruikte eerst speedybee maar ik kreeg een aantal keer een error en dacht dat het aan de app lag dus maar voor 2 dollar Betaflight CM erop gezet.

EDIT// Iemand ervaring met plasmatree pid analyzer? Of een ander blackbox analyzer?

Niet zozeer als vervanging van het 'ouderwetse' pid tuning maar meer als toevoeging.

thijsco19 wijzigde deze reactie 17-09-2018 20:36 (15%)

• eborn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-12 17:19
Dit weekend voor het eerst weer eens gevlogen met mijn DJI Phantom '1.5' (Phantom 1 in Phantom 2 shell). Paar maanden geleden heb ik in de uitverkoop een HD-3D op de kop getikt, waardoor ik met mijn Gopro eindelijk echt stabiele beelden kan schieten. Voor nu leuk om weer even mee te spelen. Het grapje heeft door de jaren heen wel een klein vermogen gekost, maar dat heb je altijd als 'early adopter'. Als ik zie wat je nu voor zo'n 1.500 euro krijgt, dan is dit natuurlijk een oud Fordje t.o.v. een Ferrari :p

Ik vlieg nog steeds met mijn Multistar 5200mAh accu's, waarmee mijn volledig geladen Phantom het zo'n 15 minuten volhoudt. Deze zullen binnenkort wel aan vervanging toe zijn, dus maar weer eens op zoek naar geschikte accu's voor dit beestje.

Zijn er nog meer actieve gebruikers van de Phantom 1 of 2, of zit iedereen tegenwoordig op een custom build of een nieuwe Phantom/Spark?
thijsco19 schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:34:

EDIT// Iemand ervaring met plasmatree pid analyzer? Of een ander blackbox analyzer?

Niet zozeer als vervanging van het 'ouderwetse' pid tuning maar meer als toevoeging.
Met de laatste releases is betaflight zo goed geworden dat ik eigenlijk geen BB analyzer meer nodig heb. Standaard pid's en filters zijn al ontzettend goed en meer dan 'op gevoel' pid's tunen doe ik eigenlijk niet. Dynamic filtering helpt ook een hoop. :)

Als 1 van mijn quads met een recente betaflight niet lekker vliegt, komt dat in 98% van gevallen door schade, los zittende onderdelen of gebogen props en eigenlijk zelden door een slechte filtering of pids.

Desalniettemin blijft het wel interessante software waar je een hoop mee kan. :)
eborn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:43:

Zijn er nog meer actieve gebruikers van de Phantom 1 of 2, of zit iedereen tegenwoordig op een custom build of een nieuwe Phantom/Spark?
Dit.

Hier zitten voornamelijk zelfbouwers. De DJI producten hebben elk een afzonderlijk topic. Maar je bent altijd welkom. De meeste hier houden wel van een leuk drone verhaaltje ongeacht of dat zelfbouw of
kant-en-klaar is. 8)

ChojinZ wijzigde deze reactie 18-09-2018 21:05 (22%)

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

ChojinZ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:02:
[...]

Met de laatste releases is betaflight zo goed geworden dat ik eigenlijk geen BB analyzer meer nodig heb. Standaard pid's en filters zijn al ontzettend goed en meer dan 'op gevoel' pid's tunen doe ik eigenlijk niet. Dynamic filtering helpt ook een hoop. :)

Als 1 van mijn quads met een recente betaflight niet lekker vliegt, komt dat in 98% van gevallen door schade, los zittende onderdelen of gebogen props en eigenlijk zelden door een slechte filtering of pids.

Desalniettemin blijft het wel interessante software waar je een hoop mee kan. :)
Punt is juist dat ik bij mijn quad aardig de pids moet tunen. Dan is een programma als plasmatree natuurlijk ideaal. Ik zit al aardig in de buurt voor me gevoel maar met dat programma zal ik het beter zien en ook snappen.

thijsco19 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:06:
[...]

Punt is juist dat ik bij mijn quad aardig de pids moet tunen. Dan is een programma als plasmatree natuurlijk ideaal. Ik zit al aardig in de buurt voor me gevoel maar met dat programma zal ik het beter zien en ook snappen.
Snap ik.

Maar wat is de oorzaak/reden dan dat je zoveel moet tunen? Vlieg je iets exotisch? Oude hardware? Of wil je gewoon het uiterste uit je quad halen? :)

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

@ChojinZ Denk een combi van oude hardware en niet optimale configuratie/combinatie van de hardware.
De flightcontroller heb ik recent gekocht een matek f405. De esc's zijn turnigy basic 18A, motoren turnigy 2836/8 ( uit mijn hoofd) 10x45 propellers op een DJI f450 frame.

Ongeveer 5 jaar geleden gemaakt. Dus inmiddels wel verouderd (afgezien van de FC natuurlijk).

• gastje01
Ik heb de bluetooth module inmiddels werkend gekregen, bleek geen HC-05/HC-06 maar een BK3231 module te zijn en daar werken de AT commando's net anders dan de handleiding die ik had.

Na veel gekloot had ik het bijna opgegeven maar nu blijkt dat ik met mijn Android (werk)telefoon en EZ-GUI wel verbinding krijg, m'n iPhone ziet de BT module niet eens en de computer met iNav Configurator ziet de module wel, maakt een verbinding en geeft na 10 sec een time-out omdat er geen gegevens zijn ontvangen. Zou dit aan de module liggen of ga ik ergens anders de mist in?

• Sensei_D
cavey schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:52:
[...]

Hmm, waarom zou je bij een 4-in-1 ESC nog een FC met geintegreerde PDB willen? De motoren sluit je al aan op de ESC, dus de PDB op de FC is beetje overbodig dan? Of is dat meer voor het geval je ESC sloopt, en er snel 4 losse ESC's op wilt knallen dat je dan nog die optie hebt?

(Heb ook die combo overwogen, uiteindelijk ben ik bij m'n upgrade gegaan voor 4-in-1 ESC en Holybro Kakute F4 v2 FC, en niet de AiO).
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, met een 4-in-1 is een pdb eigenlijk helemaal niet meer nodig. Tenzij je misschien een “zware” 5V nodig hebt of zo, maar daar zijn ook andere oplossingen voor d:)b

sensei_d.fpv channel

Qua PID tuning heb ik gemerkt dat de standaard PIDs prima vliegen, maar erg 'safe' staan afgesteld.
Gisteren bezig geweest met tunen o.b.v. deze en deze info.

Resultaat; ietsjes hogere P gain op alle axis, flink hogere I gain op alle axis en een stevige toename van D op roll en pitch axis.
Motoren worden handwarm en ik heb geen last van noise in m'n videofeed.
Meest belangrijke; de quad is echt superstrak en locked-in, veel beter dan met de standaard PIDs :)

Kars wijzigde deze reactie 20-09-2018 09:27 (15%)

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-12 00:19

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Met dit slechte weer maar even wat clips bijelkaar gezocht van de afgelopen paar weken en een filmpje van gemaakt :)

Ik probeer af en toe al wat verder te vliegen, maar merk toch dat de videolink op 5.8 Ghz daar niet helemaal voor geschikt is. Aantal maanden geleden was ik al begonnen met mezelf inlezen over long-range drone vliegen, en hier is het resultaat:

Specs:
Armattan Chameleon Ti 7" (Long Range Edition) frame
T-Motor F40 II pro 1600kv motor
T-Motor 35A blheli_32 esc
Brainfpv Radix flightcontroller + PDB
TBS Unify 2.4 Ghz 800mw vtx
Runcam Swift 2 RR
TBS Crossfire nano receiver + Immortal T antenne
Circular Wireless Skew Planar vtx antenne (2.3 dBi)
Micro ublox M8N GPS/Glonass receiver
HQ 7x3.5x3 propeller
Turnigy Graphene 2200mah 5S lipo
Verhoogde gopro session mount om de props buiten beeld te houden.

Maiden moet nog plaatsvinden, omdat het ground station nog niet helemaal klaar is en er ook nog wat interferentie is tussen de vtx en de gps ontvanger.

• Arunia
Kom er niet helemaal uit. Heb nog geen Drone gekocht en mijn vrouw kwam met deze als optie:
DJI Tello Boost
en ik ben aan de hand van dit topic aan het kijken naar:
Eachine Ex2mini

Hoe staan die tegenover elkaar? Als iemand dat überhaupt weet. Die Eachine is wel volgens mij 50 euro goedkoper. Zit er namelijk over te denken om wellicht bij de modelvliegvereniging in de buurt te gaan en gewoon lekker op stap om toch te vliegen. Onderzoek voor vakantie en dan daar vliegen. Wellicht toch smaak naar meer en een grotere drone tzt aan te schaffen om mee te filmen. We gaan het zien.

Lees net dat de Tello geen borstelloze motoren heeft. Las het in een vergelijking met de DJI Spark die dat wel heeft.

Arunia wijzigde deze reactie 28-09-2018 09:45 (5%)

• Creesch
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:45

Creesch

bla bla!

Arunia schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:42:
Die Eachine is wel volgens mij 50 euro goedkoper.
Tenzij het via de douane gaat dan komt er bij banggood nog weer extra bovenop. Gebeurt niet altijd maar is wel iets om rekening mee te houden.

• Arunia
@Creesch zie het idd. Dacht dat die op EU warehouse stond.

• DCFreak

DCFreak

Ik heb inmiddels het groundstation voor mijn LR quad kunnen afmaken, en vanmorgen de eerste echte vlucht boven water gemaakt. :)

Moet wel zeggen dat ik nogal zenuwachtig was om met een vrijwel ongeteste quad meteen zo ver het water op te gaan, maar het is gelukkig goed gegaan. :9
Ben aan het twijfelen of ik mijn Fatshark Attitiude v4 moet upgraden naar een Fatshark HDO. De iets hogere resolutie + grotere FOV spreken mij wel aan. Vind alleen 400 euro flink wat geld.

Wat vinden jullie? De moeite waard? En wat zou ik kunnen vragen voor een 2e hands Attitiude? 200 euro een redelijke prijs?

ChojinZ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:20:
Ben aan het twijfelen of ik mijn Fatshark Attitiude v4 moet upgraden naar een Fatshark HDO. De iets hogere resolutie + grotere FOV spreken mij wel aan. Vind alleen 400 euro flink wat geld.

Wat vinden jullie? De moeite waard? En wat zou ik kunnen vragen voor een 2e hands Attitiude? 200 euro een redelijke prijs?
Persoonlijk vind ik de HDO zijn prijs niet waard. Dik 400 euro en dan moet er nog een ontvanger bij in.
Maar goed, de reviews zijn dan wel weer lovend.
De 37 graden FOV lijkt mij dan wel weer fijn (tov de 32 graden van mijn Dom v1). Ik heb laatst de HD2 opgehad en die FOV (50 graden) vond ik veel te groot.

Ik denk dat 200 euro zeker wel netjes is :)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ik moet wat doen aan de antenne plaatsing. Ik had vrijdag een connection lost bij een flinke punch out. De quad viel dus van grote hoogte op zijn kop neer. Gevolg: gebroken bottom plate :'( Gelukkig had ik nog een spare liggen.
De oorzaak: een antenne was los gegaan. Die dingen dus maar met hotglue vast zetten. Ondertussen heb ik iig de bottom plate vervangen.

Toen ik in het veld die antenne weer vast had gezet (lukte maar net :P) weer wat rondjes gevolgen. Echter toen ik naast mij vloog kreeg ik bij een bepaalde stand van de quad weer een korte rx-lost status maar kon hem nog net redden. Nu toch maar mijn receiver anders plaatsen zodat de antennes ver uitsteken uit het frame.

Hoe plaatsen jullie je antennes meestal? Mijn plan is: 1 recht achteruit (5 cm) en 1 recht omhoog boven de accu (4 cm). Ik heb nu geen foto bij de hand.
Ik heb mijn antenne's al tijden zo:

Werkt perfect :)

Kars schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:50:
[...]

Persoonlijk vind ik de HDO zijn prijs niet waard. Dik 400 euro en dan moet er nog een ontvanger bij in.
Maar goed, de reviews zijn dan wel weer lovend.
De 37 graden FOV lijkt mij dan wel weer fijn (tov de 32 graden van mijn Dom v1). Ik heb laatst de HD2 opgehad en die FOV (50 graden) vond ik veel te groot.

Ik denk dat 200 euro zeker wel netjes is :)
Stiekem vind ik em ook veeeeels te duur. Kheb zelf een HTC Vive en veel ervaring met de Oculus Rift en als ik dan bv kijk naar de OR en wat je krijgt qua techniek voor ongeveer hetzelfde geld, dan voel ik me behoorlijk genaaid door Fatshark.

Maarja, er zijn zo weinig goede alternatieven. De Aomway V2 kent nog steeds wat kinderziektes. De Eachine is het net niet. En dan kom je toch weer uit bij Fatshark...

Ik vlieg gemiddeld 1 keer per week wat ik zelf redelijk frequent vind. Zo'n dure aankoop voor een hobby is dus wel te rechtvaardigen. Ik vraag me alleen af of het resolutie verschil een grote stap is....

*Twijfel, twijfel...*
Kars schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:39:

[Afbeelding]

Same here. Heb ik bij al mijn quads gedaan. Sinds dien nooit meer problemen met gebogen antenne's of antennes die er af gerukt worden. Haaks op je armen is voor mij the-way-to-go! :)
BoAC schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:00:

Hoe plaatsen jullie je antennes meestal? Mijn plan is: 1 recht achteruit (5 cm) en 1 recht omhoog boven de accu (4 cm). Ik heb nu geen foto bij de hand.
Zie de post van Kars. Probeer het, en je wil nooit meer anders.. :)

ChojinZ wijzigde deze reactie 10-10-2018 12:20 (9%)

• BoAC

BoAC

Memento mori

ChojinZ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Stiekem vind ik em ook veeeeels te duur. Kheb zelf een HTC Vive en veel ervaring met de Oculus Rift en als ik dan bv kijk naar de OR en wat je krijgt qua techniek voor ongeveer hetzelfde geld, dan voel ik me behoorlijk genaaid door Fatshark.

Maarja, er zijn zo weinig goede alternatieven. De Aomway V2 kent nog steeds wat kinderziektes. De Eachine is het net niet. En dan kom je toch weer uit bij Fatshark...

Ik vlieg gemiddeld 1 keer per week wat ik zelf redelijk frequent vind. Zo'n dure aankoop voor een hobby is dus wel te rechtvaardigen. Ik vraag me alleen af of het resolutie verschil een grote stap is....

*Twijfel, twijfel...*
Ik ben toch naar een SkyZone SKY02 v+ gegaan en dat was een flinke verbetering tov de SKY01. Ik vlieg wat minder dan jou en heb nog nooit door een FatShark gekeken. Ik ben tevreden met die :)
[...]

Same here. Heb ik bij al mijn quads gedaan. Sinds dien nooit meer problemen met gebogen antenne's of antennes die er af gerukt worden. Haaks op je armen is voor mij the-way-to-go! :)

[...]
Zie de post van Kars. Probeer het, en je wil nooit meer anders.. :)
Dat heb ik ook zo gehad maar kreeg met een beetje afstand toch RSSI waarschuwingen (ik vlieg met FlySky ontvangers icm TGY i10). Heb nu toch nog 1 recht omhoog en 1 recht naar achteren gedaan. Kijken wat dat wordt :)

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 16:44

RonnieB82

SkiFreak!

Kars schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:39:

[Afbeelding]

Ik heb het reverb frame, daar zitten van die rietjes bij voor je antenne's:

Daar heb ik ook nog geen problemen mee gehad, terwijl ik lid ben van #teamfailsafe omdat ik met spektrum vlieg :P

Music is what feelings sound like

• DCFreak

DCFreak

Vanochtend weer een stukje LR gevlogen met de 7" omdat ik een aantal kleine veranderingen wilde testen, en natuurlijk om een zonsopkomst vast te leggen voor het nageslacht. :+

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-12 17:14
@BoAC ik heb zelf ook de SKy02S hoewel de bril zelf wel goed is heb ik nu wel de issue dat de software soms niet op start. Soms ben ik minuten aan het kloten met de batterij en dan werkt het niet en de andere keer werkt het gelijk.
Er is een fix voor door een bepaalde pin van een chip op de "ground" van de pcb te solderen., alleen voel ik mij nou niet zelf verzekerd genoeg om dat te doen. Geen zin om een bril van 250 euro om zeep te helpen,

• BoAC

BoAC

Memento mori

Naiki schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:02:
@BoAC ik heb zelf ook de SKy02S hoewel de bril zelf wel goed is heb ik nu wel de issue dat de software soms niet op start. Soms ben ik minuten aan het kloten met de batterij en dan werkt het niet en de andere keer werkt het gelijk.
Er is een fix voor door een bepaalde pin van een chip op de "ground" van de pcb te solderen., alleen voel ik mij nou niet zelf verzekerd genoeg om dat te doen. Geen zin om een bril van 250 euro om zeep te helpen,
Ik vind deze video: YouTube: Skyzone SKY02S Black Screen problem - DAMMMM
Je bedoelt deze: https://drive.google.com/...ggeJVyhWFYg4rtj8P2oFvVnF4 ?

Dat solderen moet toch niet moeilijk zijn? Vereist wel een vaste hand :)

BoAC wijzigde deze reactie 15-10-2018 14:55 (4%)

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-12 17:14
BoAC schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Ik vind deze video: YouTube: Skyzone SKY02S Black Screen problem - DAMMMM
Je bedoelt deze: https://drive.google.com/...ggeJVyhWFYg4rtj8P2oFvVnF4 ?

Dat solderen moet toch niet moeilijk zijn? Vereist wel een vaste hand :)
Jup exact dat. Die vaste hand is het probleem niet, alleen hoe kleiner het wordt hoe lastiger ik het vind, vooral om geen overbruggingen te maken tussen de pinnen er naast. Ik vind de kleine pads op de flightcontroller al irritant genoeg.
Maar goed net als vandaag 2e keer de batterij er in doen en het werkt. Ben ondertussen wel aan het kijken naar een fatshark... maar die prijs... die vind mijn vrouw niet zo leuk :P

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-12 14:36

JT

VETAK y0

Eachine EV900 is nu in de aanbieding voor <90 euro. Lijkt mij een goede prijs toch? Iemand hier ervaring mee?

• Jodel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-12 09:55
JT schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:49:
Eachine EV900 is nu in de aanbieding voor <90 euro. Lijkt mij een goede prijs toch? Iemand hier ervaring mee?
Zou ik niet doen. Ik heb hem gehad maar de latency is echt veel te hoog. Beeldkwaliteit is overigens prima.
JT schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:49:
Zie antwoord van @Jodel
Zelf zou ik voor de EV800D gaan. Goeie diversity box-goggle met ingebouwde DVR.

Kars wijzigde deze reactie 16-10-2018 14:42 (3%)

• Sensei_D
Weer eens een lekker trackie gedaan!

sensei_d.fpv channel

• JT

JT

VETAK y0

Jodel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

Zou ik niet doen. Ik heb hem gehad maar de latency is echt veel te hoog. Beeldkwaliteit is overigens prima.
Kars schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Zie antwoord van @Jodel
Zelf zou ik voor de EV800D gaan. Goeie diversity box-goggle met ingebouwde DVR.
Dank voor jullie input. Jammer met zo een goed scherm.
Gisteren heb ik mijn microquad binnen gekregen, de Mantis85 :D

Ik wist dat 'ie klein zou zijn, maar als je 'm dan vast hebt zie je pas echt dat 't allemaal wel heeeel ieniemienie is :P

Foto's:

Specs:
- F4 flightcontroller met BF OSD
- 6A 4-in-1 ESC, geschikt voor 2S lipo
- AiO Camera met 25mW vTx
- 1935 props
- 2S 400mA LiPo

Extra meebesteld:
- GNB 550mA LiPo (2x)
- Genfan 2035BN props (10x)
- Prop-Guards

Met de standaard props maakt ie wel wat herrie, maar die Gemfans zijn echt een stuk stiller en efficiënter.

Bind-and-fly was easy peasy, vanavond maar eens verder configureren :)

Kars wijzigde deze reactie 18-10-2018 09:17 (4%)

Kars schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:17:
Gisteren heb ik mijn microquad binnen gekregen, de Mantis85 :D

Ik wist dat 'ie klein zou zijn, maar als je 'm dan vast hebt zie je pas echt dat 't allemaal wel heeeel ieniemienie is :P

Foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:
- F4 flightcontroller met BF OSD
- 6A 4-in-1 ESC, geschikt voor 2S lipo
- AiO Camera met 25mW vTx
- 1935 props
- 2S 400mA LiPo

Extra meebesteld:
- GNB 550mA LiPo (2x)
- Genfan 2035BN props (10x)
- Prop-Guards

Met de standaard props maakt ie wel wat herrie, maar die Gemfans zijn echt een stuk stiller en efficiënter.

Bind-and-fly was easy peasy, vanavond maar eens verder configureren :)
Cool! Is dit je eerste micro? Zoja: Daar ga je ontzettend veel plezier mee beleven! :)

Ook al is de ervaring totaal anders in vergelijking met de gemiddelde 5" quad, het plezier is er niet minder om! In mijn ervaring zijn micro's zich minder goed voor freestylen, maar blinken ze vaak weer uit op korte racetracks. Vooral speeltuintjes en kleine parkjes zijn ideaal voor zulk soort speelgoed. 8)
Ben dan ook erg benieuwd naar je ervaringen!

Met die props (ik vlieg ze zelf ook) is wel wat geks aan de hand. De paarse versie lijkt sterker/stugger dan de blauwe versie. Ze zouden, op de kleur na, identiek moeten zijn maar als je ze buigt zijn de paarse beduidend stugger. Dat of ik heb gewoon een slechte badge blauwe props gekregen van Banggood... :+

ChojinZ schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

Cool! Is dit je eerste micro? Zoja: Daar ga je ontzettend veel plezier mee beleven! :)

Ook al is de ervaring totaal anders in vergelijking met de gemiddelde 5" quad, het plezier is er niet minder om! In mijn ervaring zijn micro's zich minder goed voor freestylen, maar blinken ze vaak weer uit op korte racetracks. Vooral speeltuintjes en kleine parkjes zijn ideaal voor zulk soort speelgoed. 8)
Ben dan ook erg benieuwd naar je ervaringen!

Met die props (ik vlieg ze zelf ook) is wel wat geks aan de hand. De paarse versie lijkt sterker/stugger dan de blauwe versie. Ze zouden, op de kleur na, identiek moeten zijn maar als je ze buigt zijn de paarse beduidend stugger. Dat of ik heb gewoon een slechte badge blauwe props gekregen van Banggood... :+
Thanks! Ja het is mijn eerste micro (na de Eachine H8 :+ ) en heb 'm ook gekocht om in de winter lekker indoor en in parkeergarages rond te vliegen.
Het vliegt inderdaad totaal anders, vooral het gewicht (en gebrek aan momentum) is heel erg wennen. Van het weekend maak ik eerst de prop-guards er ff op, dan kan ik ook in huis veiliger rond jagen :)

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-12 16:53

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Kars schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Thanks! Ja het is mijn eerste micro (na de Eachine H8 :+ ) en heb 'm ook gekocht om in de winter lekker indoor en in parkeergarages rond te vliegen.
Het vliegt inderdaad totaal anders, vooral het gewicht (en gebrek aan momentum) is heel erg wennen. Van het weekend maak ik eerst de prop-guards er ff op, dan kan ik ook in huis veiliger rond jagen :)
Je kan lichtere lipo's proberen, met 400mah voelt m'n 2inch te zwaar.
Ik ben overgestapt op 300mah turnigy nanotech, daar vliegt het veel beter mee en vliegtijd is hetzelfde (~3 minuten)
Gisteren voor het eerst in de tuin rond gevlogen en ik heb hardop gelachen; dit is geniaal :D
De brushless motoren geven genoeg punch om wat harder te gaan, maar juist om door kleine gaatjes heen te vliegen geeft t mooie effect.
noobgrinder schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

Je kan lichtere lipo's proberen, met 400mah voelt m'n 2inch te zwaar.
Ik ben overgestapt op 300mah turnigy nanotech, daar vliegt het veel beter mee en vliegtijd is hetzelfde (~3 minuten)
Er zit een 400mAh lipo bij, daarmee redt ik ongeveer 3 min. Met de 550mAh voelt ie iets zwaarder (maar nog prima) en vlieg ik 5 min :)

Kars wijzigde deze reactie 21-10-2018 12:11 (20%)

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:45
Ik heb vandaag, na veel wikken en wegen, deze 2S 75mm Whoop besteld:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.65e14c4dSICeao

Een Mobula 7. Heb er nog niet veel recensies van gelezen (überhaupt recensies kunnen vinden) dus hoop dat het goed is. Ik heb meerdere 6mm en 7mm brushed whoops en een KingKong ET100. Ik verwacht dat de Mobula tussen de Whoops en de KingKong in presteert.
In de advertentie op Alie staat ie voor zo'n ¤80,00. Ik heb hem (vraag niet waarom) kunnen krijgen voor ¤67,00. Een belangrijke reden om voor deze te kiezen en niet voor de BetaFPV.

• Sensei_D
Met een 3 inch kan je toch op meer plekken komen ;) Maar helaas niet met een gopro

sensei_d.fpv channel

• JT

JT

VETAK y0

Bij de lokale Gamma stonden mobiele kluizen afgeprijsd met 50%. Koffer form factor, 5,9 liter inhoud. Waarom zeg ik dit? Ideale plek om veilig je lipo's op te slaan :) Voor 23 euro klaar, brandveilig ook nog. Bij mij passen mijn accu's, lader en remote er met gemak in. Ter bescherming van alles wat er in de koffer zit, zitten de accu's ook in een eigen hoes. De batterij uit een H501S advanced remote halen is een crime dus die heb ik er gewoon in z'n geheel in gedaan :/
Sensei_D schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:20:
Met een 3 inch kan je toch op meer plekken komen ;) Maar helaas niet met een gopro
[YouTube: Golden Autumn (FPV Freestyle)]
Jij hebt lef!

Lange stok mee genomen of ben je goed in boom klimmen? :+

• Sensei_D
ChojinZ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Jij hebt lef!

Lange stok mee genomen of ben je goed in boom klimmen? :+
:D Verre van een boomklimmer hiero. Had wel touw mee en de boompjes waren niet zo hoog. Maar met 5 inch durf ik dit niet ;)

sensei_d.fpv channel

• DCFreak

DCFreak

Vanmorgen over de Nederrijn, nabij Elst gevlogen en toen drong het tot mij door dat ik handschoenen nodig heb. :+
Langzaam maar zeker probeer ik wat lager te vliegen, maar ik blijf het doodeng vinden, vooral als de zon vol in de camera komt en je bijna het totale zicht word ontnomen.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:13
Lol

7 jaar geleden toen ik nog drones deed, bouwde ik zelf de gimbals. 3 stukken alluminium, 3 motors en een printplaatje plus wat kabels. Ik was incl verzenden voor 30 euro wel klaar. Dit was dan voor een GoPro, maar uiteindelijk schalen enkel de motors flink mee in kosten als je groter gaat.

Dus ik wilde eens zoeken naar een Gimbal voor mijn DSLR. Gezien ik al genoeg projecten heb lopen.. denk ik, laten we er gewoon een kopen.

BWHAHAAAAHA 300 dollar. Ik lijk wel gek. Je zou toch verwachten dat je die dingen anno 2018 voor een tientje of 5/6 wel ergens kunt vinden. Zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Maar nee dus, 300 dollar is wat men er voor vraagt.

World loopt wel weer naar zijn materiaal voorraad kast, en gaat 3 motortjes bestellen. Een printplaatje hebben we nog wel liggen ergens.

• BoAC

BoAC

Memento mori

DCFreak schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:31:
Vanmorgen over de Nederrijn, nabij Elst gevlogen en toen drong het tot mij door dat ik handschoenen nodig heb. :+
Langzaam maar zeker probeer ik wat lager te vliegen, maar ik blijf het doodeng vinden, vooral als de zon vol in de camera komt en je bijna het totale zicht word ontnomen.

[YouTube: Thinking Fast and Low]
Cool gemaakt! Waarmee heb je nu gevlogen?

• DCFreak

DCFreak

BoAC schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:25:
[...]

Cool gemaakt! Waarmee heb je nu gevlogen?
7 inch frame, 2200mah 5s lipo, crossfire en 2G4 vtx.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:13
Hoe doen jullie dat nou eigenlijk met gimbals, want ik ben er weer een dagje mee bezig en sla echt serieus stijl achterover van de prijzen.

Ik heb hier

2x motor a 30 euro = 60 euro
3x hoekprofiel a 3 euro = 9 euro
1 Brugi controller (kan beter) = 4 euro
Paar schroefjes = 5 euro

*rekening ik even de accu en lader niet mee

Kom ik op laten we zeggen 80 euro uit. En dan kan ik een spiegelreflex over 2 assen stabilizeren. Als ik daar een 3e (yaw) as aan toe wil voegen kost dat (1xmotor, 1xprintplaatje) 35 euro.

Het is jammer dat die motors zo duur zijn...

Overigens heb ik een foutje gemaakt en kom ik een paar cm frame te kort. Morgen dus voor 9 euro nieuwe hoekprofielen halen, gaatjes boren... klaar. Dan kan ik naast een 18x55 ook een 18x110 lens erop zetten.

• Bugs3
Bugs3 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:24:
Ik heb vandaag, na veel wikken en wegen, deze 2S 75mm Whoop besteld:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.65e14c4dSICeao

Een Mobula 7. Heb er nog niet veel recensies van gelezen (überhaupt recensies kunnen vinden) dus hoop dat het goed is. Ik heb meerdere 6mm en 7mm brushed whoops en een KingKong ET100. Ik verwacht dat de Mobula tussen de Whoops en de KingKong in presteert.
In de advertentie op Alie staat ie voor zo'n ¤80,00. Ik heb hem (vraag niet waarom) kunnen krijgen voor ¤67,00. Een belangrijke reden om voor deze te kiezen en niet voor de BetaFPV.
Toen ik bovenstaande reactie postte waren er nog bijna geen reviews. Voor mij was het een gok wat ik kocht. Inmiddels zijn er enorm veel reviews (allemaal zijn ze lyrisch) en blijkt de Mobula 7 overal in backorder te staan. Blijkbaar toch goed gegokt, met name vanwege de prijs die ik betaalde die inmiddels ¤20,00 hoger ligt.

Inmiddels heb ik deze al ruim een week binnen en hij bevalt zeer goed. Als ik het vergelijk met mijn 2S KingKong ET100 dan is de Mobula 7 veel meer een Whoop. De KingKong is zwaar en groot.
Toch vind ik een 75mm frame (van motor tot motor) eigenlijk nog net te groot. Maar het is te doen. En zelfs binnen vliegen in een kleine ruimte is goed te doen met 2S. Enige issue dat ik had met de Mobula 7 tot nu toe was de camera. Zomaar uit het niets kwamen er strepen in het beeld en viel het op een gegeven moment zelfs helemaal uit. Nadat ik alles gedemonteerd heb (ik kon geen rare dingen ontdekken) en weer in elkaar gezet werkte het weer naar behoren. Tot op heden.....
Ik heb al diverse brushed Whoops. In mijn verzameling ontbreekt nu alleen nog een 65mm 1S brushless.
En natuurlijk mist er een 65mm 2S brushless. Die laatste is (nog) niet kant en klaar verkrijgbaar. Misschien een leuk projectje om zelf in elkaar te zetten deze winter 8)

Bugs3 wijzigde deze reactie 08-11-2018 15:51 (4%)

• Sensei_D
Bugs3 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:45:
[...]
... En natuurlijk mist er een 65mm 2S brushless. Die laatste is (nog) niet kant en klaar verkrijgbaar...
Ahum: Beta65X 2S :>

sensei_d.fpv channel

• Bugs3
Ja tuurlijk. Beetje over het hoofd gezien :$

Maar het nadeel van deze is dat de camera angle best agressief is om binnen mee te vliegen. Daarnaast vind ik hem duur.

Edit: overigens wel een idee om het frame van deze als basis te gebruiken...

Bugs3 wijzigde deze reactie 08-11-2018 16:54 (9%)

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True