Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evian
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 13:15
Gisteren de XPS 15 512GB Full HD besteld (met studenten/vip korting en 150 euro korting :D ). Van een levertijd van 3-5 werkdagen naar 14 april. Ik ben benieuwd wanneer die binnen komt. De bestelstatus is vandaag in ieder geval nog niet veranderd.

Heeft iemand nog advies voor een mooie sleeve? De sleeve van dell beschermt naar mijn mening de hoeken niet goed en als mijn rugtas een keer goed nat regent is de laptop ook gelijk doorweekt. Als niemand iets weet ga ik zodra de laptop binnenkomt wel bij de mediamarkt 14inch sleeves passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
evanvruggink schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:20:
Gisteren de XPS 15 512GB Full HD besteld (met studenten/vip korting en 150 euro korting :D ). Van een levertijd van 3-5 werkdagen naar 14 april. Ik ben benieuwd wanneer die binnen komt. De bestelstatus is vandaag in ieder geval nog niet veranderd.

Heeft iemand nog advies voor een mooie sleeve? De sleeve van dell beschermt naar mijn mening de hoeken niet goed en als mijn rugtas een keer goed nat regent is de laptop ook gelijk doorweekt. Als niemand iets weet ga ik zodra de laptop binnenkomt wel bij de mediamarkt 14inch sleeves passen.
Ze adventeren -heel slim- met "verzendklaar in 3-5 werkdagen". Wat ze er niet bij vertellen is dat hij dan nog vanuit China naar Nederland verstuurd moet worden. Dan kom je zomaar op 7-10 werkdagen extra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
evanvruggink schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:20:

Ik ben benieuwd naar je bevindingen w.b.t. de sleeve oid?
Ik heb er ook nog een nodig nl.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Even opletten, 14" sleeves passen absoluut niet. Mijn XPS 14z was een echte 14" maar de XPS 15 is toch echt meer een 15" kwa maten. Mijn tip: kijk naar MacBook Pro sleeves, die passen perfect.

Ik heb zelf een Acme Made en die is echt perfect, met een mooi grijs roze kleurtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:12
Nu we het toch over sleeves hebben, heeft iemand er al een voor de XPS13?
Denk dat ik ook een hardcover koop, aangezien ik hem veel op reis neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Heeft iemand hier toevallig al een usb-c /(thunderbold 3) adapter naar hdmi 2.0?
Deze van club : pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type C naar HDMI 2.0 UHD Actieve Adapter is niet veel duurder dan een usb-c naar hdmi 1.4 alleen is de vraag of de adapter werkt in combinatie met de Dell natuurlijk.. Heel jammer dat er niet gekozen is om op de 13inch een display port er extra bij te doen, zelfde geldt natuurlijk voor de 15.

[ Voor 3% gewijzigd door bloodlynx op 30-03-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evian
LopeZ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:00:
Even opletten, 14" sleeves passen absoluut niet. Mijn XPS 14z was een echte 14" maar de XPS 15 is toch echt meer een 15" kwa maten. Mijn tip: kijk naar MacBook Pro sleeves, die passen perfect.

Ik heb zelf een Acme Made en die is echt perfect, met een mooi grijs roze kleurtje ;)
Ik zie dat de afmetingen van de xps 15 en de macbook pro retina 15" heel dicht bij elkaar liggen inderdaad.

XPS 15: 357 x 235 x 11-17 mm
MBP 15: 359 x 247 x 18 mm

Een sleeve die speciaal gemaakt is voor de MBP retina (en dus niet te oudere) zou dus ook mooi om de XPS 15 moeten passen. Toevallig heeft mijn vriendin een MBP retina met bijpassende orginele sleeve dus als ik de dell binnen krijg ga ik hem gelijk passen en dan kom ik er op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 12:32
evanvruggink schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:46:
[...]

Ik zie dat de afmetingen van de xps 15 en de macbook pro retina 15" heel dicht bij elkaar liggen inderdaad.

XPS 15: 357 x 235 x 11-17 mm
MBP 15: 359 x 247 x 18 mm

Een sleeve die speciaal gemaakt is voor de MBP retina (en dus niet te oudere) zou dus ook mooi om de XPS 15 moeten passen. Toevallig heeft mijn vriendin een MBP retina met bijpassende orginele sleeve dus als ik de dell binnen krijg ga ik hem gelijk passen en dan kom ik er op terug :)
Precies, al die reviews op internet die zeggen dat de XPS 15 zo groot is als een 14" laptop heb ik nooit begrepen. Het is gewoon een 15,6" laptop in een 15,4" behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evian
Jayblue schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Precies, al die reviews op internet die zeggen dat de XPS 15 zo groot is als een 14" laptop heb ik nooit begrepen. Het is gewoon een 15,6" laptop in een 15,4" behuizing.
Ik denk dat dat vooral te danken is aan de relatief grote andere laptops. De macbook pro is natuurlijk ook al een behoorlijk kleine laptop. Daarnaast is het natuurlijk leuke marketing van/voor Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 12:32
stokmeister schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:29:
Nu we het toch over sleeves hebben, heeft iemand er al een voor de XPS13?
Denk dat ik ook een hardcover koop, aangezien ik hem veel op reis neem.
Online had ik eerst deze besteld https://www.caselogic.com..._111_-_petrolgreen_-_drab maar de kleur vond ik tegenvallen. Teruggestuurd en nu heb ik deze https://www.caselogic.com...huxs_-_111_-_midnightnavy

Beide zijn dus 11,6" sleeves waar de XPS 13 zonder moeite in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Die 2e ziet er wel top uit! Goed om te weten dat ie er in past! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
Voor diegene die op de xps 13 developers edition zaten te wachten:
http://www.dell.com/nl/be...aptop-ubuntu/pd?ref=PD_OC

Is sinds vandaag beschikbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Voor degenen die al een xps 13 FHD hebben:

Hoe lang is de werkelijke batterijduur bij jullie? (non-gaming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
Gisteren de 15" FHD binnengekregen. Samen met het WD15 dock. Heerlijk, 1 kabel om power, toetsenbord, muis, netwerk, audio en 2 schermen aan te sluiten. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jc0Q5Ho.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Nice! Het is dat ik zn dock te weinig zou gebruiken en voor die prijs koop ik um niet ff voor erbij :P

Mooie ducttape oplossing trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ryatzu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:36:
Voor diegene die op de xps 13 developers edition zaten te wachten:
http://www.dell.com/nl/be...aptop-ubuntu/pd?ref=PD_OC

Is sinds vandaag beschikbaar :D
Nu de 15" nog, voor consumenten... :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
  • Laatst online: 26-12-2024
stokmeister schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Jawel hoor, heb vrijdag een code ontvangen.
Als je bij defensie werkt dan krijg je er ook een. :)
Hoe kreeg je dat voor elkaar stokmeister?
Ik werk toevallig wel bij defensie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
De fan van mijn dell xps slaat behoorlijk snel aan wanneer ik de laptop aan het opladen ben of gebruik maak van de DA200 adapter. Het geluid wat de fan produceert is dan behoorlijk aanwezig, harder dan de lichte stand (ik denk 50%). Ook bij het opladen voel ik een warmte rond de linker control knop.

Ervaren jullie dit ook bij het opladen of gebruik van de usb-c connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
swannie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:01:
De fan van mijn dell xps slaat behoorlijk snel aan wanneer ik de laptop aan het opladen ben of gebruik maak van de DA200 adapter. Het geluid wat de fan produceert is dan behoorlijk aanwezig, harder dan de lichte stand (ik denk 50%). Ook bij het opladen voel ik een warmte rond de linker control knop.

Ervaren jullie dit ook bij het opladen of gebruik van de usb-c connector?
Je kan bij power settings de cooling op passive zetten als de laptop op de AC zit dan is deze net zo stil als zonder AC.

Vandaag zelf mijn fhd 13inch binnen gekregen tot nu toe bevalt deze erg goed :D . Alleen is de scherm helderheid wat laag. Ik wil graag een extern scherm aansluiten met hdmi, heeft iemand nog een goed advies voor een adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
Liang schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:22:
[...]

Hoe kreeg je dat voor elkaar stokmeister?
Ik werkt toevallig wel bij defensie :)
Heb een mailtje gestuurd naar Dell_EMEA_VIP@Dell.com met daarbij de vermelding dat ik bij defensie werk, en mijn defensie mailadres. Had namelijk ergens gelezen dat de vip korting geldt voor studenten en defensie personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
bloodlynx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:24:
[...]
Je kan bij power settings de cooling op passive zetten als de laptop op de AC zit dan is deze net zo stil als zonder AC.
Ik heb het energie profiel al op stil gezet, maar helaas maakt dit geen verschil. In dit bericht lees ik dat iemand een soortgelijke situatie heeft: https://www.reddit.com/r/...turns_on_when_plugged_in/

En hier wordt gesproken dat het misschien om een defect gaat. Ik heb DELL ook gevraagd of dit bekend is en zij hebben aangegeven de laptop te willen onderzoeken, waarbij ik hem 7-12 dagen kwijt ben of de laptop terug te sturen en het geld vergoed te krijgen. Ik twijfel wat ik moet doen. Mocht het echt om een defect gaan, dan laat ik hem repareren of ruil ik hem om (evt voor een 1080p variant om i.v.m scaling problemen in win10). Als het normaal is overweeg ik om te kijken naar een alternatieve laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
swannie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:05:
[...]

Ik heb het energie profiel al op stil gezet, maar helaas maakt dit geen verschil. In dit bericht lees ik dat iemand een soortgelijke situatie heeft: https://www.reddit.com/r/...turns_on_when_plugged_in/

En hier wordt gesproken dat het misschien om een defect gaat. Ik heb DELL ook gevraagd of dit bekend is en zij hebben aangegeven de laptop te willen onderzoeken, waarbij ik hem 7-12 dagen kwijt ben of de laptop terug te sturen en het geld vergoed te krijgen. Ik twijfel wat ik moet doen. Mocht het echt om een defect gaan, dan laat ik hem repareren of ruil ik hem om (evt voor een 1080p variant om i.v.m scaling problemen in win10). Als het normaal is overweeg ik om te kijken naar een alternatieve laptop.
Wellicht een fresh install? Of had je dat al gedaan? En in het geval van 'al gedaan', wellicht een driver probleem? Bios update?

Lijkt mij sterk dat er sprake is van een defect op het moment dat je je oplader aan sluit en de fan aan springt, eerder een software matig probleem, maar who knows :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Na de hele dag gespeeld te hebben met mijn xps 13 ben ik toch een redelijk minpunt tegen gekomen. Als ik gebruik maak van de 3.5 mm jack dan hoor ik white noise zodra ik mijn oortjes erin doe. Toen ben ik naar de speaker gaan luisteren en toe viel het op dat daar het geluid ook zacht te horen is. Het eerste wat ik gedaan heb was de drivers opnieuw installeren, toen de drivers er af waren was het geluid nog vele malen erger wat uit te speakers kwam. Zijn er toevallig meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
Majesty schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:32:
[...]
Wellicht een fresh install? Of had je dat al gedaan? En in het geval van 'al gedaan', wellicht een driver probleem? Bios update?
Een softwarematige iets lijkt mij ook het meest aannemelijk. Ik heb in het begin een fresh install gedaan en later de bios en firmware van de thunderbolt poort geupdate. Verder meerdere drivers geprobeerd, maar helaas heeft dit het probleem nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 13:03
Inmiddels de Dell XPS 13 met FHD scherm, i5 en 256GB SSD. Wat een mooi apparaat!

Ik moet zeggen dat de trackpad prima is, zolang je binnen de Microsoft apps blijft. Edge werkt goed en vloeiend (zoals Macs) en de Microsoft apps verder ook wel (behalve Office), maar in Google Chrome werkt het scrollen met de touchpad stroperig en niet zo responsief. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik heb al geprobeerd extensies voor Chrome te downloaden, maar die werken helaas niet zo goed.

Voor de rest is het een fantastische machine die exact doet wat ie moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Belecthor schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:39:
...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren?
Firefox downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evian
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:33:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen w.b.t. de sleeve oid?
Ik heb er ook nog een nodig nl.
Ik ben nog steeds wachtende op mijn XPS 15. Ik heb ondertussen wel een 14.1" sleeve gevonden die perfect zou moeten passen :) http://forum.notebookrevi...40/page-276#post-10143755 .

Voor de mensen die dus nog opzoek zijn naar een sleeve. Zodra mijn xps 15 binnenkomt ga ik deze kopen en passen dus ik kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Belecthor schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:39:
Inmiddels de Dell XPS 13 met FHD scherm, i5 en 256GB SSD. Wat een mooi apparaat!

Ik moet zeggen dat de trackpad prima is, zolang je binnen de Microsoft apps blijft. Edge werkt goed en vloeiend (zoals Macs) en de Microsoft apps verder ook wel (behalve Office), maar in Google Chrome werkt het scrollen met de touchpad stroperig en niet zo responsief. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik heb al geprobeerd extensies voor Chrome te downloaden, maar die werken helaas niet zo goed.

Voor de rest is het een fantastische machine die exact doet wat ie moet doen!
Smooth Scroll aanzetten in Chrome://flags lost het een hoop op, maar zoals hierboven staat: dat ligt aan Chrome. Niet aan je laptop of aan Windows.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Richh schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:08:
[...]

Smooth Scroll aanzetten in Chrome://flags lost het een hoop op, maar zoals hierboven staat: dat ligt aan Chrome. Niet aan je laptop of aan Windows.
Thanks! Ik heb Smooth Scroll juist uitgezet, maar het probleem is inmiddels opgelost! Chrome werkt nu lekker soepel met de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
evanvruggink schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:08:
[...]

Ik ben nog steeds wachtende op mijn XPS 15. Ik heb ondertussen wel een 14.1" sleeve gevonden die perfect zou moeten passen :) http://forum.notebookrevi...40/page-276#post-10143755 .

Voor de mensen die dus nog opzoek zijn naar een sleeve. Zodra mijn xps 15 binnenkomt ga ik deze kopen en passen dus ik kom er nog op terug.
Die heb ik ook voor mijn XPS15 L501x, maar dan de 15" variant. Altijd een fijne hoes gevonden, maar wel een redelijk slappe hoes, ik ben zelf op zoek naar iets stevigers.
Belecthor schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:40:
[...]

Thanks! Ik heb Smooth Scroll juist uitgezet, maar het probleem is inmiddels opgelost! Chrome werkt nu lekker soepel met de touchpad.
Hoe heb je het nu opgelost? Door Smooth Scroll uit te zetten?
Als ik dat doe op mijn L501x gaat 'ie niet traploos, terwijl dat bij aanzetten ervan wel zo gaat (met 2 vingers scrollen dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Majesty schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:54:
Hoe heb je het nu opgelost? Door Smooth Scroll uit te zetten?
Als ik dat doe op mijn L501x gaat 'ie niet traploos, terwijl dat bij aanzetten ervan wel zo gaat (met 2 vingers scrollen dus ook).
Ja, gewoon via flags het smooth scrollen uitzetten en nu gaat het echt 10x soepeler en accurater, alsof ik veel meer 'grip' heb op de pagina. Ik heb overigens wel de XPS 13 Skylake editie, ik weet niet of dat een verschil uitmaakt.
bloodlynx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:46:
Na de hele dag gespeeld te hebben met mijn xps 13 ben ik toch een redelijk minpunt tegen gekomen. Als ik gebruik maak van de 3.5 mm jack dan hoor ik white noise zodra ik mijn oortjes erin doe. Toen ben ik naar de speaker gaan luisteren en toe viel het op dat daar het geluid ook zacht te horen is. Het eerste wat ik gedaan heb was de drivers opnieuw installeren, toen de drivers er af waren was het geluid nog vele malen erger wat uit te speakers kwam. Zijn er toevallig meer mensen met dit probleem?
Herkenbare issue! Ik heb ook last van achtergrondgeluid wanneer ik m'n hoofdtelefoon inplug. Niet gigantisch storend, maar je merkt het wel. Speakers moet ik nog proberen. Als dat ook zo is ga ik nog wel een beetje friemelen aan de drivers. Gebruikt iedereen hier de standaard Dell Audio drivers, of toch andere?

[ Voor 46% gewijzigd door Belecthor op 03-04-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Belecthor schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:05:
[...]

Ja, gewoon via flags het smooth scrollen uitzetten en nu gaat het echt 10x soepeler en accurater, alsof ik veel meer 'grip' heb op de pagina. Ik heb overigens wel de XPS 13 Skylake editie, ik weet niet of dat een verschil uitmaakt.

[...]

Herkenbare issue! Ik heb ook last van achtergrondgeluid wanneer ik m'n hoofdtelefoon inplug. Niet gigantisch storend, maar je merkt het wel. Speakers moet ik nog proberen. Als dat ook zo is ga ik nog wel een beetje friemelen aan de drivers. Gebruikt iedereen hier de standaard Dell Audio drivers, of toch andere?
Ik gebruik de Dell Audio drivers, ik heb al geprobeerd de speakers uit te zetten en de mic via de bios, maar het geluid begint al in de bios dus ik gok dat het gewoon een hardware issue is. Heb ook nog even gekeken naar de equalizer maar dat maakte ook vrij weinig uit. Als ik in de bios zit komt er overigens ook best wat statisch geluid uit mijn boxen niet heel hard maar wel vreemd natuurlijk, de drivers van Dell verminderen het geluid. Zonder de driver van Dell is het nog vele malen erger en erg storend. Ik heb oortjes zonder microfoon geprobeerd deze hebben een stuk minder ruis.

De adaptive brightness van het scherm is voor mij ook echt een groot minpunt. (http://tylerwatt12.com/dc/ goed voorbeeld). Ik zit er hard aan te denken om mijn fhd model terug te sturen en nog even te wachten tot een pricedrop van de 4k versie. Erg jammer want voor de rest is het een geweldige laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
bloodlynx schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:22:
[...]

Ik gebruik de Dell Audio drivers, ik heb al geprobeerd de speakers uit te zetten en de mic via de bios, maar het geluid begint al in de bios dus ik gok dat het gewoon een hardware issue is. Heb ook nog even gekeken naar de equalizer maar dat maakte ook vrij weinig uit. Als ik in de bios zit komt er overigens ook best wat statisch geluid uit mijn boxen niet heel hard maar wel vreemd natuurlijk, de drivers van Dell verminderen het geluid. Zonder de driver van Dell is het nog vele malen erger en erg storend. Ik heb oortjes zonder microfoon geprobeerd deze hebben een stuk minder ruis.

De adaptive brightness van het scherm is voor mij ook echt een groot minpunt. (http://tylerwatt12.com/dc/ goed voorbeeld). Ik zit er hard aan te denken om mijn fhd model terug te sturen en nog even te wachten tot een pricedrop van de 4k versie. Erg jammer want voor de rest is het een geweldige laptop..
Dat is flink balen! Ik zal later nog even wat testjes uitvoeren om te checken of ik dezelfde problemen heb, maar erg vervelend is het wel. Dat automatische brightness begrijp ik overigens niet helemaal, daar heb ik geen last van volgens mij? Dat is compleet manueel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Belecthor schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:29:
[...]

Dat is flink balen! Ik zal later nog even wat testjes uitvoeren om te checken of ik dezelfde problemen heb, maar erg vervelend is het wel. Dat automatische brightness begrijp ik overigens niet helemaal, daar heb ik geen last van volgens mij? Dat is compleet manueel bij mij.
Er zit een techniek in het scherm zowel in de FHD als de QHD versie om energie te besparen. Bij bepaalde kleuren op het scherm wordt het scherm fel en minder onafhankelijk van je brightness instelling. Als je bijvoorbeeld van een donkere achtergrond naar een lichte achtergrond gaat wordt het scherm extra fel. En andersom extra donker. nieuws: Dell komt met update voor automatische schermhelderheid XPS 13 - update

[ Voor 11% gewijzigd door bloodlynx op 03-04-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
bloodlynx schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:53:
[...]

Er zit een techniek in het scherm zowel in de FHD als de QHD versie om energie te besparen. Bij bepaalde kleuren op het scherm wordt het scherm fel en minder onafhankelijk van je brightness instelling. Als je bijvoorbeeld van een donkere achtergrond naar een lichte achtergrond gaat wordt het scherm extra fel. En andersom extra donker. nieuws: Dell komt met update voor automatische schermhelderheid XPS 13 - update
Hmm bijzonder. Ik heb dit nog niet echt gemerkt/last van gehad. Ik heb echter de laptop nog maar een aantal dagen, dus misschien ga ik het nog merken. Ik moet zeggen dat ik tot nu in ieder geval wel flink onder de indruk ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

swannie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:56:
[...]

Een softwarematige iets lijkt mij ook het meest aannemelijk. Ik heb in het begin een fresh install gedaan en later de bios en firmware van de thunderbolt poort geupdate. Verder meerdere drivers geprobeerd, maar helaas heeft dit het probleem nog niet opgelost.
Hoi Swannie, ik heb hier ook last van. HWiNFO geinstalleerd, en hier zie je dat de ventilatoren van 2400rpm naar 3200rpm schieten zodra je de DA200 aansluit, ook al zitten er geen apparaten verder aan de DA200.
Ik baalde er zelfs zo erg van, dat ik nu maar een hdmi->vga connector los heb gekocht, zodat ik de usb-c poort niet hoef te gebruiken, en de ventilatoren op 2400rpm blijven.

Persoonlijk vermoed ik dat het door de driver van het Intel thermal platform/framework komt. Deze reguliert dit soort zaken, en staat waarschijnlijk op driver niveau iets te fanatiek afgesteld vanuit Dell.

Wellicht als er van die driver een A03 versie komt, dat het weg is. Verwacht niet dat dit een hw-probleem is, maar puur software

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

wat betekent A03-versie?

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 04-04-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Gewoon een driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisteren mijn i7, 16GB XPS 15 met FHD scherm in ontvangst mogen nemen. Wat een heerlijk apparaat. De bouwkwaliteit is erg goed. Verder valt me op dat het dingetje ook niet erg warm wordt bij een beetje java ontwikkelwerk in een linux VM. :*)

De minpuntjes die ik tot dusver heb kunnen ontdekken zijn inderdaad dat het beeldscherm begint te flikkeren bij de laagste brightness stand en dat bij een minimale muisbeweging op het touchpad je een soort "weerstand" merkt, net alsof die beweging er bewust wordt uitgefilterd. Wellicht dat het laatste gewoon een instelling is ergens, zo ver ben ik nog niet.

Maar voor de rest ben ik er erg blij mee :)

Ik heb overigens de zakelijke variant van de Dell met Win10 Pro en daar staat vrijwel geen bloatware op *O* , alleen een proefversie van Office en McAfee. Die laatste ligt er al af inmiddels, maar kudo's aan Dell.

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 05-04-2016 07:47 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

BastiaanN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:45:
Gisteren mijn i7, 16GB XPS 15 met FHD scherm in ontvangst mogen nemen. Wat een heerlijk apparaat. De bouwkwaliteit is erg goed. Verder valt me op dat het dingetje ook niet erg warm wordt bij een beetje java ontwikkelwerk in een linux VM. :*)

De minpuntjes die ik tot dusver heb kunnen ontdekken zijn inderdaad dat het beeldscherm begint te flikkeren bij de laagste brightness stand en dat bij een minimale muisbeweging op het touchpad je een soort "weerstand" merkt, net alsof die beweging er bewust wordt uitgefilterd. Wellicht dat het laatste gewoon een instelling is ergens, zo ver ben ik nog niet.

Maar voor de rest ben ik er erg blij mee :)

Ik heb overigens de zakelijke variant van de Dell met Win10 Pro en daar staat vrijwel geen bloatware op *O* , alleen een proefversie van Office en McAfee. Die laatste ligt er al af inmiddels, maar kudo's aan Dell.
Proefversie van McAfee is wel een jaar geldig

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Dit hoort eigenlijk in het Dell levertijden topic, maar wanneer heb je 'm besteld en wanneer is ie vanuit China verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evian
Mithrildor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:53:
[...]

Dit hoort eigenlijk in het Dell levertijden topic, maar wanneer heb je 'm besteld en wanneer is ie vanuit China verzonden?
Ben ik ook benieuwd naar. ik heb hem 29 maart besteld en sinds vorige week vrijdag is die van Dell onderweg naar UPS. Dat kon wel een week duren volgens de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Iemand hier al ervaring mee? http://www.ipearl-inc.com/dell-xps15-9550.html

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Vraagje voor de Linux-gebruikers (meer specifiek Fedora-gebruikers):
Hebben jullie ook last van het 'hangen' van de laptop bij het afsluiten/restarten?
Het ligt volgens mij aan linux-firmware, maar kan het niet precies pinpointen.
Krijg wel deze message:
code:
1
brcmf_cfg80211_reg_notifier: not a iso3166 code

Geen flauw idee of het gerelateerd is, maar zo lijkt het wel. Het zorgt er iig ook voor dat mijn laptop niet hibernate...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dizzy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:11:
[...]

Proefversie van McAfee is wel een jaar geldig
Oh... :P Nouja, zonder virusscanner is hij toch sneller.... O-)
Mithrildor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:53:
[...]

22-3 besteld, 26-3 verzonden vanuit china, 4-4 ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 05-04-2016 16:39 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
BastiaanN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:45:
Dat van de touchpad is driver gerelateerd. De standaard driver is van Windows 10 en werkt eigenlijk perfect, op die "weerstand" na. Er zijn andere drivers beschikbaar van o.a. Synaptics. Deze heb ik ook uitgetest, maar vind het geen verbetering. Alles loopt net wat minder vloeiend heb ik het idee. Ik hoop dat in de toekomst er nog wat verbetering in de standaard driver komt.

Zie ook: http://forum.notebookrevi...-synaptics-driver.783990/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
  • Laatst online: 12-09 09:51
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:29:
Vraagje voor de Linux-gebruikers (meer specifiek Fedora-gebruikers):
Hebben jullie ook last van het 'hangen' van de laptop bij het afsluiten/restarten?
Het ligt volgens mij aan linux-firmware, maar kan het niet precies pinpointen.
Krijg wel deze message:
code:
1

Geen flauw idee of het gerelateerd is, maar zo lijkt het wel. Het zorgt er iig ook voor dat mijn laptop niet hibernate...
Volgensmij komt dit bericht van de Broadcom wireless chip die standaard in de XPS 13 Windows modellen zit. Als ik snel op de exacte foutmelding Google dan krijg ik resultaten terug over mensen die die melding ook krijgen met een Raspberry Pi 3, die ook een Broadcom chipset gebruikt. Verder heet het aandeel van Broadcom afgekort "brcm". :)

Verder kan het prima zijn dat die chip je laptop uit z'n hibernate houdt, welke kernel versie draai je overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:29:
Krijg wel deze message:
code:
1

Deze melding komt van de driver van de WLAN chip die geen geldig CRDA domein heeft gekregen. De frequenties of WiFi kanalen die gebruikt mogen worden verschillen per land/regio, ook wel een regulatory domain genoemd. In dit geval is er geen (geldige) regiocode gezet. ISO3166 beschrijft de regiocodes, zoals NL voor Nederland, zie Wikipedia: ISO 3166

Het juist zette van het regulatory domain voor een WLAN chip kun je iw reg set <DOMAIN> gebruiken, bijvoorbeeld iw reg set NL. De huidige instelling krijg je met iw reg get.

Neem het juiste commando op in je rc.local oid zodat bij elke boot eea wordt gezet.

Ik denk niet dat deze specifieke melding de oorzaak van je probleem is. Ik denk eerder dat de WLAN chip uit power save komt en daarna deze melding geeft. Eerder een indicatie van het symptoom dan de oorzaak. Omdat nader te debuggen kun je proberen met iw de power save functies aan te spreken:
iw dev wlan0 set power_save off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
YBinnenweg schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:43:
[...]
Volgens mij komt dit bericht van de Broadcom wireless chip die standaard in de XPS 13 Windows modellen zit. Als ik snel op de exacte foutmelding Google dan krijg ik resultaten terug over mensen die die melding ook krijgen met een Raspberry Pi 3, die ook een Broadcom chipset gebruikt. Verder heet het aandeel van Broadcom afgekort "brcm". :)

Verder kan het prima zijn dat die chip je laptop uit z'n hibernate houdt, welke kernel versie draai je overigens?
Ik heb de XPS15, met kernel 4.4.6
Had dergelijke meldingen ook gevonden, maar nog geen oplossingen.
PdC schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:37:
[...]
Deze melding komt van de driver van de WLAN chip die geen geldig CRDA domein heeft gekregen. De frequenties of WiFi kanalen die gebruikt mogen worden verschillen per land/regio, ook wel een regulatory domain genoemd. In dit geval is er geen (geldige) regiocode gezet. ISO3166 beschrijft de regiocodes, zoals NL voor Nederland, zie Wikipedia: ISO 3166

Het juist zette van het regulatory domain voor een WLAN chip kun je iw reg set <DOMAIN> gebruiken, bijvoorbeeld iw reg set NL. De huidige instelling krijg je met iw reg get.

Neem het juiste commando op in je rc.local oid zodat bij elke boot eea wordt gezet.

Ik denk niet dat deze specifieke melding de oorzaak van je probleem is. Ik denk eerder dat de WLAN chip uit power save komt en daarna deze melding geeft. Eerder een indicatie van het symptoom dan de oorzaak. Omdat nader te debuggen kun je proberen met iw de power save functies aan te spreken:
iw dev wlan0 set power_save off
iw reg get gaf al dat het domain op NL stond.
Zoals ik al zei: ik weet niet of het gerelateerd is, maar het lijkt er iig iets mee van doen te hebben.

Een rmmod brcmfmac duurt ook behoorlijk lang, vandaar dat ik denk dat het hiermee te maken heeft.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
Betreffende sleeves. Gisteren deze Targus Pulse 14.1 inch sleeve besteld. Past perfect om de XPS 15.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qZFWVIc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yc8CYte.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Mrk87 op 06-04-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Mrk87 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:54:
Betreffende sleeves. Gisteren deze Targus Pulse 14.1 inch sleeve besteld. Past perfect om de XPS 15.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, ik heb deze besteld gisteren middag (http://www.ipearl-inc.com/dell-xps15-9550.html)....
als het binnen is zal ik wat foto's uploaden.

Mijn vriendin heeft zoiets voor de mac book pro ideaal voor als je kleine kinderen heb die af en toe met blokjes in de weer zijn...

Heb de clear versie besteld.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je trouwens nog ruimte over? in de hoes? dan kan ik hem gebruiken incl de hardcase?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:03:
[...]

Heb je trouwens nog ruimte over? in de hoes? dan kan ik hem gebruiken incl de hardcase?
Dat moet zeker passen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Sinds vandaag (en volgens de website van Dell t/m 27 april) is de XPS 13 met i5, FHD (non-touch) en 256 GB SSD met 100 euro in prijs verlaagd! (Dus van 1299 naar 1199).
Heeft iemand enig idee of dit stapelt met de studenten/defensie VIP korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Iris91 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:43:
Sinds vandaag (en volgens de website van Dell t/m 27 april) is de XPS 13 met i5, FHD (non-touch) en 256 GB SSD met 100 euro in prijs verlaagd! (Dus van 1299 naar 1199).
Heeft iemand enig idee of dit stapelt met de studenten/defensie VIP korting?
Waarschijnlijk wel want dat kon tijdens het paasweekend ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
bloodlynx schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:05:
[...]

Waarschijnlijk wel want dat kon tijdens het paasweekend ook :)
Nice, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
Hey allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben al 2 jaar bezig om een mooie laptop te kopen en de Dell XPS is perfect! Ben alleen er nog niet helemaal uit welke. Er zijn twee opties, de XPS 13 http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
die een stuk goedkoper en kleiner, dus makkelijk mee te nemen, is. Daarnaast z'n grote broertje de XPS 15 http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop
die een stukje groter en duurder is.( maar wel een stuk krachtiger )
De XPS 15 is eigelijk perfect, hij is dun (relatief) licht, mooi en krachtig. Mijn enige probleem is dat hij wel een stuk groter dan de XPS 13 is. Is de XPS 13 echt veel makkelijker mee te nemen of valt dit wel mee? Ik ga namelijk volgend jaar studeren en zal de laptop soms wel mee nemen. Daarnaast zal ik, als ik de XPS 13 toch kies, een beeldscherm er bij kopen ( omdat de XPS een stuk goedkoper en kleiner is en ik wel lekker vind om op een groot scherm te werken) en (eventueel) om nog een beetje te kunnen gamen een mini-PC bouwen of de Razer Core kopen waardoor deze optie ook vrij prijzig is.
Wat is jullie advies?
Thanks,
Jeku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evian
jeku13 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:11:
Hey allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben al 2 jaar bezig om een mooie laptop te kopen en de Dell XPS is perfect! Ben alleen er nog niet helemaal uit welke. Er zijn twee opties, de XPS 13 http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
die een stuk goedkoper en kleiner, dus makkelijk mee te nemen, is. Daarnaast z'n grote broertje de XPS 15 http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop
De XPS 15 is eigelijk perfect, hij is dun (relatief) licht, mooi en krachtig. Mijn enige probleem is dat hij wel een stuk groter dan de XPS 13 is. Is de XPS 13 echt veel makkelijker mee te nemen of valt dit wel mee? Ik ga namelijk volgend jaar studeren en zal de laptop soms wel mee nemen. Daarnaast zal ik, als ik de XPS 13 toch kies, een beeldscherm er bij kopen ( omdat de XPS een stuk goedkoper en kleiner is en ik wel lekker vind om op een groot scherm te werken) en (eventueel) om nog een beetje te kunnen gamen een mini-PC bouwen of de Razer Core kopen waardoor deze optie ook vrij prijzig is.
Wat is jullie advies?
Thanks,
Jeku
Ik heb op dit moment een lenovo 13 inch ultrabook. 1 van de redenen dat ik een xps 15 heb aangeschaft is het 15 inch scherm. Ik zit op school minimaal 4 uur per dag soms meer achter de laptop te werken. Dan is een 13 inch scherm toch wel klein. Vooral als je er nog een notitieblok voor hebt liggen en de laptop ongeveer halve meter van je lichaam af staat. Ik heb een aantal jaar geleden bewust gekozen voor een 13 inch ultrabook, omdat er toen nog niet echt compact 15 inch laptops op de markt waren (Apple uitgezonderd). De xps 15 is heel iets zwaarder en heel iets groter dan mijn huidige lenovo u310, maar daar weegt het comfort van een 15.6 inch scherm niet tegen op. Daarnaast werk ik veel met 3D tekenprogramma''s en mag ik graag af en toe een spelletje spelen. Hiervoor is de xps 15 beter geschikt dan de xps 13. Met die reden heb ik nu ook mijn desktop verkocht.

Mocht ik over een jaar of 2 geen nieuwe games meer kunnen spelen op normale kwaliteit dan overweeg ik zeker op een egpu te kopen. Op dit moment vind ik persoonlijk de razor code te duur, maar door de i7 is naar mijn mening de xps 15 ook beter geschikt voor een egpu dan de xps 13.

Mocht je dus echt heel veel baat hebben bij een kleine lichte laptop en hoef je er niet veel uren op te werken zonder scherm zou ik voor de xps 13 gaan. Anders had ik persoonlijk de xps 15 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
jeku13 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:11:
Hey allemaal,
Wat is jullie advies?
Thanks,
Jeku
Dat hangt er echt vanaf hoe je 'm gaat gebruiken. Als je 'm op school niet te lang gebruikt maar vooral thuis, dan zou ik voor de 13 gaan. Extra makkelijk meenemen en thuis is het dan fijner dat je een extra monitor hebt tov de 15. Echter, maak je er op school veel uren mee, of moet je 'm bijvoorbeeld veel voor CAD-programma's of PhotoShop oid gebruiken, dan zou ik voor 15 gaan. Dan wordt je namelijk echt niet gelukkig van een 13 inch scherm. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
evanvruggink schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:31:
[...]

Ik heb op dit moment een lenovo 13 inch ultrabook. 1 van de redenen dat ik een xps 15 heb aangeschaft is het 15 inch scherm. Ik zit op school minimaal 4 uur per dag soms meer achter de laptop te werken. Dan is een 13 inch scherm toch wel klein. Vooral als je er nog een notitieblok voor hebt liggen en de laptop ongeveer halve meter van je lichaam af staat. Ik heb een aantal jaar geleden bewust gekozen voor een 13 inch ultrabook, omdat er toen nog niet echt compact 15 inch laptops op de markt waren (Apple uitgezonderd). De xps 15 is heel iets zwaarder en heel iets groter dan mijn huidige lenovo u310, maar daar weegt het comfort van een 15.6 inch scherm niet tegen op. Daarnaast werk ik veel met 3D tekenprogramma''s en mag ik graag af en toe een spelletje spelen. Hiervoor is de xps 15 beter geschikt dan de xps 13. Met die reden heb ik nu ook mijn desktop verkocht.

Mocht ik over een jaar of 2 geen nieuwe games meer kunnen spelen op normale kwaliteit dan overweeg ik zeker op een egpu te kopen. Op dit moment vind ik persoonlijk de razor code te duur, maar door de i7 is naar mijn mening de xps 15 ook beter geschikt voor een egpu dan de xps 13.

Mocht je dus echt heel veel baat hebben bij een kleine lichte laptop en hoef je er niet veel uren op te werken zonder scherm zou ik voor de xps 13 gaan. Anders had ik persoonlijk de xps 15 gehaald.
Thanks!
Iris91 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:48:
[...]

Dat hangt er echt vanaf hoe je 'm gaat gebruiken. Als je 'm op school niet te lang gebruikt maar vooral thuis, dan zou ik voor de 13 gaan. Extra makkelijk meenemen en thuis is het dan fijner dat je een extra monitor hebt tov de 15. Echter, maak je er op school veel uren mee, of moet je 'm bijvoorbeeld veel voor CAD-programma's of PhotoShop oid gebruiken, dan zou ik voor 15 gaan. Dan wordt je namelijk echt niet gelukkig van een 13 inch scherm. Succes met je keuze.
JIj ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
jeku13 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:00:
[...]

Thanks!
[...]

JIj ook bedankt!
De Dell XPS 15 is ook nog prima draagbaar qua gewicht, zeker als je het vergelijkt met andere 15 inch laptops. De 15 is zowel qua cpu en gpu een stuk krachtiger en heeft nog steeds relatief een prima batterijduur. Is de laptop alleen voor typen, browsen en ander licht gebruik dan zou ik zondemeer de 13 nemen. Wil je er ook wat meer mee doen dan is in mijn ogen de meerprijs die je betaald voor de xps 15 niet zo gek veel voor een stuk krachtigere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ben.Hahlen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:45:
[...]

Ik heb de XPS15, met kernel 4.4.6
Had dergelijke meldingen ook gevonden, maar nog geen oplossingen.
[...]

iw reg get gaf al dat het domain op NL stond.
Zoals ik al zei: ik weet niet of het gerelateerd is, maar het lijkt er iig iets mee van doen te hebben.

Een rmmod brcmfmac duurt ook behoorlijk lang, vandaar dat ik denk dat het hiermee te maken heeft.
Even mezelf quoten, want handig ;-)
Het uitzetten van powersave (middels iw dev wlp2s0 set power_save off) op de Wifi-adapter, zorgt er iig voor dat de laptop sneller herstart/uitgaat.
Hibernation blijft een raar iets, want hij schrijft netjes weg naar disk, maar de laptop gaat nooit uit. Hard de laptop uitzetten en opnieuw starten, zorgt er wel voor dat hij netjes terug opkomt in Linux, met de juiste schermen open.

Verder zoeken, maar weer :-)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ze hebben de XPS 15 i5 modelen uit de store gehaald? Nu is de basis model vanaf € 1.599,00 voor een i7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
jerkitout schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:35:
Ze hebben de XPS 15 i5 modelen uit de store gehaald? Nu is de basis model vanaf € 1.599,00 voor een i7 :(
Nee hoor? Ze hebben alleen de volgorde van de modellen verandert op de pagina. Op de 5de plaats (even een keertje op het knopje "Volgende" drukken) staat: 1500 euro, Dell XPS 15 i5-6300HQ, 8 GB geheugen, 1TB HDD + 32 GB SSD. Hij staat er dus nog steeds. Ik zou overigens 100 euro meer betalen (voor de versie met i7 en 256GB SSD), doordat er in de i5 versie een HDD zit is er minder ruimte voor de batterij en krijg je een 56 W/u batterij in plaats van een 84 W/u batterij (dit staat niet helemaal goed op de website aangegeven, ook de non-touch versies met alleen SSD krijgen een 84 W/u batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Mithrildor schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:03:
[...]

Nee hoor? Ze hebben alleen de volgorde van de modellen verandert op de pagina. Op de 5de plaats (even een keertje op het knopje "Volgende" drukken) staat: 1500 euro, Dell XPS 15 i5-6300HQ, 8 GB geheugen, 1TB HDD + 32 GB SSD. Hij staat er dus nog steeds. Ik zou overigens 100 euro meer betalen (voor de versie met i7 en 256GB SSD), doordat er in de i5 versie een HDD zit is er minder ruimte voor de batterij en krijg je een 56 W/u batterij in plaats van een 84 W/u batterij (dit staat niet helemaal goed op de website aangegeven, ook de non-touch versies met alleen SSD krijgen een 84 W/u batterij).
Ik heb destijds de core i5 genomen omdat ik zo extra hdd zou kunnen plaatsten... de batterij doet nu met normaal werk 4 uurtjes en dat is voor mij lang zat.

Het heeft voor en nadelen.

gr.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
De laatste dagen valt mij het op dat scaling veel beter lijkt te werken op het moment dat er gebruik wordt gemaakt van een extra monitor in combinatie met het UHD scherm. Dit was voor mij één van de meest storende factoren, omdat letters alleen scherp waren op het primair ingestelde beeldscherm bij de meeste programma's als chrome en outlook.

De letters lijken nu niet alleen scherper wanneer ik gebruik maak van scaling, maar ook wanneer ik de resolutie van het UHD scherm instel op 1920 bij 1080. Ervaren meer mensen deze verbetering de laatste dagen en hoe zou dit komen?
- De nieuwe videodriver van intel.
- Windows updates.
- Of misschien heb ik zelf iets gedaan door de instellingen in bijvoorbeeld cleartype tekst te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Het niet uitgaan bij hibernate is nu iig opgelost, door het volgende in /etc/systemd/sleep.conf te zetten:
code:
1
2
3
[Sleep]
HibernateState=disk
HibernateMode=shutdown

Dat gaat dus goed, alleen het uit hibernate komen is enigszins flaky. De ene keer werkt dat wel goed, de andere keer krijg ik een zwart scherm en gebeurt er verder niks (ook niet na 10 minuten wachten).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Vandaag mijn XPS 13 i7/16/512/QHD binnen gekregen.
Wat een geweldige machine! Zo op het eerste gezicht geen problemen. Echter zit er een Toshiba XG3 SSD van 512GB in, terwijl er op de bestelbon en pakbon staat dat er een Samsung 951 in zou zitten. Dit is eigenlijk geen probleem, omdat de Toshiba net zo snel, zo niet sneller zou zijn dan een Samsung 951. Zie http://www.tomshardware.c...z-revodrive-400,4434.html Dit is ook het enige wat ik over deze SSD kon vinden. In het BIOS staat de SSD echter op RAID en haal ik niet de maximale snelheid. Kan ik hem in het BIOS gewoon veilig op AHCI zetten en dan weer een nieuwe benchmark draaien? Er schijnt geen aparte Toshiba driver te zijn. Nog meer mensen met de Toshiba SSDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
8ballvin schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:52:
Vandaag mijn XPS 13 i7/16/512/QHD binnen gekregen.
Wat een geweldige machine! Zo op het eerste gezicht geen problemen. Echter zit er een Toshiba XG3 SSD van 512GB in, terwijl er op de bestelbon en pakbon staat dat er een Samsung 951 in zou zitten. Dit is eigenlijk geen probleem, omdat de Toshiba net zo snel, zo niet sneller zou zijn dan een Samsung 951. Zie http://www.tomshardware.c...z-revodrive-400,4434.html Dit is ook het enige wat ik over deze SSD kon vinden. In het BIOS staat de SSD echter op RAID en haal ik niet de maximale snelheid. Kan ik hem in het BIOS gewoon veilig op AHCI zetten en dan weer een nieuwe benchmark draaien? Er schijnt geen aparte Toshiba driver te zijn. Nog meer mensen met de Toshiba SSDs?
Waarschijnlijk zal Windows niet opstarten als je het op AHCI zet. Je moet dan je laptop een paar keer opnieuw opstarten totdat je Windows in veilige modus kan starten. In veilige modus laadt Windows dan wel alle drivers in, en die onthoudt ie voor de volgende keer als je normaal opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Dus ik kan het eigenlijk gewoon proberen? ik kan hem toch altijd terug zetten naar RAID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
8ballvin schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:11:
Dus ik kan het eigenlijk gewoon proberen? ik kan hem toch altijd terug zetten naar RAID?
Jup, gewoon proberen, laat hem wel een paar keer opnieuw opstarten voordat je het opgeeft.

Ik heb trouwens in mijn XPS 15 (vandaag aangekomen) ook een 512GB Toshiba SSD zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Ok hij staat nu op AHCI modus. Bij nieuwe benchmark geen verschil tussen RAID modus. Misschien toch een driver issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Is het trouwens mogelijk om op een of andere manier de schermhelderheid nog lager dan 0 te krijgen? Hij is mij nog veel te licht op 0 %. Ik heb hele gevoelige ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
8ballvin schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:38:
Is het trouwens mogelijk om op een of andere manier de schermhelderheid nog lager dan 0 te krijgen? Hij is mij nog veel te licht op 0 %. Ik heb hele gevoelige ogen.
Heb jet het programma f.lux al eens geprobeerd? Filtert het blauwe licht weg waardoor het aangenamer voor je ogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Ik heb de Dell XPS 15 (FullHD, 512 GB Toshiba SSD en 16 GB geheugen) nu sinds vrijdag en mijn eerste ervaringen zijn redelijk positief, maar ik heb last van de volgende problemen:
  • Motion Blur: Ik merk het soms op bij het verplaatsen van de cursor of een window. Verder heb ik er geen last van, dus ik kan er wel mee leven. Is dit normaal bij dit display?
  • De fans gaan blazen tijdens het opladen: als hij niet aan het opladen is is de laptop muisstil, maar zodra ik de oplader aansluit begint hij zonder reden te blazen. Zelfs als ik alleen Vim (teksteditor) heb open staan begint ie al. Ik heb nu de ventilators op passief gezet bij opladen in Windows, maar dat heb ik nog niet kunnen teste en kan ook niet in Linux. Heeft iedereen hier last van?
  • De klok op dit ding staat constant verkeerd. Op Ubuntu kon ik dit fixen door ntp te installeren, maar op Windows staat ie de ene keer twee uur achter, dan weer twee uur voor en dan weer goed. EDIT: Dit lijkt een ruzie te zijn tussen Ubuntu en Windows 10 en een niet werkende ntp server in Windows te zijn.
Zijn dit echt defecten? Ik heb geen zin om mijn laptop een maand aan Dell kwijt te zijn, om vervolgens er weer eentje met dezelfde problemen terug te krijgen. Voor de rest is de laptop perfect, maar vooral die fans zijn een beetje irritant.

EDIT: Ik zit op de meest recente BIOS versie trouwens.

EDIT2:
[...]

Heb jij hier nog een oplossing voor gevonden? Die mij blaast ook tijdens het opladen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mithrildor op 10-04-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 13:33
8ballvin schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:38:
Ik vermoed van niet, de brightness wordt volgens mij met PWM geregeld, en je ziet op de laagste stand al wat geknipper. Als de helderheid een probleem voor je is, zou je een privacy filter of andere folie/protector kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
Beste Tweakers met een XPS 15,
Hoe dragen jullie de laptop bij jullie? In een aparte laptoptas? In een rugtas met hoes? In een rugtas met speciaal laptop vak?
Kan de laptop het aan om in een tas te zitten met een hoes zonder te beschadigen? ( krassen en de druk van bijvoorbeeld boeken in de tas?)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Het lijkt er op dat ik de problemen met de ventilator tijdens het opladen heb opgelost, of het probleem heeft zichzelf opgelost. Ik heb in de BIOS het oplaadprofiel van "Adapative" naar "Standard" verandert. Hierdoor gebruikt hij geen ExpressCharge meer, dus creëert het opladen minder hitte, dus hoeft de fan niet te blazen. Misschien dat dit ook verklaart waarom niet iedereen erover klaagt, Adaptive gebruikt magie om de oplaadmodus te bepalen. Het zou ook verklaren waarom rond de 90% de fans minder hard gaan blazen; dan gaat de ExpressCharge uit.

Op dit moment kan ik de fans (in een erg stille ruimte met de batterij op 75%) nog wel horen, maar ze blazen niet meer.
jeku13 schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:47:
Beste Tweakers met een XPS 15,
Hoe dragen jullie de laptop bij jullie? In een aparte laptoptas? In een rugtas met hoes? In een rugtas met speciaal laptop vak?
Kan de laptop het aan om in een tas te zitten met een hoes zonder te beschadigen? ( krassen en de druk van bijvoorbeeld boeken in de tas?)
Alvast bedankt!
Ik draag hem in mijn rugzak. Op dit moment gebruik ik nog mijn oude (en te grote) hoes van mijn oude laptop, maar ik heb op de website van Dell de Premier Sleeve M besteld (daarvan weet ik zeker dat ie goed past). Ik zou hem niet los in je tas doen, waarschijnlijk krijg je wat krasjes op het aluminium en mogelijk komt er rotzooi (zoals zand of stof) in de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Sphere- schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:33:
[...]

De 1TB SSD is een Samsung PM951. Een benchmark heb ik er nog niet op losgelaten.

Gisteren een filmpje afgespeeld met videolan en mijn laptop is twee keer gecrashed. De eerste keer scherm op zwart (backlight wel nog aan) en het bekende prrrrr geluid uit de speakers. De tweede keer hetzelfde maar dan zonder geluid uit de speakers. Geen blue screen dus. In de event log zie ik alleen het power loss event staan.

Ik draai de standaard drivers voor de grafische kaarten: Intel: 20.19.15.4331, nVidia: 10.18.13.5894.

Iemand dezelfde problemen ondervonden?
Ik heb wel meerdere berichten gelezen over crashende grafische drivers maar in die gevallen herstarte de driver gewoon.

Edit: Hmm het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als besproken hier Ook als ik geen video kijk gaat het scherm soms op zwart.

Edit: Mogelijke oplossing hier, BIOS terugzetten naar .15. Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Inmiddels opgelost door een nieuw moederbord. Laptop draait al meer dan een week 24/7 zonder crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Rrreutel schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:13:
[...]

Ik vermoed van niet, de brightness wordt volgens mij met PWM geregeld, en je ziet op de laagste stand al wat geknipper. Als de helderheid een probleem voor je is, zou je een privacy filter of andere folie/protector kunnen proberen.
Bedankt voor de reactie. Gisteravond F.lux geinstalleerd, dit lijkt al wat rustiger voor mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik ben inmiddels gelukkige eigenaar van de 1TB 32GB 4K variant: wat een heerlijk apparaat zeg, ik wil nooit meer terug naar mijn oude of andere laptop. Een nadeel is dat ik voor mijn werk erg veel verschillende laptops in handen heb: die gaan nu allemaal zo traag als een slak aanvoelen natuurlijk, haha.

4K beeldmateriaal is werkelijk gewoon onweerstaanbaar mooi.
Voor de mensen die graag met hun scherm pronken, gebruik dit filmpje op 4k! YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps (ULTRA HD) w/ Freefly Movi

Al even mee gegamed ook (AA Proving Grounds), gaat allemaal prima, schrijfsnelheden zijn geweldig. Ik heb ook nog geen hardware defecten kunnen ontdekken.
Wat ik wel zie is dat wanneer ik filmpjes kijk op YouTube in Chrome (in IE werkt het wel goed) er een witte stippeltjesrand helemaal aan de rechterkant van mijn scherm zit. Iemand anders ook gezien? Alleen te zien bij zwarte beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrreutel
Dell XPS 15 9550 A06 System BIOS

XPS 15 9550 01.02.00 BIOS

1. Improved the system stability
2. Fixed system may not able to boot with external monitor with lid closed
3. Fixed USB audio/mouse may be lag while connecting to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
4. Fixed Fan may be noisy while connecting to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
5. Fixed Bitlocker Malfunction or Keeps Prompting Recovery Key every time reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
Rrreutel schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:35:
Dell XPS 15 9550 A06 System BIOS

XPS 15 9550 01.02.00 BIOS

1. Improved the system stability
2. Fixed system may not able to boot with external monitor with lid closed
3. Fixed USB audio/mouse may be lag while connecting to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
4. Fixed Fan may be noisy while connecting to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
5. Fixed Bitlocker Malfunction or Keeps Prompting Recovery Key every time reboot
Thnx. geinstalleerd. Lost voor mij punten 2 en 4 op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Op amazon.de nog een 14" hoes die precies zou passen om de xps 15 9550 (aldus een reviewer, ik heb m zelf niet):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LXRtUse.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Vreemd ik heb de BIOS update uitgevoerd, maar hij staat nog steeds op 1.1.19. Ik dual boot Windows en Ubuntu, is het dan niet mogelijk?

Edit: bij de tweede poging lukte get wel, vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door Mithrildor op 12-04-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf heb ik de Dell Premier hoes (M), en het is een mooi ding. Magnetische sluiting werkt prima. Er is een uitsparing zodat je kan opladen (maar hierdoor kan dus ook water/stof binnenkomen). Hij is verder ook prettig als 'onderlegger' voor de laptop.

Andere vraag: in de XPS-modellen van vorig jaar zat er NFC in het trackpad, klopt het dat ze dit bij deze versie er uit hebben gehaald? Ik kan nergens dat logo vinden. Nu lukt het niet m'n bluetooth koptelefoon te connecten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

[...]

de 1.20 bios update lijkt het bij mij verholpen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
superdraak345 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:55:
Andere vraag: in de XPS-modellen van vorig jaar zat er NFC in het trackpad, klopt het dat ze dit bij deze versie er uit hebben gehaald? Ik kan nergens dat logo vinden. Nu lukt het niet m'n bluetooth koptelefoon te connecten haha.
Naar mijn weten heeft er nooit nfc in de xps 13 gezeten. In mijn model van vorig jaar iig niet.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
Dizzy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:51:
[...]

de 1.20 bios update lijkt het bij mij verholpen te hebben
Bij mij lijkt deze update het probleem ook te hebben verholpen. De fan springt nog wel aan, maar op de zachte stand. Dankzij de tip van Mithrildor over het aanpassen van de oplaadmodus maakt de fan hierbij ook een stuk minder lawaai. De laptop blijft met het aanpassen van de oplaadmodus nog wel warm aan de linker kant.

Daarnaast vallen met de juiste instellingen de scaling problemen ook erg mee, waardoor de minpunten die ik ondervond zo goed als weg zijn en ik met de dag blijer word van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC9
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 12:19

XC9

Mrk87 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:06:
[...]

Dat kan heel goed kloppen. Ze zijn later pas aangekondigd. Ik zeg ze, er is nml ook nog een grotere broer (TB15)

Zie ook dit artikeltje:

http://www.tomsitpro.com/...king-stations,1-3094.html
Wil je even lachen, Dell Thunderbolt Dock (TB15) nu beschikbaar voor maar liefst € 519,09... http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=452-BCFR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 04-09 08:44
Goedemorgen!

Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de Dell XPS 15 met Samsung 950 Pro is opgestart?
Heb het idee dat mijne met 29 seconde redelijk traag is omdat hij aardig lang op *het biosscherm* blijft hangen (cirkeltje met het dell logo).

Kan iemand mij ook vertellen welke instellingen hij/zij gebruikt in de bios? :)
Bedankt alvast mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
XC9 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:37:
[...]

Wil je even lachen, Dell Thunderbolt Dock (TB15) nu beschikbaar voor maar liefst € 519,09... http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=452-BCFR 8)7
Lachen?! Ik verslik me spontaan in mn koffie :+ Nu moet ik wel zeggen dat de WD15 ook voor een hoger bedrag bij Dell staat dan waar ik heb voor gekocht hebt hoor. Voor 180 moet je deze wel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Ik heb de Dell XPS 15 met FHD/i7/512GB/84Wu ontvangen. Vrijdag besteld en woensdag al geleverd.
Het FHD paneel heeft enorm veel last van ghosting. Ik wil de laptop niet gebruiken om te gamen, maar het heeft ook invloed op alles wat vloeiend is zoals bijvoorbeeld browsers. Tijdens het scrollen zowel in Firefox, Chrome als Edge, is er duidelijk een ghosting effect waarbij tekst waziger wordt met kleuren die wat doorlopen zoals bv tijdens het scrollen in Google worden de blauwe linktitels paars. Bij het uitschakelen van smooth scrolling in Firefox heb je er geen of weinig last meer van. Maar zoiets zou niet mogen in een premium laptop.

Door er mij nu in te verdiepen lees ik dat het een algemeen probleem is, de panelen hebben gewoon een response time van 10 jaar geleden. Het 4K scherm lijkt marginaal beter te zijn met ghosting.
Een review haalt dit ook aan met 50ms - 64ms response time: http://www.notebookcheck.net/Dell-XPS-15-9550-Core-i7-FHD-Notebook-Review.158875.0.html

Laatste updates incl. BIOS uitgevoerd.

Ik heb deze zakelijk aangekocht, en vermoed dat ik hem niet kan terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Tja, dat heb je nou eenmaal met IPS beeldschermen, TN beeldschermen hebben dat niet, maar hebben mindere kleurweergave.

Het klinkt bij jou overigens wel heel erg (maar dat hoeft natuurlijk niet aan het beeldscherm te liggen). Ik merk het wel op tijdens het bewegen van mijn muis op een donkere blauwe achtergrond, maar niet tijdens het scrollen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Mithrildor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:32:
[...]

Tja, dat heb je nou eenmaal met IPS beeldschermen, TN beeldschermen hebben dat niet, maar hebben mindere kleurweergave.

Het klinkt bij jou overigens wel heel erg (maar dat hoeft natuurlijk niet aan het beeldscherm te liggen). Ik merk het wel op tijdens het bewegen van mijn muis op een donkere blauwe achtergrond, maar niet tijdens het scrollen ofzo.
Gebeld naar ProSupport. Morgen gaat er een technieker bellen om af te spreken om het scherm te vervangen. Ik hoop dat het geen algemeen probleem is bij het type paneel en het kan gefixed worden. Bij mijn Asus laptop met eveneens HFD IPS heb ik dat probleem niet, alsook niet op mijn extern 24inch Dell monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
Voor diegene die denken, ik ga een VIP code aanvragen.
Blijkbaar doen ze dit vanaf nu niet meer, ze vragen nu direct naar je winkelmandje en passen ze de korting zelf toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
XC9 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:37:
[...]

Nog veel, maar al beter: Azerty: € 380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuutje301
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08-2023
Weet hier iemand of het mogelijk is om de XPS 13 en 15 in NL in real life te zien en met elkaar te vergelijken.

Werk nu op een 14 inch van een ander merk. De XPS 13 lijkt me net iets te klein voor me. Zou het eerst eens met eigen ogen willen zien voordat ik een definitief oordeel kan vellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Tuutje301 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:13:
Weet hier iemand of het mogelijk is om de XPS 13 en 15 in NL in real life te zien en met elkaar te vergelijken.

Werk nu op een 14 inch van een ander merk. De XPS 13 lijkt me net iets te klein voor me. Zou het eerst eens met eigen ogen willen zien voordat ik een definitief oordeel kan vellen,
Azerty verkoopt ze beiden, en ze hebben blijkbaar een showroom, je kan eens proberen of ze willen helpen?

(Lijkt wel of ik voor azerty werk, maar heb niks met ze te maken :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ryatzu schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:02:
Voor diegene die denken, ik ga een VIP code aanvragen.
Blijkbaar doen ze dit vanaf nu niet meer, ze vragen nu direct naar je winkelmandje en passen ze de korting zelf toe.
Ik en een collega hebben anders gisteren nog 2 VIP codes gekregen. Gewoon binnen 24u na aanvraag via E-mail.
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.