Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Sumerechny schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:00:
[...]

Ik moet al passen en meten om de 1x1 OSD er op te krijgen. Zo'n 68mm frame laat weinig over, zeker met mijn holbewoner techniek :o .
My bad.... Was ff vergeten dat het om een 68mm ging... Had een 210/250 in mijn hoofd... 8)7
HM10 op een 68mm frame gaat idd lastig worden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

Denk dat 90mm meer ruimte heeft en draagkracht om met FPV gear goed responsive te kunnen vliegen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 09:21
Gister de nieuwe ESC aangesloten, en alles lijkt te werken! Zonder rook.

Ben benieuwd of alles nog werkt als de drone als geheel in elkaar zit......
Parklife schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:55:
Update! (over mn Hubsan X4 501s met waterschade. Vandaag uit de rijst gehaald. Ik zie geen corrosie of vieze plekken. Gedeeltelijk in elkaar gezet en de camera, GPS, compas, zender/ontvanger lijken goed te werken! Helaas begon er 1 ESC te roken..... Snel de stroom er af gehaald. En 1 nieuwe besteld. (9 euro). Nu wachten, wachten en wachten (Ali) en hopen dat dit het enige defect is. Er is nog best wat hoop! Onderdelen zijn niet zo duur gelukkig.

Parklife

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

JT

VETAK y0

Ik vind een DJI Mavic Pro echt leip lauw auwe. Maar de prijs, de verplichting om online te zijn en de gegevens die de DJI app stuurt naar de eigen servers maken dat ik die niet wil. Nu kwam ik de Walkera Vitus 320 tegen, toch wel erg interessant:

- GPS en GLONASS + visual positioning
- Object avoidance sensors
- 4k camera met 3d gimbal
- 1080p video op je smartphone/tablet
- Augmented reality games :D
- 25 minuten (10% accu) / 28 minuten (lege accu) theoretische vliegtijd
- Bereik 1km

Verwachte prijs in Europa: 799 euro. In China gezien voor 742 bij Gearbest en 799 bij Banggood.

Edit: ik zie nu wel dat er schijnbaar een Lite variant is die in ieder geval obstacle avoidance niet heeft :o Het lijkt erop dat de link naar Banggood de lite versie is, Gearbest lijkt voor 850 dollar een niet-Lite te hebben. Nog steeds scherp tov de Mavic Pro.

Afbeeldingslocatie: https://www.verticalhobby.com/kauppa/images/Vitus-folded-new.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.verticalhobby.com/kauppa/images/vitus-320-open.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.verticalhobby.com/kauppa/images/Vitus-Devo-F8S.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.verticalhobby.com/kauppa/images/Vitus-folded-new-desc-augmented.jpg

https://www.banggood.com/...ames-Drone-p-1153627.html

Toch maar eens in de gaten houden, als die 80% doet van wat de Mavic Pro doet dan ga ik toch eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard nadenken of ik mijn budget oprek....

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 19-07-2017 15:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
JT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:53:
Ik vind een DJI Mavic Pro echt leip lauw auwe. Maar de prijs, de verplichting om online te zijn en de gegevens die de DJI app stuurt naar de eigen servers maken dat ik die niet wil. Nu kwam ik de Walkera Vitus 320 tegen, toch wel erg interessant:

- GPS en GLONASS + visual positioning
- Object avoidance sensors
- 4k camera met 3d gimbal
- 1080p video op je smartphone/tablet
- Augmented reality games :D
- 25 minuten (10% accu) / 28 minuten (lege accu) theoretische vliegtijd
- Bereik 1km

Verwachte prijs in Europa: 799 euro. In China gezien voor 742 bij Gearbest en 799 bij Banggood.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.banggood.com/...ames-Drone-p-1153627.html

Toch maar eens in de gaten houden, als die 80% doet van wat de Mavic Pro doet dan ga ik toch eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard nadenken of ik mijn budget oprek....
Mee eens. Ik ben zelf nooit into DJI geweest of zo, maar de mavic is, vind ik, een heel interessant product. Maar ja dan ben je gewoon snel 1300 euro kwijt met wat starters dingetjes zoals batterijen en ik twijfel of ik dat er voor over heb.

Wat DJI wel goed doet is met name de range, en die is bij de Walkera "maar" 1.5km. Voor mij geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden..

De Walkera variant was mij nog niet bekend, dus bij deze bedankt voor de tip, ik ga het in de gaten houden! _/-\o_

• JT

JT

VETAK y0

Ja, lightbridge is echt een geniaal systeem. Maar ja, prijs en privacy he :)

Edit: ik zie nu wel dat er schijnbaar een Lite variant is die in ieder geval obstacle avoidance niet heeft :o Het lijkt erop dat de link naar Banggood de lite versie is, Gearbest lijkt voor 850 dollar een niet-Lite te hebben. Nog steeds scherp tov de Mavic Pro.

[ Voor 63% gewijzigd door JT op 19-07-2017 15:58 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mavic is echt een aanrader hoor. Ook als instap, je kan er eigenlijk niet mis mee gaan. Wat is er goed nagedacht over dat product...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Kecin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:33:
Mavic is echt een aanrader hoor. Ook als instap, je kan er eigenlijk niet mis mee gaan. Wat is er goed nagedacht over dat product...
Maar in hoeverre blijft dat op de lange termijn interessant? Naast FPV vliegen ben ik ook hobby fotograaf maar ik heb bij de Mavic altijd het ideee dat ik na 5 filmpjes schieten het wel weer heb gezien. Vooral het standpunt (vanuit de lucht) gaat mij vrij snel vervelen.

Met de kwaliteit en de mogelijkheden is niets mis en is de Mavic echt een top product. Maar hoe veel uur ga je hier mee filmen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• JT

JT

VETAK y0

Kecin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:33:
Ik heb ook nooit betwijfeld dat het een goed product is. Maar hij valt flink buiten mijn budget en ik heb niet zoveel zin om allemaal privédata met DJI te delen. En dat je amper wat kan met je drone als je je niet online aanmeld stuit mij principieel tegen de borst. All your data are belong to us of je drone van 1000+ kan bijna niks.

Ecodan warmtepomp

• Sumerechny
  • Laatst online: 21:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Het is mij gelukt om de Aurora in elkaar te drukken en vast te schroeven!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ju78qt.jpg

Dit beestje weegt 50 gr en vliegt op 450 mah 3S :)
Sumerechny schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:52:
Het is mij gelukt om de Aurora in elkaar te drukken en vast te schroeven!

[afbeelding]

Dit beestje weegt 50 gr en vliegt op 450 mah 3S :)
Veel plezier! d:)b

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:29:
[...]

Ik heb ook nooit betwijfeld dat het een goed product is. Maar hij valt flink buiten mijn budget en ik heb niet zoveel zin om allemaal privédata met DJI te delen. En dat je amper wat kan met je drone als je je niet online aanmeld stuit mij principieel tegen de borst. All your data are belong to us of je drone van 1000+ kan bijna niks.
Dat klopt wat je zegt. De app/drone maakt contact met flink wat Chinese servers. Daaruit haal je ook voordelen zoals de no-fly zones en verpesten spontane dronekopers minder snel voor anderen vanwege regels die de app oplegt. Zou ik een vinkje hebben om het uit te schakelen dan zou ik het doen. Veelal gebruik ik een VPN op mijn telefoon naar huis en filter daar bepaald verkeer. Ik wil er nog eens een blog oid over schrijven.
De data die ik echter film is niet privacygevoelig in die zin dat ik boven woonwijken vlieg. Het blijft meestal bij weilanden. Qua budget kan ik inkomen, het is een behoorlijk bedrag. Ik heb ook nog een Phantom 3, maar die gebruik ik helemaal niet meer. De meerprijs van de Mavic maakt het waard in beeld en prestatie :).
ChojinZ schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:17:
[...]

Maar in hoeverre blijft dat op de lange termijn interessant? Naast FPV vliegen ben ik ook hobby fotograaf maar ik heb bij de Mavic altijd het ideee dat ik na 5 filmpjes schieten het wel weer heb gezien. Vooral het standpunt (vanuit de lucht) gaat mij vrij snel vervelen.

Met de kwaliteit en de mogelijkheden is niets mis en is de Mavic echt een top product. Maar hoe veel uur ga je hier mee filmen?
Ik gebruik hem vooral hobbymatig maar maak toch een 3 uurtjes per week met dit weer. FPV vliegen kan ik helaas niet. Maar ik snap dat het standpunt uit de lucht snel kan vervelen. Echter werkt die ook goed als handheld camera door de gimbal. Die hoef ik niet los aan te schaffen. Ook is die lekker snel in de lucht.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 09:21
Iemand ervaring/tips betreffende het smeren van de motoren (lagers)?

Deze zijn door het schoonmaken met IPA nogal droog...

Ik heb pipetjes, en naaimachine olie. (Of synthetische motor olie).

Nu de drone uit elkaar ligt, kan ik de motoren van onder en van boven een drupje olie geven.

Gaat dit goed? Of is smeren not-done?

Parklife

• JT

JT

VETAK y0

Die no-fly zones kunnen prima van 1 server gehaald worden en daar hebben ze niet je vluchtdata voor nodig zoals waar je al dan niet vliegt. Als jouw drone de gegevens heeft dan kan die zelf bepalen waar die niet mag vliegen :)

Ecodan warmtepomp

• foekie01
Parklife schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:31:
Iemand ervaring/tips betreffende het smeren van de motoren (lagers)?

Deze zijn door het schoonmaken met IPA nogal droog...

Ik heb pipetjes, en naaimachine olie. (Of synthetische motor olie).

Nu de drone uit elkaar ligt, kan ik de motoren van onder en van boven een drupje olie geven.

Gaat dit goed? Of is smeren not-done?
Ik heb zelf motor olie van scorpion. Ik doe heel af en toe een heeeeeeel (lees: heeeeeeel) klein beetje olie op de lagers. Gebruik echt heel weinig want anders heb je een sappige motor en stinkt je copter naar motor olie :+
noobgrinder schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:16:
Gisteravond heb ik m'n nieuwe goggles binnen gekregen 8) .
De Skyzone sky02s V+, ik heb er nog niet mee gevlogen maar dat gaat vanavond gebeuren.
[afbeelding]
Ik zag dat je er inmiddels al mee hebt gevlogen, maar ik vroeg me af wat ondertussen jouw mening is betreffende deze goggles? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw set en deze zijn nu in de aanbieding. O-)

UAVFeatures zegt iets over het comfort van deze goggles, dat die lager is dan een fatshark V3. Is comfort iets wat jij zelf ook merkt?

[ Voor 36% gewijzigd door foekie01 op 20-07-2017 08:36 ]

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-11 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

foekie01 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:01:
[...]
Ik zag dat je er inmiddels al mee hebt gevlogen, maar ik vroeg me af wat ondertussen jouw mening is betreffende deze goggles? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw set en deze zijn nu in de aanbieding. O-)

UAVFeatures zegt iets over het comfort van deze goggles, dat die lager is dan een fatshark V3. Is comfort iets wat jij zelf ook merkt?
Ik vind ze wel comfortabel zitten, na een uurtje vliegen heb ik in ieder geval nergens last van.
Wat me wel op viel na een paar keer vliegen is dat het lijkt alsof ik veel sneller vlieg met deze goggles dan met mijn Quanum v1 box goggles, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu het hele beeld in keer zie ipv dat ik me concentreer op het midden van het beeld.

• foekie01
noobgrinder schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Ik vind ze wel comfortabel zitten, na een uurtje vliegen heb ik in ieder geval nergens last van.
Wat me wel op viel na een paar keer vliegen is dat het lijkt alsof ik veel sneller vlieg met deze goggles dan met mijn Quanum v1 box goggles, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu het hele beeld in keer zie ipv dat ik me concentreer op het midden van het beeld.
Dank voor de reactie! Of een bril past of niet is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van mijn (dikke) kop, dus dat blijft hoe dan ook een risico. Maar misschien moet ik me er niet zo druk over maken. :+

Hoe bevallen de diversity receivers van deze bril? Ik lees er erg goede dingen over?
Le drib is ook helemaal fan van deze goggles, maar heeft volgens mij nog niks gezegd over de receivers.

Mij spreekt een beetje tegen dat ik voor Fatshark gruwelijk veel geld kwijt ben als ik diversity wil, anders had ik waarschijnlijk een fatshark gekocht, maar ik denk dat deze, momenteel althans, een betere keuze zijn. O+

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

foekie01 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Dank voor de reactie! Of een bril past of niet is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van mijn (dikke) kop, dus dat blijft hoe dan ook een risico. Maar misschien moet ik me er niet zo druk over maken. :+

Hoe bevallen de diversity receivers van deze bril? Ik lees er erg goede dingen over?
Le drib is ook helemaal fan van deze goggles, maar heeft volgens mij nog niks gezegd over de receivers.

Mij spreekt een beetje tegen dat ik voor Fatshark gruwelijk veel geld kwijt ben als ik diversity wil, anders had ik waarschijnlijk een fatshark gekocht, maar ik denk dat deze, momenteel althans, een betere keuze zijn. O+
Ik heb eerder geen diversity gebruikt, dus kan het nergens mee vergelijken, maar de ontvangst is tot nu toe super! Helemaal als je op een tactische plek gaat zitten zodat je patch antenne (of helix ofzo) het meeste signaal op pakt.

Wat ook handig is is dat er een spectrum analyzer op zit, dan kan je het minst storingsgevoelige kanaal er uit zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door noobgrinder op 20-07-2017 16:26 ]

Kecin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Ik gebruik hem vooral hobbymatig maar maak toch een 3 uurtjes per week met dit weer. FPV vliegen kan ik helaas niet. Maar ik snap dat het standpunt uit de lucht snel kan vervelen. Echter werkt die ook goed als handheld camera door de gimbal. Die hoef ik niet los aan te schaffen. Ook is die lekker snel in de lucht.
3 uur vind ik nog best veel! Daar kom ik niet aan met FPV vliegen. Als je er zoveel tijd is steekt is de prijs makkelijk te rechtvaardigen. :)
foekie01 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb ze ook een tijdje overwogen boven de Fatsharks totdat ik verhalen las over uitvallende schermen. Je zou zelf even moeten googlen maar een aantal personen hebben een bril waar 1 of 2 schermen van uit vallen. Als je in NL besteld hoeft dat geen probleem te zijn want retouneren is vrij makkelijk. Maar als je vanuit China besteld word retouneren ineens een duur grapje.

Check dus ff of die uitvallende schermen een groot probleem zijn of niet.

• foekie01
noobgrinder schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Wat ook handig is is dat er een spectrum analyzer op zit, dan kan je het minst storingsgevoelige kanaal er uit zoeken.
Die spectrum analyzer is wel handig, ja!
ChojinZ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:44:

Ik heb ze ook een tijdje overwogen boven de Fatsharks totdat ik verhalen las over uitvallende schermen. Je zou zelf even moeten googlen maar een aantal personen hebben een bril waar 1 of 2 schermen van uit vallen. Als je in NL besteld hoeft dat geen probleem te zijn want retouneren is vrij makkelijk. Maar als je vanuit China besteld word retouneren ineens een duur grapje.

Check dus ff of die uitvallende schermen een groot probleem zijn of niet.
Bedankt voor de tip! Ik kan hier en daar wel een aanwijzing vinden, maar geen heel hele berg voorbeelden. Wellicht heb ik verkeerd gekeken :+ Overigens bij fatshark zag ik ook iemand waar de flat cable van het scherm los zat. Link (thanks SmiGueL)!.

Door jouw zoekopdracht kwam ik wel een interessant iets tegen. Ik zag namelijk dat mensen zeiden, omdat ze niet helemaal zeker waren van de Skyzone, dat een dominator V3 vergelijkbaar was. Toen dacht ik meteen: ok, Fatshark en dan nog diversity, dat zal wel wat kosten. 8)7 Totdat ik eens ging kijken.

Een dominator V3 kost met verzendkosten 328.92 euro (met kortingscode). Nu moet ik een eerlijk vergelijk maken en een diversity receiver erbij pakken. Ik ging op zoek wat mensen zoal gebruiken, buiten de Laforge, en kwam ik de Realacc RX5808 tegen, die met custom firmware vergelijkbaar (of beter?) blijkt te zijn dan een Laforge.

De Realacc RX5808 kost 33.93 euro (single module) of 40.02 euro (dual module). Nu wil ik niet meteen mijn gloednieuwe Fatshark modden of lelijke kabels over de voorkant hebben lopen, dus dan zou ik persoonlijk voor de single module versie gaan.

Totaal kom ik dan uit op 328.92 + 33.93 = 362.85 euro voor de dominator V3 met diversity en 297.54 euro (met kortingscode) voor de Skyzone. Het scheelt dus 65.31 euro.

Als ik dan naar de toekomst kijk dan denk ik (aanname) dat fatshark beter verkoopbaar is en zijn waarde meer houdt dan de Skyzone. Daarnaast vind ik het fijn, maar ook tegelijk niet fijn dat Skyzone de modules er in heeft gebouwd. Gezien de ontwikkelingen gruwelijk hard gaan, kan dat in de toekomst problemen opleveren omdat je simpelweg je modules niet kunt upgraden.

Persoonlijk denk ik dat de 65 euro meer voor de fatshark een goede investering zijn.

Link naar Realacc RX5808 video van Joshua

Iemand een andere mening of tips? _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door foekie01 op 21-07-2017 13:34 . Reden: typos omg ]

• Sumerechny

Sumerechny

foekie01 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:38:

...........

Als je de ruimte hebt en je het de moeite waard vind om te investeren...doen :+ .

De RX5808 lijkt mij ook wel wat alleen ben ik er niet van overtuigd dat diversity voor mij een meerwaarde heeft.

De geekfactor is echter wel cool met zo'n schermpje op je bril 8) .

• foekie01
Sumerechny schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Als je de ruimte hebt en je het de moeite waard vind om te investeren...doen :+ .

De RX5808 lijkt mij ook wel wat alleen ben ik er niet van overtuigd dat diversity voor mij een meerwaarde heeft.

Ik vlieg nu zelf een FatShark Predator V2. Op zich een prima bril om mee te beginnen, maar ik wil graag wat meer comfort. Het is een instapmodel en dat merk je. Mijn runcam split camera's zijn onderweg en dan wil ik ook graag mijn beeld in de bril wat upgraden nu ik betere camera's heb t.o.v. de huidige fatshark CMOS.

Voor nu voldoet non-diversity nog voor mij, maar ik wil graag meer naar afgelegen gebieden/gebouwen en dan is het wel fijn als je net wat meer reception hebt met al dat ijzer en beton ellende.

De geekfactor is sowieso aanwezig met alleen een bril, zo'n schermpje is alleen maar overtuigender :+

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Ik gebruik mijn diversity vooral om door bomen te kunnen (willen) stralen. Daarvoor heb ik een omni- en een directionele antenne. De directionele antenne heb ik altijd aan de kant van moeilijk doordringbare plekken. Zoals obstakels. En je merkt wel degelijk verschil. Tussen storend beeld of minder storend beeld achter een boom (of obstakel).
[...]
Ja, ik zou gaan voor een FuriousFPV Diversity. Heb met mijn realacc maar een klein half jaartje gedaan. Toen opeens de diversity niet werkte (ook nooit meer aan de praat gekregen) en hij mij een zwart scherm liet zien tijdens vliegen. Gelijk het vertrouwen verloren en overgestapt naar iets beters. :)

[ Voor 23% gewijzigd door DutchWalnut op 21-07-2017 23:34 ]

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Oeps dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door DutchWalnut op 21-07-2017 23:33 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 15:57

lasharor

7 december 2004

[...]

Die spectrum analyzer is wel handig, ja!

[...]

Die nieuwe firmware werkt wel heel fijn, je kan zeer snel van kanalen switchen met die event mode. Werkt veel beter dan de standaard of die GC9N firmware van een tijd geleden (alhoewel, deze door dezelfde persoon gemaakt is). Ben er zelf in ieder geval enthousiast over. Heb nog niet diversity gevlogen maar dat komt denk ik ook wel goed.

• foekie01
DutchWalnut schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:28:
[...]

Ik gebruik mijn diversity vooral om door bomen te kunnen (willen) stralen. Daarvoor heb ik een omni- en een directionele antenne. De directionele antenne heb ik altijd aan de kant van moeilijk doordringbare plekken. Zoals obstakels. En je merkt wel degelijk verschil. Tussen storend beeld of minder storend beeld achter een boom (of obstakel).

[...]

Ja, ik zou gaan voor een FuriousFPV Diversity. Heb met mijn realacc maar een klein half jaartje gedaan. Toen opeens de diversity niet werkte (ook nooit meer aan de praat gekregen) en hij mij een zwart scherm liet zien tijdens vliegen. Gelijk het vertrouwen verloren en overgestapt naar iets beters. :)
lasharor schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:27:
[...]

Die nieuwe firmware werkt wel heel fijn, je kan zeer snel van kanalen switchen met die event mode. Werkt veel beter dan de standaard of die GC9N firmware van een tijd geleden (alhoewel, deze door dezelfde persoon gemaakt is). Ben er zelf in ieder geval enthousiast over. Heb nog niet diversity gevlogen maar dat komt denk ik ook wel goed.
Bedankt _/-\o_
Ik heb inmiddels besloten om de dominator V3 + realacc diversity te kopen.

Kijk eens wat ik vandaag heb gekregen, Runcam split 8)

runcam_split

runcam_split_open

Beiden in de pre-order versie met de custom lens (Gopro-like) die het zelfde beeld zou moeten geven als een Gopro. Ik ben benieuwd. Morgen knutselen :D

[ Voor 4% gewijzigd door foekie01 op 22-07-2017 15:45 ]

• SG

SG

Runcam tilt?

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 16:04
Hallo, ik heb mijn drone onderdelen gekocht en aangesloten, de onderdelen:
- Flysky FS-i6
- Flysky fs-ia6b
- Matek F405-OSD

Maar nu heb ik een probleem:
Wanneer ik de drone aansluit op mijn laptop en via betaflight de motoren test doen ze het allemaal, maar als ik dit via de FS-I6 wil doen kun je in betaflight wel zien dat er input is, maar de motoren gaan niet draaien, enig idee hoe dit komt?

• Sumerechny

Sumerechny

Bakkertje_01 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:44:
Hallo, ik heb mijn drone onderdelen gekocht en aangesloten, de onderdelen:
- Flysky FS-i6
- Flysky fs-ia6b
- Matek F405-OSD

Maar nu heb ik een probleem:
Wanneer ik de drone aansluit op mijn laptop en via betaflight de motoren test doen ze het allemaal, maar als ik dit via de FS-I6 wil doen kun je in betaflight wel zien dat er input is, maar de motoren gaan niet draaien, enig idee hoe dit komt?
Is hij wel gearmed?

Dit kan je doen via een stick commando of koppelen aan een switch. Ik zou je aanraden het via switch te doen omdat je anders ook moet disarmen met stick en dan kan je gekke toeren uithalen vlak boven de grond.

[ Voor 16% gewijzigd door Sumerechny op 23-07-2017 12:22 ]

• foekie01
Wat bedoel je?
Sumerechny schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Is hij wel gearmed?

Dit kan je doen via een stick commando of koppelen aan een switch. Ik zou je aanraden het via switch te doen omdat je anders ook moet disarmen met stick en dan kan je gekke toeren uithalen vlak boven de grond.
Of je het goed heb gedaan kun je zien aan het uitroepteken in de grafische interface. Als die niet grijs is, is het model armed. In het plaatje is het icoontje grijs, dus het model is niet armed.

betaflight_armed_icon

Voor het "safer switch arming" principe kun je deze video bekijken (deze persoon gebruikt een Frsky Taranis, maar het principe blijft hetzelfde)

[ Voor 4% gewijzigd door foekie01 op 23-07-2017 12:29 ]

• Bakkertje_01
@foekie01 en @Sumerechny, het lijkt er op dat ik dat allemaal nog moet instellen, heb even iets geprobeerd en dat werkt, nu moet ik op zoek naar de juiste setup thnx!

• SG

SG

Split, klinkt als.:)
Heb verschillende soorten runcam . Allemaal met van die namen.
Broer heeft de split ook binnen en schoonbroer al wat langer.
Ipv die bekende diversity vliegen hun beide met Lemon diversity en de ander ook met Clearview voor races of garage.

Ben al vroeg voor Dominator HD V2 gegaan. En de meerprijs toch ook voor modulaire.
En in deze tijd zijn al de diversity modules geschikt voor dominator.
Kan te maken hebben dat de race scene massaal Dominators gebruikt.
En daarmee is de dominator keuze een goeie geweest voor mij.

Heb de oude diversity module van broer overgenomen.

Moet ook nog mijn racers van 3.1.7 naar 3.1.6 terug flashen ivm Betaflight bugs?

• foekie01
SG schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:54:
[...]

Moet ook nog mijn racers van 3.1.7 naar 3.1.6 terug flashen ivm Betaflight bugs?
Oordeel zelf :)

Uitleg
Interview met immersionRC

[ Voor 19% gewijzigd door foekie01 op 23-07-2017 15:13 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik begin zo langzamerhand ook geïnteresseerd te raken in een FPV-drone. Waar ik als IT-er weinig over kan vinden, is de beveiliging van de draadloze verbinding. Hier en daar wordt verklaard dat het communicatieprotocol een bepaalde willekeurigheid bevat en dat veilig genoeg is, maar dat is natuurlijk niet zo aangezien het signaal zelf niet beveiligd is. In een tijd waar drones en cyberaanvallen steeds populairder worden, lijkt me dit een wat aparte houding. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Creesch

bla bla!

Mei schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:23:
Ik begin zo langzamerhand ook geïnteresseerd te raken in een FPV-drone. Waar ik als IT-er weinig over kan vinden, is de beveiliging van de draadloze verbinding. Hier en daar wordt verklaard dat het communicatieprotocol een bepaalde willekeurigheid bevat en dat veilig genoeg is, maar dat is natuurlijk niet zo aangezien het signaal zelf niet beveiligd is.
Er zijn diverse protocollen die in meer of mindere mate beveiligd zijn, meestal is het gebasseerd op frequentie modulatie (PPM en FSK zie je volgens mij vaak voorbij komen).
Volledige beveiliging moet je overigens ook niet verwachten aangezien deze protocollen (zeker de oudere varianten) eerder ontworpen zijn om te zorgen dat je elkaar niet kan storen. Voor de digitale signalen was het namelijk zo dat het aansturen ook analoog ging en het zo kon zijn dat je vliegtuig er mid-air mee op hield omdat iemand anders een sterkere zender had op dezelfde frequentie.

Bij FPV race drones is het beeldsignaal overigens volledig analoog en kan dus iedereen meekijken. Hier zie je ook terug dat er maar een beperkt aantal mensen tegelijk kunnen vliegen aangezien ze anders het beeld van elkaar gaan storen.

DJI drones hebben een eigen protocol en veel andere film drones zullen via WIFI oid het beeldsignaal versturen.
In een tijd waar drones en cyberaanvallen steeds populairder worden, lijkt me dit een wat aparte houding. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Mja, lijkt mij een enigszins overtrokken beeld wat je daar hebt. Het hijacken van drones vergt nog steeds kennis, tijd en geld. Wat de meeste mensen met drones doen is daar helemaal niet interessant genoeg voor, wat ook te zien is aan het aantal mensen in deze thread die hier mee te maken hebben gehad... niemand.

Tenzij je echt gaat zitten te etteren boven gebieden waar je niks te zoeken hebt of mensen lastig valt zal je echt niet zo snel het doelwit zijn van een aanval. Daar ben je simpelweg niet interessant genoeg voor, die kans is dus dusdanig klein dat ik me meer zorgen maak geschept te worden door een auto als ik op de fiets stap ;)
Daar sluit ik me volledig bij aan.

Het signaal gaat over de 2.4GHz band, omdat een vrije band is in het zend-spectrum. WiFi zit daar ook in, dat geeft vaak ook de verwarring.
Het gebruikte signaal op deze frequentie heeft zijn eigen protocol, dus is in die zin erg veilig. De 'security check' zit ook in het bind-proces, wat de radio zender en ontvanger aan elkaar koppelt.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Wat me opvalt in die video's tegenwoordig is dat de quad gewichtloos lijkt en er hele smoothe bewegingen zijn, alsof de camera op een rail zit en een vast pad volgt. Is dit nou een kwestie van montage, de grootte van de quads tegenwoordig, softmounting, vliegskills, of iets anders? Want mijn 250mm voelt nog steeds niet als gewichtloos en in de filmpjes zie je dat ook duidelijk terug :+.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

MsG schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:06:
Wat me opvalt in die video's tegenwoordig is dat de quad gewichtloos lijkt en er hele smoothe bewegingen zijn, alsof de camera op een rail zit en een vast pad volgt. Is dit nou een kwestie van montage, de grootte van de quads tegenwoordig, softmounting, vliegskills, of iets anders? Want mijn 250mm voelt nog steeds niet als gewichtloos en in de filmpjes zie je dat ook duidelijk terug :+.
Skills. Oh en skills :P

• Sumerechny

Sumerechny

Dat zou mijn antwoord ook zijn :P . Vliegstijl is ook nog een factor. Mr. Steele, Skitzo en Johnny FPV vind ik allemaal wel mooi vliegen terwijl ze alle drie een andere stijl hebben. Johnny is een beetje aan het experimenteren met verschillende stijlen dat is ook wel grappig om te zien.

Zover zal het bij mij nooit komen :o .
Sumerechny schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:09:
[...]

Dat zou mijn antwoord ook zijn :P . Vliegstijl is ook nog een factor. Mr. Steele, Skitzo en Johnny FPV vind ik allemaal wel mooi vliegen terwijl ze alle drie een andere stijl hebben. Johnny is een beetje aan het experimenteren met verschillende stijlen dat is ook wel grappig om te zien.

Zover zal het bij mij nooit komen :o .
Inderdaad, stijl is een factor die met je skills mee groeit maar volledig persoonlijk is.

Maar een goeie afstelling van je quad telt wel mee. Als die al niet lekker staat, zul je meer bezig zijn met corrigeren dan met je eigen stijl ontwikkelen. Je learning curve is dan veel steiler.
Dit merk ik ook met mijn X210. Die vliegt met de LUX FC zo veel strakker dan mijn QAV210 (met Naze32), waardoor je veel relaxter bent en meer durft. Het is allemaal wat vertrouwder.

Maar dat is stap 1. Daarna is het gewoon veel vlieguren maken :)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39
Op hoeveel staat je camera-tilt? De mijne staat op 30 graden, maar zo landen heb ik veel moeite mee. Ik blijf naar voren hoveren. Is denk ik ook wel de onervarenheid :P Voor nu doe ik een inschatting en gooi ik gewoon de arm eraf, dan ploft hij wel in het gras :P Goed positioneren is er dus nog niet bij.
Verder vlieg ik nog heel onbeheerst en dus lang niet zo vloeiend. Wel denk ik dat de PID bij mij goed staat, want hij luistert heel goed naar de sticks, wobbelt niet na een move of bij hoge throttle. 4S geeft idd zo veel meer power :)

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Iemand hier die toevallig vliegt met een 5" Alien?

Ik heb nog een topplate, bottom plate, twee armen en officiele standoffs beschikbaar ter overname voor een kleine vergoeding :) Twee armen gebroken helaas.. Heb inmiddels een ander frame gekocht.
Mocht je een Alien vliegen dan zijn deze spare parts wellicht fijn om te hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door B_sHoRtY op 25-07-2017 11:32 ]

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb mijn Aurora68 ingepakt om mee te gaan naar Noorwegen. Wel grappig dat die drone eigenlijk niet terug te vinden is naast de laadapparatuur, afstandsbediening, bril etc :+ .
MsG schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:06:
De montage kan zorgen voor meer gevoel van een mooie flow, maar hoe minder cuts hoe beter eigenlijk natuurlijk. Grootte, maar met name gewicht speelt zeker mee, om echt lekker te freestylen mag de quad niet te licht zijn, want zonder massa geen massatraagheid. En dat laatste is precies waar het om draait bij het gevoel van gewichtloos zijn. Ik ben geen expert in de uitvoer, maar de truuk is (wat eerder genoemde namen allemaal vaak ook zeggen); throttle control. De laatste video clip van Skitzo op zijn instagram laat dit ook heel goed zien; snelle punches, maar vooral ook snelle throttle cuts zodat de hang time optimaal wordt benut. Maar ook belangrijk; het op tijd weer throttle geven zodra dit kan. Dit laatste kan ik slecht, daardoor dip ik veel.
Je kan dit effect best oefenen; neem redelijk krachtige motoren, ik gebruik zelf Cobra Champions 2205 2300kv (ik geloof niet in groter is beter :+) Geef een goeie punchout, gewoon recht omhoog en cut hem zo snel als je kan. Je gaat als het goed is nu eerst een stuk omhoog en dan pas omlaag en ben je "gewichtloos" Daarna doe je weer full punchout, maar maak je een half roll. Omdat je gevoel zegt dat je moet vallen, maar je dus eerst omhoog gaat en dan past valt, lijk je superlang te hangen. Kijk in deze move ook vooral hoe lang je kan vallen. Wat in de video scheelt; zonder motorgeluid lijk je NOG langer te hangen ;)

Een goede tune maakt ook uit, maar ik vlieg met stock betaflight pids. Tunen vind ik dus geen prio. Eerst stick time maken. En begin gewoon simpel, zeker qua tricks. Ik heb maanden lang alleen maar split-s gedaan en op een gegeven moment is het second nature. Vind het nog steeds een geweldige move.

Oh, en soft mounten van motoren, daar doe ik ook niet aan :+
Genoeg theoretisch gelul, vliegen! (I know, I know, p00pweer, morgen dan ;))
BoAC schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:19:
[...]

Op hoeveel staat je camera-tilt? De mijne staat op 30 graden, maar zo landen heb ik veel moeite mee. Ik blijf naar voren hoveren. Is denk ik ook wel de onervarenheid :P Voor nu doe ik een inschatting en gooi ik gewoon de arm eraf, dan ploft hij wel in het gras :P Goed positioneren is er dus nog niet bij.
Zover als mijn oude EpiQuad toe laat, ik druk hem altijd helemaal omhoog. Zal inderdaad een graadje of 30 zijn. Wat enorm scheelt is dat ik al vanaf dag 1 met een 2.1 lens vlieg, die zat destijds bij mij cam :X Ik vlieg redelijk langzaam tijdens mijn freestyle sessies en zonder deze angle ga ik veel te langzaam. Dit is nog een slechte landing :+, normaal is mijn descent een stuk langer. Ik land altijd als een vliegtuig. Wat ik zeg; die 2.1 scheelt echt veel.

sensei_d.fpv channel

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Landen met camera in scherpe angle is wel lastig inderdaad, zeker als je geen duidelijke referentiepunten in beeld hebt. Ik zet hem vaak wel weer in angle vliegmodus zodat ik hem zelf niet hoef recht te houden bij het landen. Ga dan ook een beetje op de meters in m'n OSD af. En in het ergste geval zit je iets te hoog met landen, ergste wat hier stuk is gegaan zijn de voetjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• BoAC
MsG schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:05:
Landen met camera in scherpe angle is wel lastig inderdaad, zeker als je geen duidelijke referentiepunten in beeld hebt. Ik zet hem vaak wel weer in angle vliegmodus zodat ik hem zelf niet hoef recht te houden bij het landen. Ga dan ook een beetje op de meters in m'n OSD af. En in het ergste geval zit je iets te hoog met landen, ergste wat hier stuk is gegaan zijn de voetjes.
Ik heb daarvoor geen meters in mijn quad :p en de pootjes zijn van schuim.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Gewoon dicht bij de grond, zonder veel snelheid de motoren uitzetten. Het maakt echt helemaal niks uit als je quad wat harder neer komt, echt nog nooit wat kapot gemaakt op deze manier. Perfect landen hoeft echt niet.

• Oz.
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

Een scherpe bocht maken van 180° vlak voor de landing kan ook helpen om je snelheid af te bouwen zonder naar de lucht te moeten kijken.

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 21:30
Oei, iemand zijn zelfbouw kwijt :o

Afbeeldingslocatie: https://imgserv4.tcdn.nl/v1/0XrRc0bg30ixp98b_M8K65u_8d8=/742x557/smart/http%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2F785605da-729b-11e7-935e-67f890030202.jpg

BRON

[ Voor 19% gewijzigd door subrosa op 27-07-2017 10:42 . Reden: + link ]

• BoAC
Kwaliteit van het bericht is echt bedroevend:
De politie heeft woensdagavond een drone in beslag genomen. Het apparaat viel uit de lucht.

Dit gebeurde in de omgeving van de Meelfabrie. Na een onderzoek ter plaatse is de drone door de politie in beslag genomen. De luchtvaartpolitie heeft inmiddels een droonderzoek ingesteld naar de drone en zijn eigenaar. De eigenaar is tot dusver onbekend.
:'(

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 21:30
BoAC schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Kwaliteit van het bericht is echt bedroevend:

[...]
:'(
Het is inderdaad niet het beste stukje. Zal wel onder het mom 'content is content' gemaakt zijn. |:(

• SG

SG

Sensei_D schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:29:
[...]
De montage kan zorgen voor meer gevoel van een mooie flow, maar hoe minder cuts hoe beter eigenlijk natuurlijk. Grootte, maar met name gewicht speelt zeker mee, om echt lekker te freestylen mag de quad niet te licht zijn, want zonder massa geen massatraagheid. En dat laatste is precies waar het om draait bij het gevoel van gewichtloos zijn. Ik ben geen expert in de uitvoer, maar de truuk is (wat eerder genoemde namen allemaal vaak ook zeggen); throttle control. De laatste video clip van Skitzo op zijn instagram laat dit ook heel goed zien; snelle punches, maar vooral ook snelle throttle cuts zodat de hang time optimaal wordt benut. Maar ook belangrijk; het op tijd weer throttle geven zodra dit kan. Dit laatste kan ik slecht, daardoor dip ik veel.
Je kan dit effect best oefenen; neem redelijk krachtige motoren, ik gebruik zelf Cobra Champions 2205 2300kv (ik geloof niet in groter is beter :+) Geef een goeie punchout, gewoon recht omhoog en cut hem zo snel als je kan. Je gaat als het goed is nu eerst een stuk omhoog en dan pas omlaag en ben je "gewichtloos" Daarna doe je weer full punchout, maar maak je een half roll. Omdat je gevoel zegt dat je moet vallen, maar je dus eerst omhoog gaat en dan past valt, lijk je superlang te hangen. Kijk in deze move ook vooral hoe lang je kan vallen. Wat in de video scheelt; zonder motorgeluid lijk je NOG langer te hangen ;)

Een goede tune maakt ook uit, maar ik vlieg met stock betaflight pids. Tunen vind ik dus geen prio. Eerst stick time maken. En begin gewoon simpel, zeker qua tricks. Ik heb maanden lang alleen maar split-s gedaan en op een gegeven moment is het second nature. Vind het nog steeds een geweldige move.

Oh, en soft mounten van motoren, daar doe ik ook niet aan :+
Genoeg theoretisch gelul, vliegen! (I know, I know, p00pweer, morgen dan ;))

[...]
Zover als mijn oude EpiQuad toe laat, ik druk hem altijd helemaal omhoog. Zal inderdaad een graadje of 30 zijn. Wat enorm scheelt is dat ik al vanaf dag 1 met een 2.1 lens vlieg, die zat destijds bij mij cam :X Ik vlieg redelijk langzaam tijdens mijn freestyle sessies en zonder deze angle ga ik veel te langzaam. Dit is nog een slechte landing :+, normaal is mijn descent een stuk langer. Ik land altijd als een vliegtuig. Wat ik zeg; die 2.1 scheelt echt veel.
Ja Alien frame is de oude meester en Camelion een van de nieuwe garde.
En hoop alternatieven en hun clones.
Je hebt wat massa nodig voor inertia driften.
Dan werkt de frame als frisbee H plank je zweeft op frame.

In principe met wat flinke angle FPV cam van 35 tot 45 graden.
Dus als loop maakt en zicht naar achter gaat aligned met de horizon. En dat aanhoud. Dan werkt de frame als extreme wingflaps een wing met hoek gelijk aan je cam angle en dat wilt uiteraard zweven.

De Xframes hebben dat effect heel stuk minder. Goede vergelijking is ski jumpen.

Cam angle ^\ en frame __
Boven in de loop cam --> maar de frame /
Sommige vliegen zelfs met 50 graden dan is ook bijna / deze angle flipped achterwaarts gaat.

Mij lijkt het zelfs dat al je onder brug bij pilaar omhoog gaat de onderkant brug volgt bij genoeg speed op de kop net lijkt of je " defyin grafity " doet.

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik wil beginnen met drones. En zoals mijn ervaring geleerd heeft met Vliegtuigjes en helicopters is het beter om met een wat goedkoper/simpel model te beginnen :+ . Ik weet nog niet zo goed of ik ook FPV wil vliegen.

Ik dacht aan deze drone om puur het drone vliegen te leren met bijbehorende crashes:
Cheerson CX-10 CX10
https://www.banggood.com/...dcopter-RTF-p-926614.html

En dan wil ik eigenlijk ook al een tweede drone bestellen als ik het eenmaal een beetje onder de knie heb. Deze mag rond de 50-100 euro zijn met camera. Ik kan zelf nog niet echt bepalen welke ik nou het beste kan nemen. De tarantula lijkt een goede keus wanneer je later zelf nog een betere camera wil plaatsen. (die ik overigens nu nog niet heb). De SYMA X8W kun je blijkbaar FPV mee vliegen, net als de Syma X5SW-1.

Kan iemand met wat meer ervaring deze noob wat advies geven? :)

Hubsan X4 H502E €64
https://www.banggood.com/...1037297.html?rmmds=search

JJRC H16 YiZhan Tarantula X6 €70
https://www.banggood.com/...-964160.html?rmmds=search

Syma X5SW-1 FPV €45
https://www.banggood.com/...-972724.html?rmmds=search

DM007 €34
http://www.gearbest.com/r...2XKQ5uEAAYASAAEgIFOvD_BwE

SYMA X8W FPV €64
http://www.gearbest.com/r...16HAhpEAAYAyAAEgLPBPD_BwE

Update:
Ik kon niet wachten met bestellen :9~ .

Het is een cx10 geworden, en een X5SW-1 FPV + 4 extra lipo's

[ Voor 3% gewijzigd door michaeltb op 28-07-2017 15:05 ]

• foekie01
Zijn er eigenlijk mensen uit de regio Limburg/Eindhoven die samen wat willen vliegen?
Ik wil graag meer freestyle vliegen en met een "buddy" is dat veel leuker :+

[ Voor 3% gewijzigd door foekie01 op 28-07-2017 15:46 ]

• Sumerechny

Sumerechny

Het frame van mij Aurora 68mm is volledig doormidden gebroken naar een enkele crash. Mijn hele uitrusting naar Noorwegen gesleept voor niks helaas... :| . Volgende keer de X210 maar mee, daar weet ik in elk geval aan dat hij alles overleeft.

• foekie01
Sumerechny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Het frame van mij Aurora 68mm is volledig doormidden gebroken naar een enkele crash. Mijn hele uitrusting naar Noorwegen gesleept voor niks helaas... :| . Volgende keer de X210 maar mee, daar weet ik in elk geval aan dat hij alles overleeft.
Ai, jammer. Ik had laatst hetzelfde in Duitsland. Spare parts bij me, was ik de armen vergeten. Ik was op een zeer open, super winderig, stuk aan het vliegen en na een fuckup van mij ging ie de grond in met nog wat extra hulp van de wind. Jammer joh 8)7
kut man! Niet te fixen met wat superlijm en tape?

foekie01 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk mensen uit de regio Limburg/Eindhoven die samen wat willen vliegen?
Dat zelfde geld voor mij en mensen uit de omgeving Den Haag!

Dus.... nog Hagenezen die zin hebben om samen een keer te vliegen (zover dat kan in Den Haag :+ )

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:52:
[...]

kut man! Niet te fixen met wat superlijm en tape?
Nee, het bevestigingspunt van de motor is op twee punten losgebroken. Het is een kleine tegenvaller is een vakantie die verder top is. Ik heb inmiddels een nieuwe bodemplaat besteld, met een beetje geluk ligt hij in de brievenbus als we terug zijn.
Damn dat is echt zuur zeg. Ja, 5 inch blijft toch de topper, zeker qua duurzaamheid.

sensei_d.fpv channel

Sensei_D schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:09:
[...]
Damn dat is echt zuur zeg. Ja, 5 inch blijft toch de topper, zeker qua duurzaamheid.
mwah, als ik kijk naar mijn 90mm brushless, dan kan die meer hebben dan mijn 210mm frame. Die 90mm heeft nauwelijks massa, dus bij een crash is de impact ook veel kleiner. :)

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:09:
[...]
Ik had verwacht dat de minimale massa ook minimale schade zou geven. Zeker als ik bedenk hoe ik mijn oude Hubsan x4 mishandelde :o . Het bouwproject was in elk geval leerzaam!

Hoe dan ook...first world problems. De vakantie wordt er niet slechter op, Noorwegen niet lelijker en het gezelschap niet minder :) .
Sumerechny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:23:
[...]

Hoe dan ook...first world problems. De vakantie wordt er niet slechter op, Noorwegen niet lelijker en het gezelschap niet minder :) .
idd! Drone uit je hoofd zetten en lekker genieten van je vakantie!

Sumerechny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:23:
[...]

Ik had verwacht dat de minimale massa ook minimale schade zou geven. Zeker als ik bedenk hoe ik mijn oude Hubsan x4 mishandelde :o . Het bouwproject was in elk geval leerzaam!

hmm daar hebben jullie gelijk in ja. Al gaan die micro's tegenwoordig zo hard dat dat niet helemaal meer opgaat. Maar met 2s zou je inderdaad wel veel moeten kunnen incasseren...

Anyway, bovenstaande is al reden genoeg voor 5 inch man, freestylen in Noorwegen klinkt zoooo vet. Anyhoo, enjoy verder, niks mooiers als er met je eigen ogen van genieten natuurlijk :)

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Ik heb recentelijk mijn Blade 350QX aan de praat. Was een tweedehandsje die bij de ouders op de plank lag na een crash. Doet het als een zonnetje!
En heerlijk om mee te vliegen. Ik heb nu twee actioncams, ben er nog niet over uit welke fijner is: replay XD mini en Gopro Hero3. Het FPV vliegen begint ook de kriebelen , lijkt me erg leuk.

Wel een vraag: heeft iemand dit model drone en nog het USB kabeltje? Deze heb ik niet en ik wil graag de firmware tunen en updaten. In SAFE mode kan de drone max 45 m hoog en ik wil natuurlijk tot 120m gaan (dat is momenteel de max hoogte vziw). Hij kan hoger in stability mode, maar dan kan ik niet goed inschatten hoe hoog precies en ik wil me wel aan de vliegregels houden.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 15:19
ChojinZ schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:53:
[...]

Dat zelfde geld voor mij en mensen uit de omgeving Den Haag!

Dus.... nog Hagenezen die zin hebben om samen een keer te vliegen (zover dat kan in Den Haag :+ )
Ik kom uit het Westland, dus we zouden dat best een keer kunnen doen :) In 's-Gravenzande heb ik een chille spot. Weinig pottenkijkers en onwijs veel ruimte.

Als je daar zin in hebt dan kan je me PM-en :)

• Bakkertje_01
Ik heb inmiddels mijn drone gebouwd en het vliegt, nu wil ik graag over op FPV. Wat zijn de beste bang for buck onderdelen voor FPV. (goggles, vtx, atenne, camera)? En waarom is het handig als een vtx "switchable" kan zijn?

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik kom uit Roosendaal. Eindhoven is voor mij prima te rijden!
foekie01 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Vandaag voor het eerst loopings gedaan, ben lekker hoog gaan vliegen om het risico de grond te raken zo klein mogelijk te maken. Helaas werd ik door de wind af en toe uit mijn 'loop cirkel' geblazen. :+

[video]https://youtu.be/JCt3LLPFDRg"]YouTube: Looping Skills Practise[/video]
Lekker he ;) Heb je iemand laten meekijken? Mijn tip zou zijn om iemand naar je loop te laten kijken en daarmee laten aangeven wanneer je je throttle dicht moet gooien. Dit laatste is namelijk het enige wat gevoelsmatig niet klopt als je een powerloop FPV doet. Heb je de video ook zonder muziek, ben nieuwsgierig :+

Oh, en gewaagd hoor, powerloopen boven water, dat durf ik zelf niet ;)

sensei_d.fpv channel

• foekie01
B_sHoRtY schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:18:
Ik kom uit Roosendaal. Eindhoven is voor mij prima te rijden!
[...]
Als je een keer wilt meeten, graag! Stuur me maar een privé bericht. Wellicht weet je nog leuke spots in de omgeving? :*)
Mooie spots aub ook in de Tweakers Drone Map zetten (zie openingspost) :*)
Bakkertje_01 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:38:
Ik heb inmiddels mijn drone gebouwd en het vliegt, nu wil ik graag over op FPV. Wat zijn de beste bang for buck onderdelen voor FPV. (goggles, vtx, atenne, camera)? En waarom is het handig als een vtx "switchable" kan zijn?
Cool :)

Op dit moment is de Quanum Cyclops V1 goggles in de aanbieding voor € 33,- bij Hobbyking.

Qua camera zou ik voor de Runcam Swift gaan, die past ook in vele frames.

FT48X vtx erbij, die is switchable. Voordeel daarvan is dat als je een keer 'officieel' wil racen, dan kun je 'm op 25 mW zetten.

Qua antenne, bestel een set Pagoda antennes.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Kars op 31-07-2017 08:29 ]

Neyluzz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:06:
[...]

Ik kom uit het Westland, dus we zouden dat best een keer kunnen doen :) In 's-Gravenzande heb ik een chille spot. Weinig pottenkijkers en onwijs veel ruimte.

Als je daar zin in hebt dan kan je me PM-en :)
Cool! d:)b

Ben de aankomende weken wel wat druk maar ik zal je daarna wel ff een berichtje sturen. Ben erg benieuwd naar je plekje. Ben de meeste plekken in Den Haag nu wel beu.... :/

• DCFreak

DCFreak

Sensei_D schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:59:
Lekker he ;) Heb je iemand laten meekijken? Mijn tip zou zijn om iemand naar je loop te laten kijken en daarmee laten aangeven wanneer je je throttle dicht moet gooien. Dit laatste is namelijk het enige wat gevoelsmatig niet klopt als je een powerloop FPV doet. Heb je de video ook zonder muziek, ben nieuwsgierig :+

Oh, en gewaagd hoor, powerloopen boven water, dat durf ik zelf niet ;)
Het is net zoals je beschreef.. het moment dat je stil in de lucht hangt is een heerlijk gevoel. Overigens is het hele FPV vliegen voor mij een regelrechte OBE. :)

Er was overigens niemand beschikbaar om mee te kijken, iedereen was super druk met zijn eigen kunsten in de lucht. Maar dan is nog de vraag wat het ideale moment is om de throttle dicht te gooien, daar zullen ongetwijfeld ook de meningen verdeeld over zijn.

YouTube: Looping Skills Practise nomusic

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ziet er goed uit!

Tip voor mooiere powerloops; zorg dat je recht op de horizon zit als je de loop inzet, en hou hem recht...
en speel gewoon even met iets meer throttle, wat mij betreft mag je hem iets verder doortrekken (zodat je ook echt weer naar achter vliegt), en daarna ook iets eerder het gas er weer op, zodat je het een mooi rondje maakt.

Af en toe lijkt het trouwens wel alsof ie wegvalt zodra je je throttle dichttrekt... heb je soms geen airmode?
Anders zou ik even kijken of je je I wat op kan schroeven; hij moet een stuk stabieler zijn op de weg terug...

[ Voor 24% gewijzigd door GeleFles op 31-07-2017 23:33 ]

• DCFreak

DCFreak

RonnieB82 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:32:
Ziet er goed uit!

Tip voor mooiere powerloops; zorg dat je recht op de horizon zit als je de loop inzet, en hou hem recht...
en speel gewoon even met iets meer throttle, wat mij betreft mag je hem iets verder doortrekken (zodat je ook echt weer naar achter vliegt), en daarna ook iets eerder het gas er weer op, zodat je het een mooi rondje maakt.

Af en toe lijkt het trouwens wel alsof ie wegvalt zodra je je throttle dichttrekt... heb je soms geen airmode?
Anders zou ik even kijken of je je I wat op kan schroeven; hij moet een stuk stabieler zijn op de weg terug...
Airmode staat niet specifiek aan, maar dat zou niet mogen uitmaken zolang min throttle hoger staat dan min command (ik gebruik geen motor stop). Verder heb ik inderdaad nog serieus veel oefening nodig, ik was als de dood mezelf naar beneden te trekken bij het te laat dichttrekken van de throttle. :$

De I omhoog zou best kunnen, de quad staat vrijwel op stock pid waarden in betaflight.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Airmode doet meer dan alleen je props laten draaien; ook je PIDs blijven op een goeie manier actief als je op low-throttle vliegt. (dat kan dus de onbalans verklaren die je hebt als je je gas dichttrekt)

• DCFreak

DCFreak

RonnieB82 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:31:
Airmode doet meer dan alleen je props laten draaien; ook je PIDs blijven op een goeie manier actief als je op low-throttle vliegt. (dat kan dus de onbalans verklaren die je hebt als je je gas dichttrekt)
Zover ik heb begrepen is de PID controller alleen uit wanneer de throttle lager is dan min_command. Wanneer je met de sticks wil armen/disarmen moet min_throttle lager staan dan min_command en gaat de PID controller uit, vandaar dat er een "airmode" is bedacht om dat te voorkomen.

Tegenwoordig armen/disarmen de meesten via een switch en is dit niet zo relevant meer, aangezien min_throttle dan altijd hoger kan/mag zijn dan min_command.
DCFreak schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:28:
[...]

Het is net zoals je beschreef.. het moment dat je stil in de lucht hangt is een heerlijk gevoel. Overigens is het hele FPV vliegen voor mij een regelrechte OBE. :)

Er was overigens niemand beschikbaar om mee te kijken, iedereen was super druk met zijn eigen kunsten in de lucht. Maar dan is nog de vraag wat het ideale moment is om de throttle dicht te gooien, daar zullen ongetwijfeld ook de meningen verdeeld over zijn.

YouTube: Looping Skills Practise nomusic
Niet verkeerd, zitten een aantal leuke tussen en een paar... minder leuke :+ Maar dit mag ook worden verwacht als je voor het eerste powerlooped. Als je terugkijkt zul je zien dat je vooral mooie loops hebt gemaakt toen je heel rustig deed met de pitch, daar ligt ook een deel van de trick.
DCFreak schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:45:
[...]
... ik was als de dood mezelf naar beneden te trekken bij het te laat dichttrekken van de throttle. :$
Ik snap zeker je angst, maar als je erover nadenkt kan dit bijna niet; je hebt waarschijnlijk camera tilt dus je trekt je pas echt omlaag zodra je alweer een (behoorlijk) deel grond ziet. En dan nog, je flipt hem gewoon hard door in zo'n geval om je te redden. Mijn loops zijn ook wel eens mislukt, maar ik heb mij nog nooit de grond in geboord hoor ;)

sensei_d.fpv channel

DCFreak schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:45:
[...]

De I omhoog zou best kunnen, de quad staat vrijwel op stock pid waarden in betaflight.
Ben het wel met RonnieB82 eens: Hij zou idd op de weg terug een stuk stabieler moeten zijn. Als het wel stabiel loopt, heb je enkel je throttle nodig om in de lucht te blijven.
Maak anders een 2e profiel aan met dezelfde settings waarbij je I wat hoger zet. :)

Naast freestyle houd ik ook erg van een lekker potje racen ;)
En voor de oudere gamers; vette audio track ofwa! :+

sensei_d.fpv channel

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Carmageddon soundtrack?
Aaargh, ik was al aan het zoeken op YT. Was al verschillende shooters afgegaan, maar kon er niet op komen :P Lekker gevlogen!

Kars schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Aaargh, ik was al aan het zoeken op YT. Was al verschillende shooters afgegaan, maar kon er niet op komen :P Lekker gevlogen!
:D Ja, als je erover nadenkt, gewoon een game van 18 jaar oud. En thx!

sensei_d.fpv channel

• DCFreak

DCFreak

ChojinZ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:02:
[...]

Ben het wel met RonnieB82 eens: Hij zou idd op de weg terug een stuk stabieler moeten zijn. Als het wel stabiel loopt, heb je enkel je throttle nodig om in de lucht te blijven.
Maak anders een 2e profiel aan met dezelfde settings waarbij je I wat hoger zet. :)
Sorry voor de late reactie. De quad is idd niet erg stabiel, maar vergeet niet dat er harde wind stond en ik niet echt een ervaren piloot ben. :P
Ik heb mij de afgelopen dagen een beetje verdiept in het pid tunen via de filmpjes van Bardwell, en ga dat straks met mijn nieuwe quad (moet nog maiden) in praktijk proberen te brengen. :)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb eindelijk weer eens op een nieuwe plek gevlogen!
[YouTube: https://youtu.be/Cp_6-gQ6JbI]

• DCFreak

DCFreak

Vanmorgen ook weer op pad geweest, deze keer om het recht naar beneden duiken een beetje te oefenen. Dit blijkt moeilijker te zijn dan ik van te voren had verwacht.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
Ik ben wel benieuwd wat het kost als je tegen zo'n windmolen vliegt

• Quark-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 15:11
Na wat experimenteren met brushed mini quads heb ik recent de stap naar een brushless FPV quad gemaakt; een eachine Aurora 90. Het gaat om een BnF versie, die ook aanvankelijk na het binden vloog.
Nadat ik wat heb geklooid in instellingen in Betaflight, (maar geen andere flightcontroller of ESC firmware heb geflashed) heb ik echter een probleem:

Het DSHOT600 ESC protocol is niet meer terug te vinden in het dropdown menu voor ESC protocollen.

Ik gebruik de laatste versie van betaflight configurator en normaliter staat de aurora 90 standaard ingesteld op DSHOT600

Is er iemand met meer ervaring met brushless quads die weet waar dit aan kan liggen?
Of iemand met ook een Aurora 90 die mij een backup kan sturen van standaard/werkende betaflight instellingen? Heb helaas zelf geen backup gemaakt 8)7 ....

Edit: firmware upgrade van escs en fc heeft probleem verholpen, alle opties in configurator zijn weer beschikbaar inclusief dshot600, thnx!

[ Voor 8% gewijzigd door Quark-nl op 11-08-2017 17:19 ]

Quark-nl schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:46:
Na wat experimenteren met brushed mini quads heb ik recent de stap naar een brushless FPV quad gemaakt; een eachine Aurora 90. Het gaat om een BnF versie, die ook aanvankelijk na het binden vloog.
Nadat ik wat heb geklooid in instellingen in Betaflight, (maar geen andere flightcontroller of ESC firmware heb geflashed) heb ik echter een probleem:

Het DSHOT600 ESC protocol is niet meer terug te vinden in het dropdown menu voor ESC protocollen.

Ik gebruik de laatste versie van betaflight configurator en normaliter staat de aurora 90 standaard ingesteld op DSHOT600

Is er iemand met meer ervaring met brushless quads die weet waar dit aan kan liggen?
Of iemand met ook een Aurora 90 die mij een backup kan sturen van standaard/werkende betaflight instellingen? Heb helaas zelf geen backup gemaakt 8)7 ....
Hebben je ESC's de laatste firmware? Het kan zijn dat de nieuwste versie van BetaFlight ook verwacht dat je de ESC's voorziet van nieuwe firmware.

Mutatie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:16:
Ik ben wel benieuwd wat het kost als je tegen zo'n windmolen vliegt
Waarschijnlijk zijn quad :P
DCFreak schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:05:
Vanmorgen ook weer op pad geweest, deze keer om het recht naar beneden duiken een beetje te oefenen. Dit blijkt moeilijker te zijn dan ik van te voren had verwacht.

[video]
Zo grappig, je dived zoals iemand die van de duikplank af gaat :+ Ik heb ook wel eens een gebouw proberen te diven en dat is inderdaad niet makkelijk, maar jij maakt het jezelf wel erg lastig ;) Door zo naar voren te pitchen ga je natuurlijk ook een groot deel naar voren en verlies je je object. Mijn tip zou zijn; vlieg richting object met enige snelheid en throttle up. Dan half roll en pitch een klein beetje omhoog en dan gewoon laten vallen. Als je nu te dicht bij je object komt throttle je up om er verder vanaf te komen. Naar het object toe is nu niet mogelijk wat het redelijk veilig maakt. Dan nog, makkelijker gezegd dan gedaan ;)

sensei_d.fpv channel

• Neyluzz
Goggles...... Arghhhh welke moet ik nou bestellen? 16:9, 4:3. Aomways (die alweer!) uitverkocht zijn, Fatshark Dominator HD3's (4:3 scherm) of de Fatshark Dominator V3's (16:9 scherm).

Het gaat me nu met name om het scherm. Ik denk dat ik een Fatshark bril ga aanschaffen, zeker omdat ik dan een Realacc RX5808 Pro in kan knallen.

Dan is het vooral een keuze tussen de aspect ratios. Wie kan hier zijn ervaringen over delen?

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik heb een tijdje met zo'n Quanum gevlogen en ben daarna overgestapt op een Dominator V3. Het breedbeeld effect is prettig, ook als je geen breedbeeld camera hebt.

Die resolutie van de dominators is erg groot, dus je hebt sowieso al een groot scherm voor je. Dan is breedbeeld veel minder relevant. Maar, als je wat lagere resolutie hebt zoals bij de V3's dan is het effect juist wel weer prettig.

• Sumerechny

Sumerechny

DCFreak schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:05:

[video]
Leuk om te zien dat je het zo enthousiast aangrijpt! Ik zou mijn vluchtlocatie alleen iets voorzichtiger uitkiezen/op Youtube zetten (als beginner?). Zeker met het oog op de recente politieactie.

Ik heb de FC van mijn X210 gesoftmount (..?), man wat maakt dat een verschil! Hij vliegt direct een stuk stabieler. :) . Mijn LOS krijg ik ook steeds meer onder de knie, waar ik voorheen de vorm van de drone moest zien om te vliegen kan ik het nu veel intuitiever. d:)b Hoewel ik nog steeds geen idee heb hoe QuadMovr het doet :'( .

[ Voor 3% gewijzigd door Sumerechny op 07-08-2017 20:27 ]

• foekie01
Sumerechny schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Leuk om te zien dat je het zo enthousiast aangrijpt! Ik zou mijn vluchtlocatie alleen iets voorzichtiger uitkiezen/op Youtube zetten (als beginner?). Zeker met het oog op de recente politieactie.

Ik heb de FC van mijn X210 gesoftmount (..?), man wat maakt dat een verschil! Hij vliegt direct een stuk stabieler. :) . Mijn LOS krijg ik ook steeds meer onder de knie, waar ik voorheen de vorm van de drone moest zien om te vliegen kan ik het nu veel intuitiever. d:)b Hoewel ik nog steeds geen idee heb hoe QuadMovr het doet :'( .
Soft mounting is een must. Tip: gebruik de rubber standoffs met groot oppervlak. Dus niet die realacc dingen van BG o.i.d. dat maakt nog veel meer verschil. Bij de realacc standoffs had ik nog steeds mid-throttle twitches, met de grotere rubbers vliegt het als een zonnetje 8)

Even een vraag: is dat zo? Mag je niet langs zo'n windmolen duiken? Valt dit onder commercieel object?

[ Voor 4% gewijzigd door foekie01 op 08-08-2017 08:54 ]

• Sumerechny

Sumerechny

foekie01 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:53:
[...]

Soft mounting is een must. Tip: gebruik de rubber standoffs met groot oppervlak. Dus niet die realacc dingen van BG o.i.d. dat maakt nog veel meer verschil. Bij de realacc standoffs had ik nog steeds mid-throttle twitches, met de grotere rubbers vliegt het als een zonnetje 8)

Even een vraag: is dat zo? Mag je niet langs zo'n windmolen duiken? Valt dit onder commercieel object?
Dit vraagt om een grap over grote rubbertjes... Must restrain.

Ik moet zeggen dat de Realacc rubbers ook al goed werken. Dank voor de tip, ik zal het in de gaten houden!

Ik was in de veronderstelling dat ik een beperking m.b.t. windmolens had gezien maar het lukt me niet om dit terug te vinden. Wellicht mag het niet omdat het ´privé´ grond is?

• foekie01
Sumerechny schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

Dit vraagt om een grap over grote rubbertjes... Must restrain.

Ik moet zeggen dat de Realacc rubbers ook al goed werken. Dank voor de tip, ik zal het in de gaten houden!

Ik was in de veronderstelling dat ik een beperking m.b.t. windmolens had gezien maar het lukt me niet om dit terug te vinden. Wellicht mag het niet omdat het ´privé´ grond is?
Haha rubbertjes heb je nodig als je het VEILIG wilt mounten :+

Even voor de volledigheid; dit is het type wat ik bedoel;
http://www.ebay.nl/itm/8p...ksid=p2060353.m2749.l2648

Ik kan me die beperking van windmolens niet herinneren, maar wellicht weet iemand er meer over? Hier in de buurt staan er namelijk een paar die er om vragen om er met een quad langs af te diven >:)

• Neyluzz
Neyluzz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:51:
Goggles...... Arghhhh welke moet ik nou bestellen? 16:9, 4:3. Aomways (die alweer!) uitverkocht zijn, Fatshark Dominator HD3's (4:3 scherm) of de Fatshark Dominator V3's (16:9 scherm).

Het gaat me nu met name om het scherm. Ik denk dat ik een Fatshark bril ga aanschaffen, zeker omdat ik dan een Realacc RX5808 Pro in kan knallen.

Dan is het vooral een keuze tussen de aspect ratios. Wie kan hier zijn ervaringen over delen?
Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en een Fatshark Dominator V3 besteld bij Banggood i.c.m. een Realacc Pro 5808 diversity module. Ik ben erg benieuwd naar de performance van zowel de bril als de receiver! :)
Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.