itcouldbeanyone schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:14:
[...]
de eerste keer dat het gebeurde dacht ik dat het een windvlaag was, is vaker gebeurt dan zie je ook even kort je propellor.
op het moment dat ik daar stond werd het probleem pas duidelijk waneer hij echt ver naar voren neigde.
ik heb daarna ook meteen veel hoogte proberen te verliezen, om de impact van een crash te verlichten.
als ik daar plaatselijk was gaan landen was de schade veel groter geweest dan dat dat nu is.
de drone heeft geen zichtbare schade, en vliegt nog steeds, maar het probleem van het filmpje doet zich nog voor, hij reageert erg instabiel, shockerig waneer ik hem laat hoveren op 2 a 5 meter hoogte.
Hier is mijn flight log
http://healthydrones.com/main?share=KuownR
Wat mij opvald na zien van YT.
800 meter is niet meer line of sight vliegen.
Boven wegen vliegen is ook niet de bedoeling. Zag daar onder auto rijden.
Tja geen wonder dat je hem daar niet laat landen.
Ik hou mij redelijk aan de regeles dus mijn GPS drone crash veilig in het veldje waar ik vlieg op loop afstand in grass. Door prop die uitelkaar scheurd.
Ik vlieg ook niet over mede piloten en onze auto's.
En met speed van 76 km/u hou ik ook ingecalculeerde crash afstand.
Met 100++ km / u racer nog wel meer. 50 meter is niks.
En ja niet iedereen houd eraan.
Maar ten alle tijde moet je veilig kunnen landen.
En FPV heb je toch echt wel spotter nodig. Gezien wij racer op zoek zijn plekken waar niemand komt. Maar blijkbaar doen honden bezitters dat ook , die rijden ook naar plekken waar bijna niemand komt en dan kom je vaak wandelaars met honden tegen. Spotter is dus must voor ons racers.
Met GCS kan nog zelf in de gaten houden.
Tja en dan heb je een drone die km ver kan vliegen. Wat volgens de RC regelgeving al niet mag. Laat staan dat het met maar 25mW uitzend.
Daarnaast zichbare schade is het makkelijkst.
Maar je zou ook de motor lager kunnen controleren of ze allemaal even soepel draaien. Het is niet zo dat lagers evenredig slijten. Ook of motor as niet krom is en props in balans zijn.
Gare motor en dan vliegt het ook niet stabiel meer.
Cobra 2400Kv gaar te veel stof.
Xnova motor gaar na crash ook troep erin.
Draaien niet lekker rond.
Tja lagers hebben ook aantal vlieg uren limiet
Bij Cobra en T- motors ook bestelbaar en leverbaar.
De quadcopter prop geluid klinkt vaak ook heel anders dan in zijn goede tijden.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K