Zo net een uurtje gevlogen en het ging op 2 harde klappers na echt goed gewoon.
De quad voelt echt veel stabieler aan en reageert veel sneller. Of het nou door de overstap naar 3 blade props of Blheli s komt weet ik niet maar het is duidelijk merkbaar.
Hij schiet veel minder snel door bij een rol.
Na de eerste harde crash trilt er wel iets lichtjes maar ik kon zo gauw niet vinden wat. Misschien dat een van de propellers wat verbogen is. Er was er 1 geknapt die heb ik uiteraard vervangen maar zag bij de rest zo op het oog niet echt iets. Ik ben vergeten de blackbox aan te zetten en heb niet alles op m'n GoPro opgenomen maar wel bijna alles via de DVR op m'n telefoon.
Ik moet wel de camera nog even wat beter afstellen. Hoewel ik alles wel nog kon zien werd het wel steeds slechter naarmate de zon lager ging hangen. Zal toch eens kijken of ik dat OSD kabeltje kan aanpassen zodat ik in het veld aanpassingen kan doen.
De nieuwe Infinity Graphite 1300mah batterijen zijn super trouwens! Ik ga die 1800mah batterij denk ik alleen voor LoS vliegen gebruiken en om rustig warm te draaien want wat een waardeloos ding is dat zeg vergeleken met die Infinity's. De 1500mah Dinogy batterijen zijn ook nog steeds heel chill maar ook die zijn minder dan de Infinity's.
Ik heb nu ook veel meer door dat je in een flip of rol gewoon echt van het gas moet omdat het dan simpel weg gewoon veel beter en smoother gaat. De 2 harde crashes die ik had kwam omdat ik toch nog gas gaf waardoor ik oriëntatie verloor.
Het video signaal van de HubOSD is simpelweg geweldig. Hele enkele keer een paar lijnen maar niet storend en wat ik ook doe, het beeld blijft online en de OSD verdwijnt niet. De mah meter icm met batterij voltage is ook heel chill omdat ik de buzzer die ik er nu op heb niet hoor je de lucht. Die Matek ingebouwde buzzer is veel harder.
Ik ben er echt super blij mee in ieder geval! Geen wegvallende video signalen meer, amper storing, quad is veel stabieler en klinkt ook veel 'gezonder'.
Ik begin het vliegen zelf langzaam ook steeds beter onder de knie te krijgen en heb van de week ook Velocidrone gekocht voor de PC. Die hebben nu de Betaflight 3 PID controller in game nagemaakt en ik moet zeggen dat het inderdaad aardig overeen kwam met mijn eigen quad. Dat is een goede dus om ook wat met de PID's te gaan spelen denk ik.
Hopelijk blijft het weer zo dan kan ik wellicht het morgen nog even vliegen want door de weeks komt het er nu niet meer van omdat het te vroeg donker wordt.
Edit:
Ik zit net m'n GoPro filmpjes terug te kijken en zie dat de quad trilt als ik yaw gebruik terwijl ie hoogte verliest ma bijvoorbeeld een flip of roll. Ik heb hier veel over gelezen in het Betaflight topic maar baal nu nog meer dat ik geen logs heb. Had het interessant gevonden als ik daar logs van had. Ik denk dat ik log op de arm switch zet dan kan ik het ook niet meer vergeten.
Edit 2: Net nog even goed naar m'n propellers gekeken en een propeller is licht gehavend en 1 blad is iets omhoog gebogen dus die heb ik vervangen. Ik hoop dat ik morgen nog even de tijd kan vinden om te kijken of dit het inderdaad is.
[
Voor 10% gewijzigd door
Radiance op 30-10-2016 02:00
]