Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Neyluzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en een Fatshark Dominator V3 besteld bij Banggood i.c.m. een Realacc Pro 5808 diversity module. Ik ben erg benieuwd naar de performance van zowel de bril als de receiver! :)
Ik ben er blij mee. Ik heb exact dit set. Ik moest even wennen aan de fatshark. Ik had het gevoel dat deze op mijn neus drukte. Echter, ik heb nu al een keer of 8 gevlogen en eigenlijk voelt het best wel goed. Ik ben blij met het beeld, bevalt me goed. Ik heb een runcam split als camera.

Vergeet niet AchilleΣ te installeren op je 5808 8)

Heb je integrated of split module gekocht?

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
foekie01 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Ik ben er blij mee. Ik heb exact dit set. Ik moest even wennen aan de fatshark. Ik had het gevoel dat deze op mijn neus drukte. Echter, ik heb nu al een keer of 8 gevlogen en eigenlijk voelt het best wel goed. Ik ben blij met het beeld, bevalt me goed. Ik heb een runcam split als camera.

Vergeet niet AchilleΣ te installeren op je 5808 8)

Heb je integrated of split module gekocht?
Thanks! Ik heb de integrated versie gekocht! Wat heb je nodig voor het flashen van Achilles? Hoe bevalt de split trouwens? Waar heb je 'm gekocht? Die staat ook op mijn radar! :9

• foekie01
Neyluzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:41:
[...]

Thanks! Ik heb de integrated versie gekocht! Wat heb je nodig voor het flashen van Achilles? Hoe bevalt de split trouwens? Waar heb je 'm gekocht? Die staat ook op mijn radar! :9
Ik heb ook de integrated versie. Bevalt prima. Je hebt een FTDI adapter nodig voor het flashen. Dat staat ook op de pagina die ik stuurde.

De split bevalt heel erg goed moet ik zeggen. FPV beeld is prima en het opgenomen beeld is erg goed. Vergelijkbaar met een gopro naar mijn idee.

Ik heb hem via preorder gekocht op BG met de "gopro" lens er op. Link

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Neyluzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:41:
[...]
Waar heb je 'm gekocht? Die staat ook op mijn radar! :9
Mocht je m wat sneller willen, hij is hier op voorraad. https://droneraceshop.nl/product/runcam-split/

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• foekie01
Maar wel niet de zwarte versie met "gopro" lens?

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-11 07:39
Hi guys, ik ben een hele tijd geleden begonnen met een syma x8c. ik heb deze van voor tot achter volledig aangepast, gemod en eigenlijk is er bijna niks meer origineel met uitzondering van het Moederbord/FCB.

nu ben ik aan het kijken of ik deze kan vervangen voor een F3 EVO Flight Controller maar valt het mij op dat mijn motoren direct op het FCB zijn aangesloten zonder ESC er tussen.

Nu ben ik dus een beetje in dubio hoe ik deze upgrade ga uitvoeren. iemand tips?
MR.Harok schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:21:
Hi guys, ik ben een hele tijd geleden begonnen met een syma x8c. ik heb deze van voor tot achter volledig aangepast, gemod en eigenlijk is er bijna niks meer origineel met uitzondering van het Moederbord/FCB.

nu ben ik aan het kijken of ik deze kan vervangen voor een F3 EVO Flight Controller maar valt het mij op dat mijn motoren direct op het FCB zijn aangesloten zonder ESC er tussen.

Nu ben ik dus een beetje in dubio hoe ik deze upgrade ga uitvoeren. iemand tips?
De Syma X8c heeft brushed motoren, die draaien zonder ESC's.
Daarvoor zijn speciale 'brushed flight controllers' voor te krijgen, bijvoorbeeld deze: http://www.voodooquads.co...rol-1s-and-2s-compatable/

Let wel op dat de FC ook 2S input ondersteunt :)

-edit-
Je moet dan ook een nieuwe radio (transmitter & receiver) hebben, bijvoorbeeld deze met deze. Dit omdat de Syma standaard de ontvanger op de FC heeft zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Kars op 11-08-2017 08:19 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11 12:08
Een van de eerste ImmersionRC Vortex 180 in mn handjes gekregen.
En hier onder mijn eerste unboxing video.

[ Voor 16% gewijzigd door Qualixo op 11-08-2017 15:22 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57

lasharor

7 december 2004

Ze blijve die vtx wel op de meest lompe manier monteren. Ik begrijp dat het zo makkelijk is om die antenne erop te krijgen maar met die uitstekende connecter is het echt heel eenvoudig om dat ding te slopen. Hij zit ook niet vast met een extra tussen kabel ofzo, dus heel handig is dat allemaal niet.

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11 12:08
Ik heb hem nog niet stuk gekregen op een Vortex150. Meestal buigt hij mee. Voornamelijk props of een arm.
Daarnaast is hij zo gefixed. plastic van led cover met nieuwe pigtail.
Crashkit is 15$ en cable kit 5$. base price van die vortexen is wel hoger dan zelfbouw maar tot nu to zeer tevreden en repareerbaar. Wel kwaliteit spul.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
DCFreak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Zover ik heb begrepen is de PID controller alleen uit wanneer de throttle lager is dan min_command. Wanneer je met de sticks wil armen/disarmen moet min_throttle lager staan dan min_command en gaat de PID controller uit, vandaar dat er een "airmode" is bedacht om dat te voorkomen.

Tegenwoordig armen/disarmen de meesten via een switch en is dit niet zo relevant meer, aangezien min_throttle dan altijd hoger kan/mag zijn dan min_command.
Sorry dat ik reageer op een oud bericht (hallo allemaal, trouwens, redelijk nieuw in dit topic ;)), maar wat airmode in feite doet is 1) je PID loop actief houden, ook bij 0 throttle (op je stick) maar vooral 2) tijdelijk je throttle level aanpassen aan de gewenste correcties.

Uitleg: je quad stuurt/corrigeert door de snelheid van de motoren onderling aan te passen. Dat weten we allemaal. Stel nou dat voor een bepaalde snelle correctie (obv stick input of obv gyro input) een delta nodig is van 1000rpm, dan kán de FC dat niet doen als je motoren allemaal maar 200rpm draaien. Wat airmode dan doet is tijdens die correctie tijdelijk virtueel je throttle op 1200rpm zetten zodat die correctie mogelijk is. (dit is een puur theoretisch voorbeeld)

Rookworst zonder R is ook worst.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:35
Ik dacht vannacht dus ook gewoon: "Ach, f*ck it, ik bestel er gewoon eentje" dus heb voor mezelf een Hubsan h501ss Advanced besteld incl. wat extra accu's en reserve onderdelen.

Heb nog nooit gevlogen maar de laatste paar dagen is mijn interesse gewekt en ik móest het gewoon zelf eens proberen :P Wat research gedaan en een mavic pro is prachtig, maar bang dat ik het niets vind of er niks meer mee doe na een tijdje. Dan toch iets te duur... nu nog geen 300eu kwijt incl. verzending en alle extra's. Dan durf ik wel een gokje te wagen.
In ieder geval wel brushless, gps, rth, 1080p (helaas geen 4K).

Mensen hier die er ook een hebben? En dan ook de laatste variant, de dubbel 's'?

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 14-08-2017 10:41 ]

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 09:21
Gister eindelijk tijd gevonden om m'n H501S te testen.
(ECS vervangen na waterschade)

Alles werkt prima!

YouTube: Hubsan 501s test after repair. (waterdamage)

Maar even kort getest, ik was nogal op verboden grondgebied... :9
Parklife schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:14:
Gister de nieuwe ESC aangesloten, en alles lijkt te werken! Zonder rook.

Ben benieuwd of alles nog werkt als de drone als geheel in elkaar zit......

[...]

Parklife

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Iemand al ervaring met de Fatshark-Attitude-V4 ? Was bereid om deze fatshark te kopen, maar na dit topic te lezen heb ik toch mijn twijfels. Er wordt geklaagd over "white flashing" in normale omstandigheden. ook vergeleken op zelfde moment met andere goggles.

https://www.rcgroups.com/...tshark-Attitude-V4/page30

• Steeldunes
toevallig de zoekfunctie al gebruikt :X ? Dan had je kunnen zien dat @ChojinZ en @Qualixo m hebben.

Qualixo in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"

• ietse
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-11 14:27
hoi hoi,

Langzaam maar zeker beginnen de orderdelen( lijstje ) voor mijn drone binnen te druppelen en kan ik lekker aan de slag.
Nu zit ik nog met het laatste stukje en dat is het laden van de LiPo batterijen.
Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik zit te kijken voor een ISDT Q6 met een balance board erbij.
nog tips?

bedankt!

• Sumerechny
  • Laatst online: 21:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

ietse schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:05:
hoi hoi,

Langzaam maar zeker beginnen de orderdelen( lijstje ) voor mijn drone binnen te druppelen en kan ik lekker aan de slag.
Nu zit ik nog met het laatste stukje en dat is het laden van de LiPo batterijen.
Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik zit te kijken voor een ISDT Q6 met een balance board erbij.
nog tips?

bedankt!
Die heb ik ook thuis staan en hij bevalt goed. Ik heb er een oude pc voeding bij omgebouwd als stroomvoorziening.

Het enige gebrek is volgens mij dat hij uitermate langzaam lipo's ontlaad (..maar dat doe je normaal gesproken toch door te vliegen :) ).

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
kevin303 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:35:
Iemand al ervaring met de Fatshark-Attitude-V4 ? Was bereid om deze fatshark te kopen, maar na dit topic te lezen heb ik toch mijn twijfels. Er wordt geklaagd over "white flashing" in normale omstandigheden. ook vergeleken op zelfde moment met andere goggles.

Dunno, ik heb 'm zelf gekocht, maar kan nog niet goed oordelen of ik ook last heb van whiteflashing of niet. Vorige week maandag pas voor het eerst buiten echt uitgelaten, en dat hield al vrij snel op nadat m'n camera het begeven had.

Meekijken met wat andere vliegers leerde mij dat ik geen last had van flashing, maar dat heb ik ook in het betreffende rcgroups draadje aangegeven (caveymon daar)

Zal m'n DVR er nog eens op naslaan, maar voorzover ik me herinner was het flahen vooral door slecht ontvangst (veel storing van andere quads, en m'n antenne setup is nogal brak. 2 circular polarized antennes :P voor diversity).

• foekie01
Sumerechny schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Die heb ik ook thuis staan en hij bevalt goed. Ik heb er een oude pc voeding bij omgebouwd als stroomvoorziening.

Het enige gebrek is volgens mij dat hij uitermate langzaam lipo's ontlaad (..maar dat doe je normaal gesproken toch door te vliegen :) ).
+1. Eigenlijk zijn alle laders van ISDT wel goed. Ik heb zelf 2 keer de 500W versie en bevalt uitstekend.
Echter: bestel/maak een firmware upgrade kabel. Beide 500W laders van mij kwamen met oude firmware en die had als nadeel dat je overshoots krijgt tijdens het laden. (bijv. 1.3A laden en dan schiet hij door naar 4+A).

• LJZ
  • Laatst online: 19-10 15:04

LJZ

Is er duidelijkheid over de regelgeving betreft een drone meenemen naar Turkije? Ik ben namelijk van plan een drone mee te nemen op vakantie, maar kan nergens goed vinden wat nu echt de regels zijn.

We gaan in september op vakantie naar Turkije en de drone zal gebruikt worden als pure hobby.

• ietse
  • Laatst online: 27-11 14:27
foekie01 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk mensen uit de regio Limburg/Eindhoven die samen wat willen vliegen?
Ik wil graag meer freestyle vliegen en met een "buddy" is dat veel leuker :+
Alles in de bestelling en zelf nog niet gevlogen maar kom uit de buurt en zou graag, tegen de tijd dat mijn drone in elkaar zit, wat willen vliegen. heb waarschijnlijk veel tips nodig ;)
[...]

Heb hem besteld.
Ombouwen oude PC voeding ga ik ook doen.

• foekie01
ietse schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Alles in de bestelling en zelf nog niet gevlogen maar kom uit de buurt en zou graag, tegen de tijd dat mijn drone in elkaar zit, wat willen vliegen. heb waarschijnlijk veel tips nodig ;)

[...]

Heb hem besteld.
Ombouwen oude PC voeding ga ik ook doen.
Ik stuur je een persoonlijk bericht.

Wat betreft de lader, check even mijn opmerking betreffende de firmware. Wel erg belangrijk om even te doen.

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 10:42

De Dona

Wie anders?

foekie01 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk mensen uit de regio Limburg/Eindhoven die samen wat willen vliegen?
Ik wil graag meer freestyle vliegen en met een "buddy" is dat veel leuker :+
Zeker! Ik ben bijna klaar om een eerste testvlucht te maken. Het lijkt mij ook leuker om met meerdere personen te vliegen. Ik kom uit de omgeving van Den Bosch.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

JT

VETAK y0

LJZ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:18:
Is er duidelijkheid over de regelgeving betreft een drone meenemen naar Turkije? Ik ben namelijk van plan een drone mee te nemen op vakantie, maar kan nergens goed vinden wat nu echt de regels zijn.

We gaan in september op vakantie naar Turkije en de drone zal gebruikt worden als pure hobby.
Een buitenlander die de moeite doet om een quadcopter mee te nemen naar Turkije (Waarschijnlijk met camera) in een tijd dat Turkije van diverse kanten onder vuur ligt vanwege de afbraak van hun rechtstaat en democratie. Ik zeg: wat kan er gebeuren :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Nadat mijn Xiaomi Drone iets te hard tegen de grond botste, zit er een scheurtje in het landingsgestel. Gelukkig heb ik een nieuw onderdeel kunnen kopen via Banggood, maar nu moeten het nog geinstalleerd worden.
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/images/oaupload/banggood/images/2E/3F/cf27dbd1-a8b2-43f4-9863-c940ce0994d0.JPG

Hoe krijg ik het landingsgestel er veilig uit? Dit is hoe het er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://www.igeekphone.com/wp-content/uploads/2016/06/175926a84p6fa4pttb4662_%E5%89%AF%E6%9C%AC.jpg

En dan het laatste waar ik tegenaanloop is dat ik de cover er af moet halen om het kompas in het landingsgestel te verbinden met de I/O. Alleen weet ik niet hoe ik de cover er af moet halen. Al het plastic zit stevig vast, en ik wil niets beschadigen. Volgens mij moet je langs de zijkant met een mesje alle randen losmaken. Iemand tips?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ze6z9M.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door wouterg00 op 15-08-2017 19:40 ]

• Parklife
Een probeersel met een oude telefoon, wat tie-wraps, stukje hout en loom-bandjes.....
Een nexus 5 onder een H501s .... Ben benieuwd naar de foto's.... Ik hoop beter dan de on-board camera. Het zit steviger dan het er uit ziet ;)
Afbeeldingslocatie: https://i48.photobucket.com/albums/f213/sanderverduyn/IMG_20170815_213230_zpsgpuxkgmw.jpg

Parklife

• JT

JT

VETAK y0

Kun je dan niet beter een Foxeer Legend 2 nemen ofzo?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Creesch

bla bla!

JT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:
Ik vind het wel leuk gedaan, zeker gezien het feit dat dit is gedaan met spullen die hij al in huis heeft en jou suggestie 60 euro extra zal kosten (plus eventuele kosten op de grens).

• Parklife
JT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:
neuh,,, ik ben meer van het op een mooie plek omhoog vliegen, foto's maken en weet terug... filmen en FPV boeien mij niet zo...

(op de Nexus staat een time-laps app. welke om de bv. 15 sec. een foto maakt)

Ik zoek eerder een goede, lichte foto-camera....

Eigenlijk wil niet te veel geld aan onderdelen voor deze drone uitgeven, vandaar deze oplossing...

Ondertussen spaar ik voor een betere drone...

Parklife

• JT

JT

VETAK y0

Ach so :) Als je toch spaart...

Overigens is die Foxeer vrij licht, een van de redenen dat ik die voorstelde.

Ecodan warmtepomp

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Hi ,

Na een tijdje drone loos ..., te zijn geweest wil ik voor mijn vakantie naar Nepal toch misschien weer een drone kopen . Mijn vorige drone was een Parrot , vrij onbetrouwbaar , leidde nog wel eens een eigen leven ....

De bedoeling is om er mooie beelden mee te maken in de natuur , snelheid is totaal niet van belang ,wel stabiele beelden en enig sinds betrouwbaar . Om dat ik daar ook op een trekking ga is afmeting wel van belang .

Is er een leuke kleine drone die aan deze eisen voldoet en die er qua beeld en stabiliteit uitspringt , prijs tot zo,n €150/200 . 4k is geen must en zal ook voor dat geld wat ik er voor uit wil geven niet te vinden zijn maar FHD of anders HD zou fijn zijn .

Thx

• JT

JT

VETAK y0

ramrodwillem schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:42:
Hi ,

Na een tijdje drone loos ..., te zijn geweest wil ik voor mijn vakantie naar Nepal toch misschien weer een drone kopen . Mijn vorige drone was een Parrot , vrij onbetrouwbaar , leidde nog wel eens een eigen leven ....

De bedoeling is om er mooie beelden mee te maken in de natuur , snelheid is totaal niet van belang ,wel stabiele beelden en enig sinds betrouwbaar . Om dat ik daar ook op een trekking ga is afmeting wel van belang .

Is er een leuke kleine drone die aan deze eisen voldoet en die er qua beeld en stabiliteit uitspringt , prijs tot zo,n €150/200 . 4k is geen must en zal ook voor dat geld wat ik er voor uit wil geven niet te vinden zijn maar FHD of anders HD zou fijn zijn .

Thx
Klein, goed beeld, stabiel en goedkoop? Dat lukt niet :P Ik moet wel direct denken aan de Hubsan X501 dat beeld is redelijk, deze is wat forser. Anders de H502S, die is compact en nog best goedkoop. Maar beeld is matig en de motoren ook.

[ Voor 65% gewijzigd door JT op 16-08-2017 15:58 ]

Ecodan warmtepomp

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Nee ik verwacht ook niet dat het voor dat geld allemaal perfect is
Ik zal eens naar de beelden van de H502s kijken .Wat is er matig aan de motoren ?

Als ik er meer geld voor over zou hebben is er dan wel iets wat klein is maar beduidend beter / stabieler ?

[ Voor 27% gewijzigd door ramrodwillem op 16-08-2017 17:02 ]

kevin303 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:35:

Kheb em nu een paar maanden en gebruik em redelijk intensief (meerdere malen per week) maar heb nog nooit last gehad van white flashing. Sterker nog, ik ken heel die term helemaal niet totdat jij er over begon. :+

Ben zelf erg tevreden met de bril. Vloog voorheen met een 7" scherm maar dit vliegt toch een stuk lekkerder. Bereik/signaal is ook goed. Ik heb nog nooit gehad dat het beeld wegviel terwijl de failsafe van mijn quad daarentegen toch een paar keer in werking is getreden. :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
[...]

Dat hebben wel meer laders. Vaak gebruiken ze een eenvoudige weerstand om te ontladen en ja, dat gaat niet zo hard. Wat ik meestal doe, als ik nog een paar volle accu's heb en ik voorlopig niet kan vliegen, is mijn eigen geknutselde ontlader gebruiker. Simpele XT60 connector met 12AWG kabel en een 12v autolampje van 20W. Voor de zekerheid een accu checker met beeper in de balance lead maar meestal ben ik er op tijd bij en trek ik bij 3,8v per cel de stekker eruit. Dit duurt vaak maar een kwartier ofzo. Eventueel, bij meerdere accu's, ook prima te doen met balance board. Duurt het alleen wat langer maar altijd nog sneller dan je lader. ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Parklife
ramrodwillem schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:31:
Nee ik verwacht ook niet dat het voor dat geld allemaal perfect is
Ik zal eens naar de beelden van de H502s kijken .Wat is er matig aan de motoren ?

Als ik er meer geld voor over zou hebben is er dan wel iets wat klein is maar beduidend beter / stabieler ?
Deze heeft geen brushless motoren,.. en ook nog eens met tandwieltjes... dit vraagt om elende / korte levensduur...

Zelf wel blij met wat de H501s allemaal kan! (voor het geld dan)

Parklife

• Neyluzz
Gisteren mijn Fatshark Dominator V3 ontvangen met een Realacc RX5808 (geflashed met Achilles) en de Immersion RC diversity bundle (8DBI RHCP patch + omni/clover).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SB2L4WDm.jpg

Het er al even mee gevlogen en de beeldkwaliteit is super! De FOV van 30 graden was iets waar ik me een beetje zorgen om maakte maar nu ik de bril heb kan ik melden dat ik liever een lagere FOV heb met meer scherpte dan andersom!

[ Voor 19% gewijzigd door Neyluzz op 17-08-2017 08:41 ]

• foekie01
Neyluzz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:41:
Gisteren mijn Fatshark Dominator V3 ontvangen met een Realacc RX5808 (geflashed met Achilles) en de Immersion RC diversity bundle (8DBI RHCP patch + omni/clover).

[afbeelding]

Het er al even mee gevlogen en de beeldkwaliteit is super! De FOV van 30 graden was iets waar ik me een beetje zorgen om maakte maar nu ik de bril heb kan ik melden dat ik liever een lagere FOV heb met meer scherpte dan andersom!
Nice ! Goede keus. Zoals ik al eerder zei: ik ben er ook erg blij mee. O+
Welke SMA connectors gebruik je? Zien er degelijk uit

[ Voor 4% gewijzigd door foekie01 op 17-08-2017 09:07 ]

• Neyluzz
foekie01 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Nice ! Goede keus. Zoals ik al eerder zei: ik ben er ook erg blij mee. O+
Welke SMA connectors gebruik je? Zien er degelijk uit
Ik ben er ook ontzettend blij mee :9 De 45 graden connector zat bij de antenne bundel!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Momenteel zie ik dat de H3-3D's bij de meeste shops end of life worden. Aangezien ik nog op de H3-2D zit, wil ik nog upgraden. Echter, de H4-3D is in veel gevallen goedkoper. Deze zal uiteindelijk ook nog wel blijven bestaan. Ik gebruik echter nog steeds een Hero3 camera en ben niet van plan deze op korte termijn te vervangen.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze combinatie? Je komt op indernet op zich genoeg verhalen tegen dat het werkt, maar ik vraag me af of de balans in de Zenmuse toch niet geoptimaliseerd is voor H3+ of H4 camera's. Niet dat mijn Zenmuse straks na een paar vluchten de geest geeft vanwege de hoge belasting.

• cavey
foekie01 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Ik kan me die beperking van windmolens niet herinneren, maar wellicht weet iemand er meer over? Hier in de buurt staan er namelijk een paar die er om vragen om er met een quad langs af te diven >:)
De beperkingen met windmolens: Ze vallen gewoon onder de regel "niet binnen 50m van bebouwing".

Geen enkel gebouw mag gedived worden, omdat je dan binnen een straal van 50m komt van de bebouwing.

Tevens heb je misschien nog issues met prive terrein, en je zal toch wel issues krijgen als je schade berokkent aan de windmolen :P Zal een energie leverancier niet blij van worden. Maar goed, de kans dat je echt schade toe brengt aan de molen is denk ik vrij laag in te schatten, tenzij je met je brokstukken in de generator/dynamo komt en dat aan gort werkt :P

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Even op een korte break geweest en daar even de tijd genomen om te vliegen.

Een aanrader om er een keer naar toe te gaan :D

Impulserc Alien 5" RR edition, FullKISS (1.3RC25) w/ T-Motor F60/2500kv op 4S Dinogy Graphene 2.0

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39
DutchWalnut schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:44:
Even op een korte break geweest en daar even de tijd genomen om te vliegen.

Een aanrader om er een keer naar toe te gaan :D

[video]
Impulserc Alien 5" RR edition, FullKISS (1.3RC25) w/ T-Motor F60/2500kv op 4S Dinogy Graphene 2.0
Leuke video :) Het valt mij op dat je meestal linksom draait, wat ik ook meestal doe. Als ik rechtsom draai word ik gewoon duizelig :D

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

BoAC schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Leuke video :) Het valt mij op dat je meestal linksom draait, wat ik ook meestal doe. Als ik rechtsom draai word ik gewoon duizelig :D
Ja inderdaad, heeft ook te maken met de stick beweging. Met de duim naar links (van je af) is makkelijker dan naar je toe. :+ Probeer het te verbloemen, maar meestal zie je inderdaad van OK ik moet ook een keer naar rechts :X
DutchWalnut schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:38:
[...]

Ja inderdaad, heeft ook te maken met de stick beweging. Met de duim naar links (van je af) is makkelijker dan naar je toe. :+ Probeer het te verbloemen, maar meestal zie je inderdaad van OK ik moet ook een keer naar rechts :X
Ik heb dit dit precies andersom, ik rol zowat altijd naar rechts :?

sensei_d.fpv channel

• Stainless Steel
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoi!

Ik heb tijdens mijn afgelopen road trip door Scandinavië een Phantom 4 gevonden tijdens een hike. Ik heb op verschillende fora de eigenaar proberen te vinden, een van de reacties was dat ik op de drone de log zou kunnen bekijken om meer info te vinden en mogelijk de eigenaar te kunnen traceren.

Ik heb net de software bij DJI gedownload, maar kan via USB geen verbinding met de drone krijgen. Mogelijk omdat de batterij leeg is?

Woont er iemand op het forum in Amsterdam en kan ik een avond een oplader lenen om te kijk of ik met een opgeladen accu wel met de drone contact kan leggen?

Bedankt!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 08:14
Ik was een beetje aan het zoeken naar simulators om acro te oefen, wat vinden julie de beste versie. Collega van mij kwam met Freerider aanzetten.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• JT

JT

VETAK y0

Stainless Steel schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:39:
Hoi!

Ik heb tijdens mijn afgelopen road trip door Scandinavië een Phantom 4 gevonden tijdens een hike. Ik heb op verschillende fora de eigenaar proberen te vinden, een van de reacties was dat ik op de drone de log zou kunnen bekijken om meer info te vinden en mogelijk de eigenaar te kunnen traceren.

Ik heb net de software bij DJI gedownload, maar kan via USB geen verbinding met de drone krijgen. Mogelijk omdat de batterij leeg is?

Woont er iemand op het forum in Amsterdam en kan ik een avond een oplader lenen om te kijk of ik met een opgeladen accu wel met de drone contact kan leggen?

Bedankt!
Top dat je moeite doet om de quadcopter bij de eigenaar terug te krijgen d:)b Dat is lang niet altijd vanzelfsprekend....helaas kan ik je niet helpen. Succes!

Ecodan warmtepomp

Cyrus The Virus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:55:
Ik was een beetje aan het zoeken naar simulators om acro te oefen, wat vinden julie de beste versie. Collega van mij kwam met Freerider aanzetten.
Die is vrij oud, tegenwoordig is LiftOff of Velocidrone wel de way to go :)

• Neyluzz
Stainless Steel schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:39:
Hoi!

Bedankt!
Wat je wellicht kan doen is het serienummer doorgeven aan DJI met de vraag of zij kunnen nagaan van wie deze quad is. Dat lijkt mij het meest makkelijke!

Mocht je er hulp mee nodig hebben, dan hoor ik het wel! Houd ons op de hoogte :)

[ Voor 41% gewijzigd door Neyluzz op 20-08-2017 18:52 ]

• cavey
Kars schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:32:
[...]

Die is vrij oud, tegenwoordig is LiftOff of Velocidrone wel de way to go :)
Hotprops eventueel ook nog? Of is die ook voorbij gestreefd door LiftOff en Velocidrone?

Zelf ben ik van Freerider overgegaan op Hotprops. Vliegt ook wel aardig (I guess, heb er weinig ervaring mee tot nu toe. Moet maar eens wat meer meters maken)

• Steeldunes
Hier +1 voor Velocidrone

• Cyrus The Virus
Ik ga eens met Velocidrone testen, bedankt voor de tips.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit, maar geef maar een gil als het niet zo is...

Voor privé en zakelijk gebruik wil ik een drone aan gaan schaffen. Dat ik niet zomaar een volleerd drone piloot zal zijn ben ik mij van bewust, dus ik ga er alle tijd voor nemen die nodig is. Ik twijfel hoofdzakelijk (zoals zoveel) tussen de Mavic Pro, P4A(+) en P4P(+). Dat is een overweging die ik vooral zelf moet maken en ik ben aardig op de hoogte van de voor- en nadelen van de verschillende types. Uiteraard zijn aanbevelingen en ervaringen altijd welkom!

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of het nog wel leuk is om met de huidige regelgeving een (DJI) drone te hebben? Tegenwoordig hebben we te maken met een berg aan restricties (grotendeels terecht) en de software in de DJI drones zorgt ervoor dat je op een hoop plekken niet eens kunt vliegen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen voordat ik impulsief een drone aanschaf. Alvast bedankt!

EDIT:
Terwijl ik mij aan het inlezen ben over de regelgeving voor het zakelijk gebruik van een drone stuit ik op het volgende. Met één van de voorgestelde drones ligt een ROC-light vergunning voor de hand. Echter woon ik in de omgeving van Haarlem en is dit samen met omgeving Amsterdam mijn werkgebied. Uiteraard valt dit complete gebied onder een no-fly zone en zoals ik dit nu begrijp is hier alleen ontheffing voor de krijgen met een volledige ROC vergunning?

[ Voor 19% gewijzigd door Major_ton op 21-08-2017 16:02 ]

Some infinities are bigger than others.

Major_ton schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:08:
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit, maar geef maar een gil als het niet zo is...

Voor privé en zakelijk gebruik wil ik een drone aan gaan schaffen. Dat ik niet zomaar een volleerd drone piloot zal zijn ben ik mij van bewust, dus ik ga er alle tijd voor nemen die nodig is. Ik twijfel hoofdzakelijk (zoals zoveel) tussen de Mavic Pro, P4A(+) en P4P(+). Dat is een overweging die ik vooral zelf moet maken en ik ben aardig op de hoogte van de voor- en nadelen van de verschillende types. Uiteraard zijn aanbevelingen en ervaringen altijd welkom!

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of het nog wel leuk is om met de huidige regelgeving een (DJI) drone te hebben? Tegenwoordig hebben we te maken met een berg aan restricties (grotendeels terecht) en de software in de DJI drones zorgt ervoor dat je op een hoop plekken niet eens kunt vliegen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen voordat ik impulsief een drone aanschaf. Alvast bedankt!
Als jij je aan de regels gaat houden is een DJI volgens mij helemaal niet zo interessant/leuk. Je word zo beperkt in je vliegen dat er bijna niets meer te filmen valt. Alle mooie filmjes die ik zie in het Mavic topic, zijn in 90% van de gevallen illegaal geschoten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Ik ken wel een fotograaf die legaal alle vergunningen en brevetten heeft gehaald, maar die was zo 20K verder om het legaal te mogen doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• foekie01
MsG schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:08:
Ik ken wel een fotograaf die legaal alle vergunningen en brevetten heeft gehaald, maar die was zo 20K verder om het legaal te mogen doen.
Wat heeft hij, buiten ROC, registreren van drone en andere kleine zaken dan nog moeten doen dat hij op zulk een bedrag uit komt? Wel interessant om te weten namelijk :D

• MsG
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Ik weet het niet in detail, hij moet bijv ook gekeurd worden, wat ook best een duit kost. Het ging hier wel om een vrij grote filmdrone, wellicht wordt er met een hele kleine meer vrijgesteld.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Drones vanaf 4kg tot 150kg vallen onder ROC licentie en onder de 4kg kan je in aanmerking komen voor een ROC light licentie als je binnen de beperkingen blijft wat vliegen betreft van de licentie. Het kan dus zijn dat je met een lichte drone toch een volledige ROC licentie nodig hebt als je bepaalde werkzaamheden wilt uitvoeren. In zo'n geval ben je ongeveer €10.000,- excl drone kwijt om aan alles te voldoen. Een verplichte typegoedkeuring kost je al minimaal €2.200 - per drone.

Some infinities are bigger than others.

• kevin303
Omzeil je de douane kosten nog steeds door bij banggood "Priority Direct Mail" als verzendoptie te kiezen ?
Dit bericht kregen banggood gebruikers een jaar geleden of zo, dus vraag me af of dit nog steeds zo is. Het is voor een fatshark attitude v4 :)
kevin303 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:31:
Omzeil je de douane kosten nog steeds door bij banggood "Priority Direct Mail" als verzendoptie te kiezen ?
Dit bericht kregen banggood gebruikers een jaar geleden of zo, dus vraag me af of dit nog steeds zo is. Het is voor een fatshark attitude v4 :)
Grappig... ongeveer 3 maanden geleden een Fatshark Attitude v4 besteld bij Banggood via Priority Direct Mail!
Hoefde niets bij te betalen. Is zonder kosten gewoon aangekomen. Garantie kan ik je niet geven maar bij mij is het dus wel goed gegaan. :)

• kevin303
Ok dan zal ik ook maar is de gok wagen :) Thx

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb vorige maand een skyzone gekocht, ook geen kosten.

• Neyluzz
Dit onderwerp ligt nogal gevoelig hier op GoT maar Banggood heeft een bepaalde constructie gevonden waardoor de kans op invoerbelasting zeer klein is via PDM. Je kan met deze methode veilig een duur item bestellen. Zo heb ik vorige week mijn Dominator V3 ontvangen zonder extra kosten.

• foekie01
Neyluzz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:56:
[...]

Dit onderwerp ligt nogal gevoelig hier op GoT maar Banggood heeft een bepaalde constructie gevonden waardoor de kans op invoerbelasting zeer klein is via PDM. Je kan met deze methode veilig een duur item bestellen. Zo heb ik vorige week mijn Dominator V3 ontvangen zonder extra kosten.
Ja, en mocht je er toch nog voor moeten betalen, dan zal BG hier de kosten van op zich nemen.
GOED NIEUWS!
Voor al onze producten waarbij de verzendmethode PDM (Priority Direct Mail) beschikbaar is, betaal je geen extra kosten als inklaringskosten en BTW meer wanneer je deze verzendmethode selecteert! :D

Dit geldt momenteel voor al onze Chinese warehouses, en nog niet voor het warehouse in Hong Kong, waarvan een deel van de telefoons en tablets wordt verzonden. Voor dit warehouse runnen we momenteel een test voor Italiaanse klanten, en als die er gretig gebruik van maken volgt PDM bij dat warehouse voor Nederlandse klanten ook snel!

Mocht je na PDM te hebben gebruikt onverhoopt toch een keer worden verrast door extra kosten, dan betalen wij deze op vertoon van de factuur direct terug! :)
Source.

Ik heb met PDM nog nooit douane gehad, ook niet met dure dingen zoals fatsharks en motor + ESC sets.

• Steeldunes
Deze optie is er niet om douanekosten te omzeilen. Je betaalt gewoon voor die optie en daarmee sluit je een 'verzekering' waardoor Banggood jou vergoedt als er bijkomende kosten komen. Zo bouwt Banggood een potje op waar ze haar klanten uit kunnen 'refunden' aangezien de ene wel extra kosten heeft en de ander niet. Ieder pakketje boven de 22$ heeft de kans op extra kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Steeldunes op 23-08-2017 09:24 . Reden: Ik kan niet spellen ]

• cavey
Heb eind juni ook een Fatshark Attitude V4 besteld bij BG, met PDM. Werd verzonden in een grijze plastikzak, verzendlabel erop geplakt. Alleen aflever adres en "in geval van niet kunnen afleveren, stuur het dan terug naar <adres in nederland>". Verder geen markeringen van waarde of iets anders. Aan de zijkant van de zak zat wel een "Fatshark <barcode>" magazijn stikker geplakt :P

ymmv, en je kan dan idd beroep doen op hun verzend garantie.

• kevin303
Van alle sims vind ik Rotor Rush( het vroegere FPV event) toch wel de beste. Heb wel alleen de trail versie met een paar mappen.
Deze voelt het meest realistisch aan na wat instellingen natuurlijk :)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 10:39
Ik was een beetje aan het zoeken naar simulators om acro te oefen, wat vinden julie de beste versie.
Kars schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:32[/message]:
tegenwoordig is LiftOff of Velocidrone wel de way to go :)
Ik heb zelf ook erg goede ervaringen met FPV Event, welke tegenwoordig inderdaad door het leven gaat als Rotor Rush.

Qua racen prefereer ik het boven LiftOff. (qua Freestyle niet, simpelweg omdat de maps (van de demo) van Rotor Rush helaas wat te beperkt zijn.)
In de betaalde versie komen er dacht ik iets van 20 a 30 maps bij, waaronder een map met hoge gebouwen en een garage om in te racen. :)
Deze is met een jaarlijkse subscription van €60 wel wat duurder dan de rest.. :/
Ik zou zelf dus eerst mooi de demo downloaden, en mocht de demo goed bevallen kun je altijd een maandje testen voor €5..

[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 25-08-2017 10:48 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Ben steeds meer fan aan het worden. Zijn skills worden ook steeds beter:

And in other news, Steele weg bij Rotor Riot?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Nt3KDH7mWS0]

Drama, drama, drama... uiteraard weer om geld, faam en grote ego's..... :+

Verwijderd

iemand een idee of de syma X8pro al te krijgen is en wat deze gaat kosten... de non gps versie`s duiken al op her en der...

http://www.symatoys.com/g...r-visual-enjoy-the-f.html

• foekie01
ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:51:
[video]

And in other news, Steele weg bij Rotor Riot?
[video]

Drama, drama, drama... uiteraard weer om geld, faam en grote ego's..... :+
Eigenlijk het grootste drama hier is de interviewer. Wat is die gast slecht zeg :F
Eigenlijk is er geen drama. Twee personen hebben een andere visie voor een bedrijf en het besluit is genomen dat het beter is om de weg individueel te vervolgen. }:O

Voor de volledigheid ook het interview van de "tegenpartij":
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VYypzSLxIsQ]

[ Voor 11% gewijzigd door foekie01 op 25-08-2017 08:31 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39
foekie01 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Eigenlijk het grootste drama hier is de interviewer. Wat is die gast slecht zeg :F
Eigenlijk is er geen drama. Twee personen hebben een andere visie voor een bedrijf en het besluit is genomen dat het beter is om de weg individueel te vervolgen. }:O

Voor de volledigheid ook het interview van de "tegenpartij":
[video]
Idd, zijn andere vlogs zijn ook erg slecht. Zijn vragen zijn echt insinuerend, hij luistert slecht en stelt telkens dezelfde vragen :O Moet je Steele soms zien kijken :D die wordt echt :O .. weer hetzelfde vertellen.. :(
Het enige probleem van Steele is dat hij veel tijd stopte in RotorRiot maar slecht betaald werd. En hij moet ook leven tenslotte. Ook kwam hij tot de ontdekking dat zijn brand goed aanslaat.. tja, dan is de keuze makkelijk toch? En Chad laat hem er vrij in, geen probleem lijkt mij :)

[ Voor 7% gewijzigd door BoAC op 25-08-2017 09:06 ]

• foekie01
BoAC schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Idd, zijn andere vlogs zijn ook erg slecht. Zijn vragen zijn echt insinuerend, hij luistert slecht en stelt telkens dezelfde vragen :O Moet je Steele soms zien kijken :D die wordt echt :O .. weer hetzelfde vertellen.. :(
Het enige probleem van Steele is dat hij veel tijd stopte in RotorRiot maar slecht betaald werd. En hij moet ook leven tenslotte. Ook kwam hij tot de ontdekking dat zijn brand goed aanslaat.. tja, dan is de keuze makkelijk toch? En Chad laat hem er vrij in, geen probleem lijkt mij :)
Exact wat jij zegt :)

Ja laten we eerlijk zijn: je hebt beide een cool idee. Je werkt beide hard voor de onderneming en je stopt super veel tijd in jouw ondernemeing (je werkt dus onder de streep gratis of voor een uurloon waar sommige mensen nog niet eens hun bed voor uit komen), als je dan merkt dat jouw idee/bedrijf jouw rekeningen niet kan betalen, maar jouw eigen naam (ook een bedrijf want inkomsten via youtube, product ontwikkelingen en affiliate links) heeft dat wel, waarom zou je dan niet voor jouw eigen naam/bedrijf gaan werken? Ik geef hem groot gelijk.

Er zijn mensen die het voelen als RR in de steek laten voor eigen gewin en sommige mensen noemen het zelfs ego en egoïsme, maar laten we met zijn alleen even goed nadenken; wat zouden wij doen? Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Je zet op twee paarden in, eentje is beter, nou dan ga je met dat paard verder.

Als iedereen nu gewoon even gaat "rippen" in plaats van miepen en een schuldige proberen te vinden dan komt alles goed weer goed in hobby land O+
Ach, heel het internet valt over deze kwestie. De één vind Chad K een egoïstische klojo, de ander kan Steele niet lijen. Grow the F up. Laat die gasten lekker, ze hebben het zelf al lang achter zich gelaten. :)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Weer een nieuwe quad klaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5gpHSiq.jpg

Frame: Realacc Stan 200
Motororen: Emax RS2205S 2300kv
FC-AIO-ESC: Racerstar StarF3S
Cam: Runcam Eagle 2 16:9
VTX: Tramp HV
RX: iA6C

Was supersnel te bouwen dankzij de StarF3S, nu maar hopen dat die ook heel blijft :P

Vavanvond even de eerste vlucht maken!
ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:51:
[video]
Dit... _/-\o_ :9~ :9~ :9~ Deze jongen is een gimbal, geen mens, geen vlees en bloed, een gimbal I tell you :+

Zijn eerste "Cine" video (link) is mijn all time favorite video (zeg ik als zeer groot Skitzo fan), maar deze ook, met die tree tops... EPIC :9

sensei_d.fpv channel

• Sumerechny

Sumerechny

noobgrinder schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:57:
Weer een nieuwe quad klaar.
[afbeelding]

Frame: Realacc Stan 200
Motororen: Emax RS2205S 2300kv
FC-AIO-ESC: Racerstar StarF3S
Cam: Runcam Eagle 2 16:9
VTX: Tramp HV
RX: iA6C

Was supersnel te bouwen dankzij de StarF3S, nu maar hopen dat die ook heel blijft :P

Vavanvond even de eerste vlucht maken!
Dat ziet er gelikt uit met die witte props!

Ik zit inmiddels op Ameland, heerlijk weer. Alles is mee...behalve mijn lader :F . Het gaat lekker deze zomer :P .
Kars schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:37:
Ach, heel het internet valt over deze kwestie. De één vind Chad K een egoïstische klojo, de ander kan Steele niet lijen. Grow the F up. Laat die gasten lekker, ze hebben het zelf al lang achter zich gelaten. :)
Ach... ik vind het wel vermakkelijk.... Al die fanboys die over de zeik gaan om niets....Ut zijn af en toe net 13 jarige schoolmeisjes.... :+
Sensei_D schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:59:
[...]
Dit... _/-\o_ :9~ :9~ :9~ Deze jongen is een gimbal, geen mens, geen vlees en bloed, een gimbal I tell you :+

Zijn eerste "Cine" video (link) is mijn all time favorite video (zeg ik als zeer groot Skitzo fan), maar deze ook, met die tree tops... EPIC :9
Goed he! Krijg zelf ook meteen weer zin om te vliegen! :)
foekie01 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Mwah, hij en Chad Novak waren blijkbaar geen vrienden. Hij geeft ook een aantal keer een sneer richting Chad die niet heel netjes is. Er speelde dus wel meer dan enkel verschillende visie's over bedrijfsvoering.

[ Voor 22% gewijzigd door ChojinZ op 25-08-2017 15:03 ]

• Keyboardplayer
  • Laatst online: 22-11 09:26
Sinds gisteren ook mijn drone ontvangen (mi Drone 4k) voor de heb (boys and their toys ;-). Ik kan niet anders zeggen dan dat het erg leuk is om mee te vliegen.

Ik was in de eerste instantie bang voor buggy software en slechte firmware, maar ik kan niet anders zeggen dan dat Xiaomi dit erg goed voor elkaar heeft.

Vanmiddag wat random footage geschoten. Ik hoef hier overigens denk ik niet te vertellen dat het niet is toegestaan om hier normaliter te vliegen (centrum van een stad, bebouwde kom), maar zoals ook eerder aan bod is gekomen in dit topic is het een beetje schipperen tussen 'interessant' en 'toegestaan' vlieggebied'. Soms wint die eerste categorie :+ .

Beelden (30 fps, 4k):
Edit: vooruit, het mag niet, dus dan zal ik het ook niet posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Keyboardplayer op 25-08-2017 15:29 ]

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Keyboardplayer schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:47:
Sinds gisteren ook mijn drone ontvangen (mi Drone 4k) voor de heb (boys and their toys ;-). Ik kan niet anders zeggen dan dat het erg leuk is om mee te vliegen.

Ik was in de eerste instantie bang voor buggy software en slechte firmware, maar ik kan niet anders zeggen dan dat Xiaomi dit erg goed voor elkaar heeft.

Vanmiddag wat random footage geschoten. Ik hoef hier overigens denk ik niet te vertellen dat het niet is toegestaan om hier normaliter te vliegen (centrum van een stad, bebouwde kom), maar zoals ook eerder aan bod is gekomen in dit topic is het een beetje schipperen tussen 'interessant' en 'toegestaan' vlieggebied'. Soms wint die eerste categorie :+ .

Beelden (30 fps, 4k):
[video]
Dit heeft niks meer te maken met "een beetje schipperen tussen 'interessant' en 'toegestaan' vlieggebied'."
Dit kan gewoon echt niet...

• Steeldunes
:)
Volledig eens, dit soort filmpjes zie ik hier liever niet verschijnen, en wil je alsnog graag even wijzen op https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier

EDIT:
Gelukkig maakt hij het met zijn Youtube naam niet heel erg moeilijk om gevonden te worden door deze squad: https://www.dronewatch.nl...naar-drone-overtredingen/

[ Voor 23% gewijzigd door Steeldunes op 25-08-2017 15:10 ]

• Keyboardplayer
noobgrinder schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Dit heeft niks meer te maken met "een beetje schipperen tussen 'interessant' en 'toegestaan' vlieggebied'."
Dit kan gewoon echt niet...
Steeldunes schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:09:
:)
[...]

Volledig eens, dit soort filmpjes zie ik hier liever niet verschijnen, en wil je alsnog graag even wijzen op https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier

EDIT:
Gelukkig maakt hij het met zijn Youtube naam niet heel erg moeilijk om gevonden te worden door deze squad: https://www.dronewatch.nl...naar-drone-overtredingen/
Ik begrijp jullie reactie, anderzijds is het natuurlijk een risico (nl. het plegen van een overtreding) dat ik zelf neem. Zoals de startpost aangeeft 'ga niet als een idioot in de bebouwde kom vliegen', dat lijkt mij verstandig advies. Voor zover privacy betreft had ik daarom een publiek gebouw met als vluchtroute de (rustige) straten daaromheen gekozen. In die zin een weloverwogen keuze.

• Steeldunes
Keyboardplayer schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:41:
[...]
Voor zover privacy betreft had ik daarom een publiek gebouw met als vluchtroute de (rustige) straten daaromheen gekozen. In die zin een weloverwogen keuze.
Of het een weloverwogen keuze zullen de meningen over verschillen. Ik moest namelijk meteen denken aan dit voorbeeld van vorig jaar: http://www.bd.nl/stadsgez...rk-in-oss-video~a567e57a/

• Keyboardplayer
Steeldunes schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Of het een weloverwogen keuze zullen de meningen over verschillen. Ik moest namelijk meteen denken aan dit voorbeeld van vorig jaar: http://www.bd.nl/stadsgez...rk-in-oss-video~a567e57a/
Ik ken het voorbeeld en dat is wat mij betreft een gevalletje niet logisch nadenken :+

Wanneer je een luchtroute in programmeert zal hij deze ook bij verlies van signaal met de controller gewoon afmaken alvorens hij terug naar 'huis' gaat (in het geval van de Mi Drone). At random een rondje vliegen in de buurt van een kerktoren in een stad lijkt mij dan ook überhaupt niet verstandig.

[ Voor 25% gewijzigd door Keyboardplayer op 25-08-2017 15:59 ]

Keyboardplayer schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Ik ken het voorbeeld en dat is wat mij betreft een gevalletje niet logisch nadenken :+

Wanneer je een luchtroute in programmeert zal hij deze ook bij verlies van signaal met de controller gewoon afmaken alvorens hij terug naar 'huis' gaat (in het geval van de Mi Drone). At random een rondje vliegen in de buurt van een kerktoren in een stad lijkt mij dan ook überhaupt niet verstandig.
Ik snap je enthousiasme. Nieuw speelgoed en dat wil je meteen testen. Maar hou er rekening mee dat ook speelgoed kan falen. Het risico zit em niet zo zeer in een verbroken verbinding want daar hebben we RTH voor.
Het risico zit em in het neerstorten van de drone. Je wil gewoon niet dat zo'n apparaat neerstort in een drukke wijk (maar je reactie's laten zien dat je slim genoeg bent om dat ook wel in te zien ;) )

En geloof me, die dingen storten soms gewoon neer. Vaak op het moment dat je het totaal niet verwacht.

Voor de rest: Veel plezier met je nieuwe drone! :)

• SmiGueL
BoAC schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Precies dat! :)

Net als hammer-gate wordt dit door 'het internet' echt weer opgeblazen tot een olifant. }:O

Chad suggereerd het zelf. (8:26 - 8:52)
En Steele heeft groot gelijk.. Die man heeft zijn baan opgezegd omdat hij met deze hobby z'n brood wil verdienen.
Er waren toch al wat spanningen in de groep, dus ik begrijp goed dat hij deze keuze heeft gemaakt.

Nadat hij 2 jaar z'n / veel vrije tijd in Rotor Riot heeft geïnvesteerd, en hier financieel gezien maar weinig voor teruggezien heeft, snap ik best dat hij meer zekerheid wil in de toekomst. (En natuurlijk speelt ook mee dat Chad vind dat hij zich niet genoeg inzet.. iets waar hij, omdat het voor hem simpelweg 'niet uit' kan, niet nóg meer tijd in wil steken.)
Het is niet dat hij nu krap bij kas zit ofzo (nooit het geval geweest though), hij heeft net even een busje gekocht welke in totaal zo'n $35k gaat kosten. :P

Hoewel ik nooit echt fan geweest ben van podcasts is het echt geweldig om elke week onderweg even een Team Failsafe epicsode te luisteren. :P

In episode 8, welke afaik een paar dagen voor bovenstaande interview is opgenomen, wordt zijn vertrek ook besproken. Hierin is hij iets minder ingetogen dan de geposte take2 op Youtube nadat hij Chad's verhaal heeft gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 27-08-2017 21:54 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Neyluzz
SmiGueL schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Precies dat! :)

Net als hammer-gate wordt dit door 'het internet' echt weer opgeblazen tot een olifant. }:O

.
Oh man man man..... Wat een heisa was het op Facebook 8)7 . Prima dat Steel het ruime sop kiest. Ik ben benieuwd wat het hem gaat brengen!.

Ik heb afgelopen week trouwens een ISDT BC-8S binnen gekregen als battery checker/alarm en locatie tracker. Heb er een review over geschreven voor de geïnteresseerden: https://propnoise.com/2017/08/26/isdt-bc-8s-review/`

Ik vind het een waardevolle toevoeging aan mijn huidige set spullen. Alleen is die battery checker ontoereikend voor bepaalde situaties.

Binnenkort krijg ik de RunCam Split binnen. Daar zal ik ook een review over schrijven. Hoop deze website te gaan vullen met waardevolle informatie. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Neyluzz op 27-08-2017 20:55 ]

• Cyrus The Virus
Vandaag met de drone in het vliegtuig geweest. De Nederlandse douane vertelde mij dat je max 2 accu's per persoon bij mag. Bij Ryanair hadden ze alleen over max 160wh en niet aantallen accus. Iemand dit vaker gehoord ?

• Sumerechny

Sumerechny

Cyrus The Virus schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:55:
Vandaag met de drone in het vliegtuig geweest. De Nederlandse douane vertelde mij dat je max 2 accu's per persoon bij mag. Bij Ryanair hadden ze alleen over max 160wh en niet aantallen accus. Iemand dit vaker gehoord ?
Dat is nieuw voor mij. Volgens mij is er een maximaal toegestaan Ah (?) maar niet een bepaalde hoeveelheid batterijen.

• SmiGueL
Cyrus The Virus schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:55:
RyanAir heeft het volgende gewoon op hun site staan:
You can carry a maximum of two spare lithium ion batteries in carry-on baggage and these must be individually protected to prevent short circuits.
Laatst nog met WizzAir gevlogen, en die zeggen het volgende: (als 10e kopje staat 'lithiumbatterijen')
Wanneer u elektronica bij zich heeft (..) ) die lithium- of litium-ioncellen of -batterijen bevatten, moeten reservebatterijen individueel beschermd worden om kortsluiting te voorkomen (...) en uitsluitend als handbagage meereizen.

Stop geen reservebatterijen in uw ingecheckte bagage!
Bovendien moet elke geïnstalleerde of reservebatterij aan de volgende voorwaarden voldoen:

Lithium-metaalbatterijen en lithiumlegeringbatterijen mogen niet meer dan 2 gram lithium bevatten.
Lithium-ionbatterijen mogen geen capaciteit hoger dan 100 Wh hebben.
Lithium-ionbatterijen boven 100 Wh maar onder 160 Wh mogen, na toestemming van Wizz Air, alleen in handbagage worden meegenomen als reservebatterij of in elektronica.

Per persoon mogen niet meer dan twee (2) individueel beschermde reservebatterijen met een capaciteit tussen 100 en 160 Wh worden meegenomen.
Als ik dat zo lees hanteren zij de limiet van 2 stuks dus alleen voor lipo's boven de 100Wh.
Er staat niet bij dat er voor batterijen onder de 100Wh, welke jij wss mee hebt, een maximum aantal geldt..
*Heb zelf geen lipo's meegenomen dus geen ervaring mee. Heb het destijds alleen opgezocht. :+

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 28-08-2017 14:35 ]

• Cyrus The Virus
Hmm dat van die twee stuks heb ik dan gemist. Maar uiteindelijk bepaald de douane de regels want de maatschappij controleert zelf niks

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

OMX2000

By any means necessary...

<frustratie_rant>
Schitterend die Drone wetgeving, en ik snap dat je vliegtuigen en helicopters het leven niet zuur moet maken. Maar het betekent waarom stel je niet dat je niet boven de 20 meter hoog mag vliegen. Ik woon in Breda, en daar geld blijkbaar vanwege vliegveld Gilze-Rijen een vliegverbod. M.a.w. niet vliegen met een Mavic Pro of een racedrone. :( Ik woon aan de rand van Breda en ideaal gebied om er te vliegen, maar dat mag niet.
</frustratie_rant>

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Neyluzz
OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:20:
<frustratie_rant>
Schitterend die Drone wetgeving, en ik snap dat je vliegtuigen en helicopters het leven niet zuur moet maken. Maar het betekent waarom stel je niet dat je niet boven de 20 meter hoog mag vliegen. Ik woon in Breda, en daar geld blijkbaar vanwege vliegveld Gilze-Rijen een vliegverbod. M.a.w. niet vliegen met een Mavic Pro of een racedrone. :( Ik woon aan de rand van Breda en ideaal gebied om er te vliegen, maar dat mag niet.
</frustratie_rant>
Dat zou een mooie uitzondering kunnen zijn op een totaal vliegverbod.

Hoe gaat je Mavic ermee om? Stijgt 'ie helemaal niet op binnen dat gebied?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

OMX2000

By any means necessary...

Neyluzz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Dat zou een mooie uitzondering kunnen zijn op een totaal vliegverbod.

Hoe gaat je Mavic ermee om? Stijgt 'ie helemaal niet op binnen dat gebied?
Ik heb er nog geen. Ik begin er niet zo maar aan. Met mijn race quad heb ik gevoel dat pakkans kleiner is, en je vliegt er niet echt mee om te filmen. Dus steeds max 5 minuten. Maar ook dat jeukt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Neyluzz
OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Ik heb er nog geen. Ik begin er niet zo maar aan. Met mijn race quad heb ik gevoel dat pakkans kleiner is, en je vliegt er niet echt mee om te filmen. Dus steeds max 5 minuten. Maar ook dat jeukt.
Dat is een kwestie van goede spots kiezen en gezond verstand gebruiken. Juist racequads (tenminste, de mijne) maakt heel veel herrie en is gemakkelijker te horen dan een Mavic Pro maar gelukkig heb ik tot nu toe pas 1 klacht gehad van iemand. Dan is het verkassen naar een andere plek voor een tijdje waarna ik weer eens op die oude plek ga vliegen.

Daarnaast denk ik dat de Politie niet volledige van de regelgeving omtrent drones op de hoogte is. Mochten ze je aanspreken kan je altijd aangeven dat je bereid bent om weg te gaan. :)
Binnenkort maak ik de overstap naar een Fat Shark (eindelijk) :)
Gisteren nog even mee gevlogen, maar de kleinere FOV geeft me meer rust dan met mijn huidige Quanum.

Mochten er nog geïnteresseerden zijn in een complete Quanum DIY V2 bril, dan heb ik er nog één in de aanbieding ;)

• cavey
Gebruikerservaringen met zowel een Runcam SWift 2 als een Foxeer XAT600m/HS1177 ?

• huis-r
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Hi all,

Ik ben nieuw binnen dit topic, maar ben al een tijd actief binnen andere topics op tweakers.
Nu is het zo dat ik graag zou gaan beginnen met drone-vliegen, mezelf kennende denk ik dat het meest verstandige is om te kijken naar een instapmodel.

Wat zijn aanraders voor een beginner zoals ik? Het liefst met wel een beetje beeldkwaliteit van de camera, zo zag ik deze voorbij komen: https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9200000066284488/

Echter; ik heb er nog niet zo'n goed gevoel bij en dus heb ik besloten om jullie hulp in te schakelen.

Alvast bedankt!

• Neyluzz
Het ligt eraan wat je wil. Wil je echt de hobby in, dan zeg ik zelfbouw. Zelfbouw is makkelijker dan het lijkt namelijk (enige aanleg en voorkennis wel vereist natuurlijk). Koop je een kant en klare drone, moet je nog steeds leren vliegen. Ik ben van mening dat wanneer je zelf bouwt veel makkelijker kan begrijpen hoe de besturing in elkaar zit en hoe alles met elkaar werkt.
Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.