Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Ook maar op de vernieuw tour gegaan.

HS1190 Arrow
ImmersionRC 200mW VTX
Kiss FC
Kiss 24a ESC's
TBS Triumph antennes
Alien 5' van Rotor Riot. Hier ben ik (helaas) nog op aan het wachten.
Frsky x4rsb
Ik ga m'n oude motoren gebruiken, DYS 2205 race edition.
Ook maar meteen een Taranis gekocht.
GoPro had ik al. Deze gaat er ook meteen op.

Ik ben benieuwd!

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

B_sHoRtY schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:29:
Ook maar op de vernieuw tour gegaan.

HS1190 Arrow
ImmersionRC 200mW VTX
Kiss FC
Kiss 24a ESC's
TBS Triumph antennes
Alien 5' van Rotor Riot. Hier ben ik (helaas) nog op aan het wachten.
Frsky x4rsb
Ik ga m'n oude motoren gebruiken, DYS 2205 race edition.
Ook maar meteen een Taranis gekocht.
GoPro had ik al. Deze gaat er ook meteen op.

Ik ben benieuwd!
Ik heb een 2-tal weken geleden een gelijkaardige setup ineen gezet. Enkel Lumenier motors, foxeer vtx en HS1177, voor de rest helemaal hetzelfde. Heel leuke build! Jammer dat het weer nu zo slecht is geworden, heb amper tijd gehad om mijn pids in orde te krijgen :(

• B_sHoRtY
nice! Stock PID's met een Kiss FC zou redelijk goed moeten vliegen al zoals ik dat heb kunnen begrijpen.
Ik ben nog steeds aan het wachten op dat frame.. Duurt echt heel erg lang zeg.
Oz. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:12:
[...]

Ik heb een 2-tal weken geleden een gelijkaardige setup ineen gezet. Enkel Lumenier motors, foxeer vtx en HS1177, voor de rest helemaal hetzelfde. Heel leuke build! Jammer dat het weer nu zo slecht is geworden, heb amper tijd gehad om mijn pids in orde te krijgen :(

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Euhm. Begrijp ik het nu goed dat die Mavic Pro nog helemaal niet verkrijgbaar is hier in NL?

Zijn er los van de bekende reviewfilmpjes nog goede films van de Mavic (al dan niet reviews?)
GustavSan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:52:
Euhm. Begrijp ik het nu goed dat die Mavic Pro nog helemaal niet verkrijgbaar is hier in NL?

Zijn er los van de bekende reviewfilmpjes nog goede films van de Mavic (al dan niet reviews?)
Er loopt een apart Mavic topic maar daar komen mensen die er wel al 1 hebben. Ik weet echter niet of ze deze ook in NL hebben besteld.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Oz.

Oz.

B_sHoRtY schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:48:
nice! Stock PID's met een Kiss FC zou redelijk goed moeten vliegen al zoals ik dat heb kunnen begrijpen.
Ik ben nog steeds aan het wachten op dat frame.. Duurt echt heel erg lang zeg.
[...]
Het vloog zeker niet slecht, de rates staan stock wel veeel te laag voor mij, en het voelde algemeen een stuk minder strak aan dan mijn Epiquads. Ook meer oscillations dan op m'n Epi's, maar na wat tunen was dat er snel uit. Gewoon nog geen kans gehad om alles perfect te krijgen.
Edit: Ja het wachten hoort er wel bij, mijn bestelling bij Rotor Riot is toch ook een dikke 2 weken onderweg geweest. Heeft wel 5 dagen bij de douane gelegen...

[ Voor 12% gewijzigd door Oz. op 17-11-2016 14:08 ]

• B_sHoRtY
Ja precies! Het is ook baggerweer op dit moment. Dan maar oefenen in een simulator:)

Ik heb al contact opgenomen met PostNL maar die geven aan dat het pakket nog niet in NL is/nog niet gescand is door hun, terwijl de USPS tracking aangeeft dat het pakket in NL is. Dit al vanaf 4 November?
Erg vreemd allemaal..
Oz. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:07:
[...]

Het vloog zeker niet slecht, de rates staan stock wel veeel te laag voor mij, en het voelde algemeen een stuk minder strak aan dan mijn Epiquads. Ook meer oscillations dan op m'n Epi's, maar na wat tunen was dat er snel uit. Gewoon nog geen kans gehad om alles perfect te krijgen.
Edit: Ja het wachten hoort er wel bij, mijn bestelling bij Rotor Riot is toch ook een dikke 2 weken onderweg geweest. Heeft wel 5 dagen bij de douane gelegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

B_sHoRtY schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:12:
Ja precies! Het is ook baggerweer op dit moment. Dan maar oefenen in een simulator:)

Ik heb al contact opgenomen met PostNL maar die geven aan dat het pakket nog niet in NL is/nog niet gescand is door hun, terwijl de USPS tracking aangeeft dat het pakket in NL is. Dit al vanaf 4 November?
Erg vreemd allemaal..
[...]
Welke sims gebruik je om te oefenen? Denk dat ik ze ondertussen wel ongeveer allemaal geprobeerd heb, maar nog niet echt één gevonden die goed aanvoelt. Liftoff heeft me wel goed geholpen met het stickgevoel in de vingers te krijgen.

Jouw PostNL verhaal doet me wel denken aan hoe het er bij mij aan toe ging, maar dan wel bij Bpost. Eerste keer dat ik belde wisten ze daar zogezegd nog van niets, terwijl ik op de USPS site ook zag staan dat het pakket al enkele dagen in België was. Enkele dagen later nog eens gebeld, en toen had ik een vriendelijke dame aan de lijn die mij meteen kon zeggen wanneer het zou geleverd worden en hoeveel douanekosten ik zou moeten betalen. Handig, kon ik al mooi gepast geld bijeen scharrelen, want die postbodes hebben nooit wisselgeld bij...

• B_sHoRtY
Ik gebruik Freerider. Opzich wel prima om mee te oefenen. Ik gebruik deze op m'n MacBook. Werkt perfect met m'n taranis. Moet wel zeggen dat ik er nog niet zo veel heb geprobeerd.

Heel vreemd inderdaad! Ik hoop toch wel dat hij een dezer dagen bezorgd gaat worden. Heb wel weer zin om te bouwen!
Oz. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:19:
[...]

Welke sims gebruik je om te oefenen? Denk dat ik ze ondertussen wel ongeveer allemaal geprobeerd heb, maar nog niet echt één gevonden die goed aanvoelt. Liftoff heeft me wel goed geholpen met het stickgevoel in de vingers te krijgen.

Jouw PostNL verhaal doet me wel denken aan hoe het er bij mij aan toe ging, maar dan wel bij Bpost. Eerste keer dat ik belde wisten ze daar zogezegd nog van niets, terwijl ik op de USPS site ook zag staan dat het pakket al enkele dagen in België was. Enkele dagen later nog eens gebeld, en toen had ik een vriendelijke dame aan de lijn die mij meteen kon zeggen wanneer het zou geleverd worden en hoeveel douanekosten ik zou moeten betalen. Handig, kon ik al mooi gepast geld bijeen scharrelen, want die postbodes hebben nooit wisselgeld bij...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15

MsG

Forumzwerver

Ik kom er trouwens achter dat voor het parallel laden er heel veel goedkope boardjes zijn, maar die hebben allemaal de verkeerde aansluiting: Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kRg_LpXXXXXcXXXXq6xXFXXXc/Nieuwe-6-in-1-TX60-Plug-2-S-6-S-Lipo-Batterij-Parallel-Opladen-Board-Charger.jpg_640x640.jpg

Zou je gewoon die T-aansluiting er af kunnen knippen en er domweg een TX60 connector op kunnen zetten?

Ik kom ze namelijk voornamelijk tegen voor de Imax maar niet echt voor mijn Turnigy 80W lader.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 17:12
Natuurlijk, als je de polariteit maar aanhoudt :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarom zijn die er bijna niet voor de turnigy? Ik dacht dat velen de turnigy hadden. Lijkt me dat deze ook gewoon parallel kan laden, omdat het voor de lader is alsof er gewoon 1 batterij blok aan hangt.

Laden jullie ook parallel? Ik loop namelijk tegen het probleem aan dat als ik bedenk dat ik morgen wel kan vliegen, ik 4 X (4 accu's) * 45 minuten thuis moet zijn die dag nog, en dat is niet zo vaak zo. Terwijl het met parallel laden 1 X 45 is. Dat scheelt nogal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:02

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

MsG schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:52:
Waarom zijn die er bijna niet voor de turnigy? Ik dacht dat velen de turnigy hadden. Lijkt me dat deze ook gewoon parallel kan laden, omdat het voor de lader is alsof er gewoon 1 batterij blok aan hangt.

Laden jullie ook parallel? Ik loop namelijk tegen het probleem aan dat als ik bedenk dat ik morgen wel kan vliegen, ik 4 X (4 accu's) * 45 minuten thuis moet zijn die dag nog, en dat is niet zo vaak zo. Terwijl het met parallel laden 1 X 45 is. Dat scheelt nogal.
Ik heb wel een parralel bordje liggen maar heb hem nog nooit gebruikt, het zal ook schelen dat ik slechts vier lipos heb liggen O-) . Wat ik wil doe is laden zodra ik thuis kom, als het weer redelijk is vlieg ik meermaals per week even namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ja parallel balance laden deed ik dagje ervoor en erna gelijk op storage mode zetten. met 80W
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9LgrivBiuxwDxsxG6y0kGFvt/medium.jpg
MsG schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:37:
Zou je gewoon die T-aansluiting er af kunnen knippen en er domweg een TX60 connector op kunnen zetten?
Ik kom ze namelijk voornamelijk tegen voor de Imax maar niet echt voor mijn Turnigy 80W lader.
Hier of hier voor je 80W

[ Voor 65% gewijzigd door Zandhaas op 18-11-2016 00:31 ]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55

Creesch

bla bla!

Ik kom er trouwens achter dat voor het parallel laden er heel veel goedkope boardjes zijn, maar die hebben allemaal de verkeerde aansluiting: [afbeelding]

Bij het bordje wat ik net binnen kreeg zat gewoon een verloop stekkertje... denk ik. Of andersom en het zat bij mijn oplader.
Er zijn iig ook verloop stekkertjes :P

[ Voor 10% gewijzigd door Creesch op 17-11-2016 23:26 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja zag ook dat die verloopstekkertjes bestaan, maar de gecombineerde ampere hoeveelheid is best hoog bij parallel laden dus dacht, als zo'n connectorenreeks weer wat weerstand brengt dan krijg je wellicht dat dingen te warm worden en eventueel gaan smeulen, daarom gevoelsmatig liever meteen de XT60 aan het draad. Ook is de T-connector soms wat open qua metaalverbinding. Niet zo'n zin door een lulligheidje dat aan te raken of iets dergelijks :-P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ja dat is me wel duidelijk over die T connector, want ik zie dat parallelbord met female aansluiting dat betekent dat male aansluiting s onder de stroom staat als je die per ongeluk aanraakt. Het is zo open. Maar af en toe hebben tweakers hier gewoon optater nodig 8)7 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Zandhaas schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:38:
Ja dat is me wel duidelijk over die T connector, want ik zie dat parallelbord met female aansluiting dat betekent dat male aansluiting s onder de stroom staat als je die per ongeluk aanraakt. Het is zo open. Maar af en toe hebben tweakers hier gewoon optater nodig 8)7 :P
Daar ben ik helemaal niet huiverig voor met mijn Imax lader. Ik heb daar T stekkers voor omdat ik meerdere type accu's mee oplaadt (ook voor auto's) en heb dat nog nooit gehad. De lader stopt gelijk met laden als er geen connectie is, dus ik zie het probleem niet. Voor XT-60 heb ik dus een verloopje gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 21:56
Eergisteren Eachine Wizard 220 ontvangen van Banggood. Gisteren de props geplaatst en (vanwege het slechte weer) binnen getest of ze goed draaien. Het lijkt erop dat de clockwise props te wijd zijn voor de motors. Als ik namelijk up throttle spinnen deze props minder hard. Als ik vervolgens de trottle eraf haal blijven de props een tijdje doorspinnen. Zijn er nog punten waar ik op moet letten? De counter clockwise props zitten wel goed vast.

Ik heb bij één prop een beetje zachte lijn geplaatst en vervolgens op de motor geplaatst. De verbinding is dan veel steviger en de motor draait mee als ik de prop draai. Hoe strak moeten de props op de motor vast zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Putyah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:32:
Eergisteren Eachine Wizard 220 ontvangen van Banggood. Gisteren de props geplaatst en (vanwege het slechte weer) binnen getest of ze goed draaien. Het lijkt erop dat de clockwise props te wijd zijn voor de motors. Als ik namelijk up throttle spinnen deze props minder hard. Als ik vervolgens de trottle eraf haal blijven de props een tijdje doorspinnen. Zijn er nog punten waar ik op moet letten? De counter clockwise props zitten wel goed vast.

Ik heb bij één prop een beetje zachte lijn geplaatst en vervolgens op de motor geplaatst. De verbinding is dan veel steviger en de motor draait mee als ik de prop draai. Hoe strak moeten de props op de motor vast zitten?
Je bedoelt dat je de props kan draaien op de as als ze vast zijn gedraaid?
Ik heb props gehad die dat ook deden, als ik ze goed vast draaide bleven ze goed zitten maar na 3 lipo's ontploften de props in de lucht tijdens een powerloop.
Je kan er beter andere props opzetten dan, ik persoonlijk vind dalprops erg fijn, ze breken nooit en ze zitten lekker strak op de motor assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit topic is niet voor V&A

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
noobgrinder schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:37:
[...]

Je bedoelt dat je de props kan draaien op de as als ze vast zijn gedraaid?
Ik heb props gehad die dat ook deden, als ik ze goed vast draaide bleven ze goed zitten maar na 3 lipo's ontploften de props in de lucht tijdens een powerloop.
Je kan er beter andere props opzetten dan, ik persoonlijk vind dalprops erg fijn, ze breken nooit en ze zitten lekker strak op de motor assen.
De props draaien inderdaad om de assen. Het vreemde is dat het alleen bij de clockwise props is. Misschien een productiefout. Het betreft de props: http://www.banggood.com/1...-FPV-Racer-p-1067875.html. Ik zal een nieuwe set props bestellen. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Putyah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:47:
[...]

De props draaien inderdaad om de assen. Het vreemde is dat het alleen bij de clockwise props is. Misschien een productiefout. Het betreft de props: http://www.banggood.com/1...-FPV-Racer-p-1067875.html. Ik zal een nieuwe set props bestellen. ;(
Heb je de assen al opgemeten? Het lijkt me onwaarschijnlijk maar wellicht zit er een diameter verschil in.

Er zijn namelijk enkele piloten hier die ook KingKong props gebruiken (o.a. ikzelf) en volgens mij is dit probleem nog nooit gemeld.
Kars schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:31:
[...]

Hee, die camera heb ik ook! Prima beeld, zelfs in het donker :)

De condensator inderdaad even voorzien van een druppel hot-glue d:)b
Volgens mij heb ik hem aangeschaft na een tip uit dit topic..het zal me niks verbazen dat jij het was :+

[ Voor 21% gewijzigd door Sumerechny op 18-11-2016 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik kom er trouwens achter dat voor het parallel laden er heel veel goedkope boardjes zijn, maar die hebben allemaal de verkeerde aansluiting: [afbeelding]

Hier gebruik ik er 2 van, en heeft gewoon de juiste aansluitingen:

http://www.banggood.com/A...-950883.html?rmmds=search

Let wel op met parrallel laden dat je lader (en voeding) genoeg power kunnen leveren.
Ik had voorheen een turnigy 60W lader, als ik daar meer dan 3 4S 1300's op ging laden, dan kon hij niet genoeg power leveren. (meestal deed ik er dan max 2 per lader)
Heb toen een tijdje gekut met 4 van die turnigy laders, om zo toch snel mijn lipo's vol te krijgen.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een goeie icharger gekocht, nu kan ik zonder problemen al mijn 10 lipo's tegelijk volladen :)

[ Voor 23% gewijzigd door GeleFles op 18-11-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Niet durf?
Is een hexacopter veel moeilijker om te besturen dan?

[ Voor 37% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2016 11:21 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:19:
[...]

Niet durf?
Is een hexacopter veel moeilijker om te besturen dan?
Het is niet zo zeer dat het moeilijker te besturen is maar de kracht die hier achter zit is gewoon onwijs veel en dat in combinatie met carbon bladen in een woonwijk lijkt het mij beter om hem de deur uit te doen durf hem daar verder nergens te gebruiken... Dan geef ik hem liever een huis bij iemand die hem de baas is en die de lift kracht van ongeveer 4 volle cola flessen kan benutten en in bedwang heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Putyah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:47:
[...]
Dat is vreemd, ik heb deze props inderdaad ook en moest onlangs de props van de assen af knippen omdat deze muurvast zaten op de as :X

Ik snap het sws niet, je kan de locknut toch strakker aandraaien zodat de props wat beter klemmen tussen de locknut en de motor :?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 08:27
Ik heb dit hele topic doorgespit en ook op de site van de rijksoverheid gekeken, maar ik kan geen bevredigend antwoord vinden op mijn vraag. Mijn werkgever start binnenkort met een groot bouwproject. Het zou best gaaf zijn als er met een drone periodiek wat opnames gemaakt kunnen worden, zodat we deze op ons Intranet kunnen publiceren, maar ook op onze (publieke) Facebook-pagina.

In hoeverre wordt dit ook gezien als 'commercieel'? Er wordt geen extern bedrijf ingehuurd, het is op eigen terrein en de doelstelling is niet om inkomsten te genereren met deze beelden...

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Sensei_D schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:33:
[...]
Dat is vreemd, ik heb deze props inderdaad ook en moest onlangs de props van de assen af knippen omdat deze muurvast zaten op de as :X

Ik snap het sws niet, je kan de locknut toch strakker aandraaien zodat de props wat beter klemmen tussen de locknut en de motor :?
Dat is ook nog wel een punt: De locknuts komen niet helemaal beneden naar de prop. Ik zal vanavond kijken of ik deze verder kan aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Putyah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:21:
[...]

Dat is ook nog wel een punt: De locknuts komen niet helemaal beneden naar de prop. Ik zal vanavond kijken of ik deze verder kan aandraaien.
Sensei heeft een goed punt. Wellicht lopen de anderen wel vast omdat de motoren deze vast draaien. Of heb je CW/CCW adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:07
DynamicDreams schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:32:
Ik heb dit hele topic doorgespit en ook op de site van de rijksoverheid gekeken, maar ik kan geen bevredigend antwoord vinden op mijn vraag. Mijn werkgever start binnenkort met een groot bouwproject. Het zou best gaaf zijn als er met een drone periodiek wat opnames gemaakt kunnen worden, zodat we deze op ons Intranet kunnen publiceren, maar ook op onze (publieke) Facebook-pagina.

In hoeverre wordt dit ook gezien als 'commercieel'? Er wordt geen extern bedrijf ingehuurd, het is op eigen terrein en de doelstelling is niet om inkomsten te genereren met deze beelden...
In wat voor omgeving wordt er gefilmd/gefotografeerd? Binnen de bebouwde kom?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Putyah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:21:
[...]

Ah, daar ligt dus je probleem. Heb je eigenlijk self-locking CW CCW moeren met zo'n tuutje (:+) dat ze van boven afgesloten zijn of "gewone" borgmoeren (locknuts). Ik denk dus zelf die eerste, want een locknut had je zelf wel verder aangedraaid, maar een self-locking CW/CCW moer kan je soms niet verder aandraaien. Als dit laatste het geval is heb je een spacer washer nodig of andere props die dikker zijn. Cobra leverde vroeger altijd spacers washers mee, die gebruik ik, maar die zie ik verder nergens meer.

edit:
Zo'n ring heet dus een (prop) washer, niet spacer, en zie je hier rechtsonder; https://www.multirotorparts.nl/blog/Cobra2300kv_3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Sensei_D op 18-11-2016 14:35 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 08:27
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:44:
[...]

In wat voor omgeving wordt er gefilmd/gefotografeerd? Binnen de bebouwde kom?
Binnen de bebouwde kom, op een industrieterrein. Volledig op eigen terrein, dus niet boven de openbare weg of water.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
DynamicDreams schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:39:
[...]

Binnen de bebouwde kom, op een industrieterrein. Volledig op eigen terrein, dus niet boven de openbare weg of water.
Eigen terrein is geen argument om wel ergens te mogen vliegen, [url="https://https://www.drones.nl/nieuws/2016/07/alles-over-de-nieuwe-micro-en-minidrone-regelgeving"]zie hier[/url] een actueel overzicht van de nieuwe wetgeving die sinds 1 juli (2016) is ingegaan. In het kort: Het mag dus niet wat jij met je drone wil gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 18-11-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:59:
[...]

Eigen terrein is geen argument om wel ergens te mogen vliegen, [url="https://https://www.drones.nl/nieuws/2016/07/alles-over-de-nieuwe-micro-en-minidrone-regelgeving"]zie hier[/url] een actueel overzicht van de nieuwe wetgeving die sinds 1 juli (2016) is ingegaan. In het kort: Het mag dus niet wat jij met je drone wil gaan doen.
Ik ben nieuwsgierig; wat is precies de reden dat het niet mag? Ik kon dat zo snel niet in het linkje terugvinden. Hij verdient er geen geld aan en is daarom hobbymatig bezig lijkt mij. Het is geen mensenmenigte waar hij boven vliegt en het is geen aaneengesloten bebouwing (neem ik aan, want een compleet bouwproject staat vaak op een groot braakliggend terrein.) Dus als hij niet te hoog vliegt (50m) en niet te ver (100m), geen drone heeft van boven de 4kg, niet in een no-fly zone zit EN niet teveel gezopen heeft :+ dan mag het toch?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Sensei_D schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:13:
[...]
Ik ben nieuwsgierig; wat is precies de reden dat het niet mag? Ik kon dat zo snel niet in het linkje terugvinden. Hij verdient er geen geld aan en is daarom hobbymatig bezig lijkt mij. Het is geen mensenmenigte waar hij boven vliegt en het is geen aaneengesloten bebouwing (neem ik aan, want een compleet bouwproject staat vaak op een groot braakliggend terrein.) Dus als hij niet te hoog vliegt (50m) en niet te ver (100m), geen drone heeft van boven de 4kg, niet in een no-fly zone zit EN niet teveel gezopen heeft :+ dan mag het toch?
Er geen geld aan verdienen is niet hetzelfde als niet commercieel bezig zijn. Als de video voor de buitenwereld gepubliceerd wordt kan dit als commercieel gezien worden, mensen zien de bedrijfsnaam en de video dient ter informatie. Een video van een stel bomen die jij op je eigen YouTube kanaal gooit kan ook als commercieel aangemerkt worden omdat jouw naam/nickname zichtbaar is op dat kanaal en er mensen naar je toe komen om die video te bekijken.
Dus tenzij jij opnames maakt die niemand anders dan jijzelf kan zien, kan het als commercieel gezien worden. ook het op een intranet delen met werknemers valt daar onder.

Binnen de bebouwde kom vliegen is gewoon verboden, of daar nu huizen staan of niet. Wat bebouwde kom is ligt vast, daar kun je bij de gemeente kaarten voor opvragen die laten zien waar de bebouwde kom begint en eindigt.
Bij mij in de omgeving vallen ook grote hoeveelheden weiland en braakliggende gebieden onder de bebouwde kom.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Sensei_D schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:13:
[...]
Het is geen mensenmenigte waar hij boven vliegt en het is geen aaneengesloten bebouwing (neem ik aan, want een compleet bouwproject staat vaak op een groot braakliggend terrein.) Dus als hij niet te hoog vliegt (50m) en niet te ver (100m), geen drone heeft van boven de 4kg, niet in een no-fly zone zit EN niet teveel gezopen heeft :+ dan mag het toch?
Op de site staat dit:
Er dient altijd minimaal 50 meter horizontale afstand gehouden te worden van mensenmenigten, aaneengesloten bebouwing, industrie- en havengebieden, autosnelwegen, autowegen, wegen waar een maximale snelheid van 80 kilometer per uur geldt, spoorlijnen, vaartuigen en voertuigen
Ik heb natuurlijk geen precieze locatie van waar hij wil gaan filmen, maar wat ik kan afleiden uit zijn bericht neem ik aan dat het een industriegebied is. En daarnaast heeft Spike_wolf het goed aangevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:26:
[...]

Op de site staat dit:

[...]

Ik heb natuurlijk geen precieze locatie van waar hij wil gaan filmen, maar wat ik kan afleiden uit zijn bericht neem ik aan dat het een industriegebied is. En daarnaast heeft Spike_wolf het goed aangevuld ;)
Mja, ik zag dit net te laat ;) Maar als er 50m tussen dit terrein en de andere bebouwing zit, wat dan? Wel of niet?
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:22:
[...]

Er geen geld aan verdienen is niet hetzelfde als niet commercieel bezig zijn. Als de video voor de buitenwereld gepubliceerd wordt kan dit als commercieel gezien worden, mensen zien de bedrijfsnaam en de video dient ter informatie. Een video van een stel bomen die jij op je eigen YouTube kanaal gooit kan ook als commercieel aangemerkt worden omdat jouw naam/nickname zichtbaar is op dat kanaal en er mensen naar je toe komen om die video te bekijken.
Dus tenzij jij opnames maakt die niemand anders dan jijzelf kan zien, kan het als commercieel gezien worden. ook het op een intranet delen met werknemers valt daar onder.
Maar zo is iedereen toch illegaal bezig dan? Wie post zijn perfect ge-editte video's niet op internet tegenwoordig. Dat iets commercieel gezien kan worden maakt het toch niet commercieel? Als ik met een koevoet en een bivakmuts 's avonds naast een auto sta (hypothetisch ;)) heb ik toch ook nog niets verkeerds gedaan? Als je inkomsten genereert uit reclame die je aan hebt staan op youtube is het een ander verhaal natuurlijk.
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:22:
[...]

Binnen de bebouwde kom vliegen is gewoon verboden, of daar nu huizen staan of niet. Wat bebouwde kom is ligt vast, daar kun je bij de gemeente kaarten voor opvragen die laten zien waar de bebouwde kom begint en eindigt.
Bij mij in de omgeving vallen ook grote hoeveelheden weiland en braakliggende gebieden onder de bebouwde kom.
Volgens mij veroorzaakt dit nog wel de meeste verwarring bij mensen; het is aaneengesloten bebouwing waar je niet boven mag vliegen. Dit is iets anders dan vliegen binnen de bebouwde kom. Dit kom ik op internet vaker tegen hoor, maar op de site van de rijksoverheid staat ook "aaneengesloten bebouwing" en dat is toch echt iets anders.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:39:
[...]
-knip-
[...]
Maar zo is iedereen toch illegaal bezig dan?

-knip-
Ja, klopt.
Dat is ook het nadeel. Op deze manier denkt iedereen 'ach het valt wel mee' en zolang de handhaving er niet naar is zal dit ook zo blijven.

Dus, heel simpel, nee het mag niet, maar de kans dat het tegen je wordt gebruikt is zeer klein.
Wil je het risico niet lopen, huur dan een bedrijf in die de certificaten er voor heeft.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

[...]
Maar zo is iedereen toch illegaal bezig dan? Wie post zijn perfect ge-editte video's niet op internet tegenwoordig. Dat iets commercieel gezien kan worden maakt het toch niet commercieel? Als ik met een koevoet en een bivakmuts 's avonds naast een auto sta (hypothetisch ;)) heb ik toch ook nog niets verkeerds gedaan? Als je inkomsten genereert uit reclame die je aan hebt staan op youtube is het een ander verhaal natuurlijk.
In feite is iedereen illegaal bezig inderdaad (ikzelf gisteren ook nog, en vanmiddag weer), en kan iedereen daar op aangesproken worden. Dat je het niet commercieel bedoeld klopt voor 99% van de gevallen, maar op het moment wordt het allemaal als commercieel gezien. In 99% van de gevallen zal niemand er wat van zeggen, maar dat kan wel.
[...]
Volgens mij veroorzaakt dit nog wel de meeste verwarring bij mensen; het is aaneengesloten bebouwing waar je niet boven mag vliegen. Dit is iets anders dan vliegen binnen de bebouwde kom. Dit kom ik op internet vaker tegen hoor, maar op de site van de rijksoverheid staat ook "aaneengesloten bebouwing" en dat is toch echt iets anders.
Er wordt "aaneengesloten bebouwing" aangegeven inderdaad, maar die term is dermate vaag dat ik er niet 100% zeker van ben dat hier inderdaad alleen woonwijken, flats, etc mee bedoeld worden, maar als jij een officieel bron hebt die duidelijk aangeeft wat hier mee bedoeld wordt dan zie ik dat heel graag :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
[...]
Mja, ik zag dit net te laat ;) Maar als er 50m tussen dit terrein en de andere bebouwing zit, wat dan? Wel of niet?
Dat is echt afhankelijk van de locatie.
[...]
Ik vind persoonlijk de definitie "aaneengesloten bebouwing" ook wat vaag.

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 18-11-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:47:
[...]

Er wordt "aaneengesloten bebouwing" aangegeven inderdaad, maar die term is dermate vaag dat ik er niet 100% zeker van ben dat hier inderdaad alleen woonwijken, flats, etc mee bedoeld worden, maar als jij een officieel bron hebt die duidelijk aangeeft wat hier mee bedoeld wordt dan zie ik dat heel graag :)
Ik dacht; "Spike_wolf, ik ga dat eens even voor je opzoeken en de boel ophelderen, verdorie! :+ " Dat eerste is gelukt, zie hier; http://www.dronewatch.nl/...ng-op-regelgeving-drones/. Dat 2de is helaas niet gelukt; lees vooral de comments en we zien inderdaad dat dit stukje gewoon onduidelijk is ;(

DynamicDreams, we zijn toch al allemaal illegaal bezig, go for it, jongen :+ Gekkigheid natuurlijk, maar ik denk dat als je verantwoord boven een bouwprojectje gaat vliegen dit geen probleem is, maar hoogstwaarschijnlijk officieel niet mag.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 20:51

lasharor

7 december 2004

Spike_wolf schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:47:
[...]

In feite is iedereen illegaal bezig inderdaad (ikzelf gisteren ook nog, en vanmiddag weer), en kan iedereen daar op aangesproken worden. Dat je het niet commercieel bedoeld klopt voor 99% van de gevallen, maar op het moment wordt het allemaal als commercieel gezien. In 99% van de gevallen zal niemand er wat van zeggen, maar dat kan wel.

[...]

Volgens die regelgeving mag je binnen de bebouwde kom sowieso boven 30km/h wegen vliegen. Dus afgezien van dat aaneengesloten bebouwing is roepen dat het niet mag een beetje kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Denk dat ik mijn filmpjes maar weer offline haal...

"Er is overleg met het Openbaar Ministerie over het mogelijk gebruik van YouTube-filmpjes als bewijsmateriaal wanneer een overtreding van de regels wordt geconstateerd.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

lasharor schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:55:
[...]

Volgens die regelgeving mag je binnen de bebouwde kom sowieso boven 30km/h wegen vliegen. Dus afgezien van dat aaneengesloten bebouwing is roepen dat het niet mag een beetje kortzichtig.
Whut? Hoe kom je aan de 30km/h. De EU heeft toch zojuist 50km/h aangenomen? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
DutchWalnut schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:02:
"Er is overleg met het Openbaar Ministerie over het mogelijk gebruik van YouTube-filmpjes als bewijsmateriaal wanneer een overtreding van de regels wordt geconstateerd.”
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sumerechny schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:08:
[...]

Whut? Hoe kom je aan de 30km/h. De EU heeft toch zojuist 50km/h aangenomen? :/
Linkje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Om maar even de discussie te doorbreken met wat heel anders :P

Deze heb ik gisteren geschoten op Bonaire :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Kun je ook specs geven en waar sta je?

Verder heel mooi gedaan en geweldige beelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RonnieB82 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:09:
[...]

Hier gebruik ik er 2 van, en heeft gewoon de juiste aansluitingen:

http://www.banggood.com/A...-950883.html?rmmds=search

Let wel op met parrallel laden dat je lader (en voeding) genoeg power kunnen leveren.
Ik had voorheen een turnigy 60W lader, als ik daar meer dan 3 4S 1300's op ging laden, dan kon hij niet genoeg power leveren. (meestal deed ik er dan max 2 per lader)
Heb toen een tijdje gekut met 4 van die turnigy laders, om zo toch snel mijn lipo's vol te krijgen.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een goeie icharger gekocht, nu kan ik zonder problemen al mijn 10 lipo's tegelijk volladen :)
Ja die XT60 bordjes zijn 2 keer zo duur, terwijl de rest gewoon hetzelfde is, dus maar gewoon zo'n andere gekocht. Ik heb een Turnigy 80 watt lader met een Xbox adapter van max. 10 Ampere. Ik heb nu 4 3S accu's van 1550, die ik met 1.5 Ampere (1C dus) oplaad. Dan heb ik voorlopig nog wel wat speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Kort geleden werdt er op de FP nog gesproken over de acceptatie van de nieuwe regelgeving. Ik meen me te herinneren dat er in die regelgeving over een maximum snelheid van 15 m/s (54 km/h) wordt gesproken....ik kan het nu alleen niet terugvinden (...mogelijk heeft het met de lange avond te maken 8) )..

Waar komt de 30 km/h vandaan? (Mogelijk zit ik er naast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

BoAC schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:42:
Kun je ook specs geven en waar sta je?

Verder heel mooi gedaan en geweldige beelden :)
Thanks. Tuurlijk kan dat. Ik vloog met een Phantom 3 Pro. Ik stond op een strand langs de vaarroute van het schip, een kleine 2 kilometer bij de aanlegsteiger vandaan. Daar ben ik heen gevlogen toen ze in beweging kwamen. Vanaf daar heb ik ze een goeie 2 kilometer gevolgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/blNZUMm7JTIxuAipVH5mCRJJ/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 19-11-2016 03:17 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:29:

[video]
Mooie beelden :Y

Wat zijn je overwegingen geweest wat betreft het in de buurt vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 12:31
Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn DJI Phantom, die ik als handbagage mee het vliegtuig kan opkrijgen. De Droneguard CS 400 van Lowepro leek een goede optie, maar die is nét groter dan de standaard handbagage-afmetingen...

Iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10

[video]
Oh tof! Ik heb afgelopen zomer op de Celebrity Reflection gezeten en ik baalde er echt van dat ik m'n drone niet meegenomen had... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 04:26:
[...]

Mooie beelden :Y

Wat zijn je overwegingen geweest wat betreft het in de buurt vliegen?
Ervaring en de signaalsterkte op het moment. Dit is verre van de eerste keer dat ik bij een groot schip vlieg, ik weet inmiddels prima hoe ze zich hier gedragen, hoe snel ze bewegen en, heel belangrijk, welke route ze varen.

Uiteraard lijkt het op de beelden ook dat ik dichterbij vlieg dan ik daadwerkelijk deed, maar zo dichtbij kom ik ook alleen aan bakboord, zodat het schip niet tussen mij en de Phantom zit, als ik achter het schip duik ben ik mijn signaal kwijt, dus aan bakboord zit ik altijd een stuk hoger en verder weg.
Bij schepen die ik niet ken blijf ik altijd de eerste keer verder uit de buurt, want de lijnen die vaak boven het bovendek gespannen zijn zie je gewoonweg niet op een scherm als je buiten staat, tenzij er lampjes aan hangen.
Dus bij nieuwe schepen ben ik wat afstand tot ik de beelden thuis goed heb kunnen bestuderen, kom ik het schip nog een keer tegen dan weet ik beter waar ik veilig kan vliegen :)

Ik probeer ook steeds iemand anders mee te nemen die kan helpen spotten, er ligt dan een kleine LCD TV in de auto die op een omvormer aangesloten wordt en dan via HDMI op de remote van de Phantom, dan hebben we ook een groter beeld, wat bij dit soort dingen ook wel prettig is :)

Wat het storen van het schip en de bemanning betreft heb ik me door meerdere bemanningsleden laten vertellen dat ze niets van die Phantom merken. Ze zouden er totaal geen last van hebben zolang ik maar niet tegen ze aan vlieg :P
Bij de meeste schepen mag je geen quads meenemen aan boord, of moet je die bij het aan bood gaan inchecken en mag je hem weer ophalen wanneer je van boord gaat, maar dat is meer omdat ze niet willen dat onervaren piloten dat ding zomaar overal de lucht in gooien en passagiers verwonden of het schip beschadigen.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sumerechny schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 03:01:
[...]

Kort geleden werdt er op de FP nog gesproken over de acceptatie van de nieuwe regelgeving. Ik meen me te herinneren dat er in die regelgeving over een maximum snelheid van 15 m/s (54 km/h) wordt gesproken....ik kan het nu alleen niet terugvinden (...mogelijk heeft het met de lange avond te maken 8) )..

Waar komt de 30 km/h vandaan? (Mogelijk zit ik er naast O-)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07

2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik lees je post even terug...ik had het verkeerd gelezen |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 20:53

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Leuk om te zien wat je allemaal met een Mavic Pro kan doen:
  • flesjes water aan één arm
  • express tegen bomen aanvliegen
  • bekogelen met zandzakken
  • in de regen vliegen
  • armen niet helemaal uit doen
  • deel van een prop afknippen
En dat maffe ding kan er allemaal tegen. Het enige dat niet lukt is vliegen met maar drie props... _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Zucht... eindelijk alles zo goed als op orde heb ik in één keer geen goed beeld meer. Geen idee wat ik precies heb gedaan maar het is één groot regenboog effect.

Afbeeldingslocatie: https://usercontent.irccloud-cdn.com/file/CoXD9l0Z/

Iemand hier ervaring mee? Zoals ik het nu zie is het of de camera of wellicht (hopelijk) het kabeltje van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Creesch schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:51:
Zucht... eindelijk alles zo goed als op orde heb ik in één keer geen goed beeld meer. Geen idee wat ik precies heb gedaan maar het is één groot regenboog effect.

[afbeelding]

Iemand hier ervaring mee? Zoals ik het nu zie is het of de camera of wellicht (hopelijk) het kabeltje van de camera.
Even kijken of je sensor nog goed vast zit op het bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04
Nu het veld hier achter ons weer helemaal ontdaan is van mais begon het weer te kriebelen om nog eens te gaan vliegen =)
(Wel best wachten tot de storm die er momenteel woedt overgevlogen is denk ik :p)

Dus begon ik te kijken naar wat aanpassingen voor mijn ZMR250, omdat deze nu met haken en ogen aan elkaar hangt, en de batterij en camera er altijd heel los aanhangen. (Ik gebruik een schoenveter voor de batterij, en colson bandjes voor de camera. Nuff said...)
Dus ben ik wat gaan kijken voor 3D printbare onderdelen om deze vast te zetten :)

Nu... Probleem is dat ik hiervoor waarschijnlijk weer alles ga moeten opengooien, en daarna mijn calibratie opnieuw ga moeten doen. Echter... dit kan ik niet meer, want de software die vroeger beschikbaar was voor mijn CC3D, ondersteunt dit bord nu niet meer... (OpenPilot is er mee gestopt, en LibrePilot ondersteunt geen CC3D).

dus nu is mijn vraag: welke bordjes gebruiken jullie?
Als het binnen het betaalbare valt, en het zijn heel gebruiksvriendelijke bordjes dan ga ik denk ik een nieuwe kopen, zodat ik terug kan gaan vliegen, en eindelijk mijn FPV set eens kan uitproberen! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

azziplekkus schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:03:
Nu het veld hier achter ons weer helemaal ontdaan is van mais begon het weer te kriebelen om nog eens te gaan vliegen =)
(Wel best wachten tot de storm die er momenteel woedt overgevlogen is denk ik :p)

Dus begon ik te kijken naar wat aanpassingen voor mijn ZMR250, omdat deze nu met haken en ogen aan elkaar hangt, en de batterij en camera er altijd heel los aanhangen. (Ik gebruik een schoenveter voor de batterij, en colson bandjes voor de camera. Nuff said...)
Dus ben ik wat gaan kijken voor 3D printbare onderdelen om deze vast te zetten :)

Nu... Probleem is dat ik hiervoor waarschijnlijk weer alles ga moeten opengooien, en daarna mijn calibratie opnieuw ga moeten doen. Echter... dit kan ik niet meer, want de software die vroeger beschikbaar was voor mijn CC3D, ondersteunt dit bord nu niet meer... (OpenPilot is er mee gestopt, en LibrePilot ondersteunt geen CC3D).

dus nu is mijn vraag: welke bordjes gebruiken jullie?
Als het binnen het betaalbare valt, en het zijn heel gebruiksvriendelijke bordjes dan ga ik denk ik een nieuwe kopen, zodat ik terug kan gaan vliegen, en eindelijk mijn FPV set eens kan uitproberen! =)
  • Je hebt normalerwijze geen 3d geprint spul nodig om alles goed vast te krijgen op een ZMR frame. Tiewraps zijn meestal voldoende.
  • Het toevoegen van een paar gram zorgt er niet voor dat je opeens andere pids moet gaan instellen. Dan zou je bij elke lipo een speciaal profiel moeten hebben.
  • CC3D kan je naar betaflight flashen: YouTube: Install BetaFlight on CC3D
  • Ik denk dat een groot deel van de mensen hier met het F3 bordje van Banggood vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04
lasharor schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:12:
[...]
  • Je hebt normalerwijze geen 3d geprint spul nodig om alles goed vast te krijgen op een ZMR frame. Tiewraps zijn meestal voldoende.
  • Het toevoegen van een paar gram zorgt er niet voor dat je opeens andere pids moet gaan instellen. Dan zou je bij elke lipo een speciaal profiel moeten hebben.
  • CC3D kan je naar betaflight flashen: YouTube: Install BetaFlight on CC3D
  • Ik denk dat een groot deel van de mensen hier met het F3 bordje van Banggood vliegt.
  • Bij mijn ZMR frame toch echt wel hoor... Er is totaal geen voorziening voor een camera, en mijn batterij is er ook met moeite op te krijgen...
  • Klopt, maar het is ook zo dat de instellingen die er nu inzitten niet optimaal zijn. En als ik hem dan toch ga opengooien (wat enorm veel werk was bij deze), stop ik er liefst meteen een nieuw bordje in wat veel eenvoudiger in gebruik is.
  • Thnx, ga ik eens naar kijken!
  • Die F3, is die eenvoudig te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

lasharor schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:43:
[...]

Even kijken of je sensor nog goed vast zit op het bordje.
Sensor? Het gaat om de fpv video feed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

[video]
1.21 Iemand is er niet blij mee. Je krijgt de vinger. :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
azziplekkus schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:19:
[...]
  • Bij mijn ZMR frame toch echt wel hoor... Er is totaal geen voorziening voor een camera, en mijn batterij is er ook met moeite op te krijgen...
  • Klopt, maar het is ook zo dat de instellingen die er nu inzitten niet optimaal zijn. En als ik hem dan toch ga opengooien (wat enorm veel werk was bij deze), stop ik er liefst meteen een nieuw bordje in wat veel eenvoudiger in gebruik is.
  • Thnx, ga ik eens naar kijken!
  • Die F3, is die eenvoudig te programmeren?
Kun je geen foto's laten zien?
F3 voorzie ik hier van Cleanflight, net zoals mijn naze32 bordjes. Het configureren gaat bij beide hetzelfde met dit verschil dat er op de F3 meer seriële poorten op zitten en dat de F3 sneller en betrouwbaarder is. Cleanflight wordt vaak gezien als de stabiele branch van Betaflight. Op internet zijn er veel howto's over te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

SalimRMAF schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:42:
[...]

1.21 Iemand is er niet blij mee. Je krijgt de vinger. :D
Good eye :D Die was me nog niet opgevallen.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Mars Warrior schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:20:
Leuk om te zien wat je allemaal met een Mavic Pro kan doen:
  • flesjes water aan één arm
  • express tegen bomen aanvliegen
  • bekogelen met zandzakken
  • in de regen vliegen
  • armen niet helemaal uit doen
  • deel van een prop afknippen
En dat maffe ding kan er allemaal tegen. Het enige dat niet lukt is vliegen met maar drie props... _/-\o_
Video is prive ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 10:12

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 20:53

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Yep, dat is hem. Vreemd dat mijn link privé is, heb die ook maar via Google gevonden 8)7

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:01:
[...]

Kun je geen foto's laten zien?
F3 voorzie ik hier van Cleanflight, net zoals mijn naze32 bordjes. Het configureren gaat bij beide hetzelfde met dit verschil dat er op de F3 meer seriële poorten op zitten en dat de F3 sneller en betrouwbaarder is. Cleanflight wordt vaak gezien als de stabiele branch van Betaflight. Op internet zijn er veel howto's over te vinden :)
Maar Naze heeft toch ook F3 bordjes? Ik neem aan dat je de F1 bordjes bedoelt van Naze?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
ChojinZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:08:
[...]

Maar Naze heeft toch ook F3 bordjes? Ik neem aan dat je de F1 bordjes bedoelt van Naze?
Naze32 is de F1: [OscarLiang] - F1, F3 and F4 Flight Controller Explained :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken het stuk en was ook een tijd lang in de veronderstelling dat Naze F1 was. Maar dan zie ik vervolgens dit:
http://www.banggood.com/U...tor-Racing-p-1010232.html

bij de specs:
* STM32F3 CPU

Nu ben ik nog redelijk nieuw in het quad gebeuren dus wellicht dat ik het niet snap of iets over het hoofd zie. Mocht dat zo zijn, dan hoor ik dat graag!~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

Iemand hier al ervaring met Dshot op kiss? Ik heb gisterenavond mijn Kiss setup op Dshot 600 gezet. Jammer genoeg nog niet kunnen testen, en als ik naar buiten kijk zal het nog niet voor direct zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
ChojinZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:23:
[...]

Ik ken het stuk en was ook een tijd lang in de veronderstelling dat Naze F1 was. Maar dan zie ik vervolgens dit:

bij de specs:
* STM32F3 CPU

Nu ben ik nog redelijk nieuw in het quad gebeuren dus wellicht dat ik het niet snap of iets over het hoofd zie. Mocht dat zo zijn, dan hoor ik dat graag!~ :)
Waar je dus iig op moet letten is of je een F1 of een F3 hebt, niet lastig lijkt mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:23:
[...]

bij de specs:
* STM32F3 CPU

Die FC's van banggood hebben de meest bizarre namen, zodat ze hoog in de search terecht komen... Het is geen officiele naze namelijk (want die hebben idd een F1 chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Voor wie het nog niet heeft gezien en interesse heeft: De Quanum V2 pro aardig in de sale bij HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:28
Een tijdje geleden heb ik een drone overgenomen via marktplaats. Het is een leuk ding om mee te vliegen. Uiteraard een aantal keer goed gecrasht, maar inmiddels kan er aardig mee uit de voeten. De specs van het ding zijn als volgt:

- FlameWheel F450 frame
- MultiWii Hextronik 328P Flight controller
- Hobby King 30A ESC 3A UBEC
- Turnigy TGY-i6 AFHDS Transmitter and 6CH Receiver

Hij vliegt wel stabiel, maar ik moet hem veel corrigeren om hem te laten hoveren op één plek. Filmen met gopro levert dan ook een schommelig beeld op. Ik wil uiteindelijk een stabiele drone hebben waar ik mooie opnames mee kan maken.

De huidige FC draait op MultiWii. Ik zit er aan te denken om een andere FC te kopen met GPS om hem stabieler te laten vliegen. Ik zit met de volgende vragen:
- Gaat dat zomaar en wat zou een goede vervanger zijn? Moet ik dan ook mijn esc vervangen?
- Is het eventueel de moeite waard om een losse gps module te kopen en op mijn huidige FC in te prikken? Ik kom een paar oude topics uit 2013 tegen op RC groups als ik zoek op de FC + gps.
- In de toekomst wil ik het ook nog uit gaan bouwen met een gimball (met daarin gopro). De gopro zit nu vast op het frame.

Daarnaast wil ik mijn afstandsbediening op de pc aansluiten om nog wat te oefenen in de wintermaanden. Gaat dat werken met deze kabel: Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier nog een geinig testje met de Autopilot app. De Phantom volgt de GPS locatie van een van de telefoons in de auto (ik zit zelf op de bijrijdersstoel), hij maakt zelf dezelfde bewegingen als de telefoon, tenzij de piloot handmatig andere commando's geeft, en houdt de camera altijd op het onderwerp gericht.
Het werkt best aardig, maar je moet in een situatie als deze wel dondersgoed op je omgeving letten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 22-11-2016 03:04 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb net weer even een testvluchtje gemaakt na 2 weken. Het was wel redelijk koud aan de vingers.

Ik zie nog wel wat trillingen, maar al wel stukken minder dan voorheen. Ook probeer ik wat minder hoog te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Onlangs weer gevlogen, waarbij ik 1 van de 3 LiPo's leeg heb. Mijn PDB gaat al piepen bij 3.6 volt per cell. Voor de veiligheid laat ik dat eerst zo. Echter als ik nu de lege accu naar storage mode wil laden (ik weet immers niet wanneer ik weer vlieg) zegt mijn charger dat hij niet geladen kan/hoeft te worden naar storage omdat het voltage blijkbaar gelijk is aan storage. Kan het dus geen kwaad hem gewoon 'leeg' te laten momenteel op 10.8 volt? En gewoon pas weer laden als ik hem weer vol wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
MsG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:11:
Onlangs weer gevlogen, waarbij ik 1 van de 3 LiPo's leeg heb. Mijn PDB gaat al piepen bij 3.6 volt per cell. Voor de veiligheid laat ik dat eerst zo. Echter als ik nu de lege accu naar storage mode wil laden (ik weet immers niet wanneer ik weer vlieg) zegt mijn charger dat hij niet geladen kan/hoeft te worden naar storage omdat het voltage blijkbaar gelijk is aan storage. Kan het dus geen kwaad hem gewoon 'leeg' te laten momenteel op 10.8 volt? En gewoon pas weer laden als ik hem weer vol wil gooien.
Staat je lader wel op LiPo en niet op LiFe ?
(roep ook maar wat hoor :P)
Storage voor een 3S = 11.4V (3,8V per cel)
Je accu 'leeg' laten liggen is op lange termijn niet zo fijn en heb je kans dat hij puft bij de eerstvolgende keer chargen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostley op 22-11-2016 11:56 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja staat helemaal prima. Het systeem laadt mij nu domweg niet opladen. Ik zal eens kijken wat hij uitleest vanavond. Wie weet piept de PDB al eerder dan precies bij 3.6 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
MsG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:57:
Wie weet piept de PDB al eerder dan precies bij 3.6 volt.
Tijdens je vlucht staat je accu natuurlijk onder load en zakt je voltage in.(zeker als je flink gas geeft)
Kan best zijn dat je PDB dan gaat piepen, maar zodra je disarmed gaat je voltage weer omhoog.
Even een lipo-checker of voltmeter er tegenaan houden als je zeker wilt zijn of het niveau klopt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 22-11-2016 12:06 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
MsG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:57:
Ja staat helemaal prima. Het systeem laadt mij nu domweg niet opladen. Ik zal eens kijken wat hij uitleest vanavond. Wie weet piept de PDB al eerder dan precies bij 3.6 volt.
Houd er ook rekening mee dat het gewoon een stuk kouder is, waardoor de accu's nu gewoon minder leveren. Je kunt ze het beste gebruiken op kamer temperatuur :)
Trouwens, hoeveel C zijn ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De Tattu 3S 1550Mah 75C die hier in dit topic eens werden gepost heb ik. 4 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Enkele dagen geleden onder begleiding LoS gevlogen met een 250 racer. O+
Resultaat: mijn H8 mini is onderweg.
Wel jammer dat de Bayangtoys X9 niet meer verkocht word. De controller werkt ook op de H8 mini maar moet de H8 veel beter te besturen maken.
De komende maanden wil ik oefenen en aanbiedingen afwachten om een eigen racer/free styler te bouwen. En deze op den duur upgraden naar FPV.
Welke niet al te dure transmitter zal momenteel het beste zijn? Ik zit te kijken naar:
FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter With FS-iA6B Receiver
Flysky FS-i6X 2.4GHz 10CH AFHDS 2A RC Transmitter With X6B i-BUS Receiver
Turnigy 9x 9Ch Transmitter

Welke (alternatieven) geniet de voorkeur en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie hier de Bayangtoys hier gewoon staan? https://nl.aliexpress.com...&SearchText=BAYANGTOYS+X9

Qua goedkoper zender/ontvanger is de FlySky i6 met IA6b ontvanger geen gekke optie. Met een custom firmware heb je gratis 8 kanalen ter beschikking, in plaats van 6. En met een eventuele ombouw van de ontvanger heb je er 10 beschikbaar. Ook kan je met iBus vliegen, waardoor je maar 1 kabeltje nodig hebt tussen de flight controller en de ontvanger. Ik heb die zender ook gekozen en hij bevalt me prima. Het apparaat is licht en ligt goed in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
MsG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:53:
Ik heb die zender ook gekozen en hij bevalt me prima. Het apparaat is licht en ligt goed in de hand.
Heb je daar een foto van :p

Maar je hebt gelijk, hij is prima, en je kunt hem met een kabeltje extra ook gebruiken voor simulators :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Stakie schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:29:

De huidige FC draait op MultiWii. Ik zit er aan te denken om een andere FC te kopen met GPS om hem stabieler te laten vliegen. Ik zit met de volgende vragen:
- Gaat dat zomaar en wat zou een goede vervanger zijn? Moet ik dan ook mijn esc vervangen?
- Is het eventueel de moeite waard om een losse gps module te kopen en op mijn huidige FC in te prikken? Ik kom een paar oude topics uit 2013 tegen op RC groups als ik zoek op de FC + gps.
- In de toekomst wil ik het ook nog uit gaan bouwen met een gimball (met daarin gopro). De gopro zit nu vast op het frame.
GPS zorgt niet voor een stabielere vlucht, alleen meer features; bijvoorbeeld position hold, waypoints enz.
Als je drone nu schud en beweegt als ie stilhangt, is dat meer een tuning issue. GPS kan het driften wat verminderen, maar dat is dan ook alles.

ESC's hoef je niet te vervangen als je een andere FC gaat gebruiken.

Als je een stabiel filmbeeld wilt, dan is een gimball de beste optie, deze zorgt ervoor dat de kleine correcties die je FC doet, niet zichtbaar worden op je film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

BoAC schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:04:
[...]

Heb je daar een foto van :p

Maar je hebt gelijk, hij is prima, en je kunt hem met een kabeltje extra ook gebruiken voor simulators :)
Je bent het oneens blijkbaar? :-P nou ik vloog voorheen op de simulator op een E-Sky 0404:
Afbeeldingslocatie: http://www.x-selection.info/gfx/Bilder/ESKY_Bilder/ESKY_SENDER.jpg

En hoewel die meer kwaliteit uitstraalt is die ook een heel stuk zwaarder. Ik was qua gewicht positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:05
Zijn er hier ook mensen met een Pixhawk of een variant hiervan?

Zit hier zelf naar te kijken voor mijn ooit te bouwen drone, maar zie hem binnen dit topic bijna nooit voorbij komen...
Wat mij vooral aanspreekt van de Pixhawk is het "autonome vliegen", door middel van bijvoorbeeld mission planner en alle mogelijkheden wat hierbij komt kijken (zoals onder andere sonar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:28
RonnieB82 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:10:
[...]

GPS zorgt niet voor een stabielere vlucht, alleen meer features; bijvoorbeeld position hold, waypoints enz.
Als je drone nu schud en beweegt als ie stilhangt, is dat meer een tuning issue. GPS kan het driften wat verminderen, maar dat is dan ook alles.

ESC's hoef je niet te vervangen als je een andere FC gaat gebruiken.

Als je een stabiel filmbeeld wilt, dan is een gimball de beste optie, deze zorgt ervoor dat de kleine correcties die je FC doet, niet zichtbaar worden op je film.
Op dit moment heb ik wat moeite om hem vast te houden op een bepaalde hoogte. Of hij gaat omhoog, of naar beneden. Maar blijven hangen doet ie niet. En hij drijft inderdaad een beetje af en dat is nog lastig te corrigeren met de hand. De combinatie van deze twee factoren zorgt ervoor dat we alle kanten op vliegen ;) Ik dacht dat het misschien te tackelen was door met GPS ervoor te zorgen dat hij iig niet meer afdrijft.

Wellicht is het nog een kwestie van wat meer oefenen om het goede gevoel en handigheid te krijgen.

Ik ga later nog wel eens kijken naar een gimbal. Het komt nog te vaak voor dat de landing niet zacht genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

Bertha781 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:28:
Enkele dagen geleden onder begleiding LoS gevlogen met een 250 racer. O+
Resultaat: mijn H8 mini is onderweg.
Wel jammer dat de Bayangtoys X9 niet meer verkocht word. De controller werkt ook op de H8 mini maar moet de H8 veel beter te besturen maken.
De komende maanden wil ik oefenen en aanbiedingen afwachten om een eigen racer/free styler te bouwen. En deze op den duur upgraden naar FPV.
Welke niet al te dure transmitter zal momenteel het beste zijn? Ik zit te kijken naar:
FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter With FS-iA6B Receiver
Flysky FS-i6X 2.4GHz 10CH AFHDS 2A RC Transmitter With X6B i-BUS Receiver
Turnigy 9x 9Ch Transmitter

Welke (alternatieven) geniet de voorkeur en waarom?
Als je serieus met de hobby wil starten, ga dan meteen voor een taranis. Ik zie zoveel mensen die geld uitgeven aan goedkope tx'en/spektrum. Achteraf heb je dan spijt dat je niet meteen voor een taranis gegaan bent. Range is zeer goed, heel veel over te vinden op internet en praktisch elke fpv racer vliegt ermee.

Ik heb zelf zo'n FS-i6 met AFHDS gehad bij een RTF-kitje (ik zou trouwens NIEMAND RTF aanraden), en ik dacht ook dat ik hiermee goed zat... Tot ik mijn receiver gesloopt had, en ze nergens meer in stock waren. Ben dan voor mijn eerste zelfbouw direct gegaan voor een taranis en x4r. Het verschil is echt dag en nacht...

En bij sims had ik nadat ik met de taranis gevlogen had op de pc het gevoel dat er met de FS-i6 nogal wat input lag was, het verschil was goed voelbaar met de taranis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Oz. schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:46:
[...]
Als je serieus met de hobby wil starten, ga dan meteen voor een taranis...
...
...
En daar aan toegevoegd: het wordt snel mogelijk je pids aan te passen middels de taranis dus dat is ook een dikke +

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

Steeldunes schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:59:
[...]

En daar aan toegevoegd: het wordt snel mogelijk je pids aan te passen middels de taranis dus dat is ook een dikke +
Zelf gebruik ik altijd een USB-OTG kabel met de Kiss app of PIDflight app op android, vind dat net iets eenvoudiger.

Als ik één opmerking heb over de taranis, dan is het toch echt wel hun menustructuur en de manier waarop je daardoor navigeert. Heeft toch een tijdje geduurd tot ik er mijn weg wat in vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Oz. schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:05:
[...]
Zelf gebruik ik altijd een USB-OTG kabel met de Kiss app of PIDflight app op android, vind dat net iets eenvoudiger.
Eenvoudiger dan direct via je taranis? Want dit betekent namelijk weg met de app en OTG kabel:
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/1050031/20101437/488e64ec-a5c2-11e6-94ab-919d58db645e.png
Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/1050031/20101443/50a4c202-a5c2-11e6-918f-8d16da63b961.png
Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/1050031/20101450/598e2e12-a5c2-11e6-891f-45fe5ec7fc70.png

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

Steeldunes schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:11:
[...]
Eenvoudiger dan direct via je taranis? Want dit betekent namelijk weg met de app en OTG kabel:
Dat scherm ben ik voor zover ik weet nog niet tegengekomen (iets met taranis en onduidelijke menu's ofzo ;) ). Ziet er inderdaad een stuk eenvoudiger uit. Werkt dit met alle FC's (Ik heb bv. een EpiFC op betaflight met Epirex rx en een Kiss met een x4r-sb rx) ? Ik heb vanavond weer opzoekwerk te doen :P Bedankt voor de tip!
Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.