Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Mortum schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:54:
[...]

Weet je toevallig eventueel nog een goedkope zelfbouwkit? :P
Zelfbouw kits kom je niet heel veel meer tegen. Het is BNF/RTF OF volledig zelfbouw. Maar als je zelfbouw kiest kan je hier je lijst met componenten wel posten. Zat tweakers die je kunnen vertellen of het wat is of niet. :)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Mortum
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16-10 11:21

Mortum

I heard you liked lasers..

Voor mijzelf maar de volgende stappenplan verzonnen:

Zender (gisteravond gekocht carbon skin omdat die gaaf is :+)
10+ uur maken in flightsim tot ik die drone daar redelijk in de lucht kan houden.

Daarna waarschijnlijk die Kopis1 die je @ChojinZ adviseerde kopen.

Eerst LOS vliegen om te kijken hoe dat bevalt en daarna een FPV bril! :)

Discord
Doggies<3

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 20:44
Weet iemand of DJI drones (Mavic Air/Pro) in de zogenaamde trainer modus te gebruiken zijn?
Of zien er speciale drones (ander merk) die dit kunnen?

Met andere woorden: is het mogelijk om deze drones te besturen met 2 controllers? 1 controller als Master (override), zodat iemand veilig kan vliegen en dat degene met de master controller kan corrigeren?

SpeedingWilly wijzigde deze reactie 22-06-2018 08:21 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-10 14:42

qless

...vraag maar...

Met de mavic pro kan het. De 2e controller kan alleen besturen als de eerste controller niks doet.

Linkje:
https://www.wetalkuav.com...ith-2-remote-controllers/

qless wijzigde deze reactie 22-06-2018 09:01 (27%)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Mortum schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:20:

Daarna waarschijnlijk die Kopis1 die je @ChojinZ adviseerde kopen.
Zeker geen slechte keuze. 8) Maar kijk ook ff naar de 5 inch quads van Diatone. Zij maken voor het geld ook zeer mooie en degelijke drones. Zo word de GT M530 ook best goed gereviewd. :)

Het lastige bij een nieuwe aankoop: De markt word overspoeld met degelijke drones. Het aanbod is momenteel ontzettend groot. En wat nu hip en hot is, is over 3 maanden weer verouderd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:07:
[...]
Het lastige bij een nieuwe aankoop: De markt word overspoeld met degelijke drones. Het aanbod is momenteel ontzettend groot. En wat nu hip en hot is, is over 3 maanden weer verouderd.
En dan komt de soldeerbout uit de kast en begint de hobby pas echt O-)

• Mortum

Mortum

quote:
gastje01 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:11:
[...]

En dan komt de soldeerbout uit de kast en begint de hobby pas echt O-)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteravond wel een stuk of 30 buildvideo's heb zitten kijken, en zelfbouw lijkt me toch een stuk bevredigender om te vliegen dan een kant en klaar kit :P

Naja eerst wat goedkoops vliegen, als dat langer heel blijft kijken voor een zelfbouwertje :+

Discord
Doggies<3

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:27
Dat langer heel blijven, daar ga ik al niet van uit.

In de afgelopen weken 3 motoren om zeep geholpen, waarvan 2 er verbogen zijn, en na het vervangen is van 1 van de nieuwe motor de schroeven los getrild. Met als gevolg draden van de motoren gebroken..
Tevens de pigtail van de Tramp HV VTX gesloopt.. dus kon daar ook weer een nieuwe voor bestellen, waarbij de verzendkosten duurder waren als het product zelf.

En dan heb je alles weer op orde, is het zoals gewoonlijk in nederland weer k*t weer. Gaat lekker dus.

Tevens ben ik benieuwd wanneer de nieuwe TBS frame Source one geleverd gaat worden,

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16-10 22:23

JT

VETAK y0

quote:
Mortum schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteravond wel een stuk of 30 buildvideo's heb zitten kijken, en zelfbouw lijkt me toch een stuk bevredigender om te vliegen dan een kant en klaar kit :P

Naja eerst wat goedkoops vliegen, als dat langer heel blijft kijken voor een zelfbouwertje :+
Je kunt ook voor een paar tientjes een goedkope drone op de kop tikken om mee te oefenen. Ik ben zelf begonnen met een Syma X5C en ik heb nu sinds enkele dagen een Hubsan H501s waar ik door mijn ervaring direct goed mee uit de voeten kan. Die goedkope dingen zijn zo licht (X5C is 100 gram ofzo) dat een crash weinig doet :P

• Mortum

Mortum

quote:
JT schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Je kunt ook voor een paar tientjes een goedkope drone op de kop tikken om mee te oefenen. Ik ben zelf begonnen met een Syma X5C en ik heb nu sinds enkele dagen een Hubsan H501s waar ik door mijn ervaring direct goed mee uit de voeten kan. Die goedkope dingen zijn zo licht (X5C is 100 gram ofzo) dat een crash weinig doet :P
Ik heb een DJI mavic Pro waar ik al een aantal uur op weggevlogen heb zonder crashes (ik vind het sowieso knap dat men het voor elkaar krijgt een mavic te laten crashen)
Alleen hij is prachtig voor filmen en fotografie (waar ik hem ook voor heb), maar voor "fun" is hij mij te tam :+

Dus ik zoek wel een drone met power, acro kan vliegen, die ik zelfs met huidig weer buiten (leuke uitdaging) kan vliegen op mijn land en een bereik van meer dan 500m (lengte van het land als ik te lui ben zelf naar achter te lopen). :P

Discord
Doggies<3

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Naiki schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:46:
Dat langer heel blijven, daar ga ik al niet van uit.

In de afgelopen weken 3 motoren om zeep geholpen, waarvan 2 er verbogen zijn, en na het vervangen is van 1 van de nieuwe motor de schroeven los getrild. Met als gevolg draden van de motoren gebroken..
Tevens de pigtail van de Tramp HV VTX gesloopt.. dus kon daar ook weer een nieuwe voor bestellen, waarbij de verzendkosten duurder waren als het product zelf.

En dan heb je alles weer op orde, is het zoals gewoonlijk in nederland weer k*t weer. Gaat lekker dus.

Tevens ben ik benieuwd wanneer de nieuwe TBS frame Source one geleverd gaat worden,
Er gaan hier soms tijden voorbij dat ik niets sloop. Soms heb ik een maand, dan gaat echt alles kapot.
Wat wel veel scheelt is dat ik sinds kort mijn eigen motor protectors ontwerp en print (PETG). Die vangen vaak de eerste klap op en dat heeft toch al flink wat geld bespaart.

Maar vorige maand: 2 pigtails gesloopt, weer wat receiver antennes die zijn opgegeten door props. 2 piepers die ineens niet meer werken EN een gebroken frame (leuk die ultralights, maar 1 crash en je frame is naar de klote :( )

Gek genoeg breek ik dan weer zelden props. ... :P

• Promaxhunter
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-10 13:18
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Er gaan hier soms tijden voorbij dat ik niets sloop. Soms heb ik een maand, dan gaat echt alles kapot.
Wat wel veel scheelt is dat ik sinds kort mijn eigen motor protectors ontwerp en print (PETG). Die vangen vaak de eerste klap op en dat heeft toch al flink wat geld bespaart.

Maar vorige maand: 2 pigtails gesloopt, weer wat receiver antennes die zijn opgegeten door props. 2 piepers die ineens niet meer werken EN een gebroken frame (leuk die ultralights, maar 1 crash en je frame is naar de klote :( )

Props breken... nope
Props verbuigen.. check :+

• JT

JT

VETAK y0

quote:
Mortum schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Ik heb een DJI mavic Pro waar ik al een aantal uur op weggevlogen heb zonder crashes (ik vind het sowieso knap dat men het voor elkaar krijgt een mavic te laten crashen)
Alleen hij is prachtig voor filmen en fotografie (waar ik hem ook voor heb), maar voor "fun" is hij mij te tam :+

Dus ik zoek wel een drone met power, acro kan vliegen, die ik zelfs met huidig weer buiten (leuke uitdaging) kan vliegen op mijn land en een bereik van meer dan 500m (lengte van het land als ik te lui ben zelf naar achter te lopen). :P
Ah ok, ervaring is er dus, alleen niet met acro ;) Ik snaps.

• SpeedingWilly
quote:
qless schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56:
Met de mavic pro kan het. De 2e controller kan alleen besturen als de eerste controller niks doet.

Linkje:
https://www.wetalkuav.com...ith-2-remote-controllers/
Cool, dat is precies wat ik wil. Als de opvolger van de mavic pro in juli (verwacht) uitkomst, dan staat die op mijn shortlist! En ik ga er dan eventjes vanuit dat deze functionaliteit ook op de mavic pro II zit ;)

Kunnen duurdere (DJI) drones dit ook?

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-10 06:58
quote:
JT schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Hier ook een x5c. Die heeft al aardig wat crashes en boomlandingen overleefd. Ideaal speelgoed om mee te beginnen. Via vele kanalen is letterlijk elk onderdeel los te verkrijgen (ik heb op de body na dan ook letterlijk elk onderdeel hier als reserve), maar die heb ik nog niet nodig gehad. Ondanks mijn zeer gebrekkige vliegmanskunsten (en die van mijn zoon).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

quote:
SpeedingWilly schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Cool, dat is precies wat ik wil. Als de opvolger van de mavic pro in juli (verwacht) uitkomst, dan staat die op mijn shortlist! En ik ga er dan eventjes vanuit dat deze functionaliteit ook op de mavic pro II zit ;)

Kunnen duurdere (DJI) drones dit ook?
Durdere zoals de inspire hebben ook een dual control, maar daar is de 2e vooral bedoeld voor de camera geloof ik.

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpeedingWilly
quote:
qless schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:22:
[...]
Durdere zoals de inspire hebben ook een dual control, maar daar is de 2e vooral bedoeld voor de camera geloof ik.
Ja dat weet ik. Ik zoek voor een oplossing dat ik mensen met mijn drone kan laten vliegen (oefenen), en zelf met een master controller kan ingrijpen zodra het (bijna) misgaat.

Dat kan dus blijkbaar met de DJI mavic pro, en laat dat nu net de drone zijn die ik wil aanschaffen (of i.i.g. de opvolger die misschien in juli uitkomt).

Een Inspire 2 staat ook op mijn shortlist, maar mijn bankrekening vind dat niet zo leuk :X ;) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Inspire 2 is wel heel ander beest(je) dan de mavic. Veel groter (en duurder) en natuurlijk hele andere camera's.

Wat een eventueel uitkomende mavic pro 2 gaat kunnen is natuurlijk nog wachten. De een verwacht iets groter/zwaarder met 1" sensor, andere verwachten een 1/1.7" sensor (tussenstap 1" en huidige?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Even een ander vraagje, met wat google werk kom ik er achter dat meerendeel van de Drone vliegers lone wolfs zijn die af en toe een keer samenkomen.

Is er in Noord holland (ik heb een auto, dus een beetje reizen is niet erg) een groep die een beetje op vaste dagen vliegt? ik wil namelijk graag eens komen kijken, en kijken of mijn bolle kop geschikt is voor een fatshark :+

Discord
Doggies<3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 10:16
quote:
Mortum schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:16:
Even een ander vraagje, met wat google werk kom ik er achter dat meerendeel van de Drone vliegers lone wolfs zijn die af en toe een keer samenkomen.

Is er in Noord holland (ik heb een auto, dus een beetje reizen is niet erg) een groep die een beetje op vaste dagen vliegt? ik wil namelijk graag eens komen kijken, en kijken of mijn bolle kop geschikt is voor een fatshark :+
Hier een startende Eachine x220 gebruiker die ook wel interesse heeft in zoiets :)

to linux or not ,that's my quest... | AMD R5 1600 | Crucial LPX 3200MHz | Asus Prime B350-Plus | 970 EVO 500GB | MSI 1070Ti Gaming

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:05
Filmpje van even geleden :)

-Avant Leggero s5
-T-motor pro v2 2400kv
-Aikon 4in1 esc 30A Dshot600
-Kiss fc v2
-Dal cyclone 5045
-Tramp HV
-Foxeer predator micro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mortum

Mortum

quote:
raymondw schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:15:
[...]

Hier een startende Eachine x220 gebruiker die ook wel interesse heeft in zoiets :)
Ik vond net dit:
https://dutchdronesquad.nl/

1 juli is er een event, waarschijnlijk in het sportpaleis Alkmaar (de wielerbaan voor de lokale)
Maar bij mooi weer verhuist het event naar een nog niet aangekondigde buitenlocatie in de buurt

Discord
Doggies<3

quote:
Dit is zeker een leuke groep, heel toegankelijk, en eigenlijk zijn er inmiddels veel mensen actief in omgeving Alkmaar. Deze groep is ook sinds kort begonnen; facebook groep. (hmm, is besloten groep zie ik, ik weet niet meer hoe ik hier in kwam)

Sensei_D wijzigde deze reactie 25-06-2018 12:04 (8%)

sensei_d.fpv channel

• Mortum

Mortum

quote:
Sensei_D schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:00:
[...]
Dit is zeker een leuke groep, heel toegankelijk, en eigenlijk zijn er inmiddels veel mensen actief in omgeving Alkmaar. Deze groep is ook sinds kort begonnen; facebook groep.
Linkje is dood bij mij

Discord
Doggies<3

Acties:
  • +3Henk 'm!
Alweer een tijdje terug voor mij, maar ik heb eindelijk weer een videootje gemaakt :)

sensei_d.fpv channel

• Noenie
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-10 20:02
Fijne tweakertjes,

Aangezien jullie hier meer vanaf weten dan mij heb ik een aantal vragen/opties nodig. Afgelopen paar weken is het bij wel gaan kriebelen om een drone te kopen, voornaamste doel zal zijn het vliegen rond meets van verschillende groepen(auto/motor).
Nu heb ik uiteraard lopen googlen en ben ik onder meer op de DJI varrianten gestuit. de spark en mavic. Nu zijn beide eigenlijk geen optie. voornamelijk de prijs doet em de das om. Daarna de Yuneec Q500 4K Typhoon gevonden, die was al een stuk intressanter.

Zijn er betere opties?
zelf bouw is prima als ik daarmee goed geld kan besparen.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• JT

JT

VETAK y0

Xiaomi Mi Drone kun je ook eens naar kijken.

Verder maakt een Hubsan H501s ook behoorlijk aardige beelden alleen het ontstijgt het niveau van een midrange telefoon niet. Maar dus wel vanuit de lucht en een stuk goedkoper :P

• Noenie
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-10 20:02
quote:
JT schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:22:
Xiaomi Mi Drone kun je ook eens naar kijken.

Verder maakt een Hubsan H501s ook behoorlijk aardige beelden alleen het ontstijgt het niveau van een midrange telefoon niet. Maar dus wel vanuit de lucht en een stuk goedkoper :P
Die Xiaomi zou best nog wel een optie kunnen zijn met 4K camera. Deze dan bestellen via gearbest/allie, of is daar een goede NL retailer voor?

Hubsan valt wel redelijk buiten de boot, wil de camera wel graag op een draaibaar platform hebben.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • +10Henk 'm!
Ik heb van het weekend ook weer lekker gevlogen. Ik neem altijd wel alles op maar het is 9 van de 10 keer niet waard iets te uploaden maar heb nu toch wel 2 leuke filmpjes. Een pack die gewoon lekker ging en m'n eerste Matty flip hoewel nog niet echt met het volste vertrouwen gedaan. :P

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Radiance Coole Mattyflip man! Doodeng volgens mij ;)

sensei_d.fpv channel

• JT

JT

VETAK y0

quote:
Noenie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Die Xiaomi zou best nog wel een optie kunnen zijn met 4K camera. Deze dan bestellen via gearbest/allie, of is daar een goede NL retailer voor?

Hubsan valt wel redelijk buiten de boot, wil de camera wel graag op een draaibaar platform hebben.
Ik zou het via Gearbest doen, die hebben een verzendoptie waarbij kans op importkosten zeer minimaal is.

• Mortum

Mortum

ik zie net dat ze van de Fatshark HD2 nog een batch gaan maken.

misschien daar even op wachten voor ik goggles aanschaf :P

Discord
Doggies<3

• j1p
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-10 09:05
Beste Tweakers,

Al een tijdje ben ik in het bezit van een DJI F450. Nu zou ik ook graag video's willen maken met deze drone. Een gimbal heb ik al aangeschaft, hier past een camera van het formaat GoPro in. Nu is het dus zaak om een goede camera te vinden. Wat ik graag zou willen is dat je net als bijv. bij de DJI Phantoms live kunt meekijken met de camera op een telefoon.

Met een budget van ongeveer 200 euro, heb ik zelf de HawKeye Firefly 8S gevonden, welke live video out heeft en met een kabel aan een FPV zender verbonden kan worden. Deze in combinatie met een FPV USB-OTG ontvanger zorgt ervoor dat je het beeld op je telefoon kan zien.

Nu vroeg ik me af of dit een goede setup is? Of is het misschien beter om een losse FPV camera op de gimbal te monteren? En in het algemeen misschien tips voor een goede camera? Graag jullie mening!

j1p wijzigde deze reactie 26-06-2018 17:36 (3%)

• Naiki
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Nou deze maand zit het mij in iedergeval niet mee.
Gisteren kom ik aan op de plek om te vliegen, ligt de ground van de receiver er uit,.. klote, terug naar het kantoor dan maar, vast gesoldeerd. Maar goed pauze voorbij dus dat wordt de volgende dag weer.
Kom ik net op de plek aan. video signaal zover ik merk weer goed, valt die in ene uit de lucht.. is de SBUS kabel los geraakt, inclusief de plus en min van de VTX :( :( :( |:( |:( :( :(
Ondertussen maar weer alles vast gezet en morgen kans nummer 3...

Ik ben ook erg benieuwd wanneer de Source one frame van TBS verzonden gaat worden, want ik wil echt een tweede gaan bouwen nu.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-10 22:11
Beste Drone liefhebbers

Ik Wil een Drone aanschaffen voor thuis. Voor mij hoeft de drone niet speciaal en duur te zijn.

Nu heb je op banggood en gearbest drones voor §50,- dit lijkt me een prima prijs. Want kan Dan ook aan neefjes / nichtjes en andere laten zien mee spelen in huis. Dit soort drones zijn gewoon prima neem ik aan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:20
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:42:
Beste Drone liefhebbers

Ik Wil een Drone aanschaffen voor thuis. Voor mij hoeft de drone niet speciaal en duur te zijn.

Nu heb je op banggood en gearbest drones voor §50,- dit lijkt me een prima prijs. Want kan Dan ook aan neefjes / nichtjes en andere laten zien mee spelen in huis. Dit soort drones zijn gewoon prima neem ik aan?
Wil je er binnen mee vliegen? Dan adviseer ik een Whoop. Die kun je (zonder FPV) al aanschaffen vanaf zo'n §12,00 (Eachine E010).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-10 22:11
@Bugs3 super meteen besteld. Ga kijken en Al's het me bevalt drones om een betere sterkere aan te schaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:30:
@Bugs3 super meteen besteld. Ga kijken en Al's het me bevalt drones om een betere sterkere aan te schaffen.
Bestel er extra batterijen bij. 1 batterij is na zo'n 4 minuten leeg dus wat extra is dan altijd fijn. Al dan niet met lader....

• Mortum

Mortum

Welke Whoop is er op langere termijn beter geschikt? (met FPV en bij voorkeur FrSky)

Ik lees dat die brushed motoren maar 3 uur mee gaan, en dat had ik met mijn Mavic al binnen 4 dagen behaald. Als ik ook binnen kan vliegen zullen die uurtjes alleen maar sneller oplopen :+

Of kan ik dan beter kijken naar een ander type drone?

(bij voorkeur acro optie, FPV, FrSky ontvanger)

Discord
Doggies<3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
quote:
Mortum schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:35:
Welke Whoop is er op langere termijn beter geschikt? (met FPV en bij voorkeur FrSky)

Ik lees dat die brushed motoren maar 3 uur mee gaan, en dat had ik met mijn Mavic al binnen 4 dagen behaald. Als ik ook binnen kan vliegen zullen die uurtjes alleen maar sneller oplopen :+

Of kan ik dan beter kijken naar een ander type drone?

(bij voorkeur acro optie, FPV, FrSky ontvanger)
Mijn ervaring is dat de brushed motoren binnen een maand of 2 meegaan.
Er zijn tegenwoordig ook een aantal brushless Whoops op de markt maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel een LDARC ET100 (net wat groter dan Whoop) en die is ook erg leuk om binnen en buiten te combineren.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Radiance schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:22:
Ik heb van het weekend ook weer lekker gevlogen. Ik neem altijd wel alles op maar het is 9 van de 10 keer niet waard iets te uploaden maar heb nu toch wel 2 leuke filmpjes. Een pack die gewoon lekker ging en m'n eerste Matty flip hoewel nog niet echt met het volste vertrouwen gedaan. :P

[video]
[video]
Nice spot en nice skills!

Is dit bij 'ons' in de regio? De plek komt mij niet bekend voor maar ziet er schitterend uit! _/-\o_
quote:
j1p schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:15:
Beste Tweakers,

Al een tijdje ben ik in het bezit van een DJI F450. Nu zou ik ook graag video's willen maken met deze drone. Een gimbal heb ik al aangeschaft, hier past een camera van het formaat GoPro in. Nu is het dus zaak om een goede camera te vinden. Wat ik graag zou willen is dat je net als bijv. bij de DJI Phantoms live kunt meekijken met de camera op een telefoon.

Met een budget van ongeveer 200 euro, heb ik zelf de HawKeye Firefly 8S gevonden, welke live video out heeft en met een kabel aan een FPV zender verbonden kan worden. Deze in combinatie met een FPV USB-OTG ontvanger zorgt ervoor dat je het beeld op je telefoon kan zien.

Nu vroeg ik me af of dit een goede setup is? Of is het misschien beter om een losse FPV camera op de gimbal te monteren? En in het algemeen misschien tips voor een goede camera? Graag jullie mening!
Is een Runcam split geen optie? Max 1080p@60hz maar dan heb je wel iets wat al getest is, nauwelijks wat weegt, om kan gaan met verschillende voltages en degelijk beeldkwaliteit geeft. Je zou zelfs nog de lens kunnen vervangen door een GoPro lens waardoor het nog iets beter word.

ChojinZ wijzigde deze reactie 27-06-2018 20:52 (52%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Sensei_D schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:13:
@Radiance Coole Mattyflip man! Doodeng volgens mij ;)
Thanks. Oefenen in een sim helpt wel maar irl is het toch anders. Ik zit toch altijd gespannen te wachten op een doffe klap voordat die tak weer op het scherm verschijnt. De bodem is onder die boom gelukkig vrij zacht want het gaat ook regelmatig fout. >:)
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:47:
[...]

Nice spot en nice skills!

Is dit bij 'ons' in de regio? De plek komt mij niet bekend voor maar ziet er schitterend uit! _/-\o_
Thanks. Jazeker, is in Leidschendam, die heb ik je toen ook via pm al gestuurd. Je moet er zeker snel eens gaan kijken voordat ze er gaan bouwen. Helaas ziet de toekomst van die spot er niet goed uit. ;w Het is ook een van de weinige leuke parken waar het eigenlijk altijd rustig is ongeacht het weer.

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

quote:
Radiance schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:59:

Thanks. Jazeker, is in Leidschendam, die heb ik je toen ook via pm al gestuurd. Je moet er zeker snel eens gaan kijken voordat ze er gaan bouwen. Helaas ziet de toekomst van die spot er niet goed uit. ;w Het is ook een van de weinige leuke parken waar het eigenlijk altijd rustig is ongeacht het weer.
Helaas nog geen tijd voor gehad. De laatste tijd is het vooral ff snel naar het strand crosssen, daar een stuk of 4 a 5 lipo's opvliegen en dan weer naar huis. Ik zit midden in een verbouwing en daardoor staat het vliegen ff op een laag pitje... }:|

Acties:
  • +6Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:15

BoAC

Memento mori

Net voor het eerst geoefend tussen bomen. Hoog rond rossen dat gaat wel. Maar tussen lage bomen is wel een uitdaging. Throttle beheersing wordt dan erg belangrijk. Het is toch echt anders dan in een simulator.
Hoog gras, uitstekende takken en dus kapotte props en gillende motors. De quad houdt zich iig goed :p

Met een andere quad vlieg ik altijd op 200mw vtx (Hij kan niet lager) bij deze kan ik het instellen via osd en dus netjes op 25mw. Echter buiten de bomen met het terug vliegen werd het beeld wel heel erg slecht en viel zelfs soms weg. Op het laatst viel het beeld echt weg.. dus gelijk maar arm eraf want ik wist echt niet wat de richting van de beweging was :/ dus dat ding stort neer. Lopen dus en blieper aan :p
Ik hoor em voor me dus loop erop af. Oh nee achter me.. ow nee toch de andere kant op..
Ten einde raad kijk ik maar boven me :D je raad et al, daar bungelt tie ;w
Alles eerst maar ff inpakken voor nieuwsgierige voorbijgangers en een plan bedenken. Gelukkig een stukje bos in de buurt met veel dood hout. Uiteindelijk een flinke stam gevonden en het piepende ding uit de boom kunnen duwen :p
Uiteindelijk een leuke morgen gehad en weer een hoop geleerd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Gisteren een dappere drone piloot!

Ik mocht eens vliegen! :D

Dus met een Toad 90 in volle wind een kleine 2 minuten (FPV) gevlogen, tussendoor een gate gepakt en weer tegen de wind in terug gesukkeld naar waar we stonden.

Mijn enige crash was tijdens de landing, ik stopte de drone iets hoger dan ik dacht dat ik zat :+

(geen schade hoor, maar je camera rondjes zien draaien hoort volgens mij niet :P )

In ieder geval merk je wel dat die flight-sim zijn vruchten af werpt :D

Discord
Doggies<3

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
BoAC schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:23:
Net voor het eerst geoefend tussen bomen. Hoog rond rossen dat gaat wel. Maar tussen lage bomen is wel een uitdaging. Throttle beheersing wordt dan erg belangrijk. Het is toch echt anders dan in een simulator.
Hoog gras, uitstekende takken en dus kapotte props en gillende motors. De quad houdt zich iig goed :p

Met een andere quad vlieg ik altijd op 200mw vtx (Hij kan niet lager) bij deze kan ik het instellen via osd en dus netjes op 25mw. Echter buiten de bomen met het terug vliegen werd het beeld wel heel erg slecht en viel zelfs soms weg. Op het laatst viel het beeld echt weg.. dus gelijk maar arm eraf want ik wist echt niet wat de richting van de beweging was :/ dus dat ding stort neer. Lopen dus en blieper aan :p
Ik hoor em voor me dus loop erop af. Oh nee achter me.. ow nee toch de andere kant op..
Ten einde raad kijk ik maar boven me :D je raad et al, daar bungelt tie ;w
Alles eerst maar ff inpakken voor nieuwsgierige voorbijgangers en een plan bedenken. Gelukkig een stukje bos in de buurt met veel dood hout. Uiteindelijk een flinke stam gevonden en het piepende ding uit de boom kunnen duwen :p
Uiteindelijk een leuke morgen gehad en weer een hoop geleerd :)
Een tip v.w.b. throttle beheersing; ik heb throttle expo in Betaflight op 0.40 staan, waardoor ik op mid-throttle iets relaxter vlieg. Vooral als je een bepaalde hoogte wil behouden (zoals vlak boven de grond) is het wel erg fijn :)

Voorbeeld:
http://img4.hostingpics.net/pics/563465352.png

Life is too short to remove USB safely

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
Kars schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Een tip v.w.b. throttle beheersing; ik heb throttle expo in Betaflight op 0.40 staan, waardoor ik op mid-throttle iets relaxter vlieg. Vooral als je een bepaalde hoogte wil behouden (zoals vlak boven de grond) is het wel erg fijn :)

Voorbeeld:
[afbeelding]
Dat heb ik ook een tijdje gedaan maar bij wisselen van accu of props is die curve ineens weer anders..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-10 16:06
Hoi,
Afgelopen 2 jaar af en toe gevlogen met wat speelgoed drones en met een Mavic van een kameraad.
Op zich allemaal prima en beheers redelijk de basis en crashen gebeurt me niet vaak meer.

Nu zit ik te denken om komende winter een zelfbouw project te starten.
Ik ben hier nog niet echt in thuis en moet me nog veel inlezen.

Maar hier zijn enkele eisen die ik eraan stel:
- Langere vluchttijd (20-30min)
- zeer uitbreidbaar met GPS/Altitude/FPV/RTH etc.
- Long range zowel besturing als FPV.
- Niet te lomp, maar ook niet te acrobatisch, goede allrounder.

Wat wil ik ermee doen?
- Filmen liefst op 4k, mooie natuurshots maken, en sfeerbeelden. Daarnaast klein beetje actie vliegen zoals door een bos, of laag over het water over een riviertje.. Ik ben geen dare-devil, de stunts van Radiance zijn me iets te wild, en ik zal het iets rustiger aan doen.. Maar misschien wel in dezelfde opzet.

Ik heb de TBS Discovery bekeken, deze lijkt aan mijn eisen te kunnen voldoen, maar ik hoef niet perse een GoPro erop te hebben, liefst een embedded camera met geheugenkaartje is prima.

Iemand tips voor modellen die goed verkrijgbaar zijn (incl uitbreidingen)? En 'makkelijk' te bouwen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naiki
Nou dat was mij een vlieg minuutje wel..
tweede pack.. ga onder een bord door.. knal op de grond.. tol wat in het rond.. beeld weg.

Nou ligt daar een paar meter vanaf een sloot.. de kwad is dus ongeveer 3 misschien 4 meter van de crash in het water gevallen...

Net schoongespoten met hoge druklucht, vanavond met demi water maar eens schoonmaken, in de rijst gooien en morgen maar weer testen wat er nog werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
ChojinZ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Anders een oudere versie proberen? Wil soms ook nog weleens helpen. :)
Vandaag weer getest met INAV. De altitude werkt nu prima. De PosHold is echter een drama. Heb even getest in een speeltuintje, maar hij drift gewoon weg. Echt lekker testen lukt ook niet goed in een speeltuintje omdat je te weinig ruimte hebt. Op een gegeven moment gewoon de Arm eraf gehaald omdat hij gek begon te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cavey
  • Laatst online: 16-10 15:50
quote:
Mortum schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:54:

Weet je toevallig eventueel nog een goedkope zelfbouwkit? :P
https://www.banggood.com/...119.html?rmmds=mywishlist

alleen nog batterijen (+ lader) en een ontvanger erop, en je hebt een zelfbouwkit.

Geen idee of er nog een BG referal link achter zit, anders moet je 'm gewoon ff handmatig opzoeken. Realacc X210, en dan zoeken naar de kit versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
cavey schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:35:
[...]

https://www.banggood.com/...119.html?rmmds=mywishlist

alleen nog batterijen (+ lader) en een ontvanger erop, en je hebt een zelfbouwkit.

Geen idee of er nog een BG referal link achter zit, anders moet je 'm gewoon ff handmatig opzoeken. Realacc X210, en dan zoeken naar de kit versie.
Er ontbreekt echter wel wat FPV gear. Prima geschikt voor LOS maar voor FPV-en zal je dus nog wel het eea moeten aanschaffen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cavey
@ChojinZ Oops, was ik even vergeten. Haha vtx en camera erbij en je quad is klaar. En dan de rest nog. Het instappen van de hobby gaat gepaard met grote, veelal eenmalige, uitgaven (goggles, transmitter, receivers, frame, etc etc).

Iig, Tnx voor het aanvullen @ChojinZ !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
cavey schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:43:
@ChojinZ Oops, was ik even vergeten. Haha vtx en camera erbij en je quad is klaar. En dan de rest nog. Het instappen van de hobby gaat gepaard met grote, veelal eenmalige, uitgaven (goggles, transmitter, receivers, frame, etc etc).

Iig, Tnx voor het aanvullen @ChojinZ !
En dan mis je nog OSD. Ik zou een andere kit kopen. Die FC is ook al out-datet :)
Je kunt prima losse onderdelen bij elkaar zoeken. Alles past wel bij elkaar :p

BoAC wijzigde deze reactie 06-07-2018 20:14 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
cavey schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:43:
En dan de rest nog. Het instappen van de hobby gaat gepaard met grote, veelal eenmalige, uitgaven (goggles, transmitter, receivers, frame, etc etc).
En vergeet de reserver onderdelen niet. :+

De antenne's vliegen er hier momenteel snel doorheen. Ook 2 lipo's die beginnen te puffen en een runcam camera met een losse ccd. 8)7

• cavey
Yes, eenmaal begonnen is het een glijdende schaal hahahaha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 14:45
Ik ben geÔnteresseerd in drones, maar de regelgeving heeft me tot dusverre tegen gehouden er werk van te maken. Sinds kort overweeg ik om mijn belangstelling voor object en face recognition te combineren met drone besturing. Ik heb daarom gezocht naar cases waarbij een drone in combinatie met een RPI wordt gebruikt zodat deze 'bestuurd' kan worden met python scripts. Daarbij zoek ik naar een betrouwbare drone(kit) die ik kan koppelen met een RPI (of een andere microcomputer waarmee ik python kan draaien). Ik vond een instructable die een goed uitgangspunt lijkt. http://www.instructables....-Automatic-Drone-Robot-w/ Helaas is de MultiWii SE 2.5 Kit waarop deze drone gebaseerd is niet meer leverbaar. Ik heb hierover enkele vragen:
- Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een additionele controller op een drone?
- Ik zie niet een complete vervanging/opvolger van deze kit, wat is het alternatief?
- Hebben jullie alternatieven/overwegingen hoe ik e.e.a het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:11
@Poecillia Volgens mij kan je dit gebruiken met iedere willekeurige flight controller. Wat de Raspberry Pi in feite doet is via serial commandos geven aan de flight controller, en veel moderne firmwares (zoals iNav) ondersteunen het oude protocol van Multiwii nog. Als je nog nooit met een drone hebt gevlogen dan is dit trouwens wel een beetje te veel om mee te beginnen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 20:39

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Gisteravond sinds lange tijd (ťťn hele week) weer gevlogen, helaas niet de mooie zonsondergang die ik had gehoopt maar voldoende om er wat kleur aan te geven. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 14:45
quote:
Tom-Z schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:19:
@Poecillia Volgens mij kan je dit gebruiken met iedere willekeurige flight controller. Wat de Raspberry Pi in feite doet is via serial commandos geven aan de flight controller, en veel moderne firmwares (zoals iNav) ondersteunen het oude protocol van Multiwii nog. Als je nog nooit met een drone hebt gevlogen dan is dit trouwens wel een beetje te veel om mee te beginnen.
Bedankt voor je antwoord. Is Multiwii verouderd dan? Ik heb me geprobeerd in te lezen in flight controllers, maar er zijn erg veel opties, waarbij er geen aandacht is voor de koppelingsmogelijkheden.

Ik ben met je eens dat dit ambitieus is. Daarom wilde ik het gefaseerd aanpakken: eerst een drone in elkaar zetten en daarmee leren vliegen, de flight controller wat leren kennen en daarna met de RPI aan de slag. Met dat laatste deel heb ik wel ervaring, dus als de dronehardware goed is moet dat lukken. Alternatief is trouwens een tweedehands drone kopen liefst van iemand uit de buurt.

CommerciŽle drones zijn trouwens niet met serial commando's te besturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Poecillia schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:48:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Is Multiwii verouderd dan? Ik heb me geprobeerd in te lezen in flight controllers, maar er zijn erg veel opties, waarbij er geen aandacht is voor de koppelingsmogelijkheden.

Ik ben met je eens dat dit ambitieus is. Daarom wilde ik het gefaseerd aanpakken: eerst een drone in elkaar zetten en daarmee leren vliegen, de flight controller wat leren kennen en daarna met de RPI aan de slag. Met dat laatste deel heb ik wel ervaring, dus als de dronehardware goed is moet dat lukken. Alternatief is trouwens een tweedehands drone kopen liefst van iemand uit de buurt.

CommerciŽle drones zijn trouwens niet met serial commando's te besturen?
Multiwii is ontzettend verouderd. De ontwikkelingen gaan momenteel razend snel. Wat nu nog hot is, is over een jaar verouderd. Multiwii word al jaren niet meer mee gevlogen (uitzonderingen daar gelaten).

Maar zou je ook wat hebben aan softserial? Zoja, dan zijn er best veel mogelijkheden:
ttps://oscarliang.com/betaflight-soft-serial/

En wellicht dat je hier wat aan hebt (ook al ziet het er in mijn ogen ook verouderd uit):
https://www.robotshop.com...i-flight-controller-18362

ik heb nog wat oude FC's liggen. stuur ff een PM, dan stuur ik em gratis op. Kan je alvast kijken of je er wat mee kan. ;)

Misschien niet helemaal multicopter, maar wel een leuk projectje voor erbij: Foam glider ombouwen naar rc :)

Ik heb deze Lidl Glider besteld, nadat mijn neefje deze ook heeft en er rc-componenten (ontvanger + servo's) in heeft gezet.
Het doel is om er ongeveer dit van te maken :D

Wat ik al heb;
- Motor (keuze uit 2205 2300kv met 5'' prop of 2212 920kv met 10'' prop)
- 12A ESC incl. 5V BEC
- Ontvanger met PWM output
- PDB en kabels

Wat er nog aankomt;
- Glider
- 4 x micro servo
- Push rods + hinges

Vroegah heb ik wat rc vliegtuigen gehad, maar das lang geleden en ik ben benieuwd of dit gaat lukken...

• Remko24
Is er hier iemand die bereid is om via PM mij op weg te helpen om te starten in de drone wereld?
Ik zou graag zelf een freestyle type drone willen bouwen en vliegen.

Ik wil het topic niet vervuilen met allerlij kleine vraagjes.
Zie graag een DM tegemoet.

Remko24 wijzigde deze reactie 16-07-2018 11:55 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
Remko24 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:53:
Is er hier iemand die bereid is om via PM mij op weg te helpen om te starten in de drone wereld?
Ik zou graag zelf een freestyle type drone willen bouwen en vliegen.

Ik wil het topic niet vervuilen met allerlij kleine vraagjes.
Zie graag een DM tegemoet.
PM is niet leuk. Iedereen wil toch ervaringen van anderen lezen? Het is tenslotte een discussie topic :)
Wat heb je zelf al gezocht? Wil je een samengestelde kit of gewoon de onderdelen bij elkaar zoeken?

Kijk even op de channel van Joshua Bardwell. Hij geeft altijd veel nuttige informatie en in zijn descriptions staan altijd interessante lijstjes :)
Joshua is trouwens freestyler :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko24
Dat is juist het probleem, ik weet niet wat ik nodig heb en wat het "beste" is, daarom wilde ik ook gewoon wat sparren met ervaringsdeskundigen.

Ik zit regelmatig te kijken op de Team Black Sheep site en facebook mee te kijken, hier komen 1000'en setup's voorbij..

Nu zoek ik gewoon iemand met wat meer kennis die mij op weg wil helpen met de keuze's van materiaal.
Ook met type frame heb ik totaal geen idee, veel reviews gelezen over de TBS Source One en de AstroX.
Maarja moet ik voor 5" of 7" gaan, geen idee..

Ik heb momenteel nog helemaal niets (zelfs geen zender).
Zonder GoPro wil ik beginnen met maximaal een budget van 900/1000 euro tot maximaal 1.250 euro.

Eisen:
- Geschikt voor free-style, licht acro werk..
- FPV/GPS/OSD/
- Long range (1000-1500m moet geen probleem zijn).
- Goede kwaliteit FPV met Goggles.
- Lange accuduur (15m)

Mijn vliegstijl zal redelijk hetzelfde zijn als in het volgende filmpje:
YouTube: TBS Source One 5" - My Setup and the first flight

Beetje door een landschap vliegen, af en toe tussen bomen door over een weg. etc..
Door gebouwen vliegen in krappe ruimtes etc is voor mij nog niet van toepassing.

De setup in het filmpje is het volgende:
Drone Setup:
- TBS Source One 5"
- Kiss V2 FC RC34C
- Kiss 4in1 ESC 1.21r
- TBS Master Pilot Pro 2400KV
- HQ 5043 V1S
- Mylipo 1600mah 4S
- Runcam Eagle V2
- TBS Unify Pro HV
- TBS Triumph Antenna
- TBS Crossfire Nano RX
- TBS Imortal T Antenna

Transmitter :
- FRSKY Taranis
- Hall Gimbals
- TBS Crossfire TX

Googles:
- Fatshark HDO
- Fatshark 18650 Battery
- True-D Diversity 3.6
- TBS Triumph Antenna
- Patch Antenna TBS

Ik wil gewoon goed starten en niet te snel willen upgraden, zoals zender en goggles etc moet gewoon lang mee kunnen gaan en mee kunnen groeien naar andere modellen.

Remko24 wijzigde deze reactie 16-07-2018 13:08 (5%)

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:26

RonnieB82

SkiFreak!

Wil je freestyle, skip dan je eisen met GPS, longrange en lange accuduur...

Wil je vooral mooie rustige beelden maken van mooie locaties, dan kan je kijken naar een quad met GPS, longrange en lange accuduur (dan zou ik een DJI adviseren ipv zelfbouw)

Voor freestyle en acro zou ik een 5" adviseren om mee te starten, daar zijn al een hoop goedkope prebuilts van te vinden op banggood, of je zoekt zelf een frame, fc, esc enz bij elkaar. (ben je wss wel iets duurder uit)

Tevens als het je eerste quad is, zou ik zeker niet gelijk het duurste spul pakken, je gaat flink wat smakkers maken, zonde als je daarmee dure motoren/esc's of frames sloopt.

met een freestyle/acro quad vlieg je meestal met 1300-2000mah, daarmee haal je misschien net 2 tot 5 minuten vliegtijd, dus neem gewoon wat extra accu's zodat je accu's kan wisselen en dan door kan vliegen.

Music is what feelings sound like

• Remko24
quote:
RonnieB82 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:09:
Wil je freestyle, skip dan je eisen met GPS, longrange en lange accuduur...

Wil je vooral mooie rustige beelden maken van mooie locaties, dan kan je kijken naar een quad met GPS, longrange en lange accuduur (dan zou ik een DJI adviseren ipv zelfbouw)

Voor freestyle en acro zou ik een 5" adviseren om mee te starten, daar zijn al een hoop goedkope prebuilts van te vinden op banggood, of je zoekt zelf een frame, fc, esc enz bij elkaar. (ben je wss wel iets duurder uit)

Tevens als het je eerste quad is, zou ik zeker niet gelijk het duurste spul pakken, je gaat flink wat smakkers maken, zonde als je daarmee dure motoren/esc's of frames sloopt.

met een freestyle/acro quad vlieg je meestal met 1300-2000mah, daarmee haal je misschien net 2 tot 5 minuten vliegtijd, dus neem gewoon wat extra accu's zodat je accu's kan wisselen en dan door kan vliegen.
Ik heb al enige ervaring met een Mavic Pro opgedaan en wat kleinere speelgoed drones (zonder fpv), leuk voor idd filmpjes te maken of een beetje sight-seeing en de besturing onder de knie te krijgen..
Maar de techneut in mij moet ook bevredigd worden..

Long range is voornamelijk omdat hier in de regio veel kanaaltjes/beekjes heb waar je lekker hard (en laag) overheen kunt vliegen, de Mavic is net iets te groot en te lomp om snel te kunnen sturen..
Ik zit zo op 500-1000m denk ik..

Goedkoop is een optie, maar zoals ik ook net had ge-edit, ik wil niet over een jaar met spullen in me maag zitten die ik niet meer gebruik, daarom zender, fpv, evt flghtcontrollers wil ik eigenlijk niet op bezuinigen, die kunnen wel mee liften naar volgende modellen.

Frame, motoren, props etc kan best idd wat minder om het budget te drukken.

Mochten jullie leuke lijstjes hebben dan hoor ik het graag.

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:26

RonnieB82

SkiFreak!

Het punt met 500-1000 meter op een 'snelle' (acro?) quad is dat je dan wel naar crossfire moet, dat maakt het een stuk duurder, plus dat die ontvanger op je quad ook een stuk groter is.

Mijn inziens wil je een 5" acro quad niet meer dan 100 meter bij je vandaan hebben, als je crasht wil je hem makkelijk kunnen terugvinden ;) (plus dat ik vind dat er altijd iemand bij je moet zijn die zicht heeft op de omgeving en de quad; als je meer dan 100 meter weg bent, zie je hem echt niet meer)

Als je budget hebt dan zou ik zeker niet besparen op zender en goggles, die gaan jaren mee.

Music is what feelings sound like

• Remko24
Daarom 5 of 7" is ook nog een discussie puntje, is 5" voldoende, of toch naar 7" gaan..

Budget is relatief, zender, goggles en FPV systeem zal niet zo snel kapot gaan denk ik, en kan bij een initiele aanschaf wel iets opgerekt worden.

Aan de drone zelf wil ik momenteel max 350-400 euro uit geven.

• Naiki
Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met deze hobby dus ik heb niet heel veel ervaring,

Zoals jij zegt heb ik ook niet bespaard op de zender en bril, maar ook daar weer niet de duurste van het duurste gekocht.
Als zender heb ik de taranis Q X7 die voldoet aan mijn eisen. Je heb hiervan ook de X7S variant die betere gimbals heeft.
Als bril heb ik de Skyzone Sky02S, goede bril en ben er zeer blij mee. Alleen denk dat je wel beter bereik heb met Fatshark, goede module en goede antennes.

Voor de drone ben ik begonnen met goedkopere onderdelen, en zelfs dit vloog goed. zeker voor mij als beginner, aangezien deze onlangs in het water is beland... dat waren dus 2x ESC , VTX en een flightcontroller.
En geen idee of de camera het nog doet. Ik zit nu op de laatste 2 onderdelen te wachten zodat ik weer kan gaan vliegen.

Over de source one frame, deze is onderweg en kan hier dus binnenkort wat over vertellen. Maar de reviews tot nu zijn veel belovend, en de frame wordt wel continue aangewerkt en verbeterd.

Vergeet tevens niet de lipo's en de oplader die ook nog aangeschaft moeten worden, en dat zijn geen goedkope onderdelen.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Prijs van de accu's vind ik meevallen. Ik koop tattu 1300 75C rating series bij Fotobooms.nl voor 23 euries.
Daarnaast heb ik een lading props via Ali gekocht. Hongkong zijn echt wat zachter dan DYS x50403 props. Dat merk je gelijk bij flinke punches :)

Op een lader zou ik niet bezuinigen. Ik kan nu 4 accu's parallel laden in 3 kwartier op 5.2A :P met een iSDT lader

BoAC wijzigde deze reactie 16-07-2018 14:28 (18%)

• Naiki
Ja 1 lipo valt wel mee.. maar je wilt er minimaal wel 4 of 5 hebben (ik heb er nog maar 4.. 1 tje gesneuveld door water schade) en dan zit je alweer op de 100 euro, zonder lader. laders is ongeveer 50 tot 60 euro. toch alweer zon 150 euro in je budget nodig om te starten.
Maar goed elke hobby kost geld, en zeker in het begin. :)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Een lipo gesneuveld door waterschade? Die dingen zijn toch waterdicht?

• Naiki
2 uur lang onder water zijn vond die lipo niet zo leuk, ik kreeg nog maar meeting van 3 cellen ipv 4.. dus die is kapoet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Dus... een Armattan Chameleon TI is onderweg!
(wordt een zelfbouwer met voornamelijk Armattan parts, alleen de VTX is elders besteld, een TRAMP met wand)

Volgende week hopelijk dat ding in elkaar kunnen plakken :)
  • Armattan Oomph Titan Edition 2306/2450 KV Motor
  • Armattan DShot 30 amps BLHeli_S ESC/BB2
  • CL Racing F4S
  • FrSky R-XSR
  • Pagoda antenne

Discord
Doggies<3

quote:
Mortum schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:13:
Dus... een Armattan Chameleon TI is onderweg!
(wordt een zelfbouwer met voornamelijk Armattan parts, alleen de VTX is elders besteld, een TRAMP met wand)

Volgende week hopelijk dat ding in elkaar kunnen plakken :)
  • Armattan Oomph Titan Edition 2306/2450 KV Motor
  • Armattan DShot 30 amps BLHeli_S ESC/BB2
  • CL Racing F4S
  • FrSky R-XSR
  • Pagoda antenne
Cool! Maar ditch die Pagoda antenne, wat een waardeloze krengen zijn dat.. Als je zo'n mooie build hebt, ga dan voor een TBS Triumph of een Foxeer Lollipop (vind ik op dit moment de beste antennes die er zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mortum

Mortum

quote:
Kars schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Cool! Maar ditch die Pagoda antenne, wat een waardeloze krengen zijn dat.. Als je zo'n mooie build hebt, ga dan voor een TBS Triumph of een Foxeer Lollipop (vind ik op dit moment de beste antennes die er zijn).
Ik weet niet of er iets is veranderd in de tussentijd, maar ik vind volgens onderstaande video de pagoda juist 1 van de beste :?

Edit:
Ah ik was even te snel met de conclusie!
Ik ga even verder kijken inderdaad :+

Wordt dan waarschijnlijk een lolliepop

Mortum wijzigde deze reactie 18-07-2018 15:19 (11%)

Discord
Doggies<3

• Naiki
Zo eindelijk een nieuwe VTX en Cam binnen, kan ik eindelijk na ongeveer twee weken weer vliegen.. Begon nu wel last van afkick verschijnselen te krijgen.

Tevens mijn Source one frame binnen, dus we gaan langzaam aan nieuwe onderdelen bestellen.
Geleverd met stikkers :D

Source one

Nou gisteravond VTX ingebouwd.. en blijkbaar kan een runcam sparrow tegen 2 uur lang onder water in de modder/blubber. Vanmiddag de second maiden flight :P Eindelijk weer vliegen!

Naiki wijzigde deze reactie 20-07-2018 09:38 (17%)

• NL_Gadget
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-10 19:12
Zijn er hier nog vliegers, omgeving Beverwijk?

Acties:
  • +6Henk 'm!
Afgelopen weekend druk geweest met de Lidl XL glider.
Alle spullen waren binnen, het bouwen kon beginnen :)

Glider plus een paar onderdelen en spul wat ik nog had liggen:

Hinges vast gemaakt voor rudder en elevator:

Positie van de motor bepaald:

Ailerons gesneden en servo's geplaatst:

Alles ingebouwd en canopy er op:

Hoe vliegt dat dan?
Nou, best goed eigenlijk :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Kars schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:06:
Afgelopen weekend druk geweest met de Lidl XL glider.
Alle spullen waren binnen, het bouwen kon beginnen :)

Glider plus een paar onderdelen en spul wat ik nog had liggen:
[afbeelding]

Hinges vast gemaakt voor rudder en elevator:
[afbeelding]

Positie van de motor bepaald:
[afbeelding]

Ailerons gesneden en servo's geplaatst:
[afbeelding]

Alles ingebouwd en canopy er op:
[afbeelding]

Hoe vliegt dat dan?
Nou, best goed eigenlijk :*)
Zo cool! Ga je nog FPV erop zetten ook?

sensei_d.fpv channel

quote:
Sensei_D schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:23:
[...]
Zo cool! Ga je nog FPV erop zetten ook?
Misschien wel, maar dan wordt ie wel erg zwaar.. Een all-in-one camera zou nog kunnen. Ach, eerst zo maar vliegen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bugs3
quote:
Kars schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Misschien wel, maar dan wordt ie wel erg zwaar.. Een all-in-one camera zou nog kunnen. Ach, eerst zo maar vliegen :)
Gaaf man _/-\o_

Maakt die 5 gram voor een fpv camera echt zoveel uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Bugs3 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:31:
[...]

Gaaf man _/-\o_

Maakt die 5 gram voor een fpv camera echt zoveel uit?
Thanks!
Nee die paar gram doet t 'm niet, maar ik heb het vliegtuig opgebouwd met onderdelen die ik nog had.
Ik heb nog een cam en vtx liggen, maar die zijn groot en zwaar. Ook moet ik dan een andere BEC. Dus tzt komt er nog wel een all-in-one fpv camera op (die je bijvoorbeeld ook op Tiny Whoops ziet).

• Schrammetje
  • Niet online
Laatste tijd ben ik me een beetje aan het oriŽnteren op de aanschaf van een drone. Ongehinderd door enig verstand van zaken wat lopen googelen, inlezen, etc. Ik heb al een gopro 5 voor foto en video die er onder zou kunnen en de kwaliteit daarvan lijkt mij beter dan de meeste inbouwcams.

Na wat onderzoek denk ik dat voor ťcht leuk beeldmateriaal, het van belang is;

- FPV: dit lijkt me aanzienlijk makkelijker besturen;
- Gimbal: ik heb wat materiaal vergeleken en met gimbal oogt aanzienlijk beter voor mijn gevoel;
- 15 minuten flight time lijkt het minimum;
- 6-assige gyro schijnt het vliegen behoorlijke te vergemakkelijken.

Ik weet dat ik behoorlijk achterloop in kennis op de meesten hier, maar hopelijk kunnen jullie waar nodig het lijstje aanvullen of misschien zelfs die gouden tip geven voor model drone. Ik hoop de kosten onder de 250 euro te kunnen houden, maar met de gimbal lijkt daar wat roet in het eten te gooien in wat ik tot nu toe tegen ben gekomen

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 23:27
Leuk om die glider te zien. Ben jaren terug begonnen met gliders, nu hangen ze als ornamenten aan de muur.. Heb zelf helaas niet echt tijd meer voor zelfbouw al moet ik zeggen dat behalve mijn Vortex de overige RTF drones geen van allen RTF waren. (kapotte/verkeerde FC/motor verkeerd bedraad/losse contacten/VTX issues/etc). Dus naast het crashen zo nu en dan blijf je toch wel bezig. Mijn huidige verzameling:

Vlieg vooral met met de Vortex omdat die het altijd probleemloos doet, echt een beater. De Kingkong FPV Egg is voor de kleine plekjes of voor een beetje onopvallend vliegen.

fier0x wijzigde deze reactie 30-07-2018 23:39 (7%)

quote:
Schrammetje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:50:
Laatste tijd ben ik me een beetje aan het oriŽnteren op de aanschaf van een drone. Ongehinderd door enig verstand van zaken wat lopen googelen, inlezen, etc. Ik heb al een gopro 5 voor foto en video die er onder zou kunnen en de kwaliteit daarvan lijkt mij beter dan de meeste inbouwcams.

Na wat onderzoek denk ik dat voor ťcht leuk beeldmateriaal, het van belang is;

- FPV: dit lijkt me aanzienlijk makkelijker besturen;
- Gimbal: ik heb wat materiaal vergeleken en met gimbal oogt aanzienlijk beter voor mijn gevoel;
- 15 minuten flight time lijkt het minimum;
- 6-assige gyro schijnt het vliegen behoorlijke te vergemakkelijken.

Ik weet dat ik behoorlijk achterloop in kennis op de meesten hier, maar hopelijk kunnen jullie waar nodig het lijstje aanvullen of misschien zelfs die gouden tip geven voor model drone. Ik hoop de kosten onder de 250 euro te kunnen houden, maar met de gimbal lijkt daar wat roet in het eten te gooien in wat ik tot nu toe tegen ben gekomen
Welkom in de hobby :)

Eerste vraag; wat is je doel?
Wil je mooie (vakantie)beelden maken of wil je gaan racen? En wil je 'Ready to Fly' of zelf gaan bouwen?

• JBechai
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:24
Ik ben inmiddels een tijdje aan het kijken naar FPV filmpjes en het begint toch aardig te kriebelen. Ik wil gaan kijken of dit ook iets is wat ik als hobby zou willen en kunnen doen. Voordat ik een hoop geld investeer en het uiteindelijk blijkt dat ik het toch niets vindt, wil ik eerst gaan simmen.

Na een tijdje kijken kwam Velocidrone naar voren. Is dit een prima sim om mee te beginnen? Zo ja, heb ik hiervoor een radio nodig en welke zouden jullie aanraden? Ik wil niet direct state of the art spul kopen, maar wel iets wat decent is en z'n prijs waard is.

Edit: mocht het allemaal positief uitpakken, wil ik uiteindelijk mijn eigen drone gaan bouwen, puur voor de ervaring.
Alvast bedankt! :)

JBechai wijzigde deze reactie 31-07-2018 12:04 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-10 19:36
quote:
JBechai schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:59:
Ik ben inmiddels een tijdje aan het kijken naar FPV filmpjes en het begint toch aardig te kriebelen. Ik wil gaan kijken of dit ook iets is wat ik als hobby zou willen en kunnen doen. Voordat ik een hoop geld investeer en het uiteindelijk blijkt dat ik het toch niets vindt, wil ik eerst gaan simmen.

Na een tijdje kijken kwam Velocidrone naar voren. Is dit een prima sim om mee te beginnen? Zo ja, heb ik hiervoor een radio nodig en welke zouden jullie aanraden? Ik wil niet direct state of the art spul kopen, maar wel iets wat decent is en z'n prijs waard is.

Edit: mocht het allemaal positief uitpakken, wil ik uiteindelijk mijn eigen drone gaan bouwen, puur voor de ervaring.
Leuk, zo ben ik ook begonnen! Ik ben er na een jaar mee gestopt, omdat ik te veel gedoe heb gehad met ESCs en motors van mijn FPV Drone. De onderdelen een paar keer vervangen, allerlei configuraties geprobeerd, en dan lijkt het soms te werken maar dan kom je weer een nieuw probleem tegen. Ik werd er op een gegeven moment gek van, en je bent er continu mee bezig. Ik had de Helix van ImpulseRC. Erg prijzig maar alles is wel van hoge kwaliteit. Ook de motors en esc’s die ik aangeschaft had waren van hoge kwaliteit. Bij deze hobby wil dan echter niet zeggen dat je niet tegen problemen aan zult lopen. Dat is een gedeelte van de hobby en dat hoort erbij, maar het kan ook enorm frustrerend zijn. Ook is de hobby behoorlijk prijzig, ook iets om wel rekening mee te houden. Remote controller, FPV goggles zijn eenmalige investeringen, maar je zult hoe dan ook met de drone crashen (echt waar, toen mij dit werd verteld dacht ik dat dit wel mee zal vallen, omdat ik overal altijd heel voorzichtig ben en het altijd rustig aan doe), en je zult dan ook regelmatig onderdelen moeten vervangen (voornamelijk ESCs, motors en props (maar die zijn niet duur)).

Wat ik daarnaast jammer vind aan deze hobby is dat de beeldkwaliteit in je goggles echt heel laag is. Je zit helaas vast aaneen analoog signaal, omdat je anders te veel vertraging hebt, dus dat is gewoon niet anders. Het deed voor mij echter wel afbreuk aan de FPV ervaring. Het is bijvoorbeeld erg moeilijk om takken te zien en het ziet er gewoon niet mooi uit. Ik had overigens wel de beste FPV goggles (Fatshark HD3) die er zijn en de meest verkochte FPV cam, dus daar lag het niet aan. En dan wordt de Fatshark HD3 nog aangeprezen vanwege de immersieve ervaring (wegens de hoge FOV en relatief hoge resolutie (480p geloof ik)), maar dat valt echt tegen naar mijn mening.

Ik wil je niet ontmoedigen, want het kan zeker heel leuk zijn, zeker als je er goed in begint te worden en een drone hebt zonder problemen. De filmpjes die je met je GoPro daarna hebt gemaakt zijn altijd wel heel mooi om te zien, maar dat ervaar je helaas echt niet zo in je FPV goggles.

Ik ben zelf overgestapt op fotografie drones, daar beleef ik nu veel meer plezier aan. Terwijl ik daarvoor helemaal into FPV was en daar juist geen interesse in had.

Hoe dan ook, informeer je goed met YouTube video’s e.d.. Zorg ervoor dat je weet welke onderdelen je aanschaft en voor welk basispakket je gaat. ImpulseRC bied hele goede pakketten aan (wel prijzig), maar er zijn natuurlijk genoeg andere goede alternatieven.

Eerst gaan simmen is inderdaad een goed idee, de controle kun je dan redelijk goed nabootsen. Het is in het echt wel heel anders, mede ook vanwege de slechte beeldkwaliteit in je FPV goggles en de FullHD (of hoger) resolutie op je beeldscherm.

Montu wijzigde deze reactie 31-07-2018 13:03 (6%)

PC Specs

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
JBechai schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:59:

Zeker, Velocidrone is zeker een goeie Sim. Liftoff is tegenwoordig ook goed.
En qua transmitter zou ik op dit moment de FrSky Taranis Q7 aanraden. Zeer compleet, redelijk toekomstbestendig en aardig geprijsd.

• JBechai
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:24
quote:
Kars schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:52:
[...]

Zeker, Velocidrone is zeker een goeie Sim. Liftoff is tegenwoordig ook goed.
En qua transmitter zou ik op dit moment de FrSky Taranis Q7 aanraden. Zeer compleet, redelijk toekomstbestendig en aardig geprijsd.
Weet jij toevallig waar die batterij dan ook kan verkrijgen? :) Of is deze nog niet nodig als ik hem aan mijn PC aansluit?

• Schrammetje
  • Niet online
quote:
Kars schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Welkom in de hobby :)

Eerste vraag; wat is je doel?
Wil je mooie (vakantie)beelden maken of wil je gaan racen? En wil je 'Ready to Fly' of zelf gaan bouwen?
Thanks :D. Laten we eens beginnen met ready to fly met als doel videografie :).

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

quote:
JBechai schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:35:
[...]

Weet jij toevallig waar die batterij dan ook kan verkrijgen? :) Of is deze nog niet nodig als ik hem aan mijn PC aansluit?
Jazeker, die is ook op Banggood of bij Quadcoptersenzo te krijgen.
quote:
Schrammetje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:44:
[...]

Thanks :D. Laten we eens beginnen met ready to fly met als doel videografie :).
In mijn optiek val je qua budget een beetje tussen de wal en het schip.
Begrijp me niet verkeerd, maar onder de § 250 heb je wel een quadcopter met brushless motoren, maar deze hebben vaak geen fpv mogelijkheid.
In dat geval kan ik je de MJX Bugs 3 wel aanraden, met het upgradepakket kan daar een GoPro onder maar heb je nog geen fpv.
Er zijn er hier meer met deze drone :)

Net boven je budget zit wellicht een 2de hands DJI Phantom of een nieuwe Xiaomi Mi Drone.

Kars wijzigde deze reactie 01-08-2018 08:54 (50%)

• raymondw
1 Juni via Banggood een Wizard x220 + Flysky FS-I6 besteld en van de week binnen gekregen.
Btje lang geduurd, maar oke...

Inmiddels zijn de eerste 8 props vernietigd en heb ik het idee dat er eerst een simulator cursusje moet komen O-)
Ondersteuning voor een Rift zou wel wenselijk zijn en uiteraard wil ik de Flysky erbij gebruiken.

Wie heeft er een goede tip?
Heb wat zelf deze al gevonden, maar vind het wat summier... : https://www.techradar.com/news/the-best-free-drone-simulator

to linux or not ,that's my quest... | AMD R5 1600 | Crucial LPX 3200MHz | Asus Prime B350-Plus | 970 EVO 500GB | MSI 1070Ti Gaming

• Naiki
gratis sim zou ik niet doen. ik heb zelf liftoff velociodrone en FPVFreerider.
Ik zelf ben wat meer voorstander van velocio die voelt met de instellingen van mr steel en onigiri wel wat realistischer. Hoewel het toch altijd een video game blijft, ik krijg nooit echt het zelfde gevoel als IRL.

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik heb zelf een tijdje met liftoff gevlogen en voor mij was het puur bedoeld om het gevoel van acro aan te leren. Daar is het wat mij betreft perfect voor. Het globale gevoel van vliegen leer je er goed mee aan. In detail zal het vast redelijk verschillen met de realiteit maar na een beetje prutsen in de sim kon ik mijn eerste acro-mode quad wel in de lucht houden en zelfs wat simpele dingen als een looping en roll uitvoeren.

@Kars Ik maak zelf soms gebruik van deze modules: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Die zijn erg geschikt voor lichtgewicht fpv toepassingen waarbij je geen groot bereik nodig hebt. Ze worden wel erg warm dus koeling of airflow is nodig om dat ding niet te heet te laten worden. Je hebt ze er ook met wat minder of instelbaar vermogen. Voor 15 euro echt perfect voor veel toepassingen.

Niet echt een drone of multirotor maar ik ben de laatste tijd vooral met auto's bezig. Heb een BSR berserker en ik ga de komende tijd bezig een Tonka jeep speelgoedauto aan te passen en als body voor de berserker te gebruiken. Zoiets:

De barbie/ken poppen zijn al besteld.. :+

warcow wijzigde deze reactie 03-08-2018 15:56 (5%)

quote:
raymondw schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:59:
1 Juni via Banggood een Wizard x220 + Flysky FS-I6 besteld en van de week binnen gekregen.
Btje lang geduurd, maar oke...

Inmiddels zijn de eerste 8 props vernietigd en heb ik het idee dat er eerst een simulator cursusje moet komen O-)
Ondersteuning voor een Rift zou wel wenselijk zijn en uiteraard wil ik de Flysky erbij gebruiken.

Wie heeft er een goede tip?
Heb wat zelf deze al gevonden, maar vind het wat summier... : https://www.techradar.com/news/the-best-free-drone-simulator
Wel deze kabel even bestellen :)

• raymondw
quote:
Ik had wat gelezen over USB_HID modus, helaas werkt dat niet met de F3 die in de Wizard x220 zit..
https://oscarliang.com/betaflight-fc-fpv-simulator/
Door alle Banggood frustratie heb ik nog wat andere spullen bestelt, daar kan het wel mee.
(X-lite en Batman220 ;), komt binnen afhankelijk van DHL )

Velocidrone ziet er wel oke uit

raymondw wijzigde deze reactie 03-08-2018 17:00 (4%)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16-10 17:55
Ik vlieg nu al enkele jaren met DJI drones en ik was vandaag aan het kijken om een FPV quad toe te voegen aan mijn hangar ( :*) ). Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een Hubsan X4, en ik zie nu dat ze ook een brushless quad hebben die geschikt is voor fpv racing.

Hij is tevens te koop bij Banggood voor 150 euries. Is dit de moeite waard?

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een RTF set als jullie iets anders aanraden. Ik heb namelijk 0,0 ervaring met solderen en het in elkaar zetten van een quad.
Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True