Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
enver63 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met jouw werkende XPS15! :D

Dit is al de derde BIOS versie 1.1.15 die ik installeer. De vorige was van 14-1, en deze van 21-1.
Het zou toch wel handig zijn als Dell iets met hun nummering doet. Er zijn immers nog genoeg gehele getallen na 15 (of na 1) om uit te kiezen? 8)7
Klopt zou wel handig zijn inderdaad als ze dat deden..
Zag wel staan dat dit versie A04 is dus die nummering doen ze wel (want is volgens mij de 4e bios update) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
fazerrider schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Dan zit er in jouw geval inderdaad een TPM chip in. Als dit (enabled) niet op de factuur staat, zit er GEEN TPM in. Als je alsnog een TPM chip wilt, dan zal je het complete moederbord moeten vervangen door een versie die wel TPM bevat. Is te doen, maar dan moet je het wel heeel graag willen.
Ik had geen TPM module op m'n moederbord en heb contact gezocht met Dell support. Die hebben het moederbord vervangen door eentje die het wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jage
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Past een mini displaypoort connector in de USB-C aansluiting (Thunderbolt 3) van mijn XPS13 (9350)?

En kan ik dan een eenvoudige mini-DP naar HDMI kabel/adapter gebruiken om af en toe een los scherm of beamer aan te sluiten?

Ik ben namelijk helemaal de draad kwijt met al die nieuwe connectors en protocollen. Ik lees overal opmerkingen over een USB-C naar displaypoort adapter, alsof een displaypoort niet in een USB-C past.

Maar, in de faq van displayport.org staat weer het volgende:
"Q: How do I know which end of the cable to plug into my device?
A: The USB Type-C to Type-C cable is reversible, and so is the USB Type-C to DisplayPort adapter cable. These can be plugged in either direction."

Is de fysieke aansluiting dus wel hetzelfde, als het niet uitmaakt welke kant van de USB-C to Displayport adapter kabel je inplugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Jage schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:15:
Past een mini displaypoort connector in de USB-C aansluiting (Thunderbolt 3) van mijn XPS13 (9350)?

..

Is de fysieke aansluiting dus wel hetzelfde, als het niet uitmaakt welke kant van de USB-C to Displayport adapter kabel je inplugt?
Je zult een converter moeten hebben van USB-C naar (mini)-displayport zie hier het verschil
(Boven de Dell XPS 15 USB C poort en beneden de Macbook Mini DisplayPoort) ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.vox-cdn.com/thumbor/giP3xssU-wQT5qiyYzpVE2Z9SBw=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/4136772/VLS_8022.0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Mini_DisplayPort_on_Apple_MacBook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

usb-c naar hdmi dus eigenlijk. Eventueel kun je een Dell DA200 nemen. Heb je ook gelijk ethernet/vga en een usb3-poort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 13:33
Jage schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:15:

Ze bedoelen dat de USB-C connector ook op z'n kop erin past en werkt, niet dat de displayport connector in USB-C past. Je hoeft dus niet meer op boven/onder te letten als je de USB-C stekker inplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
woekele schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:28:
usb-c naar hdmi dus eigenlijk. Eventueel kun je een Dell DA200 nemen. Heb je ook gelijk ethernet/vga en een usb3-poort erbij.
Ik heb mijn hoop gevestigd op de Minix Neo C hub (review). Heeft toch wat meer aansluitingen dan de DA200, en ondersteund ook daisychaining en opladen van de laptop via usb. Hij zou deze maand nog uit moeten komen

System Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
lrietveld schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:11:
[...]

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Minix Neo C hub (review). Heeft toch wat meer aansluitingen dan de DA200, en ondersteund ook daisychaining en opladen van de laptop via usb. Hij zou deze maand nog uit moeten komen
Ik gebruik de DA-200 zelf in combinatie met mijn XPS 15/i7.

De Minix Neo C Hub heeft meer aansluitingen dan de DA-200, maar ook minder. Bij de Minix moet je kiezen tussen een HDMI óf VGA uitvoering. Wil je beide, dan moet je twee versies van de Minix kopen. Dat is voor onderweg niet handig. En daarvoor heb ik juist de DA-200.

DA-200: VGA, HDMI, Ethernet Gbit, USB 3.0
Minix Neo: VGA of HDMI (niet beide), Ethernet Gbit, USB 3.0 x2, USB 3.1c, SD, MicroSd

Met de USB 3.1C port kan je nog een extra USB 3.1 apparaat koppelen of een USB3.1c charger. Maar die moet je er wel los bij kopen. En zie er maar een te vinden die 130W kan leveren..... Dat de Minix je PC kan opladen, klopt in theorie, maar in praktijk kan dat lastig worden. Zonder extra USB3.1c charger moet je toch je eigen powerbrick aansluiten.
Voor onderweg (ik game dan niet, dus zware voeding is niet nodig) gebruik ik de Dell 45w lader. Veel kleiner en lichter.

Met de Minix heb je een extra USB 3.0 poort t.o.v. de DA-200. Maar je XPS 15 heeft er ook nog twee. En heeft een SD slot. Voor een microSd kaartje gebruikt ik wel een adapter of een snelle USB 3.0 microSD lezer.

Zoals gezegd heb zelf een DA200. Die biedt voor mij meer dan genoeg (keuze) mogelijkheden en is ook nog eens veel compacter en lichter dan 2x een Minix.

Maar ieder zijn smaak. Die Minix ziet er wel gelikter uit dan de DA-200.

[ Voor 19% gewijzigd door fazerrider op 25-01-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
*Bij gebrek aan een aankoop- / levertijdentopic dacht ik deze vraag hier het beste te kunnen stellen.

Voor mijn werk mag ik een nieuwe laptop (we hebben sinds een half jaar een BYOD beleid) uitzoeken met een budget van ca. 1800 euro. Hierbij is mijn oog gevallen op de XPS15 vanwege een goede combinatie van performance (genoeg voor office werk en licht grafisch / 3D werk) en draagbaarheid (we moeten vaak bij klanten op bezoek). Vanwege het beschikbare budget ga ik voor de FHD i5 versie. Sowieso sluit ik op kantoor of thuis de laptop aan op een extern beeldscherm en heb ik de extra kleurechtheid niet nodig.

- Consumentenversie via Dell -> 1.599
- Pro-versie via externe winkel -> 1.699
- Pro-versie via Dell -> 1.772

Het enige verschil dat ik kon vinden tussen de consumentenversie en de pro-versie is de Windows licentie (Home vs Pro), maar het kan zijn dat ik iets mis. De 100 euro die ik met een consumentenversie bespaar steek ik liever in een m.2 SSD dan in extra Windows functies die ik niet gebruik. De Pro-versie heeft bij Dell wel ook on-site garantie, maar dan komen we punt 2 (ik hoop dat ik deze vraag hier ook kwijt mag)...

In dit topic lees ik namelijk nogal wat slechte ervaringen met de service van Dell. Er wordt zelfs door een aantal mensen aangeraden laptops via een externe winkel aan te schaffen. Die bieden dan weer geen on-site garantie, maar we werken in de cloud dus als ik de laptop eventueel moet terugsturen kan ik ondertussen een oude laptop gebruiken. In mijn geval wordt de laptop zakelijk aangeschaft wat wellicht ook nog van invloed kan zijn voor de garantiebepaling / -termijn.

Ik hoor graag wat jullie me zouden aanraden.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
@Joe_P
Heb je vanuit je werk geen eisen, betreffende Home of Pro?
Niet helemaal bekend met BYOD (wij hebben dan niet), maar een home device komt bij ons echt niet in het domein (wat trouwens qua versie technisch volgens mij ook niet kan)?

Qua service van Dell, daar heb ik gelukkig nog niet gebruik van hoeven maken (XPS13 werkt naar behoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kan me niet voorstellen dat iemand een prive-device uberhaupt in een company-domain wil stoppen (en je adminrechten verliezen). Meestal heb je het bij BYOD toch automatisch over een soort van RDS/Citrix-oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 25-01-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
Heeft er al iemand ervaring met een goed passende hoes en/of hardcover?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Olrac.Srednjim schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:13:
Ik heb goede ervaringen met deze hoes (Thule Strävan 15") van Thule. Het 15 inch-model past prima om een XPS 15. Is iets ruimer dan de laptop. In het bovenvak kun je bijv. de adapter, kabel en een muis kwijt. Ik vond hem voor 40 euro op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Deze neopreen 14" el cheapo past strak om de XPS15, maar het is niet heel comfortabel om de flap eroverheen te doen. Geen echte aanrader, tenzij je budget op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56

LopeZ

Too much is never enough

Alles voor een Macbook Pro 15" past goed. Zelf heb ik deze en ik ben er happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
fazerrider schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik de DA-200 zelf in combinatie met mijn XPS 15/i7.

De Minix Neo C Hub heeft meer aansluitingen dan de DA-200, maar ook minder. Bij de Minix moet je kiezen tussen een HDMI óf VGA uitvoering. Wil je beide, dan moet je twee versies van de Minix kopen. Dat is voor onderweg niet handig. En daarvoor heb ik juist de DA-200.

DA-200: VGA, HDMI, Ethernet Gbit, USB 3.0
Minix Neo: VGA of HDMI (niet beide), Ethernet Gbit, USB 3.0 x2, USB 3.1c, SD, MicroSd

Met de USB 3.1C port kan je nog een extra USB 3.1 apparaat koppelen of een USB3.1c charger. Maar die moet je er wel los bij kopen. En zie er maar een te vinden die 130W kan leveren..... Dat de Minix je PC kan opladen, klopt in theorie, maar in praktijk kan dat lastig worden. Zonder extra USB3.1c charger moet je toch je eigen powerbrick aansluiten.
Voor onderweg (ik game dan niet, dus zware voeding is niet nodig) gebruik ik de Dell 45w lader. Veel kleiner en lichter.

Met de Minix heb je een extra USB 3.0 poort t.o.v. de DA-200. Maar je XPS 15 heeft er ook nog twee. En heeft een SD slot. Voor een microSd kaartje gebruikt ik wel een adapter of een snelle USB 3.0 microSD lezer.

Zoals gezegd heb zelf een DA200. Die biedt voor mij meer dan genoeg (keuze) mogelijkheden en is ook nog eens veel compacter en lichter dan 2x een Minix.

Maar ieder zijn smaak. Die Minix ziet er wel gelikter uit dan de DA-200.
Goede feedback, dank!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Ik heb de originele Dell sleeve voor de XPS-15. Past goed, en gaat er makkelijk in en uit.
Voor vervoer gebruik ik een laptoptas van Tumi of Victorinox. Hangt er vanaf wat ik allemaal mee moet sjouwen.

De sleeve gaat in laptoptas. Ik heb de sleeve gekocht om krassen tegen te gaan bij vervoer. Mijn vorige notebook (Asus UX500) was ook van aluminium en had in de loop van de tijd lelijke krassen gekregen op het deksel door ritsen van laptoptassen. Gaat me niet weer gebeuren met deze sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:19
Joe_P schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:25:
*Bij gebrek aan een aankoop- / levertijdentopic dacht ik deze vraag hier het beste te kunnen stellen.

Voor mijn werk mag ik een nieuwe laptop (we hebben sinds een half jaar een BYOD beleid) uitzoeken...

Ik hoor graag wat jullie me zouden aanraden.
Een aantal maanden geleden stond ik voor bijna dezelfde keuze en ik ben uiteindelijk voor de zakelijke variant gegaan. Dit niet alleen vanwege Windows 10 Pro (dit is in een zakelijke omgeving, vooral als IT'er een must) maar ook vanwege de uitgebreidere garantie op de zakelijke variant. Hou er ook rekening mee dat, mocht je de consumenten versie aanschaffen via Dell, het heel lastig is om de BTW terug te vragen.

Nog even een andere vraag; heeft iemand al geprobeerd zijn/haar XPS op te laden via een powerbank en een USB C kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 26-01-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
SunBeech schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:46:
[...]

Ik heb goede ervaringen met deze hoes (Thule Strävan 15") van Thule. Het 15 inch-model past prima om een XPS 15. Is iets ruimer dan de laptop. In het bovenvak kun je bijv. de adapter, kabel en een muis kwijt. Ik vond hem voor 40 euro op internet.
Rrreutel schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:18:
[...]

Deze neopreen 14" el cheapo past strak om de XPS15, maar het is niet heel comfortabel om de flap eroverheen te doen. Geen echte aanrader, tenzij je budget op is.
LopeZ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:16:
[...]

Alles voor een Macbook Pro 15" past goed. Zelf heb ik deze en ik ben er happy mee.
fazerrider schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:41:
[...]

Ik heb de originele Dell sleeve voor de XPS-15. Past goed, en gaat er makkelijk in en uit.
Voor vervoer gebruik ik een laptoptas van Tumi of Victorinox. Hangt er vanaf wat ik allemaal mee moet sjouwen.

De sleeve gaat in laptoptas. Ik heb de sleeve gekocht om krassen tegen te gaan bij vervoer. Mijn vorige notebook (Asus UX500) was ook van aluminium en had in de loop van de tijd lelijke krassen gekregen op het deksel door ritsen van laptoptassen. Gaat me niet weer gebeuren met deze sleeve.
Bedankt voor de info, ik ga even opzoek naar een mooie sleeve.....
Welk formaat heeft de Dell xps officeel? 14"

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Nano2009 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Nog even een andere vraag; heeft iemand al geprobeerd zijn/haar XPS op te laden via een powerbank en een USB C kabel?
Ja heb het geprobeerd, ook via een normale usb oplader en dit werkt allemaal helaas niet.. Denk dat het te weinig stroom trekt.. Denk dat je echt een laptop powerbank moet hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Bert20 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:28:
@Joe_P
Heb je vanuit je werk geen eisen, betreffende Home of Pro?...
Ik denk dat geen van m'n collega's zou kunnen vertellen wat het verschil is.
woekele schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:52:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een prive-device uberhaupt in een company-domain wil stoppen (en je adminrechten verliezen). Meestal heb je het bij BYOD toch automatisch over een soort van RDS/Citrix-oplossing?
We zijn een klein advies / ontwerpbureau met veel thuiswerkers. Iedereen heeft gewoon een laptop en alle data staat in de cloud.
Een aantal maanden geleden stond ik voor bijna dezelfde keuze en ik ben uiteindelijk voor de zakelijke variant gegaan. Dit niet alleen vanwege Windows 10 Pro (dit is in een zakelijke omgeving, vooral als IT'er een must) maar ook vanwege de uitgebreidere garantie op de zakelijke variant. Hou er ook rekening mee dat, mocht je de consumenten versie aanschaffen via Dell, het heel lastig is om de BTW terug te vragen.
Dank voor je advies. BTW had ik nog niet aan gedacht en die service / garantie is toch ook wel wat waard. Heb jij de laptop via Dell zelf besteld of via een andere webwinkel?

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:19
Joe_P schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:11:
Dank voor je advies. BTW had ik nog niet aan gedacht en die service / garantie is toch ook wel wat waard. Heb jij de laptop via Dell zelf besteld of via een andere webwinkel?
Direct bij Dell. Dit omdat er, in de periode dat ik de laptop heb aangeschaft, geen andere leveranciers waren die de XPS 15 op voorraad hadden en/of verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Welke Intel WiFi module kan ik het best kopen voor deze laptop. De Standaard Intel 7265 of de 2x2: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7265 (deze)? Die Intel Wireless is echt dramatisch slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbre
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Uurtje geleden mijn xps 15 4k 512GB ontvangen. Eerste wat ik deed was even in windows de bios updaten daarna van plan om Ubuntu te installeren. Nadat ik een partitie had vrijgemaakt voor Ubuntu, shutdown en fn+f12 spammen maar niks.

Inmiddels 10x opnieuw opgestart geen bios logo meer, gaat automatisch uit na een minuutje.

Ik heb op het moment niet de torque in de kleine maat die nodig is om de batterij er uit te halen maar zie het somber in.. Na 5 weken wachten toch wel een groote teleurstelling. Gelezen dat dit waarschijnlijk kapot mobo is weetniet of iemand andere ervaring heeft?

Update: Gebeld met tegnische support, komen hem ophalen alleen kon ik blijkbaar geen vervangend examplaar krijgen, geld terug krijgen of een reperatie (liever niet als ie na 2u kapot is) waren de enige opties :+

[ Voor 21% gewijzigd door Jbre op 26-01-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
[...]

Ja, heb ik geprobeerd. En dat lukt mij niet. Mij powerbank levert onvoldoende spanning (5V, 2A = 10W) om de laptop te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Reb87 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:38:
Welke Intel WiFi module kan ik het best kopen voor deze laptop. De Standaard Intel 7265 of de 2x2: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7265 (deze)? Die Intel Wireless is echt dramatisch slecht..
Uhhh, waarom wil je een Intel Wireless kopen als vervanging van je Intel Wireless als die dramatisch slecht is?
Of bedoel je dat je niet tevreden bent over de 1830 Dell/Broadcom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
fazerrider schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Uhhh, waarom wil je een Intel Wireless kopen als vervanging van je Intel Wireless als die dramatisch slecht is?
Of bedoel je dat je niet tevreden bent over de 1830 Dell/Broadcom?
Correct, ik bedoel Dell wireless. Sorry was er nog niet helemaal bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik weet niet of je voor de 2x2 extra antennes nodig hebt die misschien niet in de laptop zitten? Anders gewoon de beste/duurste nemen :P

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 26-01-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Is er iemand die ervaring heeft met het kopen van de XPS 15 (1tb ssd) consumenten (dus windows home ipv windows pro) voor zakelijk gebruik?
Ik ga namelijk toch linux erop zetten, en wanneer ik de BTW buiten beschouwing laat is de zakelijke versie 140 euro duurder dan de consumenten versie.

Het gaat mij met name om of het mogelijk is om de bedrijfsnaam en de kvk/btw nummers op de factuur te krijgen zodat ik de btw kan terugvragen.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
lrietveld schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:02:
Is er iemand die ervaring heeft met het kopen van de XPS 15 (1tb ssd) consumenten (dus windows home ipv windows pro) voor zakelijk gebruik?
Ik ga namelijk toch linux erop zetten, en wanneer ik de BTW buiten beschouwing laat is de zakelijke versie 140 euro duurder dan de consumenten versie.

Het gaat mij met name om of het mogelijk is om de bedrijfsnaam en de kvk/btw nummers op de factuur te krijgen zodat ik de btw kan terugvragen.
Ik probeerde destijds mijn bestelling met 10% VIP club korting van bedrijfsnaam te laten voorzien, maar die club is alleen voor particulieren, en bedrijfsnaam erbij kon dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een manier waarop we checken op echtheid van het bedrijf? Naar mijn weten moet je alleen een bedrijfsnaam ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Er zijn eisen waaraan een dergelijke factuur moet voldoen. Zie http://www.belastingdiens...factuureisen/factuureisen

System Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrietveld
Als me niet vergis, zijn er nieuwe modellen! Waaronder deze: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop
Een i7 512GB variant met full HD scherm, voor 1799. Dus: 350 euro goedkoper dan het 4k scherm, en een naar te verwachten betere accu duur

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Eindelijk! Hier heb ik 3 maand op zitten wachten. Gaat vanavond nog besteld worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrietveld
Voor de mensen die een zakelijk model willen bestellen: de zakelijke website heeft nog niet de nieuwe modellen. Om toch de nieuwe te kopen:

* ga naar de zakelijke website, en selecteer 1 van de xps laptops door op 'koop nu' te klikken
* ga naar de consumenten website, en selecteer de laptop die je wilt
* pak de nummers 'cnx####' van de consumenten url, en plak deze achter de 'bnx' parameter van de zakelijke website

edit: Wanneer je tijdens de laatste stap ook 'bnx' in 'cnx' veranderd, dan kan je via de zakelijke website een consumenten versie (dus windows home ipv pro) kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door lrietveld op 28-01-2016 13:08 ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
lrietveld schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:17:
Als me niet vergis, zijn er nieuwe modellen! Waaronder deze: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop
Een i7 512GB variant met full HD scherm, voor 1799. Dus: 350 euro goedkoper dan het 4k scherm, en een naar te verwachten betere accu duur
Nice, met 16GB, en zo te zien voorlopig (tot 27 april) gratis verzending, (bij bestelling als consument althans). Voor niet-zakelijke bestellers: je kunt een poging wagen om 10% VIP korting te krijgen. (zie deze post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ik kwam daar vanmorgen ook toevallig achter. Bij ons op het werk willen we een XPS 13 bestellen maar er was maar één keuze als je een FHD scherm wilde.
Nu is daar een 2e optie bijgekomen: http://www.dell.com/nl/be...del_id=xps-13-9350-laptop

Het enige verschil lijkt een i7 ipv i5 maar die i7 heeft een wat snellere igp (Iris 540 ipv 520).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
lrietveld schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:17:
Als ik op de site van Dell kijk zie ik dit:

1,78 kg (3,9 lb)2 met batterij van 56 W/u, SSD en non-touchscreen;
2kg (4,4 lb)2 met batterij van 84 W/u, SSD en touchscreen

Dus je krijgt alsnog een kleinere batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balen dat je nu moet kiezen voor de kleinere batterij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cwookie
_Heisenberg_ schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:02:
[...]

Als ik op de site van Dell kijk zie ik dit:

1,78 kg (3,9 lb)2 met batterij van 56 W/u, SSD en non-touchscreen;
2kg (4,4 lb)2 met batterij van 84 W/u, SSD en touchscreen

Dus je krijgt alsnog een kleinere batterij...
Dit was mij ook opgevallen en ik heb vanochtend de technische support gemaild. Zij hebben mij vanmiddag verzekerd dat deze tekst alleen van toepassing is op de 'oude' modellen. Toen de XPS 15's gelanceerd werden hebben er ook nog weken verkeerde teksten gestaan. Zo staat er nu bijvoorbeeld ook nog in de beknopte specificaties van de nieuwe duurste versie dat deze een 1TB SATA-harde schijf heeft. Terwijl er onder toch echt duidelijk staat dat het gaat om 1 TB PCIE Solid State-harde schijf. Ze zijn altijd al slordig geweest in dit soort dingen. Long story short, zodra er enkel een SSD in zit komt deze met de 84W/u batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Cwookie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:17:
[...]

Dit was mij ook opgevallen en ik heb vanochtend de technische support gemaild. Zij hebben mij vanmiddag verzekerd dat deze tekst alleen van toepassing is op de 'oude' modellen. Toen de XPS 15's gelanceerd werden hebben er ook nog weken verkeerde teksten gestaan. Zo staat er nu bijvoorbeeld ook nog in de beknopte specificaties van de nieuwe duurste versie dat deze een 1TB SATA-harde schijf heeft. Terwijl er onder toch echt duidelijk staat dat het gaat om 1 TB PCIE Solid State-harde schijf. Ze zijn altijd al slordig geweest in dit soort dingen. Long story short, zodra er enkel een SSD in zit komt deze met de 84W/u batterij ;)
Oof, gelukkig. Had hier namelijk overheen gelezen en al besteld. Zal bij ontvangst hier even bevestigen of je inderdaad gewoon de 84W/u batterij krijgt

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Ai, nu is mijn interesse toch wel weer gewekt.. mits er echt de 84 W/u accu in zit natuurlijk >:) Was al verder aan het kijken, maar eigenlijk is er toch niks wat in de buurt komt qua hardware/gewicht/afmetingen/potentiele accuduur.

De nieuwe FHD/8GB/256GB versie had van mij nog best een i5 mogen hebben met een iets lagere prijs, maar al met al valt het niet tegen zo.

[ Voor 32% gewijzigd door LukasW op 29-01-2016 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LukasW schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:13:
Ai, nu is mijn interesse toch wel weer gewekt.. mits er echt de 84 W/u accu in zit natuurlijk >:)
Bij het plaatsen van mijn bestelling stond er in het nalezen, net voor betaalbevestiging, nog eens dat het 84Wh was.

Bravo Dell, eindelijk de perfecte laptop.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Bij het plaatsen van mijn bestelling stond er in het nalezen, net voor betaalbevestiging, nog eens dat het 84Wh was.

Bravo Dell, eindelijk de perfecte laptop.

[afbeelding]
Top, bedankt voor de bevestiging!

Ik kijk alvast uit naar je ervaringen m.b.t. de accuduur, lijkt me dat deze nu zeker wel 8+ uur zou moeten kunnen halen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LukasW schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Ik kijk alvast uit naar je ervaringen m.b.t. de accuduur, lijkt me dat deze nu zeker wel 8+ uur zou moeten kunnen halen _/-\o_
YouTube: Dell XPS 15 (Skylake - FHD - 9550) Review!

Deze persoon haalt met precies hetzelfde model 9-10u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
LukasW schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Op Reddit zie ik al meerdere berichten van mensen die al 8 uur halen met het UHD scherm met de laatste BIOS versie. Reken maar op ~10 uur met browsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:02
Ooh shit... Dell heeft dus eindelijk een XPS15 uitgebracht met 1080p, SSD-only én 84wh accu? Misschien is het tijd om mijn bankrekening te plunderen...

Kan deze laptop nou via USB 3.1 een Displayport 4K-signaal uitpoepen?

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 30-01-2016 00:35 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Is er een programma waar je de accu duur mee kan meten? Zodat we hier de verschillen kunnen melden met de verschillende versies?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrietveld
Richh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:11:
Ooh shit... Dell heeft dus eindelijk een XPS15 uitgebracht met 1080p, SSD-only én 84wh accu? Misschien is het tijd om mijn bankrekening te plunderen...

Klopt! Je kunt ook 2 4k signalen via een usb-c hub laten lopen

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:11:

Er zit toch een mini-displayport op? Is dat dan minder performant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Er zit toch een mini-displayport op? Is dat dan minder performant?
Nope, er zitten twee 'normale' USB 3.1 aansluitingen op, en één Type-C. En een HDMI-out (geen idee of die 4K/60 aankan, maar mijn monitor kan daar in ieder geval niet mee overweg).

De XPS13 van begin 2015 (oftewel met de Core i5/i7 5xxx CPU's) had een displayport uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olrac.Srednjim schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:49:
Is er een programma waar je de accu duur mee kan meten? Zodat we hier de verschillen kunnen melden met de verschillende versies?
Niemand?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Weet iemand welke SSD de 1TB SSD variant is in de XPS 15?

Ik zie geen 1 TB samsung M.2 disks op de samsung website: http://www.samsung.com/se...flash-storage/client-ssd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 11:20
Mijn xps 15 4k 512gb SSD is gisteren binnengekomen, besteld op 19 januari dus nog snel geleverd voor Dell begrippen. Alles werkt zoals het hoort dus verder geen problemen gelukkig. Laptop bevalt prima, looks zijn goed en het scherm is geweldig. Webcam is zoals verwacht niet handig (bij gebruik kijk je er overheen waardoor het lijkt alsof je naar het plafond staart in plaats van het scherm). Ik ga die dus waarschijnlijk niet vaak gebruiken. Enige echte minpunt zijn toch wel de speakers. Hoge tonen zijn bijna niet aanwezig en het geluid vervormd af en toe ook. Dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn oude laptop juist erg goede speakers had. Ik zal binnenkort even kijken of ik het batterijverbruik goed kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuri38
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 20:40
Stomme vraag wellicht, maar als ik de Dell Dock 180W zie, mag ik deze dan beschouwen als een verkapte oplader met extra poorten?

Linkje: http://accessories.dell.c...&s=dhs&cs=19&sku=450-AEUO

Op Reddit trouwens gelezen dat je twee kortingscodes kan gebruiken (gelijktijdig), te weten EXTRA10 en GAIN10, voor twee keer 10 procent korting (niet getest in NL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelLan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-06-2021
rickh18 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:09:
Mijn xps 15 4k 512gb SSD is gisteren binnengekomen, besteld op 19 januari dus nog snel geleverd voor Dell begrippen. Alles werkt zoals het hoort dus verder geen problemen gelukkig. Laptop bevalt prima, looks zijn goed en het scherm is geweldig. Webcam is zoals verwacht niet handig (bij gebruik kijk je er overheen waardoor het lijkt alsof je naar het plafond staart in plaats van het scherm). Ik ga die dus waarschijnlijk niet vaak gebruiken. Enige echte minpunt zijn toch wel de speakers. Hoge tonen zijn bijna niet aanwezig en het geluid vervormd af en toe ook. Dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn oude laptop juist erg goede speakers had. Ik zal binnenkort even kijken of ik het batterijverbruik goed kan meten.
Ik mag hopen dat mijn bestelling ook zo snel zal worden geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrietveld

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
lrietveld schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Ben (voor een groot deel voor mezelf) een lijstje aan het bijhouden van interessante USB-C docks en hubs: lrietveld in "USB 3.1 hub"

Heb ook de deze er even in gezet.
Nice! Bookmarked.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 21:19
jammer dat er een HDMI ipv displayport opzit. Kan hem alleen via HDMI dvi aansluiten.

[ Voor 71% gewijzigd door hveck75 op 31-01-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

sinds nieuwe video-driver is mijn video-driver niet meer gecrasht in de browser trouwens, met hardware-acceleration gewoon ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Ik was blij met mijn begin dit jaar geleverde FHD XPS 13, maar nu toch iets minder aangezien ik plotseling een stuck pixel links in het midden van mijn scherm heb.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/sbpxg8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olrac.Srednjim schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:49:
[...]

Thanks , nu aan het downloaden straks testen
Gaat toch niet lukken, ik heb een volledige versie nodig voor de battery benchmark

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Olrac.Srednjim schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:49:
[...]

Thanks , nu aan het downloaden straks testen
Goed google, Heb je een PM gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Besteld op donderdag, en zag vandaag dat de laptop is verzonden. Af gaande op de andere forum posts, is dat een stuk sneller dan gebruikelijk toch? (tip: check de bestel status met de hand. Ik heb namelijk geen mail gekregen dat de bestelling is verzonden)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelLan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-06-2021
lrietveld schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:37:
Besteld op donderdag, en zag vandaag dat de laptop is verzonden. Af gaande op de andere forum posts, is dat een stuk sneller dan gebruikelijk toch? (tip: check de bestel status met de hand. Ik heb namelijk geen mail gekregen dat de bestelling is verzonden)
Creditcard gebruikt om te betalen? En welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Beste Allen,

Ik heb de batterij getest met PC Mark "Work accelerated 2.0 Battery Life test" 3h 41 min.

Model:

Dell XPS 15
FHD Core i5

Dus is de kleine batterijen variant 56 W/u.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Olrac.Srednjim schreef op maandag 01 februari 2016 @ 07:51:
Beste Allen,

Ik heb de batterij getest met PC Mark "Work accelerated 2.0 Battery Life test" 3h 41 min.

Model:

Dell XPS 15
FHD Core i5

Dus is de kleine batterijen variant 56 W/u.
Weet je dat wel zeker? Is dat ook wat je factuur zegt? En wat staat er op de batterij zelf als je de achterkant openmaakt?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Als er alleen een SSD in de laptop zit heb je de 84 W/u batterij.
Als er een HDD in de laptop zit heb je de 56 W/u batterij.
De reden is dat de HDD in de plek van de batterij zit. Deze wordt daarom kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
lrietveld schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:58:
[...]

Weet je dat wel zeker? Is dat ook wat je factuur zegt? En wat staat er op de batterij zelf als je de achterkant openmaakt?
Ja, heb de laptop open gehad... Voor een grotere ssd m.2 en het staat netjes vermeld op de battery

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Olrac.Srednjim schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:39:
[...]

Ja, heb de laptop open gehad... Voor een grotere ssd m.2 en het staat netjes vermeld op de battery
Ik snap niet wat je bedoelt. Wat staat er op de batterij?
Hoe ik het nu begrijp: op de factuur staat 84 W/u, wanneer je de computer opent staat er 84 W/u, en je leidt af van de batterij test dat het een 56 W/u batterij is?

[ Voor 0% gewijzigd door lrietveld op 01-02-2016 11:17 . Reden: typo ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
lrietveld schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt. Wat staat er op de batterij?
Hoe ik het nu begrijp: op de factuur staat 84 W/u, wanneer je de computer opent staat er 84 W/u, en je leidt af van de batterij test dat het een 56 W/u batterij is?
Er zijn 2 batterij varianten in omloop;

1) 84 W/u als je geen extra 2,5" schijfje heb
2) 56 W/u als je wel een extra 2,5"schijf heb

De Full hd versie die ik heb met een core i5 heeft een extra 2,5"schijfje en heeft dus een accu met minder capaciteit.

Moeilijker is het niet.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrietveld
ah, ik snap m ;)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Dizzy

Where am I?

Iemand nog een tip voor mij?

Ik heb in de bios de raid omgezet naar ahci.
de disk speeds van de ssd zijn nu 1700mbsec ipv 800mb/sec

Intel raid tool gedeinstalleerd.
wel de ahci controller middels f6flpy-x64.zip handmatig bijgewerkt.

Geen Samsung drivers geinstalleerd.

Systeem blijft bij reboot hangen op dell-logo.
System shutdown werkt wel.

Enig idee hoe ik dit nog kan aanpassen dat ik wel kan rebooten?

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lrietveld schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:37:
Ik heb vrijdag (29-01) besteld en de laptop is deze nacht (02-02) verzonden. Hun schatting van "wordt verzonden binnen 3-5 werkdagen" is redelijk accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Dizzy

Where am I?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb vrijdag (29-01) besteld en de laptop is deze nacht (02-02) verzonden. Hun schatting van "wordt verzonden binnen 3-5 werkdagen" is redelijk accuraat.
Ik had hem 4 jan besteld, en pas 28-jan gekregen.
Ze hadden problemen met de levering van de 4k schermen, maar die zijn sinds ruim een week geleden verholpen.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dizzy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Ik had hem 4 jan besteld, en pas 28-jan gekregen.
Ze hadden problemen met de levering van de 4k schermen, maar die zijn sinds ruim een week geleden verholpen.
Ik weet van de problemen met de 4k schermen, is ook een van de redenen waarom ik voor 1080p heb geopteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Opende voor het eerst de kaarten app van Windows 10.
Bij mij geeft dat geen straten weer, zojuist de laatste Intel video drivers geïnstalleerd vanaf de Dell site.
Maar dan ook nog steeds geen straten.

Niet dat het een groot issue is, kaarten app is echt niks....
Maar vroeg me af of jullie het zelfde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Bert20 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:08:
Opende voor het eerst de kaarten app van Windows 10.
Bij mij geeft dat geen straten weer, zojuist de laatste Intel video drivers geïnstalleerd vanaf de Dell site.
Maar dan ook nog steeds geen straten.

Niet dat het een groot issue is, kaarten app is echt niks....
Maar vroeg me af of jullie het zelfde hebben?
Even alle apps via de store update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
updaten? Daar had ik idd niet gekeken, ging er eigenlijk vanuit dat dat allemaal wel vanzelf ging.
Maar goed..... Geen updates beschikbaar.
Dit is de kaarten app versie
Kaarten 4.1601.10150.0
© 2015 HERE, © 2016 Microsoft Corporation

Intel VGA Versie is: 20.19.15.4331
Gaat om een XPS13

Ik ben toch zeker niet de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn xps 13 (i7, 8gb, FHD) doet het na 1 maand nog prima!

0 issues gehad tot nu toe.

Accuduur is echt fantastisch, haal vaak boven de 12 uur met licht gebruik (beetje werken, spotify, lage brightness)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bert20 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:59:
Ik ben toch zeker niet de enige?
de enige die windows-crap-apps gebruikt, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik kan op mijn 9350 (i7, QHD scherm) geen UHD HEVC video's afspelen. Ik had wel verwacht dat het afspelen van HEVC video's softwarematig wel vloeiend zou moeten verlopen, volgens mij heeft de Intel HD 520 GPU nl. geen hardwarematige decodering voor HEVC's.

Weet iemand of er een workaround beschikbaar is voor het afspelen van HEVC video files ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
http://www.golem.de/news/...in-sicht-1602-118884.html

Er is een Developer Edition op komt van de XPS13! Oftewel een variant met Linux ipv Windows. De vorige XPS13 Dev Edition was daardoor €100 goedkoper dan een gelijkwaardige Windows-config.

Hopelijk komt hij ook naar Nederland, en hopelijk denkt Dell ook aan de XPS15 :D Voor €100 installeer ik Windows zelf wel eventjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapanui schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:19:
Ik kan op mijn 9350 (i7, QHD scherm) geen UHD HEVC video's afspelen. Ik had wel verwacht dat het afspelen van HEVC video's softwarematig wel vloeiend zou moeten verlopen, volgens mij heeft de Intel HD 520 GPU nl. geen hardwarematige decodering voor HEVC's.

Weet iemand of er een workaround beschikbaar is voor het afspelen van HEVC video files ?
VLC Media player heeft voor mij altijd gewerkt voor HEVC encoded files..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cengizhan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06-2020
Ik zit er aan te denken de variant met i7 processor, 16 GB RAM, 512 GB opslag zonder aanraakscherm te kopen via de Dell-website. Ik ben alleen bang voor die gekke levertijden. De klantenservice was ook niet heel duidelijk. Wat zijn de algemene ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heb de mijne op maandag 01-02-2016 besteld, huidig is ie in productie en de verwachte leverdatum is op of voor 15-02-2015. Dus denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt met de levertijden, zo een week of 2 lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cengizhan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:53:
Ik zit er aan te denken de variant met i7 processor, 16 GB RAM, 512 GB opslag zonder aanraakscherm te kopen via de Dell-website. Ik ben alleen bang voor die gekke levertijden. De klantenservice was ook niet heel duidelijk. Wat zijn de algemene ervaringen?
Zelfde model besteld op vrijdag 29/01, is gisterennacht verzonden. Verwachte leverdatum is 12/01.
Tracking werkt alleen niet.. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
Er is een nieuwe update voor de XPS13 het heeft nu een i7-6560u en een Iris 540 onboard GPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Mijn order (CNX5512, i7, 512GB SSD, 16GB RAM, Full HD) is zojuist verzonden, dus besteld op 01-02-2016 en verzonden op 03-02-2016. Voor wie deze informatie misschien handig mag zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Is dat een Core i7-6560U met FHD? Zo ja, waar haal je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noobynater schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:07:
Mijn order (CNX5512, i7, 512GB SSD, 16GB RAM, Full HD) is zojuist verzonden, dus besteld op 01-02-2016 en verzonden op 03-02-2016. Voor wie deze informatie misschien handig mag zijn!
Kan jij je zending tracken? Ik krijg dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V3DyQop.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
pauldegroot schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:48:
Ik heb het over de XPS 15 en die kan met een i7-6700HQ en met een Full HD scherm geleverd worden (CNX5512).
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:49:
[...]

[afbeelding]
De zending is wel aangemeld bij UPS maar of UPS heeft het pakketje nog niet opgehaald of de site is nog niet bijgewerkt. Geef het een paar uur/een dag en hoogst waarschijnlijk kun je hem dan wel tracken.

[ Voor 3% gewijzigd door noobynater op 03-02-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:49:
[...]

[afbeelding]
Ik heb 7 dagen geleden besteld, en sinds 5 dagen heb ik een track en trace nummer. Sindsdien krijg ik ook steeds die melding

System Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Er is een apart levertijden topic voor Dell.

Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 11:20
Iets dat mij opviel afgelopen week, de versie van Dell PremierColor die al geïnstalleerd was bij levering had een memory leak, pakte iedere keer 2GB mee en liep daarbij soms ook vast. De check update van het programma zelf gaf aan dat deze up-to-date was en de Dell update software gaf ook niets aan dus ik dacht dat ik op de laatste versie zat. Niet dus, blijkt er gewoon al een fix voor te zijn (versie 2.0.199). |:(

Nog een andere tip, zet BitLocker niet aan voordat je de bios update of klik even op Suspend protection. Doe je dat wel net zoals ik, dan wordt er iedere keer bij het opstarten om de recovery key gevraagd. Daarnaast geeft het ook problemen met uit slaapstand komen. Uiteindelijk weer opgelost door Bitlocker opnieuw te laten decrypten en encrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cengizhan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06-2020
pauldegroot schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:48:
Ik heb gisteren met een webshop gesproken en het blijkt dat alleen Dell deze variant van de XPS 15 direct via hun eigen webshop verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik snap hem, ik was in de veronderstelling dat het om een XPS13 met FHD en i7 met de nieuwe HD540 gpu was. Voor zover ik weer komt deze alleen in de QHD variant van de XPS 13.
Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.