Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
DorkoTheBeast schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:10:
[...]

Kan je een UHD panel niet vervangen door een FHD panel?
jawel, maar dan heb je al een flink extra betaald voor het UHD paneel terwijl je dat vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:46
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een xps 13 aan te schaffen. De enige twijfel die ik nog heb is het Fhd scherm of het Qhd scherm.

Deze laatste schijnt qua kleuren en scherpte echt geweldig te zijn, touch weet ik niet of in dat veel zal gebruiken, misschien wel maar lijkt me voor nu alleen een leuke maar misschien ook wel onnodige gadget.
Ik ga de computer voornamelijk binnen gebruiken dus van het spiegelende scherm zal ik niet zoveel last krijgen.

Wat raden jullie mij aan? Toch voor het matte scherm gaan of als je het toch kan doen niet twijfelen en voor het hoge resolutie scherm gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door martin484 op 16-05-2016 10:47 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Ik heb zelf de XPS 13 QHD versie. Ik vind het een fantastisch scherm voor binnengebruik. Voor buiten denk ik dat je beter af bent met de matte FHD versie.
Enige minpunt van het QHD scherm vind ik dat de brightness niet zo heel laag kan.
De kleuren en de scherpte is geweldig. Touch gebruik ik niet, maar werkt wel echt goed.
Grootste minpunt aan de XPS 13 QHD vind ik de batterijduur. Ik haal net de 4uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
8ballvin schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:38:
Ik heb zelf de XPS 13 QHD versie. Ik vind het een fantastisch scherm voor binnengebruik. Voor buiten denk ik dat je beter af bent met de matte FHD versie.
Enige minpunt van het QHD scherm vind ik dat de brightness niet zo heel laag kan.
De kleuren en de scherpte is geweldig. Touch gebruik ik niet, maar werkt wel echt goed.
Grootste minpunt aan de XPS 13 QHD vind ik de batterijduur. Ik haal net de 4uur.
Thanks voor je reactie! Ik denk dat ik hem zelden buiten zal gebruiken dus voor mij valt dat punt af. Batterij vind ik ook niet zo'n probleem. Ik las wel iets over een bios update waardoor de batterij langer mee zou gaan (dit zal wel bij jou bekend zijn).

Jij hebt binnen geen of weinig last van spiegeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Heb zojuist Forza Apex gespeelt op de XPS 15 9550 met QHD. Wat een top performance. Speelt heerlijk weg! Ik ben blij met mijn XPS!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
martin484 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:39:
[...]

Thanks voor je reactie! Ik denk dat ik hem zelden buiten zal gebruiken dus voor mij valt dat punt af. Batterij vind ik ook niet zo'n probleem. Ik las wel iets over een bios update waardoor de batterij langer mee zou gaan (dit zal wel bij jou bekend zijn).

Jij hebt binnen geen of weinig last van spiegeling?
Ik zit altijd naast het raam met de XPS, de spiegeling valt alleen op als ik me er op focus. Ik gebruik de XPS nooit buiten. Daarnaast hoe hoger je de brightness zet, des te minder spiegeling.
Ik draai de nieuwste bios dus dat moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
8ballvin schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:50:
[...]

Ik zit altijd naast het raam met de XPS, de spiegeling valt alleen op als ik me er op focus. Ik gebruik de XPS nooit buiten. Daarnaast hoe hoger je de brightness zet, des te minder spiegeling.
Ik draai de nieuwste bios dus dat moet goed zijn.
ik ben er nu wel uit, ik ga ook voor de qhd versie. Ik heb heel veel filmpjes op youtube bekeken, veel reviews gelezen en nu jou reactie erbij dus ik geloof wel dat het goed zit. Ik ben erg benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Gé Brander schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:45:
Heb zojuist Forza Apex gespeelt op de XPS 15 9550 met QHD. Wat een top performance. Speelt heerlijk weg! Ik ben blij met mijn XPS!
Dat geloof ik graag! Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe xps en de qhd schermen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Ik heb een nieuwe Logitech Anywhere mx2 bluetooth muis en ik gebruik deze met tablet en xps 13. Op de XPS valt vaak de bluetooth verbinding weg. Heeft dit ook met de toch wat brakke broadcom kaart te maken of kan het een instelling in windows zijn? Ook het kopiëren van en naar NAS via wifi 5Ghz geeft vaak een grote schommeling in snelheid. Ik zit dicht bij de router.
Iemand betere ervaring met met name bluetooth en de Intel wifi kaart?

[ Voor 29% gewijzigd door 8ballvin op 18-05-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Dizzy

Where am I?

8ballvin schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:17:
Ik heb een nieuwe Logitech Anywhere mx2 bluetooth muis en ik gebruik deze met tablet en xps 13. Op de XPS valt vaak de bluetooth verbinding weg. Heeft dit ook met de toch wat brakke broadcom kaart te maken of kan het een instelling in windows zijn? Ook het kopiëren van en naar NAS via wifi 5Ghz geeft vaak een grote schommeling in snelheid. Ik zit dicht bij de router.
Iemand betere ervaring met met name bluetooth en de Intel wifi kaart?
De bluetooth wil nog wel eens storen als je wifi aan hebt op 2.4ghz

mogelijke oplossingen:
wifi via 5ghz ;)
of via de properties van de wifi kaart de bluetooth collaberation uitzetten.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is er een monteur langs geweest om het FHD scherm (SHARP SHP1453 LQ156M1) in mijn XPS15 te vervangen voor een nieuw exemplaar van hetzelfde type. De ghosting problemen zijn daarmee niet verholpen helaas en ook de monteur van Dell erkende dat. Morgen word ik gebeld door Dell om de vervolgstappen te bespreken. Volgens Dell ben ik de eerste klant die dit probleem heeft gemeld, terwijl even zoeken op Google ons leert dat het wel degelijk een structureel hardwareprobleem is in het FHD scherm en ook in dit forum is het ghosting probleem al vaker gemeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:10
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:54:
[...]
Volgens Dell ben ik de eerste klant die dit probleem heeft gemeld, terwijl even zoeken op Google ons leert dat het wel degelijk een structureel hardwareprobleem is in het FHD scherm en ook in dit forum is het ghosting probleem al vaker gemeld 8)7
Dat zeggen ze echt altijd... "Ja u bent echt de eerste die dat zegt hoor!", terwijl een simpele zoekopdracht je pagina's vol voorschotelt. Heb ik met mijn oude Dell Inspiron 15 R SE ook gehad. Die is uiteindelijk gerefund na 4 moederborden te hebben verslonden binnen 1 jaar tijd....

Dit was zo'n 2 jaar geleden en ik ben serieus aan het overwegen om ook maar een XPS 15 aan te schaffen.
Ben er alleen nog niet uit welke versie. Er is gewoon niet zo veel keuze, en als je een (echt) grote SSD wilt ben je gelijk overgeleverd aan het duurste model van pakweg €2500.
Ook vind ik de afwerking van het 1080p model wel erbarmelijk overkomen. Waar je bij het 4k scherm een mooie gorillaglasplaat krijgt is het bij de FHD versie een relatief lelijk plastic randje. Helaas vermeld Dell op de site dat alle versies van gorillaglas zijn voorzien.

Ook vind ik de wraps van DBrand erg aantrekkelijk, deze ga ik zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Goed nieuws hier met de swap van de XPS FHD naar XPS UHD. De laatste is vandaag toegekomen, en de response time van het paneel is veel beter. Een wereld van verschil met het FHD paneel, los van de resolutie.

[ Voor 15% gewijzigd door frankyds op 20-05-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
De XPS 4K met een extern 1080p monitor heeft wel schalingsproblemen. Een algemeen Windows probleem als de schaling verschilt per scherm, in mijn geval was dat 200% op 4K en 100% op extern 1080p.
1080p scherm was tekst in Firefox & Chrome blurry, en Photoshop zag er 2x groter uit.

Inmiddels het 24inch Dell P2415Q 4K scherm aangeschaft, nu werkt alles perfect.
Via HDMI (1.4) is het extern scherm nu 4K op 30Hz, ik heb een Club3D USB-C naar Displayport 1.2 besteld voor 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
[Inmiddels het 24inch Dell P2415Q 4K scherm aangeschaft, nu werkt alles perfect.
Via HDMI (1.4) is het extern scherm nu 4K op 30Hz, ik heb een Club3D USB-C naar Displayport 1.2 besteld voor 60hz.
Club3D USB-C naar Displayport 1.2 werkt perfect voor 60hz 4K. Op de XPS, alsook op P2415Q, is er enkel maar HDMI 1.4 dewelke max 4K op 30hz ondersteunt. HDMI 2.0 ondersteunt wel 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik twijfel :-(
Ik had een xps 25 uit mei 2014. I7 16gb 512gbssd nvidia gpu qhd+

Wil nu een nieuwe :-) xps 13 of 15

Wat doe ik ermee:
- Photoshop
- lightroom
- browsen, spotify af en toe wat Netflix
- ik werk als sysadmin dus beheer, rdp, hyperv (lokaal met wat test vm's)

Nu is de nieuwe 15" echt een dikke bak. Maar 13" lijkt me ook wel prima. Echter twijfels. Is het scherm wel groot genoeg voor Photoshop? Heb ik de nvidea gpu nodig voor Photoshop en twee externe uhd schermen? Is de dual core i7 voldoende voor wat test werk met hyperv. Ik ben al weken reviews aan het kijken maar ga steeds meer twijfelen. Wie gebruikt er de xps 13 hetzelfde als wat ik van plan ben? Of wie kan mij vertellen of ik beter af ben met de 15" daarnaast zit er ook nog een behoorlijk prijsverschil tussen. Ik ga sowieso voor een i7 16gb 512ssd en dan qhd+ of uhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een vreemde, herkent iemand dit? Bij afsluiten, slaapstand en hibernate gaat mijn XPS 15 na 2 seconden weer aan. Had al een tijdje problemen met de slaapstand maar dat is een redelijk bekend probleem. Nu dus ook bij gewoon afsluiten, alsof je de power button weer indrukt. Voor zover ik kan zien is er niks geupdate in de laatste paar weken. Wat heb ik al geprobeerd:
- BIOS is al up to date (1.2.0)
- Fastboot uitgezet
- Wireless/BT uit
- WOL opties allemaal uit
- Zonder USB dock
- Zonder AC adapter
- BIOS defaults
- Drivers nagelopen

Powerknop zelf ziet en voelt normaal. Ik vind online alleen dit topic op Reddit
https://www.reddit.com/r/...ews_xps_13_wont_turn_off/

Zelfde suggesties daar. Nog heldere ideeën iemand, ik denk dat Dell gewoon het systemboard wil vervangen en ben bang dat dat niet zoveel gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Davy1982 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:06:
Is de dual core i7 voldoende voor wat test werk met hyperv. Ik ben al weken reviews aan het kijken maar ga steeds meer twijfelen.
Ja, daar is de i7 snel genoeg voor.

Ik draai momenteel een Hyper-v testlab met wat WIN2016TP5 machines (core en nano + containers). Dat werkt allemaal vlot genoeg en dat zelfs op een i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
wagenveld schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:16:
Ik heb een vreemde, herkent iemand dit? Bij afsluiten, slaapstand en hibernate gaat mijn XPS 15 na 2 seconden weer aan. Had al een tijdje problemen met de slaapstand maar dat is een redelijk bekend probleem. Nu dus ook bij gewoon afsluiten, alsof je de power button weer indrukt. Voor zover ik kan zien is er niks geupdate in de laatste paar weken. Wat heb ik al geprobeerd:
- BIOS is al up to date (1.2.0)
- Fastboot uitgezet
- Wireless/BT uit
- WOL opties allemaal uit
- Zonder USB dock
- Zonder AC adapter
- BIOS defaults
- Drivers nagelopen

Powerknop zelf ziet en voelt normaal. Ik vind online alleen dit topic op Reddit
https://www.reddit.com/r/...ews_xps_13_wont_turn_off/

Zelfde suggesties daar. Nog heldere ideeën iemand, ik denk dat Dell gewoon het systemboard wil vervangen en ben bang dat dat niet zoveel gaat helpen.
Ik heb op de Ubuntu-forums gelezen dat iemand ook dit probleem had (alleen dan met sleep/hibernate) en heeft dit opgelost door BIOS 1.1.9 er weer op te zetten.

Ik draai zelf Fedora en heb een aantal problemen, waar ik langzamerhand wel een beetje "gek" van wordt. De meest vervelende is nog wel de kernel panics die ik krijg. Heel makkelijk te reproduceren door via Wifi veel te gaan downloaden. Onherroepelijk een kernel panic.

Daarnaast ook wat problemen nu met bumblebee (voor de nVidia kaart), maar dat zou in Kernel 4.5.5 opgelost moeten zijn.
Football manager 2016 crasht ook onherroepelijk, wat ook direct mijn hele systeem onderuit trekt.

Misschien dat het met Fedora 24 straks beter is. *fingers crossed*

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zal een BIOS downgrade nog even proberen, goeie tip.

edit: Eerst eens opnieuw 1.2.0 erop gezet en probleem is verholpen. Blijft een vreemde, maar goed!

[ Voor 49% gewijzigd door wagenveld op 26-05-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Ben.Hahlen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:32:
[...]

Ik draai zelf Fedora en heb een aantal problemen, waar ik langzamerhand wel een beetje "gek" van wordt. De meest vervelende is nog wel de kernel panics die ik krijg. Heel makkelijk te reproduceren door via Wifi veel te gaan downloaden. Onherroepelijk een kernel panic.

Daarnaast ook wat problemen nu met bumblebee (voor de nVidia kaart), maar dat zou in Kernel 4.5.5 opgelost moeten zijn.
Football manager 2016 crasht ook onherroepelijk, wat ook direct mijn hele systeem onderuit trekt.

Ik draai Manjaro met Kernel 4.6 (en voorheen 4.4) en ervaar totaal geen problemen. Welke problemen heb je het over waar je gek van wordt?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:10
Ben.Hahlen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:32:
[...]

Ik heb op de Ubuntu-forums gelezen dat iemand ook dit probleem had (alleen dan met sleep/hibernate) en heeft dit opgelost door BIOS 1.1.9 er weer op te zetten.

Ik neem aan dat je de consumenten versie en niet de developers editie heb? Die verschillen van hardware. De developers editie heeft betere ondersteuning voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 10:44
birdibird schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:25:
[...]
Ik draai Manjaro met Kernel 4.6 (en voorheen 4.4) en ervaar totaal geen problemen. Welke problemen heb je het over waar je gek van wordt?
Kernel panics door Wifi verkeer, standby/hibernate die niet goed werkt, afsluiten (power off) duurt belachelijk lang. En nog een paar dingen.
Ryatzu schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:28:
[...]
Ik neem aan dat je de consumenten versie en niet de developers editie heb? Die verschillen van hardware. De developers editie heeft betere ondersteuning voor linux.
Ja, de consumenten-editie. De developers was nog niet beschikbaar toen ik 'm bestelde. Het grootste probleem zit hem, volgens mij, in de Broadcom wifi adapter én het feit dat Skylake pas sinds kernel 4.4 een beetje goede ondersteuning aan het krijgen is.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin71
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-10-2022
Gisteren heb ik na ruim twee weken wachten mijn XPS13 i7/16GB/ 512SSD/touchscreen mogen ontvangen. Hij ziet er prachtig uit! Alleen is hij dead on arrival. Niks werkt.
Gisteravond dus maar Dell premium support lijn gebeld, en ik werd doorverbonden met een vriendelijke Indiër die meteen allemaal tests aan mijn alubaksteen wilde uitvoeren. Omruilen kon niet. Dat moest ik maar vandaag, vrijdag, met customer care bespreken.

Vandaag tussen de werkzaamheden door gebeld met Dell service. Half uur (!) in de wacht gehangen. Daarna een dame die vertelde dat ze 'm niet kon omruilen. Wel moest ik eerst de helpdesk bellen voor de tests ( een uur of zo) en daarna zou er wellicht een een reparateur kunnen komen. Al met al zou dat betekenen dat ik een pc van 1850 euro koop, een kapot exemplaar ontvang, en dan als dank ook nog uren aan de lijn stomme vragen mag beantwoorden en thuis kan gaan zitten wachten totdat het Dell behaagt om iemand langs te sturen op maandag tm vrijdag tussen 9 en 5..... Er zijn ook mensen die dan moeten werken....

Ik heb de optie geopperd om 'm terug te sturen en dat zij mij een werkend exemplaar sturen. Dit werd geweigerd. "Computer says no-o-o-o"......"

Daarna heb ik hen gemeld dat ik 'm online heb gekocht en 14 dagen teruggaverecht had.
Dat kon, zei de dame.... Iemand zou 'm komen ophalen en dan zou ik m'n geld terug krijgen en dan kon ik alsnog een nieuwe XPS bestellen....Wel met een nieuwe wachttijd.
Sure...... Na zo'n kloteservice voor een premiumproduct ga ik toch niet weer opnieuw weken wachten voordat er een pakketje uit China wordt afgeleverd?

Mijn vorige Dell (XPS M1330), inmiddels 8 jaar oud, doet het nog prima. En de service van Dell die ik kreeg toen ie een stuk was, was erg goed. Dit is echter om te huilen.

Nu dus maar eens op zoek naar een andere laptop. Mocht iemand een goede laptop weten met dezelfde specs, laat dan even een berichtje achter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
Dan is mijn verhaal heel anders,
Ik heb gisteren na lang wachten mijn XPS 15 (i7,16GB, 512GB, FHD ) ontvangen. Wat een prachtig ding!
Alles werkt naar behoren. Ik heb de Full HD versie (1080p) maar het beeld lijkt scherper dan mijn oude laptop die dezelfde resolutie heeft. Het typen is even wennen, maar dan typt hij heerlijk, enige minpuntje is dat de pijltjes toetsen zo klein zijn. De trackpad werkt als een zonnetje. HIj voelt lekker aan en alles werkt. Was verbaasd over hoe gemakkelijk het scrollen gaat.

Dat is wat mij tot nu toe opviel, als iemand vragen over de laptop/mijn ervaringen heeft, stel ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 20:46
jeku13 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:13:
Dan is mijn verhaal heel anders,
Ik heb gisteren na lang wachten mijn XPS 15 (i7,16GB, 512GB, FHD ) ontvangen. Wat een prachtig ding!
Alles werkt naar behoren. Ik heb de Full HD versie (1080p) maar het beeld lijkt scherper dan mijn oude laptop die dezelfde resolutie heeft. Het typen is even wennen, maar dan typt hij heerlijk, enige minpuntje is dat de pijltjes toetsen zo klein zijn. De trackpad werkt als een zonnetje. HIj voelt lekker aan en alles werkt. Was verbaasd over hoe gemakkelijk het scrollen gaat.

Dat is wat mij tot nu toe opviel, als iemand vragen over de laptop/mijn ervaringen heeft, stel ze!
Hoe ervaar jij de ghosting van het scherm? & heb je hier toevallig ook al een mooie tas voor gevonden?

[ Voor 92% gewijzigd door Flipswix op 30-05-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
Flipswix schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:08:
[...]

Hoe ervaar jij de ghosting van het scherm? & heb je hier toevallig ook al een mooie tas voor gevonden?
Heb geen last van ghosting en ben zelf ook nog op zoek naar een sleeve en tas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 20:46
jeku13 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:23:
[...]

Heb geen last van ghosting en ben zelf ook nog op zoek naar een sleeve en tas :P
Dan heb je echt geluk! Bij mij lijkt het net alsof muis trailing aanstaat. Heb m nu al langer dan 2 weken dus terugsturen is geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeku13 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:23:
[...]

Bijzonder dat je geen last hebt van ghosting. Ik heb van Dell te horen gekregen dat dit echt te maken heeft met het ontwerp van het scherm door Sharp. Het scherm zou namelijk heel zuinig omgaan met energie en een vervelend neveneffect daarvan is de ghosting. Ik ben benieuwd welke type Sharp scherm jij hebt. Wellicht heb je een nieuwere revisie waarin de ghosting problemen zijn verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
M
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Bijzonder dat je geen last hebt van ghosting. Ik heb van Dell te horen gekregen dat dit echt te maken heeft met het ontwerp van het scherm door Sharp. Het scherm zou namelijk heel zuinig omgaan met energie en een vervelend neveneffect daarvan is de ghosting. Ik ben benieuwd welke type Sharp scherm jij hebt. Wellicht heb je een nieuwere revisie waarin de ghosting problemen zijn verholpen
Misschien is het er wel licht, maar weinig tot niet merkbaar, het is in ieder geval niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Hier twijfel binnen de XPS 15 reeks naar volgende zaken
1) voornamelijk CS GO en de nieuwere games op medium settings: haalbaar ? 8GB voldoende ?
2) Zou de FHD variant feilloos surfen en het lichtere bureauwerk aankunnen op een UHD (4K) extern scherm ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 23:42
1) ik draai R:TW 2, wow, lineage 2 en hitman absolution moeiteloos op medium op een extern 1440p scherm. CS go speel ik niet maar lijkt mij vergelijkbaar.

2) makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
japps schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:53:
1) ik draai R:TW 2, wow, lineage 2 en hitman absolution moeiteloos op medium op een extern 1440p scherm. CS go speel ik niet maar lijkt mij vergelijkbaar.

2) makkelijk
Nice. Just to be sure, ook de 8gb variant ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Zojuist de xps13 uhd i7 16gb 512gbssd besteld😃🙃 ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Afkomstig van een xps15 2014 model met i7 16gb uhd 512gbssd en nvidia gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 23:42
Nee ik hb de 16gb variant sorry! Maar geheugen gebruik komt niet boven de 7gb uit tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Is het frequent dat er aanbiedingen zijn op de XPS producten ? Heb gehoord dat Dell VIP club voor studenten ed niet meer bestaat dus vraag mij af of de kortingen dan couranter geworden zijn ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Laatst online: 12-05 14:38
Beetje een offtopic vraag: ik heb een XPS 15 gevonden in Engeland (bij Dell zelf) voor 1600 euro wat bij Dell zelf in Nederland 2099 euro is. Nu wil ik deze graag bestellen maar kan ik hier zelf ook garantie (Accidental Damage bescherming) van Dell zelf kopen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ben ik juist dat de Dell xps 15 qhd variant de enige is die 84w batterij heeft ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
not2secure4u schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:05:
Ben ik juist dat de Dell xps 15 qhd variant de enige is die 84w batterij heeft ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Dus elke variant van de xps 15 heeft dit ? Graag wat meer context :)!

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
not2secure4u schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:44:
[...]

De XPS15's zonder harde schijf (dus alleen een SSD) hebben dit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 19:55
not2secure4u schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Het gebrek aan context heeft te maken met het feit dat dit doodeenvoudig na te checken is op de Dell website product specificatie pagina. (hoewel, ze staan er niet altijd om bekend even nauwkeurig te zijn. Dat geef ik je dan wel mee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Het gebrek aan context heeft te maken met het feit dat dit doodeenvoudig na te checken is op de Dell website product specificatie pagina. (hoewel, ze staan er niet altijd om bekend even nauwkeurig te zijn. Dat geef ik je dan wel mee ;) )
Overigens staat op dit moment op de Dell-site onder het kopje Afmetingen het volgende:
"Basisgewicht: 1,78 kg (3,9 lb)4 met batterij van 56 W/u, SSD en non-touchscreen; 2kg (4,4 lb)4 met batterij van 84 W/u, SSD en touchscreen"

Je zou daaruit kunnen opmaken dat de 84 W/u-batterij alleen in combinatie is met een touchscreen. Touch zit alleen op het UDH-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
SunBeech schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:17:
[...]

Overigens staat op dit moment op de Dell-site onder het kopje Afmetingen het volgende:
"Basisgewicht: 1,78 kg (3,9 lb)4 met batterij van 56 W/u, SSD en non-touchscreen; 2kg (4,4 lb)4 met batterij van 84 W/u, SSD en touchscreen"

Je zou daaruit kunnen opmaken dat de 84 W/u-batterij alleen in combinatie is met een touchscreen. Touch zit alleen op het UDH-scherm.
Het is inderdaad niet super duidelijk verwoord op de site zelf. Maar opzich is het best logisch. Als je een XPS15 met een HDD+SSD neemt, dan is 1/3e van je batterijvak opgeslurpt door die fysieke harddisk. Als je enkel een SSD neemt, past er dus 1/3e meer accu in je laptop.
De ervaring leert dat Dell er ook gewoon een grotere accu in stopt. Maar wil je garantie, dan kan je het beste gewoon eventjes contact openemen met Dell. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Het is inderdaad niet super duidelijk verwoord op de site zelf. Maar opzich is het best logisch. Als je een XPS15 met een HDD+SSD neemt, dan is 1/3e van je batterijvak opgeslurpt door die fysieke harddisk. Als je enkel een SSD neemt, past er dus 1/3e meer accu in je laptop.
De ervaring leert dat Dell er ook gewoon een grotere accu in stopt. Maar wil je garantie, dan kan je het beste gewoon eventjes contact openemen met Dell. Dan weet je het zeker.
Zo was het inderdaad eerst. Echter, vorige week een XPS 15 besteld i7, met FHD-scherm en 256 SSD (geen HDD). Op de orderbevestiging staat toch echt dat er slechts een 56 W/u-batterij in zit. Zoals het dus op de website staat.

Dell lijkt dit dus te hebben aangepast (net als de hoeveelheid beschikbare modellen op hun NL website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
SunBeech schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:00:
[...]

Zo was het inderdaad eerst. Echter, vorige week een XPS 15 besteld i7, met FHD-scherm en 256 SSD (geen HDD). Op de orderbevestiging staat toch echt dat er slechts een 56 W/u-batterij in zit. Zoals het dus op de website staat.

Dell lijkt dit dus te hebben aangepast (net als de hoeveelheid beschikbare modellen op hun NL website).
Dat is toch zonde... Juist de XPS15 met 1080p en 84wh batterij is imo erg interessant omdat je daar een ontzettend lekkere accuduur mee kan halen.
Als ik jou was zou ik er toch contact over opnemen met Dell. Technisch gezien moet het passen. Het lijkt nu meer een pure besparing om het goedkoopste 1080p model op 1550 te krijgen in plaats van 1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Richh schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:33:
[...]

De XPS15's zonder harde schijf (dus alleen een SSD) hebben dit.
Volgens dit stukje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SXuJYkM.png

Heeft naar mijn interpretatie enkel de variant die een SSD + touchscreen heeft, 84w/h batterij. Dus dat is op de link hieronder enkel de XPS die start aan 2k. Right ?

http://www.dell.com/be/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC

EDIT: ow hoe grappig. de .NL site heeft nog een variant met HDD + SSD + touchscreen staan ook. En volgens de beschrijving zou die een 84w/h batterij moeten hebben ... Die is op zich interessanter naar batterij, maar de chip is minder performant en de HDD is 5400 rpm.

http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC

[ Voor 26% gewijzigd door not2secure4u op 09-06-2016 20:42 ]

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
not2secure4u schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:38:
[...]

Volgens dit stukje

[afbeelding]

Heeft naar mijn interpretatie enkel de variant die een SSD + touchscreen heeft, 84w/h batterij. Dus dat is op de link hieronder enkel de XPS die start aan 2k. Right ?
Volgens de uitleg van de site heb je gelijk. In dit topic zijn echter genoeg mensen te vinden met een 1080p non-touch XPS15 SSD-only, met de 84wh accu, ondanks de tekst. Echter lijkt het dat Dell dat heeft veranderd (volgens orderbevestiging @pman78), en dus ultracompacte laptops verscheept met een hoop kubieke centimeters aan lucht. Of ze hebben de M.2 SSD's vervangen door SATA-modellen.

Maargoed, hoeveel kan je op die site van Dell baseren? Dat 1TB HDD-model heeft ook nog een aanraakscherm volgens de specs, maar dat kan niet want de 1080p-modellen worden niet geleverd met touch. De site klopt dus voor geen kant :P belachelijk imo dat dat niet op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:03:
[...]

Dat is toch zonde... Juist de XPS15 met 1080p en 84wh batterij is imo erg interessant omdat je daar een ontzettend lekkere accuduur mee kan halen.
Als ik jou was zou ik er toch contact over opnemen met Dell. Technisch gezien moet het passen. Het lijkt nu meer een pure besparing om het goedkoopste 1080p model op 1550 te krijgen in plaats van 1600?
Mee eens dat het zonde is.

Als je naar de US website kijkt van Dell, dan geven ze het veel duidelijker aan. Bij alle FHD-modellen staat bij Primary Battery: Dell 56 WHr 3-Cell Lithium-Ion Battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
SunBeech schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:00:
[...]

Bij mij stond er (ongeveer twee maanden geleden) ook 56W/u op de orderbevestiging maar zat er uiteindelijk gewoon een 84W/u batterij in de laptop. Als er geen HDD in zit krijg je gewoon een 84W/u batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Welke versie had je ? 8gb/256gbSSD of 16gb/512gbSSD ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Heeft iemand ervaringen met verlooppluggen van de oude Dell laptop voedingen (7.5mm) naar het nieuwe formaat? Ik heb nog 3 van die voedingen liggen namelijk.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Mithrildor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:12:
Bij mij stond er (ongeveer twee maanden geleden) ook 56W/u op de orderbevestiging maar zat er uiteindelijk gewoon een 84W/u batterij in de laptop. Als er geen HDD in zit krijg je gewoon een 84W/u batterij.
Hmm, interessant... Zou een mooie verrassing zijn!
Over de paar dagen weet ik het; de laptop is nu onderweg vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Laatst online: 12-05 14:38
Zojuist een XPS 15 gekocht uit Engeland, best voordelig als ik het vergelijk met het koop hier in Nederland (2099 EUR zelfde model).

Zie: https://www.amazon.co.uk/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Kost £1,249.99

[ Voor 3% gewijzigd door Systemadmin op 13-06-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Zonde dat ie zonder azerty is :(

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Eindelijk mijn XPS13 binnen. Echter komt er vannuit de laptop beetje een een piepent/krakent geluid. Dit herken ik niet van mijn XPS15(2014).
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Hoelang heb je erop gewacht ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
17 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Nu nog een vraagje. Mijn nieuwe XP13 accu is bij normaal geruik (wat internet en wat downloaden) binnen 3 uur leeg. Ook sneller dan mijn XPS15 uit 2014 welke het zo'n 8 uur vol houdt. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de laatste bios update en firmware updates van alles geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ik overweeg de XPS15 i7, 8GB, 256GB, FHD zakelijk te bestellen ter vervanging Sony Vaio S15 (werkt nog prima, maar is niet meer zo representatief)

Heeft er iemand ervaring met:
  • WD15 dock om LAN, USB en Power via USB-C te laten lopen
  • Eventueel later één 4GB SODIMM met een 8GB te vervangen, dat lijkt erg simpel toch?
Twijfel vooral of de WD15 even goed werkt als de duurdere TB15, qua power supply en refresh rate. Gaat om aansturen 1 FHD monitor.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Canis Lupus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:03:
Ik overweeg de XPS15 i7, 8GB, 256GB, FHD zakelijk te bestellen ter vervanging Sony Vaio S15 (werkt nog prima, maar is niet meer zo representatief)

• Eventueel later één 4GB SODIMM met een 8GB te vervangen, dat lijkt erg simpel toch?
Twijfel vooral of de WD15 even goed werkt als de duurdere TB15, qua power supply en refresh rate. Gaat om aansturen 1 FHD monitor.
Check. Werkt perfect. Gebruik deze dock ook op m'n werk icm 2 FHD beeldschermen (HDMI/DP).

Enige wat bij mij niet helemaal lekker werkte was de laatste firmware van de 9550 (1.20), dus ben gedowngraded naar 1.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:00
Iemand ervaring met powerbanks voor de XPS 13? Ik heb de powercompanion op het oog, maar ik heb het liefst een universele powerbank d.m.v. USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
Gisteren is mijn XPS 13 binnengekomen. Razend enthousiast en alle zaken lijken in orde. touchpad werkt goed, scherm is goed en coil whine lijkt zeer beperkt. Het toetsenbord vind ik wel een beetje wennen, maar de spatie zit in ieder geval wel goed gemonteerd.

Heeft iemand wat tips of links voor een goed passende sleeve? Ik wil geen aparte laptoptas, liefst een dunne sleeve waardoor er geen krassen ontstaan.

Nu nog een dock zoals hierboven vinden voor een leuke prijs en dan ben ik compleet.
Davy1982 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:08:
Nu nog een vraagje. Mijn nieuwe XP13 accu is bij normaal geruik (wat internet en wat downloaden) binnen 3 uur leeg. Ook sneller dan mijn XPS15 uit 2014 welke het zo'n 8 uur vol houdt. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de laatste bios update en firmware updates van alles geinstalleerd.
Grote kans op een software-issue. Dubbele virusscanners? Virus te pakken? Kijk eens goed naar je taakbeheer of gebruik een completer pakket zoals sysinternals om uit te zoeken welke processen jouw laptop zo bezig houden.

[ Voor 38% gewijzigd door stijnos1991 op 17-06-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Mithrildor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:12:
De website en orderbevestiging blijken toch in lijn met de werkelijkheid: de laptop bevat een 56W/u batterij; geen 84W/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
stijnos1991 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:24:
Gisteren is mijn XPS 13 binnengekomen. Razend enthousiast en alle zaken lijken in orde. touchpad werkt goed, scherm is goed en coil whine lijkt zeer beperkt. Het toetsenbord vind ik wel een beetje wennen, maar de spatie zit in ieder geval wel goed gemonteerd.

Heeft iemand wat tips of links voor een goed passende sleeve? Ik wil geen aparte laptoptas, liefst een dunne sleeve waardoor er geen krassen ontstaan.

Nu nog een dock zoals hierboven vinden voor een leuke prijs en dan ben ik compleet.

[...]

Grote kans op een software-issue. Dubbele virusscanners? Virus te pakken? Kijk eens goed naar je taakbeheer of gebruik een completer pakket zoals sysinternals om uit te zoeken welke processen jouw laptop zo bezig houden.
- schoon geinstallleerd met Win 10 enterprise
- sophos endpoint protection
- office 2016

Geen gekke dingen tussen de processen. Cpu / ram worden bijna niet belast. Volgens dell is 4 uur heel normaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellinkx
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-08 19:05
Wanneer komt er een refresh uit van deze laptop? Ik vind het de beste Windows laptop op de markt maar ik wacht op een nieuwe versie. Denken jullie dat deze voor oktober uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:37
Hereclion schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:39:
Wanneer komt er een refresh uit van deze laptop? Ik vind het de beste Windows laptop op de markt maar ik wacht op een nieuwe versie. Denken jullie dat deze voor oktober uitkomt?
Als ik de geruchten moet geloven over de Nvidia en Intel refreshes, komt er dus pas in Q1 2017 refresh bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Mijn accu gaat nu iets langer mee (5 uur ongeveer) Echter zit ik toch te denken om hem terug te sturen. Blijf de coil whine zwaar irritant vinden. Heeft iedereen hier last van met de XPS13?

Wellicht dat de XPS15 hier geen last van heeft? Ik denk dat ik dan die maar bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Heel klein beetje coil whine hier in mijn XPS13, maar gelukkig niet storend

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Voor mijn studie overweeg ik een Dell xps 15 aan te schaffen. Voordat ik deze online aanschaf, zou ik graag de laptop eens in het echt bekijken, gebruiken. Hiervoor heb ik naar Dell Nederland gebeld. Hier kreeg ik te horen dat de laptop nog niet in de Nederlandse winkels ligt of bij een van hen testcenters. Daarom mijn vraag:

Is er een mede-tweaker wonende in de regio Zuid-Holland en in het bezit van een dell xps 15, waarbij ik langs mag gaan om de laptop te mogen bekijken?

De configuraties op de Dell website voldoen niet aan mijn wensen. Daarom zou ik graag wat advies willen over alternatieve, betrouwbare websites waar ze tevens de Dell xps 15 verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank.
Beste antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
birdibird schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:33:
Heel klein beetje coil whine hier in mijn XPS13, maar gelukkig niet storend
En de accuduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8ballvin
KoningSlakkie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:19:
Iemand ervaring met powerbanks voor de XPS 13? Ik heb de powercompanion op het oog, maar ik heb het liefst een universele powerbank d.m.v. USB-C.
Nu 2 dagen in bezit van een Power Companion, de 18000mah. Geweldige aanvulling voor mijn XPS 13 maar ook voor de telefoon als powerbank.
Grote voordeel is daisy chain laden en de powercompanion laad zelf erg snel op in 3 uur. Hier kan geen normale powerbank tegenop die je moet laden via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Davy1982 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:03:
Mijn accu gaat nu iets langer mee (5 uur ongeveer) Echter zit ik toch te denken om hem terug te sturen. Blijf de coil whine zwaar irritant vinden. Heeft iedereen hier last van met de XPS13?

Wellicht dat de XPS15 hier geen last van heeft? Ik denk dat ik dan die maar bestel.
Klein beetje coil whine, maar alleen op max performance setting. gemiddeld 4:30 batterij hier. Heb maar een powercompanion aangeschaft. Verder top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Hoe is de accuduur van de XPS15 FHD? Ik heb al een tijdje interesse in die laptop maar als de accuduur van de 13" al minder is dan van mijn huidige 13" Vaio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
De 13 inch gaat toch zo'n 8-10 uur op een acculading mee?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
koentjuh1987 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:08:
Erg afhankelijk van wat je aan het doen bent en de brightness van het scherm, maar inderdaad, die tijden zijn goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 00:50
Ik lees dat het hier eerder over is gegaan maar wordt er niet per se wijzer uit.

Heeft de CNX5521 (FHD, i7, 8GB, 256SSD) nou een 84Wh batterij? Op de US site staat een non-touch model (DNCWX1630B) met 84 Wh batterij.

In de Tweakers review: "Een aantal XPS 15-uitvoeringen is voorzien van een harde schijf, die naast de accu wordt geplaatst. Daardoor moet de accu natuurlijk verkleind worden en die modellen krijgen dan ook een accu van 56Wh mee."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
BramO schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:41:
Ik lees dat het hier eerder over is gegaan maar wordt er niet per se wijzer uit.

Heeft de CNX5521 (FHD, i7, 8GB, 256SSD) nou een 84Wh batterij? Op de US site staat een non-touch model (DNCWX1630B) met 84 Wh batterij.

In de Tweakers review: "Een aantal XPS 15-uitvoeringen is voorzien van een harde schijf, die naast de accu wordt geplaatst. Daardoor moet de accu natuurlijk verkleind worden en die modellen krijgen dan ook een accu van 56Wh mee."
Dit zou beter aan de TS toegevoegd worden. Er is maar 1 plaats waar je duidelijk kan zien welk type accu erin zit. Als je uit wil checken met je winkelwagen krijg je een overzicht van je producten.

Klik op het tabje detailweergave. Na wat naar beneden scrollen zie je welk type accu erin zit. Op de BE site heb je dus enkel het goedkoopste mode die voorzien is van een 56w batterij. Zeer misleidend dus.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
De goedkoopste hier heeft dus inderdaad een 56 Wh batterij. De UK, DE en BE sites verkopen modellen met i7/16/512/FHD en een 84 Wh batterij.

EDIT: ik heb hem gevonden! Door 16GB aan te vinken in het algemene XPS15 scherm komt er gewoon een optie bij met 16/512/FHD/84Wh. Kost wel 1960, in BE 1750 inclusief.

EDIT2: door de URL te veranderen van BNX5522 naar CNX5522 hier ook voor 1750 te krijgen. http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

[ Voor 83% gewijzigd door BramO op 20-06-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Canis Lupus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:03:

Er zijn problemen met de driver support voor de TB15 als ik het goed begrijp (zie dit dell forum topic: http://en.community.dell....4613/t/19678284?pi22229=5). Voor zover ik zie is de TB15 ook niet meer te koop via dell. Advies: voorlopig dus even afblijven van de TB15

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

lrietveld schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Er zijn problemen met de driver support voor de TB15 als ik het goed begrijp (zie dit dell forum topic: http://en.community.dell....4613/t/19678284?pi22229=5). Voor zover ik zie is de TB15 ook niet meer te koop via dell. Advies: voorlopig dus even afblijven van de TB15
Thnx, heb voor de WD15 gekozen, laat ervaringen wel even weten :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
koentjuh1987 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:08:
Bij mij gaat het ongeveer 5 tot 7 uur mee en ik heb een i7 met een 3200x1800 scherm. Het is inderdaad afhankelijk hoe jij je laptop gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:26
Heeft de XPS 15 (512GB NVMe SSD) een slot voor een 2.5" SSD/HDD? Heb nog een 1TB Evo 850 die ik graag zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer
  • Laatst online: 26-08 13:34
Weet iemand hier wat het verschil is tussen de Dell XPS 15 BNX5523 en BNX5524? Naast het typenummer verschilt ook de prijs (1909 t.o.v. 2249 euro excl. BTW), terwijl de specificaties op de site exact hetzelfde zijn:

http://www.dell.com/nl/be...rCollapsed=true&ref=PD_OC

Beide varianten hebben een i7, 16GB RAM, 512 GB SSD en 4K touchscreen, dus waar het verschil hem nou in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Xisuthros333 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:03:
Heeft de XPS 15 (512GB NVMe SSD) een slot voor een 2.5" SSD/HDD? Heb nog een 1TB Evo 850 die ik graag zou willen gebruiken.
Zou ik ook wel willen weten. Bij de Dell Inspiron 15 model 7559 kan dit wel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
mhr-zip schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Zou ik ook wel willen weten. Bij de Dell Inspiron 15 model 7559 kan dit wel.
Er zijn 56 Wh versies met HDD bay, en 84 Wh versies zonder. Ik denk dat een 512GB SSD betekend dat je de 84 Wh batterij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik moet mijn hoofd echt vlak boven het keyboard houden, wil ik het horen. Ik moet daarbij wel eerlijk zeggen dat ik geen 18 meer ben, en mijn gehoor tot ca 16 khz gaat. Als ik google vind ik er meer meldingen over.
Mijn accu gaat ca 6 uur mee, maar geen 6 uur youtube films kijken. Dan geeft de indicator al snel aan dat het minder wordt. O ja, ik heb een 512 GB SSD, dus waarschijnlijk een grote accu (zie bericht hierboven)

[ Voor 6% gewijzigd door kzin op 21-06-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie

Ik heb ook last van coil whine, zoals bij veel laptops. Ik hoor het ook alleen in een stille ruimte, het is ook wat erger wanneer de laptop is aangesloten op de oplader. Soms vraag ik me ook wel af of het gezonde coil whine is of er gewoon iets mis is. Ik weet ook bijna zeker dat de XPS 15 ook last zal hebben van coil whine, dus dit moet je niet je reden zijn om in te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
Net de XPS 15 gekocht (I7, UHD en 512Gb).

Zat te twijfelen tussen de XPS en de Asus zenbook pro.

Toch voor de XPS gegaan aangezien deze kleiner is en omdat er in veel reviews wordt gezegd dat de XPS toch mooier is.
Tevens is hij nu met gratis verzendeing en 7% korting 'maar' 50 euro duurder.

Ben benieuwd hoelang het gaat duren.

Hij komt als vervanging van mijn sony vaio pro 13.
Wilde een groter scherm (minimaal 15") en deze is dan toch nog behoorlijk compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 12:00
boer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:36:
Weet iemand hier wat het verschil is tussen de Dell XPS 15 BNX5523 en BNX5524?...
Ook als je deze varianten in een vergelijking stopt is er geen verschil, heel vreemd. Misschien Dell bellen / chatten (en het resultaat hier posten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
Nou, het was effe zoeken bij dell maar dan mijn bestelling terug gevonden...

geschatte leverdatum 8 juli :|

Er staat verstuurd binnen 2 a 3 werkdagen.
Maar duurt het versturen dan 2 weken??

Ach ja, niet echt haast.
Maar had verwacht dat je hem dan wel binnen 2 dagen na verzending zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik ben enorm aan het twijfelen tussen de Macbook Pro Retina, de XPS13 i7 met 8gb ram of de XPS15 i7(quad) met 8 gb.

Het gaat me voornamelijk om productivity en fotobewerking, maar ik bewerk af en toe ook 1080p videos voor marketing doeleinden. Gaat dat in premier pro soepel op een xps13? Of stottert het enorm?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
KoningSlakkie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Ik heb ook last van coil whine, zoals bij veel laptops. Ik hoor het ook alleen in een stille ruimte, het is ook wat erger wanneer de laptop is aangesloten op de oplader. Soms vraag ik me ook wel af of het gezonde coil whine is of er gewoon iets mis is. Ik weet ook bijna zeker dat de XPS 15 ook last zal hebben van coil whine, dus dit moet je niet je reden zijn om in te wisselen.
Dit kan ik bevestigen. Het is wel alleen hoorbaar als de laptop aan de netstroom hangt en de batterij niet meer oplaadt. Maar laat dat bij mij nu net de meest voorkomende toestand zijn. Ik ben wel benieuwd of het scheelt als ik de laptop via usb-c zou voeden. Dit heb ik nog niet kunnen testen omdat ik de dock nog te duur vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

stimpyrulez schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:57:
Nou, het was effe zoeken bij dell maar dan mijn bestelling terug gevonden...

geschatte leverdatum 8 juli :|

Er staat verstuurd binnen 2 a 3 werkdagen.
Maar duurt het versturen dan 2 weken??

Ach ja, niet echt haast.
Maar had verwacht dat je hem dan wel binnen 2 dagen na verzending zou hebben.
Hij komt uit China volgens mij via een goedkope verzendmethode dus ja dat kan lang duren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 11:41
Heren, ik heb hier ook een XPS 15 9550 binnen gekregen, ben er helaas niet echt blij mee. Ben ook bang dat ik geen poot heb om op te staan om deze te retourneren (want, zakelijk besteld).

Heb in het verleden altijd precisions gehad, maar was gecharmeerd door het compacte design, gewicht (relatief tov Precision) & de batterijduur waarmee ze adverteren.

Tuurlijk, het verzenden binnen 2 - 5 dagen is irritant.Is een stukje begrijpend lezen, maar daar ergerde me ik ook een klein beetje aan. De weken erop had ik het druk met opleveringen en toen de laptop binnen kwam had ik even niet de tijd om dit ding gelijk te proberen. Dit heeft een weekend later pas plaats gevonden.

Toen kwam ik er achter dat de '17 uur op een batterij', wat ik persoonlijk al met een korreltje zout nam, meer in de buurt van de 8 / 9 uur kwam.
Een marge van 25% had ik nog acceptabel gevonden, maar dit was gewoon 50% minder. Dus, ding gelijk even nagelopen in Windows hoe de power settings stonden, dit stond allemaal redelijk standaard en conservatief. Bios check gedaan, alles dik in orde. Toen Linux geboot en kwam ik erachter dat speed stepping bij aanzetten op met adapter en dan eruit trekken als het systeem geboot was, bleef hangen op 1.6Ghz (laatste kloksnelheid die hij draaide). Andersom gechecked, booten op batterij en later adapter eraan hangen resulteerde in een hangende klok op 800Mhz. Onder windows wist CPU-Z het te bevestigen. Helpdesk na het weekend gebeld, kwamen met hetzelfde lijstje, wat ik ook al had doorlopen, om te controleren. Adviseerde me tevens om dezelfde versie bios opnieuw te flashen (had zelf de hele UEFI gereset + alles een keer op legacy gezet om te checken of het misschien daaraan lag). Schoorvoetend gaf deze helpdeskmedewerker ook wel te kennen dat 17 uur wat aan de hoge kant lag, maar bij lange na niet haalbaar zou zijn met een UHD scherm.

Wonder boven wonder heeft het opnieuw flashen van dezelfde bios (?) wel effect gehad voor het speedstepping issue wat ik eerder zag. Maar de batterijduur is er niet veel beter op geworden en ik mag blij zijn 10 uur ermee te halen als ik nagenoeg niets doe.

Maar /me LinuX-TUX wat heb je dan gedaan dat na ongeveer 8 uur je batterij op was?
Ik heb vrijdag namiddag wat downloads aan gezet (Standaard ontwikkel IDE's, Linux ISO, Steam). Deze geinstalleerd, heb wat behouden zitten surfen op het web, heb geen gekke dingen gedaan (video's kijken, even een hele software tree builden met java), mail ingesteld, geregistreerd, crap gedeinstalleerd (antivirus dingen en andere meuk waar Win10 mee kwam). Tussentijds ook gewoon dat ding aan laten staan om te downloaden terwijl ik even rustig met de vrouw des huizes TV aan het kijken was en andere huishoudelijke taken gedaan. Rond 00:30 was de batterij gewoon toe aan verse voeding. Voeding aangesloten, in zitten lezen over de voor/nadelen over het aanmelden via een windows (live) account. Wat ik met de xbox app op windows 10 kon doen en over hoe ik alles gewoon in het Engels kon krijgen. Enkele reboots later even besloten om windows te resetten omdat de taal instellingen semi Nederlands en semi Engels waren bij de menu'tjes + ik hem los wilde koppelen van mijn windows live account (dat resetten is echt geniaal van Microsoft, no rant!).

Dezelfde exercitie weer gedaan op zondag, en wederom na 8 / 9 uurtjes was het wel gedaan. Het scherm stond niet op standje 'pak je zonnebril er maar bij' maar meer richting 45% brightness, geen andere gekke fratsen. Zondag avond alles nagelopen en achter het speedstepping probleem gekomen. Maandag avond Bios her-flashed op aanraden van de service desk en het speedstepping probleem was verholpen. Maandag op dinsdag de laptop aangelaten, op batterij zonder het scherm dimmen (om een beetje te simuleren alsof ik 'passief' aan het werk was :Y) ) Dinsdag ochtend was de batterij nog op 15%, dit was ~ 8 uur later. Het leek dus wel IETS geholpen te hebben, maar dat is ook nagenoeg zonder netwerk belasting of andere wisselende schermpjes. Gewoon idle, chrome open op tweakers, hooguit een banner die wat aan verversen deed.

Ik heb maandag avond, omdat ik geen vertrouwen in het feit dat een bios herflashen zou uitmaken, gelijk een customer care mailtje naar Dell gedicht dat ik niet geheel gecharmeerd was over waarmee ze adverteerden en wat de laptop daadwerkelijk kan en dat ik hem graag ASAP zou willen retourneren. Tot op heden geen antwoord gehad, misschien dat bellen sneller is.

• Hoe zijn de ervaringen hier met de 84Whr batterij en een UHD scherm?
• Overdrijf ik nou in verwachtingen?
• Hebben andere tweakers ervaringen met dit soort 'onenigheid' en kwam het tot een goede oplossing?

Ik ga nog even door met balen hier, ik hoop dat Dell coulant is en de laptop wil terug nemen. Heb hem dinsdags weer (volledig) gereset & hem 's avonds in originele verpakking, opgeladen in de doos terug gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 16:14
LinuX-TUX schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:17:

• Hoe zijn de ervaringen hier met de 84Whr batterij en een UHD scherm?

Het UHD scherm vreet gewoon veel stroom. En de indicaties van fabrikanten moet je altijd met een flinke korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Iemand antwoord op de onderstaande vraag?
thijsken schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:22:
Ik ben enorm aan het twijfelen tussen de Macbook Pro Retina, de XPS13 i7 met 8gb ram of de XPS15 i7(quad) met 8 gb.

Het gaat me voornamelijk om productivity en fotobewerking, maar ik bewerk af en toe ook 1080p videos voor marketing doeleinden. Gaat dat in premier pro soepel op een xps13? Of stottert het enorm?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 11:41
chengbondkwok schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Het UHD scherm vreet gewoon veel stroom. En de indicaties van fabrikanten moet je altijd met een flinke korrel zout nemen.
Was ik al bang voor, maar MacBooks komen wel aardig in de buurt waarmee ze adverteren. Ik ben te goed gelovig en zit nu te lezen dat die indicatie nog eens gebaseerd is op een mobile benchmark tooltje :| . Overigens HEB ik het gevoel dat ze de beschrijving in de tussentijd hebben aangepast en zich nu beter indekken dat je dat getal niet mag gebruiken als referentie. Met andere woorden, denk dat ik aan het kortste eind ga trekken hier.
thijsken schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:21:
Iemand antwoord op de onderstaande vraag?

[...]
Ik vermoed dat het redelijk vlot gaat, zeker met een PCIe SSD. Performance technisch, alleen naar de specs kijkend, zijn de huidige XPS'jes ook gewoon vlotter. Latere generatie i7 met DDR4 geheugen. De batterij duur met een UHD scherm is overigens 1:1 hetzelfde ondanks de misleidende 17 uur die Dell op hun website vermeld. De batterijduur die Apple vermeld 9 a 10 uur is wel realistisch en net zoveel als de Dell XPS 15 :+ :'(
@hieronder:
thijsken schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Klopt, ik vraag me alleen af of video playback op 1080p in een adobe premier timeline ook gewoon soepel verloopt. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Kan ik helaas niet bevestigen en al helemaal niet met Premiere. Heb wel deze laptop gekozen omdat ik een hoop 2k en 4k GoPro filmpjes altijd nabewerk in GoPro studio en dat schijnt met deze laptop gewoon te kunnen. ( YouTube: 15" Retina MacBook Pro (2015) vs. Dell XPS 15 (UHD 4K) Compari... en deel 2 al doorgenomen? Heb zelf geen tijd, misschien dat daar je antwoord in naar voren komt ... )

[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-06-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
LinuX-TUX schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Ik vermoed dat het redelijk vlot gaat, zeker met een PCIe SSD. Performance technisch, alleen naar de specs kijkend, zijn de huidige XPS'jes ook gewoon vlotter. Latere generatie i7 met DDR4 geheugen. De batterij duur met een UHD scherm is overigens 1:1 hetzelfde ondanks de misleidende 17 uur die Dell op hun website vermeld. De batterijduur die Apple vermeld 9 a 10 uur is wel realistisch en net zoveel als de Dell XPS 15 :+ :'(
Klopt, ik vraag me alleen af of video playback op 1080p in een adobe premier timeline ook gewoon soepel verloopt. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Kan je trouwens kortingscodes stapelen bij Dell? Kan ik nu een 10% kortingscode aanvragen én die 7% 'summersale' code gebruiken? :P

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.