Momenteel heb ik het voor elkaar dat één 3 standen switch, gecombineerd met een 2 standen switch 6 verschillende waardes doorstuurt op kanaal 5. Die wil ik als volgt gebruiken in Cleanflight:
In Cleanflight kun je dat instellen met verschillende ranges. Dat moet toch mogelijk zijn? Op het moment dat je beeper kiest staat dan is er geen primary flight mode gekozen en dan staat hij dus ook op Acro, maar dat maakt verder niet uit.
Armen wilde ik gewoon doen met de stick, zoals standaard is. Maar die kan evt. erbij op dat kanaal.
Wat ik bedoel met de rates instellen via de transmitter is wanneer ik een schakelaar omzet dat ELE, AIL en RUD een bepaalde scale meekrijgen en dus maar een waarde van 40/75% doorgeven naar de FC. Volledige uitslag van een stick geeft dan in plaats van 100 een waarde van respectievelijk 40 of 75 door.
In een model van DeviationTX ziet dat er dan zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [mixer]
src=AIL
dest=Ch2
switch=SW B0
scalar=40
curvetype=expo
points=30,30 |
Hij reageert dan minder agressief. Dat kan dus volgens mij ook met die adjustments in Cleanflight (heb momenteel op kantoor geen "mogelijkheid" om de Youtube filmpjes te kijken, dat zal ik vanavond of morgen eens doen, maar volgens mij gaat dat inderdaad over die adjustments). Dan geef je RC rate wijzigingen door via een waarde op een kanaal. Volgens mij gebeurt dan in principe hetzelfde als bovenstaand, alleen dan past Cleanflight de "waardes" aan en anders de transmitter.
Maar misschien heb ik dat dus helemaal mis? Hier hebben ze het er ook over geloof ik:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=292615
Ik wil dus gewoon dat ik de optie heb dat de quad wat minder agressief reageert. En bij voorkeur zonder een kanaal op te offeren.
[
Voor 11% gewijzigd door
barrymossel op 30-11-2015 08:32
. Reden: toevoeging ]