Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijster123
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-02 18:46
Ik heb vandaag een biosupdate uitgevoerd, na opnieuw op te starten werkte mijn bluetooth nog prima. Tijdens het werken op de laptop viel ineens de verbinding naar mijn draadloze muis weg waarna ik constateerde dat mijn laptop ineens geen bluetooth functionaliteit meer heeft.
De bluetooth adapter komt niet terug bij instellingen of bij apparaatbeheer.

Heeft iemand van jullie hier toevallig ook last van? (skylake 13 inch, FHD, Core i7, 8GB, 256GB)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p0izeWW.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3304mcL.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XEBXr51.png

-----------------
opgelost: in de bios mijn bluetooth disabled en enabled.

[ Voor 6% gewijzigd door thijster123 op 29-02-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Woensdag heb ik de XPS 15 skylake ontvangen. Ik heb het smaakje met een 512GB SSD schijf en een UHD 4K scherm. Bij opstarten zag het er allemaal fantastisch uit, maar ik krijg een serieus probleem zodra ik updates op drivers ga uitvoeren: na opstarten heb ik ongeveer 10 seconden de tijd om iets te doen (b.v. mijn wachtwoord intoetsen), daarna gaat mijn scherm zwart! De Backlight doet het nog wel dus het is niet een defect scherm denk ik.

Na 2x bellen met de helpdesk en 2x opnieuw windows installeren als eerste poging hier wat aan te doen heb ik kunnen concluderen dat er iets mis is met de NVidia dedicated graphics card (960M). Als ik deze disable in device manager lijkt het apparaat gewoon goed te werken. Ik wil natuurlijk wel de 960M kunnen gebruiken dus het is geen optie deze dan maar disabled te laten. De technische dienst is erg kortaf erover. "Ik moest maar eens een ouwe driver proberen." Ik kan me niet voorstellen dat als het een driver probleem is, ik dan de enige ben die dit probleem ondervindt. Dell levert denk ik 1000-en van deze apparaten tenslotte...

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? En beter nog: hoe dit op te lossen? Als jullie concluderen dat het een hardware probleem is dan heb ik reden om hem terug te sturen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:43
google is your best friend,, is inderdaad driver probleem , gebruik onderstaande oudere drivers , daarmee zou t probleem verholpen zijn, totdat er hopelijk voor je weer nieuwere drivers komen. succes

http://www.geforce.com/drivers/results/89127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

Ik gebruik de laatste versie, 361.91 en ondervind hier geen problemen, zelfde model laptop (xps15, uhd + 960m)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:20:
Beste allemaal,

Woensdag heb ik de XPS 15 skylake ontvangen. Ik heb het smaakje met een 512GB SSD schijf en een UHD 4K scherm. Bij opstarten zag het er allemaal fantastisch uit, maar ik krijg een serieus probleem zodra ik updates op drivers ga uitvoeren: na opstarten heb ik ongeveer 10 seconden de tijd om iets te doen (b.v. mijn wachtwoord intoetsen), daarna gaat mijn scherm zwart! De Backlight doet het nog wel dus het is niet een defect scherm denk ik.

...

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? En beter nog: hoe dit op te lossen? Als jullie concluderen dat het een hardware probleem is dan heb ik reden om hem terug te sturen natuurlijk.
Support bellen en een monteur laten komen, heb het zelfde probleem gehad en na een moederbord wissel probleem opgelost en nergens meer last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. De installatie van oudere drivers (zowel dell als die van nvidia) leverde geen verbetering op. Ik heb nu (eindelijk!) een afspraak met een monteur! Ik hoop dat dat de zaken oplost. Ik kreeg ook af en toe een BSOD overigens, zelfs als de Nvidia kaart uitgeschakeld was. Ik veronderstel dat dat aan hetzelfde MoBo probleem ligt.

Ik zal voor alle volledigheid hier een post plaatsen als een nieuw MoBo inderdaad het probleem oplost. Dat is misschien ook handig voor andere gebruikers om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04
Grrr. Had op 9 februari een XPS 13 besteld, met als geschatte leverdatum 1 maart. Na middernacht hebben ze die datum opgeschoven naar 9 maart. Ik begrijp dat het een schatting is, maar ze weten toch ook wel eerder als ze zo'n datum niet gaan halen? En waarom moet het uberhaupt zo lang duren?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Weet iemand of er een manier is om niet in de business afdeling te bestellen maar toch BTW af te kunnen trekken? Ik wil de XPS 15 aanschaffen voor op het werk maar dezelfde configuratie is in business €200,- duurder vanwege extra services die ik niet nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Cwookie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:46:
Weet iemand of er een manier is om niet in de business afdeling te bestellen maar toch BTW af te kunnen trekken? Ik wil de XPS 15 aanschaffen voor op het werk maar dezelfde configuratie is in business €200,- duurder vanwege extra services die ik niet nodig heb.
Je kunt deze stappen volgen: lrietveld in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"
Het is mij op deze manier gelukt de consumenten versie via de business afdeling te kopen

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
lrietveld schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Je kunt deze stappen volgen: lrietveld in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"
Het is mij op deze manier gelukt de consumenten versie via de business afdeling te kopen
Dat is op zijn zachts gezegd erg idioot dat het mogelijk is... Desalniettemin ga ik toch kijken of het nog steeds werkt. Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Cwookie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:23:
[...]

Dat is op zijn zachts gezegd erg idioot dat het mogelijk is... Desalniettemin ga ik toch kijken of het nog steeds werkt. Bedankt voor de tip _/-\o_
Jep, denk dat dit 1 van de weinige voordelen is van hun waardeloze website ;)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:26
Damn, ik twijfel tussen de 13" 4k of 15" 1080p. :P
Beide zijn quasi dezelfde prijs voor zelfde specs, buiten het scherm.

Is 4K echt de moeite? Touchscreen kan me niet veel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Heb zojuist mijn XPS 15 4K / 32 GB RAM / 1 TB SSD binnen. Op het eerste gezicht geen assemblagefouten dus daar ben ik erg blij mee.

Ik was van plan om een image te trekken van de SSD mbv een bootable USB stick.
Ik heb de USB stick erin gedaan en ben de BIOS ingegaan. In de BIOS heb ik de boot order veranderd zodat de USB stick bovenaan staat en fast boot heb ik uitgeschakeld. Opgeslagen als "custom setting" ofzo. Bij de eerstvolgende boot zag ik iets met library error (geen idee of dat van de UEFI firmware kwam of van mijn USB stick). De keren erna blijft mijn scherm op zwart, met of zonder USB stick. De laptop zelf toont verder wel een teken van leven, maar het keyboard backlight gaat niet aan en ook het LCD backlight niet, verder gaat het lampje van de CAPSLOCK key ook niet aan. Display diagnostics (D + power) werkt. Fn + power werkt niet. Battery indicator knopje werkt niet.

Iemand enig idee hoe ik dit apparaat weer unbrick? Voor de goede orde, ik kom de BIOS ook niet meer binnen.

Lotgenoten: 1, 2, 3, 4

Edit: hoogstwaarschijnlijk ligt het eraan dat F8 ingedrukt houden (heb ik ook geprobeerd) tijdens het booten je laptop bricked...

[ Voor 42% gewijzigd door Sphere- op 05-03-2016 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
ik zat sterk te twijfelen om ook de xps 15 te kopen, maar na de vele quality issues gaat t m toch niet worden, belachelijk voor worden dat een apparaat wat dik 2k kost zo veel problemen kent. alternatief is dan toch maar voor een zbook g3 te kijken of een thinkpad p50 , misschien iets minder mooi, maar toch wel beter in kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

LopeZ

Too much is never enough

Volgens mij zijn er vanaf februari nog maar weinig problemen met de modellen die de fabriek verlaten. Ik heb sinds een maand een XPS15 met 4k en heb nul problemen ondervonden. De accu gaat ook echt belachelijk lang mee, soms een hele werkdag (aan een externe monitor)

Als freelancer is het super belangrijk dat mijn laptop het gewoon doet en blijft doen. Mijn ouwe was een XPS 14z die na ruim 4 jaar het nog steeds prima doet zonder ook maar één Windows 7 reinstall.

Het enige wat ik nu anders zou doen is dat 4k scherm achterwege laten want het is de €300 extra gewoon niet waard imo. Windows 10 snapt ook nog niet goed hoe de scaling daar op moet werken als je er een externe monitor aan hangt. Maarja die optie was er toen ik bestelde nog niet.

Kortom, ik ben een tevreden XPS 15 klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Hier ook net besteld, voor de 15" 1080p 512GB SSD geweest. Ik vind de 4k inderdaad ook niet de moeite.

Ik hoop dat ik geen spijt zal hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
maar is het 1080p panel van de dell wel goed ? , zit nl. heel veel verschil tussen dit soort schermen. kan nog niets vinden van een review met de 1080p scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
patrickberg schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:57:
maar is het 1080p panel van de dell wel goed ? , zit nl. heel veel verschil tussen dit soort schermen. kan nog niets vinden van een review met de 1080p scherm
Je kan geen review vinden van de variant met het 1080p scherm? Dat wordt eerst even een bezoekje brengen aan de Hans Anders denk ik.
Sphere- schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:40:
Heb zojuist mijn XPS 15 4K / 32 GB RAM / 1 TB SSD binnen. Op het eerste gezicht geen assemblagefouten dus daar ben ik erg blij mee.

Ik was van plan om een image te trekken van de SSD mbv een bootable USB stick.
Ik heb de USB stick erin gedaan en ben de BIOS ingegaan. In de BIOS heb ik de boot order veranderd zodat de USB stick bovenaan staat en fast boot heb ik uitgeschakeld. Opgeslagen als "custom setting" ofzo. Bij de eerstvolgende boot zag ik iets met library error (geen idee of dat van de UEFI firmware kwam of van mijn USB stick). De keren erna blijft mijn scherm op zwart, met of zonder USB stick. De laptop zelf toont verder wel een teken van leven, maar het keyboard backlight gaat niet aan en ook het LCD backlight niet, verder gaat het lampje van de CAPSLOCK key ook niet aan. Display diagnostics (D + power) werkt. Fn + power werkt niet. Battery indicator knopje werkt niet.

Iemand enig idee hoe ik dit apparaat weer unbrick? Voor de goede orde, ik kom de BIOS ook niet meer binnen.

Lotgenoten: 1, 2, 3, 4

Edit: hoogstwaarschijnlijk ligt het eraan dat F8 ingedrukt houden (heb ik ook geprobeerd) tijdens het booten je laptop bricked...
Wat een naar probleem! Nog nooit gehoord dat een functie toets ingedrukt houden tijdens het booten een laptop kan bricken. Dat wordt een monteur over de vloer ben ik bang.

Met welk programma wilde je overigens een image gaan trekken? Windows heeft daar zelf een handige feature voor ingebouwd die gewoon in Windows zelf uitgevoerd kan worden. Helaas heb je daar op dit moment niet zoveel aan, maar misschien voor het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Ik was van plan een image te maken nog voordat ik een user account had aangemaakt met EaseUS.

Ik vermoed dat de BIOS batterij weghalen voor een reset het probleem oplost maar...

Removing the coin-cell battery
Prerequisites
  1. Remove the base cover.
  2. Remove the battery.
  3. Remove the wireless card.
  4. Remove the hard drive.
  5. Remove the solid-state drive (half-length).
  6. Remove the solid-state drive (full-length).
  7. Remove the fans.
  8. Remove the heat-sink assembly.
  9. Remove the memory modules.
  10. Remove the system board.
zucht... aan de onderkant van het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
patrickberg schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:57:
Waar heb jij gezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickberg
bedankt , scheelt me weer een bezoek aan hans anders ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en wil bij deze dan ook graag mijn ervaringen delen over de XPS 15 9550

Na het lezen van vele topics op diverse sites had ik geen goed gevoel om een XPS aan te schaffen.
Ik heb bewust enkele maanden gewacht omdat veel issues firmware/bios/drivers gerelateerd zijn.
Echter ook de quality control bleek niet in orde (afwerking issues, dode pixels issues, toetsenbord issues, screen issues etc...)

Uiteindelijk half februari de stap genomen om een XPS te bestellen (met de 7% valentijnskorting actie).

Configuratie:
XPS 15 - 9550
4K scherm
512 GB ssd
16GB intern geheugen

Bestelling en levering: perefect!
Besteld op 15-02-2016
Geleverd op 26-02-2016
Netjes status updates en tracking info gehad.

Ingebruikname: boven verwachting goed!

Nu ruim een week in gebruik, en echt alles maar dan ook alles werkt perfect. Bouwkwaliteit 100%, geen enkel issue met afwerking.
Softwarematig ook geen enkel issue!
Echt niets en dan ook helemaal niets van de lange lijst met problemen die kopers ervaren hebben treden bij op:
- scherm perfect
- toetsenbord perfect
- trackpad perfect
- geluid speakers uitstekend
- geen coil whine
- geen blauw en/of zwart scherm gehad (crashes)
- geen screen flickering issues (ook niet bij 0% brightness)
- geen problemen met geluid over koptelefoon
etc. ...

Wat betreft het 4K scherm, als je grotendeels op stroom werkt, doen! werkelijk prachtig en een genot om op te werken. Schaling in Windows 10 is nu echt op een niveau dat zeer goed werkbaar is.
Heb zelf op 175% schaling staan en dat is goed leesbaar en tevens veel werkruimte.

Ik heb een Asus designo MX27AQ (mat scherm 1440p) als externe monitor, maar als je eenmaal aan het 4K scherm van de XPS gewend bent kijk je liever nergens anders meer naar...

De XPS 15 kwam geleverd met bios 1.1.15. Na levering heb ik de bios bijgewerkt naar 1.1.19 en drivers en firmware ge-update (via de Dell site)

Voor de rest heb ik alles standaard gelaten (dus geen verse Windows 10 install).

Ook de SSD control heb ik op de fabrieksinstelling gelaten (raid) en geeft mijns inziens voldoende resultaten:

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 1704.593 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 597.408 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 586.218 MB/s [143119.6 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 433.687 MB/s [105880.6 IOPS]
Sequential Read (T= 1) : 1206.500 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 597.106 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 41.475 MB/s [ 10125.7 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 154.080 MB/s [ 37617.2 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 10.6% (50.5/476.3 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2016/03/05 12:28:10

Wel heb ik een paar dagen terug Windows 10 HOME ge-upgrade naar Windows 10 PRO (gratis via de Windows 7 PRO key van mijn oude laptop, een Sony Vaio Z12 uit 2010).
Ook dit is probleemloos verlopen en alles werkt nog steeds perfect.

Wat hierboven al eerder werd geschreven, ik denk dat Dell zijn quality control nu goed op orde heeft en ook de meest recente bios/firmware/drivers zijn stabiel.

Hoop dat dit stukje bijdraagt in het beslissingsproces van de twijfelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Dat helpt zeker! Door alle die negatieve reacties over de bouwkwaliteit heb ik er lang over nagedacht of ik hem wil aanschaffen (het is toch wel een erg mooi ding, maar ik heb geen zin in een brakke laptop), maar nu ik deze positieve reacties lees ga ik hem waarschijnlijk snel aanschaffen. Eerst nog even wachten tot er een kortingsactie is of kijken of ik op een andere manier een 10% kortingscode kan scoren, 1800 euro is toch net iets te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01-2023
Heeft iemand van jullie ook problemen met het lezen van een SD-kaart? Ik hen een XPS15 4k 512Gb SSD model - en lezen van een SD kaart duurt erg lang, een of twee kleine bestanden zijn te lezen, maar dan geeft Windows een melding dat er een fout is op de SD-kaart en vervolgens is er een soort reset. De SD-kaart is niet meer als station te zien en na een paar seconden 'ziet' Windows de SD-KAART weer en begint de cyclus opnieuw.

Inmiddels ben ik erachter dat het een driver gerelateerd probleem is: vanaf een frisse start functioneert de SD-kaart zonder problemen - maar na het wakker worden (sleep/suspend) is de SD-kaart lezer effectief onbruikbaar geworden. Ik heb alle recente drivers en zelfs deze opnieuw geïnstalleerd - althans ik vermoed dat het om een RealTech driver gaat. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
Mithrildor schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:57:
Dat helpt zeker! Door alle die negatieve reacties over de bouwkwaliteit heb ik er lang over nagedacht of ik hem wil aanschaffen (het is toch wel een erg mooi ding, maar ik heb geen zin in een brakke laptop), maar nu ik deze positieve reacties lees ga ik hem waarschijnlijk snel aanschaffen. Eerst nog even wachten tot er een kortingsactie is of kijken of ik op een andere manier een 10% kortingscode kan scoren, 1800 euro is toch net iets te veel geld.
Ik heb gisteren een mailtje hierheen gestuurd:
Dell_EMEA_VIP@dell.com

Met dit letterlijke bericht:
Hi,

Ik wil graag gebruik maken van de Dell XPS 15 VIP actie. Welke gegevens heb je van mij nodig?

Heb zojuist een 10% kortingscode ontvangen. Dus ik ga bestellen!

Iemand nog een 20% kortingscode voor monitoren en randapparatuur nodig? (of werkt dit alleen in combinatie met je mail? )

[EDIT] De bonnen werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Toch bijna 15 minuten kunnen genieten van mijn laptop...

Gisteren gebeld met de premium support. Vandaag zou er iemand langskomen voor reparatie. Die zal dan telefonisch contact met mij opnemen om te vragen of hij langs kan komen.
Geduldig als ik ben heb ik tot 16 uur gewacht en toen de premium support nog eens gebeld. Die vertelde mij dat er een vertraging was opgelopen en dat er een bericht aan de monteurs is achtergelaten om alsnog contact met mij op te nemen. Vlak voor 20 uur nog eens contact opgenomen met de premium support. Die vertelde mij ook dat er een vertraging was opgelopen vanwege 'een onderdeel dat niet leverbaar is'. Het moederbord? ja inderdaad. Nu mag ik wachten tot 21 maart voor een vervangend moederbord. Ben vandaag de hele dag thuis gebleven in plaats van op mijn werk, dus behoorlijk pissed off.

En de grap is, ik acht de kans dat het moederbord kapot is redelijk klein. Waarschijnlijk zal een BIOS settings clear het oplossen, maar goed... de batterij zit aan de achterkant van het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Angilo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:46:
[...]

[EDIT] De bonnen werken niet...
Ik heb ook gisteren een code gehad, die werkte niet. Weer contact gezocht, ik moest het weer proberen, en zojuist deed diezelfde code het wel. Kortom, weer even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
nietorigineel schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Ik heb ook gisteren een code gehad, die werkte niet. Weer contact gezocht, ik moest het weer proberen, en zojuist deed diezelfde code het wel. Kortom, weer even mailen.
Inderdaad, de code werkt, ik heb zojuist de 512 GB met 4k scherm besteld voor €1.934,10
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc83
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-01-2018
Ik zou inderdaad 2x nadenken alvorens te bestellen vanaf de Dell.be site. De Presale support is al schandalig slecht en mega-arrogant :-(
Afbeeldingslocatie: http://goo.gl/wO9rVi

[ Voor 39% gewijzigd door Luc83 op 09-03-2016 12:30 . Reden: image niet zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Luc83 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:25:
Ik zou inderdaad 2x nadenken alvorens te bestellen vanaf de Dell.be site. De Presale support is al schandalig slecht en mega-arrogant :-(
[afbeelding]
Hij geeft toch antwoord? Ik zie alleen jou een schandalig antwoord terug typen, ben blij dat je die niet verstuurd hebt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

sowieso zinloze vraag om te gaan vragen waarom iets kost wat het kost. Tussen zakelijk- en consumentensegment zit wel vaker verschil. Deal with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
[afbeelding]
Ik heb geen zin om je linkjes over te typen, maar het verschil in prijs met bedrijven variant en consumenten variant zit meestal niet in de hardware maar in de service. Dus 24 on site service of iets dergelijks.

Meneer Woekele boven mij was 2 seconden vroeger zag ik.

Daarnaast had ik vorige week per nieuwsbriefmail nog een waardebon gekregen voor XPS laptops, alleen zie ik dat die nu alweer is verlopen. Het ging om 10% op bepaalde XPS laptops: 10%OFFAWXPS.
De vraag is alleen of die te stacken was met de 10% VIP korting, dat had wel mooi geweest.

In ieder geval goed om te horen dat ze die VIP codes nu weer per mail uitleveren.

[ Voor 29% gewijzigd door Majesty op 10-03-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Hier ook toegekomen, kleine weekje geduurd van bestelling tot nu. :)

Indrukwekkend scherm inderdaad. Ik heb wel voor de 1080p gekozen, en ik hoop dat ik er geen spijt van ga hebben. Toetsenbord typt lekker, en de touchpad is quasi op niveau van macbooks. ( komend van 6-7 jaar op MacBook :P )

Tot nu toe tevreden se. Duh, na 1u in gebruik. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 12:32
Op 3 maart in de avond de XPS 13 besteld (i7, 8GB intern, 256GB SSD, FHD en Iris 540). De verwachte leverdatum stond op 17 maart. Tot mijn verrassing stond de koerier op 10 maart in de ochtend voor de deur :-)

Eerste indruk is erg goed. Nu maar eerst even partities aanmaken en Windows opnieuw installeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Sinds vandaag trotse eigenaar van een XPS 15 FHD. Momenteel 2 ergernissen aan de laptop:

1. Coil whine. Schijnt verholpen te worden met een nieuwe adapter, maandag even Dell bellen.
2. Dell 1830 WiFi kaart, wil helemaal niet verbinden op 5Ghz. Op 2.4Ghz werkt het wel maar een download trekt alles onderuit, outlook verbind niet meer en websites laden niet tot de download klaar is. Denk dat ik vrolijk mijn Intel kaart ga overzetten naar deze XPS.

Jammer want ik was wel heel benieuwd naar 3x3 AC..

http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19659832

[ Voor 7% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-03-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Sinds woensdag ben ik in het bezit van een XPS 15 UHD-touchscreen. Het scherm ziet er super uit, maar helaas is het scherm ook een nadeel in het gebruik. Windows gaat namelijk niet altijd even handig met scaling om. Als ik alleen gebruik maak van het laptop scherm gaat alles prima en kom je af en toe eens een stuk windows of programma tegen dat scaling niet goed ondersteund.
De grote problemen ontstaan wanneer je een extra scherm (geen UHD) op de laptop aansluit en per scherm een ander scaling niveau gebruikt. Het lijkt er dan op dat windows de scaling factor van het hoofdbeeldscherm als basis pakt. Op de andere schermen wordt de scaling wel toegepast, maar zijn de teksten vaag. Alleen de edge browser lijkt hier geen last van te hebben, andere browsers, programma's en zelfs office 2016 wel.
Een optie om dit te verminderen is de resolutie terug te schroeven naar full HD, maar dit komt de beeldkwaliteit ook niet ten goede. Mocht iemand hiervoor toevallig een goede oplossing tegen komen, dan hoor ik het graag. Ik hoop in ieder geval dat Microsoft deze problemen in de toekomst gaat oplossen.

Vandaag heb ik de DA200 in het ontvangen. Met deze kleine adapter kan je je XPS uitbreiden met een netwerk, usb 3.0 en VGA of HDMI aansluiting. De adapter bevalt zeer goed en kan in ieder geval een resolutie van 1920 * 1200 aan. Dit was voor mij een enorme meevaller, omdat ik op veel sites las ik dat de maximaal ondersteunde resolutie 1080p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

swannie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 00:47:
Sinds woensdag ben ik in het bezit van een XPS 15 UHD-touchscreen. Het scherm ziet er super uit, maar helaas is het scherm ook een nadeel in het gebruik. Windows gaat namelijk niet altijd even handig met scaling om. Als ik alleen gebruik maak van het laptop scherm gaat alles prima en kom je af en toe eens een stuk windows of programma tegen dat scaling niet goed ondersteund.
De grote problemen ontstaan wanneer je een extra scherm (geen UHD) op de laptop aansluit en per scherm een ander scaling niveau gebruikt. Het lijkt er dan op dat windows de scaling factor van het hoofdbeeldscherm als basis pakt. Op de andere schermen wordt de scaling wel toegepast, maar zijn de teksten vaag. Alleen de edge browser lijkt hier geen last van te hebben, andere browsers, programma's en zelfs office 2016 wel.
Een optie om dit te verminderen is de resolutie terug te schroeven naar full HD, maar dit komt de beeldkwaliteit ook niet ten goede. Mocht iemand hiervoor toevallig een goede oplossing tegen komen, dan hoor ik het graag. Ik hoop in ieder geval dat Microsoft deze problemen in de toekomst gaat oplossen.

Vandaag heb ik de DA200 in het ontvangen. Met deze kleine adapter kan je je XPS uitbreiden met een netwerk, usb 3.0 en VGA of HDMI aansluiting. De adapter bevalt zeer goed en kan in ieder geval een resolutie van 1920 * 1200 aan. Dit was voor mij een enorme meevaller, omdat ik op veel sites las ik dat de maximaal ondersteunde resolutie 1080p is.
Ik werk bijna altijd op een externe monitor en had/heb hier ook last van. Wat ik doe om dit te fixen is dat wanneer je een nieuwe monitor aansluit je in je display settings van die externe monitor de scaling op 100% zet. (Geen scaling dus) En dan moet je opnieuw opstarten! Als je blijft doorwerken zonder reboot snapt windows met scaling er helemaal niets meer van.

Overigens onthoud windows wel de externe monitor met de ingestelde scaling dus als je de volgende dag terug komt hoeft je niets meer te doen. Elk nieuwe / onbekende monitor moet je deze truuk opnieuw toepassen.

Ik heb ook de DA200, super ding maar eigenlijk niet heel nuttig voor mij. In het dagelijks gebruik mis ik toch echt meer usb porten. Ze hadden er van mij 3 op mogen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
Het is inderdaad erg handig dat Windows de monitor instellingen onthoud, dat scheelt weer behoorlijk wat instel werk iedere keer.
Zelf heb ik de xps aangesloten op 2 externe Dell schermen met een resolutie van 1920 bij 1200. Als ik één van deze monitoren instel als hoofdmonitor is de weergave op deze schermen goed, maar de weergave op de XPS in de meeste programma's zelf duidelijk minder. De teksten zijn dan niet meer scherp een beetje te vergelijken met als je een beeldscherm niet op zijn native resolutie hebt ingesteld of een programma's als Photoshop CC 2015 ziet de scaling factor niet meer.
Bij het instellen van de XPS als primair scherm is het juist omgedraaid en klopt de weergave op de externe schermen niet. Helaas blijven deze problemen bij mij na het opnieuw opstarten. Als ik het goed begrijp heb jij hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[afbeelding]
Uhm, ik zou eens in de spiegel kijken.

De support medewerker vraagt je gewoon om normaal antwoord te geven.

Als jij daardoor al op je teentjes getrapt bent... Ik zou niet bij de helpdesk willen werken die dat soort mensen te woord moet staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Uit pure nieuwsgierigheid: hoe gek pakt de alternatieve plaatsing van de webcam in de praktijk uit? Ik kan mij zo voorstellen dat het niet ideaal is dat men je neus van binnen kan inspecteren, maar ook dat het wat gek is dat je over de camera heen staart (naar het scherm dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Uhm, ik zou eens in de spiegel kijken.

De support medewerker vraagt je gewoon om normaal antwoord te geven.

Als jij daardoor al op je teentjes getrapt bent... Ik zou niet bij de helpdesk willen werken die dat soort mensen te woord moet staan.
Zou dat niet komen gezien t feit dat Mohamaed gewoon het contact verbreekt na zijn wedervraag :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb prima ervaring met Mohammed, netjes en vriendelijk geholpen.
Het kan ook een storing zijn geweest dat de verbinding werd verbroken. Heb ik ook een keer gehad.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Heb zelf ook een kortingscode weten te bemachtigen. Twijfel alleen enorm. Het forum over problemen omtrent de xps 15 is enorm. Ik twijfel dan om de fhd variant te nemen ipv de 4k hoewel ik liever deze tweede heb vind ik 1800 nogal wat geld. Ik heb al een boel reviews gelezen maar wat vinden jullie nu eigenlijk van dit fhd paneel? Steekt deze bleek af tegen de Uhd variant? Ervaren jullie geen rare bugs? De Variant die ik misschien wil nemen betreft het 8gb 256gb fhd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

swannie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:52:
Het is inderdaad erg handig dat Windows de monitor instellingen onthoud, dat scheelt weer behoorlijk wat instel werk iedere keer.
Zelf heb ik de xps aangesloten op 2 externe Dell schermen met een resolutie van 1920 bij 1200. Als ik één van deze monitoren instel als hoofdmonitor is de weergave op deze schermen goed, maar de weergave op de XPS in de meeste programma's zelf duidelijk minder. De teksten zijn dan niet meer scherp een beetje te vergelijken met als je een beeldscherm niet op zijn native resolutie hebt ingesteld of een programma's als Photoshop CC 2015 ziet de scaling factor niet meer.
Bij het instellen van de XPS als primair scherm is het juist omgedraaid en klopt de weergave op de externe schermen niet. Helaas blijven deze problemen bij mij na het opnieuw opstarten. Als ik het goed begrijp heb jij hier geen last van?
Ahh daar zit een verschil. Ik gebruik het XPS scherm nooit op een vaste werkplek, alleen een externe monitor.
Op de het XPS scherm zelf ziet het er zonder externe monitor op veel programma's blurry uit. Maar eerlijk gezegd ligt dat aan windows en niet de XPS zelf. Windows draait alles op 72dpi en als een programma niet hoge resoluties ondersteunt wordt het opgeschaald.

4k is leuk voor een tv maar op een laptop is het imo overbodig. Maarja toen ik bestelde was er nog geen FHD scherm met 16GB en 512ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Hoe is jullie Samsung SM951 256GB performance? Snelheden hier zijn niet wat het zou moeten zijn...

Read 1348MB/s
Write 293MB/s

Getest met AS SSD op Win 10 x64. Geprobeert:

AHCI
RAID
MS NVME Driver
Samsung NVME Driver
Disk cache aan/uit

Dacht dat ie sneller was.. Dit lijkt het wel een beetje te zijn volgens de specsheet.. Misschien toch maar een 950 pro erin.

[ Voor 21% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-03-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 20:11
Ik heb een vraagje voor degenen die de XPS 15 met full hd en 256GB SSD in huis gehaald hebben.
Volgens wat ik hier gelezen hebben zou deze (spijtig genoeg) uitgerust zijn met een 56Wh batterij ondanks dat er enkel een SSD in zit?
Ik vroeg me af of het dan gaat over een standaard SSD (2.5 inch formaat) of een M2 SSD en een holte in de behuizing?

De full hd versie met 512GB zou ideaal zijn, maar mijn budget rekt helaas zo ver niet. Mocht de 256GB variant een vrij SATA slot hebben, dan kan ik de SSD uit mijn huidige XPS recupereren als dataschijf. Zou een goed compromis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
Mats.be schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:55:
Ik heb een vraagje voor degenen die de XPS 15 met full hd en 256GB SSD in huis gehaald hebben.
Volgens wat ik hier gelezen hebben zou deze (spijtig genoeg) uitgerust zijn met een 56Wh batterij ondanks dat er enkel een SSD in zit?
Ik vroeg me af of het dan gaat over een standaard SSD (2.5 inch formaat) of een M2 SSD en een holte in de behuizing?

De full hd versie met 512GB zou ideaal zijn, maar mijn budget rekt helaas zo ver niet. Mocht de 256GB variant een vrij SATA slot hebben, dan kan ik de SSD uit mijn huidige XPS recupereren als dataschijf. Zou een goed compromis zijn.
Als je budget niet zo hoog is kan je ook de i5 variant overwegen 1499,-? Deze is voorzien van een 32gb m.2 ssd + 1 tb hdd?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 20:11
Olrac.Srednjim schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Als je budget niet zo hoog is kan je ook de i5 variant overwegen 1499,-? Deze is voorzien van een 32gb m.2 ssd + 1 tb hdd?
Heb ik overwogen, maar in mijn huidige XPS 15 (L501x) zit al een klein jaar een SSD en daarvoor een 7200rpm HD. Heb wat schrik dat ik me ga ergeren aan die 5400rpm HD in de basisversie, zelfs met cache-schijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Mats.be schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:12:
[...]

Heb ik overwogen, maar in mijn huidige XPS 15 (L501x) zit al een klein jaar een SSD en daarvoor een 7200rpm HD. Heb wat schrik dat ik me ga ergeren aan die 5400rpm HD in de basisversie, zelfs met cache-schijf. :)
Ik heb de core i5 gekocht en heb de 32gb omgewisseld voor een groter ssd m.2 ik wilde nl ruimte hebben voor een 2,5" schijf.

suc6 met de keuze.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mats.be schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:55:

Het slot is wel vrij, maar de bekabeling mist, als ik de ervaringen op internet zo heb gelezen. De onderdelen om alsnog een sata schijf te kunnen plaatsen zijn als goed is wel via dell nog na te bestellen (alleen via klantenservice). Weet niet wat de kosten hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeSkittle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 00:51
Sphere- schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:12:
Toch bijna 15 minuten kunnen genieten van mijn laptop...

Gisteren gebeld met de premium support. Vandaag zou er iemand langskomen voor reparatie. Die zal dan telefonisch contact met mij opnemen om te vragen of hij langs kan komen.
Geduldig als ik ben heb ik tot 16 uur gewacht en toen de premium support nog eens gebeld. Die vertelde mij dat er een vertraging was opgelopen en dat er een bericht aan de monteurs is achtergelaten om alsnog contact met mij op te nemen. Vlak voor 20 uur nog eens contact opgenomen met de premium support. Die vertelde mij ook dat er een vertraging was opgelopen vanwege 'een onderdeel dat niet leverbaar is'. Het moederbord? ja inderdaad. Nu mag ik wachten tot 21 maart voor een vervangend moederbord. Ben vandaag de hele dag thuis gebleven in plaats van op mijn werk, dus behoorlijk pissed off.

En de grap is, ik acht de kans dat het moederbord kapot is redelijk klein. Waarschijnlijk zal een BIOS settings clear het oplossen, maar goed... de batterij zit aan de achterkant van het moederbord...
Precies hetzelfde probleem gehad. Dell support kon mij geen garantie geven dat de monteur de geplande dag langs kon komen en vertelde mij dat het niet mogelijk was om het onderdeel te reserveren op mijn naam (eh?) en ze dus de dag erop de reparatie wilden inplannen omdat ik dan meer 'kans' maakte. Klaarblijkelijk ben ik hier niet mee akkoord gegaan, deels i.v.m. vrij nemen van werk. Na veel moeite reparatie ingepland voor de week erop met de garantie dat de reparateur langs zou komen, moederbord vervangen maar helaas is het coil whine probleem nog steeds niet opgelost. Integendeel ik heb nu juist het gevoel dat het geluid harder is geworden. Dat wordt opnieuw klantenservice bellen.

Overigens wel erg goede service doelend op de reparateur die thuis bij je langs komt (klantvriendelijk en capabel), jammer dat het niks heeft geholpen al hield ik wel mijn hart vast toen alle kleine onderdelen los gemaakt moesten worden en natuurlijk niet zo netjes teruggeplaatst konden worden vergeleken met het origineel wat ik, als de autist die ik ben, wel moeilijk te verwerken vond :p.

[ Voor 7% gewijzigd door OrangeSkittle op 15-03-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 04-09 08:44
Kan iemand mij vertellen hoe het zit qua licentie bij de laptop?
Heb gister windows 10 opnieuw moeten installeren omdat windows niet lekker meer werkte maar was dus de licentie kwijt die de monteur mij op een briefje had meegegeven.

Nu heb ik tijdens de setup van Windows 10 Pro op overslaan geklikt en vervolgens gewoon helemaal geinstalleerd. Vervolgens heb ik hem aan het internet gehangen en de laptop was automatisch geactiveerd met een nieuwe key?

Heb de oude key uit de Windows.old folder gehaald en deze vergeleken en dit was ook een totaal andere code?

Dus vandaar mijn vraag, weet iemand hoe dit met de licenties onder windows 10 zit?

*overigens is mijn moederbord in februari vervangen en vandaar dat ik een windows 10 pro serial heb gekregen van de vriendelijke dell monteur :p (orgineel kreeg ik de laptop met Windows 10 home) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De windows key wordt tegenwoordig op het moederbord opgeslagen en zodra er internet is wordt deze, na een nieuwe installatie, gecontroleerd. De oude key is dus van je vorige moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Wat zijn de meningen over de keuze 1080p/4K bij de XPS 15? Het 4K scherm lijkt me prachtig, maar de nadelen (prijs, batterijduur, eventuele scalingproblemen) wegen ook vrij zwaar. Van de andere kant lijkt een glossy scherm me juist prettig werken en is de 4K-variant wel een heel mooi exemplaar. Hoe ziet 1080p er trouwens uit op het 4K scherm (tijdens gaming en regulier gebruik)? Ik weet dat 1 pixel naar 4 pixels vertaald wordt, maar hoe ziet dit er in werkelijkheid uit? Aangezien ik niet veel 4K-content zal bekijken (de meeste games/video's op 1080p) is dit wel een belangrijk punt.

[ Voor 10% gewijzigd door JoepD op 16-03-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

JoepD schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:04:
Wat zijn de meningen over de keuze 1080p/4K bij de XPS 15? Het 4K scherm lijkt me prachtig, maar de nadelen (prijs, batterijduur, eventuele scalingproblemen) wegen ook vrij zwaar. Van de andere kant lijkt een glossy scherm me juist prettig werken en is de 4K-variant wel een heel mooi exemplaar. Hoe ziet 1080p er trouwens uit op het 4K scherm (tijdens gaming en regulier gebruik)? Ik weet dat 1 pixel naar 4 pixels vertaald wordt, maar hoe ziet dit er in werkelijkheid uit? Aangezien ik niet veel 4K-content zal bekijken (de meeste games/video's op 1080p) is dit wel een belangrijk punt.
Als ik hem opnieuw zou moeten kopen zou ik voor de FHD gaan. Ik heb nog geen enkel voordeel aan 4k kunnen ondervinden behalve dat het hip klinkt. Het is de €350 upgrade imo niet waard, de overige €2k is de laptop trouwens absoluut waard! Wat een heerlijk ding is het toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
LopeZ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:36:
[...]

Als ik hem opnieuw zou moeten kopen zou ik voor de FHD gaan. Ik heb nog geen enkel voordeel aan 4k kunnen ondervinden behalve dat het hip klinkt. Het is de €350 upgrade imo niet waard, de overige €2k is de laptop trouwens absoluut waard! Wat een heerlijk ding is het toch :)
Bedankt voor je reactie. Het scheelt zelfs 550 euro als je nog een stapje omlaag gaat in RAM en ssd, wat ik persoonlijk dan zou doen. Dat is een flink bedrag. Wat me irriteert is dat de full hd-variant niet uitgevoerd is met rand-tot-rand Gorilla Glass, maar dat de bezels van goedkoop plastic lijken te zijn.

Zou je misschien willen toelichten hoe goed 1080p eruit ziet op het 4k scherm? Ik lees vaak dat dit wazig beeld oplevert in games/video's, maar anderen zeggen weer dat dit komt omdat dan de scaling niet uitgezet is in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

JoepD schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het scheelt zelfs 550 euro als je nog een stapje omlaag gaat in RAM en ssd, wat ik persoonlijk dan zou doen. Dat is een flink bedrag. Wat me irriteert is dat de full hd-variant niet uitgevoerd is met rand-tot-rand Gorilla Glass, maar dat de bezels van goedkoop plastic lijken te zijn.

Zou je misschien willen toelichten hoe goed 1080p eruit ziet op het 4k scherm? Ik lees vaak dat dit wazig beeld oplevert in games/video's, maar anderen zeggen weer dat dit komt omdat dan de scaling niet uitgezet is in Windows.
In games zie je het niet zo omdat dat vaak toch al geschaald is, native 4k games trekt de laptop niet (ben toevallig zelf game ontwikkelaar ;)
In video merk ik er niets van tenzij je er met je neus op zit. Heb niet met 4k materiaal getest omdat ik dat niet heb.

Fonts worden wel vervelend wazig, als of je je bril niet op hebt.

Ps die €200 is de ram en ssd upgrade wel waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben ook sterk aan het nadenken over deze variant maar mag ik vragen hoe de accu duur is?
de andere optie is inderdaad de 512gb variant maar heb graag ook wel enige vorm van opslag
Olrac.Srednjim schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:44:
[...]

Ik heb de core i5 gekocht en heb de 32gb omgewisseld voor een groter ssd m.2 ik wilde nl ruimte hebben voor een 2,5" schijf.

suc6 met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
mpjjansen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:26:
Ik ben ook sterk aan het nadenken over deze variant maar mag ik vragen hoe de accu duur is?
de andere optie is inderdaad de 512gb variant maar heb graag ook wel enige vorm van opslag

[...]
Ik doe met een lading ongeveer 4,5 uur..... beetje internetten en films kijken.
als je even in dit forum zoekt heb ik ergens een test gedraaid.

Olrac.Srednjim schreef op maandag 01 februari 2016 @ 07:51:
Beste Allen,

Ik heb de batterij getest met PC Mark "Work accelerated 2.0 Battery Life test" 3h 41 min.

Model:

Dell XPS 15
FHD Core i5

Dus is de kleine batterijen variant 56 W/u.
.

[ Voor 22% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 16-03-2016 22:57 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Laatst online: 11-01 08:49
LopeZ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:18:
[...]
In games zie je het niet zo omdat dat vaak toch al geschaald is, native 4k games trekt de laptop niet (ben toevallig zelf game ontwikkelaar ;)
Grappig, toch kan ik Battlefield 4 prima draaien op medium settings en meer dan 30 fps krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
midego schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Grappig, toch kan ik Battlefield 4 prima draaien op medium settings en meer dan 30 fps krijgen.
Welke specs heb je?
Ik zag al een aantal filmpjes waarop Battlefield 4 op 1080p gedraaid werd, dat ging perfect op medium en zelfs op high prima, bij jou ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
Majesty schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Welke specs heb je?
Ik zag al een aantal filmpjes waarop Battlefield 4 op 1080p gedraaid werd, dat ging perfect op medium en zelfs op high prima, bij jou ook?
1080p op Ultra is ook te doen. Ik speel zelf op 2k medium/high.

Video met ultra settings YouTube: Dell XPS 15 9550 Review : Battlefield 4 GTX 960M benchmark, Ultra@1080p

[ Voor 19% gewijzigd door midego op 17-03-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:13
Zojuist FHD model (i7, 512, 16GB) besteld. Verwachte leverdatum 8-04. Even geduld nog dus.

Samen icm dit dock:

http://accessories.euro.d...hs&cs=iedhs1&sku=452-BCDB

Iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Heeft iemand de 1tb pcie ssd in zijn Dell xps 15 zitten? En zoja, Welk merk is dit en wat zijn de schrijfsnelheden? Ga de Dell deze maand nog kopen en twijfel tussen de 2 laatste versies. Ik zou die laatste versie puur om de opslag kiezen omdat ik liever 1tb heb.. En anders koop ik een snelle hdd voor opslag erbij want je kan ook niet alles hebben.
Mrk87 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:52:
Zojuist FHD model (i7, 512, 16GB) besteld. Verwachte leverdatum 8-04. Even geduld nog dus.

Samen icm dit dock:

Ik heb geen ervaring met deze dock maar ben er wel erg benieuwd naar. Zal veel rust geven mijn bureau als ik elke x maar 1 kabel in de laptop hoef te steken ipv 2 keer per dag 5 kabels nu. Maar blijft toch prijzig naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
DiscoSuperFly schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:51:
Heeft iemand de 1tb pcie ssd in zijn Dell xps 15 zitten? En zoja, Welk merk is dit en wat zijn de schrijfsnelheden? Ga de Dell deze maand nog kopen en twijfel tussen de 2 laatste versies. Ik zou die laatste versie puur om de opslag kiezen omdat ik liever 1tb heb.. En anders koop ik een snelle hdd voor opslag erbij want je kan ook niet alles hebben.

[...]

Ik heb geen ervaring met deze dock maar ben er wel erg benieuwd naar. Zal veel rust geven mijn bureau als ik elke x maar 1 kabel in de laptop hoef te steken ipv 2 keer per dag 5 kabels nu. Maar blijft toch prijzig naar mijn idee.
Klopt. Als ik het zelf had moeten betalen had ik er ook wel 2x over nagedacht. Nu gaat het via werkgever :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
DiscoSuperFly schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:51:

[...]

De 1TB SSD is een Samsung PM951. Een benchmark heb ik er nog niet op losgelaten.

Gisteren een filmpje afgespeeld met videolan en mijn laptop is twee keer gecrashed. De eerste keer scherm op zwart (backlight wel nog aan) en het bekende prrrrr geluid uit de speakers. De tweede keer hetzelfde maar dan zonder geluid uit de speakers. Geen blue screen dus. In de event log zie ik alleen het power loss event staan.

Ik draai de standaard drivers voor de grafische kaarten: Intel: 20.19.15.4331, nVidia: 10.18.13.5894.

Iemand dezelfde problemen ondervonden?
Ik heb wel meerdere berichten gelezen over crashende grafische drivers maar in die gevallen herstarte de driver gewoon.

Edit: Hmm het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als besproken hier Ook als ik geen video kijk gaat het scherm soms op zwart.

Edit: Mogelijke oplossing hier, BIOS terugzetten naar .15. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Sphere- op 19-03-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een XPS 13 en zag dat ik via Dell de Windows recovery kan downloaden. Betekent dat dat ik zelf geen recovery USB stick hoef te maken/bewaren en dat ik die partities gewoon kan verwijderen? Of is de recovery die je kunt downloaden onvoldoende om alles in nieuwstaat te herstellen?

Ik heb de 256 GB versie, maar met dual boot Windows en Linux gebruik ik die GBtjes van de recovery partities toch liever anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Ik hoopte het probleem opgelost te hebben met bios .15. Hij heeft de hele dag idle gedraaid zonder te crashen. 's Avonds thuisgekomen en er een beetje mee gespeeld en hij crashte. Vervolgens crashte hij zo ongeveer 10 keer achter elkaar binnen een minuut na het inloggen op Windows.

Extern scherm eraan gehangen om te zien wat dat doet. Eerst wilde hij niet goed booten en vervolgens terwijl die uit stond (power button lichtte niet op) knipperde de voorste status balk 1 maal wit, twee maal oranje. Heeft iemand dat wel eens gehad? Even erna bootte hij wel gewoon door met extern scherm. Het is wachten op de volgende crash...

hier een filmpje.

[ Voor 5% gewijzigd door Sphere- op 21-03-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Sphere- schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:16:
Ik hoopte het probleem opgelost te hebben met bios .15. Hij heeft de hele dag idle gedraaid zonder te crashen. 's Avonds thuisgekomen en er een beetje mee gespeeld en hij crashte. Vervolgens crashte hij zo ongeveer 10 keer achter elkaar binnen een minuut na het inloggen op Windows.

Extern scherm eraan gehangen om te zien wat dat doet. Eerst wilde hij niet goed booten en vervolgens terwijl die uit stond (power button lichtte niet op) knipperde de voorste status balk 1 maal wit, twee maal oranje. Heeft iemand dat wel eens gehad? Even erna bootte hij wel gewoon door met extern scherm. Het is wachten op de volgende crash...

hier een filmpje.
Klinkt als of er iets kapot is, die van mij is nog nooit gecrasht namelijk en ik gebruik hem elke dag 8uur in de afgelopen maand. Ik zou voor garantie gaan want dit hoort absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mrk87 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:52:

Samen icm dit dock:

Nice!

Dat dock kende de site volgens mij niet toen ik hem bestelde (half december 2015) Nu heb ik een dock die geen 4k aan kan en dat is juist de resolutie van mijn scherm... Misschien te koop zetten en deze bestellen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
Gé Brander schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Nice!

Dat dock kende de site volgens mij niet toen ik hem bestelde (half december 2015) Nu heb ik een dock die geen 4k aan kan en dat is juist de resolutie van mijn scherm... Misschien te koop zetten en deze bestellen.
Dat kan heel goed kloppen. Ze zijn later pas aangekondigd. Ik zeg ze, er is nml ook nog een grotere broer (TB15)

Zie ook dit artikeltje:

http://www.tomsitpro.com/...king-stations,1-3094.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mrk87 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:06:
[...]

Dat kan heel goed kloppen. Ze zijn later pas aangekondigd. Ik zeg ze, er is nml ook nog een grotere broer (TB15)

Zie ook dit artikeltje:

http://www.tomsitpro.com/...king-stations,1-3094.html
Helaas niet leverbaar in NL. En een heel negatieve review op Amazon.com. Het wordt dus nog even wachten totdat ik de TB15 ga bestellen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:01
Gé Brander schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Nice!

Let er wel op dat met dát dock (de WD15) alleen 4k @ 30Hz is. En de TB15 heeft wél 4k @ 60Hz.

Daar de beschikbaarheid van de TB15 schijnbaar nog even op zich laat wachten, was ik benieuwd of de ZBook Dock ook compatibel is met de XPS15: http://www8.hp.com/us/en/workstations/zbook-dock.html

Qua prijs scheelt het ook nogal.

[ Voor 4% gewijzigd door Geert op 24-03-2016 11:54 ]

This message was sent from a galaxy far, far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Lang getwijfeld maar sinds vandaag 150 tot 200 euro korting op veel xps modellen.
Ben voor de xps 15 gegaan met 4k 16gb en 512 ssd
Ben zeer benieuwd

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Laryx schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:54:
Lang getwijfeld maar sinds vandaag 150 tot 200 euro korting op veel xps modellen.
Ben voor de xps 15 gegaan met 4k 16gb en 512 ssd
Ben zeer benieuwd
Stapelt de korting met een 10% kortingscode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Mithrildor schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:30:
[...]

Stapelt de korting met een 10% kortingscode?
Ja. Zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Iemand een idee waar je de dell premier sleeve kan kopen voor de xps15 9550? En iemand ervaring mee?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Bestellen jullie de xps 15 met of zonder extra garantie? Ik zit te denken aan 2 jaar ipv 1 jaar. Als er niets kapot gaat binnen die twee jaar dan geloof ik het allemaal wel. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DiscoSuperFly schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:11:
Bestellen jullie de xps 15 met of zonder extra garantie? Ik zit te denken aan 2 jaar ipv 1 jaar. Als er niets kapot gaat binnen die twee jaar dan geloof ik het allemaal wel. Hoe denken jullie hierover?
Beetje in twee topics tegelijk posten jij >:) .

Zoals ik zei in het andere topic: die 2 jaar heb je eigenlijk sowieso al, wegens soort van wettelijke verplichtingen in Nederland/EU. Ik zou het niet doen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Haha. Speltip nummer 23... ;) Maar dat is inderdaad zo. Dat scheelt in ieder geval weer! Lekker korting stapelen dit weekend. Bedankt voor je reactie. Ben wel benieuwd hoe Dell dit oppakt in het tweede jaar.. Mocht er iets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DiscoSuperFly schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:22:
Haha. Speltip nummer 23... ;) Maar dat is inderdaad zo. Dat scheelt in ieder geval weer! Lekker korting stapelen dit weekend. Bedankt voor je reactie. Ben wel benieuwd hoe Dell dit oppakt in het tweede jaar.. Mocht er iets fout gaan.
Met mijn huidige laptop heb ik zelfs na die 2 jaar nog garantie gekregen op onderdelen, dus dat zit wel goed.
Hier ook lekker korting stapelen dit weekend, >:) .

[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 27-03-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ik zit de nu tussen de twee laatste versies te dubben. Uiteindelijk komt t neer op 330 euro voor 512gb extra opslag en 16gb geheugen. Vraag mij hardop af of dat t waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Zou iemand met een XPS 15 het commando

code:
1
reagentc /info

kunnen uitvoeren in een elevated command prompt en de output posten?
Ik ben vooral benieuwd naar de recovery image location.

[ Voor 8% gewijzigd door Sphere- op 27-03-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Sphere- schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:49:
Zou iemand met een XPS 15 het commando

code:
1
reagentc /info

kunnen uitvoeren in een elevated command prompt en de output posten?
Ik ben vooral benieuwd naar de recovery image location.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HjjE3B4.png

[ Voor 80% gewijzigd door midego op 27-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Thanks, heb jij toevallig ook een schone windows installatie gedaan (je recovery image location is leeg)?
Dan werkt de factory system image recovery niet meer.

Ik heb het volgende gedaan:

De hidden recovery partitie zichtbaar gemaakt met MiniTool Partition Wizard Free door er een drive letter aan toe te kennen. De lokatie van install.wim opgezocht.

Vervolgens met reagenc de image location geset:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Windows\system32>reagentc /setosimage /path E:\Dell\Image\Install.wim /index 1
Directory set to: \\?\GLOBALROOT\device\harddisk0\partition5\Dell\Image

REAGENTC.EXE: Operation Successful.

C:\Windows\system32>reagentc /info
Windows Recovery Environment (Windows RE) and system reset configuration
Information:

Windows RE status:         Enabled
    Windows RE location:       \\?\GLOBALROOT\device\harddisk0\partition3\Recovery\WindowsRE
    Boot Configuration Data (BCD) identifier: c46724d2-d6c6-11e5-b2b3-9cebe81d8d23
    Recovery image location:   \\?\GLOBALROOT\device\harddisk0\partition5\Dell\Image
    Recovery image index:      1
    Custom image location:
    Custom image index:        0

REAGENTC.EXE: Operation Successful.

Maar dit werkt nog niet bij mij.
Met system image recovery krijg ik "The system cannot find the file specified (0x80070002)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik heb geen clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
Wanneer ik de XPS 15 oplaad en de accu is lager dan 90%, dan springt de fan aan op stand 2 (behoorlijk goed hoorbaar). Ik voel dan vaak ook een warmte ontwikkeling rond de linker ctrl knop terwijl de processor zo goed als idle is. Ik heb de energie profielen van Windows aangepast naar processor passief koelen op netstroom, maar dit heeft geen effect.
Doet jullie XPS dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 20:46
Het wordt overigens wel erg klantonvriendelijk gemaakt om uberhaupt een bestelling te plaatsen. Net toch maar weer de full hd versie van de XPS 15 besteld.

(Had hem eerst geretourneerd omdat ik hem te luid vond, coil whine had en last had van ghosting. Maar in principe is er geen beter alternatief.)

VIP code toegepast, bestelproces doorgegaan. Toen bij de betaling aangekomen wilde ik mijn bank selecteren en is er een glitch in het betaalsysteem waardoor ik niet word doorverwezen naar de bank en er een onvoltooide betaling blijft staan. Nu heb ik wel een ontvangstbevestiging binnen gekregen maar nog geen betaling gedaan. Mijn bestelling is verder in mijn account niet meer zichtbaar en mijn winkelmandje was ineens leeg. Ook mijn VIP code is niet meer bruikbaar... Dus.............. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mijn VIP code werkt helaas helemaal niet. Hopelijk krijg ik nog een nieuwe morgen, want anders is het geen aankoop :9

Op het moment dat ik de code wou toepassen en dat dat niet lukte had ik ook wel even het idee van "jullie maken het wel heel lastig om mij mijn geld aan jullie te geven" :P

[ Voor 42% gewijzigd door Uniciteit op 28-03-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Flipswix
Had ik ook. Na een paar minuten kreeg ik wel een bevestiging van de bestelling (niet van de order) en verscheen de bestelling ook in het overzicht van mijn account. De status is wachten op betaling, maar dat gaat even duren aangezien de ideal dus mislukt is...

Ik heb ze een mailtje gestuurd of ze dit kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Uniciteit schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:50:
Op het moment dat ik de code wou toepassen en dat dat niet lukte had ik ook wel even het idee van "jullie maken het wel heel lastig om mij mijn geld aan jullie te geven" :P
Dat idee heb ik sowieso wel een beetje bij Dell. De website is antiek en is wat betreft UI/UX een aanfluiting. Ook de 'sales chat' is nou niet bepaald getraind om geld binnen te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Bij mij is ongeveer hetzelfde gebeurt, ik had JavaScript uitstaan op de website van de bank en ik was zo dom om dat aan te zetten, waardoor de pagina refreshde en ik niet meer kon betalen. Kreeg inderdaad een orderbevestiging in de mail, en mijn code deed het niet meer. Gelukkig heb ik nog in de chat zonder gezeik een nieuwe code weten te krijgen en toen ging de bestelling wel goed.

Die mislukte bestelling verscheen overigens een halfuur later in de lijst. Kon er ook niks mee doen, er was geen optie te betalen. Nu staan er twee bestellingen in de geschiedenis, waarvan ik er een betaald heb, hopelijk komt dat goed, zodat ik mijn korting hou (en geen geld kwijtraak).

Heb nu mooi een Full HD XPS met 16 GB RAM kunnen bestellen met 310 euro korting en geen verzendkosten, prima deal!

Edit: waar zien jullie iets over de verwerking van betaling? Voor mij is het "Verwerking van bestelling".

[ Voor 6% gewijzigd door Mithrildor op 28-03-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zelfde probleem hier, de bank optie via iDeal werkte niet en zorgde ervoor dat ik in een loop terecht kwam. Gelukkig wel een orderbevestiging gehad, dus meteen maar een mailtje gestuurd met de vraag of ik alsjeblieft mag betalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Vandaag nog gechat met Mohammed en voor de zekerheid de klantenservice even gebeld. Beiden vermelden dat het bedrag overmaakt moet worden naar IBAN NL39CITI0266065694 tnv Citi Bank Amsterdam, onder vermelding van (zeer belangrijk) je internet-referentienummer dat begint met NL0135.

De bestelling stond overigens gisteravond wel in mijn bestellingenlijst en nu niet meer, dat kwam volgens de dame in kwestie doordat de betaling nog niet verwerkt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Majesty schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:59:
Vandaag nog gechat met Mohammed en voor de zekerheid de klantenservice even gebeld. Beiden vermelden dat het bedrag overmaakt moet worden naar IBAN NL39CITI0266065694 tnv Citi Bank Amsterdam, onder vermelding van (zeer belangrijk) je internet-referentienummer dat begint met NL0135.

De bestelling stond overigens gisteravond wel in mijn bestellingenlijst en nu niet meer, dat kwam volgens de dame in kwestie doordat de betaling nog niet verwerkt was.
Ik bel morgen wel met Dell (aangezien ze niet in de avond bereikbaar zijn), ik heb nu twee bestellingen in mijn bestellingenlijst staan, waarvan ik er een met IDeal heb betaald, ze staan allebei nog steeds op "Verwerking van Bestelling". Hopelijk komt het goed, ik neem aan dat ik mijn geld wel terugkrijg als de laptop niet geleverd wordt, maar het zou toch wel jammer zijn om die 310 euro korting kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Helaas, VIP zonder student te zijn zit er niet (meer?) in, viel te proberen :+

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Chimera schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:51:
Helaas, VIP zonder student te zijn zit er niet (meer?) in, viel te proberen :+
Jawel hoor, heb vrijdag een code ontvangen.
Als je bij defensie werkt dan krijg je er ook een. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
stokmeister schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Jawel hoor, heb vrijdag een code ontvangen.
Als je bij defensie werkt dan krijg je er ook een. :)
Oh mooi, toevallig ben ik... Oh nee :P

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Aankomende vrijdag mijn tweede moederbord vervanging, ben benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ook de xps 15 besteld vandaag. De 4k 512gb versie. Hij zou de 14e geleverd moeten worden. Ben beniewd! Ik hoop dat Dell zijn productieproces ondertussen onder de knie heeft.
Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.