Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 16:39
OMX2000 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 01:55:
Er is eindelijk een Europese, Duitse, reseller voor de Alien van ImpulseRC. https://www.flyingmachines.de/index.php?k=80&lang=eng Prijs is goed te doen, en hopelijk een indicatie voor andere Europese shops. Ze hebben, als ik goed gekeken heb, geen complete kit.

ImpulseRC Alien 5" FPV Body KIT : 45,95
ImpulseRC Alien 5" Armset (4 St.) : 31,95
ImpulseRC Alien 5"/6" Full Screw Pack - Gold : 39,95
ImpulseRC Alien PDB Kit - BLACK: 13,95

Totaal : 135,80

Ik kon bij hun helaas geen Nederlands adres kiezen om verzendkosten te berekenen. Dus hopelijk komt er nog een Nederlandse reseller bij. Op de facebookpagina an impulserc geven ze in ieder geval aan dat er meer zullen volgen. https://www.facebook.com/impulserc/posts/1689275848045571
Ik vind het een hoop geld voor alleen een frame..

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Waarom koop je niet een complete kit via Rotor Riot? Dat is een ikpulsrc 5” Alien.
Edit: zij verschepen gewoon naar Nederland
Er is eindelijk een Europese, Duitse, reseller voor de Alien van ImpulseRC. https://www.flyingmachines.de/index.php?k=80&lang=eng Prijs is goed te doen, en hopelijk een indicatie voor andere Europese shops. Ze hebben, als ik goed gekeken heb, geen complete kit.

Ik kon bij hun helaas geen Nederlands adres kiezen om verzendkosten te berekenen. Dus hopelijk komt er nog een Nederlandse reseller bij. Op de facebookpagina an impulserc geven ze in ieder geval aan dat er meer zullen volgen. https://www.facebook.com/impulserc/posts/1689275848045571

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:47

OMX2000

By any means necessary...

B_sHoRtY schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:19:
Waarom koop je niet een complete kit via Rotor Riot? Dat is een ikpulsrc 5” Alien.
Edit: zij verschepen gewoon naar Nederland
[...]
Omdat het waarschijnlijk inclusief invoerskosten en porto duurder is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• B_sHoRtY
Heb zelf geen invoerkosten gehad. Maar dat kan ook geluk zijn geweest.
OMX2000 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Omdat het waarschijnlijk inclusief invoerskosten en porto duurder is.
lasharor schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Heb dat ook gedaan, zorg er wel voor dat je op een of andere manier van die haakjes creert zodat die batterijen niet hele tijd uit de strap vallen. Evt. iets 3d printen. Heb dat nu niet, blijft wel redelijk zitten maar soms is het toch irritant dat die eruit valt.

Je kan zo trouwens wel enorm lang doorvliegen. Batterijen kunnen een stuk lager dan normale lipos. Dus zelfs met diversity module heb ik het gevoel dat het qua batterijduur beter is dan met de standaard lipo (en standaard module)
Khad nog een kapotte 9volt adapter liggen en daarvan heb ik de behuizing gebruikt. Zelfde maten en vormen als de Attitude lipo aangehouden dus ook dezelfdee inkepingen gemaakt en dat werkt best aardig!
Had eerste een contructie met klitteband maar dat sloopt de hoofdband de goggles. :(

Best wel veel geld voor een kit. De screwpack zou ik skippen. Op banggood ben je de helft kwijt en krijg je 2 keer zoveel. En 4 exra armen lijkt me veel. 1 spare is handig maar als je er 4 breekt in een jaar zou ik toch maar mijn vliegstijl onder de loep nemen. :+
B_sHoRtY schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Heb je mazzel gehad. Amerikanen doen, in tegenstelling tot onze Chinese vrienden, niet aan belastingontduiking dus vanaf 22 euro zou je al extra moeten bijleggen. :(

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 05-07-2017 16:20 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

B_sHoRtY schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Ik heb wel degelijk invoerkosten gehad de keren dat ik bij Rotor Riot iets had besteld, je zal dus geluk gehad hebben :).

Goed om te zien dat er nu wat meer Europese resellers bijkomen. Je kon ze bij Fotobooms ook al bestellen.

En ja, een duur frame, als je het vergelijkt met de namaak uit China, ImpulseRC was echter wel de eerste die met dit soort frames kwam, en ik heb zelf nog nooit met een aangenamer frame gevlogen. Perfect voor freestyle.

• noobgrinder
  • Laatst online: 28-11 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Gisteravond heb ik m'n nieuwe goggles binnen gekregen 8) .
De Skyzone sky02s V+, ik heb er nog niet mee gevlogen maar dat gaat vanavond gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GzeLZQM.jpg

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Dat brengt mij op de volgende vraag;

Ik vlieg nu nog met een FatShark PredatorV2 met een CMOS fatshark camera, maar aangezien mijn runcam split er aan komen, wil ik denk ik toch upgraden naar wat beter beeld. Welke goggles vliegen jullie mee? En welke modules hebben jullie dan in de googles (indien van toepassing) :+

[ Voor 18% gewijzigd door foekie01 op 06-07-2017 11:29 ]

• BoAC
noobgrinder schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:16:
Gisteravond heb ik m'n nieuwe goggles binnen gekregen 8) .
De Skyzone sky02s V+, ik heb er nog niet mee gevlogen maar dat gaat vanavond gebeuren.
[afbeelding]
Welke antennes gebruik jij?
Ik heb nu een gigantische panel antenne en wil eigenlijk wel een kleinere :)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 15:57

lasharor

7 december 2004

BoAC schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:49:
[...]

https://www.multirotorpar...-receiver-patch-rhcp.html

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:49:
[...]

MenaceRC Invader
Deze dus
foekie01 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:28:
Dat brengt mij op de volgende vraag;

Ik vlieg nu nog met een FatShark PredatorV2 met een CMOS fatshark camera, maar aangezien mijn runcam split er aan komen, wil ik denk ik toch upgraden naar wat beter beeld. Welke goggles vliegen jullie mee? En welke modules hebben jullie dan in de googles (indien van toepassing) :+
Attitude 4. Ben er erg tevreden over! Maar ik heb totaal geen vergelijkings materiaal...
Standaard module, geen diversity.

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 06-07-2017 13:18 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
[...]
Welke goggles vliegen jullie mee? En welke modules hebben jullie dan in de googles (indien van toepassing)
Ik heb de HD3 met een standaard Nexwave module, maar vlieg grotendeels op de diversity out van m'n Eachine 5802 scherm. Perfect beeld, en binnen presteert dat scherm al helemaal top. _/-\o_

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Oz.

Oz.

Welke goggles vliegen jullie mee? En welke modules hebben jullie dan in de googles (indien van toepassing) :+
Ik heb nog een HD2 van FatShark. Weet niet of die nu nog beschikbaar zijn sinds de HD3. Er zit een Laforge v2 + diversity module op. Zeer tevreden van.
Steeldunes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Ik heb de HD3 met een standaard Nexwave module, maar vlieg grotendeels op de diversity out van m'n Eachine 5802 scherm. Perfect beeld, en binnen presteert dat scherm al helemaal top. _/-\o_
Doe je dat vanwege de diversty module? En waar laat je het 7inch scherm? in je zak, op een tripod?

Ik heb zelf ook een 5802 maar doe daar weinig meer mee. Mijn Attitude heeft echter geen diversity dus die 5802 zou dan wel handig zijn. Ik vraag me echter af of het heel veel scheelt van single naar diversity.

• Steeldunes
ChojinZ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Doe je dat vanwege de diversty module? En waar laat je het 7inch scherm? in je zak, op een tripod?
[...]
Yes inderdaad, Als ik alleen vlieg is de Nexwave voldoende hoor, maar binnen of als ik met meerdere tegelijk vlieg, dan is het schermpje toch een stuk beter met ontvangst. Scherm staat op een tripod naast mij.

Steeldunes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Yes inderdaad, Als ik alleen vlieg is de Nexwave voldoende hoor, maar binnen of als ik met meerdere tegelijk vlieg, dan is het schermpje toch een stuk beter met ontvangst. Scherm staat op een tripod naast mij.
Van de week maar eens testen. Ik ondervind weinig problemen maar elke verbetering is meegenomen! :)

Overigens gister wat vreemds ontdekt. Ik heb 4 quads en op mijn FS i6 heb ik 5 verschillende profielen. Echter, met elk willekeurig profiel kan ik elke quad besturen!
Dus mijn profiel voor mijn 210mm quad staat ingesteld maar met dit profiel kan ik mijn 90mm armen, airmode aanzetten, etc. Hoort dit of is dit een bug? Ik gebruik overigens wel custom firmware..

[ Voor 29% gewijzigd door ChojinZ op 06-07-2017 15:47 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

ChojinZ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Van de week maar eens testen. Ik ondervind weinig problemen maar elke verbetering is meegenomen! :)

Overigens gister wat vreemds ontdekt. Ik heb 4 quads en op mijn FS i6 heb ik 5 verschillende profielen. Echter, met elk willekeurig profiel kan ik elke quad besturen!
Dus mijn profiel voor mijn 210mm quad staat ingesteld maar met dit profiel kan ik mijn 90mm armen, airmode aanzetten, etc. Hoort dit of is dit een bug? Ik gebruik overigens wel custom firmware..
Wat gebeurt er dan als je 2 quads tegelijk aanhebt?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

[...]

Welke ontvanger(s) gebruik je? Lijkt me niet de bedoeling inderdaad, hoewel het ook niet echt een scenario lijkt die vaak voorkomt. Immers vlieg je ze niet tegelijk en als je dat wel deed dan had je dus wel een andere zender erbij gehad en waren ze niet met jouw zender gekoppeld. Zal hier eens kijken met mijn Flysky i6 op termijn.

Wat wel wenselijk is, dat je dan een bug report maakt, waarschijnlijk is het deze firmware? https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

[...]

Dat lijkt me een bug.
Ik kan dat in ieder geval niet (ook custom firmware 10ch + rssi).
lasharor schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Dont know.... zal het vanavond eens proberen...
MsG schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Welke ontvanger(s) gebruik je?
2 ontvangers zijn hetzelfde, de rest zijn verschillende modellen (wel hetzelfde flysky protocol)
MsG schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Wat wel wenselijk is, dat je dan een bug report maakt, waarschijnlijk is het deze firmware? https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-
Ga ik zeker doen!
noobgrinder schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:48:
[...]

Ik kan dat in ieder geval niet (ook custom firmware 10ch + rssi).
Heb zelf ook de custom 10ch firmware. Zal vanavond eens kijken welke versie.
word vervolgd...

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil zou zitten tussen m'n Quanum V1 en de Skyzone, een wereld van verschil!
Het beeld is zo veel beter :o , ik moest even 1 lipo wennen aan 16:9 ipv 4:3 maar daarna was het net alsof ik altijd al 16:9 vloog :P

Kort DVR filmpje (geluid is van actioncam)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fsQMRk1RZ34]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gek genoeg vind ik dan dat soort DVR-filmpjes vaak lelijker dan wat ik zelf lijk te zien door mijn Quanum Cyclops. Maar wellicht is het anders wanneer je er door een bril naar kijkt dan wanneer je het uiteindelijk opgenomen bestand op een computerscherm terugkijkt. Moet ook maar eens met DVR aan de slag, want dat geeft ook wel leuke filmpjes en zorgt er voor dat je niet altijd nog een losse camera nodig hebt.

Gister ook weer even gevlogen, dit keer eens op Zernike. Inmiddels eigenlijk volledige ACRO-vluchten, met uitzondering van het landen soms omdat ik dat wat handiger vind qua levelen.

Ik moet echt iets printen of regelen voor het kantelen van m'n filmcamera, want nu is het aldoor gras wat je ziet :-P.

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 07-07-2017 14:23 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

MsG schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:22:
Gek genoeg vind ik dan dat soort DVR-filmpjes vaak lelijker dan wat ik zelf lijk te zien door mijn Quanum Cyclops. Maar wellicht is het anders wanneer je er door een bril naar kijkt dan wanneer je het uiteindelijk opgenomen bestand op een computerscherm terugkijkt. Moet ook maar eens met DVR aan de slag, want dat geeft ook wel leuke filmpjes en zorgt er voor dat je niet altijd nog een losse camera nodig hebt.
Het live beeld is veel beter dan wat je op youtube ziet.
De DVR compressed het filmpje al en daarna gaat youtube er nog eens overheen waardoor heel veel detail verloren gaat.

• B_sHoRtY
Hier sluit ik mij compleet bij aan. Ik vind het een heerlijk frame. Bij mij begint na flink veel harde crashes pas een arm behoorlijk slijtage te vertonen op het punt waar hij geschroefd zit.. Gelukkig zijn armen wel los te bestellen. Hoorde dat die EpiQuad Frames ook wel erg sterk zijn. Wellicht een goede vervanger als een losse arm met verzendkosten en invoerkosten hoog uitvallen..
Oz. schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:55:
[...]

Ik heb wel degelijk invoerkosten gehad de keren dat ik bij Rotor Riot iets had besteld, je zal dus geluk gehad hebben :).

Goed om te zien dat er nu wat meer Europese resellers bijkomen. Je kon ze bij Fotobooms ook al bestellen.

En ja, een duur frame, als je het vergelijkt met de namaak uit China, ImpulseRC was echter wel de eerste die met dit soort frames kwam, en ik heb zelf nog nooit met een aangenamer frame gevlogen. Perfect voor freestyle.

• BoAC
MsG schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:22:

Gister ook weer even gevlogen, dit keer eens op Zernike. Inmiddels eigenlijk volledige ACRO-vluchten, met uitzondering van het landen soms omdat ik dat wat handiger vind qua levelen.

[video]
[video]
[video]
[video]

Ik moet echt iets printen of regelen voor het kantelen van m'n filmcamera, want nu is het aldoor gras wat je ziet :-P.
Zo vlieg ik atm ook. Ik moet wel zeggen dat je drone wel erg rammel geluid laat horen. Weet je waar dat vandaan komt?

• MsG

MsG

Forumzwerver

@BoAC Nee eigenlijk niet. Is het niet dat je meer die hogere frequenties van 4S gewend bent? Van mij is 3S. Zou kunnen dat m'n camera dat produceert die voorop zit. Niet echt een gestroomlijnd dingetje. Zo'n goedkope China-cam is het. Heb zelf in ieder geval geen gekkigheid die ik ervaar.

MsG schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:33:
@BoAC Nee eigenlijk niet. Is het niet dat je meer die hogere frequenties van 4S gewend bent? Van mij is 3S.
Ik hoor het ook. Het lijkt wel of er iets los zit en mee trilt. Of wellicht een kabeltje wat tegen je frame aanzit?

• BoAC
MsG schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:33:
@BoAC Nee eigenlijk niet. Is het niet dat je meer die hogere frequenties van 4S gewend bent? Van mij is 3S. Zou kunnen dat m'n camera dat produceert die voorop zit. Niet echt een gestroomlijnd dingetje. Zo'n goedkope China-cam is het. Heb zelf in ieder geval geen gekkigheid die ik ervaar.
Ik vlieg ook met 3S :) 4S heb je dezelfde frequenties, je hebt alleen meer punch :P
De drone is met 4S iets zwaarder maar dat maakt niet erg veel verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door BoAC op 07-07-2017 15:16 ]

B_sHoRtY schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:31:
... Hoorde dat die EpiQuad Frames ook wel erg sterk zijn. Wellicht een goede vervanger als een losse arm met verzendkosten en invoerkosten hoog uitvallen..
[...]
Tanks, dat zijn het :D Vlieg al meer dan een jaar met een EpiQuad 210X en sure, ik klap niet zo hard als sommige racers, maar crashvrij vlieg ik ook niet :+ Laatste harde klap was van een meter of 30 op "stevig" zand. Prop krom :+ Verder niets. Heb sinds ik hem heb de HD camera plate al meerdere keren gesloopt, dat was het. Aanradertje hoor ;)

sensei_d.fpv channel

• Steeldunes
LAUNCH!
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/BaggyWatchfulBunting-size_restricted.gif

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat voor motor/prop combinatie gebruik je op je quad? Ze lijken wel erg "zuinig" als ik kijk naar je amp draw. (Er van uitgaande dat dit full throttle was)

[ Voor 6% gewijzigd door bramboris op 07-07-2017 20:50 ]

• Steeldunes
bramboris schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:49:
[...]

Wat voor motor/prop combinatie gebruik je op je quad? Ze lijken wel erg "zuinig" als ik kijk naar je amp draw. (Er van uitgaande dat dit full throttle was)
Ik heb DYS SE2205 2300kv, met deze props https://droneraceshop.nl/...e-5x4x3-v1s-pc-propeller/

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Moet heel eerlijk toegeven dat ik eigenlijk niet meer zoveel met een actioncam vlieg (überhaupt, vliegen doe ik ook niet meer heel erg veel helaas). Kost toch allemaal best wel veel tijd dat bewerken van die videos.. Af en toe wanneer we met een grote groep vliegen is het wel leuk, dan kan je achteraf nog wat videos delen. Afgezien daarvan neem ik gewoon mijn DVR op.

bovenstaande was op wellicht een van de mooiste vlieglocaties (het gehele park) in heel Nederland :)

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ja das wel n redelijk verschil met mijn Emax 2306 2400kv motors. Ik draw ~85A op full throttle de lucht in. En dit is dan nog met standaard 5x4.5x3 props die ik nog had liggen... Welke batterijen gebruik je er voor? Ik heb echt minimaal 1500mah en 70C of hoger nodig om nog een beetje respectabele flight time over te houden....

• B_sHoRtY
Goed te Horen. Wellicht een goede vervanger mocht ik binnenkort toch die arm breken haha. Heb je die lowrider editie of de normale?
Sensei_D schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:06:
[...]
Tanks, dat zijn het :D Vlieg al meer dan een jaar met een EpiQuad 210X en sure, ik klap niet zo hard als sommige racers, maar crashvrij vlieg ik ook niet :+ Laatste harde klap was van een meter of 30 op "stevig" zand. Prop krom :+ Verder niets. Heb sinds ik hem heb de HD camera plate al meerdere keren gesloopt, dat was het. Aanradertje hoor ;)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mooi weer, en eindelijk tijd om weer te vliegen:

B_sHoRtY schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:23:
Goed te Horen. Wellicht een goede vervanger mocht ik binnenkort toch die arm breken haha. Heb je die lowrider editie of de normale?
[...]
Heb de normale, toen was die net uit. Had zelfs de EpiPDB met Naze32 rev6 lange tijd. Die zijn vervangen door de BFF3, maar de EpiRex heb ik nog. Destijds was het geheel van EpiQuad echt de cleanste build die ik ook had gezien.
Als ik hem nu zou halen zou ik zeker voor de low rider gaan met een Tramp.

sensei_d.fpv channel

• lasharor

lasharor

7 december 2004

2 weken terug die Racestar 5048 props besteld en moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Het vliegt veel "lichter" (?) dan mijn oude dal v2 5040 props. Blijft een stuk langer in de lucht hangen.

Weet niet in hoeverre dit verschil maakt qua vliegtijd. Kan sowieso al in het algemeen veel korter vliegen dan andere (rustig vliegen is moeilijk :P ) dus ben benieuwd of ik daar in de toekomst nog iets van merk.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik ben sowieso niet zo'n fan van dalprops, de props die ik daarvan had gehad, zorgde voor veel ongewenste trillingen...

Nu vlieg ik voornamelijk met HQ 5045x3 v3, en heb ook nog racekraft 5040x3 liggen die ik nog wil testen...

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zondag een beetje lopen kutten met voetbaldoeltjes:

Ik drukte vorige week zonder goed te kijken mijn 3S liPo in een 4S slot van mijn balance board zonder te kijken en nam ook nog eens 2 pinnen mee. Dat was kortsluiting en een gesmolten balance connector. Gelukkig is dat nog best goed te repareren met nieuwe connectorpinnen en nieuwe plastic connectors. Was even bang dat ik 2 LiPo's kon weggooien, maar gelukkig alle 4 weer werkend.

• Oz.

Oz.

Sensei_D schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:49:
[...]
Heb de normale, toen was die net uit. Had zelfs de EpiPDB met Naze32 rev6 lange tijd. Die zijn vervangen door de BFF3, maar de EpiRex heb ik nog. Destijds was het geheel van EpiQuad echt de cleanste build die ik ook had gezien.
Als ik hem nu zou halen zou ik zeker voor de low rider gaan met een Tramp.
Ik ben niet zo'n fan van die lowrider build. Het zit allemaal wel erg krap dan. Ook had ik de indruk dat mijn props gevaarlijk dicht in de buurt kwamen van mijn lipo. De EpiQuad frames zijn inderdaad wel erg stevig. Heb zelf wel al 1 arm gebroken, maar toen kreeg ik 40% korting op een nieuwe bottomplate. Voor de rest hier en daar wat beschadigingen, maar die krijg je sowieso als je op asfalt crasht.

Ik vlieg nog steeds met de EpiPDB, EpiFC en EpiRex, en hun GoPro mount is ook echt topkwaliteit.

Heb hem voor freestyle wel nooit even goed kunnen tunen als mijn Aliens met Kiss setup, dat vliegt toch net dat tikkeltje soepeler.
lasharor schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:37:
[...]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YjFCVRvzDAA"]YouTube: VID_20170706_192355.mp4[/video]

Na wat testen lijkt het in Airmode te zitten. Zodra ik deze activeer spinnen alle 3 de quads op en kan ik ze alle 3 tegelijkertijd besturen. 8)7

• BoAC
ChojinZ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:03:
[...]

[video]

Na wat testen lijkt het in Airmode te zitten. Zodra ik deze activeer spinnen alle 3 de quads op en kan ik ze alle 3 tegelijkertijd besturen. 8)7
Welk protocol gebruik je precies voor je quads? Waarschijnlijk niet de bidirectionele :)

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Is er wat anders dan PWM, PPM of iBus op de Flysky's? :D

Denk dat protocollen niet zoveel uit zullen maken. Ding lijkt op 1 "adres" te binden (geen idee hoe dat precies moet heten by FlySky met het ADPCMSDHDHADADHDH2 protocol van ze op de 2.4GHz band). Dus dan zijn de modellen meer bedoeld voor andere settings per model, en met slechts 1 apparaat tegelijkertijd vliegen.

Valt er iets op te maken uit de handleidingen van de Flysky zender/ontvangers?

add:
Heb wat rond zitten zoeken op rcgroups, maar de meeste vragen gaan over binden van multiple receivers. Weinig over gelijktijdig kunnen vliegen met 1 transmitter en meerdere quads/wings. Haha :D

Heb zelf maar 1 ontvanger, en 1 quad. Anders had ik het ook even geprobeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door cavey op 11-07-2017 12:09 . Reden: aanvulling aangaande rcgroups zoektocht ]

• BoAC
Het gaat om het protocol waarmee de zender met de ontvanger communiceert: AFHDS 2A(Automatic Frequency Hopping Digital System) protocol
Als je de one-way gebruikt krijg je idd het effect wat @ChojinZ heeft. Gebruikt je 2-way protocol dan is dat over. De kleine ontvangers ondersteunen de 2-way niet waardoor je dus meerdere modellen kunt besturen met dezelfde bind :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie uit naar het filmpje waarin je ze ver uit elkaar in het gras zet en even een mooi stukje synchroon gaat vliegen.

Hier wat inspiratie:

• BoAC
MsG schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:39:
Ik zie uit naar het filmpje waarin je ze ver uit elkaar in het gras zet en even een mooi stukje synchroon gaat vliegen.

Hier wat inspiratie:

[video]
Wordt lastig met verschillende rates/pids en throttle curves :D
De ene blijft hoveren en de andere schiet de lucht in :D

• MsG

MsG

Forumzwerver

BoAC schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:46:
Het gaat om het protocol waarmee de zender met de ontvanger communiceert: AFHDS 2A(Automatic Frequency Hopping Digital System) protocol
Als je de one-way gebruikt krijg je idd het effect wat @ChojinZ heeft. Gebruikt je 2-way protocol dan is dat over. De kleine ontvangers ondersteunen de 2-way niet waardoor je dus meerdere modellen kunt besturen met dezelfde bind :)
Dan blijft het wel gek dat het pas lijkt te gebeuren als airmode wordt getriggerd toch?

BoAC schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:53:
[...]

Welk protocol gebruik je precies voor je quads? Waarschijnlijk niet de bidirectionele :)
ibus!
cavey schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:03:

Valt er iets op te maken uit de handleidingen van de Flysky zender/ontvangers?

add:
Heb wat rond zitten zoeken op rcgroups, maar de meeste vragen gaan over binden van multiple receivers. Weinig over gelijktijdig kunnen vliegen met 1 transmitter en meerdere quads/wings. Haha :D

Heb zelf maar 1 ontvanger, en 1 quad. Anders had ik het ook even geprobeerd.
Helaas niet. Handleiding is nog best aardig voor zo'n goedkoop ding maar er word nergens wat genoemd over meerdere quads besturen/binden. Ik gebruik wel de custom benb0jangles firmware maar ook in die topics lees ik niks wat ook maar lijkt op mijn probleem.

Nu is het niet een heel groot probleem. Ik heb eigenlijk nooit 2 quads aanstaan. Maar raar is het wel...
BoAC schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Wordt lastig met verschillende rates/pids en throttle curves :D
De ene blijft hoveren en de andere schiet de lucht in :D
Of ik nu met een 90mm vlieg of een 210mm, alle rates en curves zijn bij mij (min of meer) hetzelfde. :)

• BoAC
@ChojinZ ik heb deze voor mijn 100mm quad. Deze ondersteunt alleen 1-way communicatie met de zender.
Achter gegeven link zit ook een instructie over oa binden. Dat zal je uitleggen wat ik precies bedoel: YouTube: The PERFECT receiver for your MICRO and SMALL BUILDS . FS-A8S review
@ChojinZ Heb je toevallig Trainer Mode aan staan op je transmitter?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Sumerechny
  • Laatst online: 21:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Sumerechny schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:38:
[...]
......
Hopelijk komt vandaag de rest binnen!
Had ik dat even dik mis, ik heb deze avond alle onderdelen voor mijn Aurora 68 build opgehaald bij het postkantoor! Als een klein kind zit ik nu alle onderdelen te bewonderen :P .

Zeg ik onderdelen? Ik bedoel onderdeeltjes, wat een klein spul is het ineens als je het in handen hebt!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, welke toolchain gebruiken mensen om vluchten te loggen? Gebruik jullie een excel sheet of een app? Ik wil zelf eigenlijk liever een excel sheet gaan gebruiken omdat --> simpel, makkelijk aan te passen aan eigen situatie, werkt altijd, data in eigen beheer. Apps ben ik niet zo'n fan van want wie vertelt je dat die app over 3 jaar nog bestaat en ingevoerde data kun je vaak niet downloaden

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:36:
Mooi weer, en eindelijk tijd om weer te vliegen:
Mee eens 8)

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:56
Ik kwam dit bericht tegen bij The Register.

https://www.theregister.co.uk/2017/07/11/dji_drones_app_sec/

Over een foutje van DJI, door debugcode te laten staan in de software. |:(

The S in IOT stands for security.

• BoAC
HMaster_II schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:33:
Ik kwam dit bericht tegen bij The Register.

https://www.theregister.co.uk/2017/07/11/dji_drones_app_sec/

Over een foutje van DJI, door debugcode te laten staan in de software. |:(
Het was gewoon wachten tot dit een keertje gaat gebeuren. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt :)
In software worden altijd wel gaatjes gevonden.

• cavey
Wel jammer dat die enthousiastelingen dus alle regels aan hun laars lappen bij het modificeren.

Hoogte competities >_< sure! idioten.

Dat de boel gehackt wordt kan ik me wel in vinden, maar het gebruik/misbruik ervan is weer wat anders >_<
BoAC schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:44:
@ChojinZ ik heb deze voor mijn 100mm quad. Deze ondersteunt alleen 1-way communicatie met de zender.
Achter gegeven link zit ook een instructie over oa binden. Dat zal je uitleggen wat ik precies bedoel: YouTube: The PERFECT receiver for your MICRO and SMALL BUILDS . FS-A8S review
Tx, maar ik laat het zoals het nu is. Ik ondervind er in de praktijk geen problemen mee.
Kars schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:29:
@ChojinZ Heb je toevallig Trainer Mode aan staan op je transmitter?
Nope! Trainer mode staat uit.

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 12:53
ChojinZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:55:
[...]

Tx, maar ik laat het zoals het nu is. Ik ondervind er in de praktijk geen problemen mee.

[...]

Nope! Trainer mode staat uit.
Gebruik je voor elke quad wel een ander model? Want bij sommige FlySky receivers (zoals de FS-A8S) kan je op één model zo veel receivers binden als je maar wilt.
Swooky schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:32:
[...]

Gebruik je voor elke quad wel een ander model? Want bij sommige FlySky receivers (zoals de FS-A8S) kan je op één model zo veel receivers binden als je maar wilt.
3 verschillende recievers. FS82, X6B en de laatste weet ik ff niet uit mijn hoofd. O-)

• Swooky
ChojinZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:57:
[...]

3 verschillende recievers. FS82, X6B en de laatste weet ik ff niet uit mijn hoofd. O-)
Dan staat mijn vraag nog steeds. Gebruik je voor elke quad een andere model? :+ :P

• BoAC
Swooky schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Dan staat mijn vraag nog steeds. Gebruik je voor elke quad een andere model? :+ :P
Idd, ieder model in de zender heeft dan zijn eigen identifier. Door voor elke quad een ander model te kiezen is iedere quad uniek :)
Swooky schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Dan snap ik je vraag niet. Bedoel je met model de profielen op de TX?

• Swooky
ChojinZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Dan snap ik je vraag niet. Bedoel je met model de profielen op de TX?
Yes. :)
Dan ja: Elke quad heeft zijn eigen profiel model. :+
Je hebt de optie om modellen te kopieren maar elk model heb ik volledig handmatig ingesteld.

• Swooky
ChojinZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Dan ja: Elke quad heeft zijn eigen profiel model. :+
Je hebt de optie om modellen te kopieren maar elk model heb ik volledig handmatig ingesteld.
Dan heb ik geen flauw idee waarom dat is. :P

• Phantomic
  • Laatst online: 28-11 18:50
Tot nu toe (ben begonnen in april) nog maar twee dagen 'normaal' LoS kunnen vliegen. Als eerst was de flightcontroller kapot en nu de 4in1 ESC *cries*
Anyways ik heb dus een vraag, want de ESC is kapot, maar misschien nog wel bruikbaar; wat de esc doet is het signaal wat die binnenkrijgt voor motor 1 ook delen aan motor 3, die spinnen dus altijd tegelijk. Heb al gekeken of het in de connector zat maar het blijkt echt de ESC te zijn. Mijn vraag is of het een optie is om alleen voor motor 3 een losse ESC te nemen, met daarnaast de vraag of dit met stroom toevoer aan te sluiten is op de ESC.

(Dus stroom van 4in1 ESC naar losse ESC terwijl signaal direct van de FC gehaald wordt)

Of ben ik toch beter af met de hele boel vervangen? :s

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Mja, het kán wel, maar mijn voorkeur zou toch alles vervangen zijn.

Heb je de 4-in-1 ESC al eens opnieuw geflashed? Wellicht helpt het :)

• cavey
Hops, m'n DIY module past zonder issues in de Attitude v4 module bay! (Lang leve dochterbordje voor de tweede rx5808, dat ik die wat kleiner heb gemaakt :D)

Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/IMG_8021.JPG

En met de verwijderbare OLED past het ook in de brillenkoker:
Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/IMG_8022.JPG

Deze editie is voorzien van een 18650 battery case, in plaats van de mooie rode Attitude v4 AE batterij. Misschien maar beter ook. Heb er nu twee oude laptop batterijen inzitten. Officiele rating was 2200mAh, er is nu nog iets van 1600-1800 van over. Dus dat zit wel snor :D

Beeld is ook best goed te doen. M'n ontvanger werkt, diversity werkt, it's awesome 8)

• Phantomic
Kars schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:32:
Heb je de 4-in-1 ESC al eens opnieuw geflashed? Wellicht helpt het :)
Ik zal het vanavond proberen, thanks!

EDIT:

RIP die is dood denk ik :+ ;w
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7D9hT2n.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Phantomic op 13-07-2017 22:09 ]

Phantomic schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Ik zal het vanavond proberen, thanks!

EDIT:

RIP die is dood denk ik :+ ;w
[afbeelding]
Ai.. Waarschijnlijk wel ja :P
Heb je nog wel geprobeerd opnieuw te flashen?

• Phantomic
Kars schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:06:
[...]

Ai.. Waarschijnlijk wel ja :P
Heb je nog wel geprobeerd opnieuw te flashen?
Jup, bij 1 lukte het niet en bij 3 kon die al helemaal niet verbinden. :x

• Sumerechny

Sumerechny

Ik ben gisteravond bezig geweest mijn Aurora 68 mm in elkaar te zetten! Heerlijk om daar mee te priegelen. Door de kleine onderdelen kost het mij allemaal wel wat meer tijd. Ik ben bang dat ik maandag pas verder kan gaan om hem af te bouwen.

Dat komt toch ook wel goed uit met de vakantie O-) .

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 16:04
hoi hoi,

Stel ik wil deze oplader kopen: iSDT SC-608 Kan ik deze dan aan een computer molex kabel koppelen? Kan iemand mij volttechnisch uitleggen waarom dit precies werkt?

• Steeldunes
Bakkertje_01 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:14:
hoi hoi,

Stel ik wil deze oplader kopen: iSDT SC-608 Kan ik deze dan aan een computer molex kabel koppelen? Kan iemand mij volttechnisch uitleggen waarom dit precies werkt?
Nee dit gaat niet. ISDT heeft een XT60 nodig als input, dus een molex gaat niet passen.

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 16:04
Steeldunes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:45:
[...]

Nee dit gaat niet. ISDT heeft een XT60 nodig als input, dus een molex gaat niet passen.
Nee, dat dat niet past dat begrijp ik ook haha, ik heb ergens gezien dat je een xt60 aansluiting aan die molex kunt solderen. Maar ik wil graag weten hoe dit stroomtechnisch werkt

• Steeldunes
Bakkertje_01 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:
[...]

Nee, dat dat niet past dat begrijp ik ook haha, ik heb ergens gezien dat je een xt60 aansluiting aan die molex kunt solderen. Maar ik wil graag weten hoe dit stroomtechnisch werkt
Je kan een computer (en ook een server) voeding inderdaad modden om te gebruiken als power supply voor je lader. Staan echt heel veel tutorials online hoe dit moet. Ik heb zelf een servervoeding gemod die ik gebruik voor mn ISDT Q6.

Bakkertje_01 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:14:
hoi hoi,

Het werkt omdat die lader 9 - 32V DC nodig heeft en een computervoeding vaak werkt met 12V DC. Simpel zat :P

sensei_d.fpv channel

Sumerechny schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:11:
Ik ben gisteravond bezig geweest mijn Aurora 68 mm in elkaar te zetten! Heerlijk om daar mee te priegelen. Door de kleine onderdelen kost het mij allemaal wel wat meer tijd. Ik ben bang dat ik maandag pas verder kan gaan om hem af te bouwen.

Dat komt toch ook wel goed uit met de vakantie O-) .
Ik vlieg sinds een tijdje met een King Kong 90mm brushless en dat vliegt echt super! Ondanks het kleine formaat vliegt het als een volwaardige 5" props quad. Flips, loops, powerloops, split-s... allemaal geen probleem!

Snelheid is ook schitterend. Ik durf zelfs te beweren dat deze quad het wint van een 5"prop quad, mits het parcour wat kleiner en lastiger is.

Ik denk dan ook dat je hier heel veel plezier van gaat hebben! Ik heb nog wat DVR materiaal liggen. Zal kijken of ik dat binennkort is kan posten.. :)

@ChojinZ 3S? Ik heb zelf een 2S micro en dat vliegt toch echt anders ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sensei_D op 14-07-2017 16:28 ]

sensei_d.fpv channel

Sensei_D schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:27:
@ChojinZ 3S? Ik heb zelf een 2S micro en dat vliegt toch echt anders ;)
Nee, gewoon 2S. Maar het vliegt als een 5' met 3S! :+

Welk model heb je?

• SG
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

1103 brushless met aardig wat Kv 7000 en 2S met stevige C waarde doet wonderen.
1105 4100 4S en zo kleintje wordt ook raket.
1102 10000kv lijkt mij leuk voor een binnenhuis tam duchtend dingetje met wat grotere 2S er aan.

Nu heb je ook van die kant en klare die goed presteren.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

SG schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:38:

Nu heb je ook van die kant en klare die goed presteren.
Doorspoelen naar 7:20

8)

• foekie01
  • Laatst online: 17-07-2024
Dat is gruwelijk snel :| En dan voor 115.59 (eerste hit op google) krijg je er ook nog een receiver bij 8)7 Het gaat echt hard momenteel met de ontwikkelingen, en dat is alleen maar goed :D

[ Voor 7% gewijzigd door foekie01 op 14-07-2017 21:03 ]

Schrikken he! deed ik ook! :+
En er is momenteel veel nieuw aanbod. Ik zie de laatste weken best veel nieuw spul voorbij komen wat niet onder doet aan de Lizard 95.
foekie01 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:02:
[...]

Het gaat echt hard momenteel met de ontwikkelingen, en dat is alleen maar goed :D
Zeker! Soms ook wel irritant. Koop je iets nieuws, is het na 3 maanden weer verouderd. Word ik alleen maar hebberig van. :P

ChojinZ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Nee, gewoon 2S. Maar het vliegt als een 5' met 3S! :+

Welk model heb je?
Hahahaha, heb een realacc bobo gebouwd met 1103 Racerstars en 6A escs. Je beseft pas hoe klein die motoren zijn als je ze op je vingertop legt :+
Maar grootste verschil met 5 inch vind ik de massa die veel minder is. Gooien van de quad is.... anders. Alles gaat veel sneller en in een kortere tijd, terwijl ik bij een 5 inch de tijd "stil" kan zetten door zo extreem veel hang time en massatraagheid.

sensei_d.fpv channel

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik zal misschien menig tweakeraar nu tegen het verkeerde been schoppen, maar advies is gevraagd.

Ik ben opzoek naar een goedkope drone, van maximaal 50-60 euro, waar ik mijn GoPRO aan kan bevestigen, dan wel niet op een officiële manier om zo nu en dan een paar films te schieten voor een aftermovie.

Grootste vraagteken voor mij is of de GoPRO niet te zwaar is. Jullie advies is gewenst!

[ Voor 8% gewijzigd door MmarkM op 15-07-2017 18:02 ]

• Sumerechny

Sumerechny

MmarkM schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:39:
Ik zal misschien menig tweakeraar nu tegen het verkeerde been schoppen, maar advies is gevraagd.

Ik ben opzoek naar een goedkope drone, van maximaal 50-60 euro, waar ik mijn GoPRO aan kan bevestigen, dan wel niet op een officiële manier om zo nu en dan een paar films te schieten voor een aftermovie.

Grootste vraagteken voor mij is of de GoPRO niet te zwaar is. Jullie advies is gewenst!
Dat lijkt me wel een erg minimaal budget. Ik vraag me af of drones in die prijsklasse iets nuttigs te bieden hebben voor je.

Wat heb je zelf al gezien? (banggood, gearbest, etc)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MmarkM schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:39:

Het enige wat ik kan bedenken is een X101 van AliE

Dreon MJX X101 FPV Quadcopter Wifi Headless One Key Return Flying Drones can C4010 HD FPV GoPro Camera vs H8D H11D H12C
http://s.aliexpress.com/VBbMNzY7

66 euro, excl. Eventuele douane kosten bij onderschepping uiteraard

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 15-07-2017 18:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• SG
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

ChojinZ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Schrikken he! deed ik ook! :+
En er is momenteel veel nieuw aanbod. Ik zie de laatste weken best veel nieuw spul voorbij komen wat niet onder doet aan de Lizard 95.

[...]

Zeker! Soms ook wel irritant. Koop je iets nieuws, is het na 3 maanden weer verouderd. Word ik alleen maar hebberig van. :P
Schoonbroertje heeft naast bouwpakket toch maar ook kant en klare gekocht.
Die gewone 200mm racer zijn moeilijk te volgen maar als 90mm mug op je afkomt op top speed dan zie het amper aankomen.
En ja dat schrikken.

Ik heb nog twee setjes 110x motoren nodig voor mijn bouw pakketjes
Maar heb geen haast.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• MmarkM
  • Niet online
Sumerechny schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:04:
[...]

Dat lijkt me wel een erg minimaal budget. Ik vraag me af of drones in die prijsklasse iets nuttigs te bieden hebben voor je.

Wat heb je zelf al gezien? (banggood, gearbest, etc)
http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_495562.html?wid=21

Ben zelf deze tegen gekomen. Zijn er mensen die ervaringen hebben ?
MmarkM schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:47:
[...]

http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_495562.html?wid=21

Ben zelf deze tegen gekomen. Zijn er mensen die ervaringen hebben ?
Das geen € 60 ;)
Maar dat schijnt best een goed ding te zijn, YT staat er vol mee.

Anders inderdaad die MJX 101 die hierboven beschreven staat.

• MmarkM
  • Niet online
Kars schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Das geen € 60 ;)
Maar dat schijnt best een goed ding te zijn, YT staat er vol mee.

Anders inderdaad die MJX 101 die hierboven beschreven staat.
Nee, klopt haha. O-) Heb hem met een coupon code; BUGS 3 als ik het nog goed heb, op de kop kunnen tikken voor 79,59 euro, tevens met EU express. Dat is dus vrij mooi bedragje voor zo een ding lijkt mij.

Intussen aan het kijken voor een Walkera G of andere gimbal om eronder te monteren.

Kwam deze footage tegen. Meer hoeft van mij niet...

• Sumerechny

Sumerechny

Mijn Aurora 68 heeft zojuist zijn maiden gehad! Het is een heel gepriegel om zo'n klein ding in elkaar te krijgen maar ik heb nu al een erg voldaan gevoel!

Het gaat wel een kriem worden om hem af te stellen. De USB is alleen toegankelijk als ik de fanduct eraf heb gehaald ;( . De rates moeten omhoog en ik hoop dat ik geen PIDs hoef te tunen, dat gaat nog een drama worden als ik telkens die duct moet verwijderen.

Zodra hij helemaal in elkaar zit zal ik ook een fototje plaatsen :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Sumerechny op 18-07-2017 09:36 ]

Sumerechny schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:32:
Mijn Aurora 68 heeft zojuist zijn maiden gehad! Het is een heel gepriegel om zo'n klein ding in elkaar te krijgen maar ik heb nu al een erg voldaan gevoel!

Het gaat wel een kriem worden om hem af te stellen. De USB is alleen toegankelijk als ik de fanduct eraf heb gehaald ;( . De rates moeten omhoog en ik hoop dat ik geen PIDs hoef te tunen, dat gaat nog een drama worden als ik telkens die duct moet verwijderen.

Zodra hij helemaal in elkaar zit zal ik ook een fototje plaatsen :) .
Nog een UART poortje over? Zoja, dan zou je bluetooth kunnen overwegen...

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 10:39
Sumerechny schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:32:
Ik kan het zo snel niet vinden voor dit model, maar kun je met dat F3 board met Betaflight de boel niet via het OSD aanpassen? :)

(Ebay link met tekst: " -OSD Configuration has been include in BETAFLIGHT GUI
-Radio Stick to control PID Tunes"

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 18-07-2017 15:48 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Sumerechny

Sumerechny

SmiGueL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Ik kan het zo snel niet vinden voor dit model, maar kun je met dat F3 board met Betaflight de boel niet via het OSD aanpassen? :)

(Ebay link met tekst: " -OSD Configuration has been include in BETAFLIGHT GUI
-Radio Stick to control PID Tunes"
Ik heb alle onderdelen los besteld, de FC stack bevat zelf geen OSD. Inmiddels heb ik een losse OSD maar volgens mij heb ik daar de ruimte niet voor.

Laat staan voor een BT-module :P .
Sumerechny schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:56:
[...]

Ik heb alle onderdelen los besteld, de FC stack bevat zelf geen OSD. Inmiddels heb ik een losse OSD maar volgens mij heb ik daar de ruimte niet voor.

Laat staan voor een BT-module :P .
Veel gebruikte bluetooth module is de HM10. Dat ding is misschien net 1 bij 1 cm. Die past makkelijk in je quad. :)

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Veel gebruikte bluetooth module is de HM10. Dat ding is misschien net 1 bij 1 cm. Die past makkelijk in je quad. :)
Ik moet al passen en meten om de 1x1 OSD er op te krijgen. Zo'n 68mm frame laat weinig over, zeker met mijn holbewoner techniek :o .
Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.