Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Thanks!hubhib schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:05:
[...]
Super gave quad. Alleen vraag ik me echt af waar die plastic(?) kappen voor dienen. Je wilt je quad toch zo licht mogelijk houden?
Ik heb nu twee quads op basis van een Rotorious FPV frame. Vind het zelf erg fijne frames en ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met de brushed motoren. Ik crash vaak, slijt heel wat props, maar de motortjes blijven overeind.
Het biedt wel een klein beetje bescherming, maar het is eigenlijk gewoon puur voor het oog naar mijn mening.
Overigens is de front canopy wel handig voor de camera. Die zit best mooi geisoleerd nu.
Het is overigens wel super lichtgewicht plastic, performance wise zal ik er niks van merken.
Overigens schrijf ik ook in mijn post: als ik lichtgewicht wilde, had ik niet dit frame gepakt. Er zit een hele carbon "klep" vanuit de front canopy naar de achterkant van de quad. Handig om meuk weg te werken, maar zorgt wel voor aardig wat gewicht
[ Voor 13% gewijzigd door foekie01 op 09-06-2017 13:55 ]
Ik moet alleen nog een FPV bril kopen, waarschijnlijk de Aomway Commander V1. Verder moet ik mijn barometer PID's nog goed instellen, maar dat is nog best lastig.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
dubbelzijdige tape and tie wraps. Werkt primaMsG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:57:
Wat en hoe zetten jullie eigenlijk de inwendige componenten vast? Bij de weinige crashes die ik had knapten soms van die lullige draadjes. Ik kan dan wel een dot hot glue er op doen, maar denk dat het dan gewoon een stukje verder breekt. Ook zo'n OSD-chip bungelt maar wat in m'n frame. Mensen wat do's en don'ts op basis van vele crashes? Ik probeer het proefondervindelijke aspect een beetje te voorkomen.
Dit ^^ ik ga voor kabels siliconen lijm gebruiken. Oja.... En niet crashenlasharor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:59:
[...]
dubbelzijdige tape and tie wraps. Werkt prima
maar zet je dus alles strak vast? Ik kan me voorstellen dat sommige componenten juist liever een beetje hun krachten kwijt kunnen door beweging. Mensen foto's van hun inwendige build? Ik heb mijn ia6b ingeruild voor een X6B maar nog steeds blijft de boel er intern uitzien als een zelfgemaakte bom :-P.lasharor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:59:
[...]
dubbelzijdige tape and tie wraps. Werkt prima
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mijn VTX (Unify pro) en receiver zitten redelijk los. Omdat die met een flexibele kabel vastzitten aan het frame (dus de coax en de antennes) is er wat speelruimte bij een crash.MsG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:04:
[...]
maar zet je dus alles strak vast? Ik kan me voorstellen dat sommige componenten juist liever een beetje hun krachten kwijt kunnen door beweging. Mensen foto's van hun inwendige build? Ik heb mijn ia6b ingeruild voor een X6B maar nog steeds blijft de boel er intern uitzien als een zelfgemaakte bom :-P.
Heb er vrijwel geen problemen mee, behlave in de zeldzame situatie dat de 2 componenten iets te dicht bij elkaar komen en ik wat storing in mijn video beeld krijg. Maar, dat merk je vrij snel.
Ik heb alles netjes gestacked met spacers. Eigenlijk hangt er niets los, behalve de bedrading en VTX. Maar die zijn behoorlijk kort en de soldeer punten zijn degelijk. Mijn VTX hangt wat losjes. Maar dat heb ik expres gedaan zodat bij crashes niet de aansluiting van de VTX van de PCB word getrokken.MsG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:04:
[...]
maar zet je dus alles strak vast? Ik kan me voorstellen dat sommige componenten juist liever een beetje hun krachten kwijt kunnen door beweging. Mensen foto's van hun inwendige build? Ik heb mijn ia6b ingeruild voor een X6B maar nog steeds blijft de boel er intern uitzien als een zelfgemaakte bom :-P.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik wil geen rammelende onderdelen in mijn drone. Alles dus vast met ty rap. Mijn vtx heb ik met 1 ty rap vast zitten op de connector. De antenne zit daaraan vast via een doorlus connector waarbij de antenne op het frame vast zit. Een 2mm frame plaat is daardoor al een keer gebroken.MsG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:04:
[...]
De pdb, fc en ontvanger zitten gestacked en de osd zit vast achterop de foxeer camere. De microfoon en beeper zitten achter de camer geklemd tegen de esc bekabeling die op de fc zitten
En je hebt geen beeper ingebouwd? Mijn jongens moesten ook een keer zoeken. Een beeper is dan wel handigSumerechny schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:46:
Damn it, ik kan mijn X210 niet terugvinden na een crash. Na meer dan een uur op en neer te hebben gelopen heb ik het opgegeven, het is een tijd geleden dat ik zo heb zitten balen.
Die zit er zeker op, volgens mij is de lipo echter los gevlogen (het beeld viel vrijwel direct weg bij de crash).BoAC schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:12:
[...]
En je hebt geen beeper ingebouwd? Mijn jongens moesten ook een keer zoeken. Een beeper is dan wel handig
Heb je dan geen antislip onder en boven je accu om te voorkomen dat hij wegslipt?Sumerechny schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:16:
[...]
Die zit er zeker op, volgens mij is de lipo echter los gevlogen (het beeld viel vrijwel direct weg bij de crash).
Dat ook. Had ik al verteld dat het een behoorlijk lompe klap was?BoAC schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:55:
[...]
Heb je dan geen antislip onder en boven je accu om te voorkomen dat hij wegslipt?
Ik loop inmiddels weer door het veld maar nog niks. Langzaam kom ik in de acceptatie fase.
Wel maf dat hij zoek is..het is kort gras en de sloot zit zo vol met kroos dat alles er op blijft liggen.
Jammer! Een beetje terugdenken hoe je vloog helpt ook niet? Zo'n ding rolt natuurlijk wel een eind door als hij neerkomt. Succes met zoeken danSumerechny schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:01:
[...]
Dat ook. Had ik al verteld dat het een behoorlijk lompe klap was?.
Ik loop inmiddels weer door het veld maar nog niks. Langzaam kom ik in de acceptatie fase.
Wel maf dat hij zoek is..het is kort gras en de sloot zit zo vol met kroos dat alles er op blijft liggen.
Een paar minuten na jouw bericht alsnog gevonden, enkele tientallen meters verder dan ik ooit had verwacht. Over de sloot van zo'n 3 m in het hoge gras aan de wal met de lipo een metertje ernaast!BoAC schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:09:
[...]
Jammer! Een beetje terugdenken hoe je vloog helpt ook niet? Zo'n ding rolt natuurlijk wel een eind door als hij neerkomt. Succes met zoeken dan
Wow feliSumerechny schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:41:
[...]
Een paar minuten na jouw bericht alsnog gevonden, enkele tientallen meters verder dan ik ooit had verwacht. Over de sloot van zo'n 3 m in het hoge gras aan de wal met de lipo een metertje ernaast!
Ik wilde vanavond nog ff vliegen maar dat ging niet want... de camera zat op zijn kop. Bij wat modificeren wel getest of de camera werkte maar telkens met het lenskapje erop. Pas in het veld ontdekte ik dat hij op z'n kop zat
Gelukkig had ik ook een 2e drone bij me waar mijn zoontje altijd mee vliegt. Ik sta er versteld van hoe snel hij dat oppikt. Er zat eerst cleanflight 1.7 op ofzo waarmee hij de rolls en loopings niet goed voor elkaar kreeg. Met cleanflight 2.0 gaat dat echt super! En alleen in acro vliegen
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mijn stapel is al vol in mijn drone: PDB, FC en receiver. Daar past dit niet tussen ben ik bangSensei_D schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:30:
Volgen jullie de nieuwe ontwikkelingen m.b.t. de Runcam Split ook een beetje? Kan nie wachten tot ik hem kan bestellen![]()
![]()
Ik zag er gisteren een bericht van langskomen. Het is een toffe ontwikkeling, ik begon bijna te balen dat ik mijn x210 teruggevonden had...nu moet ik een ander excuus verzinnen om er geld tegenaan te gooienSensei_D schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:30:
Volgen jullie de nieuwe ontwikkelingen m.b.t. de Runcam Split ook een beetje? Kan nie wachten tot ik hem kan bestellen![]()
![]()
Gaaf dit hoor! En dat voor 66.98 (met WIFI), gratis verzenden. Echt een top prijsSumerechny schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:08:
[...]
Ik zag er gisteren een bericht van langskomen. Het is een toffe ontwikkeling, ik begon bijna te balen dat ik mijn x210 teruggevonden had...nu moet ik een ander excuus verzinnen om er geld tegenaan te gooien.
Net een HD cam gekocht om vluchten op te nemen
Je kunt hem al preorderen zie ik, maar ik denk dat ik even de eerste leveringen en reviews af wacht. Ik hoop dat ze genoeg stock aan leggen, anders zou het nog wel eens kunnen zijn dat je aardig wat tijd moet wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door foekie01 op 12-06-2017 08:10 ]
Ze geven aan dat de cam low latency heeft, maar ja, wat is low latency?!MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:21:
Maar zit er een losse analoge module in of is het via hetzelfde digitale systeem als waar hij ook mee opneemt? Anders krijg je toch merkbare latency zoals je bij al die digitale systemen hebt?
Ik zag overigens het plaatje van de wifi module. Ben ik de enige die van mening is dat dit onhandig is? Waarom die riser PCB?
Er zijn zeker designs waar dit niet in past, maar ook genoeg waar het past hoor. Bij mij zou het passenBoAC schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:59:
[...]
Mijn stapel is al vol in mijn drone: PDB, FC en receiver. Daar past dit niet tussen ben ik bang
Sumerechny schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:08:
[...]
Ik zag er gisteren een bericht van langskomen. Het is een toffe ontwikkeling, ik begon bijna te balen dat ik mijn x210 teruggevonden had...nu moet ik een ander excuus verzinnen om er geld tegenaan te gooien.
Er zit latency op uiteraard, iets meer dan HS1177 volgens mij, hij zit namelijk op dezelfde latency als de RunCam Eagle, althans daar wordt mee geadverteerd en Albert Kim (de eerste reviewer) kreeg dat idee ook. Oscar Liang gaat denk ik de eerste zijn die dit in detail gaat onderzoeken.MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:21:
Maar zit er een losse analoge module in of is het via hetzelfde digitale systeem als waar hij ook mee opneemt? Anders krijg je toch merkbare latency zoals je bij al die digitale systemen hebt?
Dit ding is niet heilig; je moet je FPV cam nu soft-mounten en je cam moet zo geplaatst worden dat de props buiten beeld vallen, maar toch, dit is toch vet, zeker voor deze prijs inderdaad
Voor de geintresseerden;
Het idee is volgens mij dat je hem er niet op laat zitten, maar er steeds op prikt. Ja, wie dat heeft bedachtfoekie01 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:30:
[...]
Ik zag overigens het plaatje van de wifi module. Ben ik de enige die van mening is dat dit onhandig is? Waarom die riser PCB?
Aan de andere kant, als je straks via UART de cam kan laten recorden met een switch op je zender dan vergeef ik ze het bovenstaande wel hoor

Voor € 60,- kunnen bestellen via Banggood. Voor die prijs heb ik het V-Tail frame met Emax 2205 Red Bottoms, een SPF3 FC, Emax Lightning 20A ESC's, 4S 1500 LiPo, HD Cam met DVR, dus best leuk spul
Gisteren kunnen knutselen om 'm de lucht in te krijgen.
De FC was voorzien van een hele oude CleanFlight config. Dus meteen maar aan BetaFlight gehangen om te upgraden.
Man, wat een ellende. De drivers worden niet herkend, dus moest ik met Zadig aan de slag om de drivers goed te krijgen.
Goed, uiteindelijk gelukt en klaar om te testen.
Het vliegt best aardig, maar je merkt dat het een zwaargewicht is. De camera is best OK, maar de CMOS heeft problemen met contrast.
Daarnaast is er motor-jitter aanwezig wat niet helemaal weggaat. Ook merk ik bij punch-outs dat hij naar voren pitcht.
Voor € 60,- is het een prima ding, maar ik ga uiteindelijk de componenten overzetten naar een x-frame
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
www.quadcopterracing.nl wordt www.droneraceshop.nl en omdat te vieren is er 10% korting op alle producten met de code DRS17 voor de komende week.
Zag ook meteen dat de nieuwe Runcam Split er al op staat voor Pre-order!
https://droneraceshop.nl/product/runcam-split-pre-order/
Misschien een goede tip voor @Sensei_D?
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Edit; hahaha slimme korting, gisteravond stond ie er nog op voor €70
[ Voor 46% gewijzigd door Sensei_D op 12-06-2017 12:01 ]
Nu toch nog steeds (€71) met DRS17 als kortingscode?Sensei_D schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:58:
Thx, had het gister al even zien staan ja
Edit; hahaha slimme korting, gisteravond stond ie er nog op voor €70
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
BG: De ISDT oplader van rond de 40-50 euro.joostsozee schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:34:
Sorry hoor, even on-topic.
HB heeft dus een beperkt aanbod. Welke merken zijn op BangGood goed om te bekijken als het om accu's en chargers gaat?
HB: Eventueel de Turnigy Accucel-6 80W uit de EU shop, anders gewoon skippen.
_GEEN_ imax b6 (veelal clones) meer aanschaffen. Oud en achterhaald spul.
Geen idee of iemand hier afgelopen week al op geantwoord heeft, was nog de hele juridische discussie aan het nalezen toen ik deze post tegenkwam
[ Voor 27% gewijzigd door foekie01 op 12-06-2017 18:58 ]
Ja had dat probleem ook met windows. FC omflashen gaat goed los als part. Windows update gooid de DFU weer overhoop. Dan in bestaande build moet bootpin kortsluiten. Te lastig dus die op hele oud betaflight.Kars schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:08:
Afgelopen weekend de Eachine V-Tail 210 ARF binnen gekregen:
[afbeelding]
Voor € 60,- kunnen bestellen via Banggood. Voor die prijs heb ik het V-Tail frame met Emax 2205 Red Bottoms, een SPF3 FC, Emax Lightning 20A ESC's, 4S 1500 LiPo, HD Cam met DVR, dus best leuk spul
De FC was voorzien van een hele oude CleanFlight config. Dus meteen maar aan BetaFlight gehangen om te upgraden.
Man, wat een ellende. De drivers worden niet herkend, dus moest ik met Zadig aan de slag om de drivers goed te krijgen.
Het vliegt best aardig, maar je merkt dat het een zwaargewicht is. De camera is best OK, maar de CMOS heeft problemen met contrast.
Daarnaast is er motor-jitter aanwezig wat niet helemaal weggaat. Ook merk ik bij punch-outs dat hij naar voren pitcht.
Voor € 60,- is het een prima ding, maar ik ga uiteindelijk de componenten overzetten naar een x-frame
Sinds kort ivm IOS dev adventures een Mac Mini tussen model.
En bootpins kan ik nu helemaal vergeten zo ook drivers.
Heb 2de mixuko frame.
Heb DysF4 of BetaflightF3 liggen en 35A ESC en Dys motoren die met die solderpads.
Die moet ik nog bouwen ga deze week mee beginnen.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Een v-tail heeft zo wat voordelen (betere yaw en optimalere thrust) maar niet noemenswaardig. Dat is ook de reden waarom ik 'm ombouw op een x-frameMsG schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:37:
Voor 60 klinkt dat niet gek. De motortjes zijn dat alleen al ongeveer waard toch? Ik vind het er wel geinig uitzien die motors ondersteboven. Is dat daadwerkelijk functioneler dan gewoon 'normaal' of ziet het er gewoon hip uit?
En inderdaad, de componenten zijn goed, alles bij elkaar los kwam ik op ~€ 200,- aan onderdelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Kars op 13-06-2017 12:03 ]
Kars schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:08:
Afgelopen weekend de Eachine V-Tail 210 ARF binnen gekregen:
[afbeelding]
Ja gewichtverdeling is prima, het is ook niet dat de achterkant 'm wil inhalen. Ik zal in BetaFlight de optie 'anti gravity' eens aanzetten, kijken wat ie dan doet.B_sHoRtY schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:16:
Voor de pitch op high throttle misschien je i gain wat ophogen? Is de gewicht verdeling goed?
[...]
Helaas, die korting was maar kort op BG..MsG schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:51:
Is dat dan een foutje ofzo geweest? Ik vind hem alleen maar duur. Voor 60 euro ben ik ook wel geïnteresseerd :-P.
Mijn collega heeft dezelfde besteld, maar die heeft minder gelukt. Zijn motoren twitchen als een gek, het ding komt niet eens de lucht in.. Alles opnieuw geflashed en connecties nagekeken, maar helpt niks.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds gisteren een drone(tweedehands) en ik wil graag vliegen maar de kompas zegt steeds error. Daarnaast knipperen de lichtjes in volgorde: Rood, geel, groen. Ik kan niet weg vliegen zodat de de kompas gekalibreerd is. Probleem is, elke keer als ik hem wil kalibreren dan geef hij een error dat er metaal/magneten in de buurt zijn. Dit kan niet zo wezen want ik heb op 3 verschillende plekken dit geprobeerd o.a. in een weiland.
Nu heb ik hem met een kabel aan mijn pc gedaan(pc vind hem niet), maar heel af en toe lijkt hij reset te worden en knipperen de lichtjes geel(wat een goed teken is, omdat ie dan verbonden kan worden). Daarna kan ik ook gewoon in de lucht, maar dit geld ook maar voor 1 of 2 keer en max 5 minuten. Ook geeft ie als ik hem 50 meter weg stuur al een melding dat er te veel stoorzenders zijn.. hoe? Geen idee.
Bij de vorige eigenaar werkte alles 100% en hij helpt mij ook om alles werkend te krijgen maar hij heeft na een tijdje ook geen idee meer.
Er zit zelfs een speciale antenne aan die het bereik moet verbeteren tot 2km.
Ik heb al op internet gekeken naar een oplossing en ik heb al veel opnieuw gekalibreerd, zonder succes.
App versie: 3.1.11
Aircraft versie: 1.8.10
Ik hoor graag of jullie iets weten.
Die informatie is vrij nutteloos zonder dat wij weten wat voor drone je hebt. Met die informatie kunnen we je wellicht verder helpen.
excuus, vergeten. Phantom 3 StandardCreesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:30:
[...]
Die informatie is vrij nutteloos zonder dat wij weten wat voor drone je hebt. Met die informatie kunnen we je wellicht verder helpen.
Weet je dat 100% zeker? Wat je nu beschrijft klinkt gewoon als stuk.iinsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:15:
Bij de vorige eigenaar werkte alles 100% en hij helpt mij ook om alles werkend te krijgen maar hij heeft na een tijdje ook geen idee meer.
Ah, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Hoewel ik het wel eens ben met de andere reactie die je hebt gekregen, klinkt als een stukke phantom. Zeker aangezien als ik er op google ik enorm veel klachten vind over de drone die jij hebt. Ik kwam bijvoorbeeld dit draadje tegen en nog wat dingen waarbij mensen met magneten aan het prutsen zijn (dat zou ik niet zo snel doen).
Wat je nog kan proberen is een plek uitzoeken waar echt geen metaal in de buurt zit, geen leidingen, etc en dan ook je zakken leegmaken (geen sleutels,etc) en het dan nog eens proberen.
Een andere stap is wellicht gewoon garantie? Hoe oud is de drone, wellicht is dit iets wat DJI voor je zal repareren.
ik heb hem dus via marktplaats gekocht. Hij kon er gewoon mee vliegen, misschien iets tijden de verzending, geen idee.Creesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:45:
[...]
Ah, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Hoewel ik het wel eens ben met de andere reactie die je hebt gekregen, klinkt als een stukke phantom. Zeker aangezien als ik er op google ik enorm veel klachten vind over de drone die jij hebt. Ik kwam bijvoorbeeld dit draadje tegen en nog wat dingen waarbij mensen met magneten aan het prutsen zijn (dat zou ik niet zo snel doen).
Wat je nog kan proberen is een plek uitzoeken waar echt geen metaal in de buurt zit, geen leidingen, etc en dan ook je zakken leegmaken (geen sleutels,etc) en het dan nog eens proberen.
Een andere stap is wellicht gewoon garantie? Hoe oud is de drone, wellicht is dit iets wat DJI voor je zal repareren.
Zal het probleem opgelost worden als ik een nieuwe kompas bestel..?
Heb je het ding werkende gezien voordat je hem kreeg? En kan ik uit je antwoord afleiden dat je geen garantie kan verwachten op deze drone (Zelfs als je iets tweedehands koopt kan er gewoon nog fabrieksgarantie op zitten)?iinsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:48:
[...]
ik heb hem dus via marktplaats gekocht. Hij kon er gewoon mee vliegen, misschien iets tijden de verzending, geen idee.
Zal het probleem opgelost worden als ik een nieuwe kompas bestel..?
Als het kompas defect is dan zal het bestellen van een nieuwe wellicht helpen ja.
ik heb hem zelf werkend gehad. Voor een paar minuten dus. Ik weet niet of het een defecte kabel in het kompas is of niet. Ik bestel er wel eentje en dan kijk ik morgen weer.Creesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:54:
[...]
Heb je het ding werkende gezien voordat je hem kreeg? En kan ik uit je antwoord afleiden dat je geen garantie kan verwachten op deze drone (Zelfs als je iets tweedehands koopt kan er gewoon nog fabrieksgarantie op zitten)?
Als het kompas defect is dan zal het bestellen van een nieuwe wellicht helpen ja.
Maar het zou zo dus maar kunnen dat de vorige eigenaar hetzelfde probleem had. Helaas is het jou woord tegen het zijne en verwacht ik dat je van de oude eigenaar weinig hoeft te verwachten (er vanuit gaande dat hij al stuk wasiinsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:57:
[...]
ik heb hem zelf werkend gehad. Voor een paar minuten dus. Ik weet niet of het een defecte kabel in het kompas is of niet. Ik bestel er wel eentje en dan kijk ik morgen weer.
Je kan kijken naar een nieuw kompas. Deze is te vervangen voor de Phantom. Ik weet alleen niet wat ze kosten...
Okay, garantie is dus echt geen optie?iinsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:57:
[...]
ik heb hem zelf werkend gehad. Voor een paar minuten dus. Ik weet niet of het een defecte kabel in het kompas is of niet. Ik bestel er wel eentje en dan kijk ik morgen weer.
Heeft dat te maken met?
Houd er trouwens wel rekening mee dat de regels in Nederland dit niet toestaan, je moet bijvoorbeeld je drone altijd kunnen zien. Op twee kilometer afstand kan jij de drone al lang niet meer zien.Er zit zelfs een speciale antenne aan die het bereik moet verbeteren tot 2km.
Daarnaast zijn er ook gebieden waar je simpelweg niet mag vliegen. https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
Zullen we deze discussie niet opnieuw beginnen?Creesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:01:
Houd er trouwens wel rekening mee dat de regels in Nederland dit niet toestaan, je moet bijvoorbeeld je drone altijd kunnen zien. Op twee kilometer afstand kan jij de drone al lang niet meer zien.
Daarnaast zijn er ook gebieden waar je simpelweg niet mag vliegen. https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
ik ga niet echt 2km ver weg vliegen, ik houd hem altijd in het oog. En ja ik zit in een gebied waar je mag vliegenCreesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Okay, garantie is dus echt geen optie?
Heeft dat te maken met?
[...]
Houd er trouwens wel rekening mee dat de regels in Nederland dit niet toestaan, je moet bijvoorbeeld je drone altijd kunnen zien. Op twee kilometer afstand kan jij de drone al lang niet meer zien.
Ik snap je irritatie maar dit heeft GoT ook zelf in de hand gewerkt. In elk ander topic is het zowat verboden om het over drone regelgeving te hebben en is er altijd wel een mod die dan de mensen vervolgens naar dit topic verwijzen met de opmerking: 'discussieer daar maar verder...'Neyluzz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Zullen we deze discussie niet opnieuw beginnen?
Wellicht een idee om hier gewoon een apart topic van te maken om zodoende de discussies te scheiden van dit topic?
Daarnaast: Is dit een discussie of word iemand, die net begonnen is met de hobby, vriendelijk gewezen op zijn plichten? Ik vind de opmerking van Creesh nog wel kunnen.
In de OP staat een mooi hoofdstuk over regels Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 . Die kan iedereen op zijn gemak lezen en zelf bepalen of hij verantwoordelijk om wil gaan en de hobby intact wil houden door niet als een lijp te gaan vliegen.
[ Voor 17% gewijzigd door Neyluzz op 14-06-2017 16:52 ]
Snap ik. Mensen hebben ook een stukje zelf verantwoording en horen zich te verdiepen in de regels, nog voordat de props gedraaid hebben. Maar in de praktijk gebeurt dat vaak niet en veel hobbyisten zien dit als gevaar voor de hobby.Neyluzz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:49:
@ChojinZ Ik ben het met jullie eens dat mensen geïnformeerd moeten worden. Maar dat leidt hier onwijs snel tot uit de hand lopende discussies die het topic in mijn opinie zwaar onaantrekkelijk maken. Wij zijn hier niet degen die een individu moeten wijzen op zijn rechten en plichten.
In de OP staat een mooi hoofdstuk over regels Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 . Die kan iedereen op zijn gemak lezen en zelf bepalen of hij verantwoordelijk om wil gaan en de hobby intact wil houden door niet als een lijp te gaan vliegen
Je krijgt dan al snel dat mensen die al langer mee gaan, de nieuwelingen toch gaan wijzen op de regels.
Irritant voor ons? Ja! Nodig? Ja, helaas soms wel...
ik ben nu vrijwel zeker dat het aan de kompas ligt. een kabeltje van de aansluiting is half kapot.Creesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Heeft dat te maken met?
[...]
uiteraard geen eigen beelden
Snel uit de sloot gevist, naar huis gereden, uit elkaar geschroefd, sommige delen met IPA en een kwastje schoon gemaakt, sommige gedroogd met de fohn, En nu een paar dagen wachten.. Ik heb alles op de zolder gelegd want daar is het nu droog en warm...
Ok, maar, wat als er ergens sluiting is geweest, en er is iets kapot..
Ik zat te denken, welke onderdelen kan ik allemaal recyclen?
De motoren zijn nog goed, de accu's en de zender ook nog.
Het idee wat ik nu heb, is:
Een los frame te kopen, moederboard, ECS'en camera en wellicht wat ander kleinspul.
Tot zo ver lijkt het mij niet heel moeiklijk. Alleen ik zit met een paar vragen:
-Zou ik voor de Hubsan controller een receiver kunnen vinden? En het video gedeelte, Zou de controller overweg kunnen met een andere camera? (ik kan alleen instellen de frequentie, van 5730 tot 5845 MHZ)
-Kan ik de accu's hergebruiken? Deze zijn nog netjes, en ik heb er een goede lader bij.
7,4 volt, 2700mAh
Een nieuwe losse drone kost 176,-, Gezien ik een beetje op de centen moet letten, ik niet heel onhandig ben, lijkt met het leuk om er nog iets moois van te maken.
Ik gebruik hem vooral voor foto/film, ik wil proberen een Nexus 5 als camera onder te maken, later een go-pro achtig iets.. (+ cam voor FPV)
Parklife
Volgens mij kan je vrijwel alles recycelen (er zijn mensen die kartonnen dozen laten vliegen).Parklife schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:04:
Ok, maar, wat als er ergens sluiting is geweest, en er is iets kapot..
Ik zou eerst even afwachten, de meeste drones kunnen wel tegen een stootje. Mocht er toch iets kapot zijn moet je vaststellen wát er kapot is en dat onderdeel vervangen.
Ik hoop inderdaad dat het nog goed komt, hij is nooit eerder gecrashed, en alles ziet er nog intact uit....Sumerechny schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:51:
[...]
Volgens mij kan je vrijwel alles recycelen (er zijn mensen die kartonnen dozen laten vliegen).
Ik zou eerst even afwachten, de meeste drones kunnen wel tegen een stootje. Mocht er toch iets kapot zijn moet je vaststellen wát er kapot is en dat onderdeel vervangen.
Als er iets kapot is, hoop ik dat ik kan achterhalen wat dat is.. Niet dat ik op de gok alle boardjes moet gaan vervangen...
Parklife
Mylipo.de heeft ze wel: http://www.mylipo.de/3S-111VSumerechny schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:03:
Heeft iemand nog een geschikt adres voor 400-450 mah 3S lipo's? Ik kom nu bij Conrad en Hobbyking uit maar de selectie is vrij beperkt.
[ Voor 5% gewijzigd door noobgrinder op 15-06-2017 13:24 ]
Bij Toemen wellicht?Sumerechny schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:03:
Heeft iemand nog een geschikt adres voor 400-450 mah 3S lipo's? Ik kom nu bij Conrad en Hobbyking uit maar de selectie is vrij beperkt.
Dank, mylipo gaat het op het lijstje en bij Toemen had ik hem nog niet gezien. Ik begin wel een beetje gek tegen die JXT plug aan te kijken die aan vrijwel alle lipo's zit, die kan volgens mij onvoldoende stroom aan. Het lijkt me een goed idee om ze te vervangen met XT30's.noobgrinder schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:23:
[...]
Mylipo.de heeft ze wel: http://www.mylipo.de/3S-111V
Well.. Om eerlijk te zijn.. Niets..MsG schreef op zondag 4 juni 2017 @ 07:54:
Wat mis je eigenlijk aan de i6 nu?
Ik zie veel mensen blind een taranis kopen voor 200 eu, maar loop zelf eigenlijk nog nergens tegenaan op de flysky. Tuurlijk het heeft wat meer handigheidjes, maar dat mag ook wel voor 150 euro meer.
Ik heb dan ook geen ervaring met andere transmitters of controllers (ben geen gamer, en de enigste (verstoffende) console thuis is een NES, welke qua controller ook gewoon een vierkant blok is.
De eerste seconde dat ik de FlySky uit de doos haalde (zonder batterijen uiteraard) voelde hij door het lage gewicht ECHT als een supercheap ding aan, maar met de batterijen erin werd dat al stukken beter.
Qua features heb ik ook nog niets te klagen; Je kunt profielen aan maken, en hebt vanwege de i6X out-of-the-box al 10 channels.
Maargoed, naar wat ik online zo gelezen / gezien heb wordt er toch al snel gezegd: "spaar even door en koop een Taranis" of "Koop nu een goedkope, maar als de hobby bevalt ga dan voor de Taranis!"
Nu was dit vaak wel voordat de Q7 uitkwam, maar die vind ik qua design nou niet bepaald geweldig.
Ik was er dan zelf ook vanuit gegaan dat hij qua gimbals ook een (flinke) stap vooruit zou zijn.
Maar als ik echter deze review over de FlySky i6 zo lees, dan blijkt dat nogal tegen te vallen.
"That being said, the sticks are easily better than some of the really cheap radios I’ve gotten with RTF quads or airplanes. I think they are comparable to the sticks on the Taranis and just fine for any beginners. They are made of aluminum and are adjustable just like the Taranis."
Ze zijn wel te upgraden naar de M9 gimbals, welke wel een verbetering moeten geven.
Zelf dacht ik dat het het gebruik van betere gimbals op een transmitter ook voor een consistentere besturing zou zorgen. Dit zodat je bewegingen (op een gegeven moment vanuit je muscle memory) niet steeds lichtjes anders worden door de slijtage van goedkope gimbals.
Ik heb nogmaals geen ervaring met andere transmitters/controllers, dus heb geen idee of dit complete onzin is. Ik typ bijvoorbeeld wel al jaren op een mechanisch toetsenbord, en dan merk je door de jaren heen echt wel het verschil tussen een consistente typervaring thuis en de cheape rubber-dome bordjes op je werk.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Bij deze hobby worden we volgens mij van alle kanten uitgedaagd om duurder te blijven gaan. Zelf merk ik het i.e.g. meer dan andere hobbies. In het begin had ik ook constant de Taranis als einddoel.SmiGueL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 00:02:
[...]
Maargoed, naar wat ik online zo gelezen / gezien heb wordt er toch al snel gezegd: "spaar even door en koop een Taranis" of "Koop nu een goedkope, maar als de hobby bevalt ga dan voor de Taranis!"
....
Nu was dit vaak wel voordat de Q7 uitkwam, maar die vind ik qua design nou niet bepaald geweldig.
Ik vlieg inmiddels met een Trunigy Evolution, een geweldig ding als zeg ik het zelf. Het design vind ik veel mooier en prettiger dan het klassieke 'blok'
Zoals: FlySky i6-project om veel meer kanalen en functies uit je zender te krijgen. Nu onder andere zover dat je met een ia6B óók gewoon RSSI hebt voor in je Flight Controller/OSD
https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-/
https://www.rcgroups.com/...firmware-patch%21/page122
Cyclops++ een project om de populaire Quanum Cyclops V1 meer functionaliteit te geven, dmv een los schermpje, of eventueel OSD in de bril, zodat je het spectrum kan afscannen voor de juiste band, kan locken, makkelijk kan wisselen, etc.
https://github.com/Dvogonen/cyclop_plus
https://github.com/Dvogonen/cyclop_plus_plus
[ Voor 49% gewijzigd door MsG op 16-06-2017 12:01 ]
Laat je niet teveel verleiden in deze hobby joh. Ga niet patsen met je gear, maar met je skills en een nieuwe zender maken geen skills
Ik heb zelf wel een Taranis, maar mijn DSMX module in mijn Turnigy 9X was stuk gegaan en het was toen heel hip (ja, ik heb mij laten verleiden
Tegenwoordig zie je veel meer ingebouwde OSD, met current sensing info op je beeld. Voltages zijn ook niet meer weg te denken. Enige telemetry die nog belangrijk is is rssi, maar als je dat niet hebt plof je vanzelf neer
Echter is de Taranis of soortgelijke zender natuurlijk niet helemaal zonder voordelen;
- De ontvangers met FrSky kunnen echt reteklein zijn inmiddels, XM+ anyone?
- De software is open-source wat ik een plus vind, tweakers houden hiervan en hierdoor is integratie IN FC's zelfs mogelijk.
- Firmware flashing van zender EN receivers doe je vanuit de zender, dat is toch gewoon vet ofwa
- Met een 4-in-1 module zou je ook nog eens al je speelgoed drones kunnen bedienen
Sure, Taranis is leuk en als je niet zonder de voordelen van hierboven kunt, go for it, maar als je nu al tevreden bent en het alleen doet om de naam van de zender steek je geld dan liever in iets anders. Deze hobby heeft zoveel om voor te sparen; goggles, degelijke laders, goeie (en heel veel) lipo's, originele frames... hell, koop een DJI Spark voor erbij, wat een vet ding is dat. Maar we dwalen af
[edit]Oh ja, voor wie toch nu voor een Taranis gaat en de Q7 kut vind (hij ligt wel lekker in de hand hoor) neem dan wel die nieuwe versie van de Taranis, die heeft alle mods zoals de M9 gimbals al
[ Voor 4% gewijzigd door Sensei_D op 16-06-2017 11:00 ]
Het merk interesseert me echt niets, laat staaaaan dat ik het doe 'om te patsen'.
Ik ga gewoon uit van wat ik op het internet lees/zie; en als de FrSky door zo goed als iedereen geprezen wordt, dan kon ik weinig anders dan het aannemen..
De reden dat ik een upgrade overwoog was omdat ik een transmitter wou hebben die door betere gimbals minder gevoelig is voor slijtage en consistenter is in de sticks.
Daarnaast verwachtte ik door de betere gimbals een preciezere besturing.
Maar zoals ik ook al linkte in mijn post blijkt dat verschil toch wat kleiner te zijn dan ik gehoopt had.
Ik ben er dan ook al uit dat, ALS ik besluit de Taranis te kopen, ik het alleen doe als er betere gimbals (ala M9) in komen.
Dat je er niet perse beter door gaat vliegen lijkt me logisch; maar helemaal bij een hobby waarbij de timing van flips van essentieel belang is, leek een upgrade mij gewoon het overwegen waard.
Nogmaals bedankt allen voor de reacties.
[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 16-06-2017 14:09 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Als het je dus op dit moment alleen gaat om de gimbals zijn er dus meer alternatieven. De reden dat een Taranis zo geprezen is ligt ook in de historie van RC. Als je voorheen een zender wilde met alle features van de Taranis dan betaalde je daarvoor bij Futaba of Spektrum gewoon veel meer. Taranis is dus wel echt bang for buck, maar niet the only way to go.
Oh en ik weet nog; die Taranis voelde zonder accu ook erg cheap aan
Haha, dat vind ik wel mooi om te lezen. Die klassieke designs bevatten allemaal ook relatief veel lucht volgens mij. Ik vind het jammer dat er niet meer creatieve (betaalbare) ontwerpen zijn. De Evolution is één van de weinigen volgens mij. Als je kijkt hoe de markt zich de laatste jaren ontwikkeld heeft had ik wel meer 'game' designs verwacht!Sensei_D schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:46:
Oh en ik weet nog; die Taranis voelde zonder accu ook erg cheap aan
Wat trouwens ook nog een mooie zender is, maar niet echt betaalbaar; TBS Tango. Heb hem om gehad en je handen vallen er gewoon automatisch omheen, briljant!
problem solved. Vandaag nieuwe kompas erop gemonteerd en het werkt weer prima.Creesch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Heeft dat te maken met?
[...]
Kun je niet iets laten 3D printen? Kijk even op thingiverse, wellicht staat daar iets op qua ontwerp.iinsane schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:41:
Kent iemand een goede camera/gimbal guard voor de phantom 3 standard? Ik zie alleen maar guards voor de advanced en prof, ik fiets nog wel is rond met de drone in een speciale tas, maar ik ben bang dat als ik dat te vaak doe dat ik iets sloop van de gimbal..
Ben ook gamer dus ik vlieg als gamer. En afhankelijk van piloot kan bepaalde TX belemmerend zijn.
Zelf geen ervaring met Flysky en andere goedkope alternatieven.
Mijn reden om voor Taranis Plus te gaan een jaar geleden.
1 Is dat de Race scene defacto standaard en veel support voor is vanuit de community met how 2 YT.
2 Die RX zeer compact toen al waren XSR.
3 Failsave goed en makelijk in te stellen is zie 1.
4 snelle en robuste connect en binding.
5 ivm defacto standaard worden daar technologien als eerste geintroduceerd zo ook de smartaudio link. Lua scrips ivm OpenTX.
Pre QuadRacing ervaring.
DX6i voor oude spectrum blade RC heli zooi. Nadeel daarvan is dat het binden en conecten niet vlekkeloos gaat. Voor mij is iig spectrum hobby zooi het iig totaal niet. Zie 4
1ste Quad ervaring
Devo 10 voor walkera quads. Probleem is dat de devo RX voor eigenbuild niks over failsave te vinden is.
Vanwege die Devo beperking zie 3
Ben ik toen overgestapt naar die taranis al vroeg in de hobby. Dus mijn 3de TX.
Ja het is goede investering geweest.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
[ Voor 103% gewijzigd door joostsozee op 17-06-2017 16:31 . Reden: Ik geloof dat ik het nu wat beter snap, ga eerst zelf verder zoeken en samenstellen ]
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Ik vind de Spark super interessant om aan te schaffen als eerste drone maar ik ben enigszins sceptisch over of het iets zal zijn wat ik na 3x vliegen ook nog leuk vind. Dat zou natuurlijk zonde van het geld zijn.
Voornaamste reden dat ik twijfel is omdat het vliegen toch wel aardig kapot gereguleerd is door de overheid en je op veel plekken gewoon niet meer mag vliegen. Logisch ook natuurlijk met de hoeveelheid idioten die niet weten hoe ze om moeten gaan met een drone, maar dat even terzijde.
Ik woon zelf in Apeldoorn en zie dat er bijvoorbeeld rond vliegveld Teuge niet gevlogen mag worden, dat is logisch. Maar ten zuiden van Apeldoorn hoef ik zo te zien ook niets te proberen aan de grote rode vlek te zien (dat zal dan wel door Terlet komen)..
Maar ik zou bijvoorbeeld heel graag een rijdende trein willen filmen. Mag ik dan wel op een open grasveld naast een spoorlijn gaan staan en dan schuin van boven een trein volgen?
Het probleem is voor mij dus een beetje dat ik het heel lastig vind om te bepalen wat ik wel en niet mag en dat verpest voor mij op voorhand eigenlijk al het hele vliegen. Zit namelijk echt niet te wachten op boetes etc.
Ik zie op YouTube ook gewoon video's die gemaakt zijn boven wegen/spoorlijnen & huizen dus schijnbaar nemen sommigen de regels ook met een korreltje zout?
Tesla M3LR '21
Even een vraagje over tuning.
Ik vlieg al geruime tijd met een 5" Alien met Kiss FC, Kiss 24A ESC's, Emax Red Bottoms (oude variant, niet de nieuwe S versie), en KingKong 5x4.5x3 Props. Op de één of andere manier krijg ik de "bounce backs" en "mid throttle oscillations" er niet uit..
Naar mijn idee heb ik alles geprobeerd. FC is softmounted. Alle componenten zitten goed vast en ook goed verdeeld over het frame.
Qua tuning heb ik veel gespeeld met hogere P's, lagere P's meer D term en minder D term.
Met hogere P term lijken de Mid Throttle Oscillations heel ver weg te gaan, maar zijn de "Bounce Backs" op flips en rolls beter merkbaar.
Wie heeft er wat tips voor mij om te proberen?
Alvast bedankt!
YouTube: Kissed 5" Alien Mid Throttle Oscillations & BounceBacks on ...
Ik zou starten met de P wat terug te schroeven. Ik denk dat de te hoog staat.B_sHoRtY schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:12:
Hi Tweakers,
Even een vraagje over tuning.
Ik vlieg al geruime tijd met een 5" Alien met Kiss FC, Kiss 24A ESC's, Emax Red Bottoms (oude variant, niet de nieuwe S versie), en KingKong 5x4.5x3 Props. Op de één of andere manier krijg ik de "bounce backs" en "mid throttle oscillations" er niet uit..
Naar mijn idee heb ik alles geprobeerd. FC is softmounted. Alle componenten zitten goed vast en ook goed verdeeld over het frame.
Qua tuning heb ik veel gespeeld met hogere P's, lagere P's meer D term en minder D term.
Met hogere P term lijken de Mid Throttle Oscillations heel ver weg te gaan, maar zijn de "Bounce Backs" op flips en rolls beter merkbaar.
Wie heeft er wat tips voor mij om te proberen?
Alvast bedankt!
YouTube: Kissed 5" Alien Mid Throttle Oscillations & BounceBacks on ...
In princiepe heb je 2 soorten piloten: De aerial fotografen en de FPV piloten. Nu heb ik geen harde cijfers maar ik heb het vermoeden dat de FPV piloten een stuk vaker vliegen. En dat komt (vermoed ik wederomPlanespotter schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:00:
Misschien een beetje een stomme vraag hoor, maar gebruiken jullie je drones nou vaak?
Een aerial drone daarentegen is makkelijk te besturen en bied vaak geen uitdaging. En dat is ook goed want je wil je juist bezig houden met mooie shots. Het vliegen opzich is dus meer bijzaak en doe je enkel als je mooie shots kan maken. Hierdaar zal je waarschijnlijk minder vlieguren maken dan een FPV piloot omdat je voor mooie shots op een gegeven ogenblik veel moet reizen wat weer tijd en geld kost.
De lokale bezienswaardigheden heb je op een gegeven ogenblik wel genoeg gefilmd terwijl het veldje 'om de hoek' door een FPV piloot keer op keer gebruikt kan worden.
Dat gezegd hebbende: Ik vlieg zelf enkel FPV en doe dat zowat dagelijks/wekelijks. Ik vlieg veel in huis met een microquad en in het weekend trek ik meestal op uit om buiten te vliegen.
Een terechte angst die we allemaal wel hebben.Planespotter schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:00:
Voornaamste reden dat ik twijfel is omdat het vliegen toch wel aardig kapot gereguleerd is door de overheid en je op veel plekken gewoon niet meer mag vliegen. Logisch ook natuurlijk met de hoeveelheid idioten die niet weten hoe ze om moeten gaan met een drone, maar dat even terzijde.
De regels zijn vrij duidelijk. Wat snap je niet? Wellicht dat iemand ze hier kan toelichten.Planespotter schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:00:
Het probleem is voor mij dus een beetje dat ik het heel lastig vind om te bepalen wat ik wel en niet mag en dat verpest voor mij op voorhand eigenlijk al het hele vliegen. Zit namelijk echt niet te wachten op boetes etc.
Yup, vaak wel.Planespotter schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:00:
Ik zie op YouTube ook gewoon video's die gemaakt zijn boven wegen/spoorlijnen & huizen dus schijnbaar nemen sommigen de regels ook met een korreltje zout?
Meer P voor het verwijderen van de oscillatie's en een klein beetje meer D voor de bouncebacks? Wel vreemd dat een hogere P de oscillatie's wegneemt.B_sHoRtY schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:12:
Throttle stick is wel centered in het midden tijdens het hoveren? Geen ruis op de Gyro? Te hoge TPA waardes?
[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 17-06-2017 23:44 ]
ChojinZ schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:34:
[...]
In princiepe heb je 2 soorten piloten: De aerial fotografen en de FPV piloten. Nu heb ik geen harde cijfers maar ik heb het vermoeden dat de FPV piloten een stuk vaker vliegen. En dat komt (vermoed ik wederom) omdat het bedienen van een FPV drone een stuk lastiger is. Enerzijds is dat juist de uitdaging, anderzijds moet je gewoon veel oefenen wil je redelijk willen vliegen.
Een aerial drone daarentegen is makkelijk te besturen en bied vaak geen uitdaging. En dat is ook goed want je wil je juist bezig houden met mooie shots. Het vliegen opzich is dus meer bijzaak en doe je enkel als je mooie shots kan maken. Hierdaar zal je waarschijnlijk minder vlieguren maken dan een FPV piloot omdat je voor mooie shots op een gegeven ogenblik veel moet reizen wat weer tijd en geld kost.
De lokale bezienswaardigheden heb je op een gegeven ogenblik wel genoeg gefilmd terwijl het veldje 'om de hoek' door een FPV piloot keer op keer gebruikt kan worden.
Dat gezegd hebbende: Ik vlieg zelf enkel FPV en doe dat zowat dagelijks/wekelijks. Ik vlieg veel in huis met een microquad en in het weekend trek ik meestal op uit om buiten te vliegen.
[...]
Een terechte angst die we allemaal wel hebben.
[...]
De regels zijn vrij duidelijk. Wat snap je niet? Wellicht dat iemand ze hier kan toelichten.![]()
[...]
Yup, vaak wel.
[...]
Meer P voor het verwijderen van de oscillatie's en een klein beetje meer D voor de bouncebacks? Wel vreemd dat een hogere P de oscillatie's wegneemt.
Throttle stick is wel centered in het midden tijdens het hoveren? Geen ruis op de Gyro? Te hoge TPA waardes?
Begin en einde afgeknipt, verder niet bewerkt. Probeerde me nu eens te forceren hele vliegsessies op ACRO te blijven. Op deel 1 in het begin nog even angle/horizon, maar daarna volledig angle. Gaat me steeds beter af. Ook de flips en rolls al een beetje geprobeerd. Is niet heel anders dan horizon flips merk ik, als je naar de grens gaat met de stick maakt hij alsnog een soort van half automatisch zelf de flip, ipv dat je de quad helemaal zelf bewust moet flippen (komt natuurlijk door de exponentiele versnelling, met lineaire sticks zou een looping veel te traag gaan denk ik). Ook meteen airmode maar aangezet op ACRO mode, gezien ik vorige keer al het idee had dat ik minder controle voelde wanneer ik een vrije val maakte met throttle sticks naar onderen.
Zo langzaam begin ik het een beetje te leren :-). Merk wel dat de hoek van m'n fpv camera op ZMR al op z'n verst zit. Maar eens iets voor bedenken op termijn. De filmcamera moet nu sowieso eens onder een hoek. Zit nu nog horizontaal.
Bijvoorbeeld voor dit setje. Moet je dan zoeken naar een FC die 20a kan doorgeven en maak de spanning van je accu dan uit? In mijn geval een 4S 1300mAh 14,8v lipo.
Maakt helemaal niks uit. Je kan iedere willekeurige FC pakken. De FC stuurt alleen maar een heel klein stuursignaal naar de ESCs, en die 20A (of 14.8V) komt nooit in de buurt van de FC. Omdat die ESCs geen BEC hebben moet je wel op een of andere manier 5V voor de FC maken (bijvoorbeeld met een losse BEC, of misschien kun je een FC vinden met ingebouwde 5V regulator).joostsozee schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:07:
Kan iemand mij een paar pointers geven bij het selecteren van een FC? Hoe weet je dat die goed past bij de ECS, motoren, accu's?
Bijvoorbeeld voor dit setje. Moet je dan zoeken naar een FC die 20a kan doorgeven en maak de spanning van je accu dan uit? In mijn geval een 4S 1300mAh 14,8v lipo.
20A ESC's is wel een beetje krap voor 4S denk ik? Als je dan triblade's gaat doen kan je soms al gauw boven die 20 hangen.
Wat voor onderdelen heb je nog meer?
Vlieg al maanden met 4S, triblades en 20A hoor. Laatste tijd zelfs alleen maar met 5051MsG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:28:
20A ESC's is wel een beetje krap voor 4S denk ik? Als je dan triblade's gaat doen kan je soms al gauw boven die 20 hangen.
Maar heb ook geen echt lange punchouts...
In het kort:
Iets langer:
2 maanden lang op 12A, 4S gevlogen. ESC's werden heet maar hebben het overleefd.Sensei_D schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:54:
[...]
Vlieg al maanden met 4S, triblades en 20A hoor. Laatste tijd zelfs alleen maar met 5051
Maar heb ook geen echt lange punchouts...
Met crappy motors en dualblades lukt dat nog aardig.
[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 19-06-2017 11:55 ]
Klopt, maar je Lipo moet het wel kunnen leveren en je motors moeten het ook trekken. Als je raced (en dus continu full-throttle gaat) moet je ook oppassen maar voor wat acro stuff moet dat makkelijk lukken met 20A esc's.MsG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:56:
Hmm dan moet ik met m'n OPTO 20A's misschien ook maar eens op 4S. Las dat bepaalde props namelijk best wat ampere trekken.
Nog niet heel veel. Ik heb reeds gekocht:MsG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:28:
De meeste Flight Controllers willen gewoon 5 volt. Je kan de FC zo uitgebreid als je wil. Wat wil je er mee? Racen, autonoom vliegen? Wil je zoveel mogelijk features of zo goedkoop mogelijk? Zo veel mogelijk geïntegreerd spul, of wil je dat nog met losse chipjes?
Wat voor onderdelen heb je nog meer?
- GEPRC GEP-VX 250 mm frame met PDB BEC
- Turnigy nano-tech 1300mAh 4S 45 ~ 90C Lipo
- KINGKONG 6040 Propellers
en nog wat randvoorwaardelijke zaken.
Mijn idee met het 250mm frame is 6" props en misschien wat grote accu's zodat ik tegen de 10min vlieg tijd haal. Ik vind echter maar weinig goede 6" props motoren met een lage KV, 2000KV bijvoorbeeld. Ik heb wel setjes gezien, inclusief KISS FC en ESC, maar dan zit ik zo over de €200,-.
Vandaar als start het KING KONG setje, maar zalig makend is die niet. Kortom als je een tip hebt, graag!!!!
Een 12 of 14AWG XT60 kabel help ook.
Als je zware props gebruikt ook met agressieve pitch. De moderne power houses aan motoren gebruikt.
Emax LE 2750 aan een 5051 racecraft. Tja dan is 35A wel aan te raden en lipo kan het eventueel niet overleven.
Ik ga ook nog niet zo hard dus heb Racers met 20A tot 35A
Heb 1 racer met F60 2450KV dat zijn Amps slurpers. Heeft 35Ax4in1 ESC moet ik nog afbouwen.
2de Mixuko aan het afbouwen met 35A ESC Dshot600 mode.
Wat ook helpt zijn lichte props 5x4,3x3 props of twoblades
Redelijk pitch 45
Hele Lichte quad zorgt ook dat hoge amp periode korter wordt.
Wordt je beter in Racen en heb je niet zo een balanced set op dus zware power trein met lichte ESC dan wordt de kans groter dat ze doorfikken.
ESC gaan ook vaak kapot door toch throtlen na crashes met geblokeerde prop en nemen vaak dan ook de motor mee.
De nieuwe BLHeli32 krijgt met de tijd telemetry feedback en hebben een AmpSensor erin waar mee je in de BLsuite de stroom kan limiteren. Ook prop blokering zal dan detectable zijn. Of deze features meteen beschikbaar zijn denk het nog niet.
Maar dat is de toekomst. FC eisen mogelijk dan wel wat meer Uarts. Dus het electrisch slopen van ESC wordt dan iets zeldzaams.
10 minuten vliegtijd met een racer lijkt me niet echt haalbaar eerlijk gezegd.
Is een SP Racing F3 of een Betaflight FC niet iets voor je? Ook wel goedkoop op alie en banggood.
Ja op 4S met 6 inch props zou ik zeggen, redelijk over het randje. Je wil niet bij elke punchout hoeven tellen hoe lang je de ESC al belast bij wijze van.
Ik heb, initiëel voor 3S, deze setup:
4 X Emax RSS2205
4 X Opto 20 A
ZMR250 clone
SP Racing F3 clone
FlySky B6 + FlySky i6 zender
Inmiddels al een beetje verouderd, nu zijn de ESC's digitaal en zijn de meeste quads kleiner geworden dan 250 mm. Kleiner is dus ook zeker een optie, bijv 180mm. Nadeel is wel dat de componenten kleiner moeten zijn, of meer geïntegreerd, wat vaak een stuk duurder is.
Maar even los van techniek en producten, wat wil je precies? Wil je lekker snel raggen met een quad en een FPV bril, of wil je liever wat stil hangend mooie shots? Of wil je bijv, freestylend om objecten scheuren? Of juist meer race-achtig. Wat lijkt je wat?
Met 6 inch props wellicht wel. Maar het is een combi van verschillende factoren. Grote, pitch en aantal blades van props, de motoren en wat je batterij maximaal kan leveren.joostsozee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:56:
Maar als ik jullie goed begrijp zijn ESC van 20A aan het randje. Ik heb die set nog niet gekocht, ander setje met een lager KV en ESC met een hogere A waarde?
maar dit zijn natuurlijk cheape chinese caps, dus weet niet of dat het zou kunnen zijn? Ik weet niet eens of de cap wel nodig is met mijn filterende PDB ertussen, maar ik hoorde aldoor horrorverhalen over kapotte camera's na punchout dat ik het voor de zekerheid er maar tussen heb gedaan.
Er is gelukkig wel meer eigen initiatief dan veel pc topics
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.