Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• huis-r
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Neyluzz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
Het ligt eraan wat je wil. Wil je echt de hobby in, dan zeg ik zelfbouw. Zelfbouw is makkelijker dan het lijkt namelijk (enige aanleg en voorkennis wel vereist natuurlijk). Koop je een kant en klare drone, moet je nog steeds leren vliegen. Ik ben van mening dat wanneer je zelf bout veel makkelijker kan begrijpen hoe de besturing in elkaar zit en hoe alles met elkaar werkt.
Zo had ik het eigenlijk niet echt bekeken, maar ik vind het zo'n slecht idee nog niet. Misschien moet ik juist die kant gaan ontdekken...

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:55
huis-r schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:10:
Hi all,

Ik ben nieuw binnen dit topic, maar ben al een tijd actief binnen andere topics op tweakers.
Nu is het zo dat ik graag zou gaan beginnen met drone-vliegen, mezelf kennende denk ik dat het meest verstandige is om te kijken naar een instapmodel.

Wat zijn aanraders voor een beginner zoals ik? Het liefst met wel een beetje beeldkwaliteit van de camera, zo zag ik deze voorbij komen: https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9200000066284488/

Echter; ik heb er nog niet zo'n goed gevoel bij en dus heb ik besloten om jullie hulp in te schakelen.

Alvast bedankt!
Ik zit in een vergelijkbare situatie als jij. Ik ga ook beginnen en heb eens rondgeneusd hier en daar. V.w.b. kant en klare oplossingen zie ik Syma en Hubsan voorbij komen als opties om mee te beginnen.
Zelf ben ik gaan vliegen met Nano Quadcopters om de besturing een beetje te leren. En uiteindelijk heb ik een MJX Bugs 3 besteld. Waarom die laatste? Nou, in ieder geval vanwege de goede reviews en de lage prijs (kon hem voor €72,00 vinden) en omdat ik mijn actioncam eronder kan hangen. Als je voor echt mooie beelden wilt gaan dan moet je uiteindelijk wel gaan voor een oplossing met Gimball. Maar dat is voor mij een mogelijke volgende stap als ik het leuk blijf vinden.

Overigens is de Syma X5SW bij BangGood €28,00 goedkoper dan bij Bol.com:
https://www.banggood.com/...-972724.html?rmmds=search

[ Voor 6% gewijzigd door Bugs3 op 31-08-2017 16:19 ]

Eens met bovenstaande.

Zelfbouw is leuk en ontzettend leerzaam. Maar mocht je voor een RTF (ready to fly) model gaan, kies dan een model met brushless motoren.
Deze zijn sterker en veel minder slijtagegevoelig.

De door jou genoemde Syma X5 heeft brushed motoren, die kun je meestal na 20 keer vliegen wel vervangen (als je niet te veel crashed). De bovengenoemde MJX Bugs 3 heeft brushless motoren en inderdaad de mogelijkheid om een (goede) action camera te bevestigen.

Overigens, met de coupon-code 477126 krijg je nu ook nog 20% korting op de Bugs 3 :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• huis-r
Kars schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:49:
Eens met bovenstaande.

Zelfbouw is leuk en ontzettend leerzaam. Maar mocht je voor een RTF (ready to fly) model gaan, kies dan een model met brushless motoren.
Deze zijn sterker en veel minder slijtagegevoelig.

De door jou genoemde Syma X5 heeft brushed motoren, die kun je meestal na 20 keer vliegen wel vervangen (als je niet te veel crashed). De bovengenoemde MJX Bugs 3 heeft brushless motoren en inderdaad de mogelijkheid om een (goede) action camera te bevestigen.

Overigens, met de coupon-code 477126 krijg je nu ook nog 20% korting op de Bugs 3 :)
Dank voor je reactie! Daar heb ik veel aan, ik moet denk ik even bepalen of ik er zelf 1 wil gaan bouwen of ik eerst begin met zo één als bovenstaand genoemd. Overigens maakt dat het natuurlijk wel aantrekkelijk met de coupon code van jou. Zelf heb ik thuis een GoPro dus het zou ook mogelijk zijn om daar beelden mee te schieten.

Thanks voor jullie adviezen!

• Bugs3
huis-r schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:00:
[...]

Dank voor je reactie! Daar heb ik veel aan, ik moet denk ik even bepalen of ik er zelf 1 wil gaan bouwen of ik eerst begin met zo één als bovenstaand genoemd. Overigens maakt dat het natuurlijk wel aantrekkelijk met de coupon code van jou. Zelf heb ik thuis een GoPro dus het zou ook mogelijk zijn om daar beelden mee te schieten.

Thanks voor jullie adviezen!
Wat ik wel begrepen heb uit de reviews is dat de Bugs 3 niet bepaald een quadcopter is om mee te leren vliegen vanwege het ontbreken van Headless mode, RTH, GPS. Daarom dat ik met kleine quadcopters binnen ben gaan vliegen. Ook erg leuk om te doen :)

• huis-r
@ErikFeen Dat is dan ook weer een goeie tip! Waar ben jij mee begonnen?

• Bugs3
Cheerson CX-10, Eachine E010 en Syma X20.

• huis-r
ErikFeen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:32:
Cheerson CX-10, Eachine E010 en Syma X20.
https://www.geekbuying.co...ter-RTF-Black-375818.html

Ziet er wel leuk uit om eens mee te gaan spelen..!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
Zeker doen, Quads met deze afmetingen gaan nauwelijks kapot. Je leert de basics van vliegen voor een zeer lage prijs.

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
huis-r schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:10:
Hi all,

Ik ben nieuw binnen dit topic, maar ben al een tijd actief binnen andere topics op tweakers.
Nu is het zo dat ik graag zou gaan beginnen met drone-vliegen, mezelf kennende denk ik dat het meest verstandige is om te kijken naar een instapmodel.

Wat zijn aanraders voor een beginner zoals ik? Het liefst met wel een beetje beeldkwaliteit van de camera, zo zag ik deze voorbij komen: https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9200000066284488/

Echter; ik heb er nog niet zo'n goed gevoel bij en dus heb ik besloten om jullie hulp in te schakelen.

Alvast bedankt!
Je moet eigenlijk eerst even voor jezelf nagaan met welke drone type je wilt gaan vliegen.
Race- of freestyle quad of mooie plaatjes schieten.
Ik zat eerst in het segment van mooie plaatjes schieten maar geeft mij geen voldoening (saai).
Zit nu in de freestyle hoek van deze hobby. Meer actie en je kan , als je quad een runcam3 oid kan dragen, toch mooie plaatjes schieten.
Dan het aspect leren vliegen... Met een quad met headless, gps etc ga je niet leren vliegen.
Koop bijvoorbeeld een QX95 RTF , die heeft alles aan boord om deze hobby inhoud te geven. en leer je werken met de software (tweaken van je quad). Een ander voordeel is (met de winter in het vooruitzicht) dat je je TX kan aansluiten op je PC om virtueel te vliegen in een simulator, dan ben je klaar voor als het weer weer beter wordt.
Even voor de duidelijkheid... deze hobby is niet goedkoop (zoals elke hobby) maar investeer niet in quads die een dedicated controlller (TX) hebben, vroeg of laat ga je deze types links laten liggen als je 'hooked' bent aan deze hobby. :P

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 01-09-2017 12:07 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-11 02:46
vandaag na een half jaar sinds de verhuizing toch weer ff de furious 320 uit de doos gepakt.
kreeg het voor elkaar een gopro erop te monteren, de tilt rotors staan ook mooi in beeld.
heb er custom props op zitten (carbon), omdat de orginele nog wel eens kapot willen gaan

valt me wel steeds op dat deze drone erg veel naar links yawt, waneer je vol gas vooruit gaat en een klein beetje naar links wilt stuuren,

heb nu met mission planner wat settings veranderd, max angle verhoogd van 4500 naar 5500, met de hoop dat hij iets sneller word.
rate waarme hij naar de compass kijkt voor yaw heading verhoogt.
en max yaw rate verlaagt van 4.5 naar 3.5 hopelijk compenseert dit alles een beetje.
verder geen ervaring met die settings.

Ben niet slim, maar wel dom

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Ik heb mezelf een Crossfire TX aangeschaft voor mijn Taranis. Werkt perfect zeg! (Zelfs beter dan de internal RF op sbus).

Kom ook gelijk een video delen met jullie :)

De reden van aankoop is dat ik al een CF wou hebben, maar dit geeft mij ook weer meer zekerheid bij het vliegen.

https://www.instagram.com/dutchwalnut_fpv/

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:14

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ook ik ben weer eens op zoek naar wat nieuws. Na een jaar wel aardig uitgekeken op mijn syma x8(g).

Ik ben nu op zoek naar iets met gps en ingebouwde camera met gimbal, of desnoods alleen een gimbal.
Ik als gierige hollander ben niet bereid heel veel uit te geven, dus wat rond zitten kijken, ik zie hier en daar wel wat tweedehands Phantom 2 vision plusjes staan, ook de parrot bebop zie ik af en toe langskomen voor rond de 300 euro tweedehands.
Heeft iemand nog goede ideeën? Ik zou dit keer wel graag een drone hebben waarbij ik waypoints in kan stellen. Ik durf het nog niet aan heel veel te investeren in een drone en het dan aan laten komen op mijn stuurmanskunst :p

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Johan9711 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:39:
Ook ik ben weer eens op zoek naar wat nieuws. Na een jaar wel aardig uitgekeken op mijn syma x8(g).

Ik ben nu op zoek naar iets met gps en ingebouwde camera met gimbal, of desnoods alleen een gimbal.
Ik als gierige hollander ben niet bereid heel veel uit te geven, dus wat rond zitten kijken, ik zie hier en daar wel wat tweedehands Phantom 2 vision plusjes staan, ook de parrot bebop zie ik af en toe langskomen voor rond de 300 euro tweedehands.
Heeft iemand nog goede ideeën? Ik zou dit keer wel graag een drone hebben waarbij ik waypoints in kan stellen. Ik durf het nog niet aan heel veel te investeren in een drone en het dan aan laten komen op mijn stuurmanskunst :p
Quanum Nova / Cheerson CX-20 (zelfde model). Heeft brushless motoren en GPS aan boord. :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Neyluzz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
Het ligt eraan wat je wil. Wil je echt de hobby in, dan zeg ik zelfbouw. Zelfbouw is makkelijker dan het lijkt namelijk (enige aanleg en voorkennis wel vereist natuurlijk). Koop je een kant en klare drone, moet je nog steeds leren vliegen. Ik ben van mening dat wanneer je zelf bouwt veel makkelijker kan begrijpen hoe de besturing in elkaar zit en hoe alles met elkaar werkt.
Je hebt wel een punt. Maar aan de andere kant: Vroeg of laat crash je toch wel en zal je alsnog moeten sleutelen. ;)

Ben zelf begonnen met een RTF model (Eachine Racer 250) en deze vervolgens ge-upgrade. Moet zeggen dat je daar ook best veel van leert. Genoeg om zelf een quad te bouwen. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Bugs3
Ik zie op diverse sites en youtube de Flysky transmitter voorbij komen. Wat is het voordeel van deze transmitter t.o.v. bijgeleverde tranmitters van de drones? En voor welke drones zou je deze kunnen gebruiken?

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:54
Bugs3 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:30:
Ik zie op diverse sites en youtube de Flysky transmitter voorbij komen. Wat is het voordeel van deze transmitter t.o.v. bijgeleverde tranmitters van de drones? En voor welke drones zou je deze kunnen gebruiken?
Die Flysky transmitter kun je daarna gebruiken op alle quads waar jij een Flysky ontvanger op zet. ;) Zelf ben ik begonnen met een Cheerson CX 10 oid. Daarna snel over gestapt naar een QX95 en Flysky transmitter. De QX95 is inmiddels al lang kaput gevlogen, maar de Flysky transmitter heb ik daarna gebruikt voor een QX95 rebuilt en daarna mijn zelfbouw quads.

Als beginner zou ik een populair RTF model nemen. Mocht je iets stuk vliegen dan kun je op veel fora (RCGroups vind ik zelf erg handig) veel gebruikers vinden met informatie over hoe te repareren. Ook kun je deze makkelijk aanpassen naar wens als je wat beter hebt leren vliegen. En al het prutsen aan een RTF model leert je uiteindelijk ook om je eigen quad in elkaar te zetten.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik ben van plan een DJI Phanton 3 Advanced of Pro aan te schaffen omdat deze prijstechnisch nu wel erg aantrekkelijk wordt! :)

Alleen is hij vrij slecht leverbaar, heeft iemand nog tips voor me waar ik hem aan kan schaffen voor een scherpe prijs?

• Steeldunes
  • Laatst online: 23-09 18:55
Waar heb je al gekeken?

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Danielson
Afuture; slechte bereikbaarheid, voelt niet echt vertrouwd.
Droneshop.nl; Niet meer leverbaar, gaat kijken wat hij kan doen.

• Bugs3
https://www.gearbest.com/...ers/pp_173536.html?wid=37

Edit: ik zie nu dat deze out of stock is 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Bugs3 op 07-09-2017 11:01 ]

• Steeldunes
  • Laatst online: 23-09 18:55

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Wellicht wordt het tijd voor een toegewijdeLOS build hier. Ik maak nogal wat lompe klappen als ik met mijn X210 LOS vlieg. Daardoor is afgelopen weekend mijn VTx antenne goed afgebroken :') ... Binnenkort eens kijken of ik hem nog vast kan zetten anders gaat er een Tramp komen!

Ik heb tevens het idee dat mijn Aurora 68mm problemen heeft met een flip/roll of death. Nou heb ik nog geen tijd gehad om te tweaken maar ik zie het probleem meer langskomen op het internet.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57

lasharor

7 december 2004

Sumerechny schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:16:
Wellicht wordt het tijd voor een toegewijdeLOS build hier. Ik maak nogal wat lompe klappen als ik met mijn X210 LOS vlieg. Daardoor is afgelopen weekend mijn VTx antenne goed afgebroken :') ... Binnenkort eens kijken of ik hem nog vast kan zetten anders gaat er een Tramp komen!

Ik heb tevens het idee dat mijn Aurora 68mm problemen heeft met een flip/roll of death. Nou heb ik nog geen tijd gehad om te tweaken maar ik zie het probleem meer langskomen op het internet.
Hoe bevalt die X210? Ik heb het frame binnen gekregen en wacht nu op een aio bordje zodat ik het frame met een pod kan gaan gebruiken.

• Sumerechny

Sumerechny

lasharor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:29:
[...]

Hoe bevalt die X210? Ik heb het frame binnen gekregen en wacht nu op een aio bordje zodat ik het frame met een pod kan gaan gebruiken.
De X210 bevalt me super. Lekker compact en verschrikkelijk stevig. Het enige nadeel vind ik dat het nogal proppen is om alles binnen het frame te krijgen. Ik heb dan ook een relatief grote videozender en ontvanger.

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:39
lasharor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:29:
[...]

mij bevalt die ook super goed.

X210

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/huBk3YwxT8mv9Telk1PWz66R/thumb.jpg

zie net op de close-up foto dat mijn speaker kabeltje los gerukt is, dat word weer solderen :)

[ Voor 7% gewijzigd door worrel op 07-09-2017 15:09 ]

Iedereen heeft recht op mijn mening

worrel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:06:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

zie net op de close-up foto dat mijn speaker kabeltje los gerukt is, dat word weer solderen :)
Leuke build! Ziet er aardig uit! Wat zijn de overige specs?

Ik zou trouwens wel wat aan je RX antennes doen. Zoals ze er nu bij hangen zal het ontvangst niet heel ideeal zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Sumerechny

Sumerechny

worrel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:06:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Inderdaad een leuke build. Blijven de randen hun kleur een beetje behouden? Het ziet er wel hip uit namelijk.

Ik heb de rx antenne's trouwens anders. Eén zit omhoog onder een kleine hoek en de andere heb ik onder het frame geplakt :) .

• worrel
ChojinZ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:14:
[...]

Leuke build! Ziet er aardig uit! Wat zijn de overige specs?

Ik zou trouwens wel wat aan je RX antennes doen. Zoals ze er nu bij hangen zal het ontvangst niet heel ideeal zijn.
dankje,

Specs:

Sp racing F3 bordje
Racestar Blheli 4in1 20a Esc
Racestar BR2205 2300KV
FrSky Xr4S RX
Runcam swift 2 met OSD
4S tattu raceline 1300MAH 95C lipo's

RX antennes moeten idd nog even weer vast. zit net een nieuwe RX in. de vorige was overleden. Al heb ik bij de laatste vlucht geen problemen met bereik gehad.

• worrel
Sumerechny schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:17:
[...]

Inderdaad een leuke build. Blijven de randen hun kleur een beetje behouden? Het ziet er wel hip uit namelijk.

Ik heb de rx antenne's trouwens anders. Eén zit omhoog onder een kleine hoek en de andere heb ik onder het frame geplakt :) .
Randen blijven goed op kleur. heb dit zelf gedaan met een verfstift

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57

lasharor

7 december 2004

Nja, ik ben rustig begonnen aan mijn x210. Heb de 6k versie gekocht. Hopende dat het frame dan wat minder snel kapot gaat. Gebruik de onderdelen van een oude drone die ik nooit goed getuned heb en eigenlijk ook niet lekker vliegt. Hoop hier eigenlijk een echte racer van te maken. Wil verder ook mijn best doen om het redelijk clean te houden. Eigenlijk alles toe passen wat ik in de afgelopen 2 (?) jaar geleerd heb.

Allemaal rode onderdelen, ook van die rode verf op de zijkant :). Ga verder niet die kabels sleeven omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Houd het op die beschermers en die pod. Qua onderdelen:

RS2205
Littlebee BLHeli 32
Matek F4-AIO
HS1177
TBS Unify Pro (denk ik).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dqlZNTBl.jpg

• hubhib
Voor iedereen die nog een goede goedkope BNF quad zoekt, de Eachine Lizard 95 en Wizzard X220 zijn nu voor rond de 80 euro te krijgen bij banggood.

Voor beide modellen is ook heel veel informatie te vinden op RCGroups. Prima quads om voor een zacht prijsje in te stappen. Ik ga denk ik een Lizard halen en alle onderdelen naar een ander frame swappen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

hubhib schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:37:
Voor iedereen die nog een goede goedkope BNF quad zoekt, de Eachine Lizard 95 en Wizzard X220 zijn nu voor rond de 80 euro te krijgen bij banggood.

Voor beide modellen is ook heel veel informatie te vinden op RCGroups. Prima quads om voor een zacht prijsje in te stappen. Ik ga denk ik een Lizard halen en alle onderdelen naar een ander frame swappen.
Lastig hoor.... De Wizzard is volgens vele de budget RTF/ARF drone van 2017. En voor die prijs word het helemaal aantrekkelijk. Maar.... kheb 5 drones waarvan 2 stuks al 6 maanden stof staan te happen... Kheb helaas geen tijd voor een 6e.... :(

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
de Eachine Lizard 95 en Wizzard X220 zijn leuk geprijsd maar zijn ook meer race drones .

Ik zoek iets minder race drone maar 1 die rustig en stabiel vliegt en waar een redelijke camera in zit ..., en het liefst dan ongeveer de zelfde afmeting als de eerder genoemde drones .
ramrodwillem schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:10:
de Eachine Lizard 95 en Wizzard X220 zijn leuk geprijsd maar zijn ook meer race drones .

Ik zoek iets minder race drone maar 1 die rustig en stabiel vliegt en waar een redelijke camera in zit ..., en het liefst dan ongeveer de zelfde afmeting als de eerder genoemde drones .
Rustig en stabiel vliegen kan net zo goed met een race drone. Kwestie van het gas niet vol open trekken. :)

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
ok maar hoe zijn de camera's dan in de de Eachine Lizard 95 en Wizzard X220 ?
ramrodwillem schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:22:
ok maar hoe zijn de camera's dan in de de Eachine Lizard 95 en Wizzard X220 ?
Redelijk maar niet top. Het zijn echter wel FPV camera's. Dus de kwaliteit is niet te vergelijke met de mooie shots van een DJI drone. Maar dat is dan ook een totaal andere markt.
Wat FPV beelden van de gemiddelde FPV camera:
YouTube: hs1177 Stock lens vs Gopro Hero2 lens

• hubhib
De Wizard is voor mij te groot, dus heb de Lizard maar besteld voor €75,-. Ga de hele meuk overzetten op een Rotorious FPV CB122 en de camera vervangen voor een Runcam Micro Swift met waarschijnlijk een VTX03 oid. Ben alleen nog in dubio over de propellers die er dan op moeten.

De Wizard X220 kun je trouwens ook gebruiken om een GoPro op te mounten om je acrobatische kunsten mee vast te leggen. Maar wil je makkelijk mooie plaatjes schieten dan moet je volgens mij echt kijken naar een DJI. Dit soort quads zijn meer om te racen en lekker freestyle te vliegen.

hubhib schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:50:

De Wizard X220 kun je trouwens ook gebruiken om een GoPro op te mounten om je acrobatische kunsten mee vast te leggen. Maar wil je makkelijk mooie plaatjes schieten dan moet je volgens mij echt kijken naar een DJI. Dit soort quads zijn meer om te racen en lekker freestyle te vliegen.
Kan ook met een race drone, mits je ontzettend goede skills hebt:

:+

• Danielson
Naar jaren met "speelgoed" drones rondgevlogen te hebben heb ik nu mijn eerste echte drone besteld; een DJI Phantom 3 Advanced.

Ik ben aan het kijken om gelijk wat accessoires erbij te bestellen, als eerste een extra accu. Nu zie ik dat het prijsverschil erg groot is tussen de originele en imitatie accu's 150/50 euro. Heeft iemand hier ervaringen mee?

En ik zie dat er ook veel carbon propellers worden verkocht, is dit een aanrader?

En als laatst zie ik ook veel anettene mods voorbij komen zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://forum44.djicdn.com/data/attachment/forum/201508/09/153033c32w2w69b1a7wo2o.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Bugs3
Ik ben aan het kijken naar de Eachine Lizard95. Er staat o.a. bij "Compatible Flysky 8ch AFHDS2A receiver Ibus output with Failsafe" en ik begrijp niet goed wat dit betekent. Kan deze gevlogen worden met een "standaard" FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39
Bugs3 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:41:
Ik ben aan het kijken naar de Eachine Lizard95. Er staat o.a. bij "Compatible Flysky 8ch AFHDS2A receiver Ibus output with Failsafe" en ik begrijp niet goed wat dit betekent. Kan deze gevlogen worden met een "standaard" FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter?
Ja :)
Vergelijk het protocol ;)

• Bugs3
BoAC schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:56:
[...]

Ja :)
Vergelijk het protocol ;)
Dank voor je antwoord. Mijn onzekerheid komt omdat bij de tranmitter gesproken wordt over 6ch terwijl de receiver 8ch is met de toevoeging "Ibus output with Failsafe".

• BoAC
Bugs3 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:05:
[...]

Dank voor je antwoord. Mijn onzekerheid komt omdat bij de tranmitter gesproken wordt over 6ch terwijl de receiver 8ch is met de toevoeging "Ibus output with Failsafe".
Geen probleem. Met een firmware update kun je ook 8ch aan met een i6 :) Zie eerdere posts in dit topic.

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Gisteren meegedaan aan een indoor race, veel kapotte props, brandende lipos en scheurend carbon.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cbc3ayv.jpg

Een DVR filmpje van de finale:
[YouTube: https://youtu.be/3-lONlNTd8k]

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ChojinZ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:52:
[...]

Kan ook met een race drone, mits je ontzettend goede skills hebt:
[video]
:+
Hoe krijgt hij in godsnaam het beeld zo stabiel? Is dat gewoon het vliegen zelf? Of ook nog stabilizer? En dan hardware of software matig?
Chip. schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:29:
[...]

Hoe krijgt hij in godsnaam het beeld zo stabiel? Is dat gewoon het vliegen zelf? Of ook nog stabilizer? En dan hardware of software matig?
Skills, meer niet... (ok, ok... hij behoort wel tot de beste freestyle piloten ter wereld.. :+ )
Er zijn wel wat tutorials te vinden op youtube waar je zo leert vliegen maar het is ook een kwestie van heel veel vliegen en oefenen.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Wellicht wat PID tweaks, misschien wat expo tweaks, en daarna zo min mogelijk twitchen aan je knoppen, expo zal denk ik wel een hele grote rol spelen. Dan kan je met relatief hard sturen, toch een zachte uitwerking hebben, en op max uitwijk toch je super snelle rolls, flips en yaws kunnen doen.

En vooral zo min mogelijk twitchen met je vingers. Zo min mogelijk tussentijds corrigeren. Gewoon in 1 keer alles goed aanvliegen/sturen (en vakkundig editen)
cavey schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:11:

En vooral zo min mogelijk twitchen met je vingers. Zo min mogelijk tussentijds corrigeren. Gewoon in 1 keer alles goed aanvliegen/sturen (en vakkundig editen)
jup:

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ben hier een tijdje weg geweest na de laatste major crash :+

Kortgeleden mocht ik een tijdje vliegen met een DJI Mavic Pro. Had niet al te hoge verwachtingen, maar dat bleek compleet fout...
Wat vloog hij makkelijk en stabiel! Opvallend was (voor mij), behalve de vliegtijd van zeker 20 minuten, dat hij perfect op z'n plek bleef, als je even niets deed. Mijn eigenbouw drones hadden altijd een onnauwkeurigheid van ca. 1...2 meter, wat je ook wel verwacht bij GPS. Wat is hier de truuk? Is WAAS in staat om deze stabiliteit te krijgen?

Ik wil eea weer oppakken, maar denk dat mijn Megapirate AIO FC inmiddels wel achterhaald is. Momenteel orienteer ik me op een alternatief, iemand die me op weg kan helpen met de selectie? Doel is een drone die makkelijk vliegt, geen acro e.d. In 2e instantie wil ik er een gimbal op monteren om wat mee te kunnen filmen.

[ Voor 8% gewijzigd door Joepla op 11-09-2017 16:48 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Joepla schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:45:
Mijn eigenbouw drones hadden altijd een onnauwkeurigheid van ca. 1...2 meter, wat je ook wel verwacht bij GPS. Wat is hier de truuk? Is WAAS in staat om deze stabiliteit te krijgen?
Iets betere hardware maar voornamelijk goeie software.
Hedendaagse sensoren zijn redelijk accuraat en zelfs met enkel gyro en acceleratie data zou je theoretisch stil moeten kunnen blijven hangen in de lucht. Wat veel lastiger is, is het schrijven van goede software die de data juist weet te interpreteren.

Daarnaast hebben de DJI producten veel meer sensoren. Zeker in het duurdere segment is zowat alles dubbel uitgevoerd. Waar wij het moeten doen met 1 a 2 sensoren (gelukkig! :P ), heeft de gemiddelde DJI drone het 10 voudige aan sensoren.
Al die data moet ook verwerkt worden dus de processor zal ook wel wat sneller zijn dan een gemiddeld F3 bordje.

DJI is eigenlijk wat Apple met de iPhone 10 jaar geleden was: Vooruitstrevend, modern en innovatief in een heel mooi hardware jasje. :+

• Joepla

Joepla

@ChojinZ: Duidelijk, thx!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
@Joepla in check iNav voor je software. Die is wat meer bedoeld dacht ik voor GPS navigatie e.d., en zal wellicht ook wat betere altitude, attitude en andere position holds hebben. :D

• Joepla

Joepla

@cavey even snel gekeken: ziet er naar uit dat dit doet wat ik zoek! Vanavond alles doorlezen, ben ook benieuwd naar de video's die er staan. Thanks!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Duurdere en betere drones bepalen hun positie met name op deze manier:
- GPS / Glonass / Galileo / Beidou (combinatie van verschillende positiebepaling)
- Digitaal kompas
- Gyroscoop sensors
- Accelerometer sensors
- Ultrasoon sensors (Hoogtebepaling bij lage hoogtes)
- Barometer (Hoogtebepaling op elke hoogte)
- VGA camera aan de onderkant van de drone om op basis van bitmapping drift vast te stellen

Slimme software combineert deze sensoren, maar met name die laatste draagt veel bij aan de microcompensaties die een drone doet om exact op één plaats in de 3D ruimte te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door DexterDee op 12-09-2017 09:47 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Joepla

Joepla

@DexterDee: eigenlijk had ik min of meer al die sensoren die jij noemt, behalve de camera.

Ik vloog soms met WAAS enabled, daarmee zou je een behoorlijk nauwkeurige fix moeten kunnen krijgen. Maar ik vermoed dat al die data gewoon niet goed genoeg werd verwerkt en ik heb er ook niet heel veel aan getuned. Op een gegeven moment was ik op het punt dat ik FPV vloog (GPS WAAS enabled), dit ging eigenlijk verrassend goed. Todat de drone opeens keihard een andere richting uitging. Ik ben bang dat dit een fout in het GPS signaal was, waardoor hij dacht dat hij op een andere positie was en dit wilde compenseren. Vooral als WAAS opeens wegvalt of terugkomt schijnt dit een positiesprong te kunnen geven.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik lees hier al een tijdje mee (soms wat intensiever dan andere momenten) en ik kom op diverse plekken op internet van alles tegen. Ben begonnen met een Eachine e010 met daarbij een camera die er standaard bij zat. Omdat ie te weinig power heeft om met camera rond te vliegen en ik in huis het frame al deels gesloopt had heb ik een F36 besteld, meer power, stuk beter te besturen, ook buiten is er nog wel een beetje mee te vliegen als er niet te veel geen wind staat. Vervolgens zelf iets in elkaar gezet op basis van hetzelfde F36 bordje met 8520 motortjes in een 90mm frame. Vliegt ook buiten leuk, maar door de bijgeleverde afstandsbediening is hij eigenlijk niet te besturen. Nu heb ik het volgende besteld:

- Flysky FS-i6 RC Transmitter (met een ontvanger en data kabel)
- SP Racing F3 Evo v2.0 brushed flight control board met cleanflight
- Een Q100 Frame (al lees ik dat de versie die ik nu heb stijver is en dus beter?)

Motors (Racestar 8520), Props (tri-blade), Accu's (400mAh, 30C) wil ik hergebruiken, de camera ook.

Wat zouden jullie adviseren? Betaflight installeren? Oude Frame of nieuw frame gebruiken? Waar moet ik specifiek op letten?

Ik ga niet dagelijks vliegen, voor mij is het een speeltje voor er bij, ik wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. Mocht ik echt helemaal over de streep getrokken worden dan kan dit altijd nog.
gastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:32:
Ik lees hier al een tijdje mee (soms wat intensiever dan andere momenten) en ik kom op diverse plekken op internet van alles tegen. Ben begonnen met een Eachine e010 met daarbij een camera die er standaard bij zat. Omdat ie te weinig power heeft om met camera rond te vliegen en ik in huis het frame al deels gesloopt had heb ik een F36 besteld, meer power, stuk beter te besturen, ook buiten is er nog wel een beetje mee te vliegen als er niet te veel geen wind staat. Vervolgens zelf iets in elkaar gezet op basis van hetzelfde F36 bordje met 8520 motortjes in een 90mm frame. Vliegt ook buiten leuk, maar door de bijgeleverde afstandsbediening is hij eigenlijk niet te besturen. Nu heb ik het volgende besteld:

- Flysky FS-i6 RC Transmitter (met een ontvanger en data kabel)
- SP Racing F3 Evo v2.0 brushed flight control board met cleanflight
- Een Q100 Frame (al lees ik dat de versie die ik nu heb stijver is en dus beter?)

Motors (Racestar 8520), Props (tri-blade), Accu's (400mAh, 30C) wil ik hergebruiken, de camera ook.

Wat zouden jullie adviseren? Betaflight installeren? Oude Frame of nieuw frame gebruiken? Waar moet ik specifiek op letten?

Ik ga niet dagelijks vliegen, voor mij is het een speeltje voor er bij, ik wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. Mocht ik echt helemaal over de streep getrokken worden dan kan dit altijd nog.
Ik zou adviseren om niet in brushed quads te investeren en voor micro brushless te gaan. Helaas is het daar al te laat voor omdat je hebt besteld... :+ Brushless is niet heel veel duurder maar geeft veel betere performance. Daarnaast gaan de motor een stuk langer mee.

Maar in jou geval zou ik betaflight installeren en lekker vliegen met je oude frame. Zeker in het begin zal je veel crashen en dat kan je beter met een oud frame doen.
Maar hoe ga je de boel aansturen? Bij de Flysky FS-i6 RC Transmitter hoort ook een reciever en die zie ik nergens staan. Of zit de reciever in de flightcontroller? Zoja, kijk even of de reciever compatible is met de Flysky transmitter.

• gastje01
ChojinZ schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:11:
[...]

Ik zou adviseren om niet in brushed quads te investeren en voor micro brushless te gaan. Helaas is het daar al te laat voor omdat je hebt besteld... :+ Brushless is niet heel veel duurder maar geeft veel betere performance. Daarnaast gaan de motor een stuk langer mee.
De motoren 'had' ik al, die wil ik gaan hergebruiken totdat ze er mee op houden. De controller was nog geen 10 euro uit m'n hoofd. Mocht ik verslaafd raken en voor brushless gaan, dat valt de investering mee. Welke levensduur mag ik verwachten met deze el-cheapo motortjes? Qua performance was ik redelijk onder de indruk. Het ging in ieder geval harder dan ik verwacht had en kon besturen (wat ook voor een deel aan de overgevoelige yaw ligt icm kleine sticks waardoor ik vaak een over-shoot had bij het inzetten van een bocht). Wellicht dat dit met een grotere transmitter beter gaat.
Maar in jou geval zou ik betaflight installeren en lekker vliegen met je oude frame. Zeker in het begin zal je veel crashen en dat kan je beter met een oud frame doen.
Maar hoe ga je de boel aansturen? Bij de Flysky FS-i6 RC Transmitter hoort ook een reciever en die zie ik nergens staan. Of zit de reciever in de flightcontroller? Zoja, kijk even of de reciever compatible is met de Flysky transmitter.
De bijgeleverde receiver is een FS-iA6b. Deze heb ik direct met de Transmitter mee besteld. Mijn aanname was dat ik deze kon hergebruiken mocht ik een brushless quad willen.

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

gastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:47:
[...]

De bijgeleverde receiver is een FS-iA6b. Deze heb ik direct met de Transmitter mee besteld. Mijn aanname was dat ik deze kon hergebruiken mocht ik een brushless quad willen.
de FS-ia6b is veel te groot voor een microquad, je kan beter voor een FS-A8S gaan dan
(https://www.banggood.com/...1092861.html?rmmds=search)
[...]

De motoren 'had' ik al, die wil ik gaan hergebruiken totdat ze er mee op houden. De controller was nog geen 10 euro uit m'n hoofd. Mocht ik verslaafd raken en voor brushless gaan, dat valt de investering mee. Welke levensduur mag ik verwachten met deze el-cheapo motortjes? Qua performance was ik redelijk onder de indruk. Het ging in ieder geval harder dan ik verwacht had en kon besturen (wat ook voor een deel aan de overgevoelige yaw ligt icm kleine sticks waardoor ik vaak een over-shoot had bij het inzetten van een bocht). Wellicht dat dit met een grotere transmitter beter gaat.
Gemiddeld mag je uitgaan van 20 uur. Daarna zijn ze redelijk versleten of op. Maar wat ik persoonlijk een groter probleem vind, is dat ze niet heel robuust zijn. Ik heb al 2 motors gesloopt doordat een prop eraf schoot, de quad 180 graden draaide en vervolgens naar beneden viel op de bevestigings punt van de motor.

Overigens zal een grote transmitter een stuk makkelijker vliegen zoals je zelf al vermoed. Die meegeleverde transmitters zijn niet heel best en die Flysky is best wel aardig voor het geld.
[...]

FS-iA6b is behoorlijk groot. Waarschijnlijk net zo groot als je quad zelf. Op je 90mm frame gaat dat niet werken. Te log en te groot. Je kan wel nog de case verwijderen, waardoor hij wat kleiner word, maar het blijft een log ding. Daarnaast is hij wel aan de zware kant. Zeker op een 90mm quad telt elke gram.

Hergebruik is geen probleem. Het is best wel een populaire zender die naar behoren werkt! :)

• gastje01
noobgrinder schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:15:
[...]
de FS-ia6b is veel te groot voor een microquad, je kan beter voor een FS-A8S gaan dan
Thnx voor de link, die komt er nog achter aan dan :)
ChojinZ schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:16:
[...]

Gemiddeld mag je uitgaan van 20 uur. Daarna zijn ze redelijk versleten of op. Maar wat ik persoonlijk een groter probleem vind, is dat ze niet heel robuust zijn. Ik heb al 2 motors gesloopt doordat een prop eraf schoot, de quad 180 graden draaide en vervolgens naar beneden viel op de bevestigings punt van de motor.
Dat is nog wel een acceptabele levensduur. Tegen die tijd heb ik wel besloten of ik t leuk genoeg vind om er meer geld aan uit te geven. Het prutsen bouwen is ook al deel van de hobby.
Overigens zal een grote transmitter een stuk makkelijker vliegen zoals je zelf al vermoed. Die meegeleverde transmitters zijn niet heel best en die Flysky is best wel aardig voor het geld.
Ik hoop ook dat t bereik een stuk beter is. Af en toe was ik m even 'kwijt', en dat bij afstanden van nog geen 25 meter. Ik vloog gewoon op zicht namelijk.
FS-iA6b is behoorlijk groot. Waarschijnlijk net zo groot als je quad zelf. Op je 90mm frame gaat dat niet werken. Te log en te groot. Je kan wel nog de case verwijderen, waardoor hij wat kleiner word, maar het blijft een log ding. Daarnaast is hij wel aan de zware kant. Zeker op een 90mm quad telt elke gram.
Zie eerste reactie, thnx beiden heb m nog even besteld.
Hergebruik is geen probleem. Het is best wel een populaire zender die naar behoren werkt! :)
Is er gelukkig toch nog iets in 1x goed gegaan haha. Volgende keer dump ik hier m'n verlanglijstje wel even voor ik iets bestel, dat werkt toch beter denk ik. Ik kom er nu ook achter dat een brushless mini quad niet eens zo heel erg veel duurder is dan alle spullen die ik nu bij elkaar verzameld heb.
gastje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:37:

Dat is nog wel een acceptabele levensduur. Tegen die tijd heb ik wel besloten of ik t leuk genoeg vind om er meer geld aan uit te geven. Het prutsen bouwen is ook al deel van de hobby.
Jup! De meeste hier zijn meer bezig met sleutelen dan met vliegen. Inclusief ikzelf... :+
[...]

Ik hoop ook dat t bereik een stuk beter is. Af en toe was ik m even 'kwijt', en dat bij afstanden van nog geen 25 meter. Ik vloog gewoon op zicht namelijk.

[...]

Zie eerste reactie, thnx beiden heb m nog even besteld.

[...]

Is er gelukkig toch nog iets in 1x goed gegaan haha. Volgende keer dump ik hier m'n verlanglijstje wel even voor ik iets bestel, dat werkt toch beter denk ik. Ik kom er nu ook achter dat een brushless mini quad niet eens zo heel erg veel duurder is dan alle spullen die ik nu bij elkaar verzameld heb.
[...]

Flysky transmitter heeft een bereik van iets meer dan 2km. Zit dus wel goed. 8)
[...]

Dat hoort er bij en dat zijn fouten die wel allemaal maken. Daarnaast is dit een hobby die zich ontzettend snel ontwikkeld. Soms iets te snel. Wat nu nieuw is, is over 6 maanden oud en achterhaald. Het gevaar zit em in altijd maar het beste en het snelste te willen hebben (wat dat betreft zijn het net game pc's :+ )

• BoAC
ChojinZ schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:42:
[...]

Dat hoort er bij en dat zijn fouten die wel allemaal maken. Daarnaast is dit een hobby die zich ontzettend snel ontwikkeld. Soms iets te snel. Wat nu nieuw is, is over 6 maanden oud en achterhaald. Het gevaar zit em in altijd maar het beste en het snelste te willen hebben (wat dat betreft zijn het net game pc's :+ )
Yup, herkenbaar :)
* BoAC is ook al bezig met het bestellen van een nieuwe:
- Realacc Stan200 200mm frame
- F4 FLAME Race Spec STM32F405 Flight Controller (buildin OSD en PDB)
- Flysky X6B 2.4G 6CH
Die heb ik al binnen :)

Daarnaast wil ik BLHeli32 ESC's hebben met DYS Fire motoren :)
Het bouwen is het leukste :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51

MsG

Forumzwerver

noobgrinder schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:15:
[...]

@gastje01

Die heeft 0 redundantie, was er niet hier iemand die een filmpje postte dat dat ding even geen bereik had en vol naar de grond knalde? @bart.kraai jij was dat toch? Ik heb de X6B gekocht die heeft gewoon twee antennes: https://www.banggood.com/...ransmitter-p-1101513.html

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 12-09-2017 20:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• BazerK
BoAC schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:26:
[...]

Yup, herkenbaar :)
* BoAC is ook al bezig met het bestellen van een nieuwe:
- Realacc Stan200 200mm frame
- F4 FLAME Race Spec STM32F405 Flight Controller (buildin OSD en PDB)
- Flysky X6B 2.4G 6CH
Die heb ik al binnen :)

Daarnaast wil ik BLHeli32 ESC's hebben met DYS Fire motoren :)
Het bouwen is het leukste :)
Gezien je compacte frame, heb je deze AIO fc ook overwogen?

Zelf heb ik de volgende config op papier staan:
Armattan Chameleon 5" (orange) :9~
HGLTech F3 V4 Flight Control Board AIO
FlySky X6B met IBUS config
RunCam EAGLE camera
DYS XSD 30A 3-5S ESC V2 BLHeli_S
Emax RS2205S 2300KV
DALPROP T5045C Cyclone

MsG schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:15:
[...]

@gastje01

Die heeft 0 redundantie, was er niet hier iemand die een filmpje postte dat dat ding even geen bereik had en vol naar de grond knalde? @bart.kraai jij was dat toch? Ik heb de X6B gekocht die heeft gewoon twee antennes: https://www.banggood.com/...ransmitter-p-1101513.html
Klopt, maar op zo'n kleine quad moet je consessies gaan doen. Ik heb zelf de X6B en dat is een hele degelijke reciever. Echter, hij is wel erg groot voor een 90mm quad. Vaak past die geeneens in je frame en moet je dus wat kleiners (en dus ook minder goed :( ) kopen.

Ik heb om mijn King Kong GT90 deze zitten:
https://www.banggood.com/...137378.html?rmmds=myorder

Ook niet super, maar wel ontzettend licht en klein:
  • Size: 20*13*4.5mm
  • Weight: 1.2g
X6B daarentegen:
  • Size: 36*22*7.5mm
  • Weight: 4.5g

• gastje01
[...]

@gastje01

Dan kan ik tenminste iets de schuld geven }:O

Goed dat je het even aangeeft, mocht ik verslaafd raken is t iets voor een eventuele volgende build. De onderdelen van deze zijn niet dusdanig duur dat ze niet met een paar euro te vervangen zijn. Het is allemaal low-end spul en ik moet inderdaad ergens consessies doen ivm het gewicht en de power die ik beschikbaar heb. Ik zal in het begin toch wel een aantal keer tegen de grond knallen door onkunde.

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

[...]

@gastje01

Ik heb ook een FS-A8S op mijn micro, nog geen problemen mee gehad. Maar een full range micro receiver zou geen overbodige luxe zijn. Een X6B is toch te zwaar en groot voor een microquad.

• BoAC
BazerK schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:19:
[...]

Gezien je compacte frame, heb je deze AIO fc ook overwogen?
Jazeker, maar die jij noemt is een F3 en ik heb een F4 :P
Josuah Bardwell heeft er een review van waarin hij terecht noemt dat een all-in-one een risico kan zijn. Wanneer 1 onderdeel kapot gaat (zoals bijv. de vtx wat wel eens gebeurt) moet je gelijk het hele bordje afschrijven.. Daarom wil ik zo'n bordje ook niet ;)
Zelf heb ik de volgende config op papier staan:
Armattan Chameleon 5" (orange) :9~
HGLTech F3 V4 Flight Control Board AIO
FlySky X6B met IBUS config
RunCam EAGLE camera
DYS XSD 30A 3-5S ESC V2 BLHeli_S
Emax RS2205S 2300KV
DALPROP T5045C Cyclone
Leuke setup denk ik :) alleen het frame is wel erg duur...
Ik blijf nog even bij foxeer camera's. Ik heb de Runcam split overwogen, maar vind het nog even een stap te ver.

• BazerK
BoAC schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:00:
[...]

Jazeker, maar die jij noemt is een F3 en ik heb een F4 :P
Josuah Bardwell heeft er een review van waarin hij terecht noemt dat een all-in-one een risico kan zijn. Wanneer 1 onderdeel kapot gaat (zoals bijv. de vtx wat wel eens gebeurt) moet je gelijk het hele bordje afschrijven.. Daarom wil ik zo'n bordje ook niet ;)

[...]

Leuke setup denk ik :) alleen het frame is wel erg duur...
Ik blijf nog even bij foxeer camera's. Ik heb de Runcam split overwogen, maar vind het nog even een stap te ver.
Tnx,
Ja klopt, een AIO is een risico maar als je echt compact wil is het een leuke optie...En 39€ is te doen.
BTW er is ook een F4 v5 pro versie van die HGLTech zie ik nu. :*)
Maar gezien het seizoen wacht ik denk ik tot feb/maart '18 of zo. De updates en tech innovaties gaan hard momenteel. Waarschijnlijk is dan de wishlist al weer bijgesteld. Blijf dit jaar maar ff bij de Wizard220S.

Dat chameleon frame , kost 116€ hier bij een webwinkel in Nederland, dat is pricy maar wel erg gaaf.. Een kloon daarvan is de GEPRC GEP-AX5, ook nice.

• worrel
Afgelopen weekend nog even met de X210 geoefend.
was best veel wind, maar het was te doen

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik had een tijdje geleden een JRC H8 mini gekocht voor op kantoor, beetje voor de grap.
Was 10 euro dus wat dat betreft prima. Je moet even oefenen, want het vliegen moet je even onder de knie krijgen.

Al aardig toegetakeld:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4400/37015388396_e69a62666b_z.jpg

Voor het geld echt een heel leuk ding. Voor jullie in dit topic waarschijnlijk veel te simpel, maar kwam hem nu voor €8,33 tegen:
*snip* We zijn geen GB advertentiesite.
Alle collega's op de kamer beginnen het wel onder de knie te krijgen... :+
De gang op doen we nog maar even niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2017 11:45 ]

Youtube: DashcamNL

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:04
Tweakers!

Korte vraag, ik ben in bezit van de 3 onderstaande Matek producten, en ik beschik ook over een runcam swift 2. Nu heeft de runcam swift 2 iets meer dan 3 aansluitingen dan in dit onderstaand voorbeeld genoemd worden. Ik vraag me af wat de beste manier is om alles aan te sluiten. Zijn er ook andere mogelijkheden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5oWuUMl.jpg

Runcam aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9cVCMdSh.png

Het lijkt me dat ik ook in één keer van de runcam naar de vtx kan en vervolgens de power 1x aansluit op de vtx

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
Bakkertje_01 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:42:

Het lijkt me dat ik ook in één keer van de runcam naar de vtx kan en vervolgens de power 1x aansluit op de vtx
Dat kan je inderdaad doen als je geen gebruik wilt maken van de OSD op de FC.

Wil je daar wel van gebruik maken dan moet je je Runcam via je FC laten lopen omdat je FC een overlay plaatst op het videobeeld van je Runcam.

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Vanaf vandaag een aanbieding op HQ props op onderstaande winkel.

https://droneraceshop.nl/

23% korting op alle HQ props.

• Bugs3
In afwachting van mijn bestelde MJX Bugs 3, die bij de douane staat met dank aan PostNL (maar daar zijn andere topics voor), ben ik gaan vliegen met mini quads. Vooral om het vliegen zelf onder de knie te krijgen. Ik heb er 4 aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N6PMJ9OwD6HjvPnkylDjU5Ku/full.jpg

V.l.n.r. en van klein naar groter: Cheerson CX-10, Cheerson CX-10w, Eachine E010 en Syma x20.

De Cheerson CX-10 is de kleinste. Een fel apparaatje dat niet erg vergevingsgezind is. Je moet hem constant corrigeren maar dat maakt het ook spannend. Je kunt er ook ongegeneerd mee flippen. De accu is redelijk snel opgeladen (ca. 15 minuten) voor zo'n 6 minuten vliegplezier. De props zijn fragiel en snel stuk. Vooral voor beginners zoals ik. Dus extra props bestellen is geen overbodige luxe....

De Cheerson CX-10w heeft het voordeel een cameraatje aan boord te hebben. Het (grote) nadeel is dat deze bestuurd moet worden met je smartphone. Bijna niet te doen. Ook al kun je hem besturen door je smartphone te kantelen. Wat mij betreft een afrader.

De Eachine E010 is een fijn dingetje. Heeft veel bescherming en is daardoor erg vergevingsgezind. Als je de vooruit, achteruit, links of rechts gaat en houdt vervolgens de rechter stick in het midden (dus los) dan hangt ie ook bijna meteen stil. Dit in tegenstelling tot de andere modellen. Zou het komen omdat de props zo beschermt zijn? Deze heeft ook headless mode maar die gebruik ik nooit. Voordeel is ook dat je de lipo batterij eruit kan halen en een andere (volle) er meteen weer in kunt doen. Dus misschien een paar lipo's extra bestellen. Oplaadtijd voor de lipo is ongeveer een half uur voor 5 minuten vliegplezier.

De Syma X20 vliegt heel stabiel. Hij houdt z'n hoogte goed vast. Maar schiet behoorlijk door als je de rechter stick loslaat. Dus je moet wel anticiperen. Hij heeft headless mode, automatisch opstijgen en landen. Maar van deze features maak ik geen gebruik. Nadeel vind ik dat als hij crashed je de Throttle 2 seconden naar beneden moet drukken voordat de motoren uitgaan. Kans op schade dus. Verder kun je hier ook lekker mee flippen. En ik vind dit de mooiste om te zien voor wat het waard is. Oplaadtijd van de batterij is ongeveer 30 minuten (terwijl in de manual 70 minuten staat aangegeven) voor ongeveer 5 minuten vliegplezier.

De laatste 2 zijn mijn favorieten en ik vind het echt leuk om ermee te vliegen. Dit doe ik binnen als ik lekker op de bank hang. Hier en daar een plafonnetje meepakken. Met een beetje pech met crash als gevolg.

Maar zoals gezegd is het nu wachten op de MJX Bugs 3. Hopelijk schiet PostNL op en heb ik hem morgen of overmorgen in huis. Dan moet ik wel naar buiten met het apparaat.......

De reserve props van de Bugs3 heb ik al binnen. Om het verschil in afmeting tussen een mini quad en de Bugs3 aan te geven deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OokrQL9avVfM2sY6LfcOEcP6/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bugs3 op 14-09-2017 23:11 . Reden: Toevoegingen ]

BazerK schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:28:
[...]
Dat chameleon frame , kost 116€ hier bij een webwinkel in Nederland, dat is pricy maar wel erg gaaf.. Een kloon daarvan is de GEPRC GEP-AX5, ook nice.
Vergeet ook niet hetgeen wat de Chameleon het voor sommige gebruikers het meer dan waard maakt; lifetime guarantee! Ik heb getwijfeld over dit frame, want ik vind dit op dit moment het mooiste frame dat er is, maar omdat ik nog nooit een frame heb gesloopt heb ik het niet gedaan, want dan is hij echt duur imho. Mijn vaste vliegmaatje heeft al ontelbaar veel armen en frames gebroken en hij heeft de Chameleon ook. In 1 week was 1 arm volledig gedelamineerd en bij zijn 2de modelletje heeft hij het aluminium gebroken. Wat ik niet wil zeggen is; "wat een slap frame" :+ Waar het mij om gaat; hij heeft een foto naar Armattan moeten sturen en kreeg een tegoedbon om weer een nieuwe te bestellen _/-\o_ De kapotte frames vliegen nog(!), maar garantie is garantie :9

sensei_d.fpv channel

Sensei_D schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
[...]
Vergeet ook niet hetgeen wat de Chameleon het voor sommige gebruikers het meer dan waard maakt; lifetime guarantee!
Wel handig natuurlijk maar jij gaat never nooit niet dat frame voor altijd gebruiken. Sterker nog, over 2 jaar vlieg jij alweer met een ander frame... :+

• BazerK
Sensei_D schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
[...]
Vergeet ook niet hetgeen wat de Chameleon het voor sommige gebruikers het meer dan waard maakt; lifetime guarantee! Ik heb getwijfeld over dit frame, want ik vind dit op dit moment het mooiste frame dat er is, maar omdat ik nog nooit een frame heb gesloopt heb ik het niet gedaan, want dan is hij echt duur imho. Mijn vaste vliegmaatje heeft al ontelbaar veel armen en frames gebroken en hij heeft de Chameleon ook. In 1 week was 1 arm volledig gedelamineerd en bij zijn 2de modelletje heeft hij het aluminium gebroken. Wat ik niet wil zeggen is; "wat een slap frame" :+ Waar het mij om gaat; hij heeft een foto naar Armattan moeten sturen en kreeg een tegoedbon om weer een nieuwe te bestellen _/-\o_ De kapotte frames vliegen nog(!), maar garantie is garantie :9
goede service, klinkt goed. ;)
Je kunt, als optie, de zijkanten van de armen 'behandelen' met superglue. (video @14:20)
Dat versterkt de hechting en verkleint dus de kans op de-laminatie.

• BoAC
* BoAC is 1 van zijn drones aan het ontdoen van alle connectors die erin zitten die er zelf in gebouwd zijn. Dat maakt de boel veel cleaner :)
Scheelt weer 15 gram, en mijn FC kan een stukje lager omdat die pinheader voor de esc's weg zijn :)
Ook de antennes van mijn receiver ga ik naar beneden laten richten door ze aan de armen vast te zetten ipv naar boven naast de accu :)
Ook de ledjes aan de onderkant (ik had er 4 balkjes van 3 leds, 12v) gaan eraf. In de plaats daarvan plaats ik 2 van deze waarvan ik er zeker 1 van laat knipperen :P Kijken of dat gaaf is :)
Bedrading van die dingen zijn alleen vervelend als je er 2 wilt plaatsen omdat er dan 4 draadjes naartoe moeten. Daarvoor wil ik dit draad gaan gebruiken, siliconen stuff :)

/edit
Ik zat even te kijken naar de antennes van mijn ontvanger, die zijn namelijk nogal krom en 1 is beschadigd. Vervangen dus. Gelukkig had ik al nieuwe 2.4GHz in huis met ipex connectors (ik heb de X6B ontvanger) dus die erop. Kijk ik even naar de specs voor de 2.4GHz antennes, de lengte van het bovenste stukje is nogal cruciaal heb ik ergens gelezen (Joshua Bardwell) Dus ik zoeken en lezen, blijkt dat 3 cm te moeten zijn. Bij de X6B is dat nogal slordig: 2,5 cm. Zou nu de afstand die ik haal groter moeten zijn? Ik had eigenlijk nooit problemen overigens :)

[ Voor 24% gewijzigd door BoAC op 15-09-2017 21:04 ]

ChojinZ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:42:
[...]

Wel handig natuurlijk maar jij gaat never nooit niet dat frame voor altijd gebruiken. Sterker nog, over 2 jaar vlieg jij alweer met een ander frame... :+
True indeed :+, maar dan heeft hij hem al 10+ keer gebroken :D

@BoAC Ik ben ook begonnen met stekkers! :D Tegenwoordig depin ik alles, soldeer de kabels van escs af en soldeer dan alles met kabels van 1 stuk. Mijn engste klus was het desolderen van alle kabels van een vtx03 :+ (zeer kleine pads)

Ik heb helemaal geen elektronica achterdrond, maar al doende leert men ;)

sensei_d.fpv channel

BoAC schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:54:
[me=79245]
/edit
Ik zat even te kijken naar de antennes van mijn ontvanger, die zijn namelijk nogal krom en 1 is beschadigd. Vervangen dus. Gelukkig had ik al nieuwe 2.4GHz in huis met ipex connectors (ik heb de X6B ontvanger) dus die erop. Kijk ik even naar de specs voor de 2.4GHz antennes, de lengte van het bovenste stukje is nogal cruciaal heb ik ergens gelezen (Joshua Bardwell) Dus ik zoeken en lezen, blijkt dat 3 cm te moeten zijn. Bij de X6B is dat nogal slordig: 2,5 GHz. Zou nu de afstand die ik haal groter moeten zijn? Ik had eigenlijk nooit problemen overigens :)
Antenna materie vind eigenlijk het lastigste onderdeel van quad technologie. Van wat ik weet (correct me if I'm wrong :+ ) luistert het idd nogal nauw en is de correcte lengte 31.25mm. Korter is vaak geen groot probleem maar langere antenna's hebben vaak wel problemen met grotere afstanden.
X6B word standaard geleverd met afwijkende maten (heb die van mij ook gemeten :+ ) maar volgens de experts op RCgroups is dit geen probleem omdat de antenne's iets korter zijn dan 31.25mm

• BazerK
[b][message=52595355,noline]
/edit
Ik zat even te kijken naar de antennes van mijn ontvanger, die zijn namelijk nogal krom en 1 is beschadigd. Vervangen dus. Gelukkig had ik al nieuwe 2.4GHz in huis met ipex connectors (ik heb de X6B ontvanger) dus die erop. Kijk ik even naar de specs voor de 2.4GHz antennes, de lengte van het bovenste stukje is nogal cruciaal heb ik ergens gelezen (Joshua Bardwell) Dus ik zoeken en lezen, blijkt dat 3 cm te moeten zijn. Bij de X6B is dat nogal slordig: 2,5 cm. Zou nu de afstand die ik haal groter moeten zijn? Ik had eigenlijk nooit problemen overigens :)
Ik heb ook de X6B besteld en direct wat spare antennes. Heb de video's van Joshua Bardwell ook gezien.
Toch heb ik deze besteld, gezien enkele kopers in hun commentaar/review (onderaan het artikel) deze gewoon gebruiken voor de X6B en daarbij geen problemen melden.
Ben benieuwd.
Edit: deze is in het totaal 150mm (lekker lang) waarvan 30mm transparant, precies de lengte die nodig is IMHO.

[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 16-09-2017 07:06 ]

• BazerK
Wie weet waar ik die LED covers (video @12:53) voor onder de motors kan vinden. Heb hier een Wizard X220S en die heeft de LED bedrading etc. open en bloot. Zou ze graag willen afschermen.

• Bugs3
Mijn MJX Bugs3 is eindelijk binnen nadat deze 2 weken bij PostNL heeft gestaan. Gisteren even snel een hele kleine testvlucht gedaan. Vandaag voor het eerst een acculading gevlogen met dit als resultaat:

YouTube: First day flying the MJX Bugs3

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:34

nielsvv

100% Afol

Na rc boten, auto's en zweefvliegtuigen wil ik mij ook eens wagen aan een drone. De Dji Phantom 4 Advanced lijkt het te gaan worden als ik afga op de reviews.

Wat ik mij afvraag voor wie ook met een camera drone vliegt : wat & waar vliegen jullie met zo een ding? Je kan wel eens leuke lucht foto's nemen van je huis etc, maar wat daarna? Koeien in de weide filmen is ook niet veel aan.

Bricklink Store - Steam

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38
@Bugs3 Ik heb ook een MJX Bugs3 en maak er eigenlijk geen filmbeelden meer mee. Los van dat je de swing en slinger hebt kun je de cam ook niet draaien, dus moet je zelf de voorkant steeds draaien - wat lastiger vliegen is als je er niet achter staat (contra sturen is lastig, zeker omdat het bij ons vrijwel altijd flink waait en je geen tijd hebt om na te denken). Vergeleken met een paar honderd euro duurdere drone met GPS en gimbal zien de beelden er werkelijk niet uit, als is het voor jezelf grappig dat je ziet wat je deed. Maar dan kun je beter de FPV optie hebben.

Foto's maken daarentegen gaat wel prima. Ik zag overigens ook opties om er een gimbal onder te maken, dat is nog wel het overwegen waard.. al is een GPS drone dan eigenlijk ook wel zinvol, zodat je je echt kunt richten op het filmen ipv op het vliegen.
nielsvv schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:15:
Na rc boten, auto's en zweefvliegtuigen wil ik mij ook eens wagen aan een drone. De Dji Phantom 4 Advanced lijkt het te gaan worden als ik afga op de reviews.

Wat ik mij afvraag voor wie ook met een camera drone vliegt : wat & waar vliegen jullie met zo een ding? Je kan wel eens leuke lucht foto's nemen van je huis etc, maar wat daarna? Koeien in de weide filmen is ook niet veel aan.
Dat weerhoudt mij er ook nog van een duurdere te kopen: je mag namelijk in half NL niet vliegen. Ik neem aan dat je de nofly zones hebt gezien en de wet- en regelgeving ook? Er zijn nogal wat beperkingen. Ik woon in een gebied zonder nofly zones dus kan nog wel wat kanten op. Dan is het een kwestie van onderwerpen zoeken en daar wat mee doen. Check vooral ook de DJI specifieke topics, zoals die van de Mavic, daar zie ik regelmatig prachtige foto's en video's voorbij komen :)

Ik wil wel van de AppleTV screensaver beelden maken, al kan dat dus niet zonder meer boven bewoond terrein en ook niet als de zon onder is. Althans, zonder de wet te breken.

[ Voor 41% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-09-2017 08:19 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Bugs3
NiGeLaToR schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:16:
@Bugs3 Ik heb ook een MJX Bugs3 en maak er eigenlijk geen filmbeelden meer mee. Los van dat je de swing en slinger hebt kun je de cam ook niet draaien, dus moet je zelf de voorkant steeds draaien - wat lastiger vliegen is als je er niet achter staat (contra sturen is lastig, zeker omdat het bij ons vrijwel altijd flink waait en je geen tijd hebt om na te denken). Vergeleken met een paar honderd euro duurdere drone met GPS en gimbal zien de beelden er werkelijk niet uit, als is het voor jezelf grappig dat je ziet wat je deed. Maar dan kun je beter de FPV optie hebben.

Foto's maken daarentegen gaat wel prima. Ik zag overigens ook opties om er een gimbal onder te maken, dat is nog wel het overwegen waard.. al is een GPS drone dan eigenlijk ook wel zinvol, zodat je je echt kunt richten op het filmen ipv op het vliegen.
Bedankt voor je subtiele feedback ;)

Maar ik wil voor mezelf uitvinden of ik het leuk vind om te vliegen met drones, welke ik leuk vind (filmen of FPV), en ik wil het vliegen onder de knie krijgen.
Om dit uit te zoeken vind ik een paar honderd duurdere drone op dit moment geen optie. Daarnaast wil ik de basis stuureigenschappen, dus zonder hulp van GPS headless mode e.d. onder de knie krijgen. Daar hoort contra sturen ook bij.
Verder was ik er blij mee dat ik hem in de lucht kon houden en ben ik me ervan bewust dat beelden gemaakt met een duurdere drone met Gimbal velen malen beter zijn. Ik heb de filmpjes op YT talloze malen gezien 8)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38
Bugs3 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:26:
[...]

Maar ik wil voor mezelf uitvinden of ik het leuk vind om te vliegen met drones, welke ik leuk vind (filmen of FPV), en ik wil het vliegen onder de knie krijgen.
Om dit uit te zoeken vind ik een paar honderd duurdere drone op dit moment geen optie. Daarnaast wil ik de basis stuureigenschappen, dus zonder hulp van GPS headless mode e.d. onder de knie krijgen. Daar hoort contra sturen ook bij.
Verder was ik er blij mee dat ik hem in de lucht kon houden en ben ik me ervan bewust dat beelden gemaakt met een duurdere drone met Gimbal velen malen beter zijn. Ik heb de filmpjes op YT talloze malen gezien 8)
Hmm, ja, niet zo subtiel :P my bad..

Enfin, contra sturen gaat je best goed af en het is een fijn ding om mee te vliegen. Ik vind de beelden gemaakt met een gimbal veelbelovend, dus ik overweeg zo'n upgrade wel :) Toch leuk, ik had al een cam, de drone kostte me 95,- en zo'n gimball met extra hoge poten kosten 50,-. Dan kan ik voor 145,- met gimbal vliegen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:13
Is dit topic ook bedoeld om issues met een drone te melden?

heb een Syma X5sw drone met FPV maar vanaf dag 1 werkt de FPV niet. Ik kan met de camera wel prima foto's en filmpjes maken via de remote control maar via de Syma app kan ik niks.

issue: lampje van de fpv camera brand Blauw, op youtube zie ik dat deze groen moet branden.
wifi: ik moet via mijn mobiel het wifi signaal van de syma ontvangen maar staat er niet tussen.

heb dit ook op een open veld zonder hinder van andere wifi signalen getest, maar zelfde issue, ook de fpv opnieuw aangesloten en drone meerdere malen uit/aangezet en gereset.

Moet ik een nieuwe fpv camera kopen of...>?

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:34

nielsvv

100% Afol

Wie heeft er hier een opleiding Drone vliegen klasse 2 gevolgd? Ben benieuwd naar jullie ervaring en hoe het praktijk examen verloopt.

(In Belgie verplicht voor drones +1kg en wie hoger dan 10m wilt vliegen).

Bricklink Store - Steam

Bugs3 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:26:
[...]

Als je wil leren vliegen moet je gaan FPV-en. Het vliegen met film drones is relatief simpel en kent niet heel veel uitdaging. Ook niet zo gek, want bij een film drone moet je je vooral focussen op het filmen, niet op het vliegen. Vandaar dan ook dat de DJI drones zo goed (semi) autonoom kunnen vliegen.

FPV-vliegen is wat dat betreft een stuk lastiger. Vooral in acro-mode. Maar dat zorgt er wel weer voor dat je veel meer voldoening uit het vliegen haalt, wanneer je het kan.

• Bugs3
ChojinZ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:08:
[...]

Als je wil leren vliegen moet je gaan FPV-en. Het vliegen met film drones is relatief simpel en kent niet heel veel uitdaging. Ook niet zo gek, want bij een film drone moet je je vooral focussen op het filmen, niet op het vliegen. Vandaar dan ook dat de DJI drones zo goed (semi) autonoom kunnen vliegen.

FPV-vliegen is wat dat betreft een stuk lastiger. Vooral in acro-mode. Maar dat zorgt er wel weer voor dat je veel meer voldoening uit het vliegen haalt, wanneer je het kan.
Ik denk dat ik geen voldoening ga halen uit het filmen met drones. Maar wel leuk voor mezelf om opnames te maken. Inmiddels heb ik een Eachine Lizard95 in bestelling staan dus dat is voor mij de next level....

Vanavond nog weer even wezen vliegen met een crash als resultaat. Vlak na de start begon de remote controller te piepen en luttele seconden daarna viel de drone als een dood vogeltje uit de lucht. Gelukkig zonder schade. Iemand een idee hoe dan kan? Check de film op 0:40 seconden:

YouTube: Flying the Bug3 from MJX with an unexpected crash...

• BoAC
Bugs3 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat ik geen voldoening ga halen uit het filmen met drones. Maar wel leuk voor mezelf om opnames te maken. Inmiddels heb ik een Eachine Lizard95 in bestelling staan dus dat is voor mij de next level....

Vanavond nog weer even wezen vliegen met een crash als resultaat. Vlak na de start begon de remote controller te piepen en luttele seconden daarna viel de drone als een dood vogeltje uit de lucht. Gelukkig zonder schade. Iemand een idee hoe dan kan? Check de film op 0:40 seconden:

Wel gewaagd boven zulk nat land vliegen en dan ook nog vlak langs bomen :p
Verder doet hij het wel aardig geloof ik. Vlieg je in headless mode?

Waar die crash vandaan komt, zou ik niet weten.

Die Lizard is wel heel klein maar wel veeeel feller dan wat je nu vliegt. Bestel er ook maar vast propellers bij :D

[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 19-09-2017 22:09 ]

• Bugs3
BoAC schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:06:
[...]

Wel gewaagd boven zulk nat land vliegen en dan ook nog vlak langs bomen :p
Verder doet hij het wel aardig geloof ik. Vlieg je in headless mode?

Waar die crash vandaan komt, zou ik niet weten.
Nat land? Mwah.... hooguit drassig.... En voor mijn gevoel ging het niet erg dicht langs de bomen...
Op deze quad zit geen headless mode of wat dan ook. Gewoon de kop van de quad is het uitgangspunt :)

Extra props heb ik bij de Lizard besteld ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bugs3 op 19-09-2017 22:11 ]

Zo, toch een accu kunnen legen voor de regenbui. Vond hierdoor zelf het licht geweldig om bij te vliegen, helemaal Zen :+

sensei_d.fpv channel

• Sumerechny

Sumerechny

Een collega laat mij zojuist deze X-wing aanbieding zien.

Hoewel het een grappig design is blijf ik lekker bij mijn x210 ;) . Hopelijk kan ik dit weekend weer eens vliegen! Het weer en het gezinsleven komt er de afgelopen weken telkens tussen.

• Bugs3
Bugs3 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat de crash door de transmitter komt. De throttle heeft ook een aan/uit effect terwijl ik op diverse YouTube filmpjes zie dat deze heel geleidelijk moet werken. Daarom heb ik contact opgenomen met BangGood en ze sturen mij zonder discussie een nieuwe transmitter.
Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.