Ik heb mjin XPS 15 ondertussen bijna 2 weken in gebruik dus ik kan ondertussen al wel wat zeggen.
Vooraf was mijn grootste vrees/twijfelpunt het feit dat de enige echt goede review die ik vond het had over "hitte" en "fan noise" als minpunten. Op dat vlak ben ik ondertussen gerustgesteld want waar ik discretie belangrijk vind, namelijk bij m'n werk bij klanten, heb ik de fans nog geen enkele keer horen blazen. Wanneer ik thuis wat fotobe- en verwerking doe hoor ik ze wel eens, maar echt storend ook niet.
Verder ben ik enorm onder de indruk van de snelheid van het ding. 12700H CPU en 32GB RAM doen hun ding heel goed. Het scherm vermeldde ik eerder al, dat is helemaal top. De face unlock via Windows Hello met de ingebouwde camera werkt uitstekend en heel snel en kan ik nu al niet meer missen. Keyboard typt goed en stil, touchpad is royaal van grootte en werkt ook goed.
De bouwkwaliteit is verder ook extreem goed. Hij voelt enorm stevig aan, alsof je hem tegen de muur kan gooien en hij zomaar een gat in de muur zal maken. Of hij ook op termijn betrouwbaar zal blijken, dat moet natuurlijk nog blijken.
De batterijduur is inderdaad niet mega, maar dan ook weer niet heel slecht. Ik kan meestal toch met stroom werken (met de software stel ik een 50%-80% laadcyclus in), een voormiddagje meetings zonder stroom haalt hij ook wel gemakkelijk. Door het formaat is het ook niet meer een heel erg handzaam laptopje zoals m'n Matebook dat wel nog was, dus ik denk dat ik nog iets Surface-achtig ga aankopen voor wanneer ik een hele dag naar conferenties moet of het echt heel draagbaar wil.
Het enige dat ik er eigenlijk op aan te merken heb is dat de randen vrij scherm zijn/aanvoelen waardoor die nog wel eens in m'n polsen kunnen priemen. Dit komt ook doordat de touchpad zo groot is en daardoor het toetsenbord ook vrij ver naar achter ligt. Met m'n vorige Matebook was het eerder de onderkant van m'n handpalm die rustte op de laptop, bij deze dus m'n polsen.
Maar een echt probleem is dat niet en de grotere touchpad is wel heel comfortabel zo.
Wat mij betreft een topper en ik word er vanzelf blij van als ik hem kan uithalen om op te werken
[
Voor 12% gewijzigd door
MatthiasDS op 09-06-2022 10:56
]