Thanks

Ervaring en de signaalsterkte op het moment. Dit is verre van de eerste keer dat ik bij een groot schip vlieg, ik weet inmiddels prima hoe ze zich hier gedragen, hoe snel ze bewegen en, heel belangrijk, welke route ze varen.
Uiteraard lijkt het op de beelden ook dat ik dichterbij vlieg dan ik daadwerkelijk deed, maar zo dichtbij kom ik ook alleen aan bakboord, zodat het schip niet tussen mij en de Phantom zit, als ik achter het schip duik ben ik mijn signaal kwijt, dus aan bakboord zit ik altijd een stuk hoger en verder weg.
Bij schepen die ik niet ken blijf ik altijd de eerste keer verder uit de buurt, want de lijnen die vaak boven het bovendek gespannen zijn zie je gewoonweg niet op een scherm als je buiten staat, tenzij er lampjes aan hangen.
Dus bij nieuwe schepen ben ik wat afstand tot ik de beelden thuis goed heb kunnen bestuderen, kom ik het schip nog een keer tegen dan weet ik beter waar ik veilig kan vliegen
Ik probeer ook steeds iemand anders mee te nemen die kan helpen spotten, er ligt dan een kleine LCD TV in de auto die op een omvormer aangesloten wordt en dan via HDMI op de remote van de Phantom, dan hebben we ook een groter beeld, wat bij dit soort dingen ook wel prettig is
Wat het storen van het schip en de bemanning betreft heb ik me door meerdere bemanningsleden laten vertellen dat ze niets van die Phantom merken. Ze zouden er totaal geen last van hebben zolang ik maar niet tegen ze aan vlieg

Bij de meeste schepen mag je geen quads meenemen aan boord, of moet je die bij het aan bood gaan inchecken en mag je hem weer ophalen wanneer je van boord gaat, maar dat is meer omdat ze niet willen dat onervaren piloten dat ding zomaar overal de lucht in gooien en passagiers verwonden of het schip beschadigen.