ChojinZ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:11:
[...]
Ik had iets soortgelijks en heb ook bovenstaande instructie gebruikt (grotendeels, ben zelf cleanflight user).
Waar het bij mij verkeerd ging was deze stap:
-Plug in the lipo, wait until you hear the motor beeps
De motors beepen wel maar als ik direct 'Uncheck “enable motor test” doe krijg ik hetzelfde resultaat als jou. Als ik de motors echter wat langer laat beepen (ongeveer 10 seconden) lijkt de calibratie beter te zijn uitgevoerd en lopen de motors heel gelijkmatig op.
maw. Je moet de motors wat langer laten beepen voordat je de motor test weer uitvinkt. Bij mij was dat de oplossing.
Dat ESC deuntje is nogal belangrijk. Normaal bij drone inschakelen met lipo eraan.
"Tut tu tu " is initialisate
Dan vlak er achter " ta ta " dat is opgestart en klaar voor gebruik.
Dus bij calibratie krijg je het halve deuntje dus initialisatie maar geen door start.
Calibratie is ander deuntje dat gevolgt wordt door flash deuntje als de minimum 1000 hebt ingedrukt op motor test in CF of BF.
Deuntjes klaar dan zijn ze gecalibreerd.
Soms kan het zijn dat ESC niet dezelfde firm ware hebben.
Ik flash dus of check eerst firmware.
Dan draai richting.
Dan werken sommige ESC helemaal niet. Mogelijk helemaal of calibratie.
Na calibreren doen ze het allemaal.
Nog iets bij ESC flash tool BLhelisuite.
Kan je de calibratie waarden zien.
Soms kunner er flinke afwijkingen zijn.
Daarmee een groot verschil in aangrijp punt wanneer ze beginnen te draaien.
Als je 4 ESC en 4 motoren heb ben je dus beperkt tot hun toleranties en status.
Dus maandag ochten lager. Of kristal in ESC dat tegen grens waarden van tolerentie zit. Afwijking in calibratie.
Maar niet verwarren met Je racer staat wat scheef op ondergrond , dus pre spin wordt al beinvloed door angle mode stabilisatie. Met acro zou je dat niet hebben.
De motor die hoog staat draaid dan niet.
In CF of BF een minimum throtle instellen waarbij alle motoren stabiel draaien.
Niet te hoog want dan zal je racer moeizaam dalen. Ondanks dampening light.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K