Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:29
Ah, dan is het makkelijk. Mijn micro drone heeft V2x2 nodig. Bij de gelinkte 9X zat trouwens wel een module, dus duur is het niet. Was voor mij het overwegen waard geweest, al las ik dat de antenne aan de module zit gesoldeerd, waardoor je dus moet desolderen. http://blog.oscarliang.ne...9-channel-rc-transmitter/ Lijkt me apart, want dan heb je er weinig aan.

So far is die Devo 7e met wat mods nog steeds de beste keuze in mijn budget.

Zag trouwens net wel een grappige bundle op Hobby King. Zeer net geprijsd instapbundeltje voor FPV: http://www.hobbyking.com/...nnas_and_Camera_PNF_.html

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-07 08:42
Devo transmitter met Deviation erop is zeker leuk spul ja!
Ik zou alleen niet gaan voor de v1 Quanum, dat scherm is echt low res en hij zit niet geweldig. De v2 kan ik wel erg aanbevelen! Degelijk scherm en zit een heel stuk beter.

sensei_d.fpv channel

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-07 10:17

Ethirty

Who...me?

quote:
barrymossel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:29:
Ah, dan is het makkelijk. Mijn micro drone heeft V2x2 nodig. Bij de gelinkte 9X zat trouwens wel een module, dus duur is het niet. Was voor mij het overwegen waard geweest, al las ik dat de antenne aan de module zit gesoldeerd, waardoor je dus moet desolderen. http://blog.oscarliang.ne...9-channel-rc-transmitter/ Lijkt me apart, want dan heb je er weinig aan.
Dat schijnen de regels te zijn: een primaire antenne mag niet afneembaar zijn. Bij andere merken zie je dan ook dat de insteekmodule een eigen antenne heeft, waardoor je er dus 2 hebt. En die zitten niet allemaal even praktisch geplaatst.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• barrymossel
quote:
Sensei_D schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:52:
Devo transmitter met Deviation erop is zeker leuk spul ja!
Ik zou alleen niet gaan voor de v1 Quanum, dat scherm is echt low res en hij zit niet geweldig. De v2 kan ik wel erg aanbevelen! Degelijk scherm en zit een heel stuk beter.
Oh, ik ga nu ook zeker nog geen FPV bestellen. Eerst eens lekker LoS oefenen. Maar volgens mij is de bundel wel prima voor die prijs. Maar als het geen fijne "bril" is, dan is het de moeite niet waard...
quote:
Ethirty schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:54:
[...]

Dat schijnen de regels te zijn: een primaire antenne mag niet afneembaar zijn. Bij andere merken zie je dan ook dat de insteekmodule een eigen antenne heeft, waardoor je er dus 2 hebt. En die zitten niet allemaal even praktisch geplaatst.
[afbeelding]
Ah, dan vind ik het wel echt een minder geslaagd systeem. Zeker met enkele negatieve reviews (wel oudere) die ik heb gelezen zojuist. Al ziet ie er wel erg goed uit. En zeker de 9XR :)

Even wat anders: over propellers lees ik nog erg weinig. Wat is aan te raden: carbon fiber, glass fiber, plastic? 5030, 5040, 40xx, 60xx?? Of heeft iemand misschien goed leesvoer daarover?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet zelf ook nog niet alles, maar de het kan wel eens lastig zijn. Een motor heeft per type een optimale propellor en daar moet je dan weer bijpassende esc en accu bij hebben.

Mijn eerste zelbouw is voorzien van Emax MT1806 motoren.

Je ziet dat een 5030 prop de beste keuze op een 2s is qua efficiency per watt. Maar je ziet ook goed dat er een hoop verschil is in verbruik, thrust en toerental. De benodigde hoeveelheid thrust (gewicht van je quad) is zo'n beetje het eerste waar je naar kijkt, anders kom je niet van de grond.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• barrymossel
Ok, dus beter eerst een keuze maken wat betreft de motors. Ben enorm geïnteresseerd in de eerder genoemde http://www.myrcmart.com/r...tion-balanced-p-9049.html met bijpassende ESC's van 20A. Even zien hoe ik die zonder importkosten hierheen haal...

Maar plastic/glass/carbon maakt niet zo heel veel uit? Of Gemfan, Bullnose, dat soort dingen...

barrymossel wijzigde deze reactie 05-11-2015 21:21 (5%)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Niet voor je eerste gok ik zo. Je moet je propellers toch snel weer vervangen. :+

#team_UTC+1

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De standaard Gemfan 5030 is niet voor niks populair. ;)

#team_UTC+1

• barrymossel
Tsss, meteen maar een stel van die dingen besteld dus.

• Sensei_D
Yup, in het begin gewoon zo goedkoop mogelijk. Mijn tip is om bij GemFan te blijven, heb wel goedkopere chinese merken geprobeerd, maar die zijn toch zwakker. Bij GemFan heb je voor de prijs redelijke props. Nog niet aan carbon en versterkte props beginnen joh, zonde. Als je over een tijd goed kan vliegen, kun je dat altijd nog overwegen. En in het begin merk je nog niet echt verschil in de verschillende props, 5030 zijn heel standaard, zijn overal te krijgen en vliegen prima. De meeste motoren kunnen die ook prima aan. Bestel ze wel in bulk, want ze vliegen er zo doorheen, no pun intended :+. Per 30 pakjes krijg je redelijke korting op banggood.

Zou zelf niet te lang wachten met FPV. Het is leuker, natuurlijker, makkelijker, maar wat ik vooral vond; heel erg wennen ten opzichte van LOS. Als je geweldig LOS kan vliegen begin je met FPV zowat van voren af aan. De meeste FPVers kunnen dan ook niet goed LOS vliegen, myself included ;) Hoogte inschatten vond ik het moeilijkst in FPV, wat LOS erg makkelijk is.

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Eerst even leren vliegen. En de tijd en het budget ervoor maken. Dan gaan we eens kijken naar die FPV avonturen... :)

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-07 11:15

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Het advies om tig pakjes propellers te kopen vind ik een beetje verleden tijd nu de stevige DAL props overal te krijgen zijn. Toen ik begon, ook met de Gemfans, moest ik bij elke crash wel een prop vervangen. Met de DALs hoeft dat nauwelijks. Absolute aanraders voor als je begint, ook omdat je minder tijd kwijt bent met het vervangen en dus meer kan vliegen

• barrymossel
Zullen we dus (als je het al niet gedaan hebt) even groot DAL inkopen dan?? :)

• Sensei_D
quote:
-Tim- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 01:55:
Het advies om tig pakjes propellers te kopen vind ik een beetje verleden tijd nu de stevige DAL props overal te krijgen zijn. Toen ik begon, ook met de Gemfans, moest ik bij elke crash wel een prop vervangen. Met de DALs hoeft dat nauwelijks. Absolute aanraders voor als je begint, ook omdat je minder tijd kwijt bent met het vervangen en dus meer kan vliegen
Ik moet toegeven dat een maatje van mij er ook erg tevreden over is inderdaad. Ik zelf vlieg met een 150 frame met geknipte props, zal eens kijken wat DAL voor mij kan betekenen.

sensei_d.fpv channel

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:56
Nog niemand hier die een motor as gesloopt heeft bij een crash met DAL props?

=> even informeren naar aanleiding van de discussie waarbij gesteld wordt dat een brekende prop minder belasing doorgeeft naar de motor as bij een crash.

• -Tim-

-Tim-

quote:
barrymossel schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 01:57:
Zullen we dus (als je het al niet gedaan hebt) even groot DAL inkopen dan?? :)
Ik heb er genoeg (reeds in bestelling). Zit nu te wachten op de bullnose versie, eens kijken of dat wat uitmaakt.
quote:
guapper schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:26:
Nog niemand hier die een motor as gesloopt heeft bij een crash met DAL props?
Heb ik nog nooit meegemaakt, heb wel een motor die relatief veel herrie maakt maar dat is eerder te danken aan vuiligheid in de lagers denk ik. Misschien dat het eerder voorkomt bij mensen die feller vliegen met een krachtigere quad. Ik heb 'slechts' een simpele 3S ;)

• barrymossel
quote:
-Tim- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:47:
[...]

Ik heb er genoeg (reeds in bestelling). Zit nu te wachten op de bullnose versie, eens kijken of dat wat uitmaakt.

[...]

Heb ik nog nooit meegemaakt, heb wel een motor die relatief veel herrie maakt maar dat is eerder te danken aan vuiligheid in de lagers denk ik. Misschien dat het eerder voorkomt bij mensen die feller vliegen met een krachtigere quad. Ik heb 'slechts' een simpele 3S ;)
Zoooo, die kosten echt niets. Ga ook maar even inslaan :)

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:52
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:09:
[...]

Zoooo, die kosten echt niets. Ga ook maar even inslaan :)
Niet teveel in 1x. Volgens mij is het toch gratis verzending. Ik heb er erg veel thuis liggen maar die dingen breken bij niet. Dus je hoeft niet extreem veel te bestellen :)

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• barrymossel
Zijn twee setjes van vier geworden.

Kan het trouwens kwaad als je zo'n carbon frame in een kleurtje spuit, of wordt dat extreem lelijk?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
barrymossel schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:14:
Zijn twee setjes van vier geworden.

Kan het trouwens kwaad als je zo'n carbon frame in een kleurtje spuit, of wordt dat extreem lelijk?
Het is extreem glad, dus waarschijnlijk hecht het slecht. Echt carbon (niet altijd het geval, ik heb nep carbon ontvangen!) wil je volgens mij niet zomaar schuren en al helemaal niet inhaleren.

#team_UTC+1

• barrymossel
Ach, zwart is ook wel best ;-)

• -Tim-

-Tim-

Ik heb mijn quad maar eens op de weegschaal gelegd, en ben er toch wel van geschrokken. Hij voelde al al een beetje als een baksteen en weegt dus bijna 700g inclusief alles. Denk dat de grootste veroorzakers de 1800mAh LiPo's zijn die ik gebruik (al scheelt het maar 25g met een 1500mAh Nano-Tech). Altijd vliegen met de camera er op is misschien ook een beetje een last.

Er valt wat mij betreft niet veel te strippen van m'n quad dus probeer ik nu een andere oplossing te vinden om weer wat wendbaarheid te krijgen in het vliegen. Nu heeft een vriend van me heeft ook net quadcopter onderdelen besteld en ik denk er over na om hem mijn LiPo's over te laten nemen, in het begin hoef je immers nog niet echt hard.

Als ik nu overstap op 4S LiPo's van bijvoorbeeld 1300mAh, win ik niks op gewicht en/of vliegtijd, maar hopelijk wel op wendbaarheid etc. Ik heb een berekening gedaan met mijn componenten en kwam op het volgende uit:

GewichtThrust-WeightHover Flight Time
3S 1800mAh (huidig)158g1.76.7 min
4S 1300mAh148g2.66.6 min
3S 1300mAh115g1.85.4 min

Het lijkt me zo wel iets overduidelijk dat de 4S een goede optie is :P Het lijkt dezelfde situatie alleen met 50% winst op de thrust to weight. Zie ik iets over het hoofd? Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden met een dergelijke keuze? M'n hardware hoort het aan te kunnen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hover je met zoveel power dan wel op 50% gas, of op een lager percentage? Kan dan namelijk wel even wennen zijn met je sticks.

#team_UTC+1

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik weet niet wie hier RVSPaleis zat aan te raden maar ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen.
Vorige week vrijdagavond besteld, 1 november verzonden maar nog steeds niets binnen.

• barrymossel
Hmm, zojuist voor het eerst sinds ik een beetje controle heb over die micro drone buiten wezen vliegen.

En daarna vloog ik hem in de sloot. En nu heeft ie bijna geen lift meer. Nu even de accu opladen en zo maar eens kijken of er iets mis is...

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:56

Schlumpie

Professioneel prutser

quote:
Piet91 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:42:
Ik weet niet wie hier RVSPaleis zat aan te raden maar ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen.
Vorige week vrijdagavond besteld, 1 november verzonden maar nog steeds niets binnen.
Ligt dat dan wel aan RVSpaleis? Als zij je bestelling verzonden hebben, ligt dat denk ik eerder aan de post.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-07 15:43

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
barrymossel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:11:
Hmm, zojuist voor het eerst sinds ik een beetje controle heb over die micro drone buiten wezen vliegen.

[afbeelding]

En daarna vloog ik hem in de sloot. En nu heeft ie bijna geen lift meer. Nu even de accu opladen en zo maar eens kijken of er iets mis is...
Mijn V222 ligt al maanden en maanden te verstoffen (inclusief een hoop reserve onderdelen). Jammer, maar ik zou niet weten waar ik moet vliegen zonder iemand van last te zijn of risico te lopen dat 'ie in de boom belandt zoals bij jou...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• barrymossel
Dat is wel zonde. Hier is in principe ruimte genoeg, maar het inschatten van de afstand tot die boom ging niet helemaal goed.

• -Tim-

-Tim-

quote:
Ethirty schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:34:
Hover je met zoveel power dan wel op 50% gas, of op een lager percentage? Kan dan namelijk wel even wennen zijn met je sticks.
Goed punt, had daar nog niet eens over nagedacht eigenlijk. Heb even kort gezocht en dat schijnt nog wel op te lossen zijn met wat configuratie.
Voor de mensen die ook met een 250 vliegen, hoeveel weegt jullie quad ongeveer?
quote:
barrymossel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:11:

[afbeelding]

Het kan aan mij liggen, maar zit je drone niet linksonder het vak dat je hebt getekend? :P Hoe heb je hem uit de boom gekregen? Ik neem tegenwoordig zo'n inklapbare tentstok mee van een koepeltent, nog niet hoeven te gebruiken maar makkelijker dan de 50x stenen gooien wat ik vorige keer moest doen ;)

• barrymossel
Hahaha, je hebt gelijk ja. Lekker lomp :)

Ding heeft redelijk wat kracht en heb hem na wat gestoei vooruit en achteruit los gekregen.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
schlumpie schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:27:
Ligt dat dan wel aan RVSpaleis? Als zij je bestelling verzonden hebben, ligt dat denk ik eerder aan de post.
Zou wel raar zijn want we krijgen elke dag meerdere enveloppen en nog nooit ervaren (dat we het weten i.i.g.) dat post niet bezorgd is.
Heb er i.i.g. wel een mail achteraan gestuurd.

EDIT: net post bezorgd; en ja hoor; daar is het. :')

Piet91 wijzigde deze reactie 07-11-2015 13:38 (7%)

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:38

RonnieB82

SkiFreak!

pas op met als je drone vast zit... als je dan gas gaat geven, en motoren kunnen niet draaien, kun je je esc's en/of motoren slopen!

en als je nog niet zo ervaren bent met vliegen... ga stap voor stap leren vliegen, en niet gelijk alle kanten op proberen ;)

en ga pas door naar de volgende stap, als je de eerste goed onder de knie hebt... kan best meer dan een week duren voordat je bij de laatste stap bent!

Music is what feelings sound like

• barrymossel
Haha, ik heb me netjes aan die "tutorial" gehouden hoor. Het ging alleen even wat mis met inschatten van de diepte/afstand. En het waait redelijk.

De props zaten overigens niet vast, maar de drone zat vast met de bescherming.

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:38

RonnieB82

SkiFreak!

ah, ik zie net wat voor een dingetje het, hij is idd wel heel erg klein ;)
Met een beetje wind kan je daar al niet zoveel meer mee :+

Music is what feelings sound like

• barrymossel
Haha, klopt. Ik ging zojuist te hoog vliegen en hij was ineens weg... :(

Maar het stijgen gaat dus allemaal minder goed. Soms gaat ie vrijwel niet meer omhoog. Ik heb er andere props op gedaan (die iets kleiner zijn), maar dat werkt net nog prima. Lijkt alsof het richting einde accu slechter doet. Zou het kunnen dat de accu gewoon bagger aan het worden is?

Kan helaas nog niet testen met een andere accu, want die zijn allemaal nog onderweg (duurt erg lang).

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:22

Kecin

Je keek.

Net de DJI 3 laten crashen bij de landing.
Hield de sticks niet goed naar beneden. Kwam ineens een windvlaag en kreeg een drift. Ik denk ik zet hem aan de grond maar hij ging niet uit :D

Props beetje beschadigd maar verder geen schade aan de body, gimball of cam. Nice!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Dancis
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
Ik heb bij de action de micro drone uit de aanbieding mee genomen om de eerste stapjes te zetten in het drone vliegen.

Het is de concept Drone.011 zijn daar onderdelen voor te bestellen in china zoals motors en props??

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
Kecin schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:48:
Hield de sticks niet goed naar beneden. Kwam ineens een windvlaag en kreeg een drift. Ik denk ik zet hem aan de grond maar hij ging niet uit :D

Props beetje beschadigd maar verder geen schade aan de body, gimball of cam. Nice!
Crashen is een integraal onderdeel van de hobby. :)

#team_UTC+1

• Jegorex
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-07 17:55
quote:
Kecin schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:48:

Zo heb ik afgelopen weekend mijn Inspire op de camera laten landen omdat ik niet had gewacht totdat het landingsgestel volledig omlaag was 8)7
Voor zover ik weet was er gelukkig geen schade.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:22

Kecin

Je keek.

quote:
Jegorex schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:44:
[...]

Zo heb ik afgelopen weekend mijn Inspire op de camera laten landen omdat ik niet had gewacht totdat het landingsgestel volledig omlaag was 8)7
Voor zover ik weet was er gelukkig geen schade.
Omg, die is nog een stukje duurder. Ai.
quote:
Ethirty schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:07:
[...]

Crashen is een integraal onderdeel van de hobby. :)
Haha, ja, misschien de volgende keer toch een grasveldje opzoeken :+

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• jantje112
  • Laatst online: 12-07 07:47
quote:
Dancis schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:46:
Ik heb bij de action de micro drone uit de aanbieding mee genomen om de eerste stapjes te zetten in het drone vliegen.

Het is de concept Drone.011 zijn daar onderdelen voor te bestellen in china zoals motors en props??
Ik heb deze ook en helaas is een motor na 1 acculading al overleden. Volgens mij zijn de props gelijk aan de cheerson cx10

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dit filmpje van DJI is wel tekenend over hoe hard de ontwikkelingen gaan, al gaat het volgens mij meer over een ver concept dan de nabije realiteit.

#team_UTC+1

• R Kuipers
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12-05 13:58
Wat is een goede winkel om een Hubsan X4 v2 te kopen? Mijn 2 kinderen willen er beide 1 voor henzelf, en ik wil zelf ook een V2 kopen met HD camera. Maar ik vind het niet duidelijk of de drone met HD camera een V2 is.

Is bang good een betrouwbare site?

R Kuipers wijzigde deze reactie 08-11-2015 18:16 (8%)

• barrymossel
Banggood is in mijn ervaring een prima shop.

Ik denk dat dit de nieuwe is en dit de oude.

• barrymossel
Trouwens, mocht je nog iets nodig hebben bij BG: http://www.banggood.com/xmas-xmasrc-1.html

Maar nog een vraagje: stel ik wil toch direct wat FPV materiaal bestellen, welke goedkope vTX en vRX zijn aan te raden. Ik wil echt zo goedkooooooooop mogelijk namelijk.

• lasharor
quote:
barrymossel schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:45:
Trouwens, mocht je nog iets nodig hebben bij BG: http://www.banggood.com/xmas-xmasrc-1.html

Maar nog een vraagje: stel ik wil toch direct wat FPV materiaal bestellen, welke goedkope vTX en vRX zijn aan te raden. Ik wil echt zo goedkooooooooop mogelijk namelijk.
RC832, Eachine camera/Vtx en eventueel nog bij hobbyking die quanum goggles.

Vergelijkbaar setje gebruik ik ook, afgezien van de overgang naar donkere ruimtes/schaduwen werkt dit prima. Mocht je dat laatste ook willen tackelen dan moet je een kwalitatief betere camera kopen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mijn F330 frame zat na 4 weken eindelijk in de brievenbus. Is toch een flink stuk groter dan zo'n 250. :)

Nog even denken wat ik daarmee ga doen. Bij nader inzien is de aandrijving van de 250 misschien te licht voor het grotere frame.

#team_UTC+1

• Sensei_D
quote:
Hahahaha je kan toch niet wachten? >:) :+
Zo mag ik het horen. Die combo is op zich prima, zeker als je nog alleen vliegt. Ik gebruik zelf ook nog steeds die ontvanger en heb die zender ook op 1 van mijn quads zitten. Die laatste wordt wat warm, maar vliegt prima en is nooit uitgevallen. Heb alleen die cam niet, maar je wilde dan ook cheap :P (cmos is niet mijn eerste keus)
In het begin niet per se meteen nodig, maar cloverleaf antennes zijn wel een aanrader. Heb lange tijd met de standaard antennes gevlogen en dat wil op zich prima hoor, alleen wat meer storing. Op banggood 7 euro per setje voor cloverleafs toen, dus kost je de kop niet.

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Ghehe, zal e.e.a. niet direct bestellen hoor, want volgende maand ga ik pas de motors etc. bestellen. Stukje bij beetje. Ik gebruik namelijk geen spaargeld voor hobby's, dus het gaat allemaal wat langzamer.
Maar als ik dan die filmpjes zie met FPV, dan lijkt me dat toch ook wel erg gaaf. Zeker als het in totaal nog geen 100 euro kost (althans niet veel meer).

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-07 14:56

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

M'n eerste build is na ongeveer 1 maand van wachten op onderdelen eindelijk klaar.
Het is een ZMR180, bij nader inzien was dit niet de beste quad als eerste bouwproject :P
Er is bijna geen ruimte, maar alles past er in.

Gisteren m'n eerste vlucht gehad, ik was de speelgoed micro quads gewent maar dit is wel even andere koek >:)
LOS vliegen ging erg soepeltjes, dus ik dacht "bril maar op!".
Nou... dat was totaal niet zoals ik het had verwacht. Ik heb al ongeveer 60 uren met een simulator geoefend in Acro mode, maar nu in het echt was het toch wel even heel anders en heb ik 't maar even bij Horizon mode gehoude. Niet zo zeer de handling van de copter maar de angst om 'm te crashen en omdat je door de bril helemaal afgesloten bent van de buitenwereld.
Het was echt prachtig om door de "ogen" van m'n quad te kijken, maar ik moet hier echt heel erg aan wennen :9

Specs:
ZRM180 M3
RCX 2205-2633KV
DYS SN16A
480TVL sony ccd
VTX TS5823
Gemfan 4045 props
Naze 32 rev. 5
CC3D PDB (werkt perfect met vtx, geen lijnen o.i.d.)
Turnigy TGY-i6 TX + RX
Quanum v1 goggles
3S 1300 Mah Lipo

• barrymossel
Ziet er prima uit! Je maakt me nu wel een zenuwachtig m.b.t. FPV vliegen haha.

Dat via een simulator, werkt dat via je transmitter? Kun je misschien me de goede richting op sturen? Ben te lui om te Googlen :)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
barrymossel schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:17:
Ziet er prima uit! Je maakt me nu wel een zenuwachtig m.b.t. FPV vliegen haha.

Dat via een simulator, werkt dat via je transmitter? Kun je misschien me de goede richting op sturen? Ben te lui om te Googlen :)
Ik gebruik inderdaad m'n transmitter met een kabel via de trainerpoort.
Het gaat om deze simulators: http://fpv-freerider.itch.io/fpv-freerider en http://hotprops-fpv-race.com/

• barrymossel
Thanks, ga ik dat komende tijd om maar eerst een proberen. Het gaat bij mij steeds beter met de micro quad, alleen raakt ie nog wel eens iets (zeker binnen en zeker met een borrel op!) of ben ik ineens de controle en oriëntatie kwijt (lees: schiet ie de lucht in en probeer ik alles te corrigeren, maar gaat hij alleen de verkeerde richting op). En dat wil ik met een 250 quad zoveel mogelijk voorkomen.

• Sensei_D
quote:
noobgrinder schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:36:
M'n eerste build is na ongeveer 1 maand van wachten op onderdelen eindelijk klaar.
Het is een ZMR180, bij nader inzien was dit niet de beste quad als eerste bouwproject :P
Er is bijna geen ruimte, maar alles past er in.
Ten eerste, dat ziet er erg goed uit man! 180 is zeker priegelen, maar de 180'ers lijken toch de nieuwe 250'ers en je krijgt er geen spijt van. Ik zit zelf nog te erg te twijfelen of ik volgend jaar mijn 250 ombouw naar 210 of 180.
quote:
noobgrinder schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:36:Gisteren m'n eerste vlucht gehad, ik was de speelgoed micro quads gewent maar dit is wel even andere koek >:)
LOS vliegen ging erg soepeltjes, dus ik dacht "bril maar op!".
Nou... dat was totaal niet zoals ik het had verwacht. Ik heb al ongeveer 60 uren met een simulator geoefend in Acro mode, maar nu in het echt was het toch wel even heel anders en heb ik 't maar even bij Horizon mode gehoude. Niet zo zeer de handling van de copter maar de angst om 'm te crashen en omdat je door de bril helemaal afgesloten bent van de buitenwereld.
Het was echt prachtig om door de "ogen" van m'n quad te kijken, maar ik moet hier echt heel erg aan wennen :9
Ja, dit is zeker andere koek 8). De ervaring die jij hebt had ik ook. Alle LoS ervaring die je hebt kan het raam uit, want FPV is totaal anders. En ook dat je idd volledig afgesloten bent is heel anders, dit vond ik de eerste keer doodeng. Ik weet de eerste keer nog dat ik honden achter mij aan kreeg. Toen kreeg ik echt het idee dat FPV niets voor mij was, ik raakte totaal in paniek en wilde ermee stoppen. Heb ik niet gedaan en nu lijk ik wel een drug-addict, ieder zonnestraaltje of droog uurtje zie ik weer als nieuwe hoop :+

Die sims heb ik beide ook geprobeerd en het is vooral nuttig om acro te leren kennen. Echter is het helemaal niet hetzelfde als echt vliegen (of mijn settings waren niet hetzelfde). Ik hoopte met wat sim tijd de winter door te komen, maar die sims zijn dodelijk saai vergeleken bij the real thing ;) Garages it is!

Nog een tippie wat FPV leren betreft; ga sneller. Echt, dit scheelt enorm!
quote:
barrymossel schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:40:
Thanks, ga ik dat komende tijd om maar eerst een proberen. Het gaat bij mij steeds beter met de micro quad, alleen raakt ie nog wel eens iets (zeker binnen en zeker met een borrel op!) of ben ik ineens de controle en oriëntatie kwijt (lees: schiet ie de lucht in en probeer ik alles te corrigeren, maar gaat hij alleen de verkeerde richting op). En dat wil ik met een 250 quad zoveel mogelijk voorkomen.
Dit is het grootste nadeel van LoS, dat heb je dus met FPV niet. Het is meer dat je alleen vooruit kunt kijken en bang bent om neer te storten ;)

Sensei_D wijzigde deze reactie 09-11-2015 10:45 (14%)

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Haha, ben zo ontzettend benieuwd naar dat FPV vliegen. Kan me al helemaal voorstellen dat het dood eng is de eerste paar keren.

• guapper
quote:
barrymossel schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:47:
Haha, ben zo ontzettend benieuwd naar dat FPV vliegen. Kan me al helemaal voorstellen dat het dood eng is de eerste paar keren.
pff, het opstijgen alleen al. Die props gaan gemeen zoemend de lucht in terwijl je er dus niet direct zicht op hebt. (En je weet van youtube natuurlijk ook wat voor schade ze aan kunnen richten.)

Speltip 7: probeer op te stijgen met de wind in de rug. Dan drijft de quad in elk geval niet naar je toe. Alle beetjes helpen als het gaat om je gemoedsrust te bewaren. ;)

guapper wijzigde deze reactie 09-11-2015 10:59 (6%)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
guapper schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:57:
[...]

pff, het opstijgen alleen al. Die props gaan gemeen zoemend de lucht in terwijl je er dus niet direct zicht op hebt.
Tip: probeer op te stijgen met de wind in de rug. Dan drijft de quad in elk geval niet naar je toe. Alle beetjes helpen als het gaat om je gemoedsrust te bewaren. ;)
Inderdaad, dat geluid is doodeng de eerste keer met een bril op.
Ik schrok ook best wel toen ik de eerste test deed met propellers.
quote:
Sensei_D schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:40:
Die sims heb ik beide ook geprobeerd en het is vooral nuttig om acro te leren kennen. Echter is het helemaal niet hetzelfde als echt vliegen (of mijn settings waren niet hetzelfde). Ik hoopte met wat sim tijd de winter door te komen, maar die sims zijn dodelijk saai vergeleken bij the real thing ;) Garages it is!

Nog een tippie wat FPV leren betreft; ga sneller. Echt, dit scheelt enorm!
Ik had settings gevonden ergens op een forum, vergeleken met m'n eerste vlucht kwamen de sims erg in de buurt vond ik.

Ik moet ook maar even op zoek naar een garage o.i.d. hier in de buurt.
Op het gras hoef ik het nu niet meer te doen, veel te nat helaas...

noobgrinder wijzigde deze reactie 09-11-2015 11:28 (42%)

• barrymossel
In wat voor soort garages vliegen jullie dan? Lijkt me niet dat je het risico gaat nemen dat je crasht op een auto (van jezelf of een ander)?

• Sensei_D
Ochja, het geluid inderdaad, ook zoiets. Je hoort hem dan vliegen, maar dat geluid komt totaal niet overeen met wat je ziet. Stel je dat maar eens voor als je met meerderen vliegt! Moet toch eens een microfoon op mijn quad gaan zetten.

@noobgrinder; hmm, zal de settings nog eens bekijken dan. Zit natuurlijk wel lekker, thuis, zo achter de sim ;) Waar in de buurt woon je eigenlijk?

@barrymossel; lege garages ;) Ik moet er ook niet aan denken om op een auto te crashen. Ik en mijn maatje hebben toevallig een kantoorpand gevonden. 's Avonds altijd leeg. Maar Ikea garages zijn volgens mij ook populair zo ergens laat op de avond :X

Speltip 7 ben ik het ook erg mee eens :+ Zet de quad de eerste paar keren ook maar een flink eind van je weg. Dat scheelt ook wat gemoedsrust

Speltip 8: Ga alsjeblieft zitten, anders donder je zo om :+

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
quote:
Sensei_D schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:01:
@barrymossel; lege garages ;) Ik moet er ook niet aan denken om op een auto te crashen. Ik en mijn maatje hebben toevallig een kantoorpand gevonden. 's Avonds altijd leeg. Maar Ikea garages zijn volgens mij ook populair zo ergens laat op de avond :X
Dat hoopte ik al ;) Maar ik kan me bijna geen garages voorstellen die leeg zijn. Maar een Ikea garage is idd een logische. Krijg je daar geen gezeik mee? Zal wel verboden toegang zijn buiten openingstijden :+ >:)

En kantoorpand, als in leegstaand en naar binnen sluipen?

• Sensei_D
Mja, ik heb het zelf nog niet geprobeerd in een Ikea garage, maar uiteraard kun je er gezeik mee krijgen. Ik las toevallig dat mensen ook in garages van belastingkantoren racen. Ook daar loop je dat risico natuurlijk. Tis ook underground racing he :P

Ikzelf weet toevallig een kleine garage van een kantoorpand, omdat dat de vorige locatie is van ons bedrijf en de toegangscode nooit is gewijzigd :X Als we verzocht worden weg te gaan, zullen we ook netjes gaan natuurlijk. Maar deze is altijd leeg na een uur of 18:00, erg fijn.

sensei_d.fpv channel

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
Sensei_D schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:01:
Ochja, het geluid inderdaad, ook zoiets. Je hoort hem dan vliegen, maar dat geluid komt totaal niet overeen met wat je ziet. Stel je dat maar eens voor als je met meerderen vliegt! Moet toch eens een microfoon op mijn quad gaan zetten.

@noobgrinder; hmm, zal de settings nog eens bekijken dan. Zit natuurlijk wel lekker, thuis, zo achter de sim ;) Waar in de buurt woon je eigenlijk?

Speltip 7 ben ik het ook erg mee eens :+ Zet de quad de eerste paar keren ook maar een flink eind van je weg. Dat scheelt ook wat gemoedsrust

Speltip 8: Ga alsjeblieft zitten, anders donder je zo om :+
In Hoogezand (15 km bij Groningen vandaan).
Gisteren heb ik op een leeg industrieterrein gevlogen, het was heerlijk windstil en droog gelukkig.

Zitten heb ik ook direct gedaan, ik heb wel eens met een oculus gespeeld en dan wil je ook niet staan :P

• Jegorex
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-07 17:55
Ik vlieg meestal in het weekend bij mijn ouders op de boerderij.
Als het slecht weer is zou ik in 1 van de schuren kunnen vliegen, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-06 16:12
Nare aanleiding, maar mooie beelden (van een technisch standpunt):

anboni schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:19:managers: het zijn net meeuwen, ze komen luid schreeuwend binnenvliegen, schijten de hele boel onder en vliegen luid schreeuwend weer weg.

• barrymossel
quote:
barrymossel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:31:
Haha, klopt. Ik ging zojuist te hoog vliegen en hij was ineens weg... :(

Maar het stijgen gaat dus allemaal minder goed. Soms gaat ie vrijwel niet meer omhoog. Ik heb er andere props op gedaan (die iets kleiner zijn), maar dat werkt net nog prima. Lijkt alsof het richting einde accu slechter doet. Zou het kunnen dat de accu gewoon bagger aan het worden is?

Kan helaas nog niet testen met een andere accu, want die zijn allemaal nog onderweg (duurt erg lang).
Het lijkt echt alsof de lift naarmate de batterij leger raakt, de lift stukken minder wordt, tot zelfs vrijwel verdwijnt. Voorheen was dit wanneer de leds van de drone gingen knipperen (ten teken dat de batterij leef was), nu al veel eerder en veel gelijkmatiger. Wat ik ook merk is dat wanneer de lift langzaamaan verdwijnt, de drone enorm aan hoogte verliest op het moment dat ik naar links of naar rechts ga. Het lijkt alsof er gewoon te weinig kracht is.

Het is bij originele (wel wat beschadigde) props en bij de Hubsan X4 props die ik als reserve had (en die ietsje kleiner zijn).

Weet iemand hoe dit kan komen? Accu? Props? Of echt een defect aan de quad zelf (wat erg jammer zou zijn).

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Denk de accu, ervaar met mijn v222 soms hetzelfde. Zal wel zijn dat die kleine accu's niet heel lang hun power kunnen leveren.

#team_UTC+1

• barrymossel
Dat is goed om te horen dan. Pas afgelopen weekend nieuwe props besteld die net iets meer lijken op die van de JJRC. Accu's al een tijdje terug besteld en twee ervan zijn volgens de t&t al in NL en de andere drie zullen ook wel deze week binnenkomen.

• guapper
quote:
Darkangle schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:58:
Nare aanleiding, maar mooie beelden (van een technisch standpunt):

[video]
Dat waren toch jouw beelden bij het journaal vanavond?

• barrymossel
quote:
barrymossel schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:57:
Dat is goed om te horen dan. Pas afgelopen weekend nieuwe props besteld die net iets meer lijken op die van de JJRC. Accu's al een tijdje terug besteld en twee ervan zijn volgens de t&t al in NL en de andere drie zullen ook wel deze week binnenkomen.
Grrrr. Nieuwe accu vandaag binnengekomen, maar daar gebeurt het ook mee.

quote:
barrymossel schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:49:
[...]

Het lijkt echt alsof de lift naarmate de batterij leger raakt, de lift stukken minder wordt, tot zelfs vrijwel verdwijnt. Voorheen was dit wanneer de leds van de drone gingen knipperen (ten teken dat de batterij leef was), nu al veel eerder en veel gelijkmatiger. Wat ik ook merk is dat wanneer de lift langzaamaan verdwijnt, de drone enorm aan hoogte verliest op het moment dat ik naar links of naar rechts ga. Het lijkt alsof er gewoon te weinig kracht is.

Het is bij originele (wel wat beschadigde) props en bij de Hubsan X4 props die ik als reserve had (en die ietsje kleiner zijn).

Weet iemand hoe dit kan komen? Accu? Props? Of echt een defect aan de quad zelf (wat erg jammer zou zijn).
Waarschijnlijk is één van je motortjes gaar.
Deze draait dan met teveel weerstand, waardoor het board in de beveiliging schiet.

Haal de motortjes er eens uit en draai de as voorzichtig tussen duim en wijsvinger. Waarschijnlijk voel je dan bij één motortje meer weerstand.

Life is too short to remove USB safely

• barrymossel
quote:
Hashtag schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:16:
[...]

Waarschijnlijk is één van je motortjes gaar.
Deze draait dan met teveel weerstand, waardoor het board in de beveiliging schiet.

Haal de motortjes er eens uit en draai de as voorzichtig tussen duim en wijsvinger. Waarschijnlijk voel je dan bij één motortje meer weerstand.
Thanks, dat zou het namelijk goed kunnen zijn. Bij de crash voordat dit zich voor ging doen was namelijk een grasspriet rond de as gedraaid, waardoor die motor niet meer draaide. Na verwijderen van de spriet weer wel, maar er kan zeker wat achter zijn gebleven.

Vanavond eens proberen.

---edit---
Verdorie, mijn setje precisie schroevendraaiers (die toevallig vandaag) binnenkwam is echt bagger. De kruiskopjes zijn stompje. Dus ik krijg de micro drone niet open. Binnenkort maar eens zo'n setje bij de Action o.i.d. halen.

Overigens kwamen vandaag ook mijn 3-leaf props binnen. Doet het best prima en het lijkt alsof ik het gebrek aan lift minder merk. Maar volgens mij gaat de batterij ook een stuk sneller. De 500mAh 1S die ik erbij heb besteld (standaard meegeleverd is 380mAh) was voor mijn gevoel zo leeg :)

Het PDB is ook afgeleverd en vandaag ook de Walkera Devo 7e, Walkera Devo Rx601 (6 kanaals receiver) en het Eachine 700TVL setje met transmitter besteld (het is immers 11-11) :)

Beetje bij beetje komen we er wel. Nu nog de FC, ESC's en motoren. Voor die laatste vind ik de Cobra's toch net te duur en hoor over genoeg andere motoren ook veel goeds. Lees helaas teveel over fake Sunnysky. Die van MyRCMart (www.myrcmart.com/rcx-h220...tion-balanced-p-9049.html) leken me wel wat, maar ik hoor teveel gezeik over die shop. En de teksten op hun site beamen dat.

Denk dat ik de rest gewoon straks ineens bestel bij Hobby King (en ja dan worden het gewoon Turnigy motoren)...

barrymossel wijzigde deze reactie 11-11-2015 21:36 (55%)
Reden: toevoeging

• Sensei_D
Wow, klinkt goed man! Heb je al een keuze gemaakt kwa scherm/bril?
Heb je dys (1806 2300kv) motoren ook bekeken? Die hadden ze volgens mij altijd wel op banggood en zijn prima starters.

Ging jij niet het een en anders pas volgende maand bestellen? :D

Sensei_D wijzigde deze reactie 11-11-2015 22:30 (15%)

sensei_d.fpv channel

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Afgelopen dagen wat klein spul ontvangen: Diatone ZMR pdb, xt60 connectors, antennehoudertje voor die rare antenne's van de x8r, servo connectors, etc. Dus binnenkort mijn net gebouwde 250 maar weer uit elkaar trekken en opnieuw beginnen. Gelijk mijn eerste zelfbouw zo clean mogelijk proberen op te bouwen. :)

Bedenk me net dat ik bij de laatste bestelling eigenlijk ook wat van de m3 standoffs had moeten meebestellen. Gebruik maar weer dubbelzijdig tape, geen zin om daar weer een paar weken op te moeten wachten.

Nou mijn nieuwe motor nog en ik kan binnenkort weer vliegen crashen. :')

#team_UTC+1

• barrymossel
quote:
Sensei_D schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:28:
Wow, klinkt goed man! Heb je al een keuze gemaakt kwa scherm/bril?
Heb je dys (1806 2300kv) motoren ook bekeken? Die hadden ze volgens mij altijd wel op banggood en zijn prima starters.

Ging jij niet het een en anders pas volgende maand bestellen? :D
Jajajaja, soms gaat het wat sneller. Bril gaat een Quanum V2 worden. Maar eerst straks de drone eerst in elkaar. Daar gaat ben ik bang ook nog wel wat tijd overheen. Maar die dys heb ik wel voorbij zien komen, dus die zal ik eens checken. Hebben ze die ook in 2204? Of maakt dat niet uit (dacht dat ze 2204/2206 aanraden)? En geen risico voor fakes?

---edit---
Verschil tussen 1806 en 2204 heb ik al ;)

Kort door de bocht: 2204 is zwaarder, maar kan vaak meer aan (4S of hoger, 5040/6045 props) en heeft daarmee ook meer kracht. Voor 3S en met 5030 props is 1806 prima en evt. ook wat hoger, dus voor beginner is 1806 inderdaad prima. En dat voor een mooi prijsje.

Maar misschien kan iemand mij dit uitleggen http://hobbyking.com/hobb...wItem.asp?idProduct=69351 en http://www.banggood.com/D...ulticopters-p-933192.html (24g vs 18g)?

barrymossel wijzigde deze reactie 12-11-2015 08:12 (28%)
Reden: toevoeging

• guapper
quote:
Weegschaal uit eigen webshop gebruikt misschien?
Of gewicht mèt en zonder alle accessoires meegerekend.

• barrymossel
Nee, schijnt echt zo te zijn las ik net: http://blog.oscarliang.net/dys-be1806-motor-mini-quadcopter/

Wel jammer, want ik vind die rode wel tof (en handig dat ze uit EU warehouse geleverd kunnen worden).

• Sensei_D
Voor het gewicht zou ik ze niet laten liggen. Voor de m4 prop adapters wel, maar misschien kun je die ook los bestellen.

De 2204/06 hebben trouwens ook vaak een dikkere shaft, die gaan minder snel krom. Maar goed, als je 2 1806's kan krijgen voor dezelfde prijs als 1 2204/06...

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
quote:
Ethirty schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:14:
Bedenk me net dat ik bij de laatste bestelling eigenlijk ook wat van de m3 standoffs had moeten meebestellen. Gebruik maar weer dubbelzijdig tape, geen zin om daar weer een paar weken op te moeten wachten.
Bestel die nou zowiezo maar, anders vergeet je ze volgende keer weer ;)

sensei_d.fpv channel

• guapper
quote:
Sensei_D schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:46:
[...]
Bestel die nou zowiezo maar, anders vergeet je ze volgende keer weer ;)
Bestellen jullie die per 10 op eBay of gewoon een sorteerbox van BG?

Ik vind die dingen trouwens ook erg handig om de FPV camera mee te monteren, op afstandhouders zodat de lens niet buiten het frame uit steekt. Met verschillende lengtes kun je de camera ook wat schuin plaatsen zodat je een beetje naar boven kijkt wanneer de quad waterpas hangt. Wel jammer dat je daarvoor M2 nodig hebt, wat dan weer niet in een sorteerdoos te krijgen is.

• Sensei_D
Box is toch wel het makkelijkst hoor. Of gewoon een paar setjes hele lange, je snijdt er zo een stuk af (bij kunstof tenminste)

Ik gebruikte ze ook om FPV cams mee vast te zetten. Echter sloopte ik hierdoor mijn camera's, er zat namelijk bij mij net een componentje op de hoekjes die bij kleine crashes werd stukgedrukt door de spacer. Is wel erg camera-afhankelijk natuurlijk. Inmiddels gebruik ik HS1177 en die heeft al een houder en dat probleem dus niet.

In plaats van de m2 schroeven gewoon tiewraps gebruikt joh, meteen beetje anti-vibratie.

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Hoe "verleg" je trouwens zo'n standaard antenne van je vTX (die achteruit steekt) naar een cloverleaf die rechtop staat? Las ergens iets over dat je sowieso een verloopje of tussenstukje moet hebben (omdat anders bij een crash je vTX ook aan gort gaat), maar weet niet meer waar.

Iemand een linkje misschien?

• sparraps
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-07 07:33
quote:
barrymossel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:11:
Hoe "verleg" je trouwens zo'n standaard antenne van je vTX (die achteruit steekt) naar een cloverleaf die rechtop staat? Las ergens iets over dat je sowieso een verloopje of tussenstukje moet hebben (omdat anders bij een crash je vTX ook aan gort gaat), maar weet niet meer waar.

Iemand een linkje misschien?
https://www.multirotorpar...angle-sma-jack-cable.html

psn = bjornnl22

• Sensei_D
http://www.banggood.com/5...Angle-Cable-p-956188.html

Zoiets? Let wel op de rp-sma aansluiting, dit moet wel matchen met je vtx. Anders een sma versie zoeken

Ah, de sma staat erboven, nice ;)

Sensei_D wijzigde deze reactie 12-11-2015 21:21 (9%)

sensei_d.fpv channel

• barrymossel
Ah ok, thanks. Ik dacht dat het echt een speciaal verloopje was. Dat breekt bij impact en snel en goedkoop te vervangen is. Maar schijnbaar gewoon een hoekje... :)

Nog 1 filmpje, laatste van dit jaar denk ik ;)

Kars wijzigde deze reactie 12-11-2015 21:28 (26%)

• sparraps
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-07 07:33
quote:
barrymossel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:22:
Ah ok, thanks. Ik dacht dat het echt een speciaal verloopje was. Dat breekt bij impact en snel en goedkoop te vervangen is. Maar schijnbaar gewoon een hoekje... :)
Ja dat hoekje kan je op je frame bevestigen en zodra je een crash maakt dan zal er minder kracht worden uitgeoefend op je vtx aansluiting want dan vangt dat hoekje zeg maar de klap op.

psn = bjornnl22

• barrymossel
quote:
Hashtag schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:27:
Nog 1 filmpje, laatste van dit jaar denk ik ;)

[video]
Heel coole locatie. (Kun je die molen ook in? ;) )
quote:
sparraps schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:27:
[...]

Ja dat hoekje kan je op je frame bevestigen en zodra je een crash maakt dan zal er minder kracht worden uitgeoefend op je vtx aansluiting want dan vangt dat hoekje zeg maar de klap op.
Ah dat was het wat ik las. Minder kracht op de vtx.

quote:
Legaal? Nee. :P

Kars wijzigde deze reactie 12-11-2015 21:40 (5%)

• lasharor
Heeft iemand wel eens een geboord in een ZMR frame? Wil graag het gaatje achter groter maken zodat ik hier de video antenne op kan monteren.

Hoe kan i kdit het beste aanpakken?

• guapper
quote:
lasharor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:55:
Heeft iemand wel eens een geboord in een ZMR frame? Wil graag het gaatje achter groter maken zodat ik hier de video antenne op kan monteren.

Hoe kan i kdit het beste aanpakken?
Het probleem is dat zo gauw je er een boor op zet de bovenste laag/lagen gaan delamineren en splinteren. Hetzelfde gebeurt aan de onderzijde wanneer de boor er doorheen gaat.
Om dat te voorkomen moet je aan de boven- en onderzijde druk uitoefenen op je carbon plaat.

Je kunt bijvoorbeeld een plaatje hout aan de onderzijde leggen, en iets aan de bovenzijde wat doorzichtig is (persplex bijvoorbeeld) zodat je ziet waar je boort.
Eventueel een klem er op zodat er druk op het oppervlak blijft en de handel niet verschuiven kan.

Alternatief is aan beide zijden een plaatje hout, maar dan moet je wel heel goed aftekenen waar je moet boren. Een kolomboor helpt om recht op het oppervlak te boren met zo min mogelijk afwijking.

>> zorg ook dat je de scherpste boor gebruikt die je hebt.

Bovenstaande was mij te veel moeite: ik heb er wat tape overheen geplakt tegen het splinteren en de boor er op gezet.

guapper wijzigde deze reactie 13-11-2015 10:20 (7%)

• lasharor
quote:
guapper schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:18:
[...]

Het probleem is dat zo gauw je er een boor op zet de bovenste laag/lagen gaan delamineren en splinteren. Hetzelfde gebeurt aan de onderzijde wanneer de boor er doorheen gaat.
Om dat te voorkomen moet je aan de boven- en onderzijde druk uitoefenen op je carbon plaat.

Je kunt bijvoorbeeld een plaatje hout aan de onderzijde leggen, en iets aan de bovenzijde wat doorzichtig is (persplex bijvoorbeeld) zodat je ziet waar je boort.
Eventueel een klem er op zodat er druk op het oppervlak blijft en de handel niet verschuiven kan.

Alternatief is aan beide zijden een plaatje hout, maar dan moet je wel heel goed aftekenen waar je moet boren. Een kolomboor helpt om recht op het oppervlak te boren met zo min mogelijk afwijking.

>> zorg ook dat je de scherpste boor gebruikt die je hebt.

Bovenstaande was mij te veel moeite: ik heb er wat tape overheen geplakt tegen het splinteren en de boor er op gezet.
Hoe ziet her resultaat met tape eruit dan? Ik neem aan dat dit ook niet echt gaat helpen tegen delamineren van het carbon?

• guapper
quote:
lasharor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:39:
[...]

Hoe ziet her resultaat met tape eruit dan? Ik neem aan dat dit ook niet echt gaat helpen tegen delamineren van het carbon?
Klopt, dat gat verdient geen schoonheidsprijs.

• Salmon
  • Laatst online: 15-07 12:30

Salmon

Custom ROMs +1

Vandaag de MJX-X600 binnen gekregen van Banggood, aantal weken geleden gekocht in de sale voor 28 Euro ipv nu 45 Euro.

Had hiervoor een Cheerson CX-10, dus begon als een noobie met een mini quadcopter. Maar na het in elkaar zetten van de X600 zie je wel echt een verschil tussen de groottes en hoe zo'n grotere quadcopter handled. Is wel aardig plastic fantastic maar een korte, lage vlucht ging goed. Zal binnenkort het even buiten proberen en een stuk verder gaan. Het is wel even wennen om van een controller met links alleen throttle en rechts yaw te gaan naar links throttle en yaw met rechts alleen pitch.

Tot nu toe echt een leuk beginner ding :*)

Xiaomi Mi Mix 6GB/256GB

• Frostbiter
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13:08

Frostbiter

Aka S8tan

Heeft iemand nog tips en aanbevelingen mbt een drone zelf bouwen 8) ? Ik zit te denken om er een te bouwen maar heb zoiets nog nooi gedaan :+

• guapper
quote:
Frostbiter schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:15:
Heeft iemand nog tips en aanbevelingen mbt een drone zelf bouwen 8) ? Ik zit te denken om er een te bouwen maar heb zoiets nog nooi gedaan :+
- Zoek uit wat je nou eigenlijk wil gaan doen met een drone, en baseer daar je keuze voor een bepaald type op.
- Check ook eerst of wat je wil gaan doen binnen de wetgeving past: filmpjes maken van gebouwen en evenementen doen dat beslist niet (zonder aanvullende opleidingen/trainingen/certificering/hoge onkosten).
- Googgglen en Youtube (review en build-) video's bekijken. Kennis opdoen over electrische onderdelen, berekenen wat voor accu je nodig hebt en dat soort zaken.
- Onderdelen en gereedschappen bestellen/kopen.

Het zelf bouwen en daarmee vliegen is een geweldige hobby, ik kan het iedereen van harte aanbevelen. Het is goed voor je algemene kennis van allerlei zaken en je hoeft je voorlopig niet te vervelen. Startkosten liggen ergens tussen de 250-500 euro, afhankelijk van wat je wil gaan doen en wat voor gereedschap je al hebt.

guapper wijzigde deze reactie 13-11-2015 13:39 (10%)

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-07 15:28
Ik heb wat problemen met m'n 250 zelfbouw quad, eerder wel goed mee gevlogen maar na een crash kan ik maar niet bepalen wat het foute onderdeel is en hem weer werkend krijgen. Op internet heel wat gezocht en trail en error.. maar niets lijkt te werken.

Het gaat om een CC3D openpilot based systeem met Emax 1806 motoren en Emax BLHeli BEC 1A 5v ESC's.

Het probleem zit in een van de motoren/esc's. Die motor ging eerst bij het instellen in openpilot van niets naar vol vermogen en tussenweg. Bij het wisselen van de motor met andere plekken op de drone leek het niet aan de motor te liggen want deze deed het gewoon normaal. Dus ESC vervangen, maar nu kan ik de motor alleen "schokkend" laten werken.
De motor-esc piepjes lijken ook op die ene nieuwe ESC na gelijk te lopen, dus de vervangen ESC is misschien ook kapot? Want ik heb meerdere keren de calibratie geprobeerd. Of..?

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
tokko1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:07:
Ik heb wat problemen met m'n 250 zelfbouw quad, eerder wel goed mee gevlogen maar na een crash kan ik maar niet bepalen wat het foute onderdeel is en hem weer werkend krijgen. Op internet heel wat gezocht en trail en error.. maar niets lijkt te werken.

Het gaat om een CC3D openpilot based systeem met Emax 1806 motoren en Emax BLHeli BEC 1A 5v ESC's.

Het probleem zit in een van de motoren/esc's. Die motor ging eerst bij het instellen in openpilot van niets naar vol vermogen en tussenweg. Bij het wisselen van de motor met andere plekken op de drone leek het niet aan de motor te liggen want deze deed het gewoon normaal. Dus ESC vervangen, maar nu kan ik de motor alleen "schokkend" laten werken.
De motor-esc piepjes lijken ook op die ene nieuwe ESC na gelijk te lopen, dus de vervangen ESC is misschien ook kapot? Want ik heb meerdere keren de calibratie geprobeerd. Of..?
Kan de firmware versie misschien een andere zijn dan op de rest van je ESC's?

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-07 15:28
quote:
noobgrinder schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:32:
[...]

Kan de firmware versie misschien een andere zijn dan op de rest van je ESC's?
Ja, dat zou in principe kunnen. Heb ze gewoon "stock" zonder iets te flashen oid geinstalleerd..

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

Pagina: 1 2 3 ... 76 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True