Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Ryatzu schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:02:
Voor diegene die denken, ik ga een VIP code aanvragen.
Blijkbaar doen ze dit vanaf nu niet meer, ze vragen nu direct naar je winkelmandje en passen ze de korting zelf toe.
Jay-v schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:26:
[...]

Ik en een collega hebben anders gisteren nog 2 VIP codes gekregen. Gewoon binnen 24u na aanvraag via E-mail.
Ik had een email gestuurd en kreeg daarbij de vraag of ik de url van mijn winkelmandje wilde sturen. Toen ik dat gedaan had kreeg ik reactie dat hij 'm niet kon openen (ik had het winkelmandje niet opgeslagen, dus die was alweer weg denk ik). In die reactie kreeg ik gewoon een code voor 10% systeemkorting en een voor 20% accesoirekorting. Net toegepast, mijn XPS13, FHD, i5 is besteld! :D

Mocht je dus wel een werkende link van je winkelmandje sturen (als je 'm opslaat in je account), dan krijg je gewoon een factuur toegestuurd. Either way, je krijgt de korting. Dus wat maakt het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:25
Hebben jullie nog wat veranderd aan de standaard beeldscherminstellingen?
Ik vind op sommige websites dat de letters niet heel scherp zijn.
Ik heb al een beetje zitten rommelen in de instellingen op mijn XPS13 FHD, maar krijg het niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
stokmeister schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:30:
Hebben jullie nog wat veranderd aan de standaard beeldscherminstellingen?
Ik vind op sommige websites dat de letters niet heel scherp zijn.
Ik heb al een beetje zitten rommelen in de instellingen op mijn XPS13 FHD, maar krijg het niet beter.
Misschien scaling?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
Iris91 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:51:
[...]

[...]

Ik had een email gestuurd en kreeg daarbij de vraag of ik de url van mijn winkelmandje wilde sturen. Toen ik dat gedaan had kreeg ik reactie dat hij 'm niet kon openen (ik had het winkelmandje niet opgeslagen, dus die was alweer weg denk ik). In die reactie kreeg ik gewoon een code voor 10% systeemkorting en een voor 20% accesoirekorting. Net toegepast, mijn XPS13, FHD, i5 is besteld! :D

Mocht je dus wel een werkende link van je winkelmandje sturen (als je 'm opslaat in je account), dan krijg je gewoon een factuur toegestuurd. Either way, je krijgt de korting. Dus wat maakt het uit?
Kan je de VIP korting ook stapelen met studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Heb de scaling aangepast maar dan wordt alles wel heel klein.
Ook het aan en uit zetten van clear type helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
frankyds schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:58:
[...]

Gebeld naar ProSupport. Morgen gaat er een technieker bellen om af te spreken om het scherm te vervangen. Ik hoop dat het geen algemeen probleem is bij het type paneel en het kan gefixed worden. Bij mijn Asus laptop met eveneens HFD IPS heb ik dat probleem niet, alsook niet op mijn extern 24inch Dell monitor.
Ik vrees dat een nieuw scherm niks gaat oplossen. Het is gewoon een erg matig schermtype waar Dell voor gekozen heeft. Heel misschien heb je kans op een betere uit de serie.

Na een maand gebruik van mijn XPS 15 stoor ik me niet zoveel meer aan de ghosting. Wel heb ik een ander probleem en dat is dat de linker kant van het scherm een warmere tint heeft dan de rechterhelft. (Zie ook dit topic van een andere gebruiker). Helaas heb ik het te laat ontdekt en is mijn bedenktermijn al verstreken, maar ik ben toch wel benieuwd of het scherm nog vervangen kan worden. Dat ProSupport is zeker niet voor consumenten beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
VantageR schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:13:
[...]

Ik vrees dat een nieuw scherm niks gaat oplossen. Het is gewoon een erg matig schermtype waar Dell voor gekozen heeft. Heel misschien heb je kans op een betere uit de serie.

Na een maand gebruik van mijn XPS 15 stoor ik me niet zoveel meer aan de ghosting. Wel heb ik een ander probleem en dat is dat de linker kant van het scherm een warmere tint heeft dan de rechterhelft. (Zie ook dit topic van een andere gebruiker). Helaas heb ik het te laat ontdekt en is mijn bedenktermijn al verstreken, maar ik ben toch wel benieuwd of het scherm nog vervangen kan worden. Dat ProSupport is zeker niet voor consumenten beschikbaar?
ProSupport is voor zakelijke klanten, maar de Dell XPS hier in België staat standard ook de 'In-Home' garantie, dus lijkt mij eenzelfde soort onsite. Ik had liever de consumentenversie besteld omdat deze 200 euro goedkoper is, maar helaas is dat onmogelijk om nog te bestellen als je ook bedrijfsnaam & btwnr wil opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:03
Mrk87 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:32:

Dell XPS 15 9550 A06 System BIOS

XPS 15 9550 01.02.00 BIOS

1. Improved the system stability
2. Fixed system may not able to boot with external monitor with lid closed
3. Fixed USB audio/mouse may be lag while connecting to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
4. Fixed Fan may be noisy while connecting to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
5. Fixed Bitlocker Malfunction or Keeps Prompting Recovery Key every time reboot

Thnx. geinstalleerd. Lost voor mij punten 2 en 4 op .
Vandaag de downgrade naar 1.19 gedaan. Ik had last van freezes van ethernet en usb apparaten icm met WD15 dock. Mijn vermoeden is dat het in de update van de USB-c controller zit. (die ook onderdeel uitmaakt van deze bios upgrade)

Even aankijken of het nu beter gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sinds gisteren een XPS13 FHD (i5), mooi apparaat en ben er zeker blij mee. De batterij valt me echter een beetje tegen.... Is dat bij jullie beter geworden?

Tevens lukte het niet om een clean install te doen via UEFI mode, heb hem nu dus op legacy boot staan. Overigens wel in RAID mode met de NVME driver van Intel.

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 16-04-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:17
sinds afgelopen kortingsperiode zijn er hier een aantal tweakers die de 15 i7/16/512/HD hebben besteld maar ik zie maar weining reacties ;)
Ik twijfel momenteel heel erg op het moment omdat de laatste reviews op de site van bijv dell nog steeds niet geweldig zijn mbt bouwkwaliteit en accuduur.

Hoe bevalt de nieuwe eigenaren de XPS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Jay-v schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:37:
Sinds gisteren een XPS13 FHD (i5), mooi apparaat en ben er zeker blij mee. De batterij valt me echter een beetje tegen.... Is dat bij jullie beter geworden?

Tevens lukte het niet om een clean install te doen via UEFI mode, heb hem nu dus op legacy boot staan. Overigens wel in RAID mode met de NVME driver van Intel.
Ik heb dezelfde, maar ik vind niet dat de batterij tegen valt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik er nog geen hele spectaculaire dingen mee gedaan heb, behalve browsen, office taken en een filmpje kijken.
Ik tik de 8 uur wel aan hoor.
Hoe lang doe je ongeveer met een lading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

mpjjansen schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:26:
sinds afgelopen kortingsperiode zijn er hier een aantal tweakers die de 15 i7/16/512/HD hebben besteld maar ik zie maar weinig reacties ;)
Ik twijfel momenteel heel erg op het moment omdat de laatste reviews op de site van bijv dell nog steeds niet geweldig zijn mbt bouwkwaliteit en accuduur.

Hoe bevalt de nieuwe eigenaren de XPS??
Ik heb mijn XPS 15 nu iets meer dan een week maar heb hem nog niet echt intensief gebruikt moet ik bekennen.
Het is voor mij meer een device voor onderweg of gebruik elders.
Pluspunten vind ik vooral het IPS scherm, het toetsenbord en de naar mijn idee goede accuduur.
Ik game er niet (veel) op dus ghosting zal ik maar weinig mee te maken hebben.

Bij het gebruiksklaar maken en updaten van drivers ging het wel gelijk mis. Ik heb dus gelijk al een factory reset moeten uitvoeren.

Nog wel een vraag aan andere gebruikers hier.
De linkerspeaker, maakt die bij jullie ook een soort resonerend geluid bij bepaalde tonen? Als ik m'n hand stevig op het deel voor het toetsenbord leg is het weg. Maar bij het luisteren van muziek of bepaalde video's met spraak is het wel hinderlijk. Zie ook dit YouTube filmpje waar het verdacht veel op lijkt.
Ik neig Dell te bellen om hier naar te kijken want dit accepteer ik niet van een apparaat in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Kleine tip voor ieder hier in het bezit van een XPS 15,

Dell heeft vorige week een driver update uitgebracht voor de 1830 WiFi kaart en deze bevat schijnbaar wat peformance verbeteringen. Op een DLink 868L access point haalt de XPS 15 nu tussen de 70 en 80 MB/s. Voor de update was dit tussen de 50 en 60 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Ryudo schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:49:
[...]
Nog wel een vraag aan andere gebruikers hier.
De linkerspeaker, maakt die bij jullie ook een soort resonerend geluid bij bepaalde tonen? Als ik m'n hand stevig op het deel voor het toetsenbord leg is het weg. Maar bij het luisteren van muziek of bepaalde video's met spraak is het wel hinderlijk. Zie ook dit YouTube filmpje waar het verdacht veel op lijkt.
Ik neig Dell te bellen om hier naar te kijken want dit accepteer ik niet van een apparaat in deze prijsklasse.
Heb je al die Dell MaxxAudio meuk uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Mithrildor schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:48:
[...]

Heb je al die Dell MaxxAudio meuk uitgezet?
Ja dat staat intussen uit. Ik had al gelezen dat dat problemen kon geven.
Het volume gaat dan een stuk naar beneden merk ik, maar nog steeds is resonantie hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
frankyds schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:02:
Ik heb de Dell XPS 15 met FHD/i7/512GB/84Wu ontvangen. Vrijdag besteld en woensdag al geleverd.
Het FHD paneel heeft enorm veel last van ghosting. Ik wil de laptop niet gebruiken om te gamen, maar het heeft ook invloed op alles wat vloeiend is zoals bijvoorbeeld browsers. Tijdens het scrollen zowel in Firefox, Chrome als Edge, is er duidelijk een ghosting effect waarbij tekst waziger wordt met kleuren die wat doorlopen zoals bv tijdens het scrollen in Google worden de blauwe linktitels paars. Bij het uitschakelen van smooth scrolling in Firefox heb je er geen of weinig last meer van. Maar zoiets zou niet mogen in een premium laptop.

Door er mij nu in te verdiepen lees ik dat het een algemeen probleem is, de panelen hebben gewoon een response time van 10 jaar geleden. Het 4K scherm lijkt marginaal beter te zijn met ghosting.
Een review haalt dit ook aan met 50ms - 64ms response time: http://www.notebookcheck.net/Dell-XPS-15-9550-Core-i7-FHD-Notebook-Review.158875.0.html

Laatste updates incl. BIOS uitgevoerd.

Ik heb deze zakelijk aangekocht, en vermoed dat ik hem niet kan terugsturen.
De technieker is vandaag langs geweest en het HFD Sharp SHP1453 vervangen.
Het ghostingprobleem is gelukkig opgelost, scrollen is niet meer wazig, HOERA :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
frankyds schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:41:
[...]

De technieker is vandaag langs geweest en het HFD Sharp SHP1453 vervangen.
Het ghostingprobleem is gelukkig opgelost, scrollen is niet meer wazig, HOERA :*)
Heb je nog een filmpje gemaakt van je ghosting/wazig bij scrollen? misschien handig voor andere gebruikers om te vergelijken?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyds
Olrac.Srednjim schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:06:
[...]

Heb je nog een filmpje gemaakt van je ghosting/wazig bij scrollen? misschien handig voor andere gebruikers om te vergelijken?
Nee helaas. Bij mij was het al heel storend tijdens het browsen. Scrollen in Google werd de tekst wazig en de blauwe titels & links werden paars. Op sites met donkere achtergronden of afbeeldingen was het nog veel erger. Het paneel zelf zal misschien niet tot de snelste behoren, maar gelukkig heb ik er nu geen last meer van.

Over de onsite garantie ben ik heel tevreden. Vorige donderdag gebeld en er werd onmiddellijk een case opgemaakt waarbij de volgende dag al een technieker zou langskomen om het paneel te vervangen. Uiteindelijk was het hem niet gelukt om dezelfde dag nog te komen, en werd het verplaatst naar vandaag (maandag). Hij had ook een nieuw moederbord bij voor in het geval het probleem zich nog zou voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Vanmiddag de XPS 15 FHD i7 16gb 512GB besteld! Wat ik zo zie is de gemiddelde tijd tussen bestel en afleverdatum ongeveer 10 werkdagen, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyds
Cwookie schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:19:
Vanmiddag de XPS 15 FHD i7 16gb 512GB besteld! Wat ik zo zie is de gemiddelde tijd tussen bestel en afleverdatum ongeveer 10 werkdagen, klopt dit?
Sneller, 2 weken geleden dezelfde besteld op vrijdag en op woensdag al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 20:29
Vrijdag 15-04 de XPS 13 FHD i5 8GB 256GB besteld en vanmiddag 19-04 ontvangen, snelle levering.
Heb er nu een paar uur mee gewerkt en vooralsnog werkt alles prima zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:17
ik mag het hopen maandag 18-04 de XPS 15 FHD i5 16GB 512GB besteld en verwachte levering 06-05 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 13:33
Vandaag kreeg ik een nieuwe sleeve binnen: de D. Bramante 1928 Macbbook Sleeve Skagen 15 Inch Hunter dark

Hierbij mijn first impressions:
- mooi donker leer, enigzins dof, zeer donkerbruin. Volgens D.Bramante is het leer voor al hun producten altijd topkwaliteit full-grain leer van runderen of buffels. Ik kan het als leek niet goed beoordelen, maar als ik het leer voel, heb ik het idee dat er nog wel betere kwaliteiten runderleer bestaan, het voelt echter ook weer niet goedkoop.
- de sleeve is bedoeld voor een MacBook pro 15 inch van 35,89cm breed. De Dell XPS 15 9550 met 35,7cm breed past er echter maar net in, de breedte is de bottleneck. Na een aantal keer in-en-uit doen gaat het wat beter, en ik verwacht dat het leer in de loop van de tijd nog wel verder meevormt met de laptop. In het begin is de laptop in elk geval niet met een soepele beweging in of uit de sleeve te doen.
- de voering is zacht (als in niet stevig), ik verwacht dat de sleeve niet bijzonder goed beschermt tegen stoten, laat staan vallen. Tussen het leer en de binnenvoering zit zo te voelen wat dun foam, maar dat is alles.
- de sleeve is netjes gestickt en afgewerkt. Een leren rand aan de binnenkant van de rits beschermt de laptop tegen krassen.
- er zit alleen een hoofdvak in voor de laptop, geen vakken voor andere zaken zoals voeding/muis/papieren.

Paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P5jn41o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EaUsVFb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jGksjiY.jpg

PS @Olrac.Srednjim: heb je je mcover al binnen? Ben benieuwd hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Rrreutel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:56:
Vandaag kreeg ik een nieuwe sleeve binnen: de D. Bramante 1928 Macbbook Sleeve Skagen 15 Inch Hunter dark

Hierbij mijn first impressions:
- mooi donker leer, enigzins dof, zeer donkerbruin. Volgens D.Bramante is het leer voor al hun producten altijd topkwaliteit full-grain leer van runderen of buffels. Ik kan het als leek niet goed beoordelen, maar als ik het leer voel, heb ik het idee dat er nog wel betere kwaliteiten runderleer bestaan, het voelt echter ook weer niet goedkoop.
- de sleeve is bedoeld voor een MacBook pro 15 inch van 35,89cm breed. De Dell XPS 15 9550 met 35,7cm breed past er echter maar net in, de breedte is de bottleneck. Na een aantal keer in-en-uit doen gaat het wat beter, en ik verwacht dat het leer in de loop van de tijd nog wel verder meevormt met de laptop. In het begin is de laptop in elk geval niet met een soepele beweging in of uit de sleeve te doen.
- de voering is zacht (als in niet stevig), ik verwacht dat de sleeve niet bijzonder goed beschermt tegen stoten, laat staan vallen. Tussen het leer en de binnenvoering zit zo te voelen wat dun foam, maar dat is alles.
- de sleeve is netjes gestickt en afgewerkt. Een leren rand aan de binnenkant van de rits beschermt de laptop tegen krassen.
- er zit alleen een hoofdvak in voor de laptop, geen vakken voor andere zaken zoals voeding/muis/papieren.

Paar plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

PS @Olrac.Srednjim: heb je je mcover al binnen? Ben benieuwd hoe die bevalt.
Ja heb ik binnen gekregen en zit er nu reeds een week om heen.
Ben er zeer tevreden over, helaas wordt de laptop wel dikker maar dat is logisch.

Ik heb de hardcover aangeschaft omdat ik een dochter van 3 heb en de laptop vak op de salontafel ligt binnen bereik van haar en ik het zonde vind als er krassen op zouden komen.

Hoe kan ik foto's hier toevoegen?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:11:
[...]

Ben er zeer tevreden over, helaas wordt de laptop wel dikker maar dat is logisch.

Ik heb de hardcover aangeschaft omdat ik een dochter van 3 heb en de laptop vak op de salontafel ligt binnen bereik van haar en ik het zonde vind als er krassen op zouden komen.

upload bijv. bij imgur.com (kan zonder account) en plak de directe link (die eindigt op .jpg te zien o.a. door op drie puntjes in geuploadde foto te klikken) als url bij invoegen van een plaatje in je post. Kies 'toon voorbeeld 'om te zien of je de img in je post t doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdeBird
  • Laatst online: 03-07 23:44
Krijg morgen mijn xps 15 binnen i7 / 16gb / 512gb ssd / uhd scherm.
Hoe is het tegenwoordig met de klachten? Ben erg nerveus :'( heb wel pro support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
BdeBird schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:33:
Krijg morgen mijn xps 15 binnen i7 / 16gb / 512gb ssd / uhd scherm.
Hoe is het tegenwoordig met de klachten? Ben erg nerveus :'( heb wel pro support!
Niet om je bang te maken, maar ik heb toevallig net een vreemde issue: mijn cpu wil niet meer hoger dan 800MHz, zowel onder Ubuntu als Windows. Bios 1.2.0 een week geleden geflashed, niet zeker of dat ermee te maken heeft. bios factory settings terugzetten, bios downgraden, bios cpu instellingen aanpassen, andere cpu microcode versie (linux) hielpen allemaal niet. Morgen komt monteur.

edit:
monteur geweest, moederbord vervangen, alles doet t weer. Niet zeker wat de oorzaak was, maar er zal ergens te veel thermal paste op een chip, en die was ernaast gelopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rrreutel op 21-04-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdeBird
Rrreutel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:38:
[...]

Niet om je bang te maken, maar ik heb toevallig net een vreemde issue: mijn cpu wil niet meer hoger dan 800MHz, zowel onder Ubuntu als Windows. Bios 1.2.0 een week geleden geflashed, niet zeker of dat ermee te maken heeft. bios factory settings terugzetten, bios downgraden, bios cpu instellingen aanpassen, andere cpu microcode versie (linux) hielpen allemaal niet. Morgen komt monteur.
Ai! Succes morgen.
hopelijk zijn die bezels het allemaal waard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
[img]http://https://imgur.com/a/cgi9X[/img]
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:11:
[...]

En de foto's....

https://imgur.com/a/cgi9X

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

Peetman

Tjah....

Ik heb sinds kort op mijn XPS13 dat als ik een externe monitor heb aangesloten via een usb-c naar hdmi adapter en deze kabel eruit trek, dat ik in 9/10 gevallen een bluescreen krijg.
Eerst via windows+P de monitor loskoppelen en dan de kabel eruit voorkomt dit natuurlijk, maar dat vergeet ik nogal eens als ik aan het werk ben en ff ergens langs moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Inmiddels terug problemen hier.
  • Donderdag 14/04: Dell XPS 15 geleverd. Enorm veel last van ghosting.
  • Maandag 18/04: Technieker heeft het scherm vervangen maar moest de volgende dag terugkomen om ook een plastic ding onder het scherm te plaatsen.
  • Woensdag 20/04: Na het plaatsen van de plastic onder het scherm, gaat het moederbord in rook op met brandgeur.
  • Donderdag 21/04: Moederbord en schermpaneel vervangen (het 3e paneel intussen). De audio blijkt niet te werken. Technieker komt vrijdag 22/04 opnieuw langs ..
Nu merk ik dat de linkerkant van het scherm warmer (geel) is dan rechterkant.
Ik heb hem nu precies 1 week, en ik begin het intussen wat beu te worden.
Heb deze middag ook gebeld naar Dell ProSupport, maar terugnemen zit er niet in voor zakelijke klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdeBird
Xps 15 i7 16gb 512 ssd uhd binnen en ziet er werkelijk prachtig uit!

Klein vraagje! Klopt het dat wanneer je de laptop zakelijk hebt aangeschaft er vrijwel geen bloatware op zit? Ik zie zelf niet echt nutteloze apps tussen staan.
Enige wat er op stond was office 365, mcafee, Dell colour premier en wat support en update spullen van Dell.
Er was rond de 46gb in gebruik op de ssd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:03
BdeBird schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:25:
Xps 15 i7 16gb 512 ssd uhd binnen en ziet er werkelijk prachtig uit!

Klein vraagje! Klopt het dat wanneer je de laptop zakelijk hebt aangeschaft er vrijwel geen bloatware op zit? Ik zie zelf niet echt nutteloze apps tussen staan.
Enige wat er op stond was office 365, mcafee, Dell colour premier en wat support en update spullen van Dell.
Er was rond de 46gb in gebruik op de ssd.
Klopt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Hmm ik vraag me nu af of Dell refurbished mobo's gebruikt voor reparaties. Een week of twee geleden heeft een reparateur voor de tweede keer een nieuw mobo in mijn XPS15 geschroefd. Nu zie ik dat die BIOS versie 01.00.05 heeft. Stokoud dus!

Hier staan trouwens wat oude BIOS files mocht je terug willen naar een oudere versie (iemand anders heeft deze geuploadet, eigen risico). Dell heeft de nare gewoonte om de oudere versies niet meer op de website te laten...

https://drive.google.com/...eVF2MHdDb0E&usp=drive_web

[ Voor 43% gewijzigd door Sphere- op 21-04-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Als ik zo alle reacties een beetje lees mag ik gelukkig zijn met het feit dat ik nergens problemen mee heb gehad met de xps 15 i5 fhd...klop klop klop!
Kapotte mobo, gele schermen, ghosting, krakende speakers.....

Gelukkig komt er een monteur langs en ben je de laptop niet steeds 3 weken kwijt.

Hoe hoog zou de uitval/problemen zijn bij de xps 20%???

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Sphere- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:44:
Hmm ik vraag me nu af of Dell refurbished mobo's gebruikt voor reparaties. Een week of twee geleden heeft een reparateur voor de tweede keer een nieuw mobo in mijn XPS15 geschroefd. Nu zie ik dat die BIOS versie 01.00.05 heeft. Stokoud dus!

Hier staan trouwens wat oude BIOS files mocht je terug willen naar een oudere versie (iemand anders heeft deze geuploadet, eigen risico). Dell heeft de nare gewoonte om de oudere versies niet meer op de website te laten...

ik kreeg vandaag ook een nieuw mobo voor mijn xps 15, ook met bios 1.0.5. stond een datum op: gemaakt in nov 2015, ingepakt in jan 2016. De monteur die m installeerde moest eenmalig iets invullen bij de eerste opstart (servicetag geloof ik, ivm o.a. garantie). hij zei dat dat maar eenmalig kan worden ingevoerd, bij tikfout moest het mobo weer mee terug. Het zag er allemaal nieuw uit (incl nette verpakking), ik vermoed dat er gewoon nog voorraad is van eind 2015, en niet dat Dell oude refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Rrreutel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:46:
[...]

ik kreeg vandaag ook een nieuw mobo voor mijn xps 15, ook met bios 1.0.5. stond een datum op: gemaakt in nov 2015, ingepakt in jan 2016. De monteur die m installeerde moest eenmalig iets invullen bij de eerste opstart (servicetag geloof ik, ivm o.a. garantie). hij zei dat dat maar eenmalig kan worden ingevoerd, bij tikfout moest het mobo weer mee terug. Het zag er allemaal nieuw uit (incl nette verpakking), ik vermoed dat er gewoon nog voorraad is van eind 2015, en niet dat Dell oude refurbished.
Was het bij jou een kapot mobo wat de lage clock van je cpu veroorzaakte?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Rrreutel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:46:
[...]

Mja enkele weken daarvoor had ik ook een mobo en toen kreeg ik er een met 1.1.19. Vandaar mijn verdenking.
Verder is het ontzettend lastig om de hardware te testen en zijn er vrij weinig laptops die in werkende staat terug komen bij Dell dus wellicht is het het gewoon niet waard qua kosten om refurbished materiaal te gebruiken. Als de reparateur voor een tweede keer langs moet komen door een defect refurbished mobo ben je het voordeel van de kostenbesparing al weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:43:
[...]

Was het bij jou een kapot mobo wat de lage clock van je cpu veroorzaakte?
onduidelijk, er zat wel ergens teveel koelpasta die wellicht kortsluiting bij een clock multiplier weerstandje veroorzaakte (uit mijn eigen dikke duim). vervangen hielp in elk geval ;-) ik hoopte stiekem er nog wat beter van te worden (bijv tpm chip of zelfs dat de i5's op zouden zijn, maar kreeg exact dezelfde tetug. in elk geval weer goede service van Dell, snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Rrreutel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:21:
[...]

onduidelijk, er zat wel ergens teveel koelpasta die wellicht kortsluiting bij een clock multiplier weerstandje veroorzaakte (uit mijn eigen dikke duim). vervangen hielp in elk geval ;-) ik hoopte stiekem er nog wat beter van te worden (bijv tpm chip of zelfs dat de i5's op zouden zijn, maar kreeg exact dezelfde tetug. in elk geval weer goede service van Dell, snel opgelost.
Ok nice... Je heb ook de i5 variant?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Sphere- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:44:

Dinsdag wordt opnieuw mijn moederbord vervangen doordat de audio niet gaat. Alsook FHD paneel wordt opnieuw vervangen. Inmiddels dan 2e moederbord en 3e paneel op 1 week tijd, wie doet beter? >:)

Als ik mij niet vergis zag ik bij de vorige moederbord vervanging bios 1.1.9, zal er dinsdag eens op letten. Ik zou het ook beginnen denken dat de reparatie onderdelen ook uit RMA komen, ofwel heb ik al enorm veel pech gehad. De processor & gpu op de vorige vervanging zagen er wel netjes uit terwijl je anders toch wel wat resten van koelpasta zou moeten kunnen bespeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
Op de Dell site staat dat de XPS 15 ( i7, 16 GB RAM, 512 GB SSD, non touch, 1080p ) http://www.dell.com/nl/p/deals/performance-deals deze in de aanbieding is voor 1799. Wat is de prijs van deze uitvoering zonder aanbieding dan? Als deze aanbieding tijdelijk is koop ik hem nu, als dit niet zo is wacht ik nog even.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
jeku13 schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:33:
Op de Dell site staat dat de XPS 15 ( i7, 16 GB RAM, 512 GB SSD, non touch, 1080p ) http://www.dell.com/nl/p/deals/performance-deals deze in de aanbieding is voor 1799. Wat is de prijs van deze uitvoering zonder aanbieding dan? Als deze aanbieding tijdelijk is koop ik hem nu, als dit niet zo is wacht ik nog even.

Thanks!
Dat is geen aanbieding, dat is gewoon de normale prijs. Ik heb datzelfde model een paar weken geleden voor 1650 euro gekocht bij Dell (10% kortingscode niet meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
Mithrildor schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:56:
[...]

Dat is geen aanbieding, dat is gewoon de normale prijs. Ik heb datzelfde model een paar weken geleden voor 1650 euro gekocht bij Dell (10% kortingscode niet meegerekend).
Toen was hij dus echt in de aanbieding? Denk je dat deze aanbieding binnenkort weer komt? Dan is de prijs toch wel heel aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
jeku13 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:25:
[...]

Toen was hij dus echt in de aanbieding? Denk je dat deze aanbieding binnenkort weer komt? Dan is de prijs toch wel heel aantrekkelijk!
Ik zou niet weten wanneer die actie weerkomt, ik zou ook niet weten of die korting er überhaupt weer eens komt. Eens in de 1-2 maanden bieden ze korting op de Dell XPS 15 aan, maar het is niet altijd zo dat die korting stapelt met de VIP korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Mijn XPS 15 FHD i7 is in escalatie, ze zullen mij contacteren met een voorstel, normaliter omruil met ander type.

Wat zijn de ervaringen met het UHD paneel? Ghosting tijdens het scrollen met de browser? Red shift? Kijkhoeken?

Als ik kan, ga ik ofwel voor het 4K paneel ofwel voor een Precision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkeykong12
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-09 21:32
Iemand ervaringen met het bestellen van dBrand skins? ik zou er graag een aanschaffen voor mijn bestelde XPS 13, maar vroeg me af of dit geen invloed heeft op de touchpad? Moet je hierbij dan eigenlijk ook nog invoerrechten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Donkeykong12 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:42:
Iemand ervaringen met het bestellen van dBrand skins? ik zou er graag een aanschaffen voor mijn bestelde XPS 13, maar vroeg me af of dit geen invloed heeft op de touchpad? Moet je hierbij dan eigenlijk ook nog invoerrechten betalen?
Invoerrechten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zit eraan te denken om een XPS 15 aan te gaan schaffen, de 8GB of 16GB FHD versie, om er Arch Linux op te draaien. Als ik zo rondkijk lijkt dit redelijk goed mogelijk te zijn en is Dell over het algemeen niet slecht in zijn Linux ondersteuning. Heeft iemand hier er ervaring mee, en loop je daarmee tegen veel problemen aan? Waar ik de meeste ellende mee verwacht is het nVidia Optimus verhaal, sommigen krijgen het vrij goed werkend (met proprietery drivers of Bumblebee), anderen hebben er constant problemen mee. Screen tearing, leeglopende accu's e.d. Gezien de prijs van deze apparaten vind ik het wel fijn als alles ook goed werkt.

Ik heb ook nog de XPS 13 Developer Edition overwogen, maar een 13 inch lijkt me iets te klein en de extra kracht van de XPS 15 lijkt me ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:58:
Hoi allemaal,

Ik zit eraan te denken om een XPS 15 aan te gaan schaffen, de 8GB of 16GB FHD versie, om er Arch Linux op te draaien. Als ik zo rondkijk lijkt dit redelijk goed mogelijk te zijn en is Dell over het algemeen niet slecht in zijn Linux ondersteuning. Heeft iemand hier er ervaring mee, en loop je daarmee tegen veel problemen aan? Waar ik de meeste ellende mee verwacht is het nVidia Optimus verhaal, sommigen krijgen het vrij goed werkend (met proprietery drivers of Bumblebee), anderen hebben er constant problemen mee. Screen tearing, leeglopende accu's e.d. Gezien de prijs van deze apparaten vind ik het wel fijn als alles ook goed werkt.

Ik heb ook nog de XPS 13 Developer Edition overwogen, maar een 13 inch lijkt me iets te klein en de extra kracht van de XPS 15 lijkt me ook wel handig.
Ik draai op dit moment Ubuntu op mijn XPS 15. Er moet nog veel gebeuren aan de Skylake support van Linux, maart op dit moment draait het prima. Batterijtijd is iets minder dan in Windows, maar nog steeds prima. Bumblebee werkt niet maar nvidia-prime werkt prima. Screen tearing heb ik niet met de huidigr drivers van de Intel GPU, wel met de huidige drivers van de Nvidia GPU. Het werkt allemaal prima, maar het is nog niet perfect (dat duurt nog even). Wil je wel perfecte Linux support hebben dan kan ik je het afraden om een laptop met een Skylake CPU te kopen.

Ik kan je aanraden om even op de Arch wiki en de Arch forums te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Laatst online: 11-09 20:29
Mijn XPS 13 FHD heeft ineens een vervelend touchpad probleem. Scrollen met twee vingers werkt voor geen meter meer. Continue springt het scherm op en neer bij het scrollen. Dit maakt het touchpad nu onbruikbaar.

Een schone installatie van Windows 10 lost dit probleem helaas niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door ATY77 op 30-04-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Donkeykong12 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:42:
Ik heb een dbrand top skin voor mijn XPS13 die perfect zit. De bamboo versie, zie hier voor foto's: http://imgur.com/a/j4jia. Heb ook nog een zerba wood top skin liggen. Ik had ook twee skins besteld voor mijn trackpad, deze werken helaas allebei slecht icm het touchpad. Aanwijzen is geen probleem, ik kan alleen niet meer betrouwbaar scrollen met twee vingers als de skin erop zit. Gelukkig heb ik een refund gekregen voor die twee.

[ Voor 6% gewijzigd door pauldegroot op 30-04-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
Voor wie een review wil kijken ( "Long term") YouTube: Dell XPS 15 6 Months later review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
pauldegroot schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:38:
[...]

Ik heb een dbrand top skin voor mijn XPS13 die perfect zit. De bamboo versie, zie hier voor foto's: http://imgur.com/a/j4jia. Heb ook nog een zerba wood top skin liggen. Ik had ook twee skins besteld voor mijn trackpad, deze werken helaas allebei slecht icm het touchpad. Aanwijzen is geen probleem, ik kan alleen niet meer betrouwbaar scrollen met twee vingers als de skin erop zit. Gelukkig heb ik een refund gekregen voor die twee.
Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrildor schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:56:
[...]

Ik draai op dit moment Ubuntu op mijn XPS 15. Er moet nog veel gebeuren aan de Skylake support van Linux, maart op dit moment draait het prima. Batterijtijd is iets minder dan in Windows, maar nog steeds prima. Bumblebee werkt niet maar nvidia-prime werkt prima. Screen tearing heb ik niet met de huidigr drivers van de Intel GPU, wel met de huidige drivers van de Nvidia GPU. Het werkt allemaal prima, maar het is nog niet perfect (dat duurt nog even). Wil je wel perfecte Linux support hebben dan kan ik je het afraden om een laptop met een Skylake CPU te kopen.

Ik kan je aanraden om even op de Arch wiki en de Arch forums te kijken.
Bedankt voor je reactie. Ik draai mijn desktop met een 6600K nu al een tijdje op Arch en heb daar geen problemen mee, al hoef ik op die computer geen gebruik te maken van de geïntegreerde graphics. De topics op de Arch wiki had ik inderdaad ook al gezien. Op zich lijkt het allemaal goed bruikbaar te zijn, hopelijk wordt het beetje bij beetje beter. De nvidia-prime package die je gebruikt is niet beschikbaar op Arch, lijkt iets specifiek vanuit Canonical te zijn. Sommigen lijken redelijk succes te hebben met Bumblebee, misschien dat ik dat toch maar ga proberen, verwacht de nVidia GPU ook niet veel nodig te hebben.
Voor de rest lijkt het me wel een verschrikkelijk mooi apparaat. Nu nog gaan beslissen tussen de 8GB en 16GB versie. Jammer dat er in die eerste maar een 56W/u accu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik gebruik Manjaro op mijn XPS 13. Deze loopt werkelijk perfect (kernel 4.4x).
Manjaro heeft zijn eigen Manjaro HardWare Detection en daar kan imho veel andere linuxen inclusief Ubuntu niet aan tippen. Ik heb het ook op andere machines draaiende, en vaak als andere Linuxen problemen hebben met installeren en hardwaredetectie en zeker display problematiek, dan doet Manjaro het wel oob.
De oude XPS 15 werkt ook goed. Op de nieuwe Skylake weet ik het natuurlijk niet, omdat ik de XPS 13 9350 heb. Ik zou zeggen: probeer het. Manjaro is een rolling release en in vele smaken te installeren met een grote community erachter. De basis is Arch.

[ Voor 14% gewijzigd door birdibird op 05-05-2016 20:41 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
jeku13 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:02:
[...]

Kan je de VIP korting ook stapelen met studentenkorting?
Sorry voor de late reactie. Maar studentenkorting = VIP korting, dus nee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik twijfel enorm over het scherm... FHD of UHD

UHD heeft betere kleuren (gebruik veel lighroom en photoshop) en heeft touch
Op zich een gemakkelijke keuze...

Echter ik heb heel snel problemen met de scaling in windows...

Heeft iemand al geprobeerd om het UHD scherm op FHD resolutie te zetten ?
Is het scherm dan even scherp als een normaal FHD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

DorkoTheBeast schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:25:

Geen antwoord op je vraag.... Maar, ik heb voor een FHD scherm gekozen vanwege de betere batterij. Je kan er tevens prima mee buiten in de zon zitten heb ik zojuist ontdekt. Dat gaat met een QHD waarschijnlijk niet lukken vanwege de spiegeling. Dat wou ik toch even delen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 07-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Dank je voor deze informatie... zonder spiegeling is inderdaad beter maar geen dealbreaker voor mij.

Een UHD scherm kan toch ook gecombineerd worden met een 84 Wh batterij of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05
DorkoTheBeast schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:45:
Dank je voor deze informatie... zonder spiegeling is inderdaad beter maar geen dealbreaker voor mij.

Een UHD scherm kan toch ook gecombineerd worden met een 84 Wh batterij of ben ik mis?
Dat klopt maar een UHD paneel verbruikt vele male meer energie :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DorkoTheBeast schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:25:

Ik heb de UHD variant en kan die alleen maar aanraden, echt een prachtig scherm. Touch hoefde ik er niet bij te hebben, maar ik betrap mezelf erop dat ik het steeds meer ga gebruiken voor kleine dingen. Ik weet niet hoe de FHD variant eruit ziet, maar de kleuren van de UHD variant spatten er vanaf in ieder geval. Daarnaast vind ik zelf een mat scherm minder mooi, spiegeling is weliswaar aanwezig, maar voor mij niet storend. Helderheid kan overigens ook erg hoog. Waar ik op mijn oude XPS15 (L501x) moeite had met de donkere scenes in Game of Thrones is dat hier niet het geval, zelfs buiten nu (avondzon) gaat dat allemaal nog erg goed.
Als ik 'm op 1080p zet is alles uiteraard nog gewoon scherp. Kortom, niets dan lof over het scherm en ik zou het dan ook echt aanraden om voor de UHD variant te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Jullie maken er het niet gemakkelijker op haha... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
4k is de toekomst, waarom zou je geek 4k kopen? Ja sommige (ik heb er weinig last van igg) dingen scalen nog niet goed, maar ik verwacht dat je dat in de toekomst alleen maar minder tegen komt.

Daarnaast heeft zover ik heb kunnen merken adobe software geen last van scaling proberen. Makkelijke keuze dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb ook voor de FHD gekozen vanwege het matte scherm zonder spiegeling, bevalt mij beter dan mijn vorige spiegel scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
DanTm schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:17:
Ik heb ook voor de FHD gekozen vanwege het matte scherm zonder spiegeling, bevalt mij beter dan mijn vorige spiegel scherm
+1 Ook FHD gekozen vanwege mat. Had hiervoor een Lenovo Yoga 2 pro met glanzend QHD+ touch scherm (3200x1800), mooi maar ik draaide voornamelijk op 1600x900 vanwege schaling issues. Touch maakte daarnaast het glanzende scherm snel 'beduimeld'. Geen spijt van FHD tot dusverre. Het is waarschijnlijk geen ideaal gaming scherm (wat traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Bedankt allen..ben er zo goed als uit (ga voor UHD gaan vermits ik veel met fotografie bezig ben en touch ook wel belangrijk vind....)

Nog een vraagje..Ik zie in de specs dat er Windows 10 Home bij zit... Wil dit dan zeggen geen bitlocker en backup? Indien niet, kan je upgraden naar win10 Pro via chat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik twijfel nog tussen de Precision en de XPS15.. zaken als het verschil tussen IGZO en IPS.. of hoe de Quadro zich houdt ten opzichte van de GTX 960m, zijn nog op te zoeken.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen in gebruik (en/of kwaliteit), lees in de laatste paar comments hierboven dat er nog best wat defecten zijn aan de XPS (uiteraard is dat in enig perspectief).

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
GS88 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 00:17:
Ik twijfel nog tussen de Precision en de XPS15.. zaken als het verschil tussen IGZO en IPS.. of hoe de Quadro zich houdt ten opzichte van de GTX 960m, zijn nog op te zoeken.
Ik heb die Precision ook bekeken maar die is volgens mij duurder maar niet beter dan de XPS? (moet nog btw bijgeteld worden)

De Quadro M1000M komt ong. overeen met een Geforce GTX 950M...een Nvidia Quadro M2000M is ong. gelijkwaardig aan een GTX 960M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
DorkoTheBeast schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:02:
Nog een vraagje..Ik zie in de specs dat er Windows 10 Home bij zit... Wil dit dan zeggen geen bitlocker en backup? Indien niet, kan je upgraden naar win10 Pro via chat ofzo?
Ik heb net gemerkt dat als je via "werk" de xps 15 configureert, er wel een W10 Pro bijgeleverd wordt...
Kan je als consument ook deze versie aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Frank!in schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:00:
4k is de toekomst, waarom zou je geek 4k kopen? Ja sommige (ik heb er weinig last van igg) dingen scalen nog niet goed, maar ik verwacht dat je dat in de toekomst alleen maar minder tegen komt.

Daarnaast heeft zover ik heb kunnen merken adobe software geen last van scaling proberen. Makkelijke keuze dus :P
Nou, bijvoorbeeld als je de voorkeur geeft aan een langere accuduur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Nou, bijvoorbeeld als je de voorkeur geeft aan een langere accuduur? :)
Een all-round media laptop met dikke processor en videokaart met een lange(re) accuduur? Tsja.
Ik gok dat de gemiddelde gebruiker van deze laptop geen Jan met de pet is die een beetje op marktplaats en Facebook zit te surfen. Daarom lijkt mij 4K ook zeker verstandig, wanneer de machine voor design/videobewerking/webdevelopment gebruikt zal worden. Om dat scherm in te leveren voor een (iets) langere accuduur lijkt mij doodzonde en niet verstandig. Maar zoals ik zei hangt dat natuurlijk van je intenties en het gebruik af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Majesty schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Een all-round media laptop met dikke processor en videokaart met een lange(re) accuduur? Tsja.
Ik gok dat de gemiddelde gebruiker van deze laptop geen Jan met de pet is die een beetje op marktplaats en Facebook zit te surfen. Daarom lijkt mij 4K ook zeker verstandig, wanneer de machine voor design/videobewerking/webdevelopment gebruikt zal worden. Om dat scherm in te leveren voor een (iets) langere accuduur lijkt mij doodzonde en niet verstandig. Maar zoals ik zei hangt dat natuurlijk van je intenties en het gebruik af.
Ik ken genoeg mensen die een sterke voorkeur hebben voor matte panelen/langere accuduur.
Overigens zal het je verbazen hoeveel mensen met zon laptop rondlopen en wel degelijk zon Jan met de pet op zijn die alleen maar een beetje FB'en en markplaatsen. Mijn oom is daar één van. (Dell XPS 15, UHD, 1TB SSD -.- ).
Persoonlijk vind ik het UHD paneel ook prachtig en zou ik zelf waarschijnlijk ook voor dat model zijn gegaan. Ik hou nu eenmaal meer van glossy panelen. Dat neemt niet weg dat, buiten voor professionele video/foto bewerking, het FHD gewoon een stuk praktischer is kwa scaling. (zelf ook in het bezit geweest van een UHD laptop). Tel daar bij op dat de FHD variant goedkoper is, langer mee gaat op een lading en er valt een hele hoop te zeggen voor de aankoop van het fhd paneel. De form-factor van het apparaat maakt wel degelijk dat een langere accuduur van dit model kan meewegen voor de voorkeur van het full-HD model. Bovendien scheelt de accuduur niet iets; Het fhd model gaat significant langer mee. (natuurlijk wel de 84kwh variant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Ik ken genoeg mensen die een sterke voorkeur hebben voor matte panelen/langere accuduur.
Overigens zal het je verbazen hoeveel mensen met zon laptop rondlopen en wel degelijk zon Jan met de pet op zijn die alleen maar een beetje FB'en en markplaatsen. Mijn oom is daar één van. (Dell XPS 15, UHD, 1TB SSD -.- ).
Overigens vind ik het UHD paneel ook prachtig en zou ik zelf waarschijnlijk ook voor dat model zijn gegaan. Ik hou nu eenmaal meer van glossy panelen. Dat neemt niet weg dat, buiten voor professionele video/foto bewerking, het FHD gewoon een stuk praktischer is kwa scaling. (zelf ook in het bezit geweest van een UHD laptop). Tel daar bij op dat de FHD variant goedkoper is, langer mee gaat op een lading en er valt een hele hoop te zeggen voor de aankoop van het fhd paneel. De form-factor van het apparaat maakt wel degelijk dat een langere accuduur van dit model kan meewegen voor de voorkeur van het full-HD model. Bovendien scheelt de accuduur niet iets; Het fhd model gaat significant langer mee. (natuurlijk wel de 84kwh variant.)
Ik geloof zeker dat je genoeg mensen kent die een sterke voorkeur hebben voor matte panelen en een langere accuduur, maar waar ik op doelde was de specifieke user waar de laptop (in mijn ogen) voor bedoeld is en die heeft uit mijn ervaring (omgeving) meer baat bij een beter scherm (we kunnen er kort of lang over praten, maar dat is het gewoon, ook qua kleur accuraatheid) dan een langere accuduur. Dat de FullHD variant goedkoper is klopt, maar prijs werd in dit geval niet genoemd. Ik kan het enigszins begrijpen als iemand (all-round designer) voor de FullHD variant kiest omdat hij de 4K variant écht te duur vindt, maar niet om een significant langere accuduur.

Noemenswaardige scaling problemen moet ik nog tegen komen, vanuit Windows zelf zijn ze niet aanwezig, de enige software waar ik het nog tegen kom is brak geschreven software die door weinig mensen gebruikt wordt en hier en daar een opstartmenu van een spel uit Steam. Heb jij nog voorbeelden?

En hah ja die mensen zijn er stom genoeg zeker, maar ik mag niet hopen dat Jan met de pet de gemiddelde gebruiker van deze laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Majesty schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Ik geloof zeker dat je genoeg mensen kent die een sterke voorkeur hebben voor matte panelen en een langere accuduur, maar waar ik op doelde was de specifieke user waar de laptop (in mijn ogen) voor bedoeld is en die heeft uit mijn ervaring (omgeving) meer baat bij een beter scherm (we kunnen er kort of lang over praten, maar dat is het gewoon, ook qua kleur accuraatheid) dan een langere accuduur. Dat de FullHD variant goedkoper is klopt, maar prijs werd in dit geval niet genoemd. Ik kan het enigszins begrijpen als iemand (all-round designer) voor de FullHD variant kiest omdat hij de 4K variant écht te duur vindt, maar niet om een significant langere accuduur.

Noemenswaardige scaling problemen moet ik nog tegen komen, vanuit Windows zelf zijn ze niet aanwezig, de enige software waar ik het nog tegen kom is brak geschreven software die door weinig mensen gebruikt wordt en hier en daar een opstartmenu van een spel uit Steam. Heb jij nog voorbeelden?

En hah ja die mensen zijn er stom genoeg zeker, maar ik mag niet hopen dat Jan met de pet de gemiddelde gebruiker van deze laptop is.
Tja, ik heb natuurlijk ook geen cijfers. Mocht deze laptop inderdaad allround-designers als doelgroep hebben dan ben ik het met je eens. Voor elke andere doelgroep lijkt met het UHD paneel in ieder geval minder interessant. Het scherm is overigens wel echt prachtig :o. Nu moet ik eerlijk bekennen dat er niemand in mijn omgeving in het bezit is van de FHD variant en dus daar geen oordeel over kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Persoonlijk ga ik voor UHD 4K voor inderdaad betere kleur accuraatheid en touch functies
Heb dit weekend ook gezien dat op een 15" FHD met 100% scaling alles ook heel klein is dus dat is geen issue meer dan...
Ga deze toch bijna uitsluitend thuis gebruiken en dan kan ik wel met de reflecties leven...

Ook heb je geen versie met 1TB SSD en FHD scherm, enkel met UHD scherm...

Heb echter wel problemen met het feit dat Win 10 Home meegeleverd wordt... ik heb Win 10 Pro nodig voor gebruik van Bitlocker e.d.

De XPS versies "voor werk" hebben wel Win10 pro maar op chat-sessie Dell zei Mohammed dat je als consument enkel de thuis XPS kan bestellen

[ Voor 6% gewijzigd door DorkoTheBeast op 09-05-2016 15:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Je kan de Dell zakelijke met Pro bestellen bij Azerty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
bloodlynx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:24:
[...]
Ik wil graag een extern scherm aansluiten met hdmi, heeft iemand nog een goed advies voor een adapter?
Al wat gevonden? Ik zoek er ook een. In de Pricewatch staat nog steeds alleen die van Club 3D. Die ziet er goed uit maar 36e voor een adapter vind ik wat overdreven.
Peetman schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:48:
Ik heb sinds kort op mijn XPS13 dat als ik een externe monitor heb aangesloten via een usb-c naar hdmi adapter en deze kabel eruit trek, [...]
Welke adapter gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

Peetman

Tjah....

eagl0r schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:18:
[...]

Welke adapter gebruik je hiervoor?
http://www.amazon.de/CSL-...t-B-schwarz/dp/B01689NS8W

Overigens komt het probleem niet bij alle monitors voor, dus daar lijkt het ook wat mee te maken te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Peetman op 10-05-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb zelf de nieuwste XPS15, draai hier 1080p met een 4k scherm, scaling issues met oudere programma's en met multi monitor (muissnelheid). Heb mijn scherm met het 1080p model vergeleken wat hier ook staat en er is weinig verschil, beide schermen hebben mooit beeld en aan die 4k heb je verder niks.
Helaas heeft mijn variant een touchscreen, waar het 1080p model van mijn collega dat niet heeft. Hij heeft dus plezier van een mat scherm en ik heb een extra functionaliteit waar ik nooit in mijn leven gebruik van maken.

Het is wel een gebrek dat er geen ethernet poort en DP poort op de laptop zit. Adapters voor Thunderbolt 3 zijn schaars of kosten veel.

Verder hele mooie robuuste laptop die erg snel is en blijft met meerdere VM's door veel geheugen, snelle cpu en hele snelle SSD via PCI-E (NVME).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
frankyds schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:12:
Mijn XPS 15 FHD i7 is in escalatie, ze zullen mij contacteren met een voorstel, normaliter omruil met ander type.

Wat zijn de ervaringen met het UHD paneel? Ghosting tijdens het scrollen met de browser? Red shift? Kijkhoeken?

Als ik kan, ga ik ofwel voor het 4K paneel ofwel voor een Precision.
UPDATE: Dell heeft een swap goedgekeurd. Ik krijg een nieuwe uit fabriek met 4K paneel ipv FHD, zonder meerprijs. Dat is wel netjes. Nu hopen op minder ghosting en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
frankyds schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:52:
[...]

UPDATE: Dell heeft een swap goedgekeurd. Ik krijg een nieuwe uit fabriek met 4K paneel ipv FHD, zonder meerprijs. Dat is wel netjes. Nu hopen op minder ghosting en problemen.
Welke problemen had je met de XPS 15? Wat bedoel je met escalatie?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Welke problemen had je met de XPS 15? Wat bedoel je met escalatie?
Ik vond de response time van het FHD scherm heel traag. Voor mijzelf heel storend tijdens bv. scrollen in sites of zelfs google (ghosting effect). Kleurweergave, brightness, contrast waren voor mij wel perfect, maar vanzodra er beweging in kwam vond ik het een hel. Dat was de eerste reden om de support in te schakelen.

Uiteindelijk zijn er 4 panelen ingegaan en 2 moederbord vervangingen. Ik had de indruk dat het ene paneel soms iets beter was dan het andere, maar dan was er één bij met een gele gloed op de volledige linkerhelft van het scherm, enz. Tijdens een reparatie had ook een moederbord het eens begeven met verbrande geur, vandaar uiteindelijk ook 2 moederborden vervangen samen met het scherm omdat ze dachten dat het scherm een kortsluiting of zo had gegeven. De audio werkte ook niet meer en ipv het stukje audioboard dat aan het moederbord moet bevestigd worden hadden ze speakers opgestuurd naar de technieker. De technieker heeft dan 'escalatie' ingeroepen bij Dell, dat is een afzonderlijke dienst die een oplossing zoekt voor aanhoudende problemen, meestal onder de vorm van een swap (nieuw toestel).

De Escalatie dienst hadden de swap goedgekeurd en dan komt het 'dossier' bij het swap team terecht. Zij hadden onmiddellijk eenzelfde XPS 15 FHD order geplaast om mijn huidige te vervangen. Doordat het grootste probleem de response time van het scherm was heb ik hen onmiddellijk terug gemaild met de vraag om te swappen naar ofwel een 4K paneel of een totaal andere dell laptop. Een ander type of model moet het swap team goedkeuren en in afwachting hadden ze het nieuw order geannuleerd. Gisteren hebben ze de goedkeuring gegeven voor een swap naar eenzelfde XPS 15 maar dan met het 4K paneel. Ik moet niet bijbetalen voor het 4K paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
frankyds schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Ik vond de response time van het FHD scherm heel traag. Voor mijzelf heel storend tijdens bv. scrollen in sites of zelfs google (ghosting effect). Kleurweergave, brightness, contrast waren voor mij wel perfect, maar vanzodra er beweging in kwam vond ik het een hel. Dat was de eerste reden om de support in te schakelen.

Uiteindelijk zijn er 4 panelen ingegaan en 2 moederbord vervangingen. Ik had de indruk dat het ene paneel soms iets beter was dan het andere, maar dan was er één bij met een gele gloed op de volledige linkerhelft van het scherm, enz. Tijdens een reparatie had ook een moederbord het eens begeven met verbrande geur, vandaar uiteindelijk ook 2 moederborden vervangen samen met het scherm omdat ze dachten dat het scherm een kortsluiting of zo had gegeven. De audio werkte ook niet meer en ipv het stukje audioboard dat aan het moederbord moet bevestigd worden hadden ze speakers opgestuurd naar de technieker. De technieker heeft dan 'escalatie' ingeroepen bij Dell, dat is een afzonderlijke dienst die een oplossing zoekt voor aanhoudende problemen, meestal onder de vorm van een swap (nieuw toestel).

De Escalatie dienst hadden de swap goedgekeurd en dan komt het 'dossier' bij het swap team terecht. Zij hadden onmiddellijk eenzelfde XPS 15 FHD order geplaast om mijn huidige te vervangen. Doordat het grootste probleem de response time van het scherm was heb ik hen onmiddellijk terug gemaild met de vraag om te swappen naar ofwel een 4K paneel of een totaal andere dell laptop. Een ander type of model moet het swap team goedkeuren en in afwachting hadden ze het nieuw order geannuleerd. Gisteren hebben ze de goedkeuring gegeven voor een swap naar eenzelfde XPS 15 maar dan met het 4K paneel. Ik moet niet bijbetalen voor het 4K paneel.
Dat is zeker netjes opgelost door Dell.... maar dat mag ook wel voor dat bedrag en de tijd die je ermee kwijt ben geweest! 8)7

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf twee weken geleden de FHD versie ontvangen en ik ondervind dezelfde problemen als frankyds. Vooral tijdens het scrollen in Chrome en tijdens het verslepen van windows is de ghosting duidelijk zichtbaar. Tijdens het bewegen van tekst (vooral in het zwart) lijkt er een rode gloed te ontstaan (color shifting).

Hier op notebookreview worden dezelfde problemen gemeld
http://forum.notebookrevi...or-shift-red-tint.784275/

Ben benieuwd of andere XPS15 bezitters hier op Tweakers hetzelfde probleem ervaren en of dit probleem zich ook voordoet in de 4K scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik heb nu iets meer dan een week mijn XPS 15 FHD i7 model. Ghosting is zeer zeker merkbaar maar voor mij niet storend. Van de vele bekende problemen heb ik enkel last van een licht los latende bezel aan de linker kant ongeveer 5 centimeter van onderen en op precies die plek heb ik ook last van light leak. Had last van BSOD's om de dag maar dit lijkt verholpen te zijn door alles te updaten.

Als jullie vragen hebben, vraag raak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Amai, precies meer problemen dan wat anders....

4K screen heeft scaling issues en verbruik veel meer en FHD heeft ghosting problemen en geen touch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeku13
De XPS 13 & 15 zijn in de aanbieding!

[ Voor 62% gewijzigd door jeku13 op 13-05-2016 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb niet het hele topic gelezen (wel de zoekfunctie zo goed mogelijk gebruikt), maar toen ik afgelopen week mijn XPS 13 binnenkreeg, bleek het touchpad last te hebben van een soort deadzone: bij kleine bewegingen bewoog de cursor niet. Op internet worden veel mogelijke oplossingen aangedragen, waaronder het installeren van de Synaptic drivers, maar dat leidt dan weer tot verlies van gestures en zo.

Contact met Dell heeft niet geholpen, zij gaven ook aan het probleem niet te herkennen. Maar aangezien het probleem niet optrad in de BIOS was ik er van overtuigd dat het een driverprobleem moest zijn.

Gister heb ik me aangemeld voor het Windows Insider Program, waarbij je dus preview-builds (en -updates) van Windows naar je machine gepusht krijgt. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat alle touchpadproblemen zijn opgelost, heerlijk! Mocht het liggen aan een beta-driver die in die build wordt meegeleverd, dan wordt het misschien binnenkort ook opgelost in een normale update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DorkoTheBeast schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:46:
Amai, precies meer problemen dan wat anders....

4K screen heeft scaling issues en verbruik veel meer en FHD heeft ghosting problemen en geen touch
Tsja ik vraag telkens naar voorbeelden van mensen met scaling issues maar die krijg ik niet, of het is bij zeer specifieke software. Ik heb er geen last van in ieder geval.
Ook op 4K geen last van ghosting of andere perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
iTunes is wazig.
Steam scaled niet altijd even lekker.
Veel apps kunnen niet overweg met de 4k resolutie.
CS:GO werkt brak
League of Legend muis is zo klein dat je die in game niet meer ziet.

[ Voor 29% gewijzigd door midego op 13-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Natuurlijk als het 4K scherm te klein is voor een toepassing is het ook snel in FHD gezet (blijkbaar zoiu het dan nog steeds scherp zijn omdat UHD exact 4 keer FHD is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
Heeft de XPS 15 FHD een mat of glossy scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 04-09 08:44
Kan iemand mij vertellen of hij/zij wel drivers kan downloaden van de Dell site?
Volgens Dell is mijn laptop niet getest voor windows 10?
Ook kan ik geen Diagnostics uitvoeren?

Ben benieuwd of iemand hetzelfde probleem heeft 😅

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e35/kevin2296/tweakers/delldiag_zpsbhjjim6w.png
Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e35/kevin2296/tweakers/delll10_zpsm0lcvqtj.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
k---evi-n schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:40:
Kan iemand mij vertellen of hij/zij wel drivers kan downloaden van de Dell site?
Volgens Dell is mijn laptop niet getest voor windows 10?
Ook kan ik geen Diagnostics uitvoeren?

Ben benieuwd of iemand hetzelfde probleem heeft 😅
Ik krijg maar 2 drivers te zien als ik op servicecode zoek. De algemene link naar de XPS 15 9550-drivers laat wel alle beschikbare drivers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 23:42
Waar vraag je zon vip code aan nog voor de 17de? Neem niet aan dat ze met pinksteren klanten te woord staan via de chat helaas! De huidige actie icm vip korting lijkt me nl een mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
japps schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:51:
Waar vraag je zon vip code aan nog voor de 17de? Neem niet aan dat ze met pinksteren klanten te woord staan via de chat helaas! De huidige actie icm vip korting lijkt me nl een mooie prijs
zie ander topic

[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik ga voor de Precision 7510 gaan denk ik... iets meer mogelijkheden qua configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
DorkoTheBeast schreef op zondag 15 mei 2016 @ 05:36:
Ik ga voor de Precision 7510 gaan denk ik... iets meer mogelijkheden qua configuratie
Zou ik ook aanraden indien voor FHD. Als je niet tevreden bent over het panel kan je het gemakkelijk zelf een beter paneel online kopen en laten plaatsen.

De UHD versie heeft echter ook problemen, door gebruikt van matte coating klagen er veel van screen door effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
frankyds schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Zou ik ook aanraden indien voor FHD. Als je niet tevreden bent over het panel kan je het gemakkelijk zelf een beter paneel online kopen en laten plaatsen.

De UHD versie heeft echter ook problemen, door gebruikt van matte coating klagen er veel van screen door effect.
Kan je een UHD panel niet vervangen door een FHD panel?
Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.