Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:37
quote:
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:10:Mijn voorkeur gaat wel uit naar een RTF set als jullie iets anders aanraden. Ik heb namelijk 0,0 ervaring met solderen en het in elkaar zetten van een quad.
Heb zelf ervaring met solderen, maar wilde er geen project van maken.
De x220 word RTF verkocht.

Mijn ervaring na 4 dagen
- Je krijgt wat je koopt met de Eachine Wizard x220 en FS-I6
- Je hebt een bergje aan props nodig (DJI ervaring is niets zeggend met FPV...)
- Start met een simulator en krijg het gevoel
- Zorg dat je een FPV bril erbij koopt : zoals instap VR007
- Ducktape, tiewraps en soldeer zijn zeker nodig

Bij de Wizard komt standaard een 3S 1500 batterij, Tweaker als ik ben had ik het idee dat een 4S 1800 een veel beter idee is >:)
Als beginner is dat dus niet zo, de 3S 1500 is meer dan prima! :$

Vandaag was de eerste dag dat ik niet ben gecrashed en geen props heb gesloopt.
Al is er wel een soldering los van de XT60, maar dat kan ook pech zijn, hij ziet er niet echt goed gesoldeerd uit...

Ben erg blij met mijn goedkope instap drone d:)b

to linux or not ,that's my quest... | AMD R7 2700X | Trident Z 3200C14 | MSI X470 Gaming Plus | 970 EVO 500GB | MSI 1070Ti Gaming

• Kadett
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-12 20:22
Als je geen ervaring met solderen heb krijg je dat vanzelf wel, crashen doe je toch :)
Verder ziet die Hubsan X4 er echt uit als een indoor quad, en kijkend op een klein schermpje op je afstandsbediening komt de algehele beleving niet ten goede denk ik.

@raymondw : Je kan toch ook alles afknijpen in BetaFlight? Zodat in het begin alles niet al te heftig reageert, en later kan je bijstellen. Nu lijkt mij 3S ook afdoende voor een beginner ook al roept iedereen online van 4S moet je gaan. Enige waar je wel rekening mee kan houden is of alle onderdelen op de quad voor beide toepassingen geschikt zijn zodat je, als je wel de overstap van 3S-4S wilt maken het kan zonder onderdelen te vervangen.

En wil je er echt mee gaan racen? Of meer freestyle dat je een 1800 overweegt?

Kadett wijzigde deze reactie 04-08-2018 16:11 (51%)

• raymondw
quote:
Kadett schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:07:
@raymondw : Je kan toch ook alles afknijpen in BetaFlight? Zodat in het begin alles niet al te heftig reageert, en later kan je bijstellen. Nu lijkt mij 3S ook afdoende voor een beginner ook al roept iedereen online van 4S moet je gaan. Enige waar je wel rekening mee kan houden is of alle onderdelen op de quad voor beide toepassingen geschikt zijn zodat je, als je wel de overstap van 3S-4S wilt maken het kan zonder onderdelen te vervangen.

En wil je er echt mee gaan racen? Of meer freestyle dat je een 1800 overweegt?
Ik wil de unit('s) gaan gebruiken voor een specifieke watersport. Ivm de wind zijn er al twee DJI's verdronken.
3s zou idd al voldoende zijn, maar door de enthousiaste verhalen heb ik twee 4s 1800 besteld.

Voor het moment ga ik voor freestyle om ervaring op te doen
Mooie boom zoeken en gaan ;)

to linux or not ,that's my quest... | AMD R7 2700X | Trident Z 3200C14 | MSI X470 Gaming Plus | 970 EVO 500GB | MSI 1070Ti Gaming

Tijdens de vakantie had ik m'n 2e quad kapotgevlogen en besloten om hem zo goed als identiek te maken aan m'n main. Enigste verschil is dat ik voor deze een Holybro Kakute F7 heb gekocht.

Vandaag was een mooie dag voor de maiden en ding vliegt top alleen videosignaal was wat klote.
Even checken of er iets mis is maar ik zie niets dus verhoog de output iets.

Bij de 2e lipo verlies ik helemaal het beeld signaal en bij de crash was de zender ook direct z'n signaal kwijt. Na wat zoeken zag ik in de vijver vol met kroos 1 schone plek. Ondanks de waarschuwingsborden vanwege botulisme toch maar het water in gegaan en ja hoor, gevonden. :(

Nu maar hopen dat er nog wat onderdelen werken anders word dit een duur geintje.

Het stomme van dit alles is dat m'n goggle op Raceband 3 stond ipv 1. Hele domme fout...ik heb alles gecontroleerd qua controls en failsafe en omdat ik beeld had er vanuit gegaan dat ook daar alles werkte, totdat ik wat verder ging.

Rest van de batterijen zijn zonder al te veel kleerscheuren leeg gevlogen met m'n oude main zeg maar. Moet zeggen dat Betaflight 3.4 erg goed vliegt met de tuning tips van de wiki.

Radiance wijzigde deze reactie 05-08-2018 02:00 (17%)

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

• raymondw
Vandaag wilde mijn vriendin het eens proberen, dus met haar en mini-me richting mijn standaard grasveld in de buurt.
Ondanks verschillende vermaningen dat ze niet boven de zichtlijn naar de dijk mocht vliegen, schoot ze toch de lucht in EN richting ons cq de parkeerplaats.
Uit paniek heeft ze de ARM switch omgegooid en de quad kwam naar beneden... op de auto...
Deuk erin, lak weg, maar wij gelukkig oké
Even Apeldoorn bellen

Na een ijsje en recharge heb ik vandaag de eerste 3 lipo's leeg gevlogen zonder chrashes :D
Nu bier en BBQ, ben er wel even klaar mee }:O

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:10

BoAC

Memento mori

quote:
raymondw schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:48:
Vandaag wilde mijn vriendin het eens proberen, dus met haar en mini-me richting mijn standaard grasveld in de buurt.
Ondanks verschillende vermaningen dat ze niet boven de zichtlijn naar de dijk mocht vliegen, schoot ze toch de lucht in EN richting ons cq de parkeerplaats.
Uit paniek heeft ze de ARM switch omgegooid en de quad kwam naar beneden... op de auto...
Deuk erin, lak weg, maar wij gelukkig oké
Even Apeldoorn bellen

Na een ijsje en recharge heb ik vandaag de eerste 3 lipo's leeg gevlogen zonder chrashes :D
Nu bier en BBQ, ben er wel even klaar mee }:O
Dat was de eerste keer dat ze het probeerde?

• raymondw
quote:
BoAC schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:21:
[...]

Dat was de eerste keer dat ze het probeerde?
Ja, ze gaat het zeker vaker doen, maar ik blijf er toch maar naast staan komende keren.

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
raymondw schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:42:
[...]

Ja, ze gaat het zeker vaker doen, maar ik blijf er toch maar naast staan komende keren.
Is oefenen met een simulator niet handiger dan op deze manier in real life? Gaat je lakschade (of erger) schelen.
Ik laat mijn zoon nu ook vliegen, maar die heeft er al heel wat uurtjes op zitten in Velocidrone.
Ik vind deze manier zonder ervaring onverantwoord al sta je er zelf naast :X
Heeft ze de quad bij LOS vliegen al goed onder controle?

• raymondw
quote:
BoAC schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:30:
[...]

Is oefenen met een simulator niet handiger dan op deze manier in real life? Gaat je lakschade (of erger) schelen.
Ik laat mijn zoon nu ook vliegen, maar die heeft er al heel wat uurtjes op zitten in Velocidrone.
klopt, maar vrouwen zijn nogal eigenwijs....
Zodra de 18650 oplader binnen is en zijn werk heeft gedaan gaat ze vliegen met Velocidrone.
Pas na wat uurtjes daarmee gaan we weer richting een grasveld met een fysieke unit.
Door omstandigheden had ik ook al een x-lite besteld ;)

Ervaring en verantwoording... Dat is per persoon anders. Dat is meer een IRL discussie.
Maar ik geef je (deels) absoluut gelijk!

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-12 16:33
quote:
BoAC schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:30:
[...]

Om iets te nuanceren; toen ik begon bestonden de huidige sims nog niet en ben ik dus ook zonder enige fpv ervaring begonnen en had geen “begeleider”, het was allemaal nog zo nieuw. Vaak genoeg gecrashed, maar nooit tegen mensen of andere materiele schade aangebracht. Zoek gewoon een “goeie” plek uit, dan komt het best goed ;)

sensei_d.fpv channel

• mydogisgone
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ben bezig om het een en het ander uit te zoeken om zelf een drone samen te stellen.

Dit wil ik graag op basis van een S500 frame gaan doen. Nu wil ik graag een flight controller met GPS functionaliteit plaatsen. Overal zie ik de Naza terug komen.

Of zijn er betere alternatieven voor de flightcontroller? :)

Zit nu naar het volgende te kijken:

Frame:

S500 Glass Fiber Quadcopter Frame 480mm - Integrated PCB Version

Flightcontroller:

APM 2.8 flight controller met NEO M8N GPS + Power Module XT60

Motor en ESC:

4x Turnigy MultiStar 30A BLHeli-S Rev16 V3 ESC 2~4S (Opto)
2x MultiStar 350 to 450 Frame Size 2212 Combo Set With Self-Tightening Propellers CW/CCW Set Of 2 920KV
4x 10" Carbon Fiber 1045 props

Ontvanger:

FrSky D8R-II PLUS 2.4GHz 8CH Receiver with Telemetery

De zender wil ik op marktplaats kopen. :)

Wat vinden jullie hiervan? Of kan ik beter voor andere motoren/esc kiezen?

Uiteindelijk wil ik de drone ook voorzien van FPV en er komt een gopro 5 hero onder te hangen. Accu ben ik ook nog niet helemaal over uit. Maar daar zal vast wel een soort van standaard tabel voor zijn wat ik icm dit frame en motoren kan gebruiken? :)

mydogisgone wijzigde deze reactie 07-08-2018 14:13 (131%)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:21:
Ben bezig om het een en het ander uit te zoeken om zelf een drone samen te stellen.

Dit wil ik graag op basis van een S500 frame gaan doen. Nu wil ik graag een flight controller met GPS functionaliteit plaatsen. Overal zie ik de Naza terug komen.

Of zijn er betere alternatieven voor de flightcontroller? :)
De DJI Naza boards zijn behoorlijk compleet, een alternatief zou een Pixhawk of Mini PIX zijn.
Je kunt ook een simpel F3 of F4 boardje kopen en een losse GPS erop knopen :)

Life is too short to remove USB safely

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

quote:
Kars schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:03:
[...]

De DJI Naza boards zijn behoorlijk compleet, een alternatief zou een Pixhawk of Mini PIX zijn.
Je kunt ook een simpel F3 of F4 boardje kopen en een losse GPS erop knopen :)
Ik zat ondertussen al te kijken naar een APM 2.8 flight controller. :) Is dat ook een alternatief?

quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Ik zat ondertussen al te kijken naar een APM 2.8 flight controller. :) Is dat ook een alternatief?
Ja kan ook, de Pix FC's zijn ook APM based volgens mij.
Een losse APM FC is vooral ontwikkeld voor autonome vluchten, de software is ook een apart verhaal.

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

quote:
Kars schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Ja kan ook, de Pix FC's zijn ook APM based volgens mij.
Een losse APM FC is vooral ontwikkeld voor autonome vluchten, de software is ook een apart verhaal.
Wat bedoel je precies met een losse APM flighcontroller? Deze zijn ook normaal te gebruiken toch? Zonder autonoom te vliegen? :)

quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Wat bedoel je precies met een losse APM flighcontroller? Deze zijn ook normaal te gebruiken toch? Zonder autonoom te vliegen? :)
Ja dat kan zeker :) Hier meer info over deze fc's.

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

quote:
Kars schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Ja dat kan zeker :) Hier meer info over deze fc's.
Thanks! Ga ik zeker even doornemen. :) Heb jij verder nog aanmerkingen op hetgeen wat ik hierboven heb geplaatst?

En dan voornamelijk over de ESC, props en motoren. :)

quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Thanks! Ga ik zeker even doornemen. :) Heb jij verder nog aanmerkingen op hetgeen wat ik hierboven heb geplaatst?

En dan voornamelijk over de ESC, props en motoren. :)
Lijkt me netjes. Kijk nog wel even voor een BEC (12v of 5v, afhankelijk van wat je componenten nodig hebben).

Ik heb soortgelijke opstelling vliegen (F450 frame, 2212 920kv motoren, 1045 props) maar op 4S Lipo worden de motoren flink warm. Hij vliegt het rustigst op 3S, dan kan er ook prima een GoPro op.
4S met FPV is wel leuk trouwens :)

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

quote:
Kars schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Lijkt me netjes. Kijk nog wel even voor een BEC (12v of 5v, afhankelijk van wat je componenten nodig hebben).

Ik heb soortgelijke opstelling vliegen (F450 frame, 2212 920kv motoren, 1045 props) maar op 4S Lipo worden de motoren flink warm. Hij vliegt het rustigst op 3S, dan kan er ook prima een GoPro op.
4S met FPV is wel leuk trouwens :)
Ah duidelijk. Ik wil de onderdelen bestellen via aliexpress zoals het nu lijkt. Hoe lang kan je vliegen op de 4s? Waarom is FPV met 4s leuk? :)

quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:05:
[...]

Ah duidelijk. Ik wil de onderdelen bestellen via aliexpress zoals het nu lijkt. Hoe lang kan je vliegen op de 4s? Waarom is FPV met 4s leuk? :)
Ik vlieg met 4S 1500mAh lipo's, daarmee kan ik met de F450 ongeveer 6 minuten rustig vliegen en 4 minuten hard gas geven.
Met een groot frame kun je ook een grote accu plaatsen (meer mAh) waardoor je vliegtijd (maar ook je gewicht) omhoog gaat.

Een mooie site met veel info is het blog van Oscar Liang.

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

quote:
Kars schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Ik vlieg met 4S 1500mAh lipo's, daarmee kan ik met de F450 ongeveer 6 minuten rustig vliegen en 4 minuten hard gas geven.
Met een groot frame kun je ook een grote accu plaatsen (meer mAh) waardoor je vliegtijd (maar ook je gewicht) omhoog gaat.

Een mooie site met veel info is het blog van Oscar Liang.
Is het erg als het gewicht omhoog gaat? Als ik een langere vliegtijd zou willen? icm het f450/s500 frame?

• Sensei_D
quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Is het erg als het gewicht omhoog gaat? Als ik een langere vliegtijd zou willen? icm het f450/s500 frame?
Als het niet erg zou zijn dat het gewicht omhoog gaat zou je er ook een loodaccu van een auto aan kunnen binden he :+ Je moet een balans hierin vinden ;)

sensei_d.fpv channel

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

quote:
Sensei_D schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:55:
[...]
Als het niet erg zou zijn dat het gewicht omhoog gaat zou je er ook een loodaccu van een auto aan kunnen binden he :+ Je moet een balans hierin vinden ;)
Daar heb je gelijk in. Maar ik was even benieuwd wat dan de negatieve gevolgen zouden kunnen zijn.

quote:
mydogisgone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar ik was even benieuwd wat dan de negatieve gevolgen zouden kunnen zijn.
Te zwaar = kortere vliegtijd :) Daarom is inderdaad de balans zo belangrijk.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:48
@mydogisgone ik heb net een verse quad in elkaar gezet om te gebruiken als cruiser met GPS, maatje kleiner (250mm) dan wat jij van plan bent maar wel vergelijkbaar.

Ik ben gegaan voor een matek f405 ctr in combinatie met iNav firmware. Mocht iNav nu echt niet doen wat ik wil, dan kan ik er nog betaflight/cleanflight op flashen. Filmen doe ik (voorlopig) met een runcam split 2.

Dat gezegd hebbende: iemand nog tips voor fijne props? 2206 2300kv motoren. Zitten nu 5030 props op, maar qua ruimte kan ik ook 6” kwijt, of dit lekker is voor m’n motors zou ik zo niet weten. Nadruk moet vooral op endurance liggen, snelheid is minder belangrijk.
quote:
gastje01 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:06:
@mydogisgone ik heb net een verse quad in elkaar gezet om te gebruiken als cruiser met GPS, maatje kleiner (250mm) dan wat jij van plan bent maar wel vergelijkbaar.

Ik ben gegaan voor een matek f405 ctr in combinatie met iNav firmware. Mocht iNav nu echt niet doen wat ik wil, dan kan ik er nog betaflight/cleanflight op flashen. Filmen doe ik (voorlopig) met een runcam split 2.

Dat gezegd hebbende: iemand nog tips voor fijne props? 2206 2300kv motoren. Zitten nu 5030 props op, maar qua ruimte kan ik ook 6” kwijt, of dit lekker is voor m’n motors zou ik zo niet weten. Nadruk moet vooral op endurance liggen, snelheid is minder belangrijk.
Ik denk dat 5030 props te 'zwak' zijn en 6030 beter zijn als het gaat om een stukje endurance.
2300kv is niet heel hoog, IMO prima geschikt voor 6'' :)

• gastje01
quote:
Kars schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat 5030 props te 'zwak' zijn en 6030 beter zijn als het gaat om een stukje endurance.
2300kv is niet heel hoog, IMO prima geschikt voor 6'' :)
Kijk daar kan ik wat mee. Heb je nog een specifieke aanbeveling welke props dat dan zouden moeten worden? O-)

Wat ik er nu van begrijp is dat ik props moet willen met 2 blades (minder drag?) voor een beetje cruisen, of gaat een tri-blade me hetzelfde resultaat geven?

Ik ga (voor nu) met een 2200 mAh lipo beginnen dus echt een racemonster zal het met die extra ballast toch niet worden.
quote:
gastje01 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Kijk daar kan ik wat mee. Heb je nog een specifieke aanbeveling welke props dat dan zouden moeten worden? O-)

Wat ik er nu van begrijp is dat ik props moet willen met 2 blades (minder drag?) voor een beetje cruisen, of gaat een tri-blade me hetzelfde resultaat geven?

Ik ga (voor nu) met een 2200 mAh lipo beginnen dus echt een racemonster zal het met die extra ballast toch niet worden.
De ervaring die ik heb met 6'' is alleen 2blade. Volgens mij is dat ook prima.
Anders bestel ze beide, dan kun je een beetje proberen :)

Hier een video van mijn opnames tijdens de vakantie in Frankrijk. :)

Hele vette spot die 2e! Jammer dat er hier niet zo'n spot in de buurt is.

• raymondw
@Radiance
Welke app gebruik je om de info te checken?
/edit
Erg leuk geschoten, maar die laatste crash... dat je dat zo in beeld krijgt :D

Ken iemand dit?
Indoor : http://totaldronexperience.com/

raymondw wijzigde deze reactie 10-08-2018 19:44 (27%)

quote:
raymondw schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:41:
@Radiance
Welke app gebruik je om de info te checken?
/edit
Erg leuk geschoten, maar die laatste crash... dat je dat zo in beeld krijgt :D

Ken iemand dit?
Indoor : http://totaldronexperience.com/
Ik gebruikte een website van de Franse overheid.
Het werkt niet echt heel erg chill op een telefoon. Ik deed de coördinaten opzoeken in Maps en die dan opzoeken op die map van de site.

Thanks. :) Dat was inderdaad een mooie crash. :P

Die indoor locatie ken ik niet maar ziet er wel leuk uit. :)

Radiance wijzigde deze reactie 10-08-2018 19:59 (6%)

• raymondw
Na simulator vluchten vandaag buiten mijn eerste 360's gedaan!
Op een verbogen prop na alles heel gehouden :o

quote:
raymondw schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:12:
Na simulator vluchten vandaag buiten mijn eerste 360's gedaan!
Op een verbogen prop na alles heel gehouden :o
Goed bezig! :)

Oefenen in een sim is sowieso een goed idee.
Het is ideaal om een feeling te krijgen voor acro vliegen en om trics te oefenen.

Maar voor het echie vliegen en je quad echt leren kennen is de beste oefening.

• Vince23
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08-11 15:22
Dag allemaal, ik denk eraan om een Eachine Wizard X220 te kopen, icm de Eachine 744.158 goggles. heeft iemand ervaring met deze 2? En ervaring met het kopen bij banggood?

Tnx

• raymondw
quote:
Vince23 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:13:
Dag allemaal, ik denk eraan om een Eachine Wizard X220 te kopen, icm de Eachine 744.158 goggles. heeft iemand ervaring met deze 2? En ervaring met het kopen bij banggood?

Tnx
ik... Wizard x220 eind Mei besteld 1 Augustus geleverd :X
Heb uit frustratie ivm de tijd een Batman220, FrSky X-Lite besteld met Aomway Commander v1. (allemaal niet bij Banggood)

De x220 heb ik om de avond gevlogen, dus nu +- 6x, ben er erg content mee
Harde klappen incasseert de unit erg goed O-)

Mijn ervaringen met de Wizard config:
Koop een goeie lader (bv SkyRC), de standaard lader mag je zo gratis bij mij ophalen, duurt eeuwen voordat de batt vol is. verloopje erbij voor XT60 en een lipo bag
Bestel ook meteen 20 CW en 20CCW propellers als dit je eerste drone is
Dan niet de standaard Eachine, maar een btje kwaliteit, vandaag weer twee Eachine props die uit elkaar spatte...
Wacht zelf nu op Dalprop units, dit waren de laatste van Eachine

De standaard accu is prima, maar ik had ook twee ZOP 4S 1800 erbij accu's besteld.
1 is er al minder qua kwaliteit, op aanraden gekeken naar nieuwe en die zijn bij Conrad goedkoper dan bij Banggood!
Tattu 4s 1800 75C

De Batman220/AomWay set wacht op een motor na een crash...
Aomway kun je op je PC aansluiten als HDMI monitor en een simulator op draaien, de x-lite heeft een USB aansluiting en kan als joypad gebruikt worden

Bedenk of je mode1 of mode2 wil vliegen, ik had de wizard besteld met mode1 controller, maar heb hem omgebouwd naar mode2 (4 schroeven voor de unit en 8 voor de controllers, 5min gedaan icm Youtube)

• red-devil84
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 03-11 21:56
ik heb laast zelf een drone 3d geprint

nu heb ik alles electronica ook
4 x 1400kv motoren
4 x 30 amp regeleaar
3s 2200 lip
en de flightcontroller naze 32 rev 6

alleen deze krijg ik niet werken met de ontvanger
ik heb volgens mij alles goed aangesloten
alleen in het programma doet die niks als ik naar receiver ga

heb de stroom op channel 1 en de rest van de enkele draden op 2/3/3 enz gedaan

maar dan nog werkt het niet iemand die me hier mee kan helpen

• Sensei_D
quote:
Ja, ik! Ligt volgens mij, in verband met het mooie weer, even stil, maar er wordt vanzelf weer gevlogen. Er staat ergens op de site ook een whatsapp groep, meende ik, die je zo kan joinen. Deze mannen hebben ook het racen in de garage van de Middenwaard verzorgt O+

sensei_d.fpv channel

quote:
red-devil84 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:53:
ik heb laast zelf een drone 3d geprint

nu heb ik alles electronica ook
4 x 1400kv motoren
4 x 30 amp regeleaar
3s 2200 lip
en de flightcontroller naze 32 rev 6

alleen deze krijg ik niet werken met de ontvanger
ik heb volgens mij alles goed aangesloten
alleen in het programma doet die niks als ik naar receiver ga

heb de stroom op channel 1 en de rest van de enkele draden op 2/3/3 enz gedaan

maar dan nog werkt het niet iemand die me hier mee kan helpen
Kun je een foto maken van de ontvanger en hoe je het nu hebt aangesloten?

• red-devil84
quote:
Kars schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Kun je een foto maken van de ontvanger en hoe je het nu hebt aangesloten?
ik heb het zo aangesloten
de andere 4 draden gaan naar de regelaar
ook kan ik in de cleanflight de motoren aan zetten

quote:
red-devil84 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

ik heb het zo aangesloten
de andere 4 draden gaan naar de regelaar
ook kan ik in de cleanflight de motoren aan zetten

[afbeelding]
OK, helder, dit is dus een PWM receiver.
Kijk even in de software (ik ga even uit van Betaflight) dat je je receiver ook op dat protocol zet.

Hier een voorbeeld:
http://wiki.sunfounder.cc/images/7/73/Sf250-021.png
In de dropdown kies je dan voor PWM (niet PPM of Serial).

• red-devil84
quote:
Kars schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:47:
[...]

OK, helder, dit is dus een PWM receiver.
Kijk even in de software (ik ga even uit van Betaflight) dat je je receiver ook op dat protocol zet.

Hier een voorbeeld:
[afbeelding]
In de dropdown kies je dan voor PWM (niet PPM of Serial).
top dat is gelukt
hij reageerd

welke instelingen heb je nog meer aangepast
want nu draait die alleen maar rondjes in het menu en werkt het gas niet

en in de zender heb je hem op vliegtuig of heli staan

ik heb een futaba ff9 zender

heb heb jij een goede config

ik wil alleen maar beetje fun fly en camera eronder

• raymondw
quote:
Vince23 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:13:
Vandaag de x220 voorzien van Kingkong 2 blade props : BG
IPV de 5045 heb ik wel de 5050 gekregen, maar die passen ook op de x220
Samen met de 4s 1800 75C batterij de unit even getest tussen de buien door.
"holy }:O !!!"
Wat een power hebben die dingen! Word er wel enthousiast van vergeleken met de standaard Eachine props
Veel stiller, maar wel iets trager, al is dat als beginner niet erg :*)

• Vince23
Ik ga het normaal nog bij 3s batterijen houden, ik heb al wel ervaring met een gewone quad, maar geen fpv quad. Dus voorlopig zal de 3s power al wel voldoende zijn. Ik ben ook volop al aan het oefenen in een simulator, om de eerste fpv stappen te doen in een sim.

Denk je dat het mogelijk is van een gopro hero 4 silver te monteren op de x220? Ik zie vooral de hero session, maar ik heb enkel een hero silver.
quote:
red-devil84 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

top dat is gelukt
hij reageerd

welke instelingen heb je nog meer aangepast
want nu draait die alleen maar rondjes in het menu en werkt het gas niet

en in de zender heb je hem op vliegtuig of heli staan

ik heb een futaba ff9 zender

heb heb jij een goede config

ik wil alleen maar beetje fun fly en camera eronder
Ik heb geen ervaring met futaba, maar zo te horen heb je de kanalen niet goed staan.
De ontvanger heb je nu aangesloten op de kanalen op de flight controller, maar dat betekent niet dat dit ook de juiste volgorde is.

Kijk op je zender of je kan achterhalen welk kanaal wat doet.
Volgens mij doet Futaba het volgende;
- kanaal 1 roll (aileron)
- kanaal 2 pitch (elevator)
- kanaal 3 throttle
- kanaal 4 yaw (rudder)

Dat moet dus overeenkomen met de kanalen op je flight controller, en dat check je in Betaflight onder 'receiver'.

• red-devil84
klopt is gelukt

heb hem iets moeten kalibreren
en de zender stond op heli dus had 2 functie;s met elkaar gekoppeld

alleen
heb ik denk ik wat stoms gedaan wou hem updaten
maar nu blijft het blauwe lampje branden en kom ik er niet meer in
wel zit de pc hem nog

• raymondw
quote:
Vince23 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:56:
Ik ga het normaal nog bij 3s batterijen houden, ik heb al wel ervaring met een gewone quad, maar geen fpv quad. Dus voorlopig zal de 3s power al wel voldoende zijn. Ik ben ook volop al aan het oefenen in een simulator, om de eerste fpv stappen te doen in een sim.

Denk je dat het mogelijk is van een gopro hero 4 silver te monteren op de x220? Ik zie vooral de hero session, maar ik heb enkel een hero silver.
Sim is leuk, maar het blijft een spelletje, ik krijg er geen zweet handen van ;)
Al geeft het wel een idee wat er mogelijk is

Ik heb een Silver3+, even opgezocht, dat is hetzelfde formaat
Vanmiddag toevallig besloten dat die te groot en zwaar is icm mijn langere 4S batterij.

• Vince23
En hoe heb je die erop gezet ?

• raymondw
quote:
Als je de GoPro bedoelt, ik heb wat gepast en gemeten met de standaard GoPro mounts.
Die zijn echt veel te groot icm de 4S batterij.

Daarna heb ik gekeken naar een 3D geprinte mount, maar ook dat levert issues op. (heb een XYZ printer)
De standaard ontwerpen hebben de camera iets achterover leunen waardoor er extra ruimte nodig is.

Denk dat ik de x220 laat voor wat hij is en de andere unit (Batman220, batterij onderop) ga gebruiken voor GoPro beelden etc.

quote:
red-devil84 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:57:
klopt is gelukt

heb hem iets moeten kalibreren
en de zender stond op heli dus had 2 functie;s met elkaar gekoppeld

alleen
heb ik denk ik wat stoms gedaan wou hem updaten
maar nu blijft het blauwe lampje branden en kom ik er niet meer in
wel zit de pc hem nog
Dan staat 'ie in DFU mode.
Als je Betaflight opstart, klik dan rechts bovenin op DFU:

• red-devil84
quote:
Kars schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:07:
[...]

Dan staat 'ie in DFU mode.
Als je Betaflight opstart, klik dan rechts bovenin op DFU:
[afbeelding]
hij geeft alleen maar com 5 aan en kan er niet mee verbinden
ik heb de jumper op de boot gedaan
maar dan krijg ik deze melding

http://i67.tinypic.com/2i7a52b.jpg

• Roel_1983
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12:14
quote:
red-devil84 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

hij geeft alleen maar com 5 aan en kan er niet mee verbinden
ik heb de jumper op de boot gedaan
maar dan krijg ik deze melding

[afbeelding]
Heb je de STM32 drivers al geinstaleerd, of de juiste drivers al toegewezen met Zadig?

Voor de software daarvoor staan linkjes in het startscherm van Betaflight.

Of anders de ImpulseRC driver fixer?
https://impulserc.com/pages/downloads

YouTube: Betaflight / Cleanflight Flight Controller Won't Connect | FIXED

Roel_1983 wijzigde deze reactie 14-08-2018 22:04 (10%)

• red-devil84

ik krijg die stm er niet op

ik draai op windows 10

ik snap het filmpje wel alleen daar hebben ze dus de stm staan

deze heb ik ook gedownload van de site en geinstaleerd

red-devil84 wijzigde deze reactie 14-08-2018 22:33 (4%)

Ik heb de ImpulseRC driver fixer ook al meerdere malen moeten gebruiken onder Windows 10.
Sluit Naze32 aan op PC --> Open Betaflight (niet connecten!) --> Open en start ImpulseRC Driver Fixer --> Done :)

Kars wijzigde deze reactie 15-08-2018 09:10 (4%)

• red-devil84
Zal het vanavond is weer gaan proberen

• red-devil84
quote:
Kars schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:17:
Ik heb de ImpulseRC driver fixer ook al meerdere malen moeten gebruiken onder Windows 10.
Sluit Naze32 aan op PC --> Open Betaflight (niet connecten!) --> Open en start ImpulseRC Driver Fixer --> Done :)
hoelang duurt het zoeken ongeveer
want is nu al 5 min bezig

de computer zie de naze wel als com 5

of als iemand me wil helpen via teamvieuwer

red-devil84 wijzigde deze reactie 15-08-2018 14:04 (5%)

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
red-devil84 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:49:
[...]

hoelang duurt het zoeken ongeveer
want is nu al 5 min bezig

de computer zie de naze wel als com 5

of als iemand me wil helpen via teamvieuwer
Onder Ubuntu heb ik nooit gezeur met drivers dan alleen de rechten op de poort. Ook het flashen van een bricked Naze32 na een foute flash gaat prima in bootmode :)
Onder Windows is het idd wat lastiger.

• red-devil84
quote:
BoAC schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Onder Ubuntu heb ik nooit gezeur met drivers dan alleen de rechten op de poort. Ook het flashen van een bricked Naze32 na een foute flash gaat prima in bootmode :)
Onder Windows is het idd wat lastiger.
helaas heb ik alleen windows :)

• red-devil84
Tot op heden is het me nog niet gelukt

Als er iemand is die op afstand wil helpen
Of in de beurt van Enschede woont en mij wil helpen mag me wel een bericht sturen

• raymondw
Vandaag BF 3.5.0 op de Wizard x220 geflasht
Met 3.4.1 had ik veel onrust in de unit, nu met 3.5.0 is het controleerbaar.
Voor zover het voor een beginner controleerbaar is ;)

Wel wat kleine PID aanpassingen om de sticks wat rustiger te houden
(De rest heb ik nog geen ervaring mee)

Ik ben er erg blij mee, zou het liggen aan de anti-zwaartekracht? :+

• red-devil84
Eindelijk werkt de Naze weer,

Heb het met een andere pc gedaan
En de bauldrate hoger gezet

Zal van de week wel wat foto's plaatsen
Van de zelf geprinte drone etc
quote:
raymondw schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:55:
Vandaag BF 3.5.0 op de Wizard x220 geflasht
Met 3.4.1 had ik veel onrust in de unit, nu met 3.5.0 is het controleerbaar.
Voor zover het voor een beginner controleerbaar is ;)

Wel wat kleine PID aanpassingen om de sticks wat rustiger te houden
(De rest heb ik nog geen ervaring mee)

Ik ben er erg blij mee, zou het liggen aan de anti-zwaartekracht? :+
Als je PIDs goed staan (geen twitches) dan zou ik de FF (feed forward) aanpassen om zo meer stickgevoel te krijgen. Ik heb 3.5.0 er ook op en ben ook erg tevreden, maar heb het gevoel dat tunen nu net even anders gaat.

• raymondw
Vanmiddag met de Wizard x220 gevlogen en ik ben er erg happy mee

Ben er vanavond op uitgegaan met de Batman220 die ik vanmiddag ook geupdate heb naar 3.5.0
Zelfde instellingen als de Wizard en ik ben daar ook erg blij mee! :D
De Batman is een echte racer en reageerde te extreem met de fabrieks instellingen van BF 3.3.x

Enige waar ik met de Batman tegen aan loop is dat flips voorover niet voltooit worden een de unit zichzelf in een andere richting levelt
Momenteel gebruik in HORIZON met AIR-mode en soms ACRO met AIR-mode (meestal nog HORIZON)
Erg irritant als je LOS vliegt :$

Iemand een idee? ik vermoed ergens een instelling in de PID's....

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09-12 00:16
Het is ongetwijfeld al heel vaak genoemd maar de regelgeving op het gebied van vliegen met drones. 8)7

Ik woon in Hoogvliet en daar kan ik dus niet met een drone vliegen. Niet met een grotere multirotor, waar ik niet hoger dan de bomen mee wil gaan, maar juridisch gezien zelfs niet met een Hubson die nog kleiner is dan mijn computermuis. Ga ik een kilometer verderop, in Spijkenisse bij mijn ouders, dan mag ik wel ineens vliegen met de grootste drones die er voor recreatief gebruik zijn nét buiten de no-fly zone.

Is er een reden dat er geen uitzondering of ondergrens is? Bijvoorbeeld dat je onder de 10 meter moet blijven? Als er een jumbojet 10 meter boven de grond voorbij schiet dan hebben we een vliegtuigramp te pakken en liggen de dakpannen van het dak.

Is er iemand die de ontwikkelingen op dit gebied in de gaten houdt? Wordt er nog versoepeling of nuance in de wetgeving aangebracht of wordt het alleen nog maar strenger?

Sebazzz wijzigde deze reactie 18-08-2018 00:16 (12%)

[Website en online portfolio]

• raymondw
quote:
Sebazzz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:55:
Het is ongetwijfeld al heel vaak genoemd maar de regelgeving op het gebied van vliegen met drones. 8)7

Ik woon in Hoogvliet en daar kan ik dus niet met een drone vliegen. Niet met een grotere multirotor, waar ik niet hoger dan de bomen mee wil gaan, maar juridisch gezien zelfs niet met een Hubson die nog kleiner is dan mijn computermuis. Ga ik een kilometer verderop, in Spijkenisse bij mijn ouders, dan mag ik wel ineens vliegen met de grootste drones die er voor recreatief gebruik zijn nét buiten de no-fly zone.

Is er een reden dat er geen uitzondering of ondergrens is? Bijvoorbeeld dat je onder de 10 meter moet blijven? Als er een jumbojet 10 meter boven de grond voorbij schiet dan hebben we een vliegtuigramp te pakken en liggen de dakpannen van het dak.

Is er iemand die de ontwikkelingen op dit gebied in de gaten houdt? Wordt er nog versoepeling of nuance in de wetgeving aangebracht of wordt het alleen nog maar strenger?
Ik vermoed dat het strenger word...

In mijn woonplaats is er geen "beperkte" zone oid, maar de vliegtuigen komen RECHT over mijn huis over
Zelfs met de standaard regels kom ik hoog genoeg naar mijn idee...
Dat is met de small body vliegtuigen, de wide body zijn iets noordelijker.

• red-devil84
zo heb alles van de drone in elkaar zitten

elke functie klopt ook volgens de schema van receiver

alleen nu krijg ik de motoren niet aan via de zender als ik throthle doe

wat doe ik fout

• raymondw
wat zijn je instellingen?
Had gisteren hetzelfde, was in mijn geval de ARM instelling in Betaflight.
Had hem op 50%/"midden", maar moest op 66%

• red-devil84
dit is mijn drone geworden

4 x 1400 kv motoren
4 x 30 amp regelaars
3s 2200 accu
ontvanger assan 7 kanaals
zender futaba ff9
flight controller naze 32 rev 6

ik moet alles nog wel goed afstellen en aansluiten
want nu klopt er nog niet heel veel van
als ik gas geef draait er maar 2 motoren en als ik dan stuur draaien er maar 3 of 4 etc
dus daar moet ik nog even mee bezig .

het is een spydo 500 zelf 3d geprint :)
ontwerp via internet gehaald

• red-devil84
eindelijk heb ik de motoren goed gekregen

ze draaide niet allemaal tegelijk

wat heb ik gedaan de motoren los gehaald van de naze
in cleanflight vol gas en toen stuk voor stuk de motoren weer aangesloten en het was goed

alleen als ik vlieg corigeert die hem nog niet mooi dus dat nog even uitzoeken

welke props raden jullie aan met een 1400 kv motoren
ik heb nu dit 10*4.5 10 inc van carbon

maar de accu is zo leeg en word warm

heb het idee dat ze te groot zijn

• gastje01
quote:
red-devil84 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:12:
eindelijk heb ik de motoren goed gekregen

ze draaide niet allemaal tegelijk

wat heb ik gedaan de motoren los gehaald van de naze
in cleanflight vol gas en toen stuk voor stuk de motoren weer aangesloten en het was goed

alleen als ik vlieg corigeert die hem nog niet mooi dus dat nog even uitzoeken

welke props raden jullie aan met een 1400 kv motoren
ik heb nu dit 10*4.5 10 inc van carbon

maar de accu is zo leeg en word warm

heb het idee dat ze te groot zijn
Hoe lang is zo leeg? Worden je motoren warm?

Welke props je exact moet hebben durf ik niet te zeggen, maar ik had min of meer dezelfde vraag (zie paar Posts hierboven). Wat ik her in der op diverse fora lees is 10” aan de grote kant, die kom ik vaker tegen met motoren rond de 1000kv. Ik heb t advies gevolgd en gewoon verschillende setjes besteld om te proberen wat het best vliegt.

• red-devil84
Ja de motoren worden warm en de regelaar
Ook

Denk dat die het een min of 6 vol hout

Welke motoren heb jij erop zitten
Ik heb 1400 kv

• gastje01
Ik vlieg met 2300kv met op dit moment 5030 (rest is onderweg vanuit China) maar mijn quad is ook flink kleiner dan die van jou.

Die 5 min is dat bij slechts een beetje hoveren?

• red-devil84
Dat was vandaag voor de eerste x

Dan zijn jou motoren nog zwaarder

• Ghostley
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-12 15:55
10" props is redelijk heavy-lifting spul. Ik heb thuis nog een 10" model staan en daar heb ik 930kv motoren op zitten. (vliegt geloof ik 15+ minuten op een 2200mah pack. Afhankelijk hoeveel wind er staat.)
Wat gastje01 al zegt, zou ik met dat formaat niet boven de 1000kv gaan, of er kleinere props op zetten.
(Het is echt balans zien te vinden)

Ghostley wijzigde deze reactie 22-08-2018 10:59 (5%)

PSN ID: Ancta

• dunedanh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:20
quote:
red-devil84 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:23:
Dat was vandaag voor de eerste x

Dan zijn jou motoren nog zwaarder
*wat ik nu ga zeggen is gebaseerd op een aanname, ik heb niet het hele hieraan voorafgaande verhaal gelezen, excuses als ik de situatie verkeerd begrijp!*

De motoren van Gastje draaien wellicht sneller, maar zijn zeker niet zwaarder! Kv zegt niet (per se) iets over het formaat van de motoren, slechts over hoe snel ze willen draaien bij een bepaalde spanning.
Uit mijn eigen ervaring met een vergelijkbare setup (met nog iets grotere props, 12") gok ik dat OF je motoren niet toereikend zijn voor je props, OF dat je LiPo niet genoeg stroom kan leveren. Mijn setup met 12" props trok ongeveer 120A bij full throttle vanuit stilstand, stel dat die van jou rond de 80-100A piek trekt, dan zou je accu een ontlading van zo'n 45C aan moeten kunnen. Zelfs als je accu dat op papier zou kunnen, hebben de chinese accu's vaker een, uuh, "enthousiaste" inschatting van wat ze kunnen leveren.

Kortom, controleer even goed of je motoren, props en accu wel goed op elkaar afgesteld zijn! Klinkt een beetje als een gevalletje onbalans... Maar zoals ik al zei, ik heb niet naar de specs van je drone gekeken, dit is slechts op basis van eigen ervaringen.

• red-devil84
quote:
Ghostley schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:58:
10" props is redelijk heavy-lifting spul. Ik heb thuis nog een 10" model staan en daar heb ik 930kv motoren op zitten. (vliegt geloof ik 15+ minuten op een 2200mah pack. Afhankelijk hoeveel wind er staat.)
Wat gastje01 al zegt, zou ik met dat formaat niet boven de 1000kv gaan, of er kleinere props op zetten.
(Het is echt balans zien te vinden)
de drone is totaal 50 cm
vanaf midden gemeten 25 cm

ik heb er 1400kv motoren op, met 30 amp regelaars en een 3x 2200 25c accu

dan zal ik denk ik toch voor kleinere props moeten gaan dan de 10 wat ik nu heb

wat raden jullie eventueel aan

ik heb net nog even weer geprobeerd om te vliegen
hij vliegt wel redelijk alleen word de motor zo warm dat je hem niet vast kunt houden

red-devil84 wijzigde deze reactie 22-08-2018 20:06 (16%)

• BoAC

BoAC

Memento mori

* BoAC heeft de Sky02S V+ binnen gekregen zaterdag. Dat is een hele verbetering tov de Sky01 die ik al had!
Het menu in de goggles is erg handig. Met auto scan en dvr voor het opnemen op SD.

Ik ben benieuwd hoe het beeld zal zijn bij het vliegen. De Sky01 was al een prettige bril. Met het menu zal het iig nog prettiger worden als van band gewisseld moet worden :P

Daarnaast heb ik zaterdag een 360 graden camera (met 1 lens) onder mijn freestyle quad gehangen. Ik moet nog zien hoe ik dat beeld om kan tuigen naar een sphere die gepikt wordt door youtube. Ik heb daarvoor nog geen goede tool gevonden helaas..

• dunedanh
quote:
red-devil84 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:37:
[...]

de drone is totaal 50 cm
vanaf midden gemeten 25 cm

ik heb er 1400kv motoren op, met 30 amp regelaars en een 3x 2200 25c accu

dan zal ik denk ik toch voor kleinere props moeten gaan dan de 10 wat ik nu heb

wat raden jullie eventueel aan

ik heb net nog even weer geprobeerd om te vliegen
hij vliegt wel redelijk alleen word de motor zo warm dat je hem niet vast kunt houden
Welk type motor heb je precies? Niet alleen het Kv, maar ook (bijvoorbeeld) het maximale vermogen wat je motoren (kunnen) leveren is belangrijk. Als je motoren echt te heet worden om aan te raken dan is de kans groot dat je er veel te veel van vraagt. Heb je een linkje naar de specs pagina van de shop/fabrikant van de motoren? Dat is voor ons handig om in te kunnen schatten waar het precies mis gaat.

Overigens is je LiPo ook niet heel ruim bemeten, maar afhankelijk van de motoren kan het nog wel goed gaan. Dit is echter wel afhankelijk van welke motoren je nou precies hebt, dus dat is nu nog niet met zekerheid te zeggen.

dunedanh wijzigde deze reactie 22-08-2018 23:14 (10%)
Reden: Stukje over LiPo toegevoegd

• red-devil84
quote:
dunedanh schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:12:
[...]

Welk type motor heb je precies? Niet alleen het Kv, maar ook (bijvoorbeeld) het maximale vermogen wat je motoren (kunnen) leveren is belangrijk. Als je motoren echt te heet worden om aan te raken dan is de kans groot dat je er veel te veel van vraagt. Heb je een linkje naar de specs pagina van de shop/fabrikant van de motoren? Dat is voor ons handig om in te kunnen schatten waar het precies mis gaat.

Overigens is je LiPo ook niet heel ruim bemeten, maar afhankelijk van de motoren kan het nog wel goed gaan. Dit is echter wel afhankelijk van welke motoren je nou precies hebt, dus dat is nu nog niet met zekerheid te zeggen.
Deze motoren heb ik http://s.aliexpress.com/QRjY3qqQ?fromSns=WhatsApp

Met 4 x simonk esc 30amp
Je ESC's kunnen 30A leveren aan je motoren, maar de motoren kunnen maximaal 12A aan.
Als je 10x4.5 propellors op deze 1400kv motoren zet, is de kans groot dat ze tegen die 12A grens aan lopen en flink warm worden.
In het gekste geval geef je een keer vol gas en branden je motoren door.

Mijn advies; kleinere propellors (bijv. 8'') met een relatief kleine spoed (bijv. 4''), dus 8x4 props.
Wil je toch 10'' props gebruiken, kies dan voor motoren met een lager kv (920 oid).

Kleine uitleg;
1400kv op een 3S (11.5V) accu geeft een theoretische motorsnelheid van 16.100 tpm.
920kv op 3S geeft 10.580 tpm, dus een veel lagere snelheid.
Als je props te groot zijn, moet de motor te veel kracht leveren om op snelheid te komen.

Het is net als vanuit stilstand wegfietsen in de 21ste versnelling op je MTB (lees: 10'' props op je drone), daarvoor moet je ontzettend veel kracht leveren. Ga je naar de 10de versnelling (lees: 8'' props), dan kom je makkelijker weg en kun je een relatief goede snelheid halen.
In de 1ste versnelling (lees: 5'' props) wegfietsen gaat natuurlijk heel makkelijk, maar je behaalt dan bijna geen snelheid.

Kars wijzigde deze reactie 23-08-2018 11:50 (4%)

• red-devil84
quote:
Kars schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:44:
Je ESC's kunnen 30A leveren aan je motoren, maar de motoren kunnen maximaal 12A aan.
Als je 10x4.5 propellors op deze 1400kv motoren zet, is de kans groot dat ze tegen die 12A grens aan lopen en flink warm worden.
In het gekste geval geef je een keer vol gas en branden je motoren door.

Mijn advies; kleinere propellors (bijv. 8'') met een relatief kleine spoed (bijv. 4''), dus 8x4 props.
Wil je toch 10'' props gebruiken, kies dan voor motoren met een lager kv (920 oid).

Kleine uitleg;
1400kv op een 3S (11.5V) accu geeft een theoretische motorsnelheid van 16.100 tpm.
920kv op 3S geeft 10.580 tpm, dus een veel lagere snelheid.
Als je props te groot zijn, moet de motor te veel kracht leveren om op snelheid te komen.

Het is net als vanuit stilstand wegfietsen in de 21ste versnelling op je MTB (lees: 10'' props op je drone), daarvoor moet je ontzettend veel kracht leveren. Ga je naar de 10de versnelling (lees: 8'' props), dan kom je makkelijker weg en kun je een relatief goede snelheid halen.
In de 1ste versnelling (lees: 5'' props) wegfietsen gaat natuurlijk heel makkelijk, maar je behaalt dan bijna geen snelheid.
Bedankt voor je duidelijke uitleg

Als ik dus 920kv motor had konden deze props wel
Maar met 1400kv moet die te hard werken om op toeren te komen

Dan ga ik is kijken voor 8x4 props

Is kijken waar ik die beetje goedkoop kan krijgen

Of heeft iemand nog een setje te koop

red-devil84 wijzigde deze reactie 23-08-2018 12:21 (3%)

• raymondw
Er staan er genoeg op BG
Mocht je daar niet willen bestellen dan hier MRP

Dit is ook wel een goeie site Quadcopters
Maar die heeft net geen 8"

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:14
Hi allen.

Ik zou graag zelf een drone willen bouwen maar gewoon als complete kit in 1 keer willen aanschaffen.
Nu heb ik wat Nederlandse drone shops gezien maar complete bouw kits lijken ze niet te verkopen. Wel veel los maar ik heb er te weinig verstand van om te weten wat bij elkaar past en wat niet.

Heeft er iemand een tip, mag ook BG zijn ofzo voor goede beginner kits die eventueel uitbreidbaar/upgrade baar zou zijn?

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• gastje01
quote:
nils7 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:32:
Hi allen.

Ik zou graag zelf een drone willen bouwen maar gewoon als complete kit in 1 keer willen aanschaffen.
Nu heb ik wat Nederlandse drone shops gezien maar complete bouw kits lijken ze niet te verkopen. Wel veel los maar ik heb er te weinig verstand van om te weten wat bij elkaar past en wat niet.

Heeft er iemand een tip, mag ook BG zijn ofzo voor goede beginner kits die eventueel uitbreidbaar/upgrade baar zou zijn?
Complete kits ben ik nog niet tegen gekomen. Wel BNF sets, receiver toevoegen en klaar. Als je t bouwen leuk lijkt kun je een setup van bv www.rotorbuilds.com nabouwen door dezelfde onderdelen te bestellen.

Het is vooraf wel handig om te bedenken wat je met je drone wilt (lange vliegtijd vs veel power en wendbaarheid) en waar je wil vliegen (binnen of buiten). Je kunt altijd een lijstje met wat je van plan bent aan te schaffen hier dumpen zodat de mensen hier er eens na kunnen kijken.

• nils7
quote:
gastje01 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Complete kits ben ik nog niet tegen gekomen. Wel BNF sets, receiver toevoegen en klaar. Als je t bouwen leuk lijkt kun je een setup van bv www.rotorbuilds.com nabouwen door dezelfde onderdelen te bestellen.

Het is vooraf wel handig om te bedenken wat je met je drone wilt (lange vliegtijd vs veel power en wendbaarheid) en waar je wil vliegen (binnen of buiten). Je kunt altijd een lijstje met wat je van plan bent aan te schaffen hier dumpen zodat de mensen hier er eens na kunnen kijken.
Een kennis had me benaderd om als promotiestunt voor z'n thuisbezorg restaurant een drone te maken die een maaltijd salade van de bar naar een tafeltje kon vliegen en het daar kon droppen (gewoon met afstandbediening).
Ben wel into de gagdets maar zo erg ook weer niet dat ik dit zo uit m'n mauw schud.
Heb zelf een mini drone voor binnen maar die kan net een suikerklontje liften gok ik.

Ik zoek dus een kit die ik voor eigen gebruik (camera/FPV) kan maken maar dus ook eentje die ik kan ombouwen/upgraden met (ik gok) sterkere motoren om een maaltijdbakje op te tillen en weer kan los laten.
Dus er moet een klem onder kunnen die open en dicht kan.

Er zit niet echt een tijdsdruk op gelukkig dus ik kan op m'n gemakje kijken en pielen ermee, ben zelf niet erg technisch maar zou het me graag wel eigen willen maken.
Ik heb wat rond gekeken en onderdelen gezien en ook wel wat kits gezien maar ik weet dus eigenlijk niet wat er gebeurt als op een kit sterkere motoren aanbreng en wat als bijvoorbeeld het zwaarte punt verandert mocht het ding een bakje oppakken.

Genoeg tijd om uit te zoeken gelukkig maar als er een goede basis kit zou zijn, zou het helpen :)
Een BNF set met alleen de receiver toe te voegen zou wel voldoende moeten zijn op zich.

• dunedanh
quote:
red-devil84 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:16:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg

Als ik dus 920kv motor had konden deze props wel
Maar met 1400kv moet die te hard werken om op toeren te komen

Dan ga ik is kijken voor 8x4 props

Is kijken waar ik die beetje goedkoop kan krijgen

Of heeft iemand nog een setje te koop
Andere mensen (google maar eens op 2212 1400kv) raden 8060 props aan (8x6 dus). Ik zou voorstellen om een paar setjes goedkope props te halen, eventueel in verschillende maten (8040 en 8060), en het gewoon eens uit te proberen. Als je dan tevreden bent over de hitte/het vlieggedrag kan je altijd nog wat duurdere props halen. Je zal er in het begin toch een boel breken, dus die goedkope props raken wel op. Niet alle maten zijn er in zowel CW als CCW, let daar wel op bij het bestellen!

Mocht je overigens nog extra LiPo's willen kopen, dan zou ik de volgende keer voor een LiPo met een hogere "C" waarde gaan. "C" is het aantal keer zijn eigen capaciteit (in A/h) wat een lipo in eens aan vermogen (in A) kan leveren zonder stuk te gaan. In jou geval dus 2.2x25=55A. In theorie voldoende voor je setup, maar de goedkope chinese LiPo's willen nog wel eens een hogere "C" waarde opschrijven dan wat ze werkelijk zijn*. Hogere "C" waarde LiPo's zijn tegenwoordig niet veel duurder meer dan die met een lagere waarde, en dan weet je in ieder geval zeker dat je "safe" zit.

* Ik heb voor mijn mini van twee verschillende merken 550mAh LiPo's, beide "70C". De een bijna twee keer zo duur als de ander. Ik merk duidelijk dat de een veel meer power kan leveren dan de ander (in dit geval dus de dure). Dit is in mijn geval te merken aan meer explosieve kracht bij punches, en het minder snel verliezen van kracht als hij leeg begint te raken

dunedanh wijzigde deze reactie 24-08-2018 16:12 (33%)

quote:
Hi allen.

Kits worden zelden verkocht. Het is kant en klaar (sort of) of zelfbouw.

Wat je dan in jouw geval kan doen: Zoek een een mooie en uitgebreide build log. Koop vervolgens de onderdelen en maak het gewoon na. Maar zelfbouwen is niet heel lastig hoor. Toen ik mijn eerste drone bouwde had ik nog nooit een soldeerbout aangeraakt. toch lukte het mij om het ding binnen een maand de lucht in te krijgen.

Moet wel zeggen: Heb toen heel veel hulp gekregen van andere tweakers hier.

In other news:

Zit hier met een beknelde zenuw mijn schouder! Kracht in mijn linker arm en vingers is gedeeltelijk weggevallen. Ook de kracht in mijn duim is gedeeltielijk weggevallen.
Vorige week sinds 2 maanden weer gevlogen, maar ik krijg nauwelijks de throttle/yaw stick in beweging zonder mijn schouder pijn te doen.

Mooi kut met peren dus.... Dat word voorlopig niet vliegen... :(

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• nils7
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:20:
[...]

Kits worden zelden verkocht. Het is kant en klaar (sort of) of zelfbouw.

Wat je dan in jouw geval kan doen: Zoek een een mooie en uitgebreide build log. Koop vervolgens de onderdelen en maak het gewoon na. Maar zelfbouwen is niet heel lastig hoor. Toen ik mijn eerste drone bouwde had ik nog nooit een soldeerbout aangeraakt. toch lukte het mij om het ding binnen een maand de lucht in te krijgen.

Moet wel zeggen: Heb toen heel veel hulp gekregen van andere tweakers hier.

In other news:

Zit hier met een beknelde zenuw mijn schouder! Kracht in mijn linker arm en vingers is gedeeltelijk weggevallen. Ook de kracht in mijn duim is gedeeltielijk weggevallen.
Vorige week sinds 2 maanden weer gevlogen, maar ik krijg nauwelijks de throttle/yaw stick in beweging zonder mijn schouder pijn te doen.

Ja die "Rotorsbuild" website is erg handig heb ik gezien. Dat heeft behoorlijk geholpen tot nu toe

• Vince23
De eachine X220 is binnen en heb hem volledig geconfigureerd, maar bij het installeren van de props loopt het mis. De props schuiven gewoon goed over de motors, maar ik krijg de moeren er niet goed op. Ik kan ze er een beetje over doen, maar helemaal niet tot tegen de prop, en ik heb echt al heel veel kracht gezet.

Ik heb wel gezien dat die moeren vanboven aan de binnenkant een soort rubbertje hebben zitten, en die houdt het erover draaien duidelijk tegen... Kan en zou ik dat eruit halen?

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:04

RonnieB82

SkiFreak!

harder draaien, dat plastic zorgt ervoor dat de moertjes er tijdens het vliegen niet afslippen

Music is what feelings sound like

• Vince23
Als ik harder kon draaien had ik dat wel gedaan, maar het geeft echt geen mm meer. Ik hou de motor stil en zet dan kracht bij het draaien, maar vanaf dat ik niet meer verder kan met het draaien gaat alle kracht naar de motor en hoe hard ik die ook probeer vast te houden, alle kracht van het draaien gaat gewoon naar de motor en niet naar de moer.

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
Vince23 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:57:
Als ik harder kon draaien had ik dat wel gedaan, maar het geeft echt geen mm meer. Ik hou de motor stil en zet dan kracht bij het draaien, maar vanaf dat ik niet meer verder kan met het draaien gaat alle kracht naar de motor en hoe hard ik die ook probeer vast te houden, alle kracht van het draaien gaat gewoon naar de motor en niet naar de moer.
Heb je foto's van de motor met alleen de prop erop, met de moer wanneer die niet verder gaat en de onderkant van de moer.
Ik heb dat ook gehad met moeren die volledig plat waren terwijl moeren die een beetje verzonken waren aan de onderkant wel pasten. Dit kwam doordat de props wat lager waren.

BoAC wijzigde deze reactie 25-08-2018 15:24 (13%)

• Vince23
Het is opgelost, samen met de buurman en zijn veel handigere gereedschappen zijn de moeren er na heel hard duwen op de motoren, erop geraakt. Hopelijk gaat het vanaf nu gemakkelijker, ik durf ze er nog niet af te halen :)
quote:
Vince23 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:00:
Het is opgelost, samen met de buurman en zijn veel handigere gereedschappen zijn de moeren er na heel hard duwen op de motoren, erop geraakt. Hopelijk gaat het vanaf nu gemakkelijker, ik durf ze er nog niet af te halen :)
Juist nu een paar keer erop en eraf draaien, anders sta je straks na je eerste crash te klooien om je props eraf te halen :)
Oeps, zie reactie hieronder 8)7

Kars wijzigde deze reactie 27-08-2018 15:08 (4%)

• Sensei_D
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:20:
[...]

Damn, sterkte man!
quote:
Vince23 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:00:
Dit moet je niet doen joh ;) . Wat @BoAC zegt is hoogstwaarschijnlijk het geval; je prop hubs zijn te laag voor de motoren. Ja, uiteindelijk krijg je de moer er wel op, maar dan steekt je schroefdraad waarschijnlijk uit. Als je dan crashed sloop je de top van je schroefdraad en krijg je na een paar keer de moer er niet meer op. Het moertje valt in het ideale geval precies over het topje van het schroefdraad heen. Oplossingen zijn; andere props, hogere moeren of een spacer ertussen (Cobra gaf deze vroeger altijd mee). Maar aan de andere kant; beetje schroefdraad houd de drone niet uit de lucht ofzo })

sensei_d.fpv channel

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-12 00:19

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

quote:
Hi allen.

Check deze even:

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

• nils7

• raymondw
quote:
quote:
Bedenk ook wat je wil
De eerste link is een meer op racen gerichte quad, je eigen link is een GPS Arducopter.
Verschil in prijs is het verschil in inzet bereik

Ik heb een Eachine gekocht om mee te beginnen, zonder GPS, het is lastig maar wel fun!
Echt een stuntmachine : YouTube: Flight of the Year // Trains, Bridges, Rapids, Mountains, Sunset, Ga...

De GPS assisted drone is meer voor camera werk etc. (om het even plat te zeggen : hoog DJI factor)

raymondw wijzigde deze reactie 29-08-2018 10:04 (10%)

• nils7
quote:
raymondw schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

[...]

Bedenk ook wat je wil
De eerste link is een meer op racen gerichte quad, je eigen link is een GPS Arducopter.
Verschil in prijs is het verschil in inzet bereik

Ik heb een Eachine gekocht om mee te beginnen, zonder GPS, het is lastig maar wel fun!
Echt een stuntmachine : YouTube: Flight of the Year // Trains, Bridges, Rapids, Mountains, Sunset, Ga...

De GPS assisted drone is meer voor camera werk etc. (om het even plat te zeggen : hoog DJI factor)
Een zelf bouwkit, wat ze beiden zijn.
Voor eigen gebruik, wat rondvliegen maar zoals ook vermeld een promo filmpje maken om een maaltijd van een keuken naar een tafeltje te vliegen en die daar "te droppen".
Dus dat ik hem eenmalig kan aanpassen met wat haken en voor de rest zelf mee kan vliegen. Wellicht wat foto's maken maar meer recreationeel. Alhoewel racen me ook tof lijkt weet ik niet of ik een racer makkelijk aan kan passen voor die promo.

quote:
nils7 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Een zelf bouwkit, wat ze beiden zijn.
Voor eigen gebruik, wat rondvliegen maar zoals ook vermeld een promo filmpje maken om een maaltijd van een keuken naar een tafeltje te vliegen en die daar "te droppen".
Dus dat ik hem eenmalig kan aanpassen met wat haken en voor de rest zelf mee kan vliegen. Wellicht wat foto's maken maar meer recreationeel. Alhoewel racen me ook tof lijkt weet ik niet of ik een racer makkelijk aan kan passen voor die promo.
Uiteindelijk is een racer ook wel krachtig genoeg om een bakje eten op te tillen.
Een beetje motor heeft tegenwoordig al dik 1KG stuwkracht, tel dat maal 4 en je komt een heel eind.

Ik krijg wel het gevoel dat ik je moet gaan waarschuwen, dus doe ik dat ook even; Pas alsjeblieft goed op met wat je gaat doen.
Het klinkt allemaal leuk en gaaf, maar gun jezelf de tijd om ervaring op te doen met het vliegen en maak zo'n filmpje pas als je 200% weet waar je mee bezig bent.

Overigens ziet dat Ali-kitje er best aardig uit. Die Tyro vind ik zelf wel heel interessant.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Het begint toch weer te jeuken nadat een maat van me een kleine quad van internet had geplukt en we effe ermee gingen vliegen.

Heb nu zelf nog een F450 liggen die ik toentertijd (aantal jaar terug) zelf in elkaar gezet had.
Aangezien de electronica die erop zit verouderd is en stiekem toch niet helemaal geoptimaliseerd is ben ik op zoek naar nieuw spul.
Het liefst wil ik onderdelen die je ook op een 'mini' quad kan zetten maar dat zal voor de motoren natuurlijk niet lukken.
Daarom denk ik dat maar beter een nieuw frame kan kopen, een 5 inch frame (/210mm frame) lijkt me een mooi maatje.

Al snel zitten googlen maar er is tegenwoordig wel erg veel te verkrijgen, FC's met alles erop en eraan, losse FC bordjes, power distribution boards met bec's, 4 in 1 ESC's en dergelijke.

Voor een FC, begrijp dat het handig is om een FC met minimaal een F4 processor te nemen?
Als ik even bij hobbyking kijk zie ik een aantal opties:Is het slim om voor het gemak een AIO FC te nemen? Is bovenstaande dan een goede optie?

Tja voor de andere onderdelen heb ik eigenlijk geen idee wat een goede combi is.
Als ik uit ga van de F450 zouden 950KV motoren in combinatie met 10x4,5 props(?) een goede combi zijn op 3S denk ik?
Mocht ik een mini frame nemen heb ik werkelijk geen flauw idee wat handig is :X .

Of is het handiger om voor kleine 100 euro deze te kopen: https://www.banggood.com/...bid=7191&cur_warehouse=CN.

Toevoeging: zal niet zo snel FPV vliegen aangezien ik natuurlijk nog moet leren vliegen. Bij de F450 heb ik al wel een fpv camera en video tx/rx met een heel simpele videobril.
Is het mogelijk om die eachine tygo tx te koppelen met mijn huidige video rx? (ongeacht het type en merk dus?)

thijsco19 wijzigde deze reactie 02-09-2018 20:24 (6%)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True