Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Daan87423
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:37

Dell XPS 13 / XPS 15

Algemeen topic over de ervaringen met de XPS 13 en XPS 15

Dell XPS 13

http://www.dell.com/nl-nl...op/spd/xps-13-9360-laptop

Dell XPS 15

http://www.dell.com/nl-nl...15/spd/xps-15-9560-laptop

Dell VIP kortingen

Alle details over VIP-kortingen vind je in het Dell kortingscodes topic:
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Vragen om codes is niet de bedoeling, hier niet en ook niet in het kortingscode topic van Dell. Als je nu geen VIP-code hebt is je enige mogelijkheid het kortingscode topic in de gaten te houden en te wachten tot iemand daar een ongebruikte code weggeeft.

Daan87423 wijzigde deze reactie 14-04-2018 22:31 (70%)

• fazerrider
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-09 11:10
Heb een weekje geleden de XPS 15 "fully loaded" besteld. Zou 20 november afgeleverd moeten worden.

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:22
Het is me opgevallen dat de XPS 15 vanaf vandaag een stukje duurder is geworden op de Dell site als je hem zakelijk besteld (weet niet of er ook een reguliere prijswijziging heeft plaatsgevonden). Vorige week de XPS 15 basis (full hd, i5, 8GB, 1TB) incl 1 jaar extra garantie besteld voor ¤1324 excl. btw en zonder korting terwijl dezelfde setup nu voor ¤1430 op de Dell website wordt aangeboden.

Ik denk dat Dell dus ook door heeft dat deze modellen zeer populair zijn.

Nano2009 wijzigde deze reactie 23-10-2015 15:51 (11%)

• Daan87423
quote:
Nano2009 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:10:
Het is me opgevallen dat de XPS 15 vanaf vandaag een stukje duurder is geworden op de Dell site als je hem zakelijk besteld (weet niet of er ook een reguliere prijswijziging heeft plaatsgevonden). Vorige week de XPS 15 basis (full hd, i5, 8GB, 1TB) incl 1 jaar extra garantie besteld voor ¤1324 excl. btw en zonder korting terwijl dezelfde setup nu voor ¤1430 op de Dell website wordt aangeboden.

Ik denk dat Dell dus ook door heeft dat deze modellen zeer populair zijn.
De prijzen die je noemt komen niet overeen met wat op de website staat. Het basis XPS 15 model begint vanaf ¤1479 namelijk.

Daan87423 wijzigde deze reactie 23-10-2015 15:55 (10%)

• Nano2009
quote:
Daan87423 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

De prijzen die je noemt komen niet overeen met wat op de website staat. Het basis XPS 15 model begint vanaf ¤1479 namelijk.
Voor consumenten wel ja. Zakelijk (zoals aangegeven in mijn post) is de laptop door o.a. geen btw voor wat minder geld te verkrijgen :)

• BokitoD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-03 16:38
Misschien nog even vermelden dat de VIP-store eruit ligt en dat met een beetje zeuren via de mail je wél altijd 10% korting krijgt?

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Levertijd is sinds vandaag omlaag gegaan naar 8 - 10 werkdagen voor het "instapmodel" en net gister besteld toen het 13 - 17 werkdagen was. Ben benieuwd of mijn exemplaar ook sneller geleverd gaat worden.

• Daan87423
quote:
BokitoD schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:33:
Misschien nog even vermelden dat de VIP-store eruit ligt en dat met een beetje zeuren via de mail je wél altijd 10% korting krijgt?
Ik las in het kortingstopic dat dit nu ook geweigerd wordt. Ik kan helaas niet alle nieuwe kortingstechnieken bijhouden dus ik verwijs netjes door naar het kortingstopic :)

• vdSouris
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-09 22:21
iemand enig idee of je de Full hd versie van de 15" ook met 84whr accu kan krijgen?

vdSouris wijzigde deze reactie 23-10-2015 16:48 (7%)

• jugger naut
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04:38
quote:
vdSouris schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:45:
iemand enig idee of je de Full hd versie van de 15" ook met 84whr accu kan krijgen?
Hij staat niet op de site dus ook niet beschikbaar. Ook volgens de mensen bij Dell zit zelf configureren er niet in (chat, mail en telefonisch support).

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is er al iemand die een 'Nederlandse' Skylake binnen heeft?

Trouwens maar eens op zoek naar een goede usb-c-converter/hub/ethernet-poort denk ik!

• Hbeez
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-09 20:02
Klopt het dat er nog geen recensies zijn? Ik heb iig nog niks anders kunnen vinden dan algemene previews.

• Reb87
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
Hbeez schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:07:
Klopt het dat er nog geen recensies zijn? Ik heb iig nog niks anders kunnen vinden dan algemene previews.
Dat klopt. Een paar grotere sites/reviewers hebben een exemplaar gekregen (oa. The Verge), maar voor de rest nog niemand. Iets met onderdelen die nog niet binnen zijn om de XPS 15's in elkaar te zetten had ik ergens gelezen... 8)7

• andreas612
  • Laatst online: 13-07-2016
quote:
Volgens mij zit in elke xps laptop met een SSD de 84whr accu. Dus dan zou je moeten zoeken op een ssd model met een full hd scherm, in Nederland nog niet zo makkelijk.

Op de Amerikaanse site kan je wel maximale configuratie doen met een full HD scherm :(

Voor 1700 usd (1542eu)

Canon glasbak

• sender
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Het lijkt net alsof er een XPS13 te krijgen is met 16GB, 1TB, i7 EN 1920x1080 scherm, omdat er geen 'Aanraakfunctionaliteit' bij de een-voor-laatste optie op http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9350-laptop/pd staat.

Onder 'Beeldscherm' staat dan wel weer 'QHD+ (3.200 x 1.800) InfinityEdge touchbeeldscherm' genoemd. Foutje van Dell op de site?

De FHD versie is nl precies wat ik zou willen bestellen.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

• teddy270us
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-09 09:19
quote:
Nano2009 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:59:
[...]

Voor consumenten wel ja. Zakelijk (zoals aangegeven in mijn post) is de laptop door o.a. geen btw voor wat minder geld te verkrijgen :)
nou, als je het via de zakelijke gedeelte koopt is die niet goedkoper hoor. de 16gig RAM en 512gig SSd versie kost:

voor thuis gebruikt (incl btw): 2079 euro
voor werk (incl btw) : 2268 euro

Dus tenzij je echt Windows pro nodig hebt en ook daarbij 1 jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service wilt, kan je het beter via de "voor thuis" site kopen en het factuur dan in je boekhouding meenemen, want dan heb je 200 euro goedkoper uit.

(ja ik weet het, als je de btw wilt kunnen terug krijgen, moet de factuur op naam van je bedrijf zijn. Maar je kan bij "voor thuis" ook de naam van je bedrijf melden en dan kan je dus die factuur zakelijk gebruiken)

• andreas612
  • Laatst online: 13-07-2016
Hoe is het trouwens met het schalen op 4k resolutie met programmas als adobe suite cs6, autocad, sketchup en office?

Canon glasbak

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:39

Richh

Zeg maar Richard

quote:
Blijkbaar kan dat (nog) niet. Ontzettend zonde... ik vind de XPS 15 op papier en op de foto echt een geweldig apparaat. Maar laat me 'm asjeblieft zelf configureren :(

Het liefst zou ik de 15"-variant willen hebben met...
- De Core i5/i7 6200U/6500U (betere batterylife)
- 256GB M.2 SSD
- 8 RAM (dat breid ik zelf wel uit wanneer het nodig is :) )
- 1080p/1440p display mét touch (why 4K, dat vreet je batterij weg? Ik heb het thuis op 28" en dat is al klein zat imo... schaling werkt ruk!)
- Weg met die dedicated GTX 960M, weg met die losse HDD; grotere accu!
- Windows kan ik ook wel regelen; dus graag weer zo'n Ubuntu/Developers Edition versie met 100 euro korting

Maargoed, dat zal allemaal wel nooit gebeuren :(
Ik vind mijn Sony Vaio Pro 13 met extra batterypack echt ideaal; de hele dag werken zonder adapter. Eigenlijk is die machine nog perfect, maar een iets groter display zou ik wel handig vinden.

Richh wijzigde deze reactie 26-10-2015 23:13 (5%)

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

• jugger naut
Dell heeft mij laten weten dat zelf configureren er niet meer in zit vanaf dit jaar, dus helaas moeten we het doen met wat er nu beschikbaar is. Enorm zonde inderdaad.

• Richh

Richh

Zeg maar Richard

Nouja, dan wacht ik wel tot volgend jaar ;)

• sender
  • Niet online
Hmmz balen..

Ik heb Dell chat support gevraagd hoe het nu zit met de onduidelijke config
op de site. De vraag was wat er nu geleverd wordt: wel of geen touchscreen voor deze specifieke config. Krijg ik terug:
quote:
10/26/2015 02:26:23PM Agent (Mahmoud Rida): "u heeft gelijke"
10/26/2015 02:26:59PM Beëindigde zitting
:|

Tegen beter weten in, ik weet toch wel dat ik het met een 3200x1800 moet doen. Ik kan niet wachten tot volgend jaar :P

• ryanoz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-10-2017
Ik heb vandaag contact gehad met Dell support voor de XPS15 Corei7 FullHD 512GB versie. Nu blijkt, zoals hierboven ook is aangegeven, dat deze versie dus (nog?) niet te koop is in Nederland. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de FullHd versie ivm de eerder genoemde voorbeelden.

Mijn vraag is of het mogelijk is om deze via een ander kanaal wel te bestellen is? Uit Amerika, Duitsland (maar dan met qwerty keyboard) bijvoorbeeld? Of zitten we vast aan nederland? Via de amerikaanse site lijkt het er op dat je alleen daar kan laten bezorgen...

ryanoz wijzigde deze reactie 27-10-2015 21:06 (11%)

• Daan87423
Je kan hem in Amerika laten bezorgen bij een soort Post NL. Tegen betaling brengen zij hem naar je adres, mits hij wordt toegelaten hier in Europa.

Ik zou je de moeite en kosten besparen en zelf een SSD van 512gb erin zetten.

Daan87423 wijzigde deze reactie 27-10-2015 21:18 (21%)

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 16:34
Dan heb ik nog weer andere wensen lijkt het.
Liefst een 4k scherm maar dan zonder touch functionaliteiten.
84wh accu + 1TB SSD + i7.

Helaas is die optie ook niet te configureren, dus wordt het de versie met touch.
Liefst dan de 512gb zodat ik er zelf een 1TB in kan zetten, maar die zijn nog niet te koop lijkt het.

• jugger naut
Vandaag is mijn XPS 13 i5 256GB FHD verzonden, ben benieuwd. Ik heb hem 20-10 besteld. Waarschijnlijk krijg ik hem einde van deze week binnen of begin volgende week. Wordt verzonden vanuit China met UPS.

• sender
  • Niet online
quote:
Wordt verzonden vanuit China met UPS.
Nieuwsgierig: op welke site heb je besteld? :)

• Rcire
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik had op 15-10 de xps 15 + i7 + 16gb + 1tb ssd + 4k besteld, met de verwachte leverdatum van 12 Nov, en die bestelling is nu opeens geannuleerd. Ik las op het forum van notebookreview.com dat meerdere mensen uit uk dat daar ook hadden. Zijn er meer mensen in NL die het zelfde zien bij bestel status? Ik heb geen mail ontvangen van Dell. Morgen maar eens bellen :(

Edit: En idd niet de enige.....

Rcire wijzigde deze reactie 27-10-2015 23:47 (9%)

• Seyaku
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-06 16:25
Nou das lekker, 9-10 laptop besteld. Check ik de status, hebben ze zonder te melden de bestelling geannuleerd. Morgen maar eens bellen.

edit: Ah ben dus niet de enige...

Seyaku wijzigde deze reactie 27-10-2015 23:44 (12%)

• Dragon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:52
Inderdaad op 8-10 besteld, tevens geannuleerd zonder bericht

Op ander forum ook veel berichten hierover, bij sommigen is er een nieuwe order verschenen met leverdatum ergens begin december.

Dragon wijzigde deze reactie 28-10-2015 00:18 (52%)

• Richh

Richh

Zeg maar Richard

quote:
Majesty schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:41:
Welk nadeel heeft een touchscreen precies? Ik vind 'm toch soms nog behoorlijk handig op mijn Vaio Pro 13. Wil je 'm niet, dan schakel je 'm natuurlijk gewoon uit; kleine moeite. Die paar extra grammen aan een digitizer interesseert niemand echt geloof ik en wat betreft energieverbruik is het ook echt nihil. Wat wel enorm uitmaakt is een spiegelend of mat scherm, maar daarom zit er een screenprotector op mijn SVP13.

• Nano2009
Hier ook een annulering. Vraag me af wat daar de reden van is want dit is natuurlijk geen porum.

• Majesty
quote:
Richh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:08:
[...]

Welk nadeel heeft een touchscreen precies? Ik vind 'm toch soms nog behoorlijk handig op mijn Vaio Pro 13. Wil je 'm niet, dan schakel je 'm natuurlijk gewoon uit; kleine moeite. Die paar extra grammen aan een digitizer interesseert niemand echt geloof ik en wat betreft energieverbruik is het ook echt nihil. Wat wel enorm uitmaakt is een spiegelend of mat scherm, maar daarom zit er een screenprotector op mijn SVP13.
Niet zo zeer het nadeel qua touch, al is het dan het energiebruik misschien, maar eerder de kosten. Ik hoef het niet, een 4K scherm zonder touch zal allicht goedkoper zijn, vandaar :).

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dell klantenservice gebeld maar kom niet door het menu heen :(
Hier ook de bestelling geannuleerd zonder opgave van redenen. Erg netjes allemaal...

• Nano2009
Net onze account manager aan de telefoon gehad en hij las iets voor wat in het menu stond: "XPS 15, order canceled please dont use old order number or old quote" (of iets in die richting) Hij dacht zelf dat het te maken had met een prijswijziging maar dat was voor hem ook maar een wilde gok.

Hij ging het in ieder geval voor mij uitzoeken en beloofde mij vandaag met meer info te komen.

• psz1967
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2015
Zojuist met Dell gebeld.

Alle orders voor de XPS15 zijn geannuleerd.
Ze hebben geen idee waarom en hoe het nu verder gaat.

• Dragon
http://forum.notebookrevi...splay-2015.776840/page-97

In dit draadje is meer (tegenstrijdige) informatie te vinden

• chrdekker
  • Laatst online: 24-09 11:17
Mijn bestelling van 20-10 is inderdaad ook geannuleerd. Mocht het zo zijn dat de bestelling vertraagd is, dan zijn ze mij kwijt als klant. Het zou de tweede annulering zijn binnen een maand.

• Seyaku
Nou net contact gehad met dell... De order kan niet meer worden uitgeleverd en ze zouden kijken of het geld nog terug gestort kon worden. WTF?? Alsof het geld niet terug storten überhaupt een optie is... zijn echt helemaal van het padje daar. Het is een mooie laptop, maar met zo'n bedrijf ga ik dus nooit meer zaken doen.

• Backspace-NL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:17

Backspace-NL

New and Improved!

Hier ook een annulering. Dit terwijl ze gewoon stug de modellen nog blijven aanbieden op hun site. Vanochtend gesproken met hun Customer Care (vrij vroeg al), meerdere mensen hadden al gebeld. Ze had geen idee waarom het geannuleerd was maar vermoedelijke ivm tekort aan onderdelen. Enige optie die ze bood was het terugstorten van de betaling.....

Stelletje prutsers...

• Rcire
Ik heb ook vrij vroeg gebeld met Dell. De medewerker wist niets te melden. Alleen dat dit vaker gebeurde. Helaas alleen de optie om mijn geld terug te krijgen.
Echt Balen!

• Hbeez
Hoezo is het een optie om geld terug te krijgen, dat impliceert een keuzevrijheid die er niet is.

Even de feiten op een rijtje:

1) Dell is niet proactief in de communicatie - zonder contact op te nemen met de klant zijn de bestellingen geannulleerd
2) Ook op de website is geen persbericht / communicatie te vinden omtrent deze actie
3) Dell is ondergedoken, via de chat/telefoon niet bereikbaar
4) Geld terug is een optie? Moet ik hier nog actie voor ondernemen of wordt het teruggestort?

Dit zou mijn eerste Dell worden maar ik heb nu sterk m'n twijfels. De manier van chat support/via de mail bevalt me ook niet, voelt alsof een stel werknemers van Domino's pizza dit er parttime bij doen.

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:14

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

quote:
Hbeez schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:15:
Hoezo is het een optie om geld terug te krijgen, dat impliceert een keuzevrijheid die er niet is.

Even de feiten op een rijtje:

1) Dell is niet proactief in de communicatie - zonder contact op te nemen met de klant zijn de bestellingen geannulleerd
2) Ook op de website is geen persbericht / communicatie te vinden omtrent deze actie
3) Dell is ondergedoken, via de chat/telefoon niet bereikbaar
4) Geld terug is een optie? Moet ik hier nog actie voor ondernemen of wordt het teruggestort?

Dit zou mijn eerste Dell worden maar ik heb nu sterk m'n twijfels. De manier van chat support/via de mail bevalt me ook niet, voelt alsof een stel werknemers van Domino's pizza dit er parttime bij doen.
Helaas ben ik door dit soort fratsen ook sterk aan het overwegen om nu voor de HP Spectre x360 te gaan.

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-08 10:04
De levertijd van alle Dell laptops met de Skylake processor is vertraagd.... zou me niets verbazen als alle andere merken er ook last van krijgen?

Dell XPS 15 9550 FHD

• Majesty
quote:
Ryatzu schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:40:
[...]

Helaas ben ik door dit soort fratsen ook sterk aan het overwegen om nu voor de HP Spectre x360 te gaan.
Die helemaal slecht leverbaar is?

Ik zou gewoon even geduld hebben als ik jullie was.

• Nano2009
quote:
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:51:
De levertijd van alle Dell laptops met de Skylake processor is vertraagd.... zou me niets verbazen als alle andere merken er ook last van krijgen?
Denk dat, hoewel sommige er niet blij mee zouden zijn, iedereen er wel begrip voor zou hebben gehad als Dell een e-mail rond had gestuurd met het bericht dat de levering van onderdelen vertraagd is en dat daarom de laptop later verzonden wordt. Maar het simpel weg annuleren van orders zonder daar een reden toe te geven gaat er bij de meeste mensen niet in. En dat is begrijpelijk natuurlijk.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
quote:
Majesty schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:59:
[...]

Die helemaal slecht leverbaar is?

Ik zou gewoon even geduld hebben als ik jullie was.
Ehm nee? De Spectre x360 FHD/Skylake is op voorraad en heb je de volgende dag in huis. Alleen het QHD model is niet op directe voorraad.

Frietsaus wijzigde deze reactie 28-10-2015 15:09 (9%)

• Majesty
quote:
Frietsaus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Ehm nee? De Spectre x360 FHD/Skylake is op voorraad en heb je de volgende dag in huis. Alleen het QHD model is niet op directe voorraad.
Dat wilde ik zeggen. Maar goed, gaat om een 13,3" model ook, ik had het idee dat de 15" XPS'en allemaal zijn geannuleerd, 13 dus ook?

Daarnaast zou ik na (lang) zoekwerk voor de laptop willen gaan die ik op het oog heb en niet na een kleine tegenslag al overgaan op een andere die eigenlijk je tweede keuze was, maar goed daar is iedereen anders in.

• Frietsaus
  • Niet online
Sja, of iemand een Spectre een waardig alternatief vindt voor de XPS 15 dat moet ieder maar zelf beslissen, als je snel iets in huis wil hebben met Skylake dan is de Spectre x360 een van je weinige opties.

• Seyaku
Nou breekt m'n klomp. Na de terugbetaling aangevraagd te hebben, hebben ze de order er weer ingezet, maar dan met een latere datum (2-12).

• Majesty
quote:
Frietsaus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:28:
Sja, of iemand een Spectre een waardig alternatief vindt voor de XPS 15 dat moet ieder maar zelf beslissen, als je snel iets in huis wil hebben met Skylake dan is de Spectre x360 een van je weinige opties.
Laten we dat maar terzijde houden ja, haha. Als je snel iets in huis wilt hebben met Skylake is het inderdaad een optie. M'n moeder leerde me altijd.. Haast en spoed is zelden goed.

Ik hoop voor jullie dat 'ie snel geleverd zal worden :).

• psz1967
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2015
Bij mij ook nieuwe order met leverdatum 2-12.... WTF

• Nano2009
Ik heb er ook een nieuwe bij maar ik weet niet zeker of hij opnieuw is ingeboekt door Dell of dat het mijn nieuwe, vandaag geplaatste, order is aangezien ik nog geen order bevestiging heb gekregen via de e-mail.

Oude order: Besteld op 15-10 verwachte leverdatum 13-11

Nieuwe order (of nieuw order nummer): verwachte leverdatum 12-11

Ben er dus welgeteld 1 dag op vooruit gegaan zelfs. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mijn order is weer naar de status "werk in uitvoering" gegaan met de verwachte leverdatum 12-11 en dat was ook de oorspronkelijke leverdatum.

• Nano2009
quote:
Slasher schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:45:
Mijn order is weer naar de status "werk in uitvoering" gegaan met de verwachte leverdatum 12-11 en dat was ook de oorspronkelijke leverdatum.
Wat voor config heb je besteld als ik vragen mag?

• kizke
  • Laatst online: 18:18
quote:
Mijn inspiron 13 7359 is net van 'Werk in uitvoering', naar 'In productie' gegaan.
Levertijd is wel 18-11, besteld op 25-10 (6-8 werkdagen anyone?)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

quote:
Nano2009 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

Het instapmodel xps15

• jugger naut
quote:
sender schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:27:
[...]

Nieuwsgierig: op welke site heb je besteld? :)
Dell.nl :)

• jugger naut
quote:
Mijn order van de xps 13 i5 256 fhd is gisteren verzonden. 20 oktober besteld. Ik denk dat het dus eigenlijk alleen om de XPS 15 met 4k scherm gaat.

• batsenbv.
  • Laatst online: 26-08 22:27
quote:
Nano2009 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

Bij mij het zelfde verhaal als hierboven, eerst stond de leverdatum op 23-11 maar is vanochtend versprongen naar 17-11

• Frietsaus
  • Niet online
Zijn er mensen die nog recent VIP korting hebben aangevraagd via het bekende e-mailadres? De XPS 13 staat nog op mijn lijstje, maar alleen als die korting nog te krijgen is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Dell de aanvragen niet meer accepteert.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ter info: mijn Skylake 13inch is vandaag verstuurd vanuit China, volgens de site. En nu maar hopen dat het bezorgen goed gaat. Door het betalen met Paypal werden de letters bij mijn postcode weggehaald.

• fazerrider
quote:
Majesty schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:41:
Dan heb ik nog weer andere wensen lijkt het.
84wh accu + 1TB SSD + i7.

Helaas is die optie ook niet te configureren, dus wordt het de versie met touch.
Liefst dan de 512gb zodat ik er zelf een 1TB in kan zetten, maar die zijn nog niet te koop lijkt het.
Er is zowel een 512mb als 1 tb ssd te bestellen. met alles er op en eraan voor bijna 2400 euro

• Urk
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:46
quote:
jugger naut schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:02:
Dell heeft mij laten weten dat zelf configureren er niet meer in zit vanaf dit jaar, dus helaas moeten we het doen met wat er nu beschikbaar is. Enorm zonde inderdaad.
Dell is al een tijdje geleden (dacht sinds 2014) gestopt het build-to-order zoals Dell het noemt, De meeste lijnen zoals Latitude, XPS, Inspirion, OptiPlex etc zijn alleen nog verkrijgbaar in standaard configuraties en zijn dus niet meer volledig zelf samen te stellen. Ze stelden mij destijds dat dit komt vanwege de concurrentie. Soms kan ik als Dell partner nog wel wat meer configureren maar het blijft beperkt.

Edit: ik kan als Dell partner 7 configuraties van de XPS 15 leveren. Het instapmodel begint bij EUR 1189 excl. BTW = EUR 1438 incl BTW en inclusief verzending.
Het topmodel (iCore7-6700HQ Quad Core, 16GB geheugen (2x8), Win10 Pro x64, 1TB PCIe SSD, GeForce GTX 960M 2GB, 1 jaar ProSupport next business day service, 84Wu batterij, 4K UltraHD (3.840 x 2.160) InfinityEdge met touch) komt op EUR 2086,90 excl. BTW = EUR 2525,15 incl BTW en inclusief verzending en is dus direct als eindklant goedkoper gekgenoeg.

Jullie kunnen natuurlijk ook wachten op de komst van de Dell Precision 5510 welke vergelijkbaar is met de XPS 15 alleen dan met een NVidia Quadro kaart, die zijn echter waarschijnlijk wel beter zelf te bouwen en samen te stellen en komen als het goed is volgende week of de week erop beschikbaar.

Urk wijzigde deze reactie 28-10-2015 22:43 (37%)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mijn xps15 heeft de status "in productie" iemand ervaring hoe lang de levertijd dan ongeveer nog is?

• RonaldBe
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-09 10:44
Is het jullie ook opgevallen dat Dell de prijzen verhoogd heeft, gisteren werd de XPS13 i7 FHD 256gb SSD nog aangeboden voor 1379 euro, als je nu op de website kijkt, is de prijs verhoogd naar 1399 euro.

• jugger naut
quote:
Frietsaus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:42:
Zijn er mensen die nog recent VIP korting hebben aangevraagd via het bekende e-mailadres? De XPS 13 staat nog op mijn lijstje, maar alleen als die korting nog te krijgen is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Dell de aanvragen niet meer accepteert.
Ik heb op 21-10 nog een aanvraag gedaan en 10% gekregen met gewoon een hotmail adres.

• Hbeez
Vreemd, gisteren was mijn bestelling nog 'geannulleerd/gewijzigd' zonder enige toelichting.. en nu kreeg ik vandaag een mail met de orderbevestiging, status 'in uitvoering' en met exact dezelfde leverdatum als eerst :?

• ryanoz
Doordat de FullHD versie (Corei7, XPS15) nog niet te koop is en ik wel een laptop moet aanschaffen. Ben ik benieuwd wie er al ervaring heeft met de XPS15 4K-versie en hoe deze bevalt op het gebied van schaling.

Ik ben met name geïnteresseerd hoe tools zoals Virtualbox, Putty, Mobaxterm, Eclipse, Toad etc goed werken mbt. schaling en dergelijke.

• Richh

Richh

Zeg maar Richard

quote:
RonaldBe schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:47:
Is het jullie ook opgevallen dat Dell de prijzen verhoogd heeft, gisteren werd de XPS13 i7 FHD 256gb SSD nog aangeboden voor 1379 euro, als je nu op de website kijkt, is de prijs verhoogd naar 1399 euro.
Ik zie hier geen enkele XPS13 voor of 1379 danwel 1399... :s een 1080p i7 is bij mij niet eens verkrijgbaar.

• Rcire
Gisteren na contact met Dell support de terugbetaling gestart. Gisteravond kreeg ik ook een nieuwe order bevestiging met een leverdatum van 2 dec. Vandaag maar weer contact gehad met Dell support en die vertelde dat de bestelling toch niet geannuleerd was en dat de terugbetaling niet wordt uitgevoerd.

edit: De keuze was door Dell gemaakt

Rcire wijzigde deze reactie 29-10-2015 10:31 (6%)

• Hbeez
Was dat op jouw verzoek of had Dell die keuze voor jou gemaakt?

• fazerrider
Ook fijn. Ik had 17-10-2015 een XPS 15 besteld, zou 20-11 bezorgd worden. Kijk ik gisteren op de website zie ik dat de bestelling geannuleerd is.
Vannacht kreeg ik een mail waarin staat dat ik een XPS 15 besteld heb met leverdatum 2-12-2015.
Dell telefonisch niet bereikbaar. Via de chat melden ze me dat ze niets kunnen doen, omdat ze geen inzicht hebben in order. Ik kreeg wel een telefoonnummer aangereikt.
Bel ik via dat nummer de klantenservice. Ik wil e.e.a. uitleggen en zegt Brian van de klantenservice: sorry dat ik u onderbreek, maar u belt vast vanwege een annulering van een order. Ziet u, we hebben last van massale spookannuleringen, weten nog steeds niet hoe dat komt en we raden u aan een nieuwe besteling te doen.
Zeg ik dat ik een mail kreeg over een bestelling die ik niet gedaan heb, met een leverdatum van een paar weken later. Daar wist Brain weer niets van af.
Anway, fouten worden gemaakt, alleen die latere leverdatum vind ik niks.
Brain: helaas kunnen we daar niks aan doen. Dat wordt door het systeem bepaald. Je kan kletsen als Brugman, maar Dell geeft geen krimp en suggereert als oplossing bestelling te annuleren als ik niet tevreden ben hun oplossing van hun probleem.
Begint lekker. Bizart dat een grote speler het productieproces niet onder controle heeft.
Laat het even betijen en kijk dan wel wat ik doe.

• Frietsaus
  • Niet online
quote:
jugger naut schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:53:
[...]

Ik heb op 21-10 nog een aanvraag gedaan en 10% gekregen met gewoon een hotmail adres.
Dat klinkt goed, al lijkt het nu wel erg random te zijn en afhankelijk van welke medewerker je verzoek op pakt. Jammer.

• Dragon
Dit gekregen van webcare:
quote:
Orders met de oorspronkelijke leverdatum van 18/11 worden inderdaad helaas met 2 weken vertraging geleverd. We proberen dit proces nog te versnellen maar kunnen dat helaas op dit moment niet garanderen. Excuses voor het ongemak! ^DF
En het was al zo kort...

@Reb87: Welk scherm heb jij?

Dragon wijzigde deze reactie 29-10-2015 12:40 (5%)

• Reb87
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Zelfde verhaal bij mij, eerst annulering, nu nieuwe order, maar dan de 17e klaar ipv de 20e. Interessant detail echter: die van mij is al in productie! :)

• Cwookie
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:49
quote:
RonaldBe schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:47:
Het lijkt er op dat de XPS15 prijzen ook iets verhoogd zijn inderdaad

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-09 19:42
Is het bekend waarom Dell ervoor gekozen heeft geen numpad in de XPS 15 te zetten? Ik vind dat echt enorm jammer, ik gebruik het heel veel dus hoewel ik het fantastische laptops vind is het nu helaas geen optie. Hopelijk in een toekomstige variant wel..

• jerkitout
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:13
quote:
Logico schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:20:
Is het bekend waarom Dell ervoor gekozen heeft geen numpad in de XPS 15 te zetten? Ik vind dat echt enorm jammer, ik gebruik het heel veel dus hoewel ik het fantastische laptops vind is het nu helaas geen optie. Hopelijk in een toekomstige variant wel..
Gewoon een design keuze. Ik een veel anderen vinden het verschrikkelijk als de touchpad niet gecentered is. Dus voor mij zou een numpad juist een dealbreaker zijn.

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-09 19:42
quote:
jerkitout schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:48:
[...]

Gewoon een design keuze. Ik een veel anderen vinden het verschrikkelijk als de touchpad niet gecentered is. Dus voor mij zou een numpad juist een dealbreaker zijn.
Zo had ik het nog niet bekeken, ik beschouwde eventuele smallere toetsen als enige nadeel. Nouja, dan hoop ik maar dat ze het in de toekomst als optie gaan aanbieden. Al lijkt die kans me minimaal.

• NielsvBest
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 22:04
quote:
Richh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:36:
[...]

Ik zie hier geen enkele XPS13 voor of 1379 danwel 1399... :s een 1080p i7 is bij mij niet eens verkrijgbaar.
Prijs is inderdaad verhoogd, balen.

• RonaldBe
Zit sterk te twijfelen of ik een HP Envy 13 ga aanschaffen ipv een Dell XPS13.... Maar het is zoooo lastig om een keuze te maken.

• NielsvBest
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 22:04
quote:
RonaldBe schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:59:
Zit sterk te twijfelen of ik een HP Envy 13 ga aanschaffen ipv een Dell XPS13.... Maar het is zoooo lastig om een keuze te maken.
Als je het budget hebt zou ik overduidelijk voor een Dell gaan - minder gewicht, betere batterij, displayport

• RonaldBe
Om eerlijk te zijn, ik ben geen zware gebruiker, zal 95% van de tijd outlook open hebben staan, word / excel en af en toe oracle primavera.

Dell was of is mijn eerste keus, xps13, i7, 8gb, 256ssd en FHD mat scherm, kost nu 1399 euro.

HP envy met i7 heeft nagenoeg dezelfde.specs alleen is het beeldscherm van hogere resolutie maar de prijs 200 euro goedkoper.

Snel leverbaar, mocht er iets mee zijn, winkels in buurt om garantie te claimen.

Wat weegt er het zwaarste.

• barrybalhaar
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-06 09:29
quote:
Reb87 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:39:
Zelfde verhaal bij mij, eerst annulering, nu nieuwe order, maar dan de 17e klaar ipv de 20e. Interessant detail echter: die van mij is al in productie! :)
Hoelaat werd de annulering en nieuwe order doorgegeven? Ik heb nu alleen nog een spookannulering maar geen bericht dat er iets is geannuleerd of dat er iets nieuws is besteld.

Ik heb deze laptop nu nodig krijg ik dit weer.....

• yPop
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 03:19
Zelf het topmodel xps 15 besteld, gelijk bij lancering.

Op /r/dell staat soms goede info.

- De eerste XPS laptops zijn ondertussen bezorgd in USA. YouTube: Dell XPS 15 9550 unboxing The Macbook Pro Killer pre review en YouTube: Copy of New Dell XPS 15 Infinity Skylake Unboxing

- Het annuleren van de orders heeft te maken met een wijziging in de SKU nummers or product nummers die Dell hanteert. Hierdoor werden alle orders handmatig overgezet.

- Er worden op dit moment alleen FHD versies uitgeleverd, de 4k schermen komen niet door de QA heen en lopen vertraging op. Het zal mij niet verbazen als we pas in januari leveringen gaan zien. (pure speculatie)

• kizke
  • Laatst online: 18:18
Mijn Inspirion 13 7000 (i76500u-256gbSSD/8gb ram) wordt vandaag verzonden vanuit China (25 besteld, 'geplande levering: 18-11'), waarschijnlijk heeft het dus niets met de Skylake processoren te maken maar meer met de 4K schermen.

• rda
  • Laatst online: 16-09 18:05
quote:
kizke schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:24:
Mijn Inspirion 13 7000 (i76500u-256gbSSD/8gb ram) wordt vandaag verzonden vanuit China (25 besteld, 'geplande levering: 18-11'), waarschijnlijk heeft het dus niets met de Skylake processoren te maken maar meer met de 4K schermen.
Ook een model waar ik in geinteresserd ben. Ben benieuwd naar je eerste ervaringen.

• barrybalhaar
quote:
fazerrider schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:21:
Ook fijn. Ik had 17-10-2015 een XPS 15 besteld, zou 20-11 bezorgd worden. Kijk ik gisteren op de website zie ik dat de bestelling geannuleerd is.
Vannacht kreeg ik een mail waarin staat dat ik een XPS 15 besteld heb met leverdatum 2-12-2015.
Dell telefonisch niet bereikbaar. Via de chat melden ze me dat ze niets kunnen doen, omdat ze geen inzicht hebben in order. Ik kreeg wel een telefoonnummer aangereikt.
Bel ik via dat nummer de klantenservice. Ik wil e.e.a. uitleggen en zegt Brian van de klantenservice: sorry dat ik u onderbreek, maar u belt vast vanwege een annulering van een order. Ziet u, we hebben last van massale spookannuleringen, weten nog steeds niet hoe dat komt en we raden u aan een nieuwe besteling te doen.
Zeg ik dat ik een mail kreeg over een bestelling die ik niet gedaan heb, met een leverdatum van een paar weken later. Daar wist Brain weer niets van af.
Anway, fouten worden gemaakt, alleen die latere leverdatum vind ik niks.
Brain: helaas kunnen we daar niks aan doen. Dat wordt door het systeem bepaald. Je kan kletsen als Brugman, maar Dell geeft geen krimp en suggereert als oplossing bestelling te annuleren als ik niet tevreden ben hun oplossing van hun probleem.
Begint lekker. Bizart dat een grote speler het productieproces niet onder controle heeft.
Laat het even betijen en kijk dan wel wat ik doe.
Net Dell customer service gebeld en ze gaven aan dat de "spook annuleringen" tot stand kwamen door volgens haar: "een verandering in een klein onderdeeltje zoals nieuwe schroefjes of iets dergelijks".

Ook zou volgens haar: " een spook annulering gevolgd moeten worden met een nieuwe orderbevestiging en zouden deze orders qua levertijd voorrang krijgen vanuit de fabriek aangezien het een fout van Dell is"

Ik hoop in ieder geval dat dit laatste waar is, want het is te zot voor woorden om door een fout van hun 1.5 maand te moeten wacht op een bestelling.

• fazerrider
quote:
barrybalhaar schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:18:
[...]

Net Dell customer service gebeld en ze gaven aan dat de "spook annuleringen" tot stand kwamen door volgens haar: "een verandering in een klein onderdeeltje zoals nieuwe schroefjes of iets dergelijks".

Ook zou volgens haar: " een spook annulering gevolgd moeten worden met een nieuwe orderbevestiging en zouden deze orders qua levertijd voorrang krijgen vanuit de fabriek aangezien het een fout van Dell is"

Ik hoop in ieder geval dat dit laatste waar is, want het is te zot voor woorden om door een fout van hun 1.5 maand te moeten wacht op een bestelling.
Het zou mooi zijn als je voorrang krijgt, maar ik zou er niet op rekenen.... Als je een I5 besteld hebt, dan is de kans groot dat 'ie een paar dagen sneller geleverd wordt. Heb je een I7 besteld, dan wordt het 2 weken later... Het lijkt er op dat de automatische order scheduling de vrijgekomen productiecapaciteit van I7 annuleringen gebruikt ten gunste van I5 productie.

• barrybalhaar
quote:
fazerrider schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:52:
[...]

Het zou mooi zijn als je voorrang krijgt, maar ik zou er niet op rekenen.... Als je een I5 besteld hebt, dan is de kans groot dat 'ie een paar dagen sneller geleverd wordt. Heb je een I7 besteld, dan wordt het 2 weken later... Het lijkt er op dat de automatische order scheduling de vrijgekomen productiecapaciteit van I7 annuleringen gebruikt ten gunste van I5 productie.
verwachte leverdatum is verschoven van 23 NOV -> 4 DEC lijkt inderdaad niet op een voorrang op dit moment.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik zie net bij mijn orderstatus dat mijn XPS 15 instapmodel is verzonden vanuit China :)
Verwachte leverdatum was 12-11

Slasher wijzigde deze reactie 30-10-2015 22:04 (15%)

• Xiled
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
^
Zelfde hier. Was voor het annuleren nog 20-11 daarna opgeschoven naar 12-11. Ben benieuwd welke tweaker hem als eerste heeft ;)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• pim
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-09 06:10
Ik heb de XPS 15(4k,16gb,512gb) van de microsoft store besteld op 17 oktober in de US.
Microsoft gebeld, hij zou voor woensdag bij me afgeleverd moeten worden in Brooklyn. Klinkt te mooi om waar te zijn, zoveel berichten over vertraagde orders. Fingers crossed..

Op reddit een shipping thread.

• yPop
quote:
pim schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:37:
Ik heb de XPS 15(4k,16gb,512gb) van de microsoft store besteld op 17 oktober in de US.
Microsoft gebeld, hij zou voor woensdag bij me afgeleverd moeten worden in Brooklyn. Klinkt te mooi om waar te zijn, zoveel berichten over vertraagde orders. Fingers crossed..

Op reddit een shipping thread.
Je zou de eerste zijn die een XPS 15 met een 4k scherm geleverd krijgt. Alle geleverde modellen tot nu toe zijn FHD schermen en de problemen doen zich voor bij de 4k-modellen.

• fazerrider
Krijg nou wat. De bestelling na de annulering vermeldt 2 december als leverdatum. De Dell site zegt dat ie met Ups verzonden is. Gaat om i7, 16gb, 1tb

• Cwookie
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:49
quote:
yPop schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Je zou de eerste zijn die een XPS 15 met een 4k scherm geleverd krijgt. Alle geleverde modellen tot nu toe zijn FHD schermen en de problemen doen zich voor bij de 4k-modellen.
Op fora zijn al meerdere gevallen te lezen waar de 4k variant al dagen geleden bezorgd is. Zo ook bij de australier uit deze video. Wat tevens de eerste review is die op youtube staat!

• yPop
quote:
Cwookie schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:45:
[...]

Op fora zijn al meerdere gevallen te lezen waar de 4k variant al dagen geleden bezorgd is. Zo ook bij de australier uit deze video. Wat tevens de eerste review is die op youtube staat!
Deze review zag ik vannochtend ook voorbij komen. Gister geupload inderdaad. Lijkt erop dat alle modellen dus eindelijk uitgeleverd kunnen worden. Vraag me af waarom er dan nogsteeds 2 december staat in onze order-status.

• ikbentomas
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:32
quote:
Urk schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Edit: ik kan als Dell partner 7 configuraties van de XPS 15 leveren.
@Urk zou je kunnen aangeven of daar configuraties tussen zitten met het full HD scherm?

• triplecore
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:16
XPS13 ineens niet meer leverbaar op de website. Nog wel via de zakelijke optie, alleen dan krijg je de duurdere garantie erbij (waar je natuurlijk voor moet betalen)

Big Data & AI powered software for Life Sciences & Healthcare

• ryanoz
Zojuist een XPS15 (Corei7 - 512GB SSD versie besteld) ben erg benieuwd wanneer hij komt!

Iemand al ervaring met evt schalingsissues met tools zoals Virtualbox, Putty, Mobaxterm, Eclipse, Toad?
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True