Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:47

Creesch

bla bla!

Jodel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:22:
Als je vanuit EU warehouse besteld is het er vaak binnen een week.
Mja, mijn ervaring is dat de EU warehouse een beetje leeg lijkt te zijn, iig voor de onderdelen die ik dan zou willen hebben.
Oz. schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Ik bestel hoofdzakelijk bij QuadcoptersEnzo, goeie service en goeie levertijden. Multirotorparts ben ik ook tevreden van. Dingen zoals heatshrink en draden bestel ik altijd op hobbyking EU, en af en toe bestel ik eens iets bij de Rotor Riot store (Alien 5" is onderweg, heel benieuwd om KISS eens te proberen.) Voor KISS hardware en HQ-Props (mijn favoriet) kan je terecht bij Flyduino.net, in Duitsland. Mijn lipo-lader en parralle charge bordjes komen wel van banggood. (EV-Peak CQ3, kan ik echt aanraden, 24 lipo's tegelijk opladen is een luxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

Hobbyking heeft heel veel parts EU stuk minder dan global.
Maar andere web shops zoals Multirotorparts zijn in mijn ogen extreem beperkt en puur gericht op FPV racing met zeer selecte aanbod. Van wel overwegend top spul. Er zijn meer van die zeer selecte Race FPV webshopjes. Die eigenlijk prekeuze hebben gemaakt sommige nog beperkter dan MRP.

Wat breder FPV stores waar ik ook bestel zijn.
Red bee . de
webshop met wat breder race FPV aanbod
FPV.24
N-factory.de

Iets verder waar ik ooit besteld heb is
HobbyRC.UK

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Voor als je snel iets nodig hebt is er in Nederland:
QuadcopterRacing
MultiRotorParts (MRP)
Quadcoptersenzo

Als het minder haast heeft:
HobbyKing EU
Banggood

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die shops moeten natuurlijk in de startpost terecht komen. Hier nog een paar;

www.fpv-parts.nl
www.boltrc.eu
www.fpvriot.nl
www.ftec-shop.nl

Over het algemeen is de service van de NL fpv racing shops zeer goed te noemen.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

:D Dat zijn een hoop nieuwe bookmarks. Het is inderdaad wellicht een goed idee om dit soort zaken ook in de startpost te vermelden.

Overigens iets anders, ik heb een tijdje terug via banggood de Eachine EB18 besteld en deze verwacht ik dan ook binnenkort te ontvangen. Nu weet ik al dat ik flink aan de slag moet in cleanflight om de PID ed op orde te krijgen.

Wat ik echter ook tegenkom in diverse reviews is zorgen om de antenne aansluiting en de onderplaat zelf.

Zoals op de afbeelding is te zien is de onderplaat geen carbonfiber maar een printplaat. De antenne aansluiting steekt bovendien uit waardoor bij de eerste crashlanding op de staart dit voor problemen zal zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DGElR8nzpyIfRA0XsD2S44vo/full.jpg

Wat ik sowieso wil doen is de antenne aansluiting minder kwetsbaar maken. Wat ik ook zie is dat de onderplaat en bovenplaat qua uitlijning van gaten vrijwel identiek zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NoVo0k8dOHOkBNJYFRn9RPF0/full.jpg

Ik ben dus aan het overwegen om een reserve bovenplaat te bestellen en deze aan de onderkant te bevestigen tegen de onderste plaat (of wellicht met standoffs) om zo het geheel steviger te maken.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie hier van vinden? Gaat het uberhaupt helpen bij de stevigheid van het frame? Qua prestaties maak ik me niet al te veel zorgen, maar wellicht dat ik daar ook verkeerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Jeetje, wat een slecht ontwerp (sorry). Ja, die antenne aansluiting zal afbreken. Ik zou het vervangen met een pigtail (sma of rp-sma desolderen en signal/ground opnieuw solderen). 2de plaat op de onderste plaat bevestigen zonder standoffs (maakt het weer zwakker, meer points of failure).

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik zou 'm andersom solderen. Ik weet niet tot in hoeverre dat mogelijk is. Dat het schroefdraad naar binnen wijst. Daarna met een Pigtail naar de juiste plaats brengen om daar je Omni antenne aan te sluiten. Dan ben je wel van dat zwakke punt af.
Creesch schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:37:
:D Dat zijn een hoop nieuwe bookmarks. Het is inderdaad wellicht een goed idee om dit soort zaken ook in de startpost te vermelden.

Overigens iets anders, ik heb een tijdje terug via banggood de Eachine EB18 besteld en deze verwacht ik dan ook binnenkort te ontvangen. Nu weet ik al dat ik flink aan de slag moet in cleanflight om de PID ed op orde te krijgen.

Wat ik echter ook tegenkom in diverse reviews is zorgen om de antenne aansluiting en de onderplaat zelf.

Zoals op de afbeelding is te zien is de onderplaat geen carbonfiber maar een printplaat. De antenne aansluiting steekt bovendien uit waardoor bij de eerste crashlanding op de staart dit voor problemen zal zorgen.

[afbeelding]

Wat ik sowieso wil doen is de antenne aansluiting minder kwetsbaar maken. Wat ik ook zie is dat de onderplaat en bovenplaat qua uitlijning van gaten vrijwel identiek zijn.

[afbeelding]

Ik ben dus aan het overwegen om een reserve bovenplaat te bestellen en deze aan de onderkant te bevestigen tegen de onderste plaat (of wellicht met standoffs) om zo het geheel steviger te maken.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie hier van vinden? Gaat het uberhaupt helpen bij de stevigheid van het frame? Qua prestaties maak ik me niet al te veel zorgen, maar wellicht dat ik daar ook verkeerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Ftec-shop.nl heb ik best veel besteld en gehaald. Shop zelf is heel erg rommelig. Heeft wel iets. Het is echt zo'n hobby winkeltje waar we er niet veel meer van hebben. Hij heeft echt alle kleine dingetjes die je nodig hebt. Zijn parts komen vrijwel allemaal van Banggood. Als je voor 4 uur besteld heb je het de volgende dag in huis. Je betaalt wel meer natuurlijk, maar als je geen zin hebt om te wachten is dit wel een goede optie.
Sensei_D schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:45:
Die shops moeten natuurlijk in de startpost terecht komen. Hier nog een paar;

www.fpv-parts.nl
www.boltrc.eu
www.fpvriot.nl
www.ftec-shop.nl

Over het algemeen is de service van de NL fpv racing shops zeer goed te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 17:24
www.fpv-parts.nl
www.boltrc.eu
www.fpvriot.nl
www.ftec-shop.nl
QuadcopterRacing
MultiRotorParts (MRP)
Quadcoptersenzo

Zijn toegevoegd aan de startpost!
Index pas ik vanavond aan.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de positieve recencies van de Bonka 1300mah, inmiddels zijn deze weer op voorraad voor een scherpe prijs. Wij zelf vliegen met 95c tattu en 75c, beide top batterijen, de bonka doet niet veel onder aan de 95c tattu!

Met vriendelijke groet,

fpvparts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

C4D schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:54:
Jeetje, wat een slecht ontwerp (sorry).
Hoef je geen sorry voor te zeggen, was ik me terdege van bewust :P Voor de prijs kon ik het echter niet laten hij was eerder namelijk nog meer in de aanbieding.
Ja, die antenne aansluiting zal afbreken. Ik zou het vervangen met een pigtail (sma of rp-sma desolderen en signal/ground opnieuw solderen).
Ah, dat is inderdaad ook nog een optie. Ik zat zelf te denken aan het maken van een behuizing of ten minste iets wat eerst de klap zal opvangen. Maar het verplaatsen is wellicht een beter idee.
2de plaat op de onderste plaat bevestigen zonder standoffs (maakt het weer zwakker, meer points of failure).
Dat is inderdaad zou, reden voor standoffs zou zijn dat de onderste plaat dan ook echt de klappen opvangt en minder doorgeeft naar daar onder. Ik wacht eerst even af totdat ik hem daadwerkelijk in handen heb.
B_sHoRtY schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:46:
Ik zou 'm andersom solderen. Ik weet niet tot in hoeverre dat mogelijk is. Dat het schroefdraad naar binnen wijst. Daarna met een Pigtail naar de juiste plaats brengen om daar je Omni antenne aan te sluiten. Dan ben je wel van dat zwakke punt af.
[...]
Yup, je bent de tweede met deze suggestie dus daar ik ga ik inderdaad even naar kijken. Het is even afwachten totdat ik hem daadwerkelijk binnen heb, maar zover ik het nu online kan uitvogelen zou dat geen probleem moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g4cX6YUq6iWMzvysV1Eqnm3p/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

Hoef je geen sorry voor te zeggen, was ik me terdege van bewust :P Voor de prijs kon ik het echter niet laten hij was eerder namelijk nog meer in de aanbieding.

[...]

Ah, dat is inderdaad ook nog een optie. Ik zat zelf te denken aan het maken van een behuizing of ten minste iets wat eerst de klap zal opvangen. Maar het verplaatsen is wellicht een beter idee.

[...]

Dat is inderdaad zou, reden voor standoffs zou zijn dat de onderste plaat dan ook echt de klappen opvangt en minder doorgeeft naar daar onder. Ik wacht eerst even af totdat ik hem daadwerkelijk in handen heb.

[...]

Yup, je bent de tweede met deze suggestie dus daar ik ga ik inderdaad even naar kijken. Het is even afwachten totdat ik hem daadwerkelijk binnen heb, maar zover ik het nu online kan uitvogelen zou dat geen probleem moeten zijn.

[afbeelding]
Poeh, die onderkant had ik nog niet gezien zo... Dat hele frame is printplaat inderdaad.
Jouw idee om een topplate aan de onderkant te schroeven zou ik zeker doen, gewoon direct erop zonder standoffs.
Voor de vTx zou ik direct een pigtail solderen, aangezien de chip direct naast de soldeerpads zit (dus omgekeerd solderen is lastig).

Jammer dat dit model zo is opgebouwd, want het leek me een mooie RTF starterskit...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Kars schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:21:
[...]

Jammer dat dit model zo is opgebouwd, want het leek me een mooie RTF starterskit...
Yup, och nu is het ATF :P Maar inderdaad voor mensen die verwachten dat het echt RTF zou zijn is het zuur, maar die illusie heb ik niet voor deze prijs vanuit china.
gewoon direct erop zonder standoffs.
Standoffs doe ik inderdaad maar niet, wel nog aan het nadenken over een laag isolatie omdat we het hebben over carbon tegen een printplaat en ik niet perongeluk iets wil kortsluiten (verwacht je niet aan de onderkant, maargoed...) Maar dat hoeft niet veel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

Creesch schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Standoffs doe ik inderdaad maar niet, wel nog aan het nadenken over een laag isolatie omdat we het hebben over carbon tegen een printplaat en ik niet perongeluk iets wil kortsluiten (verwacht je niet aan de onderkant, maargoed...) Maar dat hoeft niet veel te zijn.
Zeker zorgen dat de printplaat en het carbon goed van elkaar gescheiden zijn. Mijn eerste quad (zmr 250) is zo in brand gevlogen. Er zaten washers tussen het carbon en de PDB maar toch na een tijdje door trillingen kortsluiting gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Oz. schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Zeker zorgen dat de printplaat en het carbon goed van elkaar gescheiden zijn. Mijn eerste quad (zmr 250) is zo in brand gevlogen. Er zaten washers tussen het carbon en de PDB maar toch na een tijdje door trillingen kortsluiting gehad.
Je had er metalen washers tussen zitten?? Die dingen zijn er ook in kunststof.. :-P
Die werken dan als (geïsoleerde) afstandhouder, zoals je het waarschijnlijk ook gewild had.

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 28-10-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:27
Poosje terug mij hier gemeld als absolute beginner en de opmerking dat ik graag een beginersdrone wil hebben. In de openingspost staat de Hubsan X4 en na het doornemen van de eerste 50 pagina's komt deze nog steeds regelmatig voorbij, deze moet het dus maar worden. Ik ga gestaag verder met doorlezen (hoop interessante info!), maar ik denk dat ik me als beginner geen buil kan vallen aan een X4.

Aangezien ik de bui zie hangen bestel ik er ook gelijk maar eentje voor mijn broertje en vader. Echter komt daarmee de pakketprijs weer wat hoger uit waardoor ik toch wat huiverig ben voor het bestellen in China (vanwege importkosten e.d.), of gaat dat meevallen?
Als ik zoek bij banggood.com dan is de X4 al een poosje niet beschikbaar in een europees warenhuis, dus dat schiet ook niet op.
Of gewoon de gok wagen en bij de eerste hit op banggood bestellen, zoals deze: http://www.banggood.com/N...p-71838.html?rmmds=search

Daarnaast wil ik, gezien de beperkte accuduur, gelijk maar wat extra accu's bestellen. Standaard is 3,7V en 240mAh, kan ik daar zonder problemen een accu van 3,7V en 520mAh (langere accuduur toch?) in stoppen?
Ik denk dan aan bijvoorbeeld zoiets:http://www.banggood.com/5...1063448.html?rmmds=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:37

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

B-Real schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:29:
Poosje terug mij hier gemeld als absolute beginner en de opmerking dat ik graag een beginersdrone wil hebben. In de openingspost staat de Hubsan X4 en na het doornemen van de eerste 50 pagina's komt deze nog steeds regelmatig voorbij, deze moet het dus maar worden. Ik ga gestaag verder met doorlezen (hoop interessante info!), maar ik denk dat ik me als beginner geen buil kan vallen aan een X4.

Aangezien ik de bui zie hangen bestel ik er ook gelijk maar eentje voor mijn broertje en vader. Echter komt daarmee de pakketprijs weer wat hoger uit waardoor ik toch wat huiverig ben voor het bestellen in China (vanwege importkosten e.d.), of gaat dat meevallen?
Als ik zoek bij banggood.com dan is de X4 al een poosje niet beschikbaar in een europees warenhuis, dus dat schiet ook niet op.
Of gewoon de gok wagen en bij de eerste hit op banggood bestellen, zoals deze: http://www.banggood.com/N...p-71838.html?rmmds=search

Daarnaast wil ik, gezien de beperkte accuduur, gelijk maar wat extra accu's bestellen. Standaard is 3,7V en 240mAh, kan ik daar zonder problemen een accu van 3,7V en 520mAh (langere accuduur toch?) in stoppen?
Ik denk dan aan bijvoorbeeld zoiets:http://www.banggood.com/5...1063448.html?rmmds=search
Ik had ook grotere batterijen voor mijn Hubsan gekocht destijds. Hij vloog wel langer maar ik merkte ook vrij goed dat de balans verandere en hij logger werd.

Qua import durf ik je weinig concreet advies te geven, via 'China' is het eenmaal een risico. Wellicht is het wel een idee om ze apart te bestellen omdat de verzending dan kleiner zal zijn. Banggood rekent geen verzendkosten en geeft de prijs vaak niet op de verpakking weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

guapper schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Je had er metalen washers tussen zitten?? Die dingen zijn er ook in kunststof.. :-P
Die werken dan als (geïsoleerde) afstandhouder, zoals je het waarschijnlijk ook gewild had.
Nee hoor, die waren van kunsstof :), maar door de trillingen enzo waren ze helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 11:51
Oz. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Nee hoor, die waren van kunsstof :), maar door de trillingen enzo waren ze helemaal kapot.
Belangrijke bevinding.

Weet je toevallig ook wat van welk materiaal ze gemaakt waren? Ik gebruik ze ook, maar die komen uit een oud bakkie (erfgoed,) materiaal onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:27
Sumerechny schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Ik had ook grotere batterijen voor mijn Hubsan gekocht destijds. Hij vloog wel langer maar ik merkte ook vrij goed dat de balans verandere en hij logger werd.

Qua import durf ik je weinig concreet advies te geven, via 'China' is het eenmaal een risico. Wellicht is het wel een idee om ze apart te bestellen omdat de verzending dan kleiner zal zijn. Banggood rekent geen verzendkosten en geeft de prijs vaak niet op de verpakking weer.
Drie stuks los bestellen is ook een optie, dat bedacht ik mij later ook idd :)
Heb ook gekeken wat ze in Nederland kosten, maar daar zijn ze al snel 20eu duurder en dat vind ik toch een hoop geld op een drone die in China ongeveer 35eu kost.

Ik gok dat het vervangen van de batterij redelijk makkelijk en vlot gaat? Dan kan ik natuurlijk ook gewoon een handvol 240mAh batterijen plus oplader bestellen. Ik kan me voorstellen dat elke paar gram extra gewicht op zo'n kleine drone best wat impact heeft :)

[ Voor 8% gewijzigd door B-Real op 28-10-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heren,

Ik meld mij ook in dit topic!

Na 4 maanden lang met een Hubsan 107c plus te hebben gevlogen heb ik besloten om wat groters te kopen. Ik ben gegaan voor de Eachine 250 racer inclusief transmitter en reciever. Meteen zelf bouw doen vond ik te tricky en een modulair systeem leek mij handig om alvast bekend te raken met de diverse onderdelen. Stapsgewijs onderdelen vervangen lijkt met mijn technische skills op dit moment het beste.

De drone is nog niet binnen maar ik ben in de tussentijd wel alvast bezig met inlezen. Zodra de drone binnen is wil ik deze flashen naar Cleanflight (betreft een Naze32 6 dof controller).

Nu mijn vraag: Als ik deze heb geflashed, moet ik dan handmatig alle settings instellen of kan je na het flashen een profiel kiezen? En zijn er toevallig al profielen aanwezig voor de Eachine?

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 28-10-2016 23:37 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

ChojinZ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:15:
Heren,

Nu mijn vraag: Als ik deze heb geflashed, moet ik dan handmatig alle settings instellen of kan je na het flashen een profiel kiezen?
Of je echt profielen kan inlezen weet ik niet, ben zelf ook bezig met me in te lezen hier. Sowieso zijn er zaken die je waarschijnlijk per quad het beste zelf kan doen. (min max van motoren bijvoorbeeld heb ik het idee dat je beter zelf kan instellen).

Wat ik wel veel tegenkom zijn mensen die hun instellingen delen (screenshots, tekst, etc) dus die kan je dan overnemen.
En zijn er toevallig al profielen aanwezig voor de Eachine?
Gelukkig noemde je eerder al het model, maar Eachine heeft belachelijk veel modellen in het assortiment op het moment ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
Heren,

De drone is nog niet binnen maar ik ben in de tussentijd wel alvast bezig met inlezen. Zodra de drone binnen is wil ik deze flashen naar Cleanflight (betreft een Naze32 6 dof controller).

Nu mijn vraag: Als ik deze heb geflashed, moet ik dan handmatig alle settings instellen of kan je na het flashen een profiel kiezen? En zijn er toevallig al profielen aanwezig voor de Eachine?
Je zou er ook voor kunnen kiezen om te flashen naar Betaflight.
De standaard waardes hierin zijn bijzonder goed.
Er zijn daarna nog wel wat kleine settings nodig mbt. je zender/functions.
(Arm/disarm, flight-mode (indien gewenst), lost-plane-beeper, etc.)
Maar die zijn niet zo spannend.

Handige links zijn:
https://oscarliang.com/
YouTube: Joshua Bardwell
YouTube: RCModelReviews

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostley op 28-10-2016 16:33 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Wie vliegt er trouwens in de regio Enschede ? Ik zie dat daar flink wat spots zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

In tegenstelling tot vorig jaar blijft de DIY groep het topic volgens mij merendeels bezetten 8) .

Ik heb mijn Dominator inmiddels compleet....wat is er ineens een ruimte over in mijn rugtas :o . Deze week één keer gevlogen omdat ik alleen ben met de kleintjes, hopelijk kan dit weekend met m'n DomV3 spelen!

Tijdens mijn vliegsessie had ik m'n ZMR bijna op m'n voorhoofd trouwens! Na een crash ging ik LOS terug naar mijn spot tot ik ineens de motor rechtsachter zag stilstaan....Hij klapte direct achterover en ik kon nof net op opzij stappen. Daarna nog gewoon gevlogen zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 20:51

lasharor

7 december 2004

Heren,

Ik meld mij ook in dit topic!

Na 4 maanden lang met een Hubsan 107c plus te hebben gevlogen heb ik besloten om wat groters te kopen. Ik ben gegaan voor de Eachine 250 racer inclusief transmitter en reciever. Meteen zelf bouw doen vond ik te tricky en een modulair systeem leek mij handig om alvast bekend te raken met de diverse onderdelen (staps gewijs onderdelen vervangen lijk in mijn

In de tijd van de CC3D was er wel mogelijkheid om bepaalde profielen te laden. Volgens mij zit die functionaliteit nog altijd in de dRonin software wat een voorgang is van Openflight.

Om te beginnen kan je gewoon betaflight flashen en met het standaard profiel vliegen. Ik denk echter wel dat je -voordat je dat ding aan je pc hangt- gewoon even moet gaan vliegen. Het heeft echt geen toegevoegde waarde om zonder enige ervaring met een multirotor zoals bijv die Eachine gelijk al met software te gaan kloten.

Mijn martian draait ook nog een relatief oude versie van Betaflight terwijl mijn andere quad op de laatste versie draait. Terwijl ik toch altijd met de martian ga vliegen omdat die wel getuned is en die andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghostley schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Je zou er ook voor kunnen kiezen om te flashen naar Betaflight.
Ben ik zelf nog niet over uit. De 1 raad Cleanflight aan, de ander weer Betaflight... en allemaal roepen ze dat hun keuze de beste keuze is. Heb al zitten zoeken naar een vergelijking tussen beide, maar nog niets concreets gevonden. Moet ik dus ff verder onderzoeken. :)
lasharor schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

Om te beginnen kan je gewoon betaflight flashen en met het standaard profiel vliegen. Ik denk echter wel dat je -voordat je dat ding aan je pc hangt- gewoon even moet gaan vliegen. Het heeft echt geen toegevoegde waarde om zonder enige ervaring met een multirotor zoals bijv die Eachine gelijk al met software te gaan kloten.
Dat wilde ik in eerste instantie ook doen. Maar overal lees ik dat je beter meteen kan flashen omdat de Eachine out-of-the-box niet lekker vliegt. Omdat ik zelf nog een noob ben neem ik dat maar aan. Maar jij zegt dus niet doen, eerst gewoon out-of-the-box vliegen??? Hmmmmm... twijfel, twijfel...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

ChojinZ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:46:

Ben ik zelf nog niet over uit. De 1 raad Cleanflight aan, de ander weer Betaflight... en allemaal roepen ze dat hun keuze de beste keuze is. Heb al zitten zoeken naar een vergelijking tussen beide, maar nog niets concreets gevonden. Moet ik dus ff verder onderzoeken. :)
Ik heb hetzelfde zoek process doorlopen en veel mensen geven wel aan dat cleanflight minder cutting edge is en daarom stabieler. Daarnaast kwam ik ook diverse reviews tegen van RTF drones met cleanflight waar men aangaf dat met betaflight sommige zaken niet helemaal goed werken.

Ik ga dus zelf als ik de mijne binnen heb gewoon lekker aan de slag met cleanflight.

En wat betreft het tunen, ik ga er wel direct mee prutsen. Sowieso omdat de Eachine die ik heb besteld (de BD185) een paar zaken raar heeft ingesteld en omdat het mij juist leuk lijkt om te doen.

Wat ik wel doe is de PID instellingen overnemen zoals ik deze in wat reviews tegenkwam en kijken wat dit doet.

Maargoed, ik heb dan ook het voornemen dat als dit bevalt ik er ook een keer zelf één wil bouwen. Voornaamste reden om daar niet mee te beginnen is de prijs geweest en dat bouwen toch best wel een grote stap is en ik al in geen jaren echt meer met de soldeerbout aan de slag ben geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, eindelijk zit mijn quad weer helemaal in elkaar. :)

Alles ziet er echt een stuk beter uit, netjes gesoldeerd vind ik zelf, draadjes kort maar ook niet te kort.
Morgen maar eens kijken hoe ie vliegt hoop ik! :)

M'n quad weegt nu precies 500 gram met GoPro en Expro case, zonder batterij. :)

Ik heb ook nog een FPV goggle gemaakt. Ik heb de FPViewer app op m'n S6 geïnstalleerd en een goedkope cardboard met headstrep gekocht op de rommelmarkt. Dan sluit ik m'n telefoon via een USB OTG kabel en een Easycap kabel aan op een Eachine 32CH VRX.
En dat werkt best goed...oke de goggle zit echt verschrikkelijk bagger maar dat kan ik nog wel verbeteren met wat schuim maar het beeld is wel mooier dan dat van m'n Quanum Cyclops. :P

Lag lijkt ook mee te vallen voor zover je dat met het blote oog kan zien. Ik haal m'n hand voor de camera langs en er is niet echt zichtbare lag maar ik weet niet of dat ook zo is tijdens het vliegen. Het is in ieder geval prima om mee te kijken en om mee op te nemen! :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

In ons groepje zitten bos en garage piloten bij en dan is lag heel belangrijk.
Zo Sbus of PWM ipv trage PPM. Maar ook zo low lag cam VTX setje.

Voor Captain slow als ik niet zo belangrijk , maar had al vroeg een Taranis en gebruik dus bij al mijn zelfbouw of BNF ARF XSR of X4R met S- bus.

Maar ja snelheids duivel met PPM heeft dus daar last van en wilt ook een zo low lag cam vtx goggle combie hebben.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo net een uurtje gevlogen en het ging op 2 harde klappers na echt goed gewoon.

De quad voelt echt veel stabieler aan en reageert veel sneller. Of het nou door de overstap naar 3 blade props of Blheli s komt weet ik niet maar het is duidelijk merkbaar.
Hij schiet veel minder snel door bij een rol.

Na de eerste harde crash trilt er wel iets lichtjes maar ik kon zo gauw niet vinden wat. Misschien dat een van de propellers wat verbogen is. Er was er 1 geknapt die heb ik uiteraard vervangen maar zag bij de rest zo op het oog niet echt iets. Ik ben vergeten de blackbox aan te zetten en heb niet alles op m'n GoPro opgenomen maar wel bijna alles via de DVR op m'n telefoon.

Ik moet wel de camera nog even wat beter afstellen. Hoewel ik alles wel nog kon zien werd het wel steeds slechter naarmate de zon lager ging hangen. Zal toch eens kijken of ik dat OSD kabeltje kan aanpassen zodat ik in het veld aanpassingen kan doen.

De nieuwe Infinity Graphite 1300mah batterijen zijn super trouwens! Ik ga die 1800mah batterij denk ik alleen voor LoS vliegen gebruiken en om rustig warm te draaien want wat een waardeloos ding is dat zeg vergeleken met die Infinity's. De 1500mah Dinogy batterijen zijn ook nog steeds heel chill maar ook die zijn minder dan de Infinity's.

Ik heb nu ook veel meer door dat je in een flip of rol gewoon echt van het gas moet omdat het dan simpel weg gewoon veel beter en smoother gaat. De 2 harde crashes die ik had kwam omdat ik toch nog gas gaf waardoor ik oriëntatie verloor.

Het video signaal van de HubOSD is simpelweg geweldig. Hele enkele keer een paar lijnen maar niet storend en wat ik ook doe, het beeld blijft online en de OSD verdwijnt niet. De mah meter icm met batterij voltage is ook heel chill omdat ik de buzzer die ik er nu op heb niet hoor je de lucht. Die Matek ingebouwde buzzer is veel harder.

Ik ben er echt super blij mee in ieder geval! Geen wegvallende video signalen meer, amper storing, quad is veel stabieler en klinkt ook veel 'gezonder'.
Ik begin het vliegen zelf langzaam ook steeds beter onder de knie te krijgen en heb van de week ook Velocidrone gekocht voor de PC. Die hebben nu de Betaflight 3 PID controller in game nagemaakt en ik moet zeggen dat het inderdaad aardig overeen kwam met mijn eigen quad. Dat is een goede dus om ook wat met de PID's te gaan spelen denk ik.

Hopelijk blijft het weer zo dan kan ik wellicht het morgen nog even vliegen want door de weeks komt het er nu niet meer van omdat het te vroeg donker wordt.

Edit:
Ik zit net m'n GoPro filmpjes terug te kijken en zie dat de quad trilt als ik yaw gebruik terwijl ie hoogte verliest ma bijvoorbeeld een flip of roll. Ik heb hier veel over gelezen in het Betaflight topic maar baal nu nog meer dat ik geen logs heb. Had het interessant gevonden als ik daar logs van had. Ik denk dat ik log op de arm switch zet dan kan ik het ook niet meer vergeten.

Edit 2: Net nog even goed naar m'n propellers gekeken en een propeller is licht gehavend en 1 blad is iets omhoog gebogen dus die heb ik vervangen. Ik hoop dat ik morgen nog even de tijd kan vinden om te kijken of dit het inderdaad is.

[ Voor 10% gewijzigd door Radiance op 30-10-2016 02:00 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ik kwam net onderstaande filmpje tegen, ik snap nu waarom mijn eachine zo goedkoop was. Het nieuwe model zat er aan te komen :P

Voor de mensen die interesse hebben, volgens de gast in de video voor de prijs de beste ARF/RTF quad verkrijgbaar op het moment.

ARF banggood

RTF banggood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jodel
Nice ! Het vliegen gaat al een stuk beter zo te zien :)

Ik heb ook een kleine compilatie gemaakt van de afgelopen paar dagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Jongens, volgens mij leer je het allemaal sneller als je toch wat lager vliegt. Vooral tussen bomen e.d. vliegen zorgt ervoor dat je je quad beter onder controle krijgt. Als je zo hoog blijft vliegen heb je helemaal geen goed referentiepunt voor je hoogte.

Jodel, waarom schud die quad van jou zo?

Zelf gisteren ook weer gevlogen. Met poortjes. Ongeveer hetzelfde circuit als wat ik een tijd geleden gemaakt had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
lasharor schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:29:
Jongens, volgens mij leer je het allemaal sneller als je toch wat lager vliegt. Vooral tussen bomen e.d. vliegen zorgt ervoor dat je je quad beter onder controle krijgt. Als je zo hoog blijft vliegen heb je helemaal geen goed referentiepunt voor je hoogte.
Hoewel ik een totale n00b zou aanbevelen eerst hoog te oefenen ben ik het met je eens. Zeker Radiance kan inmiddels wel wat lager, proximity, sure je crashed vaker, maar het is leerzamer en imho leuker.
Nog een tippie richting Radiance; het moeilijkst met mooie freestyle vind ik het gebruik van air time. Probeer je quad echt te gooien; dus throttle up, dan gas dicht, doe je move en throttle up. Ik ben hier zeker geen expert in, maar heb gemerkt dat als dit lukt je dus echt totaal geen hoogte verliest tijdens de move. Misschien dat dat je issue is? (Zo te zien vind je freestylen leuker, vandaar)
Jodel is volgens mij nog erg nieuw? Om nou meteen te zeggen; "ey, tune je pids eens" is dan ook zoiets :+ Maar de roll en pitch I waarden lijken hier wat hoog.
Zelf gisteren ook weer gevlogen. Met poortjes. Ongeveer hetzelfde circuit als wat ik een tijd geleden gemaakt had.

[video]
Damn lasharor, jij hebt geoefend! Nice man, gaat echt hard zeg. Wat wel opvalt is dat je relatief weinig rolt in je turns. Maar verder, echt lekker! d:)b

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sensei_D schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:46:
[...]
Hoewel ik een totale n00b zou aanbevelen eerst hoog te oefenen ben ik het met je eens. Zeker Radiance kan inmiddels wel wat lager, proximity, sure je crashed vaker, maar het is leerzamer en imho leuker.
Nog een tippie richting Radiance; het moeilijkst met mooie freestyle vind ik het gebruik van air time. Probeer je quad echt te gooien; dus throttle up, dan gas dicht, doe je move en throttle up. Ik ben hier zeker geen expert in, maar heb gemerkt dat als dit lukt je dus echt totaal geen hoogte verliest tijdens de move. Misschien dat dat je issue is? (Zo te zien vind je freestylen leuker, vandaar)

[...]
Jodel is volgens mij nog erg nieuw? Om nou meteen te zeggen; "ey, tune je pids eens" is dan ook zoiets :+ Maar de roll en pitch I waarden lijken hier wat hoog.

[...]
Damn lasharor, jij hebt geoefend! Nice man, gaat echt hard zeg. Wat wel opvalt is dat je relatief weinig rolt in je turns. Maar verder, echt lekker! d:)b
Mwja misschien is het idd ook maar net wat je leuk vind. Verder wel een goede tip. Je moet echt je throttle helemaal omlaag doen wil je mooi strakke rolls en flips maken.

Bij Jodel lijkt het meer alsof de camera niet goed vast zit. Tenminste, zo komt het bij mij over

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:07
Tussen al het race geweld in dit topic, vandaag maar wat mooie foto's gemaakt van de herfstkleuren. Dit is beste al zeg ik het zelf :)

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/6/5511/30576990981_0c27861f24_k.jpg

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[video]
Klopt maar ik had gisteren pas voor het eerst het gevoel dat het wat beter ging dus toch nog maar even op veilige hoogte gebleven. Next step is inderdaad wat meer tussen de bomen door en lager blijven.

Vet filmpje! :)
[...]
Gisteren begon ik die throttle punches een beetje door te krijgen en daar ben ik vanmiddag mee verder gegaan! Ik heb geen crashes gehad en alle 6 lipo's met de nodige flips en rolls leeg gevlogen. Het rare trillende geluid was weg dus het was inderdaad die ene propeller die wat verbogen was.
Maar die punches gingen nu ook echt een stuk beter! Je merkt dat als je uit zo'n truc komt de quad heel weinig hoogte verliest en als het ware naar beneden dwarrelt, precies wat ie moet doen dus maar het is best gek, voor mij althans, om je gas los te laten.

De laatste 3 lipo's steeg het zelfvertrouwen ook dus ben toen wat lager tussen wat bomen door gaan vliegen. Wel met zeeën van ruimte en ik had van te voren wel even goed gekeken hoe breed alle doorgangen waren maar het ging redelijk moet ik zeggen. Ik denk wel dat ik de settings van de camera even moet gaan aanpassen want het beeld is naar mijns inzien nu veel te rood en niet heel scherp om takken etc. te zien. Je ziet ze wel maar pas heel laat.

Wat ik alleen raar vind is dat ie maar 3 minuten blackbox log heeft opgeslagen maar wel een bestand van 8mb. Vreet dat zo veel data joh? De eerste vlucht is nu net niet helemaal opgeslagen en om de log nou na iedere vlucht te downloaden schiet ook niet op want het duurt super lang om uit te lezen. Wellicht toch maar een FC met ingebouwde SD kaartlezer voor een eventuele volgende build.
De log ziet er wel goed uit trouwens voor zover ik dat kan zien...alle lijnen lopen aardig netjes bij elkaar.

Als ik van de week tijd heb zal ik de opnames nog eens aan elkaar plakken. :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:08:
[...]

Klopt maar ik had gisteren pas voor het eerst het gevoel dat het wat beter ging dus toch nog maar even op veilige hoogte gebleven. Next step is inderdaad wat meer tussen de bomen door en lager blijven.

Vet filmpje! :)

[...]

Gisteren begon ik die throttle punches een beetje door te krijgen en daar ben ik vanmiddag mee verder gegaan! Ik heb geen crashes gehad en alle 6 lipo's met de nodige flips en rolls leeg gevlogen. Het rare trillende geluid was weg dus het was inderdaad die ene propeller die wat verbogen was.
Maar die punches gingen nu ook echt een stuk beter! Je merkt dat als je uit zo'n truc komt de quad heel weinig hoogte verliest en als het ware naar beneden dwarrelt, precies wat ie moet doen dus maar het is best gek, voor mij althans, om je gas los te laten.

De laatste 3 lipo's steeg het zelfvertrouwen ook dus ben toen wat lager tussen wat bomen door gaan vliegen. Wel met zeeën van ruimte en ik had van te voren wel even goed gekeken hoe breed alle doorgangen waren maar het ging redelijk moet ik zeggen. Ik denk wel dat ik de settings van de camera even moet gaan aanpassen want het beeld is naar mijns inzien nu veel te rood en niet heel scherp om takken etc. te zien. Je ziet ze wel maar pas heel laat.

Wat ik alleen raar vind is dat ie maar 3 minuten blackbox log heeft opgeslagen maar wel een bestand van 8mb. Vreet dat zo veel data joh? De eerste vlucht is nu net niet helemaal opgeslagen en om de log nou na iedere vlucht te downloaden schiet ook niet op want het duurt super lang om uit te lezen. Wellicht toch maar een FC met ingebouwde SD kaartlezer voor een eventuele volgende build.
De log ziet er wel goed uit trouwens voor zover ik dat kan zien...alle lijnen lopen aardig netjes bij elkaar.

Als ik van de week tijd heb zal ik de opnames nog eens aan elkaar plakken. :)
Je hoeft niet de hoogste setting bij Blackbox te selecteren (dat die de meeste data opslaat) paar stapjes lager is ook prima. Zorgt gelijk al voor een minder groot bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Je hoeft niet de hoogste setting bij Blackbox te selecteren (dat die de meeste data opslaat) paar stapjes lager is ook prima. Zorgt gelijk al voor een minder groot bestand.
Ik had hem nu op 2khz staan maar had ergens gelezen dat boven de 1khz weinig zin heeft.
Ik had hem op 1khz gezet maar schijnbaar is dat weer veranderd na het wijzigen van de looptimes omdat ie op half stond. (looptimes zijn dus 4khz).

Maar dan nog zit die log zo vol lijkt mij?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
In Air mode denk ik dat mij pitch en roll I te hoog staat. Ik vlieg nu nog met de stock PIDs van betaflight, en vergeleken met stock pids van Cleanflight vliegt dit al veel aangenamer :) Ik zal dit weekend eens kijken of ik de PIDs wat beter kan krijgen, maar ik heb hier geen ervaring mee (wel veel filmpjes van gezien trouwens).
Ik draai ongeveer net zo lang mee als Radiance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Gister voor het eerst foto's gemaakt overdag met m'n Syma X5C maar man wat een brakke camera :X 320x240 geinterpoleerd ofzo :X Maar ja, ik wil ook geen 500 euro uitgeven aan een goede FPV drone (Hubsan X4 Pro zou ik anders wel willen :P ) want ik weet niet hoe lang ik dit blijf doen. Dus ik denk dat ik een Syma X8 ga halen met een Runcam 2 ofzo :) Dan nog FPV setje erbij. Is niet zo prijzig.

Ik heb trouwens eens met iemand meegekeken op de iPad Mini met z'n Phantom (3 denk ik). Hij vloog echt heel ver weg, copter zag en hoorde je ook echt niet meer. Halve kilometer zei hij volgens mij. En hij had perfect beeld op z'n iPad :o Hoe krijg je dat voor elkaar? Een wifi verbinding komt normaal helemaal niet ver. Misschien had hij wel Lightbridge maar ik heb dat ontvangerkastje niet gezien? Of ben ik dan gewoon blind geweest :P

[ Voor 43% gewijzigd door JT op 31-10-2016 08:55 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jodel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

In Air mode denk ik dat mij pitch en roll I te hoog staat. Ik vlieg nu nog met de stock PIDs van betaflight, en vergeleken met stock pids van Cleanflight vliegt dit al veel aangenamer :) Ik zal dit weekend eens kijken of ik de PIDs wat beter kan krijgen, maar ik heb hier geen ervaring mee (wel veel filmpjes van gezien trouwens).

[...]

Ik gebruik ook de stock pid settings van Betaflight maar heb niet zo'n last van trillingen. Alleen als active breaking z'n werk doet zie ik wat lichte trillingen op m'n filmpjes.

Ik heb de blackbox log eens bekeken en wat rond gezocht hoe ik die data moet lezen maar ik word er nog niet veel wijzer van. Volgens mij moet mijn D op roll en pitch iets omhoog en kan P op roll en pitch ook iets omhoog.

Ik denk dat ik dat eens ga instellen op profiel 2 en 3 en die dan wissel. Wel jammer want had daar nu iets hogere rates op staan maar dat laat ik voor nu maar even ter zeide. Ik kan rate profielen niet aanpassen zonder m'n quad aan te sluiten op m'n telefoon of pc omdat ik geen 2e 3 way switch heb. Ik heb al zitten denken om horizon en angle mode er volledig uit te gooien en dan airmode op arm te zetten zodat ik m'n enigste 3 way switch vrij heb alleen ik land nu nog in horizon mode omdat airmode toch nog net iets te lastig is en naar mijns inziens nog te hard land in airmode. Soms gaat het goed maar meestal net iets te hard.:P

Is het zo dat als ik airmode op arm zet en dan op een andere 2 way switch horizon mode, de quad wel leveled? Ik dacht van niet namelijk... Om nou 2 switches om te zetten bij het landen zie ik ook niet zo zitten. Airmode uit en dan horizon aan vind ik te omslachtig op 2 verschillende switches.

Misschien komt er wel een leuke Black Friday deal voor de Taranis... Dan moet ik die maar aanschaffen en is dat probleem ook verholpen. :+ Bij Hobbyking is ie in de EU warehouse nu out of stock maar daar is ie wel het goedkoopst maar zag in een topic van vorig jaar dat Banggood hem in de aanbieding had voor 150 dollar, dan zou wel een instant buy zijn als ie daar weer voor wordt aangeboden.

Wel een gedoe trouwens met die EU firmwares...

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Het universum wil me niet met 5 inch props laten vliegen...
Ik had net een set Racekraft 5051 props binnen en dacht deze even te testen.
Begin ik even rustig aan met m'n eerste lipo, gaat tijdens het vliegen een connector los van de vtx...
Gelukkig niks kapot verder.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6927nryfD4Y]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[b]Jodel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:31:[/b
[...]

Ik zie het, ik had denk ik een ander in mijn hoofd. Dus dan uhm.... tune je pids eens ff man :+
Radiance schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:15:
[...]
Misschien komt er wel een leuke Black Friday deal voor de Taranis... Dan moet ik die maar aanschaffen en is dat probleem ook verholpen. :+ Bij Hobbyking is ie in de EU warehouse nu out of stock maar daar is ie wel het goedkoopst maar zag in een topic van vorig jaar dat Banggood hem in de aanbieding had voor 150 dollar, dan zou wel een instant buy zijn als ie daar weer voor wordt aangeboden.

Wel een gedoe trouwens met die EU firmwares...
uhh... tweakers toch hier? Die firmware flashen is een eitje man. Beetje verwarrend dat je 3 dingen kan flashen; ontvanger, zender, maar ook de module in de zender. Als je dit weet; peanuts, echt.

En wat pids betreft; haal de ergste wobbles eruit. Dan leren vliegen, dan veel later pas weer finetune zou ik zeggen. Laat een volgens de logs niet-perfecte tune je vliegplezier niet vergallen (just in case)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
uhh... tweakers toch hier? Die firmware flashen is een eitje man. Beetje verwarrend dat je 3 dingen kan flashen; ontvanger, zender, maar ook de module in de zender. Als je dit weet; peanuts, echt.

En wat pids betreft; haal de ergste wobbles eruit. Dan leren vliegen, dan veel later pas weer finetune zou ik zeggen. Laat een volgens de logs niet-perfecte tune je vliegplezier niet vergallen (just in case)
Ja zeker, ik maak me ook niet druk om het flashen maar zie op het moment de bomen door het bos gewoon even niet met verschillende receivers en firmwares. Moet me er gewoon nog wat beter over inlezen. :)
Ik lees her en der namelijk ook dat EU receivers met internationale firmware range problemen hebben.

Ik was inderdaad niet van plan heel veel te veranderen aan de PIDs omdat ik het tijdens het vliegen niet eens in de gaten heb en hoor ook geen harde oscillates, ik zie het alleen achteraf als ik de beelden terug kijk en van de BB logs voor zover ik die begrijp.

Ik dacht dat die kleine oscillates ook afgevangen kunnen worden met de nieuwe notch filters maar weer nog niet precies wat dat is en doet dus ook daar eerst weer even over inlezen.

Daarom wilde ik er een beetje mee experimenten op verschillende profielen om te kijken of ik wat verschil merk en als het compleet ruk is kan ik makkelijk en snel terug met de stick commands. Ik wilde ook wat meer met de rates spelen gewoon om te kijken hoe dat vliegt maar dat wordt dus een keuze, of rates of PID veranderen in de profielen of m'n 3 way switch vrijmaken.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Wauw, veel leuke filmpjes hier zeg!! Leuk om mensen te zien groeien. Zojuist m'n KISS FC en ESC's binnengekregen samen met ImmersonRC 200mW VTX met TBS antennas en een Foxeer HS119 Arrow.. Nog even wachten op de 5" Alien. Dat wordt een leuke build :)
Vliegen er trouwens mensen in Brabant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:57
Ik had een kort vraagje betreffende de Gimbal (Quanum Q-2D Brushless Gimbal) onder mijn Quadcopter (Quanum Nova Pro)
Zodra ik de Quadcopter aanzet dan begint de Gimbal te flippen maar komt uiteindelijk weer terug op de juiste stand.

Weet iemand hoe dit komt en is dit op te lossen? misschien een firmware update?
Page 4 (9.0: Q-2D Program upgrade)
PDF Documentation:
https://hobbyking.com/media/file/881243872X53414X30.pdf
Upgrade tools and software:
https://hobbyking.com/nl_...a-flight-controllers.html

Hier een video welke ik afgelopen zondag heb geschoten:

[ Voor 14% gewijzigd door ReTechNL op 31-10-2016 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag heb ik mijn volgende project besteld, codenaam "Flying Angel" O-)

Wat is de bedoeling?
Voor een lichtfestival hier in de buurt willen we een soort van vliegend elfje / engeltje maken.
Het idee kwam voort uit de spook-drone welke ik ooit op YouTube zag. Inmiddels heeft Realacc een goedkope rip-off gemaakt.

Anyway, in de basis gaan we uit van een 450 frame met 960KV-motoren en 10'' slowflyer props.
Op die manier krijgen we voldoende lift (640gr per motor) om de constructie goed omhoog te krijgen.

De constructie zelf zal worden opgebouwd uit piepschuim en gaas.
LED's zullen de verlichting gaan doen.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 17:12
ReTechNL schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:35:
Ik had een kort vraagje betreffende de Gimbal (Quanum Q-2D Brushless Gimbal) onder mijn Quadcopter (Quanum Nova Pro)
Zodra ik de Quadcopter aanzet dan begint de Gimbal te flippen maar komt uiteindelijk weer terug op de juiste stand.

[video]

Weet iemand hoe dit komt en is dit op te lossen? misschien een firmware update?
..
Lijkt mij gewoon initiële callibratie van de gimbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:07
JT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:51:
Ik heb trouwens eens met iemand meegekeken op de iPad Mini met z'n Phantom (3 denk ik). Hij vloog echt heel ver weg, copter zag en hoorde je ook echt niet meer. Halve kilometer zei hij volgens mij. En hij had perfect beeld op z'n iPad :o Hoe krijg je dat voor elkaar? Een wifi verbinding komt normaal helemaal niet ver. Misschien had hij wel Lightbridge maar ik heb dat ontvangerkastje niet gezien? Of ben ik dan gewoon blind geweest :P
Ik denk dat hij Lightbridge heeft, en voor zover ik weet heeft die een range van 2-3km (Heb het zelf uiteraard niet getest, zie bijvoorbeeld Youtube). Het kastje zit in de controller verwerkt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 31-10-2016 19:34 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
Beste piloten,

Ik heb nu sinds een tijdje een Cheerson CX-10WD TX (don't laugh please) en het vliegen met deze mini drone bevalt me veel meer dan ik had verwacht. Ik ben zelfs al aan het modden geslagen. Zo heb ik er een lens op gezet met een grotere kijkhoek en heb ik wat van het frame weggehaald in de hoop wat meer gewicht kwijt te raken.

Graag zou ik nu met een iets serieuzere drone aan de slag gaan, maar ik wil er geen honderden euro's aan uit gaan geven. Ook vind ik knutselen erg leuk, maar ik heb het vrij druk en koop dus liever een kant en klaar pakket dan dat ik zelf een drone ga bouwen.

Nu is mijn oog gevallen op een aantal drones, maar ik weet niet of deze wel geschikt zijn voor een noob als ik. Dus graag zou ik willen weten van jullie of dit iets is voor iemand die al wel redelijk fpv kan vliegen met een mini drone, maar verder geen ervaring heeft met het serieuzere werk. Ik wil dus geen zelfbouw, maar zou het wel leuk vinden als het enigszins modulair is, zodat ik er zelf aan kan knutselen. Ik heb een vrij grote tuin waar ik kan vliegen, maar binnen vliegen vind ik ook leuk (vriendin wat minder).

De eerste waar mijn oog op viel is de Eachine QX95. Deze lijkt me geschikt, omdat ik er ook binnen mee kan oefenen. Daarnaast is hij ongeveer €100,- met controller. Ik neem aan dat ik dan enkel een schermpje of bril erbij moet kopen om FPV te vliegen?

De volgende is de Eachine Wizzard X220. Met controller kost hij €182 en dat is zo ongeveer het maximum wat ik er aan uit wil geven. De filmpjes die ik heb gezien geven het idee dat hij niet geschikt is voor binnen vanwege de grootte en de snelheid. Maar als de kwaliteit van deze drone goed is, is dat niet zo'n heel groot probleem voor me.

Als laatste zag ik de Eachine EB185 die middels een kortingscode nog maar €78 kost. Hier zit dan geen controller bij, dus die zou ik dan apart moeten aanschaffen.

Graag zou ik van jullie wat jullie mening is en of jullie nog verdere suggesties hebben.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

hubhib schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:55:

De eerste waar mijn oog op viel is de Eachine QX95. Deze lijkt me geschikt, omdat ik er ook binnen mee kan oefenen. Daarnaast is hij ongeveer €100,- met controller. Ik neem aan dat ik dan enkel een schermpje of bril erbij moet kopen om FPV te vliegen?
Ziet er ook leuk uit, wel nog steeds met brushed motoren zo te zien. Die slijten dus op een gegeven momen. Je moet hier inderdaad nog een scherm of een bril bij kopen.
De volgende is de Eachine Wizzard X220. Met controller kost hij €182 en dat is zo ongeveer het maximum wat ik er aan uit wil geven. De filmpjes die ik heb gezien geven het idee dat hij niet geschikt is voor binnen vanwege de grootte en de snelheid. Maar als de kwaliteit van deze drone goed is, is dat niet zo'n heel groot probleem voor me.
Eerder in dit topic poste ik hier een filmpje over van een zeer positieve review. Het is inderdaad absoluut geen binnen quadcopter. Ook hier moet nog steeds los een bril of scherm met ontvanger worden aangeschaft.
Als laatste zag ik de Eachine EB185 die middels een kortingscode nog maar €78 kost. Hier zit dan geen controller bij, dus die zou ik dan apart moeten aanschaffen.

Graag zou ik van jullie wat jullie mening is en of jullie nog verdere suggesties hebben.
Hier is ook een RTF met receiver voor beschikbaar linkje. Deze kost dan 158 euro, wel goedkoper.
Deze heb ik besteld, ik heb hem alleen nog niet ontvangen. Wat ik wel weet is dat er een paar ontwerpfouten in zitten. Zo is de bodem ook een printplaat en zal wat sneller kapot gaan, ook ga ik de antenne aan de achterkant vervangen door een pigtail omdat bij een harde landing deze anders zal afbreken.
Ook hier moet nog steeds los een bril of scherm met ontvanger worden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NUTS81
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-02 20:22

Vlieg nu al een tijdje met deze en kan wel eerlijk zeggen dat ie erg lekker vliegt. De gebruikte onderdelen zijn van goede kwaliteit, uiteraad niet top maar daar is de prijs ook naar. Enigste minpunt aan deze quad is de camera, die moet je eigenlijk gelijk veranderen.

Veel gas, weinig efficiëntie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Met Racer heb je meer idee van gevoel van snelheid als je laag vliegt. The neen for speed :). Ik ging al vroeg keihard omdat ik toen ik begon meteen parkour uitgestald hebt met dots. Zodat je geen extreme cam tild nodig had.

Dus acro full power naar voren laag houd in dat bijna recht naar onder beeld heb. Maar parkour met dots om de meter tot 5 meter is dat goed te volgen.
Een maal op speed trek recht en behou je je snelheid en bent stuk airodynamish en dan onder de meter hoog vliegen. 30cm zo begon ik in cam noob stand.
Zonder parkour gaat dat niet. Full power 85 grade angle trek je recht en dan komt die boom snel dichtbij.

Met GPS drone als overwatch drone hoog 25 meter race drones filmen. Zijn net vleksjes in beeld.

Helaas geen action cam dus geen beelden van mijn eerste race sessies. Wel van mede piloten met Mobius die mij in flits tegemoet zien komen.

Toen kwam ik erachter hoe de Dominater HD je op SD moet opnemen.
Het fijne is dat je het FPV signaal opneemt met alle OSD zooi.

Ik doe tegenwoordig rustiger aan het is toch wel dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste piloten,

Ik heb nu sinds een tijdje een Cheerson CX-10WD TX (don't laugh please) en het vliegen met deze mini drone bevalt me veel meer dan ik had verwacht. Ik ben zelfs al aan het modden geslagen. Zo heb ik er een lens op gezet met een grotere kijkhoek en heb ik wat van het frame weggehaald in de hoop wat meer gewicht kwijt te raken.

Graag zou ik nu met een iets serieuzere drone aan de slag gaan, maar ik wil er geen honderden euro's aan uit gaan geven. Ook vind ik knutselen erg leuk, maar ik heb het vrij druk en koop dus liever een kant en klaar pakket dan dat ik zelf een drone ga bouwen.

Nu is mijn oog gevallen op een aantal drones, maar ik weet niet of deze wel geschikt zijn voor een noob als ik. Dus graag zou ik willen weten van jullie of dit iets is voor iemand die al wel redelijk fpv kan vliegen met een mini drone, maar verder geen ervaring heeft met het serieuzere werk. Ik wil dus geen zelfbouw, maar zou het wel leuk vinden als het enigszins modulair is, zodat ik er zelf aan kan knutselen. Ik heb een vrij grote tuin waar ik kan vliegen, maar binnen vliegen vind ik ook leuk (vriendin wat minder).

Ik heb zelf sinds kort een Eachine QX90, het iets kleinere broertje van de QX95 die je zelf aanhaalt.
Ik persoonlijk vind deze al te snel voor in huis, zeker als je in airmode/rate mode gaat vliegen.

Wellicht als ik er beter mee leer vliegen dat ie ook wel binnenshuis gebruikt kan worden maar voor nu blijf ik er nog mee buiten. Hij is klein en licht en je kan er best het een en ander aan modden. Alle onderdelen zijn los verkrijgbaar en niet heel erg duur.

Ik zie alleen geen pakket met de zender erbij maar een losse FlySky i6 is rond de 40 euro.

Wat de FPV bril betreft ben ik zelf zeer tevreden met mijn Quanum Cyclops metde Cyclops+ mod. Mocht je die mod dan willen doen heb je direct weer een leuk knutsel projectje.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Waar kopen jullie je accu's? Ik bestelde ze altijd bij HobbyKing en wilde daar nu 2 turnigy grafeen accu's bestellen (3s en 4s). Nu blijkt dat ze daar helemaal niet meer op voorraad zijn..

/edit
Het lijkt meer een bug op de site te zijn vanwege de herbouw (gisteren werkte de battery finder niet lekker ;)) . Door op de 'vlaggetjes' te klikken kun je toch Europe kiezen waardoor je wel weer voorraad ziet

[ Voor 37% gewijzigd door BoAC op 01-11-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TheRicolaa10 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

Ik denk dat hij Lightbridge heeft, en voor zover ik weet heeft die een range van 2-3km (Heb het zelf uiteraard niet getest, zie bijvoorbeeld Youtube). Het kastje zit in de controller verwerkt ;)
Ja, had er inmiddels iets over gevonden. Echt super mooi systeem. Ik ging eens kijken wat een Phantom 3 Advanced op moet brengen (goedkoopste model met Lightbridge). Stuk goedkoper dan de Pro met 4k. Blijkt dat de Pro met 10mbps streamt en de Advanced maar met 2mbps :/

Hou je rekening met btw en invoer?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Hoe slaan jullie trouwens lipo batterijen op?

Voor het opladen heb ik een lipo tas besteld, alleen qua plek moet ik nog iets verzinnen. Er is in huis niet echt een plek waar geen brandbare spullen in de buurt zijn, wellicht dat ik het opladen zelf braaf op de galerij doe.

Maar voor het opslaan bedacht ik me dat ik dus eigenlijk niet echt een plek heb die voldoet.
Ik zit er over te denken om ze maar in de schuur op te slaan (qua temperatuur kan dit nu prima, in de zomer een ander verhaal) in een metalen container. Bijvoorbeeld een ammunitie doos met een gat er in zodat de druk kan ontsnappen. Nadeel is dan weer dat we in een appartement wonen en de schuur op de begane grond staat, als er dus iets gebeurt zullen we dat laat door hebben.
Nu zal dat bij het opslaan wellicht meevallen, maar ik ben wel benieuwd naar hoe anderen hier mee omgaan.

Nu weet ik dat veel mensen hier waarschijnlijk erg makkelijk in zijn, maar met een binnenkat in huis wil ik geen risicos lopen qua brand en eventuele rook die slecht is voor de gezondheid.

Wat mij betreft ook één van de meest onderbelichte aspecten voor beginnende piloten, in de topicstart kom je er wel wat over tegen maar op veel plekken online word er eigenlijk maar tussen neus en lippen door over gepraat.

Voor de mensen die nog steeds zoiets hebben van "waar heeft hij het het nou over?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb alleen zo een tas voor het laden. Daar zitten de accu's nu ook in, op 1 na die in de quadcopter zit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou m'n accu's in de gaten qua bollingen etc. Tijdens het laden liggen ze in een ovenschaal en heb altijd een brandblusser bij de hand. Ik heb ook een knetterharde rookmelder die heel het complex kan horen als ik niet thuis ben maar overdag liggen ze ook in die ovenschaal vlak bij de deur.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Creesch schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:18:
Hoe slaan jullie trouwens lipo batterijen op?

Voor het opladen heb ik een lipo tas besteld, alleen qua plek moet ik nog iets verzinnen. Er is in huis niet echt een plek waar geen brandbare spullen in de buurt zijn, wellicht dat ik het opladen zelf braaf op de galerij doe.

....
Over het algemeen heb ik ze gewoon in een aantal LiPo-Safe zakken zitten en dan in een opbergbox.
Alle stekkers voorzien van een dop.
(Deze https://hobbyking.com/nl_...dicator-caps-5-pairs.html)
Ook zijn ze allemaal tot storage niveau (3.8V per cel) gebracht.
Moet ik ze langer opbergen, dan stop ik ze in een oude munitie kist.
Verder goed controleren op bolling of andere beschadiging voor je ze wegstopt.

Overigens valt het gevaar van spontaan in brand vliegen van +/-1300mah accu's wel mee. Dit tref je eerder bij de grote jongens. Brandgevaar is het hoogste bij het (te diep) ontladen, of wanneer je fouten maakt / niet oplet bij het laden. (Brandblusser altijd paraat en blijf in de buurt.)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 01-11-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:18:
Waar kopen jullie je accu's? Ik bestelde ze altijd bij HobbyKing en wilde daar nu 2 turnigy grafeen accu's bestellen (3s en 4s). Nu blijkt dat ze daar helemaal niet meer op voorraad zijn..

/edit
Het lijkt meer een bug op de site te zijn vanwege de herbouw (gisteren werkte de battery finder niet lekker ;)) . Door op de 'vlaggetjes' te klikken kun je toch Europe kiezen waardoor je wel weer voorraad ziet
Ik koop ze (Bonka 4S 1300mah) bij fpv-parts.nl dan zijn ze ook mooi de volgende dag binnen.
De laatste keer dat ik een graphene bij Hobbyking heb besteld stonden alle cellen op 3.4V, niet echt optimaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
Bedankt voor alle tips iedereen. Ik zit nog steeds erg te twijfelen tussen de QX95 en de Wizzard. Ik denk dat het de QX95 gaat worden, daar kan ik nog iets minder zware fouten mee maken. :P

Is het trouwens handig om gelijk een bril te nemen? Of eerst alleen vliegen met schermpje, zodat ik de drone beter in de gaten kan houden?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik bewaar ze in jaren '80 metalen trommeldoosje. Tijdens laden staan ze boven op dakterras met cameraatje bij. Ik laad niet als ik niet thuis ben.

@Radiance, zie ik nou goed op een van je laatste video bij verlaten velden. HEBBEN ze echt velden gemaaid? Heb van zomer nog naar gemeente gemaild of ze velden even snoeien en maaien. Kreeg zowat nul op het rekest. Paar keer mailen loont dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb al heel veel video's gekeken en reviews gekeken maar ik kom er niet uit. Ik wil graag een drone kopen die in 4k kan opnemen en voor de rest natuurlijk stabiel moet zijn. Nu is mijn oog gevallen op 3 drones:
DJI Phantom 3 Professional
DJI Phantom 4
Yuneec Typhoon H
Natuurlijk is de P4 een stuk duurder dan de Typhoon H, maar is dat het wel echt waard?
Alvast bedankt

NVM, found the Mavic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb een (voor jullie denk ik) simpele vraag. De volgende motor heb ik hier liggen:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/4qrh2o.jpg

Nou ben ik bezig met het bouwen van een Y6, en het probleem is dat de as te lang is (er komen immers 2 motoren boven elkaar). Waar dient deze voor en kan ik 'm gewoon verkleinen zonder problemen?

[ Voor 6% gewijzigd door andydewit op 02-11-2016 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zandhaas schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:59:
Ik bewaar ze in jaren '80 metalen trommeldoosje. Tijdens laden staan ze boven op dakterras met cameraatje bij. Ik laad niet als ik niet thuis ben.

@Radiance, zie ik nou goed op een van je laatste video bij verlaten velden. HEBBEN ze echt velden gemaaid? Heb van zomer nog naar gemeente gemaild of ze velden even snoeien en maaien. Kreeg zowat nul op het rekest. Paar keer mailen loont dus.
Oh nice dat je ze een mail gestuurd hebt! Ja ze waren alle 3 gemaaid, en vrij recentelijk ook te zien aan het gras. Echt super chill! Ik heb een paar planken bij die ingestorte dugouts gelegd die je als launch platform kan gebruiken want het is wel een dikke berg gemaaid gras waar de propellers in blijven hangen. Het 2e veld is nu voor mij echt het veld omdat je dan makkelijk naar de andere velden kan vliegen dus de vliegspot is nu nog veel beter!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik zit ook nog een beetje met de LiPo's. De voorschriften vereisen inderdaad dat je een halve bunker metselt, maar anderzijds hoor je ook weer mensen dat er nooit iets gebeurt. Ik heb gewoon een envoudige studentenkamer, dus echt een hoekje met stenen en dergelijke is niet echt een optie. Laden in de schuur zit ik nog aan te denken, maar die zit beneden in m'n flat, dus dan moet je weer de hele tijd tussen het laden door kijken. Heb de vorige keer maar even de accu op een eetbord gelegd, maar denk niet dat een brand voorkomt :-P. Die dopjes voor het aangeven van opgeladen of leeg zijn wel handig. Helaas op Alie nergens te vinden en op eBay verzendkosten waar je u tegen zegt. Misschien maar even zelf printen.

Zo'n veiligheidszak is nog wel wat wellicht, al zie ik ook filmpjes dat zo'n zak alsnog niet per se bestand is tegen brand door zo'n LiPo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn lipo's eigenlijk gewoon in de keuken laad. Ik heb een open keuken en heb er continu zicht op. Ik bewaar ze gewoon in de kast. En controleer na iedere vlucht visueel of ze in tact zijn. Bij enige twijfel gooi ik ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
MsG schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:05:
Die dopjes voor het aangeven van opgeladen of leeg zijn wel handig. Helaas op Alie nergens te vinden en op eBay verzendkosten waar je u tegen zegt. Misschien maar even zelf printen.

Zo'n veiligheidszak is nog wel wat wellicht, al zie ik ook filmpjes dat zo'n zak alsnog niet per se bestand is tegen brand door zo'n LiPo.
Die dopjes vanuit de HK EU warehouse laten sturen is toch niet zo extreem duur? :)
Verzenden binnen nederland, dus zelfs binnen 2 dagen in je bus.
Printen kan inderdaad ook, maar veel ontwerpen zijn te losjes door te ruime marges. (lees ik her en der.)

Zo'n zak houdt inderdaad geen brand tegen, maar werkt puur vertragend. Er zit ook een maximum aan de hoeveelheid lipo's die je er 'veilig' in kunt laten zitten. Er zijn ook genoeg mensen die het nut er totaal niet van in zien en hun lipo's gewoon op een stapel hebben liggen of bewaren in oude lunch-boxjes. (zoals Mr. Steele en Chad.)
andydewit schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:44:
Ik heb een (voor jullie denk ik) simpele vraag. De volgende motor heb ik hier liggen:
[afbeelding]

Nou ben ik bezig met het bouwen van een Y6, en het probleem is dat de as te lang is (er komen immers 2 motoren boven elkaar). Waar dient deze voor en kan ik 'm gewoon verkleinen zonder problemen?
Deze as is zo lang omdat deze motor van het type reversed shaft is.
Je kan die gewoon inkorten denk ik, maar ik zou wel de boel afplakken zodat er geen metaaldeeltjes in de spoel of bij de magneten komt.
Of anders kortere as kopen en deze vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ghostley schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:26:
[...]

Je kan die gewoon inkorten denk ik, maar ik zou wel de boel afplakken zodat er geen metaaldeeltjes in de spoel of bij de magneten komt.
Metaaldeeltjes in de motor is inderdaad bagger. Ik heb er pas 2 motoren mee gesloopt toen ik een schroefje moest uit boren die ik niet meer los kreeg.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Ghostley schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:26:
[...]

Thanks! Dan ga ik de boel eens afplakken en de dremel er op los laten :-)

Wat is het nut van een reversed shaft? En er zit een kleine inkeping op de shaft, heeft dat ook een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
andydewit schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:26:
[...]

Thanks! Dan ga ik de boel eens afplakken en de dremel er op los laten :-)

Wat is het nut van een reversed shaft? En er zit een kleine inkeping op de shaft, heeft dat ook een functie?
Volgens mij is het omkeren bedoelt zodat je de prop-adapter aan de achterkant kunt monteren voor gebruik op een model-vliegtuig. Daarom is de as zo lang, omdat deze door het frame heen moet steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.icare-rc.com/photos/17453_4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostley op 03-11-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hmm de Quanum V2 Pro is ipv 41 nu weer naar 60 euro geschoten bij HobbyKing.

De Cyclops wordt met zijn 36 euro nu ook wel interessant (https://hobbyking.com/en_us/cyclops-1.html)

Zou die ook wel kunnen werken als ik samen met een vriend met dezelfde setup zou vliegen? Gezien je niet zelf kan switchen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andydewit
Ghostley schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:20:
[...]

Volgens mij is het omkeren bedoelt zodat je de prop-adapter aan de achterkant kunt monteren voor gebruik op een model-vliegtuig. Daarom is de as zo lang, omdat deze door het frame heen moet steken.

[afbeelding]
Wauw, daar had ik nooit aan gedacht. Bedankt voor je antwoord, is 't voor mij ook duidelijk :-)
Kan ik mooi verder prutsen aan m'n Y6. Nu nog hopen dat 'ie de lucht in gaat, ben een absolute beginner :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:28:
Hmm de Quanum V2 Pro is ipv 41 nu weer naar 60 euro geschoten bij HobbyKing.

De Cyclops wordt met zijn 36 euro nu ook wel interessant (https://hobbyking.com/en_us/cyclops-1.html)

Zou die ook wel kunnen werken als ik samen met een vriend met dezelfde setup zou vliegen? Gezien je niet zelf kan switchen.
Cyclop+ firmware mod doen voor de Cyclops. Heb ik ook gedaan en werkt perfect. Handleiding kan je vinden op mijn blog of op de Github pagina van de ontwikkelaar.

Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Zo, de pakketjes beginnen binnen te komen *O* helaas nog niet de quad zelf, maar wel alle onderdelen om DIY goggles te fabriceren!

Van links naar rechts:
  • Google cardboard ding die ik al enige tijd in huis had vanwege de AH dino actie een tijd terug
  • 12v lithium-ion accu
  • Eachine RC840 receiver
  • Easycap video naar USB apparaat
  • USB OTG kabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0eed7TH4Zzt7fugSAlAGCvpw/full.png

Het idee is dat dit alles in een kastje gebouwd wordt als basestation en dat via de usb kabel het signaal mijn telefoon telefoon binnenkomt. Hierbij gebruik makende van deze android app.

Net eventjes getest en het lijkt allemaal te werken :)

Edit:

Oh en het mooiste is dat dit in totaal zo'n dertig euro kost (telefoon niet meegerekend ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Creesch op 03-11-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:23:
Zo, de pakketjes beginnen binnen te komen *O* helaas nog niet de quad zelf, maar wel alle onderdelen om DIY goggles te fabriceren!

Van links naar rechts:
  • Google cardboard ding die ik al enige tijd in huis had vanwege de AH dino actie een tijd terug
  • 12v lithium-ion accu
  • Eachine RC840 receiver
  • USB OTG kabel
[afbeelding]

Het idee is dat dit alles in een kastje gebouwd wordt als basestation en dat via de usb kabel het signaal mijn telefoon telefoon binnenkomt. Hierbij gebruik makende van deze android app.

Edit:

Oh en het mooiste is dat dit in totaal zo'n dertig euro kost (telefoon niet meegerekend ;))
Hou wel rekening met een latency boven de 100ms. Niet echt geschikt dus om echt FPV mee te vliegen.

Ik heb ongeveer dezelfde setup als jij alleen ik gebruikt het om de FPV footage mee op te nemen en eventueel iemand mee te laten kijken. (ik heb de 32ch receiver)

Het voltage van de receiver mag trouwens ook niet onder de 12v komen want dan kapt ie er mee. Ik zelf gebruik een 3s lipo maar op storage voltage doet de receiver het bijvoorbeeld al niet meer.

Ik heb de bril trouwens niet netjes afgewerkt.
De receiver zit met dubbelzijdige tape aan de zijkant geplakt en de lipo ligt met klittenband bovenop. De Easycap heb ik door een lusje van de headstrap gehaald en zit daarmee op z'n plek. Kabeltjes bungelen er los naast en onder. :P

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Radiance schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:01:
[...]

Hou wel rekening met een latency boven de 100ms. Niet echt geschikt dus om echt FPV mee te vliegen.
Ben ik me bewust van, kanttekening is dat dit voor FPV racen voornamelijk een probleem is zover ik heb begrepen. Dat is wel mijn doel en een "echte" bril zal in de toekomst ook wel komen maar voorlopig ga ik me eerst focussen op het ding onder de knie te krijgen en niet direct dingen te doen waarbij de latency een erg groot probleem zal zijn.

Ik zodra ik ook de quad heb met camera wat testjes doen om te zien hoe hoog de latency nu is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zojuist RTL boulevard gezien? Die Beau heeft zich gesneden aan een Mavic omdat die dacht m zomaar uit de lucht te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:57:
[...]

Ben ik me bewust van, kanttekening is dat dit voor FPV racen voornamelijk een probleem is zover ik heb begrepen. Dat is wel mijn doel en een "echte" bril zal in de toekomst ook wel komen maar voorlopig ga ik me eerst focussen op het ding onder de knie te krijgen en niet direct dingen te doen waarbij de latency een erg groot probleem zal zijn.

Ik zodra ik ook de quad heb met camera wat testjes doen om te zien hoe hoog de latency nu is.
Oke fair enough. Ik kan zelf eigenlijk niet echt oordelen of je het echt merkt in het begin maar ik me voorstellen dat je het wel degelijk kan merken. Je gaat al vrij snel vrij hard hoor.
Ik zal de volgende keer als ik ga vliegen die home made bril eens proberen om te kijken of ik het merk.

Ik weet trouwens eerlijk gezegd de latency van mijn Cyclops ook niet, zou zomaar kunnen dat die ook aan de hoge kant is. Meende toen ergens gelezen te hebben dat die rond de 30ms seconde zit maar weet ook niet meer of die meting accuraat was.

Ding kost trouwens ook geen geld meer, 36e vanuit het EU warehouse van Hobbyking.
Ik was toen 80 euro kwijt inc BTW vanuit internationale warehouse. Dat was de eerste keer dat ik er tussenuit gepikt ben door de douane. :( Ben er wel nog steeds erg blij mee!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:27:
Heeft iemand zojuist RTL boulevard gezien? Die Beau heeft zich gesneden aan een Mavic omdat die dacht m zomaar uit de lucht te kunnen pakken.
Lekker snugger 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Radiance op 03-11-2016 19:39 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ik zat nog even rond te neuzen en kwam deze tegen. Kan er helaas niet veel over vinden, een paar jaar geleden had je dit soort brillen (met een lagere resolutie weliswaar) nog veel meer.
In theorie ideaal qua gewicht en resolutie, durf het alleen niet te bestellen vanwege de prijs en het stukje geen info kunnen vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Creesch schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:23:

Van links naar rechts:
  • 12v lithium-ion accu
  • Eachine RC840 receiver
  • USB OTG kabel
[afbeelding]

Edit:

Heb ook zitten kijken naar deze oplossing. Probleem waar ik tegenaan loop is dat ik nergens de garantie heb dat ik de juiste chipset van de Easycap krijg. Waar heb je die van jou vandaan?
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:27:
Yup, wat een pannekoek zeg.... Vond het gebruik van zo'n quad in de studio sowieso onverantwoord over komen. Er werd veels te dicht bij de hoofden gevlogen. :/

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 03-11-2016 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChojinZ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:00:
[...]

Heb ook zitten kijken naar deze oplossing. Probleem waar ik tegenaan loop is dat ik nergens de garantie heb dat ik de juiste chipset van de Easycap krijg. Waar heb je die van jou vandaan?

[...]

Yup, wat een pannekoek zeg.... Vond het gebruik van zo'n quad in de studio sowieso onverantwoord over komen. Er werd veels te dicht bij de hoofden gevlogen. :/
Ik heb deze gekocht en die werkt met een Galaxy S6. Ik heb hem zelf niet open gemaakt om te kijken welke chip erin zit maar in de reviews is ergens een afbeelding te vinden van iemand die de chip gefotografeerd heeft en dat duidt op de HV007 chip die zou moeten werken.
Maar die van mij werkt dus met de app die Creesch linkte.
Ik zelf heb de app gekocht en werkt perfect. Je kan ook de gratis app gebruiken met een screenrecorder om de FPV camera footage op te nemen maar ik vond het die 3,79 wel waard om die moeite te besparen. (Je kan opnemen met de gratis app maar dan heb je watermark in de video)

Een andere app die echt bedoelt was voor FPV werkt niet met deze chip ivm de latency en de Easycap app kan helemaal niet opnemen maar werkt verder net zo goed als FPViewer.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Ah heb ik dat even gemist. Ik weet precies hoe het voelt :+ (toen ik de arm/disarm nog niet had ontdekt) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Waren het kunstof of carbon props? Ik heb wel eens een kunstof prop tegen mijn hand gehad, maar daar kreeg ik alleen een paar schrammen van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

[...]

Ik heb er uiteindelijk twee besteld. Een noname versie van banggood en eentje van dealextreme. Beide lijken de goede chipset te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb het fragment even terug zitten kijken, maar ik hou er een beetje een dubbel gevoel aan over.

Ja, het was een absoluut domme actie, zowel het laten vliegen in de studio als het uit de lucht grijpen van de drone. Beau zegt zelfs nog dat het een stomme actie wordt om de drone te pakken, maar hij doet het toch.. 8)7

Echter dit laat direct het gevaar van (grotere) drones zien bij ongeoefend gebruik. Ik hoop ook wel dat dit mensen afschrikt om zomaar even de drone te starten in de kamer in het bijzijn van mensen/dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hmm, ik probeer mijn Immersion 5.8 GHz te vinden op mijn DomV3, dit lukt me echter voor geen meter. Als ik de Boscam TS351 weer aansluit kan ik wel beeld vinden. Ik heb rekening gehouden met het feit dat de aansluitingen bij beide vtx anders zitten (kabeltjes omgewisseld, en dus weer terug).

Heeft iemand nog tips?

Ik hoop dat het geen DOA is :/

Edit: Ik had de Immersion module ook 'doorgemeten'. Hij geeft gewoon 5V af naar de camera.

Edit2:....de output is te laag voor de camera. Die werkt bij 6,5 - 13V terwijl de output van de Immersion vtx 5V is. My bad |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Sumerechny op 05-11-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Sumerechny schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:18:
Hmm, ik probeer mijn Immersion 5.8 GHz te vinden op mijn DomV3, dit lukt me echter voor geen meter. Als ik de Boscam TS351 weer aansluit kan ik wel beeld vinden. Ik heb rekening gehouden met het feit dat de aansluitingen bij beide vtx anders zitten (kabeltjes omgewisseld, en dus weer terug).

Heeft iemand nog tips?

Ik hoop dat het geen DOA is :/

Edit: Ik had de Immersion module ook 'doorgemeten'. Hij geeft gewoon 5V af naar de camera.

Edit2:....de output is te laag voor de camera. Die werkt bij 6,5 - 13V terwijl de output van de Immersion vtx 5V is. My bad |:(
Dus nu heb je wel beeld via de 12v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

BoAC schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:11:
[...]

Dus nu heb je wel beeld via de 12v?
Ik bedacht het vanmorgen tijdens het boodschappen doen, inmiddels heb ik de camera op de PDB aangesloten en werkt alles. Heerlijk scherp beeld! Als het droog blijft gooi ik hem vanmiddag de lucht in :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:01:
[...]

Ik heb er uiteindelijk twee besteld. Een noname versie van banggood en eentje van dealextreme. Beide lijken de goede chipset te hebben.
De noname was ik ook al tegen gekomen. Maar in de comments hoor je wel mensen klagen dat ze de verkeerde chipset hebben ontvangen. Misschien maar eens een mailtje sturen naar banggood en vragen ze een Easycap voor mij kunnen cherry-picken. :9
Kars schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:42:
[...]

Echter dit laat direct het gevaar van (grotere) drones zien bij ongeoefend gebruik. Ik hoop ook wel dat dit mensen afschrikt om zomaar even de drone te starten in de kamer in het bijzijn van mensen/dieren.
don't underestimate the stupidity of idiots

95% van de gebruikers zal er verantwoord mee omgaan. Maar dan heb je nog altijd 5% malloten die niet weten waar ze mee bezig zijn (en het vaak verpesten voor de rest) en boven wegen of drukke woonwijken gaan vliegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

ChojinZ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:31:
Misschien maar eens een mailtje sturen naar banggood en vragen ze een Easycap voor mij kunnen cherry-picken. :9
Dat gaat niet werken, aan de buitenkant kan je er niks aan zien. Het is echt een kwestie van proberen, voor de prijs maakt het ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:31:
[...]

De noname was ik ook al tegen gekomen. Maar in de comments hoor je wel mensen klagen dat ze de verkeerde chipset hebben ontvangen. Misschien maar eens een mailtje sturen naar banggood en vragen ze een Easycap voor mij kunnen cherry-picken. :9

[...]

don't underestimate the stupidity of idiots

95% van de gebruikers zal er verantwoord mee omgaan. Maar dan heb je nog altijd 5% malloten die niet weten waar ze mee bezig zijn (en het vaak verpesten voor de rest) en boven wegen of drukke woonwijken gaan vliegen....
Ik meen mij te herinneren dat die comments van verkeerde chipsets wel al wat ouder waren.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 21:56
Speciale aanbieding voor Eachine Wizard X22. In eerste instantie wilde ik alles los kopen, maar voor deze prijs kon ik het niet laten. Onder de video staat een link naar Banggood met de aanbieding. Gisteravond laat besteld, vanmorgen een melding dat de drone is verzonden. 😁

YouTube: Eachine Wizard x220 Review. DRONE OF THE YEAR AWARD 2016!!!

Dit is mijn eerste drone, dus als er tips zijn waar je op moet letten met je eerste vlucht hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Radiance schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:39:
[...]

Oke fair enough. Ik kan zelf eigenlijk niet echt oordelen of je het echt merkt in het begin maar ik me voorstellen dat je het wel degelijk kan merken. Je gaat al vrij snel vrij hard hoor.
Ik zal de volgende keer als ik ga vliegen die home made bril eens proberen om te kijken of ik het merk.

Ik weet trouwens eerlijk gezegd de latency van mijn Cyclops ook niet, zou zomaar kunnen dat die ook aan de hoge kant is. Meende toen ergens gelezen te hebben dat die rond de 30ms seconde zit maar weet ook niet meer of die meting accuraat was.

Ding kost trouwens ook geen geld meer, 36e vanuit het EU warehouse van Hobbyking.
Ik was toen 80 euro kwijt inc BTW vanuit internationale warehouse. Dat was de eerste keer dat ik er tussenuit gepikt ben door de douane. :( Ben er wel nog steeds erg blij mee!

[...]

Lekker snugger 8)7
Helaas was het een extreem kortdurende sale ofzo van 1 dag. Ik zie er ook nergens op internet melding van. Ik wachtte een beetje op een vriend die even druk was, maar de volgende dag was hij al weer 60. Niet besteld dus :(. Baal er flink van! De V2 Pro is ook niet meer 42, die hij lange tijd was (eerst was deze ook 36, in de zomervakantie) maar alle brillen zijn nu 60+. Maar even wachten dus voorlopig :'(. En niet meer wachten op anderen, maar meteen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:05
Voor de liefhebber, vanaf morgen (07-11-2016) is de Parrot Bebop bij de Lidl (webshop) voor €229.00 te koop, goedkoopste in de prijsvergelijker is €286,80.

http://www.lidl.nl/nl/Off...=showDetail&id=29734&ar=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Putyah schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:17:
Speciale aanbieding voor Eachine Wizard X22. In eerste instantie wilde ik alles los kopen, maar voor deze prijs kon ik het niet laten. Onder de video staat een link naar Banggood met de aanbieding. Gisteravond laat besteld, vanmorgen een melding dat de drone is verzonden. 😁

YouTube: Eachine Wizard x220 Review. DRONE OF THE YEAR AWARD 2016!!!

Dit is mijn eerste drone, dus als er tips zijn waar je op moet letten met je eerste vlucht hoor ik het graag.
Die ziet er nog best leuk uit. :)

Loop eerst alles goed na als je hem binnen hebt. Stel dingen zoals failsafe eerst goed in en test of alles naar behoren werkt zonder de propellers er op.
MsG schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:39:
[...]

Helaas was het een extreem kortdurende sale ofzo van 1 dag. Ik zie er ook nergens op internet melding van. Ik wachtte een beetje op een vriend die even druk was, maar de volgende dag was hij al weer 60. Niet besteld dus :(. Baal er flink van! De V2 Pro is ook niet meer 42, die hij lange tijd was (eerst was deze ook 36, in de zomervakantie) maar alle brillen zijn nu 60+. Maar even wachten dus voorlopig :'(. En niet meer wachten op anderen, maar meteen bestellen.
Oh dat is wel jammer inderdaad. Was een hele. Mooie prijs voor de Cyclops! Misschien dat er nog leuke deals rond de feestdagen of black Friday komen.

Ik zelf hoop dat er ergens een mooie deal komt met de Taranis. Hobbyking EU warehouse is momenteel out of stock en de site werkt voor geen meter meer... Kan geen stock alerts meer aanvragen en de EU versie kan je sowieso niet meer via de site vinden maar alleen via Google. Banggood is niet heel erg goedkoop en levert hem alleen met die X8R receiver die ik niet hoef. (wil dan de XSR receiver) De beste deal die ik tot nu toe gevonden heb is via Quadcoptersenzo.nl. 250e Inc aluminium koffer en XSR receiver maar die is niet op voorraad. Alleen met de softcase maar heb dan toch liever de aluminium case voor die 2e meer.

Maar goed dat geld heb ik nu toch niet liggen dus prima om nog even te wachten en te kijken of er wellicht een goede deal voorbij komt.

Edit: de Cyclops is weer in de aanbieding Msg.
https://hobbyking.com/en_...dium=email&utm_source=EDM

[ Voor 3% gewijzigd door Radiance op 07-11-2016 09:06 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zijn er eigenlijk mensen die nog leuke DIY-oplossingen hebben voor hun koffers? Ik zit ook even rond te kijken, want kant-en-klare-koffers zijn nog best prijzig. Denk dat ik maar even bij de kringloop ga kijken en dan ergens wat foam ga scoren.

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.