Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 01:26

Xypriz

Er is een nieuwe BIOS versie beschikbaar (vandaag gereleased). Vergeet niet eerst de audio driver te updaten via de Dell Update utility.

Dell XPS 15 9550 A05 System BIOS

XPS 15 9550 01.01.19 BIOS

Fixes & Enhancements

1. Fix DELL BME Dock issues
2. Fix ePSA Pre-boot system assessment error with NVMe device
3. Update PXE ROM Version
4. Please ensure Audio driver is v7628 or later before flashing BIOS (Audio sound may have distortion)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Xypriz schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:04:
Er is een nieuwe BIOS versie beschikbaar (vandaag gereleased). Vergeet niet eerst de audio driver te updaten via de Dell Update utility.

Dell XPS 15 9550 A05 System BIOS

XPS 15 9550 01.01.19 BIOS

Fixes & Enhancements

1. Fix DELL BME Dock issues
2. Fix ePSA Pre-boot system assessment error with NVMe device
3. Update PXE ROM Version
4. Please ensure Audio driver is v7628 or later before flashing BIOS (Audio sound may have distortion)
Hier het download linkie.
En hier kun je naar de pagina gaan waar de changelog staat :)
Wilde het net met jullie delen maar Xypriz was mij voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:31
Nice, ik kan nu normaal herstarten met AHCI mode met de Samsung NVMe driver.

Nu alleen nog ondersteuning voor Intel Speed Shift technology en optimalisatie van het energiegebruik zodat de batterijduur langer is. Ik haal op het moment 5 uur en dat vind ik echt te kort als ze met 11 uur batterijduur adverteren. Als ik 8 uur haal met surfen en in word werken of netflix kijken dan ben ik tevreden.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn XPS15 in ontvangst mogen nemen.
Heel even de standaard installatie bekeken en toen aan de slag met de herinstallatie van Windows op een kleinere partitie en Fedora installatie.
Waar ik tegenaan gelopen ben:
  • AHCI Mode is belangrijk om aan te zetten, anders herkent Fedora de SSD niet :)
  • De DA200 via Thunderbolt werkt out of the box om Fedora mee te installeren
  • Wireless wordt ook standaard herkent door de installer
  • Reboot na installatie is tergend traag. Het lijkt er op dat dit komt door het aangesloten zijn van de DA200. Iemand die dit herkent?
Vanavond de installaties opnieuw uitvoeren, even kijken of mijn theorie over de DA200 klopt.
Laptop ziet er wel supermooi uit, scherm is ook heel mooi, al viel het gewicht mij wat tegen, maar ja, als dat het enige is :)

[ Voor 0% gewijzigd door Ben.Hahlen op 08-02-2016 12:17 . Reden: Even de list netjes gemaakt ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Ben.Hahlen schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:25:
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn XPS15 in ontvangst mogen nemen.
Heel even de standaard installatie bekeken en toen aan de slag met de herinstallatie van Windows op een kleinere partitie en Fedora installatie.
Waar ik tegenaan gelopen ben:
  • *AHCI Mode is belangrijk om aan te zetten, anders herkent Fedora de SSD niet :) *De DA200 via Thunderbolt werkt out of the box om Fedora mee te installeren *Wireless wordt ook standaard herkent door de installer *Reboot na installatie is tergend traag. Het lijkt er op dat dit komt door het aangesloten zijn van de DA200. Iemand die dit herkent?
Vanavond de installaties opnieuw uitvoeren, even kijken of mijn theorie over de DA200 klopt.
Laptop ziet er wel supermooi uit, scherm is ook heel mooi, al viel het gewicht mij wat tegen, maar ja, als dat het enige is :)
Hi there,
Ik heb de DA-200 ook. En een normale reboot als deze aangesloten is. Moet ik wel zeggen dat ik alleen met W10 werk. Verder: i7 met 4k en 1Tb NVMe.
Ik gebruik ook AHCI onder windows. Is onder windows met AHCI aan en de Samsung 1.1 PM950pro driver net wat sneller dan met RAID aan.

Ik heb voor de DA-200 de Dell DA-200 drivers gedownload en geinstalleerd. Er verschijnt dan de "USB billboard driver" van Action Star Technology in mijn overzicht "programma's en onderdelen".

Action Star Technology Co., Ltd. is a software publisher located in Xizhi Dist., New Taipei City in Taiwan*.
http://www.actionstar.com/default.asp. Heeft vermoedelijk de DA-200 voor Dell gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door fazerrider op 08-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
fazerrider schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:46:
[...]

Hi there,
Ik heb de DA-200 ook. En een normale reboot als deze aangesloten is. Moet ik wel zeggen dat ik alleen met W10 werk. Verder: i7 met 4k en 1Tb NVMe.
Ik gebruik ook AHCI onder windows. Is onder windows met AHCI aan en de Samsung 1.1 PM950pro driver net wat sneller dan met RAID aan.

Ik heb voor de DA-200 de Dell DA-200 drivers gedownload en geinstalleerd. Er verschijnt dan de "USB billboard driver" van Action Star Technology in mijn overzicht "programma's en onderdelen".

Action Star Technology Co., Ltd. is a software publisher located in Xizhi Dist., New Taipei City in Taiwan*.
http://www.actionstar.com/default.asp. Heeft vermoedelijk de DA-200 voor Dell gemaakt.
Dank voor je antwoord. Met W10 treed het probleem idd niet op. Het gebeurt alleen met het booten van Fedora. Even verder zoeken maar :)

Iets anders: de Dell Update Application, hoe werkt die precies? Die checkt alleen of er updates zijn voor de geïnstalleerde Dell-applicaties/drivers? Want toen ik voor het eerst bootte, zat er nog een oude BIOS op, maar de Update Application gaf geen melding dat hij kon updaten.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Ben.Hahlen schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Dank voor je antwoord. Met W10 treed het probleem idd niet op. Het gebeurt alleen met het booten van Fedora. Even verder zoeken maar :)

Iets anders: de Dell Update Application, hoe werkt die precies? Die checkt alleen of er updates zijn voor de geïnstalleerde Dell-applicaties/drivers? Want toen ik voor het eerst bootte, zat er nog een oude BIOS op, maar de Update Application gaf geen melding dat hij kon updaten.
Goede vraag over die Update applicatie. Doet volgens mij niet wat 'ie moet doen: installeert niet automatisch drivers, softwareupdates of firmware/bios. Heb het deze app althans niet zien doen, terwijl er wel updates waren.
Heb 'm daarom eraf gehaald. Ik check periodiek op de Dell site of er updates zijn.

Heb overigens bijna alle Dell programma's gedeinstalleerd. Alleen Dell Premie color laat ik staan (maar gebruik ik niet actief / start niet automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Die updater lijkt het inderdaad slecht/niet te doen. Moet zeggen dat nu alles hier qua drivers goed werkt trouwens (handmatig gedownload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Edit: Opgelost

[ Voor 102% gewijzigd door sparda op 09-02-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Jammer, donderdag 28 januari de xps 15 9550 fhd 512gb besteld, gisteren binnengekregen, en vandaag kaduuk.
Hij start niet meer op: een paar seconden blaast de fan, en dan schakelt hij uit. Scherm blijft tijdens deze paar seconden op zwart. Een kleuren test (powerbutton+d) schakelt wel gewoon het scherm in, dus die is in elk geval nog in orde.
Zonet DELL klantenservice gebeld, en er komt morgen een monteur langs.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:58

muhda

Time & Space traveler

Als ik het goed begrijp, is de (nieuwe) Dell Precision 15" 5510 de opvolger van de M3800?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Topictitel gelezen?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
fazerrider schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:25:
[...]
Goede vraag over die Update applicatie. Doet volgens mij niet wat 'ie moet doen: installeert niet automatisch drivers, softwareupdates of firmware/bios. Heb het deze app althans niet zien doen, terwijl er wel updates waren.
Heb 'm daarom eraf gehaald. Ik check periodiek op de Dell site of er updates zijn.

Heb overigens bijna alle Dell programma's gedeinstalleerd. Alleen Dell Premie color laat ik staan (maar gebruik ik niet actief / start niet automatisch).
Thanks, dan ligt het niet aan mij ;-)

Heb nu eindelijk Fedora draaiend op de XPS15, maar dat heeft wel wat moeite gekost...
Zal nog eens al mijn ervaringen opschrijven, maar nu eerst eens uitzoeken waarom bumblebee het niet doet...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbre
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
lrietveld schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:20:
Jammer, donderdag 28 januari de xps 15 9550 fhd 512gb besteld, gisteren binnengekregen, en vandaag kaduuk.
Hij start niet meer op: een paar seconden blaast de fan, en dan schakelt hij uit. Scherm blijft tijdens deze paar seconden op zwart. Een kleuren test (powerbutton+d) schakelt wel gewoon het scherm in, dus die is in elk geval nog in orde.
Ik heb dit nu al bij 2 verschillende exemplaren gehad. Precies hetzelfde gewoon binnen 24 uur na gebruik. Ik zie af van dit product. Hoop dat er nog een andere laptop komt met vergelijkbare behuizing.

Heb dit op 2 momenten gehad nadat ik de bios probeerde te accessen. Echter bleef hij op een gegeven moment hangen en op beide exemplaren krijg ik nu geen logo meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Jbre op 09-02-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe werkt alles prima bij mijn nieuwe XPS 15 - Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:55:
Tot nu toe werkt alles prima bij mijn nieuwe XPS 15 - Full HD
Idem hier. Na ontvangst had ik wel problemen met het beeldscherm. Het flikkerde nogal. Na thuiskomst direct aan het netwerk gehangen en via WDS een nieuw image geladen en alle drivers gedownload en geïnstalleerd. Ook de BIOS geüpdatet. Nu alles zonder problemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gé Brander schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:19:
[...]

Idem hier. Na ontvangst had ik wel problemen met het beeldscherm. Het flikkerde nogal. Na thuiskomst direct aan het netwerk gehangen en via WDS een nieuw image geladen en alle drivers gedownload en geïnstalleerd. Ook de BIOS geüpdatet. Nu alles zonder problemen.
Ah, ik zag ook net de flikkeringen op lage helderheid, nog goed dat de updates het verhelpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zie op het forum van Notebookreview dat mensen met een FHD scherm klagen over ghosting. Is er hier iemand die daar last van heeft? Heb juist gewacht op het FHD scherm i.c.m. i7, maar nu twijfel ik toch weer over de 4k variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

VantageR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:25:
Ik zie op het forum van Notebookreview dat mensen met een FHD scherm klagen over ghosting. Is er hier iemand die daar last van heeft? Heb juist gewacht op het FHD scherm i.c.m. i7, maar nu twijfel ik toch weer over de 4k variant.
Geen idee wat ghosting is... Ik zie niets raars aan mijn scherm in ieder geval.
Wikipedia: Ghosting (television)
Hier heb ik in ieder geval geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 10-02-2016 21:04 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Gisteren hebben ik en 2 collega's een XPS 13 ontvangen.

Super apparaat maar stoor me enorm aan de touchpad. Die zit bij alle 3 de XPS laptops een beetje los en rammelt dus als je m aanraakt. Dus laat ik maar een monteur komen om 100%van de geleverde laptops te fixen :(

Motor-Forum.nl

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 13:33
VantageR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:25:
Is me niet opgevallen (maar ik game er niet op, en gebruik geen externe monitor dus kan niet vergelijken). Met Ubuntu heb ik wel tearing, maar dat staat los van het panel.

Ik las nog deze tip om framerate te verhogen naar 60fps:

"I went into the NVIDIA Geforce Experience program and found a 'BatteryBoost' tab which sure enough had a checkbox enabled for 'BatteryBoost - Extend battery life while gaming', with a 'Maximum framerate' slider set to 30 FPS." bron

• lrietveld
lrietveld schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:20:
Ik heb de monteur kunnen afbellen. Vandaag proberen op te starten, en de fan ging deze keer helemaal niet aan (i.e., batterij op). Na de laptop opgeladen te hebben, kon ik deze normaal opstarten.
Ik vermoed dat het een software probleem was, en geen hardware probleem. Mogelijk kon mijn laptop niet uit hybernate komen, en is na een paar dagen in hybernate de batterij op gegaan.
Ik heb Ubuntu 15.10 erop staan, en de hybernation configuratie aangepast adhv deze tips: https://karlgrz.com/dell-xps-15-ubuntu-tweaks/

Hybernation gaat nu zonder problemen, en ik kijk de komende dagen even aan of het probleem zich opnieuw voordoet

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Laptop is binnen. Dell update vindt geen updates. Ik heb op de site gekeken en er staan nogal wat updates op de Dell site (applicaties, drivers, bios, firmware). Welke moet ik per se installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
joi-c schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:54:
Laptop is binnen. Dell update vindt geen updates. Ik heb op de site gekeken en er staan nogal wat updates op de Dell site (applicaties, drivers, bios, firmware). Welke moet ik per se installeren?
Ik heb alle drivers en programma's van de Dell Site geïnstalleerd. Het zijn meestal nieuwere versies dan die van Windows Update binnenkomen (en als dat niet zo is, dan geeft de installer wel een melding).

Let er wel op de je de installers niet renamed, dat geeft iig bij de BlueTooth installer een foutmelding dat er bepaalde zaken niet gevonden kunnen worden, en bij de andere, als je spaties in de naam gebruikt hebt, meldingen over dat je het installatieprogramma met de verkeerde switches hebt gestart.
* Ben.Hahlen is ervaringsdeskundige

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Thanks Ben! Het zijn er zoveel dat ik dacht dat het misschien gewoon alles was dat al was geïnstalleerd. Ik zal ze allemaal downloaden, niet renamen :) en in de aangegeven volgorde installeren. Pfff....dat gaat wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben enorm geïnteresseerd in de XPS 15 maar vond het erg jammer om te lezen dat er in de non-touch FHD modellen een 56-Whr zou zitten, ondanks het M.2 slot.

Nu dacht ik in dit topic gelezen te hebben dat deze informatie op Dell's website simpelweg niet klopt en er dus in elk model met SSD een 84Whr accu zit.

Kan iemand dit bevestigen? En geldt dit dan voor de consumenten versies of moet ik met de link gaan sjoemelen voor een zakelijke versie met 84Whr accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:59:
Hallo,

Ik ben enorm geïnteresseerd in de XPS 15 maar vond het erg jammer om te lezen dat er in de non-touch FHD modellen een 56-Whr zou zitten, ondanks het M.2 slot.

Nu dacht ik in dit topic gelezen te hebben dat deze informatie op Dell's website simpelweg niet klopt en er dus in elk model met SSD een 84Whr accu zit.

Kan iemand dit bevestigen? En geldt dit dan voor de consumenten versies of moet ik met de link gaan sjoemelen voor een zakelijke versie met 84Whr accu?
Ik heb het Full HD model zonder touch, ik kan bevestigen dat er een 84Whr batterij inzit.
Je zal zien bij final order review bij checkout dat er 84Whr bij staat.
Gekocht als consument.

EDIT: deze order review bedoelde ik dus:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45688613

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:14:
[...]

Ik heb het Full HD model zonder touch, ik kan bevestigen dat er een 84Whr batterij inzit.
Je zal zien bij final order review bij checkout dat er 84Whr bij staat.
Gekocht als consument.

EDIT: deze order review bedoelde ik dus:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45688613
Ah, bedankt! Helaas hoopte ik een 256GB model te bestellen met de grotere accu, vandaar dat ik niet de moeite nam om de specs van de 512GB modellen bij het bestellen te checken.

De goedkopere FHD + 256GB SSD modellen geven namelijk wel aan dat er een 56Whr accu in zit.

Enige kans dat Dell ook met de specs van de 256GB modellen achterloopt of zal ik voor het duurdere model moeten gaan als ik de grotere accu wil?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:37:
[...]

Ah, bedankt! Helaas hoopte ik een 256GB model te bestellen met de grotere accu, vandaar dat ik niet de moeite nam om de specs van de 512GB modellen bij het bestellen te checken.

Enige kans dat Dell ook met de specs van de 256GB modellen achterloopt of zal ik voor het duurdere model moeten gaan als ik de grotere accu wil?
Ik ken de modellen niet uit mijn hoofd, maar het is zo dat als de SSD 2,5" SATA is, de batterij kleiner is. PCIE modellen hebben de grote batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woltera
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11-2023
Dell geeft valentijn korting op de xps modellen tot 15 februari. Zie de mededeling op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Werk nu een paar dagen op mijn XPS 13 en ik moet helaas bekennen...een goede Windows laptop is nog geen Macbook Pro ;(

Spatiebalk moet je echt goed indrukken en nog erger, de touchpad is zo gevoelig dat ik regelmatig ineens in het midden van een zin zit te typen omdat de muis ineens naar een willekeurig punt springt. Echt bloed irritant!

Wilde mijn MBP opnieuw installeren voor mijn vrouw maar ik wacht er nog heel even mee :X

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

je kunt instellen hoe gevoelig je touchpad is tijdens het typen he. Al mee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:37:
[...]

De goedkopere FHD + 256GB SSD modellen geven namelijk wel aan dat er een 56Whr accu in zit.

In de modellen met alleen een SSD zit een 84whr batterij. In de modellen met een HDD (SATA) zit een kleinere batterij (56Whr), omdat de HDD op de plek van de batterij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel Jaar (niet premium) garantie bij de XPS 15 zit? En of er iemand is die er extra garantie heeft afgesloten als consument? Zo ver ik kan lezen is het maar een jaar en ik zit er hard aan te denken om dit minimaal met een extra jaar te verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Kan iemand mij meer vertellen over de glare/reflectie van het 4k model (XPS 15)?
Ik zit er aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar zit wel vaak in klaslokalen bij het raam.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
bloodlynx schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:06:
Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel Jaar (niet premium) garantie bij de XPS 15 zit? En of er iemand is die er extra garantie heeft afgesloten als consument? Zo ver ik kan lezen is het maar een jaar en ik zit er hard aan te denken om dit minimaal met een extra jaar te verlegen.
2 jaar garantie is verplicht in de EU .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@Gé Brander & Rrreutel: Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten om toch voor het FHD model te gaan, zodat ik het met eigen ogen kan beoordelen. Als ik dan echt last heb van de ghosting kan ik altijd besluiten om de laptop te retourneren.
Rynji schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:09:
Kan iemand mij meer vertellen over de glare/reflectie van het 4k model (XPS 15)?
Ik zit er aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar zit wel vaak in klaslokalen bij het raam.
In deze review zie je een vergelijking met de Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht vrijgesteld te zijn voor problemen met mijn full HD XPS 15, maar nee.
Fans draaien constant. 100% terwijl de laptop oplaadt. Heb een mail gestuurd naar support, zal wel een defect zijn aan mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:54:
Ik dacht vrijgesteld te zijn voor problemen met mijn full HD XPS 15, maar nee.
Fans draaien constant. 100% terwijl de laptop oplaadt. Heb een mail gestuurd naar support, zal wel een defect zijn aan mobo...
Hoelang heb je de laptop?

Zijn er trouwens ook mensen de problemen hebben met de xps 13?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 11-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Olrac.Srednjim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Hoelang heb je de laptop?

Zijn er trouwens ook mensen de problemen hebben met de xps 13?
0 problem tot nu toe ben er super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Gelukkig al wel zo snel.... die van mij is van eind november en geen problemen tot nu toe....klopklopklop.
Axente schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:53:
[...]

0 problem tot nu toe ben er super blij mee.
Neem aan dat je een xps13 heb?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Olrac.Srednjim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:22:
[...]

[...]

Neem aan dat je een xps13 heb?
Klopt UHD met 256gb ssd en 8gb geheugen top dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woltera
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11-2023
Order van 12 februari geannuleerd ?! Weg valentijnkorting. Wat een sof. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:43
zat ook te denken aan een xps 15 , maar gezien de vele kleine problemen en quality issues van Dell , toch maar gekozen voor een Macbook Pro 2.5 retina. Hier via Bootcamp windows op gegooid. draait als een speer !!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh0lve
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb op dit moment een rare issue met de wifi van mijn XPS15 9550. Misschien dat jullie hier raad mee weten.

De wifi verbinding stopt er op een vast interval mee. Elke paar seconden stopt de wifi verbinding om daarna weer door te gaan. Dit is duidelijk te zien in de onderstaande afbeelding waar ik een bestand van mijn NAS over WiFi naar mijn XPS15 kopieer. Ik heb de recentste drivers van de Dell pagina geïnstalleerd en online gezocht naar vergelijkbare problemen, echter heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Iemand van jullie ook dit probleem?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZLaAErw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

Intel Dynamic Platform & Thermal Framework Driver installatie crasht bij mij
(Chipset_Driver_YPN7Y_WN32_8.1.10605.221_A02.exe)
Drivers lijkt hij wel door te voeren gelukkig, maar geen idee of het nu naar behoren werkt.
Iemand die hier toevallig ook al tegen aangelopen is?

Op dell forum is er ook al door iemand anders een melding geplaatst (geen reacties nog helaas)
http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19670250

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
tja, ik zie toch vaker dat er toch wordt bezuinigd op dit soort componenten, jammer .. je kan er voor 20 euro ook een intel ac7260 instoppen. ik kan begrijpen dat je gaat zeggen, het moet gewoon werken, echter werken deze intel kaartjes vele malen beter dan de standaard wifi ( deze is uiteraard ook met bluetooth )

gr, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ligt het wel aan de kaart? Is het niet gewoon een ander accesspoint wat er doorheen loopt te schreeuwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

tCC

pauldegroot schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:34:
Ik snap hem, ik was in de veronderstelling dat het om een XPS13 met FHD en i7 met de nieuwe HD540 gpu was. Voor zover ik weer komt deze alleen in de QHD variant van de XPS 13.
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

Is er iemand die weet wat het verschil is in energieverbruik en warmte tussen de i5-6200U en de i7-6560U, beide FHD ?

Is de i5 nou juist zuiniger en koeler omdat het een i5 is, of is de i7 zuiniger omdat hij een lagere basis kloksnelheid heeft ?

Ik wil wel een i7 maar niet als dit ten koste gaat van de batterij en koeling:

En de GPU is met de i7 een Iris 540:
http://www.theverge.com/2...-13-gold-edition-ces-2016

"Aside from the color option, there’s more good news for the XPS 13. A new Intel Iris graphics option is arriving in February for the Core i7 model. Dell claims that will boost graphics performance by around 40 percent, and it’ll be interesting to see how the battery life is affected."

[ Voor 29% gewijzigd door tCC op 16-02-2016 22:01 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 18:54
picardo schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:46:
[...]

2 jaar garantie is verplicht in de EU .
Dit is pertinent onjuist. Zie deze link: https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
De vraag mbt de garantie heb ik week week geleden toevallig aan Dell voorgelegd. Ik kreeg hierop de volgende reactie:

"Als u de XPS 15 als consument aankoopt (dus niet commercieel) heeft u na het eerste jaar NBD garantie nog recht op de consumenten garantie. Voor Nederland is dit tot 3 jaar na aankoop van de computer, voor Belgie is dit 2 jaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Cwookie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:12:
De vraag mbt de garantie heb ik week week geleden toevallig aan Dell voorgelegd. Ik kreeg hierop de volgende reactie:

"Als u de XPS 15 als consument aankoopt (dus niet commercieel) heeft u na het eerste jaar NBD garantie nog recht op de consumenten garantie. Voor Nederland is dit tot 3 jaar na aankoop van de computer, voor Belgie is dit 2 jaar."
Dat is ook wat er in de link staat. Echter is garantie in het 1e jaar iets heel anders dan het consumentenrecht wat na de garantie geldt. Na 1 jaar dien je als consument aan te tonen dat het defect niet door jou is veroorzaakt. Binnen het 1e jaar is het andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Volkan1984 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:04:
[...]

Dat is ook wat er in de link staat. Echter is garantie in het 1e jaar iets heel anders dan het consumentenrecht wat na de garantie geldt. Na 1 jaar dien je als consument aan te tonen dat het defect niet door jou is veroorzaakt. Binnen het 1e jaar is het andersom.
In je link lees ik enkel dat Picardo gelijk had wat betreft de verplichte 2 jaar garantie.
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen.
Dell is in Nederland dus nog redelijk coulant en biedt een jaar extra consumenten garantie dan de verplichte twee. Dat deze verschilt van de door Dell opgezette NBD garantie leek me voor zich spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
@ Cwookie Inderdaad. En voor elk apparaat is inderdaad een verwachte levensduur garantie . Maar dat was weer een andere discussie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
In 2011 heb ik een XPS 15 aangeschaft. Een l1502x als het goed is. Kostte toen zo'n 900-1000 euro. Prima laptop en goed geluid (subwoofer)

Inmiddels kosten ze rond de 1800 euro. Is er een reden voor dit enorme verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Suave schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:09:
In 2011 heb ik een XPS 15 aangeschaft. Een l1502x als het goed is. Kostte toen zo'n 900-1000 euro. Prima laptop en goed geluid (subwoofer)

Inmiddels kosten ze rond de 1800 euro. Is er een reden voor dit enorme verschil?
Lager staande euro is één en ik denk de componenten die duurder zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Cwookie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:50:
[...]

In je link lees ik enkel dat Picardo gelijk had wat betreft de verplichte 2 jaar garantie.

[...]

Dell is in Nederland dus nog redelijk coulant en biedt een jaar extra consumenten garantie dan de verplichte twee. Dat deze verschilt van de door Dell opgezette NBD garantie leek me voor zich spreken
Dit even vergeten te lezen?

"Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden."

Oftewel, in Nederland hebben wij niet de twee jaar garantie. Er is een redelijke termijn dat een product moet meegaan. Dit is het consumentenrecht (niet te verwarren met garantie). Er is geen sprake van coulance vanuit Dell. In principe kan je verwachten van een computer van boven de €1.200,- dat 'ie wat langer mee gaat dan 3 jaar (bijvoorbeeld, er is geen "harde" termijn vastgesteld in de Nederlandse wet).

[ Voor 6% gewijzigd door Volkan1984 op 17-02-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Axente schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:24:
[...]

Lager staande euro is één en ik denk de componenten die duurder zijn geworden.
1800 voor een basismodel is wel een beetje absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Suave schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Klopt maar dat komt door vraag en aanbod zie Macbooks en dat ze die richting op willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb mijn ervaringen met de XPS 15 en Fedora 23 op mijn blog gezet.
Mocht iemand ideeën hebben voor oplossingen, of dingen herkennen, dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
[...]

Het is dan ook niet het basismodel, helaas zijn hier de goedkopere configuraties niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
[...]

Het basismodel is 1600 euro. Nog steeds een hoop geld, maar Dell heeft daarnaast ook de Inspiron serie die een betere prijs/prestatieverhouding heeft. De XPS lijn is echt als ultrabook in een hoger segment in de markt gezet. Als je enkel goede specs belangrijk vindt, dan kan je dus beter voor de Inspiron gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hoe kom je daar, ik kan die absoluut nergens vinden als ik zelf op de site zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
pauldegroot schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:43:
Hoe kom je daar, ik kan die absoluut nergens vinden als ik zelf op de site zoek?
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Sorry, was een vraag hierop. XPS13 FHD i7 6560u. Ik kan die niet op de site vinden behalve via die link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tCC

tCC

Naar rechts scrollen, er staan er 8 naast elkaar maar er zijn maar 4 tegelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
  • Laatst online: 04-08 12:50
patrickberg schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:29:
zat ook te denken aan een xps 15 , maar gezien de vele kleine problemen en quality issues van Dell , toch maar gekozen voor een Macbook Pro 2.5 retina. Hier via Bootcamp windows op gegooid. draait als een speer !!.
Na veel problemen met mijn MPB (software) heb ik een XPS15 gekocht als vervanger / versterking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Oh donders, dat ik dat altijd al heb gemist daar!

Heeft iemand enig idee of Dell wel eens een upgrade toelaat? Dat ik bijvoorbeeld van mijn i5 6200u FHD XPS13 naar een i7 6560u FHD XPS13 kan upgraden met bijbetaling? Ik weet dat Asus dit soms wel doet, een vriend van mij kan zijn UX305 met Core m3 upgraden naar een Core i5.

• lrietveld
Ben.Hahlen schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:26:
Ik heb mijn ervaringen met de XPS 15 en Fedora 23 op mijn blog gezet.
Mocht iemand ideeën hebben voor oplossingen, of dingen herkennen, dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen :)
Wat is jouw ervaring met de battery life op linux? Zelfs als ik de onboard intel GPU gebruik zit ik maar op 4 tot 5 uur. Overigens is dit wel op de 4.2 kernel, dus mogelijk probeer ik even een upgrade

System Specs

• Ben.Hahlen
lrietveld schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:13:
[...]

Wat is jouw ervaring met de battery life op linux? Zelfs als ik de onboard intel GPU gebruik zit ik maar op 4 tot 5 uur. Overigens is dit wel op de 4.2 kernel, dus mogelijk probeer ik even een upgrade
In mijn dagelijkse workflow ben ik ook niet super-enthousiast over de battery life, maar goed, dat heeft ook te maken met het feit dat ik redelijk wat meuk open heb staan:
  • Firefox
  • SublimeText
  • Terminator (minimaal 2)
  • VirtualBox met Windows 10 VM (voor Office)
  • Chrome
  • KeePass
  • Conky
Vooral Chrome, Conky en VBox nemen nogal veel van de batterijduur af, vermoed ik.

Maar goed: mijn batterijduur zit tussen de 2 à 3 uur met die al die dingen open.
Heb verder nog niks met powertop oid gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Ben.Hahlen op 18-02-2016 12:20 . Reden: Conky vergeten... ]

Blog

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 13:33
lrietveld schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:13:
[...]

Ik gebruik Ubuntu 15.10 (met diverse 4.2,4.3,4.4 en 4.5rc kernels). De intel GPU gebruikt bij mij onder Linux meer energie dan de nvidia (!), bij lage belasting (bijv document tikken). Hieronder enkele ervaringscijfers onder linux:

Mijn systeem is een i5/FHD met 56Wh accu, en na tuning met powertop (powertop --auto-tune) en de laptop idle, of bijna idle: typen, scherm aan op 30% is het verschil in verbruik:
intel: 15W
nvidia: 9-10W

Als je meer gaat scrollen, video, games etc, dan schaalt de nvidia kaart (tijdelijk) op, en verbruikt het systeem zo'n 20W en blijft daar ook minimaal een 5-10 seconden op hangen alvorens terug te schalen.

Tussen laagste schermhelderheid en hoogste stand zit ongeveer 5W verbruik verschil.

Met een dikke multi threaded compilatie-job en de 4 cores op 2,8GHz verbruikt de laptop zo'n 35W en is mijn accu in minder dan anderhalf uur leeg. Toch nog steeds niet gek: zoveel rekenkracht voor minder dan een ouderwets, relatief zwak 40W gloeilampje. :P

Onder Windows 10 heb ik dacht ik zo'n 7W gemeten tegenover 9-10W onder Ubuntu (beiden idle, scherm 30%), Ubuntu houdt dus nog wat ruimte voor verbetering...

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn broer en ik zijn ook wel in de markt voor de XPS 15 (duurste variant). Door een aantal flinke kortingen kunnen we die aanschaffen voor een mooi bedrag. Maar we zouden 'm graag toch een keer in het echt bezichtigen.
Is er iemand die beschikt over de XPS 15 in de omgeving van Utrecht of Utrecht zelf en waar wij even op bezoek mogen komen? :D

• patrickberg
helaas nog niet gebruikt te koop/ruil , ik wil er ook 1 aanschaffen, maar wacht nog even tot de prijzen iets zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2022
Op dinsdag 09-02 de XPS 15 FHD i7 512 m2 84kwh besteld en 19-02 binnengekregen (6 dagen eerder dan verwacht).

Hebben andere mensen ook dat één kant van het touchpad niet gelijk loopt met de behuizing? De andere kant is wel egaal met de behuizing aan de rand. Hij ligt er een klein stukje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
eejin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:28:
Op dinsdag 09-02 de XPS 15 FHD i7 512 m2 84kwh besteld en 19-02 binnengekregen (6 dagen eerder dan verwacht).

Hebben andere mensen ook dat één kant van het touchpad niet gelijk loopt met de behuizing? De andere kant is wel egaal met de behuizing aan de rand. Hij ligt er een klein stukje onder.
Ik heb precies dezelfde besteld alleen dan 1 dag later, is ook gisteren geleverd.
Touchpad lijkt redelijk gelijk te lopen, linkerkant een fractie dieper.
Verder wat last van backlight bleeding in de hoeken van het scherm (bij zwart scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
eejin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:28:

Bij mij ligt het touchpad aan alle kanten ongeveer 1mm onder de rest van de behuizing.
Heb de 4K-versie, met verder dezelfde specs; besteld half nov 2015, geleverd half jan 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 20:46
Damn, gisteren m'n i7 full hd 9550 binnen gekregen. Als een kind zo blij was ik.. Maar het product valt toch erg tegen. Ten eerste beginnen de fans erg hard te loeien wanneer de 960m wordt gebruikt en heeft het scherm last van buitensporige ghosting. In films, in de desktop en dus sowieso al in games. Het is alsof je constant dronken bent, heb meerdere mensen er over horen klagen maar had niet verwacht dat het zo erg was. Edit: Flikkeren van het scherm op lage brightness is ook erg extreem..
Ik weet niet of iemand ooit 1 van de eerste generaties PSP heeft gehad, maar de ghosting is net zo erg als daarop.

Ik zou nu eigenlijk de laptop willen retourneren en m'n geld terug willen krijgen, zou dit nog mogelijk zijn nu ik al programma's etc en dingen uit het plastic heb gehaald? Het is echt niet wat ik had verwacht.

[ Voor 12% gewijzigd door Flipswix op 20-02-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Eergister de XPS 13 9350 full hd uitgepakt en mee begonnen te spelen.
Wat een prachtig apparaatje zeg!
Alleen....
Er zitten op de deksel kant en 1 hoek krasjes!
WTF?
Hier baal ik dus echt wel van, de rest van het deksel is mooi glad en heeft een mooie finish. Dat is toch vrij hard? Wat is er dan mee gebeurd? Zou ie in de fabriek gevallen zijn en snel weer op de band gelegd?
Iemand anders iets vergelijkbaars?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipswix schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:15:
Damn, gisteren m'n i7 full hd 9550 binnen gekregen. Als een kind zo blij was ik.. Maar het product valt toch erg tegen. Ten eerste beginnen de fans erg hard te loeien wanneer de 960m wordt gebruikt en heeft het scherm last van buitensporige ghosting. In films, in de desktop en dus sowieso al in games. Het is alsof je constant dronken bent, heb meerdere mensen er over horen klagen maar had niet verwacht dat het zo erg was. Edit: Flikkeren van het scherm op lage brightness is ook erg extreem..
Ik weet niet of iemand ooit 1 van de eerste generaties PSP heeft gehad, maar de ghosting is net zo erg als daarop.

Ik zou nu eigenlijk de laptop willen retourneren en m'n geld terug willen krijgen, zou dit nog mogelijk zijn nu ik al programma's etc en dingen uit het plastic heb gehaald? Het is echt niet wat ik had verwacht.
Ghosting en flikkeringen werden bij mij opgelost door alle drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:10
Kun je ook aangeven bij de koerier of je de bestelling ergens bij een pick-up point kan ophalen? Want overdag zijn wij nooit thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanjnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:55
Jayblue schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:41:
Kun je ook aangeven bij de koerier of je de bestelling ergens bij een pick-up point kan ophalen? Want overdag zijn wij nooit thuis...
Het pakket word met UPS verstuurd. Er zijn verschillende winkels die als extra bijverdienst pakketen aannemen om met UPS te verzenden of waar je je UPS pakket kan ophalen.

https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:16
pauldegroot schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:31:
Oh donders, dat ik dat altijd al heb gemist daar!

Heeft iemand enig idee of Dell wel eens een upgrade toelaat? Dat ik bijvoorbeeld van mijn i5 6200u FHD XPS13 naar een i7 6560u FHD XPS13 kan upgraden met bijbetaling? Ik weet dat Asus dit soms wel doet, een vriend van mij kan zijn UX305 met Core m3 upgraden naar een Core i5.
Ik zou dit ook graag willen doen. Wanneer heb jij je laptop gekocht? En heb je al contact opgezocht met dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC9
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 12:19

XC9

Iemand er ook last van dat HDMI -> DVI kabel niet werkt op de XPS 15 9550 naar een Dell monitor? Dat terwijl dezelfde kabel wel werkt vanuit een Dell Inspiron 17R... Dus het ligt niet aan de kabel. HDMI -> HDMI werkt wel (naar de TV).

Las ergens op reddit dat het moederbord defect zou zijn, maar dat lijkt me sterk als HDMI -> HDMI prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
XC9 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:48:
Iemand er ook last van dat HDMI -> DVI kabel niet werkt op de XPS 15 9550 naar een Dell monitor? Dat terwijl dezelfde kabel wel werkt vanuit een Dell Inspiron 17R... Dus het ligt niet aan de kabel. HDMI -> HDMI werkt wel (naar de TV).

Las ergens op reddit dat het moederbord defect zou zijn, maar dat lijkt me sterk als HDMI -> HDMI prima werkt.
kan zijn dat de XPS een Digitaal of analoog signaal afgeeft ( moet je even googlen ) daar zit het verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Mijn toetsenbord is half januari vervangen. De monteur was super relaxed, hoefde het probleem niet eens te zien en ging gelijk aan de slag, 15 minuten later mocht ik het nieuwe tobo testen en was het gefixt. Ik vroeg hem ook over de ietswat schuine montage van het scherm op het body en daar wilde hij ook wel even naar kijken maar dat was niet te fixen, 0.6mm fabricagefout. Het oude toetsenbord mocht ik zelfs houden, "mochten je keycaps slijten dan kun je ze hiermee nog vervangen" zei hij, eigenlijk hilarisch omdat Dell email support mij bijna alle gratis support wilde ontzeggen omdat ik op eigen initiatief een keycap eraf had gehaald.

Dell telefoon support was overigens ook wel goed (na 10 minuten in de wacht) en "hoger" dan email support want ze hebben het ticket omgedraaid van bijna 0 support, naar een gratis on-site monteur. Ze konden me ook vertellen dat we met een XPS 13/15 een bepaald niveau premium support hebben (equivalent van Alienware support oid) waarbij je dus gratis monteurs on-site krijgt, voor hoe lang weet ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door eagl0r op 23-02-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
patrickberg schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:08:
[...]

kan zijn dat de XPS een Digitaal of analoog signaal afgeeft ( moet je even googlen ) daar zit het verschil in
HDMI en DVI zijn beide digitaal, als HDMI zou werken lijkt het me raar dat DVI niet werkt... heel gek!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:38
Hebben mensen hier ervaring met het upgraden van de xps 15?
Is er nog plek/mogelijkheid voor een extra ssd, en kan de ram prima geupgrade worden?

Ik wil vanmiddag nog de 1599 euro versie bestellen, ik verwacht in de toekomst meer ram nodig te hebben. Een ssd (2,5") heb ik zelf nog liggen, vandaar dat ik niet extra wil neerleggen als het niet nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door rickkert94 op 23-02-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

rickkert94 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:43:
Hebben mensen hier ervaring met het upgraden van de xps 15?
Is er nog plek/mogelijkheid voor een extra ssd, en kan de ram prima geupgrade worden?

Ik wil vanmiddag nog de 1599 euro versie bestellen, ik verwacht in de toekomst meer ram nodig te hebben. Een ssd (2,5") heb ik zelf nog liggen, vandaar dat ik niet extra wil neerleggen als het niet nodig is.
In denk dat onderstaande post je verder helpt:
k---evi-n in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
Richh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:33:
[...]

HDMI en DVI zijn beide digitaal, als HDMI zou werken lijkt het me raar dat DVI niet werkt... heel gek!
je hebt DVI-A en DVI_D , kan zijn dat je oude laptop een analoog signaal mee gaf, en de XPS niet ( of andersom )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC9
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 12:19

XC9

patrickberg schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:28:
[...]

je hebt DVI-A en DVI_D , kan zijn dat je oude laptop een analoog signaal mee gaf, en de XPS niet ( of andersom )
Het scherm werkt alleen met DVI-D en werkt prima met de (3 jaar) "oude" laptop.

Ik snap er ook niks van. Plug de HDMI in de oude laptop => meteen beeld. Plug hem in de XPS => geen beeld. Ook niet na te klooien met instellingen (Windows+P maar ook zelf instellen via settings of zelfs intel control panel). De monitor weet wel dat er een DVI kabel is aangesloten want het scherm verspringt een beetje, maar hij lijkt er niks mee te kunnen.

Ik moet zeggen... leuke laptop maar ook een hoop ellende. DisplayPort had wel fijn geweest, ipv een usb-c => dp te moeten kopen van 40 euro (als het uberhaupt al te verkrijgen is) en dan nog maar zien of dat wel werkt. Om het maar niet te hebben over die thunderbolt dock die nog steeds niet beschikbaar is... En dat voor iets dat (ook) zakelijk verkocht wordt. Voor 2200 euro verwacht ik wel iets wat net zo goed werkt als een laptop dat 3 jaar geleden 1300 kostte... </rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
XC9 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Het scherm werkt alleen met DVI-D en werkt prima met de (3 jaar) "oude" laptop.

Ik snap er ook niks van. Plug de HDMI in de oude laptop => meteen beeld. Plug hem in de XPS => geen beeld. Ook niet na te klooien met instellingen (Windows+P maar ook zelf instellen via settings of zelfs intel control panel). De monitor weet wel dat er een DVI kabel is aangesloten want het scherm verspringt een beetje, maar hij lijkt er niks mee te kunnen.

Ik moet zeggen... leuke laptop maar ook een hoop ellende. DisplayPort had wel fijn geweest, ipv een usb-c => dp te moeten kopen van 40 euro (als het uberhaupt al te verkrijgen is) en dan nog maar zien of dat wel werkt. Om het maar niet te hebben over die thunderbolt dock die nog steeds niet beschikbaar is... En dat voor iets dat (ook) zakelijk verkocht wordt. Voor 2200 euro verwacht ik wel iets wat net zo goed werkt als een laptop dat 3 jaar geleden 1300 kostte... </rant>
tja lastig ,, wil m wel overnemen van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Is de XPS 15 nu over het algemeen aan te raden voor dit geld of juist niet? Ik ben op zoek naar een krachtige en mooi/stevig gevormde Skylake laptop in het high-end segment en de XPS 15 staat op mijn shortlist. Helaas zie ik toch best wel veel klachten en minpunten en dat zou toch niet mogen bij dit soort hoge prijzen.

Het enige alternatief wat ik eigenlijk kon vinden is de Asus ZenBook UX501VW, maar die is met een korting van Dell in het achterhoofd iets duurder. Toch blijft het mooie scherm van de XPS me nog aantrekken. Ook een Dell Inspiron 7000 lijkt me een interessante keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
JoepD schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:51:
Is de XPS 15 nu over het algemeen aan te raden voor dit geld of juist niet? Ik ben op zoek naar een krachtige en mooi/stevig gevormde Skylake laptop in het high-end segment en de XPS 15 staat op mijn shortlist. Helaas zie ik toch best wel veel klachten en minpunten en dat zou toch niet mogen bij dit soort hoge prijzen.
Ik heb deze week de Dell 15 inch fhd binnen gekregen. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met de laptop. Het eerste wat ik gedaan heb is alle updates gedownload van de Dell site en geïnstalleerd.
Daarnaast zijn een hoop van de problemen niet zozeer problemen van de Dell maar meer van de nieuwe generatie Skylake. Bijna alle high end Windows 10 laptops-tablets zoals de Surface book/pro HP spectre kampen met crash problemen door de drivers. Maar dat wordt steeds minder.

Zelf heb ik ook die Zenbook gezien, maar het scherm is minder als de Dell en Asus.
De Dell Inspirion 7000 serie is qua bouwkwaliteit een stuk minder. De behuizing deukt in als je te hard op het toetsenbord drukt en het scherm is een stuk minder. Daarnaast is de laptop veel zwaarder en zit er een dik oplaadblok bij. Maar mijn grootste minpunt was dat er slechts maar 1 hdmi 1.4 uitgang opzit. Dit betekend dat je een 4k scherm maar op 30hz aan kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
Ik heb mijn XPS15 (UHD/1tb/32gb) op 2016-02-11 besteld, het werd op 2016-02-19 afgeleverd.

Prachtig machine, de scherm is top en het draait supersnel. De behuizing en touchpad zijn ook top-notch. Allen het toetsenbord valt iets tegen. Het heeft een goedkoop gevoel - op een laptop van 2,5k had ik dat niet verwacht. De gekke is dat het duidelijk een bewust keus was: het toetsenbord is lichter dan bij mijn MBP en daardoor minder vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
Accuduur is trouwens prima (~6uur), een stuk beter dan in Win 10 op de MBP dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
ja de ux501vw stond ook op mijn lijstje, in deze prijsklasse is er gewoon bijna niets beters te vinden, of je gaat gelijk voor een Thinkpad P50 of zbook studio, maar die zijn dan ook gelijk een stuk duurder .
de ux501vw schijnt toch niet zo,n goede beeldkwaliteit te hebben volgens de testen.

maar even wachten op een leuke korting van de XPS 15 ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordifcg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Hi,
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ben toch van mening dat hier gewoon de specialisten van de XPS rondlopen. Heb inmiddels het hele topic doorgespit (Ja alle pagina's) maar kan uiteindelijk geen duidelijke conclusie vinden. Is de Dell XPS laptop echt zijn extra centen waard qua bouwkwaliteit? Hij moet zo meteen 4 jaar lang elke dag mee naar school en dan is dat gewoon mijn eerste prio.
Mocht ik er voor kiezen zal dat een 13", I5, FHD model worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jordifcg schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:35:
Hi,
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ben toch van mening dat hier gewoon de specialisten van de XPS rondlopen. Heb inmiddels het hele topic doorgespit (Ja alle pagina's) maar kan uiteindelijk geen duidelijke conclusie vinden. Is de Dell XPS laptop echt zijn extra centen waard qua bouwkwaliteit? Hij moet zo meteen 4 jaar lang elke dag mee naar school en dan is dat gewoon mijn eerste prio.
Mocht ik er voor kiezen zal dat een 13", I5, FHD model worden.
Ik heb 'm nog niet gekocht, maar om een vergelijking te geven: mijn 5,5 jaar oude XPS 15 (L501x) is al 5,5 jaar mee naar school gegaan en de behuizing van dat ding bestaat volledig uit plastic. Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat de bouwkwaliteit van de nieuwste XPS 15 nog stukken beter is aangezien hij grotendeels van aluminium is. Daarnaast blijkt dit ook uit de verschillende reviews en artikelen die ik erover gelezen heb.
Als het je echt vooral daarom gaat, zou ik zeggen: kopen!
Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.