Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Iemand deze kaart al is ooit bekeken?

http://www.veiligvliegen.nl/no-fly-zones

Maar mag ik nu wel of niet vliegen in een CTR (control) zone? (blauwe vlakken)
want anders moet ik een stukje verder gaan rijden om te gaan vliegen :|

bij de paarse vlakken (ATZ) blijf ik wel weg :) aangezien mijn drone dan verdwijnt in een F16

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Tinusvolkel schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:49:
Iemand deze kaart al is ooit bekeken?

http://www.veiligvliegen.nl/no-fly-zones

Maar mag ik nu wel of niet vliegen in een CTR (control) zone? (blauwe vlakken)
want anders moet ik een stukje verder gaan rijden om te gaan vliegen :|

bij de paarse vlakken (ATZ) blijf ik wel weg :) aangezien mijn drone dan verdwijnt in een F16
http://www.win.tue.nl/~jl...FR-Flights-AICB-03-03.pdf
Omdat alle CTR’s in Nederland klasse C luchtruim hebben is tweezijdig radiocontact verplicht en deze dient tot stand te zijn gebracht voor het binnenvliegen van de CTR.
Ik weet niet of dit ook geld voor drones. Waarschijnlijk zal het geen probleem zijn zolang je minstens 5KM 3KM bij vliegvelden vandaan blijft.

Ik kom er net achter dat ik in een Forced Simulated Landing Area en EHR zone zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Jegorex op 13-11-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Jegorex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:01:
[...]

http://www.win.tue.nl/~jl...FR-Flights-AICB-03-03.pdf

[...]

Ik kom er net achter dat ik in een Forced Simulated Landing Area en EHR zone zit.
Dus ik moet kunnen babbelen met de verkeerstoren en dan is het goed :P

PS het is toch 3 KM? de paarse cirkel neem ik aan? anders woon ik er net binnen.
En schoonvaders woont er dan ook binnen die een mooi weilandje heeft om te vliegen :/

[ Voor 17% gewijzigd door Tinusvolkel op 13-11-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Tinusvolkel schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:07:
[...]

Dus ik moet kunnen babbelen met de verkeerstoren en dan is het goed :P

PS het is toch 3 KM? de paarse cirkel neem ik aan? anders woon ik er net binnen.
En schoonvaders woont er dan ook binnen die een mooi weilandje heeft om te vliegen :/
Ik heb nog even verder gezocht en vond dit: https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier
U mag niet vliegen rond de vliegvelden Schiphol, Groningen, Rotterdam, Maastricht, Leeuwarden, Deelen, Volkel, Eindhoven, Gilze-Rijen, De Peel, Woensdrecht, Kleine-Brogel, Den Helder, Niederrhein. Dit zijn door de luchtverkeersleiding gecontroleerde luchtruimen (de CTR’s – controlezones).
edit:
Je hebt gelijk, het is 3KM bij vliegvelden zonder verkeersleiding:
U mag niet binnen een straal van 3 kilometer rondom een vliegtuigveld vliegen waar geen plaatselijke luchtverkeersleiding is.

[ Voor 11% gewijzigd door Jegorex op 13-11-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:51
Jegorex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:12:
[...]

Ik heb nog even verder gezocht en vond dit: https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier

[...]

edit:

[...]
En heb ook even gezocht.

En het is zo dat je in de CTR zones met drones NIET mag vliegen, ongeacht de hoogte 8)7
Werd laatst in Delft staande gehouden door de politie |:( Zit hier 6+ Km van het vliegveld af, maar tóch mag het niet, want CTR zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Jegorex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:12:
[...]

[...]

edit:

[...]
Hmm die van mij (vliegbasis Volkel, (verrassend met mijn nickname)) heeft dus wel verkeersleiding en mag ik dan dus sowieso niet vliegen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

tokko1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:16:
[...]

En heb ook even gezocht.

En het is zo dat je in de CTR zones met drones NIET mag vliegen, ongeacht de hoogte 8)7
Werd laatst in Delft staande gehouden door de politie |:( Zit hier 6+ Km van het vliegveld af, maar tóch mag het niet, want CTR zone.
Dus...heel regio Rijnmond ook dus gewoon :X Dat is een best groot gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
Salmon schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:21:
[...]

Dus...heel regio Rijnmond ook dus gewoon :X Dat is een best groot gebied
Yep echt groot. Heel Rotterdam niet, Delft niet, deel Den haag niet. Maar ook Amsterdam bijvoorbeeld niet ;)

Of je moet de toren om toestemming vragen om op 't sportveld even te mogen vliegen tot een maximum van 300m hoogte 8)7 O-)

[ Voor 17% gewijzigd door tokko1 op 13-11-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Is die site van Oscar Liang niet iets voor de OP? Zeer veel en goede (makkelijk te behappen) informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

guapper schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:44:
[...]

Klopt, dat gat verdient geen schoonheidsprijs.
Thanks voor je feedback. Zojuist het gaatje gemaakt.

Plaatje op een houten balk en steeds groter boortje genomen. Boor trouwens andere kant op, dit zou helpen tegen het delamineren van het carbon.

Uiteindelijke gaatje is erg goed gelukt, geen delaminatie etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48

Ethirty

Who...me?

tokko1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:23:
[...]

Yep echt groot. Heel Rotterdam niet, Delft niet, deel Den haag niet. Maar ook Amsterdam bijvoorbeeld niet ;)

Of je moet de toren om toestemming vragen om op 't sportveld even te mogen vliegen tot een maximum van 300m hoogte 8)7 O-)
Zo hoog mag je toch sowieso niet meer?

Wordt trouwens eens tijd voor duidelijke en eenduidige regelgeving, die makkelijk toegankelijk is. Die kaart is wel handig, maar de gebieden zijn veel groter dan de 3/5km die je elders leest.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 15:06
Ethirty schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:07:
[...]

Zo hoog mag je toch sowieso niet meer?

Wordt trouwens eens tijd voor duidelijke en eenduidige regelgeving, die makkelijk toegankelijk is. Die kaart is wel handig, maar de gebieden zijn veel groter dan de 3/5km die je elders leest.
Klopt, het is allemaal niet erg duidelijk.

Ter illustratie: een paar jaar terug is de modelvliegclub die vloog op de Oirschotse Heide verplaatst, omdat dat binnen de 3km zone kwam te liggen van EHV airport. De zone was nieuw, niet beide vliegvelden.

Nu vliegen ze vanaf een veld iets ten noorden van Son; buiten de cirkel, maar zo ongeveer onder de aanvliegroute van EHV airport.

Edit: voor de duidelijkheid, het modelvliegveld ligt nog steeds in Controlled Airspace, op een kilometer of 5-6 van de baan, en ondanks dat het op de aanvliegroute van het vliegveld ligt mag daar dus gewoon tot 300m hoogte gevlogen worden

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 14-11-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben de PDB aan het solderen. Klopt het dat de VBAT en TELEM contact maken? Common ground ofzo? Volgens afbeelding wel de - van beiden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Eraz8DL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
barrymossel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:27:
Ben de PDB aan het solderen. Klopt het dat de VBAT en TELEM contact maken? Common ground ofzo? Volgens afbeelding wel de - van beiden:

[afbeelding]
Van de Vbat heb ik alleen de + aangesloten en dat werkt zonder problemen.

psn = bjornnl22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik was zo blij dat mijn clean build redelijk goed ging. Zelfs een verloopje in elkaar geflanst van xt60 naar deans, had geen behoefte aan de batterij zelf te gaan lopen rommelen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CR78q13l.jpg

Aansluitingen voor de motoren gedubbelcheckt, alles maakt goed contact. Dus ik dat ding weer in elkaar, motoren getest, accu en propellers erop en ik geef een dot gas in de woonkamer. Hup, op zijn kop en 1 propeller spat in 10 stukken uit elkaar. Blijk ik motor 3 en 4 verkeerd om gesoldeerd te hebben. :F

Je leert zo wel om alles 5x te checken voor je met propellers gaat testen. :')

Het is trouwens maar goed dat ik geen echt carbon heb: het is onmogelijk om de isolatie ringen tussen schroef en PDB te krijgen zonder dat je 3 paar handen hebt. :X

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hehe... nooit gehoord over haastige spoed? ;)

Zelfs met mijn Phantom ging ik eerst de zaak eens testen zonder props. Kijken of alles correct reageerde op de besturing. En met props eerst langzaam gas bijgeven tot ie los komt om te kijken of ie stabiel was. Heel kort hopje en weer landen. Stapje voor stapje opbouwen is het beste advies dat ik geven kan.

Dit is toch ook geen geld meer zeg bij Banggood. €264 voor een complete set. 8)7

Eachine Racer 250 FPV Drone w/ Eachine I6 2.4G 6CH Transmitter 7 Inch 32CH Monitor HD Camera RTF

[ Voor 45% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-11-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CaptJackSparrow schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:37:
Hehe... nooit gehoord over haastige spoed? ;)

Zelfs met mijn Phantom ging ik eerst de zaak eens testen zonder props. Kijken of alles correct reageerde op de besturing. En met props eerst langzaam gas bijgeven tot ie los komt om te kijken of ie stabiel was. Heel kort hopje en weer landen. Stapje voor stapje opbouwen is het beste advies dat ik geven kan.

Dit is toch ook geen geld meer zeg bij Banggood. €264 voor een complete set. 8)7

Eachine Racer 250 FPV Drone w/ Eachine I6 2.4G 6CH Transmitter 7 Inch 32CH Monitor HD Camera RTF
Dat was het probleem ook, ik gaf langzaam gas tot net voor het punt dat hij los zou komen. Dat zag er allemaal prima uit. Maar de seconde dat hij van de grond kwam maakte hij me toch een snelle flip en landde hard op zijn kop. Gelukkig ben ik snel met het gas dichtgooien.

Maar inderdaad, testen testen testen. En niet binnen. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Misschien weer een "domme" vraag, maar kan het zo 1-2-3 niet vinden:

Een tx/rx heeft een aantal kanalen. Voor een quad worden er vier gebruikt voor de besturing. Prima, snap ik nog.
Extra kanalen kunnen gebruikt worden voor het aansturen van extra zaken. Maar hoe sluit je precies die kanalen aan en zijn er niet meerdere zaken via 1 kanaal aan te sturen?

Stel ik wil flight modes veranderen met een 3-way-switch op de transmitter. Dat zijn dus 3 waarden die naar de FC worden gestuurd. Dat zijn 3 standen/waarden op 1 kanaal. Maar kan ik dan alles op de FC besturen via datzelfde kanaal? Dus bijvoorbeeld ook PIDs?

En als ik een led strip aan een uit wil zetten via de transmitter, moet dit dan via de FC? Of kun je de receiver ook op een andere manier aan bijvoorbeeld een led strip koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

barrymossel schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:18:
Misschien weer een "domme" vraag, maar kan het zo 1-2-3 niet vinden:

Een tx/rx heeft een aantal kanalen. Voor een quad worden er vier gebruikt voor de besturing. Prima, snap ik nog.
Extra kanalen kunnen gebruikt worden voor het aansturen van extra zaken. Maar hoe sluit je precies die kanalen aan en zijn er niet meerdere zaken via 1 kanaal aan te sturen?

Stel ik wil flight modes veranderen met een 3-way-switch op de transmitter. Dat zijn dus 3 waarden die naar de FC worden gestuurd. Dat zijn 3 standen/waarden op 1 kanaal. Maar kan ik dan alles op de FC besturen via datzelfde kanaal? Dus bijvoorbeeld ook PIDs?

En als ik een led strip aan een uit wil zetten via de transmitter, moet dit dan via de FC? Of kun je de receiver ook op een andere manier aan bijvoorbeeld een led strip koppelen?
Led strips kan je meestal aansluiten op je FC.

De mogelijke input van een kanaal moet je gewoon zien als een getal van 0 tot 100. Een switch is in de eerste positie 33, 2de: 66 en 3de: 99 (of iets wat daar op lijkt). Je flight control software vertaalt die waarde dan naar een bepaalde actie. In Cleanflight is het bijv. de bedoeling dat je een bepaalde range op een kanaal aan een bepaalde actie koppelt.

Per kanaal kan je meestal in je transmitter maar 1 knop gebruiken. Volgens mij is het dan wel mogelijk om verschillende acties aan 1 kanaal te binden in de software maar zo maak je de zaken nogal complex.

PIDS aanpassen kan ook, gewoon configureren. Maarja, nogal verschillend op basis van de software die je gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
lasharor schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:18:
[...]

Led strips kan je meestal aansluiten op je FC.

De mogelijke input van een kanaal moet je gewoon zien als een getal van 0 tot 100. Een switch is in de eerste positie 33, 2de: 66 en 3de: 99 (of iets wat daar op lijkt). Je flight control software vertaalt die waarde dan naar een bepaalde actie. In Cleanflight is het bijv. de bedoeling dat je een bepaalde range op een kanaal aan een bepaalde actie koppelt.

Per kanaal kan je meestal in je transmitter maar 1 knop gebruiken. Volgens mij is het dan wel mogelijk om verschillende acties aan 1 kanaal te binden in de software maar zo maak je de zaken nogal complex.

PIDS aanpassen kan ook, gewoon configureren. Maarja, nogal verschillend op basis van de software die je gebruikt..
Toevallig kwam ik daar net ook (deels) achter via http://www.deviationtx.com/user-manual/user-manual-7e-10
Een kanaal gaat daar van -100 naar 0 naar +100. Maar in theorie zou je dan 100 of 201 waardes kunnen doorgeven via één kanaal. Aan al die waardes kun je functionaliteit hangen. Maar dan zou je dus wel meerdere knoppen aan een kanaal moeten kunnen koppelen. Of heb ik dat mis?

Want zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om via Knop1 op kanaal 5 -100 en +100 uit te sturen (led aan/uit bijv.) en via Knop2 op hetzelfde kanaal -50 en +50 en daarmee acro/horizon switchen? (Mits de transmitter toestaat om twee knoppen aan een kanaal te koppelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

barrymossel schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:29:
[...]

Toevallig kwam ik daar net ook (deels) achter via http://www.deviationtx.com/user-manual/user-manual-7e-10
Een kanaal gaat daar van -100 naar 0 naar +100. Maar in theorie zou je dan 100 of 201 waardes kunnen doorgeven via één kanaal. Aan al die waardes kun je functionaliteit hangen. Maar dan zou je dus wel meerdere knoppen aan een kanaal moeten kunnen koppelen. Of heb ik dat mis?

Want zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om via Knop1 op kanaal 5 -100 en +100 uit te sturen (led aan/uit bijv.) en via Knop2 op hetzelfde kanaal -50 en +50 en daarmee acro/horizon switchen? (Mits de transmitter toestaat om twee knoppen aan een kanaal te koppelen).
Wat je als laatste zegt kan gewoon.

Wat wil je exact gaan doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
lasharor schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:32:
[...]

Wat je als laatste zegt kan gewoon.

Wat wil je exact gaan doen eigenlijk?
Haha, geen idee nog. Ik wil graag weten hoe alles (ongeveer) werkt. Daarnaast heb ik een Devo 7E besteld met 7 kanalen (en een RX601 met slechts 6 kanalen). Maar bijvoorbeeld camera aan/uit. Leds schakelen. Flight modes schakelen. Dat zijn al drie functionaliteiten en dat zou niet mogelijk zijn als elke functionaliteit op een kanaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EThirty; ga je je PDB onderop je frame monteren?? Of zie ik het verkeerd?
@barrymossel; je kan waarschijnlijk meerdere sources aan een kanaal hangen. Ik zit hier zelf ook vaak mee te klooien, maar het is wel mogelijk. Een bron kan bijvoorbeeld een andere bron vervangen op hetzelfde kanaal, zodra deze een waarde krijgt.
Voor de duidelijkheid; bovenstaande doe je op de zender

[ Voor 8% gewijzigd door Sensei_D op 15-11-2015 18:54 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Pfff, dus nog veel om te leren ;)

Ga eerst maar eens leren hoe ik de transmitter instel...

Overigens, voor de beginners erg interessant (zojuist mede gelezen):

FPV guide - http://blog.oscarliang.net/fpv-guide/
OSD Guide - http://blog.oscarliang.ne...-on-screen-display-video/
Rate vs horizon - http://blog.oscarliang.ne...orizon-flight-mode-level/
Quad Beginners Guide: http://blog.oscarliang.ne...utorial-how-to-fly-drone/
PID explained - http://blog.oscarliang.net/quadcopter-pid-explained-tuning/
Understanding PID - http://blog.oscarliang.ne...for-quadcopter-rc-flight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

barrymossel schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:35:
[...]

Haha, geen idee nog. Ik wil graag weten hoe alles (ongeveer) werkt. Daarnaast heb ik een Devo 7E besteld met 7 kanalen (en een RX601 met slechts 6 kanalen). Maar bijvoorbeeld camera aan/uit. Leds schakelen. Flight modes schakelen. Dat zijn al drie functionaliteiten en dat zou niet mogelijk zijn als elke functionaliteit op een kanaal staat.
Je zou je leds kunnen schakelen op hetzelfde kanaal als je flightmodes of je camera. Anders heb je een 7-kanaals ontvanger nodig. Misschien kan je wat je wil wel met een computer zender als de Taranis, geen idee of een Devo ook zoveel mogelijkheden heeft.
Sensei_D schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:45:
@EThirty; ga je je PDB onderop je frame monteren?? Of zie ik het verkeerd?
Klopt, er zitten namelijk leds aan de onderkant die je anders niet ziet. En zo zitten de aansluitingen aan de bovenkant beschermd tussen de pdb en de bovenplaat van het frame.
Afbeeldingslocatie: http://www.multirotormania.com/3167-thickbox_default/diatone-v1-power-distribution-board-for-mini-250-and-zmr-frames.jpg

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ah, dit dus:
A mixer takes the value of an input, modifies it in some way, then mixes it into the output of the previous mixer.
en
With the Advanced GUI, each output channel is composed of a series of one or more mixers each of which consists of a single input, an activation switch, and a function/curve that modifies the mixer output. This is a very powerful capability, but it will require learning a completely different method for setting up a model.
Je kunt dus met een switch (input) een waarde meegeven aan een mixer en die aanpassen. Die waarde kan weer doorgegeven worden als (samengestelde) waarde (van meerdere mixers) als de output van een kanaal.

Leuke firmware die DeviationTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het moeilijkste is denk ik nog om je input op zo'n manier door te geven aan de computer dat er ook daadwerkelijk gebeurt wat je wil. Openpilot, Baseflight en Cleanflight gaan allemaal anders om met dit soort kanalen.

Ik wil bijvoorbeeld met een schakelaar armen, maar met Openpilot kan dit niet en Cleanflight krijg ik niet goed werkend op mijn CC3D. Ik moet dus of een trucje uithalen in mijn zender (zend 1s het signaal om te armen: throttle 0, roll rechts), of een ander bordje dat wel op Cleanflight draait.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik denk dat ik in eerste instantie vrij simpele commando's wil triggeren, zoals flight modes en rate percentage. Verder misschien een ledje hier of een ledje daar of een camera aan/uit. Mag hopen dat dat wel moet kunnen met Base/Cleanflight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat je met 2 kanalen een keuze moet maken. Gebruik je bijvoorbeeld de adresseerbare led's voor Cleanflight, dan scheelt dat een kanaal. Ik heb de luxe van 8+8 kanalen, alleen niet genoeg om aan te sturen. :D

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik denk het ook ;)

Sowieso eerst eens afwachten tot ik de transmitter én FC heb. Dan is het misschien makkelijker te zien wat wel en niet mogelijk is.

---edit---
Ik denk dat ik nu ook zie wat het probleem is. Ieder kanaal kan op een moment maar één waarde hebben. Dus als je die waarde kan omzetten in een eenmalige schakeling in de FC dan werkt het al niet met meerdere functionaliteiten. Maar met waarde is X betekent in FC aan/uit (schakel) dan zou het wel kunnen. Dus even afwachten wat een Naze32 op base/clean kan doen met een waarde vanuit een bepaald kanaal.

[ Voor 57% gewijzigd door barrymossel op 15-11-2015 21:16 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:01:
[...]

Klopt, er zitten namelijk leds aan de onderkant die je anders niet ziet. En zo zitten de aansluitingen aan de bovenkant beschermd tussen de pdb en de bovenplaat van het frame.
Hmm, ik snap je redenatie, maar bij schade aan de onderkant (ja, het gebeurd :P) sloop je dan meteen je PDB toch? Terwijl je carbon onderplaat veel sterker is. Die ledjes zie je verder wel als ze ertussen zitten hoor.
Ethirty schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:07:
Ik wil bijvoorbeeld met een schakelaar armen, maar met Openpilot kan dit niet en Cleanflight krijg ik niet goed werkend op mijn CC3D. Ik moet dus of een trucje uithalen in mijn zender (zend 1s het signaal om te armen: throttle 0, roll rechts), of een ander bordje dat wel op Cleanflight draait.
In cleanflight kan dit dus redelijk eenvoudig. Alle functionaliteit daar kun je zelf configureren. Zit je schakelaar, omdat je zoveel mixes hebt, voor de leds van -20 tot 20 dan kun je die in cleanflight daar ook aan laten confirmeren. Ik heb op mijn oudste quad ook maar 6 kanalen, dus 2 "vrij". Met die 2 kan ik leds aan en uitzetten, P instellen, I instellen en mijn beeper af laten gaan. Niet alles kan tegelijk, maar dat hoeft in mijn geval ook niet. Als ik mijn beeper af laat gaan staan mijn leds ook aan bijvoorbeeld, dat wil ik ook, want op dat moment ben ik op zoek naar dat ding :+

Btw, met een Taranis los je dit "probleem" niet op. De beperking zit in het aantal kanalen.
barrymossel schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:08:
---edit---
Ik denk dat ik nu ook zie wat het probleem is. Ieder kanaal kan op een moment maar één waarde hebben. Dus als je die waarde kan omzetten in een eenmalige schakeling in de FC dan werkt het al niet met meerdere functionaliteiten. Maar met waarde is X betekent in FC aan/uit (schakel) dan zou het wel kunnen. Dus even afwachten wat een Naze32 op base/clean kan doen met een waarde vanuit een bepaald kanaal.
Je bent beperkt, ja. Maar de Naze32 werkt met ranges, waarmee je overlap kunt creeeren. Dan nog ben je beperkt, maar je kunt volgens mij best een eind komen. En na een tijdje gebruik je die flightmodes toch niet meer :+

[ Voor 18% gewijzigd door Sensei_D op 16-11-2015 09:04 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sensei_D schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:00:
[...]
Hmm, ik snap je redenatie, maar bij schade aan de onderkant (ja, het gebeurd :P) sloop je dan meteen je PDB toch? Terwijl je carbon onderplaat veel sterker is. Die ledjes zie je verder wel als ze ertussen zitten hoor.
Ik zal je advies overwegen. Voorlopig ben ik meer aan het bouwen, uit elkaar halen en opnieuw bouwen, dan dat ik vlieg. :)
Btw, met een Taranis los je dit "probleem" niet op. De beperking zit in het aantal kanalen.
Weet ik, maar ik kan dus wel zaken als een arm-schakelaar "programmeren" ondanks dat Openpilot dit niet ondersteund. Ik heb 16 kanalen (X8R), dus daar zit mijn beperking niet. Barrymossel heeft maar 2 kanalen over. Mijn idee was dat je met een Taranis verschillende schakelaar combinaties kan gebruiken om meerdere waardes uit te sturen (bijv schakelaar 1+3 aan) en af te vangen in Cleanflight. Met 2 kanalen kan je alsnog maar 2 zaken tegelijk aansturen natuurlijk.

Ik zag gisteren dat de SPR F3 computer (clone) nu ook al via Banggood te krijgen is. Is ontwikkeld door een van de Cleanflight developers, omdat de Naze32 te beperkt is. Misschien toch maar eens bestellen, is makkelijker dan blijven aanprutsen om Cleanflight op mijn CC3D aan de praat te krijgen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:01:
[...]

Ik zal je advies overwegen. Voorlopig ben ik meer aan het bouwen, uit elkaar halen en opnieuw bouwen, dan dat ik vlieg. :)
Die fases horen er ook bij en zijn toch ook een leuk deel van de hobby. En ach... tis toch geen weer om te vliegen ;)
Weet ik, maar ik kan dus wel zaken als een arm-schakelaar "programmeren" ondanks dat Openpilot dit niet ondersteund. Ik heb 16 kanalen (X8R), dus daar zit mijn beperking niet. Barrymossel heeft maar 2 kanalen over. Mijn idee was dat je met een Taranis verschillende schakelaar combinaties kan gebruiken om meerdere waardes uit te sturen (bijv schakelaar 1+3 aan) en af te vangen in Cleanflight. Met 2 kanalen kan je alsnog maar 2 zaken tegelijk aansturen natuurlijk.
Je idee is correct, dit kan barry echter met de Devo dus ook ;)
Ik zag gisteren dat de SPR F3 computer (clone) nu ook al via Banggood te krijgen is. Is ontwikkeld door een van de Cleanflight developers, omdat de Naze32 te beperkt is. Misschien toch maar eens bestellen, is makkelijker dan blijven aanprutsen om Cleanflight op mijn CC3D aan de praat te krijgen.
Wow cool! Dat zat er wel aan te komen natuurlijk. Fijn voor de mensen die wat meer op de centjes moeten letten. Zeer goede keus; een F3, heb zelf ook een grote hekel aan OpenPilot :P

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sensei_D schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:59:

[...]
Je idee is correct, dit kan barry echter met de Devo dus ook ;)

[...]
Yup, daar kwam ik ook achter. Maar het is dus niet mogelijk om met kanaal5 -50 (laat ik het zo maar noemen) de leds aan te schakelen met schakelaar1 en dan met schakelaar2 en kanaal5 -100 iets anders schakelen toch? Dus dat bijvoorbeeld een sec -50 de led aan zet (en evt. met nog een keer -50 weer uit, of anders +50 voor uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Iemand ervaring met het meenemen van een quadcopter in het vliegtuig.
Ik ben van plan mn phantom mee te nemen naar Curaçao,
Met de handbagage dan.
En de accu's in de koffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
ikdedinges schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:23:
Iemand ervaring met het meenemen van een quadcopter in het vliegtuig.
Ik ben van plan mn phantom mee te nemen naar Curaçao,
Met de handbagage dan.
En de accu's in de koffer.
Accu's zeker niet in de koffer. Als het al mag, dan sowieso in de handbagage.

Ook afhankelijk van aantal KWh: http://www.cathaypacific....cted-items/batteries.html

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 16-11-2015 11:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 18:19
ben ook begonnen aan het grote drone avontuur :p

Heb een Mjx x101 gekocht, redelijk grote quadcopter met eigenlijk iets te veel vermogen.
Gebruik hem ook voor m'n pws ga er val tests mee doen en er valmechanismes op zetten. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

barrymossel schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:22:
[...]

Yup, daar kwam ik ook achter. Maar het is dus niet mogelijk om met kanaal5 -50 (laat ik het zo maar noemen) de leds aan te schakelen met schakelaar1 en dan met schakelaar2 en kanaal5 -100 iets anders schakelen toch? Dus dat bijvoorbeeld een sec -50 de led aan zet (en evt. met nog een keer -50 weer uit, of anders +50 voor uit).
Ja, je kan 2 in theorie 2 schakelaars gebruiken om over hetzelfde kanaal 2 waardes aan te sturen. Maar slechts 1 van die 2 kan "waar" zijn. Led aan is in jouw voorbeeld -50. Je zender blijft -50 sturen tot je schakelaar 2 gebruikt: het kanaal krijgt andere waarde, je led gaat dan uit en het andere aan. Je dient daar rekening mee te houden in je zender en je keuzes in wat je tegelijk wil aansturen. Voor sommige zaken kan je in Cleanflight ook ranges gebruiken. Om jouw voorbeeld te blijven gebruiken: leds aan tussen -100 en -50, maar camera aan alleen bij -100.

Dat gaat er wel vanuit dat dit allemaal via Cleanflight is aan te sturen. Camera bijvoorbeeld doe je denk ik rechtstreeks op het servokanaal, net als "domme" leds, dus dan gaat dit allemaal niet op en zal je naar meer kanalen moeten.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk zo. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ethirty schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:53:
[...]

Ja, je kan 2 in theorie 2 schakelaars gebruiken om over hetzelfde kanaal 2 waardes aan te sturen. Maar slechts 1 van die 2 kan "waar" zijn. Led aan is in jouw voorbeeld -50. Je zender blijft -50 sturen tot je schakelaar 2 gebruikt: het kanaal krijgt andere waarde, je led gaat dan uit en het andere aan. Je dient daar rekening mee te houden in je zender en je keuzes in wat je tegelijk wil aansturen. Voor sommige zaken kan je in Cleanflight ook ranges gebruiken. Om jouw voorbeeld te blijven gebruiken: leds aan tussen -100 en -50, maar camera aan alleen bij -100.

Dat gaat er wel vanuit dat dit allemaal via Cleanflight is aan te sturen. Camera bijvoorbeeld doe je denk ik rechtstreeks op het servokanaal, net als "domme" leds, dus dan gaat dit allemaal niet op en zal je naar meer kanalen moeten.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk zo. :P
Yup, helemaal duidelijk. Ik "vreesde" al voor het WAAR/ONWAAR verhaal. Over de ranges op die manier toepassen had ik nog niet nagedacht, maar daarmee heb je toch wat extra flexibiliteit. Wel jammer, dat een waarde dus niet gebruikt kan worden écht te schakelen (een beetje zoals een momentum schakelaar). Dat zou in theorie mogelijk moeten zijn (als de software het ondersteunt), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
barrymossel schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:25:
[...]

Accu's zeker niet in de koffer. Als het al mag, dan sowieso in de handbagage.

Ook afhankelijk van aantal KWh: http://www.cathaypacific....estricted-items/batteries
Bedankt voor de link.
De accu's van de phantom zijn 3cell 6700mah. Volgens die link moet je dan 6.7*12.4 doen en dan kom ik op ongeveer 85wh.
Zou dus in de handbagage mogen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
ikdedinges schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor de link.
De accu's van de phantom zijn 3cell 6700mah. Volgens die link moet je dan 6.7*12.4 doen en dan kom ik op ongeveer 85wh.
Zou dus in de handbagage mogen _/-\o_
Per vliegmaatschappij kunnen de regels anders zijn, je zult dus nog wel even moeten kijken voor de maatschappij waar jij mee vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Jegorex schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:17:
[...]

Per vliegmaatschappij kunnen de regels anders zijn, je zult dus nog wel even moeten kijken voor de maatschappij waar jij mee vliegt.
Ik heb voor de zekerheid KLM even gebeld gisteren, en KLM hanteert dezelfde regels. Ze hebben het nog even navraag gedaan bij gevaarlijke stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand zijn Blade QX350 kwijt?

http://link.marktplaats.nl/m986135081

:/

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

:')

Tja, ook niet zo handig om je drone ergens te laten liggen :P. Maarja, dit is ook niet echt de oplossing.

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Eindelijk beslist om mij ook eens in Drone wereld te storten.
Zitten kijken om mijn eerste model aan te kopen.

Momenteel twijfel ik tussen deze 2 modellen:
1) Hubsan X4 H107C (http://www.banggood.com/H...P-Camera-RTF-p-87282.html)
2) Eachine Racer 250 FPV (http://www.banggood.com/E...ml?p=D603092037630201508A)

Scheelt toch een dikke €200 tussen beide modellen. Misschien beter toch voor het goedkope model gaan moest het toch echt mijn ding niet zijn? Iemand tips?

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:29

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

dotacom schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:29:

2) Eachine Racer 250 FPV (http://www.banggood.com/E...ml?p=D603092037630201508A)

Scheelt toch een dikke €200 tussen beide modellen. Misschien beter toch voor het goedkope model gaan moest het toch echt mijn ding niet zijn? Iemand tips?
Ik zou inderdaad eerst met de Hubsan gaan spelen :) . Denk dan direct aan reserve onderdelen (props en eventueel motoren). De Hubsan kan heel wat crashes verwerken, van die racer betwijfel ik het als ik de armen zie. En crashen zal je ;) .

Edit: Zoals hieronder beschreven heeft een camera, ook in mijn ogen, weinig nut als je net begint. Jammer van de vliegtijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Sumerechny op 19-11-2015 12:47 ]

• barrymossel

Ik zou voor een JJRC H6C gaan (met camera en zonder camera). Daarnaast is de vraag of je die camera wel echt wilt. Zelf heb ik een JJRC H6C met camera (vergelijkbaar met die Hubsan) en de camera is grappig voor 5 minuten, maar uiteraard niet echt werkbaar (en natuurlijk niet geschikt voor FPV). Achteraf vond ik het niet de moeite waard (aan de andere kant, voor die paar euro...).

Met zo'n kleine drone kun je lekker oefenen (dat heb je écht nodig) en crashen (dat ga je écht doen). Als je het leuk vindt en je wilt verder, kun je dan een Eachine Racer bestellen (of onderdelen om zelf wat te bouwen) en in de tijd dat dat ding het doet om van China hierheen te komen, heb je de basisbeginselen van het drone vliegen wel onder de knie. :)

Die 2de ga je spijt van krijgen als eerste drone, omdat hij stuk zal zijn na de eerste poging ;)
Die eerste is op zich een prima keus als leuke gadget. Om te leren vliegen zou ik er echter 1 nemen zonder cam. Zoals barry al aangeeft zijn die cams die erop zitten helemaal ruk. De kwaliteit is slecht en de kijkhoek is supersmal. Maar het is een leuke gimmick. Daar staat wel tegenover; meer gewicht dus minder vliegtijd en minder wendbaarheid. Deze dingen maken het vliegen zelf minder leuk! Maar goed, je hebt dan wel een leuk videootje :+
Wat sowieso enorm helpt is zo'n protect ringetje, zoals in het model van barry. Ja, ook daarvan gaat je vliegtijd en wendbaarheid omlaag, maar het scheelt zoooveel props en motors. En bovendien durf je dan gewoon veel meer, ook in de woonkamer ;)

In het algemeen; een model dat te weinig wordt genoemd vind ik de Syma X11. Dit is voor een beginner mijn absolute favoriet. Het is een van de weinige micro quads met geared motors. Deze vloog met een upgraded accu (500Mah) zo een minuut of 11(!) dankzij die motors. En dat is lang. En dat is met zo'n protect ringetje. Bovendien vliegt hij zoooo makkelijk, die durfde ik aan iedereen te geven. Misschien een tippie ;) (inmiddels heeft mijn zoontje hem hardhandig stukgegooid, frame gebroken ;()

sensei_d.fpv channel

• tokko1

Absoluut eerst beginnen met een 'kleiner' of teminste goedkoper model. FPV vliegen met die Eachine is echt nog een slag te ver als je nog nooit echt met een drone gevlogen hebt. Die Eachine is echt een 'mosnter' vegeleken met de standaard drone die hier vaak voorbij komt van Hubsan ;) Meer een race quad dan een quadcopter waar je leuk mee kan vliegen en wat ervaring mee kan opbouwen.

Wil je niet te klein gaan om toch wel het gevoel te hebben dat je een 'echte' quadcopter hebt waar je eventueel met weinig wind ook mee buiten kan zoek dan naar de wat grotere Syma, Hubsan, WLtoys modellen. Kost ook redelijk wat maar niet meteen 300 euro (inc tax).
Of iets als de Tarantula, daar heb je echt een groot formaat quad met redelijke accuduur voor nog geen 50 euro (http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_139652.html). Vergeet niet even wat extra props en extra batterijen te komen.. je wilt niet naar 10 minuten al klaar zijn ;) (De Tarantula heb ik ook, iets duurder model maar zelfde principe alleen andere camera.. lees de review hier)

[ Voor 5% gewijzigd door tokko1 op 19-11-2015 12:57 ]

Welkom! Je gaat er geen spijt van krijgen, sterker nog, de kans is groot dat je snel iets groters wil :)
Zoals hierboven al is gezegd, begin met iets kleins/eenvoudigs.

Zelf ben ik begonnen met een LaTrax Alias, hier een voordelige goedvliegende clone. Bijna onverwoestbaar.
tokko1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:56:
[...]

...
Of iets als de Tarantula, daar heb je echt een groot formaat quad met redelijke accuduur voor nog geen 50 euro (http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_139652.html). Vergeet niet even wat extra props en extra batterijen te komen.. je wilt niet naar 10 minuten al klaar zijn ;) (De Tarantula heb ik ook, iets duurder model maar zelfde principe alleen andere camera.. lees de review hier)
De Tarantula X6 (ook bekend als JJRC H16) heb ik ook, maar vind ik zeker geen beginners-quad. Vooral door z'n flinke afmetingen en grote stuwkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Omdat het maar blijft regenen heb ik maar een HMD gemaakt voor m'n telefoon om met FPV Freerider te oefenen.
Ik had nog genoeg kartonnen doosjes en een fresnel lens over van alle onderdelen die ik besteld had, beetje knippen en plakken en dit is het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8253753/hmd1.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8253753/hmd2.JPG
Het was moeilijk om een scherpe foto te krijgen door de lens, maar op m'n hoofd is het allemaal scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik houd het al een tijdje in de gaten.
Vandaag is de DJI Phantom 3 Standard door de 750 euro grens gezakt op http://www.redcoon.nl/B61...ode=104547322&refId=tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:41:
Omdat het maar blijft regenen heb ik maar een HMD gemaakt voor m'n telefoon om met FPV Freerider te oefenen.
Ik had nog genoeg kartonnen doosjes en een fresnel lens over van alle onderdelen die ik besteld had, beetje knippen en plakken en dit is het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was moeilijk om een scherpe foto te krijgen door de lens, maar op m'n hoofd is het allemaal scherp :)
:D hahaha ja je moet wat, true love man! :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Gisteren vuurwerk op mijn bureau gemaakt.

Eerste ESC was geloof ik al een tijd op weg naar een ander leven. Bij het opnieuw ophouden van de quad ging dat ding eigenlijk gelijk in vlammen op. Nog heel even gebruikt als een 5v bron maar toen ik de motoren eraan wat power gaf begaf het ding het helemaal.

Tweede esc is een beejte mijn schuld. Slordig solderen... Die ging er met een knal uit. Mini vuurwerk show :).

Nu eens kijken naar alternatieven. Wil eigenlijk iets hebben dat ook gelijk 4s aan kan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sbbhYkN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Gisteren een paar 3D printjes opgehaald bij een vriend van me en via het RVS paleis andere boutjes besteld. Hopelijk heb ik aan het eind van deze week mijn ZMR rebuild in elkaar! Foto's zullen volgen :) .

Ik zag dat HK een sale heeft btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Heb little bee 20a esc besteld :). Die zijn qua design ook wat beter dan deze onmogelijke el-cheapo chinese esc's. :)

• barrymossel
Ik stel hem hier ook even:

Als ik zo een beetje reken op basis van de productomschrijvingen van de bestelde onderdelen kom ik zo'n 300-400 gram zonder LiPo voor mijn ZMR250 build. Laten we daar nog 100 onvoorzien bovenop doen, dan kom ik op 450.
De DYS BE1806 2300KV zullen maximaal 16A vragen (echt uiterste geval bij 6045). Is een 35C 2200mAh Zippy Lipo van 181 gram dan een goede keuze?

Gewicht totaal zou dan 630 gram zijn. De motoren hebben een thrust van ongeveer 200+ gr bij 50%, dus met 4 zitten we dan op 800 gr (ruim voldoende lijkt me). 16A x 4 = 64 / 2,2 = 30C.

Zeg ik nu rare dingen? Hebben jullie tips?
barrymossel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:39:
Ik stel hem hier ook even:

Als ik zo een beetje reken op basis van de productomschrijvingen van de bestelde onderdelen kom ik zo'n 300-400 gram zonder LiPo voor mijn ZMR250 build. Laten we daar nog 100 onvoorzien bovenop doen, dan kom ik op 450.
De DYS BE1806 2300KV zullen maximaal 16A vragen (echt uiterste geval bij 6045). Is een 35C 2200mAh Zippy Lipo van 181 gram dan een goede keuze?

Gewicht totaal zou dan 630 gram zijn. De motoren hebben een thrust van ongeveer 200+ gr bij 50%, dus met 4 zitten we dan op 800 gr (ruim voldoende lijkt me). 16A x 4 = 64 / 2,2 = 30C.

Zeg ik nu rare dingen? Hebben jullie tips?
Om mee te beginnen en een beetje rustig aan te cruisen is een 2200 wel OK. Je berekening klopt verder inderdaad, maar houd ook rekening met voltage sag. Met die 35C red je het net. Ik heb die accu ook en mijn battery beeper destijds ging bij elke dotje gas al snel af. Hij bleef wel in de lucht, maar geen vol vermogen. Nogmaals, dit maakt niet uit als je net begint, maar je wilt al snel meer hoor ;). Mijn tip zou zijn; koop er ook een leuke 1300 45+C bij ;) Ik meen het, je moet echt zelf ervaren wat het verschil is, het is moeilijk om dit alleen te horen van andere mensen. Inmiddels vlieg ik nooit meer met de 2200 ;)

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Sensei_D schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:29:
[...]
Om mee te beginnen en een beetje rustig aan te cruisen is een 2200 wel OK. Je berekening klopt verder inderdaad, maar houd ook rekening met voltage sag. Met die 35C red je het net. Ik heb die accu ook en mijn battery beeper destijds ging bij elke dotje gas al snel af. Hij bleef wel in de lucht, maar geen vol vermogen. Nogmaals, dit maakt niet uit als je net begint, maar je wilt al snel meer hoor ;). Mijn tip zou zijn; koop er ook een leuke 1300 45+C bij ;) Ik meen het, je moet echt zelf ervaren wat het verschil is, het is moeilijk om dit alleen te horen van andere mensen. Inmiddels vlieg ik nooit meer met de 2200 ;)
Zou het dan verstandig zijn om twee 2200 mAh te kopen en twee 1300-1500 mAh? Is dat door elkaar te vliegen? Of moet je dan telkens PIDs (oid - meneer heeft ook weer iets gelezen) aanpassen?

• lasharor

lasharor

7 december 2004

barrymossel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:33:
[...]

Zou het dan verstandig zijn om twee 2200 mAh te kopen en twee 1300-1500 mAh? Is dat door elkaar te vliegen? Of moet je dan telkens PIDs (oid - meneer heeft ook weer iets gelezen) aanpassen?
Ik vlieg altijd 1 2200 lipo leeg (want; dan kan ik een beetje rustig inkomen + enorm lange vliegtijd). Daarna eigenlijk alleen maar 1500 lipo's omdat die meer performance bieden.

Wellicht handig om eerst met 1 a 2 grotere lilos te beginnen dan kan je wat rustiger wennen aan je nieuwe quad

• barrymossel
En daar hoef je dan je instellingen van je FC (door ander gewicht) niet op aan te passen?

• Sumerechny

Sumerechny

Na een aantal weken zit mijn ZMR weer in elkaar! Met dank aan Thingyverse en een 3D printer van een vriend een leuke rebuild.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/cgkqmdmv9/20151126_204332.jpg

De ESC's en kabelbrij zitten vrijwel helemaal tussen de twee bodemplaten. Het past minder goed dan ik had verwacht maar volgens mij heb ik relatief veel kabel overgelaten...ik vertrouw nog steeds niet zo erg op mijn soldeervaardigheden O-) .

Zodra het droog is (......) het beestje de lucht weer in gooien!

(Het 'staartje' moet nog aan een LED stripje gesoldeerd worden..maar voor nu is het wel even goed :P )
barrymossel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:33:
[...]

Yup, kan prima door elkaar. En dan inderdaad, zoals aangegeven, elke sessie beginnen met de 2200, en dan gieren op een kleinere accu. :+ (dit is in het begin echt ENG ;))

Hahaha, laat die PIDs voorlopig maar even voor wat het is :+ Die werken alleen in rate mode en ik denk dat je daar niet mee moet beginnen. Bovendien zijn de standaard PIDs best goed lees ik altijd. Ook bij wisselen van gewicht. Als dit eenmaal gaat spelen zit je denk ik toch al wel vast aan een vast accutype.
Sumerechny schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:50:
...

De ESC's en kabelbrij zitten vrijwel helemaal tussen de twee bodemplaten. Het paste minder goed dan ik had verwacht maar volgens mij heb ik relatief veel kabel overgelaten...ik vertrouw nog steeds niet zo erg op mijn soldeervaardigheden O-) .
Ja, dit heb ik ook vaak. Maar de eerst volgende (re)build wordt alles solderen, direct aan elkaar. Ik ben altijd zo jaloers op van die hele cleane builds ;)

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Sensei_D schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:26:
[...]
Yup, kan prima door elkaar. En dan inderdaad, zoals aangegeven, elke sessie beginnen met de 2200, en dan gieren op een kleinere accu. :+ (dit is in het begin echt ENG ;))

Hahaha, laat die PIDs voorlopig maar even voor wat het is :+ Die werken alleen in rate mode en ik denk dat je daar niet mee moet beginnen. Bovendien zijn de standaard PIDs best goed lees ik altijd. Ook bij wisselen van gewicht. Als dit eenmaal gaat spelen zit je denk ik toch al wel vast aan een vast accutype.

[...]
Top! Dan ga ik mijn LiPo's binnenkort ook bestellen (gisteren en vandaag pas de motoren en ESC's besteld). Hoorde net op een FPV forum (die andere ;) ) dat Zippy echt bagger is. Dan maar Turnigy Nano-Tech? Voor die paar euro meer... :)

Gaat dus een ZMR250 build worden met DYS BE1806 2300KV motoren, 20A Flycolor Fairy ESC's, goedkoop Eachine FPV setje, 6ch Devo RX601 receiver en Naze32.

Dan dus alleen nog een Quanum bril, maar daar ga ik eerst de V1 van testen bij iemand hier uit het dorp (die toevallig admin is van een van de FPV fora).

• guapper
barrymossel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:38:
[...]
Top! Dan ga ik mijn LiPo's binnenkort ook bestellen (gisteren en vandaag pas de motoren en ESC's besteld). Hoorde net op een FPV forum (die andere ;) ) dat Zippy echt bagger is. Dan maar Turnigy Nano-Tech? Voor die paar euro meer... :)

Gaat dus een ZMR250 build worden met DYS BE1806 2300KV motoren, 20A Flycolor Fairy ESC's, goedkoop Eachine FPV setje, 6ch Devo RX601 receiver en Naze32.

Dan dus alleen nog een Quanum bril, maar daar ga ik eerst de V1 van testen bij iemand hier uit het dorp (die toevallig admin is van een van de FPV fora).
Mijn accu's:
- Turnigy Nano-Tech accu (1800mAh 3S 65-130C)
- Zippy Compact (1800mAh 3S 40C)
- Turnigy Heavy Duty (2200mAh 3S 60C)

Met die Turnigy Nano-Tech accu heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het voltage alarm begint te loeien wanneer je flink gas geeft met een verse accu.

Met de Zippy Compact wel, maar niet zo dramatisch. Bagger zou ik het niet noemen, maar ze halen het niet bij die Nano-Tech die ik heb. De C-rating van die Nano-Tech is ook veel hoger. Het prijsverschil was gering, maar ik wou de verschillen testen. Als je toch een Zippy aan wil schaffen ben je misschien beter af als je een accu kiest met een nog wat hogere C-rating.

Ik heb ook nog een Turnigy Heavy Duty, ik weet niet of ze die nog verkopen, maar daar loop je beter met een heeeele grote boog omheen. Voltage Alarm gaat al af wanneer je iets meer doet dan hooveren; :( .

Ik heb overigens ook de DYS BE1806 2300KV motoren, maar dan met RCTimer 12A ESC's.

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 26-11-2015 22:09 ]

• barrymossel
65C is dan nogal veel volgens mij. En daar hangt dan nogal een prijskaartje aan. Sensei had het over 45C geloof ik. Scheelt nogal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:26:
Ja, dit heb ik ook vaak. Maar de eerst volgende (re)build wordt alles solderen, direct aan elkaar. Ik ben altijd zo jaloers op van die hele cleane builds ;)
Goed om te horen dat ik niet de enige ben :P . Hoe dan ook ben ik tevreden met mijn rebuilt voor nu.

BlackFriday bij Hobbyking btw. Een paar aardige deals ertussen.. o.a. Turnigy 9XR PRO voor 46eu en een Naze32 voor 14eu.

[ Voor 8% gewijzigd door Sumerechny op 27-11-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
LiPo's ook besteld: één 2200mAh 45C en twee 1300mAh 45C. Beiden Turnigy Nano-tech.

Die sale bij Hobby King maakt me alleen maar hebberig. Snel alles maar weer weggeklikt. Van de Naze32 wil ik de rev 6. Dus die ook zo maar bestellen. Dan zijn we volgens mij klaar met het geld uitgeven...

---edit---
Hmm, als er rook uit een JJRC H6C komt, dan issie denk ik afgeschreven of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 27-11-2015 11:07 . Reden: kluns ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Bij de buren van hardware.info hebben ze wel redelijk interresant filmpje gemaakt over twee drones.
Altijd leuk te zien hoe zei er tegenaan kijken en wat dat "Xiro" nou doet in Nederland ;)

DJI Phantom 3 en Xiro Xplorer drones review- Hardware.Info TV (Dutch)

Trouwens als je op zoek bent naar een X6 Tarantula quadcopter, ik ben van plan die van mij weg te doen binnenkort op de V&A, maar geef de Drone ethousiastelingen hier voorkeur, pm evt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

barrymossel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:27:
En daar hoef je dan je instellingen van je FC (door ander gewicht) niet op aan te passen?
Je hoeft je PID's niet aan te passen hoor. Ik zou je quad wel tunen. Ook in horizon merk je dit heel erg.

Er is natuurlijk wel verschil in het gewicht maar dat zorgt er niet voor dat je de instellingen echt moet gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:38:
[...]

Ik las toen veel verschillende verhalen, echte kampen met goeie ervaringen met beide merken. Ik denk niet dat 1 bagger is, maar mijn ervaringen zijn ook beter met Turnigy nano-tech. Al zijn tegenwoordig de a-specs volgens mij the way to go, wel wat duurder

Lijkt me verstandig. Stock vind ik de v1 mwa :+. Gemod kan het best OK zijn. Ben benieuwd wat je ervan vind
Sumerechny schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:51:
[...]

Goed om te horen dat ik niet de enige ben :P . Hoe dan ook ben ik tevreden met mijn rebuilt voor nu.

BlackFriday bij Hobbyking btw. Een paar aardige deals ertussen.. o.a. Turnigy 9XR PRO voor 46eu en een Naze32 voor 14eu.
Wow, dat zijn geen slechte deals zeg!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sensei_D schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:40:
[...]

[...]
Wow, dat zijn geen slechte deals zeg!
Als beginner heb ik vast een goede keus gemaakt. Op het gebied van LiPo's.

Aangezien mijn JJRC H6C nu dood is, had ik achteraf liever die Turnigy transmitter besteld. Baal ik best van. Beetje zonde om nu alweer 50 euro (exclusief receiver en module) uit te geven, zonder ook maar een seconde FPV gevlogen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
barrymossel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:26:
[...]
---edit---
Hmm, als er rook uit een JJRC H6C komt, dan issie denk ik afgeschreven of niet?
Zal er aan liggen waar de magische rook ontsnapt is, motoren/mobo?

Veel onderdelen zijn los te krijgen, de vraag is of het de moeite is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
tokko1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:37:
Bij de buren van hardware.info hebben ze wel redelijk interresant filmpje gemaakt over twee drones.
Altijd leuk te zien hoe zei er tegenaan kijken en wat dat "Xiro" nou doet in Nederland ;)

[video]
DJI Phantom 3 en Xiro Xplorer drones review- Hardware.Info TV (Dutch)

Trouwens als je op zoek bent naar een X6 Tarantula quadcopter, ik ben van plan die van mij weg te doen binnenkort op de V&A, maar geef de Drone ethousiastelingen hier voorkeur, pm evt :)
Bedankt voor het melden.

Maar o o o, wat een slaapverwekkende review :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb een probleem met de self-leveling van mijn kk2.1.5. Als ik net opstijg dan houdt hij drone mooi stabiel met weinig drift. Zodra ik nog geen minuut in de lucht hang begint de offset flink te fluctueren. Ik moet de stick soms wel 50% naar recht houden wil ik hem stabiel houden. Andere keren drift hij naar achteren, dan weer naar voren. Ik haal geen gekke manoeuvres uit, enkel wat rustig rondvliegen in de achtertuin.

Ergens mid-flight gaan de settings verkeerd, want als ik vervolgens land en dan direct weer opstijg blijft ie wel prima stabiel hangen. Iemand een idee wat er verkeerd gaat?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zo, dat is snel. Mijn SP F3 full cloon is nu al binnen. :D

Eindelijk Cleanflight, een baro en kompas om mee te klooien. Als nou mijn vervangende motor ook nog eens komt, dan kan ik misschien weer eens een stukje vliegen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vandaag pakjesdag: Devo 7E transmitter, Devo rx601 receiver en een Naze32 rev6.

Die laatste probeer ik te flashen met Cleanflight, maar Cleanflight zorgt ervoor dat een groene led blijft knipperen. Iemand een idee?

---edit---
Laat maar, komt omdat ik geen batterij heb aangesloten.

Best wel irritant eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door barrymossel op 28-11-2015 22:02 . Reden: whatever ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Iemand die kan bevestigen dat Phantem III Advanced de 100 euro extra ten opzichte van de Standard versie waard is ivm de betere remote control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is het mogelijk om in Cleanflight op hetzelfde kanaal zowel de beeper als de flight modes te bedienen? Lijkt me dat je geen flight mode nodig hebt als je de beeper activeert (als je je quad moet zoeken) en sowieso staat de quad dan in acro mode...

En volgens mij kun je rates zowel op de Naze32 instellen (adjustments in Cleanflight), maar ook via een mixer op de transmitter. Bij het laatste hoef je geen extra kanaal te gebruiken (ik heb er maar 6). Zijn er redenen om te kiezen voor de een of de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

barrymossel schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:26:
Is het mogelijk om in Cleanflight op hetzelfde kanaal zowel de beeper als de flight modes te bedienen? Lijkt me dat je geen flight mode nodig hebt als je de beeper activeert (als je je quad moet zoeken) en sowieso staat de quad dan in acro mode...

En volgens mij kun je rates zowel op de Naze32 instellen (adjustments in Cleanflight), maar ook via een mixer op de transmitter. Bij het laatste hoef je geen extra kanaal te gebruiken (ik heb er maar 6). Zijn er redenen om te kiezen voor de een of de ander?
over je beeper, je kan ze combineren, maar dan gaat wel je beeper af als je in die stand gaat vliegen ;)
Je zou dus idd wel op een 3 standen switch het volgende kunnen zetten:
stand 1: beeper
stand 2: acro mode
stand 3: horizon

rates via je transmitter lijkt me onlogisch, tenzij je via de transmitter je fc kan programmeren.
Expo kan je natuurlijk wel op je transmitter doen. (vind ik zelf ook fijner, ik heb een switch om te schakelen tussen wel/geen expo)

Ik heb ook een 6 kanaals zender, en heb 1 switch voor beeper, en 1 voor flightmode (acro/horizon). (al gebruik ik die laatste niet eens meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
barrymossel schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:26:
Geef je het 'arm/disarm' commando ook via je zender? Ik gebruik hiervoor de 3-standen schakelaar in de volgende configuratie:
1 disarm
2 horizon
3 acro
Als je dit echt wil, kun je de beeper laten af gaan wanneer de schakelaar op disarm staat, maar of je daar vrolijk van wordt...
Ik weet zo niet of het armen/disarmen ook kan door middel van stick commands binnen Cleanflight. Zelf heb ik de luxe van 8 kanalen, dus de beeper heb ik apart zitten.
Dominique Cliffton heeft vorig jaar een paar video's gemaakt met betrekking tot dit onderwerp. Ik denk tenminste dat dit is wat je bedoelt:
YouTube: cleanflight rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Momenteel heb ik het voor elkaar dat één 3 standen switch, gecombineerd met een 2 standen switch 6 verschillende waardes doorstuurt op kanaal 5. Die wil ik als volgt gebruiken in Cleanflight:
  • Self level
  • Horizon
  • Acro
  • Beeper
  • Vrij
  • Vrij
In Cleanflight kun je dat instellen met verschillende ranges. Dat moet toch mogelijk zijn? Op het moment dat je beeper kiest staat dan is er geen primary flight mode gekozen en dan staat hij dus ook op Acro, maar dat maakt verder niet uit.

Armen wilde ik gewoon doen met de stick, zoals standaard is. Maar die kan evt. erbij op dat kanaal.

Wat ik bedoel met de rates instellen via de transmitter is wanneer ik een schakelaar omzet dat ELE, AIL en RUD een bepaalde scale meekrijgen en dus maar een waarde van 40/75% doorgeven naar de FC. Volledige uitslag van een stick geeft dan in plaats van 100 een waarde van respectievelijk 40 of 75 door.

In een model van DeviationTX ziet dat er dan zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[mixer]
src=AIL
dest=Ch2
switch=SW B0
scalar=40
curvetype=expo
points=30,30

Hij reageert dan minder agressief. Dat kan dus volgens mij ook met die adjustments in Cleanflight (heb momenteel op kantoor geen "mogelijkheid" om de Youtube filmpjes te kijken, dat zal ik vanavond of morgen eens doen, maar volgens mij gaat dat inderdaad over die adjustments). Dan geef je RC rate wijzigingen door via een waarde op een kanaal. Volgens mij gebeurt dan in principe hetzelfde als bovenstaand, alleen dan past Cleanflight de "waardes" aan en anders de transmitter.

Maar misschien heb ik dat dus helemaal mis? Hier hebben ze het er ook over geloof ik: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=292615

Ik wil dus gewoon dat ik de optie heb dat de quad wat minder agressief reageert. En bij voorkeur zonder een kanaal op te offeren.

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 30-11-2015 08:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

barrymossel schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:24:

Ik wil dus gewoon dat ik de optie heb dat de quad wat minder agressief reageert. En bij voorkeur zonder een kanaal op te offeren.
Kan je geen ander vluchtprofiel selecteren met via een stick command? ...niet zo praktisch als je in de lucht zit ;) ...je hebt nog een switch over misschien wil het daar ook onder.

Of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 69% gewijzigd door Sumerechny op 30-11-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, je kan sowieso wel een ander profiel kiezen, dat doen ze geloof ik in die Youtube link van guapper ook. Maar dat zou me een kanaal kosten.
Volgens mij doen die (dual?) rates en expo's hetzelfde. Maar dan dus direct op de transmitter. Dan kost het me geen kanaal.

Maar ik vraag me af of IK het wel goed begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

je kan inderdaad op je zender instellen dat de sticks maar de helft van de uitslag geven bijvoorbeeld, op die manier kan je dan wat rustiger/makkelijker vliegen. (al zou ik dat voor acro niet snel aanraden, daar wil je soms nog wel eens snelle bewegingen kunnen maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:41:
[...]

Kan je geen ander vluchtprofiel selecteren met via een stick command?
:D :D :D _/-\o_

@barrymossel: Wat betreft flight modes + beeper; volgens mij kan dit gewoon. Je moet het in cleanflight gewoon kijken wat de uitslagen worden bij je 6 mogelijke standen (sommige overlappen misschien) en daar de settings aan koppelen. Het moeilijke hierbij is de mix die je maakt op de zender vind ik. Dit moet wel 6 unieke waardes opleveren (bij voorkeur). Dit kan volgens mij wel, maar hoe precies weet ik niet, ik doe het meestal via trial and error ;)
Wat betreft de dual rates + expo; ja, dit kan voorlopig gewoon op je zender en is heel gebruikelijk. Dit heeft wel een heel klein nadeel (zie hieronder).
Ik denk wel dat je in het begin niet teveel moet willen/switchen. Op basis van je ervaring kies je een flight mode en blijf daar een tijdje bij. Als je angle/horizon vliegt, switch dan niet continu tussen dat en acro om even te "proberen". Daar wordt je niet vrolijk van. Als je vind dat je lekker en zelfverzekerd vliegt in horizon, switch dan over naar acro en blijf daar. Niet terug gaan naar horizon, blijkbaar was je dan niet zelfverzekerd genoeg ;) En donder je naar beneden, so be it, zo leer je acro :+
RonnieB82 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:57:
[...]

rates via je transmitter lijkt me onlogisch, tenzij je via de transmitter je fc kan programmeren.
Expo kan je natuurlijk wel op je transmitter doen. (vind ik zelf ook fijner, ik heb een switch om te schakelen tussen wel/geen expo)
Houd er wel rekening mee dat expo op de transmitter zorgt voor een lagere stick resolution in het 2de deel van de totale stick range. Hoeft niet uit te maken natuurlijk, maar met expo op de flight controller heb je dit probleem helemaal niet. Maar kan dus alleen als je expo "vast" staat of je past deze aan met adjustments in de Naze software welke je stuurt met je zender. Maar dan kost het dus wel een kanaal.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thanks! Heel duidelijk. Had ik e.e.a. toch goed begrepen. De mix heb "ik" al voor elkaar (schaamteloos overgenomen en aangepast). Juist alle mogelijkheden voor elkaar krijg vind ik interessant, daar leer je van. Ik heb de Devo 7E dus ook gemod, met twee extra 3 way switches, gisteren. Waarom? Omdat het kan en het knutselen gewoon leuk is.
De rate/expo heb ik overgenomen van een ander model, dus ik neem aan dat daar over nagedacht is. Die kan ik dan altijd aanpassen om te testen. Ik kan altijd nog naar de adjustments kijken. Heb toch nog een kanaal over. Maar daar zou ik later evt. de video mee aan/uit willen zetten. Of weet ik veel. Moet eerst de quad maken :)

Ik heb nog wel een andere uitdaging:
Ik heb mijn Devo RX601 aangesloten op de Naze32. Omdat de bestelde accu's nog niet binnen zijn en de receiver niet gevoed wordt via de usb van de naze32 heb ik op de BEC aansluiting een 1S accu aangesloten. Dat werkt. Verder heb ik nog geen servo kabels, dus heb ik er zelf één gemaakt met wat ik nog had en zo kan ik de receiver alleen op +/- en kanaal 1 aansluiten.

In Baseflight zie ik dan ook de input van kanaal 1 bij het bewegen van de rechterstick. Echter, in Cleanflight werkt het niet en zie ik in dezelfde situatie geen beweging in de balkjes bij de receiver. Beide staan ingesteld op PWM. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:42:
Ik heb de Devo 7E dus ook gemod, met twee extra 3 way switches, gisteren. Waarom? Omdat het kan en het knutselen gewoon leuk is.
Waarom? Omdat we tweakers zijn! :+
De rate/expo heb ik overgenomen van een ander model, dus ik neem aan dat daar over nagedacht is. Die kan ik dan altijd aanpassen om te testen. Ik kan altijd nog naar de adjustments kijken. Heb toch nog een kanaal over. Maar daar zou ik later evt. de video mee aan/uit willen zetten. Of weet ik veel. Moet eerst de quad maken :)
Waarom zou je de video uit willen zetten? Dan zie je toch niets meer :P Zoveel accutijd krijg je er niet voor terug hoor. En stel dat je die switch aantikt terwijl je FPVed :o. Lampjes aan uit is wel nuttig en ook cool om mee te showen ;)
Ik heb nog wel een andere uitdaging:
Ik heb mijn Devo RX601 aangesloten op de Naze32. Omdat de bestelde accu's nog niet binnen zijn en de receiver niet gevoed wordt via de usb van de naze32 heb ik op de BEC aansluiting een 1S accu aangesloten. Dat werkt. Verder heb ik nog geen servo kabels, dus heb ik er zelf één gemaakt met wat ik nog had en zo kan ik de receiver alleen op +/- en kanaal 1 aansluiten.

In Baseflight zie ik dan ook de input van kanaal 1 bij het bewegen van de rechterstick. Echter, in Cleanflight werkt het niet en zie ik in dezelfde situatie geen beweging in de balkjes bij de receiver. Beide staan ingesteld op PWM. Iemand een idee?
Ten eerste: creatief!
Ik neem aan dat je beide sticks in alle richtingen hebt geprobeerd? De kanaalvolgorde van je sticks kan namelijk verschillend zijn t.o.v. Baseflight

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sensei_D schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:06:
[...]
Waarom zou je de video uit willen zetten? Dan zie je toch niets meer :P Zoveel accutijd krijg je er niet voor terug hoor. En stel dat je die switch aantikt terwijl je FPVed :o. Lampjes aan uit is wel nuttig en ook cool om mee te showen ;)
Nou, meer een evt. Mobius/GoPro. Dus niet de FPV video. Lampjes is inderdaad ook wel leuk (en makkelijk via Cleanflight), alleen zitten er al op mijn PDB en die zijn niet uit te schakelen schijnbaar. Lijkt me dus niet echt "mooi" als daar nog meer leds bijkomen.
Komende tijd eens over nadenken.
[...]
Ten eerste: creatief!
Ik neem aan dat je beide sticks in alle richtingen hebt geprobeerd? De kanaalvolgorde van je sticks kan namelijk verschillend zijn t.o.v. Baseflight
Haha, je moet toch wat als je bordje binnenkomt en je kunt niet direct ermee aan de slag.
Sticks heb ik in alle richtingen geprobeerd inderdaad. Ook de kanaalvolgorde heb ik aangepast. Ik heb echt geen flauw idee. Dacht dat het wellicht kan liggen aan de 1S accu, met een te laag voltage, maar dan zou het ook niet bij Baseflight moeten werken. Of dat het komt omdat niet alle kanalen zijn aangesloten (AETR), maar ook dan vind ik het vreemd dat het in Baseflight wél werkt.
Ik vermoed toch dat ik ergens een optie mis. Of misschien is het bug? Heb nu met 1.10 stable en 1.11 RC1 geprobeerd. Zou eventueel 1.09 nog kunnen testen...

---edit---
Vergeten te vermelden: Throttle geeft ook een lage waarde (dus geen 1500) in Cleanflight, maar niet in Baseflight (daar is het geloof ik wél 1500).

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 30-11-2015 13:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:29:

---edit---
Vergeten te vermelden: Throttle geeft ook een lage waarde (dus geen 1500) in Cleanflight, maar niet in Baseflight (daar is het geloof ik wél 1500).
Aha, maar dan moet het toch je throttle zijn? Reageert die daar ook totaal niet op?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sensei_D schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:46:
[...]
Aha, maar dan moet het toch je throttle zijn? Reageert die daar ook totaal niet op?
Nee, die staat vast op die lage waarde (885 ofzo). Ook als er niets op is aangesloten (ik weet sowieso zeker dat er op throttle kanaal niets is aangesloten of aangesloten kan worden met dat ene kabeltje van me). Maar er reageert dus helemaal niks bij geen enkele beweging aan de sticks (of waardeverandering van een van de switches).
Van de week maar eens induiken. Kan de komende dagen waarschijnlijk toch niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

stuur je aan via ppm of pwm? volgens mij was iets iets met pwm in de laatste cleanflight... (niet helemaal zeker, ik gebruik ppm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik gebruik (helaas) PWM. Had de receiver (en transmitter) al besteld voor ik het verschil kende tussen PPM en PWM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Pff, wat een complex gedoe op de laatste paar pagina's :P. Vliegt iemand van jullie eigenlijk wel met dit weer? Of zijn we bezig met transmitters omdat het weer zo slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Alleen als het weer en tijd het toelaat... Met een 40 urige werkweek schiet dat dus niet echt op, dus voornamelijk bezig met bouwen!

Inmiddels is m'n qav210 klaar om eens getest te worden:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/qav210/Foto%2027-11-15%2022%2032%2013.jpg

Ik vlieg soms in een garage, maar dat kost dan vaak al snel veel props en andere onderdelen...

[ Voor 41% gewijzigd door GeleFles op 01-12-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
lasharor schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:33:
Pff, wat een complex gedoe op de laatste paar pagina's :P. Vliegt iemand van jullie eigenlijk wel met dit weer? Of zijn we bezig met transmitters omdat het weer zo slecht is?
Hoe graag ik ook zou willen vliegen, moet ik eerst op mijn motors, lipo's en esc's wachten... Nadeel van bestellen in China. Daarnaast heb ik mijn nano drone gemold (rook is nooit goed). En ik heb kort zo'n simulator geprobeerd, maar dat kan me momenteel nog niet echt bekoren. Misschien komend weekend nog eens testen.
RonnieB82 schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:55:
Alleen als het weer en tijd het toelaat... Met een 40 urige werkweek schiet dat dus niet echt op, dus voornamelijk bezig met bouwen!

[afbeelding]

Ik vlieg soms in een garage, maar dat kost dan vaak al snel veel props en andere onderdelen...
Je foto lijkt niet te werken :-( Rechten issue?

---edit---

Trouwens nog een klein vraagje: zorgt jullie transmitter er wel eens voor (als je die binnen aan het staan/gebruikt) dat andere apparaten op een wifi netwerk eruit klappen of in ieder geval enorm gestoord worden?
Toen ik zondag op de bank met dat ding zat te spelen viel op dezelfde momenten enkele keren zowel Netflix op de iPad als op de Chromecast weg. Dat kan natuurlijk aan Netflix liggen, of onze internet verbinding (hoewel ik via 5GHz op mijn laptop geen problemen had), maar ik vermoed achteraf dat het door de transmitter komt (die momenteel nog maar <10mW levert - ik ga de range mod nog doen).

[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 01-12-2015 08:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:33:
:+ :+ Tuurlijk wordt er gevlogen, alleen minder en minder hoog ;) Deze is van afgelopen zondag;
[video]https://www.youtube.com/watch?v=zAaaVwyIWN0"[/video]
RonnieB82 schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:55:
[afbeelding]
Damn, jammer dat we die foto niet kunnen zien. QAV210 lijkt mij echt geweldig! _/-\o_
barrymossel schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:47:
Trouwens nog een klein vraagje: zorgt jullie transmitter er wel eens voor (als je die binnen aan het staan/gebruikt) dat andere apparaten op een wifi netwerk eruit klappen of in ieder geval enorm gestoord worden?
Toen ik zondag op de bank met dat ding zat te spelen viel op dezelfde momenten enkele keren zowel Netflix op de iPad als op de Chromecast weg. Dat kan natuurlijk aan Netflix liggen, of onze internet verbinding (hoewel ik via 5GHz op mijn laptop geen problemen had), maar ik vermoed achteraf dat het door de transmitter komt (die momenteel nog maar <10mW levert - ik ga de range mod nog doen).
Allebei 2.4Ghz dus theoretisch kan het. Heb er zelf nooit last van gehad.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:05:
[...]
:+ :+ Tuurlijk wordt er gevlogen, alleen minder en minder hoog ;) Deze is van afgelopen zondag;
[video]
Wow, da's echt super vet :D Ik weet waar ik voor moet sparen :P
Je land 'm trouwens knap dichtbij :)

Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.