Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Mja, de keuze is tegenwoordig een stuk groter :D

Toen ik vorig jaar begon met zoeken was het voornamenlijk "ZMR250" en Naze32 v5 :D haha. Toen waren de RS2205 red bottoms net uit. Waren de Littlebee 20A Opto's de shizzle, en waren we net in de oneshot/multishot aanbeland.

Er zijn teveel frames, maar als beginner met zelfbouw is een 210mm of 250mm frame wel aan te raden.

Aardig begin setje voor de FPV racer/acrobaat:
- Martian II (Alien RC clone) 210mm, X-frame
- Random F3 flightcontroller
- Zoek een relatief goedkoop setje ESC's op die DSHOT doen, minimaal 20A
- Willekeurig setje 2205/2206 motoren. 2300/2450/2600kV, een pot nat als beginer. Racestar heeft aardige motoren, de BR2205 serie, voor een schappelijke prijs
- HS1177 camera
- Foxeer TM25 switcher VTX
- Goggles (fatshark attitude / aomway commander / skyzone / whatever je budget / quanum cyclops / quanum v2 / eachine dozen)
- VRX zit meestal wel ingebouwd bij de goggles/kijkdozen van tegenwoordig
- 5045 BN, of tri-blades (KingKong props, goedkoop, kleurtjes, is toch een verbruiksproduct)
- ISDT Q6 lader
- spacers, kabels, heatshrink, soldeerbout
- zwikje 3S of 4S batterijen (Dinogy, Nano-tech's voor de wat goedkopere opties. Tattu's en co als je hardcore geld over de balk gaat gooien :D)
- Al dan niet nog ergens een PDB, als je geen AIO FC hebt.

Verwijzing naar geijkte resources:
- Joshua Bardwell
- Painless360
- UAVFutures
- Mr Steele, Rotor Riot, Charpu FPV, Flitetest
- Project Blue Falcon (ofzoiets)
- RCAddict
- QuadMovr
- OscarLiang
- GoT natuurlijk
- fpv-racers.nl
- rcgroups.com

En klaar :D

[ Voor 9% gewijzigd door cavey op 19-06-2017 14:28 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

Grotere props zijn efficienter. Alleen ben je dan wat meer RPM gelimiteerd gezien onbalanse zwaarder gaat mee wegen. Een ZMR250 is zo een 6" en voor huidige begrippen groot toen ik begon was dat klein.
Als je wat smooth freestyle wilt rond vliegen en het hoeft niet zo hard. En uiteraard niet zo fel.
Dan kan je deze trade of kunnen doen. 3S grotere lipo 1800mah met 20A ESC en dual blade 6" props. Ben je wat langer in de lucht nog langer als je wat rustiger vliegt.

Ik vloog ook gewoon rustig met paar punch out met Flip260 ook 6" met 4S 2800mah ging ook is wat zwaar.

Ik vloog om en om samen channel delen ,met racer die aan grote races heeft meegedaan om en om. Tja hij trap zijn racer af in 2 minuten ik fladder nog rond na 5 min. En moet dan wat langer wachten op zijn beurt.

Dat was vorig jaar. Zelf vlieg ik niet zo veel. Blijf dan ook wat langer in noobskilz hangen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb nogmaals een hogere P gain getest. Mid throttle oscillations zijn minder. Nog steeds die bounce backs.. ik denk dat ik een brakke motor heb die roet in het eten gooit..
hier nog even wat beeldmateriaal van tóch wel een toffe spot!
Ohja, op t einde disarm ik per ongeluk🤓
YouTube: 400m

[ Voor 7% gewijzigd door B_sHoRtY op 19-06-2017 19:48 ]

Ik kan zo'n lijstje wel in de OP zetten, dus laat maar horen!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

B_sHoRtY schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:47:
Ik heb nogmaals een hogere P gain getest. Mid throttle oscillations zijn minder. Nog steeds die bounce backs..
Bounce backs zullen nooit verdwijnen als je P hoger zet. Daarvoor gebruik je D.

En idd, toffe spot! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 19-06-2017 22:19 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 16:39
ChojinZ schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Idd, volgens mij krijg je door te hoge P overcorrectie, die wobble :) Dus P lager en D ophogen :) Als ik de instructie video's op Youtube goed heb gevolgd ;)
Het is net hogere wiskunde dat tunen ;)

• B_sHoRtY
Ik heb al aardig veel D term. Ik heb m'n pids even helemaal op default gezet en even snel in m'n achtertuin getest. T voelt dan helemaal niet "scherp" maar de bouncebacks lijken wel bijna weg.. ik denk dat ik hierin de gulden middenweg moet gaan vinden..
ChojinZ schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:18:
[...]

En idd, toffe spot! d:)b

• B_sHoRtY
Haha ja precies. Soms ga je het op de raarste plekken ook zoeken. Ik ga vd week even met default pids vliegen en kleine beetjes P toevoegen tot er minimale bounce te merken is. Daarna D ophogen totdat t laatste eruit gaat. Bedankt zover voor alle input!
BoAC schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:25:
[...]

Idd, volgens mij krijg je door te hoge P overcorrectie, die wobble :) Dus P lager en D ophogen :) Als ik de instructie video's op Youtube goed heb gevolgd ;)
Het is net hogere wiskunde dat tunen ;)

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb ondertussen ook mijn quad wat upgrades gegeven. Ondertussen is het op de FPV gear en de FC na nieuw.

IFlight IX5
Emax 2306 2400kv
DYS XSD 30A 3-5S
Rotorgeeks SSD F3, Betaflight 3.1.7, PT1, 8k/8k
Matek FCHUB
Runcam Swift 2 met RC25G lens.
Eachine tx526
FrSky XSR
3S 2200mah
Random KingKong 5x4.5x3 props. Cyclone v3 5x5x3 zijn onderweg :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f2kWp4F.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4gq84fM.jpg

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

bramboris schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:13:
Ik heb ondertussen ook mijn quad wat upgrades gegeven. Ondertussen is het op de FPV gear en de FC na nieuw.
................
3S 2200mah
...............
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke build, je hebt er wel een flinke lipo onder hangen :o .

• bramboris
  • Niet online
Het was maar een grapje, Ik had een weddenschap met @Swooky of ik hem er op zou zetten met die batterij :P 4S 1500mah's zijn onderweg. 3S 2200mah is veeulste zwaar.

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 12:53
bramboris schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:03:
Het was maar een grapje, Ik had een weddenschap met @Swooky of ik hem er op zou zetten met die batterij :P 4S 1500mah's zijn onderweg. 3S 2200mah is veeulste zwaar.
Het was de bedoeling dat je het pas zou vertellen nadat je de angle mode DVR flight zou posten. ;w

:+

• BoAC
bramboris schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:03:
Lol, wij vliegen met een oefendrone ook met 3S 2700mAh 20-30C. Gewoon om te oefenen werkt dat prima. Voor echt FPV gebruik ik 3S 1300mAh 70C. Het verschil merk je wel in gewicht en dweilerigheid :D

[ Voor 1% gewijzigd door BoAC op 20-06-2017 13:19 . Reden: Stiekem toch 2700mAh en 20-30C ]

• bramboris
  • Niet online
BoAC schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Lol, wij vliegen met een oefendrone ook met 3S 2100mAh 40C meen ik. Gewoon om te oefenen werkt dat prima. Voor echt FPV gebruik ik 3S 1300mAh 70C. Het verschil merk je wel in gewicht en dweilerigheid :D
Ik ben afgelopen zomer begonnen met LoS acro. Daarna veel in de simulators gespeeld, Liftoff,DRL en velocidrone. Daarna begin 2017 fpv acro, dit was een makkelijke overstap om te maken. Nu wordt het sparen voor een Runcam Split of een Session oid voor HD footage. Wat gebruiken jullie?

• BoAC
bramboris schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ik ben afgelopen zomer begonnen met LoS acro. Daarna veel in de simulators gespeeld, Liftoff,DRL en velocidrone. Daarna begin 2017 fpv acro, dit was een makkelijke overstap om te maken. Nu wordt het sparen voor een Runcam Split of een Session oid voor HD footage. Wat gebruiken jullie?
Als camera gebruik ik Foxeer HS1177 wat echt perfect beeld geeft naar mijn idee :) Voor HD footage gebruik ik een Runcam 2. Die heeft wel erg veel last van zonlicht waardoor het beeld erg overbelicht raakt. Misschien moet ik daar nog een keer wat aan doen. Overigens heb ik nog maar 1x een video gemaakt ;) Ik durf steeds beter te gaan vliegen. In het eerst was ik nogal huiverig een apparaat van meer dan 200 euro's de lucht in te jagen, maar hij kan eigenlijk best wel veel hebben :)
B_sHoRtY schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:47:
Haha ja precies. Soms ga je het op de raarste plekken ook zoeken. Ik ga vd week even met default pids vliegen en kleine beetjes P toevoegen tot er minimale bounce te merken is. Daarna D ophogen totdat t laatste eruit gaat. Bedankt zover voor alle input!
[...]
Kheb ook al meerdere malen gehad dat ik de quad helemaal kapot tune-de en uiteindelijk maar alles een reset gegeven heb omdat de tuning uiteindelijk nergens op leek... :+
BoAC schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Als camera gebruik ik Foxeer HS1177 wat echt perfect beeld geeft naar mijn idee :) Voor HD footage gebruik ik een Runcam 2.
Kheb dezelfde setup!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BoAC schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Lol, wij vliegen met een oefendrone ook met 3S 2700mAh 20-30C. Gewoon om te oefenen werkt dat prima. Voor echt FPV gebruik ik 3S 1300mAh 70C. Het verschil merk je wel in gewicht en dweilerigheid :D
3S is voor vliegtuigen! snel 4S op dat ding knallen ;)

• BoAC
RonnieB82 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:45:
[...]

3S is voor vliegtuigen! snel 4S op dat ding knallen ;)
Jaja ik weet het :)
Ik heb ze al liggen (tattu) maar ik wil eerst de drone goed in de klauw hebben en ik moet er nog maiden mee testen. De hardware kan het aan, dat heb ik reeds getest :p

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 16:04
Heren, ik wil ook een fpv drone gaan bouwen, nu heb ik al wat youtube filmpje en dit topic grotendeel bekeken. En heb vanuit daar ook een lijstje samengesteld. Het enige wat nog ontbreekt zijn Goggles en een batterij. Verder weet ik niet precies wat ik nodig ben om het ding te besturen. Ik heb nu gekozen voor een Flysky FS-i6X + fs-ia10B receiver, is dit voldoende? Verder heb ik echt geen idee wat voor batterij ik precies nodige ben. Ik denk wel een 4s met ongeveer 1400mAh.

Ik heb hier een link naar mijn google sheets, met mijn build:
https://docs.google.com/s...oE1nWLjw/edit?usp=sharing

En voor heatshrink, kan ik gewoon dit nemen: https://www.banggood.com/...-969574.html?rmmds=search

daarnaast zou het misschien handig zijn om wat kabeltjes te bestellen, wat is handig?

Hoop hier wat meer informatie uit te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bakkertje_01 op 20-06-2017 17:32 ]

BoAC schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Jaja ik weet het :)
Ik heb ze al liggen (tattu) maar ik wil eerst de drone goed in de klauw hebben en ik moet er nog maiden mee testen. De hardware kan het aan, dat heb ik reeds getest :p
Asap doen. De overgang is minder groot dan je zou denken en in sommige gevallen is het zelfs makkelijker als met 3S vliegen. Vooral bij situatie's waarbij je moet uitwijken is de kracht van 4S zeer prettig.

Mocht je vinden dat 4S toch nog teveel power geeft, gewoon je throttle curve instellen. Deed ik in het begin ook dan lijkt het soms net alsof je alsnog op 3S vliegt. :+

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

[...]

Ik gebruik een HS1177 clone (http://myrcmart.com/mini-...d-600tvl-12g-p-10368.html) en een SJ7000 (http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_197095.html) die laatste vind ik voor impressies wel prima en voor de prijs ook. Maar het zijn ook weer niet echt van die mooie filmpjes die je dik gaat nabewerken. Met het idee dat ik nog weleens crash maar eerst goedkoop gedaan.

Zit in een spam-groep van FPV'ers in Groningen en daar vliegt iemand bij wijze van elke week wel weer z'n GoPro van 300 eu kapot. Dat zou ik wat jammer vinden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

@BoAC Ik herken heel erg wat je zegt. Ik ben altijd (en nu nog steeds eigenlijk wel) een voorzichtige vlieger geweest. Naast het kostenaspect heb je dan ook veel tijd in een mooie build gestoken en bij iedere take-off kan ie het water in, vast in de boom komen te zitten, of aan stukken spatten :+ Dat zorgt voor een bepaalde drempel. Ik heb daarom nog relatief lang op 3S gevlogen en relatief laag. Staan shaken bij mijn eerste roll en niet over bomen heen durven gaan en dat soort dingen ;) Hoe je deze hobby ook ervaart, blijf lekker veel vliegen (met cam aan!) Ik keek en reviewde mijn video's altijd en heb behoorlijk wat dood en doodsaaie video's op mijn kanaal van toen gehad :+ Maar het helpt! Je gaat steeds iets verder en probeert allerlei nieuwe tricks. En dan.... zo vrij als een vogel :9

sensei_d.fpv channel

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Ik speel al tijden met het idee om een nieuwe drone in elkaar te zetten. Misschien dat jullie wat advies hebben. Het doel is om wat te experimenteren met het doen van metingen in de atmosfeer. Er moet dus een payload van zo'n 200-300g onder kunnen hangen (meer mag altijd).

Een belangrijke voorwaarde is dat ie niet kant-en-klaar (RTF) is. Zelf dacht ik aan het volgende:
- DJI F450 Flamewheel kit (frame + ESC + motors + props)
- NAZA -M lite (eventueel later upgraden naar V2)

Lipo's en lader heb ik al, maar ik mis nog een geschikte zender + ontvanger. Zou een Turnigy 9X 9Ch geschikt zijn als zender?

Heel veel functionaliteit hoeft het allemaal niet te hebben, zodra we echt willen gaan meten gebruiken we andere drones in een andere prijscategorie.

Zou dit gaan werken?

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door nWn op 21-06-2017 09:45 ]

• foekie01
  • Laatst online: 17-07-2024
[...]

Nu wordt het sparen voor een Runcam Split of een Session oid voor HD footage. Wat gebruiken jullie?
Ik heb nu een session, maar ik ga sowieso de runcam split aanschaffen voor mijn tweede quad. Ik wil graag zien wat het verschil is, en ik wil graag gewicht besparen. De quad waar de session nu op zit, is niet gebouwd voor snelheid, meer voor de fun en de looks. De tweede gaat een alien clone worden met eigenlijk dezelfde setup als de eerste qua motoren, esc, maar dan veel lichter dus dan wil ik graag gewicht besparen op de camera.

==
Vandaag was het mooi weer, ik heb vakantie, ik had er zin in, FPV time!
Door verbouwingen aan ons huis heb ik een jaar niet gevlogen en heeft mijn FPV gear in de kast lopen stoffen. Nu stoft het ook, maar dan door de kurkdroge grond op de akkers! 8)7

Ik ben nog een beginner in FPV (vandaag waren mijn 2e-5e vlucht met deze quad), maar wat is het toch een fun! 8)

Ik heb vandaag wat flips en rolls geprobeerd nu ik toch bezig was, en dat ging eigenlijk best wel ok-isch. Ik merk dat ik nog wat twijfel, maar gelukkig ben ik al een beetje over de drempel heen.

Video or it didn't happen;

[YouTube: https://www.youtube.com/embed/xa02RTTzkO4]
nWn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:40:
Ik speel al tijden met het idee om een nieuwe drone in elkaar te zetten. Misschien dat jullie wat advies hebben. Het doel is om wat te experimenteren met het doen van metingen in de atmosfeer. Er moet dus een payload van zo'n 200-300g onder kunnen hangen (meer mag altijd).

Een belangrijke voorwaarde is dat ie niet kant-en-klaar (RTF) is. Zelf dacht ik aan het volgende:
- DJI F450 Flamewheel kit (frame + ESC + motors + props)
- NAZA -M lite (eventueel later upgraden naar V2)

Lipo's en lader heb ik al, maar ik mis nog een geschikte zender + ontvanger. Zou een Turnigy 9X 9Ch geschikt zijn als zender?

Heel veel functionaliteit hoeft het allemaal niet te hebben, zodra we echt willen gaan meten gebruiken we andere drones in een andere prijscategorie.

Zou dit gaan werken?

Bedankt!
Ja dat moet lukken. Heb zelf een f450 waar ongeveer 250 gr aan payload aan hing, dat was op 3S goed te doen. Op 4S zou die naar de 500 gr kunnen.

Ik heb 920kv motors met 1045 props.

• bramboris
  • Niet online
B_sHoRtY schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:47:
[...]
Kijk uit dat je je D niet te hoog zet. Dat gaan je motors niet leuk vinden. Ik zou iedere keer dat je je D ophoogt even je motors voelen hoe warm ze zijn. Als je ze niet kan aanraken voor 5sec dan zijn ze zeker te warm. Nu moet je wel even meewegen dat het buiten ook redelijk warm is. Softmounten van je motors en je gyro helpt ook heel erg voor de vibraties, waardoor je wat beter kunt tunen.

Voor de HD cam ga ik het nog even aankijken. Een Session is erg duur en de Split is lastig om in mijn stack te plakken. Thx voor alle input. Ik ga binnenkort ook maar even een DVR video'tje posten.

[ Voor 13% gewijzigd door bramboris op 21-06-2017 18:36 . Reden: HD cam conclusie ]

• SG

SG

Sensei_D schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:01:
@BoAC Ik herken heel erg wat je zegt. Ik ben altijd (en nu nog steeds eigenlijk wel) een voorzichtige vlieger geweest. Naast het kostenaspect heb je dan ook veel tijd in een mooie build gestoken en bij iedere take-off kan ie het water in, vast in de boom komen te zitten, of aan stukken spatten :+ Dat zorgt voor een bepaalde drempel. Ik heb daarom nog relatief lang op 3S gevlogen en relatief laag. Staan shaken bij mijn eerste roll en niet over bomen heen durven gaan en dat soort dingen ;) Hoe je deze hobby ook ervaart, blijf lekker veel vliegen (met cam aan!) Ik keek en reviewde mijn video's altijd en heb behoorlijk wat dood en doodsaaie video's op mijn kanaal van toen gehad :+ Maar het helpt! Je gaat steeds iets verder en probeert allerlei nieuwe tricks. En dan.... zo vrij als een vogel :9
Mijn eerste rol met twee racer had ik LOS gedaan.
Anakin ging goed.
De flip260 had lage hoek snelheid. Net nog rol gehaald was kantje boord.

Daarna nog niet mee bezig geweest in FPV. Moet ik toch ook een keer mee beginnen.
Wel met voldoende hoeksnelheid ingesteld.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 09:21
Update! (over mn Hubsan X4 501s met waterschade. Vandaag uit de rijst gehaald. Ik zie geen corrosie of vieze plekken. Gedeeltelijk in elkaar gezet en de camera, GPS, compas, zender/ontvanger lijken goed te werken! Helaas begon er 1 ESC te roken..... Snel de stroom er af gehaald. En 1 nieuwe besteld. (9 euro). Nu wachten, wachten en wachten (Ali) en hopen dat dit het enige defect is. Er is nog best wat hoop! Onderdelen zijn niet zo duur gelukkig.

Parklife

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-11 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb al m'n gates kapot gevlogen :P
Dus nu maar racen met natuurlijke "gates".
[YouTube: https://youtu.be/_tem8gpf-ZQ]

• Sumerechny

Sumerechny

Ik ben vanmiddag in de volle zo'n eens écht gaan PID tunen en dat is me toch tegen gevallen. Na een uur had ik eindelijk de P vibraties uitgetuned maar toen vloog m'n X210 als een baksteen. Ik vermoed dat ik mijn build maar even na moet gaan lopen op losse draadjes en ongebalanceerde motoren.
noobgrinder schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:38:
Ik heb al m'n gates kapot gevlogen :P
Dus nu maar racen met natuurlijke "gates".
[video]
Zo, dat gaat lekker rap zeg, mooi baantje zo :D d:)b
Sumerechny schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:31:
Ik ben vanmiddag in de volle zo'n eens écht gaan PID tunen en dat is me toch tegen gevallen. Na een uur had ik eindelijk de P vibraties uitgetuned maar toen vloog m'n X210 als een baksteen. Ik vermoed dat ik mijn build maar even na moet gaan lopen op losse draadjes en ongebalanceerde motoren.
Stock PIDs niet goed genoeg ofzo :P Ik tune nooit :+, balanceer niks en heb weinig te klagen. Hup, gewoon lekker vliegen :P

[ Voor 47% gewijzigd door Sensei_D op 22-06-2017 17:44 ]

sensei_d.fpv channel

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik ben ook nog niet op het niveau dat ik iets zinnigs kan zeggen over die P I en D. Ook gewoon stock rates en expo. Airmode wèl aan, want dat merkte ik direct, zeker als je eerst van angle/horizon afkomt.

Vandaag ook weer even lekker gevlogen, begin het steeds meer door te krijgen. Mis in het veldje alleen wel objecten zoals bomen enzo. Dan probeer je daar toch meer mee. Maar eens een andere spot zoeken.
Parklife schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:55:
Update! (over mn Hubsan X4 501s met waterschade. Vandaag uit de rijst gehaald. Ik zie geen corrosie of vieze plekken. Gedeeltelijk in elkaar gezet en de camera, GPS, compas, zender/ontvanger lijken goed te werken! Helaas begon er 1 ESC te roken..... Snel de stroom er af gehaald. En 1 nieuwe besteld. (9 euro). Nu wachten, wachten en wachten (Ali) en hopen dat dit het enige defect is. Er is nog best wat hoop! Onderdelen zijn niet zo duur gelukkig.
Raad je ook meteen het bouwen van een smoke stopper aan. Dan had je voorkomen dat iets meteen affikt / kapotrookt als er ergens sluiting is. Zeker na het solderen van dat nieuwe onderdeel zou ik niet zonder smokestopper gaan testen.

[ Voor 49% gewijzigd door MsG op 22-06-2017 18:07 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:41:
[...]
[...]
Stock PIDs niet goed genoeg ofzo :P Ik tune nooit :+, balanceer niks en heb weinig te klagen. Hup, gewoon lekker vliegen :P
Haha, zo doe ik het ook al een tijd. Ik was van plan alles er eens strak in te krijgen maar ik blijf een kleine oscillatie houden helaas (stock en tune PID's) dus ik vermoed dat er iets in mijn build zit...maar ik heb geen zin om hem helemaal uii elkaar te halen...het is eindelijk echt vliegweer :o (wel te warm imo)

Edit: Wel enigszins frustrerend om aan het begin van de middag te horen dat je MSc thesis met een mooi cijfer is beoordeeld maar het vervolgens niet lukt om een stom stukje elektronica te tunen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sumerechny op 22-06-2017 18:17 ]

• SG

SG

Is dat occilatie bij full throttle? Kan zijn dat niet met PID te maken heeft maar met ESC throttle curve.
Naast het callibreren van ESC wordt die curve geschaald.
De 3 waarden in Betaflight
* Min throttle waar de motoren mooi draaien 1025 tot 1070 als voorbeeld.
* Een throttle curve end plateau deze varieerd per motor esc combi en daarom pakt men een 1960 a 1985 ipv ideale 2000. Dit is ESC afhankelijk. En ESC kunnen kwa calibratie nogal verschillen. PID en FC regeling verslikt zich in dat plateau en dan krijg je oscilstie.
* 1000
Punt ster twee gaat het om:
Dat is als FC 1980 een 1981 geeft en je komt in thrust plateau dan krijg je correctie ivm geen effct stuurd fc 1982 uit en blijft incrementen dit doen tot max setting als dat 2000 is of 1995 dit is dus lag waar bij multy pogingen geen effect is.
Als die plateau verschillen subtiel dan is er thrust afwijking wat niet geregeld kan worden en krijg je oscilaties.
Dus verlaag die max throttle eens in stappen.

Om precies te doen kijk je na motor kalibratie naast
Draai richting
Smooth minthrothle waar alle motor gemeenschappelijk hebben.
Dan dit is lastig en risiko vol gedaan beste met max 2 S lipo.
De gemeenscappelijke plateau punt zoeken door per motor de throttle verhogen van 1950 verder in kleine stappen tot punt waar er geen verchil te horen is in rpm pitch geluid.
De gemeenschappelijke lage punt is dan de optimale max waarde 1987 1985 1990 1980 dan pak je 1980

Daar zijn ook YT video van.
Andere reden kan zijn noisy gyro , goede softmount FC en of motoren kan helpen.
Onbalance in motoren of props .

Een frame kan ook eigen resonatie frequentie hebben en zeer gevoelig zijn voor bepaalde trilling.

Dus eerst op youtube zoeken wat voor soort osscilaties het zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SG op 23-06-2017 12:07 ]

Sensei_D schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:41:
[...]

Zo, dat gaat lekker rap zeg, mooi baantje zo :D d:)b

[...]
Verschilt soms ook per quad. Mijn 130mm vliegt geen meter met stock pids. Oscillatie is zo erg dat het lijkt alsof er een sirene in de motors zit... 8)7

Daarentegen, mijn brushed 90mm slikt zowat alle PID waardes. Maakt het eigenlijk niet uit wat ik ingeef, het werkt en vliegt! :+

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb een aantal filmpjes gekeken en het ligt mogelijk niet aan de PID's maar 'andere zaken'. Bardwell heeft een paar interessante filmpjes, ik heb FC softmounts besteld en ben begonnen met kijken of de filtering aangepast kan worden.
Heb eindelijk weer een videootje gemaakt :)

sensei_d.fpv channel

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 15:57

lasharor

7 december 2004

Had een hele tijd geleden een grote doos Dal v2 props gekocht, die zijn nu onderhand wel op. Welke props zijn nu eigenlijk het meest populair? En waar kan ik deze goedkoop kopen?

• foekie01
  • Laatst online: 17-07-2024
lasharor schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:45:
Had een hele tijd geleden een grote doos Dal v2 props gekocht, die zijn nu onderhand wel op. Welke props zijn nu eigenlijk het meest populair? En waar kan ik deze goedkoop kopen?
Online zie ik vooral GEMFAN HQ en DAL. GEMFAN zie ik wel wat minder, HQ zie je bij mensen als mr.steele en johnnyfpv en DAL zie je eigenlijk gewoon redelijk wat voorbij komen.

Ik vlieg zelf ook DAL (5045BN) en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Ik ben verre van een expert, maar in vergelijking met mijn GEMFAN zijn ze stijver en dus heb ik meer response en minder trillingen naar mijn gevoel. Ik zelf heb ze laatst bij banggood in de aanbieding gekocht. (link) Dit zijn 4 props per set en ben je voor 1.80 klaar.

• Sumerechny

Sumerechny

Ik ben zelf wel fan van King Kong 5040 props maar Bardwell had kort geleden nog een filmpje over zijn favoriete nieuwe props.

LINK

• Swooky
De hippe props zijn nu de DAL Cylcone v3 5050 en Emax Avan :9~. De Cyclone v3 is redelijk goedkoop op banggood en is ook in stock, de Avan is nergens te krijgen. Voor zo ver ik en @bramboris hebben kunnen zoeken.

EDIT:
Ik was de derde vergeten, das de Gemfan Flash 5152. Deze is ook gewoon bij banggood in stock, maar is 1 euro duurder dan de Cyclone v3. Moet je is bedenken, één hele euro!
Persoonlijk zou ik gaan voor de Cyclone v3, of de Avan als je hem ergens kan vinden waar ie in stock is en als je een wat "dikkere" (2300+ stator size) motor hebt.

Maar als je zelf een mening wilt vormen is hier een leuk filmpje:
YouTube: The Top 5" Props - May 2017

[ Voor 33% gewijzigd door Swooky op 24-06-2017 17:56 ]

• bramboris
  • Niet online
Ik ga hopelijk Cyclone v3 volgende week proberen op emax 2306 2400kv ik zal even posten wat ik er van vind + amp draw.

Ik weet niet precies hoe je build er uit ziet maar als je motors hebt die een hoop torque hebben dan is de gemfan flash 5152 ook nog wel een optie. Er zijn ook nieuwe HQ V1S 5x4.3x3's uitgekomen die geven nou net wat meer thrust tegenover de oude V1S alleen vind ik die een beetje prijzig... Als je denkt dat 5x5x3 Cyclone v3 te veel is kan je altijd nog de v1 5x4.5x3 of v2 5x4.6x3 proberen

Edit: @Swooky is me net voor |:(

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

Ik vlieg sinds kort met de HQ PC V1S 5" x 4.3 x 3. Heb de 4.5 en 4 ook getest, maar deze lijken het meest op de goeie ouwe HQ 5x4x3, wat ik nog steeds de fijnst vliegende prop vind, maar één klein twijgje raken was genoeg om 4 props te moeten vervangen. Daar hebben deze nieuwe geen last van.

• cavey
Hops, m'n DIY module neemt vormen aan.

Wat mockups om de PCB te bewonderen, en dat alles toch enigszins lijkt te passen (vooral van de zelfontworpen elementen zoals de navigational switch. Al had ik de soldeerpads wel wat groter kunnen maken om handsolderen wat te vergemakkelijken).

Main module PCB, front:
Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/IMG_7672.JPG

Even de SMA pluggen ingeplugd, en de nav switch er losjes opgelegd:
Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/IMG_7673.JPG

RX5808 fitment test:
Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/IMG_7674.JPG

MCU erop gelegd:
Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/IMG_7675.JPG

En een video met iig 1 vrx aangesloten, en de OLED er losjes ingeprikt:

Standaard RX5808 v2.0 firmware ( https://github.com/sheaivey/rx5808-pro-diversity/tree/master ), even snel laten zoeken naar m'n VTX, die idd op A5 uitzend :D

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Dit is voor jou dan waarschijnlijk ook heel interessant @cavey
https://www.rcgroups.com/...cc-Other-Fatshark-Modules

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• cavey
@Steeldunes jazekers, die heb ik ook zitten volgen :D Ik zou alleen graag de sourcecode willen hebben van GC9N. Of nou ja, eerst even kijken of ik er beeld uit kan krijgen. Was me nog niet gelukt (of te lange kabel, of iets anders mis, nou ja, het zit 'm vast in m'n breadboard. Ik zou ergens een fatsoenlijke RCA stekker eraan moeten solderen, ipv emmeren met CAT5 kabeltjes inpluggen in een mini plug van m'n OSD-controller voor de HS1177 :P)

Als ik signaal heb, kan ik eens gaan experimenteren met nog twee weerstanden die op m'n printplaat moeten, om ergens een sync signaal te injecteren. En dan zou ik graag de Achilles broncode willen hebben om dat ook aan te passen (anders moet ik GC9N even polsen of hij het erin wil bouwen).

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Ik heb sinds kort een Xiaomi Drone 4K. Ik heb er vandaag mee gevlogen, en nu wil ik hem opnieuw opladen. Alleen de batterij zit vast... er zit een knop op die ik moet indrukken, en dat gaat al niet soepel, en dan moet je hem er uit halen, maar hij blijft dus vastzitten. Ik wil er niet al te veel kracht op zetten maar eerder lukte het wel om hem er makkelijk uit te halen. Misschien ligt het eraan dat ik er net mee gevlogen heb en dat hij nog warm is?

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Creesch

bla bla!

wouterg00 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:57:
Ik heb sinds kort een Xiaomi Drone 4K. Ik heb er vandaag mee gevlogen, en nu wil ik hem opnieuw opladen. Alleen de batterij zit vast... er zit een knop op die ik moet indrukken, en dat gaat al niet soepel, en dan moet je hem er uit halen, maar hij blijft dus vastzitten. Ik wil er niet al te veel kracht op zetten maar eerder lukte het wel om hem er makkelijk uit te halen. Misschien ligt het eraan dat ik er net mee gevlogen heb en dat hij nog warm is?
Dat zou niet zo mogen zijn lijkt me, geen idee of andere eigenaren van een Xiaomi hetzelfde ervaren (in dat geval is het wellicht een design fout). Wat het ook zou kunnen zijn is een defecte batterij die is opgezwollen, in dat geval moet je wel even oppassen aangezien het zeer waarschijnlijk gaat om een lipo batterij.

Mocht je hem er uit krijgen dan even goed controleren of de batterij is opgezwollen en als dat het geval is dan wil je die echt niet meer gebruiken.

YouTube: Flite Test - Lipo Battery Bunker

Hopelijk is het gewoon het mechanisme waar je wat ruzie mee hebt.

• wouterg00
Creesch schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Dat zou niet zo mogen zijn lijkt me, geen idee of andere eigenaren van een Xiaomi hetzelfde ervaren (in dat geval is het wellicht een design fout). Wat het ook zou kunnen zijn is een defecte batterij die is opgezwollen, in dat geval moet je wel even oppassen aangezien het zeer waarschijnlijk gaat om een lipo batterij.

Mocht je hem er uit krijgen dan even goed controleren of de batterij is opgezwollen en als dat het geval is dan wil je die echt niet meer gebruiken.

YouTube: Flite Test - Lipo Battery Bunker

Hopelijk is het gewoon het mechanisme waar je wat ruzie mee hebt.
Het is gelukt! Met een stuk metaal heb ik hem steeds verder zachtjes open geduwt totdat hij er in een keer uitkwam. Blijkbaar had de batterij zichzelf vacuum gezogen ofzo 8)7.
Volgende keer er misschien iets minder hard in duwen.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Creesch

bla bla!

wouterg00 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Het is gelukt! Met een stuk metaal heb ik hem steeds verder zachtjes open geduwt totdat hij er in een keer uitkwam. Blijkbaar had de batterij zichzelf vacuum gezogen ofzo 8)7.
Volgende keer er misschien iets minder hard in duwen.
De batterij zelf is nog wel goed van vorm dus? Kapotte lipo batterijen zijn namelijk geen grap.

• wouterg00
Creesch schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:05:
[...]

De batterij zelf is nog wel goed van vorm dus? Kapotte lipo batterijen zijn namelijk geen grap.
Ik heb alles gecheckt en er is geen enkele beschadiging. De binnenkant van de drone ziet er ook normaal uit. Alleen weet ik niet hoe ik dit verder voorkom natuurlijk

• BoAC
Balanceren jullie de propellors uit? Ik doe dat met plakband :P
Verder ben ik nu aan het testen met de 4S accu. Wat een snelheid hebben die 2600kv motoren zonder propellors erop op mijn bureau :X Ze worden dan ook wel warm, dus maar niet te vaak getest :P

Om toch met mijn 3S accu's te kunnen vliegen ga ik een 2e profiel gebruiken want met 4S vliegt hij als een dweil op de huidige PID waardes en midthrottle is ook te laag als ook de filmcamera erop zit.

[ Voor 28% gewijzigd door BoAC op 26-06-2017 19:21 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BoAC schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:19:
Verder ben ik nu aan het testen met de 4S accu. Wat een snelheid hebben die 2600kv motoren zonder propellors erop op mijn bureau :X Ze worden dan ook wel warm, dus maar niet te vaak getest :P

Om toch met mijn 3S accu's te kunnen vliegen ga ik een 2e profiel gebruiken want met 4S vliegt hij als een dweil op de huidige PID waardes en midthrottle is ook te laag als ook de filmcamera erop zit.
props balanceren?
voor 5" maakt dat echt geen reet uit; voor een filmdrone met 10" props wellicht wel, maar op m'n racequad sloop ik op een slechte dag meer dan 10 props... als ik die allemaal moet balancen ;)

• BoAC
RonnieB82 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:39:
[...]

props balanceren?
voor 5" maakt dat echt geen reet uit; voor een filmdrone met 10" props wellicht wel, maar op m'n racequad sloop ik op een slechte dag meer dan 10 props... als ik die allemaal moet balancen ;)
Ik hoor bij het hoveren altijd een constante brom. Na het balanceren nog steeds.. Waar die vandaan komt is mij een raadsel. Verder vliegt hij prima :)

Ik gebruik kingkong 5040 3 blade props.

Ow en ik heb nog geen enkele prop gesloopt, wel een keer beschadigd toen de drone in de tuin de hoek in dook.

[ Voor 13% gewijzigd door BoAC op 26-06-2017 20:03 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:30

JT

VETAK y0

Heeft er iemand ervaring met de Eachine Pioneer E350? Cruiser drone met GPS, aansluitingen voor gimbal en de remote heeft ook 2 draaiknoppen hiervoor. Met een prijs van 130 euro inc telemetrie erg interessant als cruiser drone. Nu heb ik alleen een aantal keer gelezen over problemen met GPS dus ik ben benieuwd wat jullie er hier in dit topic van weten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

BoAC schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:19:
Zonde van mijn tijd! :+ Wat RonnieB82 al zegt: voor 5 inch props maakt dat echt weinig uit. Zeker als je wat duurdere props hebt.
BoAC schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:52:
[...]

Ow en ik heb nog geen enkele prop gesloopt, wel een keer beschadigd toen de drone in de tuin de hoek in dook.
Serieus? Das best knap! Bij mij sneuvelen er gemiddeld 2 props per uur.
JT schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:08:
Heeft er iemand ervaring met de Eachine Pioneer E350? Cruiser drone met GPS, aansluitingen voor gimbal en de remote heeft ook 2 draaiknoppen hiervoor. Met een prijs van 130 euro inc telemetrie erg interessant als cruiser drone. Nu heb ik alleen een aantal keer gelezen over problemen met GPS dus ik ben benieuwd wat jullie er hier in dit topic van weten.
Meh... op papier niet heel interessant. Daarnaast ga je de FPV optie missen. Je wilt toch vanuit je drone kunnen zien wat je filmt. Nu moet je de drone loslaten en maar hopen dat er leuke shots uitkomen.

Maar wat wil je precies? Wil je filmen? Wil je vliegen/cruisen? En wat is je budget?

• BoAC
ChojinZ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Zonde van mijn tijd! :+ Wat RonnieB82 al zegt: voor 5 inch props maakt dat echt weinig uit. Zeker als je wat duurdere props hebt.

[...]

Serieus? Das best knap! Bij mij sneuvelen er gemiddeld 2 props per uur.

[...]
Ik vlieg nog te voorzichtig denk ik, gaat nog komen dus :)

• Bakkertje_01
Bakkertje_01 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:31:
Heren, ik wil ook een fpv drone gaan bouwen, nu heb ik al wat youtube filmpje en dit topic grotendeel bekeken. En heb vanuit daar ook een lijstje samengesteld. Het enige wat nog ontbreekt zijn Goggles en een batterij. Verder weet ik niet precies wat ik nodig ben om het ding te besturen. Ik heb nu gekozen voor een Flysky FS-i6X + fs-ia10B receiver, is dit voldoende? Verder heb ik echt geen idee wat voor batterij ik precies nodige ben. Ik denk wel een 4s met ongeveer 1400mAh.

Ik heb hier een link naar mijn google sheets, met mijn build:
https://docs.google.com/s...oE1nWLjw/edit?usp=sharing

En voor heatshrink, kan ik gewoon dit nemen: https://www.banggood.com/...-969574.html?rmmds=search

daarnaast zou het misschien handig zijn om wat kabeltjes te bestellen, wat is handig?

Hoop hier wat meer informatie uit te halen.
Is er misschien iemand die mij even de goede richting kan opsturen? :D
BoAC schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:40:
[...]

Ik vlieg nog te voorzichtig denk ik, gaat nog komen dus :)
Niks mis mee hoor. Crashen kost alleen maar geld. :+
Bakkertje_01 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Flysky FS-i6X is een mooie beginners radio. Een aantal mensen heeft deze of zijn voorganger en die werken gewoon goed.
Die reciever die je linked is ok maar wel wat groot en log. Misschien dat je beter kan kijken naar een kleiner model.
De antenne adapter moet je dumpen. Adapters zorgen enkel voor storing en dus slecht beeld. Die moet je zoveel mogelijk mijden.
Wat betreft de lipo: Ik zou iets nemen tussen de 1200 en 1500mah. Lager geeft een kortere vliegtijd waardoor je vaker lipo's moet switchen, meer mah geeft meer gewicht wat je quad weer zwaarder maakt. 1400 is dus een mooi getal.

Tot slot zou ik ook wat tie-wraps bestellen, wat extra M3 inbus schroeven, electrical tape dubbelzijdig tape en iets om de quad waterdicht te maken. Zeker met ochtend dauw wil de quad weleens nat worden wat voor storingen kan zorgen. Ook mis ik een 5v beeper. Geloof me, die ga je echt nodig hebben... ;)

• Swooky
Bakkertje_01 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Dingen die ik zou veranderen. Niet op volgorde.

De charger: neem een ISDT charger, deze hebben veel meer features.
Ook hebben dit soort chargers een voeding nodig. Ik weet niet of je die al hebt, maar hier moet je aan denken als je een charger koopt.
Frame: Dit frame is iets makkelijker voor beginners om in te bouwen .
Props: Nog nooit die props gezien, zien er niet heel goed uit voor je build. Ik zou deze aanraden.
FC: Veels te verouderd. Neem een omnibus f4. Deze heeft een OSD(erg handig).
Buzzer: Das een hele aparte buzzer die je hebt gevonden. Ik zou voor deze gaan. Ook is eentje zoals deze erg handig voor als je je quad kwijtraakt. Bijvoorbeeld in hoog gras. Vind je nooit meer terug. @bramboris krijgt nu PTSD flashbacks. :'(
ESC'S: Als noob zou ik gaan voor losse ESC's, als je er eentje molt hoef je niet het hele board te vervangen en is makkelijker mee te bouwen. Met losse ESC's kun je ook een current sensor gebruiken voor amp reading voor op je OSD. Ook is 20amp een beetje krap voor je motor selectie. Al helemaal als je niet de beste ESC's koopt. Deze zijn heel goed voor de prijs.
PDB: Ik zou voor deze gaan. Deze geeft hele clean power voor je VTX en camera en heeft een current sensor, waardoor je op je osd kan zien hoeveel amp je verbruikt.
Transmitter+receiver: De receiver die bij die transmitter zit is een beetje underpowered voor een 5 inch.
Ik zou gaan voor deze en deze.
Die transmitter is maar 6 channels, maar is te firmware flashen naar 10 en timer https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-
De receiver heeft ook RSSI, die je dan weer kan laten zien op je OSD.
Batterij: 1500mah als je niet van plan bent er een gopro op te zetten en 1300mah als je dat wel van plan bent. 4s all the way. De beste value 4s packs zijn atm de infinity's. Zijn atm wel een beetje moeilijk te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Swooky op 27-06-2017 20:20 ]

• Bakkertje_01
[quote]Swooky schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:17:
[...]

[quote]ChojinZ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:05:
[...]

thnx guys, ik ga het even bekijken

EDIT:
[quote]Swooky schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Je hebt hetzelfde frame aangeraden dat ik ook had in mijn sheet. Heb ik een goede keuze gemaakt of heb jij een foutje gemaakt in het kopiëren plakken :P. Voor de rest een top post, ik heb mijn lijst geupdate. In de toekomst wil ik wel graag een Go-Pro(Namaak) op mijn toekomstige drone plaatsen, maar dan kan ik beter een 1300 mAh accu gebruiken begrijp ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Bakkertje_01 op 27-06-2017 20:57 ]

• BoAC
Swooky schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Dingen die ik zou veranderen. Niet op volgorde.

[..]

Ik zou gaan voor deze en deze.
Die transmitter is maar 6 channels, maar is te firmware flashen naar 10 en timer https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-
De receiver heeft ook RSSI, die je dan weer kan laten zien op je OSD.

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je de RSSI op je OSD krijgt van die receiver :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou inderdaad de FlySky I6 boven de X6 aanraden. De I6 wordt flink onder handen genomen door de community met custom firmware. De I6X helemaal niet voor zover ik weet. Zo heb ik nu 10 kanalen, RSSI naar m'n flight controller, etc. allemaal door de community firmwares.

• Bakkertje_01
MsG schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:22:
Ik zou inderdaad de FlySky I6 boven de X6 aanraden. De I6 wordt flink onder handen genomen door de community met custom firmware. De I6X helemaal niet voor zover ik weet. Zo heb ik nu 10 kanalen, RSSI naar m'n flight controller, etc. allemaal door de community firmwares.
Dan is de keuze voor een FlySky I6 snel gemaakt natuurlijk, thnx

• JT

JT

VETAK y0

ChojinZ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Meh... op papier niet heel interessant. Daarnaast ga je de FPV optie missen. Je wilt toch vanuit je drone kunnen zien wat je filmt. Nu moet je de drone loslaten en maar hopen dat er leuke shots uitkomen.

Maar wat wil je precies? Wil je filmen? Wil je vliegen/cruisen? En wat is je budget?
Ik wil een wat grotere stabiele drone met een leuk bereik om wat verder weg te vliegen met functies als GPS, return to home en altitude hold. Ik heb al ruime ervaring met een X5C. Ik wil dan ook beelden gaan maken of FPV gebruiken. Ik zou best iets als een Xiaomi drone, tweedehands Phantom, Hubsan H109S kunnen kopen maar gezien het feit dat ik er niet zo heel veel tijd voor heb vind ik het een flinke investering. Dan is dit een stuk interessanter. Aansluitingen zitten er genoeg op dus ik kan er zelf altijd een camera aan vast maken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Swooky
Bakkertje_01 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:20:
Je hebt hetzelfde frame aangeraden dat ik ook had in mijn sheet. Heb ik een goede keuze gemaakt of heb jij een foutje gemaakt in het kopiëren plakken :P. Voor de rest een top post, ik heb mijn lijst geupdate. In de toekomst wil ik wel graag een Go-Pro(Namaak) op mijn toekomstige drone plaatsen, maar dan kan ik beter een 1300 mAh accu gebruiken begrijp ik.
Whoopsie, ik dacht dat een Martian III er in had staan niet een Martian II. :P
Met een actioncam erbij word je quad al gauw zwaarder, dus dan kan je het beste op elk grammetje (30 gram om specifiek te zijn) besparen. De 1300's zijn wel in stock, dus das mooi meegenomen. :*)

EDIT:
BoAC schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:21:
[...]

Nu je het zo vraagt. Ik heb geen idee. Ik dacht altijd dat dit FlySky receiver was waarmee je RSSI kon gebruiken. Maar dat kan ik nergens terugvinden. |:(

DOUBLE EDIT:
Found it.
https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-/issues/17

[ Voor 19% gewijzigd door Swooky op 27-06-2017 23:22 ]

• cavey
@Bakkertje_01 ga voor de FlySky ia6b ontvanger (doet ook iets van 14 kanalen in ibus modus), dat scheelt je een joekel van een ia10 ontvanger (10 kanaals PPM, dan heb je een berg kabels lopen van je FC naar je receiver :P lijkt me niet handig). Sloop meteen de plastic behuizing van de ia6b. Scheelt je wat gewicht, en maakt het wat makkelijker weg te werken in het frame.

de X6B is een mooie kleine flysky ontvanger die uitermate geschikt is voor quads.

• MsG

MsG

Forumzwerver

BoAC schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:21:
[...]

Met een bepaalde subvariant (de timer versie) van die custom firmware (volgens mij wordt die niet heel goed bijgehouden, en zijn er andere plekken waar deze actueler is) kan je de error-rate die je normaal gesproken alleen op je zender zag, doorsturen over een bepaald kanaal. Deze kan je vervolgens in Betaflight instellen waardoor je flight controller de RSSI weet. Dan kan je er vervolgens mee doen wat je wil. Zo heb ik hem nu zichtbaar op m'n OSD. Werkte prima op zowel m'n ia6b als m'n X6B, zit hem dus echt in de zender. Receiver staat er redelijk los van.

Net als dat je nu knoppen als vrA en vrB enzo toewijst aan een bepaald kanaal in de zender, kan je dan de virtuele knop 'Error' toewijzen aan een bepaald kanaal.

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 28-06-2017 11:58 ]

• Bakkertje_01
noob vraag hea, hoe sluit ik zo'n ISDT Q6 Plus aan op netstroom? , ik heb zo'n idee dat daar nog een kastje tussen moet haha.

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36
Bakkertje_01 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:16:
noob vraag hea, hoe sluit ik zo'n ISDT Q6 Plus aan op netstroom? , ik heb zo'n idee dat daar nog een kastje tussen moet haha.
Hoort nog wel een voeding bij, bijv. een laptopvoeding of voor in het veld een flinke lipo of via 12V accu.
Wel ff een kabeltje voor maken want die zit er standaard niet bij...
Zorg wel voor voldoende Ampere's die de voeding kan leveren, als je er een parallelbordje achter zet met 6 lipos trekt dat al gauw zo'n 9A.

Wat betreft die Omnibus FC die op je lijstje staat, als je de Matek FCHUB PDB wil gaan gebruiken is het handig om daar dan de Matek F405 FC op aan te sluiten, koppel je ze met een flatcable aan elkaar, scheelt een wirwar aan kabels....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• Bakkertje_01
@antimos Wo, dat is nog eens een goede tip, thnx!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Ik heb eindelijk een setje goedkope 2000kv motoren gevonden, maar bij de specs staat 'Cell count 2-3S'. Luistert dit heel nauw, ik heb namelijk 4S lipo's.

https://hobbyking.com/en_us/rt2206-2000kv.html of https://hobbyking.com/en_...r-motor-built-by-dys.html

[ Voor 20% gewijzigd door joostsozee op 28-06-2017 22:38 ]

http://speedtest.net/result/2130203198.png

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik ken die motoren verder niet, maar ik zou er (bij goedkope) motoren wel voorzichtig mee zijn.

misschien is dit beter? https://www.banggood.com/...1066837.html?rmmds=search

Voor zover ik gehoord heb, zijn dat prima motoren om mee te beginnen, zeker voor het geld!

[ Voor 14% gewijzigd door GeleFles op 28-06-2017 22:56 ]

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Dankje, maar ik was juist opzoek naar een lage KV, helaas zijn die erg schaars

http://speedtest.net/result/2130203198.png

• bramboris
  • Niet online
joostsozee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:04:
Dankje, maar ik was juist opzoek naar een lage KV, helaas zijn die erg schaars
Waarom wil je zulke lage Kv motors? Volgensmij kun je tegenwoordig met iedere motor van een beetje kwaliteit en rond de 2300-2750 Kv elke prop rondspinnen.

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11 12:08
Sinds weekje nu de FatShark Attitude V4 aan testen. Moet zeggen dat hij prijs kwaliteit wel goed zit :)
Wat mij wel bevalt is het oled scherm met de raceband scanner. Helaas geen diversity maar heb met mn tests niet echt het idee gehad dat ik het miste of dat ik super veel storingen had.
Voordeel over de V3 is dat de V4 wel DVR heeft. Mooie middemoot tussen de low budget sharks en de Dom v3 en HD2/3

Afbeeldingslocatie: https://vdr.one/wp-content/uploads/2017/06/20170622_134710-1024x768.jpg

Afbeeldingslocatie: https://vdr.one/wp-content/uploads/2017/06/20170622_134704-1024x768.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Qualixo op 29-06-2017 09:10 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Sumerechny

Sumerechny

Langzaam komen de onderdelen voor mijn micro drone binnen. Ik heb DEZE camera en DEZE AIO FC. Het lukt me alleen niet om zicht te krijgen op hoe de OSD aangesloten moet (kan?) worden.

De blauwe en oranje kabel van de camera zijn voor het video signaal, ik weet alleen niet zeker welke het video out signaal van de camera is door wazige omschrijving. Daarnaast weet ik niet welke pads bedoelt zijn voor het video in -> OSD out signaal vanaf de FC. Ik vermoed de T1 en R1 pads alleen ik weet niet welke wat is...

Heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

Wellicht had ik dit iets beter moeten bekijken voordat ik de boel bestelde O-)

• cavey
De FC heeft geen OSD voor zover ik kan zien. Wordt nergens iets over gesproken in de beschrijving van BG.

dus AIO is meer van PDB + ESC's in een bordje. Geen RX/VTX, geen OSD.

De T1/R1, T2/R2 pads zijn je seriele poorten. Die op een losse MWOSD worden aangesloten (zie ook schema. Ik zie daar een losse MWOSD staan :P) voor de telemetry data. Wat dan ook meteen m'n eerste aanname bekrachtigd. De FC heeft geen OSD.

Wat betreft de kleur van de kabels: beetje ambigu. Als je geen OSD gebruikt, dan moet je blauw en oranje bundelen. Als je wel een OSD gebruikt.

Een ingeving: de OSD waar ze over spreken is waarschijnlijk hetzelfde als de witte kabel bij een HS1177, om de camera in te stellen. Dus niet zo zeer OSD in de vorm van een MWOSD, met telemetry van de FC enzo.

Dus als je er een MWOSD tussenhangt, moet je gewoon blauw en oranje bundelen.

Als je de camera settings wilt instellen, dan heb je juiste stekker/verloop nodig naar zo'n kabel ding/button masher plank zoals voor een HS1177. Geel is video out (blauw in dit geval), en Wit voor het instellen/buttons doorgeven: oranje op dit cameraatje. Geen idee wat je in zou kunnen stellen. Wit balans? ISO? pal/ntsc?

Cheers!

addendum:
Wellicht beginnen met alleen de blauwe kabel aan te sluiten op je OSD module. Mocht dat niet baten, dan de oranje. Mocht dat ook niet baten: allebei :D

[ Voor 6% gewijzigd door cavey op 29-06-2017 13:41 ]

• Sumerechny

Sumerechny

cavey schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:40:

De FC heeft geen OSD voor zover ik kan zien. Wordt nergens iets over gesproken in de beschrijving van BG.
Ah, dat lijkt me wel duidelijk. Gelukkig heb ik hem niet voor de OSD gekocht, toen het me opviel gisteren leek het mij een leuk extratje. Dank!

Hopelijk komt vandaag de rest binnen!

• SG

SG

Sinds Betaflight dat bied heb specifiek gezocht naar FC met Betaflight compatible FC.
Omnibus F4 Pro In mijn Xfoot195
Betaflight F3. In mijn 2de Mixuko
Dys F4 nog niet ingebouwt.

Wil eigenlijk niks anders.

Qualixo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:37:
Sinds weekje nu de FatShark Attitude V4 aan testen. Moet zeggen dat hij prijs kwaliteit wel goed zit :)
Wat mij wel bevalt is het oled scherm met de raceband scanner. Helaas geen diversity maar heb met mn tests niet echt het idee gehad dat ik het miste of dat ik super veel storingen had.
Voordeel over de V3 is dat de V4 wel DVR heeft. Mooie middemoot tussen de low budget sharks en de Dom v3 en HD2/3

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb em ook sinds een maand en ben er dik tevreden mee! Het is mijn eerste bril en zat voorheen op een 7" scherm maar dit is toch wel een dikke verbetering.
Minpuntje vind ik echter wel de accu duur. Die had wel wat langer mogen zijn. Maar dan nog, meer dan zijn geld waard! _/-\o_

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11 12:08
ChojinZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:45:
[...]

Heb em ook sinds een maand en ben er dik tevreden mee! Het is mijn eerste bril en zat voorheen op een 7" scherm maar dit is toch wel een dikke verbetering.
Minpuntje vind ik echter wel de accu duur. Die had wel wat langer mogen zijn. Maar dan nog, meer dan zijn geld waard! _/-\o_
Yes de 1000mah accu is om te huilen... ik heb gelukkig een aantal 1800mah :)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Qualixo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:58:
[...]

Yes de 1000mah accu is om te huilen... ik heb gelukkig een aantal 1800mah :)
Ik had nog wat defecte 3S lipo's liggen die ik heb omgetoverd naar 2S. Hebben die dagen dat mijn quad een halve dag in een boom hing (waardoor cellen dus beschadigd raakte) toch nog wat goeds gebracht. :+

• BoAC
ChojinZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Ik had nog wat defecte 3S lipo's liggen die ik heb omgetoverd naar 2S. Hebben die dagen dat mijn quad een halve dag in een boom hing (waardoor cellen dus beschadigd raakte) toch nog wat goeds gebracht. :+
Ik gebruik een setje van deze voor mijn skyzone goggles. Die gaan wel wat langer mee :P
BoAC schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Ik gebruik een setje van deze voor mijn skyzone goggles. Die gaan wel wat langer mee :P
En veiliger. Zo'n Lipo op je voorhoofd geeft toch niet zo'n veilig idee. Tx voor de tip! :)

• BoAC
ChojinZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:17:
[...]

En veiliger. Zo'n Lipo op je voorhoofd geeft toch niet zo'n veilig idee. Tx voor de tip! :)
Klopt, en deze zijn beveiligd voor diepontladen, ook erg fijn :)
Hier een instructie: YouTube: Fat Shark Battery Hack
En deze heb ik er ook ingebouwd om de huidige lading status weer te geven :)

• cavey
Nou, ik verwacht over een tijdje mijn atti v4's, en dan komen ze met de 18650 battery case (wat wel jammer is ergens, had de rode atti v4 AE battery wel willen hebben, maar goed). Dan gooi ik wat oude laptop batterijen erin. Gaat vast ook prima werken :)

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

BoAC schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:26:
[...]

Klopt, en deze zijn beveiligd voor diepontladen, ook erg fijn :)
Hier een instructie: YouTube: Fat Shark Battery Hack
En deze heb ik er ook ingebouwd om de huidige lading status weer te geven :)
Waarom niet gewoon deze kopen met een paar krachtige 3000mah 18650 Geen geouwehoer met solderen :9 en veiliger.

• BoAC
DutchWalnut schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Waarom niet gewoon deze kopen met een paar krachtige 3000mah 18650 Geen geouwehoer met solderen :9 en veiliger.
Omdat solderen leuker is, en het goedkoper is, en het resultaat hetzelfde is :p >:)

• JT

JT

VETAK y0

Toch even een iets uitgebreidere vraagstelling. Ik wil een wat grotere stabiele drone met een leuk bereik om wat verder weg te vliegen met functies als GPS, return to home en altitude hold. Ik wil beelden gaan schieten en live zien wat de camera ziet. Daarnaast sterke voorkeur voor gimbal die op afstand ook bedienbaar is. Ik wil er alleen geen 700 euro voor kwijt zijn want ik zal het niet zo vaak gaan doen. Ik heb zelf al veel research gedaan en heb het volgende gevonden:
  • Syma X8HC: goedkope optie waar je een grotere camera onder kan hangen. Wellicht dat ik met de Foxeer Legend 2 met wifi fpv kan realiseren maar dit zal nooit over grote afstand zijn. Verder geen gimbal bediening. Ook geen GPS. Beperkte vliegtijd.
  • Bayangtoys X16 GPS: zie hierboven maar dan met GPS.
  • Eachine Pioneer E350: voor 120 euro genoeg kracht voor een goede camera, GPS aanwezig, functies als RTH, gimbal aansluiting en voorbereiding op de AB! Ik heb echter eea gelezen over een niet heel betrouwbare GPS functionaliteit. Daarnaast is GPS position hold vrij instabiel met wat wind.
  • Jyu Hornet S: snel, 2 axis gimbal, fatsoenlijke camera, GPS en stabiel. Maar erg beperkte vluchttijd, storingsgevoelige FPV en schijnt nogal kwetsbaar te zijn.
  • Jyu Hornet 2: snel, 2 axis gimbal, fatsoenlijke camera, GPS en stabiel. Verbeterde versie met theoretisch stevigere body, beter FPV bereik en veel grotere accu en dus langere vluchttijd. Probleem is dat hier nog niks over praktijkervaringen over te vinden is.
  • Xiaomi Mi quadcopter: heeft eigenlijk wel alles wat ik wil máár 5 uur vliegen tot je verder dan 100m kan vliegen en hogere prijs dan bovenstaande drones houden me vooralsnog tegen. Daarnaast zag ik in een review van quadcopters101 dat de app ook nog wel eens problemen wil geven.
  • Phantom 3 SE: interessant vanwege lightbridge/bereik en overall een goede drone. Maar de prijs zal waarschijnlijk een stukje boven mijn budget komen. In China bij DJI zelf iets meer dan 400 euro, bij Gearbest 659 euro...
Op dit moment lijken mij de Pioneer E350 en Hornet 2 het interessantst maar door een gebrek aan feedback van gebruikers vind ik het nog een onzekere koop.

Daarnaast, een Pioneer E350 (120) + telemetry kit (20) + camera (80) + Walkera 2 axis gimbal (60) + fpv zender (20) + ontvanger voor Android toestel (20) = 320 euro. Een Hornet 2 is 336 euro met 3 axis gimbal en 2.7k camera.

Heeft iemand hier nog wat aan toe te voegen? Of wellicht andere suggesties overwegingen? Ja, ik weet dat er nog invoerrechten en BTW bij komen ;)

Ecodan warmtepomp

Ja, zonder ook maar gekeken te hebben naar de modellen; ga voor een model met brushless motoren.

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 23:47
Hoi!

Ik ben van plan om een DJI Mavic te kopen voor een reis naar Noorwegen. Nu heb ik ervaring als cameraman maar nog helemaal geen ervaring met het vliegen van een drone.

Hoe moeilijk is het om dit te leren voor het maken van coole shots (incl pan / tilt shots)? Ik ga er 17 juli heen, dus heb nog wat oefendagen. Wil echter voorkomen dat de Mavic na een dag al in het Fjord is beland!

• SG

SG

R.I.P.
Volgde zijn YT , want ben ook technical geinterreseerd .
Ook gezien hij de Omnibus F4 pro en verwanten behandeld heeft.
Samen met Josh Bardwell dek je groter deel van wat er in de markt te verkrijgen is.

Motorrijden daar begin ik ook niet aan .

goldmemberf1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:43:
Hoi!

Ik ben van plan om een DJI Mavic te kopen voor een reis naar Noorwegen. Nu heb ik ervaring als cameraman maar nog helemaal geen ervaring met het vliegen van een drone.

Hoe moeilijk is het om dit te leren voor het maken van coole shots (incl pan / tilt shots)? Ik ga er 17 juli heen, dus heb nog wat oefendagen. Wil echter voorkomen dat de Mavic na een dag al in het Fjord is beland!
Nu aanschaffen en dan elke dag vliegen!

Maar serieus, ik zou iets meer tijd nemen om alles goed onder de knie te krijgen. Het opstijgen is het probleem vaak niet, maar alles erna is toch iets ingewikkelder.
De Mavic is geen lastige machine, maar je wil (zeker daar) er zeker van zijn dat je de juiste handelingen onder de knie hebt, ook bij eventuele problemen.
Ik hoorde het ook... erg triest..

[ Voor 13% gewijzigd door Kars op 02-07-2017 14:56 ]

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 23:47
Kars schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Nu aanschaffen en dan elke dag vliegen!

Maar serieus, ik zou iets meer tijd nemen om alles goed onder de knie te krijgen. Het opstijgen is het probleem vaak niet, maar alles erna is toch iets ingewikkelder.
De Mavic is geen lastige machine, maar je wil (zeker daar) er zeker van zijn dat je de juiste handelingen onder de knie hebt, ook bij eventuele problemen.

[...]

Ik hoorde het ook... erg triest..
Thanks! De omstandigheden zullen ook zeker niet ideaal zijn, dus goed om jullie ervaringen te horen :)

• cavey
JT schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:06:
Heeft iemand hier nog wat aan toe te voegen? Of wellicht andere suggesties overwegingen? Ja, ik weet dat er nog invoerrechten en BTW bij komen ;)
DJI Spark misschien? Klein, handzaam, rond de 700 euro.

Waarschijnlijk ben je beter af met een 2de hands Phantom 3 of 4. Of je moet heelveel tijd willen steken in een zelfbouw frame, maar dan heb je ook wel wat initiele aanloopkosten zoals LIPO's, soldeerbout, lipo lader, bijbehorend klein grut materiaal. Losse gimbal, camera mounts maken dan wel kopen. Selectie aan motoren, ESC's, flight controller (iNav software erop) met de nodige inputs. Losse GPS ontvanger. Of je betaalt wat meer voor een DJI Naza controller.

Frames: 450 platform schijnt ok te zijn (DJI 450, rood/wit ding in het algemeen).

voordeel met zelfbouw: je kan elke motor, elke ESC zelf vervangen, aanpassen, tweaken naar wens.
Nadeel: je bent voor je software meer afhankelijk van opensource projecten (als je aardig wat kan programmeren hoeft dit geen nadeel te zijn natuurlijk).

Je kan het stap-voor-stap doen, en het zo gek maken als je wilt. Maar goedkoop zal het niet worden.

Verder moet ik m'n mond houden, want ik heb alleen ervaring met 250 klasse race/fpv quads :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik ben niet op zoek naar een drone voor selfies :) Wel voor FPV en beelden schieten van de omgeving. Natuurlijk, een Phantom 4 is het mooist. Maar ik wil er geen 700+ euro aan uitgeven.

Ecodan warmtepomp

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 15:57

lasharor

7 december 2004

ChojinZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:17:
[...]

Heb dat ook gedaan, zorg er wel voor dat je op een of andere manier van die haakjes creert zodat die batterijen niet hele tijd uit de strap vallen. Evt. iets 3d printen. Heb dat nu niet, blijft wel redelijk zitten maar soms is het toch irritant dat die eruit valt.

Je kan zo trouwens wel enorm lang doorvliegen. Batterijen kunnen een stuk lager dan normale lipos. Dus zelfs met diversity module heb ik het gevoel dat het qua batterijduur beter is dan met de standaard lipo (en standaard module)

• OMX2000
  • Laatst online: 07:16

OMX2000

By any means necessary...

Er is eindelijk een Europese, Duitse, reseller voor de Alien van ImpulseRC. https://www.flyingmachines.de/index.php?k=80&lang=eng Prijs is goed te doen, en hopelijk een indicatie voor andere Europese shops. Ze hebben, als ik goed gekeken heb, geen complete kit.

ImpulseRC Alien 5" FPV Body KIT : 45,95
ImpulseRC Alien 5" Armset (4 St.) : 31,95
ImpulseRC Alien 5"/6" Full Screw Pack - Gold : 39,95
ImpulseRC Alien PDB Kit - BLACK: 13,95

Totaal : 135,80

Ik kon bij hun helaas geen Nederlands adres kiezen om verzendkosten te berekenen. Dus hopelijk komt er nog een Nederlandse reseller bij. Op de facebookpagina an impulserc geven ze in ieder geval aan dat er meer zullen volgen. https://www.facebook.com/impulserc/posts/1689275848045571

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.