Ik vlieg vooral in mijn eigen tuin, het helpt dan wel dat ik redelijk afgelegen woon. Zelf heb ik 2 Aliens 5" en 1 en een halve Epiquad 210, zelf ineen gezet. Je kan dit echt niet vergelijken met zo'n Phantom waarnaar jij aan het kijken was.nielsvv schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:15:
Na rc boten, auto's en zweefvliegtuigen wil ik mij ook eens wagen aan een drone. De Dji Phantom 4 Advanced lijkt het te gaan worden als ik afga op de reviews.
Wat ik mij afvraag voor wie ook met een camera drone vliegt : wat & waar vliegen jullie met zo een ding? Je kan wel eens leuke lucht foto's nemen van je huis etc, maar wat daarna? Koeien in de weide filmen is ook niet veel aan.
Waarvoor wil je je drone gaan gebruiken? Wil je mooie beelden maken en lang in de lucht blijven zonder veel te moeten bijsturen? Dan zit je goed bij een Phantom, die dingen vliegen praktisch vanzelf. Ga je echter meer voor het vliegplezier, dan zou ik zeker voor een zelfbouw racequad gaan, met FPV. Gewoon toertjes vliegen met een Phantom zal snel gaan vervelen.
Ik allesinds niet. In de tijd wel eens voor gekeken, maar het kostte mij wat teveel geld voor recreatief te vliegen. Mijn drones zijn ook wel lichter dan 1kg, voor een Phantom zou je dan wel zo'n opleiding moeten volgen. De wetgeving is ook nog redelijk nieuw, en ik hoorde al geruchten dat de EU voor één overkoepelende regeling zou gaan.nielsvv schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:21:
Wie heeft er hier een opleiding Drone vliegen klasse 2 gevolgd? Ben benieuwd naar jullie ervaring en hoe het praktijk examen verloopt.
(In Belgie verplicht voor drones +1kg en wie hoger dan 10m wilt vliegen).
Zelf vlieg ik over mijn eigen tuin, en de velden rondom. Het dichtste huis is +- 400m, dus niemand heeft er last van. De 10-meter regel vind ik zelf absurd, daar zit ik over na 1 seconde gas geven. Heb er nog nooit klachten of problemen door gehad. Gewoon gezond verstand gebruiken.