Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

graaf404 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:20:
Ik heb een vraag over de Bloatware.

Op mijn vorige Dell (9560 uit 2017), heb ik gelijk een clear install gedaan.

Hebben jullie tips of ervaring wat ik nu met mijn net bestellen 15" 9520 Kan doen?
Een Clean install, of zoveel mogelijk deïnstalleren?

Ik kan er niks over vinden, behalve dat het bijde kan, en voor bijde opties zijn er voor en tegenstanders
Kost alleen wat extra tijd. Maar ik doe altijd een clean install en dan (meestal) de Dell drivers erop. Is vaak ook niet meer nodig omdat het vaak met Windows meekomt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Nu bijna 1 jaar de Dell XPS 13 9310 in bezit, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad. Prachtig design, en werkt erg lekker prive en op werk.
Nu krijg ik de mogelijkheid om ProSupport te verlengen met 1 jaar of meer. Maar heb ik dit eigenlijk wel nodig als een particulier? Is basic hardware service dan niet genoeg, of is het verstandig toch nog een 1 of 2 jaar support af te sluiten. Ik neig er naar dit niet te doen, maar wat zijn jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Barryz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:03:
Nu bijna 1 jaar de Dell XPS 13 9310 in bezit, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad. Prachtig design, en werkt erg lekker prive en op werk.
Nu krijg ik de mogelijkheid om ProSupport te verlengen met 1 jaar of meer. Maar heb ik dit eigenlijk wel nodig als een particulier? Is basic hardware service dan niet genoeg, of is het verstandig toch nog een 1 of 2 jaar support af te sluiten. Ik neig er naar dit niet te doen, maar wat zijn jullie ervaringen.
Ik heb al meerdere XPS'en gehad en nog nooit prosupport gebruikt, ook niet als zakelijke klant.
Er is geen right or wrong in dat verhaal, maar net waar je je zelf prettig bij voelt.

Één keer een terugroepactie gehad qua accu (werd gratis vervangen buiten garantie om). Verder nooit hardware matige problemen. Deze XPS 9550 is inmiddels ook alweer 6,5 jaar oud. Enige wat ik mis is een snellere processor + een hogere refreshrate. Maar draait nog als een zonnetje voor de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-05 22:18
Ik hou wel van de modulariteit van de dell XPS. Ik kocht in 2018 het i5 basismodel. SSD, RAM en netwerkkaart vervangen. De batterij was al een tijdje op en heb nu op amazon voor €70 een nieuwe gekocht. Op 10 minuutjes was ie vervangen. Ik hoop dat ik nu met deze laptop nog 2 jaar mee kan. Schrik wel van de huidige minimum prijzen voor de XPS (minstens €2100) maar door de goede ervaring blijf ik bij deze lijn denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:53
klokslag schreef op zondag 25 december 2022 @ 09:49:
Ik hou wel van de modulariteit van de dell XPS. Ik kocht in 2018 het i5 basismodel. SSD, RAM en netwerkkaart vervangen. De batterij was al een tijdje op en heb nu op amazon voor €70 een nieuwe gekocht. Op 10 minuutjes was ie vervangen. Ik hoop dat ik nu met deze laptop nog 2 jaar mee kan. Schrik wel van de huidige minimum prijzen voor de XPS (minstens €2100) maar door de goede ervaring blijf ik bij deze lijn denk.
Ja, XPS is voor mij ook de absolute Windows laptop. Was bijna naar Thinkpad gegaan, maar dat duurde veel te lang met nieuwe modellen en de schermen stonden me niet aan. Ik hou van zo min mogelijk schermrand, al dat andere vind ik zo 2010. Wbd prijs: goed de acties in de gaten houden en af en toe iemand vinden met een code ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mij rubberen strip aan de onderkant is losgelaten. Weet iemand zo waar je die los kan kopen? (Xps 13)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qmarrr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 23:29
Heb dus een DELL XPS 9570 met natuurlijk throttle problemen. Op windows 10 werd het wel verholpen door throttlestop te installeren.
Maar zie dat Throttlestop niet door windows 11 wordt ondersteund? ( je moet dan WSL2 disablen en virtualization)

is er nog een ander manier? of moet ik terug naar windows 10 :/

(wou eigenlijk dat dell em terug nam en mij een nieuwe gaf, ze verkochten gewoon een kapot product.
maarja kan niet meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:02
qmarrr schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 01:39:
Heb dus een DELL XPS 9570 met natuurlijk throttle problemen. Op windows 10 werd het wel verholpen door throttlestop te installeren.
Maar zie dat Throttlestop niet door windows 11 wordt ondersteund? ( je moet dan WSL2 disablen en virtualization)

is er nog een ander manier? of moet ik terug naar windows 10 :/

(wou eigenlijk dat dell em terug nam en mij een nieuwe gaf, ze verkochten gewoon een kapot product.
maarja kan niet meer.)
ThrotteStop werkt hier "gewoon" op Windows 11, met Virtualization en WSL2 enabled.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik een HP Spectre X360 laptop uit begin 2018. De laptop is inmiddels aan vervanging toe omdat ik de performance niet meer voldoende vind. In eerste instantie was het de bedoeling om een recente HP Spectre aan te schaffen omdat ik erg tevreden ben over de bouwkwaliteit van de laptop. Nu is mij echter ook de Dell XPS 13 opgevallen en ik beschouw deze op basis van de specificaties als een gelijkwaardige laptop, vooral omdat ik de 2-in-1 functionaliteit van de Spectre in de praktijk nooit gebruik. Er zijn echter een aantal zaken waar ik mij aan stoor bij de Spectre:

De fan springt altijd aan (de fan is stofvrij).
De temperatuur wordt alsnog hoog, waardoor het niet prettig is om hem bijvoorbeeld op de bank op schoot te gebruiken.
Een groot voordeel van de XPS ten opzichte van de Spectre is de P-serie CPU in plaats van de U-serie. Uit reviews en tests kan ik opmaken dat de performance van de P-serie aanzienlijk hoger is dan die van de U-serie. Hetgene waar ik mij zorgen over maak is de temperatuur. Zijn er mensen met ervaring met de XPS 13 en het fan/temperatuur gedrag? Als er veel performance wordt gevraagd, mag de fan best hoorbaar zijn. Echter, als ik aan het browsen ben of Netflix aan het kijken ben, verwacht ik dat de laptop stil en relatief koel blijft. Kan ik dit verwachten bij de XPS 13?

Verder heb ik een iets generieke vraag over de videokaart. Zowel de Spectre als de XPS 13 maken gebruik van de Iris XE videokaart. Over het algemeen gebruik ik de laptop niet vaak voor videobewerking. Echter, komt het toch een aantal keren per jaar voor dat ik er wel mee aan de slag ga en wat renders wil maken. Is de performance van de Iris XE, en daarmee de XPS 13, acceptabel voor deze werkzaamheden? En is het qua video een echte upgrade ten opzichte van de huidige Intel 620 UHD shared video? Alternatief is het aanschaffen van een XPS 15 met geforce videokaart, de prijs is niet de primaire drijfveer echter heb ik daarmee ook direct een aanzienlijk grotere laptop wat niet de voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:53
Avvd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:02:
Op dit moment gebruik ik een HP Spectre X360 laptop uit begin 2018. De laptop is inmiddels aan vervanging toe omdat ik de performance niet meer voldoende vind. In eerste instantie was het de bedoeling om een recente HP Spectre aan te schaffen omdat ik erg tevreden ben over de bouwkwaliteit van de laptop. Nu is mij echter ook de Dell XPS 13 opgevallen en ik beschouw deze op basis van de specificaties als een gelijkwaardige laptop, vooral omdat ik de 2-in-1 functionaliteit van de Spectre in de praktijk nooit gebruik. Er zijn echter een aantal zaken waar ik mij aan stoor bij de Spectre:

De fan springt altijd aan (de fan is stofvrij).
De temperatuur wordt alsnog hoog, waardoor het niet prettig is om hem bijvoorbeeld op de bank op schoot te gebruiken.
Een groot voordeel van de XPS ten opzichte van de Spectre is de P-serie CPU in plaats van de U-serie. Uit reviews en tests kan ik opmaken dat de performance van de P-serie aanzienlijk hoger is dan die van de U-serie. Hetgene waar ik mij zorgen over maak is de temperatuur. Zijn er mensen met ervaring met de XPS 13 en het fan/temperatuur gedrag? Als er veel performance wordt gevraagd, mag de fan best hoorbaar zijn. Echter, als ik aan het browsen ben of Netflix aan het kijken ben, verwacht ik dat de laptop stil en relatief koel blijft. Kan ik dit verwachten bij de XPS 13?

Verder heb ik een iets generieke vraag over de videokaart. Zowel de Spectre als de XPS 13 maken gebruik van de Iris XE videokaart. Over het algemeen gebruik ik de laptop niet vaak voor videobewerking. Echter, komt het toch een aantal keren per jaar voor dat ik er wel mee aan de slag ga en wat renders wil maken. Is de performance van de Iris XE, en daarmee de XPS 13, acceptabel voor deze werkzaamheden? En is het qua video een echte upgrade ten opzichte van de huidige Intel 620 UHD shared video? Alternatief is het aanschaffen van een XPS 15 met geforce videokaart, de prijs is niet de primaire drijfveer echter heb ik daarmee ook direct een aanzienlijk grotere laptop wat niet de voorkeur heeft.
Ik heb een XPS 13 Plus en die hoor ik bijna nooit tijdens normaal kantoorwerk. Zit aangesloten op een groot scherm met meerdere vensters open en functies aan. Het scherm van de laptop staat wel uit, dus weet niet of dit nog verder invloed heeft. Heel af en toe schiet ie weleens aan, maar dat is peanuts. Er zitten ook meerdere standen op: Optimized, Ultra Performance, Cool en Quiet. Bij mij staat ie op het eerste en dat gaat goed qua balans.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15
Ik heb een nieuwe Dell XPS 15 9530 en wil geheugen uitbreiden.

Ik zit te twijfelen tussen deze twee:

- uitvoering: Kingston Fury Impact KF556S40IBK2-64
- uitvoering: Kingston Fury Impact KF548S38IBK2-64

Is het mogelijk om 5600M/T geheugen in de XPS te plaatsen, of gaat het maximaal tot 4800M/T?

Update
Beiden werkten totaal niet. Ik heb inmiddels de Crucial CT2K32G48C40S5 en die doen het wel. Eerste keer opstarten duurt even, maar uiteindelijk start hij door en werkt alles naar behoren.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 23-08-2023 11:07 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 23:27
Sinds kort in het bezit van een mooie XPS 15 9520. Heeft iemand tips voor een passende sleeve? Had een Tomtoc van Amazon gehaald die zogenaamd zou passen, maar die was te klein.

Verder erg tevreden over deze laptop die als vervanger van m'n XPS 13 dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
stijnos1991 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:21:
Sinds kort in het bezit van een mooie XPS 15 9520. Heeft iemand tips voor een passende sleeve? Had een Tomtoc van Amazon gehaald die zogenaamd zou passen, maar die was te klein.
Ik heb die van Dell zelf. Is wel een handige, past nog best veel in.

Alternatief: eens naar CaseLogic kijken? Die had ik ook voor m'n vorige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Thanks! Ik ga er eens naar kijken.

Wat mij opvalt is dat battery life met het Full-HD paneel erg gunstig kan zijn als je geen zware taken doet. Ik zit toch het overgrote deel van mijn tijd in een terminal en heb wat tabs open. Dan is 10 uur + op 1 accu goed haalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:03
Goedemogen allen. Sinds een aantal maanden heeft mijn dochter last van een extreme slome Dell XPS (9300). Met sloom bedoel ik ook echt dat alle handelingen heel sloom zijn. De gebruikelijke update drivers/ windows etc. mochten helaas niet baten. Een nieuwe SSD besteld met schone windows 10 installatie en het probleem is nog steeds niet verholpen. Wie kan me zeggen wat hier aan de hand is? Misschien toch het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
En als je iets als Cinebench draait, zie je dat dan ook daar terug in je score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Brabso schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:54:
Goedemogen allen. Sinds een aantal maanden heeft mijn dochter last van een extreme slome Dell XPS (9300). Met sloom bedoel ik ook echt dat alle handelingen heel sloom zijn. De gebruikelijke update drivers/ windows etc. mochten helaas niet baten. Een nieuwe SSD besteld met schone windows 10 installatie en het probleem is nog steeds niet verholpen. Wie kan me zeggen wat hier aan de hand is? Misschien toch het moederbord?
BIOS update al gedaan trouwens? In 2022 is er een fix uitgebracht voor een probleem dat wanneer de accu <20% is, de CPU niet hoger klokt dan 0,4GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
stijnos1991 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:11:
[...]

BIOS update al gedaan trouwens? In 2022 is er een fix uitgebracht voor een probleem dat wanneer de accu <20% is, de CPU niet hoger klokt dan 0,4GHz
Ook de laatste bios update erop gezet inderdaad. Ik heb vanmorgen userbenchmark gedraaid maar zoals verwacht allemaal beroerde scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
stijnos1991 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:11:
[...]

De laptop na laten kijken door iemand die er met verstand van heeft. Het euvel is inderdaad dat de processor maar op 10% functioneert. Accu losgekoppeld en inhouden uitknop 30 seconden doet de truuk helaas niet. Bios is dus al up to date en gereset naar standaard instellingen. Wat kan ik nog doen? De accu lijkt in goede conditie maar wellicht is dit niet het geval. Mij is ook verteld om eventueel een andere lader te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Heb je Dell Power Manager al geinstalleerd? Dat is zo'n tooltje om het energieprofiel aan te passen. Haal die van quiet af, en zet 'm eens op max performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
stijnos1991 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:03:
Heb je Dell Power Manager al geinstalleerd? Dat is zo'n tooltje om het energieprofiel aan te passen. Haal die van quiet af, en zet 'm eens op max performance.
Bedankt voor je tip wederom. Ik ben er gisteren weer even mee bezig geweest. Dell Power Management mocht niet baten helaas.
Er stond inmiddels ook nieuwe bios update v19 op de Dell site. Helaas geen verbeteringen.
Nogmaals accu losgekoppeld en 30 sec lang aan/uitknop inhouden. En verdomt de laptop was weer snel ..... voor 30 minuten dan en viel vervolgens weer terug naar 0,19ghz. Wat triggert de laptop om de processor terug te schroeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnos1991
Brabso schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Bedankt voor je tip wederom. Ik ben er gisteren weer even mee bezig geweest. Dell Power Management mocht niet baten helaas.
Er stond inmiddels ook nieuwe bios update v19 op de Dell site. Helaas geen verbeteringen.
Nogmaals accu losgekoppeld en 30 sec lang aan/uitknop inhouden. En verdomt de laptop was weer snel ..... voor 30 minuten dan en viel vervolgens weer terug naar 0,19ghz. Wat triggert de laptop om de processor terug te schroeven?
Het enige wat ik verder nog kan vinden is dit topic op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...xps_cpu_stuck_at_minimum/
Iemand zegt daar dat er mogelijk een 'slechte' voeding wordt gebruikt, of dat er sprake is van een ander thermal event. Heb jij ook zo'n log entry in je BIOS?
Dit is verder een wild guess hoor, maar stel de laptop wordt te vaak te warm en het gaat daar mis, zou je nog kunnen overwegen nieuwe koelpasta aan te brengen. Onze XPSsen staan er sowieso om bekend dat koelpasta fabrieks af behoorlijk slecht is.
Probeer eerst eens een andere lader nadat je de batterij hebt losgehaald zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
stijnos1991 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Het enige wat ik verder nog kan vinden is dit topic op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...xps_cpu_stuck_at_minimum/
Iemand zegt daar dat er mogelijk een 'slechte' voeding wordt gebruikt, of dat er sprake is van een ander thermal event. Heb jij ook zo'n log entry in je BIOS?
Dit is verder een wild guess hoor, maar stel de laptop wordt te vaak te warm en het gaat daar mis, zou je nog kunnen overwegen nieuwe koelpasta aan te brengen. Onze XPSsen staan er sowieso om bekend dat koelpasta fabrieks af behoorlijk slecht is.
Probeer eerst eens een andere lader nadat je de batterij hebt losgehaald zou ik zeggen :)
Ik heb weer even het een en ander geprobeerd. Laptop wederom losgekoppeld van de accu en meegenomen naar mijn werk en op een andere Dell lader aangesloten, helaas heeft dit niet geholpen.
In het BIOS kan ik geen foutmeldingen vinden verder. Wel heb ik een hardware test gedaan via het BIOS en deze was geslaagd wat heel vreemd is want wederom was het euvel niet verholpen.
Zelf denk ik misschien dat het aan de koeling ligt, werken de ventilators wel goed? Ik zou hier nog een test programma voor kunnen proberen. Verder ben ik volgens mij redelijk door mijn opties heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:54:
Ik heb een nieuwe Dell XPS 15 9530 en wil geheugen uitbreiden.

Ik zit te twijfelen tussen deze twee:

- uitvoering: Kingston Fury Impact KF556S40IBK2-64
- uitvoering: Kingston Fury Impact KF548S38IBK2-64

Is het mogelijk om 5600M/T geheugen in de XPS te plaatsen, of gaat het maximaal tot 4800M/T?
Volgens de specs:
16 GB, 2 x 8 GB, DDR5, 4800 MT/s, dual-channel
● 32 GB, 2 x 16 GB, DDR5, 4800 MT/s, dual-channel
● 64 GB, 2 x 32 GB, DDR5, 4800 MT/s, dual-channel
https://dl.dell.com/conte...caties.pdf?language=nl-nl

Normaal gesproken kan je 5600 plaatsen en zal dit automatisch op een lagere snelheid lopen. Of deze Kingston ondersteund worden kan ik zo niet zeggen.
Volgens Kingston zelf zijn de 4800 wel ondersteund:
https://www.kingston.com/...lienware-xps-15-9530-ddr5

Je kan deze sets halen:
uitvoering: Kingston KCP548SD8K2-64
uitvoering: Kingston KCP548SS8K2-32

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 23-08-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15
Viper® schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Normaal gesproken kan je 5600 plaatsen en zal dit automatisch op een lagere snelheid lopen. Of deze Kingston ondersteund worden kan ik zo niet zeggen.
Volgens Kingston zelf zijn de 4800 wel ondersteund:
https://www.kingston.com/...lienware-xps-15-9530-ddr5
Ik heb inmiddels de Crucial CT2K32G48C40S5 en die doen het wel. De kingston deden het beiden totaal niet.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Ik heb inmiddels de Crucial CT2K32G48C40S5 en die doen het wel. De kingston deden het beiden totaal niet.
Volgens Crucial zijn de 4800/5200 en 5600 compatible:

https://eu.crucial.com/co...tel-13th-gen-2023)#memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:57
Met de Dell XPS 9570 laptop van mijn zoon loop ik tegen een probleem aan, waar ik helaas niet uitkom. Al de Dell support topics nagelopen, dit forum (soms lees ik enigszins vergelijkbare zaken, maar niets wat tot een oplossing leidt.

Het gaat dus om:
- Dell XPS 9570 (15") laptop
- Er draait Windows 11 op

Probleem: de laptop sluit met enige regelmaat uit het niets ineens af. Vervolgens start de laptop ook niet meteen weer op.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Via My Dell een alle tests gerund, maar alles lijkt oké
- Via Diagnostics (F12 bij opstarten) ook alle tests gerund, geen issues
- Er draait Norton 360 Premium met Norton™ Utilities Ultimate op, ook hier op virussen etc. gescand, geen issues
- Norton Utilities geeft ook geen issues. Voor wat het waard is.
- Power settings bekeken, maar kan ook hier geen dingen bedenken (of er moeten bepaalde settings zijn, die eventueel issues kunnen geven)
- Accu eruit gehaald, bekeken en er weer opnieuw ingezet aangezien daar ook niets mis mee lijkt
- Bios update naar de laatste versie

Dit wel gevonden aan commentaren (klinkt vergelijkbaar):
- https://www.dell.com/comm.../647f875df4ccf8a8de68f94e
- https://www.dell.com/comm.../647f8415f4ccf8a8de2efdb3
- https://www.dell.com/comm.../647f7759f4ccf8a8de56f2aa

Kortom: als iemand misschien een idee heeft, zou dat uiteraard erg helpen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kwesiq op 25-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:09
Kwesiq schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:59:
Met de Dell XPS 9570 laptop van mijn zoon loop ik tegen een probleem aan, waar ik helaas niet uitkom. Al de Dell support topics nagelopen, dit forum (soms lees ik enigszins vergelijkbare zaken, maar niets wat tot een oplossing leidt.

Het gaat dus om:
- Dell XPS 9570 (15") laptop
- Er draait Windows 11 op

Probleem: de laptop sluit met enige regelmaat uit het niets ineens af. Vervolgens start de laptop ook niet meteen weer op.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Via My Dell een alle tests gerund, maar alles lijkt oké
- Via Diagnostics (F12 bij opstarten) ook alle tests gerund, geen issues
- Er draait Norton 360 Premium met Norton™ Utilities Ultimate op, ook hier op virussen etc. gescand, geen issues
- Norton Utilities geeft ook geen issues. Voor wat het waard is.
- Power settings bekeken, maar kan ook hier geen dingen bedenken (of er moeten bepaalde settings zijn, die eventueel issues kunnen geven)
- Accu eruit gehaald, bekeken en er weer opnieuw ingezet aangezien daar ook niets mis mee lijkt
- Bios update naar de laatste versie

Dit wel gevonden aan commentaren (klinkt vergelijkbaar):
- https://www.dell.com/comm.../647f875df4ccf8a8de68f94e
- https://www.dell.com/comm.../647f8415f4ccf8a8de2efdb3
- https://www.dell.com/comm.../647f7759f4ccf8a8de56f2aa

Kortom: als iemand misschien een idee heeft, zou dat uiteraard erg helpen :)
Wellicht is je probleem al opgelost.
Hier een XPS13 (ik schat 7 jaar oud) die vreemd en onverklaarbaar gedrag begon te vertonen. Uiteindelijk was hij nog maar moeilijk of niet aan te krijgen. Batterij verwijderd en zonder batterij gebruikt. Dat ging prima. De batterij zag er op zich goed uit. Nu de batterij vervangen door een nieuw exemplaar en alles werkt weer uitstekend.

Mijn conclusie is dat je vreemd gedrag kan krijgen in Windows als je batterij niet meer helemaal toppie joppie is.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.