Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

nielsvv schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:15:
Na rc boten, auto's en zweefvliegtuigen wil ik mij ook eens wagen aan een drone. De Dji Phantom 4 Advanced lijkt het te gaan worden als ik afga op de reviews.

Wat ik mij afvraag voor wie ook met een camera drone vliegt : wat & waar vliegen jullie met zo een ding? Je kan wel eens leuke lucht foto's nemen van je huis etc, maar wat daarna? Koeien in de weide filmen is ook niet veel aan.
Ik vlieg vooral in mijn eigen tuin, het helpt dan wel dat ik redelijk afgelegen woon. Zelf heb ik 2 Aliens 5" en 1 en een halve Epiquad 210, zelf ineen gezet. Je kan dit echt niet vergelijken met zo'n Phantom waarnaar jij aan het kijken was.

Waarvoor wil je je drone gaan gebruiken? Wil je mooie beelden maken en lang in de lucht blijven zonder veel te moeten bijsturen? Dan zit je goed bij een Phantom, die dingen vliegen praktisch vanzelf. Ga je echter meer voor het vliegplezier, dan zou ik zeker voor een zelfbouw racequad gaan, met FPV. Gewoon toertjes vliegen met een Phantom zal snel gaan vervelen.
nielsvv schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:21:
Wie heeft er hier een opleiding Drone vliegen klasse 2 gevolgd? Ben benieuwd naar jullie ervaring en hoe het praktijk examen verloopt.

(In Belgie verplicht voor drones +1kg en wie hoger dan 10m wilt vliegen).
Ik allesinds niet. In de tijd wel eens voor gekeken, maar het kostte mij wat teveel geld voor recreatief te vliegen. Mijn drones zijn ook wel lichter dan 1kg, voor een Phantom zou je dan wel zo'n opleiding moeten volgen. De wetgeving is ook nog redelijk nieuw, en ik hoorde al geruchten dat de EU voor één overkoepelende regeling zou gaan.

Zelf vlieg ik over mijn eigen tuin, en de velden rondom. Het dichtste huis is +- 400m, dus niemand heeft er last van. De 10-meter regel vind ik zelf absurd, daar zit ik over na 1 seconde gas geven. Heb er nog nooit klachten of problemen door gehad. Gewoon gezond verstand gebruiken.

Verwijderd

goede avond ik heb drie dagen geleden een parrot bebob met skycontroller gekocht gisteren kwam erop scherm update dus doe dat en nu krijg ik geen verbinding meer met die skycontroller kan iemand mij helpen is mijn eerste drone en ken er niet veel van op mijn tablet werkt hij wel alvast bedankt

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

Ha, ik zit nu een half jaar 'in de hobby' en stuit nu pas op dit topic! Afgelopen week weer heerlijk weer, dus prima kunnen dronen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Ik wil een eigen drone gaan bouwen, maar zie door het bomen het bos niet meer. Heeft er iemand wat tips om mij in de goede richting te sturen.

- Het liefst eentje op Arduino gebaseerd (als ik het niets blijk te vinden kan ik daar ook nog wat anders mee)
- FPV, maar niet om te racen. Het gaat mij puur om het bouwen en daarna een beetje rondvliegen.
- Waar moet ik op letten?
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:51:
Ik wil een eigen drone gaan bouwen, maar zie door het bomen het bos niet meer. Heeft er iemand wat tips om mij in de goede richting te sturen.

- Het liefst eentje op Arduino gebaseerd (als ik het niets blijk te vinden kan ik daar ook nog wat anders mee)
- FPV, maar niet om te racen. Het gaat mij puur om het bouwen en daarna een beetje rondvliegen.
- Waar moet ik op letten?
Ik zou Arduino links laten liggen en gewoon een Flight Controller kopen. Scheelt je een hoop gezeik en tijd. Het bouwen van een drone op basis van Arduino is best wel complex en zal een hoop frustratie met zich mee brengen.

Daarnaast. post hier gewoon een lijst met alle onderdelen die je wil gaan kopen. Zat mensen die hier wel wat zinnigs over kunnen zeggen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Inderdaad. Gewoon beginnen met een Betaflight compatible flightcontroller (liefst F4 generatie). Voor ongeveer 40 euro heb je er een F4 bordje met FPV transmitter, PDB en OSD.
Wil je goedkoop beginnen met bouwen, dan kan je niet om Banggood.com heen.

Tja waar moet je op letten, jeetje... Zo een beetje alle aspecten met betrekking tot zelfbouw quad-copters is er wel iets waar je op moet letten. Daar kan je pagina's over vol schrijven.

Maar echt de basic's waar beginners de mist in gaan:
Test ALTIJD eerst zonder propellers. Je wilt niet direct bij inschakelen je quad in je plafond boren.
Test of fail-safe werkt. Je wilt geen fly away hebben als je buiten bereik raakt.
Altijd de FPV antenne erop draaien voordat je spanning op de quad zet. Anders blaas je direct je FPV module op.

[ Voor 39% gewijzigd door Deem op 24-09-2017 12:39 ]

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52
Ik ga binnenkort een hoop vliegen binnen Europa en wil graag mijn Mavick meenemen. Nou heb ik zelf het een en ander al gevonden op internet waaruit blijkt dat omdat de batterijen van de Mavick < 100Wh zijn en dus in principe geen probleem zouden moeten zijn. Ik ben van plan de drone in zn tasje als accesoire met mijzelf in het vliegtuig te nemen inclusief de drie batterijen.

Iemand die ervaringen heeft met het vliegen met een drone (in een vliegtuig;)) en mogelijk nog wat aanvullingen hiervoor heeft en mogelijk wat tips om het passeren van de douane etc. wat makkelijker en sneller te laten gaan?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

ChojinZ schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:16:
[...]

Ik zou Arduino links laten liggen en gewoon een Flight Controller kopen. Scheelt je een hoop gezeik en tijd. Het bouwen van een drone op basis van Arduino is best wel complex en zal een hoop frustratie met zich mee brengen.

Daarnaast. post hier gewoon een lijst met alle onderdelen die je wil gaan kopen. Zat mensen die hier wel wat zinnigs over kunnen zeggen.
Duidelijk. Zijn er goede websites waar je kan kijken naar wat anders gebouwd hebben? Ik ben een beetje aan het kijken bij Rotorbuilds, maar je kan daar niet op prijs selecteren. Wat voor formaat wordt aangeraden voor een beginner?
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:01:
[...]

Duidelijk. Zijn er goede websites waar je kan kijken naar wat anders gebouwd hebben? Ik ben een beetje aan het kijken bij Rotorbuilds, maar je kan daar niet op prijs selecteren. Wat voor formaat wordt aangeraden voor een beginner?
https://oscarliang.com/
http://www.propwashed.com/
https://www.rcgroups.com/...ic-multirotor-drones-790/

Als beginner zijnde zou ik kijken naar een brushless microquad of meteen gaan voor een quad met 5" props. Een microquad is makkelijker vliegen voor een beginner, is goedkoper en bij crashes is de schade minder groot. Een 5" inch quad is daarentegen iets leuker om mee te vliegen, leuker om te bouwen en heeft, zeker voor filmen en FPV-en meer mogelijkheden en een betere kwaliteit.

Je zal moeten kijken wat je budget is en hoeveel tijd je in de hobby wilt gaan steken. Klein budget? Ga dan voor een brushless micro. Wil je meteen goed uitpakken: Ga voor een 5".
:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

ChojinZ schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:43:
[...]

https://oscarliang.com/
http://www.propwashed.com/
https://www.rcgroups.com/...ic-multirotor-drones-790/

Als beginner zijnde zou ik kijken naar een brushless microquad of meteen gaan voor een quad met 5" props. Een microquad is makkelijker vliegen voor een beginner, is goedkoper en bij crashes is de schade minder groot. Een 5" inch quad is daarentegen iets leuker om mee te vliegen, leuker om te bouwen en heeft, zeker voor filmen en FPV-en meer mogelijkheden en een betere kwaliteit.

Je zal moeten kijken wat je budget is en hoeveel tijd je in de hobby wilt gaan steken. Klein budget? Ga dan voor een brushless micro. Wil je meteen goed uitpakken: Ga voor een 5".
Ik zou ook beginnen met een Cheerson CX10 of Eachine E010, dan ben je voor 15 euro klaar op banggood.com en daarmee leer je al basis trottle-control.

Ik zou zelf niet aanraden om als eerste te beginnen met een zelfbouw quad, maar een RTF quad. Goedkoope quads zijn duurkoop. Een goede RTF (Diatone bijvoorbeeld) zit je al op 250 euro voor de Quad. Je hebt nog een transmitter nodig. Een goede instapper is ongeveer 100 euro (ik raad een FrSky Taranis Q X7) en nog die bril, tja, dat is minimaal 300 euro wil je beetje kunnen FPVen. Dus instappen gaat je minimaal 600 euro kosten.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

Heb eindelijk bijna af , mijn 2de ZMR250 gebouwed met Wraith BLheli32 35A en Matek F4 met PDB. Vrijdag & zondag. Tja blijkt dat BF 3.2 nodig hebt en geen Chrome app voor ESC te flashen.
Dus BLheli32 Gui op PC.
En op Mac mini 3.1.7 geflashed naar 3.2 RC5
En zaterdag mijn Mixuko II de grond in geboord.
Verder gevlogen met Mixuko I

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

GnrlSchnavy schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:06:
Ik ga binnenkort een hoop vliegen binnen Europa en wil graag mijn Mavick meenemen. Nou heb ik zelf het een en ander al gevonden op internet waaruit blijkt dat omdat de batterijen van de Mavick < 100Wh zijn en dus in principe geen probleem zouden moeten zijn. Ik ben van plan de drone in zn tasje als accesoire met mijzelf in het vliegtuig te nemen inclusief de drie batterijen.

Iemand die ervaringen heeft met het vliegen met een drone (in een vliegtuig;)) en mogelijk nog wat aanvullingen hiervoor heeft en mogelijk wat tips om het passeren van de douane etc. wat makkelijker en sneller te laten gaan?

Alvast heel erg bedankt!
Tip: doe één van de accu's in de drone zelf, de andere 2 apart. De meeste maatschappijen geven namelijk aan dat je 2 spares mag meenemen, dus dan zit je goed.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Deem schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:18:
[...]

Ik zou zelf niet aanraden om als eerste te beginnen met een zelfbouw quad, maar een RTF quad. Goedkoope quads zijn duurkoop. Een goede RTF (Diatone bijvoorbeeld) zit je al op 250 euro voor de Quad. Je hebt nog een transmitter nodig. Een goede instapper is ongeveer 100 euro (ik raad een FrSky Taranis Q X7) en nog die bril, tja, dat is minimaal 300 euro wil je beetje kunnen FPVen. Dus instappen gaat je minimaal 600 euro kosten.
Transmitter kan een stuk goedkoper:
https://www.banggood.com/...1SagOEEAAYASAAEgKwdPD_BwE

Is momenteel erg populair bij beginners. En voor die prijs is het een heel degelijk ding + er is redelijk wat custom firmware voor te vinden.

ChojinZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:42:
[...]

Is momenteel erg populair bij beginners. En voor die prijs is het een heel degelijk ding + er is redelijk wat custom firmware voor te vinden.
Wow, € 33 is echt een scherpe prijs :)

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Kars schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:50:
[...]

Wow, € 33 is echt een scherpe prijs :)
Raad ik toch af. Geen telemetrie, maar 6 kanalen, minder groot bereik en grotere receivers, geen speaker voor gesproken waarschuwingen, zelfs geen timer, en zeer beperkt in opties. Je gaat snel dingen missen die bij Frsky gewoon standaard zijn. Wil je 1 arm switch, 1 mode switch en een beeper switch, dat gaat dan al niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Deem op 25-09-2017 11:58 ]

Deem schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:53:
[...]

Raad ik toch af. Geen telemetrie, maar 6 kanalen, minder groot bereik en grotere receivers, en zeer beperkt in opties.
Niet mee eens :)
Ik vlieg nu anderhalf jaar met deze transmitter en heb nog geen behoefte om naar iets anders te kijken.

Voordelen:
- goedkoop
- zeer fijne gimbals (maar dat is persoonlijk)
- eenvoudig te upgraden naar 10-kanaals + telemetrie
- x6b ontvanger is klein en heeft diversity
- meer dan voldoende opties

Ja, een Taranis X9 of X7 heeft meer opties (zoals pid-tuning on-the-fly) en ondersteund OpenTX, maar voor een eerste transmitter is het m.i. de meeste bang-for-buck :)

• noobgrinder
  • Laatst online: 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

[...]

Raad ik toch af. Geen telemetrie, maar 6 kanalen, minder groot bereik en grotere receivers, geen speaker voor gesproken waarschuwingen, zelfs geen timer, en zeer beperkt in opties. Je gaat snel dingen missen die bij Frsky gewoon standaard zijn. Wil je 1 arm switch, 1 mode switch en een beeper switch, dat gaat dan al niet.
Ik ben het met Kars eens, helemaal als je de custom firmware flasht heb je 10 kanalen en rssi.
Zelf vlieg ik al 2 jaar met een i6, nog nooit een failsafe o.i.d. gehad.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

noobgrinder schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:05:
[...]

Ik ben het met Kars eens, helemaal als je de custom firmware flasht heb je 10 kanalen en rssi.
Zelf vlieg ik al 2 jaar met een i6, nog nooit een failsafe o.i.d. gehad.
Ieder zijn ding, maar ik kan niet meer zonder mijn Taranis ;) . Ik ben ook begonnen met een i6 maar liep toch al snel tegen de beperkingen aan.

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
ChojinZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:42:
[...]

Nope, de FS-i6 is vervangen door de FS-i6X, support (ook) 10 kanalen.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

BazerK schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:37:
[...]

Nope, de FS-i6 is vervangen door de FS-i6X, support (ook) 10 kanalen.
Het enige wat de i6X is t.o.v. de i6, is dat deze af-fabriek met de custom firmware komt ;)

• BazerK
Kars schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:43:
[...]

Het enige wat de i6X is t.o.v. de i6, is dat deze af-fabriek met de custom firmware komt ;)
Hardwarematig zit het toch net wat beter/anders in elkaar, probeer maar eens de 2way switch te vervangen naar een 3way op een FS-i6. Op de X versie is dat een fluitje van een cent.

[...]

Raad ik toch af. Geen telemetrie, maar 6 kanalen, minder groot bereik en grotere receivers, geen speaker voor gesproken waarschuwingen, zelfs geen timer, en zeer beperkt in opties. Je gaat snel dingen missen die bij Frsky gewoon standaard zijn.
Wellicht dat je niet bekend bent met de TX maar dit is DE instapper van dit moment.

Telemetry, 10 kanalen, groot bereik (+ 2 km) allemaal geen probleem na een simpele firmware update. Daarnaast zijn er zat kleine recievers in omloop:
https://www.banggood.com/...1101513.html?rmmds=search
https://www.banggood.com/...tail-top-buytogether-auto
Een groot deel van de vaste bezoekers in dit topic heeft em en ik hoor nooit klachten...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

BazerK schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:54:
[...]

Hardwarematig zit het toch net wat beter/anders in elkaar, probeer maar eens de 2way switch te vervangen naar een 3way op een FS-i6. Op de X versie is dat een fluitje van een cent.
Dat is het enige, maar er is geen custom firmware voor waardoor de ondersteuning veel beperkter is. Zo heeft deze volgens mij geen RSSI over een kanaal gestuurd, terwijl de I6 dit wel kan. Ook een 3 weg switch installeren is bij de I6 niet zo moeilijk in combinatie met de custom firmware.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Ik heb sinds deze week een DJI Phantom 3 Advanced, wat is het geweldig om hiermee te vliegen!

Maar ik krijg geregeld tijdens het vliegen de volgende melding: "Compass Error Exit P-GPS Mode" soms is dit een fractie van een seconde en soms blijft deze melding b.v. één minute in beeld en vervolgens spring hij weer terug naar P-GPS.

Het kalibreren van de kompas heb ik al vaak gedaan en ook op verschillende plekken, maar deze melding blijft terugkomen, ook heb ik de IMU opnieuw gekalibreerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/318u6XT.jpg

Iemand tips? :)

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:47
Bugs3 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat de crash door de transmitter komt. De throttle heeft ook een aan/uit effect terwijl ik op diverse YouTube filmpjes zie dat deze heel geleidelijk moet werken. Daarom heb ik contact opgenomen met BangGood en ze sturen mij zonder discussie een nieuwe transmitter.
Na nader onderzoek denk ik dan het WiFi signaal van mijn actioncam de boosdoener is:

YouTube: Losing signal MJX Bugs3.... Crashes!!!!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39
Bugs3 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:26:
[...]

Na nader onderzoek denk ik dan het WiFi signaal van mijn actioncam de boosdoener is:

YouTube: Losing signal MJX Bugs3.... Crashes!!!!
Dat herken ik wel. Ik vloog een keer met mijn drone waarop ik mijn runcam2 camera op heb zitten normaal. Daarop had ik een keer wifi (accesspoint modus) aangezet omdat mijn zoontje mee wilde kijken tijdens het vliegen. Op mijn zender kreeg ik toen iedere keer blieps omdat het signaal niet betrouwbaar zou zijn. Anders nooit problemen. Ik denk dat dit hetzelfde probleem is :)

• Phantomic
  • Laatst online: 18:50
http://www.rtvnoord.nl/ni...-verder-en-langer-vliegen

Drones op waterstof voor een lange range, snel bijladen? Interressant artikel!

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Verwijderd

Deem schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:18:
[...]

Ik zou ook beginnen met een Cheerson CX10 of Eachine E010, dan ben je voor 15 euro klaar op banggood.com en daarmee leer je al basis trottle-control.

Is zo'n Cheerson full manual? Heb een beetje met de DRL game gespeeld en de basis om buiten rond te vliegen was zeer eenvoudig zonder hulpmiddelen. Met een X360 controller mis ik alleen de finesse om de throttle stabiel te houden wanneer je draait doordat de analoge sticks daar niet op gemaakt zijn (de assen worden niet gelocked). Ik weet niet hoe realistisch de game is..

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:20:
[...]

Is zo'n Cheerson full manual? Heb een beetje met de DRL game gespeeld en de basis om buiten rond te vliegen was zeer eenvoudig zonder hulpmiddelen. Met een X360 controller mis ik alleen de finesse om de throttle stabiel te houden wanneer je draait doordat de analoge sticks daar niet op gemaakt zijn (de assen worden niet gelocked). Ik weet niet hoe realistisch de game is..
De cheerson heeft horizontale stabilisatie en die kan niet uit. Maakt voor het oefenen van trottel-control verder niet veel uit. De cheerson vlieg je line-of-sight ipv FPV. Dan is stabilisatie wel fijn voor beginners.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met het oog op Samenvoegen Casemodding en Elektronica gaat dit topic naar het vernieuwde forum-deel :)

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 26-09-2017 08:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Deem schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:24:
[...]

De cheerson heeft horizontale stabilisatie en die kan niet uit. Maakt voor het oefenen van trottel-control verder niet veel uit. De cheerson vlieg je line-of-sight ipv FPV. Dan is stabilisatie wel fijn voor beginners.
Wat is een goedkope oplossing zoals de Cheerson maar zonder stabilisatie en zonder headless mode? Want het lijkt mij in dit geval beter om eerst een transmitter aan te schaffen en het daarmee virtueel te proberen.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Een Inductrix kan dat, maar is wel een stuk duurder. Je kunt er wel later een 'Tiny whoop' van maken.

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:42:
[...]

Wat is een goedkope oplossing zoals de Cheerson maar zonder stabilisatie en zonder headless mode? Want het lijkt mij in dit geval beter om eerst een transmitter aan te schaffen en het daarmee virtueel te proberen.
Naast de Inductrix zijn er genoeg oplossingen. Ik heb hier een Aurora 68 mm liggen, die zijn relatief goedkoop en vaak ook compatible met de FlySky recievers.

Ik had gehoopt dat ik er mee in de achtertuin zou kunnen vliegen...maar hij is toch iets te snel :P . Wellicht ga ik hem in de verkoop doen en ga ik de opbrengst tegen een 5" LOS build aangooien.

Als transmitter zou ik in eerste instantie ook voor iets van FlySky of Turnigy gaan. Zelf heb ik een Turnigy Evolution, heerlijk speelgoed :) .
Phantomic schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:04:
http://www.rtvnoord.nl/ni...-verder-en-langer-vliegen

Drones op waterstof voor een lange range, snel bijladen? Interressant artikel!
Lipo's zijn nu toch wel de bottleneck aan het worden. FC's zijn snel genoeg en hoeven niet nog meer sneller. Hetzelfde geld voor ESC's. Motoren zijn ook al redelijk snel maar die lipo vliegtijden hebben echt een boost nodig.
Het enige wat ook nog wel wat beter mag zijn hd fpv beelden met lage latency...

• BoAC
ChojinZ schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:24:
[...]

Lipo's zijn nu toch wel de bottleneck aan het worden. FC's zijn snel genoeg en hoeven niet nog meer sneller. Hetzelfde geld voor ESC's. Motoren zijn ook al redelijk snel maar die lipo vliegtijden hebben echt een boost nodig.
Het enige wat ook nog wel wat beter mag zijn hd fpv beelden met lage latency...
Wat dacht je van de ontwikkelingen van esc's met telemetry (blheli_32). Dan kan vermogen sturing naar motors beter, exacte throttle sturing (rpms) temperatuur bewaking enz. Nog genoeg te verbeteren :)

Verwijderd

Hallo, zijn er al mensen die de eachine ev100 goggles hebben besteld? En zoja al binnen? en zoja benieuwd naar de eerste ervaringen! Ik wil er misschien ook een aanschaffen (eerste FPV-goggles, nog onervaren, wel LOS). Of toch meteen maar een fatshark? Ik denk wel dat het geen bevlieging ( :P ) is en dat ik me er wel langer mee kan zoethouden. Maar als dat kan voor 1/3 van de prijs van een fatshark is dat mooi meegenomen.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:14:
Hallo, zijn er al mensen die de eachine ev100 goggles hebben besteld? En zoja al binnen? en zoja benieuwd naar de eerste ervaringen! Ik wil er misschien ook een aanschaffen (eerste FPV-goggles, nog onervaren, wel LOS). Of toch meteen maar een fatshark? Ik denk wel dat het geen bevlieging ( :P ) is en dat ik me er wel langer mee kan zoethouden. Maar als dat kan voor 1/3 van de prijs van een fatshark is dat mooi meegenomen.
EV100's zijn nu 150 euro als ik mij niet vergis. Joshua Bardwell is er niet echt te spreken over. Zo is de FOV zeer klein, geen echte diversity (sowieso is het bereik beroerd), geen DVR en geen module (FS heeft dat wel).

Ik ben direct voor een Fatshark Dominator V3 gegaan :) Geen seconde spijt van! Kosten €307 euro op Banggood en met coupon DOV3 kan je er 10% vanaf snoepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Neyluzz op 26-09-2017 13:08 ]

• Bugs3
Ik zag afgelopen weekend deze recensie over Eachine EV100. Mijns inziens geen aanrader....

YouTube: Why you shouldn't buy Eachine EV100 FPV Goggles!

• BoAC
Ik heb de skyzone V1. Echt een prima bril met wel diversity :)
Alles naar zijn geld.

Volgens UAV features is het geen slechte bril, als je rekening houd met de prijs. Fatshark is 2 keer zo duur dus daarvan mag je ook wel verwachten dat ze een stuk beter zijn.

Dat gezegd hebbende: Een goede bril heb je heel veel en heel lang plezier. Ik zou persoonlijk meteen voor een Fatshark (of iets van gelijke kwaliteit) gaan.

Ik ben van een Quanum DIY V2 kijkdoos naar een FatShark Dominator overgestapt.
Had de EV100 ook gezien, maar die kijkhoek van 27 graden is zo ontzettend klein... Blij dat ik de FatShark heb :Y

Verwijderd

Sumerechny schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:38:
[...]

Naast de Inductrix zijn er genoeg oplossingen. Ik heb hier een Aurora 68 mm liggen, die zijn relatief goedkoop en vaak ook compatible met de FlySky recievers.

Ik had gehoopt dat ik er mee in de achtertuin zou kunnen vliegen...maar hij is toch iets te snel :P . Wellicht ga ik hem in de verkoop doen en ga ik de opbrengst tegen een 5" LOS build aangooien.

Als transmitter zou ik in eerste instantie ook voor iets van FlySky of Turnigy gaan. Zelf heb ik een Turnigy Evolution, heerlijk speelgoed :) .
De Evolution was ook precies wat ik in gedachten had. De andere lijken mij zo niet-ergonomisch.

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:08:
[...]

De Evolution was ook precies wat ik in gedachten had. De andere lijken mij zo niet-ergonomisch.
Het is nogal persoonlijk volgens mij. Ik heb in eerste instantie met een Turnigy 9X gevlogen (met mods) maar ik was geen fan van de form-factor. De Evolution was direct een hit bij mij, wellicht omdat ik in het verleden vrij veel met game-controllers heb gespeeld.

Verwijderd

Sumerechny schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:12:
[...]

Het is nogal persoonlijk volgens mij. Ik heb in eerste instantie met een Turnigy 9X gevlogen (met mods) maar ik was geen fan van de form-factor. De Evolution was direct een hit bij mij, wellicht omdat ik in het verleden vrij veel met game-controllers heb gespeeld.
Precies daarom. In Battlefield vloog ik ook altijd met een controller op de pc. Anders kan ik een helicopter echt niet in de lucht houden. Heb ook geen grote handen, en dat is voor mij ook een overweging. Moet alleen wat beter opletten qua receiver, maar daar kom ik wel uit.
BoAC schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:27:
[...]

Wat dacht je van de ontwikkelingen van esc's met telemetry (blheli_32). Dan kan vermogen sturing naar motors beter, exacte throttle sturing (rpms) temperatuur bewaking enz. Nog genoeg te verbeteren :)
Tuurlijk, er zijn her en der echt wel wat verbeteringen mogelijk. Maar echt grote verbeteringen zie ik voorlopig niet gebeuren. Dit zijn vooral leuke extra's maar zullen het vliegen niet dramatisch veranderen. Multishot, Dshot, Sbus/Ibus, dat waren flinke verbeteringen maar ik merk dat qua latency we op veel vlakken al het limiet hebben bereikt wat voor een mens merkbaar is.

• BazerK
Heb mijn EV100 preorder gecanceled (à €80 batch 3oktober), vindt de reviews niet erg optimistisch. Blijf nog wel ff bij mijn EV800 tot na de winter. Grote kans dat Eachine met een V2 komt waar de vele tekortkomingen uitgehaald zijn. Zit steeds meer te kijken naar een Dominator o.i.d. Alleen zit ik met mijn ogen, die hebben een leesbril nodig (+3)...kun je dat instellen met een fatshark?
In de EV800 heb ik een goedkope leesbril geïnstalleerd, glashelder en een mooi groot beeld.

BazerK schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:45:
[...]

Heb mijn EV100 preorder gecanceled (à €80 batch 3oktober), vindt de reviews niet erg optimistisch. Blijf nog wel ff bij mijn EV800 tot na de winter. Grote kans dat Eachine met een V2 komen waar de vele tekortkomingen uitgehaald worden. Zit steeds meer te kijken naar een Dominator o.i.d. Alleen zit ik met mijn ogen, die hebben een leesbril nodig (+3)...kun je dat instellen met een fatshark?
In de EV800 heb ik een goedkope leesbril geïnstalleerd, glashelder en een mooi groot beeld.
In de meeste FatSharks kun je zgn. diopter-lenzen plaatsen. Dat zijn eigenlijk kleine brilglaasjes met + of - versterking. Hier een voorbeeld van een setje, maar je ziet ook dat mensen een goedkope leesbril slopen en de glaasjes aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 27-09-2017 08:29 ]

• BoAC
Kars schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:28:
[...]

In de meeste FatSharks kun je zgn. diopter-lenzen plaatsen. Dat zijn eigenlijk kleine brilglaasjes met + of - versterking. Hier een voorbeeld van een setje, maar je ziet ook dat mensen een goedkope leesbril slopen en de glaasjes aanpassen.
Ik ben brildrager en heb die lensjes (-2) voor Fatshark in mijn skyzone zitten _/-\o_

• BazerK
Kars schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:28:
[...]

Hmmm, zie een aantekening bij die eerste BG link.
Note: people that only need reading glasses typically do not need any lens correction for the goggles since the "virtual" image appears to be some distance away.
Wordt wel verwarrend zo...klopt dit?

BazerK schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:57:
[...]

Hmmm, zie een aantekening bij die eerste BG link.
Note: people that only need reading glasses typically do not need any lens correction for the goggles since the "virtual" image appears to be some distance away.
Wordt wel verwarrend zo...klopt dit?
Ja, als je verziend bent (dus + versterking) kan het zijn dat je geen lensjes nodig hebt, omdat de schermpjes echt vlakbij je ogen zitten.
Door de holle spiegels lijkt het alsof het beeld verder weg zit :)

• BazerK
Kars schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:05:
[...]

Ja, als je bijziend bent (dus + versterking) kan het zijn dat je geen lensjes nodig hebt, omdat de schermpjes echt vlakbij je ogen zitten.
Okee, dat klinkt goed. Ga nog wat meer in Fatshark materie duiken binnenkort.
Eerst een ander project afmaken, overstappen naar Taranis (SE versie met M9 gimbals). De gimbals op een FlySky TX zijn op zijn zachts gezegd...niet bepaald top en het geheel is me te klein/licht, zeker als je een Spektrum Dx6i hebt gehad. Ben daar wel even zoet mee denk ik.

• Bugs3
[...]

Ja, als je bijziend bent (dus + versterking) kan het zijn dat je geen lensjes nodig hebt, omdat de schermpjes echt vlakbij je ogen zitten.
Let op: Bijziend is (-) versterking, dus veraf wazig. (+) is verziend, dus dichtbij wazig.
Bugs3 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:18:
[...]

Let op: Bijziend is (-) versterking, dus veraf wazig. (+) is verziend, dus dichtbij wazig.
Dank, aangepast :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

[...]

Ja, als je verziend bent (dus + versterking) kan het zijn dat je geen lensjes nodig hebt, omdat de schermpjes echt vlakbij je ogen zitten.
Nee nee. Omdat schermpjes dicht bij de ogen zitten. Is er vaste noodzakelijke correctie lens zodat gezonde ogen op ver gefocused kunnen worden om relaxed te kijken. Heb je slechte ogen moet er nog een eigen personlijke correctie bij die basis correctie bijgezet worden.
Als je brill -2 -2 heeft dan moet je ook -2 -2 correctie lensjes er voor zetten.

Ik heb er dus -2 -2 voor zitten in mijn Dominator HD. Dicht bijzijnde waarden voor mijn bril afwijking.

Ik kan met mijn afwijking zonder bril heel goed zien op 20cm afstand 5 cm zie ik slecht en vanaf 30cm ook.
Dus op 1 of 2 cm kan al niet meer focusen met slechte en goede ogen niet. Daarvoor is die correctie lens voor die korte afstand. Voor goede ogen.

Onze genetische evolutie van onze ogen is niet bedoeld voor objecten op 2 cm oog afstand.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Kars schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:00:
[...]

Niet mee eens :)
Ik vlieg nu anderhalf jaar met deze transmitter en heb nog geen behoefte om naar iets anders te kijken.

Voordelen:
- goedkoop
- zeer fijne gimbals (maar dat is persoonlijk)
- eenvoudig te upgraden naar 10-kanaals + telemetrie
- x6b ontvanger is klein en heeft diversity
- meer dan voldoende opties

Ja, een Taranis X9 of X7 heeft meer opties (zoals pid-tuning on-the-fly) en ondersteund OpenTX, maar voor een eerste transmitter is het m.i. de meeste bang-for-buck :)
Ik krijg m ook ergens deze week binnen (hoop ik). Even voor de duidelijkheid, heb je deze firmware draaien: benb0jangles

Dan kan ik daar ook meteen mee aan de slag.

[ Voor 1% gewijzigd door gastje01 op 27-09-2017 22:28 . Reden: link aangepast ]

gastje01 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:29:
[...]

Ik krijg m ook ergens deze week binnen (hoop ik). Even voor de duidelijkheid, heb je deze firmware draaien: https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod- ?

Dan kan ik daar ook meteen mee aan de slag.
Linkje is dood. Ik krijg een 404. Maar aan de url te zien: Ja, volgens mij gebruikt bijna iedereen hier de benb0jangles firmware, myself included. :)

Vergeet niet dat je wel een special firmware kabeltje nodig hebt maar in princiepe is het firmware uitkiezen, flashen en klaar!

• gastje01
ChojinZ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:19:
[...]

Linkje is dood. Ik krijg een 404. Maar aan de url te zien: Ja, volgens mij gebruikt bijna iedereen hier de benb0jangles firmware, myself included. :)

Vergeet niet dat je wel een special firmware kabeltje nodig hebt maar in princiepe is het firmware uitkiezen, flashen en klaar!
Heb t linkje gefixt mocht iemand er ooit nog iets aan hebben.

Kabeltje heb ik er gelukkig bij besteld (data-cable staat in de omschrijving).

Nu nog even uitzoeken/inlezen welke firmware ik dan nodig heb.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

gastje01 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:30:
[...]

Heb t linkje gefixt mocht iemand er ooit nog iets aan hebben.

Kabeltje heb ik er gelukkig bij besteld (data-cable staat in de omschrijving).

Nu nog even uitzoeken/inlezen welke firmware ik dan nodig heb.
Ik weet niet of het met een 'gewone' datakabel gaat, gezien ze in de instructie een FTDI (kost ook geen drol) module gebruiken.

• gastje01
Deem schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet of het met een 'gewone' datakabel gaat, gezien ze in de instructie een FTDI (kost ook geen drol) module gebruiken.
Die heb ik ook nog wel gelukkig, daar flash ik m'n ESP modules mee :) Ik zie wel even hoe ver ik kom met de data kabel en anders gaan we lekker knutselen. Mochten mensen t boeiend vinden wil ik hier best laten weten welke gewerkt heeft. Eerst mag PostNL even aan het werk om te zorgen dat ik m ook daadwerkelijk krijg.
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:46:
[...]

Die heb ik ook nog wel gelukkig, daar flash ik m'n ESP modules mee :) Ik zie wel even hoe ver ik kom met de data kabel en anders gaan we lekker knutselen. Mochten mensen t boeiend vinden wil ik hier best laten weten welke gewerkt heeft. Eerst mag PostNL even aan het werk om te zorgen dat ik m ook daadwerkelijk krijg.
Mocht dat niet lukken, stuur dan ff een PB. Ik heb er zelf 2 liggen. Ooit een keer verkeerd (dubbel) besteld...

• gastje01
ChojinZ schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:53:
[...]

Mocht dat niet lukken, stuur dan ff een PB. Ik heb er zelf 2 liggen. Ooit een keer verkeerd (dubbel) besteld...
Met passende stekker of eentje met Dupont pinnetjes (die heb ik zelf ook)?
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:56:
[...]

Met passende stekker of eentje met Dupont pinnetjes (die heb ik zelf ook)?
Deze:
https://www.banggood.com/...ware-Update-p-982289.html

Dit keer een video waarin ik voornamelijk probeer smooth te vliegen, maar dat valt echt vies tegen ;) Hierdoor misschien een saaiere video.

sensei_d.fpv channel

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:39
Oscar Liang heeft een preview van de Runcam Split V2 online gezet.
https://oscarliang.com/runcam-split-v2-camera/

Mooie lijst met verbeteringen! :)
*Helaas geen info over de video kwaliteit though, dus afgezien van de andere lens zal dat vast niet (veel) verschillen.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

SmiGueL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:35:
Oscar Liang heeft een preview van de Runcam Split V2 online gezet.
https://oscarliang.com/runcam-split-v2-camera/

Mooie lijst met verbeteringen! :)
*Helaas geen info over de video kwaliteit though, dus afgezien van de andere lens zal dat vast niet (veel) verschillen.
Heel interessant! Ik zag deze video en dacht meteen, deze gaat op mijn verlanglijstje; imho het vetste 3 inch freestyle frame _/-\o_ en toch HD beelden zonder props in beeld of jelly vibraties. Maar er zitten glitches in de video. Iemand met een split die dit ook heeft?

sensei_d.fpv channel

• BazerK
Met de kortere / nattere dagen in het vooruitzicht... wie gebruikt er elektrical liquid tape om gevoelige delen af te dekken? (geen spray)
Zo ja, welke, waar te koop? Is het een beetje makkelijk te verwijderen? Hard het een beetje goed uit? (geen plakzooi?)
Heb gezocht maar er is bijna niet aan te komen zonder belachelijk hoge verzendkosten te betalen.
Ik heb dit als (tot nu toe) beste optie.
Zie hier voor een YT filmpje daarover.

• BoAC
BazerK schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:08:
Met de kortere / nattere dagen in het vooruitzicht... wie gebruikt er elektrical liquid tape om gevoelige delen af te dekken? (geen spray)
Zo ja, welke, waar te koop? Is het een beetje makkelijk te verwijderen? Hard het een beetje goed uit? (geen plakzooi?)
Heb gezocht maar er is bijna niet aan te komen zonder belachelijk hoge verzendkosten te betalen.
Ik heb dit als (tot nu toe) als beste optie.
Goed idee! Dit lijkt mij beter: YouTube: How to Waterproof Electronics (the clean way) :)
Kun je later nog solderen als ik zijn verhaal geloven mag. Later misschien eens naar kijken :)

• BazerK
BoAC schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:13:
[...]

Goed idee! Dit lijkt mij beter: YouTube: How to Waterproof Electronics (the clean way) :)
Kun je later nog solderen als ik zijn verhaal geloven mag. Later misschien eens naar kijken :)
Ja heb ik ook gezien maar is ook niet aan te komen hier in NL.
Die liquid tape van StarBrite of PlastiDip (met kwastje) is ook een optie, maar ja verzending...of minimale afname >25€ :(
Is afpelbaar, zodat je weer solderen kan op die plaats.
The Search continues >:)

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Ik heb helaas mijn nieuwe DJI Phantom 3 Advanced op moeten sturen naar DJI vanwege kompas fouten, heeft iemand ervaring met de gemiddelde reparatieduur bij DJI?
Sensei_D schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:48:
Dit keer een video waarin ik voornamelijk probeer smooth te vliegen, maar dat valt echt vies tegen ;) Hierdoor misschien een saaiere video.
[video]
Ik zeg Juicy! d:)b ;)
Ik verf bijna alles met Plasti Dip. Bevalt mij tot nu toe erg goed. Is 100% waterdicht, in alle kleuren te verkrijgen, en redelijk makkelijk te verwijderen.
Ik heb 2 FC volledig ingespoten en met beide controllers heb ik 10-tallen uren, zonder problemen, gevlogen.

Daarnaast gebruik ik het ook als Loctite alternatief. Ik vlieg met softmounted motoren en de schroeven in de armen zitten bij mij dus vast met Plasti dip. Werkt uitermate goed. Blijft na meerdere crashes gewoon zitten en is toch makkelijk in zijn geheel te verwijderen.

• BazerK
ChojinZ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:48:

Ik verf bijna alles met Plasti Dip. Bevalt mij tot nu toe erg goed. Is 100% waterdicht, in alle kleuren te verkrijgen, en redelijk makkelijk te verwijderen.
Ik heb 2 FC volledig ingespoten en met beide controllers heb ik 10-tallen uren, zonder problemen, gevlogen.

Daarnaast gebruik ik het ook als Loctite alternatief. Ik vlieg met softmounted motoren en de schroeven in de armen zitten bij mij dus vast met Plasti dip. Werkt uitermate goed. Blijft na meerdere crashes gewoon zitten en is toch makkelijk in zijn geheel te verwijderen.
Tnx voor de input, naar aanleiding van dit YT filmpje heb ik deze hier besteld.

Verwijderd

BazerK schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:53:
[...]

Tnx voor de input, naar aanleiding van dit YT filmpje heb ik deze hier besteld.
Ik ben benieuwd hoe makkelijk het weer te verwijderen is.

• BazerK
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:46:
[...]

Ik ben benieuwd hoe makkelijk het weer te verwijderen is.
Ik ook, moet kunnen volgens verschillende berichten... we zullen zien. Zal mijn bevindingen hier doorgeven. :P

Vant weekend had ik de eer om met een klein groepje een leuke indoor locatie te proberen. Zeer vette locatie _/-\o_

sensei_d.fpv channel

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:34:
Vant weekend had ik de eer om met een klein groepje een leuke indoor locatie te proberen. Zeer vette locatie _/-\o_
[video]
Erg tof! Met passende muziek (ik zag helemaal de UT opening credits voor me...tot ik erachter kwam dat het niet opener was :o )
Sumerechny schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:16:
[...]

Erg tof! Met passende muziek (ik zag helemaal de UT opening credits voor me...tot ik erachter kwam dat het niet opener was :o )
Hahahaha klopt, dit is OF lekker tegen Xan op Hyperblast :p OF Deck 16, instagib! O+

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Ik snap eigenlijk niet deze moeilijkheden... vroeger had je zoan helikopter en da was geen probleem..

• BazerK
Finally, Betaflight 3.2.0 is officieel gereleased! :9

• Oz.

Oz.

Ik gebruik Silicone Conformal Coating, is zichtbaar in UV licht. Je soldeert er zo doorheen, dus voor reparaties en dergelijke is het ook geen probleem, gewoon achteraf weer een laagje over leggen.

Hiermee kan je alles mooi clean houden, je ziet amper dat het erop zit als je het niet in de zon houdt. Sommige onderdelen (EpiRex als ik me goed herinner) hebben sowieso al zo'n laagje.

Stingersswarm heeft het een tijd geleden getest en vloog in de regen door stralen van een fontein zonder problemen. Zelf heb ik nog niet zo'n extreme dingen gedaan, maar wel al veel in nat gras enz. gecrasht, en nog nooit waterschade gehad.

Spul was wel niet goedkoop, maar je kan het ook zien als een manier om geld te sparen als je vaak in de nattigheid vliegt.

Afbeeldingslocatie: https://abra-electronics.com/images/detailed/87/55__45596.jpg
Dit is exact het product dat ik gebruik.

• BazerK
Oz. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik Silicone Conformal Coating, is zichtbaar in UV licht. Je soldeert er zo doorheen, dus voor reparaties en dergelijke is het ook geen probleem, gewoon achteraf weer een laagje over leggen.
<snip>
Spul was wel niet goedkoop, maar je kan het ook zien als een manier om geld te sparen als je vaak in de nattigheid vliegt.
[afbeelding]
Dit is exact het product dat ik gebruik.
Lijkt me ook wel een goede "oplossing". Waar heb je dit besteld?

Even terugkomend op die Liquid Electrical Tape Black. Heb een oude fc printplaat gebruikt en daarop gedeeltelijk 1 laag vloeibare tape aangebracht en een uurtje laten drogen. Dekt alles geheel af en maakt het zeker "meer waterbestendig". Deze laag is rekbaar en lijkt een beetje op 'ballonnen rubber' maar hecht goed aan alles wat het afdekt. 1 laag is aan de dunne kant maar is ondanks dat, goed afpelbaar. 2 lagen is ideaal :*)
Kortom... goed spul.

PS: bij het aanbrengen dit wel in een goed geventileerde ruimte doen, of onder een afzuigkap. Het oplosmiddel ruikt behoorlijk.

• Oz.

Oz.

BazerK schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:19:
[...]

Lijkt me ook wel een goede "oplossing". Waar heb je dit besteld?
http://www.circuitspecialists.eu/

Mogelijk hebben ze dit niet meer in hun assortiment zitten, vond het toch niet direct terug.
Oz. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

http://www.circuitspecialists.eu/

Mogelijk hebben ze dit niet meer in hun assortiment zitten, vond het toch niet direct terug.
Deze?
https://circuitspecialist...ium=pr&utm_campaign=en_GB

Vind de prijs erg meevallen! :)

• BazerK
Heb je de verzendkosten al gezien? bijna 41€ 8)7

BazerK schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:17:
[...]

Nee, had ik eerlijk gezegd niet gezien. Maar damn... dat gaat nergens over... 8)7

Weet hier trouwens iemand waar die karma badge ' Denver' voor staat? Ik zie de relatie met drones niet. :+

[ Voor 18% gewijzigd door ChojinZ op 11-10-2017 21:36 ]

• foekie01
  • Laatst online: 17-07-2024
We zouden een partijtje samen kunnen kopen en dan verdelen?

• Oz.

Oz.

BazerK schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:17:
[...]
Zoveel heb ik in ieder geval niet betaald 8)7
foekie01 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:43:
We zouden een partijtje samen kunnen kopen en dan verdelen?
En dat zouden we voor meer zaken kunnen doen. Maar mag dat op Tweakers? En wie gaat het regelen? Het grote voordeel van inkoop actie's is dat het allemaal een stuk goedkoper is. Maar ik heb het in het verleden ook vaak mis zien gaan...

• foekie01
ChojinZ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

En dat zouden we voor meer zaken kunnen doen. Maar mag dat op Tweakers? En wie gaat het regelen? Het grote voordeel van inkoop actie's is dat het allemaal een stuk goedkoper is. Maar ik heb het in het verleden ook vaak mis zien gaan...
"Vroeger" was daar een hele mooie site voor :D
Ik wil dat best regelen hoor, maar dan moeten we even een animo check doen. O+
foekie01 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

"Vroeger" was daar een hele mooie site voor :D
Ik zou wel een flesje willen proberen dus count me in! :)

• BazerK
ChojinZ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:00:
[...]

Yep, me too O-)

• BoAC
ChojinZ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:00:
[...]

Voor mij ook graag :) Een 10tje vind ik geen probleem :P

[ Voor 7% gewijzigd door BoAC op 12-10-2017 19:08 ]

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:54
Vandaag heb ik mijn Lizard 95 uit de Banggood sale eindelijk binnen gekregen. Wat een verschil met mijn brushed quads zeg! De Lizard is even groot, maar hij gaat echt als een raket. Waar ik met mijn brushed quads nog binnen kan vliegen is de Lizard zelfs te krachtig voor mijn tuin. :P

Ik heb echt het gevoel alsof ik opnieuw moet leren vliegen. In horizon gaat het nog, maar in acro merk ik het verschil met mijn brushed quads echt heel erg.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

BoAC schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:51:
[...]

Voor mij ook graag :) Een 10tje vind ik geen probleem :P
foekie01 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Foekie01? O-)

Ander vraagje:

Weet iemand hoe ik de RSSI data van mijn X6B (flysky) ontvanger kan tonen op mijn OSD (micro minimosd)?

RSSI data word wel al getoond op de TX (FS-i6, modded firmware) maar ik weet eerlijk gezegd hoe ik dit op mijn OSD krijg. X6B heeft geen losse RSSI aansluiting.

• BazerK
Heb een alternatief gevonden, voor die conformal silcone coating, hier in Nederland. Normale verzendkosten. Ik denk dat ik deze ga bestellen.

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:54
Het oefenen met de Lizard 95 heeft er voor gezorgd dat het binnen vliegen met mijn kleinere quads nu ook veel beter gaat in acro mode. Het zichzelf stabiliseren van de flight controller begin ik nu zelfs irritant te vinden. :P

Aangezien ik met mijn Lizard 95 nog regelmatig de bosjes opzoek zit het ding na een paar rondjes vliegen vol met stukjes blad, gras en andere zooi. Ik heb hem nu helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, maar heb eigenlijk geen zin om dit na iedere ronde te doen. Hoe houden jullie je quad schoon?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

• foekie01
ChojinZ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

[...]

[...]

Foekie01? O-)

Ander vraagje:

Weet iemand hoe ik de RSSI data van mijn X6B (flysky) ontvanger kan tonen op mijn OSD (micro minimosd)?

RSSI data word wel al getoond op de TX (FS-i6, modded firmware) maar ik weet eerlijk gezegd hoe ik dit op mijn OSD krijg. X6B heeft geen losse RSSI aansluiting.
Sorry ik had het druk met het maken van een nieuwe build O-)
Ik denk dat het alternatief van BazerK een goed idee is? Qua prijs is het prima O+

Hou wel reking met de low temperature (link) high temperature (link) De low temperature is makkelijker te solderen.
BazerK schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:27:
Heb een alternatief gevonden, voor die conformal silcone coating, hier in Nederland. Normale verzendkosten. Ik denk dat ik deze ga bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door foekie01 op 16-10-2017 07:35 ]

Verwijderd

Ik heb zelf al een groot deel van de onderdelen voor mijn 5" in bestelling staan. Alleen het frame ben ik nog niet uit. Ik probeer een goed frame te vinden voor de Runcam Split waarbij ik genoeg ruimte heb voor het pcb en dat er zo min mogelijk in beeld zir qua frame/props. Iemand tips of ervaringen?

• foekie01
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:34:
Ik heb zelf al een groot deel van de onderdelen voor mijn 5" in bestelling staan. Alleen het frame ben ik nog niet uit. Ik probeer een goed frame te vinden voor de Runcam Split waarbij ik genoeg ruimte heb voor het pcb en dat er zo min mogelijk in beeld zir qua frame/props. Iemand tips of ervaringen?
5" alien? Daar had ik genoeg plek voor de FC (soft mounted) + split PCB.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
Je zal de FOV van de split op medium moeten zetten om geen props in beeld te krijgen. Althans, dat is wat ik moest doen bij mijn Martian II (clone).
Je zou kunnen kijken naar een 'hoger' (tower) model waardoor je camera over de props heen kijkt.
Zie als voorbeeld de Realacc D215 of GEP ZX5.

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.