Ik gebruik de DA-200 zelf in combinatie met mijn XPS 15/i7.
De Minix Neo C Hub heeft meer aansluitingen dan de DA-200, maar ook minder. Bij de Minix moet je kiezen tussen een HDMI óf VGA uitvoering. Wil je beide, dan moet je twee versies van de Minix kopen. Dat is voor onderweg niet handig. En daarvoor heb ik juist de DA-200.
DA-200: VGA, HDMI, Ethernet Gbit, USB 3.0
Minix Neo: VGA of HDMI (niet beide), Ethernet Gbit, USB 3.0 x2, USB 3.1c, SD, MicroSd
Met de USB 3.1C port kan je nog een extra USB 3.1 apparaat koppelen of een USB3.1c charger. Maar die moet je er wel los bij kopen. En zie er maar een te vinden die 130W kan leveren..... Dat de Minix je PC kan opladen, klopt in theorie, maar in praktijk kan dat lastig worden. Zonder extra USB3.1c charger moet je toch je eigen powerbrick aansluiten.
Voor onderweg (ik game dan niet, dus zware voeding is niet nodig) gebruik ik de Dell 45w lader. Veel kleiner en lichter.
Met de Minix heb je een extra USB 3.0 poort t.o.v. de DA-200. Maar je XPS 15 heeft er ook nog twee. En heeft een SD slot. Voor een microSd kaartje gebruikt ik wel een adapter of een snelle USB 3.0 microSD lezer.
Zoals gezegd heb zelf een DA200. Die biedt voor mij meer dan genoeg (keuze) mogelijkheden en is ook nog eens veel compacter en lichter dan 2x een Minix.
Maar ieder zijn smaak. Die Minix ziet er wel gelikter uit dan de DA-200.
[
Voor 19% gewijzigd door
fazerrider op 25-01-2016 13:59
]